Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Kísérleti sivatagi ruházat az 1980-as évekből

2017.05.25. 06:00 :: Combat Gear Admin

18033886_10210292150234391_3604662148862698828_n.jpgJoni Firpo ajánlotta a következő linket, mely forrásként a bejegyzés végén található, ahol az amerikai hadsereg 1970 és 1990 közötti kísérleti egyenruhái és egyéb felszerelései találhatóak.

18033260_10210292150434396_5843907502667932404_n.jpgA sivatagi ruházat már 1975-ben BDU szabást kapott, és a 80-as években a bal oldalt látható hatszínű sivatagi ruházatot rendszeresítették, míg a középsőt csak 2006 után, civilek számára, a jobb oldalit pedig csak részben vezették be.

letoltes_1.pngA sivatagi ruházat érdekessége, hogy több rétegben gondolkodtak, ugyanis a hagyományos gyakorlóruházat mellett, készült egy két részes köpeny kivehető béléssel.

Gyanítom az elképzelés az volt, hogy a katona napközben a sivatagi gyakorló ruházatot viseli, majd a sötét és a hideg beálltával egyszerűen fölveszi a bélelt köpenyét. Más kérdés, hogy elég sok helyet foglalhat.

letoltes.pngA köpeny viszont nem sivatagi hanem „éjszakai” mintával készült végül. A minta később nem bizonyul olyan sikeresnek, bár több rendszeresített ruhadarabra is rákerült.

005100b.jpgSzintén nem rendszeresítették az amerikai hadseregben a sivatagi színű málhafelszerelést sem, míg több arab és dél illetve közép amerikai országban igen.

letoltes_2.pngA képek az 1980-as években készültek, és mint látható vegyvédelmi ruházatot is készítettek hatszínű mintával, de sem az első sem a második öbölháború során nem állt rendelkezésre megfelelő mennyiség ezekből.

Forrás: https://www.digitalcommonwealth.org/institutions/commonwealth:cz30ps64c 



165 komment

Címkék: amerikai us desert sivatagi

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr7712538403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camilló 2017.05.30. 18:18:50

@dudi01: Neked is ajánlom figyelmedbe az Aranysasban megjelent cikket.

camilló 2017.05.30. 18:25:19

@gyula0910: Azért nem árt ismerni a megelőző konstrukciót (történelmet stb.) mert akkor nem esel abba a hibába amit eleink elkövettek!@joni firpo: Teljesen igazad van az összefüggések ismeretének fontosságáról. Bár nem értem, hogy amikor én próbáltam rávilágítani pár történésre,Te simán elvetetted!:)

recon71 2017.05.30. 21:23:08

@camilló: "Azért nem árt ismerni a megelőző konstrukciót (történelmet stb.) mert akkor nem esel abba a hibába amit eleink elkövettek!"

Ebben egyet is értek,azért írtam azt amit. Miért érdekeljen a 90M combzsebe,ha már más gyakorlókon kiderült,hogy elég gyengén teljesít az a kialakítás,nem olyanban kell gondolkozni? Még a modern cuccokon sem érdekel az a megoldás,ami már évtizedekkel előtte is rossz volt.

recon71 2017.05.30. 21:25:32

@camilló: A szerbekkel kapcsolatban megemlítem,hogy én is tökéletesen benyaltam a hazai propagandát,aztán összejöttem 1 szerbiai magyar csajjal. Az ő érvei nagyon más megvilágításba helyezték a dolgokat.

recon71 2017.05.30. 21:37:19

@camilló: Bocsánat,a szerb csaj korábban volt! Ő a korábbi polgárháborút értékeltette át velem.

A lopakodó lelövése Koszóvó miatt volt?

Ha igen,tökéletesen egyetértek a szerbekkel én is. Mi odaadnánk az országot,ha az egyik kisebbségünk túlszaporodik? Pedig nagyon hamar eljön az az idő,ha nem történik valami változás.

Kullancs1983 2017.05.30. 22:15:37

@camilló: Rosszul gondolod. Dani ezredes a Nevidljiva smena című szerb dokumentumfilmben mondta ezt. A youtube-on megtekinthető, de felirat nincs. Próbáltam értelmezni amit írtál, de nem sikerült. Talán ha egyértelműbben fogalmaznál... És ha már elfogultság, akkor is ilyen megértő lennél, ha nem a mocskos imperialisták, hanem a büdös kommunisták ellen védekeznek? Csak kérdezem.

joni firpo 2017.05.30. 22:56:59

@camilló: A források ismerete szvsz. nem azonos sajátságosan elfogult eszmeiséggel átitatott vélemények terjesztésével :-)

recon71 2017.05.31. 03:12:14

@joni firpo: Mielőtt félreértenél,engem minden katonai felszerelés érdekel,még a középkor felszerelése is!
Csak nem tartom szükségesnek azok kötelező tanulmányozását,hogy 2017-ben jó cuccokat hozzunk létre,mivel nem tudnak többet hozzáadni,mint egyes jóval későbbiek. És ez igaz az 1800-as évek felszereléseire és azokra a későbbiekre,amiken nincs semmi olyan ami ne lenne jobb más típusokon. Érdekelni érdekel,de az ismeretük nem szükséges ahhoz,hogy jót csináljunk.

joni firpo 2017.05.31. 08:58:59

Egymás (fölösleges) cseszegetése helyett inkább még néhány érdekesség Natick-ból:

SIPE integrált mellény:

www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:zk51x2392

Viszonylag kevéssé ismert kísérleti amerikai terepminta:

www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:k930g4143

joni firpo 2017.05.31. 09:06:28

Kétféle árnyalatú "choco chip" (bár amerikai szakértők szerint elképzelhető, hogy a bal oldali csak egy szürke "átfestést" kapott és azért lett ilyen):

www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:k930g422s

Sivatagi hátizsák (1979):

www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:zk51wr40s

Bakancstesztelő-gép, kísérleti "suede" bakanccsal (1980):

www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:nz809668v

delta81 2017.05.31. 09:17:39

@camilló: Egy korábbi Aranysasban is volt riport Dani ezredessel, ott azt mondta, hogy felsőbb szinten nem hagyták jóvá az általa kigondolt hatékonyságnövelő módosítást a Nyeva lokátorán, úgyhogy illegálban csinálták meg. De az is figyelemreméltó, hogy az ő egysége megúszta a légvédelemre vadászók támadásait, mert roppant hatékonyan hajtották végre a korábban intenzíven gyakorolt áttelepüléseket.
(Volt amúgy szó egy B-2-es lopakodó eltalálásáról is. Soha nem ismerték be az amerikaik, de a források szerint egy B-2-est selejtezni kellett nagyon súlyos sérülések miatt az adott időszakban. Egy B-2-est eltrafálni pedig még nagyobb fegyvertény, mint egy F-117-est, ami egy generációval korábbi.)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.05.31. 14:43:56

@joni firpo: A mellények elég előremutatóak voltak, nem is láttam még őket előtte.

Ami érdekes, hogy a "titánum" mellény eléggé hasonlít a későbbi Ranger Body Armor-ra. Furcsa, hogy 8-10 év telt el mire a nagyobb gyártók átvették ezeket a megoldásokat.

recon71 2017.05.31. 15:07:22

@joni firpo: Ez részemről nem cseszegetés,hanem csak a válasz arra amit nekem írtál. Szerintem ezekért nem kötelező ismerni a 100 évvel ezelőtti cuccokat is ahhoz,hogy ma jót csináljunk.

Az 1992-es védőmellény és ALICE szerű vázas hátizsák összeállítás nagyon az a derékra terhelős mint amit ma is alkalmaznak. Nem volt hülye aki kiokoskodta,kikísérletezte:

thelaymansperch.com/blog/wp-content/uploads/2013/12/SEAL1.jpg

A sivatagi hátizsák tulajdonképpen 1 ALICE zsák más színnel.

Ilyesmi bakancstesztelő gép van a HM-ben is. Sajnos nálunk az volt a hiba és még talán ma is,hogy csak ezen kell átmennie a bakancsoknak,hogy rendszeresítésre kerülhessenek. Pedig ez nagyon más,mint az ember lábán csavarodva,dörzsölve,nyúzva,ázottan,sárosan.

