Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

We are called Specnaz

2012.07.06. 08:00 :: Combat Gear Admin

Az orosz hadsereg az utóbbi időben, egy 20 évnyi helyben topogás után, elég sokat fejlődőtt a személyi felszerelések terén. A következő videó is leginkább ilyen szempontból érdekes, szóval a megrendezett-toborzós részét próbáljuk figyelmen kívül hagyni.

Normális málha mellények, túrabakancsok, különféle fegyver kiegészítők, rendes málhazsákok, szemüvegek, Lynx MRAP, SEAL-eket meghazudtoló mennyiségű egységes terepszínű ruházat és ehhez hasonlók láthatók.

Szóval sikerült összeállítani egy olyan videót, ahol az oroszok szakítva a korábbi imázsukkal nem néznek ki úgy mint egy horda. Bár a film nagy része megrendezett és csöpnyire szenzáció hajhász, mégis érdekes mert  egész igényesen elkészített keleti termék.

Ami még szimpatikus nekem, az a felszerelés letisztultsága. Bár ez inkább azért szembetűnő, mert hozzászokhattunk a nyugati különleges alakulatok karácsonyfa szerű felszereléséhez. Ahhoz képest itt általában egy málhamellény látható rajtuk, egy combtokkal és kész. Nincs taktikai fegyver fogójuk és nem is hordanak mindenhova védőmellényeket. Persze ehhez annak is köze van, hogy az orosz mellények még mindig elég nehezek és nem túl ergonómikusak. Viszont egy tavalyi lő versenyen lehetett látni nyugati plate carrierben feszítő, azt hiszem, GRU-s tiszteket.



85 komment · 1 trackback

Címkék: orosz russian specnaz

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr904632406

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apravetz 2012.07.06. 10:35:02

Azért megy itt is a pimpin' mind a fegyverek, mind a felszerelés terén (a rengeteg old school AKM mellett azért virított pár Picattiny sínekkel - és rávalókkal - jól telepakolt 74M is, meg volt MOLLE combpanel mindkét lábra meg war belt und so weiter..).
NVG technikára lennék még amúgy kíváncsi, h hol tartanak, mert elvileg az orosz csövek között vannak non plus ultra minőségűek, csak nem tudom mi jut el a sereghez belőle.
Nagyon respect, ill kifejezetten tetszik ez a sallangmentesség, a hozzáállás, de összességében egy különösen kemény, erősen motivált könnyűlövész benyomását keltik, mérsékelt SOF képességekkel

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.07.06. 12:09:44

Az AN 94 fel se tűnt ? :)

Nekem különösképpen a motivational speech tetszett :) Nem ám itt csillagos lobogó, meg barna medve bunda, hanem ha oda megyünk és elpusztítjuk amit el kell, akkor jobb lesz az országnak :)

JanaJ 2012.07.06. 14:21:56

Nekem valahogy olyan érzésem van, hogy a "rávalók" azok sajátok. Zsebbe nyúlósan.

dudi01 2012.07.06. 23:06:56

@apravetz:

Ezt a SZPECNAZ-ra írtad?

májkrémes kenyér 93 2012.07.07. 12:57:58

a magyar MULTICAM egyenruháról lesz bejegyzés a blogon?

Super 64 2012.07.07. 13:46:27

@apravetz: "mérsékelt SOF képességekkel"

ROTFL

Kullancs1983 2012.07.07. 16:24:46

@májkrémes kenyér 93: Szerintem ez amerikai. A bercsényiseknek attól még lehet.

apravetz 2012.07.07. 17:40:30

@Super 64:

Szóval a szememben ezek kőkemény harcosok, meg minden, de azért nem kell őket pl az SAS, KSK, DEVGRU mellé rakni, mert az volna komoly ROTFL.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy ha egyszer ne adj'isten túsz lennék, az SAS vagy a GSG szabadítson ki inkább! ;-)

dudi01 2012.07.07. 17:43:01

@apravetz:

De oda kell őket rakni és nem véletlen.Emlékezz Moszkvára vagy Beszlanra.

apravetz 2012.07.07. 17:49:49

@dudi01:
Olyannyira emlékszem, hogy szerintem nekik nem kéne túszokat szabadítgatniuk. Vagyis próbálkozni. Inkább bombázzák le az egészet, az sokkal tisztább és gyorsabb.
Gyk. ezen a területen ez a nagyon kisarkított véleményem róluk. Az mind OK, hogy a tanulópénzt meg kell fizetni, meg mindenki hibázhat... De ennyit?!?

dudi01 2012.07.07. 17:49:53

Miután Megérkezett Beszlanba a SZEPCNAZ kemény 10 perc múlva vége lett a túszdrámának(a sok halálos áldozatot követelő lövöldözéskezdetekor nem voltak ott).

dudi01 2012.07.07. 17:57:20

@apravetz:

Moszkváról mit tudsz?Ezek szerint nem sokat!

apravetz 2012.07.07. 18:04:41

Ja, sík vagyok, biztos igazad van.
(fáradt vagyok én ma ehhez, de az eredmény szempontjából tök mindegy, hogy csűrjük-csavarjuk. az én szememben akkor is favágók maradnak a porcelánbolt mellett közértben..)
Szóval a trollkodást megelőzendő, mára beszüntetem a működésemet. riszpekt

dudi01 2012.07.07. 18:09:33

@apravetz:

Szerinted az SAS vagy bárki más jobban szerepelt volna?Mert Moszkvát vagy Beszlant össze sem lehet hasonlítani semmi olyannal mint ami előtte volt.

Csak,hogy helyre tegyük a dolgokat!

Beszlan:kb 1100 túsz,kb 30 túszejtő.
Moszkva:kb 800 túsz,kb 50 túszejtő.

Moszkvához még hozzá tartozik az is,hogy a tűzharc közben hatástalanítani kellett egy halom bombát és az áldozatok jó részét gáz ölte meg az is csak azért mert a mentősökkel nem közölték,hogy milyen ellenanyagra van szükség.

Beszlanban pedig a tűzharcot nem a SZPECNAZ kezdeményezte ők csak befejezték.Tudod a Kaukázus nem amerika ott mindenkinek van fegyvere és használja is mint ahogy meg is történt.

