Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

P1G-TAC

2017.03.16. 06:00 :: Combat Gear Admin


dsc_5186.jpgA minap szembe jött velem a következő ukrán/orosz cikk, az ukrán határőrség soron következő forma és egyenruhájáról. Az utóbbi a hadseregével megegyező mintát használja.

197680.jpgAz elég furcsa pózokban álldogáló, mezítlábas, manökenek mellett, ami rögtön szemet szúrt, a már a tavalyi díszszemlén is megjelenő lézervágott plate carrier.

Mitől is olyan jó ez a lézervágott Molle? A lézervágott mellények 2012 óta jelennek meg folyamatosan, de mint rendszeresített felszerelés eddig nem láttam őket.

Az utóbbi években érezhetően jobban terjednek, orosz, lengyel sőt már hazai terméket is láttam ilyen kivitelben, az amerikai mellett. De mint említettem, nem nagyon kerültek hivatalos felszerelésekre.

d1351c42021633_57bd8916d5785.jpgA lézervágott rögzítési pontok előnye, hogy ezáltal megspórolják a kívülre varrt hevederek anyagát és súlyát is. Bizonyos esetekben 10%-15%-os anyagspórolásról is olvastam.

Az ukrán mellényt azonban a P1G-Tac nevű ukrán cég készíti. Az oldalukat átböngészve azért találtam még jó pár figyelemre méltó ruházati és felszerelési cikket is, kicsit meglepődtem. Persze a minőség még kérdéses lehet, mivel az ár nekem gyanúsan alacsony.
dsc_5189.jpgA BFPC esetében például betétek nélkül az alap mellény 30 000 Ft környékén kapható. Ehhez a leírás alapján létezik még egy oldalsó és nyakvédelem.

Fontos kiemelni, hogy eddig kizárólag az alap mellény volt látható a határőrökön, és az is lágy vagy kemény ballisztikai betétek nélkül, ami nagyon jól kivehető.

197681.jpgA mellényt öt féle színben gyártják, zöld, fekete, ukrán digitális minta, coyote brown és egy multicam utánzat. A méretekről nincsenek adatok, de ebből csak egy látszik az oldalon. Az anyaga viszont 1000D Cordura.

Az országban uralkodó jelenlegi viszonyok mellett egyáltalán nem rossz teljesítmény egy ilyen gyártó megléte. A lézervágott molle pontoknak köszönhetően spóroltak valamennyit az anyagon és a súlyon, ezt viszont visszahozták az 1000-es cordurával.

Az elülső és hátsó platform vonalvezetése minimum furcsa, legalábbis nem tűnik túl ergonomikusnak, de ehhez fel kéne próbálni. A gyártó oldalán látható belőle egy olyan variáns is, ahol az alsó részére hagyományos Molle hevederek kerültek.

Forrás:

http://dambiev.livejournal.com/727965.html

http://p1gtac.com/en/product/polevoy-zaschitnyiy-jilet-_bazovyiy_-m-u-b-s--bfpc-_-battlefield-platecarrier_-_chehol/a263d7b6-6b65-11e6-a8d1-bcaec5287e74

https://themoscowtimes.com/articles/ukrainian-army-pushes-further-westernization-with-new-uniforms-55091

 

 



101 komment

Címkék: ukrán vest plate plate carrier mellény platecarrier

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr5512341071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dudi01 2017.03.16. 08:42:04

Nekem van egy PC-m ami lézervágott és nem mondamám gyengébbnek.Vagy is nyilván gyengébb de ez nem észrevehető.Annyira bőven erős mint amennyire erősnek kell lennie.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.03.16. 11:12:22

@dudi01: Melyik fajta ? A súlyán érezhető ez a spórolás ?

joni firpo 2017.03.16. 13:38:23

P1G-TAC termékhez még nem volt szerencsém, viszont nemrégiben jutott hozzám egy ukrán zubbony (egyik éppen divatos terepmintájukkal nyomott anyagból), melyet a dnipropetrovski "Nirvana" cég gyártott (a neten nem találtam róluk semmit). Alapvetően igényesen összerakott holmi, mindenféle divatos "tervezési" elemekkel (=optikai tuning), mint a két oldalról megközelíthető mellzseb, a tereptarka panelek a karzsebek tépőzárjain, a háromszoros(!!!) biztosítású elejerész (gomb-villámzár-tépőzár) stb. stb. Ugyanakkor láthatók rajta olyan hibák, amelyek azt mutatják, hogy még az útkeresés állapotában vannak (a karzsebek villámzárjai feketék, miközben az elejerész villámzárja - a ruha színéhez illeszkedően - zöld). Mindenesetre a távol-keleti és az orosz "óccó" ruházati termékekhez képest egy klasszissal jobbnak tűnik.

dudi01 2017.03.16. 19:46:17

Directaction Spitfire PC

EMT 2017.03.16. 21:23:56

@dudi01: Ezek nem HelikonTex néven mentek régebben?

dudi01 2017.03.16. 21:50:56

@EMT:

Nem.A lengyel nem egyenlő a HelikonTexel!

dudi01 2017.03.16. 22:30:50

@EMT:

Oda van írva,hogy független.Ugyan a Helikonhoz tartozik de tőlük függetlenül dolgoznak.

dudi01 2017.03.16. 22:32:00

Nem a Helikon lett átnevezve Directactionná vagy gyártanak Helikon termékeket Directaction néven.

dudi01 2017.03.16. 22:37:51

Úgy is fogalmaz,hogy new independent brand.

EMT 2017.03.16. 22:44:14

@dudi01: Nézd meg ennek az emblémáját: eu.directactiongear.com/en/packs-and-bags/dragon-egg-backpack.html#14 ,ez bizony még helikon tex embléma.

Kb. ugyanaz a helyzet mint: A Tasmanian Tiger (TT Tactical) a Tatonka-hoz tartozik, csak egy másik termékvonalat képvisel.

dudi01 2017.03.16. 22:52:16

@EMT:

Pont az új vagy eltérő termékvonal miatt önálló!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.03.17. 10:44:11

@dudi01: Persze, ha tudod nélkülözni. Ha nem adok egy sajátot addig helyette :)

recon71 2017.03.19. 22:40:35

Biztos,hogy nagy előny 10-15% súlycsökkentés a lézervágásnak köszönhetően? Ha 10 kg-mos lenne valami,akkor igen,de 1-2 kg-mos dolgoknál már nem tűnik olyan jelentősnek ez a súly különbség.
Valaki lemérte már mondjuk 1 MOLLE málhaövre vart csíkok súlyát? Baromi egyszerű. Mindenki mérje le milyen hosszú hevederek vannak a MOLLE málhaövén és 1 másik hevederből azt állítsa ki és mérje le. Elárulom nagyon finom mérlegnek kell lennie,hogy kimozduljon egyáltalán.
Még sok csíkos málha vagy védőmellényeknél se nagyon érzékelhető ez a súly.
Persze minden gramm számít 1 túlterhelt katonának,de ezen az áron? Vajon a lézerrel beégetett szélek nem fogják hamar kikezdeni a PALS csíkokat? Vajon nem fognak azok hamarabb repedésnek,bomlásnak indulni? Említettem,hogy a 90-es években hasonló elképzeléssel mi is kísérleteztünk,igaz nem lézerrel lettek beégetve a vágott szélek,de még a hiper erős nagy teherbírású angol anyag is amiből dolgoztunk elkezdett ilyen problémákat produkálni.
Azt sem hiszem,hogy olcsóbb lenne a csíkok lespórolása a lézervágáshoz és a hozzá feltétlenül sokkal erősebb és drágább anyaghoz képest.

