Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Personal Load Carrying Equipment

2012.02.27. 08:00 :: Combat Gear Admin

A PLCE málharendszert 1992-től kezdték el rendszeresíteni nagyobb számban. A kezdeti változat még OD színű volt és sok megoldást szinte egy az egyben átvettek, a felhasznált anyagokat leszámítva, a korábbi ’58-as málharendszerről.
 
A PLCE 1000-es Cordurából készült és arra tervezték, hogy egy katona 48 órára elegendő felszerelése elférjen benne. A zsebek felosztása ismerős lehet a korábbi málharendszerből, de sokat javítottak rajta. Például a hordozható lőszermennyiség sokszorosára nőtt.
 
Az első fő különbség ami megtetszett a PLCE-ben, az a heveder öv ami a vállakon fut. Hat helyen rögzül a málhához, ebből 4 ponton a málha zsebeken található fém csatokba lehet befűzni.
 
A modern kor igényeihez igazítva a dupla zsebes tártartók mind a két oldalra felhelyezhetők, mivel mindkét oldalukon megtalálható az a fém csat amibe a váll heveder fűzhető.
 
Mind a zsebek, mind a váll heveder kizárólag DPM színben készült. Mikor sivatagi körülmények között használták, akkor az álcázást elősegítendő előfordult hogy egyszerűen sárga festékkel "igényesen" összekenték.
 
Belül a tártartóban nincsenek a tárak elválasztva egymástól. Egyenként három-három tárat lehet bemálházni, ami összesen 12 tár. Ez pedig igen figyelemre méltó mennyiség.
 
A tártartón az ’58-as málharendszeren már ismertetett rendszer található. Emellett tépőzár is rögzíti a fedlapot, amit igény szerint akár le is takarhatunk, a halkabb nyitást elősegítendő. Mindegyik zseb ugyanígy nyitható, illetve zárható.
 
A fedőrészben található a zsebek címkéje, NSN számmal és gyártóval. A fedlap vízhatlan és durva anyagból készült. Az élettartamát általában azzal szokták növelni, hogy a tárakat fejjel lefelé teszik bele, így az éles felső részek nem teszik tönkre.
 
A kulacs zseb az eddig bemutatott zsebekhez képest a legnagyobb. Elfér benne egy műanyag kulacs és a hozzátartozó kulacs pohár is. Emellett egyébként „mindenes” zsebként is lehet használni.
 
Nem csak a fedőrész de a zseb alsó fele is vízálló borítást kapott, így ha letesszük vagy leülünk, akkor sem ázik be alulról. Bár igazság szerint ennek csak akkor van haszna ha nem "rendeltetés-szerűen" használjuk, mivel a kulacsnak nem árt ha vizes lesz.
 
Mindegyik PLCE zsebnek az alján megtalálható a víz leeresztő gyűrű, ami a zsebek méreteihez képest egész apróra sikeredett. Figyelembe véve, hogy csak itt tud a víz távozni, és a Cordura is elég jól bírja a vizet illetve plusz vízálló borítást kapott, ez egy elég elhibázott méret.
 
A harmadik zseb a „utility” avagy „általános célú” zseb. Ebbe az evőcsészéket illetve akár a gyalogsági ásót vagy az esővédő poncsót is be lehet málházni.
 
A zsebbe belülre hosszában egy elválasztó került, ami egy nagyobb és egy kisebb rekeszre osztja fel. Belülről összesen négy oldalról borítja vízálló anyag.
 
A zsebek rögzítése a málhaövön előremeghatározott, és az ’58-as málharendszeren lévő megoldás tovább gondolása. Bár ez igazából a teljes málharendszerre elmondható.
 
A málha öv belső felén található „zsebekbe” kell belebújtatni a célzsebeken található fém füleket, majd ezek felett kell a tépőzáras-patentos pántokat rögzíteni.
 
A PLCE málhát jelenleg is használják és még egy darabig használni is fogják. Egyenlőre nem tervezik MTP színben gyártani, továbbá az újabb Osprey mellények mellett rendszeresítettek már szintén MTP színű MOLLE-s málhamellényt is.
 
A PLCE nem a legmodulárisabb málhamellény, de ez nem is volt fő szempont az elkészítésénél. A zsebek levehetők ezért teljes és minimális konfigurációban is viselhető. Bővíthető a Bergen zsák oldalsó zsebével, amit hátra vehetünk fel.
 
A PLCE azon málharendszerek sorát bővíti amelyeknél szempont, hogy a viselő mellkasa és elülső oldala szabadon maradjon, így hason fekve nem zavarja a málha mellény egyik zsebe sem a kúszásban.

 

A PLCE szettet olcsón beszerezhetitek társoldalunkon: www.thearmybox.com



343 komment

Címkék: british dpm plce armybox webbing

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr204211844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krisss93 2017.01.20. 11:28:53

Hát fent vagy fészbúkon?

krisss93 2017.01.20. 11:30:12

Mert zárt csoport és a gazdáját tudom elküldeni vagy a csoportba meghívás téged. Vagy közvetíthetek a nevedben ha gondolod.

Tom Sinner 2017.01.20. 14:31:58

@krisss93: Az eladó ugyanaz, mint aki viszi az Army Boxot.

recon71 2017.01.20. 15:05:46

@krisss93: Köszönöm,már 1 volt katonatársam elfogadta a belépésem a csoportba.

@Tom Sinner: Na ez rossz hír. :D

recon71 2017.01.20. 17:37:05

@krisss93: Azért mert hozzájuk előre kell utalni és ahhoz összesen 40-50 km-t kell autóznom,amitől már a napom nagy része is elveszik. De

recon71 2017.01.20. 17:49:06

@krisss93: Rányúltam erre az isióta küldés gombra.

Másodsorban meg azért,mert már rendeltem tőlük és 1 csomó minden nem stimmelt. Igaz rengeteg üzenetváltás és több csomagfordulattal kijavították a hibát,de erre ráment pár hét. Végülis megérte,mert kárpótlásul kaptam tőlük számomra nagyon értékes ajándékot. Úgyhogy emiatt ajánlanám őket mindenkinek,mert ez nagyon tisztességes dolog volt részükről,de számomra az előre utalás nagyon megbonyolítja a rendelést.

Tom Sinner 2017.01.20. 18:51:08

@gyula0910: Hogyhogy nincsen E-bankod? Ma már szinte alapvető dolog. Ilyenek nálam is megestek, és tényleg korrigáltak mindig, noha volt hogy nem azonnal.

recon71 2017.01.20. 21:21:19

@Tom Sinner: Mert én 45 évesen még a régi generáció vagyok,akik már nagyon lemaradt a számítástechnikától. Se angol tudás,se sok ilyen ismeret. Én vagyok az a típus aki sajnálja az is idejét az ilyesmire pazarolni,de mivel létszükséglet lett mára,1 csomó mindent mégis megtanult az elmúlt 6 év alatt. De sajna az E-bank meg ilyesmik még meghaladják a képességeim. Ugyanis próbálkoztam már összehozni valami hasonlót,pont,hogy rendelni úgy is tudjak,de valamiért a fenének sem sikerült.

recon71 2017.01.20. 21:48:36

Egyenlőre még kételkedem,hogy igaz lehet,de ettől még ezt írta valaki,lehet bejött amit már évekkel ezelőtt is írtam?:

"amennyire tudom a warbelt/hipbelt verzióval leálltak és visszajön a PLCE, csak MTP ben"

Bár a Virtus megjelenésével akkor mi lesz? Igaz azt sem nagy kunszt erre a régi málhaövre átdolgozni. Feltéve,ha érdemes azt a védőmellény és málhaöv részt összefogó elemet alkalmazni. Én nem vagyok még meggyőződve,de láttam is már videón katonákat gyakorlatozni azt nem használva közben.

Tom Sinner 2017.01.22. 19:53:48

@gyula0910: Szerintem rád akadtam FB-on. Tán pont a kérdéses csoportban írtál okosságokat egy replika SAAV mellény alá. Nem jelöltelek amúgy (már ha te voltál az).

Tom Sinner 2017.01.23. 13:22:09

@gyula0910: Igazad van, csúnyán benéztem!

camilló 2017.02.01. 18:03:21

Kipróbáltam a PLCE szettet. Egészen jó, de rosszul állítottam be így húzta egy kicsit a bal vállam. Sikerült még a Bergen zsák oldalzsebeit is feltenni rá. A smersh tártartó teljesen jó, de a rögzítő heveder hiányában picit csúszkált. (Következő beszerzés a heveder lesz.) Sikerült vennem rakaszzsebet, medic zsebet és most egy kulacs meg egy gázálarc zsebet is. Azt hiszem ennyi zsebből már lehet variálni:)

recon71 2017.02.01. 18:50:47

@camilló: Nincs 1 darab hevedered? Akkor kösd meg cipőfűzővel,nem nagy súlynál még az is jó lehet. Így kösd össze őket alul a PLCE zsebeket és a Smersh zsebet:

i.ytimg.com/vi/Ez2YmvZRQt8/maxresdefault.jpg

www.youtube.com/watch?v=Ez2YmvZRQt8

Akkor ne is használd nagyon a stabilizáló elemeit,mert ez úgy is stabilizálja és 1 pillanat alatt állíthatóvá is teszi.

