Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) filbe (3) FILBE (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

A Tengerészgyalogság Személyi Felszerelése (2008-2012)

2013.10.04. 08:00 :: Combat Gear Admin

126_ilbe_assault_pack_15.jpgAz amerikai haderőnemek közül a Tengerészgyalogság az, amelyik a személyi felszerelések terén az utóbbi években viszonylag jó döntéseket hozott.

Bár a négy haderőnem közül hírhedten a Tengerészgyalogságnál a legnehezebb a ruházati anyag cseréje, mivel még egy lyukas camelbak-re is simán rámondják, hogy az amúgy még teljesen jó és nem kell cserélni.

86_lwh_07.jpgJelenleg a Tengerészgyalogságnál két védősisak van rendszerben. Az egyik a korábbi PASGT utódja az LWH, ami sajnos az előd negatív tulajdonságait is örökölte.

sten°°-9314.jpgA másik a MICH sisak, amit alapvetően a különleges alakulatok használnak, viszont mivel a haderőnem beszállt az ECH programba, ezért a könnyebb megszokás miatt az ACH-t is átvették.

72_ess_nvg_profile_google_02.jpgA porvédő szemüvegek „divatja” lecsengett már, de az ESS NVG szemüveg továbbra is az „alap készlet” tartozéka. A kiképzésének köszönhetően együtt lehet viselni az éjjellátó szerelékkel.

71_mccuu_02.jpgA 2005/2006-ban rendszeresített MCCUU gyakorlatilag a legjobb választásuk volt. Egy jó minőségű, jó szabású harci gyakorló ruha. Nem mellesleg azóta nevetnek a hadsereg elhibázott, hatalmas költségek mellett rendszeresített próbálkozásain.

72_mccuu_desert_02.jpgHa kritikusak akarunk lenni, akkor bizonyos „ottani” szempontoknak nem felel meg. Nem lángálló, bár ez a jelenleg zajló konfliktusoknál lett fő szempont, és szinte csak az USA haderejénél.

114_frog_01.jpgViszont létezik a Tengerészgyalogság ruhatárában lángálló harci gyakorló ruházat. Ez pedig a FROG. A FROG véleményem szerint nem sikerült olyan jól mint a hadsereg hasonló ACS-e.

Sőt sajnos minőségben is az MCCUU után kullog csak. Könnyebben szakad, hamarabb lerongyolódik. Viszont az utóbbi évben elkészítették az „erdei” változatát is, ami látszólag erősebb anyagból is készült mint a sivatagi FROG.

Az amerikai fegyveres erőknél az utóbbi évtizedbe még inkább előtérbe került a réteges öltözködés elve, és ennek keretén belül jelenleg egy hét „szintes” hideg elleni védőruházattal rendelkeznek.

_MG_9649.jpgA különféle Polartec pulóvereket, aláöltözőket csak dicsérni tudom. Kényelmesek, melegek és könnyűek. A 100-as és 300-as fleece-k kifejezetten jók.

Védőmellények terén az átlag Tengerészgyalogos számára két féle van rendszeresítve. Az egyik a nagyobb védelmet nyújtó, de nehezebb, viszont különféle kiegészítőkkel,felkar,nyak-torok,lágyék,derék, ellátott MTV és javított változata az IMTV.

st3n--5537.jpgA másik a kisebb és könnyebb SPC és ISPC. A könnyebb védőeszköz létjogosultságát hamarabb realizálták, és majd másfél évvel korábban rendszeresítették, mint a hadsereg.

Természetesen a különleges műveleti erők, vagy különleges rendeltetésű alakulatok több egyéb védőeszközt is rendszeresítettek, de ez egyenlőre hiányzik a repertoárból.

IMG_0762.jpgA korábbi IBA már csak kiképzések vagy egyéb foglalkozások alkalmával kerül elő. Viszont elméletben gondot okoz, de a gyakorlatban nem, hogy a rendszeresített málhamellény viszont az IBA-ra lett tervezve.

117_flc_15.jpgJelenleg az FLC utolsó változata van rendszeresítve. Ez azonban nem kompatibilis az új védőmellényekkel, viszont ritka, hogy közösen kéne viselni, illetve a Molle rendszer miatt úgyis variálhatóak a zsebek.

005_sds_cb_ifak_front_05.jpgAmi sosem hiányozhat egy Tengerészgyalogosról, az az IFAK zseb és a benne lévő orvosi felszerelés. A Molle rendszernek köszönhetően ez felrakható a védőmellényekre és málhamellényekre is.

232_tap_03.jpgRendszeresítettek egy chestriget is, ami már kompatibilis az új védőeszközökkel. Ezt természetesen ezek nélkül is lehet hordani, bár én annyira nem érzem egy sikeres darabnak, de tény hogy zsákkal viselve előnyösebb viselet mint az FLC.

141_source_wxp_camelbak_09.jpgSzakítva az SDS-el, az ILBE-vel egy időben rendszeresítették a Source camelback-et is, aminek az egyik nagyon nagy előnye volt, hogy a mellények hátára is lehetett rögzíteni.

IMG_6545.jpgAz esővédő gore-tex kabátot kifejezetten kedvelem, bár fontos megemlíteni, hogy a korábbi woodland-es verziónál azért sokkal vékonyabb, de könnyebb is.

250_belleville_550_st_01.jpgBakancsok terén nincs akkora változatosság, mint mondjuk a hadsereg esetében, ahol szinte bármit lehet viselni, amennyiben az homokszínű és nem villámzáras. De a Belleville, ami egyébként mostanában terjed el az izraeli hadseregben, még mindig látható.

_MG_9586.jpgMíg a nehezebb terepre már a nagyobb, robosztusabb RAT került rendszeresítésre, amit kifejezetten az afgán tapasztalatok miatt készítettek el.

IMG_6581.jpgA jelenleg még meglévő ILBE zsák rendszer leváltása már folyamatban van. Az ILBE-t a Molle II után „vették le a polcról” és minimális módosítással rendszeresítették.

126_ilbe_assault_pack_02.jpgA nagy zsák egy „rendszer” része volt, amibe beletartozott még egy kisebb zsák, illetve egy orvosi zsák is. Az újabb rendszernél viszont az ILBE szinte összes gyerekbetegségét orvosolták.

A FILBE már kizárólag coyote színben készült el, a járőr zsákot sokkal könnyebb rá lehet rögzíteni, modulárisabb az oldalsó zsebeivel, és kompatibilis a védőmellényekkel. Bár ezt remélhetőleg a közeljövőben ki is fogjuk próbálni.



77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr445548256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Unio 2013.10.04. 10:58:17

Annyi szent, hogy Marinék nem lőttek akkora bakot a felszerelésekkel és főleg a mintákkal mint a "sci-fi" sereg :). Elfogadnám jó pár cuccukat, ha megdobnának velük.

Sharky77 2013.10.04. 11:01:29

A tépőzáras zacsivédő is állandó kelléke a tengerészgyalogosnak.

Unio 2013.10.04. 11:25:06

Uraim! Elkészült párdarab terepminta vázlat, közzétenném őket.

imageshack.com/a/img818/8784/p7f3.jpg

imageshack.com/a/img843/6900/1aa6.jpg

imageshack.com/a/img405/8499/361v.jpg

imageshack.com/a/img594/3338/uwc7.jpg

A mintákat részben a magam próbatételének szántam és részben pedig egy kiindulópontnak, ahol meglehetne vitatni, hogy merre és hogyan érdemes elindulni "fejlesztgetés" terén.
Véleményezzétek, tanácsoljatok stb.