Az egyik hiper erős angol anyag,amin látható,hogy idővel mennyire sérültek a beégetett lyukak:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24685121_bb64dfdb4af619bc91931d8438e9681a_xl.jpg

Azért használtunk ilyen módon fém elemeket a hasonlókhoz,mert ezeket nem tudta olyan könnyen kikezdeni már az égetett anyagszél.

dudi01 2017.03.20. 08:03:04

Ezt inkább le se írtad volna.

joni firpo 2017.03.20. 08:43:48

@gyula0910: @dudi01: Szerintem azért úgy ne kezdjünk vitázni egy témáról, hogy a legtöbbünk még nem is látott/próbált ilyen lézervágott platformokat élőben (és most nem az itthon is elérhető kínai miltec-es csodákra gondolok...). Remélem előbb-utóbb olvashatunk teszteredményeket itt a blogon.
A súlycsökkentés a MOLLE-típusú felszereléseknél szvsz. létkérdés (lenne), hiszen a legnagyobb hátrányuk (szvsz.) éppen a tetemes cipelnivaló.

dudi01 2017.03.20. 11:54:23

@joni firpo:

Rendben ne kezdjük de akkor okoskodni se kéne róla!Főleg nem a tizen × éccel ezelőtti gányolás alapján a.inek ehhez az ég adta egy világon semmi köze nincs!

joni firpo 2017.03.20. 13:33:30

@dudi01: Nem neked szólt. Te legalább használod, szóval lehet véleményed róla. :-)

dudi01 2017.03.20. 14:43:08

A videóban 01.12-től lézervágás csak miheztartás végett!
www.youtube.com/watch?v=dl336M80ukk

joni firpo 2017.03.20. 15:24:35

@dudi01: Küldd el a videót az EI ZRt-nek, hátha kedvet kapnak egy hasonlóan ütős céges bemutatkozó videó elkészítésére ... :-)

recon71 2017.03.20. 15:28:40

@dudi01: Már megint megindokoltad,hogy mivel mi a bajod. De inkább ne is,mert megint kiderül,hogy megint valami hatalmas ökörség!

Konkrétan,szerinted a lézervágott szél milyen? Nem beégetéssel oldja meg a bomlást? És az nem jelenti azt,hogy 1 kemény,élesebb anyag keletkezik ott,ami a gyengébbet hamarabb kikezdheti? De a keményebb égetett anyag szerinted annyi hajlítást is kibír majd,mint 1 ruha szerű anyag,mint 1 heveder? Ezek általában sokkal előbb elfáradnak és kirepednek,törnek,ahol meg el tud indulni majd a repedés.
Ezek közül melyikkel nem értesz egyet? Használod már annyi ideje és annyit,hogy ezeket biztosan kizárd?

Csak a "miheztartás végett",ne magadból indulj ki,a hülye is tudja mi az a lézervágás! Még a hülyének is látnia kell,hogy ez is égetéssel zárja le a bomlás útját.

@joni firpo: Egyetértek,hogy 1 felzsebezett MOLLE mellény nehezebb jóval,mint 1 fixre varrt. De kevésbé az alig érzékelhető súlyú MOLLE csíkoktól,hanem a MOLLE csíkoktól és a MOLLE rendszer többi velejárójától Pl.a sok anyagos patentos PALS csíkoktól,a zsebek hátlapjának vastagításától,merevítésétől és egyebektől. Ezek ugyan úgy hozzáadódnak a lézervágotthoz is,hacsak a zsebeken sem változtatnak hozzájuk.

recon71 2017.03.20. 15:35:07

@joni firpo: Kifelejtettem valamit! A lézervágás másik negatívuma,hogy attól sem lesz könnyebb és olcsóbb,hogy általában duplán kell használni az anyagot,ugyanis a lézervágott réseken be tud folyni minden,ezért alá kell sokszor még 1 réteg.
De a rések is rövidebbek,mivel nem csak 1 vékony varrás választja el bújtatókat,hanem szélesebb anyagrész,ezért a PALS ki-be fűzése is szorosabb. Vagy kevesebb zseb fér fel.

recon71 2017.03.20. 15:49:25

@joni firpo: Csak a tisztánlátás kedvéért,én nem a fejlődés ellen vagyok,csak egyszerűen nem akarom,hogy hibát kövessünk el és ezért csak felhívom az esetleges problémákra,negatívumokra a figyelmet. Sajnos a fejlsztéses és egyéb sereggel töltött időmben megtapasztaltam,hogy ez nagyon is reális. Hihetetlen módon meg tudnak zavarodni egyes újdonságoktól nagyon sokan.
Hogy egyértelmű legyek,nem szeretném mondjuk,ha most hirtelen valami fejes kitalálná a fejlesztésnél,hogy azonnal ugorjunk mi is 1 nagyot és kezdjünk el csak lézervágott málhákat gyártani. Kezdjünk,de ha csak lesz már annyi tapasztalatunk,hogy 100%-ig biztos legyen,hogy nem követünk el vele hibát! Náluk ahogy mennek a dolgok,nagyon nem mindegy,hogy mennyi ideig nem megy tönkre valami. Ha ugyan annyit kibír majd,mint a hagyományos és a többi negatívum sem jelentkezik,akkor legyen!

dudi01 2017.03.20. 15:55:41

@gyula0910:

A PALS egy szabvány aminek megfelelnek a lézer vágott cuccok is.10cm-en ugyan annyi bújtató van a varrott meg a lézervágott technológiával készült platformon.

dudi01 2017.03.20. 15:59:50

A lézer vágott cuccok nem olcsóbbak(nem tudom honnan szedted ezt a butaságot).Nem egyszerű 500D cordurát vágnak.A széleken pedig szinte észrevehetetlen a lézervágás nyoma(ezért készítik lézerrel) tehát igen nem lesz olyan a felület mint a miről te beszélsz.

Életedbe nem láttál még ilyet kérlek hagyd abba az okoskodást!

recon71 2017.03.20. 16:01:05

@dudi01: Igen és én nem ezt írtam?

