Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) lbt (6) LBT (3) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Brave Warrior 2017: román hadsereg

2017.08.10. 06:00 :: Combat Gear Admin

20046309_1471941152866017_3273938031232136300_n.jpgA román hadsereg egy lövész századdal és két féle járművel vett részt a Brave Warrior 2017 gyakorlaton. A járművek egyik érdekessége, hogy mindkét típus hazai gyártmány.

19961160_1550700494982142_724537717077079572_n.jpgAz egyik a ABC-79M páncélozott szállító harcjármű, és az aknavető hordozó változata a TABC-79AR. Már ránézésre látható, hogy ez egy kéttengelyes, BTR alapra készült páncélautó.

19875675_1548567595195432_2141914912953577040_n.jpgA jármű a feladatszabását és méreteit tekintve megegyezik a néha hazai FUG és PSZH harcjárműveinkkel, csak azoknál, véleményem szerint, sikeresebb konstrukció.

19756686_1548567678528757_3017724225913841561_n.jpgAz utóbbi kijelentést azzal indokolnám, hogy egy már meglévő és bevált konstrukcióra építették, ez volt a BTR-70-es, sikerült több alváltozatot is kialakítani belőle és nem kellett külön választani a felderítő és a szállító jármű fejlesztését sem.

Furcsa módon a járművet a négyfős deszant oldalt, egy kisméretű előre nyíló, illetve a páncél test tetején elhelyezett felfelé és előre nyíló csapóajtón keresztül hagyhatja el.

20031872_1471940892866043_3819306222961859676_n.jpgA román hadsereg másik páncélozott harcjárműve pedig a TAB 77-es volt, ami az orosz BTR 70-es licensz gyártott változata. A TAB egyébként a kétéltű páncélozott szállító harcjármű rövidítése, vagyis Transportorui Amfibiu Blindat.

20106448_1471941419532657_5867790466536473531_n.jpgA deszant teret szintén az ABC vagy TAB 79-en már látott csapóajtón keresztül lehet elhagyni, ami azért furcsa, mert a BTR 70-es szérián egy ennél nagyobb méretű, előre és lefelé nyíló ajtó található.

19875304_1548567665195425_6759482370561027946_n.jpgSzintén érdekesség, hogy a típus erősebb fegyverzetű utódját is gyártották, a BTR 80-at, mégsem készült elegendő mennyiség a TAB 77-es leváltásához.

19961528_1548567615195430_2578061055705111396_n.jpgA gyártás mellett próbálták fejleszteni is a 80-as típust, de mégis inkább külföldi járművek vétele mellett döntöttek. Ettől függetlenül mind a 77-es mind a 79-es TAB-ot bevetették Afganisztánban.

20046520_1471941106199355_5592882448870890540_n.jpgA katonák felszerelése is a megszokott angol mintázatú gyakorlóruházatból, a hazainál egy fokkal jobb minőségű védőmellényből, és teljesen alap kézifegyverekből állt.

19989340_1471941762865956_6360426729771456070_n.jpgAzt azért még hozzá kell tenni, hogy ezek mind hazai gyártásúak, és páncélozott szállító járművek mellett a gyalogsági harcjárműveket is megtartották, illetve a gyalogság fegyvertárából nem került ki a könnyű géppuska vagy golyószóró sem. Ez látható a jobb oldali katonánál, a típusa pedig PM MD 89 (Pusca Automata model).

u.i : Valami érthetetlen oknál fogva, a román katonai járműveknek borzalmas a terepfestése.

Fotó: Lippai Péter ezredes



85 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr4412728282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kullancs1983 2017.08.10. 11:49:50

Ui.: Meg merem kockáztatni, hogy ez még előrelépés a régebben látható, narancssárga foltoshoz képest

Partizán 414 2017.08.10. 12:22:39

Azért az elég ciki hogy még a Románoknak jobb a felszerelésük a miénknél + nekik ott van a Cugir Fegyver gyár is ahol olcsó gépzsírban úsztatott Kalashnikovokat gyártanak.

Rosszul érzem magam mikor ki mondom, "magyar vagyok".

krisss93 2017.08.10. 12:53:46

Hát a románoknak kissé combosabb a hazai iparuk és a védelmi költségvetésük is hozzá.

delta81 2017.08.10. 15:56:48

@Kullancs1983: A néhai, román gyártású Jak-52-eseinken látható, "jólláthatósági kamuflázs" -ra gondolsz esetleg? :)
(Vagy azokon is? - más példákat én nem láttam, de biztos voltak, nem foglalkoztam különösebben a román holmikkal...)

A gépkarabélyaik azzal a fából faragott mellső függőleges markolattal szerintem különösen ótvarul néznek ki...

De legalább van saját fegyveriparuk, az tény.

Kullancs1983 2017.08.10. 17:10:42

@delta81: www.tanks-encyclopedia.com/coldwar/USSR/photos/Romanian_9P148_Konkurs.jpg

Román tankot láttam ezzel a mintával, nem tudom hogy azért mert kifakult, vagy épp azért mert frissen volt festve, de azok a barna foltok narancssárgán virítottak...

apravetz 2017.08.10. 20:53:03

@Kullancs1983:
Tiszta boci egyenruha szinű

recon71 2017.08.11. 04:32:54

Nekem a mi BTR-80-asaink is a deszanttér ajtók miatt okoztak nagy csalódást. Kicsik voltak és tragikusan nehezen nyitották ki egyesek. Rémálom lett volna azokon a vészelhagyás.

recon71 2017.08.11. 04:40:55

@delta81: Tényleg ótvar az a markolat az AK-ikon,a tárcserét sem segítik,viszont sokkal kényelmesebb cipelni a fegyvert,meg akciózni vele,hissz függőleges markolat,még ha kezdetleges is.

