Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Brave Warrior 2017: szlovák hadsereg

2017.07.26. 06:00 :: Combat Gear Admin


19875312_1465330376860428_6795795637812519392_n.jpgA szlovák hadsereg részéről a Brave Warrior 2017 gyakorlaton egy gépesített lövész szakasz vett részt, négy darab BVP-2-es gyalogsági harcjárművel.

19894871_1465329013527231_8078056494307480294_n.jpgA BVP-2-es a csehszlovák licensz változata az orosz BMP-2-esnek, amiről a LemilBlog már mindent elmondott. Jelenleg a szlovák hadsereg körülbelül 90 ilyen járművel rendelkezhet.

19989360_1471941072866025_1020888645265345451_n.jpgNoha a konstrukció több mint 40 éves, a jármű páncélzata, fegyverzete és alacsony sziluettje még mindig potens harci eszközzé teszi. Meglepő, hogy a 300 lóerős motorja és 14 tonnás súlya mellett mennyire fürge.

20031663_1471940649532734_874544794751094121_n.jpgA szlovák kezelőszemélyzet nem a hagyományos orosz fejvédőt viseli, amit a harcjármű kezelőink is hordanak, hanem az amerikai CVC sisakot. Ebből valószínűsíthető, hogy a jármű kommunikációs rendszerei is fejlesztésre kerültek.

20031751_1471941262866006_2420756973935241094_n.jpgA szlovák hadsereg már legalább hét éve rendszeresítette saját modernizált harci-gyakorló ruházatát, a képen látható katonák ezt is viselik. A felszerelésük része még a MICH/ACH sisak és a cseh gyártmányú málhafelszerelés is.

20046765_1471941299532669_322360402683129053_n.jpg

Az utóbbit ugyanaz az a cég gyártja, ami a honvédségben rendszeresített 2008M mellényt is, azonban az előbbi már ránézésre jobban sikerült, és célzsebekből is nagyobb választékkal rendelkezik.

19961457_1471941812865951_8485857730395800863_n.jpgA szlovák lövészek kézi fegyverei közül ami meglepett, az az SVD M változata, ami polimer markolattal és behajtható válltámasszal rendelkezik. Ezen felül cseh VZ 58-as gépkarabélyt, és a szintén elég koros Uk 59-es általános célú géppuskát tartják rendszerben.

19961532_1471941829532616_1296053036002295087_n.jpg

A BVP-2-es mellett a BVP-1-es is szolgálatba maradt, mivel az előbbiből nem rendelkeztek elegendő mennyiséggel a lövész századok számára. A honvédség már régen kivonta saját BMP-1-es járműveit, ami minden tekintetben elavult és gyengébb mint az utódja. Ez sokaknak fájó pont, de véleményem szerint messze nem ez volt az elmúlt három évtized honvédséget érintő legrosszabb döntése.

20046274_1471940916199374_6210454064980097019_n.jpgA szlovák hadseregnek egyszerűbb dolga volt, mivel Csehszlovákia felbomlásakor kerültek hozzájuk ezek a járművek. Nem biztos, hogy rosszul jártak a rendszerben tartásukkal.

Fotó: MH 5. Bocskai István Lövészdandár - https://www.facebook.com/bocskaidandar/photos/a.1471940456199420.1073742720.174963035897175/1471941382865994/?type=3&theater



75 komment

Címkék: szlovák

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr6412690527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joni firpo 2017.07.26. 09:26:18

"...messze nem ez volt az elmúlt három évtized" - De ez volt! Adják vissza a BMP-inket! :-) A világ legeslegjobb nyuszibuszai voltak...

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.07.26. 10:37:12

@joni firpo: Én értem, hogy tök jó csapatni vele , meg utazni rajta, ezt aláírom :) De ennyi, itt véget is ért minden előnye.

camilló 2017.07.26. 13:12:09

@Combat Gear Admin: A BMP-1 is a hidegháború terméke és bizony amire szánták arra jó. Nem arra használták mint amire tervezték. Az új kor, új kihívásokat teremtett, aminek egy alapvetően jó koncepció tovább gondolásával igyekezetek megfelelni.

joni firpo 2017.07.26. 18:59:33

@Combat Gear Admin: Nem értek a páncélos-technikához, úgyhogy nem írogatnék itt hülyeségeket, de én nagyon szerettem a BMP-ket.

Stenonis 2017.07.26. 19:26:27

@Combat Gear Admin:
Azért ha kellene választani a BTR-80/A és a BMP között, akkor a BMP-t választanám...

Duplaxiii 2017.07.26. 20:08:45

Mondjuk én ellenük (is) tevékenykedtem, így annyi fix, hogy az 1-es is roppant nehezen levadászható, mert 1,5-2 km-ről alig észlelhető a alacsonysága és a fürgesége miatt-
A 2-essel nem találkoztam, de olvasom, hogy a lövegét és a maljutkáját tartották gyengének. Utóbbi cseréálése nem lett gond, a löveg lecserélése pedig olyan országoknak, akik megfelelő harckocsierővel rendelkeznek, így ezek fegyverzete inkább önvédelmi, tényleg nem probléma.
Nekünk, a pár darab harckocsinkkal és a nem létező légi csapármérő, támogató eszközök miatt talán jobb lenne az 1-es 73 mm-es ágyúja, mint egy 30 mm-es gépágyú változat.
A 2-es két katonával szűkebb és ugye a gépágyúhoz nincsenek meg a különböző löszerváltozatok sem.
Minden másban azonosak.
Ja nem... lényegesen alacsonyabb az 1-es, tehát ha a mezőn fürgén surrannak, hát nehéz volt befogni őket.

