Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Lopott Bátorság

2014.07.29. 08:00 :: Combat Gear Admin

firstphoto.jpg

A katonai szolgálat nem csak áldozatokkal jár, hanem bizony kedvezményekkel és előjogokkal is. Az államokban például az egyenruhásokat több tucat írott és íratlan előjog is megilleti.

Például akár ingyenes utazás lehetősége, kedvezményes menük az éttermeknél, szintén kedvezményes vásárlási lehetőség fegyver boltokban vagy a számtalan katonai felszereléseket árusító boltokban és a nagyobb gyártóknál is.

IMG_5688.jpgÉs nem utolsó sorban ott vannak azok a civilek is, akik az utcán katonát látva megköszönik a szolgálatát, előre engedik egy sorban esetleg, vagy bármilyen egyéb módon megajándékozzák és támogatják.

A mérleg másik nyelvén ott vannak azok a negatív példák, amikor egyenruhásokat támadtak meg, például Németországban is, vagy csak kötözködni próbáltak velük.

earring.jpgLátható tehát, hogy a egyenruhát viselve az ember még akár jól is járhat, és sokkal könnyebbé válhat az élete. Természetesen abban az esetben ha nem kell valójában szolgálnia és esetleg meghalnia is.

Ennek következtében az utóbbi időben mintha megszaporodott volna az "ál katonák" száma, akik sok esetben bűncselekményt követnek el mikor a nagy nyilvánosság előtt mutatkoznak katonai egyenruhában, állomány jelzővel és különféle kitüntetéssel.

DSCN3043.jpgErről egyébként a 2013-as Stolen Valor Act rendelkezik, amely felsorolja mely esetekben követ el valaki bűncselekményt. Ezt előzte meg a 2005-ös, tehát látható, hogy a törvényalkotó reagált a megszaporodó csalásokra.

fakesgm-1.jpgA katonai egyenruhával és előjogokkal ilyen módon visszaélők három csoportra oszthatók. Az első ránézésre veszélytelenebb, míg a második kifejezetten káros. Természetesen a veteránokra és az aktív állományra mindkettő sértő.

Az első csoportba olyan mentális vagy szociális problémákkal küzdők tartoznak, akik általában egy egyenruhát beszerezve próbálnak a figyelem középpontjába kerülni, barátnőhöz jutni esetleg az emberek elismerését ilyen módon kivívni.

Capture2.pngŐk főleg Facebook profilokon, társkeresőkön keresztül érhetők tetten, de nem ritka az sem, hogy a nyílt utcán mászkálnak gyakorló ruházatba, esetleg temetésekre járnak, és ekkor azért egy veteránnak szemet szúrnak.

melvin.jpgKönnyű felismerni őket, bár van aki megpróbál minden egyes apró részletre odafigyelni, de alapvetően vagy hatalmas és ordító hibákat követnek el, például színes felvarrókat tesznek nem megfelelő helyekre és a nem megfelelő ruházatra, vagy nagyon gyanús, hogy egy szakmunkás bajuszos, 60 kilós, 19 éves forma srác, hogy szolgálhatott 3 turnust le, és miként végezhetett el annyi kurzust. Ez ugyanis kiolvasható a felvarrókból.

A második csoportba olyan aktív vagy már nem aktív katonák tartoznak, akik általuk nem elvégzett kurzusok felvarróit viselik Ők általában elbuktak a teszteken, mégis úgy gondolják kiérdemelték a felvarrót és jogtalanul viselik. Amilyen amatőrök erről még fotó is készül, és ezt ki is teszik.

1528000_10101667389589900_837343247_n.jpgA harmadik csoport a legrosszabb, ők ugyanis nem elég, hogy különféle mentálhigéniés problémákkal küzdenek, még ezen felül különféle előnyök és javak megszerzésére is felhasználják az egyenruhát.

Vannak közöttük "egyszerű" csalók, akik katonának adják ki magukat és edző termet nyitnak, vagy a veteránoknak járó juttatásokat próbálják meg elsikkasztani, esetleg másként az emberek jóindulatát kihasználva szereznek pénzt.

Aztán ott vannak azok politikusok is, akik a jelölésükhöz "zuppálnak" be és adják ki magukat zöldsapkásnak vagy veteránnak, miközben az államok területét nem hagyták el soha. Ők általában megbuknak elég gyorsan, lévén a választók között nem egy és nem két katona van.

934692_10201825276456538_95330190_n.jpgEzek a "tab"-ek, kitüntetések, kitűzők és érdemrendek egyébként valóban nagyon jól néznek ki, és rendkívül szuper hősnek érezheti magát bennük az ember. A probléma azonban az, hogy ezek az ilyen emberek számára pusztán egyszerű fém és vászon darabok.

Dougoptimized.jpgKifejezetten utálom ide haza is látni ha valaki olyan felvarrót visel amihez semmi köze sincs. És van ilyenből itt is, példa ként olyanokat tudnék említeni, akik légiósnak adták ki magukat, de nagyon hamar kiderült, hogy semmi közük nem volt a légióhoz.

A "tab"-ek számomra például elég súlyosak, kis méretük ellenére, mert úgy gondolom nem kevés munka, kitartás és elhivatottság van bennük, aminek noha materiális értelemben nem mérhető a tömege, de mégis iszonyatos súlyt kölcsönöznek azoknak a kis szövet darabkáknak.

Silverstar.pngEnnél fogva a rendfokozati jelzések, vagy az érdemrendek hasonló elbírálás alá esnek, és nem is értem miért csinál ilyet valaki, főleg ha elméletileg mélységesen tiszteli ezt a szakmát. Még játékból sem.

Végezetül még annyit lehet elmondani ezekről a "phony soldier"-ekről, hogy kifejezetten üldözik őket az államokban, és több oldal is segédkezik a lebuktatásukban, majd felteszi a rendőrségi képüket is.

 

http://www.stolenvalor.com/index.cfm

http://guardianofvalor.com



90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr846551427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Légionnaire 2014.07.29. 08:22:05

Hazai viszonylatban ugyanez ment 2006 után. Pát hónapra októberre megszaporodtak azok a rendőrök, akik állításuk szerint megállították a T34-est és kiszedték a vezetőt. Én személyesen vagy 20-al beszéltem és mind más egységtől/alegységtől voltak, sokuk olyannál, amelyik az adott időben mégcsak a környéken se volt. Ezeknek az embereknek aztán azt mondtam, hogy "Te nem lehettél, mert én voltam." A legtöbb bevette a blöfföt és elszégyellte magát.