A bal válla nem lett jól beállítva? Ezt nem értem,hisz még futás közben is lehet állítani. Addig húzod vagy lazítod amíg tökéletes nem lesz. Hacsak nem rosszul fűzted be a hevederért a hevederfeszítőbe.

recon71 2017.02.01. 18:56:08

@camilló: Azért is javasoltam hozzá a Smersht,mert az is ugyan így hevederrel stabilizált tárzsebes,mint a PLCE és ezért pont össze lehet fogatni a kettőt:

www.kephost.com/images4/2014/1/13/a1_2014_1_13_qxuz7sxigt.jpg

m.cdn.blog.hu/co/combatgear/image/egy%c3%a9b/Heavy%20Clashes%20in%20Aleppo%20&%20East%20Ghouta%20-%20Syria/4.JPG

camilló 2017.02.01. 18:58:50

@gyula0910: Nem mértem meg pontosan a hevederek hosszát. Itthon már lemértem és 3 centi volt a különbség. Érzésre már késő volt állítani, mert nem éreztem a különbséget. Kicsit féloldalasra is sikeredett a pakolás és a baloldalon több volt súly is. Hiába be kell "lőni" ezt a málhát is. Az LC-2-essel már nincs bajom. Mindenképpen hevedert akarok. Veszek csatokat is, mert akkor tudok amolyan köztes hevedereket csinálni, és jobban lehet alakítani. Menet közben támadtak gondolataim, így kipróbálom.

recon71 2017.02.01. 19:04:02

@camilló: Én soha nem mérek ilyesmit,hanem úgy húzom meg,hogy kényelmes legyen a súlynak megfelelően. Ha féloldalas a súly,akkor féloldalasan kényelmes a heveder is. De alapból ha nagyjából szimmetrikusra pakolod,mint ahogy eleve tervezték,akkor ez nem is jelentkezik.

Lépnem kell,egyenlőre ne várj tőlem választ!

recon71 2017.02.01. 22:36:30

@camilló: Most talán van szabad 10 percem,adok gyorsan pár tippet hátha segít.
Ha ennyire nem bízol abban,hogy jól állítod be érzés után a vállhevedereket,akkor be is jelölheted őket. Akár még be is centizheted őket,ami egyébként jól jöhet minden más lemérésére is.
De én nem jelölném,mert ahány ruha,annyi ideális beállítás. De már mozgás után is idővel javít a kényelmi szinten,ha után állítunk. Pl. futás közben 1 idő után jó mindennek utánhúzni. Vagy csak annyit teszünk,hogy a csípőre terheljük a derék helyett. Mindegyiknek meg van az előnye. Ezért is volt hatalmas előrelépés a PLCE pl. az ALICE-hez képest,mert ezeket a gyors állításokat már gond nélkül le lehet bonyolítani.

Több okból is jó hátul alul összekötni ahogy linkeltem a Smersh és a PLCE tárzsebed. Pl.:
- mert stabilizál
- lefogja a többi zsebet sem engedi ugrálni,csaokodni
- ettől a zsebek valamennyire előre is dőlnek és úgy jobban kézre esnek
- a lábnak is még nagyobb mozgásteret hagynak
- nagyon gyorsan állíthatóvá is teszi a zsebek helyzetét.
A MOLLE málhaöveknél ez több 10 perc küszködés lenne,míg ezen ha hátrébb akarod rakni őket,akkor meghúzod,ha pedig előrébb akarod rakni őket,akkor meg lazítasz rajta és máris oda csúsznak.

Érdekelne hogyan oldottad végül is meg a hátizsák oldalzseb rögzítést? Azzal már tényleg nem lesz kényelmetlen? Azért kérdem,mert Te AS-re használod és nem hiszem,hogy AS tárakkal és egyebekkel pakolva is az lesz a málha súlyelosztása,mint éles fegyver tárakkal és egyebekkel. Vagyis élesben a legtöbb súly a tárzsebeknél lesz,míg AS-nél valószínűbb,hogy eleve hátul. Olyankor meg előfordulhat,hogy jobban húzza felfelé a vállheveder az elejét,mint kéne.

recon71 2017.02.01. 23:35:27

@camilló: Most,hogy van PLCE-d,akár így is kipróbálhatod:

tacr.files.wordpress.com/2011/01/scorpionpic2.jpg?w=510&h=377

tacr.files.wordpress.com/2011/01/scorpionpic3.jpg

Akár 1 pár 100 forintos horvát málhamellénnyel is. Több seregnél is ez lett a fejlesztések iránya. Amikor a sima vállhevederekkel a jobb akkor úgy hordják,amikor meg pakolni akarnak még előre is,akkor meg így.

Kifelejtettem az alsó heveder előnyinek felsorolásából,hogy akkor már a vállpárna hátrészt a tárzsebekhez kötő hevedert sem nagyon kell alkalmazni. Szerintem jobb is nélküle.

joni firpo 2017.02.02. 13:59:52

@gyula0910: Megnéztem az általad linkelt videót és elkocogtam megnézni a nálunk lévő PLCE-t (nem teljes szett, de vannak hozzá zsebek), majd egy kicsit matattam vele. Mindenkinek vannak előítéletei és azok mentén alkot véleményt, de ez a PLCE ugyancsak messze van a tökéletestől, sokkal bonyolultabb, mint egy MOLLE-rendszerű felszerelés és kevésbé moduláris. Egyszóval én biztosan nem cserélném erre a MOLLE-málhámat...

Tom Sinner 2017.02.02. 15:41:59

@joni firpo: Ha túl leszek ezen az éven, és stabilizálom az anyagiakat, gondolkodom azon, hogy venni kéne egy a Rabintexhez hasonló könnyített málhát. Az ángilusok hiába akarnak állítólag visszatérni a PLCE-hez, én pont azért, amit te is írsz, akarom inkább a MOLLE-s hip-beltüket. Eleve van hozzá egy pár zsebem is.

recon71 2017.02.02. 15:42:38

@joni firpo: Ha a videó szerint állítod teljesen össze,ami 1 házilag tuningolt és megbonyolított összeállítás a gumipókkal akkor igen. Én a videót csak a hevederes stabilizálás miatt linkeltem be,mert ezen az is jól látható.

De ezt sokkal egyszerűbben is össze lehet rakni. Se gumipók,se az összes stabilizáló elemet nem kell bebújtatni a málhaövbe (egyes külföldi típusain ezeket el is hagyták). Csak minden zsebet fel kell fűzni a málhaövre,összekötni a zsebeket alul a hevederrel és már kész is.

Azzal meg pláne nem értek egyet,hogy kevésbé moduláris,pont az ellenkezője,100-szor modulárisabb így megoldva. Állítsd össze úgy egyszerűen ahogy javasoltam és csak helyezd előrébb vagy hátrébb csak 3 cm-ert a zsebek helyzetét és meglátod. A MOLLE rendszernél le kell ilyenkor küzdeni,ki kell fűzni az összes útba eső zsebet és azokat újra vissza küzdeni,ami marha sok küszködés és idő. Ennél a régi megoldásnál pedig csak annyi,hogy kiengedjük vagy megfeszítjük az alul lévő hevedert és máris előre vagy hátra csúsznak ahova kell.

De ha arra gondoltál,hogy a MOLLE-hoz több fajta zsebet adnak,az igaz is. De minek is minden holminak más-más zseb kialakítás,ha jobban beválik ugyan olyan zsebeket használni több mindenhez is? Nem hiába adnak a MOLLE verzióhoz is csak eleve olyan zsebeket,mint ezekhez. 100-szor egyszerűbb és gyorsabb úgy variálni,ha csak áttesszük a zsebek tartalmát egyben,mint a zsebeket cserélgetni pláne,ha MOLLE. De aki ragaszkodik a más típusú zsebekhez,az a MOLLE-t is rárakhatja,mert ugyan úgy lehet a MOLLE zsebeket is rögzíteni az ilyen régi málhaöveken.

Az tény,hogy mindenen lehet javítani valót találni,én is javítanék,mint pl. tennék rá Smersh szerű megoldással gránátzsebeket is,meg a párnázást állíthatóvá tenném. Ezért is kételkedem még abban,hogy csak a szín változtatással visszacserélik erre a 30 éves körüli megoldásra az angol seregben az összes új MOLLE málhaöves megoldást.

Én viszont máig sem nagyon használom a MOLLE málhaöveimet. Hatalmas csalódást nyújtottak ezek után. A sok küszködés összeállításkor,változtatáskor,állításkor nagyon megutáltatta őket. 1 jó darabig küszködtem velük,aztán szépen elővettem a régi beváltat és azóta is 99%-ban azt használom.

Azt nem tudom,hogy igaz e,mint írtam,hogy az angolok visszatérnek ezekhez,de az is jól mutatja mennyi probléma van a MOLLE megoldással,hogy még máig sem tudták a régieket kiszorítani sem az angoloknál,sem az ausztráloknál.

Pl.: ezen a videón is sokan a régit viselik még mindig,gondolom ők is úgy látják vagy tapasztalták,mint én. Gondolom rájuk már kevésbé hatott a divat,mint a saját tapasztalat:

www.youtube.com/watch?v=N0OMZiJFigg

camilló 2017.02.02. 16:48:41

@joni firpo: Nekem ugyan nincs molle málhám, ezért szubjektív erősen a véleményem. Nem is kívánok venni molle cuccokat, mert szerintem jobbak a hagyományos málhák. PLCE málhához, nekem most van 7 különféle zsebem. A mostani játékon vittem magammal mindent és nem kellett teleraknom minden zsebet. Meidc zsebbe kötszerek, gumifásli, olló, fájdalomcsillapító tabletta, fertőtlenítő szer, és ide raktam a fegyverlámpát tartalék akksit is. Két kulacs zsebet vittem az egyikbe osztrák kulacs volt, a másikban két kisméretű termosz. Smersh tárzseb 6 tárral. A rakaszzsebbe raktam a zacskós bb-t tartalék csukját és tartalék sapkát. A Bergen oldalzsebbe ment a kaja és az esővédő, ha szél lenne. Ha kicsit jobban odafigyeltem volna, akkor nem húzza a vállam, de nyilván van tanulópénz is, amit az LC-2-es málha összeállításnál több kisebb túrán még itthon megfizettem. A @gyula0910: által linkelt képeken felbuzdulva veszek hevedereket és csatokat és még modulárisabbá tehető a málha. Én a rögzítő nyelveket is bedugtam a helyére. Ha a zsebet át akarom helyezni pikk-pakk meg lehet oldani. Szóval így egy használat után teljesen elégedett vagyok ezzel a málhával.

camilló 2017.02.02. 16:50:01

@gyula0910: Van dpm mellényem is, ami elméletileg kompatibilis a PLCE málhával.

recon71 2017.02.02. 17:31:53

@camilló: Látom Te is jobbnak tartod már az angol,izraeli és régi ausztrál megoldást,a több mindenre is tökéletesen használható zsebeket. Csakis a gyártóknak hoz hasznot 30 féle különböző zseb eladása,de valójában sokkal kevesebb zsebbel minden tökéletesebben megoldható. Pl. százszor gyorsabban variálható,hogy mi hova kerüljön,ha csak a belsejét kell átpakolni,mint a zsebeket MOLLE módon leküszködne meg felküszködni.

