Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

CQC Warbelt and Yoke

2014.01.09. 08:00 :: Combat Gear Admin

KL_CGB-dec-0012.jpg

A brit hadsereg az elsők között rendszeresített a reguláris katonái számára warbeltet. A kezdeményezés hátterében a katonák hátára nehezedő súly csökkentése lehet, ugyanis a warbeltnek köszönhetően a málhafelszerelés nagy részét a derékra lehet terhelni.

KL_CGB-dec-0008.jpg

Az új warbeltet az CQC cég gyártja, amely egyébként jelenleg a legtöbb egyéni felszerelést készíti a brit hadsereg számára. Gondolok itt zsákokra vagy védőmellényre is. A britek mellett egyébként legjobb tudomásom szerint még a dán hadsereg számára is készít felszereléseket.

KL_CGB-dec-0005.jpgA CQC cég warbelt-je három részből áll. Egy jól párnázott derék részből, egy vastag övből, és egy négy ponton rögzíthető vállhevederből. Egyébként elsőre olyan ötletem támadt, hogy a warbelt akár egy Molle rendszerű PLCE alapként is szolgálhat.

KL_CGB-dec-0007.jpgAz öv gyorsan méretre állítható, csupán balra kell meghúzni a hevedert, de a könnyű jelzőt azt nem használnám rá. Ez nem is baj egyébként, mivel így stabil, és nem tudom elképzelni, hogy kilazuljon.

KL_CGB-dec-0006.jpgAz övön négy darab műanyag D gyűrű található, amihez a váll hevederek csatlakoznak. Ezeket külön-külön is méretre lehet állítani. A D gyűrűk vastagabb műanyagból készültek, és a rögzítésük is bombabiztosnak tűnik.

KL_CGB-dec-0009.jpgA váll hevederek nincsenek túlbonyolítva, sőt talán még keskenynek is mondanám őket, de alapvetően nem ezek tartják a súly nagyobb részét. Már ha az öv jól van beállítva.

Azonban az övön elöl túl közel helyezték el a rögzítési pontokat, aminek következtében a pántok előfordul, hogy vágják a viselő nyakát. Körülbelül nyolc centiméterrel odébb igazítva, orvosolható lenne ez a probléma.

KL_CGB-dec-0010.jpgAmi viszont tetszik, az az öv párnázása. Ugyanis ezt egyáltalán nem spórolták ki belőle! A belső fele egy hálós 2 cm-es réteg, ami a szellőzést segíti elő. A háló és a külső cordura között viszont egy további 3 cm-es polifoam réteg kapott helyet.

KL_CGB-dec-0011.jpgMegfelelően viselve az öv a védőmellény alatt marad, és nem is nagyon akadályozza a mozgást. Bár ez a nagyobb mellények esetén, amik esetleg a köldök alá lógnak, már nem ilyen egyszerű.

A CQC öv kifejezetten kényelmes, és maga az ötlet pedig dicséretes. Ugyanis jelenleg a világ hadseregeinél nincs rendszeresítve hasonló. Természetesen ezalatt a reguláris erőket értem, mivel a különleges egységek már jó pár éve használnak warbelteket.

A CQC övet olcsón beszerezhetitek társoldalunkon: www.thearmybox.com



378 komment

Címkék: brit british öv mtp belt yoke

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr195747923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apravetz 2014.01.28. 14:56:07

A 12,7 szintén tiltott, bár a mai fegyverrendszerekből kiindulva ez megint csak egy anakronizmus..
A Genfi konvenciókat talán akkor és azok érezték magukra nézve kötelezőnek, akik megalkották, napjainkra pedig elég komolyan amortizálódtak ezek az elvek, főleg mivel akik adnak az ilyesmire nem háborúznak egymással.
Ráadásul ha szigorúan az afganisztáni, vagy tágabb értelemben "terror elleni háborúnak" nevezett műveletekben gondolkodunk, akkor jogi értelemben pl amerikában nem is ismerik el katonaként, csak "ellenséges harcos"-nak titulálják őket, akikre nem vonatkoznak a hagyományos, nemzetközi jog által szabaott játékszabályok. Ilyen jogi alapra épült ugye a Camp Delta és a hasonló kiszervezett vidámparok létrehozása, illetve az ott folyó hírszerzési tevékenység..

dudi01 2014.01.28. 16:58:30

@apravetz: @Combat Gear Admin:

Lehet azon elmélkedni,hogy elavult-e ez a szabályozás vagy nem esetleg van-e ma létjogosultsága vagy nem DE amíg ez él ezt kell betartani,főleg egy olyan országnak aki mindenhol az igazság bajnokaként lép fel!A rossz törvény is ugyan olyan erejű mint a jó törvény!

dudi01 2014.01.28. 17:05:31

@Barnigear:

Ha a hagyományos lőszerek vonalán maradunk akkor a következő lépcsőfok a nehéz-géppuska(12,7-14,5) vagy ma elterjedt puskalőszereknél erősebb puska lőszerek lásd .338 Lapua Magnum például.Ha nem csak hagyományos lőszerekből indulunk ki akkor pedig ott vannak a csőalatti gránátvetők lőszerei.

apravetz 2014.01.28. 17:22:20

@dudi01:
Némi cinizmussal: a saját törvényeiknek megfelel az amerikai módszer is.

Igazság bajnokai? Na ja, de a NATO államokon kívül mutass olyan hadviselő, "fejlett&civilizált" államot, ahol akár fele ennyit is foglalkoznak ilyesmivel.. A "fejlődő" államokban aztán ilyesmi már fel sem merül..