Légionnaire 2014.07.29. 12:17:46

Sem cáfolni sem megerősíteni nem tudom, egy biztos, hogy megállt és a legénység ki lett véve. A bevetési csoport nem foglalkozott az üzemanygszinttel, de ment a gondolkodás előtte, hogy RPG vagy nem RPG legyen a megoldás. A vízágyú beállt elé, hozzáteszem nem értem miért, mert esélye nem lett volna. Úgyhogy nekem ebben az esetben a finn módszer vagy az RPG jutna eszembe.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.29. 13:01:56

@Légionnaire: Legalább egy gesztus a vízágyú részéről :) Azért . A papa azt mondta, csak ráakart ijeszteni a rendőrökre. Hát sikerült :)

Mondjuk RPG nem tudom volt e a közelbe, de a molotov koktél se lett volna egyszerű. Befüstölni meg hülyeség lett volna, mert akkor aztán végkép nem lát semmit, és azért üt el embereket.

I_Isti 2014.07.29. 13:15:29

Hú, de jó, hogy leállt...

Légionnaire 2014.07.29. 13:43:49

Az RPG a laktanyában volt. Rá is kérdeztek, mennyi idő alatt hoznák ki. Szakszerű molotovot valóban nem lehet gyorsan összhozni, de egy benzinbomba már egyszerűbb talán. Azzal persze a legénységet kell célbavenni, mert a motorban sok kár nem tenne.

recon71 2014.07.29. 16:11:19

Visszatérve az eredeti témához annyit tennék hozzá,hogy kaptam 1 ex légiós haveromtól 1 komplett ruhát,de nincs pofám hordani az 1. ezredes pólót az öltözetből. Nem voltam légiós,nem érdemeltem ki,hogy abban menősködjek.
Viszont van olyan ismerősöm aki a face képei közé afganisztáni képet is kirakott és mikor kérdik,hogy kemény volt e kint,nem azt válaszolja,hogy nem is volt kint.

Ezen a tankmegállításon én is elgondolkozta. Olajat önteni a lánc alá? Állítólag ez is bevált anno.

Légionnaire 2014.07.29. 16:49:14

Még az 56-os eseményeket megjárt veteránok említették a "perzsa szőnyeg" nevezetű taktikát, hogy kockaköveket szórtak le az útra, amin nem tudott a páncélos áthaladni.

Légionnaire 2014.07.29. 17:05:52

Egyébként a képeket nézve ezek a szobarambók, tényleg nagyon hülyék. A legtöbb karácsonyfásítja magát minden létező tab-el meg kitüntetéssel, hogy a komplett második világháborús szovjet tábornoki karnak együtt nem volt annyi, mint egy ilyennek. Nem gynús nekik, hogy a legtöbb talpas kato0na nem így néz ki?

Oniwaban 2014.07.29. 17:54:04

Még jó hogy nem hozták ki, lehet hogy a Baranya megyei kollégákból csak vagdalthús lett volna...

feriboi 2014.07.29. 18:27:18

Csak kérdezem, hogy felülről a nyolcadik srácnál (asszem SSG) mi a baj, meg honnan tudod hogy ő is szobarambó? A legfelső az egy infantry combat badge, aztán egy herkis fagyi, majd egy kopteres.

feriboi 2014.07.29. 18:29:37

Szóval ezzel csak azt akartam sugallni, hogy egyik sem tanfolyam, vagy kurzus :)

Légionnaire 2014.07.29. 18:46:28

Na az a faszi elég hitelesnek tűnik, de attól még lehet csaló, csak van esze hozzá elég.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.29. 19:13:57

@feriboi: Ő valóban katona volt, de emlékeim szerint a CIB-et (Combat Infantry Badge) -et viseli jogtalanul, illetve azt terjesztette, hogy kétszer megsebesült, hős, és PTSD-je meg TBI-ja van. Ő indította el a Ruck for Warriors-t, majd bezsebelt némi pénzt és olyan dolgokra tartott igényt amik őt nem illették meg.

A valóság pedig az volt, hogy Kuvaitot soha nem hagyta el, tolvaj volt mert lopkodta a társai felszereléseit, majd gyógyszerre ivott és emiatt korházba került, kivonták Kuvaitból és leszerelték. Soha nem volt a dróton kívül.

bazsazsaru 2014.07.29. 19:39:28

Itthon is lehet látni, nemzetőr ezredes ,meg dandártábornok egyenruhában flangálnak, teljesen úgy néznek ki mint a katonák

estván 2014.07.29. 19:42:00

Valóban, hazánkban is előforduló tünetegyüttes ez a "kamukatona" dolog.

De sokan szenvednek egy enyhébb formájában, őket "nemzetőr"-ként tartja számon a tudomány. Ők a honvédségi vagy rendőrségi egyenruházatok szinte megszólalásig azonos, esetleg kis részletekben eltérő utánzataiban, a rendszeresítettekkel formailag teljesen megegyező rendfokozati jelzésekkel, kitalált állományjelzőkkel, nem elhanyagolható számú kitüntetéssel parádéznak. Persze előfordulnak teljesen fantasy öltözékes példányok is. Rendfokozataikat jellemzően maguknak vagy egymásnak adogatják gittegylet módon (a tizenéves Nemecsek Ernőkék kivételével, akik max. ftőrm.-ek, mindenki tiszt vagy inkább tbk.).
Sajnos én nem tudom, hogy milyen módon, és mitől/kitől őrzik a nemzetet (ha valaki igen, segítsen), de ettől függetlenül igen valószínű, hogy egyenruha és rendfokozat viselésére semmilyen jogi alapjuk nincsen.

estván 2014.07.29. 19:42:47

@bazsazsaru: egy csavarra jár az agyunk :)

bazsazsaru 2014.07.29. 19:52:56

Így van, én is csak "főtisztekkel" találkoztam

joni firpo 2014.07.29. 20:08:56

A szobarambók nagy része szvsz. mentális problémákkal küzd, nem, vagy nem elsősorban a szélhámosság a céljuk. Ezért néznek ki valótlanul. Egy képzett szélhámos nyilván utánanézne, hogyan nézzen ki hihetően, miket pakoljon magára, milyen mesét adjon elő.
Hazai előnyeim eddig: 5%-os árengedmény a Nowarnál, 10%-os az 5.11-nél. Hátrányok: 2 beszólás (egy jóindulatú és egy kevésbé). Plusz néhány "nézd anyu, katonabácsi". Hát mondjuk ezért kis hazánkban nem nagyon lenne érdemes álkatonának lenni. Akkor már az álrendőr vagy az álNAVkommandós jobban kifizetődő vállalkozás...

