Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Commando Harness

2013.12.09. 08:00 :: Combat Gear Admin

kl_izrael_melleny-1149.jpgAz izraeli hadseregben rendszeresített málhamellények teljesen egyedinek mondhatóak, már csak a viselhető felszerelés méretét és mennyiségét tekintve is.

kl_izrael_melleny-1150.jpgA következő mellényről alap információként csak annyit tudtam, hogy állítólag az utász katonák számára készítették, viszont kis kutatás után sima „commando harness” néven bukkantam rá.

kl_izrael_melleny-1151.jpgElméletileg a Hagor cég gyártja, és ahogy az megszokott az izraeli mellényeknél, kizárólag egy méret létezik belőle. A pontos típus változatokat nem ismerem, de láttam hasonló mellényt kis zsák nélkül, illetve mintha létezne egy régebbi és egy újabb verzió is, a képek alapján.

kl_izrael_melleny-1153.jpgAz A10-essel ellentétben itt elől két darab vízszintes hevederrel lehet szorosra húzni a mellényt. Mivel a hevederek elég hosszúak, ezért probléma nélkül sikerült méretre állítani, tehát kisebb és nagyobb darab emberek számára sem okoz problémát a mellény viselése.

kl_izrael_melleny-1154.jpgA mellényen négy darab, dupla tártartó található. Ezek probléma nélkül fogadják az AK, Galil vagy az M4/M16-os tárakat is, és a tépőzárnak köszönhetően akár 20-as 30-as vagy 40-es kivitelben is.

kl_izrael_melleny-1155.jpgA tártartók különlegessége, hogy nem négy egyforma kivitelről beszélhetünk, hanem szinte mindegyiken található valamilyen kiegészítő zseb.

kl_izrael_melleny-1156.jpgBalról a legelső tártartó, ami elől található, oldalán például egy tépőzáras pánt és egy levarrt heveder található. Nos ahogy a kép is szemlélteti lehet akár harci kést, de bármilyen egyéb keskeny és hosszúkás felszerelési tárgyat rögzíteni rajta.

kl_izrael_melleny-1157.jpgTalán a két legrosszabbul elhelyezett zseb, az a kézigránátok számára készült tépőzáras zseb. Ezek mindkét oldalon a hátrébb elhelyezkedő tártartó zsebek fedő részén találhatóak.

kl_izrael_melleny-1158.jpgA hátsó zseben további tépőzáras rögzítési pont található. Elméletileg ez a pipa lámpa helye, aminek a csiptetőjét a fém D gyűrűn kell becsúsztatni, és a függőleges tépőzárakkal lehet rögzíteni.

kl_izrael_melleny-1159.jpgBal oldalon a kulacs és a tártartó között, egy jóval kisebb zseb található. A zseben kívül látható, utólag felvarrt nagyméretű rögzítési pontok, amik talán az LC-2-re hajaznak, utólag kerültek fel.

kl_izrael_melleny-1160_1.jpgA tépőzáras zseb elég keskeny, tehát jeladó, kötszer, esetleg füstgránát tárolására szolgál. Érdekesség, de a szabását tekintve, a két oldala itt is hosszabb valamivel a tépőzáras, külső feléhez képest. A tártartók is így készültek.

kl_izrael_melleny-1161.jpgAz A10-es mellényen található elég szerencsétlen megoldás, a vesezsákra felvarrt kulacszsebek, helyett itt kifejezetten a derék részre varrták fel a zsebeket.

kl_izrael_melleny-1162.jpgTovábbi újítás, hogy a tépőzáras kulacs zseb mozgását, és a kulacs elhagyásának lehetőségét, egy heveder szorosra húzásával csökkenthetjük.

Na most hiába az újítása, a tépőzárakat meghagyták a kulacs zsebeken, ami helyett sokkal jobb megoldás lehetne a patent, vagy akár az Y alakú csattal rögzíthető heveder is.

kl_izrael_melleny-1163.jpgA vesezsák formára és méretre is körülbelül megegyezik az A10-en találhatóval, valószínűleg ez is szabvány. A külső rögzítési pontokat itt is utólag varrták fel.

kl_izrael_melleny-1164.jpgA vesezsák alján még egy nyitott zseb található, és tépőzáras heveder, a kés vagy a tőr számára. Noha a mellény elég nagy méretű, és tele is tömtük, egyáltalán nem volt nehéz hozzáférni és elővenni, sőt elrakni sem.

kl_izrael_melleny-1166.jpgJobb oldalon a tártartók között további két kisebb tépőzáras zseb található, egymás fölött elhelyezve. Akárcsak az egész mellényen itt is észrevehető, hogy eltérő anyagokat használtak fel a különböző zsebeknél.

folyt. köv.



243 komment

Címkék: izrael israel vest mellény harness

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr175682422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

durczás 2013.12.19. 22:06:36

@gy
e
ula0910:

Na akkor, attól még hogy az ütvefúrót sokan HILTI-nek nevezik, még nem csak a HILTI gyárt ütvefúrót, Stihl fűrész stb, nem folytatom. A Smershet a Sposn gyártja, a többi csak utánzat.
A linkelt kép a beszláni túszdrámánál készült és a Sposn "Partizan" málhája, amit spec az FSB-nek (ex KGB)gyártottak. Hasonlít a Smershre, de nem az. A Smershez egyébként a Sposn több féle hámot is gyárt, az egyik találóan a PLCE !-) névre hallgat, ergo nem is tagadják az ötletadó alapot. Ha keresel még Beszlánban készült képeket, akkor sok kísérleti, v kis szériás ritka málhákat is láthatsz.
Egyébként kár a Smershet tovább szeletelni, mert több mint 10 féle változat van anyag, szabás, kialakítás, gombolás, hám, szín stb szerint.
Én szeretem... de mint mindennek, ennek is vannak kompromisszumai.

recon71 2013.12.19. 22:29:03

@durczás: Akkor most gondban vagyok. Hogy nevezzem azokat a málhaszereléseket amiket orosz katonákon is lehetett látni,mint írtad Beszlánban is és hasonlítanak a Smersh-re,de nem azok? Szmersh-re hasonlító málhák? Egyébként valószínűleg amit én láttam,mint írtad,az egyik kis szériás,vagy kísérleti málha lehetett. De nem is állítottam ennek az ellenkezőjét.

Akkor a Modox cikket is át kéne most nevezni Modox Smersh-re hasonlító málhára! :D

@dudi01: Biztos,hogy nem kényelmes,ha futás közben ilyen súly veri az "ékszereit". Agyvérzést szoktam kapni,mikor egyes katonáim,katonatársaim hasonlóan rosszul szereltek fel és mikor segíteni akartam nekik,azt mondták,hogy nekik ez így jó,így kényelmes. Aztán a terepen meg azért nem tudtunk teljesíteni,mert elakadt,lemaradt,mert kiderült,hogy ami állva kényelmes volt,abban guggolgatni,futni,kúszni már nem lehet mégsem. 1 rosszul málházott ember az egész rajt tönkrevágja,mert nem hagyhatjuk ott a francba.
Viszont tanulni szoktak belőle. Legközelebb már megfogadták a tanácsokat.

recon71 2013.12.19. 23:00:10

@dudi01: Ők lecserélték a "surranójukat",miután vért izzadtak miatta. ;) Magyarán legközelebb már úgy jöttek,ahogy mondtam. 1 másik példa! Lövészet előtt mondom,hogy srácok,ott a vállpárnán nem lesz jó az a tőr vagy zseb,mert útban lesz a válltámasznak. Még meg is mutatták,hogy nem,mert szépen odafér a válltámasz a zseb és a tőr mellé. Mikor hazajöttek,mit mondtak? Hogy igazam volt,mert mikor a legjobban kellett volna,akkor nem tudták betámasztani normálisan a fegyvert. Ezért lett szar a lövészetük.

durczás 2013.12.19. 23:01:38

@gyula0910: Tökmindegy, nevezd simán Smerhsnek, érteni fogom, miért hívod így. Mondom a Smershet kár tovább szeletelned, mert aki az exszovjet/orosz vonalat viszi az keni vágja a differenciákat, aki meg nem viszi, annak meg smersh. D
De jól van így, mer én meg elvesztem a IBA/PC/TAP/SPC/Ciras anyámkínnya mozaikszavakban, amik további moziakszavakkal vannak bonyolítva, egyéni kis ríl/trú/betyár/gangszta/ninnya/mil/hard exkommandós leszerelt baka custom varrodájából kikerült ilyenolyan naggyonfontos teljesenegyénreszabható MOLLE/pals/malice vackokkal :-)

dudi01 2013.12.19. 23:12:38

@gyula0910:

