Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Új málhamellény a Clever Ferret gyakorlaton (Frissítve)

2017.11.20. 06:00 :: Combat Gear Admin

kepkivagas333.JPGNéhány hete ért véget a Clever Ferret 2017 fedőnevű hadgyakorlat. Már néhányan kiszúrták, hogy a részt vevő magyar katonákon egységesen, egy eddig nem látott málha mellény bukkant fel.

23379904_2012732632293498_8657064940415250347_n.jpgAmit érdemes tudni, hogy ez egy szabályosan, valószínűleg, kisebb darab számban beszerzett és inkább kiképzési célokra szánt, nem hadi gyártmányú málhamellény és célzseb készlet.

kepkivagas8.JPGMaga a málha mellény hazai gyártmány, még pedig a Mil-tec mellénye alapján készült, pár apró módosítással. Ez egy elől villámzáras, oldalt és felül állítható egyszerű kis konstrukció. A korábban már emlegetett FLC vonalat erősíti.

kepkivagas77.JPGA zsebkiosztás figyelemre méltóbb, ugyanis négy darab dupla AK tárzsebből, két darab pisztoly tártartó zsebből, egy darab tárdobó zsebből, egy darab kulacs zsebből és egy darab villámzáras általános zsebből áll.

kepkivaga4.JPGA zsebek javarészt Mil-tec gyártmányok, a tárzsebekbe pedig belefér a rendszeresített pisztoly és rádió is, ami egyáltalán nem hátrány, sőt látható volt, hogy volt aki így használta.

kepkivagas67.JPGA mellény egyébként elég egyszerű konstrukció. A méretét oldalt és felül lehet két-két hevederrel állítani. Elől két darab csat és villámzár fogja össze, illetve baloldalon lévő tépőzárra, a katonák a név felvarrójukat tették.

kepkivagas10.JPGA másik újonnan megjelenő felszerelési darab, az pedig a Gentex gyártmányú sisakokon lévő „boci” színű sisak huzat, amit még tavaly hiányoltunk.

kepkivagas6.JPGA sisakokhoz nem csak új huzatot osztották ki, hanem az éjjellátókat is. Az aranyszínű éjjellátó konzolokat pedig egyénileg átfestették illetve duct tappel takarták el.

Fotó: Tischler Zoltán,  Hajdu Zoltán tizedes, Snoj Péter, 

Frissítés: Korábban a málha mellényt MFH márkájúként azonosítottuk, de mint kiderült ezt itthon készítették.



154 komment

Címkék: magyar honvédség hm vest mh mellény

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr6713312109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vojtyek 2017.11.20. 08:34:54

Csak néhány apró kiegészítés: a mellény már korábban is feltűnt gyakorlatokon, ahol ott voltak a Bocskais katonák. Az alakulat saját beszerzése a mellény, és egyelőre kisebb darabszámban van csak jelen. Azonban előremutató, hogy az idén beszerzett készletek a mellény és a célzsebek mellett egy egynapos járőrzsákot is tartalmaznak. És nem csak 10-es, hanem több százas tételben van jelen az alakulatnál, bár egyelőre csak azoknak osztják ki, akik mennek gyakorlatra - jövőre azonban, ha minden igaz, újabb jelentősebb beszerzés lesz belőle, így már szinte mindenkinek jut majd a "mindennapokra". Esetleg majd @vad05 kijavít, ha nem teljesen így van :)

dudi01 2017.11.20. 08:57:46

És pótolni is fogják azokat amik fél év alatt tönkremennek?

ihasz laci 2017.11.20. 09:03:21

A masodik kepen a katonak nem boci mintas hanem egyszinu felsot viselnek. Tudja valaki, hogy az micsoda?

joni firpo 2017.11.20. 13:50:34

"szabályosan" haha...

Bár az is igaz, hogy a szabályozás a málhamellényekre (és egyéb felszerelési cikkekre) nem terjed ki.

"A katonának tilos:

a)30 az MH-nál rendszeresítettől eltérő anyagú, formájú és színű egyenruhát, lábbelit, rendfokozati jelzést, továbbá a katonanőknek testszínűtől eltérő színű vagy mintás harisnyát (harisnyanadrágot) hordani, az egyenruházatot a Honvédségben forgalmazott formától, kiviteltől, színtől és alapanyagtól eltérően előállítani, átalakítani, illetőleg ilyen ruházatot viselni,"

dudi01 2017.11.20. 15:21:13

@joni firpo:

A plar pulcsi rendszeresítve van.Egy ideig csak misszióban lehetett hordani de tavaly télen kiosztották a határon is.

Kullancs1983 2017.11.20. 18:11:16

@joni firpo: Erősen gondolkozok, hogy ez a szabály most nagyon szigorú, vagy megengedő. A rendszeresített egyenruha és lábbeli anyaga, formája és szine mennyire van definiálva?

dudi01 2017.11.20. 18:46:48

@Kullancs1983:

Senki le sem szarja az öltözködési utasítást ezzel ne foglalkozz.

camilló 2017.11.20. 19:23:22

@vojtyek: Az MTP ruházat beszerzésének mintájára nem lett volna jobb angol felszerelést venni? Egy PLCE szerintem ideális választás lenne. Az igaz, hogy tártartót külön kellett volna gyártatni, de szerintem még így is jobb és nem mellesleg tartósabb megoldás lenne.

recon71 2017.11.20. 20:08:40

Engem még mindig az foglalkoztat,hogy ezek a málhamellények óriásiak vagy csak a katonák képtelenek beállítani? Pár emberen döbbenet mennyire lóg az egész. Így még menni is elég fárasztó lehet,nemhogy pörögni,futni,kúszni,mászni. Ha ez a beállítás hibája,akkor tényleg hatalmas szükség lenne ennek az oktatására!

Ami még foglalkoztat,hogy miért jó a tárzsebeket a mindenes zsebre rögzíteni? Ezt több képen is látni. Így hihetetlenül rángathat,akadályozhat,ráadásul bőven lenne hely egymás mellé is tenni őket.

@camilló: Most MOLLE a divat,csak abban lehet gondolkozni.

Tom Sinner 2017.11.20. 20:14:00

@vojtyek: Az MFH és a Mil-Tec, a létező leggagyibb airsoftos minőségben gyártó márkák. Én nem vagyok annyira lelkes attól, hogy ezeket szerzik be. Akkor már inkább rendelnének a TMC-től mondjuk.

Tom Sinner 2017.11.20. 20:15:11

@dudi01: Szerintem ez alakulatfüggő. Ahol én voltam, ott ki volt írva, hogy csak a laktanya területén engedélyezett a viselése, azon kívül zubbony vagy mikádó.

recon71 2017.11.20. 20:15:16

Egyébként egyes képeken kiszúrható,hogy a vállon és oldalt is hevederes állítású a mellény,ami nagyon jó! Az ilyen állítású mellények -ha nem túl nagyok- marha kényelmesek tudnak lenni és könnyen után is állítható.
Csak jó lenne tudni,hogy túl nagy e a méret mindenkinek,vagy csak beállítani nem tudják a katonák!

Tom Sinner 2017.11.20. 20:16:01

@camilló: De a PLCE színe, mintája nem illeszkedik a mai divatba.

recon71 2017.11.20. 20:20:54

@forestwalker: Szerződésesként én is bedőltem a divatnak,a kívülre vevős poláros megoldásnak,mert a "nagyokon" is így láttam. Gondoltam biztos valamiért nagyon jó lesz,de piszkosul megbántam,még hónapok múlva is szedtem ki belőle a bogáncs és mindenféle tüskéket. Ezt a viselést nem ilyen környezetre találták ki.

camilló 2017.11.20. 20:22:01

@Tom Sinner: Van MTP is. Amit én nézegetek, már erősen hajaz a Smersh-re. A zsbek akár molle mellényre is felrakhatók. Felzsebezve láttam már 20 ezer alatt is. Nekem nincs bajom a DPM mintával sem. Nem tartom ördögtől valónak, ha a málha és az egyenruha színe nem egyezik. Megjegyzendő, hogy a bejegyzésben írt mellény színe sem harmonizál a bocival:) A PLCE szetthez a zsebek nagyon nagy választékban kaphatóak. Smersh-et ugye nem is merek javasolni...

recon71 2017.11.20. 20:25:27

@Tom Sinner: A PLCE-ket ma már főleg MTP-ben gyártják. A régi formában készülőket is és a kisebb nagyobb mértékben módosított,javított verzióit is:

www.nicks-kit.co.uk/ekmps/shops/nickskit/images/mtp-plce-webbing-set-intermediate-1103-p.jpg

recon71 2017.11.20. 20:28:46

@camilló: Belinkelhetnéd nekem az említett Smersh-re hasonlító PLCE-t!

estván 2017.11.20. 20:45:26

A "játék" mellény helyett lehetett volna ugyanezt tudó, ugyanilyen színű EREDETI FLC inkurrenciából. Talán még drágább se lett volna.

