Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) filbe (3) FILBE (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) lbt (6) LBT (3) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Mit rejt egy "felderítő" mellénye (2. rész)

2015.08.10. 08:00 :: Combat Gear Admin

img_9219.jpgAz Eagle Industries Rhodesian Recon Vest-je talán a nagy betűs Chest Rig. A végletekig modulálható, és a gyártó neve garancia a jó minőségű 1000D Cordurára, minőségi varrásra és csatokra.

img_9220.jpgElsőre talán úgy tűnhet, hogy kevés a rögzítési pont rajta, pedig ez nem igaz, sőt. Oldalt a hónalj vonaláig ér el, így még pont hozzáférhető bármilyen nagyobb zseb amit ide rögzítünk, és nem nehezíti a mozgásunkat sem.

img_9221.jpgA vállpántok jól párnázottak, sőt a rádió vezetékei is belefűzhetőek. Mind a vállpántokat, mind a derékpántot belehet csatolni egyedül is, bár nyilván bonyolultabb mint a legtöbb hagyományos málhamellény esetében.

A pántok X alakba fűzve valamivel stabilabbá teszik a mellényt, mint ha mindkét pántot az azonos oldali csatba fűznénk bele, de zsákkal viselve hamar kényelmetlenné válik. Nem is nagyon látható, hogy így viselnék.

img_9223.jpgA DarkTac modular Utilty zsebe továbbra is teszi a dolgát, és még mindig egyben van. Noha a MAV-hoz képest oldalt nem nyúlik annyival ki a mellény, de a Blackhawk vízszintes zsebe már nincs használatban.

img_9227.jpgA Warrior tárzsebek immáron hat évesek, de még mindig gyűrhető állapotban vannak. Nagy valószínűséggel már egy jó ideje nem gyártják őket, és a warrior átállt a kisebb, de hasonlóan kifinomult zsebek tervezésére.

img_9228.jpgJobb oldalra egy villámzáras warrior zseb került, amely orvosi zsebként funkcionál, és amelyből könnyen hozzáférhető a már korábban is látott különálló betét, az alap kötszerekkel.

img_9234.jpgBal szélre került a csatos kulacs zseb, és az egy literes kulacs. Ez is egy jól bevált kombináció, ami az évek folyamán szintén még nem kopott el, pedig nem egy csúcs kategóriás termék.

img_9235.jpgAlapvetően mint chest rig, előnyös zsákkal viselve, vagy járműben ülve, mivel szabadon hagyja a hátat. Zsákkal viselve ajánlatos a vállpántok X alakban való átfűzését elkerülni.

11741799_888458437887320_150616327_n.jpgAlapesetben a mellény mell része bevan hajtva, ha csak nincs szükség egy plusz admin zsebre. Ennek köszönhetően még minimalistább az elrendezése, és kényelmesebb is.

11720485_888458427887321_795675226_n.jpgA mindennapok során a másik fő különbség, hogy a régi warrior tárzsebek helyett, újabb "Single Snap" zsebek kerültek rá. Egy kés került a bal vállpánthoz, illetve mivel az admin zsebek és a multi fogó a mell részen volt rögzítve, az utóbbit akár a tártartókra is fellehet tenni.

Az RRV egy jó minőségű, és részben moduláris mellény, ugyanis egy hát panel illeszthető rá, és plate carrier-é bővíthető, illetve egy jobb warbeltel is kombinálható. A tulajdonos folyton az adott feladathoz igazítja, és elégedett is vele. Nem egy bonyolult, könnyen állítható mellény.

Apró hátránya viszont, hogy iszonyatosan drágán lehet csak hozzá jutni. Ahhoz képest pedig „csak” egy egyszerű chest rig-ról van szó. Nem ok nélkül népszerű darab a különleges egységek katonái között, még napjainkban sem.



242 komment

Címkék: eagle honvédség hm recon vest mh mellény coyote brown chest hdf eagle industries chestrig honvedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr717695226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camilló 2016.06.26. 20:27:20

@dudi01: Jah! A Török, Görög konfliktus területi vitákra vezethető vissza. Ugye nem kell megemlítenem Ciprust?

dudi01 2016.06.26. 20:34:29

@camilló:

Szerintem felesleges arról beszélni,hogy lehetne ha meg ilyenek mert értelmetlen.

A törökök amint úgy érezték,hogy elég erősek és senki nem meri őket félvárról venni megtámadták Ciprust.Itt a lényeg a mi kontextusunkban azon van,hogy amint elég erősek lettek nem pedig azon,hogy előtte milyenek voltak.

Szombathelyen valamilyen deszant roham alegység volt(a gépesített lövész és harckocsizó stb alegységek mellett természetesen)bár lehet,hogy ez megegyezett a felderítőkkel.

camilló 2016.06.26. 20:59:33

@dudi01: Nemzetiségi ellentétek voltak Cipruson, az ott élő Török közösséget feltüzelték a nacionalisták és ebből adódott a konfliktus, amibe a két anya ország természetszerűen bekapcsolódott, de vitatott több sziget státusza is. A törökök tudták, hogy az ENSZ be fog avatkozni, és max. a megosztottságot érhetik el.
Nem nem fölösleges, mert a lehetőségek meg lennének, de a történelem azt bizonyítja, hogy soha nem a döntéshozók szívják meg!
A fiatalkori barátom vonult oda, és elő felvettként felderítő rajparancsnok volt. Csapatfelderítő. Győrben a mélységiek objektumához, még csak közel sem engedtek, amikor ott voltam hadsereg szemlén. Érdemes lett volna látnod, hogy hányan voltunk és milyen technikát vonultattunk fel! A mostani viszonyokra gondolva, szerintem a sírógörcs kerülgetne!:)

camilló 2016.06.26. 21:01:07

@dudi01: Másként volt a szervezése a magasabb egységeknek, másként diszlokáltak mint manapság.

recon71 2016.06.27. 04:12:57

Bocs a késői válaszért,de valamikor nekem is pénzt kell keresnem!

@dudi01: Rosszul emlékszel. Már régebben megtárgyaltuk,hogy csapatfelderítő voltam,annyi érdekességgel,hogy fél éves rajparancsnoki suliba is elvezényeltek. Először arról volt szó a suliban,hogy a legjobb 18 majd ejtőernyőzik is,de aztán levitték a számot kettőre. Még abban is bekerültem volna,de azt is törölték,mert elfogyott rá a keret.

@camilló: Igen,Szombathelyen voltam,és Győrben.

recon71 2016.06.27. 04:30:19

@dudi01: Szombathelyen amikor én voltam,2 különálló felderítő zászlóalj vagy mi volt. Sajna már nem emlékszem a pontos megnevezésükre. Az egyik volt a mienk,és volt 1 utaltnak hívott teljesen különálló is.

"a felderítő alegységek elavultak."

Hát én máshogy gondolom,szerintem @huhasterix: sem gondolja az alegységét elavultnak. Sőt a csak 4 kg körüli védőmellénye miatt,többet is költöttek rájuk,mint az átlagra.

Az tény,hogy a feladatokat az elmúlt 25 évben megvariálták és 1 részüket már nem felderítőnek nevezett egységek csinálják,de ettől még ugyan azt csinálják,csak nem felderítőnek nevezik maguk.

