Egy repülőgép hordozón egy időben körülbelül 6000 fő tartózkodik akiknek naponta legalább 16 000 adag ételt kell elkészíteni és felszolgálni. Jellemzően ezen hajók egy-két hónapot töltenek a tengeren mielőtt kikötnek és legalább egy fél évet vannak távol az államokban lévő kikötőjüktől.
Az elfogyasztott élelmiszert vagy kikötés során pótolják vagy pedig a tengeren vételezik azt ellátóhajókról. Amennyiben erre nem lenne lehetőség, akkor légi úton is megtörténhet az utánpótlás szállítása.
2020-ban egy a Nimitz repülőgép hordozón szolgáló volt tengerész rakott ki több fotót a közösségi oldalára, amin a kevésbé sikeres fogásokat mutatta be.
A probléma legfőképpen a mennyiségből és a minőségből adódott. Természetesen nem minden alkalommal szolgáltak fel ennyire csapnivaló ételeket, de jellemzően rossz minőségű túl sütőtt vagy félig nyers fogásokról számolt be.
Az eredeti bejegyzés, Kevin Selfaison közösségi oldalán jelent meg, ahova azóta több ezren kommenteltek és legalább fél százan raktak fel hasonló fotókat.
A képek kiszivárgása utána nem sok minden történt. Néhány hírportál hozta csak le ezt a történetet, a haditengerészet pedig tagadott mindent. A képek egyébként 2017 és 2020 között készültek, míg 2020-ban a Nimitz elnyerte az Edward F. Ney különdíjat, a repülőgép hordozó kategóriában, mint a legjobb élelmezési szolgáltatást nyújtó tengerészeti egység.
Forrás:
https://www.military.com/daily-news/2020/11/20/heres-why-sailors-carrier-ford-will-eat-better-anyone-else-fleet.html
https://taskandpurpose.com/news/navy-ship-food/
Utolsó kommentek