A CEMEL védőmellény ugyan azt az egymásra rálógó több lapos megoldást -pikkelyes- alkalmazza,mint az oroszok egyes mellényei Afganisztánban.

recon71 2017.05.31. 15:15:35

@Combat Gear Admin: Én Vietnamban a helikopterek személyzetén,géppuskásain láttam nagyon hasonlóan kinéző,működésű védőmellényeket:

www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:x920gn56z

www.cybermodeler.com/hobby/kits/dml/images/dml_3311_title.jpg

Csak azokon volt 1 plusz mell zseb. Tudom,hogy makett ez is,de máshol nem találni róluk ilyen jó képet.

Kullancs1983 2017.05.31. 18:42:47

@delta81: Én is hallottam ezeregy verziót, az új orosz csodafegyvertől a mikrohullámú sütőig. :D De itt van a már említett dokumentumfilm:
www.youtube.com/watch?v=SEpkPPI2FGA
Elmeséli az egészet, de nincs kedvem annyit fordítani, a lényeg 4:10-kor:
Volt bármilyen módosítás a radaron?
-Nem, nem volt.

camilló 2017.05.31. 18:44:50

@Kullancs1983: Teszek Neked ide egy idézetet egy általam és sokak által sokra tartott embertől. Tudod a kommunista eszmék válaszként születtek a kapitalizmus igazságtalanságaira. "Ne rettegjünk a régi igazságoktól.

Akkor se, ha némelyek fölhúzzák az orrukat.

Ami megfejtendő: a rejtély, hogy miképpen lehet rávenni óriási társadalmi csoportokat, hogy saját – könnyen kibetűzhető – érdekeik ellen cselekedjenek, méghozzá izzó lelkesedéssel.

Hogyan lehetséges, hogy elnyomottak akár az életüket áldozzák érte, hogy súlyosabban elnyomják őket; hogy kizsákmányoltak szót emeljenek érte, hogy gyalázatosabban zsákmányolják ki őket, mint korábban.A modern kapitalista társadalmakban az uralkodó osztály és az államszervezet ezt nem pusztán manipulációval, ideológiai megtévesztéssel éri el; ez ugyan szükséges, de nem elégséges. Valóságos konfliktusokat és érdekellentéteket kell valóságos – olykor lényegesebb – konfliktusokkal és érdekellentétekkel szembeállítani."
Összefoglalva: lehet hivatkozni kommunista eszmékre, és úgy elkövetni bűnöket, de azok már nem kommunista tettek, mert automatikusan megszűnik kommunistának lenni az, aki nem a gyengéket, az elesetteket, a munkásokat védi, és a munkásokat Marxi értelemben értem! ha nem tudod Marx kit tekint munkásnak ajánlom figyelmedbe a Kommunista kiáltvány című brossúrát:)

camilló 2017.05.31. 18:46:44

@delta81: Nem csak az Aranysasban volt, hanem a Haditechnikában és a Regimentben is írtak erről a témáról. Nem vagyok rendszerező típus és így elég nehéz megtalálni a kérdéses példányokat. Az én jugó "kapcsolatom" is több gépről beszélt...

camilló 2017.05.31. 18:50:06

@joni firpo: Amire én hívtam fel a figyelmed (65M egyenruházat "korszerűsítése") ott ha tetszik, ha nem az anyagiak miatt lett egyszerűsítve a ruha. Ezért ajánlottam, hogy olvass korabeli beszédeket és nézd meg, miről beszéltek az egykori politikai döntéshozók. Ha ez elfogultság, akkor vállalom! Szívesen adok Neked anyagot ebben a kérdésben, rengeteg érdekes tényt lehet megtudni belőlük!

Kullancs1983 2017.05.31. 20:08:05

@camilló: Ezt akkor vehetem nemnek? :) Egyébiránt ajánlom neked is amit delta81-nek írtam. Akkor is ha az Aranysas meg a Haditechnika fölhúzza az orrát. :)

recon71 2017.05.31. 21:36:23

@camilló: Mennyire emlékeztet ez engem a rendszerváltás előtti időkre! Mennyire várta mindenki az új tulajdonosokat! :D
Aztán amikor kiderült,hogy a pénz nem lesz több csak a munka,már akinek lesz egyáltalán,meg többet se a megszokott lazsálás,se kényelmes tempó,se lopás,csak eszeveszett kimerítő biorobot hajtás miközben üvöltöznek a főnökök,jött a letargia,meg a magukat elsíró munkások,hogy ők nem erre számítottak. :D

recon71 2017.05.31. 21:42:05

@Kullancs1983: Ez szerint meg azt mondta Dani ezredes:

"Korábban 10 évig tanulmányoztam a lopakodó vadászgépeket. Nem fért a fejembe, hogy ezeket nem látja a radar. Végül találtam egy egyszerű megoldást. A radarokon egy kis módosítást hajtottunk végre, így felderíthetővé váltak a gépek. A vezérkar nem volt nyitott az újításra, így tisztjeimmel titokban végeztük el a változtatást."

Nem lehet,hogy a szerb TV-ben ilyenekről nem volt szabad beszélni? Csak mert a MH-nél sem volt szabad beszélni 1 csomó mindenről,ha nem akartál magadnak bajt.

A teljes cikk: srbija.blog.hu/2009/04/11/a_szekely_aki_legyozte_amerikat

recon71 2017.05.31. 22:04:38

Ebben viszont azt írják amit korábban én is írtam:

"Dani Zoltán arra gondolt, hogy a régi, méteres hullámhossztartományban müködő radarokkal talán lehetne valamilyen eredményt elérni. Ezek elvileg elavultnak számítottak, de még több típusuk is üzemben állt"

"A NATO egyik komoly hiányossága volt, hogy ezekkel az "elavult" rendszerekkel nem számoltak"

"19 óra 50 perckor a Dani Zoltán által kidolgozott újítást a felsőbb utasítás ellenére ugyancsak bekapcsolták."

A teljes cikk: www.jetfly.hu/regi-jetfly/5824-mitoszrombolo

Egyre inkább azt gondolom,hogy a szerb TV-ben csak nem mondhatott mást.

Kullancs1983 2017.05.31. 22:14:27

@gyula0910: Ő is, és az egykori tisztjei is nyilatkoznak. Nem volt semmilyen változtatás és elmeséli, hogy félreértés volt az egész, csak nincs kedvem lefordítani. Ha a korábbi tévés szerepléseiért, mikor még azt mondta belenyúltak a rendszerbe, nem vették elő, akkor tíz évvel a történtek után, nyugdíjasként még annyira se fogják.

recon71 2017.05.31. 22:28:04

@Kullancs1983: Nem tudom,én csak elolvastam most is hirtelen amit tudtam,és azok alapján és a tapasztalataim alapján inkább hiszek ezeknek a cikkeknek. Túl sokszor találkoztam már azzal,hogy a nemzeti büszkeség miatt vagy szükségből valaki letagad valamikor valamit. Talán mert,ha beismerné Dani ezredes,akkor az elég sok szerb politikusra és vezetőre vetne nagyon rossz fényt,mivel a cikkek alapján szigorúan meg is tiltották ennek az újításnak a használatát. Ha nem tiltják meg,akkor elég sok szerb élet megmenekülhetett volna.

recon71 2017.05.31. 22:33:24

@Kullancs1983: Gondoljunk Clintonra! Az egész világ előtt letagadta Mónikát,mert akkor ahhoz fűződött az érdeke. :D

A saját tapasztalatomból meg olyanokat tudok,ahol a karrierjük érdekében változtatták meg egyesek a véleményüket. Vagy egyenest letagadták azt,amit velem együtt láttak.

Kullancs1983 2017.05.31. 23:13:00

@gyula0910: Annyira tudtam hogy ez lesz... Szerinted csak magyar újságoknak nyilatkozott, szerbeknek nem? Vagy az nem számít, csak a tévé? Keressek esetleg olyan videót, ahol a szerb tévében mondja, hogy belenyúltak a rendszerbe? De gondolom arra is volna ötleted hogy miért van... Elmeséli szépen, hogy félreértés volt, ezt a tisztjei is alátámasztják. Ha te ezekután nem hiszed el, mert nem akarod, az a te dolgod, de gondolom jó szokásod szerint írsz vagy nyolc kommentet, hogy nem is úgy volt, vagy ha igen akkor sem, mert. Pfej.

recon71 2017.05.31. 23:44:32

@Kullancs1983: Mit vársz tőlem,hogy hazudjam azt,hogy jobban hiszek a TV-s riportnak (azok után amennyi hazugság derült már ki idővel a világban),mint azoknak amik le is írják konkrétan a megoldás miben létét és a lelövés konkrét részletes történéseit?

