Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Tálibok meggyalázása (18+)

2012.01.15. 18:25 :: Combat Gear Admin

 

Szinte az összes külföldi híroldal átvette azt a képet és videót, amin négy tengerészgyalogos halottakra - vélhetően tálib-ellenállókra - vizel rá. Tettükkel sikerült a közvéleményt szeretett alakulatuk és bajtársaik ellen hergelni.
 
Kezdjük azzal, hogy az igazság, mint fogalom nem egységes minden ember számára. Fontos különböző nézőpontokból megvizsgálni egy-egy eseményt, és megérteni, hogy az miért történhetett úgy és aki megtette az mit is gondolt.
 
A felháborodás az ügy kapcsán teljesen jogos, hiszen az Egyesült Államok folyamatosan hírdeti erkölcsi felsőbbrendűségét és nemes szándékait. Nem beszélve a Tengerészgyalogságról, ami hagyományairól és erkölcseiről híres.
 
Ezekkel szöges ellentétben áll az a - finoman fogalmazva is - felelőtlen, éretlen és tiszteletlen magatartás amit ezúttal az ellenségeik halottjaival szemben tanúsítottak. Nem csak négy halottat, hanem a nyugati világ által hírdetett erkölcsöt és morált is sikerült levizelni. 
 
Ez pedig igen komoly probléma a XXI. században, mivel míg mondjuk a keresztes háborúk idején nem alakulhatott ki ekkora botrány egy elszigetelt esetből, manapság ez az egy perces felvétel elég arra, hogy egy teljes haderő hitelességét alá ássa, mindezt a teljes világ szeme láttára.
 
A táliboknak a felvétel készítője és kiszivárogtatója tálcán kínálta a létező legmodernebb fegyvert. A felvétel bejárta a világot és kiváló propaganda és toborzó anyagként fog szolgálni az olyan szervezetek számára, amelyek célja az USA és a szövetségesei elleni harc.
 
Az efféle felvételek könnyűszerrel toboroznak és szítanak gyűlöletet, mivel nem csak egyszerű hullagyalázásként hanem az iszlám elleni támadásként és tiszteletlenségként is értelmezhetőek. Kiválóan letolhatók egyszerűbb emberek torkán.
 
Tíz év alatt nagy nehezen, igen kemény munkával sikerült némi bizalmat szerezni az afgán nép körében. Sok jelentős eredményt értek el a különböző szervezetek és maga az ISAF is. Most a kínos hallgatás és a bűnösök felelősségre vonása mellett ezt a helyzetet igen nehéz lesz lekommunikálni és lemosni magukról a szégyenfoltot.

Mivel ez egy igen friss esemény, ezért egyelőre csak a nyugati világ háborodott fel, és az amúgy is teli tárral küzdő háború ellenes aktivisták jutottak újabb munícióhoz.
 
A közvélemény két oldalra szakadt. Az egyik fél mélyen elítéli a katonák tettét és meg vannak döbbenve, hogy az amúgy gyilkolásra drága pénzen kiképzett tengerészgyalogosok ilyen alávaló dolgokat is csinálnak.

A másik oldal nem teljesen egységes. Egyfelől vannak a véresszájú patrióták, aki terroristákról beszélnek és 9/11-re hivatkozva helyeslik a dolgot. Másfelől ott vannak a realistább veteránok, akik noha nem igazán örülnek a történteknek, mert felfogják, hogy mekkora kárt okozott ez a négy srác, de ők a potenciális ellenséget látják a négy halottban akik adott esetben őket és a társaikat gondolkodás nélkül felrobbantanák őket. Innentől kezdve ők sem ítélik el különösebben a történteket.

Vajon lehet-e igazolni a hullagyalázást azzal, hogy adott esetben ezek a tálibok a négy srácot levágott fejjel húzták volna végig egy poros úton, mindezt videóra véve, az USA ellenes világ ünneplésének közepette?
 
A katonák, akik egyébként tengerészgyalogosok, mint kiderült nem átlagos beosztásban voltak, hanem Scout Sniper-ek (felderítő mesterlövészek), a 2. Tengerészgyalogos Ezred 3. Zászlóaljától.Tehát nem egyszerű srácokról van szó, hanem a korábban is és napjainkban is elitnek számító alakulat tagjairól, akiktől némileg többet várhattunk volna. Legalább annyira lehettek volna előrelátóak, hogy nem engedik lefilmezni ezt az egészet.

A tengerészgyalogosok egy hét hónapos külszolgálat során olyan extrém pszichikai terhelésnek vannak kitéve, ami nagyon nagy hatást gyakorol a gondolkodásukra és az ítélőképességükre.
 
Hazai intézményekben is tanítják, - nyilvánosan vagy nem nyilvánosan - hogy sok esetben a harcoló katonák a leküzdendő ellenséget egy idő után nem emberi lénynek, hanem csupán célpontnak, "bukó célnak", élettelen dolognak, vagy tárgynak tekintik.

Ezért a gondolkodásmódért ők nem hibáztathatók igazából, hiszen arra képzik őket, hogy alkalomadtán embereket öljenek és ezzel valahogy meg kell bírkózniuk.
 
Ha minden ellenséget akivel végeznek, érző, szerethető, családos emberi lényként tartanának számon, akkor nagyon hamar beleroppannának a rájuk háruló feladatokba.

Ez a gondolkodásmód, az ellenség tárgyként és nem emberként való kezelése, viszont ilyen eseményekhez vezet minden háborúban, más kérdés, hogy ezekről a közvélemény a legtöbb esetben nem szerez tudomást. A hadseregek gondosan ügyelnek az efféle ügyek eltusolására mivel hatalmas károkat képesek okozni, és alapvető dolgokat kérdőjeleznek meg. Ugyanis a közvélemény, ami leginkább fogyasztója a híreknek, nem képes megérteni és a helyén kezelni ezeket az eseteket.

Mindezek ellenére, természetesen semmi nem szolgáltat indokot efféle cselekedetekre, de fontos megérteni, hogy az ott harcoló katonák másképp gondolkodnak mint egy átlagos ember. Nem az elemi gonoszság munkál a cselekedeteik mögött, hanem az elméjük a valóságnak egy nagy szeletét egyszerűen kizárja, pusztán azért, hogy ne omoljanak össze a rájuk kiszabott embertelen feladatok súlya alatt.
 
Az ő fejükben minden bizonnyal ez a cselekedet egy gyerekes csínytevés szintjét ütötte meg csupán, nem érezték át a valódi súlyát és azt, hogy egy ilyen esemény normális emberi szemmel nézve mennyire alávaló és megbotránkoztató.
 
A legfurcsább az egészben az, hogy a közvélemény nagy részének a szemében teljesen elfogadható, hogy egy külföldi országban embereket gyilkolnak a katonák, felháborodást csak az okoz, ha le is vizelik az áldozataik holttestét.

 



89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr923549573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Harkov 2012.01.16. 09:40:53

Én is elítélem ezt dolgot.Nagyobb kárt okoztak ezzel maguknak mintha kiirtottak volna egy egész falut. Persze ez költői túlzás.Viszont nem értem ha megcsinálják minek filmezik le?A mai világban semmi digitális dolog nem maradhat titokban.
Abban is egyetértünk, hogy senki nem értheti meg a fronton lévő katonák lelkivilágát.Főleg egy nem reguláris ellenség ellen harcolókét.Erre nem lehet felkészülni max készülni rá.
Ennek a "háborúnak" sose lesz vége...

apravetz 2012.01.16. 10:56:14

A probléma ott van, hogy kikerült.
Amit nem lát az ember, az nem is fáj. Állítom, hogy ez csak a jéghegy csúcsa, de ezt most mindenki látta, és az iszlám világban - valami hihetetlen álszent módon, mindenféle, általuk bőszen megvetett normára hivatkozva - erősen érzékenykednek. Persze fordítva a nyugati társadalmakban ugyan ez menne.
De az a négy grunt most annyit rontott a helyzeten, amennyit több ezer talibán harcos véres-verejtékes "munkával" sem tudna egykönnyen.
A "szívek és elmék" megnyerése nagyon nehéz, és egy ilyen eset annullálja több tízezer ember sokévi munkáját.
Másrészt viszont hitetlen nyugati harczosok elég ritkán csonkítják/fejezik le élő foglyaikat a társadalom legnagyobb megelégedésére...
Magánemberként egyébként teljesen megértem a srácokat, de nagyon felelőtlen ökrök módjára viselkedtek

@Harkov: "Nagyobb kárt okoztak ezzel maguknak mintha kiirtottak volna egy egész falut."

Ezt azért nem gondoltad komolyan remélem.

Harkov 2012.01.16. 11:00:57

@apravetz:

Persze ,hogy nem gondoltam komolyan.Átvitt értelembe gondoltam.Ha kiirtanak egy falut de nem veszik videóra azt jó eséllyel nem tudjuk meg vagy nem verik ekkora dobra.
Azt viszont nem értem, hogy engedik ezt a nyilvánosságra kerülni.A Magyar Honvédséghez anno egy mobilt se lehetett bevinni...

apravetz 2012.01.16. 11:19:59

@Harkov:
Manapság nehéz elkerülni a médianyilvánosságot, egy falu legyalulásánál meg lehetetlen lenne, szóval hagyjuk azt a falus dolgot.
Okostelefonokat és sisakkamerákat meg hivatalból is használnak.

