Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Új magyar egyenruha család (2.)

2016.08.01. 14:44 :: Combat Gear Admin

617280927download_1_www_kepfeltoltes_hu.jpg

Eljött ez a nap is,ugyanis ma mutatták be a honvédség új egyenruháját, illetve a ráncfelvarráson átesett "boci" ruhát is. Ahogy az már korábban látható volt, a szabása nagyban hasonlít az ACU-hoz, ami persze véleményem szerint egyáltalán nem probléma.

13886402_567399543452843_2364190958402162735_n.jpgA 2015M a hozzátartozó új Haix Nepal Pro bakancsokkal, illetve a barna színű sivatagi névfelvarróval látható. A többi felvarró színe és összetétele még kérdéses, de gondolom majd itt is egy egységes irányba fognak  elmozdulni, gondolok itt a homokszínű Kossuth címer pajzsra, és az alakulat felvarróira.

capture2.JPGJelenleg, ahogy a képen is látható, még a színes címer pajzsot viselik, tehát már készítettek belőle tépőzáras változatot legalább. Persze ez nem von le az egyenruha értékéből, és hála istennek a tépőzárnak köszönhetően bármikor fel-le szedhető.

capture3_1.JPGA fenti képen a háttérben látható már a "Kaland kalap" is, illetve felhívnám a figyelmet arra is, hogy a katonák az új egyenruhával nem a régi gyakorló polót, hanem egy újabb barna színű példányt viselnek már. A képek alapján azt mondanám ez még nem technikai poló, hanem egy hagyományos pamut termék.

capture4.JPGSzintén a "bemutató" sátornál látszódnak a további ruhadarabok, név szerint a térdvédő, "combat shirt", kesztyű, TMK mellény célzsebekkel és célzsebek nélkül. Elsőre úgy tűnik, hogy a védőmellényen sajnos nem sokat változtattak.

download_www_kepfeltoltes_hu.jpgA "bocinak" pedig kifejezetten jól áll a ráncfelvarrás, még ha mondjuk az alsó lábszár zseb és a külön betehető térdprotektor lehetőségét fölöslegesnek érzem. Meg kell jegyezni, ez egy átmeneti ruházat, amit a már meglévő anyagból készítenek el, és csak egy darabig lesz párhuzamosan rendszeresítve a 2015M-el.

 Fotó: MTI/Bodnár Boglárka, honvedelem.hu/Dévényi Veronika,Index/Kolbert András



848 komment

Címkék: új honvédség hm egyenruha mh új magyar egyenruha

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr188928244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camilló 2018.11.12. 17:21:36

@joni firpo: Egy szóval sem mondtam, hogy most is ugyan azt a málhát kellene adni a 65M ruhához. Én csak azt mondtam, hogy akár ezt is lehetett volna az angol helyett. Abból amit lehet tudni a feladatukról, teljesen megfelelt volna ez is. Ahogy írtam "ráncfelvarrás" után. Értem ez alatt pl. a gombokat. Amúgy teljesen igazad van, hogy most már mindegy és valóban a kétezres évek elején kellett volna ezt eldönteni! Egyébként pont a napokban sikerült vennem vadonás új 65M gyakorlót ha jól emlékszem 2003-as gyártással.
Álláspontom továbbra sem változott, hogy jó nem volt de a célnak megfelelt a málha, tekintetbe véve, hogy mire is kellett volna használni. Itt kevesen vannak akik részt vettek 30-50 ezres gyakorlaton, de azért vannak feltéve a netre filmek amikből lehet látni, hogy nem szaladgált egy bokor ugró sem málhagyíkkal a hátán. Eszembe jutott, hogy a mostani gázmaszknak sincs megoldva rendesen a hordmódja. Ráadásul a VV alkalmazása is kicsit furcsa. Bár a mostani kihívásokban biztos nincs benne egy váratlan atomcsapás lehetősége, hogy másodperceid vannak, hogy némi védelmet tudj magadnak biztosítani.

camilló 2018.11.12. 17:36:24

@Tom Sinner: @blogen: @recon71: Az izmok, inak egy bizonyos korban tapadnak le, és ez időtájt alakulnak ki azok a hajszálerek is, amik később képesek a megfelelő vérellátást biztosítani. ha ebben a korban (10-14 éves) nincs igénybe véve a szervezet akkor később ezt már nem lehet pótolni. Magyarul, ha nincs alapod, akkor szar lesz a házad! No aki 20 évesként jön rá, hogy gyúrni kéne, annak nagyon csínján kell bánni ezzel. Ebből vannak a sérülések, izomleszakadások, stb. @dudi01: Gyula azt mondja, hogy a MOSTANI fiatalok sérülékenyebbek. Igazad van abban, hogy egy fiatal könnyebben regenerálódik, mint egy idősebb. Olyan 35 éves kor a vízválasztó (persze egyénenként eltérő). Ahogy fentebb írtam ezért vannak sérülések. Mit gondolsz miért van az, hogy olyan sokat hallunk arról, hogy meghal a pályán a focista. Bizony azért, mert nem volt alapja. Csak nézd meg, hogy a magyar juniorok eredményesek, aztán felnőnek, és nincs belőlük semmi. Nálunk pont fordítva nevelik a gyerekeket. Először játszani tanulnak meg, aztán próbálnak erőnlétet adni. Ez így nem megy! Az a sajnálatos, hogy a foci edzők is elvégzik az edzőit, de semmit nem tanulnak belőle. Amikor én végeztem, az sportélettan tanárunk megkérdezte, hogy van-e focista. Egy volt. No mondta, szerencse, hogy csak egyet kell megbuktatni az évfolyamból. Szóval van igazsága Gyulának is, meg Neked is!
A harcművészet arra nevel, hogy ne küzdj! Az igaz harcos nem harcol. Baj akkor van, ha ezt a szellemiséget az edzők nem adják át! Felhívom a tisztelt utazó közönség figyelmét, hogy a 19. század Angliájában a bentlakásos, fiúkollégiumokban kötelező volt a boksz. Azon egyszerű oknál fogva, hogy megfigyelték a bokszoló fiúk békésebbek, mint azok, akik nem bokszolnak. Lehet ezt úgy is lefordítani, hogy az agresszivitásukat kiélik. Az meg, hogy ki milyen nemzetiségűnek, vallásúnak vallja magát teljesen mindegy! Ember legyen, a szó nemes értelmében!!

estván 2018.11.12. 17:57:01

@joni firpo: A "rendes" finn katonáknak is volt még a 2000-es évek elején egy szett M62 gyakorlója, az M91 kímélése végett piszkosabb fizikai munka végzése esetére.

dudi01 2018.11.12. 19:11:15

@camilló:

Szerintem ha megvizsgálnák 1000 mai fiatalt meg 1000 30 évvel ezelőtti fiatalt nem lenne olyan nagy a diferencia.Arról nem is beszélve,hogy a katonai kiképzés szerves része a testnevelés úgyhogy normális helyen hozzáerősödik a katonasághoz a katona.Ha nár finnek:ott sorkatonaság van mégsem halnak megfolyamatosan a túlterhelt finn kiskatonák.

blogen 2018.11.12. 19:15:22

@camilló: "Mit gondolsz miért van az, hogy olyan sokat hallunk arról, hogy meghal a pályán a focista."

Ez nem erőnléti alapok hiánya miatt van, hanem régi időkhöz képest túlzott igénybevétel növelte meg a hirtelen szívhalál lehetőségét. Egyszerűen keményebbek az edzések, sűrűbbek a meccsek, nincs idő regenerálódni, ami regeneráció lehetőségét gyakran kritikus szint alá csökkenti. Éppenhogy az a baj, hogy keményebben nyomják mint a régiek! Ráadásul a sport komoly üzlet lett, a szívhalálos esetek többségében kiderült, hogy voltak panaszaik, amik arra utaltak, hogy nem sportolhattak volna ilyen intenzitással, ám a karrierjük védelmében ezt eltitkolták.

Magyarán az itt sugallt képpel ellentétben jóval többen, nagyobb arányban sportolnak igen keményen a fiatalok, mint régen és bizony nem mindenki alkalmas erre, csak mivel régen igen alacsony volt az élsportolók száma, ezért igen ritka is volt, hogy alkalmatlanság miatt valakit kirostáljon a természet közüllük.

Viszont amíg régebben nagyobb arányban végeztek kemény munkát az átlagemberek, tehát voltak fizikailag edzettebb állapotban valamilyen formában, addig ma durván kettészakadt a társadalom. Sokkal többen sportolnak keményen, mint régen, nem párszor, hanem több tucatszor többen, ám jóval kevesebben végeznek bármilyen erőfeszítést. A kemény fizikai munkát végzők aránya drasztikusan csökkent a társadalmon belül és ez kihat a fiatalságra is, mivel nincs hol erőfeszítést tenniük fiatalon.