Nem a vonatkozó nemzetközi jog betűjével, vagy szellemiségével van a baj. Az szép és jó lenne úgy. Csak hát egyszerűen - a technikai hadviselés világában - életszerűtlen és betarthatatlan, főleg a nagyhatalmak hozzáállásának köszönhetően.

joni firpo 2014.01.28. 17:25:20

@Barnigear: Ezen jó hosszan lehetne vitatkozni, ingerküszöb szerint, kinek hol végződik a nyúlás és hol kezdődik a fejlesztés? A 2010 M honvédségi gyakorló fejlesztés (lett volna), vagy "csak" nyúlás? Ha jól rémlik 3-4 ponton különbözött az ACU-tól. Értem én egyébként (azt hiszem legalábbis) amiről beszélsz: komoly alapanyag kutatások, háborús tapasztalatokra alapozott, sokszoros szűrőn keresztül kiérlelt ergonómiai, taktikai stb. jellegű módosítások, forradalmian új ötletek stb. stb. stb.
De gondolom Te is érzékeled, hogy az északnyugat-balkáni Abszurdisztánban egy kicsit minden másképpen van.

dudi01 2014.01.28. 17:47:15

@apravetz:

Erre csak azt tudom mondani,hogy változtassák meg ha nem tetszik de amíg változatlan addig tartsák be!

recon71 2014.01.28. 21:49:26

@apravetz: Akkor tényleg nem értem mi értelme van a youtub-on az dot összehasonlításoknak a pötty méretét mutogatva 2 különböző típus között!

Én gépkarabélyban gondolkodok és a rég tanultakat teljesen jónak tartom. Amíg nem szükséges a nagyítós optika,addig a nagyítás nélkülit használjuk,hogy ne legyenek holt terek. Ne érjen meglepetésként a holt térben felbukkanó veszély és gyorsabb is a célról célra váltás.

Ha a nagyítás nélküli dot-ról váltunk nagyításosra,nem kell újra keresgélni a célt,mivel a fegyver cső nem mozdul el a célról,amire a nagyítás nélküli dot ráirányozta,hanem csak a fej billent meg annyit,hogy már az alsó nagyítós optikán nézzünk át.

És megint leírom,hogy nem dot típusokat javaslok,hanem azt a megoldást,hogy olyan dot-ot és hozzá olyan alacsony sínrendszert válasszunk AK-ra,ami lehetővé teszi,hogy a lencse alján átnézve még a hagyományos irányzék is látszódjon! Ezzel állandóan kontroll alatt tarthatjuk a dot-unkat és észre vesszük,ha elmozdult. Lövészeten és is lőttem már úgy,hogy csak a végén derült ki,hogy semmit nem találtam el,de ha lett volna valami kontroll irányzékom is,akkor tudom,hogy el van állítva a fegyver irányzéka. Nagyon szar lehet úgy háborúzni,hogy az ember nem tudja 100%-ra,hogy a fegyvere nem e állítódott el. Szerintem amennyiben maradnak az AK-k a világban és a tuningolásuk is,akkor csak idő kérdése,hogy ez a megoldás elterjedjen. Még nagyon új,kell neki idő.
Egyébként ez a megoldás már nagyon régen felmerült itthon is,de akkor még nem voltak sehol sem kapható ennyire alacsony dot-ok és állványok.
És láss csodát,most rá X évre mások ezt megcsinálták! A nagyításos dolgot pedig úgy képzeltük,hogy a speciális tokfedélre 1 félrehajtható alacsony nagyításos optika kerülne,ami átnézne a dot-on. Mert a kapható félrehajtható nagyításos optikák,mind túl magasak.

recon71 2014.01.28. 22:35:48

@apravetz: A chest rig a te döntésed,a te dolgod. Én csak megállapítom,hogy attól,hogy azt használod,létezhetnek nála jobb holmik is. A katonatársaimat sem tudtam lebeszélni 2008-ban jódarabig a chest rig-ekről,sem más hátrányos helyzetű holmikról,hisz a legtöbb helyen ilyenekben pompáztak a példaképek,de miután már ők is látták,hogy nekik nehezebb sors jutott miatta-mert lemaradtak vagy jobban kifáradtak futásokkor,vagy a nyakukról feszegették el a vállhevedereket-csak akkor váltottak. Lehet amit te csinálsz,arra jó is,de a rajomban én ezekután lebeszélnék mindenkit,mást ajánlanék mindenkinek,hisz minden rosszabbul teljesítő,visszahúzza a jókat is.

Barnigear 2014.01.29. 00:09:08

dudi01 2014.01.28. 17:05:31

Nem malomban őrlünk, én olyasmire gondolok mint a hüvely nélküli lőszer.

Barnigear 2014.01.29. 00:21:04

joni firpo 2014.01.28. 17:25:20

Azt érzem -persze- hogy másképp megy minden, mint ahogy mennie kéne, mert az emberek sem olyanok mint amilyennek lenniük kellene.
De ettől függetlenül a copy, az átvétel, az adaptáció, a moddolás és a fejlesztés kifejezések jelentésével játszani nem sok értelme van. Amit ezek mögött alap esetben gondolunk, azt érdemes mondani is.
Azt hogy "nyűlás" talán ugyanúgy nem mondanám ezekre a holmikra, minthogy "fejlesztés". Kiválasztani a távoli gyártó termékpalettájából valamit, és pár opcióban megváltoztatni az sosem volt és nem is lesz "fejlesztés". Ezek a termékek ettől függetlenül persze lehetnek megérdemelten sikeresek is, de az egy más tészta.

Barnigear 2014.01.29. 00:23:18

javítások:

Dudinak: "nem egy malomban"
joni firponak: nem nyülés, hanem nyúlás

apravetz 2014.01.29. 15:06:13

@gyula0910:

Gépkarabélyra sem teszünk látószöget bezavaró, 6,5 MOA-s pöttyött fő irányzéknak.
Ha 1-2 MOA-s EOTech normál holosightot, vagy Aimpoint CompM 2-t vagy 4-et mondasz, oldalra billenthető 3X-os nagyítóval, akkor mindenki tapsol..