Tom Sinner 2017.08.11. 15:35:30

Viccen kívül ánglius nyelven szamár f*sz markolat a beceneve annak az izének, ami a román AK-kon van. Rá lehet keresni aki nem hiszi: donkey dick grip.

dudi01 2017.08.11. 19:58:25

Azt azért ne felejtsük el,hogy a legrosszabb minőségű AK-t ők gyártják.Amikor elkezdték az AK-74-et licencben gyártani gyakorlatilag a fegyverek fele selejtes volt.

recon71 2017.08.11. 21:35:28

@Tom Sinner: Nekem sem tetszik,jó szarul néz ki,de sok-sok órás fegyver cipelés után -pláne,ha az emberen vastagon megrakott mellény vagy chest rig van- az embernek már kevésbé a fegyver szépsége a fontos,inkább ne fájjon a folyamatosan kitekert csuklója.

recon71 2017.08.11. 22:07:47

Ha már AK,nekem ez is AK verziónak tűnik,pedig 1 francia kommandósnál harcosnál (talán GIGN) van:

abload.de/img/dgsqd.jpg

Ha hasonlóan minden AK-n lenne jó tártölcsér,már nem lenne olyan problémás a mellső markolatok kialakítása,elhelyezése sem.

Dobri 2017.08.11. 22:44:57

@gyula0910: Franciának francia, de nem GIGN ( csendőrségi különleges, ők amúgy katonák ), hanem a rendőrség különlegese, RAID-hez tartozik. Használnak egy ideje ilyen AK változatokat. Saiga 12 és Molot Vepr is használatban van náluk.

recon71 2017.08.11. 23:12:36

@Dobri: A franciában biztos voltam,a GIGN-ben már én sem,csak úgy rémlett,mintha azt írták volna a többi kép alá. Bár lehetett ugyanott a GIGN és a RAID is.
Az AK sörétes használatról én is tudtam,de ezzel a verzióval korábban még nem láttam őket és a karcsúsága miatt inkább 5,56 körüli karabélynak tippeltem. De a tár formáját nézve tényleg ez is sörétes lehet.

Dobri 2017.08.12. 07:12:49

@gyula0910: A mellényének az alján lévő zseben ott az egység felvarrója.
Écusson du RAID-re keress rá.

recon71 2017.08.12. 15:20:50

@Dobri: Nem keresek,már eddig is hittem neked. :D

@MiGeo: Azt akartam írni,hogy nem e lehet,hogy ezek is csak olyan egyedi egység szintű ideiglenes víz festések,mindig a környezetnek megfelelően,mint amilyen megoldás nálunk volt 90-91-ben,de a képeket megnézve ezek mégsem tűnnek annak.

Szerintem egyébként nem volt hülyeség az a megoldás. A BMP-nket nagyon gyorsan le tudta festeni a személyzete a pillanatnyi környezetének legideálisabbra.

mackensen 2017.08.12. 16:15:13

A TAB-79-ben SAVIEM motor van és még érdekessége a járműnek, hogy hátul is el lehet hagyni azt. Valamint ott is van egy űlőhely.

Kullancs1983 2017.08.12. 19:26:21

@MiGeo: A 2. és a 3. szerintem ugyanaz. Az 1. és 4. is hasonlít de a fene se tudja hogy két eltérő minta, vagy ugyanaz, csak lazára véve.

recon71 2017.08.13. 05:47:05

@mackensen: Nekem is feltűnt a képeken a hátsó ajtó szerűség. Nagyon megértem,hogy rátették. De már az ukrán BTR-4-eken is hátul lehet ki be szállni.

mackensen 2017.08.13. 07:39:12

@gyula0910: Két ajtó van és köztük a vízsugár-hajtómű.
A bal oldalin a motorhoz lehet hozzáférni, a jobboldalin meg a kűzdőtérbe és egy lőrés is van rajta.
Az itt ülő ember hátrafele néz.

recon71 2017.08.13. 12:52:56

@mackensen: Úgy rémlik,hogy a BMP-inken is volt a hátsó ajtón lőrés.
Ma úgy látom,hogy fontosabb már a gyors és akadálymentes járműelhagyás,mint a körkörös nagy tűzerő és meg is értem.
Afganisztànban anno az orosz lövészek sokszor inkább a tetőn utaztak,mert így több esély volt túlélni az aknákat. Talán meg is van még valahol 1 VHS kazettán ahogy 1 ilyen BTR aknára fut és a robbanás a levegőbe dobja a lövészeit. Az sem piskóta,olyan magasról földet érni,de talán még mindig túlélhetőbb. Érdekes,hogy ezt nem alkalmazták az amik még az elején sem.

mackensen 2017.08.13. 18:44:35

@gyula0910: A Bradleyeken is voltak lőrések, beépített váltámasz nélküli M-16-osokkal. Aztán mikor elkezdték őket jobban páncélozni, betakarták őket a továbi páncéllapok.
Igen, elég korlátozottan használhatóak. Gondolom a hideg-háború éveiben merült fel, hogy esetleg rádióaktív terepen a jármű elhagyása nélkül is lehessen belőle lövöldözni.
A TAB-79 szerintem a legsikerültebb BRDM-2 szerű jármű a kommunista blokkból.

recon71 2017.08.13. 21:25:05

@mackensen: Marha rég volt,de emlékeim szerint én is elég gyenge hatásfokúnak találtam az ilyen lőréseken való tüzelést.
A Bradleykbe biztos,hogy beépített fegyverek voltak? Mintha láttam volna valami ábrázolást,ahol a katonák a saját fegyverüket használják a lőrésekben.
Én a TAB-79-nél azt csodálom,hogy az oldalsó nyílásokat nem növelték meg,mivel a kerekek között náluk már nem csak olyan kicsi behatárolt rész állt rendelkezésre,mint a 8 kerekűeknél. Vagy TAB-79-ekben a deszanttér már nem ott van?

mackensen 2017.08.13. 22:24:42

@gyula0910: Ez az
en.wikipedia.org/wiki/M231_Firing_Port_Weapon
A deszanttér ott van, de nem visz egy egész lövészrajt. Alapból felderítésre szánták, a kezelőszemélyzeten kívül még négy embert szállít.

recon71 2017.08.13. 23:29:18

@mackensen: Közben én is rákerestem a magam csak magyarul tudó módján és kiderült tényleg igazad van. Már megint 1 makettes oldalon találtam csak róla képet. Ezért érdemes ezeket az oldalakat is figyelni. Sokszor több és jobb infót,adatot lehet megtudni tőlük,mint bárhonnan:

tamiyashop.jp/img/goods/L/35132.jpg

Nekem ez teljesen újdonság. Ezzel vajon,hogy céloztak első irányzék nélkül?