Harkov 2012.01.16. 11:25:55

Igazad van rossz példa volt.A lényeg, hogy ez az incidens nem használt az amerikaiak megítélésének.

XPS 2012.01.16. 11:45:43

@apravetz: Azért a nászmenet lebombázása, vagy a vízszállító tanker és a vízre váró népek támadása is olyan volt, mait kimagyaráztak, elsimult.

Valóban fonák dolog, hogy semmi gond nincs azzal, ha a talibán gyanús kétlábút 1500m-ről lelövik, leshelyéről kirobbantják, stb.
Ehhez képest egy kis lepisilés, kutyafüle.
A széplelkűek azon nem háborodnak fel, amikor a turbános fiúk csinálnak szörnyűségeket? Akár Csecsnyában, akár Afganisztánban.

Bigjoe(HUN) 2012.01.16. 12:19:57

Nem védeném komolyabban a tgy-ket- védjék meg magukat - de az iszlám fanatikusok által elkövetett cselekmények nem váltanak ki ekkor megdöbbenést.
Az nem gond, ha már 3-4 éves gyerekeket az öngyilkosság -mártírhalál - "szépségeiére" nevelik.
Attól sem dobnak egy hátast, ha egy az iszlámmal szemben álló hadsereg egyik katonáját szedik apróra, a holttestét gyalázzák meg, stb. (van ezekre elég sok példa)

Ez az érzékenység kicsit mintha egyirányú lenne.

(de azért nem értek egyet a 4 tgy-vel)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.01.16. 12:38:20

@XPS: És a BW megítélése romokban is hever az érzékeny német közvélemény miatt. Külön vicces ahogy az éves eskütételt vagy hadgyakorlatot próbálják megzavarni a lelkes "hippik".

apravetz 2012.01.16. 12:38:29

@XPS:
Igen, csakhogy azok a fatális tévedés kategóriába tartoztak ez meg szándékos. De nyilván itt is el fognak ülni a hullámok, mindenesetre a bizalom nem áll helyre (alapból is kölcsönösen minimális) a közvetlen hiszti elmúltával sem.

apravetz 2012.01.16. 12:40:26

@apravetz:
A széplelkűek meg hadd várják az utópiát meg a pólusváltást, majd rájönnek hogy a világ a realitásokon alapszik ;)

Harkov 2012.01.16. 13:04:09

@Combat Gear Admin:

Azt hiszem az ő nyomásukra(is) szűnik meg a sorkatonaság.Ott is..

VMate 2012.01.16. 13:09:48

Az biztos, hogy a "fronton" lévő katonán máshogy látja a dolgokat, de amit művelnek az már felháborító. Látszik, hogy ők csak szórakozni mennek a "misszióban". Milyen dolog az amikor az afgán kisgyerek kezébe gránátot adnak, hogy azzal játsszon? Kérdem én milyen nyugati erkölcsről beszéltek? Olyan már nincs, talán nem is volt soha. Legitimizálták a szodómiát is, akkor ne beszéljünk itt erkölcsiségről.
Remélem ezért a cselekedetért elnyerik méltó büntetésüket.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.01.16. 13:43:44

@Harkov: Nem csak az ő nyomásuk. Volt erről vita, és a sorkatonaság már meg is szűnt tavaly. Eleve ugye a németek minden erejükkel küzdenek, hogy nehogy véletlenül is a nácikhoz hasonlíthassák őket.

Azonban az ottani 6 hónapos sorkatonaságot azért némileg más volt mint amiről idehaza mesélnek.... Kötelező volt, bár valaki mintha azt magyarázta volna, hogy pénz ellenében kiváltható. Viszont a szolgálatot nem csak a fegyveres erőknél, hanem az igen profi katasztrófavédelemnél, tűzoltóságnál és civil szervezeteknél is ellehetett tölteni.

Szóval rendes ember anyagot képeztek, és nem tartom olyan hatalmas bajnak, ha a fiú gyermek rendes katonai kiképzést kap, vagy tudja, hogy a hétköznapokban is előforduló balesetek-veszélyhelyzetek során mi is a teendő.

Persze az ő szemszögükből ez máshogy nézett ki, és sokan elutasították.

"We had to stand at attention for two hours in front of a building just to briefly go in to answer a question and leave a signature,” he said.

After that, Jaschinski quickly decided he would rather enrol in a university politics and economics course.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.01.16. 13:58:08

Közben update:

A Taliban spokesman called the video "barbaric."

"And no religion that follows a holy text would accept such conduct. This inhuman act reveals their real face to the world," Taliban spokesman Qari Yousuf Ahmadi said via text message Thursday.

"Islam gives values and respect to every human being," regardless of which religion the individual follows, said Islamic scholar Mawlawi Enayatullah Baligh. "The value and respect is the same for an alive person and a dead body. Even the body of your enemy in the battleground is respectable in Islam."

Mokker 2012.01.16. 16:08:26

@Combat Gear Admin: Ja, csak a németeknél ott az van ugye, hogy a volt szövetségesek megpróbálták lenevelni őket a háborúról és katonáskodásról, leginkább azzal, hogy kihangsúlyozták a III. Birodalom bűneit. Ígyaztán nem csoda, hogy Németországban sok a hippi (ami sztem ugyanúgy túlzó, mint a szélsőjobb).
@VMate: felháborító, felháborító... van egy olyan érzésem, hogy manapság egy alapvető káromkodás is felháborító, ha a rossz ember szájából hangzik el (ne érts félre, nem helyeslem egy csöppet sem amit tettek).

A probléma szerintem inkább abban áll, hogy eddig ment a szövegelés, hogy a tálibok így, a tálibok úgy, mi nem, mi vagyunk a Nyugaticivilizáció a Fehérlovon, mi nem vagdaljuk le az emberek karját, mielőtt ugyanezt tennénk a fejükkel, nem alázunk meg embereket úgy, mint az ellenségeink, stb. Erre itt a példa rá, hogy MÁRPEDIG DE. Ezzel gyaklatilag az egész érvelés alapját veszti (mondjuk a bagrami fogolykínzások és az Abu Graib-i börtön alapból derékba törte ezt.)...
Amit meg a tálib faszi mond az sztem színtiszta bullshit/vakítás, mert ők pont telibeszarják azt, amit a Korán mond, ha nekik úgy tetszik. Az ellenségeiket meg főként nem fogják megtisztelni.

StPeter 2012.01.16. 18:13:18

Tiszteletem! Remélem nem Off,de erről valahogy nemsikszó:
www.liveleak.com/view?i=4cd_1326415154

A háború valahogy nema jó erkölcsöt hozza elő az emberből .Ha '56-ban létezet volna jutyub hasonló videók kerültek volna elő.

dudi01 2012.01.16. 23:09:33

"A másik oldal nem teljesen egységes. Egyfelől vannak a véresszájú patrióták, aki terroristákról beszélnek és 9/11-re hivatkozva helyeslik a dolgot. Másfelől ott vannak a realistább veteránok, akik noha nem igazán örülnek a történteknek, mert felfogják, hogy mekkora kárt okozott ez a négy srác, de ők a potenciális ellenséget látják a négy halottban akik adott esetben őket és a társaikat gondolkodás nélkül felrobbantanák őket. Innentől kezdve ők sem ítélik el különösebben a történteket."

Az ilyen hülyéknek le kéne lőni a feleségét,fiát vagy bármelyik családtagját lehugyozni és megmutatni nekik...kíváncsi lennék mit szólnak hozzá.Vagy meszesgödör!Talán ez utóbbi lenne a jobb mert szerencsétlen családjuk nem tehet róla,hogy hülyék!

vizsla_barat 2012.01.17. 04:05:33

Milyen indokkal is ment oda usa. 911 megtorlasa es ujabb megelozese. A megtorlas remelem eddigra mar megvolt. A megelozes ilyen arrogans politika mellett lassan lehetetelen leszen: mennyi fegyver is van maganembereknel akik csak a feneketlen adosvodor fekete lyukat latjak?

Őrültteknos 2012.01.17. 08:52:10

"Akik ezt művelték, nem emberek, hanem vademberek. Vagy vadállatok" - így kommentálta az Independent című brit napilapnak egy dél-afganisztáni törzsi vezető.
Höhöööö. Ők meg a csajok orrát vágják le ezér, azér amazér.

Amúgy meg ilyenkor Hillary Clinton hüledezik, meg mentegetőzik és a katonákat meg jól elítélik.
Nem mentegetem őket, mert barmok, de szerintem a főbűnösök, akik odaküldték őket.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.01.17. 10:36:22

@Mokker: A lenevelés azért erős. Példa Churchill német hadserege (vagy Eisenhower?), aki ugye a kapituláció után számított a német hadifoglyokra, egy esetleges III. VH alkalmával.

A később megalakuló BW se volt az az operett hadsereg..

@StPeter: Ez a másik nyílt titok, bár az ANP kegyetlenkedéseit meg dilettanizmusát szokták emlegetni. Biztos a nehéz gyerekkorukkal magyarázzák, és a nyugati demokráciák nem is hüledeznek az ilyen felvételektől, vagy legalábbis a médiák nem kapják fel a fejüket ezekre.