Hidd el van olyan aki nem cseréli le!Én személyesen is ismerek nem egyet!

recon71 2013.12.19. 23:14:31

@durczás: Azt tudom,hogy Te érteni fogod,de @dudi01: kolléga ki lesz akadva,hogy Smersh-nek hívok olyat,ami szerinte nem Smersh! :D

dudi01 2013.12.19. 23:16:40

@gyula0910:

Az AK47-et sem hívjuk Type 59-nek mert nem az a neve.

recon71 2013.12.19. 23:21:08

@dudi01: Mármint a surranót,vagy a tökeit verő tárzsebet vagy kulacsot,ami miatt nem tud teljesíteni? Mi az ami szerinted sem jó,de nem hajlandó akkor sem lecserélni a gazdája? Rám sem hallgattak először,csak miután megszenvedtek.

recon71 2013.12.19. 23:30:16

@dudi01: Viszont a nem eredeti PLCE és egyéb felszerelések neve is megegyezik általában az eredetivel,csak a gyártó más! Attól még PLCE,csak nem fog annyit bírni valószínű.

dudi01 2013.12.19. 23:33:44

@gyula0910:

A surranóra gondoltam és lássuk be egy elbaszott lábbeli 1000x mint egy elbaszott málha vagy bármi más.A katona legfontosabb fegyvere a lába!

recon71 2013.12.19. 23:44:45

@dudi01: Attól függ mennyire el....ott. Vannak fokozatok. Attól függ melyik hátráltat jobban. Én is jobban szerettem a surranót katonaként,mint a BW vagy a Haix bakancsomat. de csak azért,mert a 3-ból még az volt a leghasználhatóbb katonának. A surranó is elb...ott 1 holmi,de attól még meg lehet bent sok mindent csinálni,csak nehezebben és fárasztóbban,mint 1 jobban.

Azért nem a lábbeli mindenekfelett! Inkább választanám a surranót 1 kényelmes málhával,mint a legkényelmetlenebb málhát a világ legjobb bakancsával.

recon71 2013.12.20. 00:19:22

A Natgeo adása a francia tengerész kommandóról! Megfigyelhető a franciák variálható zsebezésű Ephod A10 verziója.: videa.hu/videok/tudomany-technika/francia-tengeresz-kommando-felszereles-military-BP1f4D7GimJSfY0Z

Francia ejtőernyősök vegyesen használva az eredeti Ephod A10-el és variálható zsebezésűvel.: www.kepfeltoltes.hu/view/131220/Document_20090104_202051_0-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2013.12.20. 01:56:16

A mi Smersh szerű málhánkat 2 málhaövvel stabilizáltuk,mert a próbákon szükségesnek találtuk az alul bújtatózást,hogy minél kevésbé akadályozzák a láb magas mozgását a tárzseb és egyebek,amennyiben előre kerülnének.: www.kepfeltoltes.hu/view/130209/SDC10064_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Gondolom az oroszok azért hagyták el az alsó bújtatókat,mert akkor felül a keskeny heveder már kevésnek bizonyult. Legalábbis mi ezért vetettük el. 2 málhaövvel már jó volt. Viszont az volt az elképzelés,hogy mindenki minimál felszerelést kap és amennyiben szükséges,akkor kaphat még 1 málhaövet és hozzá plusz zsebeket,amiből felturbózhatja a minimálját.
Minimál 1 övvel: www.kepfeltoltes.hu/view/130214/SDC10085_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ugyanaz a málha még 1 málhaövvel és plusz még 3 tár és 1 kulacs zsebbel.: www.kepfeltoltes.hu/view/130209/17-02-09_1324_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mi idővel áttértünk,mint a képeken is látható szimpla 2 táras zsebekre,mert ezeket jobban lehetett variálni. Akár így is.: www.kepfeltoltes.hu/view/130209/SDC10071_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.12.20. 09:06:41

@gyula0910: Nem is értem mért tértek vissza arra a borzalmas H hevederre meg a másolt arctic mellényre ezután.

joni firpo 2013.12.20. 13:50:08

@gyula0910: Jól látom, hogy a gránáttartó zsebeket szimatszatyrokról operáltátok le és a háti/kenyérzsák egy csatokkal feljavított VV-ruha tartózsák?
Érdekes megoldás!
A két málhaöv nem túlságosan nehézkes megoldás? Brit katonákról láttam olyan képeket, hogy a nadrágjuk is egy 58 M málhaövvel volt felkötve, plusz fölvettek egy 58 M málhát. A két öv egymás fölött elég idétlennek tűnt.

dudi01 2013.12.20. 14:17:09

@joni firpo:

Amikor először linkelte ezeket a képeket gyula0910
akkor előrebocsájtotta,hogy itt KIZÁRÓLAG a koncepciókat tesztelték így nem az volt a lényeg,hogy miből és milyen minőségben készülnek a zsebek vagy hevederek.

Barnigear 2013.12.20. 15:09:26

A SMERSH-nek vékonyabb az öve (mint a PLCE vagy ALLICE öv). Nem igazán értem hogy ez miért jó, amikor hosszabb és nehezebb tárakat rögzítenek vele.

dudi01 2013.12.20. 15:10:59

@Barnigear:

A Smershhez van egy párnázott öv is gyárilag ezért nem kell szélesebb hevederöv.

Barnigear 2013.12.20. 17:10:49

dudi01 2013.12.20. 15:10:59

Érdekes megközelítés, de szerintem a széles öv az nem azért kell amiért a párnázás.
Persze azt nem kétlem hogy a SMERSH logikája szerint így van.

dudi01 2013.12.20. 17:13:24

@Barnigear:

ebben az esetben a széles öv megfelelően alátámasztja és a párnázottság miatt a kényelem is adott.A PLCE-nél és az ALICE-nél ez nincs meg gyárilag.

joni firpo 2013.12.20. 17:57:51

@dudi01: A rendelkezésükre álló anyagokból dolgoztak, gondolom. Ötletesen megoldották!
Az jut eszembe róla, amikor a tízes években próbáltak kidolgozni egy felszerelés-könnyítő koncepciót és az egyik változatban a kenyérzsák "könnyű rohamhátizsákként" való viselését javasolták.

dudi01 2013.12.20. 18:03:13

@joni firpo:

Szerintem nem azért ekkora az öv mert ez volt raktáron,hisz semelyik elem nem létezett a Smersh előtt minden új fejlesztés volt(persze tépőzárat meg csatokat nem ők találták fel).

dudi01 2013.12.20. 18:06:08

@joni firpo:

ez a könnyű rohamzsák koncepció az lenne amit az elitalakulat c. filmben látni a katonákok hátán?
És ennek az eredménye az,hogy a Smersh kenyérzsákját is hátra lehet venni ráadásul úgy levétel nélkül lehet ki-be pakolni belőle.

recon71 2013.12.20. 21:30:39

@joni firpo: Így van,ahogy @dudi01: is írta. A lényeg az elrendezés volt,de örültünk annak is,hogy sok mindent meg lehetett oldani az akkoriban használt zsebekkel. Sőt igyekeztünk is azokat felhasználni. Ezzel is csökkentek volna az átállási,gyártási költségek.

joni firpo 2013.12.20. 21:33:38

@dudi01: Az amerikai M36 kenyérzsákra gondolsz? Azt eleve háton viselésre tervezték (a hevederei alapján).
Az osztrák-magyar ötletet annak idején elvetették, mondván, hogy túl bonyolult a kenyérzsák háton való hordása.

recon71 2013.12.20. 21:47:49

@joni firpo: Az osztrák vesezsák is jó könnyű rohamzsáknak,sőt az a gyakoribb használata.
Az angoloknál tényleg elterjedt,hogy a nadrágba is málhaöv van fűzve,de én sem értem,mert elég kényelmetlen az egyik a másikon. Plusz,mikor én próbálgattam,egyfolytában kikapcsolta a külső az alsót. Viszont van 1 olyan fotóm,hogy a P58 málhát feljebb rögzítették a testen,így a málhaöve feljebb került a nadrág málhaövének,vagyis minden súlyt a vállakra terheltek. Ezzel már nem zavarta egymást a 2 öv. Magasabbra került a tömegközéppont és annak is megvan a maga előnye intenzív mozgásoknál,de hosszú távon én fárasztóbbnak találtam.
Talán pont a tömegközéppont emelése volta cél a PLCE-nél,hisz más okot nemigen tudok mondani a P58 megoldása ellenében.