Az a fő bajom a BTR-es deszant ajtókkal,hogy nagyon kicsik. 1 felszerelt katona emlékeim szerint volt,hogy beakadt. Ha pedig az ajtónál lévő bénázik vagy eszméletét veszti,akkor már a többiek nem nagyon jutnak ki. A TAB-79-en ezért én mindenképp növeltem volna az ajtón,mivel azon elvileg elfért volna,még ha csak 4 embert is szállít. Ha már van ajtó és elfér,akkor már legyen tökéletesen használható! Persze,ha nincs neki valami nagy akadálya vagy hátránya,amiről laikusként én most nem tudok.

recon71 2017.08.13. 23:49:17

@mackensen: Törtem a fejem,hogy hol láttam anno olyan képet amin úgy gondoltam,hogy a katona a saját fegyverével tüzel és azt hiszem rájöttem. 1991-ben 1 oktatásra is használt makettes magazinban. De most már tudom,hogy csak félreértettem a képet,mert az látszott ahogy a katona vállból tüzel a lőrésen és ebből a BMP-ink hatására meg sem fordult a fejünkben,hogy az a fegyver nem a katona sajátja is lehet,hisz ugyan úgy nézett ki ami látszott belőle,mint a rendes. Pedig törtük is még a fejünk,mert nem értettük,hogy a katona hol látja a célt azon az érdekes lőrésen.
Egyébként azért bújtuk az ilyen magazinokat a seregben,mert 1991-ben miután kiderült,hogy az idegen hadsereg oktatási tananyag hihetetlenül rossz és elmaradott,külföldről behozott makettes katalógusokból oktattunk. A sereg könyveiben hihetetlenül rossz minőségű és sokszor hibás fekete-fehér képek voltak,ráadásul évtizedes lemaradásban. Míg a nyugatról behozott makettes katalógusokban tökéletesen láthatók voltak színesben még a legújabb típusok alváltozatainak is a különbségei,plusz olyan adatokat is feltüntettek,amikről mi csak álmodni mertünk.
Számomra döbbenet,hogy még a korábbi szövetségeseink technikáiról sem voltak a seregnek jobb anyagai,mint a nyugatiakról,sőt még azokat is összekeverték.

mackensen 2017.08.14. 19:53:17

Most, hogy jobban meggondolom a Marder A1-nek is voltak lőrései.

gunspotter · http://gunspotter.blog.hu/ 2017.08.15. 14:45:26

@dudi01: "Azt azért ne felejtsük el,hogy a legrosszabb minőségű AK-t ők gyártják"
Ez érdekes mivel az amcsik az egyik legjobbnak tartják a román AKM-eket, nem véletlenül:www.youtube.com/watch?v=kJn6SYFbHSw

gunspotter · http://gunspotter.blog.hu/ 2017.08.15. 16:06:35

@Combat Gear Admin: Na ezért a mondatomért mindjárt megkapom a dzsihádot, de azért kimondom: szerintem az AMD nem rossz fegyver. Vannak hiányosságai ez tény, de szerintem ezek javíthatóak. És ha az amcsik kisiparilag, házilag orvosolni tudták ezeket akkor mi miért nem? (költői kérdés volt)
Azt pedig rohadtul utálom,(és ne értsd félre, nem neked mondom) hogy manapság az a divat, hogy mindent leszarozunk ami magyar.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.08.15. 16:24:14

@gunspotter: Ez a vita már egyszer lezajlott, érvekkel -ellenérvekkel (combatgear.blog.hu/2015/07/06/amd_158) . Valóban lehetne rosszabb is, mint pl P-9RC vagy KGP-9, de valahogy nem sikerült se a bolgárok se a lengyelek nyomába érni.

Amúgy én se szeretem a mérhetetlen öngyűlöletet.

recon71 2017.08.15. 17:01:41

@gunspotter: Egyetértek,tényleg divat szarozni csak azért mert magyar. Én akkor sem szidom pl. a 2008M kialakítását,mert még mindig sokkal jobb tervezés,mint sok nagy hasonló cucca,mint pl. az amerikai nagy FLC. Az már más kérdés,ha a gyártás silány. De nem is fogok dicsérni semmit,ami magyar és nem érdemli meg,mint pl. az AMD. Hogy értsd a lényeget,1 AMD-vel felszerelt raj sokkal kisebb eséllyel marad életben 1 hosszabb csövű,hosszabb irányzóvonalas,arctámaszos fegyveres rajjal szemben. Magyarán az összes szomszédos ország karabélyosai nagyobb távról leszednének minket,mint mi őket. Túl nagy ár ez ahhoz,hogy a fegyverünk 5,5 cm-rel rövidebb legyen.

gunspotter · http://gunspotter.blog.hu/ 2017.08.15. 19:12:19

@gyula0910: Teljesen egyetértek. De ne a fegyvernek rójuk már fel a felsővezetés hibáját, akik desszantosoknak szánt fegyvert rendszeresítettek mindenkinek.

recon71 2017.08.15. 21:33:30

@gunspotter: Ebben igazad van,de ez még nem mentség arra,hogy ergonómiailag is rémálom,rossz markolat,nincs arctámasz és hogy 5,5 cm miatt ennyire rontottak minden hatásadaton. Rövidebb csőhossz és irányzóvonal a velük járó összes negatívummal. Ezt az 5,5 cm-es rövidítést elérhették volna úgy is,hogy ne romoljon ennyi minden.
Ráadásul az enyém válltámasz gombja állandóan kikezdte a kezemet. Döbbenet,hogy oda tették és úgy.

Ha levesszük a csőszájféket,akkor már tényleg jelentős a méret csökkenés,de még akkor is megcsinálhatták volna jóra a válltámaszt,a markolatot és a válltámasz gombot.

haix 2017.08.16. 10:36:37

@Partizán 414: Miért érzed ezt? Mert gyengébb a hazai fegyveres erők felszerelése mint a románoké, szlovákoké, cseheké, osztrákoké? Ez nem azért van mert magyar vagy. Ennek semmi köze ahhoz. A probléma, hogy nem költ hazán a fegyveres erőkre. Nincs fegyver, nincsenek modern járművek, nincs légierő nincs semmi. Csak a parasztvakítás megy. De azt jól nyomják az ilyen-olyan képesség dumával. Elavult a hadsereg, a rendőrség.