@Őrültteknos: Masszív képmutatás.

Mokker 2012.01.17. 18:10:51

@Combat Gear Admin: Rosszul fogalmaztam (a német hadifoglyokat ne vegyük ide most). A németeket támadó háborúról akarták lenevelni. Ez sikerült is, nézd meg a BW fő célkitűzéseit: honvédelem, béketámogatás. Mondjuk szerintem ha Németországban követnének el terrorcselekményeket nem honi terroristák (azért írom, h nem honi, mert náluk ugye volt egy Vörös Hadsereg Frakció és egy "Forradalmi Sejtek"), akkor náluk is nagyon keményen kiborulna a bili. Valsz delegálnának egy kisebb takarító kontingenst az afgán-pakisztáni határra...

apravetz 2012.01.17. 21:47:28

@Mokker:
A BW egyes, - nem PRT - egységei eléggé benne vannak így is a sűrűjében, és nincs is úgy agyonhallgatva a szerepvállalásuk konkrét mibenléte, mint idehaza

Mokker 2012.01.17. 22:08:44

@apravetz: Ez igaz, el is felejtettem... :/

Breacher 2012.01.21. 12:11:30

"vélhetően tálib-ellenállókra"

Ja. Vagy nem.

"Vajon lehet-e igazolni a hullagyalázást "

Hogyne. Ha kijelentik hogy csak kiképzésükben és fegyverzetükben térnek el a szomáliai kalózoktól akkor semmi gond.

@VMate: Ugye nem hitted el hogy a középiskolás futballsztárból átvedlett Jack törzsörmester azért ment háborúzni mert meg akarja védeni a szegény afgán népet a gonosz táliboktól?:)

@Bigjoe(HUN): Azért nem dobnak hátast olyan hírektől (amúgy szerintem de) mert az iszlám fanatikusok eleve barbár állatoknak vannak beállítva, így -a közvélemény szerint- ezt lehet várni tőlük, míg a jenkik szeretik magukat teljesíthetetlen erkölcsi magasságokba emelni. A képmutatás pedig hamar feltűnik az átlagembernek. A turbános srácok mellett szól még az is hogy nem ők az inváziós hadsereg egy idegen ország területén.

Mokker 2012.01.21. 13:46:27

@Breacher: Nem tudom, h hallottad-e, de a "turbános srácok" (gondolom a talibánra utalsz) mellett nem szól semmi.

Háborúzni meg senki sem azért megy, mert meg akar védeni valakit. Kár ezen fönnakadni. Az USA nem azért van kint, hogy segítse a szegény afgánokat, hanem azért, hogy korlátozza a lehetséges terroristák ott való kiképzését, illetve hogy oda vonzza azokat a "szabadságharcosokat", akik amúgy elfoglaltság híján terrorcselekményeket követnének el. Azért "telepítik ki" így a védelmüket, mert így ha "collateral damage" van, akkor az nem amerikai, hanem afgán vagy másegyéb. A belső rendszert meg azért kell kialakítani, mert az jó és szép, hogy nincs járulékos veszteség, de rendes katonai veszteségek vannak. Ha kiképzik az afgánokat, akkor azok lesznek a környék mumusai, az "amerika-bérencek", akiket meg lehet ölni nagy mennyiségben, ha nem kell amerikai családoknak (választóknak) magyarázkodni az elesett gyermek/férj miatt, az onnantól mindegy.

Irakba is nyilvánvalóan az olajért mentek (a politikai rendszer kezdett instabillá válni), de például én nem értem, hogy miért baj, ha valaki katonai erővel biztosítja a gazdasági érdekeit. Ez eléggé alapvető dolog, de mindenki ezen van fönnakadva.

Breacher 2012.01.21. 15:30:11

Mokker: A közvélemény bizony mérlegel, így van pro és kontra ami mindkét félre érvényes.
Igen, szerintem se azért mennek oda hogy megvédjék az afgánokat és nem is háborodom fel azon ha ezt nem teszik. Az viszont felháborít hogy hülyének néznek. Mert attól hogy te meg én ezt tudjuk ők rendületlenül magyarázzák az ellenkezőjét, és elvárják hogy elhiggyük. Ezért írtam amit írtam @VMate-nek, mert ő láthatóan fel van háborodva azon hogy az amcsik nem azt csinálják amit mondanak.
Mondjuk az hogy a tálibok azért robbantgatnak mert nincs elfoglaltságuk nettó baromság szvsz.
Nincs azzal semmi gond ha egy ország katonailag védi a gazdasági érdekeit. Ez logikus. Azzal sincs gond hogy arab "szélsőségesek" gerilla harcmodorban harcolnak és terrorcselekményeket hajtanak végre az ellenség hátországában, mivel a világ egyik legjobban felszerelt, legnagyobb létszámú hadseregével állnak szemben. Így nekik ez jutott. Ez is logikus. Minden más kettős mérce. És ebből van elege sokaknak. Ne tetszelegjünk a nagy demokratizáló szerepben ha egyszerűen csak természeti kincsekre van szükségünk a gazdaságunk mozgatásához, és ezekhez úgy jutunk hozzá hogy elvesszük.

Mokker 2012.01.21. 18:03:24

@Breacher: félreértettél. Nem azt (akartam mondani) mondtam, hogy a tálibok unalmukban "robbantgattak" volna, hanem azt próbáltam szép kimagyar fejezni, hogy ha A-sztánban nem lenne az ami, akkor sokkal több erőforrás irányulna a terrorcselekményekre (már a szélsőséges szervezetek részéről), mint Afganisztánra.
A demokráciás szarság meg leginkább azért kell, mert valami magyarázatot kell adni a sok széplelkű civilnek, ráadásul a "demokrácia" mint államforma az amcsik szempontjából meglehetősen praktikus: A népnek többé-kevésbé olyan érzése van , hogy van beleszólásuk de mindeközben az amerikaiaknál van gyaklatilag a gyeplő. Ráadásul ha belegondolsz egy rendezett megosztottság (parlamentáris rendszer), kezelhetőbb, mint egy diktatórikus rezsim elfojtott, de esetlegesen növekvő ellenzéke, amely egy rossz pillanatban kirobban és irányítathatalanná teszi az egészet.
Végezetül egy jótanács: ne húzd föl magad a propagandán, mert csak magadnak teszel rosszat vele.

Banderas28 2012.01.21. 18:05:17

Sziasztok.

Teljesen túllihegett dolog ez, amiről az eltespedt jónép a foteléből kényelmesen felháborodhat. Évezredek (vagy inkább "évtízezredek") óta ahol háború van ott kegyetlenség is van, ott megalázás is van, ott ártatlanok szenvednek és ez lesz amíg világ a világ. Az ilyen esetek mindig elő fognak fordulni minden hadviselő oldal sorai közt. Miért? Mert mindenütt van rohadt alma, vagy aki a rohadtak mellé potyogva maga is megrohad. Itt van ez az eset, ott van egy másik amikor szintén egy TGY ledobott egy kölyökkutyát egy szikláról, ott van a két német katona, akik afgánban koponyákkal imitálták a Hamletet, ott van az az amcsi katona aki a Koránt használta céltáblának. Szemét dolog? Naná. De szemét dolog védtelen segélymunkásokat elrabolni, kínozni heteken-hónapokon át, aztán videóra venni a fejük szó szerinti LESZELETELÉSE, nem is rendes levágása, a társaik megvédése közben megölt katonák hulláinak levetkőztetése és leköpdösése, aztán a fejükkel focit játszani, vagy a felgyújtott holttesteket végigvonszolni a nagy nyilvánosság előtt az utcán aztán fejjel lefelé egy híd fölé lógatni.
A vezetők pedig mindig a saját oldaluk feljebbvalóságát fogják hirdetni, és hazudni erről ha kell, ezért vezetők. Bush bácsiék persze a felszabadító igazságos lovagok szerepében tetszelegnek, de az Ajatollah, az Imám és a Pasa is fennen hirdetik hogy az iszlámok, ugyanmár sosem aláznak meg senkit és mindenkit tisztelnek és a légynek se ártanak, egyébként meg "Death to America".
Mindkét oldal átlag emberei, akik közt szép számmal vannak akik tényleg a légynek se képesek ártani, pedig a vezetők tévedései és a hadseregek "rohadt almáinak" túlkapásai és kegyetlenkedései őrlődnek.
Az én szemszögemből egy különbség azért leszűrődött. Ha egy muzulmánok ellen ilyen atrocitások történnek, azon felháborodnak ők is, és felháborodik a nyugati civilizáció is; ha nyugatiakat kínoznak v. ölnek meg különösen kegyetlen módon, azt a muzulmán világ jelentős része örömmel veszi mint jogos cselekedet, a nyugatiak pedig sírnak hogy "mit keresünk mi ott?"

