Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Hátizsák 80 Literes (oldalzsebek és a rohamzsák)

2019.02.19. 14:11 :: Combat Gear Admin

lk862556.jpgA két oldalsó zseb hosszúkás kialakítású, megközelítőleg tíz liter űrtartalmúak, és természetesen levehetőek. Elmondható, hogy a zsák szélességénél keskenyebbek, ezért nem hasonlítanak a FILBE vagy a Bergen szélesebb zsebeihez.

lk862557.jpgA külső felére rögzítési pontok kerültek, az oldalára pedig a másik oldalsó zseb összekapcsolására szolgáló jó hosszú hevederek. A külső rögzítési pontok inkább akkor bizonyulhatnak hasznosnak, ha egy napos zsákként viselik a zsebeket.

lk862558.jpgA zseb villámzárral nyitható, de az csak a felső egy harmadán fut végig. Hiányos megoldásnak tűnhet, de ilyen kis méret esetében, nem sokat számít.

lk862559.jpgUgyanis a minimális térfogata miatt, nem arra készült, hogy nagy mennyiségű felszerelést osszunk szét benne. A belső felére vízálló anyag került.

lk862560.jpgA külső és belső anyag pontos paramétereit nem ismerem, viszont a ráöntött kis mennyiségű víz szépen lassan átszivárgott rajta. Tervben van viszont a vízálló huzat elkészítése is a nagy zsákhoz, illetve a végső változatra vízszigetelő bevonat kerül majd.

lk862561.jpgA külső zseb két oldalán is található rögzítésre szolgáló pánt. Ezekkel lehet egyrészről a nagy zsákra és a másik külső zsebbel összerakni. Hasonló megoldást még nem láttam, jellemzően a külső zseb négy sarkán lévő jóval kisebb hevedereket használnak.  

lk862562.jpgMindkét zseb alsó részén három sorban rögzítő hevederek kerültek, illetve szintén mindkét zseben alul két darab feszítő létra csatos hevederek találhatóak. Ezeknek jelentősége igazából akkor van, ha a zsebeket összeillesztjük, mert ebben az esetben henger alakú terheket lehet alul rögzíteni.

lk862563.jpgA képen is látható letépőzárazható feltekert hevederrel, az egymáshoz rögzített két oldalsó zsebet lehet jobban összehúzni.

lk862564.jpgA zseb felső részén kivezethető az ivózsák csöve vagy a rádió antennája,  a tépőzáras fedőréteggel ellátott nyíláson. A nyílás megfelelő méretű, a csövet könnyen átlehet bújtatni rajta.

lk862596.jpg A zsebek összeállítása viszonylag egyszerű és adja magát, ugyanis egymás mellé helyezve őket, az oldalt lévő pántokkal kell megfogatni őket, majd a PLCE-ről ismert „yoke”-ra rögzíteni az összerakott zsebeket.

lk862597.jpgAz így kapott „rohamzsák” vagy „assault pack” rendszer része a nagy méretű „kenyérzsák” is, amely neve pontosan körülírja a funkcióját is, ugyanis ezt kifejezetten az egynapos ételcsomaghoz szánták.

lk862598.jpgA rohamzsákba belefér a folyadék, élelmiszer, váltás ruházat vagy esővédő ruházat is. A kenyérzsák felett további zsebek helyezhetők el, de a rendszer gyenge pontja a merevítés hiánya és a vállpántok.

lk862599.jpgUgyanis a képen látható „yoke” a vállaknál kifejezetten nyomott és kényelmetlenül vágott az alsó fele is. Legjobb tudomásom szerint az előző bejegyzésben is említett tereppróba során hasonló problémáról nem számoltak be a katonák, de ott a rohamzsák egy másik változatát használták.

lk862604.jpgA koncepció lényege, hogy a legszükségesebb felszerelési tárgyakat a katona magával tudja vinni. Nincs rajta fölösleges hely, ennek köszönhetően egészen kompakt.

Mostanában egyébként a kisebb méretű katonai zsákok helyett a legtöbb hadsereg inkább nagyobb méretű háromnapos hátizsákokat használ. Talán két hadseregnél volt jellemző a hasonló kategória, ez pedig az amerikai és az orosz.

lk862603.jpgKíváncsiságból felraktuk egy plate carrierre is, mivel a pántok ezt lehetővé teszik. Viszont kiemelném, hogy ez nem szerepel a koncepcióban. Sajnos a zsebek túllógnak a mellény alsó vonalánál, és lenyomják az opcionálisan viselt warbeltet és az azon lévő célzsebeket.

lk862602.jpgA másik hátránya pedig, hogy túlságosan hátrahúzza a védőmellényt. Konkrétan már fojtogató volt a mellény elülső része, viszont nem is volt teher rajta.

Számomra a legnagyobb probléma a yoke-al volt, mivel kényelmetlennek éreztem. Valószínű a hátránya abból fakad, hogy ezt egy málhaövhöz találták ki, amin előre kerül rögzítésre és más ívet ír le, mint a rohamzsák esetében.

40633972_355151248358502_4130355643519336448_n.jpgA kiírt követelményeknek megfelel, viszont a hiányzó merevítés és a vállpántok miatt, nem nagyon terhelhető. Pontosan számba vett felszerelési tárgyakhoz készítették el, de kisebb célzsebekkel tovább bővíthető.

40596493_1328466583954367_717149844967260160_n.jpgNa most ezt a nagy zsákból alakították ki, tehát nem külön fejlesztés eredménye. Emiatt eleve hátránnyal indul ha bármilyen különálló rohamzsákhoz hasonlítjuk.

Úgyhogy mindent összevetve ez egy szükségmegoldás annak minden hátrányával. Viszont a hazai igények szerint készült el a katonáink számára, és legalább ha a zsák rendszeresítésre kerül, akkor hozzáférhető lesz.

Mindenképpen javítanám a vállpántokat, vagy akár egy sajátban gondolkodnék, mint az ivózsákok esetében. Vizsgálnám a jelenlegi és a jövőbeli védőmellényekkel való kompatibilitást is, és akár ha a kiírás kereteibe belefér, kisebbre venném a zseb magasságát.



123 komment

Címkék: zsák assault pack

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr4714635850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mackensen 2019.02.19. 16:00:08

Nem olvastam még el a szöveget, csak a képeket néztem végig, de nagyon profi. Gratulálok a dologhoz.

Tom Sinner 2019.02.19. 17:58:37

Én sem dobok hátast tőle. Mint egy szörnyszülött, és a cikk szerint kényelmetlen is.

mackensen 2019.02.19. 18:37:13

Nekem kimondottan tetszik. Merevítésként nem lehet egy olyan megoldást alkalmazni, hogy a zsebek hátsó részébe egy műanyaglap kerüljön?

dudi01 2019.02.19. 19:09:17

@mackensen:

Hidd el,hogy ez nem jó megoldás.Én értem,hogy mi az oka de nem jó.

larryking 2019.02.19. 19:10:33

Sajnos itt mint yoke kellett megoldani a dolgot. Szerintem lesz egy 3. bejegyzés mert van meg mit bemutatni a rendszerről. Eléggé öszvér lett a megoldás de használhatóbb es valamivel stabilabb mint Pl a Bergen változat. Az oldalzsebek méretét a camelback határozta meg, így ez mar végleges. A yoke annyi változáson esik át, hogy a hátso rész picivel szélesebb lesz, de vannak megkötések a méretre vonatkozólag. A vállpánt párnázásán gondolkodott a tervezés és a következő verzióban már megoldott ez a kérdés, bár mint a cikk is emliti, panasz nem volt rá és a tervezőt sem zavarta 8-10 ora után sem.

mackensen 2019.02.19. 19:26:30

@dudi01: Elhiszem, de van egy ilyen megoldású kicsi hátizsákom és egész jó. Mondjuk soha nem pakoltam meg komolyan és főleg városban használom (laptop, iratok, írószerek). Ha túrázni voltam vele, akkor sem volt rendesen megpakolva. Viszont az a hajlékony műanyaglap ilyen pici súlynál bőven elég volt merevíteni.