Partizán 414 2017.08.16. 16:27:09

@haix: Az hogy elavult az nem kérdés. Csak tudnám hogy meddig van még lejjebb, és hogy miért nem tudunk ennél jobbak lenni: mind felszereltség és vezetőség tekintetében. (+ sok minden másban is, lásd egészségügy. Mi képezzük állítólag a legjobb orvosokat, a leglepusztultabb kórházainkban...)

Kullancs1983 2017.08.16. 16:43:47

@Partizán 414: A haderőfejlesztés nem hoz szavazatot, sőt. Ha hozna, fejlesztenék. Az egészségügy más tészta, mikor fog a magyar bérek színvonala versenyezni a némettel?

camilló 2017.08.16. 20:59:38

@gyula0910: A Te fegyvereddel baj volt, akkor miért nem adtad oda a fegyvermesternek? Én személyesen lőttem be olyan fegyvert amivel 50-méterről nem találtuk el a céltáblát. Belövés után a lőszeres kartondobozokat lövöldöztem le a drótakadály tetejéről. Meséltem már amikor az oroszokhoz átvittek egy fegyvert és az orosz tiszt minden lövése talált, amíg az alhadnagy aki átvitte az AMD-t az oroszok fegyverével, finoman szólva nem teljesített jól. Aki tud lőni annak mindegy mit adnak a kezébe! Megint leírom annak a kornak annak a hadseregnek, annak a hadseregnek a feladatához teljesen jó volt az AMD, és szerintem most sem rossz fegyver. A válltámaszról már értekeztünk, hogy az öt pontos fegyverfogáshoz használnod kell. Az AMMSz-nek is válltámasza van. Az első markolat szerintem nem kényelmetlen, de ízlések és pofonok...:)

recon71 2017.08.16. 21:32:52

@camilló: Mert nem a pontosságával volt a baj,az tökéletes volt,hisz hadtest harmadik voltam vele. Az volt a fő baj,hogy a kategóriája volt gyengébb,mint a lehetségesebb ellenfeleinké.
Párbajban,az AMD hatásos lőtávolságán belül is az AMMSZ-esek verték az AMD-s tűzcsoportokat. Köszönhetően a jobb ballisztikának,jobb uralhatóságnak,arctámasznak (gyorsabb,könnyebb célzás),hosszabb irányzóvonalnak. Volt is reklamálás,hogy ez így nem ferr.

Ahogy én tanultam lőni anno,úgy az arctámasza használhatatlan. Legalábbis az én testfelépítésemnek. De nem csak én reklamálok miatta,ezért biztos,hogy sokaknak ugyan így használhatatlan.

Szerinted az ferr,ha az ellenség átlag lövészének a fegyvere nagyobb távról vagy közelebbről kisebb célpontként előbb eltalál nagy eséllyel,mint te őt? Még a tervezője is megmondta,hogy erre a szerepre alkalmatlan,nem erre szánta,neki is mond meg,hogy téved!

@Partizán 414: @haix: Ez nagyrészt nem pénz kérdés,legalábbis a személyi felszerelések terén,hisz sok más sereg kevesebből használ jobbat. Nálunk csak azért szar a legtöbb minden,mert a hozzánemértésnek és korrupciónak köszönhetően nem arra költik amire kéne,hanem arra ami pár ember zsebét jobban megtömi.
Említettem,hogy a 90-es években bebizonyítottuk,hogy olcsóbban sokkal jobbat lehet csinálni. Aztán,hogy ki ne derüljön,titkosítottak mindent,a mi példányainkat meg eltüntették. Érdemes lett volna látni a fejlesztés fejének arcát,amikor úgy csinált,de nagyon rosszul játszotta meg magát,mintha nem értené,hogy miről beszélünk,hisz ott az aktákban nincs semmi ilyesminek nyoma,főleg,hogy még ő iktatta hozzá nagy csodálkozva az adatokon.

recon71 2017.08.16. 23:38:20

@camilló: "Aki tud lőni annak mindegy mit adnak a kezébe!"

Ezen nem tudom túltenni magam. Csak meg ne hallja valaki okos politikus,mert akkor tényleg végünk lesz. Ezek szerint nem muszáj korszerű fegyver,elég ha adunk elöltöltős muskétákat és arra profin kiképezzük őket? Vagy nyilat? Szerinted 1 profi muskétásokból,nyilasokból álló hadsereg,leküzdhet 1 gépkarabélyos sereget? Nagy emberek is mondanak hülyeségeket.

Partizán 414 2017.08.17. 19:34:10

@Kullancs1983: A németeknél akkora a túltelítettség dolgozóban, hogy iszonyat. Már cikk is van arról, hogy a berlinieknek tele van a töke azzal, hogy a pincér nem tud németül, hanem angolul kell vele beszélni.

Egyébként igen, egyetértek ezzel, csak azt nem tudom mire megy ki itt a játék: mindenki elhúzza innen a csíkot, itt meg üresedés lesz, mert nem lehet megélni. Kik fognak itt maradni? Kitaláltad? Aki vagy hü-lye ahhoz, hogy elhúzzon innen, aki nem tud, és aki gazdag, vagy olyan munkája van hogy államhoz kötött, vagy öreg. Egyszerűen fogalmaz: Vándorrá váltunk mi újra és soha nem térünk majd haza, mert nem lesz miért.