Batkaa 2014.07.29. 20:24:00

@Combat Gear Admin: Mivel másnap a T-34 "lábon" állt föl a trélerre, kellett maradni benne gázolajnak...
Az öreg látta, hogy emberhalál lehet a vége és idejében megállt. Ennyi.

A befosatás megvolt... a jó fotók elkészültek... :)

@Légionnaire:
Az RPG alatt valóban egy RPG-t kell érteni, vagy az AMP-hez való gránátot?

estván 2014.07.29. 20:25:05

Nagyot mondás, semmi más. Mo. nyilván a 10 millió ex-kommandós országa, mert vásárlóink fele Szolnokon szolgált a mélységiseknél (gondolom a Kádár-korszak legnagyobb laktanyája lehetett) :)
Közben az illető képtelen egy surranót szabályosan befűzni, és a vékony gyakorló nadrágszíjat kimenő derékszíjnak hívja...

recon71 2014.07.29. 21:08:32

@estván: Sajnos ettől még lehetett katona. A volt századparancsnokom mondta anno,hogy örülne igazi katonának a missziókon,mert tele az egysége protekciós alkalmatlanokkal. A híradó le is adott 1 riportot,azt hiszem ausztriai gyakorlatról a kiküldetés előtt,ahol 1 ránézésre sem katona belekeveredett a fegyvert hátról valami más vezényszó teljesítésébe. :D 2 társa próbált neki segíteni,hogy hogyan tovább,de nem nagyon ment nekik sem.

recon71 2014.07.29. 21:17:31

@estván: 90-91-ben és 2008-9-ben is voltam kénytelen olyan katonákat megismerni,akik a legnagyobb "kommandósnak" adták elő magukat,az újoncokkal ők voltak a legszemetebbek. 1 példa 90-91-ből. Ő arról volt híres,hogy a papa betolta a mélységisek közé,ahol végig bőgött mindent. És még 1 2008-9-ből. Ő pedig még a fizikai alap közelébe sem tudott eljutni,de szóban rekordokat döntögetett.
Ezek közös jellemvonása,hogy mindenhez hülyék is voltak,a többieknek kellett mindenen átküzdeni őket,ha teljesíteni akartak.

dudi01 2014.07.29. 21:21:35

@Batkaa:

Az RPG az RPG.Nincs az a hülye aki ilyen szituációban bepróbálkozna a semmirevaló AMP-vel.

recon71 2014.07.29. 21:54:32

@estván: Vagy az a felderítő a veszprémi nyílt napon,aki bal szemmel próbált célozni a jobb vállban lévő mesterlövész fegyverrel és reklamált a HK embereinek,hogy nem jó a puska. El nem tudom képzelni,hogy jutott el a felderítő barettig! Lehet ő is csak kamukatona volt?

BálintFerenc · http://nagyhaboru.blog.hu 2014.07.29. 21:58:16

@joni firpo: Egen, idehaza ez nem nagyon éri meg...egyetlen esetről tudok, ahol a bácsi azt állította magáról, hogy ő egy 1945-ben eltűnt Puma pilóta, de hamar lebukott.

Illetve a Hajja&fiai kiadásában jelent meg egy II. vhs magyar katona visszaemlékezése, ami többek szerint teljesen kamu.

Batkaa 2014.07.29. 21:59:20

@dudi01: Vá'kicsit!
Ezt szerintem érdemes tisztázni, mert az AMP-hez rendszeresített könnygázgránátok annak idején megjelentek az utcán! (Mondjuk az is megérne pár keresetlent, aki ezt kitalálta...)
Ha másodkézből van az infó, akkor a lehetősége fennáll, hogy a hasonló forma miatt az "RPG" alatt az AMP kumulatív gránátját értik...
Majd a forrásunk megmondja.

kószák egyike 2014.07.29. 22:02:18

Az ilyen szarháziak a legalja, akár mentális gondokkal küzd akár nem. Amúgy egyetértek abban, hogy orvosi kezelésre szorulnak.

@joni firpo: Igen ma hazánkban annyi becsülete van az egyenruhának, hogy inkább szégyen mint előny. Ki az barom aki katonának adja ki magát és nem az? :D
Egyértelmű, hogy a sok nemzetőr egyenruha mániás is defektes lelkileg és amit elvett a sors a gatyából méretben azt akarják kompenzálni valahogyan. :)

A kedvencem a felvarrókban a "Rohamlövész".Egy air soft játékban szóltak a srácnak, hogy nem biztos, hogy hordani kellene mert hát le-le ugrik ide néha xy aki valóban az. Levette. :D

recon71 2014.07.29. 22:03:51

@dudi01: Ha RPG-t mondtak,akkor szerintem sem gondolhattak AMP kumulatívra.
Csak kíváncsiságból kérdem,az AMP kumulatív gránátja vajon nem lenne elegendő 1 ilyen régi tankhoz?

kószák egyike 2014.07.29. 22:05:32

De most ugrik be, hogy azért vannak a Honvédségben is ilyenek. Pl. azok a logisztikusok akik sosem voltak a dróton túl és mégis csináltattak Afganisztán veterán tetkót. Az azért meredek.

kószák egyike 2014.07.29. 22:07:19

@kószák egyike: És természetesen gratula és elismerés a poszthoz! Jó. Érdekes téma.

Légionnaire 2014.07.29. 22:09:38

Valóban RPG. És valóban volt olyan, hogy egyes vidéki bevetésiek vittek magukkal AMP könnygázas puskagránátot (kép is van róla valahol nem nálam), de erre az esetre az RPG-ről volt szó. Bár nekem nem volt személyesen semi bajom a tank vezetőivel, bár nem volt egyik se egy iq betyár, azért én különösebb gondolkodás nélkül szétlövetem tankostul, ha ott az RPG.