camilló 2019.02.19. 20:31:13

@larryking: Ahogy olvasom, hozta azt a hibát amiről korábban írtam. Egy univerzális gép, eszköz azért nem a leg célszerűbb, mert olyan kompromisszumot kell kötni, ami a használhatóságot erősen befolyásolja. Én értem, hogy akartok egy kis zsákot is, de lehet nem ez lenne a megoldás. A külső zseb teljesen rendben van, csak nem kellene mindenáron arra törekedni, hogy külön zsákot lehessen belőle csinálni. Egynapos zsák szerintem felesleges, mert egy jól összeállított málhával simán ki lehet váltani. Gondolj akár a Smershre, akár a Plce málhára, de uram bocsá' még az Alice rendszerből is össze lehet állítani egy olyan málhát, amibe simán elférnek a zsebekből alkotott zsákba rakott motyók. Gondolj csak az osztrák seggzsákra amit rakhatsz derékra és a derékra rakott felé még lehet rakni egy ugyan olyat. A hordképesség lehet még több is mint pl. a bergen zsebeknél. Tehát van a zsebeknek létjogosultsága, de én nem erőltetném azt, hogy zsákot lehessen belőle csinálni. A pals csíkokkal történő rögzítés a zsákon szerintem nem a legjobb ötlet. Macerás lehet feltenni. A Bergen cipzáras csatos megoldása szerintem célszerűbb. A yoke valószínű azért kényelmetlen, mert hiányzik a deréknál a hevederzet. Ha jól emlékszem a Bergennél van és úgy más egy hangyányit viselni.

dudi01 2019.02.19. 21:44:52

@mackensen:
A baj az,hogy a két különálló zsebet nem tudod egyformán megpakopni emiatt az egyik mindig nehezebb lesz mint a másik ami marha kényelmetlenné teszi.

larryking 2019.02.19. 21:54:58

@camilló: A poént nem lövöm le de van itt is azért még mit írni a kiegészítőkről.
A húzózárral az a baj, hogy ha elromlik, macera a csere, a pals ha elromlik, max alkalmazol műanyag pals-ot. Minden lehetőség át lett gondolva és ez a megoldás tűnt a leghasználhatóbbnak. Itt nincs minek elromlania.
A zsebekből csak azert lehet zsákot csinélni mert egy hatizsakot kap a magyar katona 3 hlyett. így egy zságba lett belezsúfolva a három és még nagyon sok dolog. Nyilvan a tervező és felhasználó is látja a hibákat vagy látta de ez csak akkor jön ki amikor élesben használod. Bár nem voltak negatív hangok a konstrukcióról, sőtt, elégedettek voltak a végfelhasználók az eredménnyel. és a cél ez, hogy a végfelhasználó elégedett legyen, mert ugye ezek nekik készülnek.

recon71 2019.02.19. 22:36:41

A vállheveder nem azért kényelmetlen mert merev a széle? Van 20-30 zsákom minimum, de 1 kínai nekem is kényelmetlen volt és az is nagyon hasonló technikával volt ránézésre varrva. Az ilyen varrás, keményíti a párna szélét. Szerintem csak változtatni kellene a kivitelen. Ami oldalra még jó, hátrafelé már vághat.

recon71 2019.02.19. 22:46:56

Nézem a képeket, olvasom a bemutatót és nem megy ki a fejemből, mennyire jobb világ van! :D
Csatok, hevederfeszítők, hevederek mindenhol, mi meg azon agyaltunk, hogy legyen minél kevesebb, meg hogy 3-5 centivel rövidebb lehet e még a heveder? Sajna amikor én voltam hasonló szerepben, még ez a csóróság volt. Csak annak volt esélye, ha a 95M málhamellény és a kortársainál olcsóbban csinálunk jobbat.

recon71 2019.02.19. 22:58:43

Tudom, hogy szükség megoldás az oldalzseb hátizsák, nek is van 2 típus is. Ezeket rengeteget használtam, de nem sikerült megszeretnem őket. Sokkal jobbak az 1 nagy terűek, gondolom ezért is használnak a Bergen használók is ezeket az oldalzsebei helyett. Ezért kérdem én, nem volna jó, ha a nagy zsákot is össze lehetne hasonló befogadóképességűre szűkíteni? Van sport túrazsákom, annál egész jól működik. De régebben egyes katonai zsákok is nagyon kicsire szűkíthetők voltak. A maiak kevésbé, de minek is, ha tudnak adni több méretben is.

dudi01 2019.02.20. 00:07:18

@larryking:

Minek 3 zsák egy katonának?Bőven elég egy nagy 100+ literes meg egy kicsi 30-50 literes.

joni firpo 2019.02.20. 08:12:59

Kicsit meg vagyok lepve ezen a bejegyzésen - meglehet, hogy én vagyok már teljesen szenilis, de ilyen összeállítás eredetileg nem is szerepelt a tervekben. Arról volt szó, hogy a "rohamfelszerelés"-t alapvetően a warbeltre (a hátiszák levehető derékpántjára) kell rápakolni. A három zseb "kis hátizsákként" történő összeállításának szerintem nem sok értelme van, de lehet, hogy tévedek.

dudi01 2019.02.20. 09:10:06

@joni firpo:

Van olyan opció is,hogy a nagy vízszintes zsebet rárakod a beltre,szerintem az is be lesz mutatva.

larryking 2019.02.20. 09:26:45

@joni firpo: Pedig az elejetol igy lett tervezve. Volt anno egy elbaltázott kozbeszerzesi kiiras amiben valami hasonlot kertek. Ugye idokozben abbol nem lett semmi es mar szerintem nem is lesz. De a tervezes annak a kovetelmenynek a menten indult el.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2019.02.20. 09:44:59

@joni firpo: "A két oldaltáska húzózárral összekapcsolható, amely önálló kisebb zsák céljából használható. Az összeállított oldaltáskák málházásra alkalmas vékonyan kipárnázott vállhevederre csatolhatók legyenek."

joni firpo 2019.02.20. 10:03:35

@Combat Gear Admin:

"A két oldaltáska húzózárral...." - ez még a Bergen-ről koppintott műszaki leírás. Erre utalt larryking is.

@larryking: @dudi01: Én csak azt vitatom, hogy van-e ennek értelme? De ha szerintetek van, akkor készséggel elhiszem.

dudi01 2019.02.20. 10:31:45

@joni firpo:

Szerintem nem jó megoldás de ez magánvélemény(le is írtam Macknek,hogy mi vele a bajom).

joni firpo 2019.02.20. 10:33:25

@Combat Gear Admin: Műszaki? Nem tudom, de amit te idéztél ("húzózárral...") annak már ez a kísérleti zsák sem felel meg, hiszen a zsebeket nem húzózárral, hanem PALS-csíkokkal tudod összeilleszteni.

joni firpo 2019.02.20. 10:36:51

@dudi01: Ezért írtam én is azt,hogy ennek a konfigurációnak így nem sok értelmét látom. Az "assault pack" az én értelmezésemben a warbeltre (a hátizsák levehető derékpántja) málházott kenyérzsákból és 1 db oldalzsebből áll (ami a kenyérzsák fölé, középre kerül). Egyesek vélemények szerint ez túl kevés, nem biztosítja a katona egy napi szükségletének elcsomagolását. Szerintem elegendőnek kellene lennie, de ezt csak íróasztal mögül mondom.

dudi01 2019.02.20. 10:59:15

@joni firpo:

Én is azt gondolom,hogy ennek elégnek kell lenni*.Nagyon jó példa erre a PLCE ahol ugyan nem egy nagy kenyérzsák van hanem 3 kisebb zseb de egy oldalzseb van felrakva a málhára.Viszont ha ezt tervezzü(szerintem ez jobb megoldás mint ez a rocket pocket) akkor ez a keskeny zsebkialakítás nem szerencsés.

