Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) msa (1) MSA (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

CQC Warbelt PLCE vállhevederrel

2018.10.24. 05:00 :: Combat Gear Admin

lk862617.jpgA PLCE-hez hasonló málharendszerek lassan harminc éve képezik a brit lövészkatona alapfelszerelését. Emellett a nemzetközösség több országa is rendszeresítette, nem beszélve Észtországról és több más hadseregről sem.

lk862618.jpgA CQC öv párnázottsága és a rögzítési pontok száma lehetővé teszi, hogy ugyan úgy használjuk, mint a korábbi PLCE övet, tehát egy hagyományos málhafelszerelésként.

lk862619.jpgAz övet alapvetően egy vékony „yoke”-al tervezték védőmellény alatt hordani, de teljesen megpakolva és felszerelve, azzal a megoldással nem mondható túl kényelmesnek.

lk862620.jpgApró hátrány és hiányosság, hogy a PLCE vállheveder hátul csak két ponton rögzíthető az övhöz, míg a fennmaradó két hevederfeszítő eredetileg a PLCE-hez szánt tártartókhoz rögzülne.

lk862621.jpgA vállhevederek kialakítása nem tér el a korábbi rendszerhez szántaktól. Egyszerű, megfelelően párnázott és hat hevederrel rögzíthető magához az övhöz, illetve az övön lévő zsebekhez.

lk862622.jpgA hevederfeszítőknek hála, a vállhevederek gyorsan és könnyen állíthatóak. Míg az övből több méret létezik, addig a vállhevederből erre nincs szükség.

lk862623.jpgAz övhöz szánt „yoke” jóval vékonyabb, és ahogy látható ez csak négy ponton rögzül az övhöz. A vállrész párnázásának teljes hiánya megkönnyíti a védőmellényekkel való viselését.

lk862624.jpgÚjdonság, a korábbi változathoz képest, hogy előre két darab párna került fel. A pontos célját nem teljese értem, mivel pont nem a vállakhoz esnek..

lk862625.jpgA plate carrier-t rávéve ajánlott lejjebb állítani, különben ráülhet a mellény is, vagy föltolhatja azt. Előnye, hogy így a teljes felszerelés nem csak a vállakat, hanem a derekat is terheli.

lk862626.jpgAz övön elfér négy tártartó, nyolc tárral, és négy általános zseb is, bár ezek jelen esetben száz lőszeres rakasztartó zsebek, nem pedig a PLCE-en lévő nagyméretű zsebek.

lk862674.jpgBár nem erre szánták de jó hír, hogy a rejtő színét tekintve egész jól harmonizál az új 2015M ruházat színeivel is. Legalábbis semmiképpen nem rontja annak álcázó képességeit.



227 komment

Címkék: öv mtp warbelt 2015M

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr9214318501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vad05 2018.10.30. 22:52:39

@recon71: Egyszerű hőtakaró fóliát használtak. De az meg korom feketének látszik a hőkamerában! Egy idő után kombinálták pokróccal (összevarták!)

vad05 2018.10.30. 22:56:12

Volt "csapatpróbán", de az nem volt teljes. Irakban csapatpóbázták. Az pedig ugyebár kicsit másabb környezet! :) Igazi próbája most ősszel volt a bakonyi gyakorlatokon. Az viszont csak másfél hónapot tett ki! Igaz, hogy ott sokan az korábban Irakban hordott ruhát használták.

dudi01 2018.10.30. 22:56:49

@recon71:
Ha csapatpróba döntő lenne az olyan lenne mintha úgy osztályoznál dolgozatokat,hogy nem ismered sem a ponthatárokat sem azt,hogy melyik feladatra hány pont jár.

vad05 2018.10.30. 23:01:23

@vad05: ... összevarrták ....

recon71 2018.10.30. 23:01:56

@dudi01: Szerinted jobb döntés vadi új és patyolattisztára mondani döntést,mint arra amit fél évig teszteltek mindenféle állapotban és körülmények között?

@vad05: A mai felgyorsult világban fél és egész éveket nem is nagyon lehet kivárni,pedig 1 tereptarkánál kellene.

Nekem úgy rémlik,hogy alufóliás derékaljak alá bújtak. de lebuktak,mert nem volt teljes a takarás. 1 nagy létszámú csoportnál túl sok kis rész lógott ki és árulkodott.

recon71 2018.10.30. 23:09:15

@churchill: Nem,félreértesz,akkor itt a gond! Én sehol sem írtam olyat (ezekben sem),hogy úgy tervezték,hogy hamar elveszítse a színét. Hanem azt,hogy számoltak vele,hogy 1 gyakorló viszonylag hamar elveszti az eredeti vadiúj és tiszta kinézetét. Mivel koszolódik,majd kopik és fakul is.

Szóval így az egész nem stimmel amit írtál,mert szó ne volt programozott,szándékosan gyors színvesztésről és hasonlókról. Csak arról,hogy a terepen baromi gyorsan fog valami kevésbé újnak és tisztának kinézni,és ezzel számolni kell,vagyis ne vadiújan és tisztán nézzük meg,hogy hogyan teljesít.

recon71 2018.10.30. 23:17:16

@dudi01: Az,hogy valahol nem a csapatpróba a fő döntnök,az még nem jelenti azt,hogy mindenhol,mindennél és mindig így van. Attól,hogy nálunk is a csapatpróba eredményeket meghamisították,nagyon remélem,hogy ez nem mindennél és mindig volt így.

churchill 2018.10.30. 23:21:31

@recon71: oké, de a válaszaidból erre lehetett következtetni.

churchill 2018.10.30. 23:28:37

@churchill: akkor ha jól fogom fel akkor te nem azt mondod, hogy direkt tervezték úgy meg a sötét színű ruhát hogy majd fakóbb állapotában működjön jól, hanem azt mondod hogy színezik sötétebbre a ruhát mert számolnak azzal hogy fakóbb állapotban működik jól?

churchill 2018.10.30. 23:30:20

@churchill: ... hogy azért színezik...
Kimaradt egy szó a kommentből

recon71 2018.10.30. 23:47:26

@churchill: Valahogy így. Talán annyit hozzáadva,hogy szerintem a túl élénk színű verziók tervezői sem biztos,hogy hülyék,hanem azért színezték túl élénkre,mert tisztában lehettek azzal,hogy terepen már az elején a kosz, később pedig a használat,a kopás,a mosás úgyis csökkentik a túlzásukat.

Tom Sinner 2018.10.31. 04:23:40

Rövidre zárhatjuk a témát azzal, hogy elképzelhető, hogy a tervezők számolnak a kopással, de mivel nem különösebben mérhető, így a teszteknek nem része, és nem befolyásol semmit?

vad05 2018.10.31. 06:31:45

"Fantasztikus" ez a "tudományos tanácskozás" a színek tervezéséről! Van itt bárki, aki részt vett már ilyenben? Vagy legalább beszélt olyan személlyel, aki részt vett ilyen tervezésben? Mert lehet valami nagyon logikusnak tűnő a "tapasztalat" (vagy inkább megérzés?) alapján, ha semmi valóságalapja sincs! Max véletlen! A kopás és és szennyeződés melletti szín-tesztelés valóban olyan soktényezős dolog (nem is szólva az éppen aktuális környezet eltéréseiről!), hogy ezt lehetetlen tervezni! Van olyan aktuális környezet, ahol a szín új korában teljesít jobban és van olyan környezet, ahol a "kopott"! Azt pedig nem lehet kiszámítani, hogy egy mintázat mennyi idő alatt mennyit kopik! A csapatpróbánál például egy nagyon fontos szempont, hogy az adott anyag, mennyire színtartó. A törekvés pont az, hogy minél kisebb ütemű legyen a színvesztés, tehát az lehetőleg minél tovább tartsa az eredeti, vagy ahhoz nagyon közeli árnyalatokat. Olyan katonával is találkoztam már a boci esetében, aki direkt úgy szerezte be piacról a gyakorlóit, hogy minden évszakban legyen neki egy általánosságban a legmegfelelőbben "kopott" változata. De ez már "orvosi eset"! ;)

joni firpo 2018.10.31. 07:57:37

@vad05: "Van itt bárki, aki részt vett már ilyenben? Vagy legalább beszélt olyan személlyel, aki részt vett ilyen tervezésben?"

