Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Tent Combat One Person

2016.10.03. 07:00 :: Combat Gear Admin

img_8277.jpgAz amerikai hadseregben a 2000-es évek környékén is még két személyes sátrakat használtak, aminek a gyökerei az 1940-es évekre nyúlnak vissza. Ennélfogva úgy gondolom idehaza a „sátorlapunkkal” még semmi szégyellnivalónk nem volt.

img_8260.jpgA TOCP-t valamikor 2003 környékén rendszeresítették, és az újabb példányok 2006-ban már UCP színben is készültek. Az új konstrukció lényege, egy könnyű egy személyes sátor létrehozása, amely megfelel a katonáknak a sivatagban vagy akár a hóban-fagyban is, bár létezik egy arktikus változat is.

img_8261.jpgA sátor felállítása elég könnyű. Az alap kicsomagolása után, a merevítés alumínium csöveit össze kell állítani, majd X alakban rögzíteni kell az alapon.

img_8264.jpgA sátor alja már lángálló woodland színű anyagból készült, míg a felső része rip-stop nylonból. A légáteresztő anyagnak megvan az az előnye a korai civil piacon kapható sátrakkal szemben, hogy az ember ébredéskor nem tapasztalja meg milyen a belülről beázott sátor.

img_8268.jpgAz alapot felállítva kapunk egy 1,1 méter széles és 2,4 méter hosszú alvóhelyet. Az alapon két villámzáras ajtó található, szúnyoghálóval ellátva.

img_8265.jpgAz alumínium merevítés leszúrható a földbe, de a sátorhoz jár még négy darab sátorcövek is. A merevítés lábainál egy-egy darab csat található, amivel az esővédő huzat rögzíthető.

img_8271.jpgTermészetesen a sátor méreteit úgy alakították ki, hogy a 160 centis és a 210 centis kosárlabdázók is elférjenek benne. 180 centivel bőven kényelmes és tágas.

img_8269.jpgHa esetleg sikerül mégis kiönteni valamit benne, a rip-stop nylonnak köszönhetően nem nehéz kiszárítani sem. Teljesen természetesen nem fordítható ki.

img_8270.jpgFontos megjegyezni azt is, hogy a sátorcövekekben sajnos nincs benne a munkásosztály keze. Saját tapasztalat, hogy egy fa husánggal minimális erővel sikerült elhajlítani az egyiket. Bezzeg a 63M-nél…

Gyári adat alapján a sátor alvórészének területe 2,5 négyzetméter. Ehhez hozzájön még az esővédő réteg által védett kinti rész is, tehát egyáltalán nem mondanám kevésnek.

img_8273.jpgAz esővédő réteghez tartozik egy külön merevítés is, ami keresztbe kerül rá az alapra, illetve az alap négy oldalán gyorsan és egyszerűen rögzíthető a csatok segítségével.

img_8274.jpgAz esővédő felkerülésével nyeri el a sátor a hatszög formáját. A woodland színű változatnál még ez kifordítható volt, a belső fele ugyanis egyszínű világos barna.

img_8275.jpgAz esővédő huzat a sátor mindkét oldalán villámzárral nyitható. Ennél fogva láthatóvá válik az előtér is, ahova a felszerelésünket zsúfolhatjuk be.

img_8278.jpgEgyszemélyes sátorként bőven kényelmes, könnyen felállítható és bőven elfér benne az ember. Az esővédő huzat is bizonyított már, vagyis valóban vízálló.

img_8279.jpgA felállítása körülbelül 5-7 percet vehet igénybe. Ha kényelmes az ember akkor talán 10-et is, de nem egy olyan nagy ördöngösség. Ez persze kifejezetten előny ha fáradtak vagyunk.

A sátor összesen 2,8 kg, és elég kicsire összetekerhető a kompressziós zsákjának köszönhetően. Ennél fogva nem foglal olyan sok helyet sem a zsákban.



103 komment

Címkék: sátor eureka woodland sátorlap

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr2211758579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camilló 2016.10.03. 20:00:40

Jónak tűnik! Hol, és mennyiért lehet venni?

recon71 2016.10.03. 21:45:26

Engem is ez érdekelne!

Évekig próbáltam venni valami hasonlót,mert 1 magyar légiósokról szóló riport műsorban láttam ilyen külső nélkül felállított sátrat talán Közép-Afrikában és rájöttem,hogy ez a megoldás megoldaná a moszkitóhálós és a rendes sátras problémámat is. De a francia jobban tetszett,mert azon a belső huzat teljesen szúnyoghálósnak tűnt és azon biztos jobban jár át a levegő.

Egyébként civilben most is van hasonló sátram,bár vannak azért rendesen eltérések is. De eddig mégsem azt hordtam,mert nehezebb,mint az 1,4 kg-os sátram és tovább tart felállítani vagy elrakni. Viszont nagy melegben ez a megoldás,hogy a külső vízálló réteg nélkül is használható nagyon jó. Ha idén is olyan idő lett volna,mint tavaly nyáron,biztos,hogy az ilyet választom,mert kevésbé rohad bele az ember. Én is ezért vettem az enyémet. Most is töröm a fejem,hogy az ilyet fogom elvinni,mert nagy esők várhatók és az esőnek is jobban ellenáll. Viszont az enyém még nem ennyire tökéletes,tovább tart ennél is a felállítása.

Megjegyzem,valószínűleg a sátorcövekek használata ennél is nagyon ritkán szükséges. Talán én még soha nem is használtam őket. Ha bepakolok,pláne,ha befekszem,máris leterhelem annyira,hogy nagy szélben sem megy sehova.

Az esővédő külön merevítését én lehet inkább lehagytam volna a gyorsabb összeállítás érdekében és bevittem volna a cuccom a sátorba. Most is ezt teszem. Viszont így meg kevesebb koszt viszünk be és kullancsot. Szóval lehet ez a megoldás mégis jobb,ha lassúbb is? Civilként azért aggódnék,hogy megfújják a cuccom az előtérből.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2016.10.04. 11:51:17

@camilló: Német Ebay-ről jött, 150 ójróért.

@gyula0910: Nagyon sokszor aludtam sima ponyva alatt, részben lustaságból. Tény, hogy bőven kilehet húzni azzal is és nagyon jó fedezékeket lehet készíteni.

Nyilván a sátor sokszor jobb ha az ember több napig marad kinn.

recon71 2016.10.04. 14:59:19

@Combat Gear Admin: 5 éve még én is csak az osztrák poncsóm alatt aludtam,csak nagy szélben azért bevert alá az eső. Amikor bejöttek a szúnyogos idők (meg a meztelencsigák) kénytelen lettem még moszkitóhálóval is bajlódni. Aztán amikor elszaporodtak a fertőző kullancsok,akkor még jobban oda kellett figyelnem,hogy a föld felől is tökéletesen jól zárjak. Ehhez képest az 1,4 kg alatti sátor felállítása sokkal egyszerűbb,gyorsabb és biztonságosabban is zárja ki a dögöket. Ráadásul az eső sem tud beverni nagy szélben. De tény,hogy nagy melegben kevésbé levegős. Ezért tetszenek az ilyen külső huzat nélküli megoldások,mint a TOCP is.

Még 1 negatívum beugrott a TOCP típusú sátrakkal! Ha nagy esőben vagyunk kénytelenek felállítani vagy lebontani,a munkafolyamat közben rendesen el tud ázni a belseje,amíg az esővédő réteg nélkül vagyunk kénytelenek ügyködni vele. De ez számomra kisebb negatívum,mintha a kánikulában belesülnénk,mint mondjuk az egyszerűbb 1,4 kg-osomban.

recon71 2016.10.05. 21:33:22

@Dobri: Szerintem igen.
Meg is van valahol az a VHS felvétel. Talán a Frei dossziéban volt látható.

Nagyon sokáig próbáltam ilyet vagy hasonlót beszerezni,de néztek rám mindenhol bután,mert nem is hallottak akkor még ilyen kivitelről.