*Most ugye arról beszélünk,hogy egy sima lövészkatonának mire van szüksége a harchoz.Nyilván egy ilyen "roham felszerelés"nem teszi lehetővé,hogy autonóm módon harcolj egy napot de nincs is rá szükség hisz a lövész katona teszem azt folyamatosan kap lőszer utánpótlás és hasonlókat szóval nincs szülség arra,hogy elférjen nála 1000 lőszer.

recon71 2019.02.20. 13:47:05

@dudi01: És amikor felküldik pl. a hegyekbe gyalog, ahova nemigen tudják utánaküldeni még aznapra sem az utánpótlást? Nem mindig nekünk opcionálisak a helyzetek. Elég sok felvételen kénytelenek maguk cipekedni ennél azért jóval több cuccot is az angolok, amik, franciák.

Abban egyetértek, hogy minek 3 zsák? Kell 1 nagy, meg 1 jól szűkíthető kisebb.

camilló 2019.02.20. 15:02:08

@recon71: A "hadtáp" azért van, hogy oldja meg az utánpótlást! Az I. Világháborúban is kivitték még az első vonalba is a kaját meg mindent! nagyon hülye gyakorlat az, hogy manapság ráraknak a katonákra ezer kilót, hogy menj és harcolj! Nyilván vannak esetek, amikor nem lehet másként megoldani, de nem ennek kell lennie az általános gyakorlatnak. Mondjuk ha belegondolok, a 2010-es árvíznél nem tudták megszervezni az állomány ellátását....

recon71 2019.02.20. 16:51:29

@camilló: Igen, 1 tökéletes világban így lenne, de a gyakorlatban 1 csomószor van az, hogy nem jön utánpótlás. Vagy mert olyan a terep, vagy mert nincs rá elég kapacitás, vagy mert ez elég feltűnő tud lenni, stb..

recon71 2019.02.20. 16:58:09

Van 2 negatívuma a PLCE-s oldalzseb rögzítésnek a málhára, hátizsák helyett. Az első, hogy védőmellénnyel már nem alkalmazható. A második, hogy úgy megoldva csak korlátozott súllyal kényelmes. Komolyabban megrakott málháknál már jobb 1 kis hátizsák. Vagy nem úgy kell megoldani, hanem úgy, mint az osztrákok @camilló: által emlegetett megoldása. Az 17 kg körül is komfortos, míg a PLCE-s megoldás már messze nem. Ennyit tesz-segít az osztrák hátrányúló vállhevedere.

recon71 2019.02.20. 17:04:39

@larryking: Azért ha a Bergen oldalzseb cipzár elromlik, van még 4 gyorscsat is a maradék cipzár mellett ami negtartja a zsebet. De a zseb alatt vannak a szűkítő hevederek is, amikkel szintén oda lehet fogatni. De ennyi erővel az összes cipzárt is elhagyhatnánk, mert azok is tönkre mehetnek.

larryking 2019.02.20. 17:19:42

@recon71: pont ezert nincs ebben a zsákban, hogy meg a Ha is ki legyen zarva. Es ha megfigyeled, a zsakon nincs teherviselo huzozar, nincs csak hosszanti iranyban futo. Ki tudod nyitni a zsakot ugy hogy nem hullik ki minden ha a hatadon van. Mondhatnank, hogy az also visel terhet de kozel sem annyit hogy az kinyissa, ott van megtamasztva az egesz. Azert van a vegletekig leegyszerusitve a kellek szukseglet hogy minden potolhato legyen, nem kell szetbarmolni 30 cm huzozar cseteje miatt. Illetve ami az irasbol kimatadt, azok a T idom hevederek amik barhova athelyezhetok es szolgalhatnak feszitokent vagy rogzito elemkent.

recon71 2019.02.20. 18:21:50

@larryking: Ezzel nincs gond, de az igazsághoz hozzátartozott, hogy a cipzár elromlás után sincs a Bergen-nél gond a zseb rögzítéssel. Meg azt sem felejtsük el, hogy nem cipzárral megoldva elveszik a gyorsaság, az egyértelműség és a stabilitás. Tudom vannak más MOLLE rögzítéses oldalzsebes zsákok is, amik nagy előnye hogy az oldalzseb szinte bárhova felrakható, ezért ezzel nincs gondom, csak az igazsághoz ezeket sem akartam elhallgatni.

larryking 2019.02.20. 18:29:09

@recon71: volt probalkozas a huzozaras rogzitesre de instabil. Pedig az YKK biztositott hozza fogszamra egyforma huzozarakat hogy ne legyen jobbos es balos zseb, hanem barhogyan keverheto es cserelheto legyen, de hamar elvetettek ezt a megoldast. Tudom hogy valaki megprobalta a Bergen megoldast lekoppintani, erdekesre sikerult. Nyilvan kozrejatszott hogy kinaban keszult. Visszaterve, a molle-pals paros az igaz hogy nem gyors megoldas de beton stabilan a helyen tartja a rogzitett elemet. Illetve igy az oldalzsebek es a kenyeres kompatibilis minden SZABVÁNY molle rendszerrel. Es nem veletlen a kihangsulyozas!

recon71 2019.02.20. 18:56:19

@larryking: A nagy zsákon viszont a cipzáras rögzítés a stabilabb. Most pont a Bakonyban készülök sátrazni, de még a hátamon van a yoke-s 2 bergen zseb és a 2 összehevederezésevel már ezt is elég stabilnak találtam.
De ettől függetlenül legyen a MOLLE, az tényleg több rögzítést tesz lehetővé!

Csak érdekességkeppen megemlítem, hogy ugye tudod, hogy vannak olyan teljesen MOLLE málhák, védőmellények, amikre a MOLLE nagy zseb cipzárral is rögzíthető, mert stabilabb és gyorsabb? Ez csak érdekesség, hogy ezeknél mindegyik előnyt meghagyták. Mi ne pazaroljunk, talán nem ér ennyit!

camilló 2019.02.20. 19:33:04

@recon71: @larryking: Nem értem a cipzár fóbiát! Az én Bergenem nem mai darab, és szerintem az eredeti gazdája hordta eleget de nem látom, hogy gond lenne a cipzárral. Nadrág kapcsán is felvetődött, hogy jobb a gomb. Nem egy 87M nadrágot hordtam rongyosra, de egyik cipzárjával sem akadt gondom. De még az MTP nadrágokon sincs soha semmi baj vele. Én az egyik boci nadrágomra is cipzárt rakattam, és megmondom őszintén kényelmesebb használni, mint az eredetit. Ahogy Gyula írta a Bergennél, még ott van biztonságinak a csatos rögzítés is. Én nem vetném el a cipzárt, mert kényelmesebb, gyorsabb, mint más.

recon71 2019.02.20. 20:06:00

@camilló: Én is így gondolom a Bergen cipzárairól. De ha választanom kell, mégis a MOLLE-ra szavazok, mert az nagyobb variálhatóságot eredményez. Ami nagy előny tud lenni 1 hozzáértőnek. De nagy hátrány is lehet 1 nem hozzáértőnek. :D
Már félek előre, hogy milyen összeállítások lesznek, ha mindenki MOLLE cuccokat kap. Láthattuk, hogy sokaknak még azt az 1-2 zsebet is hogyan sikerült felrakni.

dudi01 2019.02.20. 20:20:27

@recon71:

Oda viszel magaddal egy nagy zsákot.

recon71 2019.02.20. 20:28:41

@dudi01: Csak a nagy zsák meg túl nagy (és nehéz) annyi cuccnak, hacsak nem szűkíthető baromira. Ráadásul a nagy zsákokat dobni is kell általában, ha hasalva is akarunk pl. tüzelni, mert lenyomják a fejet.

larryking 2019.02.20. 20:33:25

@camilló: Nem akarok belemenni a szakmai reszebe, hogy miert nem javallott amugy a húzózár, persze en meg nem hordtam hetekig egy darab bergent sem, viszont 26 ev tapasztalata mondatja velem, hogy en miert nem alkalmaznek ruhazatban sem huzózárt, olyanban ami magasfoku igenybevetelnek van kiteve.

recon71 2019.02.20. 20:44:50

@larryking: És a nagy zsák alsó rekesze? Azon sokszor sokkal nagyobb a terhelés és a baj is nagyobb, ha tönkremegy. Ha ott bízunk a cipzárban, akkor az odalzsebnél ne aggódjunk!