Légionnaire 2014.07.29. 22:11:50

Azt nem tudom, hogy elég lenne e rá az AMP kumulatív, de azért csak jobb, hogy nem tudtuk meg.

estván 2014.07.29. 22:16:16

@kószák egyike: Sőt, olyan szerdzsó őrvezető, aki új szolgálati helyén (sorkatonák között) első munkanapjára virradva önhatalmúlag szakszivá "változott". Aztán a századpk. behívta az irodába.

Az már más kérdés, hogy mit kellett (illetve nem kellett) tudni bő 10 évvel ezelőtt annak, aki őrvezetőként kezdte a szerződéses pályafutást :)

recon71 2014.07.29. 22:20:51

@kószák egyike: Attól függetlenül,hogy én nem vennék fel olyan jelzést amit nem érdemeltem ki,azt nem ítélem el,ha valaki hagyományőrző és mégis felteszi.
Csak akkor ítélem el,ha ezzel másokat becsap,vagy általa jogtalan haszonra tesz szert. Vagy azzal,hogy ő is hordja,az igazán jogosultak tekintélyét rontja.

A MH-nél is ugyan ez tapasztalható mostanság. Még 91-ben büszke lehetett valaki,ha kapott 1 kicsi csillagot,azt ki kellett érdemelni,és én a 3 kis csillagocskámmal kitűntem a tömegből,mivel ritka volt aki kapott ennyit,addig 2008-9-ben egyenest majdnem szégyelltem,mert még a fizikait teljesíteni sem tudó idióták is kaptak,mert kihúzták otbent 1 bizonyos ideig és akkor autómatice jár.

Kíváncsi lennék,ha élesben lennénk valahol,hogy döntenék el a katonák,hogy kire hallgassanak? Honnan tudnák,hogy ki azért kapta,mert ért hozzá,és ki csak azért,mert nem szerelt le pár évig?

estván 2014.07.29. 22:27:41

Ebből a szempontból az airsoft kicsit más, mint az utcai viselés, hiszen mégiscsak valamennyire szerepjáték. Ilyenkor a különböző patch-ek, feliratok (sőt, maga a viselt gyakorló típusa, mintája) felfoghatók a rajongás jelének is.

Személy szerint én azért rohamlövész felvarrót nem tennék fel.

dudi01 2014.07.29. 22:40:37

@Batkaa:

Attól még egy semmirevaló szar az AMP...

dudi01 2014.07.29. 22:44:13

Az AS teljesen más szerintem semmi baj nincs azzal ha Rohamlövészt vagy Rangert vagy bármi mást hordanak.Vagy akkor már ne vegyen fel MCCUU gyakorlót sem mert nem TGY?Ne legyetek már ilyenek ,az AS egyik lényege a minél pontosabb szimuláció,ráadásul nem a Rohamlövész felvarrótól lesz az ember Rohamlövész de ez igaz minden TAB-re!

estván 2014.07.29. 22:54:04

Tényleg, van az MH-nál rendszeresítve bármilyen "combat medic" jelzés, felvarró vagy akármi? Ha már a gyakorló gallérjára nem divat szurkálni a kis bronz kelyhet a kígyóval :)

recon71 2014.07.30. 04:22:45

@Légionnaire: Ez a kockaköves tankmegállító dolog nekem is rémlik,de ettől függetlenül elég hihetetlennek tűnik számomra. Vajon mitől,miért nem tudott továbbmenni a tank?

joni firpo 2014.07.30. 05:47:22

@estván: Fehér karszalag, vörös kereszttel ... másról nem tudok.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.30. 06:56:33

@dudi01: Ott még esetleg elnézhető ez, bár én nem csinálnám. A problémám ezzel viszont ott kezdődik, ha az utcán, benzinkúton, kocsmába vagy a tescoba találkozom velük.

Illetve itthon még a külföldi patchek elnézhetőek, de szinten mindenhol utálják, ha valaki hazait visel, pl. svédeknél-államokba-briteknél.

Ha MCCUU-t viselsz akkor még nem biztos, hogy TGY vagy. Lehetsz még bosnyák,grúz,nicaraguai :) Viszont ha a pin-ek rajta vannak, az már más kérdés :)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.30. 07:26:54

@kószák egyike: Köszönjük!

@joni firpo: Pedig itthon is volt olyan, aki elferdített múltjával próbált meg bejutni egyes helyekre, majd átvert és lehúzott embereket végül kiderült, hogy hazudott is.

Légionnaire 2014.07.30. 07:44:07

@gyula0910: Azt mondták csúszkált tőle a tank, és ha lassan át is ment rajta, addig sebezhető volt.

Eredeti témár visszatérve, a nemzetőrök engem is kiakasztanak. Nagyon komolyan válogatott társaság, egyszer be akartak szervezni és rögtön ele is húzták a mézesmadzagot előttem, hogy egyből ftzls. lennék. Kérdem én miért, mit tudok én ahhoz, mire mondja a góré, hogy az úgyis csak azon múlik mit találnak ki.
Elsőre láttam rajtuk, hogy szánalomraméltó, szerencsétlen de nem rosszindulatú ember a többsége, de valamiért fontosnak akarják magukat tudni. Hasonló de nem ilyen súlyos kategórai nálam a polgárőr is, akiktől még a hideg kiráz.
Valamiért ezeknek a saját szerveződéses szobarambók és önkéntes texas ranger-ök gyülekezete tele van három kategóriájú emberrel:
-Katona/rendőr akart lenni de nem vették fel, mert még oda se jó (pedig az már manapság nagyon súlyos ha valakit oda se) és mégis katonásdit/rendőrösdit akar játszani.
-Az volt valamikor még az átkosban és nem képes elfogadni, hogy otthon kell ülnie és senkinek se parancsolgathat, tehát vagy az alkoholizmus vagy ez (sokaknál a kettő nem zárja ki egymást).
-Saját öncélú vágyait (emberek feletti hatalmaskodás közbeni szexuális izgalom, valamiféle haszonszerzés, bűncselekményeket leplező fedőtevékenység). Ahol együttműködési megállapodásuk van a helyi rendőri szervekkel, ott szoktak néha érdekességek történni, de ha nincs akkor is.

blash 2014.07.30. 10:18:36

@Légionnaire: a rendorsegnel me'g most tarolnak rpg-t?

mielott beolvasztottak a hatarorseget a rendorsegbe, a pecsi parancsnoksag portajan lattam egy lezsirozott rpg-t granatokkal, szoval ott is mindenre fel voltak keszulve (:
Egy edeig me'g par btr-juk is volt, persze csak az udvaron rozsdasodtak...

estván 2014.07.30. 21:28:46

@joni firpo: Nyugtass meg, hogy nem kötelező viselni!!!

