87M málhamellény
2011.05.09. 07:29 :: Combat Gear Admin
138 komment
Címkék: magyar hungary boci honvédség vest hdf m87 málhamellény rába terepszín
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
JanaJ 2011.05.11. 15:38:10
Krizo 2011.05.11. 20:09:31
Krizo 2011.05.11. 20:13:54
joni firpo 2011.05.11. 20:56:17
A háromszínnyomású első változata afféle "átmeneti" típus volt, a tártartók és a hátsó nagy zseb már lepatentolható (de minek?), a gázálarctáska már rávarrt. Különféle csatváltozatok is előfordulnak.
Négyszínnyomású mellénynél csak színváltozatokat, eltérő csatokat és patentokat találtam, lényeges konstrukciós különbséget nem.
Amiről még nem esett szó: a mellényhez terveztek egy (förtelmes) hátizsák-szerűséget is, egy botrányosan vékony anyagból készült szögletes zsákot, vékonyka és keskeny hevederekkel. A négyszínnyomású mellény hátizsákját már kicsit javított (párnázott) hevederzettel látták el, de az is kritikán aluli darab.
Ezek a málhamellények kiválóan mutatnak képeken, meg gyűjteményekben, de valós használati értékük a nulla felé tendál, főképp a XXI. században ...
P.s.: Azért egyet ne felejtsünk el. Az 1990-es évek elején, amikor ezeket a mellényeket tervezték nem álltak rendelkezésre más anyagok. Akkoriban a magyar ipar ezt tudta produkálni. Abba persze ne menjünk bele, hogy ez miért nem változott a későbbiekben ...
Pedig kísérletezés folyt. A 90-es évek vége felé pl. finn málhafelszerelést is (hogy miért pont finnt, abba se menjünk bele).
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2011.05.11. 22:24:54
@joni firpo: Köszönjük a korrekciót és a kiegészítéseket. Viszont akkor mi volt a neve ?
Batkaa 2011.05.11. 22:25:26
kepfeltoltes.hu/110509/_MG_4369.resized_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Emlékszem, döbbenten álltam, hogy mi ez a szar...?!
Ezeken még kifelé (!) ível a tártartó a későbbi változatoknál már befelé.
joni firpo 2011.05.11. 22:33:45
joni firpo 2011.05.11. 22:36:29
Ez egy kiváló és remek kérdés :-)
Kár, hogy nem tudom a választ. Valami készlet-listát kellene megtekinteni ez ügyben, de olyat még sajnos nem láttam, amin ez a mellény szerepelt volna.
Logikusan "háromszínnyomású málhamellény"-nek kellene nevezni, de mint tudjuk a logika és a hadsereg nem éppen testvérek :-)
joni firpo 2011.05.11. 22:43:52
"A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése"
Itt meg már kezdünk átmenni kicsit nosztalgiába :-)
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2011.05.12. 07:40:06
i56.tinypic.com/2yxkeu1.jpg
i53.tinypic.com/rm8mja.jpg
Most egyetlen képet se találok ahol magyar katona hordja...
joni firpo 2011.05.12. 14:44:40
Számomra praktikusnak és könnyen kezelhetőnek tűnik, ugyanakkor viszonylag kevésbé moduláris, ami persze egy sorozott "tömeg"hadseregnél, mint az izraeli, nem biztos, hogy hátrány.
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2011.05.12. 14:50:11
XPS 2011.05.15. 22:07:33
Nem mintha a nélkül nem lett volna egy kalap sz@r ez a mellény.
májkrémes kenyér 93 2011.05.16. 15:40:52
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000109654735#!/photo.php?fbid=176904069016074&set=pu.135100813196400&type=1&theater
ez mi?
már mit kaptunk amerikai barátainktól IBA mellényeket?már ha magyar a képen szereplő katona:D
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2011.05.16. 18:53:15
Közben találtam képet magyar felderítőkről ebbe na mellényben.
májkrémes kenyér 93 2011.05.16. 19:23:40
írtam hogy csak akkor hogy ha magyar a képen szereplő katona:D
amúgy a feliratból következtettem mert nem hinném h photo shop lenne meg h az amcsik iylet hallgatnak:D
vojtyek 2011.05.16. 20:00:15
kepfeltoltes.hu/view/110516/hngparas3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Amúgy ezt minden felderítő kapta a '90-es években, vagy csak bizonyos alakulatoknál jelent meg?
dudi01 2011.05.16. 22:40:06
Most is van olyan alakulat hol ezt osztják ki.
