Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

The Russians Are Coming: Estonia's National Militia

2015.12.04. 08:00 :: Combat Gear Admin

A krími események óta a három NATO balti tagállam elég komolyan veszi a védelmi feladatait. Ez a megállapítás azért sántít, mert arrafelé a közelebbi ellenség kép okán, már több mint húsz éve egészen másképpen állnak az ország védelmi feladatokhoz.

Alapvetően az észt szárazföldi hadsereg békeidős létszáma 6500 fő körül mozog, de egy támadás során a nemzet védelmi stratégia alapján, jelentős mozgósításra képesek. Az aktív haderő mellett létezik az Észt Nemzeti Védelmi Liga, ami a hadsereg tartalékos állományát fogja össze.

A ligát legelőször 1918-ban alapították meg, tehát egy már korábban létező szervezet utódjának tekinthető a mai. Létszámát tekintve, értelmezésem szerint, 15 500 fő a 18 évét már betöltött tagok száma, ami az ifjúsági és női tagozattal kiegészülve 24 500 fő.

Ami először szemet szúrt, az a felszerelésük. Innen nézve elképzelhetetlen, hogy egy tartalékos erő az aktív hadsereg 2007-től rendszeresített személyi felszerelését kapja meg, és ne a korábbi ütött kopott holmikat. Persze ahogy néztem azért felbukkannak korábbi észt és külföldi málhák, és gyakorló ruházat is.

Az egyéni lőfegyverek teljesen alap Galil és G-3-as gépkarabélyok, illetve MG-3-as és KSP-58-as géppuskák. A páncéltörő fegyverek már változatosabbak, kezdve az RPG-től a Carl Gustav-on át, egészen a svéd gyártású Pvpj 1110-es hátrasiklás nélküli puskáig.

Nehéz járműveik egyáltalán nincsenek, egyedül BTR-80-as páncélozott szállító harcjárművekkel rendelkeznek, illetve különféle régebbi típusú csapatszállítókkal.

Elsőre vidám cserkészcsapatnak tűnhetnek, de azt megjegyezném, hogy a tartalékos állomány tagjai nem egy és nem két esetben vettek részt külföldi missziókban Afganisztánban és a Balkánon.

A másik érdekesség velük kapcsolatban, hogy az állomány 70%-a otthon tartja a szolgálati fegyverét lőszerrel együtt, illetve bizonyos esetben még a géppuskát és páncéltörő fegyvereket is. Természetesen ehhez rendelkeznek a megfelelő vizsgákkal és jogosítványokkal is.

 

forrás: http://www.kaitseliit.ee/en/edl

           http://gcssi.org/wp2/?p=5573



68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr508136976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dolmi medve 2015.12.04. 08:43:54

"A másik érdekesség velük kapcsolatban, hogy az állomány 70%-a otthon tartja a szolgálati fegyverét lőszerrel együtt, illetve bizonyos esetben még a géppuskát és páncéltörő fegyvereket is.

Ezt nem szívesen "nyugtáznám", ha őket támadó alakulatban szolgálnék.

dudi01 2015.12.04. 14:22:34

Nevetségesen kicsi létszám ha Oroszország az ellenfél már pedig szerintük az.

estván 2015.12.04. 15:10:07

A toronygéppuska egy fadoboz tetején, mellette a sárga villogó. Tök jó lehet így lőni. :)

Tom Sinner 2015.12.04. 20:08:12

@dudi01: Ha olyan kemények még mindig, mint a II. vh-s őseik, adhatnak azért egy-két kemény nyakast az oroszoknak, adott esetben. Bár mondjuk nem tudom, ott mennyit rombolt a fejekben a liberalizmus, de azt tudom, hogy a kommunizmus nem bírta őket megtörni.

recon71 2015.12.04. 21:40:48

Az első képen Ephod verzióban vannak,de a videó alapján PLCE variáns látható a legtöbbet,mintha az lenne az alap kiosztott. Aztán sok katonán láthatók a PLCE variánssal egybeépített málhamellények. Talán az alap PLCE szerűhöz azt a katonák maguk vehették hozzá,mert több verzió is látható? Én is ezt a megoldást javasolnám itthonra. Legyen 1 olcsó,de mindig jó és aki akar,az feltuningolhatja. Esetleg az elitebb egységek már így is kaphatják.

A lényeg,nem rossz ez az elképzelés,nekem is tetszik. Azt hiszem Camillonak javasoltam ugyan ezt a megoldást amikor tanácsot kért.

Egyébként az alap így nagyon hasonló megoldású,mint a magyar 2008M az LC2-es övvel. Hasonló zsebekkel hasonló színvonalú lehetne a mienk is. Viszont ezek annyiban jobbak,hogy oldalt hevederes állításúak,míg a 2008M madzagos. Abban viszont a 2008M jobb,hogy a vállheveder könnyebben állítható.

recon71 2015.12.04. 21:43:16

A felszerelések sok verziója ellenére mégsem festenek annyira érdekesen,mint a mi vegyes felszerelésű katonáink. Miért? Mert náluk minden felszerelés elem hasonló színű,passzol a többihez. Míg nálunk a bocin látható zöld,fekete,barna és mindenféle tereptarka vegyesen.

