Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

2015M

2018.11.28. 05:00 :: Combat Gear Admin

lk862628.jpgA 2015M ruházat már két éve megjelent a honvédség ruhatárában, mint a „bocit” leváltó új egyenruha család. Két év alatt sikerült oda eljutni, hogy a missziós állományt már teljes egészében ezzel szerelik fel, míg idehaza a nagyobb hadgyakorlatok alkalmával jelent meg, de a teljes körű rendszeresítése még nem történt meg.

lk862629.jpgKétségkívül a 2015M előrelépés, modernebb kialakítás és külseje ténylegesen jobbá teszi a bocinál. Nézzünk néhány pro és kontrát az elmúlt két év alapján.

lk862630.jpgEleinte borzasztó lassan és kis számban folyt a gyártása. Az anyagot jelenleg is külföldről szerzik be, és a lángálló, rovarriasztó illetve az éjjellátók által kibocsájtott sugarat elnyelő  mivolta miatt, elég drága is.

lk862631.jpgA lángálló anyag nagy hátránya, hogy a mosás és használat következtében gyorsabban fakul, főleg ha rip-stopos kialakítású vékonyabb változatról beszélünk, amiből a 2015M is készül. Említettek itt olyan példát is, hogy a zsebkés klipsze kezdte ki látható módon az anyagot.

lk862632.jpgMivel elég hamar nyilvánvalóvá vált, hogy ilyen áron, ilyen tempóban elfogadhatatlan a rendszeresítés menete, ezért elkészült a „kiképzési” változat is, ami már nem lángálló és emiatt kényelmesebb is és a vastagabb anyagnak köszönhetően strapabíróbb mint a „harci-gyakorló” verzió.

lk862633.jpgSzintén volt rá ígéret, miután az „asztalra csaptak”, hogy már idén kap belőle a honvédség minden egyes tagja legalább egy váltást, plusz kabátot és polár pulóvert, bár ugye egy váltás gyakorlóval max díszelegni lehet.

lk862634.jpgMindenesetre a külföldön dolgozó állományt már egy ideje 2015M ruházattal látják el, és mintha szépen lassan itthon is gyarapodna azon alakulatok száma, ahol már ezt hordják a katonák.

lk862635.jpgA 2015M-en használt minta egyáltalán nem rossz, ahogy azt idén a debreceni lövészdandár katonái is szemléltették. Persze ez nem „több évszakos” meg „multi” terepszín, de nyáron-ősszel egyáltalán nem teljesít rosszul.

lk862636.jpgBelemenve az álcázás kérdésébe, érdekes kérdés még a hozzárendszeresített málha és egyéb kiegészítők is, mivel a katona testének nagy százalékát ezek fedik le. Természetesen harcászati környezetben.

lk862641.jpgSzóval jelenleg hivatalosan a 2013M repeszmellény, 2008M málhamellény és a debreceni dandárnál is látható málhamellényel szokták viselni. Ezek főleg zöld és barna színben kerültek rendszeresítésre, nem beszélve a nem rendszeresített ilyen-olyan színű kiegészítőkről.

lk862642.jpgViszont elméletileg tervben van egyszínű, illetve 2015M mintával ellátott kiegészítők rendszeresítése is. Csak hát sajnos erről a hivatalos információ hiányában a pletykákra lehet csak hagyatkozni.

lk862647.jpgMindenesetre a barna kiegészítőkkel, és a remélhetőleg elhagyott korábbi igen elhibázott sisakhuzattól eltekintve, ezekkel viszonylag „jól” néz ki a katona és a ruházat sem veszíti el az álcázó képességének nagy százalékát.

lk862649.jpgDe mindent összevetve, nem reprezentatív közvélemény kutatás alapján, még a leginkább fanyalgók is kényelmesebbnek tartják ezt a gyakorló ruházatot, mint a korábbit.

Vannak hibái és sajnos viszonylag drága is, de legalább látszik, hogy fejlesztik és egy teljes rendszerben gondolkoznak a rendszeresítés során. A jövőbeli fejlesztések és rendszeresítések lehetnek még érdekesek, mivel az egyéni málhafelszerelés egységesítésével nagyot lehetne dobni a katonák kinézetén és a „hát ezt nem tudunk adni, szóval vegyél magadnak” hozzáálláson.

Ha minden része rendelkezésre állna a katona számára, a teljes jövőbeli fejlesztési tervekben és elképzelésekben szereplő eszközökkel együtt, akkor azt mondom sikerülne elérni a személyi felszerelések terén egy világszinten vezető hadsereg 2010-es állapotát. Természetesen a személyi felszerelés minőségét tekintve.

Ezen lehet vitatkozni, és megsértődni is. Mindenesetre ha a katona ruházata és védőeszközei ezt az állapotot hoznák, nem nagyon lehetne panaszra ok.



260 komment

Címkék: hm mh 2015 2015M

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr2914397268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recon71 2018.12.04. 21:53:18

@estván: @==T==: Annyit beszéltünk a rábákról,hogy átszerveztem a túranapom és inkább abban mentem. A mostani nyálkás időben egyértelműen jobban szerepelt a kopott fakó rábám,mint a túl világos,nem vadi új,de jó állapotú MTP és a túl sötét DPM hátizsák:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26157436_21adacfb3c4bf58c1f118000cf391a34_xl.jpg

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26157438_a8f22e6a974d8cb9e9961d018ea3cc4a_xl.jpg

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26148768_af8921afee93ea12724da09636142706_xl.jpg

Egyébként tudja valaki,hogy a DPM málhacuccok miért sokkal sötétebbek,mint a DPM ruhák? Talán ezen a vastag anyagot így fogja csak meg ugyan az a festés?

És 1 fontos kérdés,hogyan mondjunk véleményt 1 tereptarkáról? Vadiújan,amikor az MTP nagyon jó, a rába meg baromi sötét? Vagy használtan,fakóbban, amikor itthon az MTP már túl világos,a rába meg már sokkal jobb?

recon71 2018.12.04. 22:03:58

@Tom Sinner: Én gurkhának tippelem,de csak tipp azok alapján amiket olvastam meg láttam róla.