Pötty1 2012.07.07. 18:50:03

A színházi túszdráma katonai értelemben egy hatalmas sikertörténet. Ott NEM a katonák hibáztak. Mivel egyikük sem kémikus és egy kísérleti altatógászt vetettek be, nem tudták, hogy a kiszabadított túszokkal majd senki sem fog törődni. Konkrétan a túszok nagy része egyszerűen a saját nyálától fulladt meg.

Ettől még ők igen kemény legények.Szerintem semmiben sem maradnak el nyugati társaiktól. Esetleg felszerelésben, illetve háttér támogatásban. De erről mindig az a valós?? történet jut eszembe, hogy az amerikaiak több millió dollárért kifejlesztettek egy tollat, ami tud az űr súlytalanságában is írni. Az oroszok pedig ceruzát használtak...
Én nem igazán szeretem az oroszokat, de, hogy nem olyan jó szakemberek mint nyugati kollégáik, az egyszerűen nem igaz.

Stjep 2012.07.07. 23:37:16

Ahogy elnéztem a videót ezek a hadsereg emberei. Beszlanban és Moszkvában ha jól tudom a belügyisek intézkedtek, de lehet, hogy rosszul tudom.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.07.08. 00:05:50

@Stjep: Igen a videón a hadsereg Specnaz alakulata látható, míg Beszlanban és Moszvkában az Alpha volt jelen. Bár hiába CT-k, azért a PKM lehet túlzás. De majd bővebben reagálnék, ha kialudtam magam.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.07.08. 12:01:03

Aszondjahogy

@dudi01: Fene tudja, hogy a többi különleges egység hogy szerepelt volna. De tény és való, hogy a nyugati erők "túsz" centrikusabbak, és nem fejszével próbálnak szívműtétet végrehajtani.

Beszlán és Moszkva nem csak a Specnaz kudarca volt, hanem a titkosszolgálatoké és a többi rendvédelmi erőé is. Lévén felkocsikázni Moszkváig egy rakás fegyveressel és egy csomó robbanóanyaggal azért nem kis teljesítmény, és elég jól szemlélteti a hiányosságokat.

Tény, hogy mindkét helyen egy olyan alakulat került bevetésre, ami talán az ország legjobban felkészült terrorelhárító egysége. De nem szabad elfelejteni, hogy arra felé a terrorelhárítást máshogy képzelik el kicsikét. És nem csak a túszmentést, hanem magát a terror felszámolását is értik ezalatt, aminek az egyik legjobb módja, szerintük, a terroristák ki purgálása. Szép példa erre, hogy az alfát többször is bevetették mondjuk Ingus földön és hasonló szép helyeken, hagyományosnak mondható, harcjárművekkel támogatott MOUT műveletek során, amikor is lázadókat-felkelőket (kinek hogy jobb) söpörtek ki, amolyan "hagyományos" módon.

Ha már a nyugati példák előjöttek. Elképzelhetetlennek tartom, hogy a TEK-et idehaza a BAZ megyei szeparatisták ellen vetnék be, harcjárművekkel megtámogatva, vagy egy SAS század hajtana végre Warriorokkal megtámogatva hasonló akciókat mondjuk Essexben. Más egységek, más sajátosságok és leginkább máshogy értelmezett feladatok.

Míg nyugati típusú egységeknél, SAS, 7NL SBS,GSG,KSK stb stb, a túszok élete a legfontosabb az ilyen helyzetben, addig ez a Specnaznál mintha nem így lenne mindig.

Vegyük például Moszkvát. Bejutottak, semlegesítették a fegyvereseket, más kérdés hogy volt NKVD-s módszer is, hatástalanították a bombákat és kész. De mi történt ezután? Semmi. Elmentek kajálni. A gáz ismerete nélkül is, minimum az lett volna a következő lépés, hogy a mentő erőket beengedik és azonnal ellátják az amúgy éhező, több napja egy helyben ülő túszokat. Ennyit a túszokhoz való hozzáálláshoz. Más kérdés, hogy utána nem a Specnaz hordta ki és hányta halomba a szerencsétleneket.

Orosz sajátosság, hogy ezek az erők a munkájuk során nem ritkán olyan tűzerővel találják szemben magukat, amivel a nyugati kollégák max. háborús zónában.

Nem hasonlítanám őket össze a SAS-al mondjuk. A SAS egy precíz eszköz. A SAS nem visz magával páncélelhárító eszközöket, és nem működik gőzhengerként. Nem való ilyen feladatra, nem erre képzeték ki és nem is teszi lehetővé ezt a létszáma. DE ha túszt menteni mennek, akkor a túsz az első, és nem RPG-vel vagy géppuskával mennek be.

Míg az Specnaz nem ritkán bizony igénybe vesz ilyen eszközöket is, mikor hasonló szerepkörben vetik be. A balta és a szike esete ugye.

Beszlánhoz még annyit, hogy ott is igen világosan megmutatkozott az orosz rendvédelmi erők hiányossága és alulképzettsége. Egyszerűen nem volt rendesen lezárva a környék, nem nagyon gyűjtöttek információkat, nem volt semmi előkészítve.

Megjegyezném viszont azt is, hogy Oroszországban a terrorizmus talán olyan 22 éve létezik, míg nyugaton a 70-es évek óta, és emiatt sokkal nagyobb tapasztalatra tettek szert a nyugati rendvédelmi erők. És mintha gyorsabban is tanultak volna.

A katonai részéhez meg. Szóval a COIN mintha nem is létezne ott. Illetve létezik, de "hidegháborús" módszerekkel vívják. Legalábbis ellenőrző pontok létesítése és néha 1-1 nagy takarítás nem nevezhető túl modern felfogásnak. Még mindig képtelenek értelmezni a csecsen helyzetet, és valamilyen szinten kezelni. Úgy tűnik mintha nem akarnák megérteni és kezelni a helyi sajátosságokat, hanem izomból oldják meg a dolgokat.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.07.08. 12:04:41

Terrorizmushoz: Sokkal korábban voltak már terrorista akciók európában és oroszországban. De én a 70-es évekkel, a modern terrorizmusra gondolok, ahol szervezett csoportok, összehangolt akciók keretében próbálják megvalósítani politikai céljaikat. Míg korábban egy egy kisebb csoport robbantott, vagy próbált gyilkosságokat elkövetni.

dudi01 2012.07.08. 13:36:00

@Combat Gear Admin:

Mivel zártál volna le egy iskolát ha pár 1000 ember próbál bemenni oda AK-val?A Kaukázus nem nyugat ott a hozzátartozók nem bámészkodni mentek hanem AK-val a kézben megölni minden túszejtőt.
Ettől függetlenül a helyi szervek tényleg nem voltak a helyzet magaslatán de a cikk nem is a bivajbasznádi rendőrségről szól.