Egyébként ha nem dugod a stabilizáló füleket a málhaövbe vagy csak keveset használsz közülük,akkor sokkal kisebb helyre koncentrálhatók a zsebek. Kevésbé nyúlnak előre,még nagyobb mozgásszabadságot adnak,vagy adnak helyet még 1 zsebnek.

camilló 2017.02.02. 18:24:10

@gyula0910: Nem raktam fel minden zsebet. Valahogy bevonzom azt amit keresek, mert pontosan tegnap érkezett meg két zseb is, amit kemény ezer forintért vettem. Szerintem ennyi zseb már elég akár még éles feladatra is. talán még egy rakaszzseb elférne a mérete miatt, de így hogy a Bergen zsebeket fel tudom rakni a hátamra, nem is kell más. ha agyon akarnám pakolni magam, akkor a dpm mellény, plusz PLCE őv a zsebekkel, meg a Bergen zseb a hátra. Nem tartom valószínűnek, hogy ennyire fel kelljen rakodnom, de a lehetőség legalább meg van. Én mindig is jobbnak tartottam az olyan málházást, amikor elől nincs semmi. Egy esetleges harchoz helyzetben nem lehet kellemes mindenféle tárakon és egyebeken fetrengeni. Azt sem vágom, hogy minek annyiféle zseb, amikor tényleg le lehet szűkíteni párra is és az sem szentségtörés, ha egy rakaszzsebbe mást rakok. Az LC-2-es málhánál csak az alap az eredeti, meg egy kulacszseb, a többi osztrák, meg orosz és teljesen jól el lehet pakolni mindent.

joni firpo 2017.02.02. 20:46:06

@camilló: @gyula0910: PLCE mellett egyedül az ár-érték arány szólhat, egyéb semmi. A MOLLE/PALS rendszer mindenben veri, egy "basic" összeállítás esetén nem is nehezebb.
Ha a PLCE-zsebek levarrt hevederein is áthúzod a málhaövet, akkor a zsebeket nem lehet külön leszedni, vagyis oda a modularitás. Azt nem tudom, hogy a telepakolt zsebeket a "beszúrós" fülecskék és a patentos hevederek megtartják-e?
Az alsó szabályozóhevedert értem, ha tele van pakolva a málhaöv, de ha tegyük fel előrébb húzod a zsebeket valamiért és nem rögzíted a "beszúrós" fülekkel, akkor csúszkálni fog, nem?
További probléma még számomra az, hogy a zsebek nagyon elállnak a testtől, a katona csípőkörfogata nagyon nagy lesz. Ráadásul a zsebek között elég nagy holttér alakul ki, amikor a katona magára veszi a felszerelést.
Mindent összevéve: engem nem győzött meg.

recon71 2017.02.02. 22:28:12

@joni firpo: Hát nagyon máshogy látjuk.
Először is minek szednénk le a zsebeket,minek is variálnánk,ha így a legtökéletesebb? De ha valaki variálni akarja,még a lefűzéssel is 10-szer gyorsabb szétszedni és újra összerakni,mint ugyanez a MOLLE megoldással. Próbáld ki,hidd el nem viccből tértem én is vissza a MOLLE-ról erre!

A fülecskék szerepe csak a stabilizálás,hogy a zsebek nem csússzanak se előre,se hátra,amennyiben valaki nem használna hozzá hevedert is. Én pl. marha ritkán használom őket és akkor is max az elsőkön egyet-egyet.

Ha nem rögzíted a beszúrós fülekkel akkor sem fognak csúszkálni a zsebek,mert a zsebek eleve előrefelé csúsznának maguktól és attól,hogy a vállheveder is előre húzná őket,de ezt megakadályozza a heveder alul. De abban az esetben,ha nem akarsz hevedert alkalmazni és előre akarod csúsztatni az első zsebeket,amit nemigen használ senki,mert rosszabb lesz tőle,akkor viszont használhatsz 1-1 beszúrós fület és máris nem megy sehova. Mérd le az idejét annak,hogy 1 ilyen fül átszúrása és a zseb odébb tolása mennyi idő és mérd le,hogy 1 MOLLE zseb odébb helyezése 3 centivel mennyi idő! A sokszorosa lesz,mint időben,mint idegeskedésben.

A 3 táras zsebek tényleg jobban elállnak a testtől,mint a 2 társak,de ez a nagyobb befogadóképességnek köszönhető,de nem tudom,hogy ez oldalt vagy hátul miben zavar. Én nem emlékszem,hogy ez nekem problémát okozott volna valaha.

A zsebek közti holtteret nem értem,mert 1 jól összeállított málhánál minimális holttér sem lehet,mivel a zsebek hátrafelé egymáshoz vannak préselve.

recon71 2017.02.02. 22:57:32

@joni firpo: Az egyetlen helyzet amikor nem használok hátul alul stabilizáló hevedert,ha 1 nagy hátizsák derék hevederét is mindenképp használni akarom:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24257607_b7d9e8b45234d31ad8dbb797d9f1f9d0_xl.jpg

Egyébként amennyiben zavar valakit a 3 táras rekeszes zsebek testtől elállása,azoknak van már lehetőségük 2 társra cserélni a zsebeket:

www.esellersolutions.com/eSellerManager/images/upload/item/militaryops/product_image_114_0_21_16_51_53.gif

Ha esetleg tényleg variálni is akar valamiért valaki,akkor sem minden esetben kell lefűzni a zsebeket,ha ezt a verziót választja:

http://thumbs.picclick.com/00/s/NzUwWDYwMA==/z/q4UAAOSwRgJXgVMb/$/GENUINE-British-Army-PLCE-DPM-water-bottle-utilty-_1.jpg

recon71 2017.02.02. 23:45:06

@joni firpo: A lényeget ki is hagytam a zsebek variálhatóságával kapcsolatban! Ha valaki annyira igényli ezt,akkor akár ALICE,C hurkos,de még 1 csomó más féle zsebet is alkalmazhat:

m.cdn.blog.hu/va/vadonszava/image/felszereles/plce/plce_dpm.jpg

De még MOLLE zsebeket is,mert ez a megoldás még azokkal is százszor jobb,mint a MOLLE zseb MOLLE málhaövhöz. Ezeken százszor gyorsabb és kevésbé küszködéses fel-le rakni,változtatni a helyzetüket. Ezért sem nagyon használom már a MOLLE zsebeimhez sem a MOLLE málhaövemet:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24390048_cec6de9f4400cc9fd7bfab79a588d94f_xl.jpg

durczás 2017.02.03. 00:59:41

@gyula0910: "Állítsd össze úgy egyszerűen ahogy javasoltam és csak helyezd előrébb vagy hátrébb csak 3 cm-ert a zsebek helyzetét és meglátod. A MOLLE rendszernél le kell ilyenkor küzdeni,ki kell fűzni az összes útba eső zsebet és azokat újra vissza küzdeni,ami marha sok küszködés és idő. Ennél a régi megoldásnál pedig csak annyi,hogy kiengedjük vagy megfeszítjük az alul lévő hevedert és máris előre vagy hátra csúsznak ahova kell." na látod, a szmershet megemiatt olyan messzire hajítanád, hogy nem találnád meg....

recon71 2017.02.03. 01:33:22

@durczás: Mutasd már meg azt a részt ahol én a Smersh-et ezért szidtam! Nemigen hagytam ki a legjobbak közötti felsorolásból. Nézd vissza,összességében a Smersh-et mindig is dicsértem,főleg ezért! Gondolom arra emlékszel,hogy azt is írtam 1 csomószor,hogy a hasonló elrendezésűeké a jövő? Pl. mert a védőmellény alá is vehető,ha olyan a védőmellény.

Amit viszont tényleg többször szidtam vele kapcsolatban az a málhaöve,mert azt nagyon elcseszték. Amit én még negatívumnak említhettem a Smersh-ekkel kapcsolatban,hogy az átlag embernek túl bonyolult összeállítani. Ez abból is látszik,hogy tele a net ilyen felvételekkel.

Próbálj meg ne indulatból értelmezni,mert így megint az ellenkezőjét érted annak amit írok!

recon71 2017.02.03. 01:56:30

@durczás: Félreértés ne essék,több mindent változtatnék ezeken is,a PLCE-n is és így tovább,de a legtöbb más típust még így is magasan verik pl. kényelemben és használhatóságban -ha jól vannak összeállítva- ,ezért a Smersh-eket is meg szoktam a kevés legjobbak között említeni.

recon71 2017.02.03. 05:37:15

@camilló: Nem hagy nyugodni a fenének sem amit írtál,hogy hogy lehetett az,hogy egész játékon a bal vállheveder vágott. Leginkább azért,mert pont a PLCE-khez hasonlóaknál kéne ennek képtelenségnek lenni mivel az ilyen kellemetlenség pont ezeken a legkönnyebben elhárítható. Nem úgy,mint pl. az FLC-nél a a legtöbb chest rig-nél. A PLCE-nél csak odakapsz a vállheveder hevederfeszítőhöz és már állítasz is rajta amennyi szükséges.
De már a málha első felvétele is úgy működik,hogy a magadra kapás,belebújás után az első,hogy 1 pillanat alatt úgy állítod be magadhoz a málhaövet és a 2 vállhevedert,hogy a legkényelmesebbnek érezzed. Pont,mint a jobb modern hátizsákoknál. Ezért nem nagyon értem a vágást.
Azt csak úgy tudom elképzelni,ha rosszul van befűzve elöl a hevederfeszítőbe a heveder és nem könnyen állítható,vagy hátul lett a heveder nagyon rövidebbre beállítva,annyira,hogy elöl már nem lehet korrigálni sem.

