Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

FILBE

2013.10.14. 08:00 :: Combat Gear Admin

100_3782.jpg

A FILBE zsák rendszerről szóló hírek 2011 év végén jelentek meg, majd 2012-ben kezdték el rendszeresíteni hivatalosan is, és manapság már szépen lassan veszi át a korábbi ILBE zsák rendszer helyét.

Ezen kívül egyébként egy részletesebb, több fotóval ellátott írás is készül, de egyenlőre lássunk néhány alap információt és első benyomást az új zsák rendszerrel kapcsolatban.

100_3804.jpgKiosztáskor a Tengerészgyalogosok a teljes zsák rendszert megkapják, tehát nem egyesével jutnak hozzá. Az átlátszó fólián csak a zsák neve és raktári száma olvasható.

100_3800.jpgA becsomagolt nagy zsák így már összerakott állapotban kerül ki, és azt nem kell összelegózni az egyes darabjaiból, ami egyébként nem lenne egyszerű feladat.

A nagy zsákba került be két oldalsó zseb, két oldalsó camelback zseb, az assault pack, assault pouch, camelbak, két oldalas leírás és egy zacskó tartalék csat.

Ahogy az várható volt a legtöbb az ILBE-nél meglévő problémát kijavították, tehát erre nem lehet panasz. Továbbá az egész rendszer „anyagból” van, ami elméletileg 1000-es Cordura. Érezhetően nehezebb is, mivel az egész rendszer olyan 5,5 kg körül lehet.

100_3783.jpgAz Assault Pack-re alulra rögzítő hevederek kerültek fel, tehát végre polifoam-ot, esetleg kisebb hálózsákokat is lehet rögzíteni rajta. Az oldalára fellehet tenni a nagy zsák oldalsó zsebeit is.

100_3788.jpgA háta párnázott, nem olyan puritán mint az ILBE esetében, viszont én a merevítést rögtön kivettem belőle, mivel a párnák szerintem bőven elegek. A merevítés egyébként egy egyszerű műanyag lap.

Az Assault Pouch-ot a külső zseb fölé szánták. A villámzárak újabb fajta, vízálló borítást kaptak. A rádió zseb alapból benne van a zsákba, illetve még belülre került egy nyitott rekesz is.

A vállpántok hálós párnázást kaptak, és természetesen megtalálható rajta a vízszintes összehúzó pánt is. A derék pánt szinte ugyan olyan mint az ILBE-n, és hála égnek rejthető is.

100_3785.jpgAz új camelbak tartály valamivel rövidebb mint a korábbiSource, így könnyebb felhelyezni az SPC-re. Van rajta külső zseb is, maga a tartály gyorsan és egyszerűen eltávolítható. Ennek akkor van előnye, ha a két camelback zseb egyikébe helyezzük el, oda ugyanis csak így fér el.

100_3803.jpgA külső részhez négy darab grimlock jár alapból, amivel a mellény hátulján lehet rögzíteni. Alapból camelbak porvédő található rajta, ami szintén jobb mint a korábbi apró fedő kupak a source-on.

100_3809.jpgA tartályon található nagy méretű kupakot könnyű nyitni, két állása van, és a rajta található nyélnek köszönhetően egyszerűbb újratölteni. Rákerült még egy kedves kis emlékeztető is: „Hydrate or die”.

100_3786.jpgA két oldalsó zseb hasonló a Molle II-n látotthoz. A két camelback zseb viszont keskenyebb. Ebbe csak a camelbak tartálya fér el, illetve a kulacsok.

100_3789.jpgMaga a main pack jóval nagyobb mint az ILBE. Pontos űrméretet nem tudok mondani, de simán megvan 120 liter az oldalsó zsebekkel. Sokat elmond, hogy az amit az ILBE-be szoktam berámolni az a FILBE felébe kényelmesen elfér.

100_3792.jpgVégre megoldották a pántok kérdését is, és nem futnak keresztül kasul a zsákon. Oldalra természetesen aknavető gránátokat lehet bemálházni, mint minden normális zsákra.

100_3790.jpgSzintén végre a zsák alsó része villámzáras, és így a hálózsákot kilehet venni anélkül, hogy mindent le kéne pakolni felülről. A belső elválasztó villámzáras, illetve ebbe is bekerült egy rádiózseb, amihez akár kívülről is hozzá lehet férni, villámzár segítségével.

A zsák jóval nehezebb az önhordó váz miatt, ami a Molle II-es műanyag vázára hasonlít. Hála istennek végre magára a vázra került a zsák, mint anno az ALICE-is, így azt nem húzza el a hátunktól, mint a Molle II-es.

100_3801.jpgA két oldalas leíráson pontosan bemutatják miként lehet viselni és megfelelően összeállítani a teljes FILBE rendszert. Ahogy látható azért ellehet vele lenni egy darabig, de mondjuk nem tudok olyan esetet, aminél szét kéne szedni újra.

Összefoglalva, nagyobb, erősebb, nehezebb, átgondoltabb. Egyenlőre még csak az ismerkedés fázisában vagyunk, de tényleg brutális módon meg lehet pakolni.

Fotók:Humvee



191 komment

Címkék: brown coyote pack zsák USMC FILBE

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr675567161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dudi01 2013.10.22. 23:18:15

@gyula0910:

Nem kezek el veled vitatkozni mert értelmetlen(úgy sem tudnék érvelni mert nem tehetem).Milló meg egy videót tudok linkelni ahol nem így csinálják és nem akárkik...

dudi01 2013.10.22. 23:22:24

Arról nem is beszélve,hogy a videódon a legprimitívebb lehetőség volt(nyitva az ajtó).
Nézegess SAS vagy SWAT videókat és azonnal rájössz a különbségre.

www.youtube.com/watch?v=hfBffSr1udk
www.youtube.com/watch?v=bNj3wcOAy8A

dudi01 2013.10.22. 23:25:42

Az meg külön jó,hogy egy videóból vagy képből olyan messzemenő következtetéseket vonsz le,hogy az valami hihetetlen.

recon71 2013.10.22. 23:26:40

@dudi01: Ez 1 pár hónapos videó és ugyanazokat az elveket alkalmazza,mint a 20-40 évvel ezelőtti izraeli kiképzők. Csak a bullpup fegyverrel,mint látható,nem olyan egyszerű betartani. Biztos voltam bent,hogy egyszer,mikor már elég katonát lelőttek a teljes testtel kihajolás baromsága miatt,majd rájönnek,hogy ez jobb volt. És most íme!

dudi01 2013.10.22. 23:31:41

@gyula0910:

Eleve ott kezdődik,hogy be sem megyek úgy egy szobába,hogy ne dobtam volna gránátot.És ha már bedobtam nincs értelme tökölni mert a robbanás ad 2-3 másodpercet(ezen az eleven működik a flas bang is)ami idő alatt bemegyek és lelövök mindenkit.

dudi01 2013.10.22. 23:41:22

Amíg ott szarakodsz a folyosón valaki kigurít egy gránátot valamelyik helyiségből és neked meszeltek.

recon71 2013.10.22. 23:51:46

@dudi01: 1: Kiszámoltad már hány kg gránátot kell pluszban a 25-30 kg felszereléseden kívül magaddal vinned,hogy minden helységbe,csak 1 lépcsőház megtisztításakor bedobhass mindenhova egyet? Főleg 100-ból 99-szer civilek közé.