Chest rig:
Azt kéne elfogadni, hogy:
1. van ahová a chest rig bőven tökéletes. Na ilyenkor hordom.
2. van, ahová az ephod a tökéletes. Na olyankor olyat hordok.
3. Kapitalista vagyok, nem elégszem meg 1-2 felszereléssel, a helyzetnek megfelelőt veszem fel.

@dudi01:
A kis triggerhappy-k jól bebizonyították, hogy nagyon gazdag országból jöttek, mert bármennyi lőszert ellőhetnek -gyk. értelmetlenül- a tűzfölény megszerzésének címén.
Jó, hogy bármilyen szempontból fölényben vannak, de a kezdeményezést egy pillanatra sem tudják megszerezni. Le a kalappal! :)

dudi01 2014.01.29. 16:54:35

@apravetz:

Az,hogy folyton lő célzás nélkül még csak-csak megemészti az ember de azt,hogy a többiek nézik és pl biztosítás egy darab sincs na az már durva!

recon71 2014.01.29. 21:51:30

@apravetz: Nem is mondtam,hogy tegyünk gépkarabélyra látószöget bezavaró pöttyöt!

Még mindig ott tartok,ha lehet kérni milyen méretű legyen a pöttyünk,akkor ki az aki a nagyokat igényli? Miért nem jó mindenkinek a legkisebb?

Még a 3X-os nagyítású optikánál is van holttér.

Nagyon nem vagyok híve az oldalra billenthető nagyítós optikáknak,mert ez a megoldás nem ad annyira tiszta képet és sokkal kisebb a látószög. Viszont 1 hagyományos AK-ra,ez a legkivitelezhetőbb. Ráadásul még ez az acsonyabb megoldás is.

dudi01 2014.01.29. 22:07:04

@gyula0910:

Miért nem ad tiszta képet(akik kitalálták ezt úgy alkották meg,hogy ne legyen torzítás)?A pötty méretét lehet igazítani a szóráshoz,pl. EOtec ék használnak egy pöttyöt meg körülötte egy karikát ami azért jó mert épületben pl elég a karikával célozni ahhoz,hogy találatot érj el a célon így gyorsabban tudsz célzott lövést leadni.

recon71 2014.01.29. 22:30:47

@dudi01: Mert 2-szer annyi lencsén kell átnézni és minden lencse sötétít is valamit,nem beszélve a rárakódott porról és egyebekről ami szintén kétszer annyi. De a fő gond,hogy sokkal kisebb a látómezejük!
Meg utáltam mindig elengedni a fegyvert és kapcsolgatni. Különböző távú céloknál nagy hátrány. Míg az egymás feletti megoldásnál csak a fejet kell megbiccenteni.

A pötty méretét a szóráshoz? Akkora pöttyös dot-ot választunk,amekkora a fegyver szórása? Milyen távon lévő szórásra? Ha ez igaz,akkor szerintem ez hülyeség.

A pötty meg körülötte karika megoldást nagyon utálom,2 ilyen irányzékom még mindig van. Engem nagyon zavar az a karika. Nagyon rontja a látképet. Állítólag vannak olyanok is amiken a karika nagyon nagyon halvány,1 játékban láttam is olyat,na azzal nem lenne gondom,de ezzel nagyon van.

dudi01 2014.01.29. 22:35:49

@gyula0910:

Nagyon sokan szeretik és használják azt a karikát(nem véletlen van ott)olyanok is akik nem csak játékokban háborúznak(nem értem miért zavar semmit nem takar ki!)!A pötty méretét te választod meg a te igényeid alapján.Szerintem nem rontja a képet a több lencse gondolj a fényképezők objektívjeire.Nem kisebb a látószöged mit egy hagyományos 3x-os nagyítású optikánál ezért ez sem lehet ellenérv.

recon71 2014.01.29. 22:55:51

@dudi01: Amiken én átnéztem mind sötétebb volt jóval,mint mondjuk 1 ACOG. Külön külön mind a 2 tiszta világos képet adott,de együtt már sötétebbet.
Másrészt 1 átlag ACOG 32mm-es kilépő lencseátmérővel készül,addig ezek általában csak 25mm-körül. Ráadásul még elé jön a dot is,ami még beszűkíti a teret. Próbáld ki,tegyél valami nagyítós optika el 1 dot-ot és meglátod mennyit levesz a belátható területből!
Ezek általában csak 3(talán 4?)szeres nagyításra képesek és a pöttyöt is felnagyítják. Szóval sok minden szól ellenük,de 1 előnyük van,hogy mindig 1 magasságban kell célozni.

Engem nagyon zavar az a karika és mindenféle más extra jelzés a pöttyön kívül. Lehet pont arra a fejre esik ami kilóg 1 bokorból. Erdőben zavar a leginkább a síma egyszerű pöttyhöz képest.

recon71 2014.01.29. 23:35:17

@dudi01: Úgy látom az oroszok is rájöttek végre,hogy az AK-nak ebben a formában nincs jövője,mert a felső résznek kéne a legstabilabbnak lennie a mai irányzékokhoz és egyebekhez,de a mostani kialakítással ez kivitelezhetetlen. 56 másodpercnél látható 2 db zöldes AK amin a felső sín végig egyben van. Valószínűleg a nyugati fegyverekkel megegyezően ezeknek már a tok alsó része választható le a tok felső és cső kombóról. Sajna a tármegoldás még mindig a régi.

dudi01 2014.01.30. 10:28:12

Az AK12-t is a tokfedél felől kell szétszedni csak megoldották a stabil rögzítést

dudi01 2014.01.30. 16:52:03

Mi a baj azzal a tár megoldással?Szerintem az egyik legjobb módszer.