Duplaxiii 2017.07.26. 20:16:00

@Stenonis:
nem azonos osztály.
A bmp-k a terepre voltak optimalizálva, a gumikerekűek meg a önálló gyors csapat átcsoportosításokhoz. Még Bakonyba is vagonírozták a bmp-ket, a BTR-ek meg "átszaladnak" a megfelelő pozícióban a közutakon.
A BTR terepen lassú, védtelen.
A BMP-knek van harci értékük is, a BTR géppuskája, minimál páncélzata és lassú terepsebessége nem arra való. Injább rendfentartó feladatokhoz jó és nyuszibusznak a vonuláskor.
A BTR nem haladhat együtt a harckocsikkal, ami alap lenne. (és hát minek is, géppuskával kilőhető.)

Duplaxiii 2017.07.26. 20:19:33

@Duplaxiii:
Tévedtem, a btr "A" változata" már megfelelő tűzerővel is rendelkezik. Mi ugye a "simákat" használjuk?

dudi01 2017.07.26. 20:36:38

@Duplaxiii:

Van BTR-80 és BTR-80/A is.
A BMP-2 30mm-es gépágyúja sokkal nagyobb tűzerőt adott mint a BMP-1 73mm hátrasiklás nélküli lövege(HSN).A BMP-1 73-as HSN lövege nem is igazi löveg hanem egy marha nagy RPG-7,emiatt nagyon pontatlan volt 500 méter felett szemben a BMP-2 30mm-es gépágyúval ami simán ellő 2000 méterig és nem mellesleg alkalmas volt légi célok leküzdésére is.Tehát összességében a BMP-1 meg sem közelítette tűzerőben a BMP-2-t.

recon71 2017.07.26. 21:29:02

@Combat Gear Admin: Lehet,hogy elavult mára a BMP-nk,de 1 háború esetén mégis jelentősen megdobná a seregünk harcértékét. 10 BTR meg 10 BMP sokkal nagyobb tűzerő,sokkal nagyobb harcérték,mint csak 10 BTR.
Valaki mosolygott a Jugoszláv polgárháború T-34-esein,de kérdem én,mi a nagyobb tűzerő,1 elavult T-34,vagy 4-5 lövész kézifegyverekkel?

dudi01 2017.07.26. 21:53:20

2017-ben ne a BMP-1 legyen már a szint.
Ha most vennénk valamit akkor csak moderet szabad venni.

recon71 2017.07.26. 22:17:28

@dudi01: Ebben egyetértünk. Én arra céloztam,hogy jobb lenne,ha meg lennének a régi BMP-ink is,minthogy nincsenek. Erősebbek lennénk velük,mint nélkülük.

Beat it! 2017.07.26. 23:02:51

@dudi01: @Duplaxiii:
Pontosítsunk: a BMP-1 lövege lényegében az SZPG-9-es hátrasiklás nélküli "löveg" változata. Van hozzá valamilyen automata töltő, így nagy a tűzgyorsasága. Viszont "extremely inaccurate" (nagyon pontatlan). A pontatlanságot a tűzgyorsaság (8-10 lövés percenként - könnyű kiszámolni, hogy a 40 db gránáttól akár 4-5 perc alatt is megszabadulhatott), és a több jármű (tömeghadsereg) ellensúlyozhatta. A Maljutka rakétát kézzel töltötték, és az egyszeri javadalmazás 3-5 db volt. Hátránya, hogy csak megállásból, esetleg lassú menetből lehetett vele hatékonyan tüzelni. Ez által oda a jármű mozgékonysági előnye.

Összegezve: a lövege elavult (finoman szólva, egyébként fos). Célzott lőtávolsága 1300 méter, így például Irakban a Bradely-k cirka 2000 méterről szitává lőtték a nagy tűzgyorsaságú gépágyúval. Tehát Dudi01-nek adok igazat.
Szerintem a BMP-2-es gépágyúja sokkal hatékonyabb fegyverrendszerré teszi a járművet. De nekünk ugyebár nem volt 2-es...
A páncélzata szintén vékony, aknák ellen sem védett, a kezelőszemélynek kedveztek viszont a motor előre szerelésével. Az ugyanis túlélhetővé tehet egy találatot, nem úgy mint a BTR-80-as 40 mm-es homlokpáncélzata. (Sőt, szerintem a vezető és a parancsnok előtt a szélvédőre lehajtható fedél nincs 40 mm, hanem kb csak 10.)

recon71 2017.07.26. 23:08:41

@Combat Gear Admin: A fenti képeken rá sem lehet ismerni a szlovák tereptarkára. Jobb lett volna,ha nagyobb szín eltérésekkel és mintákkal dolgoznak,mert akkor nem lenne mára ennyire 1 massza az egész. Ami újszerűen tökéletes,az viseltesen már lehet nem lesz az. Nem csodálkoznék,ha 1 gyakorló 10-szer annyit lenne használva fakultan,mint újszerű színekkel.

Sok DPM-em és a CCE-m is újszerűen túl sötét volt szerintem,de hamar ideálissá fakultak. Talán ők eleve így tervezték?

recon71 2017.07.26. 23:36:10

@Beat it!: Az adatokban egyetértünk,hogy a BMP-2 és a Bradley is erősebb már,ezt én nem is vitattam. Viszont még mindig azt mondom,hogy 10 BTR,meg 10 elavult BMP-1 sokkal nagyobb harcértékű,mint csak 10 BTR. Inkább mennék harcba úgy,hogy 1 elavult BMP is segít,mint 1 sem. Persze egyértelmű,hogy nem erősebbek ellen alkalmaznám,hanem olyanok ellen,ahol még mindig ez az erősebb.
Pl. te gyalogos katonaként,mitől félnél jobban,ha az ellenség gyalogsága jön feléd,vagy akkor,ha a gyalogsággal 1 elavult BMP-1 is jön,amin azért van ágyú,rakéta,géppuska és még páncélozva is van?