larryking 2019.02.20. 20:53:56

@recon71: Ha megnézed, az oldalzsebeknél fröccsöntött húzüzárat alkalmaznak, az alsó rekeszt egy spirál húzózár zárja. A másik, hogy az egész szerkezet tobb helyen megtámasztott, így nincs igazán akkora terhelés a húzózáron, bár erre a cikk nem tér ki. A fröccsöntött vagy T fogu huzozárnál sajnos a fogak kitépődhetnek, illetve maga a koonstrukció elve miatt valahol biztosan lóg az egész. Így ha valaki nem megfelelő módon rogzíti kereszt iranyban, a húzózár meghúzódhat.

recon71 2019.02.20. 21:31:21

@larryking: Tény, hogy elég sok kínai cipzárat láttam már tönkremenni, de nem a komolyabb hadi és túra cuccokon. Olyat még egyet sem a 47 évem alatt. Ezek százszor erősebbek. Vagy csak szerencsém volt? Pont úgy, mint a patentek, csatok. Azok is törnek, ha nem megbízható a típus.
De azt sem felejtsd el, hogy az a katona aki egyetlen hevedert sem húz meg, nem fogja a zsák alján lévőt sem, hogy a cipzárt tehermetesítse.

larryking 2019.02.20. 21:35:09

@recon71: akkor nem értem, hogy mit rugoznak az itt ott heveder meg feszito legyen dolgon. Az uj konstrukcioban 55 m heveder van. Akkor a fele is eleg lenne. :) ha ugy se huzzak meg akkor minek ra?

recon71 2019.02.20. 22:14:02

@larryking: Mert nem mindenki ilyen trehány. Nézd meg a korábbi képeket, hány katonán lóg a lazára hagyott hevederek miatt a málha! De olyanok is vannak, akiken nem lóg, mert meghúzzák.

Ugye ez túlzás, hogy 55m heveder 1 zsákon??? Mi 3-5 centiken spóroltunk, hogy nehogy az 1-2 métert is sokalják. :D

recon71 2019.02.20. 22:16:16

@larryking: Másrészt a szorítható hevederek a kívülre rögzítésre is vannak.

vad05 2019.02.20. 22:29:27

@joni firpo: Az emlékezeted alapján tényleg öregszel! ;)

vad05 2019.02.20. 22:33:17

@joni firpo: Pedig bizony ez a megoldás is benne volt az "induló" feltételekben! De nekem már akkor lejött, hogy Neked ez akkor nem jött le! ;)

vad05 2019.02.20. 22:50:05

Ami csak a sivatagi mintázatúnál látszik: elvileg van ehhez is kereszt-mellheveder, ami azért sokat tud javítani az anélkül kényelmetlen yoke-vállhevederek hatásán! Ez nem jelenti azt ,hogy ne lehetne a yoke-on finomítani! A cseh "erdei" fotókról valamiért lemaradt a kereszt-mellheveder! Illetve az oldalzsebek kétféle cipzárazással is elkészültek. Végül is ez vált be jobban. Az ilyen űrméretű kis zsák kialakításának lehetősége nem utolsó sorban azért is jött szóba, mert bizony nem csak harcban kell cipelnie a katonának a legfontosabbakat!. Arra van ott a JF által már említett málhaheveder-változat! Ez sokkal inkább a békekiképzés, vagy hétköznapi tevékenység során jól alkalmazható "kis zsák", ami az indulásnál egyébként szintén elhangzott!

vad05 2019.02.20. 22:53:36

@recon71: A variálhatóság alapvető tervezési szempont volt! Remélhetően a cikksorozatból le is fog jönni, hogy tényleg komoly variációs lehetőségek vannak benne! Mert hát az ízléseink nem egyformák, ahogy itt is mindig megnyilvánul! ;) Az már a tervezés elején megfogalmazásra került, hogy a cipzárral rögzíthető oldalzsebek feláldozásra kerülnek a variálhatóság és a stabilitás oltárán!

recon71 2019.02.20. 23:02:16

@vad05: Mint írtam, egyetértek vele. Én is beáldoznám a gyorsaságot a variálhatóságért.

larryking 2019.02.20. 23:34:57

@recon71: nem, nem tulzok csak 2 m-t. Mert pontos mai meres volt 52,4. Igaz meg nincs fullra kesz minden az uj valtozaton. A gond az, hogy 50 m van egy heveder tekercsen. Igen, hihetetlen, de ennyi van rajta. Elsore en sem hittem el, persze mikor megneztem a vegeredmenyt, mar megertettem. Amugy a cikkben szereplon se sokkal jevesebb van.

dudi01 2019.02.20. 23:47:38

@recon71:

Akkor kis zsák mind1.Ilyen helyre nem egy szál mellénnnyel vagy málhával mész hanem zsákkal.A kis zsák(30 literes) is lenyomja a fejed sisakban...

joni firpo 2019.02.21. 13:18:19

@vad05: Jogos! Amit az ember nem akar észrevenni azt nem is veszi észre :-)
Akkor talán csak a cikksorozat sorrendiségével van probléma. Ugyanis szvsz. azokat a variációkat kellene előbb bemutatni, amelyek az átlagos lövészkatona - hiszen a zsák elsősorban lövészkatonák számára készült - feladatteljesítéséhez szükségesek. Ezek pedig:
1. az összes "kütyüvel" fölszerelt teljes zsák
2. A zsák a kiegészítő zsebek nélkül
3. az "assault pack" (az én értelmezésemben ez a warbelt, egy oldalzseb, kenyérzsák - de javítsatok ki, ha ebben is tévednék)

és ezek után kellene a "plusz kényelmi" változatokat bemutatni, mert azt gondolom, hogy azok, akik kevésbé ismerik a zsákot, így némely dolgokat félreértelmezhetnek és olyan dolgokról folytatunk vitákat, amelyekről nem is kellene.
Ezt erősítik meg számomra a következő szavaid is: "Ez sokkal inkább a békekiképzés, vagy hétköznapi tevékenység során jól alkalmazható "kis zsák"," - amivel semmi baj, csak akkor ne "assault pack"-ként próbáljuk eladni, mert akkor fölöslegesen fog áradni a kritika. Hiszen egy "hétköznapi" zsáknál sokkal kevésbé fontos, hogy a két zsebet kiegyensúlyozva pakolod-e meg vagy sem stb. stb.
Illetve célszerű lenne a rendszert úgy bemutatni, hogy mennyire illeszthető a PALS-szabvány miatt más felszerelési cikkekhez, hiszen az általam "assault pack"-nak vélt összeállításhoz nyilván tartoznának még tárzsebek, gránátzsebek, eü.csomag stb. stb. Ha csak önmagában kerül bemutatásra, akkor jöhet a "jogos" fanyalgás, hogy "ebben nem is fér el az egynapi lőszer stb. stb."

@camilló: Nem csak azért PALS-szabvány az összes rögzítés, mert nem bízott a tervező a húzózárban, hanem a vad által is emlegetett variálhatóság miatt. Az oldalzsebeket nem csak "assault pack"-ként és "kis hátizsákkánt" lehet alkalmazni, hanem adottesetben övre, mellényre málházható "mindenes" zsebként.