Jelentem, van :-) (Talán pont ezért szálltam ki a "vitából"....)

dudi01 2018.10.31. 09:46:33

@vad05:

Ezt mondjuk már neki 3 napja de nem érti meg.

recon71 2018.10.31. 14:42:57

@dudi01: @vad05: Tehát ti mindig nem értitek!
Baromi fontos a színtartóssag, ezzel lehet meghosszabítani a tereptarka használhatóságát. De a hülye is tudja, hogy 1 tereptarka a terepen baromi rövid ideig fog vadi újnak és patyolattisztán kinézni, ezért én azt mondom, hogy azok a tereptarkák amik újkorában sokkal élénkebb színűek, mint bármelyik környezet, lehet azért van, mert ezzel számolnak. Ők tudják, hogy 100000-szer többet lesz 1 gyakorló valamilyen szinten koszos, kopott, fakult használatban terepen, mint patyolattisztán vadiújan.

Én ezt állítom, ti meg akkor azt, hogy ezek tervezői hülyék voltak, elcseszték?

@joni firpo: Részt vettél valamelyik eleve túl erős tereptarka tervezésében és ezért tudod, hogy ők nem ezért csinálták erősebbé a kelleténél? Ha valahol nem számolnak ezzel, az nem jelenti azt, hogy mindenhol hülyék.

dudi01 2018.10.31. 14:54:10

@recon71:

Az egész logikád nyakatekert.Sokkal egyszerűbb egy színtartó ruhát kevésbé élénkre csinálni mint csinálni egy kevésbé színtartót élénkre ami jóra fakul.Ezen kívül a fakulás nem áll meg csak egy ideig marad optimálisan fakó utána csak romlik.
Ebből az következik,hogy a ruhád alig lesz jó hisz amíg nem fakul ki kellően addig nem jó de miután már túlfakult megint nem jó.

dudi01 2018.10.31. 14:55:20

És nem is az a legmegdöbbentőbb ebben,hogy ilyen nyakatekert a logikád hanem az,hogy már annyira bemesélted magadnak,hogy tényként kezeld ezt a dolgot!

recon71 2018.10.31. 15:32:12

@dudi01: Az a megdöbbentő,hogy még mindig nem érted.
1 gyakorló meddig patyolattiszta és vadi újnak kinéző terepen?
Az első dzsindzsás,fekvés vagy bármi bekoszolja valamilyen szinten. Attól kezdve már mindjárt más a kinézete minimum 1 kicsit. Aztán ahány mosás,meg ahány nap,ez még fokozódik. Aztán pár mosás után már patyolattisztán sem lesz soha többet vadiújnak kinéző.

Akkor,hogy lezárhassuk végre! Ti azt mondjátok,hogy ezzel nem kell számolni és senki nem is számol,még az eleve túl erősre színezettek sem,azokat csak elcseszték.

Én meg azt mondom,hogy ők csinálják jól,mert tudják,hogy a gyakorlójuk a terepen 1 pillanat alatt elveszti a túl erős színeit,a kosztól,majd később a kopástól,mosásoktól és ezért 1000-szer tovább lesz ezek miatt úgy használva. Gondoljunk csak bele,1 gyakorló mondjuk 1 év alatt,hányszor fog vadiújnak és patyolattisztának kinézni terepen? És hányszor lesz valamilyen szinten fakóbb kinézetű kosztól,kopástól,mosástól?

vad05 2018.10.31. 15:49:59

@joni firpo: Sejtettem. És nem vagy egyedül! ;)

vad05 2018.10.31. 15:50:45

@dudi01: Szerintem rá kell hagyni, mert meggyőzni lehetetlen! :)

vad05 2018.10.31. 15:56:20

@dudi01: Nekem a régi autópályás vicc jut erről az eszembe: "A sok hülye szembe megy a forgalommal!" ;)

camilló 2018.10.31. 16:12:00

Érdeklődve olvasom a fakulásról, tervezésről szóló értekezést. Bennem érik a gondolat, hogy ez az egész tereptarka dolog kicsit mintha túl lenne lihegve. Nyilván kell, hogy rejtsen a ruha, de valaki írta, hogy "városi környezetben a civil ruha alázza a ghilli-t." Szóval nekem valami ilyen érzésem van. Olvasom, hogy valaki azt írja a jövő háborúja városokban fog zajlani. No akkor romos házak lesznek a ruhára nyomtatva? Valaki írja, hogy inkább a mezőn. Én nem tudom, most mi a harcászati taktika pl, városon kívül, erdőben, vagy mezőn, de nem feltételezem, hogy vonalban, szökelve fognak rohamozni a katonák. Arra a rövid időre szinte mindegy milyen az a ruha amíg elhagyj a harcjárművet. Lehet én gondolom rosszul. Már azt is írtátok, hogy a zöld is milyen jó. Az Izraeli sereg szerintem nem hülye, nekik jó az egyszínű? Valaki írt a digi flóráról. Volt alkalmam nem olyan régen erdőben (nem zöld aljnövényzetben) látni. Szinte hihetetlen, mennyire jól rejt. Az átlag katona nem felderítő, meg spec alakulatos, így nincs is szüksége olyan féle rejtésre, mint az említetteknek. Persze javítsatok ki ha tévedek!:)

recon71 2018.10.31. 16:20:42

@vad05: Te régóta vagy katona,hogy használnak mondjuk 1 év alatt 1 gyakorlót többet terepen rejtőzésre,patyolattisztán,vadiújan,vagy minimum kicsit koszosabban és már nem vadiújan? Az első mosások után a vadiújság már soha többet nem lesz.

Ezért volt az is jó rendszer soros koromban,hogy a vadiúj gyakorló,ami terepen rikított,az az elején díszelgő és a szolgálati ruha volt,de amint elvesztette a mosásoktól a rikítóságát,terepes ruhává vált és úgy már szép hosszú időt egész jól kiszolgált.

recon71 2018.10.31. 16:26:09

@camilló: Azért baromira nem mindegy,hogy az ellenség milyen messziről és milyen könnyen szúr ki amikor láthatatlan akarsz lenni. Baromira nem mindegy,ha egyenlő feltételek között te nem is látod,mert olyan a ruházata,te meg rikítasz és ezért jó célpont vagy.

recon71 2018.10.31. 17:00:43

@vad05: Nekem meg az a mondás szerűség jutott eszembe, hogy ha sok a hülye, attól még nem mindenkinek kell annak lenni. Ha a fél világ hülyeséget csinál, akkor az is álljon be közéjük, aki tudja, hogy az a hülyeség? Pl. UCP majmolás anno.

recon71 2018.10.31. 18:17:29

Csak szólok,a 90-es években a fejlesztésénél mindig azt hallgattam mindenre,hogy ne gondoljam azt,hogy okosabb lehetünk az amiknál meg a többi "nagynál",mert ha működne,akkor ők már megcsinálták volna. Aztán látjuk,hogy ők is megcsinálták csak 10-20 évvel később. Pl. térdprotektor,derékra terhelés,műanyag tárzseb,stb..
De itt a blogon is megkaptam ugyan ezt. A régiek biztos emlékeznek az ugyan ilyen maratoni vitákra. Itt azért,mert azt mertem mondani,hogy nem a chestrigek a jövő,hanem a derékra terhelhető málhaszereléseké a védőmellények miatt. Micsoda cirkuszok voltak emiatt is.