A többivel egyetértek.

recon71 2016.06.27. 04:33:14

@huhasterix: Egyébként nagyon érdekelne az az említett csak 4 kg körüli védőmellény. Mit tud,mitől véd,mekkora felületen,hogy ilyen kicsi lett a súlya? Mindenki ezt kapta nálatok?

recon71 2016.06.27. 04:58:20

@camilló: Érdekességként megemlítem megint,hogy (talán úgy 10 éve?) volt valami nagy vitánk a szlovákokkal és pont jelen voltam amikor magasabb rangú katonák pánikoltak,mert valaki Szlovákiában valami tankos bevonulással fenyegetőzött. Olyan pánik volt,hogy az sem érdekelte a tisztjeinket,hogy olyanok is hallják őket,akiknek nem hiszem,hogy szabad lett volna. Én nem nagyon hittem abban,hogy megtámadhatnak minket,sőt most is nehezen hiszem,de ők akkor nagyon úgy tűnt,hogy hittek a lehetőségében,ezért is voltak pánikban. Olyanokat mondtak a jelenlétünkben,hogy mi a békésségünk jeleként a szomszédok felé,felszámoltuk a támadó technikákat. Kivontuk a BMP-ket,az önjáró tüzérséget,alig hagytunk tankot és most nincs mivel megvédenünk magunk. Azt gondoltuk naivan,hogy ezzel a barátunkká teszünk mindenkit,de ehelyett a szlovákok most visszaélnek a helyzettel. Szóval ilyenek hangzottak ott el.

Soha nem lehet tudni mit hoz a jövő. Túl sok magyar él a környező országokban,akik miatt én látom azért esélyét háborúskodásnak. Volt már rá példa,hogy 1 kisebbség egyszer csak sok-sok éves békesség után összeveszett a többséggel és az eldurvult helyzet láncreakciót váltott ki,és teljesen eldurvult a helyzet. Jugoszláviában sem tudtuk elképzelni azt ami végül is lett,még a sokadik kisebb-nagyobb horvát-szerb összetűzés után sem.

camilló 2016.06.27. 17:37:21

@gyula0910: A politikusaink is úgy gondolták, hogy helyes út a haderőcsökkentés, ráadásul a liberálisok első perctől kezdve hadakoztak a sorkatonaság ellen, és fölöslegesnek ítélték a honvédséget. Sajnos a szervilis tisztikar asszisztált ebben.

dudi01 2016.06.27. 17:55:58

@gyula0910:

Kapta???Max vett magának két modern platet.

recon71 2016.06.27. 21:38:53

@dudi01: És azt élesben használhatná is a sereg által kiosztott helyett?

dudi01 2016.06.27. 21:40:29

Igen vagy mit gondoltál?Nem gyakorlatra vette(ha jól gondolm és vett valóban).

dudi01 2016.06.27. 21:41:23

Persze szabálytalan de...

recon71 2016.06.27. 22:03:19

@dudi01: Bennem is felmerült a lehetősége,hogy maga vette,de azon nagyon csodálkoznék,ha azt élesben engedélyezetten használhatná is. Ha olyan szabályokhoz ragaszkodnak mondjuk az amik is,hogy kötelező oldalvédelem,akkor csodálkoznék rajta,ha nálunk már nem lenne kötelező 1 felderítőnél,vagy,hogy náluk azt hordanak amit akarnak védőfelszerelést. Az SF tudom,hogy megteheti,de a felderítők is beesnek ebbe a kategóriába? Ha 4 kg csak,akkor feltételezhetően kisebb felületen véd,ha ugyan azt a védelmi szintet hozza és ez sem zavarja az elöljárókat?

dudi01 2016.06.27. 22:10:04

@gyula0910:

Kutya sem nézi meg mi van a mellényben sőt szerintem az sem nagyon hat meg senkit ha PC-t hord a TMK helyett.Ez mind mind parancsnok függő és általában a századparancsnokok rugalmasak.

dudi01 2016.06.27. 22:10:38

Nem feltétlen kisebb a plate csak modernebb.

recon71 2016.06.27. 22:20:52

@dudi01: Nem tudom,de az a 4 kg összsúly nagyon csekélynek tűnik. Ha ilyen kis súlyra le lehet vinni a védőmellényeket,úgy,hogy ugyan azt nyújtják,mint a jóval nehezebbek,akkor ez hatalmas előrelépés és ezért nagyon csodálkozok,hogy a nagy seregek katonái meg még nem ezeket használják. Panaszkodnak,sírnak a túlterhelés miatt,pedig ezzel nagyon sokat nyerhetnének.

recon71 2016.06.27. 22:31:24

@dudi01: Akkor rugalmasság terén előrébb járunk az amiknál,angoloknál,franciáknál,mert náluk nem látni nagyon mást a kiosztotton kívül használni.

Nincs valami minimum követelmény,pl.,hogy mekkora felületen kell védenie,milyen kategóriában és hasonlók? Bárki bármit hordhat? Valaki korábban írta,hogy egyes védőmellények már olyan kis felületen védenek,hogy szinte csoda volna,ha pont azt találja el valami.

Érdekességképp megjegyzem,hogy 1 lövész katonatársam 1 AS műanyag sisakot hordott csak,mert az nagyon könnyű volt. Ha tudta volna a vezetés,akkor biztos,hogy nem hagyják neki. De ezt senki nem nézte szerencséjére.

dudi01 2016.06.27. 22:58:59

@gyula0910:

milyen jóval nehezebbek?Egy medium ESAPI plate 2,5 kg és azért az nem mai gyerek.

dudi01 2016.06.27. 23:00:52

@gyula0910:

De van minimum és az a TMK csak az annyira szar,hogy az elképzelhetetlen.Ez nem rugalmasság kérdése hanem józan észé.

recon71 2016.06.27. 23:57:13

@dudi01: Gondoltam,hogy ezt fogod írni,de ő azt írja,hogy kb. 4 kg az egész együtt,amit te írsz,az meg 5 kg még a huzat nélkül is. Régebben már számolgattuk veled ezeket eleget. A mostaniak oldalpanel nélkül is 8 kg körül vannak,ha a KDH -ami könnyebb állítólag,mint a TGY-ké- pl. 10,4 oldalpanelokkal. És ha 8 kg,akkor az a duplája a 4-nek. Ráadásul ez védőmellény,aminél fokozottan hatnak a kilók. gondolj arra,hogy még a TGY-k is mennyit sírnak a kötelező oldalpanel hordás miatt,pedig az csak 2 kg és életet is menthet! De ha 2 kg nem számítana,akkor az SF sem hagyná le. Szóval,ha régen jól számoltunk,akkor a mostani 8 kg-os mellényeknek a 4 a fele. ha rosszul számoltunk és csak 6 kg körül vannak,akkor is 50%-al könnyebb.

recon71 2016.06.28. 01:14:31

Most visszaolvasva vettem szokás szerint észre,hogy rossz számolást hagytam bent. Ha kapkodok mindig ez van. A 8 kg-nak 50%-ával lett könnyebb a 4 kg,a 6 kg-nak meg a 33%-ával,de addig variáltam,hogy az 50% rossz helyre került.