De ezen nem kell összeveszni,te inkább ezeknek hiszel,én meg azoknak és kész. Az meg mindenkinek a magánügye,hogy neki melyik források tűnnek az igaznak!

Azon meg nem kell megsértődni,ha valaki rákeres a témára,mert ő is máshogy emlékszik és az eset tisztázása érdekében még neked ellentmondó forrásokat is megjelöl!

Kullancs1983 2017.05.31. 23:57:51

@gyula0910: Jó. Légy szives jelölj meg nekem ellentmondó forrásokat, de csak olyat ami frissebb mint ez az interjú. Figyelem, a forrás legyen 2010-nél újabb keletű, vagyis egy 2015-ös cikk, ami egy 2005-ös interjúból idéz, nem az! Mert mint mondtam hallottam én is elég sok verziót az orosz csodafegyvertől az időjárási radarig, és vannak akik a mai napig abban hisznek (hiszen annyi hazugság derült már ki idővel a világban) de ezzel az erővel Bill Clinton ártatlanságában is hihetsz, mert sok helyen elmondta hogy nem Monicázott és biztos találnál valami megbízható forrást (hisz mindenkinek a magánügye hogy neki melyik források tűnnek az igaznak). Csak azért kiröhögnek, ilyesmiért meg még te érezheted magad üldözött zseninek. Pfej.

recon71 2017.06.01. 00:22:34

@Kullancs1983: Szerinted minél több év múlik el 1 esemény óta,annál igazabb lesz róla amit állítanak,mint az események közelében születettek? Na ez is a különbség köztünk,hogy én meg pont a korábbi forrásoknak hiszek inkább,mint azoknak amiket az évek alatt különböző érdekek befolyásolhatnak.

De,mint én is írtam,szerintem is "mindenkinek a magánügye hogy neki melyik források tűnnek az igaznak".

És megjegyzem,én már ezzel egyszer lezártam,nem én folytattam tovább.

Kullancs1983 2017.06.01. 00:33:07

@gyula0910: Esetleg kerülhetnek elő új információk? Itt konkrétan ez történt, csak te nem vagy hajlandó elhinni, inkább gyártasz valami hülye elméletet. Gondolom nehezen dolgozod föl az öregedés folyamatát, és nem szeretsz új információkkal szembesülni, amik kikezdik a biztosnak hitt tudásodat, dehát ez van, az élet bizony kegyetlen. :)

recon71 2017.06.01. 00:41:32

@Kullancs1983: Így igaz,nem tudom elhinni. Nem tudta Dani ezredes akkor,hogy mit csinál? Most tudta meg,hogy nem is azt csinálta?
Kezdek aggódni,hogy 1 ilyen semmiség miatt agyvérzést kapsz,akkor mit csinálhatsz,ha komoly valami? :D

És még én nem tudom lezárni? :D

Kullancs1983 2017.06.01. 01:30:43

@gyula0910: D.Z. a filmben, 0:50-től:
"Én úgy gondoltam, hogy a frekvencián (lambda 1) kellene valahogy változtatni. A frekvencia, amit én mindenféle adatok alapján kiszámoltam 156 MHz körül volt. Beszéltem fenesetudja úrral aki figyelmeztetett, hogy nekünk nem szabad megváltoztatni a frekvenciát. Mondtam hogy tudom, minden frekvenciakulcs nálam van egy szigorúan őrzött borítékban, rajta van a pecsét hogy szigorúan bizalmas katonai titok, és nem szabad semmit bántani. Voltak már problémák a P-18-as radar néhány alkatrészével, és fenesetudja úr elintézte hogy elvégezzék rajta a javításokat. Egy beszélgetés során megkérdeztem tőle, megoldottad-e amit meg kellett oldani? Persze, megoldotta. Én a frekvenciára gondoltam ezalatt, kérdeztem is miért nem irattad alá velem? Nem, azt mondta nem kell semmit aláírni. Kiderült, hogy én a frekvencia átállítására gondoltam, ő viszont az alkatrészek kijavítására. A végén kiderült, hogy ő nem változtatott semmit, hanem a mi lambda 1-ünk, a legalacsonyabb frekvencia, nagyon közel van a kiszámolt frekvenciához."
Ráadásul a többi tiszt is elmondja, hogy nem volt semmilyen változtatás, pedig talán tudták volna... De ilyesmiről nem beszélgettek annakidején, csak mikor már nyugdíjba mentek. Ha már úgy szereted a személyes példákat, veled nem fordult elő, hogy biztos voltál valamiben, aztán pár év múlva hallottál valamiről, amit akkor nem tudtál? Na mindegy, igazából én vagyok a hülye hogy szóbaállok veled, legközelebb inkább megpróbálok sajtreszelővel rejszolni, biztos kellemesebb időtöltés.

recon71 2017.06.01. 02:02:10

@Kullancs1983: És én nem tudom lezárni? :D

Erre most jöttek rá annyi év után? Ez már meggyőzőbb érv,mint a korommal igazolni valamit. :D De nekem még mindig inkább tűnik kitalálmánynak,hogy valakikről lemossák a felelősséget,mint a többi írás. Durvább megoldásokat is említhetnék erre a MH-ből. De mindenkinek joga azt tartani hihetőbbnek amit gondol.

És én is remélem,hogy legközelebb inkább a sajtreszelőt választod! :D

Kullancs1983 2017.06.01. 08:30:34

@gyula0910: Hol is írtad hogy befejezed, hm? És igen, nyugdíjba vonulás után derült ki, addig nem beszélgettek róla. Olvasol is vagy csak írsz? Mindenkinek joga van hülyének lenni, és te gyakran élsz is ezzel a jogoddal, de mivel én kedves vagyok és segítőkész, próbálom megkönnyíteni neked az új információk feldolgozását, hogy ne mindig a tíz-húsz éves ködös emlékeidre meg kitalációidra kelljen hagyatkoznod. Szép tőlem, tudom. És nem várok érte köszönetet, mert tőled hiába is, de nem baj. Ez is olyasfajta jócselekedet mint átkisérni egy vak öregembert a zebrán, vagy megetetni egy kóbor kutyát...

joni firpo 2017.06.01. 11:58:51

@camilló:

"... ott ha tetszik, ha nem az anyagiak miatt lett egyszerűsítve a ruha." - magyarul az államszocializmus kapitalista elveket alkalmazott. Csak akkor nem igazán világos, hogy mitől is volt annyira jó és szép az a kádári időszak? Ugyanazt csinálták, mint amit ma is csinálnak, talán a szakértelem volt több, az eltérő szervezeti struktúrák miatt.

"Ezért ajánlottam, hogy olvass korabeli beszédeket és nézd meg, miről beszéltek az egykori politikai döntéshozók." - Nekem az rémlik, hogy egyfolytában a szocialista ipar nagyszerűségéről és a Néphadsereg kiválóságáról beszéltek. Nem emlékszem olyan stratégiai iránymutatásra, ahol katonai vezetők arról beszéltek volna, hogy a jövőben azért lesz ócskább a katonák ruházata, hogy ezzel pénzt spóroljanak. Mindenütt a "korszerű eljárásokról" a "modern anyagokról és technológiákról" az "összfegyvernemi harc korszerű eszközökkel történő megvívásáról" hadováltak ...