A buta emberekkel nem lehet mit kezdeni,de az a gond,hogy még az okos magyar is kishitű,azt hiszi nem lehet igaza,ha a "nagyok" nem azt csinálják. Azt gondolja,hogy ha az esze és a logika is mond neki valamit,az akkor sem úgy jó,mert mások nem azt csinálják.
Emberek kezdjetek el kishitűség nélkül gondolkozni!
Te mit tennél? Mikor legyen a tereptarkád a lehető legjobban rejtő,arra a baromi kis időre amikor még vadi új és patyolattiszta,vagy arra a baromi hosszú időre amikor már kicsit koszos és már elvesztette a vadi új csillogását?

vad05 2018.10.31. 18:19:22

@recon71: Nekem nem tudod eladni az elméletedet. És közel sem arról van szó, hogy bármelyik tervező hülye lenne, de közel sem azért alakulnak a színek újként markánsabban, mint használtan, mert hogy "majd kopottan jól fog rejteni". Mint mondtam, vannak olyan időszakok, amikor újként hatásosabb és vannak, amikor fakóbban. Azt viszont nem lehet összehangolni, hogy pont akkorra fakuljon, amikor a környezet is úgy alakul, hogy ott lenne hatásos. Nem mellesleg: "jobb helyeken" egy normál hadi ruházat kihordási ideje 1 év. Az önkioltó "lángálló" anyagból készültek esetében ez az idő általában fél év! (Gyorsabban kopnak!) Ez utóbbiak a hagyományos anyagok esetében korlátozott számú mosás után képesek teljesen kifakulni és már nem hatásosak rejtés szempontjából. Ennek ellenére a most őszi gyakorlaton is voltak olyan brit katonák (főként idősebb altisztek), akik szinte "fehér" állapotban is viselték az MTP-t. Rákérdezve azt válaszolták, hogy imádják az anyag finomságát, amit ilyen állapotban produkál! ;)

recon71 2018.10.31. 18:46:06

@vad05: Ez miben mond ellent nekem?
Az ráadásul pont inkább mellettem szól,hogy még gyorsabb a fakulás,még jobban kellene vele tervezni.
Tény,hogy ideálist mindenhova nem lehet,de az biztos,hogy vadiúj és patyolattiszta baromi kevés ideig lesz 1 gyakorló terepen,nagyon nem mindegy,hogy arra a kis időre próbáljuk optimalizálni,vagy arra a sokkal hosszabb időre,amikor már valamilyen szinten,de biztos,hogy minimum 1 kicsit fakóbban fog kinézni.

camilló 2018.10.31. 18:46:58

@vad05: Csak annyit, hogy ki megy szembe a pályán, meg ki nem. Van egy H.G. Wels novella, ami arról szól, hogy valahol az Isten háta mögött egy utazó becsúszik egy szakadékba. Amikor magához tér, látja, hogy szinte lehetetlen kijutni a völgyből ahová esett. No elindul szétnézni. Találkozik emberekkel, de valami nagyon furcsa rajtuk. Megdöbbenve látja, hogy mindenki vak. valami genetikai hiba folytán a közösség minden tagja vak. Mivel lehetetlennek látja a kijutást, ezért megpróbál beilleszkedni és ugye - gondolja naivan - "vakok között félszemű a király", akkor ő két szemmel császár lesz. Nos a az élet bizony rácáfol erre, mert csak csetlik botlik közöttük. A közösség tapasztalva az idegen botladozását, ki akarja deríteni, hogy mi a baj vele. Ahogy megtapogatják érzékelik, hogy a fején van valami furcsa ami mozog és nagyon érzékeny. (a szem) Arra gondolnak, hogy ha kivágják azt a mozgó valamit akkor "meggyógyul" az idegen. Ezt nyilván nem várja meg és nagy nehézségek árán, de kijut a völgyből. Ugye a tanulságot nem kell leírnom??

recon71 2018.10.31. 23:07:09

@camilló: Sajnos a húszas éveimben még én sem mertem annyi mindenben elhinni,hogy a világ többsége és a nagyok is tévedhetnek,rossz irányba is haladhatnak és nem mi tévedünk valami megfejthetetlen módon. Ezért az összes tapasztalat,logika,teszt ellenére az egyik benyújtott málhaszerelés javaslat nálunk is 1 chest rig volt,de volt 1 BDU zsebes nadrág is. Minden tesztünkön alulmaradtak,de az egész világ chest rig őrületben égett és a BDU-t másolta,ezért én is beadtam belőlük is. Szóval én is beálltam ezekben a birkák közé,még akkor is,ha a józan eszem mást diktált volna,hisz volt rengeteg teszt,tapasztalat. Aztán az idő bebizonyította,hogy a nagyok is tévedhetnek,haladhatnak rossz irányba. Meg mi is,mert a józan eszünk ellenére mégis lemajmoltuk ezeket a hibáikat.

Ma már ezért is inkább hiszek a józan észben és tapasztalatban,mint abban,hogy az feltétlenül jó amit a többség vagy a "nagyok" csinálnak.

recon71 2018.11.01. 02:09:24

@Tom Sinner: Ezekről beszéltünk és pont elém került 2 régi kép! Rába zölddel és rába zöldes DPM-mel március elején amikor még semmi sem volt zöld az erdőben:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26106586_ff587297fe4a25ff959a4c856fc8f95c_xl.jpg

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26106584_5386d54873e9ea47ce1402975cefe336_xl.jpg

És erről beugrott,hogy Neked elfelejtettem válaszolni! Már hogyne lenne mérhető,hogy mikor van a terepen többet 1 gyakorló vadi újan,patyolattisztán,úgy,hogy még nagyon nem is mosták ki,vagy már minimálisan is koszolva,később többször mosva és koptatva. Szerintem százszor többször. Már 1-2 hónap után még frissen mosva sem látszik többet vadiújnak. Soha többet nem hozza azt az élénkséget és a koszt még nem is adtam hozzá,ami már a legelső alkalommal is csökkenti valamilyen mértékben az élénkségét.

vad05 2018.11.01. 08:07:35

@recon71: Nem változol! Ha valamit a fejedbe vettél, akkor nem engedsz belőle! Én elengedem a témát, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy igazat adnék Neked! ;)

Tom Sinner 2018.11.01. 10:30:07

@recon71: Megint azt tudom mondani, hogy a DPM itt is a legkorrektebb. De lehet csak a kisebb felület miatt tűnik úgy.

recon71 2018.11.01. 15:49:39

@vad05: Ezzel nincs semmi gond. Számomra meg az a felfoghatatlan, hogy Te nem így gondolod, pedig baromi sok tereptarkát láthattál életedben terepen és biztos, hogy százszor többet nem vadiújan és patyolattisztán. De ezzel semmi gond, csak meglep.

recon71 2018.11.01. 22:10:53

@Tom Sinner: Úgy rémlett,hogy olyan kép is van,de feladtam a keresését. Olyanra azért ráakadtam ahol nagyobb felületen látszik a DPM, csak már március 13-án,és akkor meg már nagyon zöld a környezet. Viszont jól megfigyelhető az MTP fás hatása és a világos,"rozsdás" flektarn M83 utánzat környezetbe beolvadása is:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26109344_73bf701c54535d8db1836046d4e31239_xl.jpg

recon71 2018.11.10. 00:18:14

Végre már találtam olyan helyet is ami nem zöld,de sajnos nem jött be amiben reménykedtem,itt is rikít az említett új sátram:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26122160_0419b0eebad1a79eb4e3e2bf6e8ed96b_xl.jpg

Áprilistól kezdve még sehol sem volt jó. Talán 1 világos zöld mezőn az lenne,de oda ki meg minek raknám,ha mindig be tudom rakni bokrosba,fásba.

vad05 2018.11.10. 19:41:42

@recon71: Leginkább a kék rész világít rajta. Azt pedig már múltkor megbeszéltük, hogy nagyon nem mindegy egy fényképen, hogy éppen milyenek a fényviszonyok. Az én MTP sátram a jelen viszonyok között szinte tökéletes.

recon71 2018.11.11. 05:08:59

@vad05: Mint írtan,ez nem MTP,hanem Multiterrain és nincs rajt kék. Az sötét szürke,csak csal a kép színe. Elmentem a sátortól jó messzire és sajnos részleges takarás mögül is rikít a tereptarkája. Ez nem azt jelenti feltétlenül,hogy a Multiterrain rossz,hanem,hogy ilyen anyagon nem az igazi, Talán túl világos,vonzza a szemet.