De a mi felszerelésjavaslatunkon a tárzseben és a kenyérzsákon lévő bújtatók megakadályozzák,hogy a 2 öv egymásra csússzon.

Egyébként több javaslat is benyújtásra került akkor,de ezt most azért emeltem ki,mert ez is variálható magasságban rögzíthető tárzsebes megoldás,mint a Smersh. Ezek szerint nem csak mi indultunk el ebbe az irányba.

@dudi01: Igen azok is A10-ek. Úgy tudom,hogy a ciprusi békefenntartóink is ezeket kapták meg.

joni firpo 2013.12.20. 21:52:42

@gyula0910: Ez most csak olyan "mi lett volna ha" agyköszörülés (sajnos), de szerinted ipari méretű gyártásnál ez számított volna? A 90-es években sem volt komoly ruhaipari kiegészítő-gyártás Magyarországon (legalábbis a Fiocchi-patentek erre engednek következtetni). Elég gyengék a 80-as évek fejkesztésein (öfni. védőkészlet, eje. hátizsák) alkalmazott kiegészítők (csatok, hevederek, tépőzárak) is. Így hirtelen egyetlen kivétel jut eszembe, az 1974-től használt műanyag Elzett-húzózárak, azok elég strapabírók (eje. és pc. ruházaton látható például). Magyarul: arra akarok kilyukadni, hogy így is, úgy is importálni kellett volna az alapanyagot. Komoly érvként, ötletként merült föl, hogy a meglévő cuccok átalakításával ki lehet(ne) dolgozni új felszerelési rendszereket?

joni firpo 2013.12.20. 21:58:11

@gyula0910: A koncepciót értem (vagy érteni vélem), de nem sok két málhaöv egyszerre? Vagy kényelmi szempontból egyáltalán nem zavaró? A briteken én is úgy láttam, hogy a málhaöv magasabban volt, mint a nadrágot tartó öv, de így is elég furán festett (és nem tűnt kényelmesnek).

recon71 2013.12.20. 22:15:49

@Combat Gear Admin: Az Ephod A10-ek tudtommal úgy kerültek be a franciákhoz,hogy a sajátjuk nem felelt meg az elvárásoknak élesben,így vészmegoldásként vásárolták őket. Először Komorren szigetének lerohanásakor láttam őket az Sf egységeiken és a légiósok elitjén. De a franciák állandóan saját maguk akarnak kitalálni 1 nemzeti málhafelszerelést,meg mindent,de azok sorra nem válnak be. Ezért akarják egyfolytában lecserélni az Ephod verzióikat,mert azokon egyértelműen látszik,hogy izraeli. Elég sok Ephod átdolgozást is láttam már a franciák részéről,de azokon is egyértelműen látszik,hogy az izraeli koppintása módosításokkal. Ráadásul az eredetiek állandóan visszajönnek,a módosításaik meg egyre ritkábban láthatók.

Az Arktis mellényekről meg az a véleményem,hogy bedőltek a reklámoknak a döntéshozóik,vagy az alegységparancsnokok,akik a felszereléseket beszerezték. De ezek is elfognak tűnni,mint a nem túl régi chest rig őrületük,mihelyst eleget szenvednek bennük ahhoz,hogy mindenki rájöjjön,hogy a reklámok soha nem beszélnek a hátrányokról már. Az Arktis-nak hatalmas reklám volt,hogy 1 időben az angol TGY-ken is lehetett látni a sajtóban. Attól kezdve vette mindenki. De mára teljesen eltűntek és inkább visszatértek a beváltabb PLCE-re.

recon71 2013.12.20. 22:37:17

@joni firpo: Mi is próbálkoztunk vékony öv használatával is,mint a Smersh megoldása,de mindenképp elöl magasabb zseb rögzítést akartunk,maximalizálva a láb mozgásszabadságát,de az vágott nagy súlyú felszerelésnél és mivel a bújtató eleve szélesebb volt nem is maradt a megfelelő helyen. Az oroszok inkább lejjebb rögzítették a zsebeiket,ezzel nem annyira 100%-osan szabad a lábmozgás,de így már elég a vékony öv is.

A benyújtott málháinknál a legfőbb cél a majdani előállítási,átállási költségek minimalizálása volt. Csak akkor láttunk esélyt a 95M leváltására,ha jobb is és olcsóbb is lesz a mienk,és ha a gyártás átállítása is minimális lenne. Már az hatalmas költségmegtakarítás volt,hogy a tárzsebeken kívül minden zsebet már addig is gyártatott a MH. A kenyérzsák:szimat szatyor,a felső zsák:vv. tartó,a málhaöv:az addig használt málhaöv,igaz új csattal,a gránátzseb:szimat szatyor kis zseb,stb. Lényegében csak bújtatókat kellet újakat varrni ezekre.

joni firpo 2013.12.20. 23:03:49

@gyula0910: A gyártási költségeket -hivatalos bevezetés, vagyis ipari méretű előállítás esetén - szerintem nem befolyásolja, ha meglévő anyagokból kell dolgozni. Sőt, a mai fogyasztói társadalomban néha drágább is. Régebben volt példa ilyesfajta átalakításokra. Lehet, hogy "papíron" olcsóbban kijön meglévő szimatszatyrokat és VV-táskákat átalakítani, de ez az ipari lobbynak legkevésbé érdeke. Ráadásul a jelentkező problémákat (pl. a VV-táskák semmilyen szinten nem vízállók stb.) könnyen föl lehetett volna használni annak bizonyítására, hogy miért nem jó a projekt. Egy út kínálkozhatott volna, egységszintű mennyiségű ilyen átalakított felszerelést kisiparilag előállítani és a tapasztalatok alapján bevezetni a rendszert, immár új, normális alapanyagokból gyártva. És akkor fölébredtem, hogy bilibe lóg a kezem...

recon71 2013.12.21. 00:19:14

@joni firpo: A fejlesztés emberei mondták,hogy a gyártósorokat teljesen átállítani,új zsebeket gyártani nagy költséggel jár. Ezzel is indokolták,hogy nem kerül lecserélésre a 95M. Viszont ezzel a megoldással,hogy a meglévőket használjuk fel,nagyjából kivédtük ezt a kifogást.
Mi is szerettünk volna jobb anyagokból jobb felszerelést,de arra minimális esély sem volt,mivel ott jóval kisebb lett volna az ár különbözet e között és a 95M között.
Én eleve elmondtam,mivel én jártam fel hozzájuk,hogy abba egyáltalán nem szólunk bele miből készül,mi csak az ergonómiára,a kialakításra teszünk javaslatokat.

recon71 2013.12.21. 01:53:59

@joni firpo: A lényeg,hogy mi csak arra tettünk javaslatokat,hogy mi hova és hogyan kerüljön,milyen megoldással,hogy stabil legyen,kényelmes,használható. Ez a mintamálha készülhetett volna bármilyen anyagból,de nekünk ezek pont rendelkezésünkre álltak és azt demonstrálni pont jók is voltak,hogy nem kell feltétlenül mindenből teljesen újat gyártani,teljesen átállítani a gyártást. Ugyanezt a 95M zsebeit felhasználva is megcsinálhattuk volna,ha lett volna 95M-ünk. Bár azok sokkal rosszabb záródású zsebek.