A DPM-sem egyértelmű,mert van 1 olyan sötét verzióim is,ami tisztán mindig sötét. Viszont ahogy koszolódik úgy lesz egyre jobb. A túl sötét DM hátizsákom is tök jó lett helyenként rászáradt sárosan. Míg az MTP huzatom már kis koszolódás után is túl világos lett.

@==T==: A képeken a rába zubbony a barnás fajta,a nadrág meg 1 sokkal zöldebb. A zöldebb még most télen is sokkal jobban szerepelt, a képeken talán látszik is.
Azt meg tudom,hogy azt írtam,hogy a világosabb a jobb, de a mai nyálkás időben meg pont a világos a feltűnőbb. Míg a sötétbarna sem az,mivel a fák törzsei is olyanok,így azok közé beolvad. Viszont nyílt tereken meg nem nagyon van sötét szín.

dudi01 2018.12.04. 22:17:39

@recon71:

Amikor új.Autót is újonan tesztelnek,amikor nem akkor kihangsúlyozzák,hogy használtautó tesztről van szó.De az alapállapot mindíg az új.

recon71 2018.12.04. 22:27:00

@dudi01: És ez szerinted jó? Rajtad hogyan van többet tereptarka terepen harcászkodva, vadiújan patyolattisztán,vagy használtan,nem patyolattisztán?

Azért a fél éves csapatpróbákon sem végig marad vadiúj és patyolattiszta 1 tereptarka sem. Főleg nem a végén,amikor megnézik,hogy fél év alatt mekkorát változott és fél év után is hogyan tejesít.

recon71 2018.12.04. 23:18:05

@dudi01: Másrészt az autós hasonlat sem jó. Mivel attól függ mire veszed az autót. Amiket eddig családi,ünnepi,nyaralós,csajozós szép autónak vettem,azoknak mindig a vásárláskori állapotát néztem és azt próbáltam megőrizni,óvva mindentől.
Míg munkára,túrákra,terepre úgy veszünk autót,hogy azt nézzük,hogy hogyan fog működni,kinézni koszosan,kopottan,hisz közel sem lesz annyira vigyázva rá,közel sem lesz annyiszor mosva,sokkal többet fog koszban,sárban járni,mint a másik.

Szóval mire való 1 tereptarka,parádézni,csajozni vagy terepre munkára,koszban csúszni-mászni?

dudi01 2018.12.04. 23:49:22

Nem megyek bele ebbe még egyszer mert láthatóan nem értetted meg a múltkor azt amit kb mindenki próbált veled megértetni...

recon71 2018.12.05. 00:00:40

@dudi01: Így van. Nem fogom azt mondani,hogy nincs igazam,amikor 100%-osan biztos vagyok benne,hogy igazam van. 1 tereptarka működőképességét úgy és ott kell nézni ahol és ahogy használni fogják és nem úgy,ahogy 1 parádén vagy kiállításon vadiújan és patyolattisztán kiállítják.

vad05 2018.12.05. 01:02:53

@recon71: Tipikus "Gyula-válasz'! :)

recon71 2018.12.05. 01:25:14

@vad05: Igen. :)
Nem fogom azt mondani,hogy nincs igazam,csak azért,mert mások nem így gondolják,amikor biztos vagyok az igazamban.
Csak azon csodálkozom,hogy Te miért gondolod úgy,hogy 1 tereptarkának a gyárból kijőve,vadiújan és patyolattisztán kell jól teljesítenie és nem úgy,ahogy a katonák sokkal többet használják majd. Vagyis használtan,már nem olyan csillogón és nem olyan patyolat tisztán.

De semmi gond,én ezt mondom,mások meg mást. Véleményszabadság van.

dudi01 2018.12.05. 09:01:07

Bertrand Russell örökbecsűje eléggé idevág.

hafec 2018.12.05. 13:17:08

Tudom, nem ehhez a témához vág de az új rendőrségi bevetési ruházat fejlesztése is megkezdődött 18M bevetési ruházat néven, csak az új ötleteket amiket javasolunk a BV HOLDING nehezen tolerálja :) hogy aztán mit tudunk megtartani a ferde zsebes javaslatunkból meg a többiből a szűkös határidő lejártával lassan kiderül.

Tom Sinner 2018.12.05. 16:11:57

@hafeco: Vannak Ergy-s cikkek, ha vannak új infóid, oda tegyed majd őket, könnyebben rá lehet majd akadni, ha kell.

recon71 2018.12.05. 23:29:34

@Tom Sinner: Valószínűleg nem gurkha a kalap,mert felfedeztem,hogy olyanom is van és az teljesen másnak tűnik a rózsaszínes mellett.

vad05 2018.12.06. 04:08:52

@recon71: ÉN meg azon csodálkozok, hogy nem érted a saját érvelésed tarthatatlanságát. :)

recon71 2018.12.06. 04:24:07

@vad05: Csak erre válaszolj légyszíves!
Most komolyan,szerinted úgy kell vizsgálni 1 tereptarka gyakorlót ahogy lejön a gyártószalagról és nem úgy, ahogy 1,2,6 hónap múlva ki fog nézni a katonákon?
Mi van,ha a vadiúj gyakorló 2 hónap alatt elveszti teljesen a színét,rikítóvá válik,akkor is tökéletes,mert vadiújan jó volt?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2018.12.06. 06:36:25

@hafeco: Hoppá, lehet tudni valami konkrétumot ezekről a fejlesztési elképzelésekről?

Amúgy meg, úgyis mindenki varrónőhöz viszi a bevetési ruháját :)

joni firpo 2018.12.06. 11:09:27

@recon71: Sokadszorra....az anyagokon (tök mindegy, hogy tereptarka vagy neonszínű, vagy akármilyen) végeznek színtartósság-mérést, ez ugyanúgy követelmény, mint a szakítószilárdság-mérés stb. stb. Ebből lehet következtetni arra, hogy a használat során mennyire veszíti majd el a színét.
Ennyi.
Pont.
Nincs tovább. Nem képezheti vizsgálat tárgyát, hogy ha Józsika kihipózza és 90 fokon kimossa a ruháját majd beleül egy vödör piros festékbe és kimegy az erdőbe, akkor mennyire fog rejteni a ruha.