Tom Sinner 2017.11.20. 20:47:55

Köszönöm, hogy emlékeztettetek rá! Korábban láttam, nem is hittem a szememnek, de annyira nem volt aktuális a dolog, hogy azóta elfelejtettem. Igazad van Camilló, ez így akkor tényleg előremutató dolog lett volna.

vojtyek 2017.11.20. 21:05:07

@camilló: erre van pénz... :/ nyilván akár jó lehetett volna az is (a plce mind a mai napig jó cucc szerintem is), de maradt ez. Ez most egyelőre itthon - persze saját vélemény, eszmefuttatás - jobban illeszkedhet az átlag katona "málhafelszerelés" képébe. Mellény, zsebezhető, a cég adja, fényévekkel jobb, mint a kincstári, van hozzá célzseb - és most ennek is örülni kell és lehet is :) Talán majd a távoli jövőben jön az a szemlélet, amikor már egy PLCE vonal sem vált ki heveny értetlenséget a nagy emberekből, s talán, talán szakmai alapon megy majd sok fejlesztés :)
(Valahol láttam képet hódmezői katonáról, akin Smersh volt, előkeresem)
--
@Tom Sinner: igen, nem egy Flyye. De ne felejtsük, erre van pénz, nagy tömegben látták el a katonákat vele, és jobb cucc mint a műbőr tártáska, vagy a 95M mellény.

"De a PLCE színe, mintája nem illeszkedik a mai divatba." Tudom, hogy te nem szereted a CB színt, és igen a PLCE sem divat. Ez van. Nézd meg, a bocit a CB "feldobja", az egyébként nagyon sötét mintázatot töri. Láttam eleget hadgyakorlaton közelről-távolról ilyen-olyan "ződ" mellényt a bocin (egyéni beszerzések), szerintem ez jobban teljesít...szerintem...kinek ez, kinek az. Ítéljük már meg objektívan a dolgokat, nem a divat miatt készülnek CB színben cuccok. Ha csak divat lenne, már régen kikopott volna...

PLCE vonalról pedig lsd fentebb :)

recon71 2017.11.20. 21:15:14

@estván: Csak FLC-t ne!
Inkább legyen rosszabb a minőség,csak annál legyen jobb a kialakítás! Persze,csak ha nem szakad le az emberről,kibír annyit,amennyit kell.

@vojtyek: Én is a világosabb színek híve vagyok,de a CB nem az iraki,afganisztáni terepre készült és onnan terjedt át a divat mindenhova?

Abban egyetértek,hogy szerintem is jó lehet ez a málhamellény. Feltéve,ha kibírja azt amit kell és ha nem túl nagy méretet vettünk belőle.

estván 2017.11.20. 21:21:03

@recon71: Arra céloztam csak, hogy ha már ilyen jellegű mellény mellett döntött valaki, akkor már lehetett volna "igazi katonai" is, nagytesó biztos adna.

recon71 2017.11.20. 21:26:26

@estván: Az a baj,hogy amiknak nincs jó. Az FLC és a TAP_is maraha nagy csalódás lenne mindenkinek,aki jobb kialakítású cuccokhoz szokott,nekem is az volt.

Tom Sinner 2017.11.20. 21:27:16

@vojtyek: Osztom a véleményed kb mindenben, de annyit hozzá tennék, hogy csak az itthoni zöld mellények elb@szottak, lásd pl a láthatósági zöldre sikeredett TMK-kat. Egy rabintex pl szép színű, és az is simán van olyan jó egy bocin, mint a CB játékmellény. Egyébként ezzel is kiegyeznék, ha tényleg nagy tömegben lenne kiosztva de én a százas nagyságrendet keveslem.

Tom Sinner 2017.11.20. 21:30:36

@Tom Sinner: Na ebből pont a lényeg maradt le, hogy én úgy érzem hogy a srácok csak tűzoltás jelleggel kaptak valami jónak kinéző gagyit, hogy legyen valami modern is rajtuk a gyakorlaton. Fillérekből vettek egy sz@rt, hogy csöndben legyenek, és ennyiben is marad a dolog. Szerintem.

estván 2017.11.20. 21:35:37

@recon71: Ez az MFH csoda az FLC-t utánozza.

recon71 2017.11.20. 21:38:25

@Tom Sinner: Azért annyit én hozzátennék,hogy aki a mellényt kinézte,vagy szerencsés volt,vagy értett a málhákhoz. Mivel olyan kialakításút választott ki a rengeteg elcseszett kialakítású közül,amit könnyen lehet minden irányban állítani és marha kényelmes is jól beállítva és jól felzsebezve. Csak a méretet nem nézte meg. :D Feltéve,ha nem a katonák bénázzák el a beállítást.

recon71 2017.11.20. 21:45:14

@estván: Ég és föld az FLC és ez. Az FLC-t nem lehet sem vállban,sem derékban utánállítani,ezt meg ránézésre marha könnyen. Az FLC hát része nem pakolható kényelmesen,de a derék része is ugrál,csapkod,ezen meg atom stabil lehet,mivel az egész hát MOLLE,nem csak 2 sor stabilizál. Az FLC vállban is vág,meg eláll a testtől,ezen meg lehet állítani a vállat és a mellnél is hátra lehet húzatni.

recon71 2017.11.20. 21:46:30

@estván: Persze,feltéve,ha nem túl nagyot adtak a katonáknak! Mert csak akkor lesz ez is stabil,ha meg lehet eléggé szorítani.

estván 2017.11.20. 21:47:42

@recon71: Mondjuk az igaz hogy nem figyeltem meg jól, csak az elülső oldala olyan. De olyan nagyon sok mindent nem nagyon kell MOLLE-ra rakni hátul.

krisss93 2017.11.20. 21:49:10

@recon71: Értett hozzá, igyekezett a legjobbat összeállítani a rendelkezésre álló összegből, úgy hogy a lehető legtöbbet lehessen beszerezni.

recon71 2017.11.20. 21:58:29

@estván: Pedig ezeknél pont a hátrész pakolása a marha nagy előny,hogy ellensúlyozza az elejét,hogy ne ugráljon elöl,ne húzzon előre és hasonlók.

Így 17 kg felett még marha kényelmes viselet,sokkal kényelmesebb,mint 1 hátizsákkal:

m.napiszar.hu/showPost/Mert_a_vilag_legjobb_nojet_is_unja_mar_valaki_

A kényelmes azt jelenti nálam,hogy az ember jól érzi magát menet közben a bőrében,tökéletesen tud figyelni a feladatára,nem tereli el a figyelmét a felszerelése. Mert nem vág,nem fáj,nem erőltet.
Persze 17 kg-al futni,kúszni már szintén megterhelő,de még korántsem annyira,mint 1 FLC és hátizsák összeállítással.

recon71 2017.11.20. 22:01:09

@estván: Bocsi,neked rossz linket küldtem! :D

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24098144_f6af7f43ae498e64614fda4a7b359990_xl.jpg

Ez van,ha az ember még 1 közösségi oldalon is több emberrel kénytelen eszmecserét folytatni és még telefonon is beszél valakivel. :D

recon71 2017.11.20. 22:05:38

@krisss93: Én is így gondolom és ha a méret is jó,jó lenne megszervezni 1 oktatást is a katonáknak,hogy fel tudják zsebezni,meg be tudják állítani!
Ezért mondom azt annyiszor,hogy a felszerelésre kiképezés nélkül,az átlag katonáknak csak tök egyszerű cuccokat szabadna adni,mert még azt sem biztos,hogy jól veszik fel. Csak sajna,ha nem MOLLE az amit adnánk,akkor kitörne a lázadás. :D

estván 2017.11.20. 22:37:52

@krisss93: Megint oda lyukad ki a dolog, hogy az összeg határozza meg, mi lesz. :(

Egyébként nemrég találtam egy videót, amin egyszerre látszunk. :D

dudi01 2017.11.21. 04:09:40

@recon71:

Nagyon egyszerű a helyzet,válassz:tártáska vs FLC?
Ez a szar ami 2 hónap alatt lerohad rólad vagy FLC?

recon71 2017.11.21. 04:37:20

@dudi01: Egyértelmű,hogy a tártáska helyett inkább az FLC. De az is egyértelmű,ha ez a "szar" már kibír 1 évet is,már akkor is inkább ez,mint az FLC. Az FLC-m helyett 1 idő után szerződésesként még a gagyi,hibákkal küszködő,többször elszakadó horvátot is szívesebben hordtam.

Erre most azt fogod írni,hogy az én FLC-m nem hadi. Ami lehet is,de olvasd el az itt a blogon bemutatott FLC-ről írtakat,teljesen ugyan azok annak is a hibái,mint az enyémnek!

recon71 2017.11.21. 06:00:15

@camilló: Köszi!
Ezeket egyébként ismertem,azt hittem a zseb kiosztásra gondolsz smershes-ként. Ilyen MOLLE MTP PLCE szerűségek készülnek 3 vagy 4 MOLLE sorosan is,azok jobbak. De készülnek fixre varrt verziók is.

ihasz laci 2017.11.21. 06:48:57

@recon71: nekem egyedeul az a furcsa ebben a kivul valo hordasban, hogy szerintem arra nem jo egy ilyen polar pucsi.
ami nekem van az ugyan civil de jo minosegu, viszon nem szel allo. ezek a polar pulcsik jol tartjak a meleget de at engedik a szelet, szoval nem sok ertelmet latom en se a kivul valo hordasnak. (de lehet, hogy ez a katonai verzio szel allo is, nem ismere)

a masik dolog ami szemet szurt az a mil-tec nev emlitese a zsebeknel. ez ugyanaz a mil-tec ami az ebay-en arulja a gagyi kinai airsoft termekeit?

dudi01 2017.11.21. 09:37:18

@recon71:

Ez egy évet a polcon sem bír ki,nem véletlen írtam annyit amennyit...

joni firpo 2017.11.21. 13:12:37

@dudi01:

"... a 2008 M polárpulóver, illetve a 95 M gyakorlópulóver felső ruhadarabként történő viselése esetén fegyver, málha és egyéb eszköz, felszerelés nem hordható..."