Egy EOtec holosightnak sokkal nagyobb a látószöge magában mint bármelyik ACOG-nak és a hozzájuk való optika sem kis méretű.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/%D0%90%D0%9A12_%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B5%D0%BC%D1%8B%D0%B9_%D0%B2%D0%B8%D0%B4_%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0_%D0%B8_%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BA%D0%B0.jpg

dudi01 2014.01.30. 18:00:43

Most jut eszembe!Nyomógombbal is ki lehet oldani a tárat ugyan úgy mint az M16 családnál(szerintem ezt csak miattad oldották meg).

Hunwarrior 90 2014.01.30. 19:42:10

@dudi01: A hüvelykivető is átszerelhető?

dudi01 2014.01.30. 21:05:32

@Hunwarrior 90:

Nem,vagy is igen.Át lehet fordítani a felhúzó kart mint a G36-on és a tokfedél úgy van kialakítva hogy mind a két oldalon van hüvelykivető nyílás.

gioconda 2014.01.30. 21:18:10

Meg a "tus" is jó fele csukódik :)
Aki erre panaszkodik ergonómiailag az mán tényleg ...
(egyébként jelen formában nem ment át a csapatpróbákon és visszadobták finomításra)

recon71 2014.01.30. 21:19:22

@dudi01: Én nem nagyon hiszek abban,hogy mondjuk pár éves intenzív használat után,amikor óhatatlanul is odaverődik a fegyver,ez a felnyitható tokfedél 100%-ig stabil marad. Ráadásul lemez,ami horpadhat,csavarodhat és máris oda a pontosság. 1 biztos,soha nem lesz annyira biztos 1 nyitogatós megoldás,mint 1 teljesen fix sínrendszer.

recon71 2014.01.30. 21:22:42

@dudi01: A fő gondom az,hogy stresszhelyzetben sokszor nehéz beakasztani az új tárat. Pont valamelyik este néztem 1 orosz kiképző oktatását,ahol a fegyver használatát mutatta be és tényleg gyors,de a tár még neki sem mindig akadt be a helyére.

dudi01 2014.01.30. 21:31:05

@gioconda:

Aztán a gyártó saját pénzén még egy próbára próbára elküldte változtatások után és állítólag azon megfelelt.

recon71 2014.01.30. 21:31:29

@dudi01: A különálló optikák képélességét,nagyítását és látószögét semmi sem befolyásolja.
Míg a dot mögöttiekét az első dot optika mérete is beszűkíti és a nagyítás is maximum csak 3-4-szeres lehet úgy tudom,mert felnagyítja a pontot is. Sok dot-tal kipróbáltam ezt a megoldást,az tény,hogy holosight-oknál nem mosódott el a pont 4-szeres nagyításnál sem,csak nagyobb lett. Ezeknek a lehajtható optikáknak kilépőlencséje 20-25 mm csak,legalábbis nem láttam még nagyobbat.

dudi01 2014.01.30. 21:34:54

@gyula0910:

A finnek 50 éve a tokfedélre teszik a hátsó irányzékot és köszönik szépen nagyon jól megvannak vele.

recon71 2014.01.30. 21:46:18

@dudi01: Idézek a Kaliber magazinból Dr. Földi Ferenc nyá. mk. ezredestől. Aki ismert kézilőfegyver tervező.

"Ami az irányzék tokfedélre való szerelését illeti, a módszert az utóbbi időben jó néhány Kalasnyikov-modernizációs projektben kipróbálták (érdekes,azok akik nem is gyártottak Kalasnyikovot) ,de ez nem így működik,mert épp a szerző által is említett szilárd irányzóvonal-megtartást nem képes a tokfedél biztosítani. És akkor még az irányzék (főleg az optika) saját tömege is rángatja a fedelet. Ha olyan egyszerű volna,már régen megcsinálták volna. Ha más nem,az oroszok,de nem tették. Legfeljebb csak úgy látszik."

Na,most az oroszok megcsinálták,de én sem tudom elképzelni,hogy 5-10 év után is szilárdan álljon még. Szerintem,ha nem lenne vele már most probléma,nem hozták volna létre az fent belinkelt videóban lévő fix felső sínes típusokat.

recon71 2014.01.30. 21:50:49

@dudi01: Az a pár grammos irányzék közel sem olyan tömegű,mint 1 dot és nagyítós optika kombó,ami rángatja a tokfedelet és,ha az verődik oda valaminek,elég szép nagy erőkaron hat tovább a tokfedélre. Az új Galil-okon sem tudták megoldani a fix tokfedél rögzítést,mert a dot-okat mindig a mellső ágy fölött látni. Csak a dot mögötti nagyítós optika kerül a tokfedélre.

dudi01 2014.01.30. 21:53:11

@gyula0910:

Honnan veszed,hogy ezzel volt a gond amikor még a nevét sem tudtad a fegyvernek?

recon71 2014.01.30. 21:55:41

@dudi01: Nem tudtam a nevét? Ezt miből gondolod?

Mi más indokolná,hogy fix felső sínes AK-t csináltak a tervezőik? Legalábbis ránézésre annak néz ki.

dudi01 2014.01.30. 22:11:06

@gyula0910:

ezt írtad nem pediga nevét:"56 másodpercnél látható 2 db zöldes AK amin a felső sín végig egyben van."

Nem fix a tokfedél így a felső sín sem az(a tokhoz képest persze).A fegyvert lövés közben sokkal több és nagyobb erőhatás éri mint amikor néha nekiverődik valaminek.