Rég volt,de emlékeim szerint nem volt kényelmetlen az így elhelyezett 2 málhaöv,de az tény,hogy a fixre varrt megoldások mindig a legkényelmesebbek.
Nálunk a legkényelmesebb az Ephod A11 átalakítás volt,kicsit közelítve a TV7709 mellényekhez. Vagyis a befűzhető málhaöve helyett alulra még 1 keskeny hevedert tettünk. És előre a hangos tépőzár helyett a csatok mellé villámzárat.:
Az Ephod A10 szerű derékkímélő,hátrafelé koncentrált zsebekkel,kúszáshoz,mászáshoz ideálisabban beállított hordmódban: www.kepfeltoltes.hu/view/131221/fejl3_017_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
És ugyanaz TV7709 szerű,előre felé koncentrált zsebekkel hordmódban: www.kepfeltoltes.hu/view/131221/fejl3_057_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Katonaként 2008-9-ben is sokszor ezt a mellényt használtam: www.kepfeltoltes.hu/view/130210/fejl6_012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ismétlem ezek a legegyszerűbb,legolcsóbbá tett verziók. Ezeken 1 cm anyag sincs,ami költséget növelt volna.

joni firpo 2013.12.21. 09:36:45

@gyula0910: A problémakör egyik méregfoga pedig az alapanyag. Persze csak szigorúan "mi lett volna ha" alapon beszélgetünk most, de képzeld el, ha kivitelezik az ötleteiteket valami pocsék alapanyagból, aztán már senki le nem mossa rólatok, hogy az alapkocepció volt a hibás. A magyar "fejlesztések" jellegzetes velejárója, hogy a tömeggyártott termék "valamiképpen" különbözik a mintadarabtól és még véletlenül sem előnyére ...

dudi01 2013.12.21. 10:25:09

@joni firpo:

Igen arra gondoltam csak nem tudtam,hogy M36 a neve.Mennyire vált be a gyakorlatban?

joni firpo 2013.12.21. 11:08:58

@dudi01: Amennyire én tudom bevált, a katonák kedvelték, de ez annak is köszönhető, hogy a rendszeresített 1928 M hátizsák addigra már nagyon elavult, koncepciójában is. Legnagyobb hátránya szvsz. hogy csak a hordhevederre lehetett málházni, magában nem lehetett fölvenni. Az utód-felszerelések (44 és 45 M) "roham"hátizsákjai jóval komplexebb eszközök voltak. Az M36 magyar vonatkozása, hogy viszonylag sok kerül elő belőle hazánkban, egyrészt mert a hadifoglyoknak is osztogatták, másrészt mert fölöskészlet kiárusításból is jutott Magyarországra.

Barnigear 2013.12.21. 14:27:51

dudi01 2013.12.20. 17:13:24

A szélesebb erősebb öv jobban tartja a ráfüggesztett súlyt, a párnázás ebben nem segít.
Csak azért hoztam fel, mert az M16-M4 tárak könnyebbek rövidebbek és mégis szélesebb övre rakják. És ezeket az öveket is lehet párnázni, ahogy a PLCE-t. Viszont az AK tárak nehezebbek és hosszabbak, azoknak meg akkor miért keskenyebb az öve?? Pláne, hogy annyi mindent egy az egyben átvettek hozzá a nyugati mintákból.

Barnigear 2013.12.21. 14:56:41

joni firpo 2013.12.21. 09:36:45

De most gondold le, hogy a döntéshozó (akinek a munkatársai a fejlesztők) "hagyja", hogy azok azzal töltsék a napjaikat hogy szétbontott VV tatyókból meg szimatszatyrok kiszsebéből fabrikálnak "málhát". Még csak annyira sem mozdítja meg a kisujját, hogy kapjanak pár métert az említett "felszerelési tárgyak" anyagából (aztán a rába anyagot tavaj vagy tavaj előtt potyálták el). Én akkor csinálnék ilyet, ha ellehetetleníteni akarnám őket.

dudi01 2013.12.21. 15:50:58

@Barnigear:

Itt alátámasztja a ráfüggesztett dolgokat a szélesebb öv.

recon71 2013.12.21. 17:18:49

@joni firpo: Félreértés ne essék,én nem a Fejlesztés ellen voltam,hanem velük együtt akartam elérni a változást. Úgy gondoltam,hogy én javaslok mindenféle megoldásokat a kialakításra,hisz több járható út is van,mint látszik és ők meg megvalósítják majd a lehetőségeik szerint. Úgy gondoltam és a HM is úgy gondolta,hogy miután bebizonyítom,hogy az ő cuccaik rosszak,én meg értek amihez ők nem,majd nagy örömmel fogadnak és megcsináljuk közösen nagy barátságban a tökéletest mindenből. Ennek ellenére már a kezdetektől furkálás,átverés,hazudozás fogadott. Ott gátoltak ahol csak tudtak és az volt a fő gondjuk,hogy hogyan tegyenek hiteltelenné a HM előtt.
A magyar viszonyokat ismerve és a Fejlesztéstől kapott infók szerint,teljesen új felszerelés,zsebezés legyártatása,a gépsorok teljes átállítása,nagyon sok időbe telne,de így,hogy csak minimálisan kellett volna módosítani,így már az sem lett volna olyan hosszú,hisz a tárzseben kívül minden zseb már gyártásban volt.

Ezektől függetlenül azért én ezt az alapanyag kérdést nem tartom akkora gondnak. Hisz a nagyon gagyi horvát málhamellény sikeresebb mint sok jó anyagú málha. Persze jó lenne a jó anyag,de inkább 1 rövidebb élettartamú jó málha,amit sűrűbben kell cserélni,mint 1 az örökkévalóságnak készült kényelmetlen,rossz málha.

recon71 2013.12.21. 17:24:41

@Barnigear: Nem szét kellett volna bontani,bár ez sem akkora hülyeség,hanem azokat a gyártósorokat,sablonokat,anyagokat felhasználva,legyártani a szatyrot magában és külön a gránát zsebet. Bújtatókat a belső felére és már kész is.

recon71 2013.12.21. 17:33:41

@Barnigear: Egyetértek veled,fontos a szélesebb málhaöv. A franciák málhaöve csak 5 cm-es és jelentősen instabilabb rajta az a zsebezés,mint az 5,5 cm-es övön. Nagyobb súlyoknál ez fokozódik. A Smersh-nél az a plusz keskeny öv azért segít a stabilizálásban,de akkor is van különbség a kényelemben,mert nem mindegy,hogy 5 vagy 5,5 cm-es övön terhelődik a derékra a súly,legalábbis 1 része. Az Ephod-ok azért olyan stabilak,mert az egész egyben 1 nagy övnek minősül.

@joni firpo: Érdekesség az anyagok felhasználására,hogy a nikaraguai Ephod A11 mellények csatjai nem a megszokottak,hanem olyanok,mint a mi surranóink oldalcsatjai. Gondolom liszensz gyártás és nem tudtak eredeti csatokat beszerezni.

dudi01 2013.12.21. 18:00:21

@gyula0910:

A Smersh tárzsebek/rakaszzsebek és a kenyérzsák (ezek amik viszonylag nagy tömegűek)nem csak az övön lúgnak mint pl az ALICE-nél hanem a vállhevedereket hozzájuk kell kapcsolni mint pl a PLCE-nél így még sem kell a vastagabb öv.

joni firpo 2013.12.21. 19:13:53

@gyula0910: Alapvetően talán hiányzott a "stratégiai" célok meghatározása. Nem véletlenül volt régen a felszerelési cikkeknek (is) szabványos viselési időtartama (SZVI), ami megmutatta, hogy a rendszeresítő mit vár el egy cikktől. Egy modern "fogyasztói" hadseregben természetesen az is járható út, ha gazdaságosabb egy olcsó, "eldobható" felszerelés üzemeltetése, mint egy drágább, de tartósabb darabé. Ezek azonban csak "naiv" elvek, a (magyar) valóság nem így működik. A MH nem elég tőkeerős megrendelő ahhoz, hogy le tudja nyomni az ipari lobbyt és igazi érdekérvényesítő tevékenységet folytathasson. Ehhez járulnak a vicces közbeszerzési procedúrák és egyéb érdekességek. Mindez természetesen csak a magánvéleményem és bármifajta hasonlóság élő vagy valaha élt vagy valaha élni fogó szereplőkkel kizárólag a véletlen műve...

Barnigear 2013.12.21. 19:32:25

dudi01 2013.12.21. 15:50:58

Értem hogy ezt akarod mondani, csak épp az úgy nem "tökéletes". Mindegy, nem akarom pont én kiokosítani az oroszokat ez ügyben.

Barnigear 2013.12.21. 19:45:19

gyula0910 2013.12.21. 17:24:41
Tudod a történelem tele van ilyen esetekkel, amikor valaki újítani szeretne, de a közvetlen környezete gátolja ebben. Ez a túlnépesedés egyik másodlagos következménye. Azt kell látnod, hogy az ilyen embereket csak a legritkább esetekben lehet szakmai érvekkel meggyőzni, mivel nincs IGÉNYÜK az újításra. És még simán irigyek is lehetnek.

recon71 2013.12.22. 05:51:47

@dudi01: Az ALICE,ha jól van felvéve,akkor a vállszíjak a tárzsebekhez és a kenyérzsákhoz vannak kötve szintén,hasonlóan a Smersh-ez.