Breacher 2012.01.22. 12:04:23

@Mokker: Hát nem tudom hogy ez így van e. Most már biztos nem, de ugye volt egy kezdete is a dolgoknak ami nem úgy kezdődött hogy a tálibok vagy az al-kaida felrobbantott akármit. De azon hogy mivel kezdődött, meg mi lett volna ha kár vitatkozni. A demokráciás kérdésben nagyon nem tér el a véleményünk. Engem nem a tények zavarnak hanem a hazugságok, és főleg az ha elvárják hogy elhiggyem, mert ha nem akkor terrorista trapista stb. Különösebben nem húzom fel magam rajtuk amíg nem itt demokratizálnak, de azért alkalomadtán szóváteszem.

Mokker 2012.01.22. 13:01:20

@Breacher: Hogy érted, hogy "ugye volt egy kezdete is a dolgoknak ami nem úgy kezdődött hogy a tálibok vagy az al-kaida felrobbantott akármit."
Esetleg a talibán nem robbentott föl semmit, de engedte, hogy a AQ ott gyakorlatozzon A-sztánban, ráadásul a (nem gyenge) drogbevételekből valamilyen szinten támogatták is őket. 9/11-ről meg sok összeesküvés-elmélet látott már napvilágot, de én megmaradnék annál, hogy szélsőséges Amerika(tágabb értelemben: nyugat)-ellenes szervezetek álltak a háttérben. Azt, hogy mennyire tudott róla a CIA és a többi titkosszolgálatok, azt most hagyjuk, a szándék már magában elitélendő. Innen nézve mivel is kezdődött?

Breacher 2012.01.22. 14:04:43

@Mokker: Azt írtad hogy azért hajt végre hadműveleteket ott az amerikai hadsereg hogy lekösse a tálibokat. Erre írtam hogy nem tudom, valószínűleg most már ez a helyzet (ha nem kötnék le a tálibokat azok több akciót hajthatnának végre az ellenséges országokkal szemben), de abban nagyon nem vagyok biztos hogy ez mindig így volt. Már az ok-okozat. Hogy előbb az arabok kezdtek el robbantgatni és utána "helyezte ki a védelmét" Amerika.

apravetz 2012.01.22. 22:37:22

Évek óta nem beszél senki demokráciaépítésről az OEF műveletek stratégiai céljai között. Sőt: a stabil, önmagát megvédeni képes állam, majd a minimális intenzitásúra visszaszorított ellenállás, mint egyre csökkenő célok maradtak bent a hivatalos retorikában

Breacher 2012.01.23. 08:03:06

@apravetz: És? Azért mert most nem beszélnek róla attól még hivatkoztak erre. akinek meg nem két hét a politikai memóriája az nem felejti el. A tömegőusztító fegyverekről sem beszélnek már, ettől még elég sokan emlékeznek rá hogy ez volt az alibi Irak lerohanásához.

apravetz 2012.01.23. 09:15:12

@Breacher:
Horst Fuchs meg a NASA technológiára hivatkozik a tele shopban...
Az őszinteség nem kifizetődő, de hát ilyen a popszakma
Az is gond ám, hogy mindenki egyszerűsít és csúsztat a saját igazának alátámasztására. Nyilván pl én is... Mert a dolog se nem fekete-fehér, se nem egyszerű annyira, hogy itt kis kommentek formájában ki lehessen nyilatkoztatni az igazságot.
Amit személy szerint gondolok, hogy azért mentek be, mert 9.11 után a közvélemény nem elégedett volna meg néhány légicsapással/tomahawk rakétával meg pár tucat különleges katona beküldésével. Látványos elégtétel kellett.
Hogy most hol tart a dolog az más kérdés, de elég valószínű, hogy a hátországban, a média tálalásából még senki nem fog átfogó és tárgyilagos képet kapni arról, hogy milyen is a helyzet. De egyébként is vannak erre biztonság- meg kat. pol. elemzők és intézetek, ill egy rakás ember fog még ebből píédzsdízni, meghagynám nekik ;)
OEF és OIF egy lapon emlegetésétől, analógiák keresésétől meg tartózkodnék, mert hát nem úgy tűnik, hogy van közös recept.

Breacher 2012.01.23. 20:01:40

@apravetz: Mokker-rel nem arról beszéltünk hogy ők mit miért csinálnak és hazudnak. A legtöbb elég nyilvánvaló és logikus. Arról volt szó hogy nekem ez mért nem tetszik. Erről pedig igen nyugodtan lehet itt kis kommentek formájában nyilatkoztatni az igazságot:)
Érdekes, én úgy látom hogy a már korábban emlegetett gazdasági érdekek katonai védelmét kellett valahogy lenyeletni a közvéleménnyel amire 9.11. "véletlenül" pont alkalmas volt. Az afganisztáni és iraki hadműveletek sok szempontból hasonlóak, megy egyeznek vagy totál különböznek. Itt csak az számít mely szempontokat vesszük előtérbe.

Breacher 2012.01.23. 20:04:01

@Breacher: Ja és még annyi hogy Horst Fuchs-tól sem szép hogy hazudik de az ő tevékenysége szvsz nem okoz annyi kárt anyagi javakban és emberéletekben sok nemzet számára mint pl. egy kamu WMD hír.

apravetz 2012.01.23. 20:51:06

Sokat lehetne fejtegetni ezek kapcsán a dolgok mechanikáját, de felesleges.
No offense, de felháborodásod a nagypályások módszerei és a világpolitikának nevezett pókerjátszma egyes eseményei kapcsán teljesen oktalan. Ezt mindenki így játssza. Sőt, kicsiben és egész kicsiben is. Ilyen az emberi természet ("miért mondanánk igazat, ha jobbat lehet hazudni?")
Politikában és háborúban kár ideákat keresni.

Afgánország: Úgy érted egyébként, hogy már oda is csak ásványkincsekért mentek?

Irak: kamu casus belli, megszállás, anarchia, stb. Másrészt egy saját népét gyilkoló diktátor eltávolítás és esély egy jobb jövőre. Hogy élnek e vele, vagy hagyják, hogy az Államok, Irán és Szaud-Arábia, ill az ezek által támogatott frakciók közötti harc (na meg a korrupció) áldozataivá váljanak, az az ő dolguk.

Mindkét országra igaz, hogy óriásit profitálhatna az USA különös figyelméből és támogatásából.

...Itt csak az számít mely szempontokat vesszük előtérbe. ;)

Breacher 2012.01.23. 22:21:22

@apravetz: Már mondtam hogy nem vagyok felháborodva azon amit csinálnak. Rosszabbul éppen nem alszom tőle. De véleményem van. Amit leírhatok ide mivel adottak a feltételek, ennyi:)

Afganisztán: Te, szerintem már ők se tudják miért mentek oda. Nyilván van gazdasági vonatkozás (kérdés hogy az ópiumot tekinthetjük-e ásványkincsnek:)), politikai okai. Na ez tényleg túl komplex ahhoz hogy kommentekben beszélje meg az ember. Amire én gondoltam az a forgatókönyv kicsit sarkítva: van egy rend ami mindenkinek jó de legalábbis működik. Amerika bevonul, szétcsesz mindent, zavarosban halászik majd távozik.
Amit Irakról írtál azt akár a Bush adminisztráció egy tagja is mondhatta volna:) Olyan mintha azt sugallanád hogy azért kamuztak tömegpusztító fegyverekről hogy eltávolíthassák a "diktátort" és az iraki nép demokratizálódhasson vagy pusztuljon bele. Egyrészt: mindketten tudjuk hogy ez nem így van, hiszen te mondtad hogy háborúban ne keressünk ideát. Másrészt ha így is lenne, ki kérte meg rá őket? Honnan veszik hogy az ő életmódjuk jó azoknak az embereknek? Ez olyan mintha agyonvernéd egy kutya gazdáját és azt mondanád hogy megvan a lehetősége két lábon járni és részt venni a piacgazdaságban, de ha nem az az ő baja. Közben nagyon jól tudod hogy nem alkalmas rá.
Nem hinném hogy az USA magán kívül bárkit is támogatna (úgy értem valójában, hátsó szándék nélkül). E 3 ország kapcsolatából pedig egyedül az USA profitál. Ezt mutatja a tapasztalat legalábbis.

apravetz 2012.01.23. 23:31:58

@Breacher:
Gyááá!
Van igazságod, de félremagyarázod a mondandómat (Irak: de bizony örültek a kurdok meg a síiták nagyon, mert jól emlékszem rá, csak a marhák inkább összeugrottak a szunnitákkal, és le is rendeztek 10 évet a történelmükből az előzőekben felvázolt erővonalak mentén. Pedig annyi olajból egy alapvetően világias országban egy többé-kevésbé demokratikus, kevésbé korrupt vezetés viszonylagos jólétet is teremthetett volna. Feltételes mód.
Na ezt neveztem én esélynek és ez nem valami Bush-érás lózung. Az Államoknak pedig abszolut ráfizetéses a buli, mert egyrészt annyi casht pumpált bele - egyébként mindkét országba - aminek a megtérülése max hosszú távon lehetséges -elméletileg is, gyakorlatban meg semmi nem garantálja. Másrészt nagyban hozzájárult az eladósodottságának soha nem látott drasztikus elszaladásához. Harmadrészt az olajkoncessziókból kaptak francia meg kínai cégek is, pedig nem voltak kifejezetten az invázió mellett a galád képmutatók :) Akkor, hogy is áll a dolog?! ;)

Kutyás példa muhaha, Irak nem a kőkorszak ám, értik ők az üzletet, akár csak a környékben mindenki.