Amúgy tökéletesen igazad van, a kutya nem törődik már az öltözködési utasítással. Minek is törődne vele? Csak ilyenkor felmerül a kérdés, hogy akkor minek van?

bontottcsirke 2017.11.21. 15:12:51

Nem valami dizájnos.

De legalább jó? Na, meg elüt a szín, az nem baj?

krisss93 2017.11.21. 15:18:02

@joni firpo: gyújtanak jó amennyi értelme van.

Kullancs1983 2017.11.21. 16:05:47

@dudi01: Engem azért érdekelne mire gondolhatott a szerző.

@joni firpo: Gondolom be lehetne tartatni, de akkor annyi ember sem lenne mint most, na meg akkor elvárás lenne hogy a sereg adjon megfelelő egyenruhát megfelelő méretben, állapotban, és időpontban.

@bontottcsirke: Ha olvasod a kommenteket (felteszem a választ sem külön cikkben várod) akkor láthatod, hogy nem jó. A szín pedig elméletileg jobb hogy elüt.

camilló 2017.11.21. 18:10:47

@recon71: Zseb kiosztás? nEKEM UGYE VAN EGY dpm plce málhám. Ehhez van legalább 6 féle zseb. No ezt úgy rakom fel ahogy nekem tetszik, vagy a feladatnak a legmegfelelőbb. Nem tekintem szentírásnak azt ami le van írva. Egy példa. Én a pisztolytartót a bal oldalamon hordom, bár jobb kezes vagyok és jobbos a tartó is. Hátulra vagy egy rakaszzseb kerül, vagy a gázálarc zseb. Jobb oldalt van a tárzseb (ami most smersh 6 tár fér bele) mellette az eü zseb (eredeti) a baloldalamon a pisztoly mögött a kulacs zseb van. Van Camelback is, de én a kulacsot jobban szeretem. Szóval ezen is lehet variálni még, ha a játék úgy kívánja. Azért szemezek a linkelt málhával, mert ugye a molle van elterjedve, így még jobban lehet variálni a felszerelést. Én szeretem az Alice málhát is, bár nem csak eredeti zsebek vannak rajta.

recon71 2017.11.21. 19:49:43

@dudi01: Na ezt én nem tudom,de csodálkoznék,ha még a horvátnál is gyengébb lenne,ami most már évtizedek óta van használatban.

@bulldozerecske: "bőre maradhatott állítva"

És miért,hisz amennyire látni a képeken,ez pont 1 olyan verziónak tűnik,amit 1 kézzel,akár futás közben is meg lehetne húzni?

Biztos vagyok,hogy oldalt kevésbé zavarna az a tárzseb,mint elöl rátéve a mindenes zsebre. Egyébként 1 rakás mellény eleve oldal tárzsebesre készül. Igen,elöl mindenhez könnyebb hozzáférni,de ezen kívül mindenben rossz. Egészségtelenebb,fárasztóbb,jobban rángat és ugrál,útban van mindenhez,fárasztóbb a fegyvert is cipelni.

Tom Sinner 2017.11.21. 19:55:20

@forestwalker: Más nem nagyon fut ilyen név alatt, úgyhogy az. Én is ezen lepődtem meg, hogy mikor erőt, felszerelést meg technikát kéne mutatni, kizavarják a srácokat játék mellényben, "igazi" katonák közé.
"a masik dolog ami szemet szurt az a mil-tec nev emlitese a zsebeknel. ez ugyanaz a mil-tec ami az ebay-en arulja a gagyi kinai airsoft termekeit?"

recon71 2017.11.21. 20:00:16

@camilló: Azért ha a málhaövre 6-8 tárat,2-3 gránátot,1-2 liter vizet,eü cuccot és egyebeket is kell málházni,akkor nagyon nem lehet variálni. Illetve lehet,de azzal csak rontunk a helyzeten. Nem viccből használ a 99% 1 féle összeállítást. Egyébként is sokat variálgattam,de a végén mindig az lett,hogy 1 féle a legjobb.
Persze az más kérdés,ha mondjuk 1 marha nagy és nehéz hátizsák miatt kell variálni.

recon71 2017.11.21. 21:26:38

@bulldozerecske: Ha eleve nagy a méret az 1 más helyzet,mint írtam. Én azt nem tudom elfogadni,hogy azért lóg ez a málha,mert "bőre maradhatott állítva". Ez nem lehet kifogás,mert ha nem túl nagy,akkor ez azonnal orvosolható lenne.

A gázálarctáska oldalt háromszor annyira áll ki,mint 1 dupla táras tárzseb,szóval az nem lehet ok,hogy így jobban kiférni. Tele a mellény MOLLE csíkkal,tehette volna akár fölé is,ha mindenképp előre akarja és a többi katonán is elfér hátrébb. Ráadásul szűk nyílásokon pont oldalt fordulva férni ki jobban,ez is inkább az oldalra pakolást erősítené. Én ezért is inkább hajlok arra,hogy ugyan az a helyzet,mint amikor én voltam katona,hogy 10-ből 9 embernek halvány sejtése sincs a málházásról és ahogy esik,úgy rakja. Vagy valaki példakép szerűségen ezt látta és leutánozza.
De abban igazad van,hogy a BTR ajtó nem az a nyílás,amin nagy cuccal is könnyű kibújni.

Repeszállóval meg eleve ennél rosszabb összeállítás nem is nagyon létezik. De az sem kizárt,mert sokszor láttam ilyet,hogy repeszállóra -vagy téli kabátra- egyszer be lett állítva a mellény és úgy maradt. És eszükbe sem jut,hogy sokkal kényelmesebb lenne,ha állítanának megint rajta. Pont,mint az acél sisakoknál. Mindenki szidja,hogy mennyire ugrál,pedig baromi stabil,csak be kéne állítani,de ez senkinek sem jut az eszébe.

rtx 2017.11.21. 22:24:39

Mennyire biztos az infó, hogy ez MFH?

Sokadik ránézésre ez az 5.11 VTAC LBE mellényének kopija. Pentagon Thorax hasonlít még rá, de nem az. Egyelőre nem találtam meg ezt a mellényt sehol.

Mellkason cipzár és 2 csat. 5.11 nem ilyen csatot használ, Pentagon pedig fordítva szereli.
Elöl 6 normál + 3 csúszásmentes molle sor. 5.11-nél is, Pentagon közéjük rak +1 sort.
Mellény alján lévő vízszintes téglalap formájú bújtatók. 5.11 & Pentagon is.
Vállakon két-két szalagos méretállító. 5.11 & Pentagon is.
Bal mellkason függőleges téglatest formában tépőzár. 5.11 is, Pentagon vízszintesen.
Hátán nincs, vagy belül van elhelyezve a mentő heveder. 5.11 is, Pentagon-nak kívül.
Hátán 5 normál + 4 tépőzáras molle sor. 5.11 is, Pentagon a sorok közé rakott tépőzárat.

MFH-nak a legközelebbi mellénye is több ponton eltér ettől. Mil-Tec, Viper dettó.

recon71 2017.11.21. 23:00:50

@rtx: Én is pont ezekhez a mellényékhez tartom nagyon hasonlónak,ezért is írtam azt amit. De szerintem az oldalsó képek alapján az 5.11-eshez áll közelebb.

Lehet Te tudod,ezek több méretben is készülnek? Egyszer régen az 5.11-es verziót sokat nézegettem élőben és akkor az a példány elég rendesen összehúzhatónak tűnt.

recon71 2017.11.21. 23:06:16

Ha valaki ilyen mellényt kapott,mint a fenti katonák is a képeken,akkor 1 kis segítség,elvileg ennyi volna meghúzni az emberen:

www.ironlegion.sk/image/data/produkty/pentagon/K20001/1907432_708158399233729_9188996856659544424_n.jpg

Fent jobb kép a vállrész beállításról,alul bal kép a derékra állításról.
1 fűzős és tépőzáras verziónál ez már nem volna ilyen egyszerű,ezért is tartom pont ezt a típust 1 hozzáértő választásának.