1 biztos,lehet,hogy jó az 5 cm-es Smersh öv,de az 5,5 cm-es még jobb volna. Főleg,ha haladnának a korral és akár menet,vagy futás közben is lehetne állítani a feszességén. Nem volna ördöngősség.

recon71 2013.12.22. 06:13:58

@Barnigear: Jól látod! Az a fő gondom,hogy nem csak,hogy engem nem engedtek segíteni,hanem,hogy átvertek mindenkit. A honvédelmi minisztertől kezdve mindenkit. Az Ephod A10-eket sem azért vették,mert jót akartak a katonáinknak. Hanem azért,mert a rengeteg panasz miatt a 95M-et a HM felül akarta vizsgálni,véleményeztetni akarta az amikkal,hogy tényleg olyan rossz e. Mivel tudták,hogy a 95M megbukna ezen,gyorsan beszerezték az általam nagyon dícsért izraeli málhákat és a 95M helyett azokat adták ki. Máig nem tudja a HM,se a miniszter,aki a TV híradóban mondatta el az amikkal -gondolom a kedélyek lenyugtatására- a nagyon jó véleményüket! Azt,hogy a világ egyik legjobbja,nem a 95M-ről állapították meg,hanem az Ephod-okról,amire azt mondták nekik,hogy az a magyar 95M. És még több ilyen csalásról,átverésről,hamisításról mesélhetnék annak érdekében,hogy a jelenleg is használt ruházat,málha,stb. megmaradjon,ne változzon. És nagyon jól csinálják,mert immár közel 20 éve mindig az van rendszerben,gyártásban,ami már akkor megbukott.

recon71 2013.12.22. 06:32:24

@joni firpo: Én a viszonylag rövidebb élettartamú és ezért olcsóbb felszerelések híve vagyok,mivel pár év alatt általában elavul minden és akkor kisebb költség a lecserélésük. Szerintem az angolok és az izraeliek megoldását kéne követni,hogy nem 1 állandó típust gyártanak 1 nagy gyárban,hanem több kisebb üzemben több variációt,amik ezért egymással versenyben is vannak és mindegyik gyártó állandóan javít a termékén,hogy a többinél jobbat hozzon létre és az ő termékéből többet vegyen később is a sereg. Az angoloknál a több,mint 23 éves PLCE ugyanúgy tartja magát,mint az izraelieknél az Ephod-ok 40 éve,pedig számtalan más málhát is használtak,használnak ezek a seregek,de azok rövid idő alatt mindig rosszabbnak bizonyultak és el is tűntek.

Barnigear 2013.12.22. 10:03:08

Én vigyáznék azzal a kijelentéssel, hogy az említett 2 seregnél minden eltűnő felszerelési tárgy sorsa mögött a tapasztalat és a megfontolás áll. Minden sereg irracionális többé kevésbé, és ez tetten is érhető a működésükben.

joni firpo 2013.12.22. 12:45:53

@Barnigear: Társadalomfilozófiai mélységekbe bocsájtkozva, az adott társadalom keresztmetszete kitapintható a hadsereg viselt dolgaiban is. Az "irracionalitás" mögött a tévesen érzelmezett tradíciótól a lobbyérdekeken keresztül a korrupcióig sok minden húzódhat. Talán arrafelé csak egy kicsit jobban odafigyelnek a felhasználóra, magasabb színvonalú a szakmai kultúra és több a pénz.
Konkrétumokra visszatérve kérdezném Gyula kollégát, hogy ezek szerint az "izraeli vonalat" ők hozták a seregbe, vagy más tényezők is szerepet játszhattak az izraeli mellények és sisakok beszerzésében? Láttam pl. egyszer, hogy finn málhafelszerelést is tesztelt a sereg, abból mégsem lett beszerzés.

recon71 2013.12.22. 16:15:01

@Barnigear: Meg lehet nézni,hogy az angol és az izraeli seregben az elmúlt 20 évben is hány fajta málhaszerelés tűnt fel nagy darab számban is,amiket már a megjelenésükkor sem értettem. Mint pld. az Arktis mellények,chest rigek,stb.. Miután az angolok elkezdték a DPM assault vest-eket használni,rögtön az izraeli katonákon is feltűnt 1 ugyanolyan alsó tárzsebrögzítésű mellény. Gondolom úgy gondolhatták,hogy az angolok nem hülyék,akkor biztos jó ez a kivitel. Még én is elkezdtem újra próbálgatni ezt a kialakítást,mert az angolok nem hülyék,de újra arra jutottam,hogy 1 szar. Aztán ezek a mellények nagyon rövid idő alatt eltűntek mindkét seregből,míg az ősrégi PLCE és Ephod megmaradtak,sőt újra terjedni kezdtek. Az izraelieknél még nagyon sok mellény járt így,de az Ephodok és az első TV7709 szerű mellények még mindig tartják magukat.

recon71 2013.12.22. 16:40:02

@joni firpo: Én azt tudom,hogy egyfolytában az izraeli mellényeket és általában mindenüket,a sisakhevederezésüket dícsértem,hogy valami olyasmit kéne rendszeresítenünk,de a Fejlesztés emberei csak azt hajtogatták,hogy a 95M a tökély,mindenki hülye. Szóval teljesen elzárkóztak még attól is,hogy foglalkozzanak az izraeli megoldások tanulmányozásával. Az fel sem merült bennem,hogy a MH külföldi személyi felszerelés használatát engedélyezné,főleg azok után amiket a Fejlesztésnél tapasztaltam. Ezért ért hatalmas meglepetésként mikor a híradóban megláttam a katonáinkat az Ephod-okban és a honvédelmi miniszter kérdésére,hogy milyen a magyar katonák felszerelése,1 amerikai nyilatkozik a világszínvonalúságúkról.
Tudtam,hogy átvertek mindenkit! Legközelebb a Fejlesztésnél kérdeztem,hogy mi volt ez,teljes tagadásban voltak,azt állították,hogy tévedek,mert nincs semmilyen izraeli holmi a seregben,ott a katonákon a 95M volt. Szerencsére a média tele volt akkoriban képekkel,videókkal azokról a katonákról és legközelebb vittem is föl,hogy bebizonyítsam az igazamat. Akkor már kénytelenek voltak beismerni,hogy tényleg vettek 1 szakaszra való mellényt és sisakot.
Szóval a lényeg,hogy csak azért kerültek a magyar honvédséghez az izraeli mellények és sisakok,hogy azokkal átverve mindenkit,megmentsék a 95M-et és a sisakjukat.

Barnigear 2013.12.22. 17:39:52

joni firpo 2013.12.22. 12:45:53

Persze hogy fennállnak ezek a különbségek (magam is sokszor utaltam rá), de azért egy mellény megjelenéséből meg eltűnéséből ilyen messzemenő következtetéseket levonni...
Milyen eredményre jutnánk, ha fő motívum a takarékosság lenne, és annak a jeleit keresnénk ezekben a "tünetekben"?

gyula0910 2013.12.22. 16:40:02

Az is lehet hogy meggyőzted őket mégis, de azt már nem akarták az orrodra kötni. Ha most amerikában lennénk azt mondanám hogy "black operation". Meg aztán a fejlesztési eredményekkel is lehet seftelni, nem csak a raktár készlettel.

joni firpo 2013.12.22. 19:24:29

@Barnigear: A második világháború idején az amerikaiak Angliában gyártattak málhafelszereléseket, hogy takarékoskodjanak a hajótérrel. Eközben - segélyként - Amerikában gyártott brit felszerelési cikkeket szállítottak az angoloknak. Ez persze csak egy kiragadott példa, amit valószínűleg a háborús káosz okozott. Új és újabb felszerelések fel- és eltűnéséből talán csak arra lehet következtetni, hogy mennyire kezeli rugalmasan az adott hadsereg a kérdést. Az is elgondolkodtató másfelől, hogy ha a tizen-huszonéves mellények jobbak, mint a későbbi ("fejlettebb") típusok, akkor nincs-e néha enyhén túllihegve a folyamatos fejlesztés elve, illetve okvetlenül szükséges-e "super geardo" katonák létrehozása? Nem mintha a MH-ban ez égető napi probléma lenne, ha annak idején valamiért pár ezer Rabintex-mellényt vettek volna, még ma is egy csomó katona örülne neki.
Apropó: írtátok, hogy a Rabintex-mellények egyik legnagyobb hibája a fenékzsákra varrt két kulacstok volt. Az általam látott magyar használatú mellények többségéről nem csak a kulacstokokat, hanem a fenékzsákot is eltávolították.Vajon miért? Illetve: hová tették a kulacsaikat? Egyáltalán: a mellényekkel együtt izraeli kulacsokat is hoztak be vagy a 75M alukulacsokat kellett volna begyömöszölni a tokokba?