Kullancs1983 2017.08.17. 20:38:50

@Partizán 414: Németül beszélő orvosból viszont kevesebb van, az meg épp nem ritka Magyarországon, igaz? És hogy egy ismerősömet idézzem, Magyarországon mindenki sír, hogy éhen fog halni, de plazmatévéje van, meg új autója. Aki akar talál munkát, és meg is fizetik, ezt tapasztalatból mondom.

recon71 2017.08.17. 21:26:01

@Partizán 414: Hihetetlen,de @Kullancs1983:-csal értek egyet,legalábbis én is ezt tapasztalom. Pár éve nem volt munka,se pénz,mindenki sírt. Most túl sok a munka és sokkal többet keresnek az emberek,mint ami elég. Szórják a pénzt,plazmatévé,új autó és mégis mindenki sír most is. Mert nyugaton még többet adnak. Most munkaerő hiány van,nekem sincs elég emberem,tele a környék vajdasági,erdélyi munkaerővel,mert tényleg rengetegen dolgoznak külföldön.
Megjegyzem van 1 rakás ismerősöm,aki nyugaton dolgozik szar melót sok pénzért és mégis csóró itthon,míg mások itthon fele annyiból is nagy lábon élnek. Valaki havi fél millióból sem jön ki,valaki meg a havi 2-3-százezerből is király.

Erre a legjobb példa az Afganisztánban éveket dolgozó haverom. Már évek óta itthon van,vett házat,autót és eszébe sincs dolgozni valamit is,úgy megvan a régi kinti keresetéből. Míg egyes társai már ott kint kölcsön kéregettek,hogy ne üres kézzel jöjjenek haza.

Partizán 414 2017.08.18. 18:00:09

@gyula0910: Afganisztán? Gondolom valamilyen katonai dolog lehetett.... Monjuk ahhoz nagy ész kell hogy valaki üres kézzel térjen haza.

recon71 2017.08.18. 21:21:48

@Partizán 414: Inkább fegyveres biztonsági munkának mondanám.
Nincs az a pénz amit ne tudna pár ember értelmetlenül elszórni.

Tom Sinner 2017.08.19. 08:31:10

@Combat Gear Admin: Ők az AMP-re mondták ezt, nem? Az AMD-t az olcsósága miatt szeretik, nem?
Más. Ha már szóba került az AMD, nem emlékszem biztosan rá, de az elülső pisztolymarkolat 100%-ban ugyanaz, mint a hátsó, csak kifordítva? Ha most én veszek a zinternetről akármilyet, az tuti jó lesz előre is?

Tom Sinner 2017.08.19. 08:51:41

@gyula0910: Ez az egész probléma abból ered, hogy az országot torz módon "építették" fel. Nyugaton van minden, de az ember mindig a jobbra törekszik, így hiába jobb a fizetés, mint nálunk, keleten, mégis mennek. Ide meg nem hoznak semmit, és ha már innen muszáj menni, akkor már inkább külföld, mint Nyugat-Magyarország. Ha már úgy sem vagy otthon, nem mindegy, hol vagy? Akkor már legalább pénzed legyen. Így meg kiürül a kelet is, de a cigányok bezzeg szaporodnak mint a nyulak, megágyazva ezzel egy újabb Trianonnak. Csak én vagyok ilyen hülye, hogy szeretnék szűkebb pátriámban megmaradni. Korábban példátlan toborzással előttem is elhúzták a mézes madzagot, mentem, felszereltem, aztán kiderült, hogy átbasztak, nem csak engem, hanem ezernyi kollégámat, most meg itt agitálnak, hogy maradjunk már 2-300 km-re otthontól egy putriban, mert lakhatsz egy szobában négy emberrel, mehetsz minden nap dolgozni, így meg haza viheted a nettó 200-at. Meg a f*szomat, azt. Mindenki tisztában van azzal, hogy ha nem maradunk, összeomlik a rendszer, de bánja a halál, ha nem akarnak normálisan megfizetni. Ott ahol, olyan munkáért amilyenért (annyira túl vannak terhelve az emberek, hogy a régiek is sorra roppannak össze) minimum egy 100-assal többet kellene fizessenek, hogy befogjam a számat, de inkább a dupláját. És mégsem. Így meg inkább megyek haza, keresek 2-3-40 ezerrel kevesebbet, de legalább otthon vagyok, nyugodtan, és nincs semmiért büntetőjogi felelősségem.

estván 2017.08.19. 13:59:52

@Tom Sinner: Az AMD hátsó és első markolata valóban megegyezik, illetve szintén jó rá a 63 D/F fa markolata előre és hátra is.
Valószínűleg egyéb AK markolatokkal (régebbi, szovjet, stb.) is megoldható, más kérdés az ergonómia mert azok eredetileg csak hátsónak vannak tervezve.
Eredeti műanyag AMD markolat simán kapható amúgy, nem kell "akárhonnan" rendelni kínyait. ;)

recon71 2017.08.19. 15:41:58

@Tom Sinner: Én úgy tudom,hogy az elején még Afganisztánban is dicsérték az AMD-ket,mert jobb állapotban voltak,mint a régi AK-ik. Sokkal kevesebb akadályt produkáltak. Viszont idővel egyre többször derült ki,hogy az ellenfelek AK-ival nem tudják felvenni velük a versenyt és már inkább szidták őket,mint dicsérték.
Egyébként pár hónapja volt 1 riportfilm azt hiszem az ATV-n a kurdok harcáról az ISIS ellen és döbbenet,hogy mennyi rossz AK-juk volt. Alig tudták megtartani a lövészetet,mert annyi AK-juk volt működésképtelen.

Nagy igazságokat írtál,tényleg ez van,én is ezt látom. Annyi különbséggel,hogy voltam ilyen szálláson és valahol vagy tízen vannak 1 szobában. Igaz valahol csak ketten,ez szerencse kérdése. Sok ember 1 házban,sok konfliktussal jár és ez nem a sereg,ahol fegyelmet tartanak. Én azt mondom,hogy amíg itt is keresek annyit,hogy elég,addig hülye lennék kimenni nyugatra. Inkább legyen jó életem továbbra is ennyiért,mint nagyon szar sokkal többért!

recon71 2017.08.19. 16:09:48

@Tom Sinner: Egyébként ez a "torz ország felépítés" talán mindenhol meg van. Oda kell tenni a gyárakat,ahol a legtöbb hasznot hozzák. Oda kell tenni a bányákat,ahol van mit bányászni. A hegyekbe sem nagyon lehet búzát termeszteni és hasonlók. Ez ellen nincs mit tenni.