Nekem szerencsém volt, az első munka amivel találkoztam az a kert felásása volt például, hogy a nagyi tudjon veteményezni, majd tizenévesen egy gumiszerelő műhelyben nagy szovjet diesel teherautók kerekeinek leszerelése és gumicseréje, így nekem a munka és a szisztematikus erőfeszítés összetartozik, mégha nem is erőltetem az ilyesmit ha nem szükséges, de természetesnek veszem. Egy ipari társadalomban, tehát a huszadik században a munka ilyen formájával találkozott a fiatal először, míg a mai posztindusztriális társadalomban ez már inkább ritkaság.

Nem a fiatalság lett gyengébb, hanem a kemény munka fogyott el. Azt most a harmadik világban végzik a fiatalok, vagy a belső periférián élők, akik éppen a közmunkából az egyre jobban fizető építőiparba lépnek tovább. Az átlag fiatal számára a legkeményebb munka amivel találkozhat az a hamburgercsomagolás, vagy a mosogatás. Ilyen körülmények között nyilvánvalóan más lesz a hozzáállásuk és másképp is kell őket a fizikai képességeik kibontakozásának irányába vezetni!

Az egyik helyes út például, ha a társadalmunk a kigyúrt, fiatal férfi és kockás hasú fitnesszmániás picsa képét dicsőíti és nyámnyila hulladékot a szarba gyalázza, mert ez sokakat kapacitálni fog a fiatalok közül, az amerikai társadalomban legalábbis működik a többség számára a focista és vezérszurkoló nője mint az iskola irigyelt példaképei modell, hiszen ott a posztindusztrialitás korábban kezdődött, mégis fennt tudták tartani a fizikai erőfeszítés becsületét. Ne sajnáljuk az amerikai tinifilmek szétszopatott szemüveges könyvmolyát, megérdemli, húzzon sportolni! Ehhez persze az üresen kongó stadionok helyet az iskolai sportolás infrastruktúráját kellene gőzerővel fejleszteni...

camilló 2018.11.12. 19:42:03

@dudi01: @blogen: Úgy látom még egyszer le kell írjam! 10 és 14 éves kor között alakulnak ki azok a hajszálerek amik a későbbi izmokat el tudják látni vérrel. Ugyan ebben az időben tapadnak le az izmok és az inak. Rengeteg olyan változás zajlik le, ami kihat a későbbi életre. Ezt úgy fogalmazta meg a tanárunk, (mellesleg patológus) hogy ami elment az már nem jön vissza többet. Lefordítva, ha ebben az időben nincs kellő intenzitású mozgás akkor azt később már nem lehet pótolni! Lehet mindent belemagyarázni, de bizony élettan!
Az én gyerekkoromban szinte egész nap kint voltam, voltunk. Fociztunk, hegyre mentünk, katonásdit játszottunk, lejártunk úszni. Ezek mellett szinte mindenki sportolt. A többség focizott, de sokan atletizáltak, és szinte mindenki versenyszerűen. Ne beszéljünk az iskolák közötti futóversenyekről, focibajnokságokról, stb. Ehhez képest vesd össze a mai fiatalság életmódját! Az nettó blődli, hogy most keményebben edzenek! Tudod az egykori öttusa válogatott pl. annyit edzett, hogy vért pisiltek! Manapság csak finomodtak a módszerek, a tudomány közreműködésével. manapság egyre többen "kokszolnak" ahogy azt a bennfentesek egymás közt ki is mondják. Nem az a kérdés, hogy "kokszol-e" valaki, hanem az, hogy megbukik-e? A "koksz" számlájára is sok minden írható. Igazán nem akarom az egykor előadás formájában hallottakat teljesen leírni.
Aki valamilyen versenysportot csinál, az jár sportorvoshoz! Én voltam gyerekként is és mostanában is. Gyerekként nem voltak olyan komoly vizsgálatok, mint manapság! Érdekes módon egy tanítványomnál simán kiszűrték, hogy gyenge a szíve! Ezt pont csak a focistáknál nem tudják kiszűrni?? Te sem gondolod komolyan! Jó ha tudod, hogy edzőként muszáj ismerned a tanítványaid fizikai állapotát. ha nem ismered, akkor meg van a következménye. Pl. nálunk van olyan formagyakorlat, ami annyira megterheli a szívet, hogy ha gyenge simán belehalhat a tanítvány. Az a lényeg, hogy ha nincs meg az alap, akkor nincs mire "házat" építeni! Bizony Dudi amit gyerekként elmulasztott az ember, azt már nem tudja később pótolni!
Nagyon Nem értek Veled egyet Blogen a szemüveges tornából felmentett Agymenők stílusú gyerekek lenézésével kapcsolatban. Aki erős, az keressen magának párt, és ne a gyengébbel emberkedjen! Nagy hőstett a gyengébbet szívatni!! Egy Agymenők stílusú gyerekből nem lesz soha sportoló, katona, stb, de biztos lesz olyan értékes tagja a társadalomnak, mint bárki más!

recon71 2018.11.12. 19:51:33

@dudi01: Én is azt mondom a tények makacs dolgok,csak esetemben pont egyeznek a tapasztalatokkal.

@blogen: Az a baj,hogy vannak közöttük akik már most drogozni akarnak,mert otthon ezt látják és ezeket képezzem én ki verhetetlen harcossá? Már így is az iskola rémei,mi lesz,ha még megtanítom őket bunyózni is?

dudi01 2018.11.12. 19:53:42

@camilló:

Ezt értem csak azt nem gondolom,hogy annyival rosszabbak a mia gyerekek.Ma már minden nap van tesi ez azt jelenti,hogy minden nap mozog a gyerek hozzáértő felügyelet mellett.Azt sem hiszem,hogy kevesebb gyerek sportolna mint 20 éve.

dudi01 2018.11.12. 19:55:23

A nagyobb baj inkább a fejekben van mintsem a testben.
Az nagyon igaz,hogy a mai fiatalok nem akarnak egy kicsit sem szenvedni,ha közepes erőfeszítéssel nem megy akkor inkbb hagyják a fenébe.Persze nyilván nem mindenki de én ezt sokat tapasztalom.

recon71 2018.11.12. 19:58:20

@camilló: Jó hogy írtad,nézd meg a 80-as évekbeli videókat,nagyon jól mutatja,hogyan nyomulnak,futnak a katonák a lövészpáncélosokat kísérve! Csak az a baj,hogy a látvány nem adja vissza azt az érzést,amit az a katona érez. Rólam is van olyan felvétel amin vigyorgok,pedig tönkre voltam 1 másik málhától.

blogen 2018.11.12. 20:06:57

@camilló: Hát először is, a csapatorvosi szolgálat nem áll a helyzet magaslatán a komoly terheléses vizsgálatok korántsem állnak rendelkezésre, vagy nem erőltetik őket. Másodszor, maguk a sportolók titkolják el gyakran a valós állapotukat, mivel anyagilag ellenérdekeltek a jól jövedelmező sportolói karrierjük feladásában.

Továbbá azt is jó ha tudod, hogy izomépítés gyakorlatilag bármilyen életkorban lehetséges. Persze harminc fölött az adott erőfeszítéshez társuló eredmény drasztikusan csökkenni fog. Ráadásul azt is rosszul gondolod, hogy alapvetően a szteroidok és más illegális szerek tömeges használatával probléma lenne. Igaz, sok fiatal használja teljesen értelmetlenül, mert szervezetük tizen-huszonévesen saját magától is megfelelő mennyiségű tesztoszteront és növekedési hormont termel, de ezek alapvetően természetes anyagok, készítmények, amiket a saját szervezetünk is előállít, mesterséges adagolása csak katalizálja a munka eredményét. Az élsportban a kokszolás a jól megválasztott szerek és edzésformák révén sebészi pontosságú beavatkozás a kőkemény munka eredményének bizonyos irányú maximalizálására. Nem szabad túlzásba vinni és kit érdekel kategóriába tartozik.

Hidd el, hogy nincs gond a mai fiatalokkal és bármilyen életkorban eredményesen lehet edzeni! Bizonyára ismered ezt a színészt, hatvanegy évesen úgy döntött, hogy kigyúrja magát egy szerep kedvéért és a kemény munka meghozta az eredményét:
media2.s-nbcnews.com/i/newscms/2016_23/1119011/j-k-simmons-today-160609-tease_5a0c79fe69557495f71da896522761d3.jpg

Pedig ő aztán nem volt egy nagy sportoló, ha visszaemlékezel a karrierjére. Soha életében, még közelítőleg se nézett ki úgy, mint most!