Ez sem lett 1 jó fogalmazás,de már megint nagyon késésben vagyok. :D

dudi01 2016.06.28. 06:43:01

Ebbe nem fogok belemenni az akinek 10 kg sok mert nem bírja az a 4,1kg-karabélyt sem fogja elbírni...

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2016.06.28. 08:24:08

@gyula0910: Még most is jó pár képen lehet látni a két pontos kínai műanyag sisakot.

recon71 2016.06.28. 21:21:46

@dudi01: Ez most komoly,ezt pont te írod,aki nem akarta felvenni a 16 kg-os védőmellényére a málhamellényt,mert az magában is nehéz???

Elárulom,az a 10 kg-os védőmellény a rápakolt munícióval,vízzel és minden egyébbel jóval több,mint 16 kg!

recon71 2016.06.28. 21:29:30

@dudi01: @Combat Gear Admin: Én meg azt hittem,hogy egyedi eset.

dudi01 2016.06.28. 21:31:11

@gyula0910:

"Elárulom,az a 10 kg-os védőmellény a rápakolt munícióval,vízzel és minden egyébbel jóval több,mint 16 kg!"

Ja de ha ugyan ezt a súlyt egy 16kg-s mellényre veszed az már azonnal 22+ kg-s lesz...És ez a nem mind1,16kg-val el lehet lenni de 22-vel nem.Ezért mondom azt,hogy egy 10kg-s mellény az teljesen elfogatható egy lövész katonának.

dudi01 2016.06.28. 21:31:46

@gyula0910:

Nekem is volt műanyag MICH sisakom :)

recon71 2016.06.28. 21:41:44

@dudi01: Azzal,hogy egy 10 kg-os védőmellény elfogadható súlyú 1 lövész katonának,azzal azt akarod mondani,hogy az ami TGY-k mind táposok? Csak mert ők nagyon reklamálnak az esetleg életet mentő oldalpanelok 2 kg-ja miatt is. De akkor az összes SF is tápos,mert ők is csökkentik a terhüket azzal a 2 kg-al?

Másrészt,akkor arról volt szó,hogy vedd az FLC-d a 16 kg-os védőmellényre. Szóval csak az FLC-ről volt szó és azt nehéznek találtad. A 10 kg-os védőmellényesek még hátizsákot is vesznek rá.

recon71 2016.06.28. 22:09:40

@dudi01: Visszanéztem,nem 22 kg-ról beszéltél korábban,hanem a 16-ra írtad ezt:

"Pár óra sima repeszállóval(16kg)is elég a hátfájáshoz".

Szóval te is reklamálnál a 10 kg-os védőmellény miatt,ha a kötelezőket is rá kellene venned. Mert az már jóval több lenne 16 kg-nál is,és attól is megfájdulna a hátad.

huhasterix 2016.06.29. 22:28:17

@gyula0910: 5.11 taclite plate carrier , tártartók blackhawk, 10*12 plate ek polyethilen 3 védelmi szint 1.25kg darabja a plate eknek. De van a blogon kép supernova alatt

recon71 2016.06.30. 01:18:13

@huhasterix: Azt a képet néztem és az alapján jóval kisebb felületet is lefedőnek tűnik. Ha jól látom,akkor ez is az ára a hatalmas súlycsökkentésnek. Ilyenkor az is beugrik,hogy vajon nem volna hatásosabb a gyártóknak lehagyni a hátsó panelt és helyette az elsőt nagyobbra venni?

Úgy látom,ennek a hátrésze nem zsebezhető,ha az volna,akkor javasolnám,hogy esetenként ezt a hát málházási megoldást is próbáld ki:

indafoto.hu/gyula0910/image/24242722-9c0ebcca/user

Egyébként a védőmellényed alatti 4 tárzsebes valami az úgy megy valahova fel,vagy csak lefényképezted?

huhasterix 2016.06.30. 07:23:11

@gyula0910: hátra rohamzsák kell , mert az a legpraktikussabb, pl camelbak motherlod, 37l és még "harcolni" is lehet vele, kösz a javaslatot. Vagy a camelbak mulle, kb 10l +3 literes folyadék.

huhasterix 2016.06.30. 07:24:51

@gyula0910: az a variálhatóság miatt fényképeztem ha levettem a 3*3 ak tartokat meg a multicam zsebet, és a2*2 tettem fel meg a droup leg pouch ot allá.

recon71 2016.06.30. 21:36:17

@huhasterix: "hátra rohamzsák kell , mert az a legpraktikussabb"

Szerintem a srác hátán is az van a képen.

Próbáld ki,a srác a képen nem hülye,de az izraeliek sem,akik szintén sokszor inkább így málháznak!
Meg fogsz lepődni,ha jól csinálod.

huhasterix 2016.06.30. 22:55:37

@gyula0910: kb 10 év igy csinálom, chest rig és zsák nincs molle zés hátra ez bevált földön, vizen, és levegőben ,hát neked ..?

huhasterix 2016.06.30. 23:05:30

@gyula0910: pontosítok, micro chest rig, a képen látható chest rig hát pántjai csatjai túl vastagok kényélmetlenné vállhatnak , hosszú zsákos menetnél már nyomhatnak ... A ivozsákos " hólyagos " vízutánpótlás esetén a mellényen lévő kulacstartó is felszabadúl, egy ereszkedésnél , ezek az aproságok sokat jelenthetnek.

huhasterix 2016.06.30. 23:12:39

@gyula0910: arra is gondolj ,ha vízen kelsz átt vagy elázol a vastag korszerütlen tulpakolt, málha jobban meg szívja magát nehezebb úszni és megszáradni is. Vizesen vág tovább fázhatsz,és kikezdi a böröd. A képen a mellényt egy 65 M bakancshoz tudnám hasonlítani. Ami fotot feltettem az a bakancsot kéne hozzá hasonlítanom akkor salomon 4d quest forces .

recon71 2016.06.30. 23:24:18

@huhasterix: Én is chest rig hívő voltam vagy 10-15 évig,annyira,hogy még a fejlesztésnek is javasoltam rendszeresítésre egyet a 90-es években. De miután annyi minden féle megoldást kipróbáltam,be kellett látnom,hogy sokkal jobb megoldások is vannak. Olyan esetek miatt lettem ennyire chest rig ellenes,amikkor nem tudtam azt megcsinálni bennük,amiket több másban meg lazán. Pl. nem tudtam lefutni,lemenni azt amit sok másban igen. Nem tudtam átmászni 1 olyan akadályon,ami sok másban gyerekjáték volt korábban. Még ezek ellenére is felvettem szerződésesként,mert akkor megint nagy divatja volt,hogy lenyűgözzem a katonatársaim. Le is nyűgöztem őket,de piszkosul megbántam,mert terepen meg nagyon megbosszulta magát. Soha többet nem vettem fel katonaként.

Már 7 éve civil vagyok,de ennek ellenére ma is éles súlyúra pakolt katonai cuccokban túrázok,immár kb. 25 éve. Nem hülye vagyok,hanem mert érdekel a téma és volt rá már többször esély,hogy megint szükség lesz az ilyen ismereteimre,tapasztalataimra. Pár hónapja pl. be akartak juttatni a Lövész 2020-ba,de miután kiderült,hogy ki vagyok,nem sikerült bejuttatniuk.