2: Ezek a videóid minimum 5-10 éves eljárások,de attól még jók ma is,mert 1 helység meglepetésszerű lerohanását mutatják,amik nem alkalmazhatók amikor már az ellenség számít ránk. Így berohanni 1 helységbe öngyilkosság Afganisztánban,mert először is felrobbansz. Másrészt,ha számítanak rád,még célzás nélkül is szitává lőnek 1 teljes testet az ajtóban,mihelyst az megmozdul.

dudi01 2013.10.22. 23:58:54

@gyula0910:

Tényleg nem kezdem el magyarázni mert nem lehet de teljesen rosszul látod az egészet.Ott kezdődik a problémád,hogy egy személyben gondolkozol nem pedig komplett alegységben(nem 6 főben mint egy felderítő raj hanem minimum szakaszban kell gondolkodni).

recon71 2013.10.23. 00:04:36

@dudi01: Nálunk is volt raj,szakasz,sőt zászlóalj is. Sőt lövész is voltam és semmit nem befolyásol,hogy 1 ajtó előtt a harmadik emeleten 1 szakasz sorakozik,vagy csak 2 ember. Mert az első kettő az aki lövést kap,ha teljes testtel kihajolva lövöldözik befelé.

dudi01 2013.10.23. 00:06:45

@gyula0910:

Tényleg nem megyek bele mert azzal sem vagy tisztában,hogy hányan mozognak együtt(segítek nem ketten).

recon71 2013.10.23. 00:20:09

@dudi01: Ki írta,hogy mindig csak 2 ember van 1 ajtó előtt???
Én azt írtam,átfogalmazom,hogy a mögöttük lévő akármennyi,már sokat nem befolyásol azon,hogy az elsőket szitává lövik,mert tökéletes teljes testes közeli tiszta célpontot nyújtanak a te elveidet alkalmazva.

dudi01 2013.10.23. 11:16:48

@gyula0910:

Nem az én elveim...
Arra írtam,hogy szerinted nem lehet annyi gránátot vinni.

recon71 2013.10.23. 14:08:57

@dudi01: Nyugtass meg,hogy nem azt tanítod a katonáidnak,hogy városharcnál minden jobbról eső sarok mögül teljes testtel álljanak ki,ahelyett,hogy csak minimálisan kihajolnának,átvennék a fegyvert a másik vállba és úgy lövöldöznének vissza? Valamint,hogy Afganisztánban helységátkutatáskor minden helységbe dobjanak be 1 gránátot aztán rontsanak be? Tekintet nélkül arra,hogy esetleg civilek vannak a helységben? Ha pedig Tálibok vannak a helységben,biztos,hogy alá is van aknázták a bejárat! Ilyen helyekre úgy rontsanak be??? Ezek csak a te elveid.

dudi01 2013.10.23. 14:31:11

@gyula0910:

Nem tanítok senkinek semmit.Kitalálták már a flash bang-et pont a civilek miatt.

dudi01 2013.10.23. 14:31:51

A sarkokról pedig már leírtam a véleményem(egy szobát nem sarokként kezelünk).

recon71 2013.10.23. 14:46:17

@dudi01: A kiindulóvitánk az volt,hogy minden jobbról jövő fedezék mögül,hogy lövünk ki! Az lehet ajtó,fal,kerítés,stb.. És szerinted mindig jobb vállból,tejes testtel kiállva.

Flash bang-et 100 helységből 99-szer a civilek közé??? Elárulom az első helységnél még okoz meglepetést,de utána a hangzavara miatt már várnak. Csukot szemmel is telibelőnek 1 ajtót,ahol teljes testtel benyomulsz. Ráadásul mivel már várnak,alá is aknázták.

dudi01 2013.10.23. 15:10:54

@gyula0910:

Nem mind1,hogy egy szobát vagy egy sarkot kell leküzdened a fedezék meg egy 3. dolog.Ha ezeket szerinted ugyan úgy kell leküzdeni akkor nem igazán van értelme veled beszélgetnem ebben a témában mert nem értesz hozzá semennyire vagy csak annyira mint én a magfizikához.

"Flash bang-et 100 helységből 99-szer a civilek közé??? Elárulom az első helységnél még okoz meglepetést,de utána a hangzavara miatt már várnak. Csukot szemmel is telibelőnek 1 ajtót,ahol teljes testtel benyomulsz. Ráadásul mivel már várnak,alá is aknázták."

A flash bang-ben az a jó,hogy ha bedobod valahová onnan nem lőnek vissza rád pár másodpercig.A zárt ajtókat pedig nem nyitogatjuk kézzel pont azért,hogy ne robbanjon rád.

Még egyszer:nem fogok kiselőadást tartani anélkül meg úgy sem fogod megérteni,hogy ez egy komplex harcászati rendszer ahol mindennek megvan az oka nem csak találomra történnek a dolgok.

recon71 2013.10.23. 18:42:29

@dudi01: Már többször nem akarom átfogalmazni,hogy megértsd. Te tényleg nem érted,hogy mi arról vitázunk,hogy jobb kezes jobb oldalról lévő fedezék mögül,legyen az bármi,ajtó,fal,stb.,hogy lövünk ki és nem másról??? Ha még most sem,akkor feladom. A te dolgod,ha te teljes testtel ki akarsz állni és ragaszkodsz,hogy jobb vállból lőj,tedd,a te hülyeséged,a te életed. De én leüvölteném annak az emberemnek a fejét aki ugyanezt tenné. Én azt oktattam és azt is fogom amit az izraeliek rég és amit az angolok a videón most! Szerintem szólj nekik is,hogy hülyeséget oktatnak! :D

recon71 2013.10.27. 21:22:40

@apravetz: Véletlenül mielőtt túladtál azon az IDF mellényen,nem csináltatok erre a blogra 1 bemutatást? Nagyon érdekelt volna.
Különben én elkövettem azt a hibát,hogy mikor kijöttek ezek a fajta mellényeik,hogy mindent telepakoltam. A tárzsebeket teli táraknak megfelelő súlyokkal stb.. Szörnyű kényelmetlen volt a hátnak. Aztán feltűnt sok képen,videón,hogy a hátsó rész sokkal nehezebb és,hogy elöl is sokszor üres 1-2 zseb. Kipróbáltam és azóta a legjobb elrendezésnek tartom. Csak a későbbi típusokra került rá 2 fejreállított kulacszseb,azt levágnám róla és újra a felfűzőset használnám.

dudi01 2013.10.27. 22:07:22

Hová rakod a töltött tárakat?A szóban forgó mellénybe 12db STANAG tár fér ha ennyit kapsz hová rakod ha nem a tárzsebbe?Azért adnak 12 töltött tárat mert ennyire van szükség nem pedig viccből.
Olyan helyre nyilván nem rakhatod ami nincs kéznél mert ennyi erővel a zsákodban is lehetne csak annak semmi értelme.