Vannak egyedinek mondható elképzeléseim amiket majd ugyanúgy bemutatok ha készek lesznek, de szerintem ebben az egész rejtőszín mizériában már annyira nagyot nem lehet alkotni, persze javítsatok ki ha tévednék :).
Fogok és szeretnék majd még felrakni egyéb camokat, de most csak ennyire volt időm. Készítek majd olyan fotó+mintázat rejtő/észlelő tesztet is, de ugye azokat se kell 100%-ban komolyan venni mivel megtévesztőek lehetnek.

Szóval a fenti vázlatoknál ne vegyetek semmit se 100%ra, a "fantázia" nevekbe meg nem belekötni! :D

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.10.04. 12:02:09

@Sharky77: Igen, multicam színben, és az már ebben az évben került hozzájuk.

Sharky77 2013.10.04. 12:18:03

@Combat Gear Admin: A britek kezdték el alkalmazni már 2011-ben, és került a USMC-hez MTP mintában.

recon71 2013.10.04. 16:20:18

Pedig nem hülyeség annyira a védőmellényen a málhamellény. A védőmellény a vállon általában pont keresztben vág vagy SPC szerű mellényeknél előre közeledik a 2 vállpárna és csak ott vág. De a rávett málhamellény a rá rögzített súlyt már más irányokban,helyekre is eloszlatja a terhét.
A Natgeón a Bajtársak a harcmezőnben,elég sokszor feltűnnek ALICE hátizsákok is,miközben minden más felszereléselem szupermodern. Már ott is terjed.

recon71 2013.10.04. 19:22:42

Ehhez tenném még hozzá,hogy valakivel hosszú vitám volt,mert őszerinte soha nem fognak elterjedni az M4 és hasonló kategóriájú fegyvereken a nagyítós optikák. Neki üzenem,hogy az egész műsorban csak minimum 4-6 szoros nagyítású irányzékos fegyverekkel látható minden TGY. Esetleg a tetejükön reddot-tal.

recon71 2013.10.04. 22:08:34

@Unio: Nekem túl élénknek vagy világosnak tűnnek a színeid. A bc1 és 2 valamivel sötétebb színekkel jó lehetne,főleg a bc1,mert az az emberi alakot is megtöri.

recon71 2013.10.05. 04:47:40

@Unio: Találtam 1 képet amin azok a színezésű orosz gyakorlók vannak amiket régebben emlegettem,amik akár az MC elődjei is lehettek.
img293.imageshack.us/img293/2628/infflorasg8.jpg

Unio 2013.10.05. 16:07:28

@gyula0910: Értem, de itt melyik bc-re gondolsz, a cikk-cakkosra vagy a lencsére?

Alakítok még rajtuk, meg játszok az árnyalatokkal.
Egyébként pl a cikk-cakk bc1 színei a Jeitai-ból lettek átvéve, a bc2 meg elvileg a MARPAT színkódokat követi. Nekem a bc2 annyira nem is tetszik csak inkább benne hagytam. Viszont a Lencse bc1 és bc2 szerintem jól sikerültek.

Pixeles mintákat is fogok csinálni, szinte mindent megpróbálok, meg majd a sajátjaink közül is kihozok valamit.

Ilyen oroszos mintákat is fogok készíteni. Mintha én már találkoztam volna ezzel a kombóval nem olyan régen, talán egy jómunkás emberen volt :).

recon71 2013.10.05. 16:58:40

@Unio: Elnéztem a kódokat,mert a bc2 nem jön be,csak a bc1,de abból mindkettő,főleg a cikkcakkos,az ember alak megtörése miatt. Én most a távolabbi emberalakos képekre gondolok és csak az összhatást nézem. De 1 fontos dolgot meg kell jegyeznem,hogy egyik gépemen sem jönnek vissza a MARPAT színei,ráadásul a 2 különböző gépemen teljesen mások a színek. Úgyhogy ez így nem egyszerű,mert az egyiken ami távol áll még a tökéletestől,addig a másikon meg már nem annyira.

Barnigear 2013.10.05. 18:05:22

@Unio:

(A szabással nem foglalkoznék, mert az never ending story, és itt a mintáról van szó.)
Először is annyit mondanék, hogy idáig a HM-ben is eljuthattak volna. Lehet hogy el is jutottak, csak mi nem tudjuk (végül is ez itt most lényegtelen).
Az egyik sorozat bocival kevert M90, a másik flecktarn adaptációnak hat -jelen állapotában, de ez csak tárgyilagos megállapítás akar lenni, nem kötözködök. A geometrikus tűnik kidolgozatlanabbnak, de ez abból is fakadhat, hogy egyszerűen csak szögletes. Ott jobban eltalált formákkal kell dolgozni mint a flecktarn szerűnél. Több mint 10 éve csinálom ezt és a saját mintáimnál is ezt tapasztalom: 0-ról elindulva is könnyen ki lehet lyukadni egyik vagy másik már ismert koncepcióhoz, mert a szabályok viszonylag egyszerűek. Van hogy a hosszas tervezés is deja vu-hoz vezet. Bár a felhasználók nézőpontjából a megfelelő adaptáció is megoldás (ezen tenyészik a tengernyi dilettáns minőséget terítő webshop) a tervező szemszögéből a cél mégis csak egy önálló minta tervezése nem?
---
Ennek ellenére az adaptáció -pont a tengernyi rossz, alkalmatlan végtermék miatt- lehet értelmes tervezői feladat, csak akkor el kell határozni. Ez esetben a két eltérő koncepciót nézve a flecktarn lenne a jobb kiindulás. Bármelyik létező mintából lehet korszerű szempontoknak megfelelőt, vagy akár csak javítottat létrehozni, és persze vannak még olyan grafikai és formaképzési lehetőségek amiket nem aknáztak ki. Olyasmit is lehet csinálni ami legalább újszerűnek tűnik, bár nem is az. Mindezt tapasztalatból mondom.
(Na jó, vannak nagyon kretén minták, amivel nincs kedve foglalkozni az embernek.) Itt utalnék azon megállapításodra, hogy nagyon újat nem lehet már mondani; és elég sokszor van is az embernek ilyen benyomása. Ettől függetlenül mégsem lehetetlen.
---
A színekről gyula azt mondta hogy túl élénkek. Szerintem nem, kivéve a geometrikus bc2. De én nem tudom gyula a saját gépén milyennek látja. Ez eleve elég nehéz ügy, mert a monitoron nem valós fény- és színviszonylatok vannak. Már az is nagy szó, ha a netes verzióban az látszik, amit a tervező a saját monitorán lát. Érdemes a feltöltött verziót több különböző gépen/monitoron is visszanézni.

gyula:

Amit linkeltél az orosz flóra régi amorf verziója, méghozzá megkopva. Biztos lehetsz benne, hogy NEM EZ inspirálta az MC-t. Végül is nem publikusak a tervezés lépései de ha volt minta amiből kiindultak akkor szerintem a flecktarn és a US WL különböző variációi és állapotai, illetve a korábbi amerikai próba minták tapasztalatai lehetnek azok.

Barnigear 2013.10.05. 18:12:28

gyula0910 2013.10.05. 16:58:40

Szerintem nem is akart marpat színeket használni (nyilván a marpat WL-re gondolsz), de ez speciel nem is baj. Amúgy meg lehet próbálni, de csak a kész ruhával, vagy anyagmintával a valóságban lehetne tesztelni azokat az árnyalatnyi különbségeket amik a hatékonyságban megjelennének.
Egy ilyen vázlatról (pláne tervezői és teszt tapasztalatok nélkül) annyit lehet eldönteni hogy jól néz ki vagy sem.