De így talán jobban megy majd megérteni! Mérd le milyen széles 1 varrt MOLLE bújtató és mérd le,hogy hány mm a lézervágott! Magyarán rövidebb résen kell átküzdeni azt ami a szélesebben is nehezen megy át.

recon71 2017.03.20. 16:04:08

@dudi01: Tévedés,elég sok lézervágott cuccot látok,ugyanis a környékünkön ezzel a technológiával vágnak 1 csomó mindent nagy nevű német autókhoz. Igaz nem katonai cuccok ezek,de a lézervágás ugyan az.

Te meg akkor mondj ellent,ha már lesz annyi tapasztalatod (időben és terhelésben) a hasonlóakkal,mint nekem!

dudi01 2017.03.20. 16:04:23

Fél éve használom sziinte napi rendszerességgel a PC-t szóval úgy gondolom,hogy ha tönkremenne már megtette volna!

Tényleg úgy gondolod,hogy egy 60-70K-s PC-t nem tesztel a gyártó mielőtt piacra dob?Vagy úgy általában az egész termékpalettáját szarból készíti?

dudi01 2017.03.20. 16:13:56

Na sorold milyen lézervágott harcászati felszerelést használsz és milyen rendszerességgel!

dudi01 2017.03.20. 16:21:30

@gyula0910:

Könnyebb belefűzni a kisebb rés ellenére mert nincs szorosan rávarrva egy 500-as vagy 1000-es Cordura alapra.Az a belső réteg amiről te beszélsz csak a széleken van hozzávarrva a lézervágott külső felülethez.Annyira meg nem szűk az a rés,hogy ne menjen bele simán a zsebek bújtatója.

www.youtube.com/watch?v=0e-H_Ylh5kI

A videón látszik miről beszélek.
Még egyszer megkérlek ne okoskodj mert halvány lila gőzöd nincs erről!

recon71 2017.03.20. 16:23:19

@dudi01: Látom nem sikerült azt értelmezni,pedig szerintem elég egyértelműen leírtam,hogy nem használok ilyen lézervágott harci cuccot. Főleg,mert anno megbuktak a hasonló eljárások a tartóssági tesztjeinken. Csak a saját égetéses technológiával készült ezer éves cuccaimat,amik ráadásul nagyipari sokkal erősebb terhelésre készült anyagokból vannak,mégis idővel nem váltak be.

Igen,ez a lézervágott,és ez szerinted olyan széles rés,mint 1 MOLLE csíké?

Most komolyan el kell sorolnom mind az ezer olyan cuccot az elmúlt évszázadból amit gyártottak,sőt rendszersítettek annak ellenére,hogy idővel kiderült,hogy rosszabb volt,mint sok más?

dudi01 2017.03.20. 16:25:42

Ugye most nem azt akarod mondani,hogy a saját kókányolt szarjaid alapján vonsz le következtetést???

Nevetséges vagy!

recon71 2017.03.20. 16:34:23

@dudi01: Már megint a részeg kocsmai stílus az értelmes intelligens érvek helyett!

"Ugye most nem azt akarod mondani,hogy a saját kókányolt szarjaid alapján vonsz le következtetést???"

De azt akarom mondani. Ugyanis a 3 cm-es kókányolt rés ugyan olyan 3 cm-es,mint a lézervégott,a 3,5 centis MOLLE helyett.

A videóban hol is bizonyítják,hogy ezeken kevésbé akad el a patentos PALS csík?

"Még egyszer megkérlek ne okoskodj mert halvány lila gőzöd nincs" -MÉG- "erről!

recon71 2017.03.20. 16:43:02

@dudi01: Még annyit,hogy a mi kókányolt anyagainkból marha nagy teherbírású ipari dolgok készültek,pl. hatalmas tűzoltóvizes tartályok,amik erőssége jóval az 1000-es cordura felett lehet. Szóval nem is emberek felszerelésére valók,de még ezek is sérültek az említett módokon az évek alatt a gyakorlati teszteken. Biztatóan indultak,de az évek alatt mégis sérültek. Ezért is lett elvetve ez a megoldás. Ha ezekből a nem emberre szánt anyagokból nem sikerült azt a tartósságot bármilyen finom vagy durva vég beégetésekkel sem elérni,akkor gyengébb anyagokból ezt pláne nem látom nagyon lehetségesnek.
Ezért én ebben a technológiában hosszú távra nem bízom. Rövid távra nincs vele talán még baj,mert a mieink is éveket kibírtak. Sokat még ma is használok közülük.

dudi01 2017.03.20. 16:46:22

Avideón a feléptése látszik ami a leírt söveghez van a könnyebb érthetőségért.

A lézervágás nem kókányolás azzal ellentétben amit te műveltél.Arról nem is beszélve,hogy nem random anyagot lézervágnak hanem a technológiához tervezettet.

recon71 2017.03.20. 16:49:38

@dudi01: Hát nem értünk egyet,abban eddig sem bíztam,hogy téged meg lehet győzni észérvekkel,mert még soha nem sikerült.

De a parttalan vita lezárása érdekében azt mondom zárjuk le!
Én ezt mondom,te azt mondod. Majd pár év múlva térjünk vissza rá,amikor lesz ezekkel is elég tapasztalat,hogy ezé a megoldásé e a jövő vagy ebben is igazam lesz,hogy nem mindig az újabb a jobb!

De említhetném a műanyagból készült védőmellényeket is,amiktől sokan megint csak elolvadnak. Marha jól néznek ki,de kúszott már valaki ilyenben hangtalanul vagy csak ért hozzá a falhoz lopakodás közben? De a fegyver is szépen tud kopogni minden mozdulatnál.

dudi01 2017.03.20. 16:58:27

@gyula0910:

Az a baj,hogy az érveid az otthon gányolt cuccokon alapulnak.Már megbocsájts de így nem lehet komolyan venni az érveid!Pl beszélsz megkeményedett éles felületről a lézervágás mentén épp csak azt nem tudod,hogy ilyen nincs a lézervágott termékeken?Azért mert te otthon csak ilyet tudtál produkálni abból nem következik más csak az,hogy te otthon ennyire vagy képes!

dudi01 2017.03.20. 17:00:28

Milyen műanyag védőmellények?Olyat max CRC-ra használnak.Vagy is én nem hallottam még műanyag repesz vagy lövedékálló mellényekről.

recon71 2017.03.20. 17:09:17

@dudi01: A mi cuccaink szélei gyárilag voltak valamilyen hiper finom módon beégetve,de sajna azok használta sem vált nagyon be. Előrelépés volt a tartósság terén a sokkal gyengébb hevederekre áttérni.