recon71 2013.10.27. 22:17:40

@dudi01: Hátizsák nélkül vagy könnyebb hátizsák esetén előre max 6 tárat,a többit vagy a kulacszsebekbe,vagy a hátsó zsebbe.
Nehéz hátizsák esetén több is mehet előre.

dudi01 2013.10.27. 22:31:19

@gyula0910:

Ez a mellény van rajtad(így kezdtem)TV7709 és ezen nincs hátul csak egy marha nagy zsák.

dudi01 2013.10.27. 22:31:52

Igazából nagynak sem nevezném a zsákot.

recon71 2013.10.27. 22:43:39

@dudi01: Én meg válaszoltam,hogy a kulacszsebszerű általános zsebekbe,vagy a hátsó zsákba,legyen az a saját zsákja,vagy egy külön hátizsák.

dudi01 2013.10.27. 23:02:38

@gyula0910:

Azt értem de nincs rajta sem hátul sem máshol olyan zseb(kulacstartó vagy ahhoz hasonló)amiről te beszélsz.Ha a hátizsákba rakod a töltött tárat akkor nem tudod elővenni csak ha leveszed a mellényt vagy a zsákot de ennyi erővel a bakancsodban is lehetne.

recon71 2013.10.27. 23:33:35

@dudi01: Ezek a mellények több verzióban is készülnek,legalábbis több fajtára is írják,hogy TV7709. Tényleg van olyan is amin nem szerepel kulacszseb,de arra is felfűzhető(bár nem tudom,hogy az összeshez adnek e),viszont a többségen van ilyen zseb.
Amelyiken meg nincs és nem is van hozzá,azokon meg ugyanúgy bekerülhetnek a nagy hátsó zsebbe,mint 1 rendes hátizsákba a többi cucc közé.
Ilyen esetben mikor a maradék tárak a zsákba kerülnek,szerinted mennyire kerülnek hátrányba a többi nemzethez,felszereléshez képest?
Nagyon kevés katonánál van kéznél 6-nál több tár. Sok angolnál csak 4 tár van a mellényen Afganisztánban,az összes többi a hátizsákban.

dudi01 2013.10.27. 23:41:26

@gyula0910:

Szerintem legalább 8 tár vagy több van a katonáknál szinte minden nemzet esetében.

recon71 2013.10.27. 23:49:27

@dudi01: Nézz képeket,videókat!

dudi01 2013.10.27. 23:58:21

@gyula0910:

Olyanoktól is hallottam akik jártak kint és látták a saját szemükkel.Legközelebb csak kedden leszek addig is a legjobbakat.

recon71 2013.10.28. 00:06:20

@dudi01: Köszi,viszont!
Az igaz,hogy több tár van a katonáknál még az angoloknál is 4-nél,de a többi többnyire a hátizsákban van.

recon71 2013.10.28. 01:51:24

@dudi01: Nem is olyan egyszerű jó minőségű,szemből készült,olyan képet találni amin tisztán látható,hogy a katonánál csak 4 tár van maximum.
i602.photobucket.com/albums/tt104/vor033/British%20Army%20-%203/8_zpsf1e8ce85.jpg
Ezen a képen látszik,hogy jobb oldalt egységesen csak 1 admin zseb van,elől semmi. Akkor a másik oldalon max csak 2-3 kettes tárzseb lehet.
i602.photobucket.com/albums/tt104/vor033/British%20Army%20-%203/16_zps0e7da284.jpg
Ezen meg a bal oldal látható.

Ezen kívül még számtalan hordmód van az angoloknál,de talán ez a legelterjedtebb.

recon71 2013.10.28. 01:59:13

@dudi01: 4-tár nagyon kevés,de ezt okozza a túl nehéz védőmellény. A katonák nem tudnak máshogy csökkenteni a lefelé irányuló fárasztó és egészségtelen terhelésen,mint,hogy a muníció jelentős részét is már hátra,körülményesebben hozzáférhető helyre pakolják.
Ez az ára a jobb fizikai teljesítménynek és az egészségkárosodás csökkentésének.

apravetz 2013.10.28. 10:27:13

@gyula0910:

Nem készült semmi, csak az a pár fotó (bár ez így utólag sem zárja ki, de megnehezíti).
Nem különösebben érzetem fontosnak, h cikk legyen belőle, de ha jól tudom van még idehaza pár ilyen/nagyon hasonló (eladó is). Szerintem CGA biztos megtalálja oda is a kontaktot, ha akarja.

Egyébként ez megpakolom-nem pakolom tárakkal dolog elég egyértelműen el van b@&va itt.
Ahogy írtam, triplába egy tár vergődik, kettő még csattog is, hárommal meg lehetetlen hasalni (mint az angol N.I. chest rig 3x3 kialakítása esetében)
A kulacszsebbe nem tudsz tárat rakni, mert nem tartja meg fejjel lefelé a tépőzár (főleg a jó dzsuvás) és kiesik.
Ez a kialakítás egyszerűen rossz, egyszerű tervezési hiba és pont.

----

Tényleg sok helyen nem visznek (már) 10-12 tárat, de azért ez elsősorban beosztástól és a tervezett feladat függvénye.
Hagyományos alakulatok pl többnapos gyalogos járőrben ugyan úgy brutál mennyiségű lőszert cipelnek.
Járművesek meg magukon tényleg csak pl 4 tárat, de a járművekben azért van bőven.
Angolok esetébn is lehet, hogy a Mk4 mellényen csak 4 db-ot, de az új MOLLE war belten (Yoke) még vagy u.ennyit. Előszeretettel használják az ún. grab bag-et is (általad linkelt 2.képen DDPM színben a bal oldali katonán), ami +9 tár, 2repesz- és egy füstgránát tárolására alkalmas, csak a fő rekeszen kívül..

Akik kockáztatnak ebben, azok a nagyon spec alakulatok (DEVGRU pl), és night raid-be visznek magukkal ilyen 3-4 tárat meg egy repeszt és kész. Persze ők néma csendben, az éj leple alatt dolgoznak amikor csak tudnak, a felénk elképzelhetetlen színvonalú kütyüikkel (GPNVG-18 pl) meg valós idejű képpel a csak alájuk dolgozó drontól stb...

apravetz 2013.10.28. 10:35:13

@gyula0910:

1. képen nem admin, hanem elég méretes EÜ/IFAK készlet található mindegyik jobb vesetájékon

recon71 2013.10.28. 21:43:05

@apravetz: Nincs azzal semmi baj azzal a "megpakolom,nem pakolommal". Üresen pont olyan,mintha az a zseb ott sem volna,vagy nem tennél a MOLLE mellényedre MOLLE zsebet. Én pld. minden mellényem telepakolom zsebekkel,akkor is,ha üresek. Előszeretettel málházok úgy,mint az angolok málhaövre,de a mellényt mindig telerakom üres zsebekkel. Pld.,ha élesben úgy ítélném meg,hogy fontosabb lesz nemsokára a gyors tárcsere,mint a kényelem és az egészség,akkor egyszerűen átdugdosok hátulról előre tárakat.