Unio 2013.10.05. 21:31:25

@Barnigear:

Igen, valószínűleg ők is eljutottak idáig. Bár én amiket hallok az egész seregről, és ha annak csak a fele is igaz, még azt is megmerem kockáztatni, hogy még itt se járnak :). Persze ezzel nem akarok ott se leírni senkit, csak ugye a krémes effektus. De most tényleg nem ez a fontos.

Semmi gond nincs részemről ;). Egyébként megemlítenék 1-2 dolgot csak ,hogy ne legyenek félreértések:

Az M90-es "utánzatot" teljesen magam rajzoltam, sajnos nem kézzel és nem is ilyen grafikus tollal/táblával, hanem az egeremmel, de 100%-ban saját, nem lopott (ha mondhatom így). A flecktarnos minta nem teljesen rajzolt, hanem inkább ollózott, persze próbáltam máshogy elrendezni, tologatni a lencséket, stb. Akaratlanul is vettem más mintázatokról ötleteket (jótól lopni nem szégyen), de persze valamilyen szinten az egyediségre is törekszek. Inkább ebben az egészben az is közrejátszott (azon kívül, hogy már régóta kamuflázs rajongó vagyok), hogy nem szeretek a levegőbe beszélni vagy kamuzni. Szóval mikor ugye megjegyeztem, hogy akár én is összetudok valamit dobni, azt nem csak szájalásnak szántam. Nem szeretek és nem is akarok hiteltelen lenni, még ha nem is vagyok benne profi, akkor is legalább megpróbáltam/próbálom :).

Kérdés: Csak nem te csináltad a Rába pixelizált verzióját? Hobbi szinten megy az egész vagy komolyabban? Nem is tudom, hogy itthon mennyien mozognak kamó készítő témában. Csak külföldi csoportokról hallottam.

Egyébként egyetértek veled abban amiket leírtál.

@gyula0910: Értem. A színeltérős dologban max annyit tudok még tenni, hogy színkódokat leírhatom. De igen, ez a monitoros dolog bezavarhat rendesen.

Egyetértek Barnigear, a gépen és a ruházaton, a természetben való minta eltérések ég és föld. Bár nem mondom biztosra, de talán az anyagra nyomást is meg tudnám oldani, persze nem nagyüzemi kivitelben. Viszont annak a mintának már nagyon-nagyon olyannak kellene lenni, hogy oké ezt nyomjuk rá és teszteljük. Egyébként meg marad a fapados módszer, a szabadba menetel papírra és nyomtatott verzióval. Legalább is én ezt tartom a legreálisabbnak, de ha van olyan egyén aki tud egyéb más ötletet, az jelezze, hátha előrébb lehet ilyen téren is haladni :).

Akinek külön "anyaggyára" van és tud mintát nyomatni/festeni, az szóljon és öröm és bódotág lesz itten ;).

Még valami: Ha ráközelítetek a próbabábus képekre, azért jól látható, hogy vannak elcsúszások az illesztéseknél. Szóval ezért is írtam, hogy nem vagyok én profi fotóboltos + ezek még eléggé béta fázisú próbálkozások. Remélem, hogy lesznek jobbak is.

Unio 2013.10.05. 21:34:08

És CG, elnézést az offolásért ;).

recon71 2013.10.06. 05:33:01

@Barnigear: Nem figyelsz. Én azt írtam,hogy a színezés inspirálhatta az MC tervezőit. Semmit nem írtam a mintázatról. Olyan távolságból ahol a ruhák már rejtenek,a mintázat már úgysem látszik. És honnan tudod,hogy az MC tervezők nem láttak valami képet vagy videót erről még az oroszok által használva Afganisztánban és meggyőzte őket,hogy ez a színösszhatás a jó irány?

És @Unio írta,hogy a bc2 a MARPAT színeit használja! És azt írtam még,hogy szerintem a színek vagy túl világosak vagy túl élénkek,csak a bc2-őt tartom túl élénknek!

recon71 2013.10.06. 05:38:17

Az eredeti témához visszakanyarodva,azért elgondolkoztat,hogy sehol sem az igazán hozzáértők végzik a tervezéseket? Mert azokat a hibákat amiket én vagy CGA,vagy bármelyikünk felfedez,azokat a tervezőknek,akik hivatásszerűen ezzel foglalkoznak,pláne észre kéne venniük!

Unio 2013.10.06. 09:08:24

@gyula0910: Igen, írtam, hogy a MARPAT színeit használja, használná, de ahogy a képeket elnézem nincs nagyon köszönő viszonyba vele: www.google.hu/search?q=marpat&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=4gtRUoncD4PEtQb4o4CwAg&ved=0CC0QsAQ&biw=1440&bih=766&dpr=1

Egy oldalon tüntették fel a kódokat, de nagyon nem marpat, inkább már valami elcseszett bocira hajaz az enyém :).

recon71 2013.10.06. 15:19:47

@Unio: Nekem sem hasonlít egyik gépemen sem a MARPAT színeire. Így nehéz véleményezni.

Barnigear 2013.10.06. 15:30:21

Unio 2013.10.05. 21:31:25

A seregről egyezik a véleményünk, de azért az a flecktarn szerű trial minta ami a '90-es évek elejéról származik, mégis csak arra utal hogy időnként ott is megfordultak értelmes emberek, bár maradandó eredmény nélkül.
---
A geometrikus minta esetében ugyan ezt gondoltam én is, csak lehet hogy nem ez derül ki abból amit írtam. Az M90-re hasonlít, de nyilván nem az. Mondjuk az ilyen nagy formákból álló mintákat meg lehet tanulni mint egy verset, így rögtön látszik a hasonlóságon túl hogy az-e vagy sem. Csak ebbe nem mentem bele.
Más minták tulajdonságaival, fejlesztési/alakítási lehetőségeivel foglalkozni egyáltalán nem lopás, csak nevesíteni (és tudatosítani) kell a dolgot.
Mondjuk ott van a "SKOL", hát az bizony flecktarn klónozás, és ezt önálló névvel ellátni nem túl etikus magatartás. Mondhatták volna azt, hogy "russian flecktarn", de nem ezt tették és ez azért már gáz.

Az egér az teljesen rendben van, a rajzpad a szabadkézi rajz korrekt bevitelére való, én mintatervezésnél jól megvagyok nélküle. A valóban használhatóak kisebb vagyonokba kerülnek.

A tesztelés papírra nyomtatással azért nem lesz jó (persze próbáld ki), mert a papír máshogy veri vissza a fényt, mint a textíl. Ha esetleg találsz céget magyarországon, ahol ruhaanyagra is tudnak CP-t csinálni akkor arra én is kíváncsi lennék. Tudomásom szerint olaszországnál közelebb nincsen ilyen gép.

---------

"...nem szeretek a levegőbe beszélni vagy kamuzni. Szóval mikor ugye megjegyeztem, hogy akár én is összetudok valamit dobni, azt nem csak szájalásnak szántam. Nem szeretek és nem is akarok hiteltelen lenni, még ha nem is vagyok benne profi, akkor is legalább megpróbáltam/próbálom :)." - világos, és a vállalásod teljesítetted is.
Közben látom hogy a mintadarabokon töröd a fejed. Na idáig már én sem jutottam el (közben válaszolva: igen, én foglalkoztam a rábával), mert magyarországon nincs "műhely" ahol ezt meg tudnák csinálni. E helyett pénzgyűjtésre ösztökélnek (ami ugye nem tervezői feladat), hogy ázsiában gyártass (ellenőrizhetetlen kimenetellel) több 100 méter anyagot. Az induló tőkét milliókban kell számolni. Olyan ez, mint a pályakezdőtől 5 év tapasztalatot kérni. Értelme nem sok van, oka annál inkább: a magyar vállalkozói magatartásnak a birtoklás az alap viselkedési formálya, és annak a szempontjából a fejlesztés önmagában értéktelen (pláne ha nem az övé). Ez pontos megfelelője a gyula által vázolt sereg beli viszonyoknak csak épp a "verseny" szférában.