Sajna fogalmam sincs,hogy hogyan kéne rákeresnem az említett műanyag külsejű védőmellényekre amiktől annyian el voltak ájulva már a képek alapján is,hogy ez a jövő.

krisss93 2017.03.20. 17:24:00

@gyula0910: Nem azért, hogy beleszóljak, de majd 20 év alatt azért az ipari lézerek kicsit fejlődhettek az akkori szinthez képest, szóval ezt azért fenntartásokkal kezelném. Nekem még eddig csak a kínai kopikkal volt dolgom ebből a fajta cuccokból, így azt nem használnám minőségi összehasonlításhoz, de fűzni talán még könnyebb is mint a heveder alapú MOLLE rendszert.

recon71 2017.03.20. 17:45:08

@krisss93: Ez egyértelmű,de ettől még a lényeg ugyan az,hogy a szélek lezárása beégetéssel. A szálak összeolvasztása. Csak most lézerrel égetik be,régen a mieinket nem tudom mivel égették gyárilag. A lényeg,hogy égetéses lezárás,és anno a legvékonyabb égetés nagyon vékony lezárást adott,ami persze hamarabb elkophatott és gyengébb is volt. A vastag égetés sokkal erősebb lett,de az meg hamarabb elfáradt,eltört a merevebbsége okán. Ezért volt,hogy szegély is lett varrva az égetés köré,hogy megnövelje a tartósságot,de így meg már az egyszerűség előnye is elveszett.

dudi01 2017.03.20. 17:48:06

De nem mezei cordurát hanem ehhez kifejlesztettet égetnek értsd már meg!

recon71 2017.03.20. 17:49:06

@krisss93: A lézervágás igazi előnye szerintem a hihetetlenül gyors előállítás a hagyományos varrtakhoz képest. Ugyanis lespórolják a rengeteg MOLLE bújtató külön felvarrását. Így csak ki kell vágni az égetéssel és kész,mi is ezért szerettük ezt a megoldást.

dudi01 2017.03.20. 17:49:19

A lézervágás minden csak nem olcsóbb vagy egyszerűbb technológia,soha nem is volt ez cél.

recon71 2017.03.20. 17:54:51

@dudi01: Értem én,de majd pár év múlva térjünk vissza rá,hogy tényleg bír e ez a speciális anyag ugyan annyit!
Mi is kísérleteztünk minimum 2 fajta ipari nagyon erős hipalon szerű anyagtól kezdve a különféle hajlékony és végül nagyon kemény műanyagokig,de végül visszatértünk a kezdetekhez. Az égetés az égetés,ha nem kéne égetéssel lezárni,akkor nem volna szükség a lézerre,hanem csak kivágnák valamivel és kész.

De majd pár év múlva térjünk erre vissza,amikor már lesznek ezekkel is éves gyakorlati tapasztalatok!

recon71 2017.03.20. 18:02:03

@dudi01: Nem is írtam szerintem olcsóbbnak,csak sokkal gyorsabbnak és egyszerűbbnek ezt a fajta előállítást. Meg az újdonság is mindig eladhatóbb.

recon71 2017.03.20. 18:04:08

@dudi01: Nem is írtam szerintem olcsóbbnak,sőt! Én csak gyorsabban és egyszerűbben előállíthatónak tartom,ebben látom az előnyét. De azt se felejtsük el,hogy az újdonság mindig nagy vonzerő.

dudi01 2017.03.20. 19:02:11

A lézervágó miatt nem egyszerűbb max gyorsabb.

recon71 2017.03.20. 19:14:57

@dudi01: Egyszerűbb is,nem kell kiméregetni mindent,rárakni a MOLLE csíkokat,majd varrógép alatt annyi varrást végigcsinálni. Így meg a lézervágó gépnek csak lyukakat kell égetni rá a beprogramozott helyekre.

krisss93 2017.03.20. 19:17:40

@gyula0910: A modern ipari varrógépek szintén programozás alapján automatán fellvarrják a csíkokat, csak helyesen kell beilleszteni az adott darabot alá.

recon71 2017.03.20. 19:24:29

@krisss93: Erre én is gondoltam,de meglepetésemre láttam valami nagy gyárról reklámvideót és kiderült,hogy ők is varrónőkkel dolgoztattak. Kínában meg eleve olcsó munkaerő.
Persze teljesen automatizált ipari varrógépekkel összehasonlítva tényleg már kisebb a különbség,de még ott is plusz feladat a MOLLE csíkok helyre illesztése és vágása.

Barnigear 2017.03.20. 21:47:34

Lézervágáshoz:

A cordura erőssége a szálak összetételében, sűrűségében és az anyag szövésében van. Ugyan az az anyag szálba sodorva és szőve erősebb (és fajlagosan könnyebb), mint összeolvasztva, ez nem is kétséges.

Egy réteg 500-as cordura, tök mindegy hogy mivel van kivágva, sosem fog olyan erősebben tartani, mint egy 2,5cm-es molle gurtni (akármelyik fajta szövésű molle gurtnit nézzünk is). De még az ezresnél is. De ha varrott molléról van szó, ott sem a gurtni, hanem a gurtni mögött átvarrt cordura felület a gyenge pont.

A mollét (jól) felvarrni biztos hogy több szaktudást és tapasztalatot követel, mint a lézervágott felület elkészítése, ami csak egy programozható vágórobotot, meg egy megfelelő méretezésű vektoros file-t, mint mondjuk a himzőgépeknél. A szaktudással és tapasztalattal rendelkező élő munkaerő sokkalta drágább, mint a robot technológia alkalmazása, míg a lézervágott holmi gyorsabban elkészül.

Kérdés, hogy a lézervágott molle felületekhez melyik anyag az ideális. Egy réteg 500-as, vagy 1000-es cordura, amit aztán felvarrnak egy másik cordura felületre, az a minimum. 2 réteg anyag lézervágása, ahol a vágás összeégeti a lukak mentén a 2 réteget, már jobb, de ott a hordozó felülettel együtt végül 3 réteg cordura kell, és az már nem lesz sokkal könnyebb, ha egyáltalán könnyebb lesz a mollecsíkos felületnél.
Az ideális talán egy olyan lézervágott anyag lehet, aminek a külső felülete cordura szövet, de a tartását egy nem szövött, de kellően flexibilis lap adja, amire a cordura mondjuk rá van vulkanizálva. Ennél is kérdéses a súlycsökkenés.

Mi lehet akkor az előnye funkcionálisan?
- könnyebben használható (ki kell próbálni, egy jól megvarrt melléhoz képest)
- kisebb a súlya (ez csak a minimálisra vett verziónál garantált, esetleg kevesebb vizet tart, ha megázik)
- a csíkokkal varrt molle felületekhez képest egységes álcázó felületet mutat, ami a szofisztikált (és a licenszdíj miatt költséges mintázatoknál) egyértelmű előnyt jelent.
- a lézervágott felület egészen síkban van, míg a molle felületnél egyrészt az anyagvastagság, másrészt a hajló felületeknél a szükséges bővülés miatt is elállnak a csíkok a hordozófelülettől, ami bizonyos mozgásoknál akadályt jelenthet. (de lehet hogy a vágott lukak is elveszítik a síkszerűaségüket a használat során)

Egyébb előnyök a gyártásnál és a marketingnél jelentkeznek:
- olcsóbb és egyszerűbb gyártás
- jobban mutat / újdonság varázsa.