Katonai szempontból a mai fiatalság ugyanúgy alapanyag, mint az ötven évvel ezelőtti. Majd a hadsereg, a megfelelő eszközök birtokába eldönti, hogy mit kezd velük, ha a keze közé kapja őket!

camilló 2018.11.12. 20:13:04

@dudi01: Nem rosszabbak a mai gyerekek!! Ezt én nem állítom. Azt mondom, hogy nem mozognak eleget! A mindennapos tesi óra ahogy csinálják a pont semmi kategória. @recon71: majd alátámaszt ha akar. Egy bizonyos intenzitás alatt nincs fizikai fejlődés. Ehhez kell még hogy az intenzitás kellő ideig meg legyen. Csak egy példát mondok. Ahhoz, hogy a tested elkezdje a zsírt bontani 26 perc intenzív mozgás kell. Most hirtelen meg nem mondom, mennyire kell a pulzusszámot felvinni és tartani, de addig csak a májban lévő tartalékokból "üzemel" a test. Szóval az iskolai tesi óra mint halottnak a szenteltvíz! Ez az intenzív mozgás az én gyerekkoromban simán megvolt. Ha visszagondolok, volt, hogy az egész napot átfociztuk, átbicikliztük, stb. Ez sajnos már nincs meg. Más volt a mentalitásunk is. Foglalkoztam gyerekekkel és az Ő motivációjuk nagyon más, mint az én korosztályomé volt. Egyszerűen nem tudsz olyan edzést tartani, amire szükség lenne, vagy csak nagy nehézségek árán. Persze vannak EGYÉNISÉGEK, de a többség nem ebbe a kategóriába tartozik.

camilló 2018.11.12. 20:20:46

@blogen: Izmot növelhetsz! Ez tény! DE! Ha az izmok és inak nincsenek kellőképpen letapadva, nincs meg a kialakult hajszálér, ami ellássa vérrel, akkor teheted a füstre a szép izmokat! Ha sport akkor nincs koksz!!! Ha nem sport csak magadnak csinálod, akkor lehet, de minek?? Később kárát látja a szervezet! Ez állítás, nem feltételes mód. Aki engem tanított több órát is szentelt a koksznak és bizonyos szempontból jó. Például akkor ha tovább akarsz halott lenni!

camilló 2018.11.12. 20:22:34

@blogen: A sportorvosi szolgálat sokkal felkészültebb mint hinnéd. A sportoló nem tudja eltitkolni az állapotát, és megkockáztatom, hogy az orvosa tud az esetleges nyavalyáról. Ennek egyébként gyerekkorban ki kell derülnie...

recon71 2018.11.12. 20:24:09

@blogen: Csak megemlítem,hogy van ismerősöm aki egészséges gyúrás megszállott volt. Minden a legjobb helyről szerzett be,az előírt mennyiségben és csakis engedélyezett szereket és mégis majdnem belehalt.
A másik meg az,hogy gyúrni nagyon más megterhelés,mint mondjuk futni,sprintelni. A gyúrásnál nagyon oda lehet figyelni,mit hogyan csinálsz,de futásnál terepen vagy akár 1 focimeccsen,már nagyon kellenek a gyerekkorban kifejlődött erős inak meg minden,hogy ne forduljon ki a boka vagy térd,ne legyen szalagszakadás és hasonlóak.

Igen van tornaóra az iskolában,napi 1 óra és az is vicc kategória. Aztán ennyi az össz mozgása a gyerekeknek. Míg régen,iskola után sötétedésig is ment a futás,foci,birkózás,bringázás. A mi magyar gyerekeink és az osztálytársaik is az őszi szünetet végig a szobában az Xbox,a laptop,a telefon,a youtube előtt töltötték. Minket anno úgy zavartak haza a bringázásból,a pályáról.

Nekem sincs semmi bajom az "agymenőkkel",de akkor van gond,ha nem is okos,meg nem is fejlett valaki. Meg felborultak az arányok,túl sok van gyenge gyerekből,régen meg az volt a kevesebb.

recon71 2018.11.12. 20:32:49

@camilló: Látom ugyan azt írtam én is,csak máshogy. :D
Mint látszik,ezt ugyan úgy tapasztaljuk és gondoljuk.

@blogen: Félreértés ne essék nem vagyok rasszista,mert van 1-2 roma gyerek akit baromira kedvelek. Nekik megadnék mindent,kirándulásokat szervezünk nekik,sok helyre visszük magunkkal őket,de sajna ott is a családi hátér,ami lehet,hogy idővel erősebb lesz,mint a mi hatásunk. Mert hiába a jóra nevelés nálunk,ha otthon meg másra nevelik. Szóval megy a harc értük.
De az sem mellékes,hogy mi lehet belőlük,ha 10 évesen még nem nagyon tudnak írni,olvasni. Ez meg a tanárok hibája.

blogen 2018.11.12. 20:38:00

@camilló: A hajszálerek az izmokkal együtt fejlődnek, a tapadási pontok pedig adottak, az mindenkinél fix.

Azt pedig jobb, ha tudod, hogy ha sport, akkor koksz. Nem ismerek olyan élsportolót, aki nem kokszol. Ilyen nincs, a teljesítményt máshogy már nagyon régóta nem lehet fenntartani. Amikor valaki felmutat egy érmet, amögött ott áll a gyógyszeripar is. Ezzel azért nincs gond, mivel mindenki kivétel nélkül csinálja, így alapvetően továbbra is az egyéni teljesítmény dönti el a versenyeket.

Az viszont igaz, hogy a fiatalon, fölöslegesen használt szereknek később következményei lesznek. Az átlagember jó eséllyel soha nem fog kokszal találkozni, akkor se ha aktívan sportol, mert nincs teljesítménykényszere. A sportolók többsége célirányosan és komoly orvosi felügyelet alatt használja, így náluk lényegében csak az előnyei fognak érvényesülni (ma már nem az NDK-s időket éljük, amikor még keveset tudtak a témáról maguk a biológusok is), míg a fiatalok többség lustaságból teszi, mert az amúgy is rendkívül fejlődőképes szervezetük igen jól reagált a különféle szerekre, így ők konkrétan a kemény munkát spórolják meg. Az eredmény szinte mindig nevetséges, a pipaszár lábakon imbolygó, hatalas deltás hátaktól mindig röhögőgörcsöt kapok. De ez legyen az ő lustaságuk, de mivel lusták, előbb-utóbb erről a kevés gyúrásról is leszoknak, így a döntő többségüknél csak epizodikus volt a szerhasználat.

camilló 2018.11.12. 20:59:57

@blogen: A tapadási pontok fixek. De hogy mennyire tapad le a csontra az már attól függ, hogy mennyire van igénybe véve. Rosszul fogalmaztam a hajszálerek kapcsán. Azok a részek alakulnak ki, amik később elosztják a vért. Mint egy elosztó úgy működik. Ha sokat mozog nagy intenzitással akkor úgy alakul ki, hogy sok felé tudja "kiszolgálni" a hajszálereket. Ha nem akkor csak kevesebbet. Egyébként vigyázni kell, mert még a csontozat növésben van így az sem jó, ha túl sokat mozog a gyerek, mert az meg az ízületek rovására mehet. No de akkor is az a lényeg, hogy sokat kell mozogni.
Mint írtam elmagyarázták a kokszolást. A következményt is leírtam. A legtisztább koksz az epo, amit még én sem tartok ördögtől valónak.
Amúgy mindig is orvosi felügyelet alatt használják a kokszot, de a természettel nem tudsz szembe menni következmények nélkül!

recon71 2018.11.12. 21:13:09

@blogen: Sajnos nem. Sokszor az dönti el a versenyeket,hogy kinek jobb a doppingszere,amivel nem bukik még le.
Ezért sem vagyok az élsport híve,mert nem mindig az győz aki a jobb. Hanem az,akinek jobbak teljesítmény fokozó szerei,jobb a cipője,ruhája,stb.. Pl. 1 erősember ismerősöm mesélte,hogy azért kell az a speciális marha drága ruha,mert baromi sokat az emel meg helyette. De a Spartant és hasonlókat nyerő haverom is mondja,hogy 1 jobb cipő,jobb ruha,sokkal jobb eredményt hoz. Nagy pénz,nagy eredmény,kis pénz,kis eredmény.

blogen 2018.11.12. 21:30:09

@camilló: Az a baj a kokszal, hogy titlott, ezért ahhoz se lehet legálisan hozzáférni (tesztoszteron, növekedési hormon, stb.), ami semmi problémát nem okozna, mert jelen pillanatban is termeli a szervezted, de pszt, ezt nehogy megtudják, mert bajba kerülsz a heréid és az agyalapi mirigyed miatt!

Mindazonáltal nagyon eltértünk. Lényeg az, hogy azokkal értek egyet, akik szerint a fiatalság hozzállásával van probléma, az emberanyag most is adott.

Egyébként meg: www.facebook.com/tibiatya/posts/t%C3%B6bb-tiszteletet-j%C3%B3dics%C3%A9rtess%C3%A9k/1276258089181149/

blogen 2018.11.12. 21:37:48

@recon71: Mintha neheztelést éreznék a szavaidban, de fordítsad csak le a jobb futócipőt és jobb drogokat jobb málhára!