recon71 2015.12.04. 21:51:17

@dudi01: Nem tudom milyenek a terepadottságaik. Pl. tanultuk sorkatona koromban,hogy Ausztriában sok helyen áthatolhatatlanok a hegyek,ahol meg áthatolhatók,ott is sokszor pár ember,a jól kiépített bunkereikkel,harceljárásaikkal,teljesen fel tud tartóztatni 1 komplett hadsereget. Igazából a komolyabb erő,csak a könnyebben áthatolható terepszakaszokra kell.
Szóval nem tudom milyen Észtország,de a létszám nem mindig mérvadó. De azt sem zárom ki,hogy ezt a kis létszámot gerillaharcmodorban alkalmaznák. Több értelme van,mint szemtől szemben a túlerővel.

durczás 2015.12.05. 00:02:19

@gyula0910: mint tudjuk a természeti akadályokra teljesen felesleges hagyatkozni, legalábbis Hannibál óta :-)

recon71 2015.12.05. 00:22:24

@durczás: Ez részben igaz is,de ettől még rendesen megboríthatja az erőegyensúlyt. Mondjuk Hannibálék sem biztos,hogy átjutottak volna,ha a rómaiak a hegyekben is várják őket. A tűzfegyverek,csapdák,aknák,berobbantható hegyszakaszok és egyebek megint csak boríthatnak az erőegyensúlyon.

apravetz 2015.12.05. 15:26:32

Kis finnekkel is könnyen elbántak ugye.. ja nem

dudi01 2015.12.05. 21:02:32

@gyula0910:

Az egész ország egy nagy síkság,a legmagasabb pont 200 méter sincs.

@apravetz:

Ne hasonlítsd össze a teljesen kiherélt Vörös Hadsereget a mai Orosz hadsereggel.Meddig is bírták a finnek 100 valahány napig?Az észteknél sokkal jobban védhető Grúzia bírta vagy 5 napig és ott is csak azért lett vége mert az oroszok úgy döntöttek.

recon71 2015.12.05. 22:52:07

@dudi01: Akkor nehezebb dolguk lesz,de meg igy sem 100,hogy eselytelenek. 1 biztos,szemtol szemben nincs eselyuk,de gerilla technikaval okozhatnak olyan vesztesegeket,hogy az dontes ele allithatja az erosebbet,hogy atgondolja megeri ez neki. De nagy elonye ennek a katonasag megoldasnak,hogy a katonaik a sajat elohelyuket vrdik a leginkabb,amit ok tokeletesen ismernek es jobban is jarcolnak etye. Egyebkent erdoik mennyik vannak,mert a rujazatuk alapjan azokban szandekoznak tenykedni.

recon71 2015.12.05. 22:56:59

@dudi01: Egyebkent az osztrak es a svajci hadsereg is nagyreszt ezt alkalmazza,hogy a katonak a sajat elohelyuket vedik,amit tokeletesen ismetnek es amiert jobban is harcolnak.

dudi01 2015.12.05. 23:17:41

@gyula0910:

De Svájcot és Ausztriát ne hasonlítsuk egy síksághoz.
Nekem a gerillaharcal az a problémám,hogy egy idő után belefárad a lakosság és az ő támogatásuk nélkül esélytelen a dolog.

recon71 2015.12.06. 01:28:04

@dudi01: Azert eleg szep eredmenyeket ertek el ezzel es hasonlokkal a sik terepeken is,lasd Irak. De a felvetele alapojan vannak erdoik,amik megintcsak kedveznek valamennyire ennek. Legandasan hatekony volt a II.vh-ban a partizantevekenyseg,ami nagyon gerllaharc szeru. Ha a lakossag belefarad a sajat csaladja,faluja vedelmebe,akkor mennyi ido kell ehhez az idegenben harcoloknak?

recon71 2015.12.06. 01:34:44

@dudi01: Ezektol fuggetlenul szerintem sincs eselyuk, de nagyon megkeserithetik a tamadok sorsat es idovel lehet feladjak. Lasd Afganisztan,az amiknak meg Vietnam.

camilló 2015.12.06. 07:28:34

@gyula0910: A természeti akadályokról. Nem feltétlenül az van előnyben, aki a védelemben "támaszkodik" valamilyen természeti akadályra. Saját magát szoríthatja be. Lásd erőd harcok.
A 2. Világháború után pont a Balti államokban voltak harcok, amik bizony elég kellemetlenek voltak a Vörös Hadseregnek. Nemzeti Hadseregek (annak nevezték magukat) álltak szemben a központi hatalommal. Ha jól emlékszem egészen az ötvenes évek közepéig folytak harcok, amiket csak a belügyi alakulatok tudtak befejezni eredményesen.
Gerilla, vagy partizán? Mind a két elnevezés ugyan azt takarja. A hadtörténelemben korán megjelentek az ilyen irreguláris alakulatok, akik megkeserítették az ellenségeik életét. A partizán szó a partidzsiánó szóból származik, és a 2. Világháború Olaszországi hadszínterén használták. Az 1. Világháborúban a belga ellenállókra használtak valami hasonló kifejezést (jelentésében). A kubai forradalmárokat simán lehet gerillának nevezni, de maga Che is partizánokról ír. A lényeg a harcmodor. Akit érdekel annak ajánlom Che könyvét, amit sokáig "bibliaként" forgattak a különféle lázadó szervezetek, kezdve a Fényes ösvénytől, a Sandinistákig.
Ezek az erők simán tudnak partizán harcot vívni. Párhuzamot lehet állítani a 2. Világháború orosz partizánjaival, mert őket is központilag irányították amit itt is valószínűsítek. Az utánpótlásuk is hasonló lehet, tehát nem a klasszikus értelemben vett gerillák (partizánok), Mert ők az ellenségtől szerzik az utánpótlásuk nagy részét, de erről Che bővebben ír!

camilló 2015.12.06. 07:31:53

@apravetz: A Téli Háborúval nem állítanék fel párhuzamot. Ezer és egy dolog a különbség. Talán a motiváltság, ami a hazáját védő katonákat kell, hogy jellemezze ami hasonló és az ellátás. A finnek az áttörés után nem vállalkoztak partizán harcra, nyilván tudták, hogy miért!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.12.06. 09:53:16

@dudi01: Ez így van, de az ország védelmi stratégiája nem arra épül, hogy majd ők egyedül leverik a nagy medvét.

