A tűzoltáshoz szükséges eszközök nagy része a jármű jobb oldali málhaterébe került, amit szintén könnyen ellehet érni a lenyitható fellépőnek köszönhetően.
A málhatér hátsó felének felső részére került a földalatti tűzcsap illetve a sugárcsövek és egyéb toldók. A sugárcsővel lehet megkezdeni az oltást, ez kerül a tömlők végére.
A földalatti tűzcsapok, ahogy a nevük is mutatja, általában az útburkolatba süllyesztett táplálási pontok. Na most ebben a formájukban ugye nem lehetne hozzájuk férni.
A tűzcsap és a sugárcsövek alatt három külön rekeszben a B és C típusú feltekert tömlők kerültek bemálházásra. Legjobb tudomásom szerint ezek nem képezték a jármű alap felszerelését.
Szintén megtartották a THW fémládáit, amikbe kesztyűt, esőkabátot és egyéb felszereléseket tárolnak. A poroltó pedig szinte minden tűzoltógépjárművön megtalálható.
A málhatér fülkéhez eső oldalában lévő kihúzható fém polc a különféle kapocspár kulcsok számára szolgál tároló helyül. Látható még itt tűzcsapkulcs, réz színű, egyetemes kapocspár kulcs, fekete színű, melyekkel a tömlőket összekötő kapcsokat lehet összehúzni, és akna nyitó kulcsok.
Rendkívül kellemetlen, és káros tud lenni, ha például oltás közben rágurulnak a tömlőkre, ezért a tömlő hidakkal lehet az úton futó tömlőket megvédeni.
A járműnek nincs víztartálya, ennek ellensúlyozására külön gépjárműfecskendőt szereztek be, viszont a puttony fecskendőkkel lehetséges az oltás megkezdése.
Közvetlen a fülke mögött található egy kihúzható fém tálcán a saját energia forrással rendelkező, hidraulikus feszítő vágó. A feszítővágó leginkább az autóban rekedt utasok kimentésekor kerül elő.
A feszítővágó felett tartalék palackok, további reflektorok és a hozzá tartozó hosszabbítók találhatók, amikkel a kárhelyet lehet megvilágítani, illetve egy egyszerű elsősegély készlet.
Noha a járművön nincs orvos, de az állomány kapott komolyabb elsősegély képzést is. A kötszer mellett egy darab defibrilátor is segíti munkájukat életmentés során.
A legénységi fülke elsőre puritánnak tűnik, és másodjára is. Összesen heten férnek el, hátul négyen elől pedig hárman de egy váltás hat főből áll.
Jelenleg a légzők nem tárolhatók a fülkében, és nem is lehet felvenni őket onnan. De a közeljövőben ezen változtatni kívánnak, és konzolok kerülnek fel, amikre a légző rögzíthető.
Mivel közvetlenül a hátfalon nem tárolhatók, ezért alternatív megoldásként az ülés alá került be két légző, további három pedig a málhatérbe.
A mercedes műszerfala annak ellenére, hogy manapság mindenki digitális számlálókat és ledeket keres, szerintem jól néz ki. Van egy kifejezett bája, bár nem tudom az a rakás gomb mire való.
Középen egyébként a fény és hangtechnika vezérlésére szolgáló egység található. Külön lehet a villogókat és a hangtechnikát, illetve a kürtöt vezérelni róla.
A Mercedes 1113-as összkerékhajtású, de a hajtást a gépjárművezető természetesen szét tudja kapcsolni. Szintén a gépjárművezető helyéről lehet a csörlőt vezérelni.
A jármű elején található a csörlő, ami hátra vezethető, illetve a fülkéből vezérelhető. Emlékeim szerint a csörlő teherbírása tíz tonna, de ez hátrafelé csökken.
Lujzi 11 tonnáját egy 6 hengeres 168 lóerős turbó dízelmotor hajtja. A motor állapotát jól leírja, hogy noha idáig csak a turbót kellett cserélni rajta.
A tetőn került elhelyezésre a kettő, illetve négy tagból álló, A tömlő. Ezt felszívásnál használják a szivattyúra csatlakoztatva, és méretét tekintve ez a legnagyobb átmérőjű tömlő.
Lujzi jelenleg jó állapotnak örvend, 1-2 apróságot leszámítva. Sőt mostanában még fedett helyen is tárolják, de sajnos a ZÖTE udvarán a szabad ég alatt áll.
Utolsó kommentek