Légionnaire 2014.07.30. 21:38:16

Van még RPG, kell is. Csak már egy kezemen meg tudom számolni hány kiképzett kezelő van rá.

dudi01 2014.07.30. 21:53:55

@Légionnaire:

Nem egy NASA program az RPG szóvsl kb 3 nap alatt ki lehet képezni valakit a használatára lövészettel együtt.

recon71 2014.07.30. 22:16:52

@dudi01: 3 nap? Mire kell 3 nap? Szerintem 10 perc alatt kiképeznék rá bárkit. Egyszer megmutatnám mit hova,aztán a célzást szélben elmagyaráznám és kész. Talán,ha meg akarnám tanítani a széltáblázatát,az volna kicsit több idő.

dudi01 2014.07.30. 23:16:37

@gyula0910:

Ha csinálod csináld rendesen.

Légionnaire 2014.07.30. 23:20:39

Nem is az a baj, hogy bonyolult, csak van nálunk egy olyan jelenség, ami arról szól, hogy mindíg a pillanatnyi dolgok a fontosak, meg hogy "arra úgyse lesz szükség" hozzáállás. Ezért nincs már csak maroknyi kiképzett PKM, SzVD meg RPG kezelő de a karabély és pisztoly kezelésében sincs túl sok vírtuóz. Konkrétan le van fosva ez a része, helyette orrba-szájba látványrendőrség szolgálat van.
De ha éppen úgy alakul a bel-külpolitikai helyzet, hogy pont gyorsan kéne RPG meg rákiképzett ember, akkor meg pánik van és utána megesküsznek mindenre ami szent, hogy "eztán mostaztán kurvára lesz rá képzés szervezve, mer ezígynemállapot". Aztán kitör a béke és megint elfelejtik az egészet.

recon71 2014.07.30. 23:39:47

@dudi01: Minket még 90-ben képeztek ki RPG-re is és emlékeim szerint nagyon gyorsan ment rajszinten. Még a tüzelési helyzeteket vetették át velünk és már lőttünk is. 1 emberre lebontva az egész nem lehetett sokkal több,mint 10 perc. Az már más kérdés,hogy a rakéták sokszor neméppen oda mentek ahova céloztunk,bár én elég jót lőttem. Ezt azzal magyarázták,hogy a már nagyon rossz állapotú rakétákat lőttük el.

@Légionnaire: A MH-nél ugyan ez volt a helyzet. Már írtam,hogy pont a hadkiegen tartózkodtam ahol pánikhangulat volt,mert a szlovákok mondtak valamit és mindenki azt hajtogatta,hogy hiba volt kivonni,elajándékozni azt a technikát amire most nagy szükség lehetne. A BMP-ket,T-72-ket és az önjáró tüzérséget emlegették. Mikor a szerbek fenyegettek meg minket,szintén ez volt. Mindig ez van. Úgysem kell ez már nekünk,ezért kivonják,aztán megbánják,megússzuk,aztán megint minden elölről. De mi van,ha egyszer tényleg nem ússzuk meg és tényleg szükség lenne rájuk?

Légionnaire 2014.07.30. 23:42:41

@gyula0910: Akkor azok akik ezt a sok hülyeséget összehordják már nem lesznek sehol. Elsőként fogják elhagyni az országot.

recon71 2014.07.31. 00:15:18

@Légionnaire: Emlékeim szerint 3 oka volt ezek kivonásának.
1. a szomszédainknak bizonyítani akartuk a jó szándékunkat,hogy a "támadó" technikánkat megszüntetjük.
2. ezekre már úgysem lehet szükség,hisz NATO tagok lettünk és barát a környéken mindenki.
3. költségcsökkentés.

Azt viszont nem kalkulálták be,hogy a szlovákok és a szerbek arra hivatkozva,hogy most már esélyünk sincs ellenük,fenyegetni mernek majd minket,és ezzel bizonyos tárgyalásokon előnyöket szereznek(bár a szerbek szerintem még régebben fenyegetőztek)velünk szemben. Mindig az erősebb jár jól.

recon71 2014.07.31. 00:22:30

@Légionnaire: Azt számolgatták a hadkiegen a fejesek,hogy ha tényleg jobban elmérgesedne a helyzet,vajon meddig jutnának az országban,amíg a NATO és ENSZ tárgyalások megállítanák őket. És utána mi lenne? Maradna minden a régi,vagy változnának a határok megint?
Vuk Draskovics pl. anno azt mondta,hogy a Balatonig tart igazából Szerbia. Nemrég meg a magyarok nagy barátjaként szerepelt a médiában. Vajon hányan emlékeznek a régi kijelentéseire?

Mondjuk én nem tudtam elképzelni semmilyen katonai konfliktust a fenyegetőzések ellenére sem,de lehet a hadkieges fejesek többet tudtak,mint az átlagpolgár?

Légionnaire 2014.07.31. 07:29:08

@gyula0910: Mindíg is ostobaságnak tartottam az olyan taktikát, ami a lehetséges ellenség jóindulatára/gyengeségére/fellészületlenségére/nem ellenges megnyilvánulására alapoz meg arra, hogy "úgyse lesz olyan". És nem hiszem, hogy akik ezeket a döntéseket meghozzák, ennyire naívak lennének.

Batkaa 2014.07.31. 09:54:06

A Honvédség szétverése BTK-s bűncselekményt valósított meg és valósít meg folyamatosan, többet is. Pont.