@gyula0910: Van egy helyi PLCE gyártmány, de mellette létezik egy málha mellény és egy lövedékálló mellény is. Emellett pedig a nyugati szövetségesek által levetett málhák is láthatók, illetve a Galil mellé ajándékba kapott egyéb felszerelések.

Itt amit látni kell. Alapvetően az észtek tanulva a múltkori történelmükből, kicsit máshogy állnak az ország védelméhez. Az orosz veszély a berepülésekkel, propagandával és az erős titkosszolgálati tevékenységgel sokkal jobban érezhető, és nem intézik el egy legyintéssel mint például hazánkban.

Továbbá az észtek első körben a balti államok majd a NATO segítségével is számolnak, de nem várják el, hogy kizárólag a szövetségesek védjék meg őket. Ez azért szimpatikus hozzáállás, és komolyabban is veszik őket.

camilló 2015.12.06. 11:35:04

@Combat Gear Admin: Ne felejtsd el, hogy a Balti államokban nagy létszámú orosz kisebbség él! Lehet firtatni miként kerültek oda, de tény, hogy ott élnek. A Balti államokban hasonlóan leszarják az orosz kisebbségek jogait, mint ahogy Ukrajnában. Azért is furcsa ez a hozzáállás, mert ugye ezen államok az EU-ban vannak.
Szögezzük le! Az oroszok nem repülnek be a Balti államok légterébe, legfeljebb megközelítik a légterüket. Ugyan csak ne felejtsd el, hogy beékelődik a Kalinyingrádi enklávé, ami fontos katonai támaszpont!
A haza védelme egyértelműen fontos. DE! Az a jó harc, amit nem kell megvívni! A kisebbségek ügyében ami pozitív példa az Dél-Tirol. Kevesen tudják, de még a 60-as években is fegyveres harc folyt az osztrák jogokért. (Szándékosan nem írom, hogy kisebbség, mert Dél-Tirolban az osztrák nemzetiség aránya 95%) Mellesleg, ha fontos lenne az a térség az oroszoknak, akkor azon az emlékezetes napon Máltában másként állapodnak meg. Kalinyingrád pont elég ahhoz, hogy sakkban tartsák a NATO-t.

dudi01 2015.12.06. 16:26:28

@gyula0910:

Ha teheted vedd meg a decemberi Regimentet van benne egy interjú a KMZ parancsnokkal és beszél kicsit a lőszerkérdésről is.

recon71 2015.12.06. 16:33:10

@Combat Gear Admin: Nálunk is volt valami ilyesmi,talán még most is ez a cél,hogy csak 48 órát tartsunk ki,amíg működésbe lép az érdekünkben a NATO.

Nekem nagyon szimpatikus az észt megoldás,mindig is ilyen felszerelés megoldást akartam elérni itthonra is. A régebben mutatott saját felszerelések,a MH-nek megmutatott javaslatok is ugyan így működtek. Vagyis mindenki kap 1 tökéletesen használható,de nagyon olcsó alapot,amit ha akarnak feltuningolhatnak,vagy a katonák maguk,vagy bizonyos elitebb egységek eleve is így kaphatnak,de nem mindenki. Ez főleg a költséghatékonyság miatt jó. Megfigyelhető,hogy a PLCE alsó rész sokszor ugyan az náluk is,csak az egyszerű vállpárna részt cserélték le valami MOLLE málhamellény felső részre.

recon71 2015.12.06. 16:43:30

@camilló: De gondolom egyértelmű,hogy a védők ilyen helyeken,mint az Alpok,nagy előnyt élveznek?

A partizánharc sem éppen a védelemre épül,hanem a zaklatásra,támadásokra,aztán visszavonulás a rejtekbe. Méghozzá az ellenség hátában,ahol az utánpótlást,a hagyományos hadviselésben pont pihentetett katonákat támadják. Szóval nekik köszönhetően nem csak a frontvonalban kell a katonákat bevetni,hanem az egész területen. Ez pedig sokszor annyi embert igényel.

recon71 2015.12.06. 16:46:38

@dudi01: Meg fogom venni. Ez arra utal,hogy miért az AK-t tuningoltak fel? Ha igen,én is azt írtam,hogy azért,mert ehhez van rengeteg lőszerünk. Csak nem így kellett volna megoldani.