GépBalta 2011.05.22. 09:39:20
Ha rákeresek a google mindössze azt az egyetlen találatot adja ami azért annak fényében hogy a szöszre kidob 10000 találatot meglepő :D Lett belőle valami egy kevésbé hangzatos néven, vagy az egész csak valami kis hangulatjavító blöff volt?
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2011.06.08. 07:24:57
Rowen 2011.06.15. 23:55:43
vad05 2011.09.26. 21:19:52
Reich 2011.12.05. 17:18:42
dudi01 2011.12.05. 17:41:33
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2011.12.07. 10:19:11
dudi01 2011.12.07. 18:13:33
joni firpo 2012.01.26. 12:35:31
www.honvedelem.hu/cikk/29975/nehany-perc-dontotte-el-a-versenyt
2012-ben még mindig ott tartunk, hogy málhazsákkal mennek a katonák járőrversenyre ...
joni firpo 2012.01.26. 12:36:37
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.01.26. 13:23:13
Azt hittem az MH 5.-nél van "rendes" málhazsák. Reintexből vásároltak egy időben.
A ruhán egyébként valamilyen egyéni felvarró volt, tehát nem eredeti holmi.
dudi01 2012.01.26. 16:59:43
joni firpo 2012.01.26. 19:27:51
joni firpo 2012.01.28. 17:07:08
„A hadiruházat és málhafelszerelés fejlesztéséről
A Magyar Honvédség Ruházati Szolgálatának főmérnöke Kakuk László alezredes a rendszeresített hadi (gyakorló) ruházatról, málhafelszerelésről, illetve ezek fejlesztéséről nyújt tájékoztatást. …
Az érintett szakemberek ismerik, hogy a hadiruházat jelenlegi rendszere 1965-től honos hadseregünkben. Az elmúlt időszakban az öltözetet fokozatosan továbbfejlesztettük, korszerű cikkekkel kiegészítettük, javítottuk minőségét. … A tapasztalatok annyiban összegezhetők, hogy az általános és különleges hadi ruházatok alapanyag és szerkezet tekintetében a hazai ipar színvonalán álló korszerű cikkekből épülnek fel és megfelelnek rendeltetésüknek. Mindezek ellenére a hadiruházat és málhafelszerelés fejlesztését a legfontosabb feladatnak tekintjük. …
…Nem kielégítő a hadiruha és az egyéni málhafelszerelés funkcionális kapcsolata. A lábbeli hőszigetelő és víztaszítóképessége javításra szorul. A felsorolt tapasztalatokat az Építéstudományi Intézet által végzett műemberes, illetve az INNOVATEXT Kutató Fejlesztő Vállalat klímakamrájában lefolytatott élőalanyos vizsgálatok is megerősítették. …
…Címszavunkban a málhafelszerelés is szerepel…
Az egyéni málhafelszerelés a málhamellényen és az ehhez kapcsolható hátizsákban helyezhető el. Végleges kialakításában együttműködünk a társ-szakszolgálatokkal.
Vannak-e a fejlesztésnek dátumokhoz köthető szakaszai?
Az új hadi (gyakorló) ruházatot 1990. szeptembertől csapatpróbára adtuk ki. A tapasztalatok – kisebb módosítások mellett – igazolták elképzeléseinket. Újabb megmérettetés lesz a dandár szintű csapatpróba, amely 1992-ben kezdődik. Ennek befejezését és a szükséges változtatásokat követően, az anyagi lehetőségek függvényében válik lehetővé az új hadiruházat rendszerbeállítása, valamint fokozatos bevezetése.”
MH Ruházati Ellátó Központ Évkönyve 1991 (7. p.)
dudi01 2012.01.28. 17:17:18
Ami 91-ben jó minőségű és használható volt az ma szar minőségű és használhatatlan.
recon71 2012.09.26. 22:09:38
Az általad leírt eset után felülvizsgálták a hazai mellényt. A Tv híradóban az akkor HM miniszter még az amerikaiakat is megkérdezte. Ők a világ egyik legjobbjának tartották. És ez után már nem lehetett rossznak minősíteni!
MOST JÖN A LÉNYEG!!!
A tesztelők nem a hazait,hanem a külön erre a tesztelésre beszerzett izraelit kapták meg,azt véleményezték,mintha az lenne a hazai!!!