Amúgy, ha egy vadiúj gyakorló két hónap alatt teljesen elveszíti a színét, akkor az valószínűleg nem felel meg a műszaki követelményeknek...

recon71 2018.12.06. 15:20:52

@joni firpo: Akkor most Te válaszolj légyszi pár kérdésre!
Te hány olyan gyakorlót láttál ami 1,2,6 hónap múlva is ugyan úgy nézett ki a terepen,mint vadiújan,mert én soha egyet sem?
Ha van színtartósság,ha nincs,vadiújnak és tisztának 1 gyakorló baromi rövid ideig néz ki,terepen meg csak pillanatokig. Ezért mondom azt,hogy azt állapotot kellene nézni,ahogy az a gyakorló 1,2,6 hónap,1 év múlva kinéz és nem azt,ahogy az első órákban.

Másrészt a színtartóssági mérésen pl. a kopás,a koszolás okozta halványulást is nézik,le tudják tökéletesen modellezni? Ilyeneken szoktak elbukni a laboratóriumi tesztek (pl. BW bakancs tesztje anno,amit lépegető gépen teszteltek). Ezért is vannak (elvileg) a csapatpróbák.

blogen 2018.12.06. 15:57:04

@recon71: Nem tudni, hogy szabotázs, vagy véletlen, de nincs összefüggés a címke szerinti és a valós méretek között.

Milos 49 2018.12.06. 16:02:58

@Combat Gear Admin:
Mi annyit hallottunk,hogy az új lángálló ruha mintájára fog készülni,bár ez se biztos még.Illetve vita tárgyát képezi a színe is....

Milos 49 2018.12.06. 16:13:06

@recon71:
Mert semmi nem mérethelyes(nem is cserélik).A tépőzárak felvarrt bolyhos részei az első használat után leszakadnak.

recon71 2018.12.06. 16:33:42

@Milos 49: Valaki azt írta,hogy próba után adják őket,nem a méretet nézik. Akkor elvileg nem lehetne ilyen gond.

estván 2018.12.06. 17:56:36

@recon71: Kikerül az adott csapathoz egy próba sor. Abból mindenki kiválasztja, hogy melyik jó rá, és felírják hogy "Jenőke: 54-es zubbony, 53-es nadrág, 57-es sapka." Ez alapján megrendelik a szükséges mennyiségeket minden méretből. A probléma az, hogy a próba sor hiába volt esetleg véletlenül jól méretezett, a legyártott nagy szériában simán lehet össze-vissza méretű, vagy elszabott. Plusz a már szóba került kifejtődő varrások, lemálló tépőzárak, kiszakadó patentek.

Milos 49 2018.12.06. 17:58:00

@recon71:
Elektronikusan rögzítve van mindenkinek a mérete és a szerint van kiosztva...

recon71 2018.12.06. 18:27:30

@estván: @Milos 49: Így már értem. Anno úgy értelmeztem,hogy mindenki próbál és meghagyja azt ami ott helyben neki a méret. Mint ahogy én is vásárolok magamnak.

Egyébként én főleg a különböző BDU-kkal jártam így,hogy ugyan az a méret van rájuk írva,mégis teljesen más méretként állnak rajtam. De ugyan az a számsor kicsi DPM-ben is,ami MTP-ben meg tökéletes. Ezért vívódom annyit a próba nélküli neten vásárlásokkor.

vad05 2018.12.06. 20:46:54

@recon71: Nem fogom megismételni, amit már egyszer leírtam! :) Nem szeretném, ha nekem is szokásommá válna! ;)

vad05 2018.12.06. 20:50:38

@Milos 49: Nekem egy év után sincs baja a tépőzáraknak, pedig elég gyakran váltogatom rajta a "felvarrókat"! ;)

vad05 2018.12.06. 20:51:25

@blogen: Az enyém lassan már csak a mintázatában hasonlít az eredetihez! ;)

vad05 2018.12.06. 20:52:04

@Milos 49: Mi fog minek alapján készülni?

vad05 2018.12.06. 20:53:30

@estván: A tépőzárakról nem hallottam, de a többi gondról igen. Nem is véletlen, hogy egy jó időre leállították a gyártást. :(

krisss93 2018.12.06. 21:00:12

@vad05: A rendőrök göncéről van most szó.

recon71 2018.12.06. 21:22:26

@vad05: Egyre jobban hiszek abban,hogy Ti félreértitek amit mondok,mert ez olyan egyértelmű,hogy nem lehet más.

Csak gondolj bele, 1 gyakorló meddig néz ki csillogó újnak és patyolattisztának?
Van olyan gyakorló ami 1,2,3,vagy 6 hónap aktív használat után is ugyan úgy néz ki,mint csillogó vadi új korában? És még 1 minimális por vagy kosz sem csökkenti az élénkségét a színeit?
Ha a többség ilyen,hogy a hónapok alatt használva 1 minimálisan sem fakul és még 1 minimális kosz sem rakódik rá,akkor azt mondom igazatok van.

dudi01 2018.12.06. 21:23:59

@recon71:

Csak te vagy helikopter!

recon71 2018.12.06. 21:44:52

@dudi01: Akkor te válaszolj és meglátjuk kivel van a baj!

Szerinted a gyakorlók terepen használat közben ugyan úgy néznek ki hónapok múlva is,mint csillogó vadi új korukban és minimális por,kosz sem rakódik rájuk?

Milos 49 2018.12.06. 21:54:42

@vad05:
Lehet ,hogy te szerencsés vagy!

recon71 2018.12.06. 21:57:01

@Milos 49: Más volt eddig a szabásminta? Én eddig úgy tudtam,hogy csak a felhasznált anyag lett más.

hafec 2018.12.06. 22:08:48

@Combat Gear Admin:

Az új bevetési ruha rip-stop anyagból készülne. Fentebb írták hogy a Készenléti Rendőrség lángálló ruházatát kell alapul venni, ami ugyancsak igaz.