camilló 2015.12.06. 17:26:31

@gyula0910: Egy szóval sem írtam, hogy a partizán harc védelemre épül! Egy elfoglalt terület nem hátország, hanem hadszíntér, de jobb esetben is felvonulási terület. Vannak példák a partizánok által megtisztított területre, amire a legjobb példa a magyar csapatok 2. Világháborús működése Ukrajnában. (A magyar megszálló csapatok a Szovjetunióban. Krausz Tamás) Nyilván a leghatékonyabb a partizán hadviselés, ezt nem is vitatom.
Az Alpokról! Tarthatsz Te ott haderőt, de azzal csak lekötöd az erőid. Maginot vonal példája lebegjen a szemed előtt. Amúgy Te hol harcolnál szívesebben? Beszorítva egy erődbe, háttal a folyónak, menekülési útvonalak nélkül, vagy manőverezve? A természeti akadályok felhasználásáról írt pár sort Clausewitz is. A 2.Magyar Hadsereg vezérkari főnöke is hangsúlyozta, hogy nem szerencsés ebből a szempontból sem a hadsereg elhelyezkedése.(A többi szempont taglalásától, most eltekintek, mert párbeszédünk lényegét tekintve mellékes.)
Mindezek ellenére, szerintem is valahogy úgy kellene nekünk is csinálni, mint ahogy az észtek teszik. Nálunk hiányzik a politikai akarat, és tábornokaink érdekérvényesítő képessége a nullához konvergál!

dudi01 2015.12.06. 18:08:45

Arra utal,hogy mennyi lőszert visznek magukra a "kommandósok"egy adott feladatra.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.12.06. 18:55:29

@camilló: Kalinyingrádhoz Észtországnak nem sok köze van, az a déli szomszédainak a problémája.

Ha csak közel repülnek a határhoz, akkor hol kísérgetik őket a NATO gépek?

A 25%-os kisebbség meg megint egy más tészta. Persze vannak az észt kormány részéről is elég csúnya húzások, például a Szovjetunió ideje alatt betelepített orosz ajkú lakosság nem kapott állampolgárságot automatikusan, viszont nem is hajlandó észtül megtanulni és megfelelő vizsgát tenni. Ez számomra például érthető, de nyilván nyithatnának. Nyitnak is egyébként. Szóval elég messze van egy magyar-szlovák vagy magyar-román jószomszédi iszonytól. Ráadásul a nagy medvének vannak oroszos húzásai.
Ukrajnával pedig finoman vonnék csak párhuzamot. Azért az észt kisebbséget nem abuzálják, nincs bevonva a nyelvhasználat és nincs általános gyűlölködés. Vannak összezördülések, de főleg történelmi okok miatt, és itt ugye nem 1000 meg 2000 éves dolgokról van szó.

Még valami, Afganisztánban az észt század, ESTCOY, harcoló alakulatként volt kinn, Helmand tartományba.

dudi01 2015.12.06. 19:29:05

@Combat Gear Admin:

Nem szokták megsérteni az oroszok semelyik európai állam légterét.Mindig nemzetközi légtérben történnek az elfogások általában azért mert közel mennek.a Balti helyzet speciális mert az oroszok ha akarnának sem tudnának a NATO által védett légtértől távol repülni mert a Finn-öböl elég szűk ezen kívül senki nem várhatja el az oroszoktól,hogy a Balti-tengeren ne a legrövidebb utat válasszák Kalinyingrádba hanem kerüljenek egy nagyot,hogy ne 20 hanem 100km-re repüljenek el a Balti országok határaitól..

camilló 2015.12.06. 20:50:55

@Combat Gear Admin: Dudi azt hiszem válaszolt a légtérsértésre. Amúgy nem véletlenül provokálják a NATO-t. Mindig van fenn elektronikus felderítő gép is. Mikor az első cseh Grippenek kinn voltak hirtelen megnövekedett az "éles" riasztások száma. Nyilván nem volt a Grippenről elektronikus felvétel. (Gondolok itt radar freki, stb.) Kalinyingrád valóban nem határos Észtországgal, de bizony ez akkor is lehet az ő problémájuk is, ha háborúra gondolsz. A nyelvhasználatról talán annyit, hogy Szlovákiában most élnek olyan magyarok, akik nem beszélnek szlovákul, de Dél-Tirolban is élnek olyan osztrákok, akik nem beszélik az olaszt. Nyilván tudod, hogy a 2.Világháborúban, az észtek nem éppen a náci ellenességükről voltak híresek. Ebből is adódnak ellentétek, főleg, ha a Putyini törvényre gondolok, ami a Világháború emlékét foglalja törvénybe.
A történelemtől eltekintve maga a rendszer követendő lenne számunkra is!

JanaJ 2015.12.06. 21:02:45

Hát ahogy látom mindenki megmondta a frankót. :-)

Szerintem az oroszok átgaloppoznának rajtuk. A grúzokat is lenyomták, pedig ott is bénáztak a ruszkik és akkor 20 éves cuccokkal bohóckodtak.

Készenléti gépet nem a határ sértő gépekre, hanem a határ közelébe repülő nem azonosítható gépekre emelnek.

Az, hogy az amik mit jóságoskodtak Afganisztánban, az nem jelenti, hogy az oroszok nem írthatnák ki az észteket.