Beat it! 2017.07.27. 00:01:56

@gyula0910:
Igen, igazad van. A dolognak annyi a szépséghibája, hogy nálunk sosem használták a BMP-ket és a BTR-eket vegyesen. Tatán voltak BMP-k, minden máshol meg BTR-ek.
Önmagában még ez is logikus, ugyanis a BMP pont arra lett kitalálva, hogy a tankokkal tudja tartani a lépést a gyalogság. Így, vegyesen pedig elég a hsn löveg is. De pl Irakban szétszórva alkalmazták őket, így oda lett az előnye. Ráadásul éjjel a Bradely legalább egy kilométerrel messzebbről észrevette a BMP-t.
BTR-rel és BMP-vel nem csinálnak közös szakaszt. Lehetne, de szerintem a doktriner katonák ettől viszketnek. Egy fontos összetevő ugyanis hiányozna, mégpedig a harckocsi. Viszont ha van harckocsi és BMP, akkor minek melléjük BTR-is? A gumikerekest és a lánctalpast - ráadásul azonos súlycsoportban (csak lövészpáncélosok) - nem szívesen vegyítik.

Válaszom a kérdésre: Ha olyan lövészszakaszban lennék, ahol van egy Gepárd, akár az M1 változat, akkor már nem félnék egy BMP-1-től. (BMP-2-től viszont igen!) 1000 méterről simán kilőhető, egy táras M3-assal meg pláne.
Úgy tudom, az oroszok még a BMP-2-est is fejlesztették, modern pct rakétával látták el. De a legfontosabb a modern képalkotó infravörös felderítő és irányzóberendezés lenne. Anélkül vajmi keveset ér.

recon71 2017.07.27. 00:33:28

@Beat it!: Lehet kilőhető 1 Gepárddal is,de akkor is sokkal nagyobb veszélyt jelent rám 1 gyalogos szakasz BMP-vel megerősítve,mint 1 BMP-nélküli. Főleg,hogy nem mindenkinél van Gepárd. A szakasz nagy részének esélye sincs ellene.
De ezt úgy is értsem,hogy Te nem kérnél 1 BMP-t a szakaszodhoz erősítésnek,inkább nélküle ténykednél,csak gyalogosan.
1 biztos,én ürülnék,ha 1 BMP is támogatna,csak igyekeznék úgy alkalmazni,ahogy a leghatékonyabb és a legnagyobb eséllyel meg is marad. Pl. lehetőleg nem tenném ki jó célpontnak,vagy rejtekből használnám,de használnám.

Szíriában is inkább mennek velük,mint nélkülük,nem hagyják a garázsban,pedig ott aztán van bőven páncélelhárítás.

camilló 2017.07.27. 06:58:00

@Beat it!: Nem a mai kor elvárásainak lett kitalálva a BMP-1. Erre korábban utaltál. Olyan harccselekményekhez tervezték, amiben együtt küzd harckocsikkal így van megfelelő támogatás. Egy atomháború követelményeihez méretezték. Arra meg is felel. Lehet, hogy az MH keretein belül Tatán volt BMP-1 de a MN időszakában minden komoly helyen ott álltak. Lenti, Zalaegerszeg, Nagyatád, stb. Az Iraki háborúban történtek nem mérvadóak, mert nem arra lett tervezve, ráadásul nem is úgy vetették be őket, hogy esélyük lett volna.@gyula0910: -nak igaza van, hogy nyugodtan megtarthattak volna belőle valamennyit, és akár a tűzvezető rendszerét is korszerűsíthették volna így akár még ma is komolyan vehető harceszköz lenne.
Amikor Reziben voltunk hegyi kiképzésen a Lenti alakulat "lábon" jött a BMP-ikkel. El is tévedtek:) Ha sok pénzem lesz veszek egyet mert nagyon tetszett a mozgékonysága!:)

alfacharlybravo 2017.07.27. 11:24:45

Na nem vitatkozni kell meg az elavult technikát siratni, Szíriában nagyon sok tapasztalat jött össze, rengeteg a kilőtt BMP. Venni kell egy mai szintnek megfelelő verziót.

en.wikipedia.org/wiki/BMPT_Terminator

dudi01 2017.07.27. 11:38:48

@Beat it!:

12,7-es puskával nem lövöd ki szemből a BMP-1-et.Úgy tervezték a páncélzatát,hogy szemből ellenálljon a 12,7-es lőszernek oldalról és hátulról pedig a 7,62-es lőszernek.

A BTR-80-nak 8mm a páncélzata mindenhol kivéve a tornyot ott vastagabb.

Recensens 2017.07.27. 12:05:05

A magyar hadsereg technikai színvonalánál minden szomszédunk jobban áll (leszámítva a 11 grippenünket)

dudi01 2017.07.27. 12:27:32

@alfacharlybravo:

A BMPT-nek semmi köze a BMP-hez.A BMPT egy T-72 alvázon lévő fegyvertorony amin van gépágyú automata gránátvető és páncéltörő rakéta és beépített területen való harcra fejlesztették ki.A BMP meg gyalogsági harcjármű.
A BMPT enenk a rövidítése: Bojevaja masina podgyerzski tankov
A BMP pedig ennek:Bojevaja masina pehoti

Tehát csak a betűk azonosak a jelentés nem.