Mi róla a tapasztalatod?

Dobri 2016.10.05. 21:49:21

@gyula0910: Igazság szerint ez nem sátor, hanem a rendszeresített tábori ágyhoz való szunyogháló. Persze ágy nélkül is használható. Ilyennel csak a trópusokon találkoztam. Jó, mert a feladatát tökéletesen ellátja.

recon71 2016.10.05. 22:06:06

@Dobri: Le vagyok döbbenve,akkor nincs is hozzá külső esővédő huzat?
Bár 1 poncsót fölé téve már az is megoldható.
Mindenesetre még így is tetszik. Orvosolja a moszkitóháló problémáit.
Egyébként valahol láttam is ilyen szúnyoghálós tábori ágyat,de nem gondoltam volna,hogy ez is olyan eredetileg. Nekem a videón nagyon sátornak tűnt. Szerintem azon is az ágy nélkül láthatók.

Egyébként nemrég már találtam a neten ilyen elvű sátrat,aminek a belső része szúnyoghálós,mint ez a francia. De arra kívülről esővédő réteg is jár,rátehető,ha gondolja a gazdája. A kivitele kicsit meg volt bonyolítva,a színe is igazi civiles rikító volt,az ára pedig nagyon sok. Nem csodálkoznék,ha egyre több ilyen sátor készülne nemsokára.

Dobri 2016.10.05. 22:17:24

@gyula0910: Én nem találkoztam ilyen huzattal, ha csak azóta nem csináltak hozzá, de nagyon kétlem.
De vehetsz egy vagy két személyes tábori ágyas sátrat! :)

www.asmc.fr/Camping/Mobilier-de-camping/Lits/Lits-pliants/Lit-de-camp-avec-tente-kaki-p.html

www.pearl.fr/article/NX7047/kit-tente-surelevee-4-en-1-pour-2-personnes

recon71 2016.10.05. 22:32:55

@Dobri: Ezeket majd jobban át fogom tanulmányozni,hátha megoldják a problémámat,hogy a föld felől se fázzak,mint pl. ma megint.

Csak gondolom az ilyenek marha sok helyet foglalnának 1 hátizsákban és a súlyuk sem lehet kevés.

recon71 2016.10.05. 23:16:08

@Vazul80: Az agyam eldobom! Erre nem számítottam,én nem találtam sehol! Gondolom mert a "szúnyogsátor" megnevezést nem jutott volna az eszembe keresni. Kár,hogy nincs hozzá esővédő réteg kívülre,de köszi!

Rohadt bosszantó,hogy ugyan ennyit fizettem csak 1 elcseszett moszkitóhálóért is.

Vazul80 2016.10.05. 23:33:47

A DPM sátorlap teljesen jó hozzá, de talán még a dechatlonos tarp is

recon71 2016.10.05. 23:39:53

@Vazul80: Biztos,mert ez oldalt nyílik,nem a végén,mint ahogy szoktuk a sátorlapokat használni? Magyarán ott járnánk ki meg be,ahol általában a sátorlap majdnem a földig ér.

Vazul80 2016.10.06. 08:42:38

Ha tovább lapozol akkor csomag ajánlatban meg is találod a képeket itt
www.thearmybox.com/adventurebox/adventurer_starter_pack?limit=100

delta81 2016.10.06. 08:55:45

@Vazul80: Szerintem ennél a megoldásnál a hozzá adott sátorlapot igen ügyesen kell kifeszíteni, hogy ne verjen be alá az eső (nem ér le a szúnyogsátor aljáig). Ez nem egy rendszer, csak úgy összedobták, nem?
Gyula, a függőágyat még nem próbáltad? Nyáron jó szellős, ellentétben a sátorral, szúnyoghálóval kombinálható, beleteheted hideg időben magad alá a derékaljat, nem szúrja ki semmi, nem számít, hogy göröngyös vagy lejtős a talaj, vagy tele van aljnövényzettel, nem másznak bele a dögök a földről stb... Fel lehet úgy is állítani a rendszert, hogy egy "iglu" sátornál ne legyen sokkal magasabb, az enyémet pedig egy 3*3-as ponyvával rombusz alakban lefedve remek esővédett helyet is kapok (a sima "kutyaól" fedéssel szemben itt két oldalt van némi plusz fedett terület).

recon71 2016.10.06. 16:40:11

@delta81: Nem írtál hülyeséget,már mások is ajánlották megfontolásra és ezen már én is agyalok évek óta,még most is. Nyáron próbáltam már régen,ezért lettek jó és rossz tapasztalataim is velük.

Sokat kell ügyködni velük,hogy moszkitóhálóval vagy és esővédővel is lefedjem az 1,4 kg alatti sátramhoz képest. Ha fúj a szél,nagyon tudja tépni a sátrat és lökdösni,de főleg hűteni a függőágyat. De a cuccom biztonságos tárolására sem találtam még megoldást olyankor,mivel nem tudom bevinni magammal,mint a sátorba. Ha a fejem ölé felkötöm,akkor meg a ponyvát nehezebb jól felrakni. Szúnyoghálóval meg eleve ez nemigen szokott jól sikerülni így. Ha enni,öltözni vagy pakolni akarok,azokat nehéz a függőágyban megoldani. Meg eleve jobban szeretek egyenesen feküdni,bár volt,hogy abban is jót aludtam,de olyan is volt,hogy megfájdult benne a hátam. De a hálózsák is és minden ugyan úgy kilapul a függőágyban is szerintem,csak abban nem a földnek nyomódik,hanem a függőágy aljának. Persze más lenne a helyzet,ha a függőágy alján lenne a szigetelő réteg.
Sátorban általában nincsenek ezek a problémák,ezért lett a nyerőbb nálam,csak a föld felől tudnám még megoldani,hogy hidegben se fázzak.

A függőágyra pont a kullancsok miatt tértem át anno 1 darabig,mert az aztán tényleg kullancsbiztos,még a sátornál is sokkal jobban. De az is segített,hogy volt olyan meleg egyik nyáron,hogy úgy éreztem ráolvadok a földre,mikor pont nappal kellett volna kialudnom magam az erdőben és úgy sehogy sem ment a pihenés. Egyébként vászon függőágyban is ugyanaz lett az eredménye. Ahhoz hálós aljút kellett volna használnom.

recon71 2016.10.06. 16:47:28

@Vazul80: Így már én is próbáltam,de nem jött be,mert nem levegőzik felül és bepárásodik a belseje és így lazára hagyva is volt valami gondom. Talán elég rendesen tudta tépni a szél?

Dobri 2016.10.06. 16:56:36

@gyula0910: A hálós függőágy csak az amatőr túrázóknak való. Aludjon abban az, akinek két anyja van.

recon71 2016.10.06. 21:21:50

@Dobri: Én is csak olyan meleg időkre terveztem a hálós aljút,mint amilyen az elmúlt pár évben volt nyaranta,nem olyanban,mint idén. Ugyanis sokszor volt,hogy nappal volt lehetőségem csak aludni és bármilyen árnyékos helyre is mentem,nem tudtam aludni,annyira ráizzadtam,ráfolytam,ráolvadtam az alig légáteresztő vászon függőágyra. Rohadt kellemetlen volt,ezt 1 hálós elég rendesen csökkentené.

Egyébként miért rossz róluk a véleményed? De már máshol is olvastam,hogy nem sok mindenre való,de azt nem írták,hogy miért.

recon71 2016.10.06. 21:32:20

@Vazul80: Mindenesetre minél többet nézegetem amit javasoltál,annál inkább hajlok rá,hogy megpróbálom megint. Hátha ezen tökéletsebben is meg tudom oldani,mert más méret,mint amin régen próbáltam. A párásodást most nem gondolom olyan vészesnek. Talán ritkán van olyan idő,hogy nagy gond legyen. Ponyvám most is lenne rá,bár nem tudom,hogy a 2x3 méteres ideális e. A poncsóm szerintem biztos kicsi lenne.