Különben az AMD azért is kelendő a civilek körében,mert különlegesség. Nagyon más,mint a többi sok ezer kapható AK. Az,hogy rövidebb is,más is,deszant fegyverként is árulják,mind vonzóvá teszi. Meg a Rambo 3 is. Mennyire ki szerettük volna próbálni sorosként úgy is,mint a filmben! Bár mindenki azt mondta,hogy úgy képtelenség. Még én is vennék belőle,de ettől még inkább mennék rendes AK-val rendes AK-k ellen,mert más kategória. Ha rejteni kéne mondjuk 1 kabátka alá és csak közelre kellene vele lőni,akkor választanám esetleg az AMD-t.

Tom Sinner 2017.08.19. 17:41:47

@estván: Pont ezért kérdeztem, hogy jól emlékszem-e, hogy tök mindegy milyet rendelek, ha találok eredetit, biztosan jó lesz e előre? De akkor jól emlékeztem.

Tom Sinner 2017.08.19. 17:46:25

@gyula0910: "Egyébként ez a "torz ország felépítés" talán mindenhol meg van. Oda kell tenni a gyárakat,ahol a legtöbb hasznot hozzák. Oda kell tenni a bányákat,ahol van mit bányászni. A hegyekbe sem nagyon lehet búzát termeszteni és hasonlók. Ez ellen nincs mit tenni." - ezzel nem teljesen értek egyet. Nyugat Magyarországon miért hoz több hasznot egy gyár, mint keleten? Onnan is vinni kell valamerre a kész terméket, autópálya, reptér stb meg itt is van. Meg van munkaerő is, ami helyben szeretne megélni, mégsem hagyják. A multik léptékével mérve az a 2-3-400 km oly mindegy, ami egy Nyugat-magyarországi, meg egy keleti gyár közt van. Simán települhetnének ide is, de nem, mind Nyugatra megy, ahol már a meglévőek is emberhiánnyal küszködnek.

blogen 2017.08.19. 23:34:12

@Tom Sinner: Nem mindegy. A fejlődésnek tengelyei vannak, amelyek mentén az áruk jó része áramlik. Magyarország esetében ez egy Bécstől-Belgrádig hajló félhold mentén terül el, aminek a közepén Budapest van. Minden más mellékvágány, ahová fölöslegesen kitérni kell. Nem is térnek ki a multik, legalábbis azok nem, akik a legtöbbet exportálják Nyugat felé. Mert minden kilométer letérés az M1-M0-M5 tengelyről fölösleges kiadás lenne nekik. Nincs se a magyar államnak, se az Európai Úniónak semmilyen eszköze, hogy változtasson ezen. Hiába építenek autópályákat kelet felé, hiába újítanak fel vasutakat, azok a fő exportőrök, akik Nyugat felé exportálnak nem fognak semmi pénzért letérni erről a tengelyről.

Egyes beszállítók lehetnek keleten, de a fő gyárak soha nem lesznek ott.

blogen 2017.08.19. 23:39:15

@Tom Sinner: Nagyon helyesen teszed ha lelépsz. Minél többen mentek el, minél hamarabb, annál gyorsabban fognak emelkedni a maradók bérei, hogy ne omoljon össze a rendszer! És mivel legkönnyebb azokat felszerelni, akik már ismerik a munkát, ezért könnyen lehet, hogy néhány hónap múlva, egy sokkal magasabb bérért szerződhettek le újra.

Tom Sinner 2017.08.20. 08:55:02

@blogen: Az értelmesebbje vágja ezt a témát, csak az a baj, hogy nem csak a pénz miatt jöttünk a céghez, volt a történetnek másik része is, amivel együtt tűnt a dolog "kerek egésznek". Az hiányzik, és nem is nagyon lesz belőle semmi. Ha már most drasztikusan emelkednének a bérek, akkor én is maradnék, no nem életvitelszerűen, hanem néhány hónapig, hogy ne kelljen akármilyen melóval beérnem, amikor hazajövök, hogy minél könnyebb és egyszerűbb legyen a váltás. Így viszont az egész tárgytalan. Egy hazugsággal nagyon sok ember életét keserítették meg odafent...
Mondjuk azokat, akik csak azért maradnak, hogy meglegyen az a k*rva aranycsillag a sáv alatt, nem nagyon tudom sajnálni, főleg, hogy kényelmes munkájukat esetenként 400.000-es fizetéssel hagyták ott azért hogy idejöjjenek, meg fasza családi házat adnak fel egy putriért, azt' annyira mindegy, mit szól hozzá a család...

Partizán 414 2017.08.20. 13:36:21

Ez a 10 ember 1 szóbában horror. Én koleszban voltam 1 szobában rajtam kívül 5-en (tehát összesen 1 szóba 6 ember.)

Horror volt öcsém.(Katonák előtt kimondani hogy "horror volt" rossz omen, de én nem vagyok katona, és sajnálatos módon nem is vagyok alkalmas katonának.)

Nálam rajtam kívül 3 ember a határ/szoba. ( Ha kényszer sorozás után 1 barrakban lennék 50-en emberrel hidd el befognám a szám, mert az más...)
(És mindjárt jönnek a cinkelések 3,2,1 és....)

Tom Sinner 2017.08.20. 13:54:29

@Partizán 414: Ez a "mindjárt jönnek a (...) 3...2..1.." tipusú hozzászólások elég b*zisak. Amúgy jól írod. Marha vicces tud lenni, már akkor amikor a hatfős körletben csak egy valaki horkol, de az úgy, hogy egy MTZ mellette meg sem merne szólalni. Meg takarodó után, mikor már mindenki aludna, 10-kor beállít, felkapcsolja a nagy lámpát, ha már ő nem alszik, ne aludjon senki, és neki áll matatni a szekrényében stb. Volt hogy a csávót én költöttem fel hajnalban, úgy nem bírtam már idegekkel a horkolását, hogy öcsém feküdj már az oldaladra, mert senki nem tud tőled aludni. Ideig óráig ez elmegy, főleg, ha legalább hétvégente haza tudsz járni, de életvitelszerűen képtelenség így élni. (momentán tőlünk ezt várják el)

Partizán 414 2017.08.20. 19:12:32

@Tom Sinner: Szerintem azt az embert nem kedvelitek, jól érzem ugye? :D Ez nagy barakkban történt, ha jól értem? Ha szekrény matatás van az + hány órával tolódik el akkor az alvás idő ott mindenkinek? ( Ha jól értelmezem a szekrényben elkezd matatni dolgot, hogy "mi ez a kupleráj?" és ki dobálja a cuccokat, felfordít mindent, és utána csináld meg jól dolog?)