Ha ragaszkodsz mindenáron a chest rig-eden lévő zsebezéshez,próbáltad már ugyan ezt a zsebezést 1 Tarzan szerű málhamellényre megcsinálni? Már azzal 1 csomó chest rig negatívumot kiiktatsz.

recon71 2016.06.30. 23:42:38

@huhasterix: Az 5.11 is gyárt hasonló mellényeket,mint amilyet inkább javasolnék helyettük. Bár ez sem a kedvencem,volna még javítani ezen is,de még mindig százszor inkább ezek:

www.hendonpub.com/assets/articles/1854/a0b45aba-82f1-4c87-8b68-7efefefd3c5f.jpg

Máris nem ugrál,máris stabilabb,könnyebb fel-le venni,megoldható,hogy ne csak előre húzzon. És vizesen sem lesz sokkal nehezebb,mivel hálós az alapja.

recon71 2016.07.01. 15:34:46

@huhasterix: Pont a lényeg,hogy ne chest rig legyen,hanem valami jó mellény,ami jobban stabilizálható. És esetleg hátrébb is terhelhető.

huhasterix 2016.07.01. 23:10:58

@gyula0910: , ott a rohamzsák, víznek élelemnek, lőszernek medic packnak, rádiónak, apróságoknak, ha úgy hozza a helyzet levehető ha a mellényed hátsó felét is pakolod az bekorlátol, elakadhatsz, a zsákon pihenhetsz, megszabadulhatsz tőle,fedezéket is nyújt rengeteg hasznos dolog férhet bele ami két horizontális molle zsebe nem tool okat pl gerber rangerdown tomahawk ot is "felmollézhatom" rá. Egy szóval sokkal jobban funkcionál egy kisebb zsák mint a mellényed hátsó része zsebekkel.Akadályon át dobhatod magad előtt tolhatod mögött húzhatod kisebb elakadás veszély. Nekem ez a tapasztalatom ,hátul nincs kezem hozzá se férek a dolgokhoz ahoz le kell venni a mellényt de harc közbe könnyebb a zsákból kivenni, mint a levett mellényből harcolni

recon71 2016.07.02. 00:01:21

@huhasterix: Értem amit mondasz,egyet is értek nagyjából vele. Tény,hogy alagutakba,búvónyílásokba jobban beférni 1 teljesen üres hátú málhával,ezért nem is az ilyen helyzetekre gondoltam. De mi akadályoz meg abban,ha ezekre az eshetőségekre számíthatsz,akkor ennek is üresen hagyd a hátát? A lényeg,hogy ne chest rig-re tedd amit teszel,hanem valami hasonló málhamellényre,mint amiket mutattam. 1 rakás chest rig betegség azonnal megszűnik,már ettől jobb teljesítményre leszel képes.

Viszont,ha olyan terepen vagy,ahol biztos,hogy nem kell bujkálni szűk nyílásokon át,próbáld ki a hát megpakolós megoldást is! Az a súly ami a másik megoldásban már fárasztó,ebben még a kényelmes kategória. Nagyon nem mindegy,hogy az ember milyen gyors,mire képes,meddig marad toppon szellemileg is,mert a fáradtság kihat mindenre. Sajnos nem találtam olyan málhaszerelést itt a neten,ami hátrésze gyors leoldás után hagyományos hátizsákként is használható. Szóval azzal minden probléma meg lenne oldva,de a leoldásig is jobb teljesítményre lennél képes. Már említettem,hogy az ilyen megoldásoknak köszönhetően én még vigyorogtam,mikor más már fel akarta adni a kimerültségtől.

Még 1 hatalmas előnye beugrik a mellény hátának zsebezésére,méghozzá az,hogy ha meg kell válnod a zsáktól,sokkal több minden maradhat nálad,nem csak 4 tár és 1 utiliti vagy admin zseb. Méghozzá úgy,hogy az a sokkal több minden még kényelmesebb is és ettől még jobb is lesz a teljesítményed,mint a minimállal. Egyébként a hát zsebeibe olyan dolgokat szoktak tenni -ha külön hátizsákot is vesznek kívülre- amiket harc közben nem valószínű,hogy elő kell venni. Pl. ivózsákban víz,túlélőcuccok,tartalék kaja,vésztartalék muníció,esővédő,stb.. Ezek közül hátra teheted bármelyiket,de akár mindet is sok mással egyetemben. Ráadásul ez mind ellensúlyozza az elöl lévő zsebeket,amitől azok kevésbé ugrálnak és nem fájdítják meg a hátad sem.

recon71 2016.07.02. 02:20:00

@huhasterix: Én a hagyományos hátizsákom 6 ponton szoktam rögzíteni a málhamellényeimhez. Hátranyúlva 6 gyorscsat kioldása után lesik a hátizsák a hátról és attól kezdve teljes értékű hagyományos zsákként is használható.

Most több ilyen gyors leoldós nagy háti zsebes málhamellényt találtam a neten,de ezek hátzsebe leoldva pont nem teljes értékű hátizsákok. Legalábbis nem látom rajtuk a hagyományos vállpárnákat:

soldiersystems.net/blog1/wp-content/uploads/2011/04/Agilite-MASS.jpg

www.strikehold.net/wp-content/uploads/2015/03/11015109_1080739845276012_9015963443314000648_n.jpg

Ha nem találni és esetleg szűk helyeken kell bujkálni,akkor marad a málhamellény hát üresen hagyása.

recon71 2016.07.02. 04:40:47

@huhasterix: Beugrott,hogy itt a blogon már több felderítő mellény is be volt mutatva! 1 MAV felzsebezése mennyiben rosszabb a chest rig-esnél?

combatgear.blog.hu/2012/12/10/mit_rejt_egy_felderito_mellenye

Megjegyzem,hogy a MAV-sem a kedvencem,de még mindig kisebb gondjaim voltak a hasonlóakkal

Bocsi előre is mindenkitől,de úgy néz ki,hogy minimum vasárnapig nem tudok senkinek semmire reagálni!

huhasterix 2016.07.02. 11:01:57

@gyula0910: csapatban dolgozol, a csapatagok között a variálhatóság miatt a zsák és a chest rig a leg funkcionálisabb , lesérülhet valaki kisebb zsákot kap , hosszó puskás is kissebb zsákot kap, vagy egyszerüen a feladat is ugy épül fel , hogy egy katonának a cuccát szét kell dobni , igy a zsák ok külömbözö méretei a megoldás pl 1 db 100l, 3 db 55-45 l,1 db 20l, és a vizatartály ami 25l camelbak.

recon71 2016.07.03. 05:20:57

@huhasterix: És ez miért nem megoldható szerinted jobban 1 MAV,MOLLE TAC vagy MOLLE Tarzan mellénnyel? Mi az amit ezek nem tudnak,a cehest rig meg tud?