Ami még foglalkoztat,hogy mekkora lehet az a méret ami átfér még a hálóján? A milliméteres kullancsok és a hangyák valószínűleg még igen.

Dobri 2016.10.06. 21:54:06

@gyula0910: Én is voltam fiatal és elkövettem azt a hibát, hogy olyat használtam. Mivel szép nagyok ezeken a lyukak és vékony a használt madzag, így vág. Én kényelmetlennek találtam benne az alvást. Csak ezt találtam hátrányának.
Lassan 10 éve ilyen 1 személyest használok.

www.ticketothemoon.com/gallery?field_gallery_category_tid=73

A teljes anyagúakat jobbnak tartom, mint azokat, amiknek a végeik madzagossak. Ilyenre gondoltam: www.edeala.fr/hamac-militaire-suspendu-de-jardin-et-camping-2-places-camoufle-500044.html

Ha jól van kifeszítve, akkor szellős. Ha túl feszesre van, akkor a belefekvés után a testünk köré feszül és emiatt van benne melegünk.

recon71 2016.10.06. 22:12:55

@Dobri: Lehet túl nagy lyukút próbáltál. Én feküdtem kb. csak 1 cm-es lyukas függőágy tákolmányban,de az nem vágott 1 kicsit sem. 1 volt vele a bajom,hogy az anyaga nem bírt el sokáig.

Nekem az volt a bajom,lehet azért is,mert 1 folyó árterében jártam és ott aztán tényleg nagy volt a párásodás. Olyan meleg volt,hogy bármi hozzáért a bőrömhöz,az rátapadt,ráragadt teljesen és rohadt kellemetlen volt. Ha a földön feküdtem valami polifoamon,akkor arra olvadtam rá,ezért is próbálkoztam újra a függőágyakkal,de sajna,annak ugyan így rátapadtam a vászonjára. Az izzadságom lefolyt és megállt alattam,ráragasztott ott is a vászonra. Még ülve,meg minden érdekes pózban is próbálkoztam az alvással,hogy minél kevésbé feküdjek az izzadságomban,de sehogy sem volt jó. Ekkor ötöltem ki,hogy talán 1 hálós függőágy ezt megoldaná.

recon71 2016.10.06. 23:53:47

@Dobri: Beugrott valami amivel nehezen boldogultam amikor függőágyat használtam! Te hogy oldottad meg a szúnyogvédelmet? Az én függőágyamnak sűrű szövésű moszkitóhálós oldala és vászon teteje volt,amitől nagyon befülledt úgy használva,ezért inkább külön moszkitóhálót használtam hozzá,ami ritkább szövésű volt és tető sem volt felette,ettől sokkal kellemesebb volt. Csak az volt a gondom,hogy ez meg nem oldotta meg jól a szúnyogok kizárást,mert a függőágy oldalán lelógva mindig voltak hullámai,amiken fel tudtak szállni a szúnyogok. azt is csináltam,hogy betűrtem a függőágy belsejébe és ráfeküdtem,úgy nem voltak már hézagok,de úgy meg kényelmetlen volt és nagyon körülményes.

delta81 2016.10.07. 13:06:52

Az én függőágyam valami erős, vékony, de légáteresztő anyagból van, olyasmi, mint az ejtőernyő selyme. "Teljes anyagú", és nincs a végeken keresztmerevítés, tehát nem lehet kiesni belőle. Az lenne a tutim ha dupla rétegű lenne, hogy hidegebb időben a két réteg közé lehessen dugni a derékaljat, de sajnos nem ilyen. Összecsomagolva viszont egy nagyobb ökölnyi gombóc, a köteleivel együtt.
Így áll össze a rendszer:
-felül egy kifeszített madzag adja a gerincet a rombusz formán kihúzott 3*3-as ponyvának (2 sarka a fölhöz rögzítve, 2 a fákhoz, ahova a függőágy is)
-alatta a függőágy
-a földön, az ágy közepe alatt leterítve a poncsóm, ezen van a holmim, hogy alulról ne vizesedjen meg, és erre rálépve lehet öltözködni is, hogy ne a földön kelljen topogni.
Szúnyogháló nincs, a szúnyogvédelem zárt ruházat, szúnyogriasztó krém és fej köré tekert palesztin kendő.
A lopásvédelem meg az, hogy nem alszom olyan helyen, ahol esélyes, hogy bárki is megtalál.
Ez a rendszer amúgy elég "luxus", általában az elmúlt években szokásos másfél nap-egy éjszaka terjedelmű túráim "minimál" jellegűek voltak (az extrém időjárási viszonyokat leszámítva): a BW hegyivadász hátizsák hátmerevítését képező lap-polifoam kihajtogatva, fölé poncsó kihúzva, teljes ruházat+bakancs, takarónak poncsóbélés. Így nem kell se ponyvát, se sátrat, se onfelfújós derékaljat, se hálózsákot stb. cipelni. Persze egy bizonyos hőfok alatt ez már nem működik.

recon71 2016.10.07. 22:03:11

@delta81: Én is így oldottam meg a függőágyam esővédelmét,meg az öltözködést is,de a szúnyogháló akkoriban többnyire kötelező volt,annyi volt belőlük,főleg,hogy a nagy meleg miatt szinte semmi nem volt rajtam.
Én is igyekeztem olyan helyre táborozni ahol senki nem talál meg,de én akkoriban is sokszor nappal aludtam és azért olyankor nagyobb rá az esély,hogy belebotlik az emberbe valaki. Igaz nem volt ilyen,de mindig tartottam tőle. Viszont agancskeresők akadtak már a sátramra.
Mindenesetre a korábban leírt előnyök és hátrányok miatt nálam magasan a sátor lett a nyerő. Sokkal gyorsabb,sokkal egyszerűbb,sokkal kényelmesebb számomra. Csak hidegben tudnám már megbízhatóan megoldani a föld felől,hogy ne fázzak!

ihasz laci 2016.10.08. 09:02:21

@gyula0910:
hideg idoben is lehet kenyelmesen fuggoagyban aludni. a fold feloli szigetelest pedig eleg sokfele keppen es hatekonyan meg lehet oldani.
legegyszerubb egy matracot berakni a fuggoagyba. vagy egy fuggoagy also takarot hasznalni, bar azok dragak.
fuggoagy meg ponyva kombo=konyebb, kevesebb helyet foglal es egyszerubb felallitani mint barmilyen satrat.

recon71 2016.10.08. 16:06:27

@forestwalker: A föld felőli szigetelést tényleg jobban meg lehet oldani,de ott marad a szél,a járó levegő fokozott hőelszívása.
Másrészt a függőágy polifoamozása is szét szokott csúszkálni,már a beszálláskor is többnyire szétmegy.
A fűggőágy -vagy tábori ágy- aljára a szigetelés jó ötlet,ezen már én is agyalok 1 ideje.

"fuggoagy meg ponyva kombo=konyebb, kevesebb helyet foglal es egyszerubb felallitani mint barmilyen satrat."