delta81 2017.07.27. 12:29:07

@Inceptio: Gripen - és nincs hozzájuk túl sok fegyver, egyes kategóriák meg teljesen hiányoznak is... :(

alfacharlybravo 2017.07.27. 12:43:48

@dudi01: Nem vitatom, csak arra gondoltam, hogy egy ilyenben mégis csak jobban érezném magam, mint egy nosztalgikus bmp-1 ben. A Szíriai roncsokat elnézve jutott eszembe.

alfacharlybravo 2017.07.27. 12:44:59

@Inceptio: Hát van akinek nincs repülője, vagy még MIG 21 ket üzemeltet.

delta81 2017.07.27. 13:25:14

@alfacharlybravo: A Gripen nálunk üzemeltetve meg alig valamivel több, mint szuperszonikus sportrepülőgép...

alfacharlybravo 2017.07.27. 13:28:55

@delta81: Ez bizony így van, a MIG-29 seket kellett volna modernizálni, rendes fegyverzettel ellátni mint a szerbek. A fene tudja mi lenne jó, drága mulatság a fegyverkezés.

Kullancs1983 2017.07.27. 16:09:35

@alfacharlybravo: 1. Ha a BMPT-ben ülsz, az olyan mintha egy tankba ülnél be. A BMP-ben meg gyalogságot szállítanak, akik kiszállnak harcolni. 2. a szerbek majdnem húsz évig "érlelték" a maroknyi MiG-29-et mire nekiláttak modernizálni meg felfegyverezni őket. A Gripen tíz éve megvan, és a fegyverzete is (lehet) jobb. A kontextusba helyezés, mint olyan, látom nem erősséged...

alfacharlybravo 2017.07.27. 16:52:22

@Kullancs1983: Hát ez az 10 éve megvannak a Grippennek és csak hullanak meg folyton kritizálják a fegyverzetét meg az Upgrade -k hiányát. Annak idején a MIG-29 upgrade lett volna opció, mondjuk már elavult volna ismét.
A BMP elég gázos szállító eszköz a Szíriai harcokból kiindulva.

Kullancs1983 2017.07.27. 17:50:32

@alfacharlybravo: A folyton az kettő volt tavaly, és annak is megvolt az oka. A fegyverzet hiányának úgyszintén. A MiG-29-upgrade úgy lett volna opció, hogy azokat a gépeket a szabad ég alatt tartották, és mostanra jobban szétrohadtak volna, mint ahogy elavulnak. A BMP pedig lehet hogy gázos neked, de legalább a repeszek és a kézifegyverek ellen véd valamennyire. A BMPT mellett meg mehetnek gyalog...

dudi01 2017.07.27. 21:27:42

@alfacharlybravo:

A Gripennél a fegyverzet hiányát kritizálják nem pedig a minőségét.A Gripen kb 1000×jobb gép mint a MIG-29 aminek kb most 2017-ben van olyan változata ami egyenértékű a Gripennel.Ezelőtt 10 évvel a MIG-nek nem volt olyan modernizációja ami labdába rúghatott volna a Gripennel szemben.

Tom Sinner 2017.07.27. 21:41:20

@alfacharlybravo: Fentebb kijavítottak, hogy a Gripent egy P-vel írják. 11 éve vannak már itthon, mostanra illene azért megjegyezni.

recon71 2017.07.27. 21:46:26

@alfacharlybravo: Én is valami olyasmit akartam írni,hogy lehet,hogy sok mindennel ki lehet lőni a BMP-t,de 1 gyalogost meg az ég adta mindennel. Te Szíriában inkább gyalog lennél kézifegyver vagy repesztűzben,mint 1 ezektől legalább védő harcjárműben? Aminek ráadásul a fegyverzete is erősebb még mindig,mint amit gyalog cipelgetsz. Mindent ott kell használni ahol ideális,meg van értelme. A BMP-1-et legyőzte a modernebb Bradley Irakban,általában ez mindig így van,az újabb erősebb,ezért nem is azok ellen kéne bevetni,hanem olyanok ellen,amiknél most is erősebb. Aminél meg nem,azzal szemben meg csak lesből,rejtekből vagy túlerőben. Van 1 rakás megoldás. Persze jobb lenne 1 ma is modern harcjármű,de ha az nincs,akkor is jobb 1 elavult,mint ha se modern,se elavult sem lenne.

Tőled is megkérdem,hogy mi jelent nagyobb veszélyt rád,1 ellenséges lövész szakasz,vagy 1 lövész szakasz plusz 1 géppuskás,ágyús,rakétás,páncélozott,gyors,de elavult BMP? Te hogy mennél szívesebben csatába,csak gyalogosan a szakaszoddal,vagy a szakaszoddal és 1 ilyen elavult BMP támogatásával?

alfacharlybravo 2017.07.27. 22:05:02

@gyula0910: Hmm jó kérdés, Szíriában egy találat esetén 10-12 ember lesz fasírt és elég sok kézi páncéltörő eszköz van. A T-72 sek sem érnek semmit hullanak mint legyek a T-90 nek is annyi BGM-71 találat esetén,de konkurs is elintézheti.

Jó kérdés, hogy túlélési esély nélkül érdemes-e elavult szerkezetek rendszerben tartani?

Csodálom a Szír katonákat, hogy T- 55 62 72 tankokkal mászkálnak és lemészárolják őket a TOW brigádok. Próbálnak mindenféle mad max nyavalyákat ráhegeszteni kövekkel kitömni.

De a gyalogos rohamok meg városi harcok elképesztőek.
Ha lehet akkor szerintem érdemes a legmodernebb eszközöket használni, ha fontos a katonák túlélése.

recon71 2017.07.27. 22:30:07

@alfacharlybravo: Na pont ezért írtam azt,hogy ott kell használni ahol még mindig erősebb. PL. 1 támogatás nélküli lövész szakasz ellen,meg ilyenek. Értelem szerűen nem kiküldeni a bent ülő lövészekkel együtt a páncélelhárító tűzbe. Az M113 is elavult,mégis végigmentek Bagdadon az M1-esek között és 1000 fő körüli veszteséget okoztak együtt az irakiaknak,azt hiszem 1 fő veszteséggel.