Elöl így fűzted be a hevedereket,mert így azonnal állíthatóak?:

www.kitmonster.co.uk/images/hamilton-plce-webbing-yoke-mtp-00.jpg

Azért kérdem,mert sokszor láttam már ilyen hevederfeszítőket rosszul befűzve használni. Ha a hevedert húzod meg,akkor szorítasz rajt,ha a hevederfeszítőt felnyomod,akkor meg lazul az egész.

durczás 2017.02.03. 12:23:51

@gyula0910: Én nem értettelek félre, az tuti.Nem indulatból írtam amit írtam. Te szoktál önmagaddal ellentmondásba kerülni. Azért meg ne haragudj meg, ha a szmershel kapcsolatos eszmefuttatásodat meg nem fogadom el, mert tény, hogy életedben nem volt a kezedben, tehát valós tapasztalatod nincs arról, hogy miként és menniy idő alatt lehet átvariálni, fel-lezsebezni stb.

recon71 2017.02.03. 14:36:29

@durczás: Mondj példát arra amikor magammal kerültem ellentmondásba!
Mutasd meg ahol olyat írtam,hogy jó messze eldobnám a Smersh-eket!
Mutasd meg azt ahol egyáltalán rossznak neveztem őket!
Már megint indulatból írtál,mert most sem írtam semmi rosszat a zsebei variálhatóságáról.
Egyedül a málhaövét szidtam,mert. vannak ilyen működésű öveim. Te ezeket hogyan állítod után akár menet közben? Hogyan húzol utána,ha mondjuk 1 id

recon71 2017.02.03. 15:04:32

@durczás: Már megint rányúltam a küldés gombra a telefonon.

Hogyan húzol utána,ha igényli? Ugyanis minden hadi málha élesre megpakolva jelentősen javul kényelemben,ha után húzunk 1 idő után. De csak azt írd le,hogy hogyan állítasz a málhaövén gyorsan,ha csak felveszel 1 kabátot vagy valamit és ki kell engedni belőle! Nem viccből linkeltem be olyan orosz katonáról képet aki lecserélte a málhaövét a régi széles tiszti málhaövre,én is ezt tettem volna.

Amit félreérthettél az az lehetett,hogy kritizáltam az itt a blogon bemutatott Smers-et,mert szerintem rosszul lettek összerakva. Pl. mert azokról le lett hagyva a stabilizáló elem,nézd meg a képeket! Szóval az ilyen kritika a rossz összeállításnak szólt és nem annak a stabilizáló megoldásnak. Pont a fordítottját írtam annak,mint amit te megint állítasz.

Szerintem az meg,hogy rámutatok 1 málha negatívumaira is mondjuk 1 másikkal szemben,még nem jelenti azt,hogy rossz,csak az igazsághoz hozzátartozik.

recon71 2017.02.03. 15:30:25

@durczás: Ő sem viccből cserélte le azt a málhaövet 1 ősrégi tiszti bőr övre,ami legalább gyorsan állítható:

i.imgur.com/YYyRCNp.jpg

Én meg állandóan PLCE málhaöv szerűen állítható málhaöveket szoktam javasolni 1 csomószor hozzájuk.

Ha nem is teljesen Smersh,de jól mutatja,hogy már ők is jobbnak tartják az újabb málhákon a könnyen állítható málhaöveket:

www.specialrussianshop.com/images/product_images/popup_images/205_0.jpeg

durczás 2017.02.05. 03:17:11

@gyula0910:

Kedves Gyula! Idő és kedv hiányában nem keresek most neked konkrét példát az ellentmondásaidra. Remélem megértesz.

Te nem írtál olyat, hogy eldobnád a szmerset. De tuti eldobnád messzire, mert nem 3 hanem 13-23 perc vagy még több egy tárzsebet pl 3 centit ide-oda tologatni rajta.. szóval az általad többször megfogalmazott gyors állíthatóság, tili-toli, átzsebezés a szmersnél megvalósíthatatlan.

Megint leírom: nem indulatból írok.

Engem nem zavar, ha rosszat írsz a szmersről, mert én konkrétan nem kedvelem azt a málharendszert. Én (ezt is többször leírtam) csecsrig párti vagyok :)

„Amit félreérthettél az az lehetett,hogy kritizáltam az itt a blogon bemutatott Smers-et,mert szerintem rosszul lettek összerakva. Pl. mert azokról le lett hagyva a stabilizáló elem,nézd meg a képeket! Szóval az ilyen kritika a rossz összeállításnak szólt és nem annak a stabilizáló megoldásnak. Pont a fordítottját írtam annak,mint amit te megint állítasz.”
Nem tudom itt érthettem félre, és mit állítottam, aminek Te a fordítottját írtad… elvesztettem a fonalat, de nem is érdekel. De az zavar, hogy úgy írsz valamiről, hogy az életben nem próbáltad a konkrét motyót.

A hibás, rossz, szerencsétlen szmers összeállításokról van némi fogalmam, miután 10 + darabszám járt a kezeim között, némelyik lehetetlen idióta módon elbaszottul összerakva és úgy használva. (mert pl az eladó ahogy ő használta, belevágta egy dobozba és elpostázta)

„Ő sem viccből cserélte le azt a málhaövet 1 ősrégi tiszti bőr övre,ami legalább gyorsan állítható”

Ez totál téves.

A linkelt kép 2004-ben készült Beszlánban. A kép jobboldalán látható alfás úriemberen az általad emlegetett bőröv a pisztolyt és a tartaléktárakat tartja.
A bőröv csatja alatt lógó szíj (ami teli van fémgyűrűkkel) az a „Vizov” lövedékálló öve, ami a tépőzárakon felül biztosítja azt, hogy a mellény ne nyíljon szét.
A málha egy Sbrya Partizan AK, aminek az öve a képen a bőröv alatt látható fekete (egyébként ITW NEXUS gyártámányú) műanyag csatos, amivel a hossza nagyon gyorsan állítható( ha akarja a harcos).

Az utoljára inkelt képen a Survival Corps (SRVV) SAS málhája van. Volt ehhez is szerencsém. Sommásan egy kalap kaka, amennyit meg kér érte a gyártó, végképp nem ér. Akkor már inkább egy szmersh. Cordurából volt, és számomra ebben ki is merült minden pozitívuma.

És ha már SRVV. A saját véleményem az, hogy pár motyójuktól eltekintve nagyon rossz az ár-értékaránya a cuccaiknak.

recon71 2017.02.05. 08:52:54

@durczás: Kedves Durcás belinkelnéd nekem azt a részt ahol azt írtam,hogy a Smersh zsebei gyorsan elcsúsztathatók!

Nem emlékszem,szerintem én most csak a PLCE-re írtam ezt. Abban teljesen igazad van,hogy gyárilag összeállítva valamennyire bekorlátozza a Smersh-nél a párnázása a zsebek csúsztatását,de pár centi csúsztatást így is engedélyez,ha úgy rakod össze. Legalábbis az én gagyi utánzatomnál ez megoldható volt. 1 MOLLE málhaövnél ez 0 cm.

Nem akarok sose sokat írni,de akkor mindig ez van,így most kénytelen vagyok bővebben. Ugye emlékszel,hogy rengetegszer megemlítettem,hogy a Smersh-ekhez PLCE övet kell használni? Ez azért IS jó,mert ha a zsebek helyzetén akarnék változtatni,az megoldaná ezt is. Én nem is párnázással használnám a Smersh-eket,hanem ugyan úgy,mint a PLCE-t,szintén párna nélkül. Nem is használják sokan a PLCE-hez sem a párnázást. Annak is beszűkíti a csúsztatási terét a párnázása. Igaz azon gyorsabb még párnával is,mivel az csatokkal gyorsan átzárható más helyre. Szóval ha párnázás nélkül használod a Smersh-et és a hátsó hevedereket a kenyérzsákhoz kötöd vagy PLCE málhaövet használsz,mint amit mindig javasolok hozzá,máris tökéletesen megoldódott ez a probléma. Nem kell párnázás és akkor mérd le,hogy mennyi idő odébb csúsztatni 1 zsebet! Nem viccből írom le mindig,hogy azonnal cserélni a málhaövét PLCE málhaövre,mert az rontja le a legjobban ezt a málhát.
De most különben is a PLCE-t írtam sokkal gyorsabban zseb áthelyezőnek a MOLLE ellenében,nem a Smersh-et.

Amit írtam,hogy félreértettél az az,hogy pont én hajtom azt évek óta,hogy mindenki használja a stabilizáló hevedert hozzá,amit itt a blogon bemutatott málháról is lehagytak. Erre te most azt írtad,hogy ezért akarom elhajítani a fenébe! Olvasd vissza most ezt írtad! Hát pont fordítva és hajtogatom a stabilizálók használatát!

Azzal viszont megleptél,hogy a bőröves képen nem Smersh van,mert nekem erre a keresésre dobta ki,de hiszek neked,ennyiből én még nem tudom eldönteni. De tudsz olyan képet linkelni róla,ahol a málhaöve nem ott futna,mint a bőröv,mert én csak olyan képeket találtam erről a málháról most neten! Ettől függetlenül,ha nem is Smers,jól mutatja,hogy ennek a gyártói már nem elégedtek meg a Smersh elcseszett málhaövével,mert ha nem is a bőr övvel állítják gyorsan,akkor a modern állítható csattal amit írtál. Szóval nekik sem felelt meg a tragikusan állítható Smersh öv.

Az utolsó képet,mint írtam,csak azért linkeltem be,hogy mutassam,már más típusokon is gyorsan állíthatót használnak,1 szóval sem írtam,hogy az 1 jó málha,csak az övét említettem. Egyébként mi volt vele a bajod?

A lényeg,hogy korábban már írtam több mindent is amit kijavítanék a Smersh-eken,de ezek ellenére még mindig a kedvenceim között van PLCE málhaövvel,mivel éles súlyra pakolva nem fájdítja meg a hátat,mert nem előre húz. A stabilizálónak háló elég stabil még futás közben is. A kialakításának hála jóval nagyobb súllyal marad kényelmes,mint nagyon sok más málha. De ami még nagyon fontos,hogy a derékra is lehet terhelni a védőmellény alá,ha olyan a védőmellény. Nagyon kevés más málhának van ennyi fontos előnye. A legtöbb málha sokkal nagyobb hibákkal küszködik.