Ilyen volt áprilisban:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26122162_7222e1caa88aafe9e6e836f8649e2ba1_xl.jpg

recon71 2018.11.12. 21:56:40

@vad05: Ha már az MTP-t említetted,összehasonlításul ilyen 1 MTP zubbony a sátramhoz képest:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26126254_e30d864a20a0e4196dd88907aca801bd_xl.jpg

Látszik,hogy ez az MTP zubbony kevésbé élénk,kevésbé világít,kevésbé vonzza a tekintetet.
Kíváncsi vagyok,hogy a sátram merre fog változni,ha már nem lesz újszerű és patyolattiszta. Vajon jobb lesz,mert elveszti az élénkségét? Vagy még rosszabb,mert világosodik? Majd kiderül.

Tom Sinner 2018.11.13. 07:17:38

@recon71: Szerintem rosszabb lesz. Ez a multiterrain mi a nyavalya amúgy? A mil-tecnek/MFH-nak stb-nek a kamu MC-je?

delta81 2018.11.13. 20:57:18

Szerintem a sátrakat a jellegzetes formájuk legalább annyira elárulja, mint a színük. De ez a "Multi Terrain" tényleg marha világosnak tűnik...
Nekem egy Flecktarn kutyaól-sátram van. (Ritkán használom, általában csak ha már zordabb az idő. Inkább ponyva alatt alszom, az most már egy DPM.) Szerintem annak a színe jobban passzol a magyar viszonyok közé. Bár, az igazat megvallva, még nem nézegettem meg alaposabban, messzebbről, mert sötétedésig szoktam menni és az első fénynél már úton vagyok. Egyszer majd megnézem meg körbefotózom világosban is.
Az igazi megoldás a sátrak eltüntetéséhez úgyis egy álcaháló lenne alakmásítással, de hát azt ki a fene cipelné...

recon71 2018.11.13. 21:49:54

@Tom Sinner: Korábban azt olvastam valahol,hogy a Multiterrain az MC továbbfejlesztése,olyanoknak akik nem akarnak fizetni az MC-t gyártóknak. Ruhákon képeken jónak is tűnt,ezért is vettem ilyet. De a sátor anyagán már sokkal világosabbnak tűnik.

@delta81: Így van,szerintem is,"a sátrakat a jellegzetes formájuk legalább annyira elárulja",ugyan úgy,mint a nagy dolgokat,autókat,tankokat. Ezeket azért is tereptarkázzák még ma is máshogy,mert ekkoránál már muszáj az alakot is bontani. Ez baromira hiányzik a sátramnál is.

Máshogy kell tankot festeni,mint ruhát:

i.imgur.com/1Y6llJz.jpg

Persze le lehetne álcázni álcahálóval is a sátram,de ki cipeli még azt is. De lehetne rajta segíteni növényzettel is,de azzal megint ki bajlódik a sötétben,lámpa nélkül. Meg a fene sem akar a kullancsok között matatni (megint beszedtem egyet) ,aztán rá is rakni őket a sátorra.

joni firpo 2018.11.14. 08:26:06

@recon71: "Ezeket azért is tereptarkázzák még ma is máshogy," - persze, csak a kommerciális gyártóknak eszük ágában sincs egy külön "sátor"-mintázatot legyártatni, mert földműves-vakításnak pont elég ha ugyanazzal a tereptarka mintával nyomják a sátrat, a repülőgéphangárt, meg a zsebkendőt is, mert az úgy költséghatékonyabb. A te sátrad sem úgy néz ki (beleértve a kékszürke nájlon aljazatot) mint amibe sok innovációt fektetett a gyártó.

recon71 2018.11.14. 19:27:38

@joni firpo: Mint írtam,az aljzat sötétszürke,mint a sátrak 90%-ánál,csak a képen tűnik kékesnek.
Szerintem az én sátor gyártóm csak meglovagolta az MC divatot,úgy,hogy ne kelljen megvennie az eredeti drága MC-t. Az emberek 90% meg nem látja meg a különbséget még élőben sem,képről meg pláne nem.

recon71 2018.11.14. 19:58:39

@Tom Sinner: Fogalmam sincs. Vagy Mil-tech,vagy MFH. Igazából a színén kívül eddig nagyon meg vagyok vele elégedve. Nem ázik be,és csak 1 kg körül van az összsúlya. Ezek a legfontosabbak. Csak hiba volt ebben a tereptarkában rendelnem.

Nyárra azért nem ajánlom,akkor túl meleg. De ezt eleve tudtam,szándékosan hideg időre szántam,ezért volt ez a színválasztás is.

recon71 2018.11.14. 21:45:32

@Tom Sinner: Igazából emiatt kerestem valami MTP-hez hasonló sátrat,mert ebben a sátorlap ugyan ilyen környezetben nagyon jónak tűnt:

tulelniatermeszetben.blog.hu/2015/02/23/projekt_bozotmives_ponyva_multicam

Viszont,mint kiderült,a multiterrain sátor jelentősebben eltér. Élénkebb,világosabb.

De ma véletlenül kiszúrtam,hogy talán mégiscsak hiba volt ennek is a barnában keresni a rejtekhelyet,mivel a háttérben lévő zöldnél már nem annyira rikít:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26127990_7119a71700825f989ab99c0abd07287d_xl.jpg

Nem tökéletes akkor sem,de valamivel jobb.

recon71 2018.11.16. 23:16:28

"a rejtett gombolás jobb,de a ferde zsebek nem jobbak"

Mióta idéztem ezt a részt a 90-es évek beli csapatpróba kielemzés jegyzőkönyvéből,az jár a fejemben,hogy valójában ott mi is történt ezzel kapcsolatban. Először is többen azt mondták,hogy felesleges,minek? Aztán elmagyaráztam,hogy miért is előnyösebb. 1 százados fel is vett 1 málhamellényt,majd kipróbálta előttünk és ettől megállapították,hogy tényleg sokkal könnyebben pakolható 1 ferde mellkas zseb,mint 1 álló,ezért tényleg jobb. És ezt le is jegyeztettük a fejlesztés emberével. Erre a hivatalos már legépelt jegyzőkönyvben meg ez szerepelt,sok más teljesen valótlannal együtt.