recon71 2013.12.22. 21:22:22

@Barnigear: Tudom,hogy meggyőztem őket! Ők is tudták,hogy igazam van,ezért szerezték be az Ephod-okat,amiket addig végig támadtak. De az érdekeik azt diktálták nekik,hogy a 95M maradjon és ezért elkövettek mindent. És közel 20 éve még mindig az van rendszerben. Tatán 1 csapatpróbakielemzésen "kettesben" maradtam a beszállító cégek fejeseivel és az egyik elmondta,hogy fogjuk már fel itt nem lesz változás,mert ha a jelenlegieket gyártják tovább,akkor túl sok ember jár jól. Nem biztos,hogy 1 új terméket is ilyen jó áron el tudnak adni majd a honvédségnek és ha nincs nagy haszon,akkor nem adhatnak nagy jutalmakat a felszerelés elfogadóinak sem.

@joni firpo: Valaki azt írta,hogy azért kerültek le a hátsó kenyérzsákok,mert úgy ítélték a felszerelések gazdái,hogy útban lenne a hátizsáknak. Sajnos senki nem magyarázta el nekik,hogy az a zseb azért is ott van és olyan,mert a hátizsák hordását megkönnyíti. Én is csak véletlenül jöttem rá erre,mikor megpakolt hátsó zsebes Ephod másolatomra feldobtam a hátizsákot. Megdöbbentett,hogy mennyivel könnyebbnek érződött úgy a zsák. Egyszerre megértettem,hogy az izraeliek is miért így hordják minden képen,videón!

Szerintem az izraeli kulacs más formájú,mint az amerikai és a mellényekhez jártak.

Barnigear 2013.12.22. 22:09:08

joni firpo 2013.12.22. 19:24:29

Nem hinném hogy az ephod-ot ne lehetne fejleszteni vagy javítani. Inkább arra tippelek hogy van belőle elég, és ezért hasonló karakterű felszerelési tárgyal nincs értelme foglalkozni.
Persze ehhez ismerni kéne a rendelkezésre álló mennyiséget és a gyártások szériáját (mikor mennyit).

recon71 2013.12.22. 22:10:30

@Barnigear: Mindig azok a mellények tűntek csak el a katonákról amik szerintem is rosszak voltak. Vagyis,vagy akadályozták a szabad mozgást,vagy kényelmetlenek voltak valamiért. Esetleg futni volt bennük katasztrófa.

@joni firpo: És igazad van! Erre én is csak most eszméltem rá,hogy felvetetted. Ha akkor közel 20 éve Ephod-okat(nem Rabintx-et,mert az 1 selejt) vett volna nagy számban a honvédség,akkor még mindig a világ élvonalában lennénk.
De megint megjegyzem én nem az A10-et támogatnám,hanem az A11 egyes verzióit. De leginkább 1 saját átdolgozásukat.

Egyébként pár évvel később mikor újra elfogadták a 95M málhamellényt is,mert még mindig volt rá sok panasz,a TV híradóban az hangzott el,hogy ez az a mellény amit a Koszóvóban szolgáló katonáik használtak! Ez megint átverés volt,mert Koszovóban a Rabinte volt már. Ami 1 selejt,de a 95M-nél még mindig jobb.

recon71 2013.12.22. 22:50:15

@Barnigear: Egyetértek,én is finomítanék az Ephod-on,de az izraeliek úgy tapasztalták,hogy felesleges volt az a sok lehetőség az A11-nél is,hisz úgyis mindenki csak az A10 hordmódját alkalmazta. Én beletartoznék abba a kevesebb,mint 1%-ba,aki használná a többi hordmódban is.

recon71 2013.12.22. 23:04:10

@joni firpo: Elgondolkoztattál azon is,hogy vajon tényleg szükség van e a fejlesztésekre,ha a 40 éves Ephod és a több,mit 20 éves PLCE még mindig nyerésben van? Szerintem igen. Mert a nehéz védőmellények megjelenése eléggé bezavart most. A fix párnázás már feleslegesen megszélesíti a katonát,úgyhogy az Ephod-oknál is vissza kellene térni az eredeti A11 levehető párnázására. Igaz izrael nemigen használ oldalvédelmet,így ott nem szükséges annyira.
Másrészt én sem tudom egyértelműen eldönteni,hogy melyik jobb,ha a védőmellényre zsebezünk,vagy ha málhamellényt veszünk a védőmellényre? Azt sem,ha egyáltalán nem használunk war belt-eket,mint az izraeliek,csak hátrafelé terheljük a mellényt,vagy ha használunk. Az angolok mindkettőt alkalmazzák egyszerre,ők sem tudnak dönteni.
Vannak szabályok amik mindig érvényesek,pld.,hogy ne terheljünk előre. Azon is elgondolkoztam,hogy izraelieken újabban sokszor látni olyan málhamellényt ami betét betételével védőmellény is. Nem olyan kényelmes a betétek nélkül,mint 1 Ephod,de biztos,hogy gazdaságos elgondolás.

recon71 2013.12.22. 23:08:30

Francia ejtőernyősök Ruandában variálható zsebezésű Ephod A10 verziójukkal. Ez a videó is elgondolkoztat,hogy érdemes e a katonákra bízni a zsebezés összeállítását? Ha 1 rosszul állítja össze és akadályozza,visszahúzza a többit is!: videa.hu/videok/tudomany-technika/francia-ejtoernyosok-ruandaban-military-CCb4CQDbcQR2Mot9

Barnigear 2013.12.23. 09:49:22

gyula0910 2013.12.22. 22:50:15

Hogy az israeliek mit gondoltak -gondolnak és mit nem, az X. Ezen a ponton fordul népmesébe a történeted.
Ha rendelkezésre áll egy kiforrott beszerzési / fejlesztési rendszer és a tudás amit egy ilyneben felhalmoznak, meg a szakemberek, akkor miért próbálkoznak más megoldásokkal?
Gondolod hogy a te logikád az ő fejükben nem fordulhat meg?
...és a HM fejlesztés a különböző rendű és rangú szivatásokon kívül semmire sem példa (!).

recon71 2013.12.23. 21:44:11

@Barnigear: Nekem gyanús,hogy mikor az angolok elkezdték használni a DPM chest rigeket,akkor ők is elkezdtek újra chest rigeket használni,hasonló kivitelekben is. Aztán mikor az angolok kezdték használni a DPM assault vest-eket,az izraeliek is szakítottak az addigi fejlesztési irányukkal,hogy elöl minden minél feljebb kerüljön és ők is 1 ugyanolyan alsó tárzsebmegoldásos,ugyanolyan és ugyanott csatos mellényt adtak a katonáiknak. A hátrész más volt,de az eleje nagyon hasonló! Elég hamar eltűntek ezek a mellények a katonákról,mert biztos,hogy nem váltak be.
Aztán mikor az angoloknál elkezdtek terjedni az Arktis mellények,nem sokkal utána az addig használt TV7709 szerű mellényeikre rákerült az ugyanolyan állítású kulacszseb,amit Apraverz is annyira kritizált. Nagyon csodálkoznék,ha mindhárom eset,ami most hirtelen beugrott a véletlen műve lenne!

recon71 2013.12.23. 23:48:07

@Barnigear: Viszont a DPM chest rig 1 izraeli harckocsizó chest rig koppintása még a 80-as évekből. Legalábbis az eleje ugyanolyan,az oldalára meg nem emlékszem. Lehet azért nem,mert nem lehetett látni a képeken?