Összehasonlítás képpen érdemes megjegyezni, hogy pl. a szerbeknek van egy rakás új mintájuk, de (akkoriban) nem a korábbi mintáik modernizálásával foglalkoztak. A digitrába elindulása után egy éven belül ott volt a modernizált M89. Nyilván tudják, hogy mit érdemes a projekt lebonyolítás nyugati mintáiból átvenni. Ez nem CSAK pénzkérdés.

Barnigear 2013.10.06. 15:32:32

gyula:

A színek tekintetében sem így van. Az egyik játékos társnak van egy ilyen gyakorlója, és az zöldekből van össze rakva. Az MC nem zöld. Persze hogy láttak orosz ruhákról videót, meg szerintem volt is nekik és tesztelték is. Ennek ellenére ha volt orosz előkép ("ha" aláhúzva kétszer) az a kinézete alapján sokkal inkább lehetne ez: camopedia.org/index.php?title=File:Russia53.jpg
Ha usa - orosz párhuzamot keresel, akkor inkább a marpat és a VSR irányban gondolkozz.
---
Látom hogy MARPAT színeket írt, szerintem hatásában nem az lett, hanem a boci tatai változata.
---
gyula0910 2013.10.06. 05:38:17
Tervezői hibák okai:
- nem forrhatta ki magát a cucc, mert volt rá elég idő, nem volt visszacsatolás.
- beleugatott a döntéshozó
- beleugatott a gyártó
- nem elég jó a tervező.
- a "tervező" alkalmatlan, de rokon vagy pajti

Beat it! 2013.10.06. 21:18:32

@Unio:
A bc1 lencse a nyerő nálam. Egy apróság nem szimpi rajta: a hátsó oldalán (a vízjel alatt) van egy nagy összefüggő sötétbarna foltfelület. Szerintem az túl nagy úgy egyben.
Esetleg még egy apróság lehetne: a jelenlegi boci mintán a színhatároknál apróbb pöttyök is vannak átmenetként. Ezt bele lehetne csempészni ebbe is, ha nem is mindenütt. De mondjuk a sötétzöld-szürke találkozásnál a szürkére érnének apró zöld pöttyök, a sötétbarna-világosbarna határán pedig a sötétre kerülnének világosbarna pöttyök.

recon71 2013.10.06. 21:31:15

@Barnigear: Szerintem amit belinkeltél teljesen más színekből áll,mint az MC. Miért abból indultak volna ki?
Én azért gondoltam,hogy lehet,hogy ezek a terepruhák adhatták az MC-hez az ihletet,mert ezeket már láttam az oroszokon és mikor az első-még nem közeli-felvételeket láttam az MC-ről,teljesen azt hittem,hogy az oroszt másolták le. Mikor már láttam közeli jó felvételeket is,akkor derült ki,hogy teljesen más a mintázat. Főleg,ha már használtak és koszolódtak is valamennyire.

Barnigear 2013.10.06. 22:19:11

gyula:

Persze hogy nem.
Azért tedd már egymás mellé a két minta képét, és képzeld el, hogy az orosz több színből áll. Egyébként nyilván nincs olyan sötét tört zöld az MC-ben mint az orosz mintában, de a flora egy színe sem stimmel az MC-hez, mert egészében véve sötétebb. Igaz ezzel csak a saját asszociációmat magyarázom, ami más számára nem kell hogy mérvadó legyen. Az MC-ben a színkezelés (még ha fontos is) csak az egyik újítás volt, de van abban többféle innováció is. Ne tévesszen meg, hogy más mintázatok átszínezéssel hasonlóvá tehetők.
Másrészt már mondtam hogy a videókat, pláne a netes, vagy vhs videókat nem igen lehet referenciának tekinteni a minták működése szempontjából, mert annyira zajosak, hogy a zajt látod mintázatnak és nem fordítva. Jó minőségű teszt fotókat kell ilyen dologra használni, persze ha van rá mód.

Hogy az MC-nél fontos volt ruhák (más korábbi minták) működése kopott, fakult, és koszos állapotukban, az nem is kétséges - ott van a hivatalos honlapon szereplő leírásban.

recon71 2013.10.06. 22:48:23

@Barnigear: Ismétlem!!! Már írtam,hogy pár 10 méterről már a minta nem kivehető,csak az összhatás,ezért nem is foglalkozok most vele.
Menj már kicsit távolabb és nézd meg az MC-t és az általam belinkelt képet és mond,hogy nem marha nagy a hasonlóság. Még nem láttam semmit amire ennyire hasonlítana az MC.

Nehogy már ilyen távolságból is lásd a minták különbözőségét!: static.devgru.hu/2012/06/002.jpg

Nem tartom kizártnak,hogy látták az MC kialakítói,hogy ez az ÖSSZHATÁS SZÍN mennyire bevált és ugyanazt összehozták,csak a mintázatot átalakították,hogy ne mondják rájuk,hogy az oroszt lekoppintották.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.10.07. 07:34:16

@Unio: Semmi baj. Nem pöttyösből BC 1, a másikból meg BC1 BC2 a tuti. Na de hol a bocskai ?

Barnigear 2013.10.07. 11:51:16

gyula0910 2013.10.06. 22:48:23

Értettem elsőre is, csak szerintem nem úgy van.
Van MC-m (különböző gyárátsok) és láttam élőben flórát is. Azt is el tudom képzelni, hogy milyen lesz megkopva. Már megbocsáss, inkább hiszek a saját tapasztalataimnak meg a tizenplusz éves "mintatervező" gyakorlatomnak, mint annak mit te bepötyögsz. No offens, persze.
Ha orosz analógiát keresel, ami megelőzte az MC-t, vagy álltalában a "gear evolúciót", akkor inkább a szovjet mélységi felderítő ruhára, illetve annak a színére gondolj (ilyet is volt szerencsém látni, még a '90-es évek elején). Ha van valami ami megelőlegezhette a coyote-ot (ami ugye az MC kiinduló homogén árnyalata) akkor az az. Persze ez is olyan feltételezés ami abból indul ki, hogy az amerikaiak fejében az OD-nél világosabb háttérszín eleve meg sem fordult ami persze nem bizonyítható.
Ráadásul az oroszok szemrebbenés nélkül lemásolták az MC-t, ahelyett hogy a sját mintáikból csináltak volna valami hasonló arid mintázatot. Ez szerintem elég beszédes önmagában is.

joni firpo 2013.10.07. 15:15:17

Nem akarnám senki kedvét elvenni attól, hogy legyártasson párszáz méter "izgi camo" anyagot különféle új mintázatokból, sőt én örünék neki legjobban (főleg, ha adna belőle nekem is mintát :-) - de hadd emlékeztessek mindenkit anank a (félig) magyar cégnek az esetére, akik a honvédségi sivatagi egyenruha tenderre fejlesztettek ki egy háromszínyomású sivatagi anyagot 2003-ban. A legyártott anyag tudomásom szerint ma is ott áll a raktáraikban...

apravetz 2013.10.07. 17:14:12

@gyula0910:
Nem akarok nagyon belemenni, de a flora zöld összhatású (nevében is növényzetre mutat), a MC meg drap. És pont.
Mintázatban meg végképp semmi közük egymáshoz.