---
Szerintem érezhető súlycsökkentést a plate carrierek-nél a legkevésbé éppen a molle felületekkel lehet elérni.
Ennél gondolom érdemes a teljesen üres mellény és zsebek súlyát a ballisztikai betétek, valamint a mellényen hordott felszerelés súlyához viszonyítani.

...és persze kipróbálni mind a kettőt.

krisss93 2017.03.20. 22:15:31

Na végre egy hozzáértő hozzászólás.

recon71 2017.03.20. 22:20:18

@Barnigear: Na ez így már elég tudományos és precíz. Nekem ez így nem ment volna,ehhez kevesek az ismereteim. Meg fel is vetettél pár dolgot,ami most az eszembe sem jutott.
Elég sok mindent írtál,de így első olvasatra azt hiszem én is így gondolom.

Az is tény,hogy 1 üresen hagyott védőmellény tereptarkájának a hatását nagyon meg tudja másítani a MOLLE csíkozás.

dudi01 2017.03.20. 22:47:36

A lézervágó robot elég binyolult eszköz ezen kívül nyilván programozni is tudni kell.Elég nagy összegben merek arra fogadni,hogy a varrás egyszerűbb és olcsóbb technológia mint a lézervágás.
Persze automatizált varrógépekre gondolok.
Gondoljuklnk bele abva,hogy melyik használ több energiát vagy melyik a drágább.

Nem értem ezt a több réteg dolgot.A mellényem(és minden lézervágott mellény) egy 500-as cordura a belső felületén valamilyen bevonattal.Ez van vágva és ennyi nincs hozzávarrva semmi.
A belső felületen van egy soft sell "bélés"a komfort miatt.De ez semmilyen merevítő vagy tartó funkciót nem lát el a soft sell tulajdonságaiból kifolyólag.

recon71 2017.03.20. 23:14:10

@dudi01: Azért a lézervágó programozásához a mai világban elég lehet akár csak 1 ember is 1 egész gyárban. Ugyan így az automatizált varrógépeknél is. Sőt,valahol tudtommal még 1 sem,mert inkább külsőst alkalmaznak,mondjuk a lézervágó gép gyártójáét,ha be kell egyszer-egyszer állítani. Egyes gépeknél nem is engedi a gyártójuk,hogy az ő embereiken kívül más is állítgassa őket.

Viszont arról fogalmam sincs,hogy a lézerhez mennyi energia szükséges,de arról már hallottam,hogy a varrógépek azért szépen fogyasztják az áramot. Főleg,ha erős és több rétegű anyagokat kell átvarrni.

joni firpo 2017.03.21. 07:37:29

@Barnigear: "...és persze kipróbálni mind a kettőt" - na ja, kár, hogy megint az álok birodalmában sétálunk :-(

Én ezt a lézervágásos témát alapvetően hypalon alapanyaggal gondoltam, nem cordurával, persze oylat sem láttam élőben, csak itt a neten olvasgatok róla ezt-azt, a reklámozott előnyeivel szemben biztos vannak hátrányai is.

@gyula0910: Teljesen fölösleges attól tartanod, hogy bármilyen döntéshozó ráharapna a lézervágásos platformokra és hirtelen ezzel árasztanák el az ANH-t, majd kiderül, hogy mégsem annyira jó és fölöslegesen költötték el az adófizetők pénzét. A legtöbb döntéshozó a MOLLE-t sem tudja megkülönböztetni az ALICE-től (vagy bármi mástól), és nem is nagyon érdekli őket általában ez az egész téma.

krisss93 2017.03.21. 07:55:24

@joni firpo: És így jöttek létre a cb színű célzsebeknek nevezett szörnyszülöttek mostanság..

Barnigear 2017.03.21. 12:53:19

@dudi01 2017.03.20. 22:47:36
A varrórobot a ruhaipar (előbb utóbb bekövetkező) jövője, a jelene meg az olcsó (ide értve gyerekek / nők / rabok), de tapasztalt munkaerő által varrt holmik.
Az munkások esetében mindenképpen úgy zajlik a dolog, hogy rengeteget kell varrnia és közben belejön, de közben minden varrást egyenként el lehet baszni. Ezért képez értéket a tapasztalata. A gépnél az első pillanattól tervezhető minden mozdulat, nem eszik, nem alszik, nem iszik, nem pisil, nem lesz beteg, nem beszél vissza, nem sztrájkol, és csak azt csinálja amit utasításként elküldesz neki. Sokkal olcsóbb és probléma mentesebb, ezért lesz ez a ruhaipar alapja és nem feltétlenül azért, mert egyébként is az a jobb amit így csinálnak. (szerintem ezzel nem mondtam semmi újat)
Jómagam varrtam már mollét is, meg van némi rátekintésem potter gépre, lézervágóra, hímzőgépre és a varrás tűnik a macerásabb és kockázatosabb dolognak. A gépet egyszer belövik az anyagokhoz, aztán a vágás tervet a szabásmintához, egyet próbavágnak, összevarrják aztán mehet a végleges széria. Az jelenthet gondot technikailag (esetleg), hogy ha nem darabonként, hanem tekercselt anyagon végtelenítve vágják a mintát, mert az anyagtovábbítás, vagy a teregetés is lehet egy másik gép munkája.
De a vágásnál a cordura anyaga és a molle nyílások mintája problematikusságban szerintem a minimálishoz közelít. A 3D álca anyaga és mintája sokkal több gondot okozhat, pl. mert vékonyabb az anyag, és a vágás csíkokra bontja az egész felületet.

Ha a lézervágott mellény nem más, mint egy lézerrel perforált 500-as lap kívül, belül meg egy softshell bélés, és a kettő között a ballisztikai betét, akkor ez szerintem maga az eldobható plate carrier, amiért kicsit soknak tűnik a 60-70 K. Kétlem, hogy a semmire fel nem varrt 500-as perforált cordura (vagy akár az 1000-es) rendesen megtartaná a telepakolt zsebeket úgy, ahogy a hordozófelületre felvarrt változat, arról már nem is beszélve, hogy milyen terhelést bír.