Barnigear 2013.12.24. 16:58:06

Nem arra gondoltam hogy véletlen, hanem hogy nem tudhatod mi forog a fejükben. Következtetsz (tippelsz), aztán meg készpénznek veszed.

recon71 2013.12.24. 22:20:49

@Barnigear: Tudod mit? Biztos vagyok,hogy a DPM assault vest miatt lettek olyanok az akkori mellényeik,mert teljesen ugyanolyanra sikerültek elöl. Ekkora véletlen nincs! Nemrég 2 autómárka között volt ugyanilyen vita,mert ugyanazzal jöttek ki,kis idő eltéréssel és a később kijövő tagadta a lopást. Ott is ezt mondták,hogy ekkora véletlen nincs!
Ráadásul az izraelieknél semmilyen fejélesztésük nem igazolta azt a mellényt,mert addig teljesen ellenkező irányban haladtak. De hamar rájöttek,mivel megtapasztalták,hogy nem szabad azért lemásolni valakit,mert nagy nevű sereg,mert hamarabb lecserélték az összes olyan mellényüket,mint az angolok.

dudi01 2013.12.24. 22:49:28

@gyula0910:

És ha a TAC-V1 ihlette őket?Lássuk be az izraeli mellények jobban hasonlítanak a TAC-V1-re mint a
DPM assault vestre...és máig a TAV-V'-re hajazó mellények vannak a legjobban elterjedve!

recon71 2013.12.24. 23:24:37

@dudi01: Nem figyeltél! Én 1 olyan alsó tárrögzítéses izraeli mellényről beszéltem,amit a DPM assault vest megjelenése után használtak nagy számban az izraeliek és nagyon hamar teljesen eltűntek a katonákról!
De abban igazad lehet,hogy a TV7709 szerű mellényeiket a TAC-V1 ihlethette. Pontosabban az a verziója,amit a delták használtak a Sólyom végveszélyben című filmben.
Tényleg azokról a mellényekről nincs valakinek közelebbi infója?

Barnigear 2013.12.25. 10:39:16

"Biztos vagyok..."
Egy felderítő nyilván nem fog megrettenni egy kis kockázattól. Ettől függetlenül én nem a véletlenekről beszéltem, hanem a népmesei hozzáköltésről.

recon71 2013.12.26. 05:16:39

@Barnigear: Mire célzol ezzel?
Egyébként azok a mellények amikről beszélek,hogy elölről olyanok voltak,mint a DPM assaul vest-ek,hátulról Ephod-ok voltak.
Viszont 1 híradós tűzharcnál 1 terepjáró személyzete hátulról látszott,ott meg a hátrész formája hasonlított nagyon és úgy emlékszek,hogy oldalra kulacszseb is került,pont mint az angolokénál. Sajnos elölről ez a típusú mellény nem volt látható,pedig nagyon érdekelt volna. Szerintem azt is az angolok ihlették. Ezt a mellényt ezen az 1 eseten kívül soha többet nem láttam,míg amit először emlegettem,viszonylag hosszabb ideig,sokszor volt látható.

joni firpo 2014.02.10. 06:37:49

@gyula0910: A woodland ruha és AK alapján valamelyik dél- (esetleg közép) amerikai hadseregre tippelnék. A nagyméretű karjelzések alapján talán be lehetne lőni őket.

recon71 2014.02.10. 21:29:13

@joni firpo: @Combat Gear Admin: Köszi! Nekem a vonásaik és a testalkatuk alapján nagyon nem tűnnek közép vagy dél-amerikaiaknak.

dudi01 2014.02.10. 21:54:46

@gyula0910:

Ezek biztos,hogy nem légiósok!

recon71 2014.02.10. 22:20:54

@dudi01: Nem vagyok a téma szakértője,de beugrott,hogy hallottam 1 híres,hírhedt,légiósból lett horvát fiatal tábornokról. Aki miatt és a sok exlégiós miatt,a horvátoknál is használatba került a balos légiós zöld barett. Szerintem horvátok.: fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/408586_336699456342002_1199524441_n.jpg

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.02.10. 22:34:55

Fegyver-helikopter és a barett miatt gondolom hogy venezuelaiak.

Sok légiós harcolt a jugoszláv polgárháborúban. Érthető okokból hazamentek mikor a szükség úgy hozta.

A fiatal tábornok akire te gondolsz meg Ante Gotovina, aki amúgy nem szent életű :) Múltkor olvastam, hogy a bátyja vagy öccse még mindig légiós.

Egyébként pár éve tele volt az arcképével Horvátország. Dubrovnikban például plakátok és falfirkák éltették.

recon71 2014.02.10. 22:50:20

@Combat Gear Admin: Nekem is valami ilyesmi rémlett,meg,hogy háborús bűnökkel is megvádolták,de felmentették. Nem mertem leírni,mert hátha valamire már nem jól emlékszem.

Az utoljára beliknelt képemen a Hrvatski Gardist elején lévőn is zöld balos barett van és Ephod. Ráadásul a horvát zászló is piros-fehér-kék,mint a karjelzésük.

Sajnos 1 barátom rávett arra a VHS-emre amin 2 légiós barettes,FA MAS-os,woodland gyakorlós,TAC málhamellényes katona üdvözli a többi horvát katonát 1 sikeres hadmozdulat után.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.02.10. 22:55:27

@gyula0910: Hát Gotovinának elég kalandos élete volt. Maradjunk annyiban, hogy nem gyakran ült meg a hátsóján, és minden volt csak akasztott ember nem :)

recon71 2014.03.09. 21:55:15

@joni firpo: Lehet igazad lesz abban,hogy ezelőtt már 40 évvel elértek a málhamellények csúcspontjukra? Az új Ephod-okon már újra visszatértek az eredeti,a kulacszsebek alatt is állíthatóságra.

recon71 2014.03.18. 22:14:22

Hatalmas meglepetés ért! Azok alapján amiket írtatok,hogy mindenkinek jó a Commando Harness(Ephod A10) mérete,és azok alapján,hogy ezt a málhát számtalanszor látni védőmellényre véve is,aggódtam,hogy nekem túl bő lesz,mivel nem tartom magam túl vastagnak. Aztán felvéve kiderült,hogy kicsi. Ezen azóta sem tudom magam túltenni. :D Túlságosan oldalra esnek már a tárzsebei és elöl sem sokon múlik,hogy összeér. Védőmellénynél már nem is tudtam toldás nélkül zárni.
Ebből arra következtetek,hogy ezt is több méretben gyárthatják,vagy a szélesebb emberek a kulacsoknál is állítható verzióját kapják.
Én is kénytelen voltam átalakítani a kulacsoknál is állítható verzióra és így már tökéletes,a kedvencem lett!

recon71 2014.05.18. 21:50:01

Mivel elfogultsággal vádoltak többen és már jó ideje tesztelgetem ez eredeti Commando Harness-t,más néven Ephod A10-et,vagy Ephod 48h-t,úgy gondoltam leírom vele a tapasztalataimat.

Elöljáróban elmondom,hogy ez az A10 az A11 leegyszerűsítése,ugyanis hiába volt az A11 1 több módon építhető,variálható,hordható málha,attól még 100-ból talán 1 használta nem a leg alapabb összeállítását. Ezért szépen el is hagyták a feleslegesnek ítélt hordmódokat,variálhatóságot,építhetőséget.

Nagy csalódásomra,hogy ezek nem minden testméretnek ideálisak,mivel az én testméreteimnek ez a csak elől állítható verzió kicsi volt,kénytelen voltam az állítható verziójára átalakíttatni. És ha már alakítottam megcsináltam az előd A11 málhaöv rögzítéses megoldását is.

Engem zavart az eredetin,hogy ha tele voltak az első tárzsebek,akkor guggolásnál a láb még ha kicsit is,de nekiütközik és ezért valamennyire kényelmetlenebb volt,mint ha nem ütközne. Ezért kedvelem a málhaöves verziót,mert ott nincs ilyen kényelmetlenség.
A málhaöv nélküli magasabban hordást kényelmetlenebbnek találtam,mivel ebben az esetben a derekat nem tartotta semmi. Szóval nekem ebben a hordmódban hiányzott a málhaöv nagyon.
Ezekért az eredetivel nem voltam megelégedve,de az A11 verziójára átalakítások után a kényelmetlenségek megszűntek és így már a kedvencem lett.

recon71 2014.05.18. 21:50:59

Amit még hiányolok most is,hogy az én testméreteimmel,ha feljebb és málhaövvel akarom hordani,a vállhevedert hátul nem lehet rövidebbre venni,mert ha nincs megpakolva a hátsó felső nagy zseb,akkor csak a málhaövre terhelhető az egész súly,mert laza marad a vállheveder. Ez nem lenne nagy átalakítás,de nem akarom jobban már az eredetit megbontani és akkor le kéne mondani a hátsó 2 nagy zseb közötti kicsiről. Az elől lévő fém csatok meg összeírták a távcsövemet. Először azt hittem,hogy karcok,de le lehetett dörzsölni őket.