Igen kilövik a T-72-est is Szíriában,de mégis alkalmazzák. Miért? Mert sokkal több ellenséget tudnak vele legyűrni,mint nélkülük és még mindig több esély van a túlélésre is velük,mint nélkülük. Te inkább gyalogolnál be 1 városba gyalogosan,mint páncélosokkal együtt,mint ahogy a videókban is látni? Páncélosra csak a drága és ritkább páncélelhárító eszközök veszélyesek,de 1 gyalogosra az ég adta világon minden és mindenki.

Már hogyne lenne túlélési esélye a T-72-esnek vagy a BMP-1-nek is? Csak nem idióta módon kell alkalmazni. A géppuskás terepjárókat is alkalmazzák ma is,pedig azoknál 1 elavult BMP-1 is sokkal erősebb,védettebb.

Igen,jó lenne a legmodernebb,de nincs,akkor marad az elavult,ami még mindig több,mint ha még az sem lenne.

camilló 2017.07.27. 22:38:28

@dudi01: Azt azért vedd figyelembe, hogy a MiG alapvetően frontvadásznak készült és csak később gondoltak arra, hogy több feladatúvá tegyék. Frontvadászként a mai napig veszélyes bármelyik 4. generációs gépre nézve, megfelelő taktikával és háttérrel. Lányos túlzás azt állítani, hogy a nem lett volna MiG alternatíva a Griffmadárral szemben. Pénz kérdése volt akkor is és nem kizárt hogy korrupció van a háttérben. Olyan gépeket dobtak a szemét dombra amikben még bőven lett volna lehetőség, hiszen nem igazán repülték ki azt, amit ki lehetett volna repülni belőlük. A lengyeleknél a mai napig rendszerben vannak sőt a német gépeket is átvették és még jó darabig rendszerben is lesznek, ha minden igaz. A románok a 21-eseket hozták fel majdnem 4. generációs szintre és csak most kellett más gépeket beszerezniük. Mi kidobtuk a Szu-22-eseket, olyanokat amiket pont felújítottak. Kivontuk az önjáró lövegeket, miközben a vontatottakat meghagytuk, szóval jobb nem is beszélni erről az egészről, mert nagyon szomorú ami itt folyik....

camilló 2017.07.27. 22:42:34

@gyula0910: Páncélosok alapvetően nem városi harcra vannak tervezve. 56-ban azért szenvedtek óriási veszteségeket, amit aztán a csecsen háború idejére el is felejtettek, hogy újra megtapasztalják, de igazad van a gyalogos katonáknak kell valami ami támogatja a harcukat. talán valami olyan harceljárást dolgoztak ki, hogy gyalogosok, a páncélozott harcjárművükkel és a harckocsik együtt mennek be, így támogatni tudják egymást.

dudi01 2017.07.27. 22:56:35

@camilló:

Amit akkor ajánlottak az oroszok az még nem volt kész.

alfacharlybravo 2017.07.27. 23:01:19

@gyula0910: Szíriában a sivatagos nyílt terepen és városi harcokban rengeteg páncélost lőttek ki TOW rakétákkal és zsákmányolt meg kapott fagot meg konkurs sőt maljutkával is. Kifogy az üzemanyag és gyalog futnak a katonák és üldözik őket a pick-up -os 23 mm légvédelmi ágyúkkal felszerelt iszlamisták. Nem erőssége az araboknak a harc megtervezése, a felszerelésük katasztrófa nincs sisak golyóálló mellény csak egy kockás abrosz a fejen. Hát nem csoda ha Aszad regimentje elfogyott.

recon71 2017.07.27. 23:02:23

@camilló: Egyetértek. Viszont Szíriában mégis alkalmazzák őket,mert nincs más lehetőségük. Tudtommal sokszor pl. olyankor amikor infót kapnak,hogy ebben meg ebben az épületben van 1 fontos célpont,akkor nem küldhetnek oda csak gyalogosokat,mert esélyük sem lenne átmasírozni az ellenség városán. Így viszont páncélosokkal odavágtáznak a városon keresztül,szétlövik a helyet és mire az ellenség reagálni tudna,addigra igyekeznek visszavágtázni ki a városból. Persze vannak így is veszteségeik,de korántsem a 100%,mintha csak gyalogosokat küldenének. Ráadásul akkor még minimális siker sem lenne.
Bagdadban sem lett volna esélye az amiknak,csak gyalogosan,az M113-ak nélkül. De 1 száguldó,bukdácsoló lövészpáncélost nagyon nehéz eltalálni,főleg,ha a rajta vagy benne ülők tüzelnek mindenre ami csak gyanús.

Ez olyan,mint Afganisztánban a 100 éves puskák. Elavultnak elavultak,mégis leszedték vele az embert. Ha eldobták volna őket,mert elavult 100 évesek,akkor biztos,hogy senkit sem szedtek volna le.

dudi01 2017.07.27. 23:07:03

@alfacharlybravo:

Na most jól figyelj:Még az Abramsot(meg minden mást is)is ki lehet lőni egy sima RPG-7-tel...
Ezen kívül TOW-al találtak el T-90-et szemből és köszöni szépen semmi baja nem lett.
Én azért csodálom a szír harckocsizókat mert több év után is hülyék.Ha megnézed a kilőtt T-72 videókat azt látod,hogy a városban gyalogság nélkül alkalmazzák őket vagy a nyílt terepen megállnak mindenfajta terepfedezet vagy álcázás nélkül(biztosítás meg főleg nincs).Szíriában rengeteg török Leopard 2-is kilőttek pont azért amiért a szír T-72-ket:primitív módon alkalmazzák őket.