Partizán 414 2014.07.31. 16:01:02

Szerencsére én is beláttam hogy egyenruhát hordani hülyeség, bár még munkában (nyáron is ha olyan munka van akkor)zöld copy BDU-t húzok fel, meg télre van egy MH-s magyar pulóverem, de csak munkára. Semmi másra. Az elején mint írtam én is voltam ilyen "póni katona" de leszoktam róla, és nem nagyon hordok. Maximum túrázáskor vagyok zöld MH-s 65-s gyakorlóban, Rangers bakancs, és felül egy Gurka homok dzseki, meg nagyjából ennyi.

Remélem, ha civilben csak túrán hordok ilyesmiket, az nem minősül a katonaság és a katonai szolgálat meggyalázására.

Partizán 414 2014.07.31. 16:01:40

@Partizán 414: "civilként és munkában munkásként. (kieg előzőhöz.)

Partizán 414 2014.07.31. 16:13:40

Bár, ha előkerült ez a téma, ezen kívül mi számít a katonaság illetve a katonai szolgálat meggyalázásának konkrétan? ( A bejegyzésen kívül amit combat gear írt azon kívül vannak még módjai és szintjei?)

Tom Sinner 2014.07.31. 16:43:55

@Partizán 414: Szerintem az, ha a jelenleg használatos honvédségi egyenruhát (sapkával)az utcán viseled. Rendfokozati jelzéssel meg már szabálysértés. Nekem van MH uniformisom meg rendfokozati jelzésem is de együtt még airsoft játékokon sem viselem őket.

Tom Sinner 2014.07.31. 16:48:16

@gyula0910: Off, de rendeltem magamnak BH beütős Glock tőrt. Te hogyan rögzítenéd a képzeletbeli Rabintexedhez?

joni firpo 2014.07.31. 17:17:51

@Tom Sinner: Úgy tudom még a régi jogszabály él ami általánosságban vonatkozik a "jogosulatlan címhasználat"-ra és kellőképpen homályos, mint megannyi magyar jogszabály. Eszerint egyenruha vagy másolata jogosulatlan viselése 50.000 Ft-ig büntethető szabálysértésnek minősül. Sosem hallottam még arról, hogy bárkivel szemben alkalmazták volna.

Partizán 414 2014.07.31. 17:39:49

@joni firpo:

Persze hogy felesleges, de nehéz is lenne elképzelni azt hogy egy rendőrnek (SÜN!!!!) tudnia kéne a világ minden hadseregének minden fajta egyenruháját, csak azért hogy téged megtudjon büntetni 500 forintra. De tudod mit? egy kis vicc-történet:

"Most képzeld el azt, hogy mész az utcán, és a rendőrökkel találkozol. Igazoltatnak. Látják, hogy te mondjuk katonai gatyában vagy, vagy pulóverben (stb.), elővesznek egy konkrét katalógust arról hogy mely hadseregben milyen egyenruhát viselnek. A katalógusban (vagy táblázatnak, nyilvántartásnak nevezzük, vagy ki-mi hogyan) megtalálják hogy te a szomáliai egyenruhát viselsz, és megbüntetnek. 50.000 forintra.

Hol itt a valóság?"

Partizán 414 2014.07.31. 17:40:32

@Partizán 414: Elírás: 500 helyet 50.000 forintra.

g.d 2014.07.31. 19:52:13

@Partizán 414:
Ne adjunk tippeket a költségvetésben tátongó (fekete) lyukak kreatív kitöltésére, ha kérhetném.
Kösz.

recon71 2014.07.31. 21:39:16

Szerintem csak az tilos,ami megtévesztésre alkalmas és visszaélésre ad lehetőséget. Tehát,ha tökéletesen beöltözik valaki és mindent fel is tesz rá. Szerintem,ha én elmegyek a francia gyakorló nadrágomban és zubbonyban,még nem az. Legalábbis remélem.

@Tom Sinner: Én mindenképp elöl a tárzsebek oldalához,mint a Commando Harness-nél. Minden mellényemen így hordom a tőrt,legyen az horvát,chest rig vagy bármi. www.kepfeltoltes.hu/140731/SDC10016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Vékony tokos tőröket a tárzseb és a párnázás közé szoktak inkább dugni,de Glock tok ehhez szerintem széles,így marad a tárzseb oldala.

Tom Sinner 2014.08.01. 07:09:03

@joni firpo: Érdekesség, hogy egy ismerősöm az apja Rába mintás h.őr egyenruhájában jött ki játszani, és a rendőrök bevitték. De ez nem mostanában volt.

Tom Sinner 2014.08.01. 07:11:52

@gyula0910: Rávarrattál valami szíjféleséget és az tartja?

joni firpo 2014.08.01. 11:14:29

@Tom Sinner: Vsz. erős rendőri túlkapás lehetett, főleg 2006 után (ha jól rémlik, akkor vonták ki a Rábát végleg, de lehet, hogy tévedek.)

joni firpo 2014.08.01. 11:31:15

@Partizán 414: A rendőrnek csak a saját országbeli egyenruhákat kell(ene) ismernie, kivéve, ha olyan jogszabályok lennének érvényben az országban, amelyek általában tiltják az egyenruhaviselést. Ilyen van (volt?) pl. Barbadoson, ahol betiltották a terepszínű ruhák viselését és egy amerikai military-buzi kiscsávót, aki terepcuccban érkezett családi nyaralásra, le is tartóztattak a repülőtéren. (Ha jól emlékszem a sztorira.)
Egy időben behatóan foglalkoztattak a témával, mert javaslatot kértek a jogszabály megváltoztatására, csak aztán nem lett belőle semmi.
Ekkor olvastam pl. olyanokat, mint hogy az USA-ban pl. jogszabályba ütközik bármiféle ruhadarab (tehát nem csak a komplett egyenruha!) viselése, melyen a USMC logó látható. Tehát pl. kicsattogsz egy EGA-s Bates surciban és hopp már meg is büntettek pár száz dolcsira. Persze lehet, hogy ezeket a jogszabályokat ott sem tartják be, de elvi szinten léteznek.
A magyar szabályozás rendkívül homályos és nehezen értelmezhető, mindkét irányban. Pl. egy időben a KR vadászott a laktanyából "félcivilben" hazajáró katonákra - de voltaképpen ezzel is nagyon nehéz megfogni valakit, ha elég talpraesett. Főleg a tépőzáras jelvények korában, amikor tíz másodperc alatt "civilesítheti" magát a katona és attól kezdve a rendésznek nincs joga feltartóztatni, csak megkérheti, hogy maradjon a helyszínen, amíg rendőrt hív.
Mindenesetre ez a téma sem olyan, ami nagyon foglalkoztatná a magyar jogalkotók képzeletét ...