Nagyon kíváncsi lennék a fejlesztés embereire akik még hamisítás árán is elérték,hogy ne legyen döntött zseb,miközben rá kb. 20 évvel döntött zsebes lett mégis a zubbony. Miattuk kellett kb. 20 évet várni erre! Sajnos ez csak 1 a rengetegből,amit már 20 éve megcsinálhattunk volna. Akkor most nem le lennénk maradva,hanem minket követhetne a világ.

recon71 2018.11.27. 00:57:23

Rádobtam a világító sátramra az egyik osztrák poncsóm,mindjárt sokkal jobb lett. Poncsó nélkül és poncsóval:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26142742_a170b681be0c17310fcee2657f9a0ee0_xl.jpg

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26142744_302a91c54912a1733dbfdbc3dd15459f_xl.jpg

Ennyi erővel kéket is vehettem volna. Megint tanultam valamit a saját káromon.

recon71 2018.12.10. 04:43:12

Esetleg valakinek tippje,hogy milyen színű sátrat vegyek a jelenlegi rikító helyett a képen látható környezetre?!

delta81 2018.12.10. 10:42:26

Kár, hogy a sátorponyvák ugyanolyan "aprómintásra" nyomottak, mint a terepruhák... Sok kicsi folt helyett néhány nagy biztos jobban szétszabdalná a sátor igen jellegzetes alakját, ahogy a harcjárműveknél is alkalmazzák az álcaszíneket...
Valószínűleg, ha nem egy dzsindzsásban, vagy egy kisebb horpadás (persze, ebben meg megáll a víz...) nyújtotta takarásban versz sátrat, az úgyis látszani fog, színtől függetlenül.

recon71 2018.12.10. 21:42:41

@delta81: Így van,én is így látom,hogy sokszor jó,ha az ilyen nagy formákat megbontja valami.
Viszont most csak télre akarok venni 1 A sátrat, méghozzá arra a környezetre ahol a képeimen szereplő dóm sátram világít. Szóval téli erdőbe.
Kutakodás közben eddig csak 3 színben találtam nagyon könnyű és nem túl drága A sátrat,de erősen vívódom,főleg,hogy sokszor képen máshogy néz ki 1 szín,mint élőben. Az egyiket olív zöldnek írják,az talán hasonlít kicsit az osztrák poncsómra,ami a mattsága miatt egész jó volt eddig:

www.freskazone.net/shop_seopic/19400/14205001/MIL-TEC_14205001_2-MEN_TENT_MINI_PACK_STANDARD.jpg?time=1543205725

A másikat coyot-nak írják,amiről meg azt olvastam itt a blogon,hogy télen nagyon jó szín:

www.freskazone.net/shop_seopic/19400/14205005/MIL-TEC_14205005_2-MEN_TENT_MINI_PACK_STANDARD.jpg?time=1543205725

Olyat is találtam már ami bontja az alakot,ezt flektarn-nak írják,de a kép alapján ez meg nagyon sötétnek tűnik:

www.freskazone.net/shop_seopic/19400/14205021/MIL-TEC_14205021_2-MEN_TENT_MINI_PACK_STANDARD.jpg?time=1543205725

Úgy 7-8 sátram lehet most,most már jó lenne 1 olyan is,amit ilyenkor is használhatok.

delta81 2018.12.11. 20:47:13

@recon71: Nekem pont ilyenem van, a Flecktarn-verzió, csak korábbi kiadásban, ahol nincs az oldalfal hosszában szúnyoghálós szellőzőrés. (Szúnyoghálós a bejárat, illetve a fej felőli végében van felül egy pici szellőző.) Csak akkor használom, ha már zordabb az idő, amúgy elég a ponyva.
Tapasztalatok:
-Tényleg kicsi és könnyű. Kb megfelel súlyban a ponyva+függőágy kombinációnak, de ez mégiscsak egy komfortosabb, zártabb megoldás. A 2 méteremnek kicsit rövid, ezért átlóban szoktam benne feküdni, de mivel egyedül járok, ez nem gond, a cuccom simán mellém fér.
-Ennél is, mint az egyrétegű sátraknál, a kilehelt pára rendesen meg tud a sátron belül rekedni, az oldalfalak hosszában beépített szellőzőkkel ezt valószínűleg sikerült csökkenteni.
-A Flecktarn minta álcázóképességéről nem tudok nyilatkozni, mivel én sötétedéskor szoktam tábort verni és az első fénynél útra kelni, sötétben meg nem látszik, max a sziluett. (Ami ennél ugyanúgy igen jellegzetes, mint az iglu-sátraknál, szóval ha tényleg rejtőzni akarnék, maradnának a már említett megoldások. De eddig elég volt kicsit odafigyelni a helyválasztásra, mert még sosem ütöttek rajtam éjszaka.)

Hátránya talán annyi, hogy az iglu-sátrakkal ellentétben nem "önhordó" szerkezet, kicsit tovább tart felállítani és elrakni. Cserébe viszont kicsit nagyobb benne a hely, mert elöl-hátul végig függőleges a fal, nem kezd el rögtön szűkülni, mint az iglunál. Én elsősorban ezért választottam ezt.

recon71 2018.12.11. 21:49:35

@delta81: Esetleg meg tudnád adni hol vetted a tied? Mert nekem pont ez a verzió kellene,amin nem oldalt végig van a szúnyogháló. Felénk a rengeteg kullancs miatt nem hiszem,hogy ez ideális lenne.
Egyébként nekem is van olyan sátram is,mint a tied,de sajna civil rikító kék verzió. Tavaly télen is jól bevált,kivéve a rikító színe (és a kicsi bejárata). De akkor még volt olyan helyem ahova azzal is el lehetett bújni,vagyis 1 erdei gödör mélyében. Most másfelé járok,errefelé a sötétben kell keresnem sátorhelyet,és így sokszor lepődöm meg reggel világosban,hogy hol is vagyok. Volt már párszor,hogy bőven látótávolságon belül sikerült letáboroznom 1-1 eredi úthoz vagy vadleshez. De olyan is van,hogy egész nap otthagyom a sátrat és csak visszafelé szedem össze. Nagyon más 1 túra 15 kg körül,mint 30 körül.

Nekem azért is kellene most az iglu helyett 1 A sátor,mert kevésbé törékeny a merevítése,meg főleg azért,mert az iglu ilyenkor télen nem elég hosszú,mivel ha alattam van 10 cm cucc,ami távol tart a fagyos földtől,már hozzáér a drága hálózsák a 2 végén a párától csurom víz sátor belsőhöz.

Viszont amiért nem szerettem az én A sátramat,az a kis hely benn pakolni,mert sokkal görnyedtebben,küszködősebben pakoltam,ettem,ténykedtem benne,mint az igluimban. Az iglu erre ideálisabb. De sajna,a 2 személyes iglu ilyenkor röviddé válik.

Egyébként függőágyaim is vannak,de többet is próbáltam,de nagyon nem jöttek be. Több órán keresztül baromi kényelmetlenek nekem,plusz sokkal tovább tart összeállítani a ponyvával együtt. Kajálni,ténykedni,öltözni sem nagyon lehet bennük és a cuccot sem érzem kint biztonságban.

delta81 2018.12.12. 10:27:38

@recon71: Már vagy 13-14 éve vettem Pesten a Jászainál a Bajonettben. Most is láttam ott ezt a típust, de mivel nem aktuális a sátorbeszerzés, nem szedegettem szét. Gondolom ez az oldalt szúnyoghálós lehet.
A kullancs bemegy a szúnyoghálón?

Tom Sinner 2018.12.12. 11:02:05

@recon71: Még lelkes kezdőként vettem flecktarn mintás bivakzsákot. Igaz, hogy soha nem használtam, meg azóta átálltam mtp-re meg digi florára a gyakorlóimat illetően (plusz az egy vörös boci) de az maradt. Avarba pont jó annak a színe.

recon71 2018.12.12. 19:48:44

@delta81: Van rengeteg gombostűfej nagyságú,meg 1 milliméteres kullancs is,azok biztos,hogy átférnek. Plusz ezek a szúnyoghálók szoktak kiszakadni a legsűrűbben és akkor már a nagyok is átférnek.
Sokáig vívódtam a francia hadi A sátron,ami most is kapható (2 felől nyílással!!!) ,de sajna a 3 kg feletti súlya baromi sok ezek 1-2 kg közötti súlyához képest. Ma is túl voltam terhelve,nem kellene erre még 2 kiló.