Tessék tíz perc tömény hogy ne alkalmazz harckocsit válogatás...
www.youtube.com/watch?v=P6_8LMNlRnI

alfacharlybravo 2017.07.27. 23:13:53

@dudi01: Láttam a T-90 -es videót, de hogy túlélte-e a legénység az nem volt világos.

Érdekes, hogy T-72 behúzódik a fedezékbe és és a TOW utána megy az infrás keresőjével.

A leopárd 2 nagyon leszerepelt rossz hírű lett, M60 izraeli upgradedel szintén kilőhető volt, nem mindig de elég gyakran.

syria.liveuamap.com/
www.almasdarnews.com/article/category/syria/

Én itt szoktam az eseményeket követni.

recon71 2017.07.27. 23:20:02

@alfacharlybravo: Ezért írom azt,hogy az még nem jelent semmit,hogy Szíriában sok a BMP és T-72 veszteség. 1 biztos,hogy nélkülük sokkal nagyobbak lennének a személyi veszteségeik és az ellenségnek sem okoznának akkora veszteségeket,csak a gyalogsággal. Pl. tankokkal messzebbről leszednek,mint hogy a gyalogság fegyvereivel kárt okozhatnál bennük. És ez Szíriában nagyon kihasználható.
Magyarországon pedig Szíriával ellentétben nagyon jól lehet közlekedni rejtve,meg álcázni,meg hasonlók.
Még a t-72 sem lehet biztonságban 1 elavult BMP-1-től. Beásva,elrejtve kiszúrhatatlan és pár 100 méterről már kilövi a T-72-t. Aztán a gyorsaságának köszönhetően fél perc alatt már ott sincs. Csak a hülye gondolja azt,hogy a BMP-1-nek a nyílt terepen kell szembeszállni mondjuk 1 Bradley-vel. De rejtekből,lesből,csellel,beásva,már győzhet. Van rá esély,de ha nincs még BMP-1 sem,akkor meg esély sincs.

De 1 csapdába esett szakasz megmentésre is több esély van 1 száguldó tüzelő BMP-vel odaérni,mint gyalog odafuttatni az ellenséges tűzben a katonákat. Pont,mint Bagdadon átszáguldani anno. Csak gyalog biztos senki nem ért volna oda. Mindent lehet használni jól is,meg hülyén is.

camilló 2017.07.27. 23:24:36

@dudi01: Pár éve az Aranysasban volt a modernizációról egy cikk. Az oroszok spec magyar igényekre ajánlottak felújítást. Ez nem azonos azzal hogy mit tudtak volna még beletenni. Kaptak egy keretösszeget és ahhoz képest adtak árat. Ha jól emlékszem, nem is lett volna olyan nagyon gyenge az a felújítás, bár többet is tudtak volna. A griffet a a 29-est azért sem szabad összehasonlítani, mert a kettő tervezése között van némi időeltérés. A 29-esnek van olyan változata ami a griffel egy kategória, sőt közeli légi harcnál még jobb is egyszerűen azért mert jobban manőverezik és nagyobb terheléseket lehet belehúzni. Nyilván ehhez megfelelő fegyverzet is kell, a a MiG R-73-as rakétája meg a sisakcélzója még a régi "buta" magyar gépeken is veszélyes lehetett . Ezt bizonyítják, hogy elég sok gyakorlatra hívták a magyarokat és bizony nem szerepeltek le. Nyilván a látóhatáron túli harcba alárendelt szerepet játszottak.

camilló 2017.07.27. 23:26:20

@gyula0910: Pont ahogy írod! A harceljárás sokat emel vagy ront egy harcjármű használhatóságán!

dudi01 2017.07.27. 23:39:00

@alfacharlybravo:

Nem volt világos?Hát kimászott belőle.Ennél mi mutatja jobban az,hogy túlélték?Ráadásul azon az oldalon mászott ki az egyik ahol a találat érte(az irányzó oldalán)tehát biztos,hogy nem ütötte át a rakéta a páncélt.
www.youtube.com/watch?v=2rfyeR-YaJw
Mászik ki belőle az irányzó!
Ez az a T-90 amire rálőttek TOW-al:
warisboring.com/wp-content/uploads/t_907.jpg

Ilyen alapon akkor az Abrams is rossz hírű mert abból is egy halommal lőttek ki Irakban és Ománban?

Butaság azt hinni,hogy az Abrams vagy a Leopard 2 nem jó harckocsi csak azért mert kilőttek jó párat úgy belőlük,hogy tökéletesen rosszul alkalmazták őket.

Ezen kívül azt sem szabad elfelejteni,hogy minden modern harckocsi csak szemből elég védett ahhoz,hogy egy modern harckocsi vagy páncéltörő rakéta találatát elviselje.Oldalról minden közepesen modern rakétával vagy harckocsival könnyedén kilősz egy modern harckocsit.
Hátulról meg gyakorlatilag 30mm-es gépágyútól felfelé mindennel.

dudi01 2017.07.27. 23:41:29

Bocsánat nem Omnban hanem Jemenben.