Amúgy szerintem egy napig nem bírnák, de háború nem egyik percről a másikra lesz. Szóval lenne idő odapakolni egységeket. Meg ugye NATO...

recon71 2015.12.06. 21:32:28

@camilló: Én az Alpokban harcolnék,azokban a kiépített rendszerekben,amiket arra szántak,hogy megállítsák a VSZ csapatokat. Tanultunk anno érdekes és nagyon jó dolgokat róluk. Pár ember teljesen meg tudja gátolni 1egész hadsereg átjutását. Az a pár ember elpusztíthat 1 hadsereget,ha rárobbant 1 fél hegyet. Töredéke létszám kell ahhoz,hogy néhány járható átjárót lezárjunk,áthatolhatatlanná tegyünk,mint nyílt terepen ugyan ez. Ilyen helyen a kis létszámmal is hatalmas esélyünk van a győzelemre,míg nyílt terepen semmi. De emlékszem a 90-es évek környékéről 1 az ORF-en adott dokumentumfilmre,ahol ez is jól megfigyelhető volt. Lehetett látni,hogy 1 kis egység 1 AMX tankszerűséggel micsoda tüzelőállásokat tud használni az átjárókra. De mi tanultunk felnyitható hidakról,a hegyekben gyomrában lévő hatalmas bázisokról és hasonlókról is.

recon71 2015.12.06. 21:42:13

@camilló: És nincsenek beszorítva az erődbe,mert nem bekerítve vannak,hanem csak 1 oldalról támadva. A hátország bőven tudja pótolni amit kell. Úgy vannak támadva,hogy a támadónak fogalma sincs hol lehetnek,hova lőjenek,hova bombázzanak. De nem is nagyon bombázhatnak,mert akkor a saját előrenyomulásuk útvonalaira robbantanák re a hegyeket.

De szerintem is követendő lenne itthon ez az észt minta. Sokkal könnyebb lenne a saját környezetben ténykedni,ahol az ember sokkal jobban ismer mindent és a lakosság is jobban segíti az ismerősöket.

recon71 2015.12.06. 21:49:26

@dudi01: Amit én tudok biztosan a "kommandósok" által vitt lőszermennyiségről,hogy vannak ritka feladatok,ahol pár tár is elég. ahol meg van oldva az utánpótlás,biztos,hogy kevés az ellen és tudni,hogy rövid összetűzés lesz. De a többség bevetésnél a minél több lenne az ideális. De sajna a túlterhelés mindennek határt szab. Lásd Oszama egyik likvidálójának könyvében,hogy állítja össze a cuccát. Oldalvédelmet lespórolta,de még így is nehéz volt a cucc,így csak 4 tárat vitt magával,bízva abban,hogy elég lesz.
Az ausztráloknál látni felvételeket,hogy védőmellényt sem visznek,hanem sokkal több tárat. Az izraeliek ki nem mennek 8 tárnál kevesebbel soha,de oldalvédelmet viszont nem visznek,így nyernek súlyt a táraknak.

recon71 2015.12.06. 21:54:42

@JanaJ: Igaz,a grúzokat is hamar lenyomták,de nem tudjuk,hogy a 2 ország felkészülése között mekkora a hasonlóság. Lehet,hogy a grúzok is szerepelhettek volna sokkal jobban,ha nem úgy csinálják,ahogy csinálták. De azt sem tudni,hogy az észtek mennyire vannak okosabban felkészülve. Lehet ők sem. De 1 biztos,hogy a történelem rengetegszer megmutatta,hogy soha nem szabad lebecsülni az ellent,még ha sokkal gyengébbnek is tűnik.

Egyébként a grúzok készültek 10-20 éve 1 orosz támadásra? Mert az észtek igen. Nekik volt idejük elvileg bőven kidolgozni mindent.

recon71 2015.12.06. 21:59:43

@dudi01: Elírtam! Ugyanolyan bevetésekre az izraeliek ki nem mennek 6-8 tárnál kevesebbel.

dudi01 2015.12.06. 22:30:10

@gyula0910:

Itt a cikk nem kell megvenned csak ezért.
Igazából nem a két side plate-nek van nagy tömege.Ha már Oszama akkor a sisakok egyenként 5,5-kg-sak voltak ezzel összehasonlítva az összesen 2kg-s side plate röhej.Nyilván nem egy SF-nek kell side plate(nem is ők használják).De nem is az az összesen 2kg az ami drasztikusan emel vagy csökkent a teljesítményen.
Pl ha 7,62-es AK-d van akkor nehezebb a fegyvered vagy 2 kilóval (ha raksz rá optikát,meg úgy általában azt ami egy modern fegyverre kell),a tárak egyenként 30 dekával.Azaz 10 tár esetén 5kg pluszod van csak azzal,hogy más a fegyvered.Ebbe persze nem számoltuk bele azt,hogy sokkal megterhelőbb 7,62-es AK-val lőni mint egy 5,56-os fegyverrel.*

magazin.regiment.hu/cikk_1_1.php

*Ha 5,45-ös AK-d van akkor tudsz spórolni a lőszeren de a fegyver ugyan úgy nehezebb lesz.

recon71 2015.12.06. 23:01:20

@dudi01: Kösz a cikket,de mindenképp megveszem mindig a magazint. Most elolvasni egyenlőre nincs időm,csak belenéztem. Így volna pár észrevételem.

1. Biztos,hogy 1 side plate csak 1 kg? Mert régebben számolgattuk,hogy nélkülük általában 3-4 kg körüli a súlynyerés,de valaminél 2 kg feletti súlyokat is írtak darabonként. A 10 kg körüli KDH nélkülük 6,4 vagy mennyit lehetett valahol olvasni. Mindez azért fontos,mert 1 kg 2 töltött M16 tár súlya. Ha 4 kg-ot nyerünk az oldalvédelem otthonhagyásával,akkor plusz 8 tárat (240 lőszer!!!) pakolhatunk úgy,hogy egyáltalán nem nő az összsúlyunk. Na így tudnak nagyobb terhelés nélkül könnyen 300 lőszert vinni.