Én is sokat emlegetem a sérült társ cuccának a szétosztását,mert ez nálunk is többször előfordult. Ezért is vagyok a nagy befogadóképességű jól szűkíthető zsákok híve,mint a ma oly divatos pont telerakható 1 napos és hasonló zsákoké.

recon71 2016.07.03. 05:56:40

@huhasterix: Egyébként azt a megoldást,hogy 1 rajon belül nem egyenlő a teherelosztás,hogy valakik nagy zsákot cipelnek,valakik meg nem,az izraelieknél láttam utoljára alkalmazni úgy 10-20 éve és azóta sem. Ezek szerint ma megint terjed?

A lényege olyasmi volt,hogy az az 1-2 ember a nagy zsákkal csak cipelt,míg a kevés cuccosok meg csináltak minden pörgőst.

"csapatban dolgozol, a csapatagok között a variálhatóság miatt a zsák és a chest rig a leg funkcionálisabb"

Na pont ezért is jó a nagyobb befogadóképességű -esetleg málhamellény hátrész zsebezéses- megoldás! Olyankor az összes saját cucc a málhamellényedre fér és csak az extra zsákot kell cserélni variáláskor. Ami lehet rádió,hordágy,eü. zsák,stb.. A ti megoldásotoknál 1 zsák cserénél semmi sem marad nálad a tiedből,se víz,se kaja,se semmi. Zsák csere után 1 tök idegen zsákból kell majd elővenned ami kell. De az sem valószínű,hogy annak a zsáknak a gazdája is hasonlóakat pakolt,mint ami neked a fontos.

huhasterix 2016.07.03. 06:03:03

@gyula0910: a trendi hogy megbeszélítek ki mit hova pakol ez alap

huhasterix 2016.07.03. 06:04:19

@huhasterix: remélem ha mellényed hátulját megpakolod akkor még a zsákot felhúzva igen kényelmesen el tudsz tölteni pár órát :)

recon71 2016.07.03. 15:23:45

@huhasterix: "a trendi hogy megbeszélítek ki mit hova pakol ez alap"

1 zsák csere után akkor nálad csak 1 minimál chest rig marad a sajátodból,amin 4 tár van és 1 db akármilyen zseb,akkor az összes többi személyesen pakolt saját cuccodtól is megválsz. Az összes vizedtől,az összes saját kajádtól,az esővédődtől,melegebb ruhádtól,a többi muníciódtól és mindentől. És ez hatalmas problémákat okozhat 1 elszakadás esetén. Nem tudod miből mennyid van,vagy jó e az neked,amit a másik pakolt magának. 1 felderítőnél pedig az elszakadás,magára maradás fokozottan esélyes.

"remélem ha mellényed hátulját megpakolod akkor még a zsákot felhúzva igen kényelmesen el tudsz tölteni pár órát"

Mint már többször írtam,hogy pont ez a lényeg,hogy sokkal többet! A képen szereplő srác nem hülye,sem azok sokan akik ezt már alkalmazzák,mert ezzel a pakolással sokkal több órát tudsz eltölteni kényelmesen! Pont erről beszéltem,próbáld ki!
Persze,azt tudni kell,hogy nagy súlyú zsáknál csak a derék pakolható hátul is. Könnyebbnél pedig az egész hát.

indafoto.hu/gyula0910/image/24007930-4f2e68ea/user

Ezen képen kicsit még látszik,hogy a málhamellény hát derékrésze is van vakolva,aminek nekitámaszkodik a hátizsák és ennek köszönhetően a hátizsák súlya a vállakról a derékra is átterhelődik,pont,mint az ALICE hátizsákok derékmegtámasztós megoldása. Mint már régebben is írtam,pont ez a lényeg,hogy 100-szor többet tudsz így kényelmesen eltölteni 1 nagy zsákkal is,mint a hagyományos pakolással. Próbáld ki!

recon71 2016.07.03. 15:38:27

@huhasterix: Még valami! Korábban azt írtad,hogy 45 literes zsák mindig elég még az Alpokban is,most meg azt írtad,hogy vaki 100 literest is visz.

De aki a 25 literes ivózsákot viszi,az sem vehet hozzá csak 1 minimál chest rig-et. Akkor elszakadás esetén a vízen kívül semmi fontos nem marad nála,de harc közben is elég problémás csak 4 tárból gazdálkodni.

Még mindig nem tudom mi a hátránya 1 nagyobb befogadóképességű sokkal kényelmesebb málhamellénynek,amire sokkal több mindent pakolhatsz magadnak,mondjuk a saját hátizsákodtól elszakadás esetére,vagy mondjuk,ha a 25 literes ivózsákot kapod?

huhasterix 2016.07.03. 21:40:10

@gyula0910: nos , igen irtam 100literes zsák, feladat és fegyverzet függő, pl aki a hosszúpuskát viszi, az kis zsákot kap, és aki a plusz vizet viszi , e két katona felszerelését igényeit valaki viszi a 100l zsákban ,tehát szét van dobva, 3 katona pedig 45-55 literes zsákkal mozog. Elárulom a franciák 100kg konténerrel is ugranak ugy rodeóznak a levegőben ,természetesen a földetérés külön történik a konténertől. Na az ő cuccát is kijutatják hacsak nincs benne a 100kg os konténerbe. Alapból legyen mindenikén viz, ifak, némi kaja, de víz és a lőszer a legfontosabb,szerintem.

recon71 2016.07.03. 22:19:18

@huhasterix: Az oroszok meg páncélosokat is dobnak le,de nem tudom ez most az esetünkben mit befolyásol?

Ha minimál chest rig van nálad és a hátadon a 25 literes ivózsák,akkor hova rakod az említett kaját és lőszert csak a legfontosabbak közül? Na ezért sem tartom jónak a minimál chest rige-eket.

Én agyvérzést kapnék,ha 1 katonám ilyenbe jönni ki velem.

recon71 2016.07.03. 22:30:14

@huhasterix: Ezek szerint mégsem elég mindig a 45 literes zsák,hisz amikor a társad cuccának 1 részét is neked kell vinned,akkor a 100-as is kell. Szerintem én is említettem korábban ezt,hogy ezért sem elég a 45 literes mindig,bár akkor én sérülés esetén említettem meg az átpakolást.

huhasterix 2016.07.04. 06:09:53

@gyula0910: 1 db 100literes ha figyelsz mert a fegyverzetis és a ,víz készletet aki hozza annak a cucca és aki viszi a 100literes zsákot azaza 3 ember cucca a másik 2-3 fö 55-45 literes,könnyebben mozognak ök esetleges harcérintkezésnél a "manőverezeők" gondolom nálad 1 csoportban nincs se medic se fegyverzetis katona se, mindenki karabélyos, ja és adóthat hogy visszafele hozni kell valamit, amit pakolni kell valahova. Vagy valakit

recon71 2016.07.04. 21:48:35

@huhasterix: Akkor tehát mégsem elég neked sem mindig a 45 literes nem? Ha neked kell vinni a 100 literest,akkor máris nem elég a 45 literes. Vagy rád soha nem osztják ki ezt a szerepet? A lényeg,hogy 1 felderítőnek nem mindig elegendő ma sem a 45 literes zsák,mint kiderült. Legalábbis annak az egynek aki a 100-ast viszi,semmiképp.