Ez viszont nem igaz. Méghozzá óriási a különbség a sátor javára. Kidobom a földre,bedugom a sátorrudakat,beakasztom a 4 véget és kész. Eső esetén beakasztom a tető 4 kampóját is. 1-2 perc az egész. De az 1 kg körüli összsúlya is jóval kisebb,mint a függőágy és ponyva összsúlya. A mérete pedig úgy 15x50 cm. Alul az a kék:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24547667_e3bcaec74c98265f460f2afda4152848_xl.jpg

Aztán még mindig ott van,hogy be tudom vinni a cuccom a sátorba a teljes biztonságba,tudok bent kényelmesen öltözni,enni,pakolni és egyenesen fekszem. A kettő gyakorlati összehasonlítása közben nekem egyértelműen a sátor bizonyult ezek miatt a jobbnak.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2016.10.08. 17:06:14

@gyula0910: Nem tudom ti hogy vagytok vele de a függőágy számomra rettenetes. Alváskor vízszintes testhelyzet és lehetőleg kemény felület (tatami xD) kell, hogy a gerinccsigolyák el tudjanak kicsit távolodni, lazulni és a nyirokfolyadékkal telve regenerálódjanak. XDD
Függőágy (katonai szempontból) hatalmas hőjel (szerintem). A sátor, ezek a dómsátrak kiválóan álcázhatóak ráhajigált cserjékkel.

recon71 2016.10.08. 17:30:02

@Magyar Harczos (facebook): Én is így vagyok vele.
Bár a hőjel dolog nem foglalkoztat nagyon. Erre csak nem kell számítanom a túrázások során.

ihasz laci 2016.10.08. 17:31:52

@gyula0910:
Ez egy olyan vita lenne aminek sose lenne vege.
En a ponyvat jobban szeretem mert...
Te meg a satrat szereted mert...
De azt azert fenn tartom h a fugoagy ponyva kombo konyebb (1kg alatti) mint barmilyen sator!
Amugy en is inkabb foldon alszok mint levegoben. Egy nagy 3x3 ponyva alatt jo sok hely van mindenfele cuccnak es meg tuzet is tudok gyujtani alatta esoben.

ihasz laci 2016.10.08. 17:36:37

@forestwalker:
Nem tudom te milyen fuggoagyban aludtal eddig de ami nekem van abba ha belerakom a matracomat az meg se mozdul benne nemhogy csuszkaljon.
Mondjuk en nem polifomot hasznalok hanem onfelfujos matracot 55×200cm es 3cm vastag. Ez a fuggoagyban es a foldon is eleg, hogy normalisan szigetljen es ne fazzak a fold felol.

recon71 2016.10.09. 06:14:59

@forestwalker: Én próbáltam mindkettőt is szinte mindenben a sátor nyert. Nálam még súlyban is. A függőágy a moszkitóhálóval és a ponyvával együtt messze nehezebb volt az 1 kg körüli sátramnál.

A sátorban nagy tüzet rakni tényleg nem lehet,bár kaját azért lehet melegíteni. És az a kis tüzecske is meglepően tud melegíteni 1 olyan kicsi zárt helyen,mivel nem száll el a hője,mint 1 körben teljesen nyitott ponyva alatt. Ezen kívül még 1 előnyét tapasztaltam meg a sátorhoz képest,hogy abba aztán még a milliméter körüli kullancsok is igen nehezen jutnak be.

recon71 2016.10.09. 06:24:37

@forestwalker: Azt én írtam,hogy elcsúszkált a polifoam benne. Amikor másztam bele,már akkor általában elmozdult a fészkelődéstől az amit előre beleraktam az ideális helyről.

Valami hasonlót használtam mint ez,bár többnyire nem ezzel a saját moszkitó hálójával és tetejével,mert rohadt meleg volt ezek alatt. Megrekedt benn a meleg levegő:

www.1starmy.com/media.ashx?id=68374&w=448&h=448&q=85

ihasz laci 2016.10.09. 06:57:56

@gyula0910:
Hat az eleg kacifantosnak tunik az a fuggoagy amit linkeltel:)
En egy sima egyszery halo nelkulit hasznalok.
En pont azert szeretem a ponyvat mert nyitott. A satorban nagyon bezartsag erzesem van. Nekem marad a ponyva.

recon71 2016.10.09. 16:05:06

@forestwalker: Egyébként én is jobban szeretném a szabadban alvást,ezért is kerestem sokáig olyat,mint az a szúnyoghálós francia sátorszerűség. De most meg elbizonytalanodtam,hogy nem e férnek be rajta a nagyon kicsi kullancsok. Milyen hihetetlennek tűnik ma,hogy 5-6 éve még simán mindenféle moszkitóháló nélkül is lazán aludtam kint a földön. A függőágy meg nem jött be az említett okok miatt. Egyébként ha nem szükséges,én is nyitva hagyom a sátor tetejét és a bejáratot. Szeretem a jó kilátást.

ihasz laci 2016.10.10. 12:02:41

@gyula0910:
Nekem annyira nem fontos ez a kullancs meg bogarhalo.
Telen meg hidegbe nincsenek is kullancsok. De melegbe se nagyon talakozok veluk, pedig sokat vagyok kinn.
De egy jo kullancs riaszto mindent megold:)

delta81 2016.10.10. 13:04:56

Visszakanyarodva a cikk eredeti témájához. Nekem, mint laikus civilnek annyira nem világos ennek a sátornak a koncepciója.
1) Ha hosszabb kitelepülés van, úgyis a raj stb. nagy sátrakat viszik, tábori ágyakkal, kályhával, egyéb extrákkal, nem?
2) Ha meg csak rövidebb "kintalvós" gyakorlat van, akkor ott a poncsó vagy tarp vagy basha felhasználásával készült menedék, felöltözve, poncsóbélésbe csavarodva alvással.
Van kétszemélyes osztrák "kutyaól" sátram, a régi stílusú, két félből összegombolható "bajtársi" sátor, tudtommal ilyen volt a régebbi amerikai rendszer is. A koncepció szerint két ponyva, a cövekek, rudak, zsinórok két nem túl nagy, nem túl nehéz csomagra bontva foglalnak helyet a bajtársi páros tagjainál. Tehát nincs túl sok cipelnivaló és a kapcsolatot is erősíti az egy fedél alatt alvás.
Ez a sátor nekem inkább a civil vonalat testesíti meg, individualizmus, felszerelés túlkomplikálása stb.
Arról nem is beszélve, hogy a régi rendszerű, kétszemélyes kis sátrak szerintem jobban eldughatók az erdőben, mint egy ilyen "iglukból" álló tábor, amikből ráadásul kétszer annyi is van...
De mivel hangsúlyozottan laikus civil vagyok, lehet, hogy én gondolom rosszul.

joni firpo 2016.10.10. 16:56:22

@delta81: Vsz. nem arra szánták/szánják ezt a sátrat, hogy egy komplett gyaloghadosztály ilyenekkel kempingezzen a hadműveleti területen ... kicsit sok helyet foglalnának el. Gondolom inkább a "kiscsoportos buliknál" játszik szerepet és azt sem hiszem, hogy örökké minden tengerészgyalogos magával cipelné.

recon71 2016.10.10. 21:59:01

@forestwalker: Jó neked,akkor szerencsés vagy,felénk elengedhetetlen a kullancsvédelem.
Lefújtam kullancsriasztóval a sátram szúnyoghálóit körbe,hogy a kicsik se másszanak be hozzám és azóta kilátok a sátramból. Feloldotta a sátrat. Szóval ezt inkább nem fújom magamra. Havi 1-2 alkalomból még talán nem sokat mérgezne,de én évi 100-150 napot alszok kullancsok között.

1 érdekes kérdésen okoskodnak most sokan! Ha kutyákra lehet venni kullancsnyakörvet,akkor emberre miért nem csinálnak ilyesmit? Nem muszáj a nyakra,hanem mondjuk csuklóra.

recon71 2016.10.10. 22:13:36

@forestwalker:
1. Én úgy látom,hogy hosszabb kitelepülésekre sem visznek már sokszor nagy sátrakat,ha nem muszáj. Melegebb időkben és helyeken,ahol nemigen kell fűteni,inkább mindenki a kis sajátját húzza fel. Így meg van a maga kis világa is,el tud különülni és ez sem mellékes. Ez annyira szokott működni,hogy még épületekben is látni ilyet. Pl. az említett francia szúnyoghálós akármi is -amit megfigyeltem anno- 1 szobában volt felállítva sok más társáéval együtt.
2. Másrészt ezek felállítása begyakorolva gyorsabb és sokkal tökéletesebb védelmet nyújt,mint poncsókkal,szúnyoghálókkal bajlódni. Ráadásul a súlyuk sem mindig nagyobb. Nekem a sátram 1 kg körül van. És van szúnyog,eső,szél védelmem és még alulról is védve vagyok.
De a legfontosabb,hogy 1 kényelmes sátorban sokkal jobban tud pihenni az ember és ez nagyon fontos,mert kihat a teljesítményre,harcértékre és mindenre.