Tom Sinner 2017.11.22. 03:50:01

@bulldozerecske: Az oké, hogy alá kell képzelni valamit, de nekem még mindig annyira abszurd, hogy így küldik ki a srácokat egy gyakorlatra. Jelmez-kategóriájú mellény, mert normális céges nincs, aztán képzeljünk alá ezt-azt, miközben akik ott vannak külföldiek, azoknak érdekes módon van mindenünk...

recon71 2017.11.22. 04:36:46

@Tom Sinner: Ezt az alá képzelést nem értem. Tudom,hogy voltak olyan málhamellények a múltban,amiket védőmellényre vételhez méreteztek,de szerintem ezek már nem azok. Azóta már rájöttek,hogy 1 jó málhamellénynek védőmellény nélkül és azzal is jónak kell lennie. Ha ez jó a katonára megszorítva,akkor kiengedve kellene jónak lennie a védőmellényre is. A képek amik a hasonlóakat mutatják is ilyenek:

www.hendonpub.com/assets/articles/1854/a0b45aba-82f1-4c87-8b68-7efefefd3c5f.jpg

Ráadásul 1-2 magyaron sem néz ki óriásinak:

cdn.blog.hu/co/combatgear/image/mell%C3%A9nyek/melleny_kikepzesre/kepkivagas8.JPG

Szóval én még mindig csak 2 variációt tudok elképzelni,méghozzá,hogy a katonák nem állították be a méretet,vagy hogy figyelmetlenségből túl nagy lett sok katonának. Egyébként a horvát mellényekkel is ez volt a gond,hogy a legtöbb túl nagy volt még összehúzva is.

rtx 2017.11.22. 08:58:42

@joni firpo: Nem. Látod az MFH-nál, nincs vállon méretállító szalag (2db), elején 3db csat van, felső 3 molle sor nem csúszásgátló, alján textil hevederek vannak, mellkason 2 oldalt van vízszintes tépőzár, nem pedig bal oldalon függőleges.

rtx 2017.11.22. 08:59:56

@recon71: 5.11 3 méretben kínálja (regular, 2XL+, 4XL), a Pentagon pedig one size fits all

krisss93 2017.11.22. 09:59:24

@rtx: nem tőletek szerezték be?

rtx 2017.11.22. 10:01:45

@krisss93: és tenném itt a hülyét? :)

krisss93 2017.11.22. 10:26:41

@rtx: dezinformálsz minket :p

rtx 2017.11.22. 11:34:09

Az őrület határán, de még innen, arra jutottam, hogy ezek 5.11 mellények!
Nem találtam kopit, ami ennyire megegyezne vele. Az 5.11 ellen egyedül a mellkasi csatok formája, típusa szólt, viszont a saját oldalán a zöld és homok színű mellényeket ilyen típusú csatokkal fotózták ők is. Tehát ebben történhetett változás a gyártás során.

delta81 2017.11.22. 13:48:16

Az 5.11 cuccok nem olyan ócskák, nem? Meg nem is annyira olcsók...

blogen 2017.11.22. 15:48:51

@rtx: Ezek nem 5.11 mellények, nem egyezik meg a VTAC-al, csak hasonló hozzá, bár egyértelműen azt adaptálták.

joni firpo 2017.11.22. 19:36:47

@rtx: 5.11-et nem vesz a honvédség, az tuti.

hungaryhonvéd 2017.11.22. 19:37:36

@joni firpo:

A válasz kézenfekvő az MH berkeiben:
...h a "nagytudásúnak" legyen mibe belekötni, ha már végképp nincs jobb dolga...

hungaryhonvéd 2017.11.22. 19:41:21

@joni firpo:

...talán mégis... mostanában már mintha minden "olyannak tűnőt" (esetleg használhatót is) megvesz, ha még gyártatni nem tudja... de ez utóbbi, ha meg is valósul, olyan "magyarosch" lesz, akár milyen színű, formájú is a végeredmény...

vad05 2017.11.22. 21:07:54

Sokan, sokfélét írtatok itt. Menjünk sorjában! A cikk szerzője is elmondta, hogy kimondottan kiképzési célra szerezte be a Bocskai Dandár és nem hadi célra. Ha valaki beszélget katonákkal, akkor nagyon jól tudja, hogy a felszerelés hiánya komoly morális kérdéssé vált. A dandár vezetői tenni akartak ellene valamit. Hogy miért nem vettek valami "hadit"? Tessék elolvasni a törvényt, ami kimondja, hogy hadfelszerelést csak központosított közbeszerzés útján lehet beszerezni. Ha valakinek van csak egy kis tapasztalata is ezzel, akkor tudja, hogy ez mennyi buktatóval jár és mennyi időbe kerül. És azért központosított, mert a MH erre rendeltetett központi szerve végzi! Gyors beavatkozásra volt szükség, tehát megfelelő engedélyek birtokában maradt valami használható dandár - szintű beszerzése, ami viszont nem lehet hadfelszerelés, de lehet mondjuk kiképzéstecnikai eszköz. (egy példa a kiskapura!) Tehát felesleges ezen mekengeni, mert akkor még ez se lenne jó ideig! Másik: nagyon nem értek egyet azokkal, akik lenézik az MFH-t és a Mil-Tec-et. Mindkettőnek vannak nagyon rossz és nagyon használható cuccai. Sajnos "hadi" minőségben is láttam már használhatatlant. Sok katona sok missziót lehúzott ezekkel a "sza.okkal" különösebb gond nélkül még Afganisztán "field"-beosztásaiban is! Folyt. köv.

vad05 2017.11.22. 21:15:01

Az alapmellény: az említett hasonló kialakítású mellények alapján készült hazai termék. Nem tökéletes, a méretszortimentje sem túl nagy és a katonáknak is meg kell tanulniuk mind beállítani, mind felszerelni. Eddig még egyet sem kellett visszavinni minőségi okok miatt, de tény, hogy a varrásai lehetnének tetszetősebbek is. A színen lehet vitatkozni. Mind a nyári gyakorlaton, mind a mostanin készült képeken egyértelműen látszik, hogy sokat dob a bocin az adott környezeti viszonyok között. A zsebek és a "2 napos" zsák is Mil-Tec gyártmány. A katonák örömmel viselik és használják már több, mint fél éve!!!!! Az én példányaim több évesek és igencsak meg vannak terhelve, de még bírják. az első ilyen zsákomat az 5 év használat után cseréltem le, mert a napi 10-12 kg-os megterhelésű futások akkorra dörzsölték olyan vékonyra az anyagát alul, hogy már féltem, hogy egyszer kiszakad alul. Néha kellett kisebb javításokat eszközölni rajta, de semmi olyat, amit ne tudtam volna otthon megcsinálni kézzel. Folyt.köv.

recon71 2017.11.22. 21:18:26

@rtx: Köszi,sejtettem,hogy több méretben készülnek!

@delta81: Az 5.11 nevének hallatán anno a katonatársaim elolvadtak,akkora névnek számított. Elég drágák voltak a cuccaik,de azt mondták,hogy ez a minőség megéri.
De én is csodálkoznék,ha ezek a mellények eredetiek lennének. Ha igen,akkor megint csak látszik,hogy a nagy név még nem garancia arra,hogy valami beválik,mert még a tökéletest is fellehet venni rosszul vagy rossz méretben. Ha pedig nem eredeti 5.11,akkor is jól mutatja,hogy még az sem válna be a többségnek,mert azt is ugyan ilyen szarul vennék fel.

@hungaryhonvéd: Ez a "magyarosch" tetszik. Láttam egypár tényleg jó cuccot hihetetlenül szarul állni a katonáinkon. Tanítani kéne ezt a málhaszerelés össze és beállítást!

vad05 2017.11.22. 21:22:11

Sisak az amerikai szürke gentex hazai (kisipari) gyártású saját huzattal és a PVS-14 nem túl szerencsés matt-arany adapterével. Ez utóbbit a gyakorlat vége felé már próbálták álcázni több-kevesebb sikerrel, mint ahogy a sisakok alakálcázását is csak az utolsó rendezvények képein lehetett látni hálóra rádolgozott szövet és homokzsák (??) csíkokkal. Ez utóbbi is dobott a katonák "rejtettségén". A polárt én se viselném ilyen feladat során külső ruházatként. Nem véletlen az öltözködési utasítás ide vonatkozó része! ennél már a csak széldzsekinek jó esővédő is jobb felülre! Folyt.köv.

vad05 2017.11.22. 21:26:50

Hogy meddig fog tartani ez a felszerelés? Reméljük, hogy legalább addig kitart, amíg a sokat emlegetett Zrínyi2026 projekt valódi és jól használható korszerű hadfelszereléssel lát el minden katonát! ;) Tartok tőle, hogy ez nem holnap lesz! :( A magam részéről pozitívan értékelem, hogy vannak parancsnokok, akik nem csak várják, hogy majd fentről megoldják a problémát és ha látják, hogy már nagyon szorít a cipő, akkor kezdeményeznek és keresnek köztes megoldásokat a katonáik (!!!) érdekében.

Tom Sinner 2017.11.22. 21:29:25

@vad05: A boci az annyira sz*r, hogy minden csak dobni tud rajta. Tovább rontani azon már nem nagyon lehet.

recon71 2017.11.22. 21:37:37

@vad05: Akkor most szerinted,akiken lóg a málha,azok rosszul állították be vagy túl nagy méretet kaptak?

Meg vagyok döbbenve,hadi málhamellényt nem szabad venni,de nem hadit meg igen? Mekkora baromság ez megint! Egyébként elvileg anno a horvát mellények is hadi felszerelések voltak.