Unio 2013.10.07. 19:05:37

@Barnigear: Igen, a magyar flecktarn nagyon jó próbálkozás volt, kár, hogy hamvába halt el az egész.

Lehet, hogy félreértettem, de inkább ezt a pár dolgot mindenkinek írtam, nem csak neked. Részben kimaradt az első hozzászólásomból.
Ezt a SKOL-os dolgot nem tudtam, érdekes.

No igen, ezért kényszerülök az egérre, ami valamikor jó, valamikor nem. Jelenleg nincs keret az ilyen karhosszabbító dolgokra, mondjuk azért a hiányába se halok bele, de elfogadnám :).

A papírosat ilyen fapados alternatívaként gondoltam, meg ugye a legolcsóbb.
Körbeérdeklődtem pár embertől, hogy most mitévő legyek. Igazad van, Olaszországban van lehetőség ezt megoldani. Szóba jött 1-2 szomszédos ország, vagy kelet (Kína, Törökország). Most még csak gyűjtöm az információkat.

Mint ahogy régebben is írtam, én annyira nem rajongok a rába mintáért, de gratulálok neked, mert amiket terveztél, azok jól sikerültek ;).

Összegezve nem valami rózsás a helyzet saját mintás gyakorló legyártásában, de nem adom fel :).

@Beat it!:

Köszönöm, és köszi a visszajelzést/javítást.
Rajta leszek annak a nagyobb foltnak az eltüntetésén, átalakításán ;).
Jó ötlet ez a pöttyözéses dolog, nekem eszembe se volt. Észben tartom, a következő alakításokkor megpróbálom beleépíteni.

@Combat Gear Admin: Akkor megnyugodtam :). Nekem is az a cikk-cakk jön be, meg mondjuk az uc-s verzió. A lencse verziókkal úgyszintén nem tudok vitatkozni.
Nem saját kreálmányok a bábuk, meg a mintákra helyeztem a hangsúlyt, de megpróbálom majd ráaplikálni a srácokra a bocskainkat :).

@joni firpo:

Megígérem, ha sikerülni fog bármi nemű anyagra rányomni valamilyen mintát, akkor küldeni fogok belőle egy prototípust ;).

recon71 2013.10.07. 20:31:06

@apravetz: @Barnigear: Nem azt mondtam,hogy ugyan olyan,nem is vagyok a téma szakértője,de mikor az MC megjelent,csak az oroszok ehhez a verziójához tudtam hasonlítani még a 80-as,90-es évekből.: img293.imageshack.us/img293/2628/infflorasg8.jpg
Addig nagyon más irányokban készültek a terepruháik.
Jobban hasonlít erre,mint a Woodland-ra,DPM-re,vagy bármelyik akkoriban általam ismert terepszínre. És az MC szakértői nagy marhák lehetnek,ha nem tanulmányozták az orosz terepruhákat,főleg azt,hogy mi vált be Afganisztánban,mert leginkább ilyen terepre kellett nekik is elkészíteni,a jelen kor háborúinak megfelelően.
És az,hogy most az oroszok lemásolnak valamit,az nem jelenti azt,hogy őket soha senki nem vette mintának. Pld. az orosz zubbonyokon volt először felkarzseb. A német combzseb is az oroszt másolja. A chest rig sem amerikai vagy más nyugati hadsereg találmánya,a Galil is orosz működést másol,stb..

joni firpo 2013.10.07. 23:48:29

@gyula0910: A kelet-német és a lengyel zubbonyokon pedig még annál is előbb, gyakorlatilag a 60-as évek végétől. Felkarzseb-ügyben azonban mégis az amcsiké a pálma, ha jól rémlik, az ejtőernyőseik varrtak először felkarzsebeket a zubbonyaikra még a 2. világháború idején.

joni firpo 2013.10.07. 23:53:05

@Unio: Előre is köszönöm. Egyébként fejlesztés területén lehet, hogy érdemes lenne a "tölgyfalevél I." mintázattal is foglalkozni, nem volt az egy rossz kombináció a maga idejében.

recon71 2013.10.08. 00:36:45

@joni firpo: Igazad van! Én a lengyeleken és az angolokon láttam legelőször,de arra akartam utalni,hogy az oroszok a 80-as években előbb kezdték el nagy számban újra alkalmazni és csak nem sokkal később az amik. Ha az amik annyira akartak volna vigyázni arra,nehogy azt mondják rájuk,hogy valamiben is az oroszoktól kaptak ihletet,akkor véletlenül sem csináltak volna felkarzsebes ruhákat. Ha a náci Németország terepszíneit képesek voltak felhasználni,akkor az oroszokét miért ne vehették volna alapul?
Chest riget is az ausztrálokon láttam először a II.vh-ban,de attól kezdve az oroszok és egyebek egyfolytában használták és egyik jelképe lett a nyugattal szembenálló kalasnyikovosoknak,mégis az amik is elővették később kicsit átdolgozva.
A lényeg,hogy kategórikusan kijelenteni innen nem lehet,hogy kizárt,hogy az MC tervezőit megihlette az orosz terepruha,főleg,hogy addig teljesen más irányokban készültek a terepruháik. Se a Woodland-jaik,se a sivatagi ruháik,se a MARPAT,és tudtommal az általam látott többi sem hasonlít annyira az MC-hez,mint ez az orosz. Csak talán az Ausztráloké,de az jóval élénkebb.Ha tévednék,
ismétlem,nem vagyok a téma szakértője,ez csak a személyes véleményem.

Elárulom,hogy mi nem szimpatizáltunk az izraeliekkel a 90-es évek elején,mert ezt nevelték belénk,de az ő felszereléseik bizonyultak a legjobbnak,ezért a Fejlesztést arra akartam rávenni,hogy az Ephodot dolgozzuk át úgy,hogy ne mondhassák,hogy a "gaz" izraeliektől loptunk ihletet. Ezt miért ne csinálhatták volna meg az MC tervezői is?

Beat it! 2013.10.08. 11:22:34

@Unio:
Még annyit tennék hozzá, hogy feltételezve a hazai anyagok, festékek tartósságát, idővel (a viselés, kopás, mosás hatására) a bc1 is elkezdene majd a bc2-höz hasonló árnyalatúra alakulni. Tehát fakul.

recon71 2013.10.08. 15:07:03

Érdekes adalékként,az elfogultságra,ha már leragadtunk úgyis a felkarzsebeknél!
Mikor az oroszok Afganisztánban megjelentek a felkarzsebes zubbonyaikban,kabátjaikban,az akkori hivatásos állomány azt mondta milyen hülyeség,mert nehéz hozzáférni. De mikor később az amik is tettek a zubbonyaikra-több 10 év kihagyás után-már azt mondták,hogy micsoda okos gondolat,mert a mellzsebekhez úgysem férni hozzá a málhamellény alatt.

recon71 2013.10.08. 15:25:11

De ugyanez volt a vélemény a zubbony zsebek bővítő ráncaival kapcsolatban is,mert az oroszok előbb tették kívülre. Legalábbis a mi BDU-inkon amiket akkoriban beszereztünk,mind belül volt még. De még én is voltam akkoriban olyan elfogult,hogy azt gondoljam,hogy az a ránc kívül biztos kényelmetlenséget okoz,mert ha nem,akkor az amik is kívülre tették volna. Aztán ők is áttették.