Persze vannak olyan helyzetek amikor nem lehet sátrazni,de amikor lehet,ez jobb választás.

"a kapcsolatot is erősíti az egy fedél alatt alvás."

Vagy megutálják egymást.

ihasz laci 2016.10.10. 22:32:37

@gyula0910:
,,1 érdekes kérdésen okoskodnak most sokan! Ha kutyákra lehet venni kullancsnyakörvet,akkor emberre miért nem csinálnak ilyesmit? Nem muszáj a nyakra,hanem mondjuk csuklóra.''

ez jo, ezen en is elgondolkodtam, igeny lenne ra szerintem.

delta81 2016.10.11. 08:55:51

Szokás szerint mindkét nézőpontnak megvan az igaza. Én vagyok valószínűleg egy kicsit maradi.
A "kiscsoportos bulikról" nekem az volt az elképzelésem, hogy ezek olyan akciók, ahol fontos a rejtőzködés, az meg egyszerűbb földbe ásott "bázisokkal" vagy nagyon alacsonyra kihúzott "tarp"-okkal megoldani. Ez utóbbinál ráadásul működik az, hogy ha felöltözve, poncsóbélésben alszol, vész esetén csak kigurulsz oldalra és harckész vagy. Egy ilyen sátorból, hálózsákból meg mire kizipzárazod magad...
Civil túrázói szemmel amúgy határozottan tetszik ez a sátor. Csak az én büdzsémnek kissé drága. Szemezgettem ilyenekkel, de az én kis kutyaól-sátram, amit ótvarabb időkben szoktam vinni, nem volt egy tizes sem, és méretben, súlyban is alig múlja felül a ponyva+függőágy kombinációt. (Mondjuk ha annyit lenne szerencsém túrázni járni, mint Gyula kartársnak, már megérné beruháznom egybe...)

recon71 2016.10.11. 15:43:20

@delta81: Azt azért ne felejtsd el,hogy a földbe ásás elég sok idő,energia és elég sok nyomot is hagy.
De 1 villámzár feltépése 1 sátron sem tart sokáig. Másrészt,ha nem szükséges a szúnyogvédelem,akkor nyitva is hagyhatod a bejáratot. Elrakni viszont tényleg nem 1 pillanat,mint letépni 1 poncsót.

Nekem 5 sátram van,ha jól számolom és mégis a 45000 forintost hordom a legtöbbet,mert azt a leggyorsabb összedobni,az a legkisebb súlyú és méretű,valamint nagy a bejárata. Csak az anyaga nem az igazi,mert hamar elvesztette a vízállóságát.

recon71 2016.10.11. 16:20:46

@delta81: Bocsánat,1 nullával többet írtam! Csak 4500 forintos az a sátor.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2016.10.12. 12:11:51

@forestwalker: Pedig menjünk nyugodtan bele! XD
A függőágy maga a katasztrófa számomra, nem elég amit az egészséges alvás ügyben írtam róla, hanem még marha veszélyes is. Fa is kell hozzá. Kettő is :D Észrevétlenül meg lehet közelíteni a benne alvó embert. Lekaszobolni akár egy 8 centis bicskával... Én egy viszonylag nagy és terepszínű dómsátorban szoktam aludni. Ha kell még lehet plusz álca. Abban senki nem talál el első csapásra. Betonon, kövön is megáll, felverhető. Sivatagban is. A fejemnél van a vakizasi. Aki rámtépi a sátram álmomban, azt kockáztatja hogy egy penge röpülhet át a nyakán üdvözlésül. XD
Éppen ezért normálisan nem tudok aludni függőágyban, csak "frászban" :D Mindenki magából indul ki. XD Egy machetevel semmi perc alatt végeznek egy függőágyban alvó emberrel...
Függőágynak akkor volt jelentős létjogosultsága ha kígyók skorpiók lephetnek meg a földön, és még nem voltak normális (2 kiló körüli) dómsátrak. Mondom az enyémben ketten kényelmesen, de még hárman is elférünk. Meg a cucc is.

ihasz laci 2016.10.12. 15:53:52

@Magyar Harczos (facebook):
A satorhoz meg nyilt lapos terep kell, hogy fell tudd allitani.
A satorban is ugyanugy agyon tudnak utni mint a fuggoagyban, nem kell ahoz bemenni a satorba csak elkezdeni pufolni a satrat. Azt vagy kidugod a dejed a satorajton es ott utnek le vagy maradsz a satorban mig fejbe nem talalnak:)

recon71 2016.10.12. 22:10:57

@Magyar Harczos (facebook): Azt akartam írni,hogy milyen hülyeség arra készülni,hogy az embert agyonütik álmában,de aztán rájöttem,hogy én is sokat gondoltam anno erre. :D Főleg a civil foglalkozásomnak köszönhetően elég sok ellenségem lett az elmúlt 25 év alatt. 1-2-szer már dobtak fel fejpénzt is rám. Ha fa vagy agancs gyűjtők rám akadnának ezek közül a társaságok,csoportok,kisebbségek közül alvás közben és felismernek,nem biztos,hogy nem élnének a helyzettel. Szóval van olyan akinél ez tényleg nem is olyan abszurd.

delta81 2016.10.14. 10:23:37

@Magyar Harczos (facebook): Elsőre kicsit paranoidnak tűnik ez a hozzáállás, kicsit jobban belegondolva már nem annyira.
Én mondjuk csak a saját tapasztalataimból tudok kiindulni. Az elmúlt bő 10 évben az ilyen-olyan kisebb-nagyobb túrákon, valamint az Országos Kéken és a Dél-Dunántúli Kéken az Alföld kivételével bejártam az egész országot, de sehol sem volt problémám, még Észak-Borsod "vad" vidékein sem. Nyilván nem a tezsvírek hátsó kertjében kell letáborozni, de soha senki nem járkált körülöttem éjszaka az erdei állatokon kívül. Szerintem a vadászokon kívül nem is igazán járnak ki éjjel az erdőre, hiszen az agancsot, a gombát, a lopni való fát sem látják. Okosan kell letáborozni, pl. egy kissebb dzsindzsásban alacsonyan kihúzott poncsó alatt fekve kb. kizárt, hogy valaki rád akadjon, hiszen mi a francot keresne ő ott. És miért gondolná, hogy téged pont ott kell keresni... Én napszállta után szoktam letáborozni, napkeltekor pedig már rég nem vagyok ott, szóval az erdei "gyűjtögetők" jellemző működési időszakában nem nyújtok statikus célpontot a kis táborommal. (Azért sem annyira kedvelem a sátrat, mert ahogy Forestwalker is említette, viszonylag nagy, tiszta placcot igényel, így nehezebb is eldugni. Egy kis "poncsófészert" sokkal egyszerűbb.)
Az viszont nem saját tapasztalat, hogy a Tisza-túrákon a tezsvírek komolyan veszélyeztetik az ártéri erdőkben táborozókat, de ott még -egyelőre- nem a gyilkolás a cél.

recon71 2016.10.14. 15:45:30

@delta81: Nálam azért más a helyzet,mert általában éjjel dolgozom és a munka végén sokszor még sötétben indulok neki 1 túrának,majd keresek alvóhelyet és még bőven világosba alszom kint. Attól függ,hogy mikor indultam és este mennyit aludtam,hogy a nappalból mennyi óra alvással egészítem ki. Na ilyenkor nagyon esély van arra,hogy rám akadnak fa,csiga,agancs vagy gomba gyűjtők.