@Tom Sinner: Köszönöm! viszont a neten lévő képeken ez a flektarn sátor verzió nagyon sötétnek és zöldnek is tűnik a megszokotthoz képest,úgyhogy vívódom erősen.
Egyébként ma elvittem abba az erdőrészbe az egyik hasonlóan sötétnek és nagyon zöldnek tűnő zubbonyom és az nagyon kirívónak tűnt. Egyenlőre a matt zöld színű verzió tűnik a befutónak,mert az talán hasonlít az osztrák poncsómra,ami egész jól működött.

recon71 2018.12.14. 20:26:16

@delta81: Ma a hóesésben eszembe jutott még 1 negatívuma az ilyen olcsó dóm sátraknak,méghozzá,hogy ki-be pakolás közben beesik az eső meg a hó:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26168354_9dadaa39f349f62f9bf77718124b4fac_xl.jpg

dudi01 2018.12.14. 20:52:16

Ennyit arról,hogy mit bír a műanyag...Nem szart kell használni és mindent amit egy zsák kaphat bírni fog(meg azt is amit nem).
www.youtube.com/watch?v=-TlyKZLskxA

recon71 2018.12.14. 21:56:32

@delta81: Lemaradt a képhez a szöveg! Azt akartam írni,végre jól rejt a sátram. Befedte 1 kis hó és máris alig észrevehető.

dudi01 2018.12.14. 22:02:50

Azt,hogy miért ide raktam meg nem mondom....

delta81 2018.12.14. 23:00:59

@recon71: Hát így már valóban nem rikít a sátrad :)

Az olcsó és könnyű sátraknál tényleg a bejáratot védő kis gömbszeletet szokták lespórolni elsőként, ennek a hiánya pedig rossz időben igencsak megmutatkozik. Valószínűleg nem véletlenül nevezte el annak idején az egyik hazai gyártó ezt a kategóriájú termékcsaládját "Balatoni Nyár"-nak...

recon71 2018.12.14. 23:15:08

@delta81: Így van,de sajnos ez az ára a ki súlynak. Nincs fedett előtér,nincs belső rész ami távol tart a párától nedves falaktól,de csak 1 kg körül cipelsz,ami a komfort súlyhatár körül már a legfontosabb.

Egyébként olyan dóm sátram is van amin van fedett előtér,csak az nehezebb,több helyet is foglal és a szét és összeszerelése is sokkal tovább tart.

1 tök egyszerű A sátor kellene,ami a 2 végén is teljesen nyitható és máris meg lenne oldva a legtöbb probléma. A súly is kicsi maradna,jobban is szellőzne és annak nem is szűkülne a 2 vége,így nem ázna el a hálózsákom 2 vége. A francia hadi az ilyen,csak túl nehéz anyagból. Azt kellene utánozniuk ezeknek az olcsó és könnyű sátrakat gyártóknak.

recon71 2018.12.16. 18:08:27

Az ausztrálok és lengyelek mellett már az angolokon is látni ilyen málhaszereléseket,ahol nem csak 1 vállheveder van elöl oldalanként,hanem 2,mint pl. a régi osztrák vállhevedereknél is volt:

www.army.mod.uk/media/5113/aposec-2018-007-falcon-amarant-234.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1903&height=889&rnd=131866862720000000&fbclid=IwAR0c6Xv5xC5a8bjLkU1dJCtkLxxw3158kRJAzrPjq1RPjfFVe-O2P56AUFQ

Így sokkal kényelmesebb,egészségesebb és az ember oda állítja,ahol a leginkább igényli a teher. Döbbenet,hogy 10-20 év lemaradással kezd el terjedni ez is!

recon71 2018.12.16. 22:22:02

Ha már említettem a lengyelt is:

www.youtube.com/watch?v=lKy0jlEKJDc

A lengyelekre is érdemes odafigyelni,az érdekes gránátvetőjük is mesze verheti ergonómiában a tragikus HK AG-36-ot.

www.youtube.com/watch?v=C7oCkKnikaY

Tom Sinner 2018.12.17. 16:28:09

@recon71: Én még láttam olyan videót, amiben valamelyik modernizált 63-asra bolgár, M203 jellegű "aknavetőt" (komolyan, így mondták a videóban) raktak.

recon71 2018.12.17. 21:42:04

@Tom Sinner: Szerintem azt én is láttam. Van az,hogy az ember rossz megnevezést használ,mert valamiért az ugrik be a rendes név helyett és nem veszi észre.
Az már nagyobb gond szerintem,legalábbis engem jobban zavar,amikor rossz fordítás vagy tényleges hozzá nem értés miatt mondanak bődületes baromságokat.
Pl. a natgeós filmben rettegett az ezredes az őrmestertől,akin látszott,hogy van jópár nagy csillag a gallérján. Vagy amikor megmagyarázzák,hogy a 7,62 azt jelenti,hogy 7,62 centis lőszer megy bele.

delta81 2018.12.18. 10:14:16

@recon71: Szerintem már az is kisebbfajta csoda, hogy gyártanak még egyáltalán "kutyaól"-sátrakat. A kemping-piacot leuralták a "2-seconds" (csak feldobod a pakkot és leesik a sátor) típusok. (Láttam már, aki túrázni is azt vitte, hát elég furán festett a zsák hátára üggyel-bajjal feleszkábált, széles korong...) A túrasátrak kínálatában pedig én nem is láttam mostanában A-sátrat, kizárólag dómot.
Ez a Mil-Tec (vagy MFH?), amit belinkeltél, egy ősmaradvány a magunkfajta divatjamúlt őskövületeknek :) Szóval nem túl valószínű, hogy találsz ultrakönnyűben mindkét végén bejáratost. Ezt a kétoldali szúnyoghálót, ha nincs rá szükséged, egy varrónő valószínűleg hamar elintézné valami könnyű anyaggal.
Azt a francia hadi sátrat én is nézegettem, de egyrészt ritkán sátrazok, másrészt a fene cipelne még plusz kilókat. Így is igyekszem elhagyni, amit csak lehetséges.

Tom Sinner 2018.12.18. 13:30:35

@delta81: Nyáron az egy hetes lövöldére én is ezért vittem csak strand sátrat. Oké, hogy faszák ezek a 2 másodperces sátrak, de milyen hátizsákban férnek el? Egy hétre meg azért visz az ember pár cuccot, ha az Isten háta mögé megy.

delta81 2018.12.18. 13:39:18

@Tom Sinner: Szerintem ezeket autós kempingbe találták ki. Gyalogosan hurcibálni rémálom lehet.
Mondjuk megnézném azt is, hogy oké, két másodperc alatt fenn van a sátrad, de mennyi idő, mire visszagyömöszölöd a tokjába induláskor? :)
A "kutyaólat", ha nagyon kell sietni, 1-2 perc alatt feldobom, ugyanennyi a bontás is.

recon71 2018.12.18. 21:47:53

@delta81: @Tom Sinner: Én ugyan így gondolom. Annak ellenére,hogy magától tényleg 1 pillanat alatt feláll és aki ismeri a mozdulatsorát,az tényleg nagyon gyorsan el is tudja rakni. Sokkal gyorsabb és egyszerűbb a fel-le bontásuk,elrakásuk,mint a merevítők külön összeállítása,bedugdosása,beakasztgatása. Bár az is csak max pár perc.
Egyébként nekem is van ilyen feldobom és kinyílik sátram,úgy kaptam,de az említett előnyök ellenére nincs róla nagy véleményem. Nehéz jól málházni a nagy kerek valamit a hátizsákra vagy málhaszerelésre. De hasonlóan zavart az is,hogy összerakáskor az esetlegesen sáros,latyakos,tüskékkel teli alját becsavarjuk az amúgy tisztán maradó felső részbe. Ezek ilyen fesztiválozó meg strand sátornak jók,katonáknak,erdei túrázóknak kevésbé.

Ettől függetlenül ezt a sátramat is rengeteget használom,de nem az előírás szerinti módon. Vagyis szétszedtem a rugós vázát és hagyományos dóm sátorként használom. Így nagyon bevált,mert könnyű és főleg,mert az enyémen 2 oldalt is van nyílás és ez nyáron baromi sokat számít.