2. Nagyon nem mindegy,hogy plusz 2-5 kg hol van. A fém rohambili a fejemen sokkal kevésbé nehéz,mint a túlterhelt védőmellényemen. Nem az amúgy is vágó hevedereket húzza még az is.
1 fegyvert is sokkal kellemesebb cipelni kézben vagy a hordszíjon,mint mondjuk a hátizsákhoz rögzítve,pedig ugyan az az összsúly.

3. Tökéletesen egyetértünk,hogy a kisebb lőszer sokkal kisebb súly,de sajna ennek az a hátránya,hogy gyengébb is a fegyver. Kisebb lőtávolság és átütőerő. Lásd az új olasz 7,62-es ARX-170 rendszeresítése,mert a háborús tapasztalatok szükségessé tették.

4. Nem nehezebb 1 AK a nyugati modernebb fegyvereknél,sőt nagyon soknál még könnyebb is. Az már más kérdés,hogy a rákerülő optikák miatt alkalmazott plusz sínrendszerek mennyit terhelnek még rajta.

dudi01 2015.12.06. 23:12:37

@gyula0910:

Igen biztos,hogy csak annyi.Egy M-es meretű ESAPI plate 2,5 kg tehát a 4 plate 7kg.

Az itthoni AK modernizációval számolva 2,5-3 kg-val nehezebb mint az alap modell.Ha figyelembe vesszük,hogy az egy szar és minden csak könnyebb lehet akkor is 2kg lesz a különbség.

Nem kisebb sőt nagyobb az 5.56-os fegyverek pasztázott lőtávja mint az AK-nak.

dudi01 2015.12.06. 23:17:48

Ezen kívül azt se felejtsük el,hogy az M4 M855A1 lőszerrel 1MOA körüli pontosságú* szemben az AK 3-4MOA pontosságával tehát az egyikkel van értelme messzire lőni a másikkal meg nincs.

*Ezt a pontosságot tudja minden az M4-hez hasonló csőhosszú 5,56-os karabély ezzel a lőszerrel.

recon71 2015.12.06. 23:26:05

@dudi01: Akkor a KDH mellény -ami könnyebb a többi hagyományos csapatoknál rendszeresítettnél-, 9,7 vagy mennyi? Ha jól emlékszem,ha rosszul,akkor javítsatok a pontos számra!

Én nem az AK karabélylőszerét említettem,hanem a nagyon terjedő FN SCAR-ok és az új olasz fegyveréét az ARX-170-ét. Ezek a puskalőszeres erősebbek. Ami az AK-énál is sokkal nehezebb. Azt hiszem ezek a puska,géppuska lőszerek 7,62X51-esek,míg az AK-é meg 7,62X39.

recon71 2015.12.06. 23:29:57

@dudi01: A kapkodásban 1 részt kitöröltem!: Akkor a KDH mellény -ami könnyebb a többi hagyományos csapatoknál rendszeresítettnél-,hogy lehet 9,7 (vagy 10,4?) kg vagy mennyi? Ha jól emlékszem,ha rosszul,akkor javítsatok a pontos számra!

Pedig a KDH-t jóval könnyebbnek írták,mint a többi hasonló kategóriájú rendszeresítettet. Még kételkedtek is sokan,hogy ez a súly oldalvédelemmel együtt is elérhető.

recon71 2015.12.06. 23:53:50

@dudi01: Az MBAV-ról a blogon ez van: "A soft armor réteggel 2.7 kg , közepes (medium) méretű hard armor, kevlár betétekkel 6.7 és ha az oldalsó kiegészítő védelem is felkerül 11.7 kg"

A KDH-ra pedig 10,4 kg van írva.

GépBalta 2015.12.07. 11:24:24

Szerintem senki sem gondolja az észt hadseregről, hogy egy esetleges konfliktus esetén megállítja majd egy gyors ellentámadással moszkváig szorítja vissza az orosz hadsereget. Szerintem ilyen helyzetben két célja lehet egy hadseregnek. Az első, hogy fenn tudják tartani a határ ellenőrzését, megakadályozva azt, hogy "önkéntesek" és fegyverek áramoljanak be az országba. Erre szerintem alkalmas lehet az észt hadsereg.
A másik, hogy képes legyen elég nagy veszteséget okozni ahhoz, hogy politikailag és ha lehet gazdaságilag is vállalhatatlan legyen egy támadás. Az előző pár konfliktusukat könnyedén, rendre 100 fő alatti bevallott veszteséggel zárták. Kis kockázat, hatalmas politikai népszerűség.
Ezért az észt és bermelyik másik kis állam hadseregének legfőbb célja az kell hogy legyen, hogy egy inváziós terven a "várható veszteségek" rubrikában egy akkora szám szerepeljen, hogy a politikai vezetés számára elfogadhatatlan legyen. Putyin azért megy bele kisebb nagyobb konfliktusokba, hogy ezzel politikai támogatottságot szerezzen. Egy nagyobb 1000+ fő halott és még több sebesülttel járó csetepaté nem növelné azt.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.12.07. 12:53:02

@GépBalta: Pontosan.