Partizán 414 2017.08.20. 19:13:34

@Partizán 414: Bocs, a hatfős körleten át futtotam a szemem, azt értem, de a szekrényben elkezd matatni dolgot nem értem.

Tom Sinner 2017.08.20. 19:41:07

Napközben nincs baj vele, este csinálja a hülyeségeit. A pakolászás az annyi, hogy kiveszi, berakja a cuccait, nyikorgatja a szekrényt, meg felkapcsolja a lámpákat mert nincs a telefonján led, meg nem lát a félhomályban, ilyenek, semmi extra. Mi ezeken már rég túl vagyunk, nyilván mi is készülünk vacsorázni, tusolni, stb, de időben, és ha még nem is alszunk, de azért nem igyekszünk nem zavarni a másikat, még ha ez sokaknak nem is egyszerű dolog. Őt nem érdekli ez, és még fel van háborodva, ha szólunk neki. Aztán meg mikor elalszik, akkor meg úgy horkol, hogy zeng az egész körlet tőle. És ez csak egy ember a hatból. Szóval nem egyszerű több idegen emberrel együtt élni.
Barakknak is lehet éppen mondani, egy nagy több szintes épületről van szó, több háló-körlettel, meg a lakhatáshoz szükséges egyéb helyiségekkel, kiképzők irodáival, hasonlókkal.

Partizán 414 2017.08.20. 21:24:54

@Tom Sinner: Egy kérdésem lenne a fegyver technikusokról:

A szocializmus idejében ők valami kivételezett emberek voltak a hadseregben. Ez a mai napig így van?

A Hadseregben a fegyvertechnikusok azok ugye hadállomány beli katonák, nem pedig valami civil a közeli panelból?

camilló 2017.08.20. 21:48:13

@Partizán 414: Semmi kivételezés nem volt a fegyvermesterekkel. Az ellátó századok állományába tartoztak. Nálunk volt külön műhely és külön műhelykocsi is nekik. Sorállományú ugyan úgy volt mint hivatásos közöttük, és talán még polgári alkalmazottak is bár ők inkább az elhelyezés állományában voltak. Nem is értem, miért lettek volna kivételezettek??

camilló 2017.08.20. 21:48:52

@Tom Sinner: Csak nem beálltál katonának??:)

gunspotter · http://gunspotter.blog.hu/ 2017.08.20. 23:37:25

@Partizán 414: Ismerős a szitu csak mi egy kb. 5x4-es szobábábban voltunk 7-en (papíron nyoc fős volt de még egy embert nem mertek berakni)

@Tom Sinner: Nekünk esetenként horkoló versenynben is volt részünk mivel 2 db ilyen szobatársunk is volt és ők gyaran egyszerre zendítettek rá. Viszont kifejlesztettünk rá egy kíméletes de hatásos módszert:a horkolók ágyát megrugdosva/rázva mindig abbahagyták de fel sem riadtak álmukból :)

recon71 2017.08.21. 02:29:49

@gunspotter: @Partizán 414: @Tom Sinner: Azért ez még mindig sokkal jobb helyzet,mint itt a felénk elszállásolt vendégmunkásoké. A seregben van valamilyen szintű fegyelem,ott azért nem nagyon hagyják,hogy tök részegen késsel kergesse az egyik a másikat. Volt,hogy 2 erdélyi csaj sírva hívott,hogy menjek mentsem meg őket,mert be vannak zárkózva a szobába,mert az egyik részeg lakótársuk meg akarja ölni őket. Minden helyzetben szar a közös élet,az összezártság,de így a civileknél ez sokkal durvább. Szoktak panaszkodni,hogy mennyire szar,de otthon meg a pénz hiány miatt szar. Aztán valakinek meg marha jó,mert olyan szállás jutott neki,hogy ketten vannak a pasijával. A szerencsén dől el leginkább,hogy ki melyik talált szállásra kerül. De olyan is van,hogy 2 barátnő összeügyeskedte,hogy csak ők ketten legyenek 1 helyen. De a többségnek szerintem nincs ilyen szerencséje,ők sokad magukkal kénytelenek élni.

recon71 2017.08.21. 02:35:20

@Partizán 414: A mi fegyvermesterünk 90-91-ben 1 öreg pocakos civil bácsi volt -legalábbis akire emlékszem- aki nem volt éppen a helyzet magaslatán. A PA-mon sem tudta mi a hiba,miközben én teljesen laikusként pillanatok alatt megtaláltam. Megdöbbentett. Nem kizárt,hogy csak kinevezték fegyvermesternek,mert 1 mesternek ez nem okozhatott volna gondot. De emlékeim szerint más is szidta őket.

Partizán 414 2017.08.21. 14:02:35

@camilló: Édesapám a 60-as - 70-es években volt katona, ő mondta hogy "de jó volt nekik".

Partizán 414 2017.08.21. 14:03:15

@gunspotter: Részvétem a magánéletednek ami akkoriban volt, abban a szobában :D

Partizán 414 2017.08.21. 14:03:47

@gyula0910: Gondolom volt egy kis flaskája is, a mellény zsebben, ugye? :D

Partizán 414 2017.08.21. 14:05:03

@gyula0910: Ez most egy normál munkavállalás külföldön? Ekkora horror öcsém egy élet a munkás szálláson? Rendőrség nem lett az ügyből?

recon71 2017.08.21. 16:50:02

@Partizán 414: Persze gondolom nem mindenhol vannak ekkora zűrök,de kisebbek mindenhol. Ahol sok ember van,ott mindig van olyan aki nem eléggé toleráns,nem bír viselkedni vagy csak nincs annyi esze sem,hogy vele van a baj. Itt a blogon sem tudja mindenki,hogy vele van a baj,ha másoknak kellemetlenséget okoz. Ilyen esetekről mindenki panaszkodik. A seregben azért vannak alapvető szabályok,hogy takarodó után nincs hangos mulatás,meg részegen hőbörgés. Ezeken a helyeken meg elég,ha csak 1 ember ilyen. A lányok panaszkodtak,hogy így nehéz pihenni.