Rowen 2012.07.08. 15:37:40

Pár Hsz-el ezelőtt említettétek, hogy moszkvánál a titkosszolgálatok is megbuktak keményen...hát én emlékszem ikertornyokra amik ledőltek pár éve, meg volt egy furcsa ötszög épület is...

A másik, hogy távoli orosz közeli vidékeken napi szinten vannak kisebb nagyobb terrorista/szeparatista/akármista megmozdulások amik ellen nem lehet a békésen megbeszéljük módszerrel fellépni, usák barátaink a sivatagban is kérdés nélkül megszórják gránátvetővel a gyanús csoportokat, oroszok sem tudnak más tenni, csak ott néha tényleg van civil köztük, nemcsak 2 perce bemajrézott és éppen megtért exrosszfiú. Túl sokan és túl keményen támadják őket, míg a nyugati egységek azért elég ritkán találkoznak hásztidzs szityúésönnel (arányaiban persze).

Pötty1 2012.07.08. 19:45:18

@Combat Gear Admin: Azzal nem értek egyet, hogy az SAS nem használ túszszabadításhoz nehéz fegyverzetet. Az iraki háborúban elkaptak 2 SAS katonát, majd mikor a tárgyalások holtpontra jutottak, és éppen kivégezni készültek őket az SAS fogta magát és egyszerűen megostromolta a helyet. Még a híradások is kitértek arra, hogy mennyi nehézfegyvert/rakétavetőt használtak. Persze a hagyományos értelemben nem civil túszokról volt szó, de a sajátjaikra ők is fokozottan figyelnek, mégis rakétákkal lőttek szét mindent.

Az biztos, hogy kicsit más a mentalitás az oroszoknál, én ezt elég gyakran tapasztalom a saját bőrömön is.

Super 64 2012.07.08. 20:01:15

@apravetz: A katonai Szpecnaz nem foglalkozik túszmentéssel alapjáraton. Az Alfa (FSZB), Vityjaz és az OMSN-ek (ma már inkább OPSN lehet a nevük és az MVD-hez tartoznak), stb. igen. (Mellékszál, de a videóban szerintem a negyvenötösök szerepelnek, ők meg leginkábbis felderítők, de ettől még bizonyosan SN-nek számítanak.)

Ilyen alapon én szemrebbenés nélkül össze merem hasonlítani a SAS, KSK, DEVGRU-val a katonai SN egységeket, mert a túszmentést leszámítva nagy különbség nincs, azt meg eddig még senki nem vonta kétségbe, hogy a szovjet/orosz (katonai) SN egységek igencsak különlegesek, lévén a SOF képesség nem a túszmentésen múlik katonáéknál, az csak egy bónusz.

Ez a cikk eleve azzal indít, hogy először mindig azt tisztázzuk, melyik Szpecnazról is van szó: www.kerozingozos.hu/2011/07/10/oroszorszagbol-jottem-mestersegem-cimere-a-halal/

Mindemellett valóban, mintha az oroszoknál a túszokra úgy tekintenének, hogy csak akadályozzák a rosszfiúk megsemmisítését. Náluk mások a prioritások, ezek szerint. Egyébként megkockáztatom, hogy van abban valami, amit dudi01 írt: a nyugatiak is néztek volna, mit hal a szatyorban egy moszkvai vagy beszlani szitu esetén... Ez nem azt jelenti, hogy az oroszok a jobbak, hanem azt, hogy a szitu mellbevágóan érintette volna a nyugati kollégáikat is.

gioconda 2012.07.08. 22:15:45

Fél órás videó van a két román bankrabloról és a SWAT. töketlenségéről pedig csak két tetves ÁKÁ meg mellény volt rajtuk...
Se túsz se nem 30-an voltak...nevetséges.

joni firpo 2012.07.09. 08:21:12

4 perc környékén: tökéletes hóálca, még a fegyvereken is ... a lábukon pedig piros sícipő :-)

joni firpo 2012.07.09. 08:26:27

@májkrémes kenyér 93: Érdekes ez a hirdetés, megpróbálok utánajárni. Magyar katonákon eddig még csak a Propper-féle "Tru-Spec" Multicam-ruhát láttam. Őszintén szólva furcsának találnám, ha létezne MH-logós MC ruha, mert hivatalosan ilyen fejlesztés nincs, "maszekban" meg ki állna neki ilyesmit csinálni?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.07.09. 10:43:21

@dudi01: Nem tudom mivel zárták volna le, mivel nem ismerem a rendvédelmi vagy egyéb fegyveres erők létszámát a környéken.

@Rowen: Teljesen irreleváns jelen esetünkben, hogy a CIA vagy az NSA mit tett vagy nem tett. Senki nem beszélt róluk, sőt senki nem is állította, hogy arra felé lenne a világ középpontja.

Szerintem már említésre kerültek a speciális körülmények amik között a Specnaznak helyt kell állnia. Na de nem is egy szeparatista betörésről volt szó, hanem arról, hogy túszmentő akcióra mért kötelező a PKM és az RPG :)

Ha már az arányoknál tartunk és a meglepődésen. Francia, belga, holland, német és svéd rendőri alakulatok igen-igen gyakran találkoznak ilyen esetekkel. Mondjuk az is igaz, hogy javarészt 1-2 fegyveresről van szó, bankrablásról, apa elveszi a gyereket, vagy begolyózott delikvens. Ezek hozzánk ritkán jutnak el, mert semmi látványosról nincs szó. Nem mennek bele a házoldalába BTR-el, miután belőttek két rakétát :)

@Pötty1: Erről nem olvastam. Mindenesetre ritka szerintem, hogy a SAS Milan-t cipel a hátán, vagy warriorokkal száguldozik. A pinkyken is főleg gránátvetők és géppuskák kaptak helyet.

@gioconda: Ugyanazt ide is. Ki beszélt a SWAT felsőbbrendűségéről, vagy az amerikaiak felsőbbrendűségéről ?:) Ott is van egy halom baromság, aminek egy része a túlfejlett arcizomból született. De jelenleg nem róluk volt szó, még csak említésre se kerültek.