A világ igazságtalan, mi is legyünk azok és próbáljunk meg hozzáférni a jobb cuccokhoz!

recon71 2018.11.12. 21:47:42

@blogen: Nagyon igazad van!
De nem heheztelek,mert nem versenyzek. Meg ezért nem is érdekel.

delta81 2018.11.13. 12:46:00

@blogen:
"Ne sajnáljuk az amerikai tinifilmek szétszopatott szemüveges könyvmolyát, megérdemli, húzzon sportolni!"

Vajon a mérnökök, akik jelen témánál maradva a fegyvert, harcjárművet stb. tervezik a katonák kezébe-alá, az izomagyú csapatkapitányok és a kockás hasú vezérszurkoló csajaik közül kerülnek ki nagyobb számban, vagy a "szétszopatott könyvmolyok" közül?
Szerintem ne "szopasson szét" senki senkit, mindenkinek megvan a helye a rendszerben! Ha akarja, meg is találja!

blogen 2018.11.13. 13:12:40

@delta81: Ha nem dicsőíted a sportos életformát, akkor nem marad semmi, ami miatt a fiatalok többsége mozogna és akkor az lesz, ami most itt van Magyarországon. Azt pedig nem értem, hogy a lustáknak mi közük van a mérnökökhöz! A lustából mérnök se lesz, mert ahhoz rengeteget kellene tanulni és dolgozni.

delta81 2018.11.13. 13:35:48

@blogen: Szerintem "könyvmoly" nem feltétlenül egyenlő "lusta".
Én is "könyvmoly" vagyok, meg szemüveges is (meg most már mérnök is), mégis ötödikes koromtól bringával jártam iskolába (nem a szomszéd utcából, a szomszéd faluból, télen-nyáron), meg most már dolgozni is (napi 2*fél óra, szintén a szomszéd faluból, télen-nyáron). Amíg nem volt kisgyerekem, rengeteget túráztam, hosszabb távokat, hátamon-a-házam-üzemmódban. De most is igyekszem, bár bokros teendőim miatt ritkán jutok hozzá. Két kisgyerekkel meg elég nehéz heti többszöri, többórás akármilyen edzéseket beiktatni, úgyhogy marad az otthoni, amikor sikerül. Meg a vitorlázás, most már. Ott is lehet kapaszkodni, ha olyan idő van, főleg hogy egyedül nyomom azt is.
Szóval szerintem azért nem kéne alapból leírni meg szétszopatni a szemüveges könyvmolyokat.

recon71 2018.11.13. 21:33:46

@delta81: @blogen: Speciel én is szemüveges,jó tanuló, agyonszívatott,mindig vert könyvmoly voltam. Viszont,annak ellenére,hogy érdekeltek a háborús,haditechnikás könyvek,nem maradtam volna ki semmilyen játékból,sportból sem. Ezért fizikailag sem lettem gyenge. Aztán amikor helyrejött a szemem,nem kellett többet szemüveget hordanom,ki is kerültem a könyvmoly kategóriából. :D
A mai gyerekekkel az a gond,hogy se nem könyvmolyok,se nem sportolók,hanem az internettel és filmekkel elbutított nyamvadékok lesznek. Kivéve a szegény hátrányos helyzetű gyerekeket.

Tom Sinner 2018.11.14. 14:02:17

@recon71: A ruházatról jut eszembe. Sok éve, mikor elkezdtem futni, eredetileg melegítőben toltam. Aztán kíváncsi lettem rá, mi az amiért mindenki abban a buzis feszülős nadrágban edz. Nem volt az az Isten, amiért én ilyet felvettem volna egészen addig, de csak kipróbáltam, és azt vettem észre, hogy mintha javult volna az eredményem, meg kevésbé fájt futás után a lábam. Azóta feszülősben csinálom én is.

blogen 2018.11.14. 15:49:59

Speciel minnél jöbb a hőháztartásod, annál jobb lesz a teljesítményed! A melegítők ezt erősen akadályozzák...

Tom Sinner 2018.11.14. 16:44:53

Akkor ezt nem tudtam csak azt hogy buzis. :D

blogen 2018.11.14. 16:55:04

@Tom Sinner: Magyarországon majdnem minden buzis, aminek az öltözködésben értelme van, vagy jól néz ki. Nem kell törődni a jelzős szerkezettel, majd megszokják! :D

Egyszer mínuszokban én is elkövettem azt a hibát, hogy melegítőben akartam futni, merthogy hideg van. De mivel magában tartotta az izzadtságot, ezért nem volt túl egészséges. A buzis futónadrág, sőt, feszülős rövid és hosszúujjú technikai felső a helyes válasz!

20 fokig rövidgatya, esetleg atlétával, ha buzis félmeztelenül futni, de hülyén fog kinézni a lebarnulatlan helye, mert az is buzis. :D
10 fokig rövidgatya technikai pólóval
5 fokig rövidgatya hosszú ujjú technikai pólóval
5 fok alatt buzis hosszúgatya rövid és rajta hosszúujjú technikai pólóval és jól szellőző baseball sapkával
-5 alatt ugyanez technikai sapkával és vékony futókesztyűvel.
-10 alatt meg nem futunk ha nem kergetnek.

Tom Sinner 2018.11.14. 18:08:48

@blogen: Futottam már melegben ezerszer félmeztelenül én is, rövid futónadrágban, sildes sapkában, napszemüvegben (újabban technikai fejkendő van kizárólag a fejemen).
Ilyen időben már a vékony hosszú nadrág van rajtam. Ha süt a nap, mindegy milyen idő van, akkor sima technikai póló. Ha köd van, vagy csak simán felhős az idő, technikai pólón futó hosszú ujjú felső.
minusz 10 alatt ugyanez, csak a vastag futónadrágban meg vékony polárkesztyűben. Esetleg még egy zokni a lábamon, mert mindig ugyanaz a futócipő van rajtam. Kesztyűt amúgy nem nagyon szeretek viselni, mert ha csak egy kicsit is párás a levegő, attól taknyosodok, és kesztyűben nem jó orrot fújni. :)
Még oútin viselek feszülős gatyát, de túrázni kizárólag brit katonai cuccban. Civil túrázós cuccom nem is nagyon van, kivéve a polárokat.

blogen 2018.11.14. 19:01:18

@Tom Sinner: Nem túl meleg a vékony polárkesztyű? Nekem mínuszok ellenér is néha le kell vennem fél óra után a sima vékony futókesztyűt, mert kezd melegem lenni!

Ilyet használok most, nem igazán lehetne már ennél vékonyabb és az orrfújásra alkalmasság amúgy nálam is szempont volt:
www.underarmour.com/en-us/mens-ua-no-breaks-armour-liner-gloves/pid1282772-001

Tom Sinner 2018.11.14. 19:32:20

@blogen: Amikor már kell a kesztyű akkor már nem olyan meleg. De tényleg komoly minuszokban veszem csak fel.
Ennek a régebbi verzióját hordom olyankor:
www.decathlon.hu/kesztyu-trek-100-id_8369958.html

recon71 2018.11.14. 19:51:48

@Tom Sinner: @blogen: Az ember elkövethet 1 rakás hibát,pl. küzdősport közben 1 csúszós talpú cipő lenullázta a lábmunkát. Így lett küszködés az,ami különben csak szórakozás lett volna. De futásnál sem mindegy,hogy mi van az ember lábán. Mint írtam,készültem már ki,adtam fel már versenyt,mert rosszabb volt a bakancsom. Pedig máskor mindig én nyertem.

Mínuszokban nekem sokszor kell kesztyű,mert különben úgy érzem elfagynak az ujjaim,úgy még fogni sem tudok.

Én olyan futás megszállott voltam (ennek hála,már végleg eltiltottak tőle) ,hogy nem volt időjárás ami a futónapomat meggátolhatta volna. Futottam esőben,hóban,kánikulában. Mivel mindig terepen futok,futottam gumicsizmában,mezítláb és még minden közbeeső lábbeliben. Télikabátban,vv. ruhában,esővédőben és 1 szem rövidnadrágban. Volt,hogy leelőztem 1 autót is,mert lassabb volt a hóátfúvásos úton,mint én a símaszkban,síruhához hasonló ruhában. :D

Az lenne a kérdésem ezekkel a futó ruha összeállításoknál,hogy ha az ember télen megáll a futás végén beszélgetni valakivel fél órára mondjuk,akkor is komfortosak,melegek eléggé? Én ilyenkor szoktam megfázni.

blogen 2018.11.14. 21:01:09

@recon71: Nem, nem arra vannak kitalálva. Ezek minimál öltözetek, amik garantálják, hogy nem fázz meg, mert az izzadságot nem tárolják magukban mint a pamut, hanem gyorsan kivezetik és elpárolog róluk, de mégiscsak van egy vékony réteg közted és a hideg környezeted között, tehát túlzottan lehűlni nem tudsz erőfeszítés közben. A réteges variálásuknak, rövid, aztán hosszúujjú, majd a rövidre a hosszú csak a minimálisan szükséges hőtartást szolgálja mozgás közben. Kaputól-kapuig tart bennük a hideg idős edzés. Cserébe nagyon kényelmes és az erőfeszítésedet semmi nem akadályozza.