ihasz laci 2016.10.16. 10:03:22

@gyula0910:
Nekem sose volt semmi bajom senkivel akikkel eddig az erdoben futottam osze. Igy ez a rejtozkodos tema nekem nem is fontos. Nyugodtan alszok napkozben is es nem erdekel ha valaki jarkal korulottem.
Balaton felvidek, Bakony alja ahol turazgatok minden problema nelkuk.
Eddig egyettlen egyszer vitatkoztam egy vadasszal aki meg akrta magyarazni, hogy nem szabad az erdoben aludni. Ennyi az elmult 18 evbol miota turazok.

recon71 2016.10.16. 16:53:23

@forestwalker: Nekem nagyon más a tapasztalatom. Erdészekkel,vadászokkal már sokszor volt nézeteltérésem. Idegenekkel durván,ismerősök csak meg szokták jegyezni,hogy nem örülnek,mert elriasztom a vadakat. Ők azok a típusok,akik a póráz nélküli kutyákat kilövik még a gazdájuk közelében is.
Az agancs,fa és csiga gyűjtők nagy része pedig pont abból a rétegből kerülnek ki általában,legalábbis akiket ismerek,akik rablás,lopás,kocsifeltörés és hasonlókért voltak már sokszor elítélve. Ezért fix,hogy megfújnák 1 alvó cuccait.

ihasz laci 2016.10.16. 17:03:37

@gyula0910:
bakker, mintha ket teljesen mas orszagrol beszelnenk:)
mondjuk azt a vadaszt amelyik lelovi a kutyamat tuti a mento vinne el!
azert sajnalom, hogy ilyen elmenyeid vannak, a turazas meg az erdojaras pont a nyugirol meg a kikapcsolodasrol kellene szoljon nem pedig az aggodasrol, hogy az embert kiraboljak meg megverik:(

recon71 2016.10.16. 17:11:18

@forestwalker: Egyébként mintha változna a helyzet a vadásztársaságok által,mert azokba az erdőkbe amikbe régen be se nagyon lehetett menni,most mindenféle turista pihenők,kilátók készültek,pont a vadásztársaságok által.
De ettől függetlenül a vadászok még nem biztos,hogy mind megváltoztak. Pár éve még fogtak vadászpuskát 1 haveromra,lőttek ki kutyát a gazdája mellől,de olyan is volt talán tavaly,hogy 1 sétáló pár mellett lőttek el világos nappal szándékosan,úgy,hogy a csaj dobhártyája is megsérült.
Szerencse ezek engem nem nagyon érintenek most már pár éve,mivel már szándékosan láthatatlanul túrázom a számukra. Így nem látnak meg,nincs cirkusz.

recon71 2016.10.16. 17:16:28

@forestwalker: Egyébként most valahogy úgy van a problémamentes erdőjárás,hogy nem térsz le a kijelölt turistaútról. Szóval ott békén hagynak,de beljebb már nem mehetsz. Ettől függetlenül az a lány aki feje mellett ellőttek,pont a legforgalmasabb erdei úton sétált a barátjával.

ihasz laci 2016.10.17. 01:06:21

@gyula0910:
Szandekosan vagy veletlen tortent szerintem nem tudjuk meg de remelem a vadaszt jol megbuntettek erte.
En kodorgok mindenfele az erdokben, eddig minden problema nelkul. Vadasz, gombasz, fatolvaj:) vagy masik turazo eddig nem volt problemam senkivel 1 vadaszt leszamitva.
Ilyen kutyat lelovoldozo vadasz torteneteket meg nem is halottam eddig.

recon71 2016.10.17. 02:55:50

@forestwalker: A lány szerint szándékos volt. Jött a terepjáró,messze megállt,aztán jött a lövés,majd terepjáró el. Töröm a fejem,hogy tettek e feljelentést,de arra már nem emlékszem. A lényeg,hogy én kiakadtam,hogy csak annyiban hagyták,nem lett belőle semmi.

Gondolom nem nagyon néztél híradásokat az elmúlt pár évben? Volt jópár eset bennük kutyakilövésről és hasonlókról:

hvg.hu/itthon/20160905_Elhanyom_magam__ujabb_lelott_kutya_borzolja_a_kedelyeket

De pont most megy 1 videó a közösségi oldalon,amin vadászok fegyvert fognak 1 terepjárósra:

24.hu/belfold/2016/07/07/fegyvert-fogott-egy-autosra-egy-vas-megyei-vadasz-video/

delta81 2016.10.17. 09:08:46

@gyula0910: Saját tapasztalat: az Országos Kék ugye elvileg a legismertebb túraútvonalunk (a Dél-Dunántúli Kék nem annyira, de azért eléggé), ennélfogva forgalmasnak is számít, de nem tudnám megszámolni, hány, de hány helyen láttam úgy kialakítva a magasleseket, szórókat, hogy a lőirány PONTOSAN egybeesett a turistaúttal... Pl. turistaút viszonylag egyenes szakasza, szemben a les, hátam mögött a szóró... Na ezért is szoktam le az éjszakai túrázásról, pedig van hangulata (különösen lámpa nélkül). Az esti-hajnali gyér fényviszonyok közötti mozgáskor pedig jelzem magam lámpával.
Vadászokkal nekem eddig egy rossz tapasztalatom volt csak, mikor egy szervezett, egyeztetett versenyen nehezményezték a csapatunkat az erdőben. Amúgy kulturáltan szoktunk egymáshoz állni. Külön ki kell emelnem azt az illetőt, akivel egy kora reggel akadtunk össze Borsodban. A többiek még szöszöltek a táborral, én vettem észre messzebb a vadászt, odamentem köszönni, aztán pár mondat után még a töltényeket is kivette a puskájából (amit egyébként sem fogott rám).
A rémtörténeteket eddig mindig csak hallottam, de nem személyes ismerőstől. Szerintem itt is (mint mindenhol) akad mindenféle ember, de ha nem üvöltve kezdjük a kapcsolatot, ritkán fog odáig fajulni...

recon71 2016.10.17. 19:29:33

@delta81: Persze vannak normális vadászok is,de nem mind az. Nézd meg amiket belinkeltem. Egyébként velem sem üvöltöztek még. De kétszer olyan alpári stílusban szólítottak meg,hogy közel voltam ahhoz,hogy a saját puskájukkal verem agyon őket. Aztán most ülhetnék a sitten. A többi esetben ismerős vadászokkal találkoztam,ők normálisan közölték,hogy nem szeretik,ha bóklászunk az erdőben,mert elriasztjuk a vadakat. Így inkább úgy teszem,hogy ne lássanak.
1 haveromat olyan szinten felhúzták azzal,hogy megfenyegették,hogy kilövik a kutyát mellőle,hogy még a fő vadász szervhez is elment panaszra.
1 másik lovagoló haveromat ki akarták zavarni az erdőből. Piszkosul kiakadt,mert pont a saját erdejében lovagolt. Szóval van sztori bőven,mesélhetnék az elmúlt 25 évből. Keress rá,rengeteg sztori van!