@joni firpo: A nadrág az Gurkha tactical, bár én nem láttam hogy hivatalosan árulnának ilyet. Maszekban meg azért készítenék, mert esetleg az alakulattól kérték. De a "kifejlesztés" szó azért erős. Főleg mert egy már meglévő terepszínt használtak fel... A pecsét meg gagyi, és nem jelent semmit.

dudi01 2012.07.09. 11:55:25

@Combat Gear Admin:

"Ha már az arányoknál tartunk és a meglepődésen. Francia, belga, holland, német és svéd rendőri alakulatok igen-igen gyakran találkoznak ilyen esetekkel. Mondjuk az is igaz, hogy javarészt 1-2 fegyveresről van szó, bankrablásról, apa elveszi a gyereket, vagy begolyózott delikvens."

Szóval nem találkoztak még csak hasonlóval sem.

dudi01 2012.07.09. 11:57:42

@Combat Gear Admin:

Ami a BTR-t meg RPG-t illeti azért használják mert szükség van rá.Nyugaton meg azért nem mert nincs rá szükség.

joni firpo 2012.07.09. 12:03:36

@Combat Gear Admin: Igazad van, a MH logót utólag nyomták egy Gurkha Tactical ruhára. Már csak az a kérdés, hogy mi célból? Megtévesztés? Vagy valaki azt szeretné, hogy ilyesmi legyen az új MH gyakorló és kvázi "javaslatot tett rá"? Mindenesetre érdekes ...

Ami viszont talán még érdekesebb, hogy az illető bolt nagyobb mennyiségű négyszínnyomású sivatagi ruhára is szert tett.Idáig ilyesmit nem nagyon lehetett kapni military shopokban (én legalábbis egy-két szettet láttam csak felbukkanni az elmúlt években).

Pötty1 2012.07.09. 12:18:27

@Combat Gear Admin: Ritka, hogy Milannal szaladgálnak, bár ha jól tudom régebben a LAW alap felszerelés volt náluk.
Nem túszszabadítás, de egy SAS katona volt a világon az első, aki egy Stingerrel leszedett egy repülőt. A Falkland szigeteken egy Pucarát akkor, amikor az amerikaiaknál is még csak tesztelték a dolgot.
Szóval azért nem áll tőlük távol a nehézfegyverzet sem :)

gioconda 2012.07.09. 13:40:52

-Ha feljönnek az oroszok soha nem a velük szimpatizálók kezdenek elsőnek hasonlítgatni nyugattal kapcsolatba hanem fordítva...ez itt is így történt konkrétan az első hsz-el.
Beszlan,Moszva stb...az a minimum,hogy foglalkozzunk már a témával hamár...

-A SWAT. úgy jött ide,hogy ők az említett esetben konkrétan a feladatkörükhöz teljesen passzoló szituval nem tudtak mit kezdeni.

-Úgy jön ide a PKM.és az RPG. hogy a kurva rutinos nyugati kolégák idegösszeomlott brokerekkel,narkós világmegváltókkal,eladósodott kisvállalkozókkal vívnak élet halál harcot míg a ruszkik PKM.-el és RPG.-vel felszerelt fanatikusokkal,drogbandákkal,oligarha haseregekkel kerülnek szembe civil környezetbe.

-Ha a ruszkik úgy dolgoznak,hogy minimális legyen a katonák vesztesége az a baj ha nem az a baj...unalmas ez kérem.

apravetz 2012.07.09. 14:27:59

Na, még egyszer..
Látom erősen érzelmi alapú lett ez a vita, lassan olyan, mint az AK kontra M16...
Na azt szeretném leszögezni, hogy köze nincs a véleményemnek ahhoz, hogy oroszok.
Mivel az orosz témának nem vagyok a szakavatott ismerője (gyk. elég felszínes tudásom van róluk, teszem hozzá nem biztos, hogy most ezzel egyes egyedül vagyok így) kéretik megbocsátani, hogy részletekbe menően nem ismerem a különleges erőiket és annak felépítését. Több forrás alapján viszont úgy legóztam össze a képet, hogy az oroszoknál kb egy gyűjtőnév a Specnaz több, többé-kevésbé eltérő képzettségű és feladatkörű egységre, akiket általában sikerül úgy túlmisztifikálni, mint pár hollywoodból ismert egységet. Azon, hogy mindenhol van ultraprofesszionális meg kevésbé, gondolom nem fogunk összeveszni (ha mégis, akkor besírok picit :-)
Super 64 írta, hogy kb kik az arcok, melyik egységtől vannak. Nos, konkrétan róluk, a videón szereplő egységről alkottam véleményt, amit egyébként tartok is.
A komplett Specnazt érintő savazásért ezúton is elnézést kérek, remélem nem jut el hozzájuk

dudi01 2012.07.09. 15:17:56

@apravetz:

SZPECNAZ-nak neveznek mindent mert a szó jelentése különleges rendeltetésű.De az a SZPECNAZ amiről itt szó eshet az a SZPECNAZ amit nem túlmisztifikálnak hanem a helyén kezelnek.Arról nem ők tehetnek,hogy a helyük a sor elején van.

Super 64 2012.07.09. 18:09:10

@apravetz:
Tökéletesen jól látod a helyzetet, az általam fentebb linkelt írás erről is ejt pár szót: a szpecnaz _lényegében_ a magyar "kommandó" (köznapi használatban, persze) megfelelője, azaz lényegében gyűjtőnév.
Az orosz büntivégrehajtás "fegyelmező" szpecnaz egységei azért messze nem a legkeményebb csávók feltehetően a szpecnazosok között (azért nem vesznék velük össze :D), nagyjából arra készülnek, hogy hipisek alkalmával az engedetlenkedő rabokat péppé verjék (szükség esetén szó szerint). Ha viszont egy cellában a GRU szpecnazosaival futnának össze, azt nem úsznák meg élve, attól tartok. Tehát szpecnaz és szpecnaz között is van különbség, nem is kicsi. Ebben tökéletesen igazad van.