Igaz, hogy a zsák sok tekintetben túlbonyolított ezek miatt az "univerzális" megoldások miatt, azonban tudni kell, hogy a béna műszaki kiírásba próbált a tervező egy használható dolgot belegyömöszölni úgy, hogy plusz funkciókat is nyújtson a katonáknak, hiszen amúgy külön "lövész málhafelszerelés" tenderkiírás nem szerepelt sehol. Magyarul, aki kap védőmellényt, az rá tudja aggatni a PALS-csíkos zsebeket (ha kap), de aki nem kap védőmellényt, csak egy marék zsebet, az nézhet ki csodálkozva az arcából - ezen a problémakörön is próbált segíteni ez a zsák. Természetesen tudjuk, hogy minél univerzálisabbnak készül valami, annyival több a hibalehetőség benne. Ahhoz képest azonban, hogy mennyi "kényszer" szorította ezt a zsákot, szerintem sikerült jót alkotnia a tervezőnek.
Nagy kérdés, hogy mi lesz a zsák további sorsa?

mackensen 2019.02.21. 15:04:42

@dudi01: Azon agyalok, hogy mennyire fontos egy lövésznek a nagy zsák? Nézem a világháborús, külömböző konfliktusokban készült képeket és a nagy zsák az úgy igazás különlegeseken van. Mikor méllyen benyomúlnak és napokra elegendő dolgokat visznek magukkal. Lővészek esetében ez egyáltalán nem jellemző.
Végül is mi a fontosabb a kicsi vagy a nagy zsák? Mit fognak szinte napi rendszerességgel hordani? Mert ha netalán a kicsit, akkor azt kéne rendesen megcsinálni előbb.

dudi01 2019.02.21. 16:15:52

@mackensen:

Ha vagy ez vagy az lehet akkor a nagyot kell választani mert a nagy zsákba lehet keveset vagy kis méretű dolgot rakni viszont egy kis zsákba nem lehet sok vagy nagy méretű dolgot rakni.

Változott a hadviselés teszem azt a világháború vagy Korea óta.Már nem csak abban gondolkoznak,hogy két konvencionális sereg összecsap a pusztában vagy a városokban,ezzel együtt a lövészkatonák feladatai is változtak.Nagyon egyszerű példát mondok: gyakorlatilag eltűnt a csapatfelderítő mint önálló szakcsapat mert ma már minden rajnak rendelkeznie kell felderítő képességgel.Mi még bohóckodunk a csapatfelderítőkkel de akik háborúznak azok már nem.Ezen kívül a helikopterek megjelenésével felértékelődött az a képessége a lövészkatonáknak,hogy képesek önállóan a saját csapataiktól akkora távolságban járőr tevékenységet végrehajtani amihez kell a nagy zsák.

recon71 2019.02.21. 21:47:30

@dudi01: 1 ilyen kis zsák mitől nyomná le a fejem, ha nem is nyúlik a fej mögé?:

secure.i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02876/helmand-soldiers_2876788b.jpg

recon71 2019.02.21. 22:24:51

Az oldalzsebes témán felbuzdulva, átvariáltam a túraterveim és 2 napon a bergen oldalzsebes hátizsákot vittem, hogy felelevenítsem a régi tapasztalatokat és ugyan az jött ki, mint amiket eddig is írtam.
Marhára kellene ezekre is 1 csatos szűkítő fedél, mint amilyen a mienkre is került kb. már 25 éve. Miért? Mert ha nincs teletömve a zseb, akkor lötyög, ugrál benne a tartalma.

Viszont, ha meg van tömve rendesen a 2 oldalzseb, még futás közben sem éreztem semmi instabilitást!

Mint említettem, félúton össze is hevedereztem a 2 zsebet, ennek egyetlen előnyét éreztem, hogy így nem volt annyira széles a zsák:

A 2 nap alatt még előjött pár kérdés! Ha ennél kisebb lenne a zsák, hova teszünk 1 csomó mindent? Pl. ma reggel -2 fok volt, kellett nagyon az aláöltözet és a polár felső is a sapkával. De nap közben meg kánikula volt a tűző napon. Ha ennél kisebb lett volna a 2 zsák, hova raktam volna el ezeket a feleslegessé vált ruhadarabokat, mert pont hogy bele tudtam még gyömöszölni. Ezekben a nagy zsebekben még volt ennyi szabad hely. A többi helyet ugyanis kitöltötte a többi cucc, esővédő, kaja, távcső, stb.. Szóval szerintem hiba ennél kisebb oldalzsebeket alkalmazni, ha ekkorát is használhatunk. Nagyobb zseb, több mindent vihetünk, ha szükség úgy hozza. Az sokkal nagyobb gond, ha nem fér be valami fontos.

Szóval szerintem minimum ehhez hasonló oldalzsebek kellenének:

combatgear.blog.hu/2014/09/15/filbe_main_pack_1_resz

Kevesebbel és többel is jó, és meg is szorítható, hogy ne lötyögjön. Már az is ledöbbentett, hogy ennyivel később ért el erre a szintre a világ, hisz mi már kb. 25 éve ezt állapítottuk meg szükségesnek. Ha már az amik is tudják, hogy így jobb, akkor mi miért karjuk a régi rosszabbat?

recon71 2019.02.21. 22:48:52

A 14 kg-mos PLCE és felette az 5 kg-mos bergen oldalzsebes kis zsák:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26246296_f0bb2022277b8508aa00b303196ca6cc_xl.jpg

Összehevederezés nélkül tényleg elég széles:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26246294_aaae88041f21a57ddf9186788fe40ed0_xl.jpg

1 egyben terű zsák azért jobb lenne, mert nem állna ennyire szét, könnyebb lenne pakolni és nagyobb holmik is beleférnének. Reggel nagyon kellett volna a kabát, de az nem fért volna már bele ahogy melegedik az idő. Gondolom emiatt használnak a bergen használók is inkább ilyen zsákokat:

www.youtube.com/watch?v=X6FZmkzd7-A

mackensen 2019.02.22. 06:43:03

@dudi01: Nekem ez kirándulásokra nagyon jó lenne, viszont ha ilyen gondok lehetnek vele akkor a követelményrendszert kicsit pontosítani kéne (vagy átírni). Egy pár napos kirándulásnál az általad említett problémák lényegében jelentéktelenek. Viszont azok esetében akik napi szinten kell használnák, ott lehet nem kéne kompromisszumokat kössenek.

dudi01 2019.02.22. 09:01:32

@mackensen:

Kirándulás?Azt hittem katonai felhasználásról beszélünk.

larryking 2019.02.22. 11:07:14

@recon71: Ketszer ekkora oldalzsebek voltak. Kezelhetetlen volt. Akkor jott a mostani meret.
Sajnos, még nem jott ki a tobbi felhasznalasi módrol a cikk, de ezek a zsebek osszehuzhatok a hozza adott T idom hevederekkel, rafuzve a T idomot a yoke hatara. Millio modon megoldhato ebben a kialakitasban a zsakok rogzitese és a kenyerese is. De ugye mindent nem lehet kiprobalni, mert vagy nem jut eszebe az embernek vagy nincs ra ido. Teny, hogy minden variacio kiprobalasa tobb nap és errol egy hasznalati utasitast kell kesziteni.

mackensen 2019.02.22. 11:49:43

@dudi01: Igen, civil kirándulós felhasználásra kiválló. Felmegyek valahova, egy forrás mellett leverek egy alaptábort a kicsi eszkabált hátizsákkal meg a következő napokban csillag alakban bejárom a környéket. Príma cucc. Ha mint munkaeszközre tekintek amit nem egyszer-kétszer használnék egy évben, akkor lehet, hogy ezt az asszimmetriát a két oldalzseb közt valahogy ki kéne küszöbölni.
Olyat nem lehet csinálni, hogy a felszerelés részét képezze egy műenyag lap merevítő, ami lefedi a két összepászított oldalzseb területét?
Ezt normál esetben a nagy hátizsák belső oldalára kerülne a két aluminium merevítő közé. Mikor meg az oldalzsebekből kell hátizsákot csinálni, ezek oldalán lenne egy-egy zseb amit rá lehetne húzni a műanyag lapra és úgy összekapcsolni őket.
Ekkor egy műanyaglap merevítené a két oldalzsebet és majdhogynem egy egységet képeznének.
????

mackensen 2019.02.22. 12:19:33

Vagy a kenyérzsákot csinálni meg jóval nagyobbra és annak esetleg az oldalaira/elejére kerüljene az oldalzsákok.

recon71 2019.02.22. 13:14:12

@dudi01: Nézd meg a videót amit linkeltem, azért választottam ezt a sok közül, mert ebben az is látszik, hogy sisakban, hátizsákkal a hátukon, hasalva lövöldöznek! Ha nem nyúlik túl magasra a zsák, akkor nem akadályozhat.

recon71 2019.02.22. 13:18:08

@larryking: Mitől kezelhetetlen a Bergen méretű zseb? Én baromi könnyen kezelem őket. Ha csak annyi cucc kell, mint a ti 2 kisebbetekbe fér, akkor csak egyet viszek. Ha több kell, akkor kettőt.

recon71 2019.02.22. 13:23:29

@mackensen: Több napra ilyen kis rekeszes zsákkal? És hova rakod a hálózsákot? Vagy ez ilyen túlélő túra lenne lombtakaróval és hasonlóak?
Vagy kívülre kötözöd?

dudi01 2019.02.22. 13:23:50

@mackensen:

Civil kirándulásra civil kirándulós cuccot vegyél.

recon71 2019.02.22. 13:31:25

@larryking: Eszembe juttatott @dudi01: valamit! Anno az ilyen hosszúkás oldalzsebes zsákoknál nekünk is gondot okozott a sisakban hasalva célzás, figyelés, mert ezek a fej mögé nyúltak az én 170-es magasságomnál. A képemen látszik, hogy a Bergen is ilyen, ha a PLCE-vel együtt hordom? Ezt a tietekkel próbáltátok?