A zsebeknél egy olyan megoldás lett javasolva, hogy legyenek ugyan cipzárosak, de egy tépőzáras zsebhajtókával ezeket le lehessen fedni.

A zubbonyon ferde zsebek lettek javasolva elsöprő többséggel, remélhetőleg valamilyen módon meg tudjuk ezeket tartani, ha a tépőzáras felvarrós részeket normálisan el tudjuk helyezni, mert ferde tépőzárakat és furán álló jelvényt a vezetők nem szívesen látnának. Valamint ugyancsak lesz javasolva, hogy a rendfokozati jelzés a karról kerüljön át a zubbony jobb felső zsebe fölé.

A nadrág bújtatóinál a lángálló ruházattal ellentétben itt már nem tépőzárasak lesznek, hanem fixen varrtak. A nadrágszárnál egyelőre marad a gumipántos megoldás, és a cipzár ami itt megtalálható a lángállón ugyancsak meg lesz szüntetve.

Több elképzelés is lenne, csak a BV HOLDING makacskodik egyfolytában hogy nehezen tudná legyártani a ruhákat, ezért a végleges verzió valamikor március környékén kerül kiadásra.

Tudtommal csapatpróbára megyéseknek és KR állománynak ugyancsak ki lesznek adva korlátozott számban. A csapatpróba után javaslatokat még lehet felterjeszteni, csak nagyon szűkös a határidő a 2020-as EB miatt.

A pilotkához egyelőre a vezetők még ragaszkodnak, valamint a bevetési dzsekihez sem lehet még hozzányúlni. Szóba jött a barett sapka is, de ezt évekkel ezelőtt sajnos lehúzták mert az a személy aki ezt a vezetőknek bemutatta, nem tudta hogy normálisan hogyan kell felvenni és svájci sapka fílinget láttak... Aztán majd meglátjuk hátha lesz valami változás e téren is :D

dudi01 2018.12.06. 22:13:50

@recon71:

Az a baj,hogy úgy általában az összehasonlítás/tesztelés/ vizsgálat alapkelveivel nem vagy tisztában és innetől kezdve az egész butaság amit írsz.

estván 2018.12.06. 22:14:31

@hafeco: Egy ruhagyár nehezen tudná legyártani a ruhákat? :D
Beszarás. Ha egy péküzemnek nehézséget okozna, azt mondjuk megértené az ember...

hafec 2018.12.06. 22:18:26

@estván:

,,Költséghatékonyságot szem előtt tartva'' ;) Szerintem, ennyit elég idéznem :D

recon71 2018.12.06. 22:24:39

@dudi01: Az egész butaság amit írsz,mert semmi köze az egészhez. Válaszolj a kérdésre!
Ha azt írod,hogy a gyakorlók hónapok után is ugyan úgy fognak kinézni használat közben a katonákon (még most békeidőben is) ,akkor van igazatok.
Ha pedig az van,hogy vadi újan teljesen mások,mint a gyakorlatban ahogy kinéznek hónapok múlva,akkor meg nekem van igazam.

Ha ez nem megy,akkor erre válaszolj!
Mikor rejtsen jól 1 tereptarka,amikor lejön a gyártósorról és patyolattiszta,vagy akkor amikor 1-2 vagy 6 hónapon át használják és legalább minimális por,kosz is kerül rá?

recon71 2018.12.06. 22:35:08

Az összes katonát,airsoft-ost vagy más gyakorlókat használókat kérdem!
A gyakorlóitok ugyan úgy néznek ki a terepen használat közben 1-2,vagy 6 hónap használat után is,mint amikor vadiújan megvettétek? Még por,kosz sem tompítja a színeit.

És mikor rejtsen jól a gyakorlótok,amikor patyolattiszta és vadi új,vagy napok,hetek,hónapok múlva amikor rejtőzésre használjátok?

krisss93 2018.12.06. 22:51:36

@estván: A BV holdingot ruhagyárnak hívni szerintem sértő az egész ruhaiparra nézve :D

krisss93 2018.12.06. 22:53:00

@recon71: Mi lenne ha van több ruhánk is és nincs ilyen gond ? (mondjuk ez optimális eset)

hafec 2018.12.06. 22:58:06

A nadrághoz visszakanyarodva egy kicsit, ott egy olyan elképzelés lenne, mint a katonáknál az új nadrágjuknál. Egy tépőzáras hosszanti rész lenne, ahova a szivacsot lehet feltenni a térd és comb részhez.

Sikerült egy nadrágot átadni a BV HOLDING-nak hogy ezt a megoldást másolják lee :P

recon71 2018.12.06. 23:01:44

@hafeco: Ha ragaszkodik a vezetés az álló zsebekhez,akkor az oldalán cipzárazva,mint a régi francia gyakorlókon,álló zsebnél is lehet oldalról használni. Nekem jobban is bejött,mint a ferde zseb. Bár,ha az ember elfelejti behúzni,könnyebben kieshet ami bent van.

A nadrág zavaró térdzsebe végre feljebb kerül,hogy használható combzsebnek lehessen nevezni?

hafec 2018.12.06. 23:07:39

@recon71:
Lett javasolva, és a méretét is szeretnénk kicsit csökkenteni :) Plusz az oldalzsebek amik közvetlen az övek alatt vannak ugyancsak a katonai nadrágról lenne lemásolva, hogy ne a nadrágra varrják rá.

recon71 2018.12.06. 23:09:47

@krisss93: Ha minden egyes nap vadi új ruhát is vennél fel, a terepen az is pillanatok alatt koszolódik és csökken a csillogása. De kaptok ti havonta vadi új ruhákat? Számold ki,hány tucat ruhát kellene kapnotok,hogy a napok többségén vadiújnak kinéző és patyolattiszta legyen rajtatok?