Mit is profitált akkor eddig az USA? Ha most bedobod a fegyverlobbit tökönszúrom magam, mert akkor olyan háborút lobbiztak volna ki, amiben drágább fegyverek kellenek az MRAP-eknél és UAV-oknál..
Vagy afgánból titokban a CIA teríti a világon az ópiumot?
Vagy tényleg nem értem mi a nagy fogás az általad említett zavarosban, mert eddig a számok nem azt mutatják, hogy a mérleg pozitív lenne

Breacher 2012.01.24. 21:08:11

Örültek. Aztán meg kell nézni ki marasztalja őket most. A kollaboránsok, akiket védelem híján jól megdizsihádolnának:)
Bizony, feltételes mód, kár is beszélni róla.
Nem tudod hogy az Usának ráfizetés e. Annak látod egy részét hogy mennyit ölnek bele, de arról sosincs hír mennyit húznak belőle.

Irak nem kőkorszak:Fura, pedig mintha pont azt akarnák sulykolni hogy vademberek. Azt hiszem ebben a posztban lévő hír is ennek a következménye. Mégis mi az üzenet? Biztos láttad a blogon a RESTREPO című filmet. Megvan az a rész amikor valami "kőagy őrnagyot" elküldenek tárgyalni egy falugyűlésre? Figyelted hogy beszél az elöljárókkal? Figyelted az elöljárók arcát? Számomra ott vált világossá mért nem fognak az amerikaiak soha nyerni Irakban vagy Afganisztánban. Az elöljárókhoz meg szerintem ott ért el az "üzenet".

Felhozhatnám éppen a fegyverlobbit is. Mert szerintem tök mindegy hogy 100.000 dollárért veszünk 3 rakétát, vagy ugyanennyi pénzért kézifegyvereket. De ott van a háború(k) nyilvánvaló gazdaságélénkítő hatása. A rengeteg olaj és még ki tudja mennyi és milyen fajta ásványkincs. A közel-kelet igen gazdag történelmi kincseinek egy része. Azt se feledjük hogy az olyan cégek mint a blackwater mennyit profitál(t). Vagy az olajtársaságok, vagy azok alkalmazottai akiket Amerikából visznek, privát fuvarozócégek. Tehát van ott azért pénz a rengeteg kiadás mellett. A számok meg nem mutatnak semmit, max azt amit akarnak láttatni. Tudod "csak annak a statisztikának hiszek amit én magam hamisítottam".

Mokker 2012.01.24. 22:08:19

@Breacher: Te öreg, te itt keversz valamit! A RESTREPO az szigorúan A-sztánnal foglalkozik, Irak teljesen más tészta.
A-sztán egy olyan ország, ahol a "nemzet", mint fogalom nem értelmezhető. Nincs. Népcsoportok vannak, törzsek, a teljes populációhoz képest nagyon sok, akik évszázadok (évezredek) óta harcolnak egymással. Az, hogy közben jött az iszlám, az max az öltözködési szokásaikat és a cassus belliket változtatta valamelyest meg, de attól ugyanúgy harcolnak.

Irakban ezzel szemben van pár nagy törzs (ezeknek ilyen olyan elágazásai, mint egy családfa) akik maguk is egy adott népcsoportba (kurdok, asszírok, arabok, törökök) tartoznak bele. A szunniták és a siíták vallási csoportok, így a kettő közt átfedésnek kellene, hogy legyen, ez gyakorlati szinten úgy jelenik meg, hogy effektíve a szunnita arabokon kívül minden más népcsoport siíta (a szunnita-siíta ellentét inkább vallási ellentét, a kurdok nagyrészt az önállósodási törekvéseikkel vannak elfoglalva, nekik pont etnikai ellentéteik vannak). Nem ez a lényeg most. Irakban A-sztánnal ellentétben van (legalábbis ha máshogy nem, kezdetlegesen) "nemzetfogalom", hasonlóképpen Európához (magyar nemzetiségű, szlovák nemzetiségű, stb), ezért van az, hogy meg lehet különböztetni az "autonómiával rendelkező kurdot" (ha jól értettem a kurdok államot akarnak Irak És Töröko. közt) az iraki "polgár"tól. Továbbá az a tény, hogy sok nagyobb törsz háborúzott lehetővé tette (kevesebb tényezőt kellett megfelelően manipulálni), hogy előbb gyarmati, majd saját központi hatalmat lehessen kiépíteni - és most érkeztünk a történet fontos részéhez - , ami A-sztánban soha a büdös életben nem volt. Azon a területen ami ma A-sztán maximum egy tartomány méretű területen (és ott van tizenvalahány) volt hosszabb-rövidebb ideig központi, szervezett hatalom. Ezért egyszerűbb Irakban hadsereget, rendőrséget, gyakorlatilag mindent megszervezni, mert van már benne "rutinjuk", hogy (a vallásitól eltérő) szabályok mentén éljenek.

Mokker 2012.01.24. 22:40:12

@Mokker: Ráadásul mivel Irak egyrészt gyarmat volt (amit A-sztánban sosem sikerült elérni) és később olajhatalom, elég rendes infrastruktúrával rendelkezik, amelyet ugyan tönkrelőttek '91-ben és '03-ban, de már nagyrészt '05-re helyreállítottak. Például Irakban több az olyan országút, ahol folyamatos az aszfalt, mint az olyan, amin szakaszos. Persze, kurva kátyús az egész, de például van autópálya is. Irakban több 400kV-os távvezeték és elosztási útvonal van, mint Magyarországon. A Molnak vannak (vagy legalábbis voltak, '91-ig biztosan, de valsz a két háború közt is) Irakban olajkitermelő helyei, csakúgy, mint sok nyugati cégnek. 1989-ig A-sztánban az egyetlen külföldi befektető a szovjet hadsereg és légierő volt. 2001 óta van megint külföldi befektetés A-sztánban. A kettő közti 12 évben ópiumbevételek voltak, de azt mind az ottaniak tartották kézben/kapták meg.

Breacher 2012.01.25. 10:12:52

@Mokker: Te öreg, nem keverek semmit:) Már több kommentben leírtam mért veszem egy kalap alá a két háborút (és nem a két országot). A RESTREPO-t azért hoztam fel példának mert marha jól szemlélteti hogy bánnak az amerikaiak a megszállt területek lakosságával Afganisztánban. Gondolom Irakban sincs nagyon másképp. ÉS ez független attól hogy iraki kurdokról vagy afgán törzsekről beszélünk. De azért köszönöm a történelmi áttekintést.
Azt nem hiszem hogy az irakiaknak lenne nagy rutinja a vallásitól eltérő szabályok betartásában. Alapvetően azok is vallási vezetőknek engedelmeskednek akik együttműködnek a megszálló erőkkel meg azok is akik harcolnak ellenük. A különbség az hogy az előbbi vallási vezetőket megnyerték az amerikaiak, míg az utóbbiakat nem.
Rendes az amerikaiaktól hogy helyreállítják amit szétbombáztak de mivel az aszfaltutakhoz és a magasfeszültségű távvezetékekhez is fűzi érdek ezért nem tudom önzetlen jó cselekedetként elfogadni.
Mivel az USA már jó ideje foglalkozik az afganisztáni térséggel a CIA-n keresztül ezért kétlem hogy kizárólag a helyiek tartották volna kézben az ópiumot.

apravetz 2012.01.25. 12:25:48

@Breacher:
Napi ajánlat:
Olvasni, olvasni és még többet olvasni, több forrásból, rendszeresen. (pl. itt a társoldalakon is lehet okosodni)
Hihetetlen, de ezzel a módszerrel lehet hozzájutni a Tényekhez, és nem kell ennyit Spekulálni ;)

Mokker 2012.01.25. 16:32:14

@apravetz: íííígy-így :D
@Breacher: Attól, hogy az iraki háborúban többen is "dzsihád" jelszóval partizánkodtak, az nem jelenti azt, hogy Irak egy vallásközpontú ország. Persze, Magyarországhoz képest vallásközpontú, de például A-sztánhoz viszonyítva világi ország. Nem muszáj elhinni, de valóban van gyakorlatuk abban, hogy ne (csak) vallási szabályok szerint éljenek. A hadseregben például a Ramadánt nagyívben leszarják (általában kikérik az imám véleményét - mivel az imám nem csak pap, de bíró és vallástudós is elméletileg - hogy vajon elfogadható-e ez. Ha az indoklás jogos, akkor általában van felmentés.), faszikámnak jól tápláltnak kell lennie, kap kaját. Más kérdés, hogy ki eszi meg és ki nem, és hogy azok közül, aki megette ki imádkozik este bocsánatért és ki nem. Sok olyan meló van ott, ami nem egyeztethető össze a vallás szigorú követésével, ld az orvosok (nem szakítod meg az életmentő műtétet ima miatt), a rendőrök, a katonák, stb. Ezek az emberek napi 2-3szor imádkoznak, és ebben általában ki is merül a vallási napirend.