Egyébként nagyon egyetértek! Szerintem is minden jobb,mint a műbőr tártáska vagy a 95M,meg a többink. Meg a névtelen jó is jobb,mint a neves elcseszett konstrukció. Én is inkább vennék fel 1 ilyet,mint írtam,mint mondjuk 1 hadi,de közel sem ennyire használható kialakításút. Ráadásul én elég kevés málhamellény kialakítást tartok még jónak és ez még köztük is van. Nem volt hülye,aki pont ezt a kialakítást választotta a sok kapható -jelenleg divatosabb- sokkal rosszabb közül!

recon71 2017.11.22. 21:38:56

@Tom Sinner: Így van,minél nagyobb felületen takarjuk le a boci rejtésre szolgáló színeit,annál jobban el tudunk majd rejtőzni. :D

vad05 2017.11.22. 21:49:19

@Tom Sinner: Tetszik, vagy sem, a CB (és rokonai) még önmagában is sok helyen (értsd: természeti körülmények között) megállja a helyét! :) És ez nem divat kérdése! A zöld közel sem volt ilyen hatásos a bocival (még a Rabintexé sem)!

estván 2017.11.22. 22:03:24

@vad05: Tehát a mellény tulajdonképpen csináltatva lett? Mert akkor legalább van beleszólás az anyagválasztásba és a kivitelezés minőségébe.

rtx 2017.11.22. 22:03:51

@blogen: mutass rá kérlek néhány jellemző eltérésre (mellkasi csat nem ér, mert úgy gondolom azt megmagyaráztam)

rtx 2017.11.22. 22:12:02

ugyanezt a mellényt véleményeztétek itt: combatgear.blog.hu/2013/09/16/5_11_vtac_lbe
csak akkor még fekete volt, az "első?" szériás csatokkal. Azóta csak a csatok változtak, higgyétek el.

rtx 2017.11.22. 22:18:37

@joni firpo: az 511. oldalán 110 EUR-t (34.500 Ft) megkapod. Ma. Miért nem tudod elképzelni, hogy ezt egy nagykereskedő, fuvarral, vámmal, tisztességes haszonnal be tudja szállítani 20.000-t? 100-200db esetén.

estván 2017.11.22. 22:26:43

@vad05:
sep.yimg.com/ay/policestuff/tactical-outfitters-like-pvc-patch-8.gif

A dandár vezetését ismerve sz@rra tuti nem bólintanak rá. A lövészek kapták/kapják, vagy a felderítőknek is ez lesz?

rtx 2017.11.22. 22:32:02

Próbáljátok meg elképzelni azt, hogy amikor kiírták a pályázatot, akkor kihagyták/elfelejtették beleírni, hogy ebből több méret is kellene. Volt valaki, aki "megtalálta" a kiíráshoz nagyon hasonlító 5.11 VTAC LBE-t, és az amcsiktól még extra kedvezményt is kapott a 4XL méretű darabokra.
Hülye lett volna nem pályázni!

rtx 2017.11.22. 22:40:24

Ugyanazon termékre nem tudnak kiírni kétszer egymás után azonos ELVÁRÁSOKAT! Nem a termékről beszélek.
Egyszer saját nyilatkozatot kérnek be éves forgalomról, máskor elég a banki igazolás.
Egyszer az évenkénti referencia érje el az X Ft-ot, máskor a forgalmad.
Pedig csak kopipésztelni kellene (közel azonos beszerzési érték)!

vad05 2017.11.22. 23:36:32

@rtx: Mint már kétszer is elhangzott: ezeket a mellényeket Mo-n gyártották és akár több méretben is lehetőség lett volna rá. Ugyanakkor nem tartom kizártnak, hogy a széles állítási lehetőségei miatt ez is egyfajta "one size for all" változat. Akkor pedig mindenkinek magára kell állítania!

Beat it! 2017.11.23. 00:03:04

@vad05:
"... ami viszont nem lehet hadfelszerelés, de lehet mondjuk kiképzéstecnikai eszköz."

Remélem ez nem azt jelenti, hogy a gyakorlótéren szaladgálhatnak ebben a mellényben, de éles helyzetben misszióban, a határon, vagy akárhol nem használhatják és marad a tártáska.
A dandárnál van brosúra a mellény szakszerű beállításáról, oktatják, vagy semmi?

Beat it! 2017.11.23. 00:33:17

Eközben Tatán:
www.youtube.com/watch?time_continue=173&v=MQl3olFJPAc
3 vagy 4-féle málhamellényt látok a katonákon. De mindegyik valamilyen elöljárónak tűnik. Lövészek nincsenek.
(Ennek fényében az egységes málhamellény a Bocskaisokon egész pofás képet ad az alakulatnak.)

recon71 2017.11.23. 01:21:43

@Beat it!: Biztos,hogy annyira fontos terepen az egységes kinézet a mai MOLLE világban? Hisz mindenki oda rakja a zsebeit ahova akarja,így nem nagyon lesz egységesség. Hacsak,elő nem írják kötelezően,hogy mit hova tegyenek. Akkor meg csak pénzkidobás a drága variálhatóság.
Engem,ha jó a cucc,akkor nem zavar az egységesség. Ha viszont rossz,akkor had viseljek eltérőt,ne kelljen már megdögölnöm 1 hozzá nem értő kényelmetlen,akadályozó felszerelése miatt!

joni firpo 2017.11.23. 07:49:17

@rtx: Vad kolléga "testközelből" megírta, hogy ez magyar gyártású mellény. Most akkor miről van szó? Ki akar kit dezinformálni és miért?

@recon71: Nem fontos, csak akkor az már - a régi, hagyományos értelemben - nem hadsereg, hanem partizáncsapat. Lehetne változtatni a koncepción, de azt meg senki nem vállalja be. A terepen harcoló katonát nem érdekli a szabályzat, az íróasztalnál ülő szabályzatszerkesztőt meg nem érdekli a terepen harcoló katona. Ezzel csak az a baj, hogy két párhuzamos hadsereg jön létre, ami békeidőben is problematikus, nemhogy fegyveres konfliktus esetén.

vad05 2017.11.23. 13:38:10

@recon71: Nem, szerintem sem fontos. Sőt nem is lehet, mert ami jó egy közönséges lövésznek, az már nem lesz jó a géppuskairányzónak, vagy az RPG-irányzónak, stb. És az SF-ről még nem is beszéltünk. De ha lehet, akkor legalább a szín legyen egységes, illetve az elv, (pld. molle)ami nem csak olcsóbbá, de használhatóbbá is teszi a rendszert! Az egyik orosz specnaz-ossal beszélgetve elmondta, hogy náluk bevetésen mindenki azt visel, amit akar. A laktanyában viszont nekik is vannak megkötéseik. Én ezt elfogadhatónak tartom, mert magam is úgy gondolom, hogy a katona komfortérzete a legfontosabb. Persze vannak határok, amelyek átlépése nem a célszerűséggel, mint inkább egyénieskedéssel és divatozással magyarázhatók. Sokszor fel szoktam hozni példaként a németeket, ahol egy hivatalos ruházati boltjukban kb. kétszer nagyobb helységben 3-4 szeres választékkal árulják a terepen és misszióban "megengedett" felszerelési cuccokat, mint az öltözködési utasításukban előírt laktanyai és "parádé" cuccokat. Egyik német katonának sem jelentett gondot, hogy nagy módszertani bemutatókon az egységesség kedvéért a kevésbé cool, de egységes felszerelést vegye fel, miközben normál kiképzésen és éles feladaton a neki kényelmesebbet szokta viselni. Kicsit másként vannak szocializálva, mint mi!?

recon71 2017.11.23. 20:54:56

@vad05: Teljesen egyetértek,annyi kitétellel,hogy oktatni kellene azt a francos málházást,hogy ne legyenek olyan elcseszett felszerelés össze és beállítások,mint a fenti képeken! Amíg 10-ből 9 katona még a tökéletest is tragikussá rontja az összeállításával,addig annak a 9-nek csak tök egyszerű málhát szabadna adni,amit sokkal nehezebben ront el. Megnézném,hogy a fenti rossz összeállításokban,hogyan futnának,vagy kúsznának azok a katonák! Pedig ezzel hátráltatják az összes többit is. Hisz nem hagyhatjuk hátra a lemaradt,kikészült társunkat,aki addig sem éppen fényesen teljesített a kényelmetlen,akadályozó cuccában.

recon71 2017.11.23. 21:20:35

@joni firpo: Laktanyán belül a ruházat terén én is az egységesség híve vagyok,de terepen -ahol az ember az egészségével,esetleg még az életével is játszik- sokkal fontosabb a komfort és a kényelem. Ezen életek,csaták dőlhetnek el. Ezért a málhaszerelések terén ezt én sem tartom fontosnak.
Az ember amikor vért izzad,küszköd,szenved a felszerelésében,és esetleg az egészségével,az életével is játszik,egyáltalán nem fogja már érdekelni,hogy hogyan néz ki,hogy szép e,meg egységes e. Inkább nézzek ki szarul,csak nőjön a komfortérzet!

joni firpo 2017.11.24. 15:54:40

@recon71: Ez pont így volt az állandó hadseregek felállítása előtti időkben is. Megkapta a landser a pénzt, aztán vett magának belőle amit akart és hadakozott azzal, amit vett ...

recon71 2017.11.24. 18:12:56

@joni firpo: Az még mindig jobb volt,mert amikor szerződéses voltam,akkor meg a saját fizinkből várták el,hogy vegyünk magunknak,nem adtak rá 1 plusz fillért sem. Adtak 1 listát,amin szerepelt a málhaszerelés,hátizsák is,hogy aki komolyan katona akar lenni,az vegyen magának jobbat,mint a kiosztottak. És hála az égnek,ma is áldom őket emiatt!
Ha nem így lett volna,szívhattunk volna más hozzánemértése,hülyesége miatt.
Az már más kérdés,hogy így meg a hozzá nem értőket a reklámok és a divat nagyon megvezethetik és meg is vezetik. Magyarán a társaim nagy része kényelmetlent vett jó drágán a reklámoknak és a divatnak bedőlve. Aztán hamar visszatértek a régi horváthoz,ami szintén nem volt jó,de még mindig komfortosabbnak bizonyult.