Egyébként terveztem,hogy konkrétan leírok mindent a Smersh-ekről,lehet meg is teszem,csak nehéz annyi szabadidőt találnom és azután ha valahol úgy gondolod,hogy ellentmondok magamnak,akkor nyugodtan belinkelheted majd a hibámat!

recon71 2017.02.05. 16:44:46

@durczás: Visszaolvastam és én sehol nem találtam olyat,ahol én azt írtam volna a gyári összeállítású Smersh-re is,hogy az gyorsan állítható zsebezésű! Ezt így szerintem nem soroltam fel az előnyei között. Ha találsz ilyet akkor légy szíves másold be! Ha találsz,akkor tényleg rosszat írtam,de ha nem,akkor ne olyanban kritizálj megint amit nem is állítottam!
Mindezek ellenére,mint írtam,1 kis kreativitással és PLCE övvel már az is nagyon gyorsan állíthatóvá válik.

Ha bármiben tényleg ellentmondást találsz bárhol az írásaimban,másold be nyugodtan!

camilló 2017.02.05. 18:43:00

@gyula0910: Rendesen van befűzve. A gond ott volt, hogy eleinte nem éreztem, hogy kényelmetlen. nem vág, hanem mintha görcsben lett volna az izom. Amikor zavart, akkor meg már késő volt állítani. Próbáltam, de nem változott az érzés. Lehet akkor húztam túl. Ettől függetlenül, nekem tetszik ez a málha és nem bánom, hogy megvettem. Még veszek hozzá gázálarc táskát, és akkor már tényleg minden feladatra fel lehet zsebezni. Molle zseb hány féle létezik?

recon71 2017.02.05. 19:19:06

@camilló: MTP MOLLE zseb ami nekem most beugrik:
- 1 kicsi zseb amibe mondjuk kés tehető vagy hasonlók
- gránát zseb
- nagyobb gránát zseb
- 1 társ tárzseb,2 fajta ebből is
- 2 táras tárzseb
- 3 táras tárzseb
- kulacszseb (bár nem vagyok biztos benne,hogy ez a hivatalos neve
- rakaszzseb

Ezen a képen láthatsz belőlük többet is egyszerre:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24098174_6857c9e24b8896367517ce90bb0b9276_xl.jpg

camilló 2017.02.05. 19:49:03

@gyula0910: Azért kérdezem, mert@joni firpo: azt írta, hogy nagyobb a változatosság a molle zsebeknél. Nekem kapcsiból van annyi PLCE zseb mint amit felsoroltál a molléból, és a gázálarcot csak ez után veszem meg. Joni! Nincs levarrt heveder amin át kellene húzni a málha övet. Patentos, tépőzáras variáció van a fülecskék mellett. Jól tartják a zsebeket. ha a Gyula féle rögzítőhevederezést is használod, akkor sem túl macerás leszedni a zsebet. Én most örömködöm és cserélgetem a zsebek elhelyezését, hogy lássam, milyen variációt célszerű használni. de ugye kinek a pap, kinek a papné.:)

recon71 2017.02.05. 21:35:37

@camilló: Kihagytam a villámzáras eü. zsebet a felsorolásból. Kifelejtettem,mert nekem az nincs. Inkább eü. zsebnek is még 1 kulacs zsebet kértem helyette,annyira nem jönnek be ezek a villámzáras megoldások.

recon71 2017.02.06. 01:13:24

@durczás: A Sposn Smersh-et bemutató íráshoz le tudtam írni végre több mindent,ott mindig megtalálod összevetésnek,ha bármikor bárhol úgy gondolnád,hogy ellentmondásba keveredtem!

combatgear.blog.hu/2013/09/02/sposn_smersh#comment-form

recon71 2017.02.06. 05:13:08

@durczás: Kifelejtettem,hogy rákerestem Sbrya Partizan AK málhákra amiket írtál és az úgy talált egyes képeken jól látszik amit írtál,hogy ezek már tényleg gyorsabban állítható málhaövekkel készültek. Méghozzá nagyon PLCE málhaövhöz hasonló működésűt málhaövekkel (csak a heveder fixálót nem értem minek pluszban rá). Ezek szerint szerintük is elcseszett volt az eredeti Smersh-ek tépőzárakkal visszahajtott állítású öv megoldása,mert valamiért ők is a PLCE málhaöv szerűen állíthatót alkalmazták:

3.bp.blogspot.com/-RUEmthg83q0/U_8lr0mWwkI/AAAAAAAAARI/2odN0S13s7s/s1600/SSOvsIRT_Sbruya_Partizan_10.jpg

joni firpo 2017.02.06. 08:28:31

@camilló: A kereskedelem gigantikus mennyiségű MOLLE-kompatibilis zsebet, táskát stb. forgalmaz, ha rákeresel a neten (pl.:

www.511tactical.com/bags-packs/pouches-and-attachments.html)gyakorlatilag mindenhez gyártanak már MOLLE-kompatibilis zsebet.

PLCE: ha a zsebek hátoldalán lévő kétoldalt (fölül és alul) levarrt hevederek nem az övre húzásra valók, akkor mire? A Gyula által linkelt videón is úgy tette föl az emberke, hogy azokon is áthúzta az övet (ő pont a műanyag fülecskéket nem dugta be az öv hüvelyeibe).
Persze nem arról van itt szó, hogy okvetlenül meggyőzzük egymást, hogy melyik rendszer a "jobb" - ez nyilván lehetetlen is, mert túl sok a szempont. Ár-érték arányban nyilván jó a PLCE, hiszen mondjuk 5.11-es cuccokból összeállítani egy komplett felszerelést a sokszorosába kerül.

durczás 2017.02.06. 08:58:38

@gyula0910: Nem írtad a szmersh zsebeinek gyors elcsúsztathatóságát, és ezt én sem állítottam veled kapcsolatban.
DE MINDENHOL kiemeled számodra egyik fő szempontként a gyors variálhatóságot. No ez ellentmondás, mert a szmersh minden csak nem gyorsan variálható. Erre írtam azt, hogy ellenmondásban vagy magaddal.
Ha a szmersről elhagyod a párnázást, akkor gyakorlatilag egy LC-2 rendszert kapsz, ami elég spártai a kényelmét tekintve szerintem.

Tisztában vagyok a hevederek darabszámával és működésével a szmersen. (Megint leírom, volt nálam pár, ergo tapasztalatból beszélek)
Rakd össze a szmersedet plce övvel a stabilzáló hevedereddel, tedd le földre és emeld fel a PLCE/akármilyen öv csatjánálnál… várom hogy mit fogysz tapasztalni.
A szmers meg a partizan sbrya málha gyártója egy és ugyanaz. CCO, SSO, SPOSN, Szojuzspecoznasenyije, kinek hogy tetszik. A partizanból 2003-2004 körül leszállítottak az FSZB-nek kb. 3000 készletet (PKM, AK, RPK, SVD verziókból vegyesen) Ezután leállították a gyártását. A szmerset a partizannal párhuzamosan fejlesztették, gyártották és gyártják a mai napig még mindig ugyanők. Ha úgy tetszik a szmers megnyerte a versenyt.
A képen amit linkeltél az övről/csatról egy utángyártott/másolt darab van, az eredeti nem teljesen így néz ki de lényeget értem, meg van egy Sbrya Ak partizanom neken is, szóval tudom hogy mi és hogyan működik/működhet rajta. A hevederfixáló: a korai (2004-ig) CCO málháknál, zsákoknál itt-ott túlbiztosítás, túlépítés is volt, ennek egyik jele a hedeverfixáló pl.

Egyébként ha már többször hivatkoztál rá, akkor a saját szmers cuccodról adhatnál egy képet, mert most már megöl már a kíváncsiság, hogy milyen gyártó mellik verzióját nyüstölöd...

joni firpo 2017.02.06. 11:51:19

@camilló: Amúgy ha csak a brit hadi MOLLE-zsebekre gondoltál, abból is van még jó pár fajta, a Gyula által felsoroltakon kívül még az alábbiakat leltem hirtelen:
MTP:
- füstgránát zseb
- admin zseb
univerzális zseb

DDPM:
- kés/lámpa zseb
- 40 mm-es gránát zseb
- sisakzsák-zseb (ez utóbbi már a MOLLE-őrület non-plus-ultrája szerintem, mert a sisaktartó zsákot azért simán zsebretehetné a katona, nem hiszem, hogy kell erre egy külön zseb...)

amerikai vonalon WL/DC/UCP mintával találtam még:
- géppuska hevederhez való zseb
- kenyérzsák
- létfenntartó zseb (ha jól fordítom a "sustainment pouch" kifejezést - ez gyakorlatilag egy kis zsák, amibe egynapi kaja/tartalék fehérnemű fér el kb.)

Egyszóval katonai téren is igen bő a választék. Sok hátránya is van a MOLLE/PALS-rendszernek (tetemes önsúly, bizonoyos változatoknál nehézkes föl-lemálházás), de azért a nemzetközi szabvány alapjaiban nem egy hülyeség, tekintve, hogy biztosítja a széles körű felhasználhatóságot. Nincs szükség a Gyula által gyakran emlegetett "barkácsolgatásra", egyszerűen csak fölteszed a "kívánatos" zsebet a platformodra. Kivéve persze, ha "magyar MOLLE" amit találsz, mert az ugye nem kompatibilis... :-(

camilló 2017.02.06. 15:15:07

@joni firpo: Nagyon jól eltaláltad a lényeget a sisak zsebbel kapcsolatosan. Nekem az a véleményem, hogy a fenének annyi célzseb, amikor egy sima általános zsebbel mindet (no jó, majdnem) mindent meg lehet oldani.A PLCE zsebekhez az öv már elég, hogy használni tudd, és nem is kényelmetlen, még futás közben sem. A @gyula0910: által linkelt képen alul a levarrt zsebbe van egy heveder, ami rögzít, ha úgy tetszik beállítja a zsebet, megakadályozza a csúszkálást ha a nyelvecskéket nem dugod be az öv kis zsebeibe. Remélem jól írtam, de Gyula majd kijavít, ha rosszul értelmeztem volna. Szóval, ha az alsó hevedert nem használod, akkor pillanatok alatt cserélheted a zsebeket. Szerintem ha alul van heveder akkor sem túl macerás a dolog, mert nincs agyon bujtatózva. Ki fogom próbálni úgy is mert érdekel, mennyivel komfortosabb úgy a málha. Véleményem szerint a már meglévő zsebekkel is el lehetne indulni egy bevetésre, de még gázálarc tartót akarok venni. Sajnos nem rendeznek olyan több napos as. eseményt ahol ennyire fel kellene zsebezni, de egy túrához szerintem teljesen jó lehet. Nyilván ahogy már említettem, kinek a pap, kinek a papné málha terén is, és tényleg csak tapasztalatcsere és nem meggyőzés ami vezérel a hozzászólásomban.

recon71 2017.02.06. 15:24:37

@joni firpo: Igazad van,hogy rengeteg MOLLE zseb létezik,de minek annyi,ha minden a töredékéből megoldható? De aki akarja még a MOLLE-t is rárakhatja a régi málhaövére. Tökéletesebbek rajta,mint a MOLLE málhaövön.