A lányok akkor nekem szóltak először,én szóltam 1 főrendőrnek,mert nem akartam ezért is bíróságra járogatni. Főleg,ha kés van az illetőnél,nem lehet finomkodni. De sajna fogalmam sem volt mi az utcának a neve és mennyi a házszám,úgyhogy kénytelen voltam én kimenni,mielőtt nem lesz késő. Szerencsére mire kiértem már megoldódott az ügy valahogy. A lányok már kint sírdogáltak,a támadó meg nem volt sehol. Nem akarták elmondani,hogy hogyan oldódott meg az eset.

camilló 2017.08.21. 18:06:22

@Partizán 414: Én is a Kádár katonája voltam. Minden seregben vannak jó beosztások, de a fegyvermester nem volt irigyelt nálunk. Az írnokok jelentették az elitet. De jó volt a parancsnoki sofőrnek is, az elhárításnál lévőknek meg lehet még sorolni. Ezek a beosztások azért voltak jók, mert a hazamenés könnyebben intéződött a számukra. Egy fegyvermesterrel ki a fene törődik??

Partizán 414 2017.08.21. 19:44:00

@camilló: Értem akkor. Tehát ugyanolyan katonák voltak mint a többiek, akik pucolták és karbantartották a hadsereg lőfegyvereit. (Esetenként javították, beállították, stb.)

Partizán 414 2017.08.21. 19:44:39

@gyula0910: Kutya egy dolog volt az akkor is. Kár hogy nem kaptad el, de kár!...

camilló 2017.08.21. 20:20:29

@Partizán 414: Mindenkit kiképeztek valamire. Ugye volt az alapkiképzés ahol, valóban az alapokat kaptad meg. Kikerülve a csapathoz folyt a szakkiképzés. Nos akit fegyvermesternek osztottak be, az olyan kiképzést kapott. Általánosságban el lehet mondani, hogy a másod időszakos katonát tekintették "teljes értékűnek", kevés kivételtől eltekintve. Nekik az volt a feladatuk, hogy a fegyvereket javítsák. Az autószerelőnek meg, hogy az autókat. Semmi misztikum nem volt benne. Mondjuk akiknek volt műhelyük, vagy külön terem ahol az idejük nagy részét töltötték, azoknak ha úgy tetszik, bizonyos tekintetben jobb volt mint a sima katonának, de ahogy írtam előnyöket csak a fentebb felsoroltak tudtak szerezni. Talán kihagytam a raktárost.

recon71 2017.08.21. 21:36:09

@Partizán 414: Én örültem,hogy nem nekem kellett megoldanom. Ha jó a figura a késsel és nincs jó napom,neki meg igen,nagyon szarul jöhetek ki. Ha nem annyira jó a figura a késsel és nincs is jó napja,akkor megint csak szarul jövök ki,mert akkor megint csak meghúzkodnak amiért önbíráskodtam. Ráadásul 1 ilyen helyzetben az adrenalintól nem egyszerű leállni akkor sem amikor a másik már feladta,az emberből ki tud jönni az az állat,amiről nem is hitte,hogy benne van és azért már tényleg elég súlyos ítéleteket szoktak osztogatni. Szóval ebből csak szarul jöhettem volna ki.

@camilló: Én csak 1 öreg nagy hasú nyugdíjas korúnak kinéző civil ruhás bácsira emlékszem,mint fegyvermesterre a lövészetek alkalmával. Az volt a dolga,hogy a működőképtelen fegyvereket kellet,ha tudta újra működésre bírni,mondjuk rugócserével. De leginkább a pontatlan fegyvereket állította be 1 célzó tüske szerűséggel (lehet nem így hívták),bár nem nagyon szoktak az eredménnyel megelégedve lenni.

estván 2017.08.21. 22:32:03

@Partizán 414: A saját fegyverét mindenki maga pucolja, tartja karban lövészet, gyakorlat, őrség leadása stb. után, vagy ha az elöljárónak nincs jobb ötlete. :) A fegyverzettechnikai műhely a deformációval, töréssel, ilyesmivel járó problémákat orvosolja, valamint valóban az ő dolguk (lenne) a fegyverek időszakos felülvizsgálata, belövése.

recon71 2017.08.23. 00:37:46

@gunspotter: @Partizán 414: @Tom Sinner: Azt hiszem pont jó példa,hogy mennyire nagy esély van arra,ha sokan vannak együtt,hogy konfliktusok lesznek! Az egyik munkahelyen 5 "barát" dolgozik együtt,de az egyik sutyiban beleeszik a társak kajájába. Nem hiszem,hogy úgy gondolná,hogy vele van a baj. A másik munkahelyen csak ketten vannak,de az egyik lazán eltünteti a másik kajáját is,nem foglalkozik vele. Még az sem érdekli,hogy tök egyértelmű,hogy ő volt. De az sem érdekli,hogy a másik nem dohányzik,telefüstöli a helységet.

Tom Sinner 2017.08.23. 08:13:21

@gyula0910: Múlt héten volt rá példa, hogy bekattant egy cigánygyerek, mert nem sikerült a vizsgája, és befenyegette az épületet, hogy éjszaka mindenki meg lesz késelve. Volt ÜTI meg minden, meg elzárták a srácot, meg szóltak minden hálókörletnek, hogy zárják a szobákat éjjelre. Nem tudom, utána mi lett vele. Gondolom könnyes búcsút vettek tőle másnap.

Tom Sinner 2017.08.23. 08:22:22

@gyula0910: Erre is van példa nálunk, a hűtőben gyakori felirat a csomagolásokon, hogy "Fantom, kérlek ne edd meg". Nekem már a sokadik pudingom tűnt el.

recon71 2017.08.23. 14:43:27

@Tom Sinner: Akkor ezek szerint csak annyi a különbség,hogy a seregben még nem engedik,hogy éjszaka mulassanak a részegek,meg van aki megfékezze a bevadultakat.


süti beállítások módosítása