A Marx-kérdéshez pedig csak annyit, hogy egy hithű marxistával nincs értelme erről a kérdésről vitatkozni, ez ugyanannyira értelmetlen, mint egy Isten-vita ateisták és hívők között. A kommunizmusra lehet utópiaként tekinteni, de ilyen alapon Campanella Napállamát, vagy Morus Utópiáját is megpróbálhatnánk megvalósítani, aztán azt mondhatnánk, hogy nem az elmélet a hibás, hanem a gyakorlat.
Ha már elmélet, személyesen nekem az anarchoszindikalizmus sokkal szimpatikusabb a marxizmusnál, ami egy alapvetően elhibázott nézetrendszer, nem csak arról van szó, hogy a követői rontották el. Ettől még lehetnek zseniális meglátásai a kapitalizmus hibáival kapcsolatban, de ő sem tudott semmi jobbat kitalálni helyette. Személyes példájával pedig végképp hitelesen mutatta az utat az elnyomott proletároknak: soha életében nem dolgozott, Londonban Engels pénzén élt, aki egész véletlenül munkások kizsákmányolásával szerzett vagyont...

joni firpo 2017.06.01. 12:07:09

De, hogy visszatérjünk az eredeti témához, egy mai érdekesség a Natick-fotókból:

www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:zk51zt97p

Ugrófelszerelés Stinger-rel ... egy élmény lehetett ejtőernyős ugrást végrehajtani egy rakétavetővel a hónod alatt :-)

recon71 2017.06.01. 14:10:14

@Kullancs1983: Kedves fiatal barátom,ha már te is akkora kort megérsz,mint én,el tudod -remélhetőleg- majd dönteni,hogy melyik fél a hülye,mert most még tévedésben élsz! :D

Tudod,azzal,hogy mindenkinek joga van azt a verziót elhinni,ami hihetőbb,értelmesebb embereknél már nem vitát gerjeszt,hanem lezárja azt! ;)

És ha már annyi évet megérsz,mint én,és annyiszor elolvasod,meghallgatod,mindenféle tudományos helyen is,hogy Dani ezredes megoldása miért volt zseniális és neki mitől sikerülhetett,míg másoknak meg nem,meg annyiszor tudományosan elmagyarázzák,hogy átállítás nélkül ez miért nem sikerülhetett volna,akkor ez az érdekes visszavonó vallomás már kevésbé tűnhet meggyőzőnek.

Ha már a koromon élcelődtél,betudom a naivitásod a fiatalságodnak,akkor még én is az voltam (sajnos a kulturálatlanságra az sem mentség). Ha ezt a kort megéred,majd arra te is el tudod majd -remélem- dönteni,hogy mikor nem állítanak nagyobb eséllyel igazat. És arra -talán- azt is tudod majd,hogy akinek meghaladja a képességeit,hogy sértegetés nélkül elmagyarázzon valamit,az soha nincs veled 1 szellemi és erkölcsi szinten.

recon71 2017.06.01. 14:18:18

@joni firpo: Gondolom elugrás után leengedték kötélen maguk alá a rakétavetőt is,mint ahogy a hátizsákokat is szokták.

Kullancs1983 2017.06.01. 22:33:48

@gyula0910: Nem vagyok a barátod. Csak azért csöpögtetem a tudás vizét a fejedben lévő sivatagba, mert javíthatatlan idealista vagyok. Ez van gyuszinyuszi. :) A többit inkább hagyjuk, én elhiszem hogy most nagyon komoly és bölcs akartál lenni, de nem az én kedvenc sportom hogy presztízsokokból égessem itt magam.

recon71 2017.06.01. 22:55:36

@Kullancs1983: "akinek meghaladja a képességeit,hogy sértegetés nélkül elmagyarázzon valamit,az soha nincs veled 1 szellemi és erkölcsi szinten"

Szóval Kulikám,akinek még ennek az értelmezése is meghaladja a képességeit,az ne beszéljen arról,hogy kinek a fejében van sivatag? :D

Mellesleg,ha kimaradsz az oviból,majd tudni fogod már,hogy az ovi után már nagyon-nagyon ciki,ha valakinek csak ebben a stílusban megy.

Az meg külön gyengeelméjűségre vall,ha valaki így sérteget,mert soha nem tudhatod,hogy akit sértegetsz mire képes! ;) Én türelmes vagyok a gyenge elméjűekhez,sőt élvezem alázni őket,de lehet nem mindenki lesz az.
Azt meg senki ne gondolja,hogy lenyomozhatatlan! Egyszer én is lenyomoztam valakit,mert azt hittem azért fenyegettek meg arctalanul,hogy tudjam,hogy háború lesz az érdekeltségeimért. Aztán szétröhögtem magam,amikor megtudtam ki az. :D

Kullancs1983 2017.06.01. 23:36:31

@gyula0910: Nem tudom föltűnt-e, de nem igazán hatnak meg a bölcsességeid. És viszonozhatnám valami olyasmivel, hogy aki meg erőszakkal fenyegetőzik, mert nem futja neki észérvekre, az milyen, de csakazértse fogom. Nyomozz le, verj meg, szerinted utána nem hülyézlek le? Hát, majd meglátjuk, igaz?

recon71 2017.06.02. 00:02:10

@Kullancs1983: Tudom,hogy nem hatnak meg az észérveim,mert ahhoz ész is kell.
Ezt nem bírtam kihagyni,ha már ragaszkodsz ehhez a stílushoz. Ki kell maradni az oviból,hogy eljuthass arra szintre.

Ahhoz meg külön gratulálok,hogy abból,hogy jótanácsként leírtam,hogy nem mindenki olyan türelmes,mint én,abból neked az jött le,hogy megfenyegettelek.
De egyébként utána biztos,hogy soha többet nem hülyéznél le. ;)

Kullancs1983 2017.06.02. 00:07:54

@gyula0910: Ahhoz észérvek kellenének. Az, hogy te nem hiszed el, mert nincs hozzá kedved nem az.
Mostmár ne szívd vissza, ha elkezdted itt a gengsztert játszani csináld csak. és aztán meglátjuk.

recon71 2017.06.02. 00:19:47

@Kullancs1983: Nem játszom a gengsztert,csak vannak élettapasztalataim,amik neked úgy néz ki nincsenek. ;)

És mi nem volt érthető azon,hogy nekem azért kevésbé meggyőző az amire hivatkozol,mert közel sem annyira győzött meg,mint az a sok tudományos magyarázat és riport,amit az évek alatt olvastam,hallottam? Ha a te verziód az igaz,akkor mindenki hülye aki e témában eddig szakértőként írt,mert szerintük a hagyományos radar üzemmóddal ez nem lett volna kivitelezhető,és ez nekem elég hihetetlennek tűnik.

recon71 2017.06.02. 00:26:14

@Kullancs1983: Most őszintén,te miért kapsz agyvérzést attól és lemész kocsmai stílusba,hogy valaki nagyobb esélyt ad annak,hogy a te verziód a nem igaz?
Nekem is agyvérzést kéne kapnom,mert nem azok a hihetőbbek számodra amik nekem?

Kullancs1983 2017.06.02. 00:36:42

@gyula0910: Nem mentem le kocsmai stílusba, nálam ez még visszafogottnak számít. És nem véletlenül szoktam átugrálni amit írsz, idegesít a hülyeség. Én se vagyok egy nagy észkombájn, de aki nálam is hülyébb, az legalább ne kukorékoljon egyfolytában.

recon71 2017.06.02. 00:46:01

@Kullancs1983: Egyetértünk! :D

Én viszont büszke vagyok a szellemi eredményeimre. :D

Ez a rendes stílusod és így szoktál tárgyalgatni mindig? Gondolom te üzleti vagy bírósági ügyekben nem tárgyalgatsz?

De miért nem tudod lezárni azzal,mint értelmes helyeken,hogy te annak hiszel,én meg ennek és kész? Én javaslom most már sokadszor,hogy legyen már ezzel vége,mert se te engem,se én téged nem tudlak meggyőzni.

De azért megkérnélek valamire! Írj már be,hogy javítsák ki ezt az írást,mert ez is az én verziómat taglalja és 2017 márciusi! Velük is cirkuszolj,őket is kezd el sértegetni,mert ők sem a te verziód hirdetik!

Kullancs1983 2017.06.02. 00:54:08

@gyula0910: Pedig nincs mire.
Igen, állítólag kifejezetten nehéz eset vagyok. :D
Azért mert csak. Megfelel a válasz?
A link kimaradt, vagy mi?

recon71 2017.06.02. 00:56:42

@Kullancs1983: A 2017. március 27-ei írás,hogy megtaláld melyik volt az,hogy őket is sértegethesd:

jetplanes.blog.hu/2017/03/27/mitoszrombolo_18_eve_lottek_le_a_lopakodot

Kullancs1983 2017.06.02. 01:10:05

@gyula0910: Túl régi. De szerintem ha utánakeresel ezt a cikket megtalálod még vagy három helyen, legföljebb apróbb változtatások lesznek benne. Gondolom megírta vagy tíz éve, aztán néha közzéteszi, új adatai meg nincsenek mert minek.

recon71 2017.06.02. 01:17:44

@Kullancs1983: A te dokufilmed 2012-es feltöltés,tehát akkor annál régebben keletkezett és szerinted annak a híre ennyi év után sem jutott el a témával foglalkozókhoz,ha hittek neki? De ne kezdjük újra,mert szakmaiból megint kocsmai lesz!