A legtöbb példát amit kiemeltem, kezdve Afganisztánnal, hogy rávilágítsak az észtek komolyan veszik a védelem kérdését, és igenis teljesíteni szeretnének és elvárják a NATO segítségét, de ehhez 110%-ban ők is hozzájárulnak. Komolyan kell venni őket, nem csak látszatintézkedésekkel operálnak.

camilló 2015.12.07. 15:56:35

@gyula0910: Látom nem értetted a párhuzamot. A Maginot vonalban egy hadsereget kötöttek le a franciák. A németek meg egyszerűen megkerülték. Az erődítési vonal legszélén lévő pár erőd került ostrom alá, de nem jelentett igazi akadályt. Belgium. Eben Emael erőd. Az első igazi ejtőernyős bevetés. Sorolhatom a példákat, Igazán egy erődített vonal sem tudta betölteni azt, amire tervezték. Bocsánat tévedek. Van egy város! Jelmondata: "Sem csellel, sem erővel!"
Szóval, én nem szívesen szorulnék be sehová!:)

recon71 2015.12.07. 20:53:03

@GépBalta: Megfogalmaztad a lényeget,tökéletesen egyetértek.

@camilló: Értettem a párhuzamot,csak a 2 teljesen más.
Gondolom egyértelmű,hogy 1 sík terepen a VSZ 1-2 nap alatt átsöpört volna Ausztrián,de ez az Alpokon keresztül már nem ment volna. Az Alpokat megkerülni meg hetekbe,hónapokba telne. Ahol áthatolható sík terepek vannak,azt meg sokkal könnyebb lezárni 1 kisebb seregnek,mint annak a sokszorosa területet.
A franciák is sikeresebbek lettek volna,ha Belgium felől is felkészülten várnak,úgy. Az osztrákok és mindenki aki ért hozzá azt teszi,hogy ahol a természet segít a védelemben,azt ki kell használni. Oda kevesebb ember és technika kell. Ahol viszont a természet nem sokat segít,oda lehet koncentrálni a többség ember és technikát. Ha van 1000 emberem,azt nagy sík terepen elsöpri a többszörös túlerő,de ha csak 1 kis szakasz az átjárható,akkor van esély rá,hogy elég az az 1000 ember is. Ezeket az elveket minden hadvezér beépítette és beépíti a terveibe.

GépBalta 2015.12.08. 00:49:11

@camilló: Legalább annyi példát fel lehet hozni az ókortól napjainkig, olyan esetekről, amikor egy erődrendszer sikeresen betöltötte a szerepét. Mostanában persze nehéz jól működő statikus védelmet kiépíteni, amikor már "lánctalpon mozgó erődrendszerek" vannak, de ha megfelelően járhatatlan a terep, akkor azért most sem lehetetlen.

Tom Sinner 2015.12.09. 14:55:46

@GépBalta: Hogy ne menjünk se időben, se térben túl messzire a soha át nem tört erdődrendszer példájában, ott van az Árpád vonal. Ellenség soha nem küzdötte le, de a román menetrendszerinti árulás miatt már Debrecennél dúlt a tankcsata, mikor a bekerítéstől való félelem miatt kiürítettük azt. Az Árpád vonal volt tudtommal az egyetlen II. vh-s erőd, amit nem tudott áttörni az ellenség. A mérnökeink jó munkát végeztek a fentebb említett erődök tanulmányozásával, majd a tervek kivitelezésével.

Tom Sinner 2015.12.09. 15:23:27

"Az orosz veszély a berepülésekkel, propagandával és az erős titkosszolgálati tevékenységgel sokkal jobban érezhető, és nem intézik el egy legyintéssel mint például hazánkban." Ja, ezt magyarázza már el nekem valaki, milyen oroszveszély van, amire itthon legyintenek? Tudtommal csak a NATO szövetségeseink és más azon kívüli barátaink tartanak minket politikai nyomás alatt, állomásoztatnak akaratunkon kívül haderőt rotációs alapon, az egymást érő hadgyakorlatokra hivatkozva, meg küldenek kémrepülőket a légterünkbe a MH/HM tudta nélkül.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.12.09. 20:22:25

@Tom Sinner: Ez csak egy példa akart lenni hazai összehasonlításban, hogy a külső veszélyt sokkal komolyabban veszik, és sokkal kézzelfoghatóbb náluk. Tény, hogy mi nem a nagy medve szomszédságában helyezkedünk el, de amikor politikust itt az FSB-vel hoztak össze, akkor semmi nem történt, míg az észteknél megy a titkosszolgálat által évente kiadott szégyenkönyvbe. Nyilvános dokumentumról beszélünk.

dudi01 2015.12.13. 17:29:40

@gyula0910:

A kerámialapok méretétől függ a mellny teljes tömege.Az oldalsó lapokból nincs méret mindegyik 1kg.

Itt van az amiknál használt betétek tömegei és méretei:

SAPI:
Extra Small - 1.27 kg 184 x 292 mm
Small - 1.59 kg 222 x 298 mm
Medium - 1.82 kg 241 x 318 mm
Large - 2.09 kg 260 x 337 mm
Extra Large 2.40 kg 280 x 356 mm

ESAPI:
Extra Small - 1.70 kg 184 x 292 mm
Small - 2.08 kg 222 x 298 mm
Medium - 2.50 kg 241 x 318 mm
Large - 2.85 kg 260 x 337 mm
Extra Large - 3.25 kg 280 x 356 mm

Side plate:
1 kg 150 x 200 mm

dudi01 2015.12.13. 17:32:13

A SAPI az LvL III védelmi szintű az ESAPI pedig LvL IV védelmi szintű.a gyakorlatban ez azt jelenti,hogy az ESAPI-hoz nem kell softarmour.

recon71 2015.12.13. 18:06:36

@dudi01: Akkor hogy jönnek ki azok a súlyadatok amiket megadnak az oldalvédelemnek,amiket fent bemásoltam?
Akkor,hogy lehet az átlag katonák védőmellényeihez képest könnyebb KDH mellény is 10,4kg?
De emlékeztetlek,hogy oldalvédelmenként 1-1 kg is 4 töltött M16 tár súlya! Vagyis plusz 120 töltény tárastól!

dudi01 2015.12.13. 19:30:05

@gyula0910:

"Akkor hogy jönnek ki azok a súlyadatok amiket megadnak az oldalvédelemnek,amiket fent bemásoltam?
Akkor,hogy lehet az átlag katonák védőmellényeihez képest könnyebb KDH mellény is 10,4kg?"