Nálunk erre 2 megoldás született anno, hogy a szorítható fedél emiatt is kell, hogy le lehessen húzni vele a tetőt, vagy a zsebet döntve rögzíteni.

mackensen 2019.02.22. 14:29:14

@recon71: A naggyal mennék, nem volt eléggé egyértelmű? Amúgy annó, még csikó koromban, nem szarakodtunk ilyesmikkel. Nem is nagyon voltak, meg ami volt az nekem drága volt. Nyáron kirándúltunk, mikor meleg volt, volt egy pokrócom meg egy olyan vászonhátizsákom, mint Matulabácsinak, oszt joccakát. Mikor meg hideg volt, akkor meg nem aludtunk a szabadban, elkönyveltük, hogy ez nem kintalvós idő és estére hazajöttünk.

recon71 2019.02.22. 15:09:27

@mackensen: Akkor félreértettem, mert itt az oldalzsebekből összeállított kis zsákról beszéltünk eddig. A nagy zsákba persze belefért minden.
De szép is volt gyerekkoromban a kint alvás a szabad ég alatt! Ma sátor nélkül el sem indulhatok a sok cseszett kullancs - és esetenként szúnyog felhők miatt. Tegnap is 1 kis szakaszon mászva 3-5 kullancsot szúrtam ki magamon. Azon a helyen kívül viszont egyet sem láttam.

recon71 2019.02.22. 15:11:40

@mackensen: Egyébként, ha tehetném, én is csak hadi cuccokkal túráznék. Sokszor százszor jobbak még , mint a civil társaik.

vad05 2019.02.22. 16:27:23

@joni firpo: Egyet értek a cikksorozattal kapcsolatos javaslatoddal, de ez nem rajtam múlik! :)

vad05 2019.02.22. 16:44:17

Az oldalzsebeken oldalán, alján és tetején lévő "túl sok" pals csík révén ennek a kis zsáknak az oldalán, alján és tetején is alkalmazható a nagy zsákról átrakható szorító hevederekkel akár kisebb (nyári) hátizsák, kabát, esővédő, polifóm.... is rögzíthető ezekre a külső felületekre, illetve szűkíthető a térfogata. (Ha sok lenne, akkor nem dolgozom össze mind a három zsebet!!) A cipzár helyett alkalmazott pals-csikoknak köszönhetően már a két oldalzseb összedolgozásával sem kell további merevítés, amit a méretben őket teljes szélességben átfogó kenyeres zseb még stabilabb egységgé fog össze. Használat közben nem éreztük szükségességét további műanyag-merevítésnek.

mackensen 2019.02.22. 17:45:13

@vad05: Naigen, de Dudit zavarta :D

recon71 2019.02.22. 18:30:35

Ha már annyit beszéltem róla! A 90-es években használt civil oldalzseb és 1 Bergen oldalzseb kis hátizsákként:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26247098_bfdf599722985cf4ef95dfe619809ba3_xl.jpg

És ugyan az a civil oldalzseb a tesztek után hozzá készült szűkítesre szolgáló plusz fedéllel:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26247088_a6e28ec7ae1b6e3714b09ea4c4a78606_xl.jpg

Tudom, hogy igényesebb is lehetne, de ennél nagyobb anyagot nem tudtunk lespórolni az egyetlen gyöngyvászon - szintén tesztekre használt- hátizsákról.

dudi01 2019.02.22. 19:54:04

@mackensen:
Azok sokkal jobbak mint bármelyik katonai és a választék is nagyobb.

mackensen 2019.02.22. 20:53:43

@dudi01: Ez személy szerint nagyon megtetszett. Meg lehetne csinálni a civil változatát is, civil színnekkel. Lehet üzletileg gazdaságos is lenne.

recon71 2019.02.22. 21:37:18

@mackensen: Igaz írtam pár dolgot amin változtatnék, de ezek mellett még mindig tetszik nekem is ez a kis összerakott zsák.
Az meg pláne jó, hogy tele MOLLE csíkokkal. Így kívülre is rakhatunk rá bármilyen zsebet és nem kell mindig a belsejéből pakolászni. A civil zsákok még nem nagyon képesek ilyenekre. Náluk is van már elvétve MOLLE, de még nagyon el vannak maradva.

Kullancs1983 2019.02.22. 23:45:24

Engem az érdekelne, hogy ha bevezetik a zsákot, és eljutnak oda, hogy ki is osszák, akkor onnantól ez kötelező lesz, vagy csak opcionális? Az egyenruháról írta itt valaki, hogy lehet hozzá másmilyen kiegészítőket viselni, ugyanez lesz-e a zsákkal, esetleg mellénnyel is?

krisss93 2019.02.23. 14:13:51

Ez jelenleg azért opcionális mert nincs rendszeresített alternatíva említhető mennyiségben, ha lesz akkor nyilván szigorítások lesznek (pl színben én indokoltnak tartanám legalább)

vad05 2019.02.23. 21:26:27

@recon71: A Dechatlon vadász felszerelései (Solognac) között már láthatsz MOLLE-ra hajazó megoldásokat hátizsákokon és málharendszereken! Nem is rosszak!

vad05 2019.02.23. 21:29:27

@krisss93: És itt majd megint felmerül a kérdés, hogy a katona komfortérzetét növelő "apróságok"-ból vajon lesz-e 15M mintázatban? Vagy esetleg a CB-ben ezek jobban hozzáférhetők ;) és inkább ráhúzunk egy 15M (szerű) eső- és álcahuzatot? ;)

larryking 2019.02.24. 09:52:23

@vad05: Sajnos minden csak abban a gagyi licencelt MULTICAM színben érhető el, heveder, alapanyag. Nem az ultramenő EI Zrt.-s akármiben. :)

recon71 2019.02.24. 15:46:30

@vad05: Most, hogy írtad, mintha én is nézegettem volna ott is. De konkrétan most azokra a hátizsákokhoz ajánlott MOLLE civil túra mellényekre gondoltam, amiket azt hiszem valamikor be is linkeltem.

churchill 2019.02.24. 19:33:14

@vad05: a Decathlonos molle x-access névre hallgat. Nem teljes a kompatibiltás, a hevederek távolsága megegyezik a pals rendszerével, csak a hevederek vékonyabbak (ránézésre félcollosak). Viszont a minőségük nagyon jó, mivel saját márkásak, két év garancia jár rájuk. Van egy kis zsebem, próbából vettem két éve, semmi baja. A háteány a szűk választék (három-négy különböző méret) és kétféle szín. Van zöld meg decathlonos saját terepminta. Viszont akadnak érdekes darabok is, pl 45 literes zsák, hevederekkel, tépőzárral patchnek, ubacs szerű, zubbonyujjakkal ellátott, lélegző anyagból készített mellkasú felső, stb... Ha zöld gyakorló lenne még, egész jól harmonizálna vele.

recon71 2019.02.24. 21:46:26

Sajna nem találom a civil MOLLE cuccokat amiket említettem, de ilyesmi túramellények voltak, de MOLLE csíkokkal:

www.youtube.com/watch?v=wVVTpE3cSng&t=571s

@churchill: Már én is láttam nem 25 mm-es MOLLE csíkos warbelt-eket. Úgy 20 mm-es körül lehettek és MTP angol hadi cuccként árulták őket.
Egyébként anno mi is csináltunk ilyeneket, mivel nem tudtunk elegendő 25 mm-es hevedert sehol sem beszerezni és mintha úgy is jól működött volna.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2019.02.25. 06:43:16