Mikor később ez kiderült,tagadták,de a médiáknak köszönhetően rengeteg fotó és videó készült,így be kellett ismerniük,de egyszerűen eltussolták ezt is. A felsőbb vezetéshez most sem jutott el az átverésük híre!
apravetz 2012.09.27. 15:49:22
Igen, a Rabintex tényleg elég komoly színvonalat képviselt, sőt képvisel ma is - bár az idő kétségtelenül eljárt már felette. Van belőle egy otthon, szerintem a legtöbb lövész ma is sokra értékelné, már ha lenne. Úgy általánosságban van infó róla, hogy mi történt velük? (szerintem min 100-200 db biztos be lett szerezve belőle pl a koszovói missziónnak)
dudi01 2012.09.27. 17:43:36
Mi a szóban forgó mellény neve(arra gondolok amit megvettek a próbákra és magyarnak állítottak be).
apravetz 2012.09.27. 18:13:59
Nem biztos, hogy ugyan az, mint ami koszovói külszolgálaton is kint volt. Tehát azt nem állítom, de hogy Rabintex cucc, az biztos.
Nekem ilyenem (99%-ban, néhány részlet eltér, mint csatok, kulacstartó kialakítása) van és ez volt anno a KFOR kontingensnél is először:
www.zahal.org/products/combat-harness-for-infantry-and-paratroops?path_parent=153327
Illetve volt egy ilyenem is:
www.zahal.org/products/special-forces-tactical-vest?path_parent=153327
Ezt az óta is bánom, hogy eladtam havernak, mentségemre szóljon, hogy sokat könyörgött és kellett éppen a pénz is, de ez a Dolphin ngyon egyben volt.
És a 2 legkényelmesebb málhafelszerelés, amivel valaha is találkoztam, pedig - ezt kivételesen tényleg minden nagyképűség nélkül állíthatom - próbáltam/használtam jó párat.. :)
recon71 2012.09.27. 19:10:46
Az a bosszantó,hogy pont azzal verték át a tesztelőkat ami ellen voltak,ami különben nyert volna!
Több cég is gyártja,de ilyen az Ephod24h is.
www.softairmania.it/threads/41935-FOTO-DEI-SETUP-24h
www.asgmarket.com/ads/idf-set-up-completo-dellesercito-israeliano/
Mikor beismerték végre a csalást,mondtuk,hogy akár rendszeresíthetjük is,erre azt mondták,hogy csak 1 szakasznyit vettek,mert rendszeresíteni drága volna. Ez után néztünk utána és derült ki,sokkal,de sokkal olcsóbb is (!!!) lett volna,mint a hazai gyártmány!!!
És ezek a közel 20 éves mellények tűnnek még fel ma is.
Ez nem egyezett meg a Koszovóban használttal,mivel ezen elöl 3-3 hevederrel csatlakozik a párnázott vállszíj és hátul felül van 1 nagyobb zseb is.De a legfontosabb,hogy elől 1 széles helyett 2 vékony csattal stabilabban és magasabban rögzíthető.
apravetz 2012.09.27. 19:33:49
Egész más kép lenne az MH-ról is, ha ilyen vagy ezekkel egyenértékű rendszeresített cuccok lennének.
A tartósságról meg csak annyit, hogy a zsebek jó része is a vállpántoknál és a tártartók tépőzáras lehajtható fedlapjánál megszokott heveder anyagból van (10-15 stb cm szélesek persze), duplán...
recon71 2012.09.27. 20:18:07
Már az izreliek is gyártanak-használnak variálható zsebezésű felszereléseket,újabban már molle rendszerűeket is.
dudi01 2012.09.27. 21:05:46
www.asgmarket.com/ads/idf-set-up-completo-dellesercito-israeliano/
recon71 2012.09.27. 21:22:08
Egyébként én a hátul 2 oldalt állítható és málhaövvel is felszerelhető verzióját jobban kedveltem. Az több féle módon is hordható volt.
dudi01 2012.09.27. 22:01:17
Nem az enyém volt és a rendszerből eltűntek egyik darabja lehetett ha jobban belegondolok.
joni firpo 2012.09.28. 09:04:32
Hát igen, azért az elgondolkodtató, hogy "mi lett volna ha" akkor rendszeresítik ezeket a mellényeket. De hát kis hazánkban ne várjunk csodákat ...
apravetz 2012.09.28. 10:05:57
Nem mi cseréltük véletlen az izraeli mellényt ECWCS-parkára? :)
recon71 2012.09.28. 15:24:39
Ha van még azokból a lepusztultakból,engem az is érdekelne!