Kullancs1983 2017.06.02. 01:26:02

@gyula0910: 2010-es a dokumentumfilm. És nem jutott el, láthatod. Legközelebb bemásolhatod neki a linket meg a fordítást, hátha csinál egy új interjút. :P

recon71 2017.06.02. 01:32:13

@Kullancs1983: Ezt tedd meg te,hisz te nem hiszel nekik és meggyőzhetitek egymást!

Na ezért zárjuk le,mert te sem bírsz meggyőzni,meg én sem téged,mert én inkább hajlok arra,hogy a riportodban nem mondott igazat,te meg azoknak nem hiszel amiknek én!

Kullancs1983 2017.06.02. 01:41:13

@gyula0910: Nem olvasok már annyit, ezt a blogot is először láttam szerintem. De legyen neked, ha megint ráfutok leugatom.
És bár nem az én riportom, de sokadszorra: éveken át azt mondta, hogy volt újítás. Aztán a 2010-es videóban, immár nyugdíjasként, azt mondja ő is, meg a tisztjei is, hogy semmi nem volt, lefordítottam neked mit mond, miből adódott a félreértés. De nyomjad csak, mint süket az ólajtót...

recon71 2017.06.02. 01:53:11

@Kullancs1983: Én is belinkeltem neked,de te is csak nyomod az ólajtótokat,ezért mondom már sokadszorra,hogy amíg nincs meggyőzőbb infó,addig zárjuk le,mert ezekből egyikünk sem győzi meg a másikat!

Kullancs1983 2017.06.02. 01:55:48

@gyula0910: Ha neked egy Dani Zoltánnal és tisztjeivel készült 2010-es dokumentumfilm nem meggyőzőbb mint egy ki tudja mikori interjú sokadik feldolgozása, hát ez van. Gondolom ugyanígy hiszel Bill Clinton ártatlanságában is. :)

recon71 2017.06.02. 02:05:53

@Kullancs1983: Pont fordítva,ezért sem hiszek a riportnak,meg Clintonról is kiderült,hogy hazudott.

recon71 2017.06.02. 02:14:49

@Jeffrey Spender: Nekem az ami zászlós katonán lévő kabát tűnik magyarosnak,de ehhez nem értek eléggé,hogy ki is jelentsem.

Kullancs1983 2017.06.02. 02:25:50

@gyula0910: Aha, témánál vagyunk. Nem hiszed el, mert csak, és ez neked az észérv. Meg az ezeréves interjú. Emlékszel mikor azt bizonygattad hogy a Galilt valamelyik skandináv ország is rendszeresítette? Mert azt olvastad, és hát csak tudják mit írnak. Aztán kiderült hogy nem igaz, csak tesztelték, de elbukott az FN-el szemben. Na, akkor évekig éltél tévedésben, de aztán megtudtál valami újat. De lehet hogy valaki, aki nem tud róla, a mai napig hirdeti, hogy valami skandinávok rendszeresítették a Galilt, mert tőled azt hallotta, te meg biztos értesz hozzá. És ha teszemazt az orra alá dugnám a linket, hogy nem rendszeresítették, akkor meg kijelentené hogy ez biztos valami antiszemita propaganda, ő meg inkább neked hisz. Okos gyerek lenne, ugye?

recon71 2017.06.02. 02:39:32

@Kullancs1983: És basszus,még mindig nem tudsz leállni? :D Mit szedsz? Hány féle módon zárjam már le vagy búcsúzzak el? :D

Emlékeztetlek,hogy a svéd Galil-ra idéztem is a könyvből,ahol írták amit állítottam! De legyen igazad,mindenki tévedhet,még én is. Egyébként nem csak azt állítottam,hogy gyártottak Galil verziót? Mert ez igaz is,csak nem ez nyert a seregnél:

www.forgottenweapons.com/wp-content/uploads/2014/12/PIC-1.jpg

Ugye tudod,hogy amiket írsz,azok ugyan úgy érvényesek rád is? Nem lehet,hogy most meg te leszel évekig tévedésben,mert nem lehet meggyőzni?

Ha új és meggyőző bizonyítékot tudsz,szerintem ezt már csak akkor van értelme folytatni.

joni firpo 2017.06.02. 07:52:29

@Jeffrey Spender: A divatjamúlt éjszakai álcakabátot viselő fickó a háttérben? :-)
Biztos retro-imádó volt a fickó...

delta81 2017.06.02. 12:42:11

@Kullancs1983: Én -jobb híján, mivel soha nem derül ki, melyik az igaz- elhihetem ezt is, meg a másik verziót is. Igazából tök mindegy, viszont az F-117 ezután elég hamar kivonásra került. Nyilván megvolt az oka. Ahogy annak is megvan az oka, ha valaki az egyik helyen ezt nyilatkozza, a másikon meg amazt. Ilyen a világ. Futtathatjuk itt az eszmét, de remélem az illetékesek azért komolyabb forrásokkal dolgoznak.

Kullancs1983 2017.06.02. 15:24:15

@delta81: Unom már írogatni, de nyugdíjba vonulás után beszélgetett a fenesetudja úrral (Mondta a nevét, csak én nem értettem.) és akkor tudta meg. Ott van a helyettese, meg még egy tiszt, ugyanezt mondják. Tíz évvel később, nyugdíjasként.

@gyula0910: Én határozottan rendszeresítésre emlékszek, de nem fogom megkeresni, mert fogalmam sincs hol kéne. De remek példa mindenesetre, mert ha elolvasnád amit linkeltél, épp azt írja, hogy NEM gyártották! Ahogy én ezt már akkor mondtam, de te persze azóta is hülyeséget beszélsz. A képen szereplő fegyvert a Galil SAR kisebb módosításokkal, de azokat is az IMI gyártotta. A Försvarets Fabriksverk (FFV) azért nevezte át, mert remélte hogy licencben gyárthatja majd, de az FN FNC nyerte a tendert. Ott írja a te forrásodban, el lehet olvasni, de te ehelyett össze-vissza fantáziálsz, aztán hisztizel ha lehülyéznek. Na?

Jeffrey Spender 2017.06.02. 19:16:45

@joni firpo: Igen, emiatt a szabálytalan és idejétmúlt álcakabát miatt, hogy mit keres szolgálatba levő katonán a Digi korszakban, és az amerikaiaknál, nem valami névtelen ország seregénél vagyunk, ahol szabadon ruházkodnak, hanem egy komoly szuperhatalomnál.

@gyula0910: A jobbszélen levő katona Öbölháborús éjjeli álcakabátot visel, nem pedig UCP-s / 3 színű kávés cuccot.

recon71 2017.06.02. 20:28:18

@Kullancs1983: Ennyit hisztizni? És még mindig nem tudsz leállni? :D

Már én sem emlékszem biztosra mit állítottam,de amit állítottam,arra be is másoltam azt amire hivatkoztam,szóval nem magam találtam ki. Ha bebizonyosodott,hogy tévedtem,akkor be is ismertem az biztos,mert én ilyen vagyok!
Erre a legjobb példa amit már többször is felhoztam még magam ellen is,hogy azt írtam,mert 1 narrátor a TV-ben is azt mondta,hogy a vörös barettet is használja az orosz VDV,elkerülendő a kéksapkásokkal való összekeverést. Nem gondoltam volna,hogy 1 elvileg hozzáértő ebben tévedhet. Ebben az esetben is jelezni fogom,ha meg leszek győzve.