Ezt nem értem.

dudi01 2015.12.13. 19:36:27

Cserébe meghalsz ha oldalba lőnek.Az oldalról jövő találatok sokkal nagyobb eséllyel végződnek halállal mert a lövedék nagyobb utat tesz meg a szervezetben és általában a páros szervek közül mind a kettőt tönkre érik...Nem véletlen találták ki őket és nem is véletlenül hordatják a katonákkal!

recon71 2015.12.13. 21:21:40

@dudi01: Hát így pl.:

"A soft armor réteggel 2.7 kg , közepes (medium) méretű hard armor, kevlár betétekkel 6.7 és ha az oldalsó kiegészítő védelem is felkerül 11.7 kg"

Ezek alapján az oldalvédelemnek összesen 5 kg-nak kell lennie.

recon71 2015.12.13. 21:28:40

@dudi01: Azt tényleg lehet mérni,hogy hány ember életét mentette meg az oldalvédelem,mert látszik a találat rajtuk.
De azt viszont nem lehet mérni,hogy hány ember életét oltották ki azzal,hogy plusz terhelést róttak a katonákra,amitől fáradtabbak,lassúbbak,figyelmetlenebbek,hibázósabbak,sérülékenyebbek lettek. De azt sem,hogy mennyit mentett meg volna az a plusz lőszer vagy bármi,amit helyette vihettek volna. Lehet,hogy többet,mert ha nem így volna,akkor az SF sem hagyná otthon,sőt,főleg ők használnák a leginkább őket. De az izraeliek mellényeknél alapból senkinél sincsenek és az új mellényeiket nézve,a jövőben sem terveznek használni oldalvédelmet.

recon71 2015.12.14. 05:42:30

@dudi01: Próbáltam én is adatokat keresni,de csak az SPC-hez találtam és annál én is 1 kg-os oldalpanel súlyt írtak. Viszont ilyet is írtak hozzá: "19.5cm(Length)*17.5cm(Width)*2cm(Thickness)" Ezek szerint nem csak 150x200-as méretben készülnek,vagy valamelyik adat rossz.
Sajna arra nem találtam semmit,hogy mekkora a súlya a cummerbund-jának,de a méretéből ítélve az sem csak 1-2 dkg.

Ha a cummerbund súlyát nem számoljuk,akkor is 2 kg és az is 4 töltött M16 tárat jelent,ami 120 db lőszer betárazva. 1 túlterhelt katonánál már 2 kg is nagyon sokat jelent.

dudi01 2015.12.14. 17:56:51

1kg egy side plate.

recon71 2015.12.14. 21:23:23

@dudi01: Biztos,hogy mindegyik? Pl. az oroszoké és az angoloké is?

Ha csak 1 kg az amik 1 oldal panelja,az akkor is összesen 4 töltött M16 tár súlya,vagy 2 liter víz súlya! Ennyivel többet vihetnének helyettük.

dudi01 2015.12.14. 21:48:34

@gyula0910:

Az amcsi 1kg arról beszélek miután te is amcsi mellényről beszélsz.2 liter víz nehezebb mert azt valamibe rakni is kell ha már nagyon számolunk.

recon71 2015.12.14. 22:10:09

@dudi01: Igaz,én is az ami mellényeket hoztam fel példának,de csak azért,mert csak ezekről találtam adatokat.

A panelt nem rakod semmibe,ha már nagyon számolunk? :D

dudi01 2015.12.15. 17:50:47

@gyula0910:

az hozzátartozik a mellény saját tömegéhez.
Én sem ismerem más országokban rendszeresített platek tömegét.Viszont az meglepett,hogy az orosz rohamsisak azonos védelem és nagyobb méret mellett könnyebb mint az ACH

recon71 2015.12.15. 21:18:02

@dudi01: És az oldalpanel nincs bent valami tokban? Ha a panelt nem használod,akkor nem veszed le a tokját is? Tehát akkor nem nyersz azzal is súlyt?
De lemérted már mekkora a súlya 1 két literes üres PET palacknak?

dudi01 2015.12.15. 21:56:51

@gyula0910:

Régen volt ez a tokos hülyeség amikor bejöttek a side platek(nem is volt kényelmes).Ma már nincs külön tokjuk az új mellényeken hanem ugyan úgy mint az első vagy a hátsó lapoknak a mellénybe van integrálva a helyük lásd KDH TAC 1.

recon71 2015.12.15. 22:09:16

@dudi01: Az SPC-n tokjuk volt. A KDH-n is tokban van.
Még az újabb ISPC-n is levehető tokban van belül.

De most komolyan,1 üres PET palack súlyán vagy a oldalpanel alig mérhető súlyán vitatkozunk? :D

recon71 2015.12.15. 22:14:33

@dudi01: Javítok! "De most komolyan,1 üres PET palack súlyán vagy a oldalpanel tok alig mérhető súlyán vitatkozunk?" A tok először kimaradt.


süti beállítások módosítása