A többit,ha visszaolvasol,észreveszed,hogy nagyjából azt írtad,mint én. Én is említettem,hogy a könnyű cuccosok csinálják a pörgős részeket. És én is megemlítettem,hogy azért is kell nagyobb zsákkal kimenni,mint amennyi a cuccunk,mert soha nem lehet tudni,hogy nem e kell valamit a terepen is betenni majd.

Nálunk anno olyan nem volt,hogy fegyverzetis,az eü-re sem emlékszem,hogy hogy volt megoldva,de az biztos,hogy volt 1 dög nehéz rádiós és 1 RPG-s is a rajban,akiknek a többi cuccát is vinnünk kellett. A géppuskákat amikor én voltam pont bevonták,arra hivatkozva,hogy a túl nagy súlya miatt hátráltatja a többieket,de volt még Dragunov-osunk is. Szóval a fegyverzetünk gépkarabélyosokból,RPG-sből és Dragunov-osból állt.

Ja és vízhordóink is voltak. Csak akkor még ivózsák híján műanyagkannákat málháztak az erre kijelölt emberek. Érdekességképp megemlítem,hogy az izraelieket még mindig sokat látni ma is nagy kannákban cipelni a vizet. Méghozzá úgy,hogy 1 speciális alu vagy műanyag hátizsákváz szerűségre kötözik fel és azt veszik egyben a málhaszerelésükre. Az az alu vagy műanyag váz más dolgok külső cipelésére i szolgál,mint pl. hordágyat is rögzítenek rá. Egyébként ilyen váz régen az amiknál is látható volt időnként.

A nagy ivózsákok megjelenése óta nem tartom kizártnak,hogy már csak szívatásból alkalmazzák ezt régi vízhordós megoldást.

dudi01 2016.07.04. 21:57:34

A "fegyverzetis" ha már ilyen szép nevet adtatok neki az SF csoportokból lett gondolom átemelve bár tök feleslegesen mert nincs olyan munka amit neki kéne csinálni egy felderítő csoportban.

recon71 2016.07.04. 22:20:20

@dudi01: Nálunk még ilyen megnevezés nem volt emlékeim szerint. Egyáltalán mit csinál a fegyverzetis? Csak tippjeim vannak. Mivel az ő cuccát is vinni kell,ő viszi a komolyabb műszereket,mint nálunk anno a radart?

dudi01 2016.07.04. 22:58:35

@gyula0910:

Az,hogy itt ebben a konkrét felderítő csoportban mit csinál nem tudom(ezért is írtam,hogy gondolom az SF csoportokból jött a szerepkör).az SF csoportban betöltött szerepe meg szerintem nem ide való de fegyverekkelis foglalkozik annyit azért el lehet árulni bár a neve is mutatja.

Itt le van írva mi a feladata:

www.americanspecialops.com/photos/special-forces/special-forces-weapons-sergeant.php

Igen angol(létezik fordító,megnéztem azért érthetőre fordítja)de ez van ez angolszász találmány nem lesz róla orosz forrás.

recon71 2016.07.04. 23:38:44

@dudi01: Köszi a linket!
Sajna a fordítóval lefordítva elég nagy katyvasz lett,úgyhogy nem sokra mentem vele.

Valami olyasmit okoskodtam ki belőle így is,hogy ő az aki ért mindenféle fegyverhez,még az ellenségéhez is. Ez nálunk is tananyag volt,pont én oktattam a külföldi típusokat és a kézifegyvereik használatát.

De talán ő kezeli a csapat nehézfegyverét is,mint rakétavető és hasonlók,és a célmegjelölőt és hasonlókat?

recon71 2016.07.04. 23:40:43

@dudi01: 31 éve tanultam és használtam utoljára oroszt,úgyhogy már azzal sem mennék semmire.

dudi01 2016.07.05. 09:17:15

@gyula0910:

Az ért mindenféle fegyverhez az azt jelenti,hogy javítani is tudja nem csak kezelni,tehát sokkal nagyobb tudása van ilyen téren mint egy akármilyen jól képzett katonának.Pl ha neked a kezedbe adtak volna egy M16-ost ki tudtad volna cserélni benne a repedt hüvelyvonó karmot?Vagy egy PKM-ben ki tudtad volna cserélni az elsütőemelő rugóját?A te tudásod sem harcászatból sem fegyverekből meg sem közelítette egy SF fegyverzet specialistatudását.

recon71 2016.07.05. 14:33:04

@dudi01: Akkor tehát fegyvermester is. Na az elvileg tényleg nem voltam. A PKT-t nem is tudtam megcsinálni,de a PA hibájára előbb rájöttem,mint a fegyvermester.

recon71 2016.07.05. 15:44:12

@dudi01: Amennyiben tényleg csak ennyi a szerepe a fegyverzetisnek,akkor én sem látom nagy szükségét 1 felderítő csoportban. Bár soha nem baj az extra tudás.

Viszont abból,hogy az ő cuccát is vinni kell,valószínűleg nagyobb súlyú dolgokat is cipel,ezért én mást feladatokat is valószínűsítek neki.

dudi01 2016.07.05. 21:01:43

@gyula0910:

úgy lehetne leírni mintha egy építész mérnököt befognál betonozni.
Rengeteg dolga van az itt elhangzottakaon kívül.Jól mondtad sosem hátrány a több tudás de egyszerűen egy felderítő rajba nem kell mert a tudása döntő többsége kihasználatlan.Hogy maradjunk a példánál téged megfenyítettek volna ha szétszeded a fegyvered elsütőszerkezetét és odamész a fezyvermesterhez,hogy adjin egy másik rugót mert ki akarod cseréoni a töröttet.

recon71 2016.07.05. 21:50:10

@dudi01: Azért élesben nagyon más szabályok vannak. Ott már senki nem szólt volna,ha a fegyverem elsütőszerkezetét magam próbálom megjavítani. Sőt,mint említettem,még gyakorlaton is megengedték,hogy a PKT-t megpróbáljam megjavítani,mivel nem volt fegyvermester. A szükség törvényt bont. Laktanyában már azért is fenyítés járt volna,ha a megengedettnél jobban szétszedem a fegyvert.

Erről a fegyverzetisről szerintem még mindig nem tudjuk a lényeget,mert nem hiszem,hogy csak ennyi a szerepe.