Nem akarok bántani senkit de az magyaráz aki azt sem tudja,hogy a finnek 50 éve gyártanak olyan tokfedéllel AK-t amin irányzék van...???
A finn Valmeten a tokfedél fix rögzítését három dologgal érték el:precízebb az illesztés, vastagabb a tokfedél anyag és jobb az anyagminőség.

recon71 2014.01.30. 22:24:34

@dudi01: 1: Ismerem a finn Valmet-et.
A régi Galil-okon is volt infrabak,amire a nagyítós optikákat szerelték. Ha a tokfedél is jó lett volna erre,akkor miért így oldották meg?
2: Annak a 2 zöldes AK-nak tényleg nem tudom a nevét,de te sem,azt hittem az AK-12 nevére gondoltál. De attól még egyértelműen látszik,hogy az AR,SCAR,stb. fegyverek tokfelsőrész kialakítására hasonlít(mondjuk nem csak abban).
3: Biztos,hogy nem éri erősebb erőhatás a tokfedelet lövés közben,mint mikor a rajta lévő dot-ot oldalról odavágják valaminek.

recon71 2014.01.30. 22:28:09

@dudi01: Az AR és hasonló fegyvereken a tokfelsőrész van egyben a csővel amin az optikák is kerülnek,az AK és társain az alsó. Egyértelmű,hogy melyik a biztosabb.
nem tartom kizártnak,hogy azokon a zöldes AK-kon is már a tok alsó rész lett a különálló. Így volna értelmes.

dudi01 2014.01.30. 22:44:36

@gyula0910:

Az a két zöldes AK volt az AK-12 és arra mondtam,hogy nem tudom a nevét nem pedig a Valmetre.Sajnos törölték a videót...Az,hogy az izraeliek nem tudták megoldani a tokfedél kérdést valószínűleg azért van mert akkoriban a fa sorban sem volt a fegyvergyártásuk a finnekhez képest,akik még ma is a világ egyik legjobb vadászfegyvereit és legjobb bármilyen lőszereit(hadi,vadász vagy sport)gyártják.Amúgy a SAKO gyárt fegyvert a finn haderőnek és ezzel azt hiszem,hogy mindent el is mondtam a minőségről.

Biztos,hogy nagyobb erőhatás éri mert a helyretoló szerkezeten keresztül átadódik az energia egy része a tokfedélnek.

recon71 2014.01.30. 22:57:13

@dudi01: A helyretoló szerkezet nem üti meg oldalról a tokfedelet.

A finn karabélyokra is infrabakkal rögzítik az optikákat,vajon miért?

Az a zöldes AK nem AK-12 volt,hanem teljesen más.

dudi01 2014.01.30. 23:12:18

@gyula0910:

Tekintve,hogy más új AK-t nem gyárt az Izmas ami az orosz AK-k gyártója így más nem lehetett.

recon71 2014.01.30. 23:46:10

@dudi01: Ha vetted volna a fáradtságot,hogy megnézd amiről beszéltem,akkor nem állítanál hülyeségeket! Nézd már meg,hogy ezek nem AK-12-ők!: www.youtube.com/watch?v=eLBmdKiTc2o

recon71 2014.01.31. 04:41:38

Egyébként hihetetlen,hogy az Imash tervezői nem jönnek rá,hogy legalább azt az ergonómiai szintet kéne végre már hozniuk,mint a nyugatiak,hogy versenyképesek legyenek,mert így esélyük sincs! Ezért vannak csődben.

apravetz 2014.01.31. 11:18:32

Azok biza AK-12-esek.

Lengyel Beryl megoldás?
Ők tényleg innovatív módon próbáltak valamit kihozni az AK konstrukcióból - a mi ótvar sufnituningkunkkal ellentétben.
A különleges erőik már évek óta G36/HK416-tal tolják. Esélyes, hogy egy évtizeden belül átállítják az egész hadsereget, merthogy ott adnak az ilyen "bágátell részletekre" is..
wmasg.pl/var/images/community_gallery/26317/main.jpeg

Optika kérdésre had ne térjek vissza, leírtam amit akartam..

dudi01 2014.01.31. 14:17:29

@gyula0910:

Azok AK-12-esek!Tessék izraeli Galil ACE 31...
world.guns.ru/userfiles/images/assault/as111/galil_ace_762x39.jpg

Javaslom,hogy vizsgáld meg a tokfedelen lévő sínt!

recon71 2014.01.31. 21:30:32

@apravetz: 1:Az AK 12-esnek nem megy ki a gázátömlő furat elejéig a mellső ágy. 2:Felhajtható a tokfedél,ezen egyben van az egész felső sín.
3: Az AK-12-őn az első irányzék nem a gyázátömlőn van.

@dudi01: Ki mondta,hogy az ACE tokfedélen nincs sín? De azt is mondtam,hogy azt az esetek 99%-ában a félrehajtható nagyítós optikát szokták rakni,aminek nem kell nagy pontosság. www.indumil.gov.co/img/fusil%20galil%20ace.jpg

dudi01 2014.01.31. 22:54:23

@gyula0910:

Nem attól lesz AK-12,hogy másként vannak elhelyezve a sínek hanem a tok és a tokfedélen eszközölt változtatások miatt.Az M4-hez is gyártanak egy halom fajta railt vagy válltámaszt még is M4 marad.

recon71 2014.01.31. 23:03:52

@dudi01: Szerintem ha az M4-en ilyen drasztikusan változtatnának,mint ebben az esetben az AK-12-n,hogy a felhajtható tokfedelet 1 egybefüggő felső részre cserélik,biztos,hogy aztán már a néven is változtatnának. Ha valaki azt mondja,hogy ez AK-12B vagy C vagy bármi,rendben. De a síma AK-12 nem ez.

recon71 2014.01.31. 23:20:56

@dudi01: De itt most nem is a név a lényeg,hanem,hogy már egybefüggő sín van az új fegyvereken,ami biztos,hogy jobb,mint a felénél felhajtható.

dudi01 2014.02.01. 01:08:42

@gyula0910:

Ugyan úgy a tokfedél felől kell szétszedni szóval nem fix!

recon71 2014.02.01. 01:47:01

@dudi01: Ezt szomorúan hallom az AK érdekében. Viszont már ez is előrelépés,hogy ilyen hosszon egyben van a sín.