Szóval a lényeg,hogy azért tudnék mit még javítani ezen a málhán is,de még mindig a legjobbak közt tartom. Sokkal kevesebb hátránya van,mint sok más málhának,ráadásul hatalmas előnyökkel rendelkezik. 1 nehéz,10 kg feletti védőmellényre rávéve 1 variálható zsebezésű változatát tartanék a legjobbnak,mint az MLCS kialakítása és megoldása,de az meg alapként kényelmetlenebb.

Kérdés viszont,hogy 1 emberért érdemes e 1000 ember felszerelésére feleslegesen költeni málhaövre,a különböző hordási lehetőségeket lehetővé tévő elemekre,hisz 1000-ből ha 1 használta őket.
Talán nem mondták el a katonáknak,hogy úgy sokkal kényelmesebb,ők meg maguktól nem jöttek rá? Szerintem akkor talán kihasználták volna a lehetőségeket.

Összefoglalva! Az A10 hátrányaként tapasztaltam,hogy nem minden testméretnek ideális a csak elől állítható verzió. Engem zavart ugyan úgy,ha előre kerülnek a tárzsebek ,a Smersh-nél ,az MLCS-nél és más hasonlóknál is,ha a láb nekiütközik nagy lábmozgásoknál az első töltött zsebeknek. Feljebb húzatva a zsebeket,meg már nem tartotta úgy a derekat. Feljebb húzatva már a kulacszsebek is nehezebben elérhetők.
Ezek a számomra hiányosságok,az elődjére, A11 szerűen variálhatóra és állíthatóra alakítva már megszűntek. Ami még az A11 hibája is,hogy a drasztikus anyagoknak köszönhetően a zsebek még üresen is elállnak a testtől. Ez a TV7709 szerű mellények zsebösszeállításához hasonlóval talán már ezen anyagok esetén is megszűnne. A fém csatot is jó volt az újakon műanyagra cserélni.

Pár a nagyobb előnyök közül,még 20 kg körülire is pakolva: Hihetetlenül stabil intenzív mozgásoknál,futásnál. A terhelés ilyen megosztásának köszönhetően nem emlékszek kényelmesebb málhára. A befogadóképessége is hatalmas. A felhasznált anyagok is hihetetlenül erősek. Mint hátizsákkal,mint nélküle is javaslom. Összevetve,sokkal jobb teljesítményre voltam benne képes,mint sok reklámokban egekig magasztaltban.

Érdekességképp megjegyzem,hogy az A10-nél elhagyták a málhaöves kényelmes felső hordmódot,amit az A11 még tudott,de az újabb TV7709 és társai málhák meg mégis csak a másik,az A11 felső málhaöves hordmódot nyújtják.
Az A10-nél egyszerűsítettek,mert a katonák mindig úgy hordták,aztán meg úgy döntöttek,hogy nem az az ideális amit a katonák maguknak állítanak be,hisz nálunk is 100-ból 99 hülye az ideális beállításához,mert pont az ellenkező összeállítással alakították ki a TV7709 és társait? Én egyetértek velük.

recon71 2014.05.18. 22:06:22

Az alap A10 ahol a láb még elérheti az első teli zsebeket: www.kepfeltoltes.hu/view/140516/rl_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Feljebb rögzítve ahol már nem ütközik a láb,de már nem tartja úgy a derekat: www.kepfeltoltes.hu/view/140516/rf_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az A11 málhaöv megoldásával már így feljebb rögzítve is tartja a derekat és elől maximálisan minden kézre esik : www.kepfeltoltes.hu/view/140516/_f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az A11 megoldásával a kulacsok még így feljebb rögzített málhánál is elérhetőek könnyen: www.kepfeltoltes.hu/view/140402/11636422393_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nehéz védőmellény esetén a hordás minél jobban oldalra,hátra felé terhelve sokkal kényelmesebb: www.kepfeltoltes.hu/view/140516/v1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ebben jobb az utód TV7709 szerű mellényeknél.

recon71 2014.05.18. 22:07:02

Nehéz védőmellény esetén,hogy a terhelés még hátrébb essen: www.kepfeltoltes.hu/view/140516/v2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ebben az esetben már csak akkor nem vág vállban a vállheveder,ha az első hevederfeszítőkbe vannak fűzve a hátrébb eső első vállhevederek. Ez 1 MLCS-hez hasonlóval lehetne a legtökéletesebben megoldható.

Az ALICE szerű megoldású hátizsákhordás,ahol a málhamellény hátsó derékzsebeire terhelődik a vállakról a súly 1 része: www.kepfeltoltes.hu/view/140516/1133047488h1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A teher hátra felé való terhelése: www.kepfeltoltes.hu/view/140516/h2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezáltal a vállakat sem annyira lefelé vágja és a hátizsákot le után is tekintélyes mennyiségű holmi maradhat az embernél. Megjegyzem ugyan az a súly így elosztva a málha hátrésze és a hátizsák közt,sokkal könnyebbnek érződik,mint ha az egész hátra eső súly rész csak a hátizsákban volna.

Ilyen az A11 szerűvé alakítás után,ha nem fűzzük fel a kulacstokokat,a kulacsok alatti állíthatósággal és a málhaövvel: www.kepfeltoltes.hu/view/140401/7889146613_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2014.05.18. 22:11:05

Tegnap akadtam teljesen véletlenül erre a SEAL-énak nevezett mellényre. Egyértelműen látszik,hogy hiába nagyon új,attól még ezt is az ősrégi Ephod ihlette: www.tacticalgeartrade.com/media/catalog/product/cache/1/image/cdb7152e045912618de8f6bd29d95fa0/A/S/AS2348.jpg

apravetz 2014.05.18. 22:17:37

@gyula0910:

LBT-1195J (kópiája), szintén ezer éves.

recon71 2014.05.18. 22:26:27

@apravetz: Így van,de ahelyett,hogy ezer éves múltja miatt már elfelejtenék,mint a legtöbb pár éves agyonreklámozott mellényt is,még mindig gyártják,sőt most már új köntösben. Szerintem ez is jelent valamit,annak ellenére,hogy nekem nem kéne,mert ez is csak az alsó hordmódhoz készült.

recon71 2014.05.19. 00:40:50

A franciák 2 fajta variálható zsebezésű Ephod-os alapjai: i95.photobucket.com/albums/l140/dordor_01/dscn1384qu5.jpg

recon71 2014.06.05. 22:31:51

Elfelejtettem valamiket!
Azt írta valaki,hogy a mellény üresen is marha nehéz és a szivacsozás felszívja az izzadságot és ettől dög nehéz lesz. Lemértem,a súlya üresen nincs 3 kg sem! Megnézném melyik az a mellény amelyik ilyen befogadóképesség mellett sokkal kevesebb!
A párnázása,pedig nem szivacs,hanem olyan polifoam szerű anyag,ami nem szívja fel a vizet. Kivettem és összepréselve a víz alá nyomtam,majd ott kiengedve sem szívta fel a vizet! A Rabintex-é tényleg szivacs,de vízálló a huzata. Az Ephod huzata,nem vízálló,hogy az idő múlása miatt vagy eleve ilyen volt e,azt nem tudom. De most az izzadságtól csak a huzat belső fele lesz nedves. Kb.,mint 1 zubbony a deréknál rajtunk. Tehát 1 ökörség,hogy az izzadságtól dög nehéz lesz!

joni firpo 2014.06.19. 16:24:24

A valaha volt "Ármádia" magazin 2001. április 11.-i számában vannak képek Ephod-os magyar katonákról.

recon71 2014.06.19. 21:31:25

@joni firpo: Nekem fényképeim,videóim vannak a behozataluk idejéből miközben az 1. magyar ENSZ kontingens használja. Kénytelen voltam begyűjteni őket,ha be akartam bizonyítani,hogy ezt véleményezték az amik a honvédelmi miniszterünknek és ebben voltak kint a mieink az USA-ban,és nem a 95M-ben,mint ahogy hivatalosan állították.

recon71 2014.06.19. 21:35:25

Valaki megmondaná nekem,hogy miért jó a vastag párnázás. Elöl tudom,hogy hasaláskor a tárak a testet kevésbé szúrják,de máshol?
Az eredeti Ephod-okon levehető volt,ezen fix,de mégis sokszor látni,hogy lebontották róla,mint én is.


süti beállítások módosítása