Aki nem hülye és tudja,hogy mennyi idős vagyok,annak rá kéne jönnie,hogy én még oroszt tanultam. Szóval angol nyelvű írások elolvasását ne várd már el tőlem! A fordítóval meg általában értelmezhetetlen szöveg szokott kijönni. A magyar nyelvű könyvben,meg az volt.

recon71 2017.06.02. 21:31:58

@Combat Gear Admin: Had kérdezzem már meg,hogy megéri 1-2 gyökér miatt elveszteni értékes embereket?
1-2 gyökér miatt,akik szellemi és erkölcsi szintje,intelligenciája,műveltsége nem éri el azt a szintet,hogy tudja,milyen 1 kulturált vita,hogy hogyan kell értelmes ember módjára hozzászólni? Akikbe még annyi erkölcs sem fejlődött ki,hogy arctalanul marha nagy gerinctelenségre utal sértegetni? Értékesebbek ezek a blognak,mint akiket ezek elijesztenek,akik tényleg hozzá tudnának tenni? Pl. van ismerősöm aki éveket dolgozott Afganisztánban és nagyon-nagyon hozzá tudna tenni,de azt mondja,hogy neki nem ér annyit az egész,hogy "1-2 arctalan gyökér felbosszantsa". De 1 nagyon hozzáértő másik blog író is örökre eltűnt erről a blogról a hozzászólók közül,mert 1 szintén gyökér lehülyézte. Sajnos nem ált neki bebizonyítani az igazát,pedig az volt és nagyon vártam,hanem inkább örökre lelépett. Előbb utóbb a gyökerek elijesztik a maradék értékes embert is.
Ez nem azt jelenti,hogy engem is elijeszt,mert amíg nincs másik ezzel a témával foglalkozó blog,addig én nem megyek. :D De az bosszant,hogy egyre több értelmes hozzáértő embert nem látok már hozzászólni.
Így csak idő kérdése,hogy a szakmaiból kocsmai,az értelmesből agyhalott blog legyen,mert csak azok a hozzászólók maradnak.

Azokat a blogokat nem silányítják le az agyhalottak, ahol azonnal törlik a sértegető és hasonló hozzászólásokat és ha az sem segít,akkor a hozzászólót is.

Kullancs1983 2017.06.02. 22:16:57

@gyula0910: Nem is akarok. :)
Nem emlékszel, de azt biztos, remek. És hiába ismerted be akkor, ha most megint hülyeséget beszélsz. Miért nem mondod, hogy neked nem szimpatikus a forrás, és nem hiszel neki? Ja, mert te magad adtad meg? :D Értem én hogy nem tudsz angolul, de akkor miért nem hiszel annak aki tud?

www.forgottenweapons.com/wp-content/uploads/2014/12/PIC-1.jpg

www.forgottenweapons.com/rifles/ffv-890c/

Kérj meg valakit hogy fordítsa le neked, ha már nekem nem hiszel, aztán leszel szives megjegyezni amit mond, ahelyett hogy fantáziálsz. Hátha megint kérdezem. :P

recon71 2017.06.02. 22:37:53

@Kullancs1983: Bocs,rég volt,de szerintem akkor nem derült még ki amiket most te angolból kiolvastál! Akkor csak az volt a vita,hogy a Galilhoz hány országnak van köze és én írtam a könyvre hivatkozva Svédországot.

Már hallucinálsz is? Mit szedsz? Hol írtam én olyat,hogy nem hiszek a forrásomnak? Mutasd már meg azt a részt! Erre még 1 óvodás szellemi fejlettséget elért ember is képes lenne,ha ott van!

Kullancs1983 2017.06.02. 22:46:24

@gyula0910: Nem rendszeresítés, csak gyártás. Nem gyártás, csak hogy köze van hozzá. Hát persze. És ha hiszel a forrásodnak amit linkeltél, akkor miért mondasz mégis mást? Ez a baj veled látod, ha kiderül hogy tévedtél elkezdesz magyarázkodni, amivel csak magad égeted, aztán meg hisztizel ha szólnak hogy égsz. De folytasd csak, én ráérek. :)

Jeffrey Spender 2017.06.02. 22:55:32

Amikor az amerikaiak, főleg a Szárazföldi Erőknél milliókat szórnak el terepminta "fejlesztésre", meg harcolnak alkalmas terepen, mint Afganisztán, és használnak hasonlóan régi terepmintákat, mint az M81-est és a 3 színű kávét, akkor miért nem tartják még rendszerbe a 6 színű csokit ?

Ahol harcolnak / jelen vannak,nem csak világos árnyalatú homokdűnékből áll, vannak enyhén, vagy nagyon köves/sziklás terültek ahol nem sokra mennek a háromszínű kávéval, oda a hatszínű csoki való.

A spanyolok csórók, súlyos problémákkal küzdenek, mégis a kétféle sivatagi terepminta belefér.

soldiersystems.net/blog1/wp-content/uploads/2010/03/spain_desert.jpg

img01.militaryblog.jp/usr/camouniform/spanish_army_1st_chocolatechip_uniform.JPG

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/BRIPAC_in_Afghanistan_121569.jpg

kepkezelo.com/images/17lhh23xxd9e70b7kgaf.jpg

A "régi" terepmintákat, mint az M81-est és a 3 színű kávét nem csak a különlegesek és a kiképző csapatok viselik, hanem normális egységek is, mint a 25th ID is, UCP-s málhával vegyítve és rontva az összképet.

Szeretnék majd foglalkozni egyenruha gyűjtéssel, ezért is érdekelnek azok.

recon71 2017.06.02. 22:57:55

@Kullancs1983: Hol is az a rész? ;) Én égnék annak a helyében aki nem tudja megmutatni!

Gyengébbek kedvéért azért fogalmazok így,mert véletlenül sem akarok hülyeséget írni úgy mint te.

Látom még mindig nem sikerült értelmezned,de megpróbálom így,hátha így már sikerült,mint 1 óvodásnak. Tudod akkor azt olvastam abban a könyvben és mivel 1 hozzáértő írta -aki mint kiderült még tévedhet- elhittem neki. De mivel most te angolból lefordítottad azt amit belinkeltem,hogy valójában mi volt,ez tűnik a hitelesebbnek. Tehát most ezt jobban elhiszem. Így már érthető? Le kell mennem mindig ezek után majd erre a szintre,ha neked kell írnom?

Kullancs1983 2017.06.02. 23:10:24

@gyula0910: Mit kell mutogatni, nem tudod elolvasni amit írtál? Egyszer már letárgyaltuk, biztos beismerted mert te olyan vagy, és most megint ugyanazt mondod, ugyanúgy új információ az amit már megtudtál a múltkor, és erős a gyanúm, hogy ha egyszer megint lőjön a téma, akkor megint ugyanazt a hülyeséget ismételed majd, ugyanarra a könyvre hivatkozva, mert nem gondoltad volna hogy téved.

recon71 2017.06.02. 23:13:35

@Kullancs1983: És még így sem tud leállni,hogy azt írtam,hogy hiszek neki!!! :D

Komolyan mondom,úgy érzem magam,mintha 1 idegbajos,hisztis,szellemileg visszamaradt óvodással állnék le vitatkozni,aki semmit sem ért meg vagy félreért. :D Óvodásokkal meg csak nem vitatkozom? :D

Nagyon remélem meg tudom állni,hogy többet 1 agyhalott hozzászólását sem olvasom el!!! :)
Pá!

recon71 2017.06.02. 23:15:52

@Jeffrey Spender: Lehet már nincs belőle nekik és pénzbe kerülne újra gyártani még a 6 színű csokit is.

Kullancs1983 2017.06.02. 23:31:02

@gyula0910: Ja, hát nem véletlenül neveznek kullancsnak. :D

Jeffrey Spender 2017.06.03. 01:46:09

@gyula0910: A spanyol és az amerikai 6 színű csoki mennyire térhet el árnyalatra ? Mert csomó terepmintát csomó apróbb variációban nyomnak, 6 színűnél is a közel-keletiek kismillió változatot használnak, de az eredeti amerikai érdekelne.

joni firpo 2017.06.03. 06:13:16

@Jeffrey Spender: Eltér. Ha érdekel teszek föl összehasonlító képeket. Egy amerikai gyűjtő ismerősöm szerint az általad linkelt képen nem a rendszeresített "grid" parka látható, hanem a CGA által is emlegetett kifordítható goretex-felső.

estván 2017.06.03. 09:07:07

@Jeffrey Spender: Még amerikainál is bőven lehetnek színbeli eltérések gyártótól vagy szériától függően... Azon kívül a spanyolnak a szabása is tök más.