Ha nem tudnak nagyon hamar a nyugati fegyverek szintjére jutni,akkor az Izmash-nak valószínűleg végleg vége és nem biztos,hogy Putyin megint megmenti.

dudi01 2014.02.01. 03:25:21

@gyula0910:

Ne te próbáld megmagyarázni nekik,hogy hogyan kell fegyvert gyártan!A legrosszabb napjukon többet tudnak a karabélyokról mint amit te valaha tudni fogsz a legjobb napjaidon összesen!!!

dudi01 2014.02.01. 03:31:17

Arról nem is beszélve,hogy az Izmas közel sem csak karabélyokat gyárt!

recon71 2014.02.01. 04:39:18

@dudi01: Az ergonómiáról biztos,hogy többet tudok még én is,ha nem így volna,már nem lennének ennyire lemaradva! Még a hülye is látja,tapasztalja,ha kézbe vesz mondjuk 1 AR-t,SCAR-t,stb-t,hogy az orosz fegyverek hozzájuk képest esetlenek,nem kézre állóak.

A civil piac bevételei nem mentenék meg! Idézek a Kaliber magazinból:

"Az orosz belső piac a hadifegyverekre minimális a hidegháborús készletek miatt,az export pedig halódik,a polgári termelés nem képes lekötni a kapacitásokat."

dudi01 2014.02.01. 15:51:57

@gyula0910:

Szerinted jobban értesz hozzá,maradjunk ennyiben!

recon71 2014.02.01. 16:10:35

@dudi01: Ha cseréltél volna tárat 1 AR-ben,SRAR-ban vagy HK-ban,ahol nem lehet nagyon elhibázni a tár beakasztást,akkor te sem kételkednél.
Ehhez nem tudomány kell,hanem csak kézbe venni és kipróbálni a kezelőszerveiket. Hidd el rohadt szar,mikor stresszhelyzetben,mikor lőnek rád,akár csak gyakorlaton is,nem tudod azt a rohadt tárat beakasztani,vagy rosszul akasztod be és akadályt generálsz,annak ellenére,hogy annyit gyakoroltad!

dudi01 2014.02.01. 16:13:10

@gyula0910:

Nem tudom de nekem az esetek 99%-ban sikerül elsőre tárat cserélnem szóval többet kellett volna gyakorolni...

recon71 2014.02.01. 16:32:31

@dudi01: Nekem is,csak mikor lőttek rám,stresszhelyzetben,pedig csak gyakorlat volt,akkor nem ment.

Nézd meg 4:48 és 7 perc után,még neki sem mindig akad be egyszerre,pedig szerintem nála kevesen gyakorolhatták ezt többet!: www.youtube.com/watch?v=8Fwd4D_HQcU

dudi01 2014.02.01. 16:39:02

@gyula0910:

Nem gyakoroltál eleget.Ami pedig a fickót illeti nem is úgy cserélünk mi tárat vagy tesszük tűz késszé a fegyvert.

recon71 2014.02.01. 16:43:32

@dudi01: A Kaliber magazint ilyen témában eléggé hozzáértőnek tartom és ők sem nagyon értik,hogy 2010-enakárhányban még mindig ez a tár beakasztás megoldása,de még a tártölcsért sem ismerik.
A G36 tár is így rögzül és mégis megoldották.

Ez a tár megoldás ráadásul rendesen beleszól még abba is,hogy a mellső ágy alá mit,hova és milyet tehetünk,hogy ne legyen útban tárazáskor. Az első AK gránátvetőkön Afganisztánban még teljes pisztoly markolat volt,csak a későbbieken lett ilyen csökevényes,sokkal rosszabb fogású,gondolom mert nem lehetett tőle normálisan tárazni.

dudi01 2014.02.01. 16:59:30

@gyula0910:

Afganisztánban AK-74 karabélyok voltak amik nem íves hanem tört tárral készülnek így a gránátvető markolatának kialakításához semmi köze a tárnak.
farm4.static.flickr.com/3150/2817167223_2e52c73364.jpg Itt egy kép arról,hogy lehet hosszabb markolattal is használni mint ami a GP-25-ön van.
A 7,62-es AK tárak meg nem viccből néznek ki úgy ahogy hanem a jobb adagolhatóság miatt.

dudi01 2014.02.01. 17:02:51

Jó lenne néha egy kicsit utána nézni a dolgoknak még mielőtt pár képből teljesen alaptalan vagy fals következtetéseket vonnál le úgy,hogy ezekhez foggal körömmel ragaszkodsz bármilyen észérvvel szemben csak azért,mert te úgy gondolod ahogy.

recon71 2014.02.02. 06:03:14

@dudi01: De van köze,mivel azok a gránátvetők nem voltak a fegyverre annyira előre rögzítve,mint az általad linkelt képen. 1 eleve orrnehéz fegyverre ennyire előre tenni a gránátvetőt,nem lehet a legkényelmesebb. Nézd meg a mostani gránátvetőiket a mostani helyén és meglátod,hogy még az AK-74 tárnak is útjában volna 1 teljes méretű,ergonómikus gránátvető markolat!: gunsru.ru/images/granatomet/gp-25_AK.jpg
Szerinted miért csonkították meg a gránátvető markolatát,azért mert nem volt útban a tárnak?

recon71 2014.02.02. 06:23:41

@dudi01: Itt nem a tárak formájával van a baj,hanem azzal,hogy a nyugati fegyverek többségével ellentétben,nem egyenest alulról kell feldugni a tárat,ahogy semminek sincs útban,hanem előre billentett helyzetből hátrafelé felcsapva.

dudi01 2014.02.02. 13:49:50

@gyula0910:

Vagy GP-25 vagy GP-30 volt!Semmilyen más csőalatti gránátvetője nem volt az oroszoknak.

recon71 2014.02.02. 15:34:26

@dudi01: Amit te feltöltöttél még az is más,mert nagyobb a markolata.