Igazad van az EÜ zseb terén,én megszokásból minden ilyen típusú zsebet a hasonlósága miatt admin típusúnak szoktam nevezni.

De a leglényegesebb,hogy én nem azt állítom,hogy csak 4 tár van egyes katonáknál,hanem azt,hogy a kényelem,a jó fizikai teljesítmény és az egészségmegőrzés végett,csak ennyit tartanak kéznél. A zsákban hátul biztos,hogy van még jópár!!!

recon71 2013.10.28. 21:52:26

@apravetz: Azért is jó lett volna erről 1 ilyen részletes bemutatás,mert nekem is vannak fenntartásaim rendesen ezzel 3 táras zsebes,lafogó kulacszsebes mellénnyel. Nagyon szeretnék rájönni,miért módosították így az előző szerintem nagyon jó verziókat.

recon71 2013.10.28. 22:07:46

@apravetz: Egyébként 1 napos járőrre én sem nagyon tennék a nehéz védőmellényre 4-nél több tárat és azt is inkább oldalt hátrébb,de még elérhető helyre,mint sok esetben az angolok. A többit én is málhaövön vagy a hátizsákban tartanám. Így a legkevésbé megterhelő.

apravetz 2013.10.28. 22:10:29

@gyula0910:

Értelek teljesen, csak hát ez nem moduláris mellény, így aztán csak ismételni tudom magam. Meg hát a kulacszsebből sem lehet átpakolni bele, szintén kifejtett okokból. Tehát max ha nagyon kell lőszer, akkor a kis háticsomag addig "feleslegesen de ergonomikusan :)" bitorolt térfogatából, vagy utánpótlásból pakolják meg magukat.
De akkor is megint ott tartunk, hogy sok a "ha" és vissza kell kanyarodnom oda, hogy szimplán elcseszett az a konstrukció, ami az eredeti formájában, eredeti feladatkörében gyak nem/kényelmetlenül használható.

Tárak tekintetében nincs vita, egyszerűen a különféle szempontok/feladatkörök/stb alapján van aki 8-10-et tart csak a plate carrieren, más meg össz-visz hármat.
A súlyelosztás tényleg fontos, ez tény, másrészt még az SAS-nél jöttek rá a sokszor 30-40 napos malajziai dzsungeljárőrözések során, hogy inkább kevesebb lőszert cipelnek, és viszonylag kevésbé fáradtan jobban harcolnak. Persze ott már akkor is alapkövetelménynek számított az átlag feletti lövésztudás és közhelynek számított a "minden lövés számít" elv.
Ezzel szemben elég sok afgánban forgatott videón egy-egy szakasz percek alatt eldarál több ezer skulót, bármilyen látható jele nélkül annak, hogy fogalmuk lenne a célpontjuk közelebbi helyzetéről..

"Fiffty misses are not firepower. One hit is firepower." The Welcome board at the door of the US Marines scout-sniper school, Camp Lejeune

Kicsit elkalandoztam, de lehet összefüggés a tár- és lőszermennyiság - céllövő képesség - fáradság - pazarlás relációban

recon71 2013.10.28. 22:40:14

@apravetz: A mai túrámon is a régi(!!!) TV7709-es mellényhez hasonlóvá tett horvát mellényemben voltam (ami tárzsebeibe csak 2-2 tár fér és nem lafogó a kulacszsebe),de az első 2 zsebet üresen hagytam,hogy a terhelés ezzel is hátrébb legyen. Fegyver cipelésnél is jelentősen kedvezőbb,mert a testhez közelebb kevésbé fárasztó tartani.
De sűrűn van,hogy teszek a tár nélküli zsebekbe kisebb,könnyebb dolgokat,pld. jegyzetfüzet.

Másrészt teljesen egyetértek azzal,hogy a fáradtság kihat mindenféle teljesítményre. Ezért is legyen inkább kényelmesebb a felszerelés,akár kicsivel kevesebb muníció árán is.

recon71 2013.10.28. 22:53:11

@apravetz: Még 1 dolog beugrott a felesleges zsebek mellett! Mikor menetgyakorlaton eltévedtünk,a felettesek nem adták ki a pihenő és kajaszüneteket,hogy behozzuk a lemaradást. Nálam rutinosan felkészülve,mivel nem szeretek éhezni,mindig van vésztartalék kaja. Az egyik üres tárzsebben konzerv volt,a kulacszsebben kenyér. Míg mások lázadoztak az éhség miatt,addig én menet közben megkajáltam,aztán pár éhezőnek odaadtam a maradék kenyeret.

recon71 2013.10.29. 01:32:29

@apravetz: Ha tényleg tudsz idehaza eladó a TV7709-hez hasonló mellényt,küldhetnél valami elérhetőséget.

dudi01 2013.10.29. 14:42:15

4 tár még arra is kevés,hogy elszakadj ha rád lőnek.Abba meg belegondolni is rossz,hogy biztosítanod kéne a társaid mozgását de te a zsákodban matatsz tárak után kutatva.

recon71 2013.10.29. 19:55:25

@apravetz: Köszönöm! Valószínűleg azonnal megvenném,ha nem bizonytalanodtam volna el a Te véleményed miatt. Mondjuk ez az ajánlott típus,mintha kisebb tárzsebes lenne és nincs rajt a lafogó kulacszseb sem. A hátrész is jobb,mert az osztott verzió.

@dudi01: Még mindig jobb 4 tár kéznél és a hátizsákban még jópár,mint összesen csak 6,mint 1 átlag TGY-nél.
Ennek,hogy meg vannak osztva a tárak,az is az előnye,hogy,ha az ember belemelegedik,nem tudja az összes lőszert ellőni. Marad tartalék.

dudi01 2013.10.29. 20:22:27

@gyula0910:

szerinted nincs tartalék lőszer a TGY-knél?A képzett katonák ismernek olyat,hogy tűzfegyelem ami egy van a TGY-nél is.

recon71 2013.10.29. 21:14:10

@dudi01: Rengeteg fotó,videó tanulsága szerint általában nincs náluk több.

apravetz 2013.10.29. 21:47:14

@gyula0910:

Valszeg jobb konstrukció, az elejét (tárzsebeket) leszámítva. Az anyagokról így a kép alapján nehéz lenne nyilatkozni, de a csatok szerintem minőségibbek, az angoloknál használt ITW-csatoknak tűnnek. Ez már önmagában pozitívum..

dudi01 2013.10.29. 21:55:52

@gyula0910:

Az sem látszik,hogy zokni van rajtuk...

recon71 2013.10.29. 21:59:40

@apravetz: Nem tudom túltenni magam az általad említett angol grab bag-en. Szörnyű tapasztalataim voltak az ilyen keresztben,nyakon rögzített tártáskával ás gázállarctáskával.

dudi01 2013.10.29. 23:32:47

az,hogy találsz a 100000 harcoló TGY-ből mondjuk 100-ról felvételt semmit nem bizonyít!

recon71 2013.10.29. 23:38:56

@dudi01: De azt bizonyítja,hogy vannak olyan TGY-k sokan akik 6 tárnál többet nem tartanak kéznél!