Breacher 2012.01.25. 19:06:40

@apravetz: Vazeg ha tudom hogy csak ennyit válaszolsz nem vesződök annyit írással:D Köszönöm az ajánlatot, ezt én is tudom javasolni:)

@Mokker: Aha, szóval leszarják a Ramadánt HA az imám (aki egyházi és világi titulust is visel) rábólint. Mázli hogy nem vallásközpontúak:)

quinn 2012.01.26. 16:23:38

OFF:

@Breacher:

kérlek ne vedd sértésnek, de miért csoda az, hogy az itt általad felvázolt, és egyébként a tényekre nem annyira, de a saját összeesküvés-elméletedre annál inkább támaszkodó eszmefuttatásodat nem mindenki veszi készpénznek? A hozzáértésed akkor lesz vitán felüli, ha a mondandódba szmájlik helyett érveket is sorakoztatsz. Amíg ez nincs meg, addig meg -már bocsi, de- ki nem sz@rja le a messziről jött ember szubjektív véleményét, amiben egyre elhalóbban és az egyébként már rendkívül unalmas "azokagonoszamerikaiak" nyögéssel ugatja a holdat. Amíg a "politológus", vagy "közelkelet- és iszlámszakértő", esetleg a "tévedhetetlen jedi mester" netán a "nagy titkok raktárának iratrendezője" szakmák egyikét nem tudod a magadénak, addig figyelmedbe ajánlanék egy régi bölcs mondást: a nem tudásnál csak a fél tudás a rosszabb....

Amúgy riszpekt, world peace, 42, free tibet,szmájlihegyek:DDD meg minden...

Breacher 2012.01.26. 22:46:49

@quinn: Hát te ki vagy? A harmadik váltás? Kérlek ne vedd sértésnek, de apravetz és Mokker szerintem elég nagy fiúk hogy megvédjék az álláspontjukat. Persze a tiedre is kíváncsi vagyok, ha van egyáltalán, mert ez megnyerő stílusodból még nem derült ki. A rossz hír az hogy az itteni kommentek között politikai témában csak szubjektív véleményeket olvashatsz. Ha a USMC vagy az Al-Kaida hivatalos álláspontjára vagy kíváncsi akkor rossz csatornát nézel. Fájdalom számomra, hogy a "szmájli hegyek" értelméről nekem kellene felvilágosítást adnom, pedig nagyon úgy beszélsz mint a "nagy titkok raktárának iratrendezője".
Ajánlgathatunk egymásnak szólás-mondásokat meg szépirodalmi műveket is, de attól még monológod tényleg csak OFF marad. :) :D :)

quinn 2012.01.27. 00:27:35

@Breacher: Jah, én vagyok a harmadik váltás, Apravetz meg a Mokker meg a nagyfiúk... most, hogy minősítettél engem, őket, és ezáltal magadat is, leülhetsz és kifújhatod magad. Egyszer egy okos ember azt találta nekem mondani, hogy ha valakivel vitázol, ne mondj olyat, amit ha neked mondanának, arra kiosztanál egy pofont. Nekem sikerült betartanom. Neked nem. A hsz-ed nagyobb hányada minősíthetetlenül olcsó fikázda, szóra sem érdemes. Olvass el még egyszer ezúttal figyelmesebben, és és próbáld újra, kevesebb zajjal, több lényeggel.

Breacher 2012.01.27. 14:44:44

@quinn: Azt hiszem nem én vontam le messzemenő következtetéseke pár komment alapján. Azt hiszem nem én beszélek magas lóról. Azt hiszem te vagy kötekedni akarsz vagy szövegértelmezési gondjaid vannak. Akár békén is hagyhatjuk egymást.

mark199310 2012.01.29. 20:15:58

A táliboknak mi közük van 9/11-hez? Azt nem maguk az amcsik meg cionista haverjaik csinálták?

Mokker 2012.01.29. 20:32:57

@mark199310: A táliboknak annyi közük volt 9/11-hez, hogy az általuk ellenőrzött területeken az AQ kiképzőbázisokat üzemeltetett.
Az összeesküvés-elméletes dumáddal meg keress más helyet.

@Breacher: Nem érted, amit mondani akarok. Arra próbáltam kilyukadni, hogy arrafelé minden viszonylagos. Irak vallás-világiság viszonylatban, egyszerűen fogalmazva, körülbelül ott tart, mint ahol Európa tarthatott az 1500-1600-as években. A vallás meghatározó szerepe egyértelműen csökken, de még mindig határozottan jelen van. Ezzel szemben vannak vallást egyáltalán nem tartó emberek is. Ezzel szemben A-sztán mondjuk 1000-es évek Európája (vagy a modern amcsi vallási fanatikus), tehát a jóisten szarta a világot, aki mást mond dögöljön meg (az átlagember szerint - itt is vannak vallást nem tartó emberek).

mark199310 2012.01.29. 20:53:47

@Mokker:

Figyelj. Ez nem ostoba összeesküvés elmélet.

Azt te mivel magyarázod, hogy csak 2 repülő csapódott az épületekbe, és 3 dőlt össze?

Az épületek tervezésénél figyelembe vették a 737-es Boeing karakterű gépek becsapódása okozta hatásokat. A szeptember 11-én becsapódott 767-es típus valamivel nehezebb, de méreteiben közel azonos géptípus. Így elméletileg nem omolhatott volna össze egyik torony sem.

Az északi toronyba csapódó repülőgép (8:46-kor) üzemanyaga begyulladt, de mindössze 17 perc múlva már gyakorlatilag el is oltották, csak kisebb tűzfészkek voltak az érintett emeleteken. Ehhez képest másfél óra múlva, 10 óra 28 perckor omlott le az épület, ami nehezen indokolható.

Kétségessé teszi a történetet az a tény, hogy a kerozin égési hőmérséklete mindössze 375 Celsius fok. Az épület acéltartóinak meglágyulásához több mint 800, megolvadásukhoz mintegy 1300 fok kell, amit kerozin égésével nem lehet elérni!

mark199310 2012.01.29. 20:54:31

Szeptember 13.-án a médiából megtudhattuk, hogy a WTC romhalmazában találtak egy útlevelet, ami az egyik terroristáé volt. A felrobbanó repülőgépek állítólag még az acélt is megolvasztották. Képes egy útlevél, ami papírból van arra, hogy egy ilyen infernóból kirepüljön anélkül, hogy kigyulladna?

Mekkora annak a valószínűsége, hogy pont az egyik elkövető útlevele repül így ki a gépből sértetlenül?

mark199310 2012.01.29. 20:55:57

@mark199310: Az süket összeesküvés elmélet hogy az USA-t a cionisták táncoltatják. Majd pont maguktól, felebaráti szeretetből fogják támogatni azt közel-keleti törpeállamot.

mark199310 2012.01.29. 21:01:01

Nem kell összeesküvés-hívőnek lenni ahhoz, hogy azt mondjam, hogy 9/11 belső ügy volt. A vak is látja, hogy felrobbantották az egészet.

Azért kellett az egész, hogy megtámadhassák Irakot. Hivatalosan a 9/11 megszervezése és a tömegpusztító fegyverek tartása volt a casus belli Irak megtámadásához. Mind a kettőről kiderült, hogy népkábítás volt.

A NatGeo-n láttam műsort Szaddam vallatásáról, és beismerte Szaddam igazságszérum nélkül, hogy nem támogatta az "állítólagos, csúnya gonosz rossz fanatikus" arabokat meg nem voltak neki WMD-i.

Mokker 2012.01.30. 16:50:31

@mark199310: Az Acél képlékenyalakítási hőmérséklethatára 600 és 700 °C között mozog ötvözettől függően. Jellemzően nem haladja meg a 650-et. A képlékenysalakítási mezőben az acél elveszti a rugalmasságát és a merevségét, egy 10es lemezt gyakorlatilag azzan az erővel lehet benyomni 700°C-n, mint ami ahhoz kell, hogy egy 2mm átmérőjű rézdrótot hajlítgass. Ilyen körülmények közt 10 emeletet elbírni nem olyan egyszerű. Namost amit mondasz a Kerozinról az féligazság, annyi a gyulladási hőmérséklete. Ha ég 10 percet, akkor simán eléri az 500 °C-t. Ezen a hőmérsékleten nem lágyul ugyan meg az acél, de az alumínium (amit bőven használtak födémekhez és vezetékcsatornákhoz) igen. Az meg ég egy megbízható 1000-1100 fokon. Azt eloltani meg már nem egyszerű.

Félretéve ezt az összeesküvés-elméletet (telibeszarom), NEM ITT VAN A HELYE. Ez nem az a blog. Menj a konteóra, vagy valami.
Ja és szálljatok már le Izraelről, rég nem menő már a zsidógyűlölet.

"A NatGeo-n láttam műsort Szaddam vallatásáról, és beismerte Szaddam igazságszérum nélkül, hogy nem támogatta az "állítólagos, csúnya gonosz rossz fanatikus" arabokat meg nem voltak neki WMD-i."
1) Én a helyedben megkérdőjelezném a NatGeo pontos szakszerűségét, leadtak ők olyan műsort is, ami kategórikusan kijelentette, hogy az M16-os a legjobb fegyver a kategóriájában...
2) még mindig nem értem, hogy ez hol lep meg bárkit is. Olvasd el mi van följebb,
3) nem "csúnya gonosz rossz fanatikus arabok", hanem "csúnya gonosz rossz fanatikus iszlamisták",
4) ez inkább úgy hangzik, mintha tagadta volna azt, amivel vádolták, minthogy beismerte volna az ellenkezőjét.