joni firpo 2014.08.01. 11:42:21

P.s.: Az 1960-as években még léteztek írott szabályok arra, hogy katonai ruházati cikkek milyen átalakítással hordhatók civil ruhaként. Ezek a szabályok világosak és (elvileg) betartathatók voltak. Azután, ahogy puhult a rendszer, ezzel már senki nem foglalkozott és a 80-as évek újságcikkei már csak a társadalmi tulajdon fogyásán siránkoztak, amikor arról volt szó, hogy munkás-paraszt (lopott - hiszen hivaralos katonai használtcikk-kereskedelem nem létezett) zőőőd gyakorlóban jár dolgozni, de arról már szó sem volt, hogy adott esetben büntessék az effajta egyenruhaviselőket.
Erről jut eszembe egy magyar "köpenicki kapitány" (szintén egy 80-as évekbeli újságcikkben olvastam), aki tsz-es tiszthelyettesnek álcázva magát beszivárgott egy laktanyába és egy nyitva hagyott irodából lenyúlt egy pisztolyt.

Tom Sinner 2014.08.01. 16:33:36

@joni firpo: 2007-2008 körül történt emlékeim szerint.

Tom Sinner 2014.08.01. 16:41:01

@gyula0910: Az enyémen nincs, viszont a seggzsák felett van hasonló. Túl rövid ahhoz, hogy polifoam-ot, vagy mást rögzíteni lehessen rá, de tőrhöz talán jó lesz. E hónapban már megyek haza, majd kipróbálom. Ha nem jó, az általad megjelölt helyre és módon fogom rögzíteni. Köszönöm a segítséget!

recon71 2014.08.01. 21:05:35

@Tom Sinner: Nincs mit.
Viszont nekem is csak a Commando Harness-en van gyárilag. Az összes többire máshogy kellett rögzítenem. A legegyszerűbb a málhához a testhez közel hozzákötni madzaggal. Ha nincs mihez kötni,akkor pár öltéssel hozzávarrom a kívánt helyre a madzagot vagy csak varrok 1 hurkot,amin átfűzhető a madzag.

Sabaka 2014.09.26. 11:14:51

Kb ket-harom eve volt egy ugy amikor az egyik csovesen valahol Budapesten (talan a Blahan) rendorsegi ruhadarab volt es a kollegak eljartak vele szemben jogosulatlan cimhasznalat szabalysertes elkovetese miatt es ha jol emlekszem elo is allitottak a szabalysertes tovabb folytatasa okan. Akkor valaki mogeallt a csovesnek, gondolom valami jogvedo szervezet es megpanaszoltak az intezkedest, vagy a csoves elt kifogassal es birosagon vegzodott az egesz cirkusz. A vege egy sok oldalas atirat mindenfele jogertelmezesi magyarazattal,aminek a lenyege, hogy a jogosulatlan cimhasznalat elkovetesenek korulmenyeinek alkalmassa kell tennie a helyzetet arra hogy barkit megtevesszen. Ha ez nem all fenn akkor nincs szabalysertes. Magyarul, ha egy rendorsegi inget viselek, valszalaggal, de alul sz*ros gatyat emg gumicsizmat akkor akarmilyen szep az ingem, nem kovettem el a fentebb megjelolt szabalysertest. Szoval a szabalysertes leginkabb komplett, kiegeszitokkel felszerelt ruhazat eseten all meg elviekben. Az mas kerdes hogy a bidambidamok trukkos lopas kozben egy rendorseg cimeres igazolvanytokkal at tudjak ejteni szerencsetlen aldozatokat, de az egy kicsit mas teszta...

Unio 2014.12.11. 11:49:55

Ajánlom figyelmetekbe ezt a videót:

www.ebaumsworld.com/video/watch/84372132/

Az ilyeneket én is elküldeném a halál f*szára, vagy felrugdosnám a csillagos égig.
Semmiből nem tartott volna ha azt mondja, hogy nem katona csak így szeret öltözködni vagy így tiszteli meg őket. Bár teljes egyenruhába mászkálni azért pofátlanság, de még menthető lehetett volna a helyzet.

Katonásdit játszani azt tudnak, de szolgálni már nem. Én ezért tarom magam ahhoz, hogyha így beöltözik valaki, akkor legalább jelezze már valami felirattal/felvarróval, hogy nem katona és soha nem is volt az, vagy ha leszólítják mert azt hiszik, hogy az, akkor tisztességesen mondja meg, hogy csak egy civil és hobbiból/tiszteletből vagy hagyományőrzésből öltözik így.
Ilyenkor b*szom fel az agyvizemet.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.12.11. 11:59:19

@Unio: Szerintem meg ne :) Vagy ha beöltözök KMZ-snek de kirakom a hátamra, hogy nem vagyok KMZ-s az oké? :)

A pufi egyébként valószínű volt katona, már ahogy kilehet venni a szavaiból, de vagy hamar kidobták, vagy sofőr-konyhás vonalon mozgott és kilépett. Aranyos egyébként, mondjuk ő egyenruhába épp bűncselekményt követett el, mert gondolom a "black friday"-en igénybe vette a katonáknak szánt kedvezményeket.

Sokkal csúnyább ezt temetésen megcsinálni. Volt rá példa.

Unio 2014.12.11. 12:09:37

A média is felkapta az esetet:

www.youtube.com/watch?v=yTvAqR0Ta1g

Egy másik veréb, ő Kanadában rontja a levegőt:

www.youtube.com/watch?v=EJ35u0b-jhI

És a többi:

www.youtube.com/watch?v=N0RGKMRkhhE

www.youtube.com/watch?v=MeKNUvg-RaQ

Most ezeket hirtelen kerestem ki, a tévedés jogát fenntartom ha valamelyik csak vicc mivel nem olyan jó az angolom, de ahogy leveszem ezek nem tűnnek kamunak.