dudi01 2013.10.29. 23:55:03

azt bizonyítja,hogy a képen lévőknél nincs sok tár.Amúgy azt sem tudni a képekről,hogy milyen beosztású katonákról készültek.

recon71 2013.10.30. 00:01:39

@dudi01: Ebben sem láttam 1 TGY-t sem 6 tárnál többel,de ettől még lehet,hogy csak nem vettem észre.: www.youtube.com/watch?v=10KJf_yKG0Q
A legtöbb esetben 3-duplatáras tárzseb,1 camelback,1 EÜ/IFAK zseb és kisebb zsebek vannak csak a katonáknál. Nem látni több tárat.
Nagyon sokat foglalkoztam azzal,hogy kiderítsem hány kilót cipelnek és milyen elrendezésben a katonák,ezért sok videót-képet megnéztem a múltban és azok alapján állítom,hogy többnyire 6 tár van csak náluk. Ez az ára a nagy súlyú mellényeknek! Csak így tudnak lefaragni a nagy összsúlyból.

apravetz 2013.10.30. 10:17:24

@gyula0910:

A grab bag valószínűleg elsősorban járműveseknek van, akik elég lecsupaszított cuccban utaznak, de ha mégis ki kéne szállni és úgy harcolni, akkor csak felkapják és ott a muníció. Amerikában erre van a 6-os bandoleer.

A tárakon kár rugózni:

A britekről készült képeket erősen érdemes nézegetni, mert csak a 30-as karabélytárhoz készült szimpla, gumizsinóros gyorszseb, illetve szimpla, dubla, és tripla lehjatható fedelű zseb is. Na ezeket nem mindig egyszerű megkülönböztetni képről
Másrészt kismillió képen látni USMC arcokat az SPC-re applikát TAP-ban (az Army-nál sokkal gyakrabban teszik ue.-t a KDH Magnum PC-re), 8-10-12 tárral is, biztos nem azért, mert mazochisták. Még több képen meg az SPC-n tényleg csak 2-3 tártartó van, de most már sokszor ue. van a war belten is.

Szerintem simán beosztás és feladat függvénye, de nyilván törekednek a kényelemre is.
A meghatározott mennyiségű lőszert cipelni kell, de hogy ki hová pakolja, abban szerintem arrafelé eléggé "nagyfiú szabály" van: ahová akarod, csak legyen nálad, amikor kell!

joni firpo 2013.10.30. 11:11:24

Talán emlegettem már egy bizonyos orosz málhamellényt (egyébként kapható is, ez itt a reklám helye, bár nem hinném, hogy megér ennyit:

gyujtemeny.vatera.hu/militaria/egyenruha_es_tartozekok/eredeti_orosz_katonai_melleny_3_1818697583.html), a mellényre összesen 10 AK-tár fér, a hozzávaló kis hátizsákba további 4-nek alakítottak ki helyet. Gondolom az 5.45-ös lőszer valamivel könnyebb, de magyar felhasználóként 420 db lőszerrel megpakolva vidám lehet(ne) az élet...

recon71 2013.10.30. 19:41:05

@apravetz: Több napra biztos,hogy több tárat raknak,de 1 napos járőröknél,vállalkozásoknál,nemigen láttam még 6 tárnál többet náluk. Sok olyan videó van,ahol a katonák minden irányból nagyon jól megfigyelhetők.

@joni firpo: Nincs semmi gond 10 AK tár málházásával,ha nem veszünk fel védőmellényt. A 10 kg-os védőmellény maga nehezebb,mint 11 db 7,62-es AK tár.

dudi01 2013.10.30. 19:59:32

@gyula0910:

Igen itt alapvetően a mellény tömegével van a baj nem a kb 7,5kg össztömegű 10db AK tárral.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.10.31. 10:07:07

@joni firpo: Nem jelenik meg a linkelt áru.

Táras téma: Ahogy nézem, hallom, 6-8-10 tár szokott bemálházva lenni a mellénybe. De az Armynál az alap málházás az úgy néz ki, hogy tripla tártartó, és arra rá még három dupla tártartó. Ezt persze én nem nagyon látom a gyakorlatba, viszont ez összesen kilenc tár.

recon71 2013.10.31. 14:53:37

@Combat Gear Admin: Mióta éles súlyú védőmellényeket használok rá vagyok kattanva erre az összsúlytémára,mert kegyetlennek találtam azzal a súllyal megpakolva,mint 1 átlag málhamellény. Ezért nagyon szoktam nézni,hogy melyik védőmellényes katonánál mi van és 1 napnál rövidebb járőrnél,bevetésnél,6 tárnál többet ritkán láttam.

Azok a tárzsebek egyenként 3 tárasak? Kettőnél többet nemigen láttam még bennük. @apravetz! Ezek szerint az amik is 3 táras zsebeket használnak,mint a TV7709,de ők sem pakolják meg a teljes mennyiséggel. Igaz ezeken van gumizás is. Ettől függetlenül nekem csak 2 tárasnak tűnik az amiké.

dudi01 2013.10.31. 17:24:38

@gyula0910:

A TV7709 tárzsebeibe 3 STANAG vagy 2 AK tár fér el.

Nem a járőr hossza hanem a feladat határozza meg felszerelés menyiségét.

recon71 2013.10.31. 19:22:02

@dudi01: Ebben egyetértünk. Én csak azt mondom,hogy azokon a videókon,képeken amiken ránézésre látszik,hogy nem több napra pakoltak,mivel csak camelback van a katonák hátán és nem nagy hátizsák,6 tárnál többet ritkán látni.
Másrészt,ha többet visznek,akkor le a kalappal,mert 6 tárral is elég kegyetlen akciózni.

recon71 2013.11.05. 23:29:07

Visszatérve a FILBE zsákhoz,tapasztalat,hogy a katonák hajlamosak a legegyszerűbben felvehető mellényeket,zsákokat is rosszul hordani. Én épp ezért 1 ilyen bonyolult zsákot,még ha tökéletesre is be lehet állítani,nem rendszeresítenék,mivel a rossz összeállítások miatt,nagyon rosszul fognak szerepelni. Hacsak nem fordítanak nagy figyelmet külön a zsák beállítás megtanítására. Vagy egyeneset be nem állítja valaki a katonáknak,mint ahogy én is tettem.

@apravetz: Nem tudom túltenni magam ezen a grab bag holmin,mert a képen is hátizsákos katonák körében hordják,akik biztos,hogy nem járműben üldögélők,de láttam máshol is terepen hátizsákos katonán,vizesárkon átmászni is. Lehet,hogy könnyű fel-le venni,de kényelem szempontjából,futáskor,kúszáskor,1 tragédia lehet. Még ha nem is olyan vágós a hordhevedere. Laptoktáskákkal is elég rosszak a tapasztalataim,pedig azok könnyebbek és még nem is futottam,kúsztam velük.

apravetz 2013.11.06. 09:16:00

@gyula0910:

Amcsiknál nem nagyon vannak rendszerben 3 táras tártartók, illetve ami hármas, az a lapos 3X1-es , (többnyire) gumizsinóros tárrögzítős "shingle" család tagja.