Viszont vannak más megoldású gyors sátrak is,ezek már szimpatikusabban. 1 ilyenen gondolkoztam is nyárra csak nem tudom kideríteni,hogy mekkora súlya a speckó váz miatt,mert eltűnt az oldalról ahol nézegettem:

www.youtube.com/watch?v=aafvZ3r4p74

recon71 2018.12.18. 21:58:17

@delta81: Igaz lehetne varratni szúnyoghálós nyílást 1 olcsó A sátorba is,de most fogalmam sincs kivel csináltassam meg, meg sajnálnám is rá elcseszni az időt, ez is elvenné 1-2 túranapomat.

Szerintem azét sincs az ilyen olcsó A sátrakból 2 felől nyílásos,mert az olcsóság ára,hogy lespórolnak róluk mindent,a második kijáratot is. Még azon is csodálkozom,hogy egyáltalán készülnek,mert most a dóm a divat. Tény,hogy sokban jobbak is, de télen az olcsó dómokban elázik a hálózsák a fejnél és a lábnál és ez nagy gond.

recon71 2018.12.21. 21:33:52

Esetleg valakinek tippje, hogy ezek milyen katonák itt az amikkal, elvileg Szíriában?

kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2340/23408/234080/23408062_b3182f47e2d4023090e6796268de253d_wm.jpg

Tom Sinner 2019.04.03. 17:43:22

Ebben a pillanatban jött meg a szettem. A zsebek nem ezek, de az alap, a warbelt és a PLCE hevederzet igen. 134-án lesz egy 50 km-es kis túrám, ha esővédőt nem kell vinni, ebben megyek, nem viszek hátizsákot, és megírom, mik a tapasztalatok vele.

recon71 2019.04.04. 00:01:05

@krisss93: Én is rájuk tippeltem, de ilyen málhát még nem láttam máskor rajtuk.

recon71 2019.04.04. 00:20:40

@Tom Sinner: 1 jó tanács, hogy 1 sorral rakd feljebb rá a zsebeket! Kicsit emelkedik a súlypont (és talán eggyel több zseb is felmehet rá akadályozás nélkül) .
Ugyanis az ilyen PLCE szerű málháknak, a sok nagyon fontos előnyük mellett, van negatívumok is. Pl., hogy ha az emberen nincs védőmellény, akkor alacsony súlypontot adnak és hátrafelé húznak. A Rabintexedhez képest fárasztóbb vele gyorsan haladni. Persze attól is függ, hogy milyen súlyra pakolod, de 10kg felett már eléggé érezni.
Mielőtt elindulsz menj 1 kicsit! Eőtte még lehet variálni, ha kell, a meneten már nem nagyon.

Tom Sinner 2019.04.04. 08:36:36

Hátul már felzsebeztem, nem 5 perc volt, az marad úgy de elöl akkor egy sorral feljebb rakom. Ha beválik, és eljutok idén is a Bocskai 70-re, ezt kéne felszerelni 10 kilósra, hogy indulhassak a katonain. Ha jó idő lesz 13-án(mint mindig volt azon a napon) nem csak ez lesz új felszerelés rajtam, még vettem egy Under Armour Canyon Mid bakancsot is, az is avatva lesz. Ha esik, akkor marad a régi Olang.

recon71 2019.04.04. 23:14:46

@Tom Sinner: Ezért is utálom én is annyira málhaöv szerepre a PALS megoldást. 1 régi 5,5 cm-es málhaövre töredéke idő alatt ment fel minden és semmi szentségelés. Ezért is rakom rájuk sokszor inkább a MOLLE zsebeket is.
Ha az ember a MOLLE PLCE zsebezésén kicsit állítani akar, hogy mondjuk pár centivel előrébb legyenek, le kell szedni minden előrébb levőt és újra visszarakni, agybaj. Míg az elődjén, a 20 éves PLCE-n csak hátra kellett nyúlni és kiengedni az vállhevederen lévő alsó hevedert és máris előrébb csúsztak a zsebek. Még le sem kellett venni ehhez a málhát.

10 kilósra felszerelni szerintem nehéz lesz, hacsak nem raksz bele köveket meg vasat.

Jó ötlet ilyen távon avatni 1 vadi új bakancsot?

recon71 2019.04.04. 23:27:35

@Tom Sinner: Én 1 ilyen nagy távolságú túrára valahogy így zsebeznék fel 1 hasonló málhaövet:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26233368_6739896cda2ca0572a2560c3b5731416_xl.jpg

Így már előre is kerül cucc és nem csak hátra húz, de a súlypont is magasabbra került.

A legegyszerűbb megoldás viszont az, hogy alulra fűzöl be vendég hevedert, mint a régi PLCE-knél nagyon ritkán páran:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24926205_ade07bf92e311b1802a87446503e9c0d_xl.jpg

Ez 1 gyors megoldás arra, hogy legalább a súlypont emelkedjen. Ilyenkor csak feljebb kell húzatni a vállhevederekkel a málhát és a vendég heveder oldja meg a derékra is terhelést. Ez szükség esetén a Te málhádnál is percek alatt kivitelezhető és csak 1 csatos hevedert kell hozzá eltenned.

Ilyen vendéghevederrel egyébként már a régi PLCE is zsebezhető előre, bár nem lett a kedvencem, nekem ehhez túl nagyok a zsebek:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24926203_d08764b6e5398ac57eb9632751d3b0cb_xl.jpg

Tom Sinner 2019.04.05. 10:53:51

Eszben tartom ezeket, de hiába 50 km-es lesz, ez kis túra, nagyon csekély szinttel, így ha nem várható eső, kis harapnivaló, minimális innivaló, powerbank és két telefon lesz várhatóan a felszerelésem.

recon71 2019.04.05. 14:53:28

@Tom Sinner: Ilyen kis súllyal tényleg nem lesz gond, de majd 10 kiló körül pakolva szerintem már nagyon érezhető lesz a csak hátra húzás és az alacsony súlypont hátráltása a nagyon nem kedvenc Rabintexhez képest is.

Mi úgy csináltuk anno és most is a teszteket, hogy tedd bele ugyan azt a 10 kilós cuccot mind a 2 málhaszerelésedbe és menj bennük egymás után 1-2 km-t! Már pár 100 méter után érezni a különbséget. Igaz nálunk a tárzsebekbe 1,5 kg körül került.

Tom Sinner 2019.04.05. 16:17:36

Úgy látom, az előző üzenetemet nem küldte, el. Sebaj. Szóval ezt a málhát azért vettem, mert az infantry bergen viselése nem mindig indokolt. Mint látod, alig viszek magammal cuccot teljesítménytúrára. Ha kényelmes marad ezen az 50 km-en, tovább fogom tesztelni erősebb túrákon is, és ha úgy is jó, akkor ha kijutok a Bocskai 70-re, ebben akarok indulni a katonai távon, mert kell a felvarró, meg a jelvény. (ami már tavaly a kezemben volt, mert katonának néztek, de mikor erre rájöttem, visszaadtam.)

recon71 2019.04.05. 21:43:18

@Tom Sinner: Egyetértek, én is csak akkor viszek hátizsákot, ha már nem fér bele valamelyik málhaszerelésembe a vinni való. Baromi jó, hogy menet vagy akár futás közben is 1 csomó mindenhez úgy férek hozzá, hogy nem kell értük mindig le-fel küzdenem 1 hátizsákot.

vad05 2019.04.08. 00:36:05

@Tom Sinner: Respect a jelvény visszaadásáért!!!!

Tom Sinner 2019.04.08. 14:00:38

Bennem volt a kisördög, hogy megtartom ezeket, mert eleve a felvarróért indultam a 70-esen, de akkor csak a 70-es katonai kapta. Nem tudom, ki volt a célban, de egy magasabb rf-ú pasas volt, esküszöm nem értette, mit akarok. Szerintem még az után sem, hogy kicseréltük a cuccokat a civil jelvényre.