Sajnos takarja a vállszíj,de az eredeti fényképen amit lefényképeztem,látszik,hogy hasonló és teljes méretű markolat van a gránátvetőn,mint az AK saját pisztoly markolata.: www.kepfeltoltes.hu/view/140202/SDC10010_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2014.02.02. 15:40:13

@dudi01: Véletlenül nincs tipped,vagy másnak,hogy mi volt a baj az AK-74-esek tisztítóvesszőjével a fegyveren? Mert az abból az időből származó fényképeimen nincs a helyén a 74-eseken. Igazán más okot nem tudok elképzelni,de talán levették mert zörgött?

dudi01 2014.02.02. 15:57:08

@gyula0910:

GP-25 van a képen.Vagy levették mert felesleges volt.

recon71 2014.02.02. 17:08:44

@dudi01: Azt komolyan mondod,hogy 1 csökevény kényelmesebb fogást ad,mint 1 rendes teljes markolat?
Nem kizárt,hogy GP-25 a neve annak is ami a képen van,de teljes markolatos!

dudi01 2014.02.02. 17:25:46

@gyula0910:

Biztos,hogy GP-25 de abból csak egy fajta készült.

recon71 2014.02.02. 22:11:54

@dudi01: 1 fajta? Van a teli kicsi markolatos,van a lyukas kicsi markolatos,van 1 közepes markolatos,amilyet te is belinkeltél és van a legelső verzió amiről eddig még nem találtam képet. Ez így minimum 3-4 verzió!

recon71 2014.02.02. 22:22:33

@dudi01: Ilyen volt az első verzió is,de akkor az AK-ra volt rögzítve.: i.imgur.com/Iiv6Y44.jpgh.jpg

dudi01 2014.02.03. 17:53:34

@gyula0910:

Összemostad a GP-25-öt a GP-30-at a GP-34-et meg a BS-1-et.Amit linkeltél meg nem lehet fegyverre szerelni de ezt te is tudnád ha egy kicsit is megvizsgálod.(pl hiányzik a felfogatáshoz minden illesztési pont).

dudi01 2014.02.03. 17:55:53

content.foto.mail.ru/community/zonawar.ru/1854/s-1938.jpg

Tessék ezeken látható,hogy mi kell ahhoz,hogy rögzítsd a fegyveren.

recon71 2014.02.03. 21:34:53

@dudi01: Hej de nehéz ember vagy te! :D

1: Nem azt írtam,hogy ez volt az első verzió,hanem,hogy ILYEN!!!!!!!

2: Elég sokat nyomoztam a neten ,mert nem akartam hülyeséget írni és a neten lévő források szerintem a GP-25 több verzióban is készült. Nem csak 1 fajta készült,mert minimum készült teli és készült lyukas kicsi markolattal is.

3: "Összemostad a GP-25-öt a GP-30-at a GP-34" És??? Én azt állítottam,hogy több féle markolattal készültek,azt is írtam,hogy fogalmam sincs mi volt a típusneve a teljes markolatosnak. A lényeg,hogy te állítottad,hogy a képen GP-25 van!

dudi01 2014.02.03. 21:59:39

@gyula0910:

NEM!CSAK OLYAN VOLT AMIT A KÉPEN LINKELTEM!!!

recon71 2014.02.03. 22:02:27

@dudi01: Ezt most nem értem. Mire vonatkozik ez?

dudi01 2014.02.03. 22:04:35

A GP-25 a lyukas markolatos a GP-30 pedig a teli markolatos,ilyen egyszerű.Amiről még meg lehet őket különböztetni az az,hogy a GP-25-nek bal a GP-30-nak pedig a jobb oldalán van a célzószerkezet(persze vannak még apró eltérések de az nem látszik).

dudi01 2014.02.03. 22:05:21

Arra vonatkozott,hogy nem készült csak egyfajta GP-25.

dudi01 2014.02.03. 22:08:36

A 90-es években(tehát a GP-30 utáni)GP-25-nek van még teli markolata de az nem játszhat a mi esetünkben.

dudi01 2014.02.03. 22:14:04

Olvass egyet vissza.

dudi01 2014.02.03. 22:17:42

Abból indultunk ki,hogy milyen gránátvető van az Afganisztánban készült képeden,erre írtam,hogy csak GP-25 lehetett(még nem is létezett GP-30 amikor az oroszok arra jártak)márpedig azt a GP-30 megjelenéséig(1989) csak egyféle kicsi lyukas markolattal gyártották.

recon71 2014.02.03. 22:18:08

@dudi01: Tehát mégis van minimum 2 fajta GP-25.

Mi köze a 90-es éveknek a mi vitánkhoz? Mi köze a 90-es éveknek ahhoz,hogy én milyen markolatú gránátvetőt láttam a 80-as években? A kép amit linkeltem,87 körüli újságból származik és akkörül volt az az ORF-es doku műsor amiben rendesen megfigyelhető volt a teljes markolatos gránátvető,csak akkor még azt hittem,hogy lámpa. :D Mivel az M203 után nem gondoltam,hogy gránátvető készülhet ilyen kis csőhosszal is.

dudi01 2014.02.03. 22:23:04

Olvass vissza egyet és meglátod a különbséget és azt is,hogy mi köze van a 90-es évekhez .
Ha így vesszük akkor a GP-34-el már 3 fajta GP-25 van(viszont ezeket nem GP-25 változatokként hanem külön típusként kezelik a szakemberek így nekünk is ezt kell tennünk)de sem a GP-30 sem a GP-34 sem a telemarkolatos GP-25(89-után kezdték gyártani)nem szerepelhet a 87-es képen csak az eredeti lyukas markolatos GP-25.

recon71 2014.02.03. 22:32:59

@dudi01: Térjünk vissza az eredethez! :D Én azt állítottam,hogy nem tudom mi volt a neve,de volt teljes méretű markolatos gránátvető is. (Méghozzá 87 körül.) És azt,hogy több fajta markolat is létezik. Csak te írtál típusnevet,hogy GP-25 és azt,hogy abból csak 1 van. nem volt szó évszámokról,csak arról,hogy mennyi van belőle. Én kinyomoztam,hogy abból is minimum 2-van. A lényeg,hogy eddig még nem írtam valótlant.