A lézervágás alkalmazása a taktikai holmik elmeinek elkészítésénél szerintem mindenképpen előre lépés, már csak a tervezés lehetőségeinek bővülésében is, de ettől önmagában még nem lesz jó automatikusan minden lézervágással készül holmi.

joni firpo 2017.03.21. 13:47:31

Már majdnem igazat adtam Camilló kollégának, hogy régen minden szebb volt - olvasok ugyanis egy rendszeresítési jegyzőkönyvet az 1950. évből. Ahogy annak lennie kell, felsorolva a rendszeresítésre javasolt cikkek, van hozzájuk ábra, részletes (de lényegre törő) magyarázat arról, hogy mi indokolja az új cikkek bevezetését, szóval, minden ahogyan a nagykönyvben meg van írva, még mintaszámot is javasolnak az egyes termékeknek (ez pedig mifelénk ritka madár sajnos), csurog a nyálam rendesen, hogy azért tudtak ezek a régiek, s akkor jutok el az alábbi - csapatpróbával kapcsolatos - mondathoz:

"Csapatkipróbálás: Az .... és az .... a dicsőséges Szovjet Hadsereg által, annak győzedelmes harcai során tökéletesen kipróbálást nyert, ezért nálunk csapatkipróbálását külön nem javasoljuk."

No comment :-)

dudi01 2017.03.21. 13:53:04

@Barnigear:

Megleptélazzal,hogy nincsenek varró robotok!Azt hittem már itt tart a ruhaipar.

Nem egyszerű 500-as cordura sokkal keményebb merevebb anyag aminek 500-as cordura az alapja(próbáltam mindenhol a nevére akadni de nem találtam).Ahol plate van ott úgy néz ki,hogy lézervágott anyag plate lézerrel nem vágott anyag(ugyan olyan mint a lézervágott) és csak ezután a shoftshell.Figyelj a majd 2kg-s dupla AK-tárzsebet simán elbírja semmi baja.Sőt van egy olyan érzésem ahol zseb van ott védetteb az egész mert takarja a zseb.Nyilván ebből az anyagból sosem vennék tárzsebet mert az AK tár még az 1000-es cordurát is kicsinálja nem,hogy az 500-asat.

dudi01 2017.03.21. 13:54:57

A lézervágás vs varrógépet úgy képzelem mint a CNC-t meg a hagyonányos esztergapadot.

dudi01 2017.03.21. 14:11:34

Ez ugyan MSM oldalról van de ugyan úgy lézervágott az mint az enyém.

"Instead of traditional PALS webbing to attach pouches, First Spear uses a special mix of 500D cordura sealed onto loop velour with laser cut slots. This effectively makes the main carrier compartment itself the attachment system rather than having to add on extra webbing, thus cutting down on a good chunk of weight and bulk. As a critical feature in my book, this setup allows mounting of both classic PALS compatible pouches and First Spear's own pouches using the 6/12 attachment method. This way one doesn't have to worry about being forced to be stuck with only one pouch brand, but can get the 6/12 specific pouches as desired to cut down on weight. The 6/12 specific pouches use one-wrap (one side is hook, one side is loop material) flaps shaped like trapezoids. These must be folded to fit through the slots so have a natural snag built in, but the main hold strength comes from velcro being very strong with just the little bit of constant pressure that comes naturally by wearing the carrier. The end result is a secure connection with no special hardware which then can come in to around a 40% weight reduction compared to traditional pouches."

Itt 40%-os súlymegtakarításról írnak.

dudi01 2017.03.21. 14:13:41

Jah bocs nem a mellényre vonatkozik a 40%!Szövegértelmezés egyes!

joni firpo 2017.03.21. 16:37:21

@dudi01: "... hogy nincsenek varró robotok" ... vannak ... biorobotok :-)

camilló 2017.03.21. 18:01:52

@joni firpo: Az ötvenesévek megértéséhez szükségeltetik, hogy át tudd érezni azoknak az időknek a hangulatát. Volt egy film ami nagyon jól érzékelteti az akkori érzéseket, és életet. A Fényes szelek a címe ha jól emlékszem. Apám mindig azt mondta, hogy akkor azt kellett csinálni, még ha nem is értett mindennel egyet. Megjegyezni kívánom, hogy akkoriban a Vörös Hadsereg etalon volt sok más hadsereg számára. Egy Sztálinista rendszerben ami akkor hazánkban volt, egyértelműen csak egy példa volt, még akkor is, ha saját világháborús tapasztalataink mást mondtak! Az oroszokat az érdekelte nagyon, hogy az amerikaiak, hogyan birkóztak meg a hadtáp problémájával. Másban kérdésben nem foglalkoztak a szövetségeseik hadműveleteivel így a személyi felszerelésükkel sem! Remélem azért érzed, hogy napjainkban pedig az új testvér hadserege az etalon! Soha nem állítottam, hogy a Kádár rendszerben minden jobb volt! Azt viszont állítom, hogy igazságosabb volt a kisemberek számára, nagyobb biztonságot nyújtott a közösség számára! Voltak hibái ez tény és senki nem is tagadja. Ezt nyilvánosan is elismerték, bár az akkori újság olvasót is max. a sport oldal érdekelte, mert ha nem így lett volna akkor tudnák, hogy igenis tisztában voltak a hibákkal és próbáltak tenni is ellene. Ajánlom figyelmedbe a a volt PTI iratokat amik nyilvánosak. Földes György szerintem bárkinek szívesen ad tájékoztatást akár egyes kérdésekkel kapcsolatban is!

camilló 2017.03.21. 18:03:39

@dudi01: Nagyon rossz a hasonlatod, a CNC és a hagyományos eszterga kapcsán! Mindegyiknek van létjogosultsága

dudi01 2017.03.21. 18:42:05

@camilló:

Milyen létjogosultság?Egy szóval nem mondtam,hogy a varrógépnek nincs létjogosultsága vagy az esztergapadnak!

dudi01 2017.03.21. 18:43:05

Ha te az 50-es évek rendszerére tudsz pozitívan gondolni nagy baj van nálad!

camilló 2017.03.21. 19:06:41

@dudi01: Minden kor megértéséhez tudni kell azonosulni az akkori kor viszonyaival. Én sajnálom, hogy hiányzik az ebbéli képességed! Nem írtam pozitívumokról, csak arról, hogy a megértéshez szükségeltetik a beleérzés képessége! Mellesleg sok idős ember egyszerűen azért mert akkor volt fiatal pozitív élményei vannak.
A két esztergáról meg beszélgess egy esztergályossal! A volt sógorom aki hagyományos esztergán kezdte mondta, hogy vannak feladatok amire jobbak a CNC-k és vannak amire a hagyományos esztergák. A lézervágással nem tudsz varrni a varrással nem tudsz vágni ezért sántít a hasonlat. A szabáshoz lehet hasonlítani a lézervágást. Bár a molle csík esetében két legyet üt egycsapásra. Remélem érted már a különbséget! Ha a vasas szakmából keresel hasonlatot akkor a lézervágás vs. hagyományos lemezvágás a helyes, esetleg a plazma vágás vs. lézervágás.

dudi01 2017.03.21. 19:10:59

Nem értem ezt az eszterga dolgot.Nem degradáltam az esztergapadot!