Durva havazásos futást még nem csináltam, ahogy kemény őszi esőst sem. Nem tudom, hogy a vízzáró vékony esődzsekik mennyi izadságot tartanának magukban belülről. Ha kihagyok egy-egy napot a durva időjárás miatt az nem oszt, nem szoroz. Sokkal fontosabb, hogy minden időjáráshoz legyen megfelelő cipő, pontosabban a terep változásihoz. Sík, kissé dombos felénk a terepe, alapvetően homok, de sok helyen lápi és erdőtalajok váltogatják egymást a domborzat miatt. Kell, hogy legyen egy vízállóbb cipőm sárra (ezt használom a legkevesebbet, évente talán tíz-tizenötször), egy közepesen durva talpú terepcipőm nedves talajra és jeges, havas terepre (az esetek tíz százaléka egy év során) és egy nagyon jó aszfaltfutóm az átlagos napokra és ebből van a legtöbb. Felénk a talaj, hacsak nem esik általában kemény, de nem köves, mert vagy betonkeménységűre szárad, mint a lápos részek ösvényein a sár, vagy összetömörödik mint a homok, így igazán komoly terepfutót megspórolhatom.

Ugyanakkor hosszú távon a cipő a legfontosabb, kizárólag ezen múlik a lábad egészsége.

recon71 2018.11.14. 21:34:18

@blogen: Így van,a ruházat szempontjából a cipő a legfontosabb az egészség szempontjából.
Gondolom ezekre Te is gondolsz,de aki nem,azoknak megemlítem,hogy rengeteg múlik a technikán,bemelegítésen,nyújtáson is. Meg 1 chest rig sem éppen egészséges futás közben.

Nekem is van minden talajra lábbelim,bár már futni nem futhatok. Gumicsizmában is csak akkor szoktam futni,ha akkora volt a sár vagy latyak,hogy másban eláztam volna. De vv. ruhában is csak a 90-es évek elején,addig amíg nem lett jobb esővédőm.
Nekem télre a síruhákhoz hasonló ruhák jöttek be. Ezekben nem lesz olyan jó az eredmény,mint 1 technikai ruházatban,viszont az ember nem fagy meg akkor sem,ha megáll. Pláne,hogy sok esetben 1 túra utolsó kilométereit szoktam lefutni. Vagy eleve kint a hófúvásban is melegítettem be. De olyanok is voltak,hogy úgy futottam be 1 tájat,olyankor mondjuk enni megáll az ember és olyankor is jó,ha nem fagy meg.

Tom Sinner 2018.11.15. 08:38:54

Kapaszkodjatok meg, én nem melegítek be soha előtte, nyújtani utána meg csak akkor ha néha eszembe jut. Újrakezdő vagyok, nekem momentán a 6-7 km is elég, holott 40 fokban, 50 fokos aszfalton simán ment a 11 is csakúgy edzésképp másfél éve. Futáshoz évek óta a Decathlon nagyon régi, fekete cipőjét hordom, 5000 ft-ért vettem, és hibátlan volt mindig, most is bírja. Olyan régi, hogy az a termék teljesen kifutott, újabb verziója sincs már most nézem. Tavaly, míg salakra is kihordtam, elkezdett felválni egy darab a talpából, de megragasztottam és még most is jó. Amúgy csak az út szélén futok a szomszéd faluba meg vissza, heti 1-2 alkalommal, függően attól, hogy dolgozok meg mennyi dolgom van itthon.

blogen 2018.11.15. 10:16:54

@Tom Sinner: Az a baj, hogy a cipő állagát nézed és nem az ízületeidét. Az lehet, hogy látványos, míg az utóbbin lehet évtizedig nem érzékelsz szignifikáns változást. De minnél jobb a tompítás, annál tovább bírják majd a térdeid és ez harminc-negyven év körül fog előjönni. A környezetemben azt látom, hogy a negyvenes férfiak közül azok, akik valamilyen szinten sportoltak tömegesen dőlnek ki térdproblémák miatt. De olyan huszonéves is van, aki sokáig úgy vélte, hogy a futócipőt annak divatossága alapján kellene választania és a relatíve olcsó (15-20e) Adidas meg Nike cipőkben verte szét a lábait. Most így műtét utáni rehabilitáción már bánja.

Sajnos nem ismerünk semmilyen módszert a térdizületek fejlesztésére, regenerációjára, azt csak óvni lehet eredeti állapotában. A divatos glükozamin és kondroitin tartalmú szerek, amiket orvos is felír, mert jelenleg még TB támogatottak, tudományosan bizonyítottan teljesen hatástalanok. A jól megválasztott futócipő az egyetlen eszköz a kezedben.

Tom Sinner 2018.11.15. 12:00:19

@blogen: De hogy válasszam akkor meg jól? Semmi baja a lábamnak futás után.

blogen 2018.11.15. 14:24:30

Sok helyen megírták már, de alapvetően a futóstílusodhoz (hogy ér a lábad földet) és a terephez választjuk. Minnél keményebb terepen futunk, annál komolyabb tompítás kell. Egy nagyon kitaposott, több éves futócipő ezért nem szerencsés.

Egy kis összefoglaló: www.nomadsport.eu/nomadsport-info/hogyan-valaszunk-futocipot/

Egy jó aszfaltfutó cipő igen nagy mértékben elnyeli a lábad becsapódásának energiáját az ízületeid helyett, ebből adódóan igen vastag talpa lesz:
bit.ly/2Th4AKZ
Sima, kemény felületen az ízületeidet kell megvédened. Minden más szempontból ideális aszfalton, salakon futni, de az ízületeidet hatalmas terhelés éri.

Egy átmeneti terepre, amiben vannak keményebb aszfaltos szakaszok adott esetben, de alapvetően erdők, mezők nem köves, hanem homokos, földes talaja egy másfajta, keményebb talpborítás fölött (ha mégis belefutnál valami kiálló dologba) egy viszonylag vastag tompító réteggel rendelkező cipőt szoktak venni. Jó példa erre ez:
bit.ly/2zUo0wy
Itt jól láthatod, hogy az energia elnyeléséért felelős rész feleakkora, mint a kifejezetten aszfaltcipő esetén. Nagyon durva aszfalton futni, az ember lábát nem erre tervezték, azokon a vidékeken, ahol az őseink anno sokat futottak általában homokos, füves szavanna/félsivatag volt a környezet. Ehhez adaptálódtunk, a puha talajon tudunk mezítláb futni, a többin nem nagyon futkostak őseink!

A terepfutásnál pedig a legfontosabb a talajfogás. Na csússzon meg, el, le a talajról amire érkezel. Egy jó terepfutó cipővel semmi máson nem érdemes futni, mint terepen, mert aszfalton csak leradírozod a mintát. A terepfutónál egy az előző, átmenetihez hasonló felállással fogsz találkozni, csak a külső, kopóréteg itt egy masszív mintázatnak adja át a helyét:
bit.ly/2K4tfyb
Ezzel meg tudsz kapaszkodni a durva talajon, mi több, tudod törni a lefagyott havat, jeget is, így nem fogsz csúszkálni vele. Terepen a bokád van a legnagyobb veszélyben.

Ez három olyan márka példája volt, amivel nekem pozitív tapasztalataim vannak, de nem árfüggő, max a nagyon olcsó cipők, nagyon gyorsan fognak elhasználódni.

Hadd javasoljam, hogy a két falu között térjél át a mezőgazdasági utakon, erdei ösvényeken futásra ha van rá lehetőség és nem a nyakig érő sár dominál feléd és ne hagyd ki a bemelegítést! Ha hirtelen nagy erőhatásnak teszed ki szalagjaidat, porcokat, izmaidat az se egészséges.

blogen 2018.11.15. 14:35:12

@blogen: Itt egyébként meg lehet figyelni, hogy a katonai bakancsok elmúlt két évtizedben lezajlott evolúciója során mire jutottak a felhasználók tapasztalatai alapján dolgozó tervezők! Például ez a népszerű Danner Reckoning bakancs kialakítását és talpát nézve valahol aközött van, amit átmeneti és terepfutó cipőnek nevezünk manapság. A talp mintázata nem olyan durva, mint egy speciális terepfutó cipőé, de kialakítása olyan, mint egy átmeneti terepre szánté. A katonák lábára bevetésen ugyanazok az erők hatnak, az alkalmazott megoldások is hasonlóak lesznek!

www.danner.com/reckoning-8-coyote-hot-ega.html

recon71 2018.11.15. 21:40:41

@Tom Sinner: Én is azt javaslom,hogy hallgass @blogen: -re! Ne a saját károdon tanuld meg,mint sokan. A 20-as éveim elején én sem foglalkoztam a bemelegítéssel,meg,hogy mi van a lábamon. Sőt,surciban mentem,ha csak tehettem. Rövidnadrág,málhaszerelés és surranó. Meg minek bemelegíteni,nem vagyok én gázrezsó? Meg eleve q...va kemény gyerek vagyok,ilyet nem csinálok,nincs rá szükségem. Gondoltam,de ma már nagyon bánom. Tényleg úgy működik ez,hogy sokáig nem érzel semmi bajt,aztán hirtelen egyszer csak vége. Valahogy úgy van,hogy kopik-kopik,de nem érzel semmi bajt,mivel az érzékeny részek még nem érnek össze a folyamatosan kopó védő érzéketlen rétegtől,aztán amikor elkopott,akkor vége. Pár éve az egyik szokásos futásomnál pont azon gondolkoztam,hogy én még 90 évesen is futni fogok,kizárt,hogy máshogy legyen. Pár napra rá közölték,hogy felejtsem el a futást, addigra olyan szinten elkoptattam az ízületeim. 2 nappal előtte még nem volt semmi bajom,de edzésen 1 rúgás után dokihoz kellett mennem és ott közölték.