Attól még,hogy nem került tömeggyártásra,attól még létezhetett és létezett is teljes markolatos kísérleti vagy első variációs gránátvető is. Aminél kiderült,hogy tárazáskor útban van,gondolom ezért nem rendszeresítették nagy tömegben. Vagy a csapatpróba után visszavonták.

dudi01 2014.02.03. 22:48:13

@gyula0910:

Nem létezik teljes markolatos fegyverre szerelhető GP-25.1978-ban kezdték gyártani a GP-25-öz a képed 1987-es ettől fogva kizárt,hogy a gyártás megkezdése után 9 évvel még valami előszéria a csapatoknál legyen.

recon71 2014.02.03. 22:55:09

@dudi01: Gondolkoztam,hogy leírjam e,de ugyanabban a doku filmben volt látható deszantosoknál AKSU-74 ugyanolyan mellső markolatos,mint a hátsó. És akkoriban valahol olvastam,hogy Afganisztánban kipróbáltak bullpup AK-t is. Sokat nyomoztam utána,de csak 1 olasz makett magazinban találtam róla még a 90-es évek elején 1 rajzos képet,mint az AK egyik verziója.
De a kedvenc Afganisztánban használt védőmellényemről sem találtam egyetlen fényképen kívül semmit sem. Sem a növelt szürke műanyag mellsőágyas AK-ról sem. Szóval attól,hogy a neten nem szerepel róla információ és a típuskönyvek sem írnak róla,attól még sok minden létezhet.

recon71 2014.02.03. 23:03:14

@dudi01: 1978-tól gyártották a GP-25-öst! Ez most meglepett. Akkor valószínűbb,hogy nem voltak megelégedve a csonka markolattal és kísérleti jelleggel a teljes markolattal újra megpróbálkoztak,de megintcsak nem jött be. Erre utal a te általad linkelt kép is,amin közepes méretű markolat látható,tehát próbálkoztak a javítással.

Tényleg,az milyen típusnevű?

dudi01 2014.02.03. 23:26:48

Szovjet bullpup AK-t(igazából semmi köze Kalasnyikovhoz)én a TKB-059(3 csövű fegyver),TKB-0146(Abakán program a 90-es évekből),TKB-022,TKB-408(1940-es évek,negyvenes nem írtam el)ismerem de ezek csak minimális számban készültek kísérleti fegyverek voltak,szerintem ki sem kerültek a gyárból.

dudi01 2014.02.03. 23:33:34

@gyula0910:

"Akkor valószínűbb,hogy nem voltak megelégedve a csonka markolattal és kísérleti jelleggel a teljes markolattal újra megpróbálkoztak,de megintcsak nem jött be. "

Ezt honnan szedted?
Ott tartunk,hogy próbálod a teóriádat a tények félremagyarázásával és megérzésekkel alátámasztani NULLA bizonyítékkal.
Leírtam neked a GP-25 család fejlődését ahol semmi jele hosszú markolatnak de te a nagy SEMMIRE alapozva ragaszkodsz ehhez.Legalább valami ténnyel alátámasztanád ezt az elméletet!

recon71 2014.02.03. 23:51:24

@dudi01: Egyik bullpup sem az. Egyetlen icipici képem van róla és nagyon hasonlít a FA MAS-ra.

Egyszerű logika,mivel tény,hogy kényelmetlenebb 1 csonka markolat,mint 1 teljes. Próbáld ki!
Valami okuk volt a közepes markolat létrehozására is az icipici helyett,mi lehetne ezen kívül más?
És mi a típusneve annak a közepes markolatnak,mert ha közepes lehetett,akkor miért ne lehetett volna teljes is?

Nem vagy kicsit elfogult? Ha 1 ami fegyveren volna ilyen csonka markolat,azt is így védenéd?

recon71 2014.02.03. 23:53:23

@dudi01: A lényeg!!! Az,hogy láttam,és az nem semmi! Az a semmi,hogy a neten és a típuskönyvekben nem szerepel,mert attól még sok minden létezik,létezett.

dudi01 2014.02.04. 00:25:10

Ha hasonlít a Famasra akkor vagy Norinco 86S(ezzel az a baj,hogy kínai de legalább a 80-as évek terméke)vagy OTs-14 ami már orosz viszont az 1990-es években tervezték.

recon71 2014.02.04. 00:40:43

@dudi01: A Norinco-ra hasonlított az a kis rajz kép. Ha lesz időm,megpróbálom majd megkeresni és a cikket is amiben írták,hogy Afganisztánban teszteltek bullpup AK-t. Nem lehet,hogy a Norinco annak a másolata? Mivel a kínaiak elég sok mindent átvettek,lemásoltak az oroszoktól.

dudi01 2014.02.04. 18:19:12

@gyula0910:

Én ezekről az orosz/szovjet bullpop fegyverekről tudok.Ennek ellenére nem valószínű mert nem nagyon jutott túl egy bullpop fegyver sem a prototípus stádiumon ami a képen lehet.

recon71 2014.02.04. 18:35:48

@dudi01: Megtaláltam a makettújságot és 1994-es. De olyan kicsi a kép,hogy nem tudtam használhatóan lefényképezni. De a fegyver nagyon hasonlít a Norinco-ra. Ha Norinco,akkor most nyomozhatok tovább,hogy milyen lehetett az az orosz bullpup fegyver,amit állítólag afgánban teszteltek. Azt,hogy hol írtak róla,még nem találtam meg.


süti beállítások módosítása