Ne keverjük azt amit te írsz az 50-es évekről azzal amit én.

camilló 2017.03.21. 19:51:50

@krisss93: Nem akarom szét offolni ment a privi.

camilló 2017.03.21. 19:55:28

@dudi01: A lézervágásnál csak vágni tudsz nagyon pontosan. Ezt a szabászok csinálják ollóval, vagy valamilyen szabászgéppel, de terjed a lézer technológia is ezen a téren, mint ugye azt láthatjuk. Aki varr annak már le van szabva az anyag! Ezért nem jó a két eszterga szembe állítása egymással, de ezt azt hiszem elég érthetően kifejtettem!

camilló 2017.03.21. 19:59:16

@dudi01: Nem értek egyet az 50-es évek rendszerével! Ilyet nem is állítottam soha. Számomra a Sztálinizmus egyik formája sem elfogadható, de ha meg akarod érteni a történéseket, akkor tudni kell magad beleélni abba az időbe, abba a korszellembe! Pont ugyan úgy, mint az 50-es évek Amerikájának a megértéséhez szükséges ez a beleélés, akkor megérthető a kommunista hisztéria, és az Amerika ellenes tevékenységet vizsgáló bizottság is! Ezzel még nem azonosulsz az akkori rendszerrel!

camilló 2017.03.21. 20:06:11

@dudi01: Pontosan most volt gond a lézervágásból a munkahelyemen. 60-as átmérőjű csavarokat kellett egy 4 méter 20 centis körben elhelyezni egy 10 mm vastag acéllemezben ami két félkört alkotott. Lézerrel vágták ki a lyukakat amibe a 40 db csavar belement. Belerakták a csavarokat és meghegyeztették, hogy ne mozduljanak el. A lézervágástól és hegesztéstől picit eltekeredett a sablon. Nem sokat csak egy kicsit lett ovális, de így már nem megfelelő mert a reaktort amit lefogat nem lehet rátenni, lévén a reaktor talpán a furat 62 mm. Szóval még a legmodernebb technológiának is van hátulütője. Az acélszerkezetisek így utólag gondolkodva jöttek rá a hiba okára. Fúrni kellett volna a csavarok helyét és a hegesztésnél is más technológiát kellett volna használni. Ruháknál nem valószínű hogy előfordul ilyen de nem lehetetlen.

recon71 2017.03.21. 21:29:10

@krisss93: Sajna ez is igaz,de az én anno megismert magas ruhaipari végzettségükkel állandóan dicsekedő és hivatkozó fejlesztéses emberkéimre viszont ez nagyon jellemző volt. Áhítattal említettek 1-1 a jövőben történő gyártási eljárásokat,hogy azon ügyködnek,hogy ilyen gyártásra álljunk át majd mi is.
Csak sajna őket maga a gyártó gépezet érdekelte,hozta lázba,ezért is akartak ők is maguknak ilyen modernet és nem az,hogy attól bármi is jobb lenne majd a katonáknak. A vezetés meg naivan azt hihette,hogy ez majd megold mindent,ettől majd jó lesz a cucc is. Pedig semmi köze nincs a kettőnek egymáshoz. Szóval sajnos akkor sem leszünk előrébb,ha 1 vagyont kidobunk új gépekre és azokon gyártunk szart,mint most,hogy régi gépeken gyártunk szart. Nálunk nem a gyártás megoldásával van a baj,hanem a tervezéssel.

recon71 2017.03.21. 21:34:38

@dudi01: "úgy néz ki,hogy lézervágott anyag plate lézerrel nem vágott anyag"

Ha jól értem,akkor mégis csak duplán van az anyag,plusz még hozzá a soft shell?

Azért az ilyen lukaknak nem csak 2 AK tárat kell elbírnia hosszú távon,hanem azok akkor sem szakadhatnak le,ha 1 száz kg feletti ember km-eket kúszik-mászik rajtuk. Azért ez sokkal nagyobb terhelés. Aztán még nem is beszéltünk a sokkal nehezebb rakaszzsebekről.

recon71 2017.03.21. 21:43:39

@joni firpo: "Csapatkipróbálás: Az .... és az .... a dicsőséges Szovjet Hadsereg által, annak győzedelmes harcai során tökéletesen kipróbálást nyert, ezért nálunk csapatkipróbálását külön nem javasoljuk."

A hideg ráz ettől! Hasonlóan az a barom hivatkozás,mint a 90-es években. Annyi különbséggel,hogy akkor valami olyasmiket hajtogattak,hogy minek erősködni az újért,hisz ha a régiek kibírták a régiben is,akkor a mai katonáknak is ki kell bírnia és nem kényeskedni.
Csak a baromjainak fogalma sincs arról,hogy van különbség,méghozzá óriási. Az egyikben a másikhoz képest töredéke esély van a sikerre,a győzelemre,a túlélésre. Nagyon nem mindegy,hogy megnyerünk 1 csatát vagy elveszítünk. 10 emberünk hal meg vagy esetleg 1 sem.

recon71 2017.03.21. 22:14:03

@krisss93: Jó ez a videó,nosztalgiáztam egyet! :D Pont olyan,mint a 80-as években felénk is. Nem nagyon szakadt meg senki a munkában. Pia,lopás,lógás,semmit nem csinálás,lazálás,időhúzás,hogy a nap teljen,maszek munkák a gyári gépeken és anyagokból,stb.. Nálunk az üzemanyag,réz és egyebek nyílt kilopása is nagy divat volt. Senki nem foglalkozott vele.

Viszont azt meg kell jegyeznem,hogy az eleje nem jelent semmit. Ma sincs megelégedve szinte senki a bérével. Mindig mindenki többet akar,még én is,pedig volt idő,hogy nem tudtam mi a fenét kezdjek vele annyi maradt. Ez mindig is így volt. Annyi különbséggel,hogy az amit akkor keveseltek talán mindenkinek elég volt a megélhetéshez. Ma pedig a nagy résznek nem elég a mai bére a szintentartásra sem. Akkoriban pl. nem sokan mondtak le a fűtésről azért,hogy ehessenek.

recon71 2017.03.22. 04:28:25

@joni firpo: "a dicsőséges Szovjet Hadsereg által, annak győzedelmes harcai során tökéletesen kipróbálást nyert, ezért nálunk csapatkipróbálását külön nem javasoljuk."