@apravetz: Málhamellényt parkára? Még nem hallottam ilyet.
recon71 2012.09.28. 15:56:19
Még 1 adalék! Mi 1 olyan hátul 2 oldalt is állítható izraeli málhamellény átdolgozást szerettünk volna (legalább felderítő szinten),ami elől teljesen is összezárható. (Vagy villámzárral,vagy oroszos megoldású tépőzárral,vagy plussz 2 olyan csattal,ami elől eddig is volt,csak az első hurokba is befűzve a levarrt hevedert.)
Hátul oldalanként alul 1-1 állítható plussz hevederrel,így akár még magasabban is kényelmesebb lett volna,mint az utóbbi évek izraeli mellényei.
Valamint legalább hátul és oldalt variálható zsebezésűt.
Így végül is 1 mellényben egyesítettünk volna 2 mellényt.Mint taktikai,mint málhamellény szerepkörben így még tökéletesebb lett volna.
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.09.28. 18:38:10
Egyébként még amikor a sors a felcsuti vagy alcsuti raktárba vetett, ott mondták, hogy a külszolgálatosok felszerelését is ott tárolják, és ezeket a mellényeket is.
Pár napja "Wape" jelezte nekem, hogy állítólag a Lebák féle málhamellényt akarják rendszerbe állítani. Erről valakinek bővebb infója van esetleg ? Én úgy tudom meghalt a kezdeményezés.
Egyébként csak úgy érdekesség képen számoljunk csak. Tatán van a DPM színű mellény, a "home made" RAV. Szolnokon az FLC utánérzés. És ezenkívül a horvát mellény plusz 87M boci változata van rendszerben. Külszolgálatban javarészt már a TMK és a BW málha, illetve korábban az izraelita mellény :) És amúgy még fel-fel bukkan az LBV szintén izraeli változata. Van itt választék kérem szépen :)
estván 2012.09.28. 20:33:02
joni firpo 2012.09.28. 21:23:17
recon71 2012.09.28. 22:00:32
A gyártók és a minőség nem az én asztalom,én az ergonómiával foglalkoztam,a kialakításra tettem javaslatokat és teszteltem.
Csak mikor kiakadtam,hogy anyagi okokra hivatkozva mégis mindig a hazai szar marad,próbáltam bebizonyítani,hogy a jobb még olcsóbb is,de mikor kellett volna,érdekes módon az aktákból eltűntek azok a kimutatások.Azt is letagadták,hogy valaha is voltak.
recon71 2012.09.28. 22:17:07
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.09.29. 12:36:38
Egyébként itt is látható a mellény meg felszerelés kavalkád :
www.honvedelem.hu/kep.php?src=container/gallery/tun_1002_1348221392.jpg&h=569&w=800
recon71 2012.09.29. 13:37:06
Bár a felszerelés felvételt is tanítani kéne. Nagyon jó felszereléseket,nagyon sokan eszméletlen rosszul képesek felvenni.
joni firpo 2012.09.29. 18:14:42
És még egy előnye van a hagyományos "málhafelszereléseknek", most képzeljétek, ha a bevonuló tartalékosokat meg kellene tanítani a szupermodern málharendszerek helyes használatára ... így legalább ugyanazt a műbőr tártáskát kapják, mint húsz-harminc évvel ezelőtt...
JOK3R 2013.03.20. 14:14:02
Lehetne egy Rába-kontra-Boci összehasonlítás,mind rejtőképességében,mind pedig minőségben és szabásában.Örök harc a 3 és a négyszín nyomás között :-) remélem érdekel bennetek a téma.
JOK3R 2013.03.30. 09:43:20
joni firpo 2013.05.20. 11:08:18
joni firpo 2013.05.21. 08:09:46
estván 2013.05.21. 13:37:20
joni firpo 2013.05.21. 16:05:19
Dávid Kiss 2013.05.23. 21:17:16
Belepróbáltam egy 30-as AK-tárat, és azonnal eldöntöttem, hogy többet ilyet nem hibázok, mert recsegni kezdett a tártartó anyaga. Az enyémen minden szíj barna/bordó színben játszik, a vesezsák leszedhető, és a gázálarctáska is, amin van még egy plusz zseb.
Egy okos nekem azt mondta, ez korábbi típus, itt viszont azt írjátok, hogy ez a későbbiekre jellemző, nem tudom kinek van igaza tudtok segíteni? Gyártócímke sehol.