Tom Sinner 2019.04.08. 19:47:29

Ha véletlen mégis, akkor majd tudod kit "kell" majd figyelni. Előtte mindenképp írok. :)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2019.04.09. 22:07:06

@Tom Sinner: Under Armour bakancsra kíváncsi leszek, engem a ruhákat leszámítva, a lábbeliről mindig lebeszéltek az eladók.

Tom Sinner 2019.04.13. 17:55:44

Előtte napokig esett az esőt, mára is esőt mondtak, úgyhogy letettem arról, hogy abban menjek, de a málhát kivittem. Tanácsok, ha túrázni vinné valaki:
- a hevedereket mindenhol fixálni kell minimum szigszalaggal, mert futás közben kilazulnak. (lentebb a képen is látszik)
- Ha máshol nem is, de elöl érdemes a zsebeket egy molle csíkkal feljebb fűzni, mert a zsebek rögzítőpántjainak széle kikezdi a kezedet, ha sokat nyúlkálsz a zsebedbe (párás időben taknyosodok rendesen). Télen erre fokozottan érzékeny a kéz.
- A cikkel ellentétben én mind a hat hevedert kitudtam használni, a felmaradót molle csíkba fűztem, jó volt, és tán az tartott legstabilabban.
- Ha úgy zsebezed, túra közben nem tudod lóbálni kényelmesen a kezed, de cserébe a zsebeken kiválóan elpihennek a karjaid.
Konklúzió: könnyű 50-es túrán minimális felszereléssel bevált, fogom vinni erősebbre is.
https://1drv.ms/u/s!ApmOMlBPcGMr1AqkcO3V4mEMxQeH

recon71 2019.04.13. 21:43:48

@Tom Sinner: Ennél is elcseszték a heveder-hevederfeszítő párosítást, vagy mitől lazult ki? Ugyanis nekem is vannak olyan civil túra cuccaim amik hevederfeszítőihez túl vékony hevedert használtak, amik kilazulnak.
Vagy ez a kis súlynak köszönhető? azért kérdem, mert nekem a Rabintex sem lazult ki soha, sem a PLCE. Viszont én 10 kg alatt nemigen pakolom őket. A súly folyamatos feszítése fixálni szokott.

Ez az oldalra zsebezésnél lévő karlóbálást akadályozás eszembe juttatta, hogy anno nálunk is volt ilyen dilemma. Hogy mi a jobb, ha elöl akadályoz, vagy ha oldalt a cucc? Az oldal zsebezés pl. a PLCE-nél és pláne a marha nagy oldalzsebes dél-afrikai málháknál. A fegyver nélküli teszteknél mi is negatívumnak gondoltuk, aztán, mint írtad, előnnyé vált a kéz pihentetése miatt. Pláne, ha az ember kezébe fegyver is került. Akkor már lóbálás sincs többnyire és a fegyver is könnyebb a zsebbel is tartva.

"a zsebek rögzítőpántjainak széle kikezdi a kezedet"

Ezt viszont nem értem. A tépőzár szúrós kiálló részeire gondolsz, mert az nekem is karcolta egyik oldalon a héten a kezem?

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26316153_ff61832865762ac829b40dd81d2e58d3_xl.jpg

Baromi érdekes, hogy a hátsó két középső hevederfeszítőt nem használtad, én meg pont azt szoktam csak használni. Vagy az lazult ki? Ha vissza van fűzve, akkor még a lazulós sem lazul, de akkor már nem lehet többet menet közben állítani.

recon71 2019.04.13. 23:13:04

1-2 tipp, amihez nem kell sem ragasztószalag, sem más, hogy stabilizáljunk:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26316161_ddcc2b9eaa65eb0ccd561ddd17c12fbf_xl.jpg

Ez az alap, így kell befűzni a hevedert a hevderfeszítőbe. Ezt csak azért rakom fel, mert sokszor látni, hogy ezt sem mindenki ismeri.

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26316163_8bf847c5fba834e2124c62d10cf82ad4_xl.jpg

Rövid feles heveder stabilizálása egyszerűen.

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26316179_76c185d6a514569be8210d65ab698b72_xl.jpg

Hosszú heveder visszahajtása, rejtése és stabilizálása is valamennyire.

recon71 2019.04.13. 23:17:27

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26316169_3a93f69271cb1c1742417de6ebe2d4d3_xl.jpg

Ez is biztosan stabilizál, de állítani már körülményesebb.

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26316165_3af37d4cde787a0e44dedc457e420e1b_xl.jpg

Ez a dél-afrikaiknál is sokat látott hosszú heveder elrejtése:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26316167_25ea9f34b218d21c9b572cecdc5696b0_xl.jpg

Ez nem pont ilyen hevederfeszítőhöz kitalált, de ezeknél is működő, általában feszíthető, de nehezen lazítható megoldás.

Tom Sinner 2019.04.14. 10:58:26

@recon71: Használtam a hátsó hevedereket, a képen látszik, hogy nagyon kilazultak. Nem tudom mitől, de elöl is kilazult a csatnál, úgy kellett ráállítanom menet közben többször is. A Rabintexnél ezt csat cserével oldottam meg, utána jó lett.

Arra a rögzítőpántra gondoltam, amin van a patent, a hegyes derékszögű széleivel. Az túl lóg a mellényen, rá a nadrágzsebre minimálisan, és mikor oda nyúlkálsz, az kezdi ki a kezed.

Az első képen látható módon fűztem be a hevederfeszítőbe a hevedert. Este már rögzítettem őket szigszalaggal, meg elkezdtem átzsebezni is.

recon71 2019.04.14. 14:08:39

@Tom Sinner: Azt láttam a képen a hátsó 2 oldalsó hevedereden, hogy Te jól fűzted be. Érdekes, hogy azok meg nem lazultak ki.
Viszont, amelyik a jó befűzés ellenére is kilazul, azokon segít a többi képes megoldás és nem kell ragasztószalaggal minden állításkor bajlódni. Remélem értelmezhetőek a képeim.

Ez a Rabintex kilazulás érdekes. Az itt a blogon bemutatottnál is írva van, hogy az is kilazult, viszont én ezt az enyémeknél nem tapasztaltam. Talán mert ez a mindig 10kg fölé pakolt súlyuknál már nem jelentkezik. Vagy az enyémeknél más volt az anyaghasználat.

recon71 2019.04.14. 14:21:57

@Tom Sinner: Nekem is rálógnak 1 csomó összeállításnál a zsebek a kézmelegítő zsebekre, ezért azokat sokszor nem is tudom használni. Ezért imádom a combzsebeket, mert azok akkor is könnyen használhatók helyettük. Persze, ha az emberen zubbony is van, azokon is lehet pár hozzáférhető zseb még.

De ez mégegy ok amiért el kellene felejteni ez a patentos sarkos zsebrögzítő megoldást és nálunk még az új málha is ezt a rosszat viszi tovább.

Egyébként beugrott a hátsó heveder lazulásra 1 megoldás! Ha a 2 oldalsó nagyon feszes, akkor az laza maradhat, mivel lekerül róla a feszítés és úgy kilazulhat. De ez akkor sem magyarázza az elsők lazulását is.

Tom Sinner 2019.04.14. 15:39:46

@recon71: Azok igen feszesek voltak végig, lehet az volt a baja. Jött ezzel a warbelttel bajonett tartó tok is, az EÜ zsebtől balra van. Az is hevederrel rögzül a molle csíkokhoz, de nem patenttal zárod, hanem visszahajtva tépőzárral. Lehet jobb ez a módszer, mint a patentolós.

recon71 2019.04.14. 21:33:26

@Tom Sinner: Eredetiben ilyen tépőzáras zsebrögzítésűt még nem próbáltam, de nem hiszem, hogy rosszabb lehet a patentos sarkosnál. Majd mond el a véleményed, ha már használtad eleget!


süti beállítások módosítása