Ami a Gárda 45. (Alexandr Nyevszkij és Kutuzov Renddel kitüntetett) Önálló Különleges Rendeltetésű Felderítő Ezredet és katonáit illeti (hangsúlyozom: szerintem ők láthatóak a videón, de a tévedés jogát fenntartom), a helyzet nagyjából a következő: az ott szolgáló katonák az ejtőernyősök (lsd. deszant, légideszant, VDV) közül kerülnek ki, vagyis nem éppen "közönséges bokorugrók". Az egység nevéből 3 szó érdekes még: a "különleges rendeltetésű" és a "felderítő". Az első a szpecnazt jelenti gyakorlatilag, a második meg azt, hogy felderítéssel foglalkoznak elsődlegesen, ergo az ejtőernyősök között alapjáraton is elitnek számítanak. Mindezeket figyelembe véve az egység nyilván nem egy "GRU Szpecnaz" (amit amúgy a szpecnaz egységek csúcsának tartanak), de a "különlegességüket" kétségbe vonni szvsz. komoly hiba lenne. (A grúzok nyilván tudnának mit mesélni erről, csak az rájuk (a grúzokra) nézve marha kínos lenne, így hát nem teszik. :DDD)
Egyébiránt a 45-ösöknek bizonyosan van köze a GRU-hoz, lévén a VDV elit felderítő egységéről van szó, de ennek ellenére sem keverendőek össze a GRU Szpecnazzal. Utóbbiról egyébként lehet érdekes dolgokat olvasni Viktor Szuvorov (aka. Rezun) "Akvárium" c. könyvében, ami megtévesztő címe ellenére nem akvarisztikával foglalkozik. ;) :D (Sokak szerint a tag soha nem volt szpecnazos, de szerintem ennek ellenére is érdemes ezt a könyvét elolvasni egyszer.)

dudi01 2012.07.09. 19:00:17

@Super 64:

Az,hogy mennyire SZPECNAZ a szóban forgó alakulat (azt nem tudom,hogy ők láthatóak-e a videón)arra nagyon jó példa az egyik nemrég meghalt tisztjük Anatolíj Lebegy.

Van még egy fontos szó az alakulat nevében méghozzá a Gárda amit az orosz vagy szovjet hadseregben nem pofára adtak(meglepő módon!!!) hanem kizárólag harcban nyújtott teljesítmény alapján.

Super 64 2012.07.09. 19:10:45

@dudi01: Mindkettő igaz, köszi.

Pötty1 2012.07.09. 19:44:29

@Super 64: Nemcsak sokak szerint nem volt spetcnaz katona, az akváriumban ő maga is leírja, hogy mint hírszerző került hozzájuk. Együtt gyakorlatozott velük egy darabig és mivel elég szívós volt,végül befogadták. De ő nem állította (legalábbis ebben a könyvben), hogy spetcnaz katona lett volna.

Super 64 2012.07.09. 20:20:38

@Pötty1: Az határozottan dereng, hogy eredetileg megfigyelőnek küldték egy csapat mellé egy gyakorlaton és értékelnie kellett őket. De évek távlatából az már zavaros, hogy mi volt utána, szóval simán igazad lehet.

Kullancs1983 2012.07.09. 22:41:50

Mintha olyasmit olvastam volna, hogy Viktor Szuvorovnak semmi köze nem volt a szpecnazhoz, meg pár elég nagy baromságot is leírt, de mittudomén, nem értek hozzá...
A 45. ezrednél (ha jól tudom) két zászlóalj van, a 218. szpecnaz, meg a 901. hírszerző. Szóval csak nincsenek olyan messze a GRU-tól...
@Pötty1: Az irakban elfogott két SAS katonánál voltak a nehézfegyverek, nem? És tényleg Warriorokkal ostromolták meg az épületet, de nem a SAS, hanem a brit hadsereg. (Megintcsak ha jól tudom.)

apravetz 2012.07.09. 23:36:39

@Kullancs1983:

SAS és a nehézfegyverek:
A négyfős járőröknél 40mm puskagránát, M18A1 repeszakna és M72A1/stb LAW típusokban merül ki a nehézfegyverzet, sőt osztag szinten sem hordanak maguknál többet. A gépjárműves egységek használnak Mk19-et, MILAN-t és Stingert, ill. hallottam már olyat, h vittek 60mm-es aknavetőt ,na meg persze M2 Browningot mindenekelőtt. Persze ha a szükség úgy hozza bármit használnak, de az alapesetnél maradva kb ennyi.

dudi01 2012.07.09. 23:58:55

Zavart érzek az erőben!

Az volt a felvetés,hogy minek visz nehézfegyvert túszszabadításhoz a SZPECNAZ mikor az SAS vagy más nyugatiak nem visznek magukkal ilyen műveletekre.Ti meg fogtátok és példának hoztátok az SAS nem túszszabadító műveletit mondván még is csak használnak nehézfegyvert.Szóval itt kicsit keveredett a szezon a fazonnal.

apravetz 2012.07.10. 07:34:13

@dudi01:
Ja, zavar az van.. Előjött az SAS, meg hogy nehézfegyver, és dióhéjban le lett vezetve, hogy kb mit és mikor...

apravetz 2012.07.10. 07:44:27

amúgy valóban, mondjuk ki, túszmentéshez nem használnak ilyesmit, meg mondjuk mások se nagyon...
A nehézfegyveres rész másik oldala a BTR-hez kapcslódik: sok más hasonló egységnél nem élik így bele magukat egy lövészegység szerepébe, mert homlok egyenest más elvek szerint dolgoznak (konkrét példaként az SAS szolgálati szabályzata tiltja a területmegtartást; nyilván kivételt jelent ez alól az a kevés eset, amikor saját épített pozíciókat kell védeni, de ilyenkor is alternatív megoldásokat favorizálnak)

apravetz 2012.07.10. 07:56:59

és mielőtt jönne, hogy mi van az SAS szolg.szabt.-tal.. Tehát manőver + hit 'n' run egyfolytában.
Na a konkrét BTR-es részben ennek a majdnem tökéletes ellenpéldáját láthattuk, kb amit bármilyen lövészegység produkál(na) úgy 70 éve

Pötty1 2012.07.10. 08:24:20

@Kullancs1983: Hát az infók az ügy kényes mivolta miatt eléggé ellentmondásos, de én úgy olvastam, hogy amikor az SAS tudomására jutott, hogy épp kivégezni készülnek őket, akkor nem várta meg a hadsereg akcióját, hanem ad-hoc módon az épp elérhető SAS katonák ostromolták meg az épületet, egyszerűen szétrobbantották az egyik falat, majd kiszabadították a 2 társukat.