Nem magyar,a brit hadsereg,de ezt még ők sem tudják megcsinálni. Vagy bárki szerint ezek a cuccok ugyan úgy néznek ki,mint vadi új patyolattiszta korukban?:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3d/British_Army_Soldier_in_Afghanistan_Engaging_the_Enemy_MOD_45154935.jpg

static.independent.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2014/10/27/16/Last-British-soldier-in-Afghanistan-2.jpg

recon71 2018.12.06. 23:12:36

@hafeco: Na végre! Ekkora combzseb talán tényleg felesleges, de még az sem lenne gond,ha eléggé magasra kerülne.

recon71 2018.12.06. 23:42:45

@krisss93: Egyébként gratulálok,ez volt eddig a legjobb érv! Ez tényleg csökkenti a változás mértékét.
De ha minden héten új ruhát adnánk is (ami képtelenség még a nagyoknál is),akkor is változna,mert por,kosz még arra is hamar rakódik és az sem fogja sokáig tartani a patyolattiszta kinézetét.

vad05 2018.12.07. 05:51:12

@recon71: Szegény meg nem értett zseni! ;) Ha valakit mindenki félreért, annak el kéne gondolkoznia, hogy valami nem stimmel az érvrendszerében. Leginkább az, hogy értelmes vizsgálati módszerekkel nem értelmezhető. Ezt JF is világosan kifejtette, de nem is akarod megérteni, hogy a "színkopást" kiszámíthatatlansága miatt nem lehet egzakt módon előre meghatározni így nem lehet vizsgálati alap. A további ilyen témájú hsz-idat ignorálom, mert eddig is értelmetlen volt válaszolni.

vad05 2018.12.07. 05:54:03

@hafeco: "a BV HOLDING makacskodik egyfolytában hogy nehezen tudná legyártani a ruhákat" De ismerős ez a hozzáállás! El kéne dönteni, hogy mi a fontos: az állomány (igénytámasztó) kényelme, vagy a szolgáltató kényelme? ;)

vad05 2018.12.07. 06:00:25

Krisss ne etesd Recon-t, mert csak újabb lovat adsz alá és soha sem fogja elengedni az újabb kedvenc témáját. Így is még évekig fel fogja hozni, amíg egyetlen ember is reagál rá! ;)

recon71 2018.12.07. 06:50:01

Ha nem tűnt volna fel, én már többször is lezártam, nem én hozom mindig vissza.
Már többször lezártam azzal, hogy én azt mondom, hogy a terepen rejtőző katonák gyakorlói mindig fakó bak, mint a vadiúj és patyolattiszta gyakorlók, minimum 1 kicsi koszolódás, majd kopás, fakulás miatt, ezért ezt korrigálandó 1 kicsivel erősebb színeket kellene alkalmazni.

Ti meg azt mondjátok, hogy a terepen rejtőzők mindig patyolattiszta és vadiújnak kinéző gyakorlókban vannak, ezért ezzel nem kell számolni.

Remélem ezzel már tényleg lezárhatjuk. Elentem túrázni, itt netem sem nagyon van már .

Tom Sinner 2018.12.07. 07:18:58

@recon71: Ez így van, próba alapján adják. Legalábbis tavaly az egyik kék ruhás cégnél így volt. (és így fordulhatott elő, hogy egy átlagos testméretű férfiember S-sel ingnyakú pólókat kapott például, de méretben jók voltak azért.)

Tom Sinner 2018.12.07. 07:24:30

@hafeco: Hogy mennyire utálatos jószág az a pilotka. Természetesen nincs közöm hozzájuk, de ismertem olyanokat, akik egyből levették a fejükről azt a szart, amint nem fenyegetett annak a veszélye, hogy magasabb rendfokozatú kollégákkal futnak össze. :) Ocsmány is, nem árnyékol semmit, cserébe viszont úgy belerohad a fejed, hogy az eszméletlen. Az Ergy legutálatosabb darabja szerintem.

Milos 49 2018.12.07. 12:57:52

@Tom Sinner:
Holtversenyben az usankával!

churchill 2018.12.07. 13:21:13

@recon71:

"Ti meg azt mondjátok, hogy a terepen rejtőzők mindig patyolattiszta és vadiújnak kinéző gyakorlókban vannak, ezért ezzel nem kell számolni."

Szerintem ilyet senki nem írt.
Az írták többen is hogy nem lehet vizsgálni az eltérő felhasználási módok miatt egzakt módszerrel a kopás mértékét, illetve hogy a gyártók nem azért színezik erősebbre a ruhákat mert később kopni fognak, mivel ez nem tervezhető.
Az a baj Gyula hogy itt rengeteg érv elhangzott már, de egyikre sem hallgatsz.

estván 2018.12.07. 17:58:06

@vad05: Igen, gyakorlatilag amire az állománynak szüksége van, szinte "bármi áron" elő kell tudni állítani.
Az pedig nonszensz, hogy én gyártok valamit, ami nekem "megéri" (hiába szar mondjuk az anyaga és kényelmetlen a szabása), és a katona/rendőr pedig majd azt hordja, örüljön hogy nincs ki a csupasz segge, nehogy igényei legyenek már. :D

recon71 2018.12.07. 18:47:02

@churchill: Veled eddig is lehetett beszélni,akkor Téged kérdezlek meg! Eddig még senki nem válaszolt 1 kérdésemre sem,talán majd Te.

Szerintem sem lehet tökéletesen megállapítani egzakt módszerrel a kopás mértékét,de gondolom neked is egyértelmű,hogy ennek ellenére terepen, minden gyakorló 1-2 hónap használat után már nem olyan,mint vadiújan? Mivel vagy kicsit,vagy nagyon, koszolódik,majd kopik és fakul is?

Ezért szerintem minimálisan legalább erősebbre kell őket színezni,ezzel csökkentve a kosz,a kopás,fakulás hatását.