A gond az, hogy manapság a nyugati világ túlcivilizált és nem hajlandó látni a valóságot, ezért bullshitet kell neki adni, mert az nem háborús indok már, hogy "a gazdasági érdekeink így kívánják". Ez szerintem szomorú, mert ezzel sokkal jobban meg lehetett volna magyarázni az iraki inváziót. Afrikába sem lehet lemenni szétcsapni a portyázó törzseket akik alkalomadtán kicsinálnak pár túristát, mert az nem "emberséges".

Breacher 2012.01.30. 19:37:58

@Mokker: Ez megint szubjektív, vagy minimum az egyik fél álláspontja csak. Úgy gondolom hogy az első számú dolog ami megkülönböztet egy amerikai katonát és egy tálibot (arabot, al-kaidát stb) az a hit. Akár vallásos hit is. Ez az egyetlen előnyük. Nem úgy látom mintha legyűrnék őket, tehát a hitük még a régi (azt pedig ne gondoljuk hogy a lakosság támogatása nélkül egy ilyen harcmodort ilyen ellenség ellen lehetne alkalmazni). De ez szigorúan csak az én következtetésem.

Mokker 2012.01.30. 20:50:36

@Breacher: Félreértés ne essék: a Tálibok már nem élvezik a lakosság támogatását. Irakban meg már leszállóban van a "felkelési mozgalom", főleg a fénykorához képest.

quinn 2012.01.31. 03:49:10

@mark199310: És íme a kerozin 375 fokos állapota:

www.youtube.com/watch?v=pnXBasZ5yBc&feature=related

Ugye csak viccelsz? A pizzakemence 400 fokos, ha nem hiszed nézd meg a Donpepében, van rajta hőmérő... A sugárhajtómű belseje a kerozin égésének következtében 1200 fok fölé hevül, ezért gyártják különleges anyagokból. a hajtóműből kilépő gázok is melegebbek 600 foknál. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen robbanásnál mi minden gyullad még meg tonnaszám...
Egyébként a kovácsoknál a 650 fokos acélt hívják vérvörösnek. A 850 fokosat cseresznyének. Az ilyen patkót szokták kézzel hajtogatni. És ha az összes kretén venné a fáradságot aki összeesküvés elméletekben utazik, és megkérdezné az építész havert egy sörözés alkalmával, bármelyik megmondaná, hogy az a csoda, hogy nem dőltek össze azonnal a tornyok. A repülőgép nagyobb energiával csapódott be, mint egy tehervonat, és több üzemanyag robbant fel benne, mint amennyit egy B52-es valaha is ledobott a dzsungelra napalm formájában...

@Breacher:
"Azt hiszem nem én vontam le messzemenő következtetéseke pár komment alapján"

-Valóban, az én voltam. Te a következtetéseidet egyetlen kommentemből vontad le.

"Azt hiszem nem én beszélek magas lóról"

-De. Eléggé. Már az első hozzászólásomban is ezzel volt bajom, ha nem rémlene.

"Azt hiszem te vagy kötekedni akarsz vagy szövegértelmezési gondjaid vannak"

-Rosszul hiszed. Megszóltam valamit, ami nem tetszett, a kötekedés az, ha azt mondanám, hogy szövegértelmezési gondjaid vannak. De ilyet én nem teszek. Olcsó fikázda, ismét.

"Akár békén is hagyhatjuk egymást."

Akár. Én már el is felejtettem, és látom te is jobb irányt vettél...

Mokker 2012.01.31. 17:07:22

@quinn: Hoppá, tévedtem a kerozinnal kapcsolatban? Köszi a javítást!

Breacher 2012.01.31. 17:33:04

@Mokker: Oké, ezt mondod te, vagy a hivatalos amerikai média. Az MTI meg tegnap azt, hogy tervben vannak a tárgyalások a NATO részéről, a franciák meg konkrétan megpróbálják őket megkenni (ezt már régebben olvastam, ha nagyon ragaszkodsz hozzá előkeresem). Látod, "a vallásosság hanyatlóban" témával is ez a bajom. Lehet erről a CNN-n riport de én még egy imám-tól nem olvastam olyan nyilatkozatot hogy aggódna ilyesmi miatt. Olyat viszont már igen hogy a különböző nyugati országokba emigrált iszlám vallásúak (arabok, törökök) mennyire nem akarnak beilleszkedni, és foggal körömmel védik a saját kultúrájukat.

@quinn: "Valóban, az én voltam. Te a következtetéseidet egyetlen kommentemből vontad le." Ez most azt jelenti hogy tiéd az erkölcsi fölény?

"-De. Eléggé. Már az első hozzászólásomban is ezzel volt bajom, ha nem rémlene."
Fura. Nekem is pont ugyan ez volt a bajom a te első hozzászólásoddal.

"-Rosszul hiszed. Megszóltam valamit, ami nem tetszett, a kötekedés az, ha azt mondanám, hogy szövegértelmezési gondjaid vannak. De ilyet én nem teszek. Olcsó fikázda, ismét. "

Ismét: én is ugyan ezt szűrtem le a te hozzászólásodból ezért válaszoltam ilyen stílusban.

mark199310 2012.01.31. 21:23:15

WTC témára visszatérve:

Érdekes, hogy WTC-t úgy tervezték, hogy a repülők becsapódását kibírja, de mégis összeomlott. Meg az is, hogy nála régebbi tornyok égtek 17-18 órán keresztül, mégse omlottak össze.

A következő dolgot a wikiről másolom:

In 1993 after the 1993 World Trade Center bombing, John Skilling said in an interview to the Seattle Times that according to their studies the World Trade Center was strong enough to withstand the impact of a Boeing 707. The only thing they were worried about was, in case of an airplane crash, the dumping of all airfuel into the building which would cause a horrendous fire. The building structure would still be there.

Majd a hatalmas füstben úgy ég a kerozin, hogy megolvasztja az acélt. ROFL.

Miért omlott le a WTC7, ha nem találta el semmi? A WTC elleni merénylet volt ürügy Irak és Irán megtámadására, amiről kiderült, hogy teljesen értelmetlen volt az USA számára. Másoknak viszont jól jött.

Összeesküvés elméletek: sajnos a buta összeesküvés elméleteket igazolja a valóság. De ezt a témát máshol folytassuk, ha akarjátok.

Mokker 2012.01.31. 21:43:35

@mark199310: Fogd már föl, hogy nem kell megolvadnia! Elolvastad amit írtam? Nem? akkor előbb olvasd el.
Iránt megtámadták már? Nem? Helyes. Miről beszélünk?
Esküszöm nevetnem kéne azon, h mennyire képes a rövidlátás föl...ni az agyamat.

(A WTC7 meg lehet azért omlott össze, mert rádőlt egy nagyobb torony részben? Én nem tudom, nem láttam a TVben, hogy beszéltek róla...)

Mokker 2012.01.31. 21:47:10

@Breacher: Mert fanatikus keresztényeket sem láttál ugye, akik a nyugati világ hanyatlását a vallás hanyatlásával magyarázzák és szemrebbenés nélkül táborosítanák/megölnék a muzulmánokat. Én sem láttam még ilyet egyszer sem.
Most azt akarod játszani, h nem láttad, ezért nem létezik?

mark199310 2012.01.31. 22:14:58

@Mokker:

Akkor elírtam valamit. Afganisztánt kellett volna írnom Irán helyett. Megmondta egypár építész, hogy a WTC ikertornyainak nem szabadott volna leomlania FEKETÉN és FEHÉREN.

A WTC7-re sem dőlt rá semmi, úgy omlott össze mint egy normál épület irányított lebontáskor.

WTC-t az amcsik és a cionisták önmerénylete rombolta le.

Én nem a normális zsidókat utálom, hanem a cionistákat...

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.01.31. 22:37:42

Ha már cionisták-összeesküvések-szubjektív vélemények.

Katpolon keresztül találtam ezt az elég jó, rendes érvekkel alátámasztott bejegyzést:

wartard.blogspot.com/2012/01/phase-ii-why-us-wants-to-attack-iran.html?spref=tw

quinn 2012.02.01. 03:44:33

@mark199310: köszönöm, hogy megvilágosítottál. Még az 51-es körzetet ha elmondanád, és utána végeztünk is. Csak arra is kíváncsi lennék... Az eddigi gondolataidat is olyan jól összeszedted kb. 3 honlapról.