@vad05: @joni firpo: Én elfogadom a javaslatot, és a V3-nál ennek szellemében fogunk eljárni. Szóval köszönöm szépen az észrevételeket.

joni firpo 2019.02.25. 08:35:34

@Kullancs1983: Ha a nickneved a születési évedet tartalmazza, sajnos még akkor sem kell azon aggódnod, hogy minden katonának a hátára tettek már egy ilyen zsákot és nem hordhatja tovább a kedvenc rózsaszín hellókittys zsákját...:-)

Kullancs1983 2019.02.25. 11:54:12

@joni firpo: Azt tartalmazza. :) Ezért is érdekelne hogy képzelték, mert ahogy látom többeknek is vannak kifogásai, meg a 15M is egy olyan sikertörténet amilyen.

joni firpo 2019.02.26. 08:28:11

@Kullancs1983: Sajnos a kérdésedre adandó korrekt válasz szolgálati és üzleti titkokat egyaránt sértene, úgyhogy erre most nem írhatok semmit :-)
Személyes véleményem, hogy még a jövendő 75 éves nyugdíjkorhatárral számolva sem fogod megérni (te sem), hogy minden katona legfőbb problémája az legyen, miszerint ezt a (vagy bármely más) hátizsákot KELL használnia, ahelyett, hogy a saját pénzén beszerzett "kedvenc" ilyen-olyan zsákjával szaladgáljon a mezőn.

Tom Sinner 2019.02.26. 14:18:28

@churchill: Ezeket én is ajánlottam már havernak. Sőt már láttam gorka-szerű ruhákat is (képen, az anyaguk nem tudom milyen, majd csak jövő hónapban megyek arra). Oda vertek most Decathlonék rendesen, újra elég menő cuccokat kínálnak mindenhol.

churchill 2019.02.26. 22:18:43

@Tom Sinner: a kamáslik is jók. Egy egyszerű decathlonos vadász kamáslik használok a danner felett, kapott már az élettől, kopottas, de nem ázik, nem szakadt, a villámzár is tökéletesen működik

recon71 2019.03.01. 21:36:34

Ezek szerint mások is vannak akik összehevederezik a bergen oldalzsebekből összeállított kisebb hátizsákot:

cdn2.bigcommerce.com/server2800/f44b8/product_images/uploaded_images/3-webbing-2-.jpg?t=1491389222

Vazul80 2019.03.08. 08:58:51

A Decathlon jó cuccokat csinálnak szabásban, de a színtartósággal még nagy problémájuk van... Többször belefutottam már, hogy a 3-4 mosás után foltokban fakul az anyag, mind a vadásznadrágnál mind pedig a túranadrágnál. A zöld pl mustársárga árnyalatba megy át de nem egyenletesen hanem foltokban, a barna meg a fehér árnyalat felé világosodik szintén foltokban. Még a szürke nadrágot nem próbáltam de lehet az is csalódás lesz...

recon71 2019.03.09. 01:25:56

Vívódtam, hogy szóljak e, de annyira felbosszantott a szúrós, bökős címke bevarrásuk, pl. a csősálaikba, amit nem egyszerű eltávolítani!
Mi hasonló ruhákat nemigen vettünk náluk, viszont rengeteg mást igen. Sajnos azokról többnyire nincs jó véleményünk. 2 önfelfújósom sem bizonyult tartósnak (nem kívülről szúrta ki őket valami), a cipőink meg nagyon fárasztóak a máshol vettekhez képest. De a "túlélő" vészlámpáink sem sokáig működtek. A téli kesztyűk és cipők messze nem voltak olyan jók hidegben, mint amit rájuk írtak.
Meg sajnos a környékbeli áruházukban hozzáértő ember sincs, segíteni nemigen tudtak. Pl. annyi dolgozóból senki nem hallott olyat, hogy mi a zárt és nyitott cellás derékalj, így azt sem tudták, hogy nekik milyenek is vannak.
A segítőkészséggel nem volt baj.

Tom Sinner 2019.03.09. 19:24:05

A Solognac Steppe 100-as az tényleg mustársárgára fakul, viszont nagyon könnyű és kényelmes. A volt barátnőm szerette.
A Solognac Steppe 300-as fekete nadrágból van több is, évek óta hordom némelyiket, semmi bajuk.
A 300-as fekete poláruk is sok éve megvan, bírja, és nagyon meleg.
A Solognac light 100-as vadászcipőt is évek óta hordom, de csak hideg időben, bírja az is. A vadászbakancs verzióját kezdő túrázóként vettem hogy jó lesz az. Hát nem lett jó, pár km után kigyilkolja a talpad, de nem is arra találták ki.
Összességében elégedett vagyok a vadász-márkájukkal.

recon71 2019.03.09. 21:42:03

@Tom Sinner: Mint írtam, hasonló ruhaneműiket nemigen használtuk, azokról nem tudok nyilatkozni.
A sapkáikkal, csősálaikkal eddig meg vagyok elégedve, de azt a cseszett címkét ne ilyen kellemetlenül varrnák beléjük!
A cipőik nekem is bírják terepen a gyűrődést, csak sokkal fárasztóbbak, mint a máshol vett típusaim. Sokkal hamarabb fárad el bennük a lábam.
A 2 téli bakancsunk meg csalódás volt mindkettőnknek. Tényleg melegebbek az átlagosnál, de a hozzájuk írt -11 fok komforttól messze volt amikor még komfortosak voltak és már rövid távon is kényelmetlenek a kemény és merev talpuk miatt.

vad05 2019.03.10. 06:54:36

A Decathlon 100-as szériái ugyebár a legolcsóbb és minőségben is a leggyengébb darabjai az adott felszerelés katebóriának. Nem kell meglepődni, ha azok bírják a legkevésbé. A 100-as vadásznadrágjaik strapabíróságának kivételével (kb. 7-8 éve!) nekem még nem volt bajom a cuccaikkal.

vad05 2019.03.10. 06:58:56

@recon71: Száraz időben én ezt a bakancsukat hordtam és ugyancsak ezt hordtam napi szinten felszereléses futásra is. Nekem nagyon bejött. Nem is drága és olyan könnyű, mint egy sportcipő. www.decathlon.hu/vadaszbakancs-sporthunt-300-as-id_8185817.html

recon71 2019.03.10. 21:22:25

@vad05: Köszi! És az ára sem sok. Pont most jöttem a Decathlonból, majd a legközelebbi bakancsvásárláskor valószínűleg én is beruházok akkor 1 ilyenre.

recon71 2019.03.10. 21:25:42

@vad05: Most nézem, 395 g? Ez létezhet? Nem gondoltam volna, hogy az ilyen típusú bakancsok is lehetnek ennyire könnyűek.

dudi01 2019.03.11. 14:28:57

@recon71:
Az katona használatra alkalmatlan.Egy ilyen könnyű bakancs nem tolerálja,hogy folyamatosan 120-130 kiló terheli,ami fontosabb a lábad sem fogja ebben.Egész egyszerűen nincs benne anyag ahhoz,hogy rendesen tartson vagy ne menjen tönkre nagyon hamar a talpa.

vad05 2019.03.11. 19:51:39

@dudi01: Mint említettem, nem "harci" célra használtam. De túrára és futásra tökéletes volt. Ugyebár a szovjetek még "élesben" is tornacipőt viseltek Afganisztánban! Valamit, valamiért! ;) Igaz, egy ilyet én is elnyűttem ott 6 hónap alatt, pedig nem ugráltam együtt a hegyi zergékkel! Azt a talajt nagyon nem tolerálta a puha talpa. Viszont hosszabb hazai nyári teljesítménytúrákra és a felszereléses futásra teljesen jó volt, ahol ca. 110 kg. terhelés érte.

dudi01 2019.03.11. 20:59:11

@vad05:

Jó csak az oroszok a csizma helyett hrdtak edzőcipőt...