dudi01 2017.11.24. 19:33:47

Kell az egységesség minimum színben/mintában különben nem fogod tudni gyorsan eldönteni,hogy barát vagy ellenség van veled szemben.Tehát azt meg kell határozni,hogy milyen színű/mintájú cuccot vehet magának a katona.

recon71 2017.11.24. 21:28:25

@dudi01: Ebben egyetértek. Viszont,ha az egységesség címe alatt rám erőltetnek valami olyat,ami szerintem nem rejt jól,elárul,akkor azt nagyobb bajnak tartom.

recon71 2017.11.25. 04:13:36

Beugrott,hogy régen volt valami hasonló vezényszó,hogy hevedereket,szíjakat meghúzni. És ezt napjában többször megcsinálták,feladat előtt különösen. Ha ez nálunk még ma is élne,akkor valószínűleg nem lennének ilyen gyatrán felvett málhás katonáink. Videón vagy filmben még olyat is lehetett látni,hogy a parancsnok végigjárta feladat előtt a katonákat és ő maga rángatta meg a hevedereiket,szíjaikat,hogy stabilra meg vannak e húzva. Nagyon itt az ideje,hogy ezt visszahozzuk.

estván 2017.11.25. 10:47:35

@recon71: A "szerelvényt igazíts" ma is létezik.

>> A „Szerelvényt igazíts!” vezényszóra a honvéd: álljon kényelmesen, lábait ellazíthatja, helyben mozgathatja; az előtte, mellette levőkkel halkan beszélgethet; igazítsa meg öltözetét, felszerelését (körülötte álló társainak is segíthet). <<

Bár nem tudom hogy használják-e, vagy egyáltalán ismerik-e azok, akiknek elvileg tudni kell vezényelni.

recon71 2017.11.25. 15:14:51

@estván: Nálunk is használták,de gyakorlatilag teljesen másra. Ez volt a lazítást engedélyező vezényszó. Ráadásul ebből még senki nem tudta,hogy mit is kellene a felszereléssel csinálni. A szíjakat,hevedereket meghúzni már egyértelműbb. És ezt ellenőrizni is kellene,hogy tényleg megtörténik e.
Erre mondhatnák egyesek,hogy aki nem teszi,az magával szúr ki. Ez így is van,csak az a baj,hogy ezzel nem csak magával szúr ki,hanem mindenkivel. Mivel mindenki teljesítményét visszaveszi,1 lassúbb,fáradtabb,elakadó társ,aki a feladatát sem tudja ezek miatt úgy ellátni. Ha pedig kikészül vagy lesérül,akkor meg pláne. Megnézném,hogy a képeken lévő katonák a lógó zsebes,lógó mellényes,pár kilós felszerelésükben mennyire tudnák követni a stabilra beállított felszereléses társakat.

vad05 2017.11.25. 18:08:07

A jelek szerint a Wise Foresight 2018-ra érkezett román katonákat is ezzel a felszereléssel látták el a vendéglátóik! ;)

dudi01 2017.11.26. 13:03:45

@recon71:

Ti használtátok lazításra a szerelvényt igazíts parancsot.Arról nem a parancsadó tehet,hogy ti a parancs jelentésének csak a szimpatikus(lehet beszélgetni meg mozgolódni)részét sajátítottátok el azt pedig,hogy le kell ellenőrizni a ruházatot meg felszerelést az nem.Egyébként a rendszerben lévő harcászati felszerelés hordmódja le van írva.

recon71 2017.11.26. 15:54:44

@dudi01: Csak mi használtuk arra a szerelvényt igazítsot? Megnézted a képeket,szerinted a képeken lévő katonák arra használták,hogy meghúzzák a hevedereket?

@estván: :D Ez jó volt.

recon71 2017.11.26. 21:26:12

@dudi01: Marha rég volt 90-91,de azt hiszem,hogy sorosként még mi is arra használtuk,hogy meghúzzuk mondjuk a hevedereket,de mintha kötelességünk is volt volna leellenőrizni ezt a katonáinkon. De szerződésesként ezt nem nagyon láttam már a katonatársaimnál,pedig elég sok laktanya katonájával együtt kaptam ilyen parancsokat.

dudi01 2017.11.27. 18:56:14

@recon71:
Nekem 2009-ben tanították a szerelvényt igazíts parancsra való ténykedést.Még a harcászati felszerelést is megmutatták,hogy hogyan kell hordani.Mondjuk egy tártáskát nem volt nagy dolog elmagyarázni(mi a gázálarc táskát és a gyalásót rakhattuk a zsákba a kulaccsal együtt).Az meg,hogy nem tanítják csak a tártáska helyes használatát nem csoda hisz az van rendszeresítve minek is tanítanának mást amikor kerek perec le van írva,hogy csak a rendszeresítettet lehet hordani?Rendszeresítve van még a boci színű mellény de az meg hülye biztos,lehetetlen rosszul viselni,hisz nagyon állítani meg variálni sem lehet rajta semmit.

dudi01 2017.11.27. 18:58:24

@recon71:

Honnan tudod a képről megállapítani,hogy kaptak pihenj szerelvényt igazíts parancsot?

recon71 2017.11.27. 21:29:53

@dudi01: A boci színű málhán a 95M és rokonait érted? Azon nem lehet állítani semmit? És a málhaövét,és az oldalát,és a vállnál?

Nem tudom milyen a sereg most,de mi 2009-ben rengetegszer kaptuk a szerelvény igazítsot. Napjában többször is. Nem hiszem el,hogy a képeken lévő katonák mióta megkapták ezt a málhát,még soha nem kapták meg. De ez a vezényszó különben is csak arra szolgál,hogy az ember utánállítson,nekik meg nem utánállítani kéne,hanem egyáltalán beállítani.

Másrészt még a műbőr tártáskás málhánál is fontos volt,mivel annál sem lehettek lazák a hevederek és az övek.

dudi01 2017.11.28. 08:16:38

@recon71:

A 95M mellényen tudsz vállnál és az oldaladnál állítani.Ezen nincs mit elbaszni.Ha szorosnak érzed lazítasz ha bőnek meg szűkebbre veszed.Ezen nincs mit tanítani.A tártáska ugyan ez csak még primitívebb mert van egy vállhevedere...

joni firpo 2017.11.28. 08:17:51

@dudi01: "... Rendszeresítve van még a boci színű mellény ..." - azért ezeken felül most már a Bundeswehr-málha, a 2008M moduláris málhafelszerelés és a TMK is rendszeresítve van (többé-kevésbé). A "vicces" persze pont az lenne, ha a kiképző őrmester a mezei újoncok elé mindegyikből kihozna egyet és elkezdené magyarázni a helyes összeállításukat :-)

dudi01 2017.11.28. 08:18:11

@recon71:

Ne próbálj már részecskefizikát magyarázni az 1+1-be.

dudi01 2017.11.28. 08:22:10

@joni firpo:

A BW málha sem egy bonyolult dolog...
A TMK az megint csak pofon egyszerű amióta oldalban nem nagyon lehet rajta állítani(egy normális méretű emberre a kisebbik méret legkisebbre véve is nagy szóval be sem lehet állítani rendesen azt a szart).Egyedül a 2008M amit oktani kéne bár az is olyan nagy,hogy ha a fejed tetejére állsz is nagy lesz egy átlag emberen.

recon71 2017.11.28. 21:41:00

@dudi01: "Ne próbálj már részecskefizikát magyarázni az 1+1-be."

És szerinted a képeken lévő lógó málhamellény beállítása mennyivel bonyolultabb???
Mitől is az? Elárulom,annak is a vállát és a derekát kell beállítani,egyszerűbb,mint a 95M és mégsem megy (hacsak nem eleve nagyok). De ezt a hülyének is látni kellene,hisz nem részecskefizika szint! ;)

recon71 2017.11.28. 22:51:02

@dudi01: Azt is elárulom,hogy a tártáska beállítása sem csak annyiból áll,mint amit te leírsz,pedig az sem részecskefizika!
Ugyanis ugyan az a helyzet velük,mint a képeken lévő málháknál,hogy sok katona ahogy megkapta,úgy is hordta volna. Vagyis,ha az ember nem szólt,akkor vagy a hónaljba volt húzatva vagy a combra volt leengedve,de a derékszíj meghúzását is figyelni kell,mert sokan azt is lazára hagynák. De az sem volt éppen jó,ha a katona előre rögzítette. És még nem is beszéltünk a gázálárctáska ugyan ilyen beállításáról vagy a vv. köpeny hordrendszerének hevedereinek a beállításáról,hogy az se legyen se túlhúzva,de ne is lötyögjön. Szóval még ennél is van mire odafigyelni.

recon71 2017.11.29. 02:03:40

@joni firpo: Igen az is megoldás lenne,ha a kiképzők bemutatnák a beállításokat.
De az lenne a minimum,hogy elmagyarázzák,hogy a szíjakat,hevedereket feszesre kell húzni,hogy csökkentsük a lötyögést,az instabilitást. És ez mindegyik málhára igaz.
De jobb helyeken ezeket tanítják is,mint a hátizsák legjobb súlyelosztását és hasonlóakat.
Vagy adjunk majdnem bolondbiztos tök egyszerű málhákat,amiket nem nagyon lehet elrontani. Mert most az van,hogy odaadjuk a legjobbat és a katona megcsinálja belőle a világ legrosszabb,legakadályozóbb málháját,ami ahelyett,hogy segítene,lerombolja a teljesítményt.

joni firpo 2017.11.29. 07:45:14

@recon71: Viccelni próbáltam... Mármint, hogy képzeljétek el azt a szitut, amikor egy átlagos mai fiatalt betoboroznak, megkapja az angyalbőrt, kiállítják reggel az Appelplatz-ra és megjelenik egy tökös őrmester, amint kézikocsin tolja a 95M mellényt, a BW-málhát, a 2008M modulárist és a TMK-t, esetleg még egy izraelita málhamellényt és a "Clever Ferret" mellényt, no meg - biztos-ami-biztos - egy műbőr tártáskát, s ezeket szépen kiborítja az újoncok elejbe, majd rájuk dörren: "Na, katonák, EZEK ITTEN a rendszeresített málhafelszerelések..." Aligha sírva nem fakadnának szegény újoncok.