Az mondjuk érdekes kérdés lehet, hogy mennyire volt ez "ad-hoc" és mennyire nem tudott róla a vezérkar. Olyan hírek is voltak, a hadsereg egyszerűen túl veszélyesnek ítélte a környéket, féltek a nagy veszteségektől, ezért tököltek.

Az is rémlik, hogy utána támadták is őket, amiért nem hagyták, hogy a helyi "igazságszolgáltatás" mondjon ítéletet a katonák fölött.

Bár nem ide tartozik, én emlékszek arra a videóra, ahol bemutatták a 2 elfogott embert meg a fegyvereiket. Hát azok ketten kisebb háborút is megvívhattak volna azokkal:D

Pötty1 2012.07.10. 08:32:21

@dudi01: Szerintem ebből a szempontból az alap felvetés sántít. A világ legtöbb különleges alakulata, már amelyik túszokat is szabadít, ha kell, visz magával nehézfegyverzetet. A helyzettől függ. Olyat nem lehet kijelenteni, hogy az oroszok igen, az angolok nem használnának soha.
Ha Angliában vagy az Usában lenne egy Beslan vagy egy színházas sztori, és a körülmények azt adnák, simán bevetnének akármit.
Ezért/is/ hívják őket különleges alakulatnak. Bármivel tudnak bánni, ha a helyzet azt kívánja. És ha a túszok kiszabadítása úgy tűnik a leghatékonyabbnak.

Abban viszont valóban van különbség, hogy hol van az a határ, ahol veszélyesnek ítélnék meg a túszokra nézve a dolgot.

Kullancs1983 2012.07.10. 09:20:41

Ha már tússzabadítás és nehézfegyverzet, akkor inkább a Libériában foglyul ejtett brit katonák kiszabadítása lenne jó példa. 2000-ben a West Side Boys nevű elég elmebeteg társaság fogságba ejtett néhány brit békefenntartót, akiket végülis egy általános offenzívával egybekötve sikerült kiszabadítani. Valamelyik Regimentben volt róla cikk nem olyan rég.

Pötty1 2012.07.10. 10:39:09

@Kullancs1983: Mondjuk ott nem csak az SAS harcolt, hanem ejtőernyősök is, akik nem igazán túszmentő alakulat. Az egyetlen nyugati halott viszont egy SAS katona volt, aki egy gellert kapott lövedéktől halt meg.

Bár pont ebben a műveletben nem használtak nehézfegyvert, kivéve, ha a helikoptert annak vesszük, mert egyszerű bambusz viskók voltak, simán át lehetett lőni őket puskával is.

Volt róla egy elég jól összerakott dokumentumfilm is, ahol néhány szereplő is mesélt.
A támadás veszélyességét mutatja, hogy az asszem Barret fedőnevet viselő akciót a katonák maguk közt biztos halál? hadműveletként emlegették.

Légy a levesedben · http://www.elitharcos.hu/ 2012.07.10. 12:18:29

@Pötty1:

hát igen
eléggé ki is ábrándultam belőlük.
Fényes nappal ,mentek rá a bandára helikopterrel mert az jó messziről hallatszik.
De előtte a két napja már ott dekkoló megfigyelők informálták a parancsnokságot hogy a wsbs faszik minden este berúgnak a homemade piájuktól.
Igy az éjszaka folyamán ko részegen hevertek ,akkor egyszerübb lett volna odamenni és egy hangtompitós pisztollyal leoltani az összes részeg hülyét.De az talán nem volt elég sportszerű.

whirlwind 2012.07.10. 12:24:08

@Kullancs1983: az angol nehézfegyverzet kimerült két minigun-nal szerelt lynx helikopterben .inkább az ellenfél rendelkezett RPGvel és aknavetőkkel többek közt ezért is kellettek az ejtőernyősök mert ök foglaltál el a folyó túlpartján lévő tábort ahonnan lőheték volna a túsz szabadítókat. Önmagában csak a két SAS sqad nem lehetett volna sikeres mert nem volt kivitelezhető az észrevétlen be és ki jutás +nem csak a tuszok kiszabadítása volt a cél hanem a wSB vezetőjének likvidálása is. Igaz Ő inkább hősiesen megadta magát :-)
@Pötty1: Barras hadművelet volt a neve

Pötty1 2012.07.10. 12:26:51

@whirlwind: Igaz, éreztem, hogy valami nem stimmel.

whirlwind 2012.07.10. 12:45:09

@Légy a levesedben: vagy kb 200 fegyverest? az azért nem lett volna piskóta. a hangtompítós fegyver sem hangtalan egy kis baki és mindjárt benne vannak a lekvárban elég egy kutya és máris felveri azt aki nem teljesen matt részeg

Pötty1 2012.07.10. 12:46:07

@Légy a levesedben: Csak egy utolsó gondolat, mielőtt a végén az jön le, hogy osztom itt az észt :)
Szóval ha jól emlékszek azért kellett nappal támadni, mert úgy tűnt elkezdik kivégezni a katonákat. Ezúttal tényleg. Korábban meg azért nem támadtak éjjel, mert először vízen akartak menni, és idő volt mire a felderítők szóltak, hogy nem fog menni a mocsár miatt.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.07.10. 13:19:59

Csak úgy hozzáfűzve.

Beszélgettem még tavaly előtt egy emberkével, aki arra panaszkodott, hogy a bepipázott bennszülöttekkel az a baj, hogy ha bennük van mindenféle anyag, akkor többet kell beléjük lőni :)

Kullancs1983 2012.07.10. 13:20:49

A Barras-hadművelet arra példa, hogy nagyszámú, jól felfegyverzett, és a fegyverhasználathoz értő túszejtőkkel szemben azért a nyugati különlegesek is jobban fölfegyverkeznek. Az ejtőernyősök jelenléte csak természetes, az SAS és az SBS egységei magukban bajosan rohantak volna le több száz fegyverest... A helikoptereken kívül (Mi-24 is volt) volt még nehézfegyverzet, csak a rossz rádióösszeköttetés miatt nem használták, vagy valami ilyesmi...
Egyébként Csecsenföldön (vagy legalábbis a környékén) is volt olyan hogy a csecsenek egy rakás tússzal bevették magukat egy faluba, és szabályosan meg kellett őket ostromolni. Ott is volt alfástól ejtőernyősig minden.