Képeken elég sokszor láttam már, hogy pl ha a USMC-nél osztanak ki új holmit (konkrétan a saját oldalukon, hivatalos képeken volt az MTV és a HK IAR-27 kiosztásakor) akkor a gyártó cég szakemberei tartanak előadást és bemutatót a szakszerű használatról.
en.wikipedia.org/wiki/File:Modular_Tactical_Vest_Okinawa.jpg
ezt sikerült csak megtalálni abból a sorozatból, épp nem látható az oktató, de a kép leírásában is ír a "vest trainer"-ről..

img23.imageshack.us/img23/8641/349418.jpg

Hogy mindenki kap-e oktatást a felszerelésről a fegyverekhez hasonlóan azt kétlem, de van ilyen, aztán vagy továbbhagyományozódik a később bekerültekre, vagy nem, vagy megtanulja maga - elvégre rohadtul nem kvantumfizika - vagy nem..

Grab bag?
Ha fullra van pakolva 9tárral, 2 gránáttal stb, akkor tuti használhatatlan, fárasztó és kényelmetlen is.
Amit említettem példaként kb annyiban tudom elképzelni a létjogosultságát..

recon71 2013.11.06. 20:30:17

@apravetz: Szerintem is csak dupla tárasak az ami tárzsebek,én csak CGA-t kérdeztem,hogy biztos,hogy 3 tárasak?

Viszont beugrott,hogy sokszor láttam már chest rig-et hátul vagy oldalt hordani és úgy emlékszem,hogy oldalt,ha nem is a legkényelmesebb,de a magyar 5 táras tártáskánál jobb volt. 1 képen látható volt,de most nem találom,hogy a grab bag hátulján középtájon van 1 heveder (legalábbis azon a példányon),gondolom a derékra kötni. De ettől még mindig nem tetszik ez a holmi.

recon71 2013.11.12. 15:41:13

@apravetz: Nagyon látszik,hogy az Ephod ihlette meg a tervezőt!
Hogyhogy nem előre rakod a tárakat,mint ahogy a legtöbben teszik?
A csak bal kézzel elérhető táraknál én is szembesültem azzal,hogy jobb fedezék mögül,bal vállból lőve,az M4 szerű fegyvereknél a tárcsere elég körülményes lesz.
Nem tudom észrevetted e,hogy nagyon hasonlóan zsebezted fel,mint sok angol az Osprey védőmellényét?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.11.12. 21:20:51

Gyanítom a vállaknál a polifoam az már utólagos. Legalábbis amikor én fogdostam egy hasonlót, annál ez pont kimaradt.

apravetz 2013.11.12. 22:13:46

@gyula0910:
Több évtizedes múltra tekint vissza amerikában is ez a megoldás (LBT-1195K/J ; EI MLCS/SFLCS/DFLCS pl.), de egyértelmű az izraeli A10/11 hatás.

Az elrendezés csak saját tapasztalat és igények miatt van így, ahogy gyk. minden felszerelésemen ez a koncepció érvényesül. Szerintem az angolok is így jutottak erre.
Tárcserénél visszahúzódok a fedezés mögé és ezt adott esetben verbálisan jelzem az egység többi tagjának is. (Negatívumként el kell ismernem, hogy nem vagyok kétkezes lövész: bal kézzel nagyon suta vagyok, főleg stresszhelyzetben.)

@Combat Gear Admin:
Az RLCS-re gondolsz?
Ez egy teljesen gyári, hadi EI RLCS H-harness.

apravetz 2013.11.12. 22:18:52

@Combat Gear Admin:
Vagy ha az utolsó képen látott polifoamra gondolsz, akkor az tényleg utólagos, de a derékrésznél belülről kialakított rekeszekbe pakolt cucc, a gyári, 10-20 dolcsis -kidobott pénz- készlet helyére..

recon71 2013.11.12. 23:03:07

@apravetz: Ideális esetben van társa az embernek tárcserénél,de nagyon ritkán ideálisak a körülmények. Főleg fedezék mögül bal vállból kilőve,fekvő testhelyzetben döcögős a tárcsere. De az angolok közül is sokan így zsebeznek,igaz ott főleg a súlyelosztás miatt,mert az védőmellény,és ott a fegyver is eleve csak jobb kezes. Viszont nem találkoztam még senkivel aki hasonló málhamellényt ne előre tárzsebezett volna.

Egyébként bal kezeseknél jön elő az M4 szerű tárcsere megoldás hátránya. Nekem legalábbis bal kezes használatkor egyfolytában kiesett a tár,mert a testemnek nekiütődött a tárat kioldó gomb. A modernebb két kezes megoldású fegyvereknél,mint SCAR,ACR,stb., ez elméletileg már mindkét kezes használatkor előfordulhat. Valakinek erről tapasztalata? Szerintem a G36,AK megoldás biztosabb tárrögzítést ad és teljesen kétkezes.

apravetz 2013.11.13. 10:31:47

@gyula0910:

Azért annyira csak ideálisak a körülmények, hogy egy vakondtúrásnál nagyobb fedezékünk van, ahová vissza lehet húzódni tárcsere közben pár másodpercre.
A zsebek elosztása azért ilyen, mert:
1. Így állnak kézre az egyes dolgok az esetek döntő többségében.
2. Így kényelmes hordhelyzetben, menetben
3. Így kényelmes hasalva

Azért az AR tárkioldó elég aprócska kis kezelőszerv, ráadásul szépen körbe is van véve, tehát valaminek nagyon be kell találnia.
FA-MAS-ból állítólag jobban potyog a tár, AR-nél elsősorban nem emiatt szoktak aggódni

recon71 2013.11.13. 21:30:58

@apravetz: Megvalósítható a tárcsere,de csak körülményesebben,lassabban. Ha még vissza is kell kúszni,még lassabban.
Katonaként volt olyan még a MILES előtt,hogy párbaj(nem tudom mi volt a rendes neve,lehet pont ez),ahol a legéletszerűbb lövészet volt a cél,és ott nagyon előjött,hogy nagyon fontos a tárcsere gyorsasága.

1 teljesen élethű AS M4 volt sokszor a kezemben és balkezes használatkor a tár nagyon sokszor kiesett,mert benyomta valamelyik zseb a mellényemen. Talán ezért kötözik az izraeliek is oda 1 jó hosszú madzaggal a fegyverhez.

apravetz 2013.11.14. 11:01:03

@gyula0910:

Azért az as replikák -kevés kivételtől eltekintve, főleg az AR szériában- nem kimondottan az ilyen tulajdonségok precíz modellezésére készültek.
Nekem kimondottan ismeretlen a "véletlen tárhullás" az AR-15 betegségek közül, ahogy az IDF madzagos-odakötözős praktikája is, persze ettől akár egyik, vagy mindkettő lehet még viszonylag gyakori is..

recon71 2013.11.14. 17:01:53

@apravetz: Csak bal kezes használatkor tapasztaltam,hogy kiesik a tár,de akkor nagyon
sokszor. Csak akkor tud nekiütődni a gomb a felszerelés zsebeknek.