Én is láttam már olyan felvételeket amiken nem volt bebújtatva a levarrt bújtatókba a málhaöv,de én még nem próbáltam így. Nem tudom mennyire jó úgyis,de én jobban bízok a mindenen átdugáson. Meg nem is zavar,hisz úgysem cserélném meg soha a sorrendeket,csakis a zsebeket csúsztatnám odébb igény szerint. Illetve esetleg még hátul látom értelmét a variálásnak,de oda meg készülnek hozzá bújtató nélkül megoldott megoldású zsebek is.

recon71 2017.02.06. 15:38:39

@durczás: Mint már annyiszor írtam egyetlen málhát sem ismerek még amit 100%-osan tökéletesnek tartanék,a Smersh sem az. Az,hogy valamiben nem tökéletes,még nem jelenti azt,hogy ellentmondásba kerültem magammal. Az,hogy a gyári összeállításnál a zsebek helyzete korlátozottan állítható gyorsan,olyan kicsi hátrány a hatalmas előnyei mellett,sok más málhához képest,hogy ettől még a jobbak között tartom számon.

A saját Smersh verzió 1 itthon másolt verzió volt még úgy 20 éve,amiből már talán semmi sem maradt meg,mivel a tesztek után tovább lett alakítva más verziókká,pl. azok lettek a MOLLE zsebek is,mivel nem lehetett akkoriban beszerezni semmit külföldről. Kellett az anyag. De ma is össze szoktam állítani időnként ugyan azt az összeállítást,mert kedvelem,csak más zsebekkel. Majd keresek képet,valahol vannak szerintem lementve.

"Rakd össze a szmersedet plce övvel a stabilzáló hevedereddel, tedd le földre és emeld fel a PLCE/akármilyen öv csatjánálnál… várom hogy mit fogysz tapasztalni."

Inkább írd le mit fogok tapasztalni,azt,hogy nehéz? Ez is az ára a bonyolított felszereléseknek. Több anyag,nagyobb súly. De pakold meg éles súlyra és vedd magadra,majd pakold meg éles súlyra a chest rig-es málhád és azt is és mond meg,hogy akkor melyik tűnik majd kétszer olyan nehéznek!

durczás 2017.02.06. 15:41:46

@gyula0910: "Inkább írd le mit fogok tapasztalni,azt,hogy nehéz?"
Nem írom le, pont a Te tapasztalatodra vagyok kíváncsi, nem az enyémre (az már megvan).

recon71 2017.02.06. 15:44:32

@joni firpo: Az univerzális zseb az a kulacszseb is egyben nem? Vagy az eü. zseb? A füst gránát zseb az a nagyobb gránát zseb amit én is írtam,csak szándékosan nem írtam ki,hogy füst gránátoké,hisz több hasonló más gránátot is lehet tenni bele.

És még mindig azt mondom,hogy a MOLLE zseb ugyan úgy feltehető a hagyományos málhaövre is. Én is többet használom a PLCE málhaövemet a MOLLE zsebeimmel,mint az eredeti zsebekkel. Itt most nem is a MOLLE zsebeket szidjuk és nem a MOLLE málhamellényeket,védőmellényeket,hanem csakis a MOLLE málhaöveket.

recon71 2017.02.06. 15:45:32

@durczás: Nincs más tapasztalatom vele,csak ez tűnik fel. Rengeteget emelgettem anno. Te mire gondolsz?

durczás 2017.02.06. 16:11:50

@gyula0910: Ha tetszik, ha nem, nem fogok újabb elméleti vitába bonyolódni veled. Ha gondolod próbáld ki és írd le mit tapasztaltál, ennyire egyszerű..

recon71 2017.02.06. 16:13:54

@durczás: Biztos,hogy nincs más negatív tapasztalatom,így jobb? Akkor most elárulhatod mire gondolsz,te mit találtál!

recon71 2017.02.06. 18:48:01

@durczás: Áruld már el mi az! Nagyon kíváncsi vagyok,mert szerintem ha jól van összerakva nincs semmi negatívum. Nem lehet,hogy csak rosszul volt összerakva és azért tapasztaltál hibát? Sokszor láttam már ilyet,hogy a felszerelést hibáztatták pedig a gazdája hibázott csak. Még a legkényelmesebbet is fel lehet kényelmetlenül venni.

És kifelejtettem,hogy én többször tartom hátránynak a párnázást (melegít,vastagít,kevésbé szorul meg 1 helyen tőle a cucc),mint előnynek. Még a Commando Harness-ről is levettem. De nagyon sokan gondolják még így,mert rengetegen használják az eltávolítható párnás málháikat is párna nélkül. Van ahol segít,de a Smersh málhaöve alatt nem sokat. Persze vannak olyan rossz ruházatok és málhák ahol nagyon szükség van rá,de ez nem az. A tárakon hasaláskor is jól tud jönni.

recon71 2017.02.23. 22:05:14

@camilló: Had kérdezzem meg,hogy a Te PLCE málhaövedbe mennyire könnyen mennek bele a stabilizáló fülecskék? Lehet,hogy nekem van pont 2 hibásan legyártott málhaövem? Vagy az összes gyári hibás,vagy ezek eleve így készültek?

Ha neked is nehezen mennek bele,akkor fordítsd meg a málhaövet és máris könnyebben befűzhetők! Vagyis balról záródjon majd elöl az apa csat és ne jobbról! Ilyenkor persze hátul a málhaövön is át kell fűzni már a vállhevedereket. Lehet eleve is így tervezték használni és az a 2 fém bújtató nem is a vállhevedernek van?

camilló 2017.02.24. 05:48:32

@gyula0910: Maga az öv elég avittos, de nincs gond azzal, hogy a fülecskék becsússzanak a helyükre. Amikor átvariáltam a zsebeket, meg újakat is tettem fel, az addig nem használt zsebecskék kicsit le voltak laposodva, de gond nélkül lehet használni.

joni firpo 2017.02.24. 11:42:00

@gyula0910: Az övre varrt "D"-gyűrűk a poncsó-tok rögzítésére szolgálnak. A vállhevedereket egy külön készséggel kell az övhöz rögzíteni.

recon71 2017.02.24. 14:50:54

@joni firpo: Akkor erre valók a neten árult készségek! Nem jöttem rá,hogy azok minek. De most sem nagyon értem,mert azokat a készségeket senki nem használja,hisz azok nélkül is tökéletes a cucc.
Azokkal a málhaövre varrat D gyűrűkkel kapcsolatban nem nagyon értem,hogy miért van az egyik málhaövön alul,a másikon meg felül? Lehetett választani,hogy ki melyik irányba rögzítse a poncsót?

camilló 2017.02.24. 17:48:01

@gyula0910: www.youtube.com/watch?v=u5Yc9T9dofk
Itt az áhított poncsó rögzítés:)komoly ahogy össze van rakva a szett.

recon71 2017.02.24. 18:16:56

@camilló: Ezen is felül van,én az alulra rakást nem értem.

"komoly ahogy össze van rakva a szett"

Miért a tied nem így van összerakva? Akkor jó,ha így van összerakva. A 99% így használja,mert így jönnek ki a legjobban az előnyei. Így hagy nagy szabadságot elöl kéznek,lábnak és így kényelmes,egészséges telepakolva is.

camilló 2017.02.24. 18:24:03

@gyula0910: Eleve csak egy öv van hozzá. Én ugye még kóstolgatom, mit és hová érdemes tenni.

recon71 2017.02.24. 18:24:27

@camilló: Illetve van 1 eltérés! Egyetlen dolog tűnik fel amiben különbözik a 99%-tól,hogy az alsó bújtatókba is van 1 csatos heveder befűzve,amit nem nagyon szoktak alkalmazni. Ez akkor lehet jó,ha valaki magasabban akarja cipelni az egész cuccot vagy előre is rakni akar tárzsebeket,de nem szokták így használni. Nem emlékszem,hogy láttam volna ezt a hordást valakin is,illetve egyszer csak,1 videó játékban. :D

Egyébként,ha ezt a magasabb hordmódot is ki akarod próbálni,akkor erős,kevésbé gyűrődő hevedert használj hozzá! Jó ötletet adtál,én is ki fogom az enyémmel.

recon71 2017.02.24. 18:27:29

@camilló: De látom már Te is kiszúrtad a különbséget! Ha vettél hozzá hevedert amit javasoltam,akkor azt is használhatód alulra befűzve. Szélesebb úgysem sokkal fér be azokba az alsó bújtatókba. Ha nincs csatod,akkor a hevederfeszítővel is ugyan úgy működik,csak elöl befűzni tart 1 pillanattal majd tovább.

recon71 2017.02.24. 18:51:26

@camilló: Tegnap voltam túrázni pont a PLCE-mben,csinálhattam volna képeket,hogy hogyan állítsd össze rendesen. Nem feleslegesen agyonbonyolítva,mint a neten a legtöbb felvételen. A jövő héten majd lefényképezem azt is és ezt az alulra befűzött ritka csatos megoldást is.