Nincs új a nap alatt ami ilyen könnyű az fél év alatt kuka mint ahogy te is jártál...

Gyakorlatilag semmi esélye annak,hogy egy no name gyártó könnyebb és ugyan olyan jó bakancsot gyártson mint a legjobbak.

recon71 2019.03.11. 21:31:36

@dudi01: @vad05: Én azt vallom, hogy inkább veszek fél évente egy 11-ezres könnyű bakancsot amiben baromi jól érzem magam, jó a teljesítményem és az ízületeimet sem nyírja annyira ki, mint 1-2 évente 1 sok 10-ezres nehezebbet, kényelmetlenebbet, egészségtelenebbet.

Azok a könnyű Salomon lábbelik -amiket annyiszor látni pl. Afganisztánban is- szintén fél évet bírhatnak csak?

www.americanspecialops.com/images/photos/special-forces/special-forces-beard-hr.jpg

www.americangrit.com/wp-content/uploads/2016/10/operatorshoes6-1024x768.jpg

www.americanspecialops.com/images/photos/marsoc/critical-skills-operators-hr.jpg

dudi01 2019.03.11. 22:51:27

@recon71:

Totálisan rosszul látod!20dkg különbség szinte semmi viszont bakancs viszonylatban rengeteg.Az én Lowa bakancsom kb 60 dkg, évek óta bírja és még évekig jó lesz.
Halkan jegyzem meg a nyáron lesz 3 éves és 55.000Ft volt szóval megint csak az derült ki,hogy az olcsó mindig drágább hosszú távon...

dudi01 2019.03.11. 22:55:50

Jah azok a Solomon bakancsok nehezebbek(pl Qest 4D)vagy ugyan olyan nehezek mint az én Lowa bakancsom...
Szóval megint sikerült belenyúlnod.

dudi01 2019.03.11. 23:00:24

@vad05: Én kivittem a Lova Renegade bakancsomat és köszöni szépen semmi baj pedig mint értam 3 éves.

Ez megint jó példa arra,hogy mi a különbség egy majd 100 éves kifejezetten bakancs/cipőgyártó cég meg egy olyan cég közt ami nincs 30 éves és nem is kifejezetten bakancs/cipő gyártó.

Nem véletlen kell a márkát megfizetni még ha ez sok embernek elfogadhatatlan is!

recon71 2019.03.11. 23:07:37

@vad05: Csak szólok, hogy te szoktál mindig mellényúlni. Pl. oldaloptika, meg sohasem hordanak e a katonák tűzharcnál hátizsákot és hasonlóak. ;)

Meg most is, ha már megint levitted az eddigi szakmai kulturált szintet kocsmai személyeskedő szintre!
Mert most is elfelejted a nagyobb súly okozta baromi fontos teljesítmény és egészségkárosító hatást, ami hosszú távon sokkal többe kerül. Persze itt nem pár dekás eltérésekre gondolok, hanem mondjuk egy 400 grammos ruganyos és egy 800 grammos merev közöttire.
És számomra a 600 g is még a nagyon könnyű kategória, hol van ez a seregben kapott surranó és BW bakancs kg feletti súlyához?

recon71 2019.03.11. 23:09:13

@vad05: Bocsánat, az előbbit @dudi01: -nak szántam eredetileg!

dudi01 2019.03.11. 23:16:08

@recon71:

Nem a hülyékről beszélünk AS optikával.A zsákot meg eléggé kitárgyaltuk csak szelektíven emlékszel(a harcászatos kommentem pl kimaradt).

A német hadsereg új bakancsa Haix Scout 77 deka úgy,hogy nem rövidszárú hanem magasszárú.Rövid szárúban nem lenne nehezebb mint a 60dekás bakancsom.
Van még kérdés

dudi01 2019.03.11. 23:23:52

De ha nagyon érdekel a németek hegyi bakancs(azok mindig robosztusabb erősebb bakancsok mint az általános bakancsok) sincs 2kg.

recon71 2019.03.11. 23:34:40

@dudi01: Olvasd vissza, @vad05: is megírta amit számtalan videóban látni, hogy van az, hogy nem dobják le a hátizsákot tűzharcnál. Vagy idézzem amiket addig írtál?
Az AS optikával kapcsolatban meg nem tehetek arról, hogy félreérted amit az ember ír. De pont a napokban akadtam erre a képre, ez sem az a 4-6-szorosnak tűnő fegyvertávcső és talán nem is AS:

i.ytimg.com/vi/jrQDk5gu5ME/maxresdefault.jpg

Ezt meg pont te ajánlottad, hogy milyen jó, pedig oldaloptika:

cdn0.thetruthaboutguns.com/wp-content/uploads/2015/01/P1130749-900x600.jpg

"A német hadsereg új bakancsa Haix Scout 77 deka úgy,hogy nem rövidszárú hanem magasszárú.Rövid szárúban nem lenne nehezebb mint a 60dekás bakancsom."

Ez, hogy is jön ide? Ez miben is mond nekem ellent? Írtam én olyat, hogy a drága hadi rosszabb, mint az olcsó nem hadi? Már megint mit értesz félre?

dudi01 2019.03.12. 09:14:26

@recon71:

Nem értek félre semmit csak próbálom elhesegetni azt a téveszméd hogy jobb sűrűn cserélni egy olcsó szart mint ritkábban megvenni a drágábbat csak azért mert 20 dekával könnyebb ami ráadásul olyan kis súly amit észre sem veszel.No meg az sem mind1,hogy ez úgy könnyebb 20 dekával,hogy semmilyen membrán nincs benne ...

recon71 2019.03.12. 14:05:18

@dudi01: Na ugye, hogy már megint félreérted, olyat látsz bele ami ott sincs! :)
Csak azt a részt mutasd meg, ahol azt írtam, hogy jobb az olcsó egészségtelenebb, mint 1 drága egészségesebb!

dudi01 2019.03.12. 14:34:13

@recon71:
Ezt nehéz félreérteni:
"Én azt vallom, hogy inkább veszek fél évente egy 11-ezres könnyű bakancsot amiben baromi jól érzem magam, jó a teljesítményem és az ízületeimet sem nyírja annyira ki, mint 1-2 évente 1 sok 10-ezres nehezebbet, kényelmetlenebbet, egészségtelenebbet."

Gondolom nem kell magyarázni,hogy egy 11.000 Forintos bakancs az kb a kínai kategória és olyan messze van az egészségestől mint a tüdőrák.

recon71 2019.03.12. 20:21:39

@dudi01: És ez szerinted azt jelenti amit te mondasz? Mi van azzal a résszel, hogy a nehezebb, egészségesebbnél jobb?

Azt meg, hogy egészséges e azt @vad05: - tol kérdezd, ő dicsérte!

recon71 2019.03.12. 21:38:07

@dudi01: Látom a telefon javítóprogramom átírta amit én írtam, ezért kénytelen vagyok újra írni.

Akkor! Mi van azzal a résszel, hogy a nehezebb, egészségtelenebbnél jobb?

De akkor fordítsuk meg amit belinkeltél tőlem, hisz azt támadtad! Akkor szerinted jobb 1 olcsó fél évet kibíró, egészséges és jó teljesítményt nyújtó bakancsnál 1 sok 10-ezres nehéz, KÉNYELMETLEN és EGÉSZSÉGTELEN bakancs? Mert szerintem 1 kényelmetlen, egészségtelen akkor sem jobb, ha nagy nevű gyártja drágán.

recon71 2019.03.13. 01:09:07

@dudi01: Azt hiszem beugrott, hogy most mit értesz félre! Szerintem valamiért azt gondolod, hogy én az összes drága márkás bakancsot rossznak tartom. Hát nem, nem írtam ilyet. Hisz a Salomon-t is behoztam jó példának. Akkor ezt miért tettem volna?
Én csak azt mondom, hogy vannak olyan drága bakancsok is, amik nem hozzák az olcsó ezen paramétereit -mert mondjuk a tartósság érdekében ezek valamennyire rosszabbak lettek- és olyankor én az olcsót választom.


süti beállítások módosítása