A lányra akinek a dobhártyája megsérült,világos nappal lőttek és feltehetőleg az autóból. Legalábbis így emlékszem,majd megkérdem pontosan.

ihasz laci 2016.10.17. 21:09:34

@gyula0910:

pont ezert nem nezek tv-t es ujsagot se olvasok, az ilyen hirektol csak felidegesitem magam foloslegesen.
azt a vadszt ugy pofan vertem volna, hogy utana ketszer meggondolja kire fogja ra a hulye puskajat!

recon71 2016.10.17. 21:46:57

@forestwalker: Megkérdeztem a lányt,rosszul emlékeztem,nem az autóból lőttek. Ezt írta az esetről. Persze a neveket módosítom és le is rövidítem:

"Nem tettem feljelentést (egy korábbi esetből tudtam, amíg nincs személyi sérülés / látlelet, addig szarnak az egészre, nekem meg rámegy egy fél napom). Szóval sétálunk, elől a barátom és a kutya, én (rikítósárga sapkában), hátul az apu (rikítókék sapkában, nehogy benézzenek minket vadnak). Azon az úton kerszetződésenként vannak a lesek. Egy darab lövést, semmit nem hallottunk, előtte, egyszercsak valami elsüvített a fejem mellett, lökött a légáramlat, hetekig nem hallottam a bal fülemre. Csak annyit láttam , hogy a barátom mutogat, hogy feküdjünk, én ráfeködtem a kutyára, aztán üvölteni kezdtek az apuval, hogy emberek vagyunk, ne lőjenek, erre kurva nagy röhögés a lesből. Még killőttek egyet, mi meg egy darabon kúsztunk (akácos takart minket szerencsére). Aztán egy idő után felálltunk és futottunk. Lejjebb az erdoben láttam meg az autöjukat (pont azon a párhuzamos úton parkolt, ahol a lesük volt, egy sárga Twingo). Jó darabig ki se mentem, idén kezdtem el újra járni, tegnap-tegnapelőtt is kinn voltam a kutyával"

ihasz laci 2016.10.17. 21:52:07

@gyula0910:
Ezutan egy sarga twingo se lenne biztonsagban tolem ha velem tortent volna:)

recon71 2016.12.01. 19:48:27

Ha nem is sátor,de sátorba való! Mivel más szúnyogsátrat is tudott,ezért kérdem,hogy nem tudja valaki azt is,hogy honnan lehetne rendelni itthonról olcsó és könnyű sátorágyat? Vagy hasonló kempingágyat? 4 és 8-ezer között volt nemrég még a neten jópár,pl. brit katonai is,de most,hogy sürgős lenne,elfogytak.

joni firpo 2016.12.02. 09:53:54

@gyula0910:
militaria-nagyaruhaz.hu/hu/termek/tabori-agyak/brit-satoragy

Itt lehet kapni. Ennyiért persze kínai utánérzést kapsz, de használható. Igaz én elég korlátozottan használom (gyakorlatilag évente egyszer egy téli túrán) és ahhoz képest már újra kellett varrni a felfeslő varrásokat, tehát lehet, hogy napi használatban hamar elkopik, de a vas váz elég erős, szóval legfeljebb az anyagot kell javítgatni-pótolni.
Eredetit még nem láttam itthon sajnos.

krisss93 2016.12.02. 12:40:44

@gyula0910: Szerintem írj egy E-mailt az armybox webshop tulajának neki esélyes, hogy van, vagy tud hozni.

recon71 2016.12.02. 15:46:57

@joni firpo: Próbáltam én is onnan rendelni,de nem üzemel és a telefont sem veszik fel. Egyébként 4200 körül lehet rendelni Gelert márkát,csak az a gond,hogy azt meg 80 kg-ig javasolják. Én meg 83 körül vagyok,plusz rá a cuccok és az már 90 felé jár.

joni firpo 2016.12.02. 15:57:52

@gyula0910: Civil változatot lehet rendelni a Trexpert túraboltban pl. Az viszont sokkal drágább, ha jól emlékszem.

recon71 2016.12.02. 16:04:34

@krisss93: Náluk nem láttam,de megpróbálom. Csak 1 hónap amíg megkapom,az meg már nagyon késő,ha van is. Rendeltem már tőlük. :D

recon71 2016.12.02. 16:10:10

@joni firpo: Annyit már nem szánok rá. 10 körül még megéri nekem. Legalábbis amíg nem tudom,hogy beválik e a gyakorlatban,segít e annyit a hőmegtartásban.

recon71 2017.01.11. 23:50:17

@joni firpo: Ez a sátorlap sátor nem magyar véletlenül 1:26-nál?:

www.youtube.com/watch?v=0rZ7XCUmA6Q

Ha igen,akkor ide is elkerült a magyar sátorlap,vagy ez a videó igazából magyar gyártmány?

estván 2017.01.12. 01:16:04

@gyula0910: 82M sátorlapok bizony. :) Már csak azért is vicces, mert úgy tűnik, alaszkai a fickó. :D

recon71 2017.01.12. 17:02:01

@estván: Kíváncsi vagyok,hogy ez most mekkora reklám értékkel bír! Biztos,hogy sokan kezdenek el gondolkozni 1 ilyen beszerzésén,ha látják,hogy még Alaszkában is ilyet használ a "túlélősrác". Aztán ki tudja,lehet csak tesztelni vitte el akkor. De az is lehet,hogy szándékos,mert annak ellenére,hogy esővédőként pocsék,kettőből lehet zárt sátrat csinálni. Míg poncsóból ez nemigen lehetséges szerintem. Bár szerintem 1 korszerű sátor nem nagyon lehet nehezebb 2 sátorlapnál.

recon71 2017.01.12. 17:13:26

@joni firpo: Szerinted is 82M sátorlap vagy létezhetett valami nagyon hasonló más gyártmány is?

joni firpo 2017.01.12. 18:08:44

@gyula0910: Szerintem is az. Elképzelni nem tudom, hogy miért vette meg és miért használja, hacsak nem azért mert "cool" tereptarka. Amerikai sátorlapot gondolom sokkal olcsóbban kapott volna...

joni firpo 2017.01.12. 18:12:10

@gyula0910: Vásárolj föl pár tucat 82M sátorlapot és tedd föl eBayre. Az alaszkai fickó videóját linkeld be referenciaként és "tacticool multifunctional poncho - super designed camo" néven árusítsd. Akkor kiderül :)

estván 2017.01.12. 20:20:22

@gyula0910: A 49M nagyon hasonló. ;)
Vagyis a minta ugyanaz, a színek kicsit eltérnek, és nem impregnált az anyag.

krisss93 2017.01.12. 21:47:17

Mert a 82M impregnált?

delta81 2017.01.12. 21:54:16

Nekem van pár "gyári új" 82M sátorlapom, meg pár használt is. Az újakon látszik az impregnálás, a felület fényesebb és a vászon is sprődebb tőle. Azt viszont nem tudom, miféle-fajta anyag lehet az, amivel kezelték.

estván 2017.01.12. 23:06:27

@krisss93: Igen, attól olyan "sátorlapszerű" az anyaga. Anélkül sima vászon lenne, mint a gyakorló. Persze a régebbieken ez a tisztítás, hajtogatás, gyűrés, koszolás, stb. hatására egyre kopik.

Érdekes, hogy a 87M eje. hátizsákot is alapvetően az impregnált sátorlapanyagból gyártották, de a végén meg már csak simából.

krisss93 2017.01.13. 00:00:22

Az a vicces, hogy a 90M sátorlap meg egyáltalán nem impregnált.

estván 2017.01.13. 00:04:45

@krisss93: Néztem is nagyokat, amikor először a kezemben volt.

krisss93 2017.01.13. 00:26:10

Nem tudom, hogy ott mi lehetett az elképzelés...

Tom Sinner 2017.01.13. 03:45:21

@krisss93: Szerintem nem is volt olyan.

delta81 2017.01.13. 08:35:19

Az impregnálás hiánya szerintem könnyen orvosolható a sok helyen kapható impregnáló spray-vel, vagy olcsóbb megoldásként szilikonspray-vel. Bár valószínűleg nem lesz olyan tartós, mint a 82M gyári, viasz-szerű impregnálása.

joni firpo 2017.01.13. 11:19:00

@estván: A sátorlap vastagabb anyagból készült, mint a gyakorlóruha.

estván 2017.01.13. 19:11:26

@joni firpo: Igazad van, pontatlanul fogalmaztam. Azt akartam mondani, hogy jellegre olyan volna az anyag, nem pedig azt, hogy ugyanaz.

A 90M sátorlap is vastagabb anyag vajon, mint a pamut boci, vagy egy az egyben ugyanabból szabták?

@krisss93: Lehet hogy abból indultak ki, hogy a 30-as, 40-es években sem voltak impregnáltak a sátorlapok. :) Viszont valószínűbb, hogy a spórolás lehet az oka. Legyen a katonának sátorlapja, mert benne van a felszerelési jegyzékben. Aztán hogy milyen, az már mindegy, néhány funkciója úgyis jobb(nak gondolt) cikkekkel van kiváltva, pl. az egyéni csapadékvédelem.

krisss93 2017.01.13. 19:26:17

@estván: Hát amúgy nincs is olyan sok a 90M sátorlapból mint a 82M -ből.