Az építhető felszerelések hibája,hogy aki nem kap rá kiképzést,az nem biztos,hogy jól állítja össze. Úgy pedig a legjobb cucc is rossznak bizonyulhat. Lásd pl. a szerződésesként szidott SADF málhákról is kiderült,hogy igazából tökéletesek,csak mind rosszul voltak beállítva.

A PLCE akkor jó,ha elöl teljesen üres marad,hagy helyet minden tevékenységnek. Így is 12 tár és 3 kulacsnak megfelelő helyet kapsz minimum a derékon és még ehhez megy hozzá az 1 vagy 2 bergen oldalzseb befogadóképessége. Vagy 1 hátizsák.

www.firestormkit.co.uk/image/cache/data/A1/DPM-Webbing-2-900x900.jpg

www.firestormkit.co.uk/image/data/PLCE/ELEC_Bowman_Radios_on_British_Army_.jpg

Lényegében így állítsd össze,mint ezen a képen,de ne nagyon használd a stabilizáló fülecskéket,esetleg csak a veséknél,úgyis az alsó szorosra (!!!) húzott heveder a helyén tart mindent!:

i.ytimg.com/vi/aS57te-EEbQ/maxresdefault.jpg

joni firpo 2017.02.24. 19:14:48

@gyula0910: Bocsánat, összekevertem. Én a P58 övre gondoltam.

recon71 2017.03.02. 18:32:03

@joni firpo: Ötletet adott amit tévedésből írtál és a PLCE aljára kötöttem a málhaöv D gyűrűhöz a sátramat és marhára bejött,pedig eleve inkább felülre szoktak hasonlóan rögzíteni. Igaz ott sem volt rossz.

@camilló: Csináltam képet,mint ahogy ígértem. Szerintem így állítsd össze,a katonák 99% is így teszi. Előnye,hogy elöl teljesen szabadon hagy minden mozgásnak,nem esik útjába sem a kezeknek,sem a lábnak semmi:

indafoto.hu/gyula0910/image/24926207-16f1e5e3/user

indafoto.hu/gyula0910/image/24926201-b05f40bf/user

Egyetlen fülecskét sem használtam és így is tökéletes volt. Esetleg a nem bújtatósokhoz használnám,de csakis biztosításnak,hátha kioldódik valamiért a patent. Így a felső hátsó oldalra vezető hevederekre sincs szükség,csak azért fűztem be,hogy ne lógjon,mivel minden helyzetben tartást az alul befűzött heveder megold. Ha zsebeket előrébb akarom engedni,csak lazítok az alsó hevederen,ha hátrébb,akkor meg húzok rajta.

recon71 2017.03.02. 18:40:17

@camilló: Ezt az összeállítás szerűséget pedig egyszer l bábun láttam vagy min,katonákon sohasem. Illetve még 1 videójátékban,ha jól emlékszem. Felhívom a figyelmet az érdekes vállheveder befűzés megoldásra elöl a tárzsebekbe! Így már értettem,hogy az angolok miért a visszafűzős megoldást alkalmazták:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24926203_d08764b6e5398ac57eb9632751d3b0cb_xl.jpg

indafoto.hu/gyula0910/image/24926211-090b10db/user

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24926205_ade07bf92e311b1802a87446503e9c0d_xl.jpg

Sokkal több minden pakolható így bele,de ez korántsem olyan kényelmes. Az én 170-es magasságomhoz már nem is ideális így a vállpárna kialakítása,viszont magasabbaknak már jó lehet. A Smersh ezt a hordmódot javította a saját tárzsebein. Mivel van Smersh tárzsebeb is,ezt könnyen ki is próbálhatod.

recon71 2017.03.21. 23:17:30

Valaki korábban kérdezte és én sem tudtam rá a választ,hogy vajon miért van a 20 mm-es hevederhez való apa csat a PLCE tárzsebek zsebei között,de most azt hiszem megvilágosodtam! Ugyanis vettem 1 a Bergen zsák oldalzsebeit külön is hordhatóvá tevő vállhevedert,amiről meglepetésemre kiderült,hogy szintén csak ilyen 20 mm-es hevederekkel van megoldva. És így beugrott a megoldás is,hogy a kis csatba lehet bele lehet zárni az oldalzseb tartó vállheveder csatjait. Kipróbáltam és így is lett. Szóval ezek szerint így (is) hozzá lehet építeni -ezen csatok segítségével- a Bergen oldalzsebeket az alap PLCE málhaszereléshez.
Ezek szerint még annál is ötletesebb cucc ez a PLCE,mint korábban gondoltam.
Viszont egyértelmű oktatás szükséges hozzá,mert az ennyire építhető cuccokat csak 1000-ből 1 ember tudja magától jól összerakni.

camilló 2017.04.04. 17:45:48

@gyula0910: A szurony maga érdekel. Van tartóm és én kicsit másként helyezném el alapesetben, de nem tudom milyet használnak. Lehet beruháznék egyre ha jó.

recon71 2017.04.04. 21:57:12

@camilló: Az alap szuronyukat szokták szidni az érdekes torz kialakítása miatt,a második képen pedig 1 kukri van helyette a gurka katonánál.

joni firpo 2017.04.05. 10:54:44

@camilló:

c1.staticflickr.com/5/4039/4399011580_a586c9dc23_b.jpg

Imígyen néz ki. Az áttört, csőre húzható markolatnak talán az lenne az értelme, hogy nem befolyásolja annyira a fegyver súlypontját, ha feltűzött szuronnyal kell lőni? De nem vagyok a téma szakértője, úgyhogy javítsatok ki bátran, ha más az ok. Amúgy - számomra- kicsit túlbonyolítottnak tűnik, külön "szerszám-rész" és plusz egy tok, az AK-konstrukció egyszerűbbnek tűnik. Bár vsz. a brit fűrész többet tudhat, mint az AK pengéjn elhelyezett. Sajnos élőben még nem volt alkalmam összehasonlítani a kettőt.

camilló 2017.04.05. 18:43:20

@joni firpo: No, igen! Az oroszok mindig is törekedtek az egyszerűségre. Ahogy elnézem ezt a szuronyt, nem fogok venni belőle. Azt gondoltam, hogy a Glock-ra hasonlító szuronyuk van. A Glock, remekül beleillek a PLCE tartóba, és stabilan is áll benne. Az eredeti tartója szeret kikapcsolódni.

recon71 2017.04.05. 21:30:54

@joni firpo: 1 SAS harcos azt mondta róla,hogy nagyon elcseszett az angol SA80 család szuronya,mivel oldalt van a penge,ezzel nincs is egyensúlyban,de még rosszabb,hogy a csőből kilépő lövedéket is eltérítheti valamennyire a csak az egyik oldalon lévő penge.

Viszont a tok tokjával nincs bajom,legalább esetlegesen nem fém ütődik neki hangosan valaminek.

camilló 2017.05.22. 20:18:20

@gyula0910: Tegnap voltam játszani, és PLCE szettet állítottam össze. Egy kulacszseb, egy medic zseb, egy minimi rakaszzseb, és egy smersh tárzseb volt az összeállítás. Előző este állítottam be és teljesen jó volt. Nem nyomott sehol, nem húzta a vállam sem. Ahogy ajánlottad összekötöttem. Igaz csak ejtőernyő zsinórral, de nem ugrált és nem mászott el a smersh zseb sem. Szóval az a véleményem, hogy elég bő lehetőségek vannak ebben a rendszerben. Vettem gázálarc táskát is ehhez a szetthez. Van rajta valami vékony heveder szerűség, de teljesen hagyományos módon is fel lehet tenni ehhez az övhöz. Ha lesz olyan játék, hogy szükségeltetik több motyót vinni derékon, akkor kipróbálom azt is. Szerintem jobb az övön vinni, mint combhoz rögzítve.

dudi01 2017.05.22. 20:55:02

www.facebook.com/bocskaidandar/photos/a.1142623905797745.1073742558.174963035897175/1142625709130898/?type=3&theater

Nézzétek meg a képeket..a géppuskásoknál nem hogy mellény még egy kulacs víz sincs.A harcászati felszerelés kimerül egy gázálarc-táskában...

recon71 2017.05.22. 21:00:59

@camilló: Örülök,hogy bejött és amit a gázmaszk táskáról írtál is ugyan az,mint amit én is írtam róluk. Én is csak,ha nincs hely feljebb neki valahol,akkor raknám a PLCE alá lógni. Csak szólok,ha a gázmaszk táskát megtömöd nehezebb dolgokkal,mint a gázmaszk,aminek készült,akkor valószínűleg futáskor eléggé rángatni fog a málhaövön. Kivéve,ha felülről nem stabilizálja,nyomja le valami. Mondjuk 1 hátizsák,vagy 1 bergen zseb:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25133155_7ac1a53ef9b0b2484480e14a8536054b_xl.jpg

recon71 2017.05.22. 21:04:32

Kár,hogy ezek a PLCE-k nagyobb súlyoknál és több cuccot cipelve már annyira nem kényelmesek,mint mondjuk 1 TV vagy M83 málhamellény. Viszont azok meg másban vannak hátrányban a PLCE-hez képest. Hogy miért nem tudnak olyan málhát csinálni,ami mindig a legjobb lehet?

recon71 2017.05.22. 21:19:35

@dudi01: Gondolom a géppuskások minden cucca a hátizsákban maradt a BTR-ekben. 2008-9-ben is ez volt,mivel nem volt használható málhamellénye senkinek a rakaszokhoz. Nem éppen életszerű kiképzés jó magyar szokás szerint. Lenne ám nagy meglepetés,meg tragédia,ha ez nem csak gyakorlat lenne.