Szerinted egyébként a gyártók miért színezik sokszor erősebbre a ruhákat?

recon71 2018.12.07. 19:12:41

@Tom Sinner: Ma az említett ismeretlen márkájú kalapban mentem túrázni,talán ezen a képen létszik kicsit a különbsége az MTP-től:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26160392_ca32dcf181e563ca0cfea03af03e771c_xl.jpg

Egyébként angol MTP kalapként rendeltem a netről.

recon71 2018.12.07. 19:16:42

@Tom Sinner: Én nem hiszem,hogy angol lenne a kalap,mert a kialakítása is más,mint az általam ismert MTP kalapoknak,de az tény,hogy van 1 kakukktojás eredeti MTP tárzsebem ami szintén hasonlóan idegesítően lilásabb,rózsaszínesebb,mint a többi:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26160390_351008780201bb5833b8504057466a7f_xl.jpg

Sajna képen kevésbé látszik a különbség,mint élőben.

churchill 2018.12.07. 22:24:24

@recon71:
Utánaolvastam, de sehol nem szerepel a fejlesztések alatt az, hogy azért színeznek sötétebbre a gyártók hogy ellensúlyozzák a későbbi kopást.
Csak egy példa:
www.google.hu/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.fibtex.lodz.pl/file-Fibtex_(owcdjmn4x880nl67).pdf-FTEE_92_82.pdf&ved=2ahUKEwiej6jJzY7fAhWEL1AKHXo_CCgQFjAOegQIBhAB&usg=AOvVaw2CB7HNKdIWgPcLUlnh4juI&cshid=1544216945618

(Analysis of Printed Fabrics for Military
Camouflage Clothing.)

A szabadon hozzáférhető források között én nem találtam olyat ami igazolná az állításodat. Megpróbáltam keresni, hamár te nem tetted meg.
Ott tartunk hogy aktív egyenruhások véleménye ( olyanoké, akik azért rálátnak a témára, esetleg vettek részt fejlesztésben, vagy pusztán érdekli őket ) áll szemben a te véleményeddel.
A többség véleménye több forrásból is alátámasztható ( az általam megtalált fejlesztéssel kapcsolatos dokumentumoknál a záró végkövetkeztetéseknél sehol sem szerepel a sötétebbre színezés), míg a te véleményed igazolására semmit nem tudtál felmutatni a saját logikádon kívül.
Ha mutatsz, elfogadom.
De Gyula, szerintem most nagyon nincs igazad.

recon71 2018.12.07. 22:43:57

@churchill: Köszönöm,de tévedtél,hogy nem kerestem,mert rengeteget kerestem rá forrást! Sajna magyarul nem találtam sem arra vonatkozót,hogy figyelembe vennék,de arra sem,hogy nem.
Sajna nem tudok angolul,de a forrásodban az szerepel,hogy soha senki nem vette figyelembe?

De itt most nem is arról van szó,hogy van e róla forrás,hanem,hogy Te mit gondolsz a logikád alapján? Te figyelembe vennéd vagy sem? Ha tudod,hogy terepen a tereptarkád halványabbnak fog mutatkozni az ideálishoz képest a koszolódás következtében (majd később a kopás miatt is) nem tennél valamit? Nem színeznéd kicsit színesebbre,tudván,hogy a kosz miatt úgy maradhat csak ideális?

Ha kiderülne,hogy senki nem színez emiatt erősebbre,akkor kapásból selejtnek kell nevezni 1 rakás tereptarkát,amik újonnan sokkal erősebb színeket használnak,mint amilyen a környezet. Mivel csak koszosan vagy kopottan szerepelnek jól. Úgy meg jók is.

És köszönöm,végre valaki aki bele is gondol!

churchill 2018.12.07. 23:06:20

@recon71:
Az én logikám alapján ma már nincs akkora jelentősége az egyenruhák színének. Amikor több kilométer magasból a fejedre tudnak pottyantani bombát, akkor a ruhád színe fog megvédeni.
Szerintem egy egyszínű nem túl sötét zöld vagy barna gyakorló pont elég lenne. A kiegészítő felszerelések, a kosz, a por, a megfelelően kiválasztott elhelyezkedés többet tud segíteni az álcázásban. Persze bőven akad olyan helyzet is, amikor szükség az alak megbontására, ebben nagyon szerintem a DPM vagy a svéd minták.

Én egy tompa, fakó,egyszínű gyakorlót választanék.

Az általam megtalált forrásanyagokban nem a sötétebbre színezést választják a gyártók, hogy ellensúlyozzák a későbbi kopást (hiszen ez nem tervezhető, de már párszor leírtuk), hanem a gyári színt próbálják meg minél tovább megtartani (anyagválasztás, szövési és színezési módok, hőkezelés, utólagos felületkezelés stb.)

churchill 2018.12.07. 23:08:18

@churchill:

"akkor NEM a ruhád színe fog megvédeni."

Hopp, egy szó kimaradt.

recon71 2018.12.07. 23:19:46

@churchill: Azért voltam kíváncsi a logikádra,mert nem mindig az a jó amit a "nagyok" mondanak,lásd UCP és hasonló baklövések! Merjünk már szabadon gondolkozni,ne utólag jöjjünk rá megint,hogy istenítettük a rosszat,mert akkor a "nagy" azt mondta az a jó.

De egyértelmű,hogy a gyári színt próbálják meg minél tovább megtartani,és ez így a jó,én is ezt tenném. Csak ezt jelenleg még senkinek sem sikerült megoldani,csak lassítani a folyamatot. Ezért én 1%-ot rásegítenék az erősebb színezéssel is.

Igaz nem lehet pontosan kiszámolni a fakulás fokát,de 1 ici-pici mindig lesz,már a környezet porától is,és én minimum azt az ici-picit korrigálnám az erősebb színekkel. Nem árt,de 1 kicsit már használ.

dudi01 2018.12.08. 00:57:00

@churchill:

A ruhádnak a másik katonától kell "megvédenie"és a szemet még mindíg jobban be lehet csapni egy mintás ruhával mint au egyszínűvel.