Ha gyűjtéssel akarsz foglalkozni, akkor van egy "rossz" hírem: mindenből eredetit kell keresned. A majdnem olyan vagy a nagyon hasonló erre a célra nem jó. :)
Sok szakirodalom-turkálás, a területtel foglalkozókkal kapcsolattartás elengedhetetlen, a tárgyak után járással töltött időről és pénzről nem is beszélve.

Barnigear 2017.06.03. 18:33:25

joni firpo 2017.05.25. 12:52:28
"A valaha volt legviccesebb choco chip klón"
Az attól függ. Szerintem érdemes megnézni ezt a videót, mert lehet hogy más véleményre jutsz.
www.youtube.com/watch?v=34L4hqDrBvo

Jeffrey Spender 2017.06.02. 22:55:32
Miért nincs az amerikaiaknak 6 color desert, és miért van a spanyoloknak sok másikkal együtt?

A camopedián találhatóakat kiegészítve:
A 6 col des egy nagyon régi design, tehát egyben kezdetleges is, és le is szerepelt az öböl háborúban, mint overall desert camouflage, ezért már akkor megjelent a 3col des. Az öbölháború után átadták a 6 col des mintát a szaudiaknak, és ezek szerint a spanyoloknak is. Ugyan ez lett a DPM 4 színű sivatagi verziójával is, amit már a háború időszaka alatt felváltottak a 2 színűvel, mert a környéken már sokan használták.

A spanyoloknak mindig is sokféle mintájuk volt egyszerre (szintén lásd: camopedia), és az új sivatagi mintájuk is csak egy gyors adoptálása az MC design néhány elemének.
Náluk szerintem egységenként vannak saját minták, és nem törekednek egységes mintázatokra, vagy valami ilyesmi lehet az ok.

Gyula vs Kullancs1983:

Lelőttek egy F117-est valahogy. Először azt mondták hogy technikailag oldották meg a problémát (én is így emlékszem), aztán meg -ahogy a szerb riportban is hallható- letagadták ezt (ez nekem újdonság). Én speciel egy olyan riportot láttam, ahol arról volt szó, hogy volt technikai változtatás, vagy trükk, és a háború után a "feltalálónál" többen is érdeklődtek és próbálták tőle megtudni, megvenni (jó sok pénzért), de ő mégsem "adta el".
Ha tényleg van találmánya, de nem akarta eladni, akkor szerintem elege lett a hírnévből, és ez volt a legegyszerűbb megoldás.
De az is lehet hogy nem a találmány a titok hanem valami más (amit ugyanúgy védeni kell), amihez a találmány csak fedősztori.
Igazából 2 dolog van ami szerintem hibádzik erősen: az egyik, hogy 10 éven át tanulmányozta a lopakodót, aminek alapján kitalált valamit. Ugyan mit tanulmányozott, amikor semmi lényegeset nem lehetett róla tudni? Illetve (emlékeim szerint) azt nem említette, hogy az oroszok is érdeklődtek volna a találmánya után, csak nyugatiakról, meg talán egy japánról volt szó. Pedig az oroszokat egy ilyen találmány biztos mindenkinél jobban érdekelte volna.
Hasonlóan érdekes, hogy Apache helikopterek zuhantak le a hadműveletek során, és ekkor derült ki, hogy nem alkalmasak éjszakai bevetésre (vagy valami ilyesmi), és többet nem is próbálkoztak ilyesmivel. Hogy a fenébe lehet, hogy egy ilyen alapvető hiányosság csak ott és akkor derült ki?

Jeffrey Spender 2017.06.03. 19:44:59

@joni firpo:

Igen, szeretnék képeket.

@estván:

Én is alapból eredeti darabokat szerettem volna, M81-nél és a 3 színű kávénál megoldható, mert még gyártja azokat az American Apparel a sereg részére, katonai minőségben, csak a 6 színű csoki problémásabb.

soldiersystems.net/blog1/wp-content/uploads/2015/07/IMG_6404.jpg

www.army.mil/e2/c/images/2015/04/22/390735/original.jpg

kepkezelo.com/images/jqjmetcew4g4u2htpg2y.jpg

kepkezelo.com/images/5ts15ma2egwxjttyluny.jpg

Ezek 2015-ös képek.

Kullancs1983 2017.06.04. 00:34:50

@Barnigear: Szerintem az történt, hogy mikor még újdonságszámba ment, de lehetett már tudni részleteket, akkor mindenki jól megírta a magáét, aztán nem törődött vele többet, mert minek. Ez a videó is 2010-es, de hét év alatt jóformán senkinek nem tűnt föl hogy létezik.
Az ipi-apacsokat tudtommal kihagyták, ami már csak azért is érdekes, mert egy régi kollégám esküdött rá, hogy találkozott vele. :)

recon71 2017.06.04. 23:32:43

@Barnigear: Amit belinkeltem abban elég jól leírja az ötlete lényegét,de számtalan cikkben és hasonlóban is megtették már ugyan ezt. Nem értek hozzá,de amennyiben 1 hozzáértőnek ennyi is elég,akkor nagyon már nem is volt értelme keresni miatta mondjuk az oroszoknak. Akkoriban azt mondták,hogy ezért IS lett elavult az a fajta lopakodó technológia.
Soha nem szabad a fizetés előtt kiadni az információkat! Olyan is volt már,hogy valaki semmit sem kapott,mert előtte elmondott mindent,mielőtt átvette volna a pénzt. Mi is buktunk már milliókat 1 túl sokat beszélő emberünk miatt.

Barnigear 2017.06.05. 14:43:50

@gyula0910:
Én a cikkben sehol nem látom a lokátorral való befogás módszerének leírását, pontosabban a technikai módosításét. nem is volna sok értelme cikkben elkotyogni, ha olyan sokáig titkolta.
Azt látom, hogy az emlékeimtől eltérően, amik TV műsorból vannak, itt nem a technológiai ötlet, hanem a harceljárás, meg a roncs egy darabja után érdeklődtek.
Pedig az lenne a nagyobb süti, ha olyan létezik.
Persze lehet hogy csak egy módszer létezett, aminek az eredményeként adódott egy "lucky shot".
Magyarán kézzelfogható bizonyítékként csak a mítosz létezik.
Inkább csak erre akartam felhívni a figyelmet, minthogy elegendő információ hiányában terméketlen vitába bocsátkozzak.

Inkább azt kérdezném tőled, hogy mit szólsz a Györkösféle társaság és a GRU kooperációjáról?

recon71 2017.06.05. 21:23:06

@Barnigear: Ebben pl. ez van írva,ez 1 hozzáértőnek adhat elég információt,de a lelövés menete is végig le van írva:

"Dani Zoltán arra gondolt, hogy a régi, méteres hullámhossz tartományban működő radarokkal talán lehetne valamilyen eredményt elérni. Ezek elvileg elavultnak számítottak, de még több típusuk is üzemben állt. A Nyeva rakéta osztályok felderítő radarja például ilyen kategóriájú volt, a P-18-as nem is hagyományos értelemben vett radarra, hanem egy rakás egymás mellé állított régi Yagi rendszerű televíziós antennára hasonlított, amelyekkel egykoron tele voltak a háztetők. Ha ennek hullámhossza még nagyobb, azaz frekvenciája alacsonyabb lenne, akkor nagyobb eséllyel verődhetne vissza a „lopakodó” gépekről. Ennek gyakorlati megvalósításához kisebb átalakításra volt szükség. A frekvencia bizonyos határok között szabályozható, ezen túl még néhány kondenzátort is kellett cserélni a radar berendezéseiben."

Egyébként sokszor van az,hogy más-más forrás teljesen mást ír ugyan arról. A történelemben rengeteg ilyen eset van. Lád 56! Én még csak az "ellenforradalmárok" rémtetteit tanultam. Ma meg csak a másik fél rémtetteit tanítják. Ugyan ez volt Vietnamban is. Ha a németek nyerték volna meg a II. vh.-t,akkor az amik fogolymészárlásait ismernénk és nem az övéket.

Megmondom őszintén,nem tudom mi a Györkösféle társaság GRU kooperációja. De érdekel!

Jeffrey Spender 2017.06.05. 23:58:14

Egyszerű homokban is volt JSLIST:

www.protivogas.ru/gal/big/16/7943.jpg

Remélem nem zavar, hogy egyszer már elsütöttem a Severe Clear-es bejegyzésnél.