Egyébként van itt minden a karabélyosoknál,horvát,P83 és mindenféle málhamellények. Ez egyébként nem gond.

dudi01 2017.05.22. 21:40:11

@gyula0910:

Ilyet gyakorlaton sem szabad megengedni!

recon71 2017.05.22. 21:47:44

@dudi01: Ebben nagyon egyetértünk. Ezért írtam amit. Ha így gyakorolnak,akkor akkor sem lesz fogalmuk,hogy hogyan málházzanak,ha éles lesz. Élesben pedig valami nem vitele,mint pl. víz vagy tartalék rakasz,öngyilkossági kísérlettel is felér. De az is,ha akkor majd viszi őket,de csak akkor derül ki,hogy úgy málházva szintén öngyilkossági kísérletnek számít.

recon71 2017.05.22. 23:00:17

@camilló: Ha stabil nagy befogadó képességű zsebet akarsz használni,akkor inkább az osztrák kenyérzsákod rakd fel,hasonlóan a Smersh-ekhez! Bár ahhoz lehet másik vállheveder is kell majd.

recon71 2017.05.23. 22:02:52

@camilló: El vagyok tiltva a futástól (pláne +10-12 kg-mal),de ma azért pár 100 métereket bevállaltam a PLCE-vel és a gázmaszk táskájával,mert kíváncsi voltam,hogy mennyire jó megoldás olyankor. Sajna a 90-es években még nem voltak ilyesmijeink eredetiben és a gázmaszk most sem bele való.
Meglepetésemre combtokként szabadon lógva sem volt ilyen távon kellemetlen,egyedül a hangja,ahogy a comb hátsó részhez visszaütődött. De a combon átkötve a madzagjával,már az is megszűnt. Érdekes,hogy a combhoz kötős megoldás sétánál zavart,futásnál meg nem:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25133151_656757d527b340ec318a13f80093d87f_xl.jpg

Átszerelgetni nagyon nem volt időm,ezért még ezt próbáltam ki futva:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25133157_ea8feb2c980928dd6d6b4d80cff05f62_xl.jpg

Nem is volt olyan kényelmetlen,mint vártam,de azért zavart a hangja,ahogy ütemesen ütögette az alatta levő kulacstokot. Ha alul is oda kötöttem volna,amire nem volt már időm,akkor lehet ez a probléma sem lett volna.

És ismétlem,a gázmaszkom a magyar polgárőr változat a szűrőjével,szóval nem bele való és így jöttek ki ezek az eredmények.

recon71 2018.06.13. 22:28:18

Már régen felmerült bennem,hogy érdemes lenne kitérni a PLCE-k érdekes gányolásnak tűnő megoldásaira is (legalább párra a sokból),amivel vagy a zsebeket stabilizálják,vagy a minél több zseb használatát segítik elő.
@camilló: Te pl. milyen alkat vagy,mert a karcsúbb embereknek,mint pl. nekem,párnázás nélkül,ha tele vannak tömve az első tárzsebek és hátul van még 3 kulacs méretű zseb,akkor már guggolásokkor,magas láb emelésekkor kicsit zavaróan megbökik a combom? De mielőtt valaki ezért eldobná a PLCE-jét,vannak mindenféle megoldások,hogy azok az első tárzseb sarkok hátrébb kerüljenek. Ezt több féle módon érik el. Pl. párnázással,hevederekkel,gumikkal,kötözéssel. Valaki egyszerre csak egyet alkalmaz ezek közül,valaki többet is.

Pl. itt alul 1 heveder segítségével kerülnek még hátrébb azok a combot bökő tárzseb sarkok,de ezzel egyúttal a hátsó zsebeket is stabilizálják:

i.ytimg.com/vi/Ez2YmvZRQt8/maxresdefault.jpg

Ezen kívülre rakták azt a hevedert:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25898457_d3c4310d83233c5657bcbd8c5c45f86d_xl.jpg

Itt ugyan az,csak gumival megoldva:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25898459_2bb01ca5a08e05ecc8ebdcde0aa7c77f_xl.jpg

Ezt a megoldást pedig 1 régi videón kockáztam ki:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25898453_b2a1d230f1dd31b66e7b1aeaffc613a0_xl.jpg

Ennél még a tárzsebek hátsó bújtatóin sem fűzték át a málhaövet,emiatt még hátrébb kerülnek a zsebek. Így a hátsó stabilizáló heveder vagy gumi,a kulacs és hasonló zsebek mellett rögzíti a hátsó tárzsebet. Alulról jól látszik is:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25898455_07da91953d61390cc48ab9017ea56b26_xl.jpg

Most hirtelen ezeket a megoldásokat emeletem ki,de van még több is. Szóval van pár megoldás,hogy stabilabbá és kényelmesebbé tegyük a PLCE-nket.

Az azért érdekelne,hogy ezeket eleve így gondolták a tervezők is? Hisz a bújtatókat hozzájuk rátették. Vagy csak a katonák találták ezeket ki,hogy növeljék a befogadóképességet és a stabilitást?

Tom Sinner 2018.06.14. 15:44:01

@recon71: Nyilván, ha ilyen műveletek elvégzéséhez van eredeti "alkatrész" akkor a tervezők gondoltak rá. Ha nincs, akkor a katonák találták ki maguknak.

recon71 2018.06.14. 17:07:29

@Tom Sinner: Ami biztos,hogy van,azok a bújtatók a zsebek belső oldalán és kívül amikhez lehet kötni. Viszont sehol sem látni egységes hevedert,gumit vagy bármit,amit ezekhez használnának. A felvételek alapján mindenki azt használ amit talál és úgy ahogy akarja. Amit még a legtöbbet látni a felvételeken,az 1 vastag erős gumi,de azt is több féle módon fűzik be:

cdn.instructables.com/FJP/KXOP/H7UR82RK/FJPKXOPH7UR82RK.LARGE.jpg

i.ytimg.com/vi/luONh5qYzVg/hqdefault.jpg

i.ytimg.com/vi/7azm1WrjOZg/maxresdefault.jpg

joni firpo 2018.06.15. 10:47:13

@recon71: A PLCE mára alapvetően elavult. A legnagyobb hátránya a PALS-rendszerhez képest, a sokkal bonyolultabb és kevésbé hatékony rögzítőrendszer. Ami a "gányolásokat" illeti, természetesen nem tudom, hogy mi vezette a brit tervezőket az egyes elképzelések megvalósítása során és lehet, hogy teljesen tévesen gondolkodom, de magyar vonatkozásban előfordul(t) olyan, hogy egy felszerelési cikk tervezésekor a katonák "találékonyságát" (aka: gányoló kedvét)figyelembe véve próbáltak a tervezők bizonyos dolgokat a rendszerben hagyni. Ugyanakkor az is elképzelhető, hogy a brit tervezők teljesen más gondolkodás mentén haladnak és ez csak amolyan "magyar mentalitás". Az pedig, hogy a valós használat során az egyes katonák mit berhelnek össze-vissza, véleményem szerint csak akkor mértékadó, ha legalább egységszinten elterjed, hiszen különben minden egyes személy minden egyes felszerelési cikkét külön vizsgálatnak lehetne/kellene alávetni és elmagyaráztatni vele, hogy miért úgy van rajta, ahogy.

recon71 2018.06.15. 21:55:05

@joni firpo: Amivel nem értek egyet,az,hogy bonyolultabb. Idegeskedés nélkül és 1-2 perc alatt összerakom és szétszedem a teljes málhát,míg ez MOLLE esetén a sokszorosa idő és szentségelés. Ha csak állítani akarok a zsebek helyzetén,az meg csak pár másodperc,míg a MOLLE esetében szintén hosszú percek és szentségelés. Gondolom ezeknek köszönhető,hogy egyre többet látni újra nem MOLLE megoldásokat az angolokon,csak már MTP színben,mint az újabb MOLLE verziókat. Még a Virtus-hoz is egyre többen használják az eredeti MOLLE málhaöve helyett.
Nekem is van mindegyik,régi málhaöves és van MOLLE málhaöves verzió is,és piszkosul szidom a MOLLE-t a küszködés miatt.
Félreértés ne essék,málha és védőmellényekre jobb a MOLLE,de málhaöv szerepben egyértelműen jobb a régi megoldás. És erősebb is,a sokkal újabb MOLLE-ból már most is van szakadt zsebem,pedig eredeti.

Azért ez a hevederes,gumis,kötözős "gányolás" más,mint a MH-ben,mivel alapvetően ugyan azt csinálják a katonák,csak más anyagokkal (heveder,gumi,gumipók,stb.) és más más módokon. Mindegyiknek meg is van az előnye a másikhoz képest. Most visszagondolva arra,hogy már a késő P58-akon is alkalmaztak sok hasonló megoldást,a legnagyobb esélyt annak adom,hogy a tervezők nem így szánták használni,de az igények miatt rátették a PLCE-re is ezeket a lehetőségeket.

"magyar vonatkozásban előfordul(t) olyan, hogy egy felszerelési cikk tervezésekor a katonák "találékonyságát" (aka: gányoló kedvét)figyelembe véve próbáltak a tervezők bizonyos dolgokat a rendszerben hagyni."

Konkrétan ezzel mire gondolsz? Nekem erre csak az ugrik be,hogy azért nem lehetett megszorítani pl. a vv. köpeny zsebet sem, a 95M-en,mert úgy gondolták,hogy nincs rá szükség,mert a katona kitömi majd úgyis fűvel,ha nem akarja,hogy lötyögjön. :D

dudi01 2018.06.16. 13:01:33

@joni firpo:
nocsak nocsak!Mindenkit behálóz a fogyasztói társadalom...
;)

recon71 2019.02.15. 02:34:30

Az új MTP PLCE szerűségeknél, utódoknál, egyre többször kiszúrni, hogy a hagyományos vállpárnázat helyett különböző málhamellény szerűségeket használnak, mint pl. ez is:

i.ytimg.com/vi/Esgf07eyAPA/maxresdefault.jpg

Rájuk keresve kiderült, hogy még DPM-ben is készült több típus, de a DPM PLCE-ekhez használva még soha nem láttam ilyeneket:

thumbs.worthpoint.com/wpimages/images/images1/360/0314/30/360_f2282bad5f2ab56ca7849556b14b97a8.jpg

Ez a zsebezés verzió engem eléggé az M83-éra emlékeztet:

i.ebayimg.com/images/g/FPAAAOSwI4ZbY0Sd/s-l300.jpg

recon71 2019.02.16. 23:56:18

Ráakadtam laptopomon 1 elmentett videóra is az egyikről:

www.youtube.com/watch?v=Esgf07eyAPA


süti beállítások módosítása