Igazából az is csoda,hogy eddig bírta. Más sokkal előbb ki szokta nyírni az ízületeit,én meg elég rendesen rásegítettem a sok küzdősporttal, a rendszeres 10-20 plusz kilós hátizsákos,védő és málhaszereléses futásokkal.

recon71 2018.11.15. 22:00:09

@blogen: "A katonák lábára bevetésen ugyanazok az erők hatnak, az alkalmazott megoldások is hasonlóak lesznek!"

Így van,csak még plusz 10-20-30 vagy még több kilós teherrel fokozottan gyilkolva.
Egyetértek,ezért a katonai bakancsoknak is rég el kellett volna sokkal jobban menni a futócipők irányába. Nekem először a térdeimmel voltak problémák,már a 20-as éveimben,akkor mondták a sportkórházban,hogy semmi nincs még veszve,csak bemelegítés és más futócipő. Ezután tértem át a futócipő és kamásli kombókra,mivel nem volt akkoriban még magas szárú könnyű futócipő. Ezekben aztán megtapasztaltam,hogy nem csak,hogy tovább marad az ember egészséges,hanem óriási a javulás a teljesítményben is. Nem kicsit,hanem óriási a különbség. A sokszorosát tettem meg és sokkal gyorsabban gond nélkül,mint 1 átlag bakancsban.
Ezért a fejlesztésnél is ezen lettem volna,ha eddig eljutunk,hogy ezt valahogy tökéletesíteni (legyen strapabíróbb és magas száron sem ázzon be),hogy az átlag katonák is inkább ilyet hordjanak. Ez egyébként nem lett volna nagy kunszt.
Hogy mennyire igazam volt akkor,jól mutatja,hogy az SF miket használ egyre többet újabban:

i.pinimg.com/originals/5f/1e/32/5f1e32da481b0a3f6671d5ad9764b365.jpg

Egyébként az okosok azt mondják,hogy lehet,hogy most nincs az embernek semmi baja,de az biztos,hogy egyszer tönkre megy. És az már nagyon nem mindegy,hogy ez a tönkremenetel 10,20 vagy csak 30 év múlva következik be. Pl. sok küzdősportos ismerősöm már 10-20 évvel ezelőtt kénytelen volt teljesen abbahagyni a sportot. Pedig fiatalabbak is úgy 5-10 évvel.

vad05 2018.11.16. 04:51:16

Nagyon sok küzdő sportot űző (főleg a karate különböző ágazatait) ember térdízületei mennek tönkre hasonló okok miatt. De még melegítés esetén sincs bebiztosítva ez ellen az ember. A térdízületek sportsérülései pedig még tovább gyorsítják a folyamatot. :(

recon71 2018.11.16. 21:35:48

@vad05: Sajnos tényleg így van. A bemelegítés abban segít,hogy késleltessük,lassítsuk a lerobbanás,a kopás,az elhasználódás folyamatát. A bemelegítéssel jobb lesz pl. az ízületek kenése és az marha nagy előny,mivel sokkal kisebb lesz a kopás mértéke. 1 Kung-fu mester mondta valahol azt,hogy bemelegítés nélkül 1 rúgást sem! Most nem lenne gond azzal a rúgással,de az akkora trauma így a testnek,hogy lehet,hogy az az 1 rúgás miatt évekkel előbb menne tönkre majd valamelyik ízülete.

Persze vannak helyzetek amikor nem lehet bemelegíteni,de nagyon nem mindegy,hogy 1000-ből 100-szor vagy 1000-ből 900-szor.

Egyébként a küzdősportnál ez tényleg fokozottan jelentkezik,de vannak ismerőseim akik a nagy foci vagy futó karrierjüket bukták el,sokan már a 20-as éveikben. Most az egyik 1 külföldi csapatnál gyúró,de rendszeresen nyeri a csapat szabadrúgás és céllövő versenyeit. :D De sajna a térdei miatt már nem futhat.

blogen 2018.11.17. 06:07:21

Amúgy a seregben ezt nem oktatják? Nincs a sportért, testedzésért felelős személy az alakulatoknál, aki a kiképzés részeként az alapvető dolgokat a fejekbe verné és az állomány rendelkezésére állna, edzéssel, étrenddel, felszereléssel kapcsolatos kérdésekben?

camilló 2018.11.17. 06:10:04

@Tom Sinner: @vad05: @recon71: Talán egy mondattal lehet összefoglalni a bemelegítés lényegét: Felkészíti az izmokat az igénybevételre. Valahogy így tanítják ezt sportélettanban. Mindig kihangsúlyozzak a bemelegítés fontosságát. Bemelegítés nélkül mikrosérülések keletkeznek (nem feltételes mód!) az izomzatban. Az ízületek kopnak, tetszik vagy sem. Késleltetni lehet a kopást. Elegendő folyadékbevitel, olyan sport választása, ami kevésbé terheli az ízületet, hogy csak két példát mondjak. Sokat segít, ha a vázizomzatot úgy erősítjük, hogy nem terheljük az ízületet. Erős izomzattal, kisebb teher jut az ízületekre. Ehhez kel a már általam említett gyerekkori mozgás. Küzdősportosnál, nagyon nem mindegy az edző személye. Sajnos még ma is vannak akik nem megfelelő mozgásformát tanítanak.

estván 2018.11.17. 12:52:08

@blogen: Vannak testnevelő/sport tisztek, és kb. biztos vagyok benne, hogy sport foglalkozás elején tartanak bemelegítést.
Az megint más kérdés, hogy az egység sugarú honvéd (vagyis izé, közkatona) a továbbiakban megfogadja, alkalmazza-e, amit elmondtak neki, vagy inkább próbál saját kútfőből erős faszagyerek lenni.

recon71 2018.11.17. 14:53:14

@estván: A sport tisztekről nem tudom tartanak e, de a könnyűlövész napok 2008-ban mindig futással indultak és nem nagyon emlékszem bemelegítesre és a végén nyújtasra. Talán 1 volt aki tartott valamicskét, vagy felajánlotta a végén, hogy aki akar, az nyújthat.

Ismerek pár küzdősport edzőt, de több is van köztük aki nem nagyon melegítetett be. Vagy csak alig. Na az ő nagyon jó harcosaik mentek tönkre már a húszas éveik végére.

recon71 2018.11.17. 15:09:09

Bár beismerem én sem mindig tartottam a hozzám edzésre járóknak, de felajánlom, hogy mindenki melegítsen ahogy akar. Azért is, mert én sem tanultam milyen 1 jó bemelegítés, meg a többiek valószínű jobban tudják nekik mi a jó a saját küzdősportjukhoz és hogy melyik testrészüknek van esetleg már többre szüksége.

camilló 2018.11.17. 16:40:57

@recon71: A bemelegítést lehet könnyed futással kezdeni, aztán felülről lefelé haladva kell az izomcsoportokat, ízületeket megmozgatni. Egy normális edzőnek van edzésterve, meg ismeri a sportolóit is így simán fel tudja építeni a bemelegítést. Figyelembe veszi, hogy az edzésen mit kíván csinálni. Elég régen szabályozza jogszabály, hogy csak olyan tarthat edzést aki minimum egy egy éves edzői tanfolyamot elvégzett! Az az edző aki nem tart bemelegítést, az rettenetesen felelőtlen és a tanítványai egészségével játszik!!