Elárulok neked egy titkot: 400 méter magas épületet nem lehet repülőgép becsapódásra tervezni. Mellesleg egy kis fizika, emésszed: A B767es, ami a toronynak nekiment, több mint 900km/h sebességgel haladt, több mint 150 tonna volt, és több mint 30 tonna (!!!) kerozin volt rajta.

apravetz 2012.02.01. 09:24:41

@mark199310:

Gyáááá!!! :D

Úristen! Kevesebb zeitgeistet meg májkel múúrt kéne nézni talán. meg talán egyéb, szélsőségesnek tűnő ideológiát nem itt fejtegetni, persze ez CGA terepe..
De figyi: ...én úgy hallottam hogy azok a rohadt vahabita szaúdi cionisták voltak akik összesküdtek a halliburton-nel hogy le kéne rombolni a fél világot aztán újjáépíteni, hogy minden sarokra kerüljön egy meki ;)

@quinn: @Mokker:

Észérvekkel ne erőlködjetek!
Tudnék pár idevágó okosmondást, úgy mint a ..... emberrel kár vitatkozni és így tovább, de nem szeretnék megbántani senkit ugye :)

Mokker 2012.02.01. 14:53:53

@apravetz: A tegnapi volt részemről a zárás. Akkor már (más miatt is) golyókat kerestem meg pisztolyt :D

Breacher 2012.02.01. 15:15:28

@Mokker: Ezt most nem értem mire írtad. Hogy jön ez ide?
Egyszerűen az egyoldalú hírforrásokról beszéltem. Amikről mi beszélünk az javarészt ellenőrizhetetlen. Nem, olyan egyértelmű mint pl. egy al-kaida vezér kilövése amit a NATOL bejelent az Al-kaida meg megerősít. Amiért mégis azt gondolom hogy én leellenőriztem a "vallás hanyatlóban" témát az azért van mert a te állításodat alátámasztó írást nem olvastam egyik féltől sem, viszont az ellenkezőjéről már mindkét féltől olvastam nyilatkozatot vagy láttam több híradót ami foglalkozott a témával. Tehát ez inkább tapasztalat minthogy én találom ki mit hiszek el.

mark199310 2012.02.01. 17:20:26

@apravetz:

Zeitgeistet nem is néztem. Ha megnéztétek volna a Loose Change Final Cut-ot, láthattátok volna, hogy az építészek szerint is képtelenség, hogy magától omlott össze az egész.

Természetes, hogy az USA meg a fél nyugati világ elnéz mindent Izraelnek, s közben támogatja őt. Meg az is, hogy értelmetlen, saját vesztét okozó háborúba belemegy az USA.

Az USA gazdasági összeomlását a Bencsikratából vettem és nem a Zeitgeistből.

mark199310 2012.02.01. 17:37:24

A legtöbb combatgear-es miért izrael mellett áll ki? Meg miért szajkózzátok azt a hülyeséget, hogy izrael nem tánoltat senkit?

Higgyétek el, hogy az irániak fanatikusok.

Van egy zsidó származású ismerősöm, 6 éve költözött ide Izraelből, mert megelégelte az izraeli fanatikus kormányt.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.02.01. 21:57:45

Nincs olyan, hogy combatgear-es :) És senki nem áll ki senki mellett.

A probléma itt az összeesküvés elméletekkel van, illetve szinte mindennel ami nem tartozik a bejegyzés témájához. Hiszen a gonosz Izrael és a saját magukat megtámadó amerikaiak... hát szóval...

Ahogy írtam korábban, vannak nagyon jó oldalak-bejegyzések olvasmányok amik segítenek megérteni a katona és világ politikai történéseket, hiszen mindennek oka van, és nem csak egy-egy belevizionált egyszavas mondat a megoldás. Én javaslom ezeket olvasgasd, és ezekből meríts ihletet meg érveket.

Itt pedig senki nem Izrael vagy cionista párti, csupán rendkívül türelmes :) Ahogy én is, de a továbbiakban inkább idevonatkozó dolgokról folytatódhatna az eszmecsere.

Mokker 2012.02.01. 22:04:22

@Breacher: Az egyoldalú hírforrásokról beszéltünk, te meg fölhoztál egy sor szélsőséges és egyoldalú példát. Úgy jön ez ide.

mark199310 2012.02.01. 23:18:50

Kennedy meg Benjamin Freedman is beszélt ezen dolgokról.

Lehetsz zsidó, de ha felemeled a szavadat a cionisták ténykedései ellen, akkor antiszemita leszel.

Csak nekem furcsa, hogy belemegy az USA egy ilyen értelmetlen háborúba meg hogy Izraelnek elnéznek mindent?

Zum tracc kinyilvánította régebben, hogy ő Izrael párti...

USA rossz helyzetét innen veszem:

www.demokrata.hu/ujsagcikk/antidogma_usa_az_bdquoaranykornakrdquo_befellegzett/

www.portfolio.hu/befektetesi_alapok/kulfoldi_alapok/soha_nem_latta_meg_ilyen_borusan_a_jovot_soros_gyorgy.161911.html

Mokker 2012.02.02. 00:35:43

@mark199310: Engem csak az idegesít, hogy egy csomóan akarják "ledózerolni" (szószerinti idézet ismeretlen szerzőtől :P ) Izraelt a térképről, és ha ez ellen valaki szót emel - akár csak olyan szinten is, hogy "mi bajod a zsidókkal?" - akkor automatikusan zsidó és cionista. Izrael is összehozott annyi háborús bűnt, mint bárki más, nekik azért "nézik el", mert gyaklatilag az állam születése óta háború van arrafelé. Más kérdés, hogy kedves arab barátaink miért utálják őket. Na cső.

mark199310 2012.02.02. 21:50:26

Miért törölték a hozzászólásomat?

Mokker 2012.02.02. 21:57:08

@mark199310: Szerinted mire vonatkozott a "Na cső" meg a "Hammerzeit"? CGA úgy döntött, hogy a témának vége.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.02.02. 22:13:02

@mark199310: Csak térjünk vissza a szorosabban ide kötődő témákhoz. Nincs összeesküvés, csak most már váltsunk.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.02.03. 06:46:05

Ennél jobban nem tudok indokolni:

"Csak térjünk vissza a szorosabban ide kötődő témákhoz. Nincs összeesküvés, csak most már váltsunk. "

Breacher 2012.02.03. 19:27:36

Lehet az én hozzászólásom is "Hammerzeit" kategória volt?

@Mokker: Tényleg nem értem, vagy hülye vagyok vagy fáradt. Bontsd ki jobban légy szíves.

Barnigear 2012.02.26. 15:26:16

Katonai felszerelések blogja. Hmm...
Na mindegy.

Amit ezek a marinek csináltak, meg amit a tálibok szoktak csinálni, az az emberben genetikailag kódolt viselkedés, ami a közöttük lévő kultúrális külömbözőségektől függetlenül hasonlóvá teszi őket. Az antorpológia szempontjából az elrettentés, vagy megtorlás (mint viselkedés) konkrét formájától függetlenül mindig a tényleges harc megelőzését szolgálja, a faj szintjén. Ugy fogalmaz, hogy az ember mint faj relatíve alacsony agressziós szinten él, dacára az egyének mindennapi szubjektív tapasztalatának, és az abból leszűrt véleményének. A küzdelem célja mindig az ellenséges akarat megtörése. A gyilkolás (és minden más) csak eszköz ebben, így a "cselekvés" csak "papíron" személytelen (stratégiai és taktikai jellegű), a hadszintéren viszont személyes és szimbólikus. Az elhúzódó küzdelem során a küzdő felek elkerülhetetlenül hasonulnak egymáshoz kultúrálisan is.

Nem egyértelmű tehát, hogy mit gondolnak a marinek, vagy a tálibok mikor ilyet tesznek, és annak mi köze van a viselkedésükhöz; mennyire vannak tisztában magukkal. És ez nem a felelősség kérdése (mert azt társadalmi normák szabályozzák, pl. a büntetőjog), hanem a megértésé. A közös az ilyen esetekben a cselekvők szintjén az, hogy minden ilyen tett szimbólikus értelmű: "megértettük a lényeget". A terrorizmus szerintem e nélkül nem értelmezhető. Lehet, hogy ezek a marinek azért tették ezt, mert kifejezésre akarták juttatni hogy már ők is tudják: nem hadműveleti kategóriákban kell gondolkodniuk. Nem úgy értve, hogy ezt a világnak szánták, hanem csak úgy maguknak, megrősítés képpen. Ez tehát oka lehet annak hogy rögzítették.

Az ilyen történések megitélése mindig heterogén, dacára az emberekben közös genetikailag kódolt viselkedésnek, mert a megítélést alapvetően a kultúrális normák irányítják. Ráadásul ez a kultúrákon belül egyénenként variálódik (jó példa erre ez a topik is).
Ez persze rajtunk nem segít, mert amit megtudunk, az a mi nézőpontunkból nem csökkenti, hanem növeli az agressziós szintet, még ha ez nem is vezet semmihez, pl. nem megyünk háború ellenes tüntetésre, vagy nem zupálunk be. Namost a közvélemény, amiből a katonákat is toborozták annó, a megnövekedett agressziós szintje miatt háborodik föl (ahogy én is), és egyben ezért képtelen felfogni a történés lényegét: nem érti meg, hogy ami ott történik az vele is történhetne, ill. hogy azt ő is megtehetné. Úgy tekin rá, mint valami hihetetlen idegen dologra, amit nem is emberek tesznek.

Lásd:
Apokalipszis most
Full metal jacket
Szakasz
Becstelen Brigantik


süti beállítások módosítása