Unio 2013.10.08. 17:35:41

@joni firpo: Tervbe van. Másoktól is hallottam, hogy a jobbak közé tartozott, nekem jobban tetszik a rábától, de persze egyéni vélemény.

@Beat it!: Jelenleg csak a mintákra figyelek, de persze ezt észben tartom én is. Egyébként egy 50-50 százalékos Nyco-Twill-be gondolkozok, de mondjuk már az siker lenne ha egyáltalán sikerülne mintát nyomatni bármilyen szövetre.

Barnigear 2013.10.08. 18:13:35

@Unio 2013.10.07. 19:05:37

Átfogalmazom az egér használatával kapcsolatos véleményemet: nekem egyáltalán nem hiányzik a rajzpad. Az akkor hasznos, ha valamit tényleg szabad kézzel kell rajzolni, és a digitalizálás során a szabadkézi rajz elveszti azokat az információkat, amiért készült. Ha a rajzot be tudod scannelni, vagy fotózni az is megfelel a feladatnak.

joni firpo 2013.10.07. 15:15:17

Engem érdekelne hogy néz ki ez a mintázat (gondolom nem vagyok egyedül), nem lehetne róla valamilyen képet linkelni?

joni firpo 2013.10.07. 23:53:05

"tölgyfalevél I." - Ha van egy jó fotó, vagy még inkább scannelés az egész mintáról akkor az megoldható feladat.
Én piszmogtam valamit a legutóbbi szóba kerülése után, de mivel a neten csak kis mintarészletek vannak, így inkább egy hatásában hasonló formakészlettel dolgoztam. Hát az azért nem ugyan az.

gyula0910 2013.10.07. 20:31:06

Elárulom... Ezt miért ne csinálhatták volna meg az MC tervezői is? - megcsinálhatták volna, de esetleg volt saját elképzelésük. És nem feltétlenül abból indultak ki, hogy kit utálnak és kit nem.
Nekem speciel TÉNYLEG volt mintám, ami eléggé hasonlít bizonyos vonásaiban az MC-re, de mivel télinek készült, és fehér alapon van drapp helyett így nem szólhatok egy szót se. Meg az enyémről nem is igen tudhattak ;).
---
A BDU zubbonynak doboz zsebei vannak, a nadrág szárzsebén van bővülő ránc, és az sem orosz találmány.
---
Az oroszok nem igen szeretik az önállóan gondolkodó embereket, mert azok "veszélyesek". Kicsit tanulmányozhatnád a történelmet...

recon71 2013.10.08. 21:12:09

@Barnigear: "Az oroszok nem igen szeretik az önállóan gondolkodó embereket, mert azok "veszélyesek". Kicsit tanulmányozhatnád a történelmet.."
Ez nem tudom,hogy jön ide és mi köze bármihez is?

"A BDU zubbonynak doboz zsebei vannak, a nadrág szárzsebén van bővülő ránc, és az sem orosz találmány."
Ezt sem értem mi köze az egészhez? Ki mondta,hogy mindent másoltak? Én csak azt mondom,hogy nem kizárt,hogy ők is azért módosítottak vagy kezdtek el alkalmazni valamiket,mert másokon látták és ihletet kaptak,mert elég gyanús,hogy nem sokkal az oroszok után tértek át ők is,de nincs ezzel semmi baj,így kell fejlődni!

recon71 2013.10.08. 21:26:01

@Barnigear: Talán úgy érted,hogy a BDU zubbony mellzsebei mások? Ha igen,olvasd el a blog BDU zubbonyról szóló cikkét!

joni firpo 2013.10.09. 09:26:30

@Barnigear: Tölgyfalevél-minta ügyben annyit tudok szólani, hogy van itt nálunk párfajta verzió, kérdés, hogy mekkora darabokat kellene fotózni (gondolom a mintaismétlődés elve alapján kellene haladni, feltéve, ha ruhadarabokon megfogható az ismétlődés, mert tölgyfalevél nyersanyagunk sajnos nincsen)?

Más: nem tudom ismeritek-e a kőbalta-elméletet, szerinetm részben alkalmazható a terepszín-mintákra is, szóval nem biztos, hogy mindig mindenki "nyúlt" valahonnan, lehet, hogy néha teljesen véletlenül jutottak hasonló megoldásokhoz. Mondjuk én azért körülnéznék a szekrényedben, ahol a mintavázlataidat tartod, nem bujkál-e egy Natick-os fickó valahol? :-)

Barnigear 2013.10.09. 10:35:34

gyula0910 2013.10.08. 21:12:09

"Ez nem tudom,hogy jön ide és mi köze bármihez is?" - úgy, hogy ezért lopnak. Ez az indíték: egy nyílt demokratikus társadalom sokkal innovatívabb, de ők ilyet nem akarnak. Pont.

gyula0910 2013.10.08. 21:26:01

'99 óta volt már jó néhány BDU zubbonyom és varrtam is párat, úgy hogy pontosan tudom milyen is az.

Barnigear 2013.10.09. 11:00:09

@joni firpo:

Igen, a mintaismétlődés elve alapján; hogy egy adott formától a következő ugyan olyanig tartson függőlegesen és vízszintesen is. Ennél nem az fontos hogy melyik színverzió, hanem hogy a teljes minta látszódjon. Aztán a különböző színverziókról részlet kiemeléseket kellene csinálni. Ezeknél az a fontos, hogy minden az adott verzióban szereplő szín látható legyen rajta. Ennek alapján a színbeli különbségek jól felmérhetőek.

A minta fényképezésnél én a felsőrészek/overálok hátát használnám, mert az a lehető legnagyobb egybefüggő darab a teljes öltözetet tekintve. Sátorlap lenne az igazi, de az gondolom nincs. Tehát valaminek a hátát, de úgy hogy ki van merevítve (mondjuk egy kartonlappal).
A színverziókat mutató részletek esetében lehet hogy jobb a scannelés.

recon71 2013.10.09. 20:45:36

@Barnigear: Úgy gondolod,hogy az oroszok ezért mindent lopnak? Mert így úgy hangzik.

Ha tudod milyen a BDU,akkor miért nem értetted amit írtam róla? Akkor miért írtál olyanokat aminek köze sem volt ahhoz amit én írtam?

Ha még mindig nem értenéd! Gyanús,hogy miután az oroszok felkarzsebet tettek a ruháikra,az amik is több 10 évi kihagyás után szintén tettek. És az is gyanús,hogy miután az oroszok zubbonyai megjelentek olyan mell zsebbel amin a bővítőránc kívül van,pár éven belül az ő BDU-ikat is módosították,hogy kívülre kerüljenek. Ez mind lehet véletlen is akár,de gyanús.

Barnigear 2013.10.09. 22:24:16

"Úgy gondolod,hogy az oroszok ezért mindent lopnak?" - úgy gondolom, hogy ha katonai fejlesztéseket lopnak, akkor annak a forráshiány mellett ez az alapvető oka. Részben rá vannak szorulva, részben így kényelmesebb nekik. Nem szeretik az értelmiségieket, mert veszélyforrást látnak bennük.

"Ha tudod milyen a BDU,..." - tudom bizony. A bővítőránc a zseb elülső oldalán van, a dobozzsebek bővülés meg oldalt, az elülső oldalra merőlegesen.
Pl. a '42 mintájú para set esetében mindegyiket alkalmazták.

recon71 2013.10.09. 22:52:57

@Barnigear: Idézek joni firpo-tól.: "az eredeti 1981-es verzión a mellzsebek bőségránca még a belső oldalon volt, aztán gondolom rájöttek, hogy a külső oldalon praktikusabb"

Ha az oroszok mindent lopnak,honnan lopták a T90-es tankokat,a BMP-ket,stb.?

recon71 2013.10.09. 22:57:25

@Barnigear: A 42 mintájú para előtte 40 éve volt. Eszükbe sem jutott 40 évig,de ahogy az oroszok feltették a ruháikra,utána pár évvel már igen.