Tom Sinner 2018.12.08. 07:20:21

@recon71: Az a kalap biztos nem MTP. Lerí róla hogy valami béna kamu MC. Egyébként le lehetne ezt a témát zárni azzal, hogy megnézed, mi van a cimkéjére írva, az megválaszol mindent.

churchill 2018.12.08. 07:37:02

@dudi01: tudom, ezzel egyetértek.
De ahhoz, hogy ez az alakbontó képesség érvényesüljön, azért viszonylag közel kell menni egymáshoz a reguláris hadviselő felek katonáinak.

Ettől függetlenül szerintem fontosabb egy ruhán a szabás, a hordhatóság, a starpabíróság, használhatóság, a kényelem, mint a minta.

recon71 2018.12.08. 15:25:11

@Tom Sinner: Így lenne, ha lenne benn címke. Ettől függetlenül az árus állította, hogy eredeti angol katonai kalap.
De esetünkben úgy indultunk, hogy van az, hogy 1 gagyi csúnya (ami gurkhának tippeltem) jobban teljesít, mint a szép eredeti.

Tom Sinner 2018.12.08. 17:14:31

@recon71: Nem hiszem hogy jobb. Csalóka közelről a kisebb foltok meg a frissebb színek miatt.

recon71 2018.12.08. 18:42:44

@Tom Sinner: A fene tudja,annak ellenére,hogy idegesít a lilás színe,kedvelem. Élénkebb környezetben láthatóan sokkal jobban működött,sokkal jobban alakot bontott,bemosódott még a vadi új MTP-imnél is,a kicsit nagyobb szín különbségei miatt.

recon71 2018.12.09. 21:38:11

@Tom Sinner: Ha már a képek szelektálása közben ráakadtam,feltöltöm mielőtt kitörölném:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26161448_886d7f2495c81f582ba5856e2f5c26ce_xl.jpg

Élőben sokkal jobban beleolvad ebbe a környezetbe. Képeken ez is sokkal elütőbbnek látszik. De talán így is látni,hogy annak ellenére,hogy máskor alig észrevehető pár méterről,hogy más mint az MTP,változatosabb környezetben mégis sokkal jobb.

delta81 2018.12.21. 09:24:46

Jobb ötlet híján ide szúrnám a kérdésemet.
Tegnap Pesten jártamban a metrón láttam két katonai rendészt (egyébként talpig 2015M-ben, már ami a ruházati részt illeti; védőmellény és hasonló csicsák nem voltak rajtuk). Nagyon helyre kis géppisztolyt hordtak; tudja-e esetleg valaki, mi került hozzájuk? Ritkán látom őket, de utoljára még KGP-t láttam náluk. Mivel nincs lehetőségem folyamatosan követni a híreket, csak tippelni tudok, mégpedig erre:

hu.wikipedia.org/wiki/CZ_Scorpion_EVO_3

Viszont megint felmerült bennem a szokásos kérdés: a fegyverben levő 1 db táron kívül nincs is náluk több? Egy fehér derékszíj volt az összes "málhafelszerelésük", rajta tonfa, bilincs, pisztoly meg egy IFAK, és ennyi. Jó, hogy nem kell mindenre elszánt tenoristákkal szembenézniük, mert ahhoz 1 tár lehet kevés lenne. Az átlagpóóóógár zavarba hozásához viszont elég ez is :)

recon71 2018.12.21. 21:21:54

@delta81: Én amikor láttam őket,akkor CZ Skorpiók voltak náluk:

hirek.ma/media/2018/12/fegyver_atads2.jpeg

dudi01 2018.12.21. 21:46:04

@delta81:

Át lesz fegyverezve Honvédség Cz BREN 2-re Cz EVO 3-ra és Cz P§9-re.Először a rendészek kapták mert őket látják az emberek,ezért kapták a ruhát is ők először(némelyik ruhán meg is látszik,hogy nem tudják kicserélni...).

estván 2018.12.21. 22:30:11

@delta81: Ha a géppisztolyban van egy 30-as tár, a pisztolyban egy 15-ös ( + egy másik), az nehogy már ne legyen elég. Nem csatába mennek, csak járőröznek. :)

recon71 2018.12.21. 22:43:42

@estván: Tudom kicsi az esély rá,de ha terroristák kezdenének el nálunk is lövöldözni,mint mondjuk a franciáknál, akkor azoknál sokkal több lenne. Én azért ennél többet adnék. Nem kerülne semmibe, meg meg sem szakadnának és már 1 ilyen támadás ellen is nagyobb lenne a hatékonyság.

Erre mindig az az afganisztáni dokufilm ugrik be,amikor a magyar ajkú szovjet katonák mesélték,hogy csak 3 tárat kaptak (vagy csak 3 tartalék tárat?) az AK-ikhoz, mivel ők úgyis csak sofőrök, nekik felesleges több. Aztán amikor beütött a baj, amikor az életük volt a tét, kiderült, hogy nagyon kellett volna több is.

dudi01 2018.12.21. 22:57:36

@recon71:

Csak bohóckodás amit a rendészek csinálnak,teljesen nyilvánvaló,hogy semmi létjogosultsága annak,hogy járőröznek.Egész egyszerűen nincs rájuk szükség.

Félreértés ne essék eszemben sincs minősíteni a randész katonákat akik a dolgukat végzik,csak a szituációt minősítettem!

recon71 2018.12.21. 23:07:58

@dudi01: Én is azt gondolom, hogy 99% ,hogy nem lesz rájuk mostanában szükség, de jobb félni, mint megijedni. Főleg, hogy meg is fenyegettek anno minket. Az elmúlt években elég sokan rámentek arra a könnyelműségre Európában, hogy úgy sem lesz semmi.
De a legnagyobb hasznuk, hogy megnyugtatják a civileket.

estván 2018.12.21. 23:11:02

Amikor nem volt "terrorveszély", katonai rendész járőr akkor is volt. Csak azért, hogy legyen.
A pk. tiszt vagy tiszthelyettes pisztollyal, a két járőrtárs gépkarabéllyal.

recon71 2018.12.21. 23:27:44

@estván: Tényleg! Utoljára ilyet a 90-es években láttam. Azóta is voltak? Náluk egyébként volt lőszer is az AK-ban?