Komolyban pedig: igen, oktatni kellene. Nincs rá idő, néhol akarat se, igény se. Ez is pont attól bűzlik, mint annyi minden más az Abszurdisztáni Néphadseregben.

recon71 2017.11.29. 16:44:28

@joni firpo: Igazad van,így nem is működne.
Viszont ezt más hadseregnél is megoldják valahogy. Még ott is,ahol sokkal több van egyszerre használatban. Pl. a németeknél is szerintem legalább 10 málha típus van egyszerre. Izraelben is vagy 10 nagyon különböző. Az angoloknál is voltak még pár éve egyidőben PLCE-k,chest rig-ek és málhamellények is.
Szerintem ennek úgy kellene működnie,hogy a kiképzőknek el kellene magyarázni az alapokat,hogy feszesre húzni és úgy beállítani,hogy ne akadályozzon és hasonlók. Ez a lényeg és ez elvileg tök egyszerű is. A parancsnokoknak meg állandóan le kellene ezt ellenőrizni a katonáikon és kijavíttatni a hibákat. Így előbb-utóbb megtanulja mindenki és idővel feleslegessé is válik.
De első lépésként a parancsnokokat kellene kiképezni erre is,mert most sokszor még ők sem értenek hozzá.

Kíváncsi lennék,hogy ezt hogyan is oldják meg az angolok. Szerintem a mai modern málházások,elrendezések terén ők járnak a legelőrébb. Több különböző megoldást is használnak egyidőben. Vajon oktatják az összeállításokat,vagy csak a régebbi,tapasztaltabb katonák adják tovább amit tudnak?

recon71 2017.11.29. 16:57:19

@joni firpo: Viszont azon csodálkoznék,ha idő nem volna rá. Én leginkább azért szereltem le,mert szét untam magam,de jelenlegi katona ismerőseim is rengeteg semmittevésről számolnak be. Persze,ez nem biztos,hogy mindenhol így van és minden időszakban,de ahol rengeteg idő lenne rá,ott sem teszik.
Egyébként nekem leszerelésem előtt kellett ilyen oktatás szerűséget csinálnom a rajomnál. Ők jöttek,hogy amíg még ott vagyok,gyorsan mutassam már meg,hogy szerintem mi hogyan lesz jobb. Időbe telt amíg mind eljutottak oda,hogy tényleg segítettek vagy egyenest megoldották a problémáikat a korábbi tanácsaim.

dudi01 2017.11.30. 17:26:03

@recon71:

Az eszedbe sem jut,hogy meg sem próbálják beállítani mert úgy van vele,hogy úgy is elveszik tőle?

recon71 2017.11.30. 18:01:36

@dudi01: Ugye most viccelsz? Inkább szívatják meg égetik maguk,azért mert vissza kell majd adni,ahelyett,hogy másodperceket állítsanak rajta? Ha van ilyen,annak külön gratulálok.

joni firpo 2018.01.16. 12:10:22

Megy a dezinformáció rendesen :-)
Az inkriminált bolt eladója letette a nagyesküt, hogy ezt a mellényt

www.kephost.com/image/EnS7

szállították a Bocskai dandárnak. Mint a képeken is látható, valójában mégsem ez az.

Tom Sinner 2018.01.16. 20:11:58

@joni firpo: Ilyen jelmezt visel kb minden második airsoftos. Remélem azért több, mint aminek így képről látszik.

Tom Sinner 2018.03.22. 20:49:28

Szerintem CF17-es mellények vannak itt is:
honvedelem.hu/cikk/109351_kivalo_a_magyar_es_a_szlovak_katonak_egyuttmukodese
Ezen a képen meg az is látszik, milyen fasza már a tót atyafiak "slovák kocky" mintája, ezzel szemben hiába akarja valaki a honvédeket amerikai TGY-snek felöltöztetni, a bocit a kutyabarna sem menti meg sehol, talán még nevetségesebbé is teszi, mennyire erőlködünk hogy "valakiknek" látsszunk a majmolással.
honvedelem.hu/files/content/cikk/109351/1000x667@mb4a3845.jpg
Egyébként milyen mellények vannak a szlovákokon?

recon71 2018.03.22. 21:21:21

@Tom Sinner: Én 1 RRV chest rig utánzatnak nézem.

recon71 2018.08.24. 01:23:54

Mivel valamiért nem volt bemutatva a TV málhamellény,talán ide kapcsolhatom!
Coyot M83 utánzatot kerestem és ezt is kiadta a kereső:

sarkcsillagsport.hu/termek/salomon-s-lab-peak-20-set-hatizsak-black-red/

És még van több tucat verzió:

sarkcsillagsport.hu/termek-kategoria/hatizsakok-taskak/futo-hatizsakok/

Ezek már nagyon közel járnak a TV szerű mellények komfortjához.
Többször mondtam,hogy szerintem a hadi málhaszerelések felé el fognak menni a civil felszerelések is a hátizsákok helyett,legyen az sport,futás,túra,tűzoltó,vadász vagy bármilyen is a használó,mert mindnek sokkal jobb,ha nem csak hátrafelé húz valami,hanem ergonomikusan eloszlik a testen és nem kell szinte minden kis semmiség miatt is le-fel küzdeni az egészet.

Üzenem ezt annak is,aki azt írta 1 ismerősömnek mikor régebben le akarta cserélni valami menet közben is pakolhatóra a túra hátizsákját,hogy igen, "nem lehet mindenki okos".

recon71 2018.10.21. 19:11:09

Mennyire jól mutataja megint az, hogy szükséges volna minden málhaszereléshez a beállításra kiképzés, hogy a héten elmentünk ex katonákkal és rendszeresen Afganisztánban fegyveresen dolgozó haverrokkal megmászni 2 hegyet,és az aki volt sorkatona, volt idegenlégiós és volt szerződéses katona is, panaszkodott, hogy már kicsi neki a szerződésesként is használt horvát málhamellénye. Aztán kiengedtem az oldalfűzőket és a vállon a tépőzárat és máris jó lett. Sajnos a legtöbb ember ezzel ugyan így van.

dudi01 2018.10.22. 13:46:50

@recon71:

Hülyéknek felesleges tanítani bármit is...

recon71 2018.10.22. 22:27:54

@dudi01: Ugye tudod,hogy ezzel lehülyézted az összes katonát aki rosszul vagy nem állítja be a felszerelését,sisakját,hátizsákját vagy bármit? Pl. itt az oldalon lévő képeken is akiken lötyög a málha,vagyis a katonák többségét?

Én inkább azt mondom,hogy mivel nem érthet mindenki mindenhez,ezt is tanítani kéne. Hisz sokszor nagyon nagyra tartott,nagyra becsült katonákat is látni így. Valaki ebben jó,abban meg nem,valaki meg abban jó,ehhez meg nem ért.

dudi01 2018.10.22. 22:50:28

@recon71:

Igen.Aki arra nem jön rá,hogy mire való a vállon a tépőzár meg oldalt a medzagok azok vagy hülyék vagy egyáltalán nem érdekli őket.Mind a két esetben felesleges nekik tanítani bármit is.

recon71 2018.10.22. 22:59:00

@dudi01: Viszont ők meg lehet másban többet tudnak bárkinél.
Pl. a legrosszabbul felvett málhaszerelés amit eddig láttam,azt a MH akkori egyik legjobb századosa produkálta,le is mentettem a képet. Legalábbis azt mondták róla,hogy ő talán a legjobb.
Ismertem még jópár katonát akit én is nagyra tartottam,de a málhaszerelés beállításuk 1 tragédia volt.

dudi01 2018.10.23. 00:22:08

@recon71:

Nyilván ha a saját felszerelése nem érdekelte akkor az embereié sem...
Aki azt mondta az szolggált minden százados alatt vagy mi?Egyáltalán egy lérakos vagy logisztikás századossal hogyan vetette össze?

recon71 2018.10.23. 00:37:33

@dudi01: Arra a 90-es évekbeli ENSZ missziós kiképzésre állítólag a legjobbakat válogatták össze.
Úgy gondoltam,az meg alap,hogy ilyen téren senki nem a logisztikai,konyhás vagy hasonló századosokra gondol. Ettől függetlenül ez is jó példa,csak máshogy. Lehet valaki tök hülye a málhaszerelésekhez,de lehet mellette zseniális logisztikus. Pl. 2009-ben a mienk is eszméletlen kövér volt,de elnézték neki,mert zseniális logisztikus. Legalábbis ezt mondták róla. Rá pl. nem hiszem,hogy bármilyen málha jó lett volna.