Barnigear 2013.10.10. 03:10:04

gyula0910 2013.10.09. 22:52:57

Na hát a joni firpo úgy írta le ezt a bővülés dolgot, hogy még érteni is lehet. Szerintem ez olyan hiba aminek a detektálásához nem kellenek a több ezer kilóméterre lévő ellenséges csapatok tapasztalatai.

"Ha az oroszok mindent lopnak" - Nem értem miért szívóskodsz, amit én írtam az egészen másról szól: egy szabad társadalomban az emberek sokkal kreatívabbak lehetnek és így fejleszteni is könnyebb - egy zárt diktatórikus társadalomban meg erővel megszerezni a hiányzó dolgokat, az könnyebb. Mit nem lehet ezen érteni??
---
A T90-es nem tűnik lopásnak (ha csak nem a leopard 2 hajtómű egyes megoldásai tekintetében), de a T72 réteges, öntött kerámia tornyát szerintem az angoloktól nyúlták le. Persze ez csak tipp.

Barnigear 2013.10.10. 03:34:14

joni firpo 2013.10.09. 09:26:30

Van itt valami, amire nem reagáltam: "...Mondjuk én azért körülnéznék a szekrényedben, ahol a mintavázlataidat tartod, nem bujkál-e egy Natick-os fickó valahol?" - Vagy én értelek félre vagy te engem, de nem állítottam hogy loptak tőlem (!?).

recon71 2013.10.10. 07:15:50

@Barnigear: Ez tök hülyeség! Nálunk demokrácia van és a világon mégis nálunk a legnehezebb fejleszteni.
Kínában sincs demokrácia és minden téren jobban fejlődik,mint bárki.

Elítéled az oroszokat,mert lehet másoktól átvettek valamit és beépítették a saját dolgaikba? Ez ám az elfogultság! A Galilt,hogy tervezték? Az amik Berettái,SIG-jei,Hk-i? Egyik sem a saját fejlesztésük,hanem 1 az egyben megvették,a másét gyártják és használják,mert nem tudtak a nagy demokráciájukban jobbat előállítani.

recon71 2013.10.10. 07:26:15

@Barnigear: És megjegyzem,nincs ezzel semmi baj,de azzal sincs,ha valaki inkább átvesz valami jót(Galil),mint,hogy 1 szart csináljon.

Akkor ezek szerint mi sem csinálhatunk semmi olyat ami másoknak már megvan,mert az lopás? Te is BDU-t varrtál,akkor te is loptál,akkor téged is el kell ítélni?

Tudod mi szerintem a lopás? Amit az angolok csináltak az MC-vel! 1 minimálisat variáltak rajt és máris nem kellett fizetniük a Multicamnak. Pedig ott is demokrácia van.

Barnigear 2013.10.10. 09:56:18

Először is én az állapotokról beszéltem és nem az állam formáról; ki mondta hogy magyar országon demokrácia van? Másrészt nincs (számottevő) nemzetközi kitekintése egyikünknek sem. A kínaiak esetében a fejlődés végképp nem esik egybe a "fejlesztéssel".

Nem vádoltam az oroszakat, csak megállapítást tettem ami nagy különbség, úgyhogy nem kell védened őket.

Varrtam BDU-t de nem állítottam hogy én találtam ki. Ha abban az értelemben lépnék fel az lopás lenne, méghozzá meglehetősen ügyetlen kísérlet. Továbbá én természetes személy vagyok és nem jogi személy, mint egy hadsereg. A példa tehát rossz.

"Tudod mi szerintem a lopás? Amit az angolok csináltak az MC-vel!" - hülyét csinálsz magadból, itt minden törzsvendég tisztában van vele, hogy az MTP-t a CRY tervezte, mert azt bízták meg. A nyugatiak inkább meg nem valósított ötleteket szoktak lopni, és nem kész fejlesztéseket. A kész fejlesztéseket megvásárolják jogszerűen az eredeti tulajdonostól. Hogy érzékeltessem a különbséget: a kínaiak a náluk használt gyártási technológiákat lopkodják össze. Amit így nem sikerül, azt kémekkel próbálják megszerezni, pl. az USA-ban. Valószínűleg azért tesznek így (a mentalitásukon túl) mert eleve nem adnák el nekik ezeket a technológiákat. De hát ez is köztudott nem?

recon71 2013.10.10. 16:01:28

@Barnigear: Már semmit nem merek leírni,mert hátha elhittem valamit amit nem kellett volna,mint azt is,hogy 1 időben hordtak az orosz ejtőernyősök is vörös barettet! A hozzáértőket kérdem!!! Azt olvastam,talán pont itt a blogon,hogy az angolok nem akarták megvenni az eredeti Multicamot,mert a mostani népszerűsége okán drágává vált,ezért átdolgoztatták annyira,hogy ne lehessen rámondani,hogy Multicam. Ez hülyeség???

A hasonlóság egyértelmű!: i602.photobucket.com/albums/tt104/vor033/British%20Army%20-%202/5a29d997.jpg
i223.photobucket.com/albums/dd278/WTAForum/Edge%20Multicam%2009-29-07/Multicam002.jpg

Izrael nyugat? A Galilon lemásoltak 1 csomó mindent,vajon fizettek mindenkinek?

recon71 2013.10.10. 16:16:17

@Barnigear: Tudtam,hogy ezen a blogon is olvastam!!!: combatgear.blog.hu/2010/04/26/uj_angol_egyenruha

Idézek belőle!!!: "A változtatás, valószínűsíthetően, súlyos pénzek kifizetésétől mentette meg őket, mivel a terepszín feltalálója, Cyre, biztosan tartotta volna a markát."

;)

recon71 2013.10.10. 16:25:48

@Barnigear: Mivel a Multicam ára felment,1 olcsóbbat vettek az angolok,de attól még annyira kicsi a különbség,hogy szerintem,ha nem is lopás,de nagy kicseszés a rendes Multicam vásárlókkal. Ha nem így van javítsatok,ehhez nem értek,ezeket olvastam!

recon71 2013.10.10. 22:09:08

@Barnigear: Nem csak az oroszok,kínaiak másolnak. A Kaliber magazin szerint a HK a G36-nál szakítottak az addigi fejlesztési irányaikkal és egyszerűen átvették a Kalasnyikovét.

Hülyeségeket írsz,köztudott,hogy mindenki kémkedik. Az utóbbi években 1 rakás kémbotrány volt,még szövetségesek között is. Ha az amik valami szuperjó találmányt el tudnának lopni az oroszoktól,szerinted nem csinálnák meg,mert nincs hozzá liszenszük?

Barnigear 2013.10.11. 23:49:07

gyula:

"MTP is the version of Multicam specifically created by Crye Precision for the British Armed Forces." - fordítom: az MTP a Multicamnek a Cry Precision által kifejezetten a Brit Fegyveres Erők részére kifejlesztett változata.

Link: www.arrse.co.uk/wiki/Multi_Terrain_Pattern_Camouflage

----
Innentől nem nagyon kellene már foglalkoznom vele, de azért legyen:
"...a HK a G36-nál szakítottak az addigi fejlesztési irányaikkal és egyszerűen átvették a Kalasnyikovét." - nem tudom hogy ez így van-e (nem értek hozzá), de ha igen, akkor ez egy formája az ötlet lopásnak.