Praedikator 2019.09.06. 19:44:00

ÜDv ! Érdekességképpen elmondanám, hogy az újabban gyártott 2015M "műveleti" zubbony karzsebéről -gondolom komoly költséghatákonyság okán,- hiányzik a korábbi 2 db. toll elhelyezésére kialakított rész, amely a korábban gyártott verziókon még szerepelt. Remek megoldás volt, biztos sokat lehet spórolni a 3 cm széles 15 cm hosszú szöveten. Ha esetleg valaki tudja mi okból szűnt meg, kérem tájékoztasson.

estván 2019.09.06. 20:07:50

@recon71: Mindig is volt rendész járőr, csak nem olyan központosított formában, mint most, hanem mindig a helyi alakulat állományából vezényelve, kivéve Budapesten, ahol volt az Őrezreden belül rendész zászlóalj.
Nyilván volt náluk lőszer, anélkül minek cipelni a fegyvert.
A sorkatonaság alkonyán nyilván inkább már szerződésesek adták a járőrt. Egyik barátom a rendész zászlóaljnál volt soros 2002-ben, ő jellemzően kapu szolit nyomott (a Bp.-i HM objektumokban), aztán öreg korában már inkább alegység- vagy segélyhely ügyeletet.

estván 2019.09.06. 20:12:03

@Brokkoládé: Szerintem ezt a gyártó sem tudja. :) Minden esetre én ismerek olyan embert, aki még "tolltartósat" van.

estván 2019.09.06. 20:13:05

vagyis "tolltartósat" KAPOTT, na. :)

krisss93 2019.09.06. 20:27:48

Az első széria volt tolttartós, aztán úgy eltűnt róla.

recon71 2019.09.07. 04:43:47

@estván: 91-ben a kapuszolgálatnál is volt AMD és mégsem kaptak hozzá lőszert. Ez akkor engem is meglepett, ezért kérdeztem.

@Brokkoládé: Nem lehet, hogy azért vették le, mert úgy gondolták, hogy a zubbonyt jobban védik ezzel? Azért kérdem, mert nekem is van 1 rakás zubbonyom, kabátom amin szintén van kívül a felkaron toll tartó, de hátizsák vagy málhaszerelés levételkor sokszor elakadt benne a vállhevederük. És miután már 2 kabátom is megszakadt emiatt, már soha nem teszem oda az írószert.

Praedikator 2019.09.07. 07:43:26

Oksi, lehetséges akár az általad elmondott ok is. Na de tudod, hogy a kézen lévő zseb, -amiben van valami vastagabb.vékonyabb tárgy,- eleve komoly hátizsák le-felvétel akadályozó tényező, s akkor nem is beszéltem a rajta lévő tépőzárakról, azokon lévő állomány(egyéb) jelzőkről. Tehát ennyi erővel maradhatott volna, szerintem az az 1-2 két toll csak további odafigyelést igényel.

Praedikator 2019.09.07. 07:44:43

@estván: Az "öreg" katonáknak jellemzően az van!

Praedikator 2019.09.07. 07:47:10

@krisss93: Az első szériásokban van, na majd utána nézek azért. De kösz.

Kullancs1983 2019.09.07. 09:29:21

@Brokkoládé: Szerintem a spórolás nem azon a kis szövetdarabon van, hanem hogy egy munkafázissal kevesebb kell a megvarrásához. Na meg, mennyire kell az a tolltartó a zubbonyra?

estván 2019.09.07. 20:13:48

@recon71: Azért a kapura egyszerűbb kijuttatni a lőszert a kapuszobáról vagy az őrszobáról, mint a város random pontjára, nem? :)

recon71 2019.09.08. 04:38:37

@estván: Ez igaz, de ha a kapun akarnak betörni, ugyanis állítólag annak az elhárítására volt az AMD, akkor fognak elfutni tárazni?
Ne keressünk ebben logikát, mert nincs. Állítólag ott csak a hivatásos pisztolyához volt lőszer.

@Brokkoládé:
Nagyon igazad van, nálam is akad magán a zseben is minden, pláne, ha teszek is bele valamit, de azért át tudom csúsztatni vagy ugratni rajt a vállhevedereket. Ettől még nálam 1 sem szakadt meg. De amikor beleakadt a tollak kiálló szárába, akkor csak szakadva juthatott tovább. Hacsak a toll nem tört előbb. De olyan is volt, hogy a zsák levétel akadt el a tollban, mert az sem tört és az anyag sem szakadt még le. A felkaron a tollon lógó zsákot kellett először visszaküszködnöm és újra kezdeni az egészet.

estván 2019.09.08. 09:21:45

@recon71: A kapuszolgálat elsődleges feladata a ki-be léptetés (volt), a védelem az őrségé, akik minden esetben lőszerrel ellátva voltak felállítva.
Az nyilván a korszak és az adott helyzetben érvényes készültségi szint határozta meg, hogy mennyire "felszerelkezve" kell kinn ácsorogni az embernek. Az gondolom megvan, hogy a készültség fokozásának végrehajtására (feladatkörtől függően) R+1-2-3 órák álltak rendelkezésre.

Persze azt is aláírom, hogy a fegyvernek elég erős szimbolikus rendeltetése is van.

recon71 2019.09.09. 04:55:52

@estván: Sajna fogalmam sincs már, hogy a készültségi szintek meg hasonlóak hogyan voltak 28 éve. Nekünk mindenesetre nagyon nem tetszett, hogy üres fegyverrel kell védeni a kaput. A kapusok aggódtak, hogy szar volna 1 üres fegyver miatt meghalni. Sokak fejében megfordult, hogy már az üres fegyver is vonzza a bajt, hisz tőlük lehetne még a legkönnyebben fegyvert szerezni, ráadásul nem is akármilyet. Aki meg nem tudja, hogy üres, az meg biztos, hogy azzal kezdi, hogy lelövi a kapust.


süti beállítások módosítása