recon71 2018.11.17. 18:10:38

@camilló: Sajnos tudom, hogy igazad van, de az én helyzetem speciális. Nekem semmilyen edzői képesítesm sincs, mégis sokan nyaggatnak, hogy tartsak nekik edzéseket,köszönhetően, hogy az elmúlt 27 évben nagyon sok stílussal foglalkoztam és a régióban talán senkinek nincs nagyobb tapasztalata ezekkel élesben. Másrészt én is szíveswn vetettem össze a saját stílusom más stíluaokkal. Pl. 1 edzésen volt nálam kung-fus, bokszoló, tay-boxos, stb. és ezek nagy része aktívan az éjszakában dolgozó neméppen kezdő, valaki nagy verseny eredményekkel. Na az ilyenekre nem akarnám ráerölteni az én bemelegítésem, főleg, hogyezek rám specializáltak, valamint lehet jobban tudják nekik mi a jó.

recon71 2018.11.17. 18:15:30

@camilló: A könnyed futásos bemelegítés nálam már nem nagyon működik. Ha ezzel kezdtem mindig megviselte a térdem. Ha viszont lassú unalmas nyújtásokkal kezdem, majd helyben átmozgatom, akkor nem szokott gond lenni.

camilló 2018.11.17. 19:03:54

@recon71: A futás nem kötelező. Mindenképpen olyan gyakorlatokkal kell kezdeni, ami általánosan mozgat meg egy kicsit és emeli a pulzust. Nyújtani, lazítani "hideg" izomzattal, kifejezetten tilos! Sokan keverik a nyújtást a lazítással is. A bemelegítés sportágtól független! A bemelegítés célja, hogy felkészítse az izmokat a nagyobb terhelésre! Ezt kell mindig szem előtt tartani.

dudi01 2018.11.17. 19:07:18

@recon71:

Próbáld ki,hogy csinálsz 20 helybenszökdelést de csak lazán nem kell magasra ugrani vagy ilyesmi és utána mész el 1-2 kör bemelegítő kocogásra.

Tom Sinner 2018.11.17. 19:24:24

@estván: Minálunk mindig volt bemelegítés.

recon71 2018.11.17. 19:25:46

@dudi01: Ez a rész pont most jön, most értem el a bemelegítés végére. :D Sajna 47 évesen már ennyire is rámelegítek már, mert magában kevés lenne, különben megérezném később.

@camilló: Sajna nem értek nagyon a bemelegítésekhez, pedig szeretnék. Amit csinálok most az az ami a sok-sok év alattt innen-onnan, ettől - attól ellestem, de semmi olyan ami biztos, hogy jó.

De most jön az edzés kemény része, aztán nyújtás, majd rohanas pénzt keresni. Úgyhogy reggelig nem valószínű, hogy már reagálok bármire.

vad05 2018.11.18. 01:01:19

Egy testnevelést vezető parancsnoknak (de az edzőknek is!) kötelessége a bemelegítés. Ahogy Camillo és Dudi is írta, nem egy ördöngösség! Az alapelveket kell követni. Akinek pedig kevés, annak kell még adni lehetőséget, hogy a saját igényeinek megfelelően még melegítsen.

recon71 2018.11.18. 05:04:10

@vad05: Egyetértek,hogy kötelezőnek kellene lennie. Nekem a seregből csak 10 évvel ezelőttről könnyűlövészről vannak sport emlékeim,akkor viszont nem nagyon volt tartva,ha tartott is valaki,az is csak ímmel-ámmal valamit,ami nem sokat ért. De a többség egyáltalán nem tartott semmit,mentünk és lefutottunk jópár kilométert és kész.

Viszont az én tapasztalataim szerint a bemelegítés azért nem olyan egyszerű. Azt mondják nagyon sok hibát el lehet követni és én is elkövettem jópárat az elmúlt 27 évben. Főleg,hogy nekem is innen-onnan teljesen ellentétes dolgokat mutattak. Pl. több edző nyújtással is melegíttetett be,itt meg most az szerepel,hogy hiba. Pedig most is része a bemelegítésemnek.
De ma már én is látok 1 csomó hibát edzéseken,pl. amikor nem teljes testet melegítenek be,pedig 1 küzdősport edzésnél minden ízületet be kellene rendesen. Bokától,csuklón át az ujjakig. Vagy amikor olyan intenzív,hogy már nem bemelegítésnek,hanem inkább már edzésnek felel meg. Tudom,mert én is elkövettem ezeket a hibákat. Mindig ami kimaradt,vagy félvállról lett véve,vagy túl erős volt,ott jelentkeztek is a panaszok 1 idő után. Ha pedig az ember rendesen bemelegít mindent,majd a végén le is nyújt,az nagyon sok időt tesz ki, és vesz el 1 edzésből. Baromi boldog lennék,ha lenne olyan teljes testes bemelegítés ami 10-20 perc alatt is mindenre tökéletes.

@camilló: Visszagondolva,1992-ben voltam utoljára olyan edzésen ahol rendesen bemelegítettek minket. :D Azóta viszont max magamnak melegítettem be,miközben az edzőpartnereim meg szinte semmit vagy alig valamit. Inkább nyaggatnak,hogy én is végezhetnék már. Ha gyerekeknek vagy tiniknek tartok edzést,ott azért más a helyzet,de amikor nagy nevű,küzdősportal rendelkező emberek jönnek hozzám, már nem akarom előírni,az ő döntésük,hogy mennyire melegítenek be.

Egyébként ma este szóba hoztam ezt a kérdést 1 Tay-box edző haveromnak,akinek van köze a Krav-magához és a Jiu-jitsuhoz is,ő azt mondta,hogy minden ember más,valakinek ezen részeit kell jobban bemelegítenie,1 másiknak meg másik részei igénylik sokkal jobban. Tény,hogy én is tisztában vagyok vele,hogy nekem most melyek azok amiket sokkal jobban be kell már. De azt is mondta,hogy minél idősebb az ember,egyre tovább tart a bemelegedési folyamat,ezt el kell fogadnunk.

recon71 2018.11.18. 05:11:52

@camilló: Egyébként ha tudsz,vagy bárki tud mondjuk olyan videót amin 1 intenzív küzdősporthoz való tökéletes bemelegítés van,azt kipróbálnám! Hátha jobb és rövidebb is,mint amit most csinálok.

recon71 2018.11.24. 18:27:33

@camilló: Esetleg ha tudsz valami nagyon jó bemelegítést combnyak környékére,azt elküldhetnéd! Az az a részem ami baromira nem akar megint normálisan bemelegedni és most megint nagyon akadályozza az edzésem.

camilló 2018.11.24. 19:49:06

@recon71: Sajna videót nem tudok. Nekem is fáj a forgóm:) Ez sajnos életkorral is együtt jár. Én szinte minden gyakorlat után csináltatok csípőkörzést. Írok priviben!

joni firpo 2019.01.11. 08:54:55

https://www.facebook.com/tuzszereszhadihajo/photos/a.2160565160676486/2160565670676435/?type=3&__xts__[0]=68.ARAJr7_IkrnAYNv8nLGuq9lteQXNrLnrvWG6IIIiRbKA8SvYvqXDAhhoUd2D0tpKgNNLf-d8RHjACwqZTXqxn5wl1ysV-xDHxFuhcvpjgSIuxYTcV6DvKAxKKviIfvBk10N6d7k2dm04Qhr555tnpJskKz8UPhwUiJaQv85PfAKy9-Bpn8bzwSHuRv93i8nx6egbMUTNb2LswEjczm0kn_h8jThpkcSuaB0nMnKTuLY3-0Zzq6g_ZSrkS0T7RKDVlvwb57uwpqzO0P7UWPsfe5GOGohAS6Es3UKNVWwoh1WZ08wohergyMpTBsSOasHkkctcPrkyTI-12AM8FdjbtN8qTjBaMlywQNu6lXcZ9FMnqIVn8azWmUc&__tn__=-R

camilló 2019.01.15. 18:10:16

@dudi01: Ha küldök privit tudod olvasni, vagy van esetleg más elérhetőséged?

dudi01 2019.01.15. 18:41:01

@camilló:
Hol tudom elolvasni a privát üzenetet?

dudi01 2019.01.15. 18:42:52

@camilló:

Ha a nevemre kattintasz ott megtalálod az email címem arra írhatsz nyugodtan.

joni firpo 2019.01.21. 12:31:46

www.facebook.com/photo.php?fbid=2335992519779025&set=pcb.2335998336445110&type=3&theater

Messzebbről tényleg nehéz megkülönböztetni az MTP-t a 15M-től, sőt még az MC-klónok is jól beleolvadnak a "családba"...

estván 2019.01.21. 18:07:44

@joni firpo: ...viszont az elég látványos, hogy Korom tbk. "notóriusan" Gurkha gatyát és 15M kabátot hord. :)

Tom Sinner 2019.01.21. 19:04:35

@joni firpo: Messziről a feketét is nehéz megkülönböztetni a bocitól.

dudi01 2019.01.21. 21:57:21

Értem,hogy dübözög a 2026 de az szégyen,hogy még ruhát sem tudunk egyformát adni a katonának...

estván 2019.01.21. 22:07:02

@dudi01: Ezek legalább nagyjából hasonlóak. :) Volt olyan időszak, amikor EGYSZERRE volt rendszerben a ződ, a rába, meg a boci...

dudi01 2019.01.21. 22:10:50

@estván:

De ott rendszerben volt ma a MTP Ovsprey nincs rendszerben...

estván 2019.01.21. 23:02:42

@dudi01: ÖTT-sek kapják, nem?

joni firpo 2019.01.22. 10:40:34

@estván: nem kapják, veszik - saját pénzen...