Pötty1 2012.07.10. 13:26:08

@Kullancs1983: Igen, és jellenző az orosz mentalitásra, a tél közepén egyszercsak a vezetés megfeletkezett a katonákról, akik egy idő után vonaton voltak kénytelenek visszamenni Moszkvába.

Asszem az a túszdráma elég érdekesen ért véget, a terroristák egyszerűen az egyik téli éjjelen leléptek, a spetcnaz meg még napokig feküdt a hóban, nem tudva, hogy most mi a frász van.

whirlwind 2012.07.10. 13:48:07

@Kullancs1983: a mi 24 csak tartalék volt amolyan végső esetre ami szerintem érthető :-)ki szeretné hogy kétes képeségü pilóták lövöldöznek a saját csapatai fölött

Kullancs1983 2012.07.10. 15:39:32

@Pötty1: Pervomajszkoje falu ostromáról van szó? Utánanéztem a vonatkozó szakirodalomban (Zicherman István - A csecsen háború) ott nem ír ilyet, de attól persze megtörténhetett. A katonáknak például enni is csak három nap után vittek. Itt egyébként a különlegeseknek nem voltak nehézfegyverei, hiányolták is őket...

@whirlwind: Nana! Egy megbízható dél-afrikai szakember volt! :) Ha jól tudom kifejezetten "takarítani" szerződtették, mert nekik maguknak nem volt hozzá megfelelő eszközük.

Pötty1 2012.07.10. 15:44:38

@Kullancs1983: Igen lesz az. Láttam annak idején egy dokumentum filmet valahol, asszem a spektrumon, ahol egy nagydarab kopasz spetcnaz katona mesélte el, hogy mennyire pipák voltak a vezetésre, akik még a vonat jegy árát sem akarták kifizetni nekik.
Mondjuk megnéztem volna azt a kalauzt, aki kéri tőlük a jegyet :D

dudi01 2012.07.10. 15:49:38

@Pötty1:

Ez jellemző az akkori viszonyokra.Még a szállítást is maguknak oldották meg a katonák...

Pötty1 2012.07.10. 16:42:22

Egyébként szintén egy spetcnazról szóló doku filmben nyilatkozott 2 egykori tag, hogy milyen baromságokat csináltak meg kiképzésen. Egyszer valamilyen nem halálos vegyi gázzal fújták be magukat pucéran. Alig élték túl. De csak vigyorogtak, hogy azt sem tudták hol vannak utána. :D Kemény fickók az biztos.

Egyébként a falu ostromáról szóló filmben említette is az egyik katona, hogy az eset után tömegesen léptek ki a spetcnaz katonák és vállaltak testőrködést maffiózók mellett. Ebből lettek is gondok, mert egy idő után óhatatlanul szembe találták magukat a volt bajtársaikkal, akik nem szereltek le.

gioconda 2012.07.10. 20:03:39

Fiúk könyörgöm ez csak egy repi film semmi több:)nem kéne messzemenő következtetéseket levonni belőle!
spetznas=specialista...ennyi.
De,hogy pont minek a specialistája azt csak a jó isten tudja...ők maguk is mondják minden szarra és kétsége ne legyen senkinek afelől,hogy ha szike kő van ha nagykalapács az is van.

És végűl a BTR.-es háztaposós videókról még annyit,hogy én nem tudom milyen túszok vannak ott ,de szerintem ti sem vagy,hogy vannak e egyálltalán ott túszok.

recon71 2012.07.10. 22:52:15

Nekem 1 valami ragadta meg nagyon a figyelmem! Ha jól látom 11:31-nél,jobb kezes katona bal szemmel céloz. Ez a magasan elhelyezett optika miatt lehetséges is.Eddig ilyet csak nálunk láttam,mikor pld. 1 szolnoki!!! katona reklamált a HK emberének,hogy nem tud célozni mert nem lát be az MSG 90 (vagy PSG 1) távcsövébe. Elég ciki volt közölni,hogy próbálja meg a másik szemével!

dudi01 2012.07.10. 23:41:36

@gyula0910:

Szolnokon szolgál vagy 2000 katona...

recon71 2012.07.12. 04:32:28

Igaz! De felderítő barettet hordott! És ez minden katonától gáz lenne!
Volt vita,hogy a filmen szereplők,mennyire lehetnek "profik" és szerintem 1 biztos nem volt az,aki jobbkezesként bal szemmel célzott.
Vagy sérült a jobb szem és pont ezért volt a magas optika?

Super 64 2012.07.12. 20:40:42

Az ügyesebb kéz és a vezető szem között nincs összefüggés. Ezek alapján következtetni a profizmusra "kissé" komolytalan.

recon71 2012.07.12. 21:37:17

De a mi katonánknak reklamálni,hogy nem jó a fegyver,mert nem lát bele a távcsőbe,nagyon is az!
Az orosznál sem támogatnám ezt az irányzás begyakorlást,mivel nagyon kevés olyan irányzék-pláne váll fegyver-van,amivel kivitelezhető a jobb vállból bal szemmel célzás.
Nekem is volt sérült a jobb szemem és a legjobb megoldásként a bal vállból célzásra áttérést találtam.

gioconda 2012.07.15. 21:49:42

10.22 és 10.29 nél egyértelműen látható,hogy az említett katona bal kezes és bal szemmel is használja.
Valószínüleg fura ebizód egy kényszer jobbkezes szitut rögzített,aminél a megszokott bal szeméhez rakta az optikát lévén nem dot-ról van szó ez teljesen logikus.

recon71 2012.07.17. 01:39:47

Igazad van!Bár mi sokat gyakoroltuk,hogy ha a helyzet,fedezék úgy kívánja,akkor "mindig amelyik vállban a fegyver,azzal a szemmel célzunk"!Irányzéktípustól függetlenül.Lehet náluk erre nem helyeznek hangsúlyt! Bár gyors váltásnál már volt,hogy én is hibáztam és időt veszítettem.Neki is ezt csak az optika jobbkezesnek túl nagy magassága teszi lehetővé.

gioconda 2012.07.18. 01:17:56

Vagy a nyílt irányzékot használja és az optika alatt néz el jobb szemmel.

recon71 2012.07.18. 21:58:34

Én akárhányszor nézem úgy látom,hogy a jobb szemét lehunyva bal szemmel céloz.
De ezen kár vitázni,mert ettől függetlenül még jobb lehet bármelyikünknél,csak zavaró nekem ez a célzás megoldás.Bárkinél látom zavar.