Kullancs1983 2017.07.28. 03:05:56

@alfacharlybravo: A közönséges gyalogoskatonákat meg egy kővel is agyon lehet verni, de attól még nem vonják ki őket...
A szíriai háború nagyon érdekes, de szerintem Európát illetően inkább az ukrajnai konfliktus lehet tanulságos. Ott is vannak technicalok, de eszük ágában sincs az arcvonalban virgonckodni vele, mert szétszedik, de csúnyán.

alfacharlybravo 2017.07.28. 07:58:07

@Kullancs1983: Megnéztem egy videót, a SAA katonák téblábolnak a lövedékek záporoznak, időnként holtan elterül vagy megsebesül néhány, de nem látom, hogy fedezéket keresnének vagy megpróbálnak menekülni. Az Aleppói csata is érdekes volt a gyalogosok és a géppuskások aknavetősök összecsapása vagy BMP vel kergették a gyalogosokat.

Az Ukrajnai háború sem piskóta elég elkeseredett és véres.

durczás 2017.07.28. 09:10:07

@alfacharlybravo: te is elfogynál, ha a fél világ radikális iszlamistája a Te fejedet (is) akarná, az amerikai manipulációkkal megtetézve.

alfacharlybravo 2017.07.28. 09:14:04

@durczás: Gondoltam egy kirándulásra arrafelé, de ahogy elnézem nagyon rövid kirándulás lenne, elég jól fel vannak szerelve mester lövész puskákkal meg rakétákkal az iszlám harcosok.

durczás 2017.07.28. 09:26:28

@alfacharlybravo: A legmodernebb haditechnikai eszköz is csak annyit ér, amennyit a kezelője ki tud belőle hozni. Ehhez még társul a vezetés hatékonysága, vagy éppen annak hiánya. Az európai/északamerikai embereknek/politikusoknak el kellene végre fogadni már azt, hogy az emberi életről és annak értékéről nagyon sokan másképp gondolkodnak, arabok, kínaiak pl, de mondhatnám az oroszokat is.

Kullancs1983 2017.07.28. 14:23:16

@alfacharlybravo: Szerinted a szíriai katonák milyen kiképzést kapnak és milyen kiképzőktől? És ez csak egy dolog az ezerből, lehet hullafáradtak voltak mert napok óta alig alhattak, ráadásul ott voltak már napok óta, és belefásultak már. Csak példának okáért. Ukrajnában kicsit más az emberanyag és a szervezettség is.

camilló 2017.07.28. 18:49:24

@durczás: A kulturális antropológia nem erőssége a nyugati politikusoknak. Képtelenek elfogadni, hogy más népeknek más az elképzelésük a demokráciáról, úgy egyáltalán a civilizációról. Milyen érdekes, hogy barbároknak hívták a hittérítők a meghódított országok őslakosait, holott pontosan ők cselekedtek úgy mint ahogy az, egy barbártól elvárható. A baj ezzel az, hogy a demokrácia, a civilizáció jegyében háborút, szenvedést és fájdalmat okoznak úgy a meg nem értett népeknek, mint a saját népüknek. Persze amíg nem a politikusoknak kell vérezni és szenvedni, addig semmi sem drága!

recon71 2017.07.28. 21:32:32

Beugrott 1 nagy igazság,hogy kisebb eséllyel,de mégis nyertek már háborút elavult fegyverekkel,de fegyvertelenül szerintem soha.

Nagy igazság,hogy az az ember akinek szenvedés az élet,az nem sokra becsüli,vagy egyenest megváltásként várja a halált. Hosszú ideje fáradtan,éhesen,szomjasan,esetleg már betegen is,az ember már nem annyira küzd az életéért. Ha abban is hisz,hogy a halállal végre a paradicsomba jut,akkor meg egyenest keresi. Van videó öngyilkos merénylőről,aki miután megtudja,hogy ő nyerte meg,a világ legboldogabb emberévé válik. Ha ebben hisz,akkor ez van.

camilló 2017.07.28. 21:42:42

@gyula0910: Tévedsz! Gandhi harca fegyvertelen, erőszakmentes volt.

recon71 2017.07.28. 21:49:19

@camilló: De az nem is volt háború.

camilló 2017.07.28. 22:08:30

@gyula0910: Bizony a függetlenségüket így vívták ki, így bátran lehet háborúnak hívni. Az erőszakmentesség híve volt, de ehhez képest sokan belehaltak.

recon71 2017.07.28. 22:10:49

@camilló: Szerintem azt lehet nevezni bárminek,fegyvertelen ellenállásnak,meg lázadásnak,de háborúnak nagyon nem.

StPeter 2017.07.29. 16:51:07

Kiderült, macedónok.

Tom Sinner 2017.07.29. 16:58:45

@StPeter: Tudatosan kerültek ők a képre, vagy vajon olyan valaki szerkesztette meg ezt, akinek lövése sincs, hogyan néznek ki hazánk fiai?

Kullancs1983 2017.07.29. 20:44:19

@StPeter: Hát persze. Írja, hogy a magyarok nyaralnak, nem? :D

estván 2017.07.30. 00:04:46

@Tom Sinner: A hétköznapi "utca embere" tökre nem tudja, hogy milyen egy magyar katona.

Minket jónéhány éve Székesfehérváron boci gyakorlóban, jellegzetes bocskaiban, elég látványos nemzeti színű karpajzzsal olasznak(!) tituláltak.
Egy barátom fia társasági egyenruhában bandukolt hazafelé, ismerősök megállították, kérdezték hogy ez milyen cucc rajta. Katonai, azt gondolták, de milyen, mert ugye a Magyar Honvédség évekkel ezelőtt megszűnt(!)
Egy youtube videóban sivatagi boci ruhás katonákat látni, Hungary felirat, karpajzs, stb. Egy kommentelő odaírta, hogy a magyar zene alá miért amerikai(!) katonákról rakosgat be képeket.
A közelmúltban ilyen címekkel lehetett találkozni az internetes médiában, hogy ijesztő, fegyverrel felszerelkezett személyek(!) tűnnek fel a 4-6-os villamoson. Akikről szó volt, katonai rendészek elég feltűnő, jól olvasható karszalaggal...