Tom Sinner 2019.01.22. 10:54:06

Az ŐTT-sek műbőr tártáskát kapnak, nem?

Nekem is Ospreym van, de inkább a Rabintexet hordtam mindig, mondjuk már nem vagyok egy ideje semmilyen testület tagja. MTP-hez biztos jól néz ki, de inkább azt a hip-beltet állítanám össze a helyükben, amelyik korábban itt szerepelt. Mindent összevetve még mindig a legjobb választás az Osprey az ÖTT-nek, ha az alternatíva a hivatásosok, szerződésesek jelmeze (olcsó airsoftos mellények, amik kb annyiba kerülnek mint az Ospreyk felszerelve).

delta81 2019.01.22. 13:27:30

A Rabintex "izraelita málhamellényeket" teljesen kiselejtezte a sereg? Kb milyen darabszám lehetett belőle?

joni firpo 2019.01.22. 15:17:52

@delta81: nincs hivatalos infóm, néhány százra tippelném a valahavolt beszerzést ... utoljára a 88-asnál használták pár éve, nem tudom megvan-e még nekik, vagy már kaptak helyette valami mást...

@Tom Sinner: rabintex nem jó, mert elütő színű ... és mint tudjuk, a jó katona ismérve, hogy csinosan néz ki :-)

Tom Sinner 2019.01.22. 15:30:54

@joni firpo: Minden kiegészítőm ŐD színű (ződ), így tök' mindegy volt, mit vettem fel hozzá, jól nézett ki vele.

dudi01 2019.01.22. 18:52:26

@joni firpo: @delta81:

Nincsenek kidobva a Rabintex málhák még használják őket.

delta81 2019.01.22. 22:49:55

@joni firpo: @dudi01: Köszönöm. Csak az jutott eszembe -szigorúan elméleti síkon-, hogy ha jó sok heverne belőlük valamelyik poros raktárban, milyen jó lenne az ÖTT-seknek a műbőr tártáska helyett. A "rendes" katonák igényeihez képest már úgyis eléggé elavult, de a tártáskához képest még mindig űrtechnika.

dudi01 2019.01.22. 23:03:33

@delta81:

Most minden sértés nélkül!!!Ne nevettesd ki magad!Le sem szarják azt,hogy milyen harcászati felszerelés van a katonán a ÖMT-seken meg pláne!Ha csak egy kicsit is érdekelne bárkit is akkor tudnának adni ha mást nem BW málhát az ÖMT-nek ami ugyan nem jó de a tártáskánál fényévekkel jobb!

camilló 2019.01.23. 05:28:27

@dudi01: Az új fegyverekhez is jó lesz a régi tártáska?

joni firpo 2019.01.23. 08:27:47

@camilló: A műbőr tártáska olyan mint a rock - örök és elpusztíthatatlan. És univerzális - bármilyen fegyverhez jó. A birodalmi űrgárdisták magyar változatain 30 évszázad múlva is ott fognak fityegni a műbőr tártáskák (abban viszik majd a tartalék lézert), legföljebb lefestik fehérre....

dudi01 2019.01.23. 10:06:44

@camilló:

Ahhoz lesz új!
Nem tudom,hogy adnak-e hozzá bármit amibe a tárakat lehet rakni.

delta81 2019.01.23. 10:25:42

@dudi01: Én kérek elnézést, nem ismerem a viszonyokat.

dudi01 2019.01.23. 11:06:54

@delta81:

Gondolj a legrosszabbra és ne lepődj meg ha túl optimistának bizonyultál...

Tom Sinner 2019.01.23. 11:07:00

@delta81: Lehet, hogy elavult, meg vannak hibái, de könnyű és kényelmes málha(ha nem ázik el), emellett a 8 AK tár befogadására alkalmas zseb elég meggyőző. Kis átalakítással még mindig egy könnyű, fasza mellény varázsolható belőle, de a mai formájában is messze jobb, mint a dudi által is említett BW málha. Nálam annyi csak a baja, hogy eleve már öregen vettem, újítgattam persze, de most már ráférne egy komolyabb ráncfelvarrás, de varrónőt meg nem ismerek olyat, aki olcsón megcsinálná, így használom az MTP szereléshez az Ospreyt, a digi florához meg a V95 kópiát(?). Oroszban úgyis akkor vagyok csak, ha nem sima airsoft meccsre megyek, hanem szerepjátékra is. Mondjuk maz Ospreyt meg azért nem szeretem, mert a belső vállpántja valamiért mindig vágja a nyakam, akárhogy állítom. Lehet ebből még MTP PLCE hip belt beszerzés lesz.

recon71 2019.01.23. 21:37:11

@Tom Sinner: Az Osprey biztos a nyakad vágja? Mert nekem nem volt ilyen problémám vele, nekem inkább a vállam is vágta 1 ponton. Gondolom a lágy betét valamennyire párnázó hatása hiányzik belőle. De ezt könnyen megoldottam azzal, hogy ilyen polifoamhoz hasonló csomagoló anyagból vágtam bele téglalapokat a váll fölé a lágy betét helyére, így 25 kg-ra megpakolva sem vágott.

A Rabintex varratással lesznek gondjaid, mert nagyon ritka az olyan különlegesen erős varrógép ami azt a több réteg vastag kemény anyagot átvarrja.

dudi01 2019.01.23. 23:12:25

Nem,nem tudja,hogy melyik a nyaka.

recon71 2019.01.24. 00:17:19

@dudi01: Szerintem ő tudja. De nem is tőled kérdeztem.
De csak a te kedvedért hosszabban is kifejtem.

@Tom Sinner: Azért kérdeztem így, mert nekem is valahol a nyakhoz közeli része volt a vágós és ha nem oldalról vágja a nyakat, hanem inkább a nyak tövénél a vállhoz átmenetet lefelé, akkor lehet Neked is megoldja a párnázás ugyan így ezt a problémát. Másrészt a párnázás keskenyebbé is teszi a vállpárna részt, talán ez a fél centi is segít.

Ami még beugrik, hogy okozhat ilyet, ha merevítő (pl. védőpanel) nélkül hordja valaki középen terhelve a mellényt, akkor a súly egymáshoz közelebb húzhatja a vállpárnákat. Egyébként tényleg kicsi a hely a fejnek, nyaknak, a nagyobb védett felület miatt, de nekem védőpanellal és a kis vállpárnázással már nagyon jó.

krisss93 2019.01.24. 16:48:12

@Tom Sinner: Ajánlom Little Needle-t a fészbúkon átalakításhoz, javításhoz.

Tom Sinner 2019.01.25. 07:22:08

@recon71: A nyakamat vágja.

@krisss93: Köszi, de ha a felújítás annyiba kerül, mintha vennék egy másikat, akkor inkább készen veszek egy másikat.

recon71 2019.01.25. 18:11:37

@Tom Sinner: Akkor ez más probléma lehet, mint az enyémnél.

Egyébként beugrott valami régről nekem is, hogy 1 időben én is kitűrtem a zubbony gallért, hogy az a bőröm és a vállpárna közé essen mert a vállpárnán valami nekem is bántotta a nyakam. De mintha akkor ezt nálam a tépőzár okozta volna. Sajna már nem emlékszem, azóta meg valamiért nem tapasztaltam.

krisss93 2019.01.27. 21:56:29

@Tom Sinner: Ő jó áron dolgozik, szerintem pár ezerből megúszod. Kérdezd meg tőle.

Tom Sinner 2019.01.28. 04:07:26

@krisss93: Jó, lehet így teszek majd.

joni firpo 2019.04.10. 11:20:10

Csak egy kis érdekesség a témához: a 15M mintázat 6 színe az anyagszélen jelölve, illetve egy adat: a minta 60 centiméterenként ismétlődik.

gtfkephost.hu/viewer.php?file=rzlx7mj04p.jpg

Beat it! 2021.02.17. 09:45:13

legiero.blog.hu/2021/02/11/tatan_gyulekezik_a_gidran-menes

Ebben a bejegyzésben az egyik képen a Gidrán előtt olyan nadrág van a katonákon, aminek a bokáján felfelé nagyjából a térdig van egy cipzár.
Feltételezésem szerint ez egy kívülre felvehető téli huzat. Vagy esőnadrág?
Lehet tudni róla valamit részletesebben?

Beat it! 2021.02.17. 09:47:28

Bocsi, közben megtaláltam az erre vonatkozó bejegyzést. :D
combatgear.blog.hu/2020/01/29/2015m_esovedo_nadrag


süti beállítások módosítása