Unio 2014.12.11. 12:19:16

@Combat Gear Admin:

Szerintem még mindig menthetőbb a helyzet hogyha valaki jelzi/mondja, hogy ő nem katona minthogy még rá is rak egy lapáttal és elkezdi lehazudni a csillagokat az égről, hogy ő itt és itt szolgált meg, hogy valamelyik csatában harcolt.

Ezeket persze nem azért írom mer én is így fullosan beöltözök, hanem megértem azokat is akik military stílusban öltözködnek. Mondjuk engem már úgy is néztek katonának, hogy csak a kabátom volt katonai (egyből jeleztem is, hogy nem vagyok/voltam az, pedig simán megtehettem volna, hogy vetítek nekik), szóval idehaza nem értenek ehhez és le is szarják. Én is találkoztam nagy mesélőkel sőt olyanokkal is akik jobban fel voltak öltözve és szerelve mint a honvédségünk állománya, de szerencsére ők se kamuzták be, hogy katonák, csak a nagy mesélők :). Aztán ott a másik véglet, hogy a földet túró parasztnak (tisztelet a kivétel) jobb cuccai vannak és fullosan fel van öltözve mint a katonáink :).

Tom Sinner 2014.12.11. 12:59:47

@Combat Gear Admin: Én a boci szerelésemmel, a kevlár bilimmel, a Rabintexemmel meg az AKMS-sel vagy az AKMN-nel pont úgy nézek ki mint egy mezei honvéd, ha úgy tartja kedvem. Ilyenkor nem viselek semmilyen jelzést, nehogy bárki azt higgye, hogy tényleg katona vagyok. Ilyenkor a honvédségi jelzéseim mennek a BW felszerelésemre.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.12.11. 13:50:44

@Unio: Az, hogy felveszel valami terepszínűt más kérdés, mint az ha rajtad van egy teljes szett rendszeresített egyenruha, felvarrokkal és egy 3 csillagos CIB, amiről azt se tudod, hogy 30-as létedre lehetetlen számodra a megszerzése. 18 éves kölyök létedre az őrnagyi rendfokozat is csöppet erős.

Ez eleve egy "szar" helyzet, és mindegy, hogy mit hazudozik azzal csak tovább súlyosbítja. De az ha nem hazudozik, nem "jobbá" teszi, hanem kevésbé "szarrá". Én nem tennék különbséget.

@Tom Sinner: Ezt nem biztos, hogy értem. Így mész vásárolni? Így közlekedsz a városba ? Utazol talán így ?

Az se világos, hogy a honvédségi jelzések mért mennek a BW felszerelésre :) BW felszerelésen is hülyén mutat a rohamlövész felvarró, rendfokozati jelzés, járőrbajnokság felvarrója. Azért hülyén, mert idehaza nem nagyon foglalkoznak a "stolen valor"-al, illetve nincs is akkora visszaélés vele.

Unio 2014.12.11. 15:02:52

@Combat Gear Admin:

Nos igen, így is nézhetjük a dolgot. Mondjuk én nem aggódok magam miatt mert jelenkori, teljesen felvarrózott szettbe amúgy se nagyon öltöznék (Max 1-2. öbölháborúsba). Ha meg koreai/vietnami háborús egyenruhát vennék fel, azzal meg igazán nem ártanék, mivel gyanúsan jól megőriztem a fiatalságomat, plusz tisztelet és hagyományőrzés :). Mondjuk ha ilyenkor is megkérdezne egy nem hozzáértő, hogy én most valami katonaféle vagyok, akkor se játszanám el a hírót meg vetítenék mint idehaza a kocsmákban egynéhány volt Tgyalogos meg Légiós (tisztelet a kivétel). Mondjuk azért én még kínosan érzem magam, mikor felveszem egy veterán szépen felvarrózott kabátját/zubbonyát. Néhány neszkafé meg kefehajó lomolós meg trágyahordó ruhának használja az ilyen cuccokat.... ilyenkor a szívem fájdul meg, de ez már más téma.

Unio 2014.12.11. 15:07:04

kefehajó hehehehe :), kefehajút akartam na.

Tom Sinner 2014.12.11. 15:29:36

@Combat Gear Admin: Írtam már többször, hogy airsoftos (is) vagyok, azt hittem, hogy ha karabélyokat említek, és hozzá teszem azt, hogy nem vagyok katona, értelemszerű lesz. Bocsi, hogy nem írtam megint. A flecktarn szerelésre meg azért megy a magyar jelzés, hogy legyen már rajta valami hazai. :)

Tblog 2015.08.09. 20:30:21

@feriboi: Onnan tudhatja hogy ezek mind lebuktak. A képek is biztosan a lenti 2 forrásoldalról származnak.

Tblog 2015.08.09. 20:40:44

@dudi01: Én is így gondolom. Van a két véglet, hogy az egyik elmondja magát mindenféle vetárán swatkommandós rambónak aki még a Holdon és a Marson is szolgált, ugyanakkor ott az ellenkezője, aki betiltaná a terepszínű ruhákat, mert aki civil az ne viseljen semmi katonás színt (közben arra nem gondol hogy a történelem során volt zöld, szürke, drapp, barna, fekete ruhás katona is, de még régebbre visszanyúlva kék és piros ruhás is.)
A civilek között meg sok már mindenkit veteránnak meg katonának néz. Szereted a BDU nadrágod? "Thank you for your service". Van egy zöld baseball sapkád? "Thank you for your service". NRA-s pólód van? "Thank you for your service". Call of Duty van a pólódon egy nagy M16-ossal? Thank you for your service". Sok a birka. :-/

recon71 2015.08.09. 23:33:53

@Tblog: "az egyik elmondja magát mindenféle vetárán swatkommandós rambónak"

A civil életben is így van,nagyon sok ember csinál hőst magából a szájával,frizurájával,tetkójával,öltözködésével,viselkedésével.

Pont hajnalban kérdezett pár ilyen emberről valaki,hogy tényleg akkora "sztárok" e. Mivel jóban vagyok velük,nem mondtam meg az igazat.

Annyit azért elmondtam megint,mikor már idegesített nagyon ez a téma,hogy legtöbbször nem az a nagy ember,aki annak adja elő magát.


süti beállítások módosítása