Nagyon elterjedt a tár odakötözés az IDF katonáknál.:
farm4.staticflickr.com/3634/3364863641_f942e5121e.jpg
www.zahal.org/files/images/products/Slings/set-yamam-1.jpg
www.airsoftbuilds.com/images/weapons/970220100911131215.jpg

dudi01 2013.11.16. 18:01:17

@apravetz:

Elkezdtem gondolkodni egy ugyan olyan RLCS H Harnessen mint a tied(persze nem pizsama színűben :D ).Az lenne a kérdésem,hogy mennyire kényelmes annyira leengedve hordani mint amennyire a PLCE le van engedve(az öv vonaláig)és,hogy 12-15 kg-ra pakolva mennyire kényelmes utólagos párnázással és anélkül.

recon71 2013.11.17. 05:38:41

@dudi01: Elvileg ennek az alapnak az alja is odaesne,mint a PLCE málhaöv alja. Én ezt nem használtam,csak a mintául szolgáló Ephod egy másolatát és azt pakoltam sokszor PLCE-sre,vagyis az első zsebeket üresen hagytam és csak a vállheveder első részének utolsó hevederét feszítettem meg. Jobban szerepelt,mint az eredeti PLCE.

apravetz 2013.11.17. 12:32:40

@dudi01:
Nekem lejjebb engedve már nem volt olyan kényelmes, jobban húzta a vállam. Párnázva messze kényelmesebben hordható, mit a önmagában a két réteg cordura, ráadásul ha vékonyabb alkatú vagy, akkor a párnázás nélkül biztosan ki kell szedni a derékrésznél a középső panelt hátulról és hasznos felületet veszít a mellény.

dudi01 2013.11.17. 13:40:59

@apravetz:

Én a ruhákra bízom a testem melegen tartását :)
Szóval mindenképpen kell bele valami párnázás.Mennyire vált be a polifoam?

recon71 2013.11.17. 18:04:52

@apravetz: Nálam az Ephod másolat párnázás nélkül 10 kg körül pakolva,teljesen kilazított vállhevederekkel,szóval csak a derékra terhelve,tökéletes volt. Talán azért is,mert ha nincs is a párna,akkor is van 1 egybefüggő anyag a zsebek alatt.

Ha kiveszed a hátsó panelt,mert vékonyabb vagy deréktájban,mint én,akkor általában 1 olyan derékzseb,mint amilyen a Rabintexen is van,már áthidalja az üres részt.

@dudi01: PLCE-vel szemben ezeknek a mellényeknek az az 1 a hátránya,hogy védőmellény alatt lent hordani nem mindig lehet(a fix zsebes Ephodot így soha),mert sokszor már túl széles. Viszont,hogy előre is tehető zseb kényelmesen,akár csak tartaléknak és,hogy sokkal stabilabb az egész,a jóval nagyobb befogadóképesség mellett,nagy előnyük.

recon71 2013.11.23. 04:20:26

@apravetz: Találtam 1 képet amin látszik,hogy szokták azokat a lafogó fejreállított kulacszsebeket lafogásmentesíteni a TV7709-en. Ez csak levett nagy hátizseb nélkül megoldható,vagy védőmellénynél,mert akkor jelentősen nő a test kerülete.
scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/375842_440201419354427_602974189_n.jpg

recon71 2013.11.29. 00:42:36

@apravetz: Azt a kulacszsebet az izraeliek egyszerűen üresen szokták hagyni,mikor nincs az rajtuk védőmellény és kevés a derékkerület.:
ufu.co.il/files/udtry1n8i9qf7ue20zkb.jpg

apravetz 2013.11.29. 10:48:47

@gyula0910:

Tuti, hogy azon IDF katonák vannak és nem erszoftosok/reenactorok? Nemcsak a gyertyán erdő miatt kérdem, de egyébként is olyan érzésem van.
Ismétlem magam:
A kulacszsebnek van szorítópántja, csak nem olyan, mint az A11 Ephodnál (ami körbefogja a kulacsot), hanem az egyik vége 2 zsebbel arréb van levarrva, ergó csak a testhez szorítja, de himbálózni tud.
De abba a zsebbe egyébként sem raknék egy liter vizet.
Ez a zsínórösszehúzó
encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQI6q5wqlAZQ4UIpRHa0U5UWsJwfgwwpoDedNgzqEJMgjJnDoD0PQ
plusz a legalja poliészter (szétmállós, milliméteresre összenyomható) zsinór alkalmazása nem biztosíték semmire. A mai tépőzárak meg egyébként sem azok a hű de extrák, azon túl, hogy terepen előbb koszolódnak el, mint bármi ha véletlen nyitva felejti az ember, vagy kinyílik.
Ha paracordot és ilyen
encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQVwPgn63zXXE9ojSkUrhpZpeVKiT6CBv-jBA4oiAiPWUTbmB-U
vagy ilyen
www.therainshed.com/images/hardware/CRDLOC95.jpg
csatot használtak volna, akkor azt mondom nem reménytelen.

A védőmellény nélkül kevés a kerület?
Mondom, hogy szimplán rossz volt a tervező, meg aki jóváhagyta. Ebbe a mellénybe beleálmodták a jövő hetet is, csak szvsz gyakorlatban egyszerre tele van fölösleges és hiányzó kapacitásokkal.
Nem Ti mondtátok dudival, hogy mire jó egy hátibatyú, ha az ember maga nem fér hozzá? Bezzeg elől vagy oldalt nincs egy normális mindenes zseb (a tripla tártartó szerintem akkor sem az, ez az
www.google.com/search?q=horizontal+utility+pouch&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=bWGYUqDROMPeswbeq4C4CQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=798).
Mire jó a 12 tártartó, ha telipakolva nem lehet benne hasalni, tüzelni? Ezerféle régi mellényben is úgy el lehet pakolni ennyi tárat, hogy mégsem zavar. Ha meg nem úgy pakolja meg az ember, akkor vagy zörög, vagy teljesen felesleges, hogy egyáltalán van.
Hogy egyáltalán a minősége, az élettartama sehol nincs a régi cuccokhoz képest már csak részletkérdés ugyan, de a 250-350 dolcsis árával egyáltalán nem is vicces..
Nagy marha volt, aki ezt bevezette az A11 és néhány régebbi típus helyett..

dudi01 2013.11.29. 16:43:37

Szerintem azért nincs náluk kulacs mert van Camelbakjük.

apravetz 2013.11.29. 20:27:50

@dudi01:
Pedig Izraelben gyorsan kevés lehet a 2-3 liter, ami a camelbakba fér.

dudi01 2013.11.29. 20:48:17

@apravetz:

A kulacsba csak 1 liter fér és láthatóan nincs náluk.Azt gondolom te sem feltételezed,hogy víz nélkül indultak el.

recon71 2013.11.29. 22:26:17

@apravetz: Azok tényleg igazi IDF katonák. Azért szerintem nem eshet ki olyan könnyen az a kulacs-vagy egyéb-ha be van húzva a zsinórösszehúzó,plusz rá van zárva a tépőzár és még azt is lefogja a kulacsfedélen átfutó csatos heveder. Van olyan képem is amin látszik,hogy bent van a kulacs,de ez a zseb inkább készülhetett szerintem gyorsan hozzáférhető tartalék muníciónak.
Másrészt,ha úgy feszítik meg,mint ahogy feljebb belinkeltem,már egyáltalán nem lafog. Védőmellénynél meg már a megnövekedett derékkerület miatt különben sem lafoghat.