Sidewinder 2012.08.26. 20:38:02

Hát egy ideje nem néztem az oldalt,de klassz cikk és a film is jó.
A szpecnazról pedig annyit,hogy többféle van belőle. Ott van az Alfa terrorelhárító egység,amiről egyébként úgy tudom,hogy nem csak Moszkvában van,hanem minden regionális FSZB igazgatóságon ("UFSZB"). Minden bizonnyal ők a legjobbak,és kimondottan a terrorelhárítás a fő feladatuk.Ezen kívül van a GRU Szpecnaz akiknek korábban a fő feladata az ellenség hátországában való tevékenység volt,és valószínűleg most is az.Ha jól tudom akkor ők a Vimpel. De ugyanúgy a GRU alá tartoznak a VDV különleges erői is. Sőt divat,hogy laktanyán kívül,ha például a városban mászkálnak a GRU Szpecnaz "sima"VDV egyenruhát visel. Ők azok a srácok akiknek még azt is érdemes bevallani,amit az előző életben csináltál,és akkor,ha ezt látva megkegyelmeznek,megúszhatod egy fejbelövéssel.
Aztán vannak még a börtönök Szpecnaz egységei,ezek az FSZIN illetve vidéken az UFSZIN irányítása alatt állnak. Legismertebb egységük a Szaturn. Ők sem szarral gurítanak.
Szóval sokféle Szpecnaz egység van,különböző feladatkörrel.
És még ott van az MVD Vityjaz is akik szintén terroristákat,felfegyverzett bűnözőket kapnak el,ahogy mondjuk az Alfa.
És,hogy a dolog még jobban meg legyen keverve,az OMON sem csak tömeget oszlat,hanem például az OMON Zubr is szokott fegyveres bűnözőket elfogni,és mindkét csecsen háborúban is harcoltak.

Sidewinder 2012.08.26. 21:04:12

Dubrovka színház: szerintem nem éppen sikersztori.Bár erről nem csak a Szpecnaz tehet,hanem inkább az akció vezetése. Eldöntik,hogy gázt vetnek be. Rendben. Akkor viszont oda kellett volna hívni minél több mentőt,hogy a túszokat el tudják szállítani.Nem hagyni,hogy mindenki menjen amerre lát. A másik,hogy meg kellett volna mondani,hogy pontosan milyen gázt is használtak,hogy legyen ellenszer. A gáz egyébként sokkal jobb ötlet,mint, az,hogy bemegyek és szétlövöm a nézőteret.
Beszlan: A rengeteg halott ellenére úgy gondolom,hogy példás akció volt. A halottak nagy része ugyanis abba halt bele,hogy a terroristák felrobbantották a robbanószerkezeteket amiket a padlótól a sportcsarnokban levő kosárpalánkig,mindenhova odapakoltak.Ezek a robbanószerkezetek egyébként sok, ott készült felvételen láthatóak.
Csak ugye ezt nyugaton szeretik elfelejteni,mert akkor lehet mondani egyes híradókban,hogy a "gyerekgyilkos" Szpecnazosok vidáman agyonlőttek több száz gyereket. Az,hogy a terroristák is fel voltak fegyverezve plusz rengeteg éles robbanószerkezetet pakoltak mindenhova,az nem számít.Ezek a majmok pedig rögtön robbantottak,hiszen nekik "megdicsőülés"az öngyilkos merénylet,ha pedig ezzel jó sok "hitetlent" is megölnek,akkor meg főleg.A Szpecnaz mindent amit lehtséges volt,megtett azért,hogy ne legyenek áldozatok,vagy ha lesz is, minél kevesebb legyen. Ott volt például Danyila Razumovszkij ezredes,aki direkt ugrott be a terroristák által kilőtt sorozatba,nehogy eltalálja a gyerekeket.

Sidewinder 2012.08.26. 22:02:02

Szpecnaz sisak tesztet nem terveztek?

Ris-T vagy K6-3.Ezeket használják többféle visorral vagy azok nélkül.Ezek titánból készülnek,de a K6-3 készülhet acélból is.
A videó lassítva mutatja be,hogy mi történik a Risz-t sisakkal,ha 5 méterről pisztollyal meglövik:
www.youtube.com/watch?v=JqRKbPThxNw

Sisakok a gyár honlapján:
www.niistali.ru/mart?page=shop.browse&category_id=28

Haggard 2012.08.28. 01:16:01

@Rowen: A WTC-nél nem bukott el a CIA a vizsgán. Az belső munka volt és nano - termittel robbantották magukra az ikertornyokat.

Rowen 2012.08.28. 09:48:20

@Haggard: De csak miután kivitték az ufó embriókat Spender ügynökkel ;)

Haggard 2012.08.28. 14:57:45

@Rowen: Ha mégis repülők rombolták le a tornyokat, mit keresett ott a nano-termit? Mit talált Niels Harrit?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.08.30. 12:01:20

@Sidewinder: Ha rendelkeznénk ezekkel bemutatnánk :)

Másik érdekesség, h. a HK tesztvideókon is ilyet használtak:)

Sidewinder 2012.08.30. 21:40:57

@Combat Gear Admin:

Ezen a német oldalon lehet kapni eredeti és replkika Szpecnaz sisakokat. Az eredeti K6-3-as is kapható! Viszont sajnos arany áron adják.
A Szpecnaz által szintán használt ZS-1 sisak kapható replika változatban is,jóval olcsóbban mint az igazi. Annál oda is van írva,hogy csak replika,ne használjuk ott ahol lőhetnek ránk ,mert kilyukad:) A többi sisak viszont mind eredeti. Például a Koplak-1SB-1 rohamrendőr sisak is kapható.
Eredeti K6-3 titán sisak,beépített rádióval:
www.wttag.de/shop/product_info.php?info=p1019_K6-3---Helmet---Radio.html

Beépített rádió nélkül 200 euróval olcsóbb,de így is brutális ára van,ráadásul állítólag az oroszországi ár sokszorosa:
www.wttag.de/shop/product_info.php?info=p1020_K6-3---Titanium-Helmet.html

Egyébként ebben a webáruházban nagyon sok eredeti orosz cucc kapható a légierő pilótái által használt hajózóruháktól a különböző taktikai kesztyűkig.Ráadásul a legjobb gyártók termékei,például a SPLAV különböző cuccai közül lehet válogatni.


süti beállítások módosítása