Tom Sinner 2018.10.23. 11:51:02

@recon71: Ne legyél ennyire szentimentális, aki hülye az hülye, akkor is ha sokan vannak.

recon71 2018.10.23. 15:04:10

@Tom Sinner: Én máshogy látom. Van egypár ember aki marha nagy tudású, de a málhaszerelés meg tragikus rajtuk. Az ő agyuk máson jár, erre meg nem koncentrálnak. Leköti őket a többi. Addig ezzel nincs is gondjuk, amíg nem kerülnek olyan megterhelés vagy feladat elé, amikor már a rossz cuccuk lerontja a teljesítményüket. Ez pl. az én rajomban is így volt, állították, hogy az úgy nekik tökéletes, csak miután baromira megnőtt a málházandó anyag és a terhelés is, esetleg még futni is kellett, akkor jöttek, hogy hogyan is mondtam?
De a divatot se felejtsük ki. Ha 1 nagy valamit csinál, használ, be állít, a többi lemajmolja, biztosra véve, hogy az úgy csak a legjobb lehet.

recon71 2018.10.23. 15:14:48

@Tom Sinner: Beugrott a legjobb példa! A magyar acél sisakot szinte mindenki szidja, hogy lötyög, meg hülyén áll a fejükön, ezért valami 4 pontos kell helyette. Pedig nem is lötyög és jól is áll, ha beállitjuk pontosan a méreteinkre. Mélység, kerület! Baromi jól látszik, hogy hol kell állítani és mégsem állítják be. Naivan mindenki azt gondolja, hogy csak az állon kell meghúzni, a többi meg mindegy milyen.
Egyedül a bőr gyilkos álheveder az ami akkor is szar marad, azt a darabját meg viszonylag könnyen kicserélhetné mindenki.

dudi01 2018.10.23. 15:30:25

@recon71:

Én meg úgy látom,hogy az az autószerelő aki nem tudja használni a nyomatékkulcsot az nem nevezhető nagytudású autószerelőnek.
Egy lövész katonának aki lövész században szolgál(rendfokozattól és beosztástól függetlenül)a személyi harcászati felszerelése a legalapvetőbb haszálati tárgya,aki ehhez nem ért legalább olyan szinten,hogy normálisan tudja viselni(ennyi bőven elég!)az eléggé árulkodó.

dudi01 2018.10.23. 15:34:36

@recon71:

Az acélsisakot szinte lehetetlen normálisan a fejedre állítani mert a bélésben körbe egy acéllap van(1-2cm széles) merevítésként ami azt eredményezi,hogy az a körbefutó rész aminek fe kéne vennie a fejed formáját nem tudja ezt megtenni.

recon71 2018.10.23. 16:40:58

@dudi01: Én is ezt hittem sorkatonaként, hogy nem lehet jól a fejre állítani,mert csak nagyjából állítottam be, meg úgy, ahogy a háborús filmeken láttam, aztán szenvedtem a lötyögése miatz. Aztán érdekes módon szerződéses koromban meg már futás közben is elég stabilan állt, csak attól, hogy pontosan állítottam be.
Az allszíj rész cseréje után még imádom is.

Az elsőre részre azt kell mondjam, hogy így nézve tényleg neked van igazad.

recon71 2018.10.23. 16:47:15

@dudi01: Csak az a gond, hogy ha a katona nincs jól kiképezve a személyi felszerelésére, akkor nem nagyon van lehetősége magának kikísérletezni, hogy hogyan a legjobb. Ugyanis alig pakolva mèg a rossz is jó általában, ha pedig nagy ritkán meg kap minden málházandót, akkor meg nincs lehetősége kísérletezni, állítgatni. Hacsak nem olyan a málha, hogy akár menet vagy futás közben is állítható.

dudi01 2018.10.23. 19:01:09

@recon71:
Lássuk be a MOLLE rendszer előtti mellényeket kb csodaszámba ment rosszul visellni annak aki(és ez fontos)rászánt egy fél órát arra,hogy ismerkedjen vele.De még azok is akik az ilyen dolgokhoz botkezűek(nem szégyen ez mindenki jó/rossz valamiben)1 óra ismerkedés után fel tudják venni őket normálisan.A MOLLE rendszzerrel annyi változott,hogy ott a zsebeket már úgy pakolod ahogy akarod és a jó elhelyezéshez azért ki kell tapasztalni ami ugye idő de fix zsebes mellényeknél vagy ott ahol fix helye van a zsebeknek(PL P58,ALICE)nincs ilyen probléma.

camilló 2018.10.23. 19:12:26

@dudi01: Lekaptam már a polcról az egyik acél sisakomat. Az acél "gyűrű" külön van attól a bőr (műbőr?) gyűrűtől ami állítható. Az lehet, hogy a gyárilag fúrt lyukakkal nem tudod a kívánt méretet beállítani, de ha megfelelő helyre fúrsz lyukat akkor a "bőséget" tudod még csökkenteni. A "mélység " állítást mindig együtt kell állítani a "bőség állításával, mert a fejpárnák összeköttetésben vannak a "bőség" állító "gyűrűvel. Ahogy @recon71: írja valóban csak az állszíj kényelmetlen. Erre van a Gyula által heckelt megoldás, vagy veszel amcsi hevederzetet és ráhekkeled a sisakra. Szerintem sem kényelmetlen ha be van állítva. A hülyékről meg talán annyit, hogy a társadalom túlnyomó része bizony nem atomfizikus. A jó öreg poroszos tanítási módszert nem véletlenül találták ki. De valaki okos azt írta, hogy az ismétlés a tudás anyja. Szóval, pont a seregben van az hogy sulykolni kell mindent, egészen addig, amíg nem megy készség szinten.

camilló 2018.10.23. 19:14:34

@dudi01: Jah! Mindentől függetlenül tény, hogy nehéz és korszerűtlen...

dudi01 2018.10.23. 19:40:03

@camilló:

Nekem mindig nyomta a fejem az acél merevítés ebből emlékezhettem úgy,hogy egybe van építve.Bevallom 2014 óta nem volt a fejemen acélsisak.

krisss93 2018.10.23. 21:14:06

Egy ismerősöm, fogta az acélsisakot, kiszedte belőle a bélést, keretet mindent. Rakott bele tépőzáras párnákat egy mich 2000-hez való szettből, valamint egy mich 2000 4 pontos szíjait felrakta rá és egyből roppant kényelmes lett :D

recon71 2018.10.23. 21:36:08

@dudi01: Ez nagyon nincs így. A régieket is ugyan úgy el lehetett rontani. Pl. az afrikai országokban használt P58-akat ritkán látni jól összerakva. Sokszor túl előre rakják a tárzsebeket ami akadályozza a lábat. De az ALICE is számtalan felvételen tragikus. Az meg általában azért,mert a gazdája nem idegesíti magát a málhaövvel,inkább lazára hagyja. A műbőr tártáskás málhán ugyan így még lehetett rontani azzal,ha valaki túl lazára hagyta,vagy túlhúzta,mint anno én is az elején. A horvát mellénynél is ez szokott a gond lenni,hogy üresen tök kényelmes,de megpakolva töltött tárakkal,gránátokkal,vízzel és akármivel úgy már tragikussá vált és akkor már sokszor késő volt,mivel vagy eleve rossz volt a méretválasztás,vagy mert menet közben már nem lehetett állítani rajta.

recon71 2018.10.23. 21:47:38

@camilló: Egyébként a magyar rohambili százszor stabilabbra állítható,mint pl. az osztrák fém,amiben nem is lehet állítani a kerületet.

@dudi01: Én ezt az acél merevítést nem is értem,hisz párnás meg vastagon bőrös az a rész ami a fejhez ér,de holnap ha nem felejtem el jobban megnézem a sisakom.

A P83-at meg még soha senkin nem láttam itthon jól felvéve,mert mindenki azt hiszi,hogy málhamellény,ezért úgy kell hordani mint a mellényt,fent a mellkas magasságában és nem a derékon vagy a csípőn. És ahelyett,hogy kísérleteznének vele,hogy lejjebb engedik,elkönyvelik valami tragédiának. A rajomban is volt 2 ilyen. Előtte szidták,utána már nem.

@krisss93: Ezt én is megcsináltam valamelyik sisakommal,de baromira megbántam,mert a nyári kánikulában a szivacs alatt megfőtt a fejem,míg az eredeti megoldással meg egész jó volt. Baromi puha volt,de folyt a szemembe a csípős izzadság. Ősszel,télen tényleg nem volt vele gond,később vissza is állítottam az eredetire.

recon71 2018.10.24. 15:16:38

@dudi01: Megnéztem a sisakot,szerintem abban nincs fém. Szét nem szedtem,de nekem úgy tűnik,hogy csak bőr és szivacsozás.


süti beállítások módosítása