Tom Sinner 2017.07.30. 18:44:22

@estván: Van itt aztán szellemi síkság rendesen. Nekem nincsenek (hál' Istennek?) ilyen sztorijaim. Kora tavasszal te írtad, hogy rendeltek 63-as pisztolymarkolatot replikához?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.07.30. 21:10:20

@Kullancs1983: /@Tom Sinner: Ezt most ne.

Tom Sinner 2017.07.30. 21:19:48

@Combat Gear Admin: Nyugta, mondjuk egy hétig ismét nem leszek.

estván 2017.07.31. 00:12:36

@Tom Sinner: Igen, meg is jöttek, szerencsére az ára akkor le volt akciózva. Ha a vastagságától eltekintünk (ami a motor miatt kell), egész meggyőző darabok.

wgcshop.com/products?search_From=searchItem&item=lct-lckm-63-pistol-grip&search=searchItem&rs=lct&catid=&cat=&view_choice=a

Tom Sinner 2017.07.31. 04:09:58

@estván: Hátha lesz még az idén akció, és akkor már én is rendelek.

Dobri 2017.08.01. 08:36:04

@estván: Ezek utánom egy ismerősöm esete '95-ben Boszniában már nem is annyira ciki. Gyakorló fehér kepi kombóban a helyi lányok szakácsnak nézték, mert hát a séfeknek is ilyen sapkájuk van. :)

durczás 2017.08.01. 09:58:37

@Dobri: attól még lehetett szakács a Légióban :D, nem?

recon71 2017.08.01. 20:52:00

@Dobri: 1 civil ismerősöm farsangkor katonának öltözött és annak ellenére,hogy hihetetlenül rosszul vette fel a ruhát,főleg a barettet,1 lelkes kislány felment hozzá meghálálni a határ védelmét. :D

DrHavoc 2017.09.20. 15:40:11

Érdekes válaszok születnek pénzzel kevésbbé, de tapasztalattal jól kitömött országokban/seregekben.

A szíriai tapasztalatok nyomán az oroszok szerveztek egy olyan alakulatot, ami gyakorlatilag technicalokkal van felszerelve: olcsó (újabb) UAZ-okkal.
De a korábbi tapasztalataik alapján a T-15 Armatát, meg a Kurganyecet szeretnék rendszeresíteni - ha majd lesz rá pénzük.
Az IDF pedig évtizedek óta rájött, hogy abban a környzetben nem megy sokra az alig vagy könnyen páncélozott gyalogsági harcjárművekkel és inkább a páncélvédettséget javították. Megcsinálták a maguk olcsó HAPC kategóriás Nakpadonjukat és Achzaritjukat vagy az újabb Merkava alapú HAPC Namert.

Mondjuk az is igaz, hogy a két példám esetében tudják is használni a technikát, nem polgárháborús arab harcosokról van szó.
Vagy éppen jól kistafírozott szaúdi katonákról:
www.youtube.com/watch?v=B1yTb3vF35M

recon71 2017.09.20. 17:13:26

@DrHavoc: Érdekes amit írsz. Az UAZ-okról eddig nem hallottam.

southfront.org/wp-content/uploads/2016/10/15-109.jpg

De eszembe juttatta a régi szovjet és nyugati érveket is. Az egyik fél a nagyobb páncélvédelmet tartotta nagyobb túlélési esélyt adónak (Bradley,M1,Leopard-2),míg a másik a kisebb célpont nyújtását és a mozgékonyságot (BMP,T-72,T-80). Ráadásul ezekből sokkal több kerül ugyanannyiba.

A védelem nélküli UAZ-ok alkalmazása pedig pont az ellentéte az agyonpáncélozott többi eszköznek. Az UAZ,ha nem is véd sokat,olcsó,gyors és kis célpont. Míg az agyon páncélozott nagy és drága páncélosok is kilőhetők már hozzájuk képest elég olcsó fegyverekkel is. Bár az aktív védelem elterjedése ezt még nehezíti. És mellettük szól a sokkal nagyobb tűzerő is. Úgy néz ki,hogy folyik ugyan az a verseny,amiről annyit vitáztak az okosok már a 80-as években is,hogy vajon melyik fél nyer,a páncélvédelem vagy a páncélelhárítás. Mikor melyik van előnyben. Volt anno olyan jóslat is,hogy el fognak tűnni a páncélosok,mert a páncélelhárítás annyival vezetni fog. Azzal magyarázták,hogy nem éri meg a drága páncélosokra költeni,ha 1 katona az olcsó hordozható kézi rakétájával is kilőheti. Erre volt 1 olyan válasz,hogy akkor legyenek könnyebbek,kisebbek a páncélosok,aminek köszönhetően sokkal gyorsabbá is válnak majd és ettől fognak nőni a túlélési esélyeik. Hisz tök mindegy,hogy 50 centis páncélban van vagy csak 2 centisben,ha ugyan úgy átüti a kis rakéta. A kézifegyverektől a 2 centis is véd,de a rakéták ellen is több esélye marad,ha gyorsabb,kisebb és emiatt nehezebb eltalálni.
Bár az UAZ-oknak nem jósolnék nagy jövőt,mert azért legalább a kézifegyverek ellen szükséges lenne a védelem. Talán csak szükségmegoldás. Bár 1 elakadt UAZ-t a személyzete is kihúzhat,de 1 Hummert már nem nagyon.

Ezektől függetlenül szerintem mindegyiknek van létjogosultsága,mindegyiknek meg van az a terület,ahol lehet alkalmazni. De a legjobb,legerősebb technika sem él sokáig,ha rosszul vetik be.


süti beállítások módosítása