Jobban belegondolva,ez a felfogás ma is ugyan így megvan! Katona ismerőseim legnagyobb része,még magas beosztásban is ezt szeretnék. Csak úgy módosulna mára,hogy vegyük át 1 az egyben az ami TGY-k cuccait,hisz az a dicsőséges amerikai Hadsereg által,annak győzedelmes harcai során tökéletesen kipróbálást nyert. És annál jobbat úgysem lehet csinálni.
Pedig a valóság most sem más,mint az 50-es években. Ha már tökéletesek lennének a TGY-k cuccai,akkor nem cserélgetnék le olyan hamar őket.

dudi01 2017.03.22. 09:50:28

@gyula0910:

Minden PC így épül fel ahogy ez.
A két rétegnek nincs köze egymáshoz nem erősítik egymást.Azért van a belső réteg,hogy ne a bélés tartsa a platet.
Persze ahol van bélés.

Tom Sinner 2017.03.22. 12:16:06

@gyula0910: Óvatosan Gyula. Ilyen írások ma is eretnekségnek számítanak bizonyos körökben, és megégetnek érte! :D

recon71 2017.03.22. 16:23:12

@dudi01: Akkor ezt úgy kell érteni,hogy a védő panel belső felén van a másik anyag,mint a MOLLE megoldásúaknál? Akkor ezen a külső kivágott elem résein mi akadályozza meg,hogy bejusson a platehoz minden kosz,víz,sár? A hagyományos megoldásúaknál a külső réteg szerepe ezektől is védeni a védő panelokat.

dudi01 2017.03.22. 16:32:58

@gyula0910:

A modern plateknek ezek már nem ártanak...
Így nem is kell őket védeni.

dudi01 2017.03.22. 16:38:01

Ezek a mellények felépítésben tökéletesen azonosak a többivel a MOLLE hevederek hiányát kivéve.

recon71 2017.03.22. 16:39:14

@dudi01: Nem azért nem ártanak ezek a védőpaneleknek,mert azok sokkal vastagabb és erősebb borítást,csomagolást kapnak,mint sokszor látni is?

dudi01 2017.03.22. 16:45:30

@gyula0910:

Amit leírsz az egyenlő azzal,hogy nem kell védeni a platet.Olyan mint az ember meg a bőre,egy egészet képez nincs értelme külön vizsgálni.

dudi01 2017.03.22. 16:46:51

Tehát értelmetlen a borítás nélkül vizsgálni a mellény ellenálló képességét mint ahogy az emberét is a bőre nélkül.

dudi01 2017.03.22. 16:47:28

Bocsánat nem mellény hanem plate!

recon71 2017.03.22. 16:51:22

@dudi01: Ez így igaz,de ettől a vastagabb védő réteg a védő panelon is súlynövelő. Illetve,ez is növeli az összsúlyt legalább annyival,mintha a külső huzat látná el helyette a védelmet.
De ezek olyan minimális súly tényezők,hogy ezzel nem is foglalkoznék,csak arra akarok utalni,hogy az a súly csökkentés amire annyira hivatkoznak,valójában említésre sem méltó és van is neki ára.

Barnigear 2017.03.23. 23:43:47

@dudi:
"500D cordura sealed onto loop velour with laser cut slots" - 500-as cordura ragasztva, vulkanizálva, kasírozva loop veour-ra.

Loop velour - a google képei alapján a tépőzárak plüss oldala.

Nyilván ez a legkevésbé súlynövelő megoldás az (egyébként mezei) 500-as cordura merevítésére, hogy se az egész felület, se a vágott élek ne gyűrődjenek. Minden bizonnyal olyan eljárással rögzítik a két réteget (és nem a lézervágással, ahogy a korábbi leírás alapján gondoltam), hogy az terhelés alatt se váljon el egymástól, ami bizony még csizmatalpak esetén is előfordul.
A tépőzár merevítésként való használata érthető, hiszen minden tépőzár egy lemezszerű szövött alapot használ, és ez egy tömör merevítő felületnél nyilván könnyebb. Ha valaki tudni akarja ez mennyit bír önmagában, akkor ragaszon fel egy 500-as cordura darabot egy ugyanakkora felületű tépőzárra, és terhelje le az így kapott anyag élét.

De miért kell a tépőzár plüsh borítása a lézervágott molle panel belső, ballisztikai betét felőli oldalára?
"this setup allows mounting of both classic PALS compatible pouches and First Spear's own pouches using the 6/12 attachment method"

Szóval a "First Spear 6/12 attachment method" a válasz, de nézzük mit is jelent ez:
soldiersystems.net/2014/01/31/firstspear-friday-focus-discontinuing-molle-products/

Vagyis a molle panel belső, ballisztikai betét felőli oldalán kell tépőzáras füleket egymásra hajtogatni, amihez nyilván ki kell venni a betétet is, ha frusztráció nélkül akarjuk csinálni.
Na nálam ennél a pontnál vérzett el ez a megoldás, ugye nem kell magyaráznom hogy miért. Pedig amúgy ötletesnek és frappánsnak gondolom.
Még annyit tennék hozzá, hogy ha egy 10-12 kilós mellény önsúlyából ilyen vagy olyan eszközökkel lefaragnak mondjuk 2 kilót, akkor azt a katona kapásból ki fogja tölteni valami hasznos súllyal (víz, lőszer), és ugyan ott van ahonnan elindult.

recon71 2017.03.24. 01:58:22

@Barnigear: Az elejével nagyon egyetértek,bár ennyire nem értek a gyártásos dolgokhoz.
A tépőzár használatára merevítésként szerintem van is 1 példám. Ugyanis az egyik málhamellényemre is azért lehetett anno felvarrva,legalábbis más szerepet nem találtam neki.

"ha egy 10-12 kilós mellény önsúlyából ilyen vagy olyan eszközökkel lefaragnak mondjuk 2 kilót, akkor azt a katona kapásból ki fogja tölteni valami hasznos súllyal (víz, lőszer), és ugyan ott van ahonnan elindult."

Viszont ezzel nem értek egyet,mert szerintem nagyon nem ott lesz akkor ahonnan elindult. Súlyban igen,de már több lehet a lőszere,vize,ami sokkal nagyobb esélyt ad neki a túlélésre. Ha pedig eleve túl van terhelve,akkor meg nem fog vinni semmit a nyert súly helyett sem,mert örül,hogy ennyivel is csökkentek a kínjai. Mi pl. még a kötelező mennyiség vízből is kevesebbet vittünk szerződésesként és még úgy sem értük el a kívánt szintet.

dudi01 2017.03.24. 07:19:21

Az enyémbe nincs beragasztva tépőzár nem emiatt másoltam be.De ha megnézitek a videót fentemm ami a mellényt mutatja be azon jól látszik.

recon71 2017.03.24. 15:23:49

@dudi01: Én nem is a tiedre írtam,hanem általánosságban,hogy már én is találkoztam a tépőzár merevítésként használatával. Eddig azt hittem,hogy ez csak azon a málhamellényen volt valami egyedi megoldás.


süti beállítások módosítása