"Izrael nyugat?" - szerinted? Szerintem rövid történelme alatt az ország méretéhez, lélekszámához és GDP-éhez arányosan jobban és többet fejlesztett mint akárki más.

"...köztudott,hogy mindenki kémkedik." - ki mondta hogy nem? Csakhogy akinek kémkedés árán kell a lépést tartania az le van maradva. Aki meg inkább kémkedik, mint hogy "elviselje" az okosabb emberekből álló szabadabb közösségeket, az egy seggfej.

recon71 2013.10.12. 00:59:08

@Barnigear: Az én ilyen irányú tudásom is abból áll,amit olvasok vagy hallok. Sajna a másik cikket nem találom meg.
Akkor az sem igaz,hogy az angolok ezzel a húzással,hogy nem vették meg a mára nagyon drágává lett MC-t,hanem 1 másikat rendszeresítettek(ami szinte ugyanolyan),sokat spóroltak,és ezt eléggé igazságtalan húzásnak tartják az összes többi az MC-ért rendesen fizetők?

Senki nem vitatta,hogy Izrael többet fejleszt mindenkinél,de a koppintásokon kívül a kémeik rendesen lopkodnak is mellé és fel is használják. A Galil több fegyver jó részeinek a lemásolása egyben,a Cfir gépeik pedig lopott Mirage tervek árdolgozása. Legalábbis ezt olvastam,ezt már muszáj hozzáírnom! :D

Barnigear 2013.10.12. 01:21:16

gyula:

"szinte ugyanolyan" - hatásában igen, de egyébként teljesen más, és adaptáció tekintetében ez a korrekt eljárás.
Ha az MTP olcsóbb, akkor annak más oka van, mondjuk hogy olcsóbban gyártatják, vagy így egyeztek meg a CRY-al. De mégis mi ebben az igazságtalan? Bárki láthatja hogy milyen az MC, hogyan épül fel, mi a logikája, miért nem csinálnak maguknak? Rólam is tudja akinek itt ez fontos hogy meg tudnám tervezni, de pont leszarják. Akkor??
Akkor fújják ki a szemüket és vegyék meg a drága eredetit, vagy az occó másolatot.

Ezt a kémesdit meg hagyjuk, mert pont a kémes része nem érdekel.

dudi01 2013.11.16. 13:51:03

@gyula0910:

az AK long stroke a G36 meg short strok fegyver,ha már nagyon másoltak a németek és oroszt akkor az SVD-t nem az AK-t.

recon71 2013.11.16. 15:22:17

@dudi01: Gondolom a zárolására értették és nem a gázdugattyú megoldására.

dudi01 2013.11.16. 15:23:54

@gyula0910:

Szerintem így is butaság mert nem az AK az első forgózáras fegyver.

recon71 2013.11.16. 15:37:18

@dudi01: Gondolom a legismertebb ilyen zárolású fegyvert akarták megemlíteni,mert így biztos,hogy tudja mindenki mire gondolnak. Én is ezt tettem volna.

dudi01 2013.11.16. 15:43:23

@gyula0910:

akkor írj azt,hogy olyan a zárolása mint az AK-nak de ne azt,hogy orosz vonalat követik mert szinte minden karabély forgózáras.

recon71 2013.11.16. 15:58:54

@dudi01: Ezt a Kaliber szerkesztőivel közöld! Talán úgy fogalmaztak,hogy a HK felhagyott az addigi zárolási megoldásaikkal,a fejlesztésekkel és egyszerűen átvették az AK-nál már bizonyított jól beváltat. Ha lesz időm és nem felejtem el addig,megkeresem azt a számot és pontosan idézem őket.

whirlwind 2013.11.16. 17:08:50

@gyula0910: a HK G-36 elötti automata fegyverei (G3,MP-5 stb) késeltetett tömegzáras nem a visszavezettet gáz tölti újra a G-36 már lőporgáz visszavezetéses és abban egyezik az AKval hogy a dugattyú egyben van a zázszerkezettel

dudi01 2013.11.16. 17:20:14

@whirlwind:

Nincs olyan fegyver a világon ahol a gázdugattyú egybe lenne építve a zárszerkezettel.A G36-nál pedig a zárkerettel sincs egybeépítve(mint az AK-nál)a gázdugattyú.Az a közös a G36-ban és az AK-ban,hogy mind két fegyver gázelvételes forgózáras konstrukció.

recon71 2013.11.16. 17:52:05

@dudi01: Már most kb. 50 perces késést halmoztam fel,de a cikk első felét megtaláltam.:
"Ha egyszerűen akarjuk megfogalmazni a lényeget,akkor működési elvében ez csak annyiban különbözik az AK-47-estől(amit valószínűleg jóval több olvasónk ismer),hogy a cső fölött található gázdugattyú nincs "összehegesztve" a zárral".
Egyébként konkrétan az AR-18-on akadt meg a HK szeme a cikk szerint és azt vették alapnak. A tárat és a válltámaszt pedig a SIG 550 ihlette.
Még 1 idézet:"Talán nem járunk távol az igazságtól,ha azt mondjuk,hogy a század végére a "nyugat" újra feltalálta magának (a műanyagba bújtatott) Kalasnyikovot."
Majd valamikor megkeresem a cikk másik részét is.

dudi01 2013.11.16. 18:22:01

@gyula0910:

Miattam ne késs.Az utolsó mondattal nem értek egyet de a többivel nem nagyon lehet vitatkozni.

kondor istván 2015.04.06. 19:15:54

@gyula0910: nekem mind a kettő multicam-nak tűnik

kondor istván 2015.04.06. 19:21:40

egyébként csak abban tér el a mtp a multicam-tól hogy az
angolok kicsit elhúzták a mintát, kicsit kinyújtották.
szóval ha az ember megnézi akkor egy olyan ddpm-nek tűnik amiben több a szín, kissebbek a foltok, és zöldesebb

dudi01 2015.04.06. 21:24:09

@kondor istván:

Mert ez is volt a cél viszont nem angol minta hanem amerikai.

recon71 2015.04.06. 21:42:08

@kondor istván: Olyan kicsi az MTP és az MC között a különbség,hogy már 1-2 méterről nem is látni.

i602.photobucket.com/albums/tt104/vor033/British%20Army%20-%203/British%20Army%20-%204/2_zps25131b13.jpg~original

i602.photobucket.com/albums/tt104/vor033/British%20Army%20-%203/British%20Army%20-%204/25_zps940ce2b5.jpg~original

britisharmy.files.wordpress.com/2013/06/talisman-group.jpg

Itt a blogon azt írták,hogy azok a nadrágok amik a képeken 1-2 angolon vannak,csak MC-ben készültek,és tökéletesen egyforma tereptarkának látszanak az MTP felsőkkel. Gondolom ennek köszönhető,hogy az angolok tudják használni,mivel a felettesek sem szúrják ki a különbséget.

recon71 2015.04.06. 22:47:09

Ha már az angolok által használt nadrágokról volt szó,itt a képen 3 katonán milyen nadrág van? Pl. a kép jobb szélén lévőn? Mi van a nadrág comb belső felén,párnázás és ha az,akkor minek? A térden talán meg tépőzár van stabilizálni a térdvédőt?

www.gurkhabde.com/wp-content/uploads/2013/04/HAF-to-first-ever-taskV1-e1365094881228.jpg


süti beállítások módosítása