Abban sem vagyok biztos,bár ezt a típust még nem próbáltam,hogy a 3 táras zsebek rosszak,hisz az ALICE,a PLCE,ARKTIS,sőt a DMP chestrig is 3 M16 táras lehet. És ismétlem,ha hasalni vagy mászni akarsz,azért vannak 3 táras zsebei,hogy az első kettőt kihagyhasd és még akkor is 6 tárad van kéznél.
Szerintem ezekre a mellényekre nem vonatkozik,hogy a hátrészben lévő dolgokhoz nehéz hozzáférni,mivel ez nem 1 nehezen fel-le vehető védőmellény,hanem 1 hátizsák gyorsaságával fel-le vehető málhamellény. Szóval másodpercek alatt pótolható a hátsórészből a muníció úgy,hogy a védőmellény még rajtad is marad. És ez 1 nagyon fontos előny!!!
A hátrészbe nagy minimum 5,de lehet,hogy 10 literes camelback is készül. Ami kívül is hordható. De emlékeim szerint az egyik IDF mellény hátrészében egymás mellett van kulacszseb és camelback zseb is.

Ezektől függetlenül nekem sem szimpatikus az ilyen megoldású kulacszseb és előre sem tennék tépőzárat. De a kedvenc-átalakított horvát- málhamellényem is hasonlóan van összeállítva,kivéve a kulacszsebrészt. www.kepfeltoltes.hu/view/130426/SDC10002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A minőség meg talán azért romlott,mert rájöhettek,hogy nem kell az örökkévalóságnak gyártani drágán,mert még az elhasználódás előtt elavul és úgyis a katona kap újat. Én is a gagyi minőségű horvát mellényt használom a legtöbbet a szupererős FLC,DPM,ALICE,PLCE,stb-m helyett!

recon71 2013.11.29. 22:31:29

@apravetz: Ezért sajnálom nagyon,hogy pont ez a világ egyik legelterjedtebb málhamellénye nem került itt a blogon bemutatásra,rendes letesztelésre!!! Vannak hibái szerintem is,de én még így is az egyik legjobbnak gondolnám.

dudi01 2013.11.29. 23:03:24

@gyula0910:

azért van 4 darab tripla tártartód(PLCE DPM chest rig és amiket még soroltál),hogy 3 tárat rakj mindegyikbe nem pedig azért,hogy üresen legyen rajtad a fele.A nyugati harcászat amihez a mellény készült a tűzfölényre épít amihez sok lőszer kell(ezért van pl 12 tár a dél-afrikai katonáknál is pedig ott 35 lőszeres Galil tárak vannak).

recon71 2013.11.30. 00:26:30

@dudi01: A DPM-et és a PLCE-t láttam már angolokon üresen hagyott zsebekkel. És szintén az esetek legnagyobb részében ők sem tárakat tartanak a tárzsebekben. A P83-ban is maximum csak 8 tár van betárazva az esetek 99%-ban. Az a málha eleve úgy készült,hogy vagy az első alsó,vagy a felső zsebekben lesznek csak tárak.

dudi01 2013.11.30. 00:43:03

@gyula0910:

Oda szoktál menni az angol katonákhoz és megnézed hány tár van náluk,hogy ilyen bátran ki mered jelenteni a dolgokat?

recon71 2013.11.30. 00:48:34

@dudi01: De a TV7709 típusú mellények lényege,hogy nagy hátizsák esetén is-amitől harc közben az ember megválik-nagyon sok lőszer maradhat a katonánál,ha telepakol elöl mindent. A hátsó nagy zseb használata esetén pedig úgy jó tekinteni a mellényre,mint 1 hátizsákra aminek a vállhevedereihez előre zsebeket is kapcsoltak. Tehát,hogy a hátrészbe kerüljön a legtöbb minden és abból viszonylag nagyon gyorsan pótolható is ami elölről elfogyott. De ez nem zárja ki azt,hogy elöl is telepakoljunk mindent,ha úgy gondoljuk,hogy sok lőszerre lesz nemsokára szükség kéznél,de hosszútávon ez nem egészséges és jóval gyorsabban is fárad így a katona.

dudi01 2013.11.30. 00:52:09

@gyula0910:

A harcászati elvek és eljárások megkövetelik azt,hogy sok lőszer legyen azonnal(tárzsebekben) hozzáférhető ezért alkalmas a mellény ennyi tár befogadására.

recon71 2013.11.30. 01:19:08

@dudi01: 6 tárnál több kevés katonánál van kéznél védőmellényt is használva,de ezen már egyszer végigmentünk. Pld. az alap eredeti US LBV is csak 6 tár befogadására képes. A PLCE málházására is azt olvastam,hogy a gránátok tárolására is a tárzseb szolgál. De a neten már látható volt jópár kép amin bemutatják,hogy mit tart a katona a málhájába. De van olyan VHS videóm amin Koszovó megszállásakor látszik,hogy a túlságosan előre rakott tárzseb teljesen lapos. Gondolom ő is úgy gondolta,hogy jobb 1 esetlegesen feltölthető üres zseb,mint az izraeliek. Én is ezt vallom. Én is telerakok zsebekkel szinte minden helyet,de elől általában alapban üresek.

recon71 2013.11.30. 01:47:18

@dudi01: Félreértés ne legyen,ez csak javasolt,senki nem tiltja meg,hogy védőmellénynél is 9-12 tárat tegyél előre,de előbb fáradsz ki és előbb sérülsz le!!!

Gondolom te nem osztod azt a vélekedést,hogy jó kisebb-nagyobb akadályt állítani a tárak 1 részének betárazása elé,esetünkben 6 tár után a hátsó kulacszsebből vagy a nagy zsebből kell elővenni már a többi tárat,mert stresszhelyzetben a katonák hajlamosak egyszerre ellőni mindent és csak akkor térnek észhez,mikor kifogytak?

dudi01 2013.11.30. 12:52:57

@gyula0910:

Az nem lehet érv,hogy a katona képzetlenség miatt tűzpánikba esik.Ott van a rajparancsnoka akinek az a dolga,hogy ilyesmire figyeljen(ha már nem tanította meg neki azt,hogy nem lőjön mint egy barom).

recon71 2013.11.30. 14:17:07

@dudi01: Elviekben igen,de a gyakorlatban és méghozzá élesben mégis sokszor előfordul.

HUNCsV 2014.04.06. 15:55:50

@dudi01: Olyan nincs, hogy nem fér bele. Akkor kívül kell rögzíteni... ;)
www.youtube.com/watch?v=FrAIFP2pfew


süti beállítások módosítása