A tudása döntő többségéből mi az,ami kihasználatlan marad? Én úgy látom,hogy a mai felderítők egyre inkább SF kategóriába kerülnek. Megint.

dudi01 2016.07.05. 22:30:49

Igen nem véletlen nem írta az ami oldal és én sem a lényeget mert nem ode való.

recon71 2016.07.05. 22:52:37

@dudi01: Az hülyeség,hogy azért nem írom le,mert szerintem nem oda való. Nekem tök mindegy,hogy ki szerint oda való vagy sem,attól még engem érdekel a lényeg,hogy mit csinálnak. Csak úgy tudom eldönteni,hogy szerintem is oda való e vagy sem,ha tudom,hogy mit csinálnak.

dudi01 2016.07.06. 09:32:28

@gyula0910:

Tudod nem mindent lehet leírni a netre van a világon szolgálatit titok és már megbocsájts de ki lennél te,hogy valami csak akkor lesz igaz ha te úgy döntesz róla?

recon71 2016.07.06. 21:19:11

@dudi01: Ez most komoly?
Te tudod,hogy a felderítőknél és az SF-nél mi a feladata a fegyverzetisnek,de nem árulod el,mert szolgálati titok? Szolgálati titok nálatok,hogy az ami SF fegyverzetise mit csinál? Na ne viccelj!

estván 2016.07.06. 21:33:49

@gyula0910: Azt azért lehet tudni, hogy a (most már) 2. KRE jórészt amerikai fegyverzettel/felszerelési tárgyakkal, és amerikai protokollok szerint tevékenykedik. Innentől elég valószínű, hogy az egyes emberek rajon/csoporton belüli szerepköre ugyanaz, illetve igen-igen hasonló, mint a nagytesó ilyen rendeltetésű csapatainál.

recon71 2016.07.06. 22:05:12

@estván: Ha tudnám,hogy az ami SF fegyverzetise mit csinál,akkor nem kérdezném ennyit. Abban meg kételkedem,hogy hadititkot árul el,aki elmondja.

dudi01 2016.07.07. 11:25:12

@gyula0910:

Ha hiszed ha nem titok(a Honvédségben elég sok minden titok köztük olyan dolgok is amik más országokban nem azok pl hány működőképes helikopter van).Az SF-nél nincsenek felderítők vagy rajok,csak csoportok vannak amik kivétel nélkül képesek mélységi felderítésre is.

dudi01 2016.07.07. 11:27:19

@estván:

A jó részt azért túlzás!A 88-as átfegyverzése nagyon embrionális állapotban van!

recon71 2016.07.07. 14:54:40

@dudi01: Eléggé kételkedem abban,hogy szolgálati titkot sértesz azzal,ha elmondod,hogy ha tudod,az amerikai SF fegyverzetis feladatait.

dudi01 2016.07.07. 17:25:30

@gyula0910:

Tekintve,hogy egy az egyben azonos a magyarral igen.

dudi01 2016.07.07. 17:28:11

@gyula0910:

Nem azzal van a baj,hogy elmondom az amerikait hanem azzal,hogy ez megegyezik a magyarral tehát olyan mintha a magyart mondanám el az pedig szolgálatit titok kategória.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2016.09.20. 21:51:40

@gyula0910: Gyulának igaza van szerintem, én is így szeretek málházni, mint a képen az angol csóka:

www.kephost.com/image/vABP
A rohamhátizsák súlya is részben a málhára van terhelve.
De én még egy fokkal továbbmegyek, semmit sem málházok se mellkasra (chestrig vagy plate c.) de mellényre se. Azok alapból nehezek és kényelmetlenek. Ezernyi feladat akad ahol nem kell lövedékálló se plate, viszont a rámollézott holmikat nincs idő átpakolgatni egy málhába, amik viszont majd kellhetnek (kommunikáció, tájékozódás, eücsomag, lőszer(?), víz, esőkab. stb.)
Ha az ember fiatal és jó a háta és a válla akkor terhelje, de én inkább csípőre terhelek.
A chestrig jól rejthető ennyi előnye van. PKM rakaszt nem málháznék rá... xDDD

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2016.09.20. 22:03:53

@dudi01: " Igen angol(létezik fordító,megnéztem azért érthetőre fordítja)de ez van ez angolszász találmány nem lesz róla orosz forrás. " Jajj ez aranyos volt! :DDD

Van egy tippem erről a titokzatos fegyverzetisről! XD
Lehet hogy van neki egy ilyenje
m.cdn.blog.hu/le/legiero/image/Magyar_legiero/Altalanos/121126_SZN_JTAC/121126_Szolnok-JTAC_3.jpg

Lehet hogy ő "cipeli" a Rovert és ő lát el JTAC-funkciót, és van ("volna") neki talán ground reconnaissance radarja és ilyen vastagkeretes szemüvege:

3.bp.blogspot.com/-WZdkoYK0oKc/VxqqwnIEIpI/AAAAAAAAMjU/clHNOneRbL8u0GWxreh9-FPr0I93gorXgCLcB/s1600/sdfsdfsdfsdfsdfsdf.png

Csak vicceltem

recon71 2016.09.20. 22:18:05

@Magyar Harczos (facebook): Köszönöm,mindig jó tudni,ha valaki valamiben egyetért velem! Általában csak az ellenkezők hallatják a hangjukat. Mondjuk ez rám is igaz,én sem mindig írom meg,ha egyetértek,de ha nagyon nem,akkor írok. :D

recon71 2016.09.20. 22:29:34

@Magyar Harczos (facebook): Viszont én azért elég sokszor málházok a mellkas felé is,persze az is nagyban derékra terhelve. Pl. ha csak úgy fér el az a cucc amit málháznom kell,mert ezzel jóval több pakolható helyet nyerünk. De akkor is jó a mellkas felé is pakolás,ha hátra több és nehezebb cuccot pakolunk. Jó,ha azt valami ellensúlyozza kicsit.

Valahogy nálam az az igazság,hogy amíg elfér a pakolandó 1 P58,PLCE,Smerch szerűen zsebezett málhába (mint a linkelt képeden is),addig az adja a legszabadabb mozgást. És ez védőmellény alá is (akár rá is) vehető.

De,ha már nem elég ez a zsebelrendezés a cuccnak,akkor az LBV,Ephod,SADF és TV szerű mellények nálam a nyerők. Persze ezek elöl már nem adnak akkora szabadságot,de sokkal több mindent pakolhatunk. Ez az ára,valamit valamiért. De pl. a TV szerű kialakítású mellények -védőmellény nélkül használva- messze a legkényelmesebbek sokkal nagyobb súllyal is. Ez pl. sokkal kényelmesebb hosszú távon is,pedig vagy kétszer annyi minden van pakolva,mint 1 PLCE-ben:

indafoto.hu/gyula0910/image/24486957-406b902f/user

Viszont elöl már nincs akkora szabadsága a kezeknek,ez az ára.

huhasterix 2016.10.10. 18:09:21

@gyula0910:amit egy nemzetközi gyakorlaton használtam, a múlt,héten. Ejtőernyős kijutattás, majd két nap alkalmazás, kb 20km . Hátizsák: Tasmanian tiger TT pack , 5. 11 chest rig. Salewa mat lite. Angol level 7 jacket, és gatyó, salomon 4d quest forces. Nos nem volt mostoha időjárás , nem volt extrém feladat, se a mellényem se a zsákom nem cserélném le semmire, más nemzet zsákjára mellényére. Láttam nagyobb zsákot agyig mollézott mellényt , de funkcionálisan kihasználatlan és korlátolt.

joni firpo 2016.10.10. 19:09:50

@huhasterix: Ha nem vagyok indiszkrét, konkrétan kincstári holmi mi volt rajtad? Az ejtőernyő? :)

krisss93 2016.10.10. 20:51:32

Az öv nem riggers belt volt véletlen? :D

recon71 2016.10.10. 21:52:32

@huhasterix: Addig nem cserélnéd le másra,amíg nem kerülsz olyan helyzetbe,hogy nagyon kijöjjenek a negatívumai.
Ha majd mondjuk rád kerül a 100 literes hátizsák és lebukik a csapat,és dobni kell a nagy zsákot,és csak a chest rig-eddel kell megúsznod,majd megbánod. Ha minimálra van pakolva,akkor semmi sem marad nálad a túléléshez,ha pedig meg lett pakolva,rohadt kimerítő lesz sok más típusúhoz képest. Azokhoz képest,amik nem ennyire előre terhelnek,nem ennyire ugrálnak,rángatnak és nem ennyire fárasszák az ember hátát.