JSLIST-et mennyire lehet beszerezni ?

Lesz valaha bővebb írás is az amerikai VV ruházatokról ? Azért kérdem, mert 3-félét vettem észre, egyrészes gumit, kétrészes gumit, és az ezernyi színben gyártott JSLIST-eket.

joni firpo 2017.06.06. 12:38:06

@Jeffrey Spender:

kephost.com/image/03gr

kephost.com/image/03gW

Őszintén szólva nagyobb eltérésre emlékeztem. A spanyolok kicsit összenyomták a mintát, az egyes formák is kisebbek lettek.

@Barnigear:

Megnéztem a videót, de nem tudom milyen következtetést vonjak le belőle?
1. A fülöp-szigeteki tervezők zseniálisan adaptálták a sivatagi mintát a dzsungelbe?
2. Véletlenül pont jó ez a mintázat dzsungelszínekben is?
3. Az egész terepszín-tervezés egy nagy humbug, mert a színek változtatásával gyakorlatilag bármi-bárhová jó lehet?
Hasonló (csak épp fordítva) a sivatagi tigriscsíkos minta...

estván 2017.06.06. 20:48:29

@joni firpo: A spanyolok elb@szták a szkennelést. :) Vagy abból indultak ki, hogy az eredeti choco chip tervezése óta minden sivatagban kisebbre koptak a kavicsok?

recon71 2017.06.06. 21:40:15

@joni firpo: "Az egész terepszín-tervezés egy nagy humbug, mert a színek változtatásával gyakorlatilag bármi-bárhová jó lehet?"

Hasonlón már én is sokat gondolkoztam,ugyanis kis mintázatok már pár méterről sem láthatók meg,de általában a nagyok is már pár 10 méterről felismerhetetlenek. Emiatt is működnek a rikító minta elemek is,mint nálunk a rikító sárga anno. Közelről rikít,de pár 10 méterről már csak alakot bont.

@Barnigear: Véletlenül a GRU kooperáció alatt nem azt értetted ami a linkelt írásban is szerepel,hogy kaptak infókat,hogy nagyjából mikor várhatók a NATO gépek? Ebben is szerepel,hogy pl. a reptereket is megfigyelték -mint minden háborúban- és így ki lehetett kalkulálni. Azt,hogy az orosz titkosszolgálat is segítette a szerbeket,az meg a híradásokban is szerepelt.

recon71 2017.06.06. 22:42:01

@joni firpo: @Barnigear: Mégis csak le kellett volna fényképeznem azt a kötélen száradó ruhát amit a héten láttam! Azt hittem tereptarka,aztán amikor közelről megnéztem,akkor derült ki,hogy 1 teljesen civil ruha. Mindenféle nem terep kompatibilis mintázatokból,pl. háromszögekből állt össze a mintázat. 1 teljesen civil ruha volt,rikító színekkel is. De kb. 10 méterről már tereptarkának néztem,mivel az össz szín hatás katonai tereptarka szerű volt,a mintázatok felismerhetetlenek voltak és a rikító elemek pedig láthatatlanok.
A fülöp-szigeteki is hasonlóan működik. Hiába nem oda való a mintázat,ha már pár méterről elmosódik annyira,hogy nem lehet megkülönböztetni az odavalótól. De a svédek egyenes vonalú mintázatai is jól működnek,pedig elvileg az egyenes vonalak feltűnőek. De pár 10 méterről már az sem látszik nagyon.

Ez pedig 1 másik élőben közelről nagyon rikítónak tűnő,mindenki által lefikázott civil tereptarka:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24157172_b6d3cb4a07e95ae8f234843e0397900f_m.jpg

Ami mégis ennyire jól szerepelt terepen:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24144440_d13120ab61f7cf65ed38540fd8ae9c53_xl.jpg

Bonyolult dolgok ezek. Több féle módon is el lehet érni az észrevétlenséget.

Barnigear 2017.06.06. 23:02:32

@joni firpo:

Ez is sivatagi eredetileg, ugye ez vitán felül áll:
file1.npage.de/003632/13/bilder/collection_373.jpg
i38.servimg.com/u/f38/11/28/71/91/hollan11.jpg
Az egész mintatervezés nyilván humbug azoknak, akik nem konyítanak hozzá, ebben nyilván egyetértünk.
----
A kétféle 6 des col-ból nekem is van, tehát ismerős a különbség, de mindkettő amerikai. A korábbi a kisebb formákból álló, nyilván azt vették át a spanyolok az ERDL-el együtt, ami a '80-as évek elején még gyakoribban volt látható a WL-nél.

joni firpo 2017.06.07. 13:40:36

@Barnigear: "Some surviving examples of the pattern illustrate slight differences in the size and percentage of black shown in the "chip" or "rock" elements, suggesting that the pattern was modified slightly at some early stage in its design." - írja a Camopedia. A spanyol változatnál viszont a teljes mintázat méretét lecsökkentették, nem csak a "szikla"-formákat változtatták. Bizonyítékul, hogy nem csak az ujjamból szoptam a dolgot idézném itt is a Camopediát: "The design chosen was the original US six-color pattern of black & white "chips" over medium brown, light brown & tan shapes on a sandy background, but reduced by approximately 20%."
Illetve a közben eltelt idő sem valószínűsítette volna, hogy a spanyolok "maradék" USA anyagból gyártották volna a "choco chip" ruháikat. Az pedig erősen kérdéses, bár nem elképzelhetetlen, hogy a 80-as évek elején átvett ERDL-el együtt jött volna, aztán 8-10 évig pihentették egy hűtőszekrényben?

A holland minta is egy sivatagi "dzsungelizációja", de akkor most miről van szó? Csak egyes mintázatok változtathatók, vagy mindegyik? Csak a színek számítanak? A fülöp-szigetekire visszatérve: az eredeti sivatagi mintán a "kavicsok" fontos szerepet kaptak a mintázatban (ez képezte később a kritika alapvető érvét, hiszen a többi szín és forma nagyjából maradt), a dzsungel-változatnál - szerintem legalábbis - a kavicsok már csak "dísznek" maradtak ott, valós funkciójuk nem volt.

Jeffrey Spender 2017.06.18. 20:26:19

Izraelben is használnak 6 színű csokit:

www.isayeret.com/content/gear/tactical/uniforms.shtml

Lesz majd bejegyzés a szovjet-oroszok Afganisztáni háborús cuccairól is ?

Gyűjtést illetően azok is érdekelnének, hogy gyártanak-e még Afgánkát, akkor a KLMK-t és variánsait mire nyomták, és a TTsKO-t is mire nyomták ?

joni firpo 2017.06.19. 13:52:30

@Jeffrey Spender: Most már csak másolatokat gyártanak, lévén az orosz hadsereg már nem használja.
KLMK-t egy- és kétrészes álcaruhára nyomták, illetve a KZS kétrészes álcaruhára is ugyanazt a mintázatot nyomták, csak az nem volt kifordítható, "cserébe" sokkal többfajta variánst gyártottak belőle.
TTsKO-ból tudtommal csak kétrészes gyakorlóruhát csináltak (meg a téli változatát persze).
De ezeket most már csak akkor kezdd el gyűjteni, ha jól ki vagy bélelve zsetonnal ... egyre drágábbak az afganisztáni háborús cuccok.

estván 2017.06.19. 18:08:57

@Jeffrey Spender: Miért gyártanának? :D Közel 30 éve lezárult sztori...

A gyűjtés klasszikus értelemben az eredeti tárgyakra, eszközökre való "vadászatot" jelenti. Tehát ha berendelsz innen-onnan változatos minőségű és pontosságú másolatokat, az nem gyűjtés, csak vásárlás.

Érdemes egyébként a gyűjtési területedet minél szűkebben meghatározni már csak anyagi okokból is, illetve annak érdekében, hogy minél hamarabb összeálljon legalább egy komplett cucc.

Jeffrey Spender 2017.06.19. 22:25:04

@joni firpo:

A wikin ezt találtam:

"Today the Afghanka design uniform is still in use by Russia, Ukraine, Kazakhstan, Lithuania, Belarus and Georgia."

Kullancs1983 2017.06.20. 00:54:59

@Jeffrey Spender: Tudod mit jelent a "design" kifejezés?


süti beállítások módosítása