Én amúgy ezt használom sátorlap helyett:
tereptarka.hu/poncso#page_artdet_tabs

Kicsit szkeptikus voltam vele kapcsolatban, de kellemeset csalódtam benne.

Ezen gondolkodom mert azt olvastam róla, hogy vízálló viszont sokkal jobban szellőzik mint a rendes céges (noha egy Gore-tex ruha szintjét nem éri el)
tereptarka.hu/katonai_esovedo_oltony

Ezek elvileg Reintex szökevények :D.

estván 2017.01.13. 20:09:23

@krisss93: Az esőruha biztos nem rendes katonai? Csak el kell adni valami marketing szöveggel. :D

krisss93 2017.01.13. 20:12:39

@estván: Nem, már láttam belőle egyik ismerősömnél és tényleg nem ázott be.
Meg rákérdeztem fészbúkon a katonai adok veszek csoportban és ott azt írták, hogy fényévekre veri a honvédségit.

Tom Sinner 2017.01.13. 20:40:35

@krisss93: Az hogy Reintexes, megmagyarázza, hogy lehet "boci" mintás, és mégsem kincstári darab. Ha rábukkanok időben erre, lehet ezt veszem meg kíváncsiságból, nem az AMP 69-es gránátos irányzékot. Mindenképpen izgalmas darab.

krisss93 2017.01.13. 20:50:33

A vaskalaposabb alakulatoknál szolgálóknak mindenképpen hasznos lehet.

krisss93 2017.01.13. 21:00:41

Egyébként egyre inkább úgy gondolom, hogy a Reintex tőkeerősebb cég lett volna az elmúlt 10 évben, nagy segítséget jelenthetett volna az állománynak. Már csak ilyen hiánypótló dolgokkal mint a bocimintás poncho, ha jobb lett volna marketing és egy nagyon kicsivel jobb a hátizsákok meg egyebek minősége (bár nekem most is M-tramp meg Ghurka zsákjaim vannak és nincs panaszom rájuk, bár a használat már meglátszik) akkor nagyon jó alternatíva lett volna az állománynak a színazonos felszerelés beszerzésére. (ha lett volna engedélyük ruhákra is boci színben akkor méginkább) Aztán már csak a málhafelszerelésre kellett volna rámenniük. Képesek lettek volna jó üzletet csinálni, esetleg később (mivel a viszony a honvédséggel így is jó (majdhogynem családias néhány esetben) és talán lett volna egy értelmesebb és innovatívabb beszállítója is a honvédségnek a Union Plus-on meg a hasonló cégeken kívül. Remélem minél hamarabb elő tudnak jönni a 2015M megfelelő hasonlóságú koppintásával, hogy könnyebb legyen kiegészíteni a felszerelést.

estván 2017.01.13. 21:31:25

@krisss93: Ha tényleg jobb ez az esővédő, ennyi pénzért nem is vészes.

Tom Sinner 2017.01.14. 03:55:56

@krisss93: Mondjuk azért ennél is az van odaírva, hogy woodland terepszínű, holott hol M81 vúdlend ez? :D Oké, vágom, hogy valaki azt mondja, hogy a vúdlend szinonimája lehet az erdeinek, de minek kell annak szinonima, pláne idegen nyelvű? Négyszínnyomásos erdei, vagy csak erdei oszt jó napot. Vagy ha én most vezetek egy webshopot, és az oroszokat lájkolom, akkor ugyanígy teljesen jogos odaírnom egy bocimintás egyenruhához, hogy Les mintás öltöny? Mert a les meg oroszul erdei. Nem hinném, meg más is jönne, hogy a boci az hol "les"? Semmi közük egymáshoz. Pedig az elv ugyanaz...

Tom Sinner 2017.01.14. 20:07:50

@Tom Sinner: *Helyesen az orosz minta neve "Lesz".

estván 2017.01.14. 22:55:39

@Tom Sinner: pontosan :)
Akárhogy is írja az angol, a лес az "lesz".

recon71 2017.04.21. 14:24:49

@Vazul80: @Dobri: Sziasztok! Esetleg használtátok is olyan moszkitóhálós sátrat amit mutattatok? Felénk a legfontosabb,hogy a kullancsok ellen védjenek,vajon a kicsi fajta kullancsok sem férnek át a háló réseken?

Dobri 2017.04.21. 21:18:09

@gyula0910: Én használtam olyan félköríves hálót tábori ágyhoz. Szerintem jó a kicsi kullancsok ellen is. Elég kicsi lyukakra emlékszem.

recon71 2017.04.21. 21:29:39

@Dobri: Köszönöm a választ! Akkor az itthon is kapható angol verziót valószínűleg megveszem. Nem akartam megint csak pénzt kidobni valami olyanra,amit nem is tudok majd használni.

recon71 2017.07.03. 23:02:43

@Vazul80: Köszönöm a szúnyoghálós sátras linket,eddig piszkosul bejött!

www.thearmybox.com/mosquito-net.html

Már 1 ideje használom és eddig 1 kullancs sem tudott bemászni,olyan kicsik a lyukjai. Ebben a fülledt melegben marha jó,hogy minden irányból járhat a levegő. Nagyon bejött. Vadi újat küldtek,így meg pláne megérte postával 5 ezresért!

@joni firpo: Gondoltam írok a
militaria-nagyaruhazas sátor ágyas tapasztalatomról is! Neked is igazad volt,hogy nem ajánlottad! De azért rendeltem egyet,mert elméletben jónak tűnt. Mint megint kiderült,az elmélet sokszor nagyon más,mint a gyakorlat.
Nem éreztem akkorának a sátor ágy előnyét,hogy nem lyukadhat ki,mint a hátrányát,a 3 kg feletti súlyát. Inkább vittem plusz 1 önfelfújós matracot vész esetére,még az is csak 1 kg alatti pluszt jelent. Mert sajna a sátor ágy is hideg volt télen,arra is kellett vinni a matracokat is.
Talán,ha normálisabb lenne a hord tokja,akkor már nem a zsákot terhelné és a fegyverhez hasonlóan is kényelmesen lehetne vinni,esetleg akkor hiszem,hogy újra cipelném.

Egyébként olyat küldtek ami nem stimmelt méretre,vagyis nem fért be a váz a huzatba és a lyukak sem estek jó helyre. Sajna semmilyen keresésre nem reagáltak. Szerencsére nem vagyok olyan magas,úgyhogy össze lehetett úgy fűrészelgetni,hogy nekem mégis jó legyen.

recon71 2017.12.29. 16:24:59

Esetleg valakinek van tapasztalata MC sátorral kapcsolatban,hogy mennyire rejt jól az MC akkora sík felületeken?
Azért mert már a hátizsákra húzott MTP huzatra is piszkosul elkelne valami alakbontó.
A másik lehetőség,hogy flektarn-ban veszek. A flektarn-ról sincs jó véleményem,de az a verzió amit árulnak,még ha sötétebb is,mint szeretném,jobb alakbontó.

recon71 2019.08.29. 21:52:42

Vívódtam, de úgy döntöttem, hogy úgy tisztességes, ha azt is megosztom, ha valami jól szerepel, még akkor is, ha korábban szidtam.
Lehet, hogy az a multiterrainként árult sátor, ami a múlt évben még annyira rikított minden évszakban, minden környezetben, lehet mára tökéletessé érett, fakult, mert az utóbbi hónapokban baromi jól szerepel már? Ugyanis mintha mára elhagyta volna az újszerű csillogását, rikítását. Így valamivel fakóbban már baromi jól beolvad olyan helyekre, ahova régen a fenének sem akart:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26469279_f454243fb9b9baf4ee4e419c85362330_xl.jpg


süti beállítások módosítása