Pl. én is imádtam a francia bakancsom,amíg nem kerültem vesenyhelyzetbe vele. Akkor derült ki,hogy nem tudom azt megcsinálni benne,amit a társam a könnyebb és jobb bakancsában. Ő futott,mint rendesen,én meg kikészültem,le kellett állnom,feladtam,annyira elfáradtam. Nem a kondija volt jobb,mert más lábbeleikben mindig én győztem.

huhasterix 2016.10.11. 02:05:30

@gyula0910: A mellényedből harcolsz, zsebedből, élsz túl. Amiről beszéltem az max 55 literes. Akkora hibát el se követek ,hogy francia bakancsot huzzak.Az biztos készülhet az ember a feladat ,dob egy új helyzetet, na akkor találja fel magát valaki, hisz a legjobb felszerelés is tele van olyankor korlátokkal.De ez már csak igy is marad. Francia sf max 8 km gyalogol oda , majd feladat végrehalytás, majd max 8km kivonás, rájöttek ennyi fér bele ha harcolsz, ahoz, hogy se a feladat ne csorbuljon és neked is legyen esélyed túlélni.

recon71 2016.10.11. 02:43:41

@huhasterix: Csak az a gond,hogy nem mindegy,hogy 1 mellény mennyi cuccal marad kényelmes. Nem mindegy,hogy 4 tárral tudod e megtenni ugyan azt vagy 8-cal.

"a legjobb felszerelés is tele van olyankor korlátokkal"

Igaz,de nem mindegy,hogy sokkal vagy kevéssel.

"Francia sf max 8 km gyalogol oda , majd feladat végrehalytás, majd max 8km kivonás"

Igen,1 ideális helyzetben,de van,hogy az ideális helyzet vészhelyzet lesz. Már csak az sem mindegy,hogy vészhelyzetben azt a 8km-ert a kivonásig a katona mennyi idő alatt teszi meg. Meg ez megint elég afganisztános tapasztalat vagy kidolgozás. 1 erőseb és fejlettebb ellenséggel szemben már koránt sem biztos,hogy az a kivonási pont nem fuccsol be.

huhasterix 2016.10.11. 02:51:10

@gyula0910: a befuccsoáshoz nem kell erős ellenség. Mi megyünk oda , gondolnánk, hogy mienk a taktiaki előny,/ hely ,elkővetési mód ,fegyver megvállasztás/,ez megfordulhat igy a gyengébbnek hit szabad csapatokból pillanatok alatt jól képzett partizánok lesznek.

recon71 2016.10.11. 02:59:05

@huhasterix: "A mellényedből harcolsz, zsebedből, élsz túl"

Az SAS sem nagyon ezt vallja,nézd meg mit szoktak tenni a málhaszereléseikbe,ha olyan a feladat! A zsebekbe elég kevés minden fér,mint pl. víz sem sok. Nem jobb az a mellény amibe még ez is és sok más is belefér és még úgy is tökéletes? Egyes málhaszerelésekben duplája cuccal is jobban lehet teljesíteni,mint másikakban. Nagyon sokszor volt,hogy 5-7 kg-mos cuccal nem tudtam azt megcsinálni,mint 1 másik málhaszerelésben 15-20 kg-mos cuccal. Az 5-7 kg-mal ugyan úgy jártam,mint a francia bakanccsal. Nem bírtam a tempót,erőn felül kellett teljesítenem,kikészültem,feladtam,pedig az nem rám vall. De ez van,ha elfogy az energia. Pedig ugyan azon tempóban és távon,más málha,még 15-20 kg-mal sem szokott gondot okozni.

recon71 2016.10.11. 03:02:30

@huhasterix: "a befuccsoáshoz nem kell erős ellenség. Mi megyünk oda , gondolnánk, hogy mienk a taktiaki előny,/ hely ,elkővetési mód ,fegyver megvállasztás/,ez megfordulhat igy a gyengébbnek hit szabad csapatokból pillanatok alatt jól képzett partizánok lesznek."

Na ugye! Ezért nem szabad csak ideális helyzetekre felkészülni. Ami ideális helyzetben még jó,lehet vészhelyzetben már nagyon nem elégséges. Jó,ha vészhelyzetben is a lehető legtöbbet nyújtja az a málha.

huhasterix 2016.10.11. 04:01:58

@gyula0910: nem beszéltem ideális helyínről és feladatról.

huhasterix 2016.10.11. 04:08:41

@huhasterix: egy rohamzsák még mindig előnyősebb , ha majd felszerelés részeként tekintesz rá. Természetesen vannak részfeladatok amikben lehet praktikus egy rádiózseb a mellény hátoldalán vagy egy ívózsák , esetleg ifak, aki mögötted jön kis társaddal élhettek belőle praktikus de ,nem ér fel egy 30literes profi zsákkal egy pár molle zseb.

recon71 2016.10.11. 04:31:42

@huhasterix: Én nem is a zsákokról beszéltem,hanem a mellényekről. 1 olyan mellényszerűség aminek pl. a háta is pakolható esetleg,többet ér vészhelyzetben,mikor elszakadsz a hátizsáktól,mint ami csak elöl pakolható.

recon71 2016.10.11. 04:56:00

@huhasterix: Csak arra készülni,hogy max 8km-ert kell megtenni 1 málhaszerelésben,többre készülni ezért felesleges,ez eléggé csak az ideálisra készülésre vall. Lett már hasonlóból több 100 km is.
Már akkor is borul az ideális,ha valakinek csak kimegy a bokája és szét kell osztani a cuccát. Ha nincs a zsákokban tartalék hely,máris gond van.

huhasterix 2016.10.11. 05:53:40

@gyula0910: ez feladatszabás, más hadseregekbe mükődhet van logisztikájuk amivel meg is oldják. Nemegy ilyen feladatból jöttek vissza akár afrikai kontinensről is a kijuttatásuk is 24 órán belül meg volt feladat végrehalytással egyben.

recon71 2016.10.11. 14:35:09

@huhasterix: Igen,pont errol beszeltem. Viszonylag biztosan repkedhetnek a helikopterek ott is,de 1 olyan konfliktusban ahol van modern tecnika ellenuk,mar nem. De Afganisztanban is ismert 1-2 eset,amikor nem ment. Tragikusak is lettek.

recon71 2016.10.11. 14:41:57

@huhasterix: Igen nem 1 felafatbol jottek vissza,de nem mindbol! Na olyankor nem mindegy,hogy mi van az emberen. Akkor mulhat nagyon ezen minden. Nem mindegy pl.,hogy meg tudsz e logni vagy utolernek.


süti beállítások módosítása