51M és 82M kezeslábasokkal nagyon kényelmetlen, 87M eje ruhával viszont nem olyan rossz, kivéve ha felveszem a 87M nagytáskát is hozzá, mert az kérlelhetetlenül összegyűri a hátpanelt.
recon71 2013.05.23. 21:36:34
Dávid Kiss 2013.05.23. 23:27:48
kepfeltoltes.hu/view/130523/eje2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
recon71 2013.05.24. 00:33:57
Szerintem én csak fekete hevederes és vastag málhaöves ilyenekkel találkoztam,de lehet,hogy csak nem figyeltem eléggé és ezért nem tűnt fel.
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.05.24. 09:31:28
Én nem látom ezt a fix zsebet.
joni firpo 2013.05.24. 12:07:01
A 87 M eje. hátizsákkal "természetesen" nem kompatibilis, hiszen kifejlesztettek (ha-ha-ha) hozzá egy saját hátizsáknak csúfolt randa izét, amit vékonyka műanyag heveder tartott volna a katona hátán. Szerintem soha seki az életben még csak meg sem próbálta hordani ...
Dávid Kiss 2013.05.24. 13:53:06
@joni firpo: Köszönöm a részletes megvilágítást, egyszerűen remek hír, hogy együtt a kettő nettó hordhatatlan... :-) Bár ez sem teljesen igaz, mert fogcsikorgatva, beletörődve, hogy a mellényt összenyomorítja a zsák, végül is elviselhető, és ha a mellkason-derékon meghúzom a hátizsák rögzítőszíjait akkor már nem is rossz az egész annyira, szóval ha muszáj, fel lehet venni, csak álcázó kezeslábas ne legyen az emberen hozzá, mert az betetőzi a vidám perceket. Nem fér a hajam alá, miért nem voltak képesek a tervezők komplexitásában gondolkozni a helyzetnek, és belegondolni, hogy ez a mellény nem (sem) csak a próbababán fog faszán kinézni, hanem valakiknek hordani is kell, és azoknak a valakiknek van egy egyébként is "érdekes" hátizsákjuk, aminek valahogy passzolnia kéne a rendszerhez... de legalább a mienk.
Tblog 2013.09.04. 04:30:02
joni firpo 2013.10.24. 09:31:39
Korabeli (magyar honvédos) kép a zöld málhamellény viseléséről.
recon71 2013.10.24. 20:36:32
recon71 2013.10.24. 21:39:59
vad05 2013.10.24. 23:32:57
dudi01 2013.12.20. 16:37:04
img191.imageshack.us/img191/4571/3xu3.png
recon71 2013.12.20. 22:42:14
joni firpo 2014.01.29. 11:51:46
kondor istván 2014.10.31. 13:28:13
kondor istván 2014.10.31. 13:39:43
ahhoz képest h. az oroszok még 2.vh-s rucikban futkároztak 50-es,60-as években, ahhoz képest maga a csoda
joni firpo 2015.11.02. 09:11:46
vojtyek 2015.11.02. 09:35:11
Zavart érzek az erőben...nem halad még a "saját, új, minden igényt kielégítő" terepszín fejlesztése? Miért gyártottak ilyet bociban? Vagy saját beszerzése volna...?
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.11.02. 10:29:20
estván 2015.11.02. 11:24:50
@vojtyek: már volt róla szó, hogy amíg van készleten legyártot boci anyag, az új szabású ruhák is abból lesznek legyártva, utána jön a multikamu.
Végülis a 90M gyakorló is zöldben készül először...
joni firpo 2015.11.02. 12:03:25
estván 2015.11.02. 14:43:19
Bár ki tudja, 20-25 év múlva hagyományőrző körökben annak is keletje lenne. :)
Egyébként az Abszurdisztáni Néphadseregnél (még akkor is, ha ugye ez egy képzeletbeli szervezet) BÁRMIT ki lehet dobni, ami hasznosítható ill. értékesíthető volna, a valóban elavult fasságok meg maradnak "kihordás alatt" 2080-ig.
joni firpo 2018.01.31. 10:53:07
Erről a kísérleti málháról esetleg tud bárki bármit?
További érdekesség a módosított AMD-válltámasz és az AMD-re fabrikált szurony. Esetleg ezek ismerősek valakinek?
www.kephost.com/image/EdqP
delta81 2024.04.08. 12:16:28
legiosmilitary.hu/termek/taskak-hatizsakok/raba-terep-hatizsak-az-1987m-malhamellenyhez
Igazi rémálom :(
Azokkal cipeltetném ezt megpakolva pár napig, akik kitalálták és átverték a rendszeren...
Az utolsó 100 komment: