Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Alice Large Pack

2015.03.24. 09:35 :: Combat Gear Admin

img_9037.jpgA Large Alice Pack egy olyan igazi örökzöld, amely az 1980-as évekbeli megszületése óta képtelen kikopni, és noha hivatalosan már nem képezi részét az amerikai fegyveres erők tagjainak felszerelésének részét, mégis mind külszolgálaton, mind otthoni gyakorlatokon felbukkan.

img_9035.jpgAz LC-2-es rendszerben ez volt a legnagyobb zsák a maga 68 literes térfogatával, az egyel kisebb 38 literes medium pack, és a legkisebb a málha övre szánt vese zsák volt.

img_9034.jpgA 68 liter csak a belső térfogata, de kívülre két literes kulacsot, gyalogsági ásót, vagy a málharendszer egyéb zsebeit lehet rögzíteni, nem beszélve arról, hogy igény szerint akár a hálózsák és a fektető anyagnak is van helye.

img_9038.jpgOldalt két-két vízszintes málharögzítési pont a zsebek rögzítésére, a két literes kulacsnál egyébként a vállhevedert ajánlott a zsákon körbe vezetni, különben elég instabil, míg a két függőleges pedig az ejtőernyőre való rögzítésre szolgál.

img_9039.jpgA külső zsebek fölött három darab függőleges patentos zseb található,amibe összesen hat darab tartalék tárat lehet bemálházni. Ez egy amolyan beépített „bandoleer”.

img_9040.jpgA zsák szája összehúzható, viszont nincs benne esővédő réteg. A zsák anyaga 420D nylon, ami egy darabig esőálló de idővel átázik, de nem tudja annyira megszívni magát.

img_9041.jpgA kívül található középső zseb nagyobb mint a két külső. Kényelmesen elfér benne egy MRE zacskó, vagy sátorlap, viszont egyáltalán nem könnyű hozzáférni.

img_9056.jpgA két külső zseb szája megköthető, és kisebb is mint a középső. Az általános egy literes kulacs kényelmesen elfér benne. A patent viszont a heveder rövidsége miatt nehezen nyitható, és az eldolgozatlanság miatt kellemetlenül tudja vágni az ember kezét.

img_9044.jpgAlul két darab rögzítési pont található a fektető anyag számára, amit külön pántokkal lehet rögzíteni. A zsákon végig futó két heveder alul le van varrva, tehát ezt nem lehet használni, illetve csak felül a hálózsák rögzítéséhez.

img_9045.jpgAz esőállóságot tovább növeli, hogy a felső rész alja gumírozott, persze ahogy látható a képen is az idő vasfoga nem kímélte. A másik megoldás a problémára pedig egy terepszínű esővédő huzat, amit kívülről lehet a zsákra ráhúzni.

img_9046.jpgAz esővédő réteg fölött egy tépőzáras belső zseb található, ahol a térkép is tárolható, persze miután egy fóliával vízhatlanná tettük. Ez a megoldás egyébként a későbbi Molle II-es zsákoknál is megmaradt.

img_9047.jpgBelül külön nyitott zseb található a rádió számára, amit egy pánt tart a helyén, az antennát és a kézibeszélőt pedig egyszerűen kilehet vezetni két oldalt.

img_9050.jpgA vállpántok egyszerűen rögzíthetőek a váz felső részén. Ezek egyébként már a megnövelt méretű pántok, ugyanis alapból kizárólag egy féle zöld pánttal gyártották, ami még a medium pack-nél elment, de itt elég kevés volt.

img_9052.jpgA megnövelt méretű pántok nekem annyira megtetszettek, hogy a Molle II-es patrol pack-re is felraktam őket. Noha elég egyszerűek, nagyban növelték a zsák komfortját, lévén majd kétszer olyan vastagok mint a korábbi.

img_9054.jpgAhogy látható ez egy külső vázas zsák. A zsákot magára a vázra kell ráhúzni, és oldalt 1-1 helyen lehet még pluszba rögzíteni. A váll pántokat a zsák feleső részén, és oldalt a derékpántok alatt lehet felrögzíteni. A nagyméretű derékpánt egyébként szintén későbbi fejlesztés, ugyanis a legelső az fele ilyen széles volt, és valamivel keményebb is. Rendkívül jól kitudta kezdeni az ember derekát.

img_9055.jpgBelső elválasztás nincs a zsákba, ezért megfelelő körültekintéssel kell pakolni. Viszont így használatkor mindig újra kell rendezni az egészet, ami nagy hátránya.

img_9053.jpgAz LC2-es zsák iszonyatosan egyszerű, nincs mit elrontani rajta és szinte elpusztíthatatlan. Kizárólag egy méret létezik belőle, szóval nem nehéz beállítani, bár aki túl alacsony vagy túl szélles vállú az szenvedhet, én nem tapasztaltam ilyet.

A rengeteg beszállító között akkora különbség nem volt, egyedül talán a nylon árnyalata változik, tehát vannak világosabb és sötétebb színű anyagból készült példányok.

A külső rögzítési pontoknak köszönhetően elég sok minden rámálházható, mondjuk nem a legstabilabban, és „jumpable”, a kemény földet érés pedig abszolút nem teszi tönkre.

Hátránya viszont pont az egyszerűségében rejlik, ugyanis a levarrt pántokat nehéz meghúzni és meglazítani, a külső zsebekhez nehéz hozzá férni, nincs elválasztó vagy kisebb rekeszek benne, és a pántok állítási lehetősége is elég csekély.

Létezik azonban egy tovább fejlesztett változata a MALICE, Modernised, ahol a kívül lévő üres helyekre plusz zsebek kerültek, és a patentok helyet csatokat használtak. A MALICE kizárólag a légierőnél került nagyobb számban rendszeresítésre, bár egy ideig a Force Recon-nál is látható volt.

De mindent összevetve én nagyon kedvelem ezt a zsákot, a hiányosságai ellenére, amiken azért túl lehet lépni, például a hiányzó rekeszek helyett tökéletesen lehet használni a tártartókat, vagy Molle-s zsebeket a külső felfüggesztési pontokon. A váz nyikorgását is meglehet szüntetni némi WD40-el. Egyedül a párnázás elhasználódását nem bírom benne.

Továbbá az LC-2 még napjainkban is nagyon népszerű, és a Molle-Ilbe-FILBE zsákok mellett rendszeresen lehet katonákon és tengerészgyalogoskon is látni. Nem beszélve arról, hogy a 10 éves példányok még mindig egyben lesznek, amikor az újabb műanyag csodák ripityára törve és szaggatva várják az újrahasznosításukat.



157 komment

Címkék: pack alice zsák lc2 od lc 2 rucksack mainpack OD

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr617299621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recon71 2015.03.30. 21:50:54

@apravetz:
6. Most komolyan,neked megoldhatatlan problémát okozna a vállpárnát átcserélni olyanra ami nem a védőmellény alá készült?
Nézd meg az ausztrálokét,az ő olyan vállpárnával használják ami kívül is tökéletes!

www.youtube.com/watch?v=N0OMZiJFigg

7. Attól még,hogy nem rendszeresített valami,de ugyan az az elrendezése,a súlyelosztása,a zseb kiosztása,még nem egyértelmű,hogy PLCE leszármazott?

8. intercepts.defensenews.com/wp-content/uploads/2012/11/156965880.jpg

Nézd meg az összes katonát,ugyan ilyen van mindenkin! Csodálkoznék,ha nem lenne rendszeresített. És a védőmellény alatt hordják,de nézd meg a zsebkiosztást,abból sem egyértelmű a PLCE leszármazás?

9. Egyértelmű,hogy kevesebb minden fér bele,mint 1 MLCS-be,Ephodba,TV mellénybe vagy hasonlóba,mert az első részt teljesen üresen hagyják. De ennek köszönhetően akadályoz a legkevésbé futásban,kúszásban,mászásban és mindenben. Ráadásul ennek köszönhetően lehet a védőmellény alá is venni és leginkább ezért is szorította háttérbe a többit. Tedd meg ezt mondjuk a DFLCS-vel!

joni firpo 2015.03.30. 22:05:13

@dudi01: Egyébként tényleg, hiszen a rövidítés feloldása Pesrsonal Load-Carrying Equipment, magyarul: személyi málhafelszerelés.

recon71 2015.03.30. 22:12:50

@apravetz:
10. Mivel,hogy csak most mutatták be,azt,hogy az újabb multicam ausztrál málha már rendszeresített e,vagy csak tervezik,ezt nem tudom,nem tudok angolul.
De nem tök egyértelmű,hogy ebben az irányban mennek tovább a fejlesztéssel?

11. Az én PLCE-mhez nincs eredeti vállpárnám,ezért többnyire 1 régi francia 4 pontos lett hozzá építve,akkor ettől már nem is PLCE leszármazott az enyém sem? Egyébként azzal a francia vállpárnával használom védőmellény alá is.

Sőt,van még anno felszerelés tesztekhez készült teljesen fekete színű szettem is,amiben minden csak a PLCE-hez hasonló. Ugyanaz az öv állíthatóság,bár csak 5 centis az öv. Teljesen más zárású és kialakítású MOLLE zsebek,4 pontos teljesen más vállszíjjak. De ettől még a hülye is látja,hogy tök egyértelmű,hogy 1 PLCE leszármazott. Ugyan úgy csak oldalról hátrafelé vannak a zsebek,általában ugyanolyan sorrendben,és ugyanúgy alul vannak hevederrel stabilizálva,mint az ősrégi PLCE-k is.

dudi01 2015.03.30. 23:16:40

@gyula0910:

Ez egy war belt vállpánttal,ezért közelebb áll a war beltekhez(mert,hogy az)mint a PLCE-hez!
Attól,hogy a indycar autó hasonlít a F1-es autóra még nem lesz F1-es autó.

recon71 2015.03.30. 23:35:03

@dudi01: Ez most komoly?
Ha jól értem,attól,hogy 1 PLCE málhaövre MOLLE párnázást húznak már nem is lehet valami PLCE leszármazott?

Akkor a MOLLE Smersh sem Smersh többé?
A MOLLE LBV sem LBV többé?
És így tovább.
Akkor milyen jogon hívják a MOLLE MLCS-ket MLCS-nek,hisz az sem volt régen MOLLE?

dudi01 2015.03.30. 23:48:28

@gyula0910:

A war belt az egy bármilyen szabványos málhaöv+MOLLE párnázás(eredetileg LC2 övhöz találták ki mert az amik ugye azt használnak).És a lényege nem az öv mint PLCE-n hanem a MOLLE"huzat"rajta hisz arra pakolod a zsebeket nem az övre és ez a lényegi különbség a war belt a PLCE és a Smersh közt.

dudi01 2015.03.30. 23:53:17

Még nagyon fontos különbség,hogy a PLCE és társai a fő málha addig a war belt csak egy kiegészítés.Ezért van az,hogy csak nagyon vékony párnázatlan vállheveder van hozzá ellenben a PLCE és társaival ahol komoly párnázott vállpántok vannak.Csak újabban divat párnázott vállpántokat használni a war belthez azért mert helytelenül fő málhaként használják modern MOLLE zsebekkel viszont így már önmagában kevés az öv kell egy komoly vállpánt is.

recon71 2015.03.30. 23:55:00

@dudi01: "A war belt az egy bármilyen szabványos málhaöv+MOLLE párnázás(eredetileg LC2 övhöz találták ki mert az amik ugye azt használnak"

Akkor most már pláne nem értem.
Ha az LC2-es öves megoldás is war belt,akkor a PLCE is az,hisz az is szabvány 5,5 cm-es öves és párnázás is van hozzá,akkor tehát az is war belt nem?

dudi01 2015.03.31. 00:02:28

@gyula0910:

A war belt a párnázott MOLLE huzattól war belt nem a benne lévő övtől,egy darab bálamadzagot is áthúzhatnál rajta akkor is war belt lenne.

recon71 2015.03.31. 00:03:20

@dudi01:
1. kérdés: Ha levesz a PLCE használó zsebeket a régi PLCE málhájáról,mert könnyít a terhelésen,mint sokszor meg is történt,attól kezdve az már nem PLCE málha a többé?

2. Ha valaki vékony vállhevedert használ hozzá,attól már nem lesz többé PLCE?
Az ausztrálok a védőmellény alá sem ilyen vékony vállhevedert használnak.

3. Nagyon is helyes a párnázott vállpánt a war belt-ekhez,ezzel sokkal több minden rögzíthető rajtuk.

4 Miért helytelen a war belt fő málhaként? Mert nem terheli a gerincet,egészségesebb és 1 jól összeállított sokkal kevésbé akadályoz?

recon71 2015.03.31. 00:11:40

@dudi01: De van benne PLCE öv is abban a MOLLE párnázásban!

Most komolyan,ha bármit MOLLE-sítva kihoznak úgy,hogy minden más tökéletesen a régi,attól kezdve az már nem lehet az új nnevében a régi nevéből? A MOLLE Smersh sem lehetne akkor Smersh nem?

dudi01 2015.03.31. 00:11:46

@gyula0910:

Mert nem arra való.Tudod óriási különbség van aközött,hogy valami mire jó meg aközött,hogy mire való.A csavarhúzóval is nagyon jól le tudsz szúrni valakit de ettől még nem arra való hanem csavarok ki és be csavarására.

recon71 2015.03.31. 00:39:39

@dudi01: Akkor ezek szerint tehát a MOLLE PLCE nem war belt,hiába van war belt alapon,mert eleve fő málhaszerelésnek készült.

Most komolyan te szerinted nem egyértelműen PLCE leszármazott mind a 2,csak azért mert már az alsó MOLLE?:

www.nicks-kit.co.uk/ekmps/shops/nickskit/images/mtp-plce-webbing-set-intermediate-1103-p.jpg

www.kitmonster.co.uk/images/mtp-plce-yoke.jpg

És ezt is PLCE-nek nevezik,pedig már nem is málhaöves:

www.ebay.co.uk/itm/PLCE-SAS-Para-Airborne-PEGASUS-Webbing-New-MULTICAM-MTP-/300577245284

recon71 2015.03.31. 04:12:00

@apravetz: @dudi01: Egyébként abban igazatok van,hogy úgy ahogy Afganisztánban újabban a legtöbbször hordják,vagyis csak 1-2 zsebbel már kevésbé hasonlít az eredeti PLCE-re,de az sem hasonlítana nagyon magára,ha szintén csak 1-2 zseb kerülne rá.
Ettől még tökéletesen végigkövethető,hogyan jutottak el a P58-tól a PLCE-n keresztül a mostani 2-3 és újabban már 4 soros MOLLE megoldásokig.
Ezeken is bármikor összeállíthatják a PLCE zsebelrendezést,ha újra az lesz az előnyös. Ezt sűrűbben látni is az ausztráloknál,a kisebb védőmellényük miatt.

apravetz 2015.03.31. 11:06:24

Ha PLCE Yoke-val használják az új MOLLE övet, PLCE módjára zsebezik fel és önállóan hordják, akkor nevezhetjük MOLLE-sított PLCE-nek. Ha a gyári, sima 2"-es hózentrógerral Mk. 4 Osprey alatt, akkor pedig war belt (1st line - azaz "első vonal" a felszerelés legfontosabb, mindig nálad lévő elemeinek, amiket akkor is hordasz, ha épp nem szükséges védőmellény, vagy ha harchelyzetből SERE helyzetbe kerülsz). Ezen a terminológiai skatulyán az sem változtat, ha némely brit (főleg lövész)katona túl is pakolja, akkor is war-belt marad, még ha egy öszvér megoldás is jön ki belőle.

recon71 2015.03.31. 21:26:28

@apravetz: Hol írtam én mást?
Hol írtam,hogy nem war belt-es megoldás a MOLLE PLCE leszármazottjuk?
Én csak azt állítom,hogy ez a megoldásuk is a PLCE egyenes továbbfejlesztésével alakult ki.

"1st line - azaz "első vonal" a felszerelés legfontosabb, mindig nálad lévő elemeinek, amiket akkor is hordasz, ha épp nem szükséges védőmellény, vagy ha harchelyzetből SERE helyzetbe kerülsz)"

Azért ez nem így van,mert sok angol,ausztrál,stb. egyáltalán nem hord war belt-et,vagy olyan dolgokat tesz rá,ami pont nem a leglényegesebb. Náluk ez nem valósul meg.

i.imgur.com/ywomx.jpg

apravetz 2015.04.01. 09:19:54

Nem, nem egyről beszélünk. Miattam nyugodtan maradjunk is ennyiben.

Unio 2015.04.14. 13:21:53

Jó kis cikk lett, már hiányoltam is ezt a veteránt :).

Lenne egy kérdésem:

Nemrég szereztem az első ALICE-omat L-es verzióba. Na most én nem vagyok nagy hátizsák szakértő, így nem is értek a javításukhoz.

Ez lenne a problémám:

www.kephost.com/image/FmXH

Nem vészes de azért nem szeretném, hogy továbbszakadjon. Milyen javítási módszereket ajánlotok? Varrjam össze cérnával, vagy rakjak rá valami más anyagból foltot, vagy netalán olvasszam meg?

dudi01 2015.04.14. 17:01:05

Elvarrod úgy int ahogy egy gomblyukat szoktak utána alul felül raksz rá egy foltot.

Unio 2015.04.14. 18:13:42

@dudi01: Értem, köszönöm a segítséget ;).

joni firpo 2015.04.15. 13:37:40

@Unio: Ha jól látom a heveder is fölfeslett? Én egy darabka goretex-anyagot tennék alá (azért azt, mert vékony, de erős és nem kell visszahajtani a széleit, mert nem fejtődik fel), azzal lefedném a szakadást és utána varrnám vissza a hevedert.

Unio 2015.04.16. 11:09:03

@joni firpo: Igen. most ahogy nézem eléggé necces lenne így visszavarrni. Van valahol feleslegbe gore anyagom, megnézem azzal. Kösz a helpet ;).

recon71 2015.10.05. 23:57:13

camillo: Mint ígértem,a mai túrára az ALICE hátizsákom vittem megint.
2 málhaszerelés típussal volt ma időm kipróbálni,az egyik 1 ALICE szerű,a másik a horvát. Mindkettőt tudom ajánlani hozzá,de mindkettőnek vannak azért negatívumai is.

Ha nagyon keveset akarsz költeni és belefér minden a málhamellény zsebeibe amit abba szánsz,akkor a horvát erre elég jó. Persze 1 kis méretű mellényt,mert 1 kicsit lehet nagyra állítani,de 1 túl nagyot kicsire,nem. Nekem katonaként 4 tár,3 db fél literes palack,1 gyakorló gránát fért a 6 tárzsebbe. És még van felül 2 kisebb zseb is:

www.kepfeltoltes.hu/151005/n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha több minden kell a mellénybe,akkor plusz málhaövet alápatentolva még sok minden rögzíthető. Érdekes módon a legjobban nekem ez az LBV összeállítás vált be,mint csővázzal,mint nélküle,mivel általában nem így fent rögzítik a kenyérzsákot:

www.kepfeltoltes.hu/151005/n_f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2015.10.05. 23:58:49

camillo: Az ALICE az előírás szerint összerakva tragédia,mint a klipszei,mint az állíthatósága,mint a tárzsebek akadályozása miatt. De,ha oldalra rakjuk a tárzsebeket,PLCE szerű könnyen állítható málhaövet és C klipszeket használunk hozzá,már jól szerepel. Ennél is érdekes módon a felülre is kötött kenyérzsák jött be. Ugyanis így zavart az előírás szerint felvett nagyon lelógó kenyérzsák:

www.kepfeltoltes.hu/151005/v_l__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Így a vállhevedereket a kenyérzsákhoz kötve kényelmesebbnek találtam,mint csővázzal,mint nélküle is használva a zsákot:

www.kepfeltoltes.hu/151005/n_f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/151005/n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2015.10.06. 00:17:53

camillo: Az LBV,TAC mellény szerű összeállítás,amihez hasonlót a horváttal is lehet,jobb abban,hogy könnyebbnek érezni ugyan azt a súlyt és minden kézre esik. Viszont azzal,hogy elöl pakolva van a mellkas,a kúszás,mászás,fegyver cipelés nem annyira kényelmes,mint az ALICE,1 PLCE-hez hasonlóan összeállítva.

recon71 2015.10.06. 21:48:04

camillo: Az utolsó 2 képet sikerült elcserélnem,mert még azokon is a horváttal van a képeken az ALICE zsák! Ezek a képek valók oda helyettük,ezeken van az ALICE málhaszereléssel a vázas és a váz nélküli zsák :

www.kepfeltoltes.hu/151005/v_f__5__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/151006/nv_f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

camilló 2015.10.07. 17:43:35

@gyula0910: Igazán leköteleztél! Nagyon köszönöm a képeket, és hogy megosztottad a tapasztalataid! Akarok venni horvát málhamellényt is így szerintem kipróbálom az általad ajánlottak mindegyikét. Még egyszer nagyon köszönöm! Ha más szerelésekkel mégy túrázni, én azoknak is szívesen olvasnám a leírását!

joni firpo 2015.10.07. 18:35:20

@camilló: Nem szeretnék senki dolgába belebeszélni, de szerintem málhamellénynek csak fegyveres szolgálatban van értelme, hiszen a leglényegesebb eleme a tárak, gránátok stb. málházása, egy könnyen kezelhető "alap harci felszerelés" létrehozása. Civil túrázáshoz én nem sok értelmét látom, "minimál túrafelszerelésnek" bőven megfelel egy öv, egy kulacs/tok és egy kenyérzsák. Persze ki lehet tömni a tárzsebeket 33 centes vizespalackokkal és lekváros buktával, de minek?

camilló 2015.10.07. 19:25:18

@joni firpo: Ahhoz kértem segítséget, hogy ha két napos túrára megyek és nem akarom vinni a nagy Alice zsákot akkor a kis zsák, lehet hogy kicsi. No és most a lényeg!:) Szeretném majd kipróbálni az airsoftot is és ha lehet az a fajta málha amit ott tudok használni, azt esetleg a túrázásnál is kiegészítőként tudjam viselni.:) Szóval nyilván a leírtak szerint arra jó amire mondod, de én "árukapcsolást" is szeretnék. Nekem ebben nincs tapasztalatom, mert amikor még én hurcoltam a fegyvert akkor vállbavágós "málhagyík" rongált. A színe ugye vagy zöld, vagy acélkék, de a lényegen nem változtatott. A túránál nekem arra is kell gondolnom, hogy nem csak a magam cuccát kell vinnem és bizony el kellhet egy kis kiegészítés. Ugyanakkor nem mindegy, ha már széles vállpánt "kényezteti a vállam, akkor hogy tudok még magamra pakolni pár kilót, hogy a lehető legkényelmesebb legyen. Gyulának az általam olvasottak alapján ebben nagy gyakorlata van, ezért vagyok hálás ha megosztja a tapasztalatát.

dudi01 2015.10.07. 20:25:08

48 órára elég a kisebb ALICE zsák.Turázni meg totálisan felesleges a málhamellény.

dudi01 2015.10.07. 20:31:44

A málhamellényt az hívta életre,hogy a katonának vannak ilyan dolgai amihez azonnal hozzá kell férnie(lőszer pl).
Egy civil turázónak(nem hegymászó csak túrázó)nincs olyan cucca amihez azonnal késedelem nélkül hozzá kell férnie,a víz is csak azért van elérhető helyen,hogy ne kelljen folyton levenni a zsákot a hátadról ha inni akarsz azaz csupán kényelmi szempont nem pedig szükség.

recon71 2015.10.07. 21:22:17

@joni firpo: Én viszont nagyon máshogy gondolom. 1 málhamellénynek rengeteg előnye van civil túrázóknál is. Ugyanis nem kell mindenért levenni a hátizsákot,mivel a málhamellény zsebeibe nagyon sok minden kézre pakolható. Pl. nem kell megállni,ha lámpa kell,kesztyű. Vizet,energiaitalt,csokit,tájékozódási eszközöket,szemüveget,stb. is tarthatunk benne kéznél. Menet közben a málhamellény zsebeiből akár meg is kajálhat az ember.
De korrigálhatjuk valamennyire ezekkel a hátizsák hátrahúzását is.
Egyébként civil túrázók,fotósok legkedvesebb málhamellénye a P83. De feketében lehet látni szerelőkön szerszámos mellényként is.

recon71 2015.10.07. 21:40:05

@dudi01: Veled sem értek egyet ebben. Szerintem meg ezeké a jövő! Most már egyre több gyártó gyárt ilyeneket. Nem is értem,hogy miért csak mostanában,hisz a szahara futók és egyebek már 10-20 éve használnak hasonlóakat. Nem tárakhoz és gránátokhoz méretezett zsebekkel,de ezek is málhamellények.

www.readyshop.ca/assets/images/6334-lakota-mesh-fishing-vest.jpg

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxMjAw/z/ulIAAOxyRhBSqjYe/$_1.JPG?set_id=880000500F

dudi01 2015.10.07. 22:36:38

A futó versenyez a Szaharában oda azért kell de egy civil turázónak nem oszt nem szoroz ha megáll egy percre.Ezen túlmenően a mellényben jobban leizzadsz mintha nem lenne,nehezebb mintha nem lenne,kényelmetlenebb mintha nem lenne,
a legideálisabb ha hátadon viszel mindent ez ugye mellénynél nem teljesül.
De ha még is lusta az ember akkor fogja magát és az övre rak egy zsebet amiben elfér a lámpa,tájoló/gps,mobil és meg is van oldva(egy ekkora zseb minimális méretű és tömegű így párnázott öv sem kell.

dudi01 2015.10.07. 22:39:03

Ezen kívül ott vannak a ruházat zsebei is amiben nyugodtan elfér pl a mobil vagy egy tájoló így ezeknek már nem kell hely abban a bizonyos zsebben.

dudi01 2015.10.07. 22:59:57

Melyik felét nem érted annak,hogy ők versenyzők nem csak elmentek egy hetvégére a Mátrába?
Józan paraszti ésszel fényképezőn vízen meg GPS-en kívül semmi nem kell amit nem ér rá kivenni a zsákból,nem harcolni vagy rohanni mész hanem sétálni egyet a természetben.

dudi01 2015.10.07. 23:03:39

Ezek a képeiden mind outdoor survival cuccok azaz TÚLÉLŐ mellények de nem túlélésről beszélünk hanem egy hétvégi kirándulásról.

recon71 2015.10.07. 23:18:47

@dudi01: "Melyik felét nem érted annak,hogy ők" nem mind versenyzők?
Miből gondolod,hogy mind versenyzők? Ezek szerinted ránézésre,alkatra,korra versenyzők?

i.ytimg.com/vi/ibtsUtCccoE/maxresdefault.jpg

farm9.staticflickr.com/8051/8122750877_6bc8437db5.jpg

image.rakuten.co.jp/canpanera/cabinet/03100838/img59510925.jpg

Én versenyző vagyok? A haverom aki szintén málhamellényekben túrázik,szintén versenyző? A többi ismerősöm,aki szintén használ valamilyen mellényféleséget,szintén versenyző?
Nem! Csak egyszerűen van annyi eszünk,hogy ha meg tudjuk oldani,akkor nem kell levennünk minden szarért a hátizsákunk.

recon71 2015.10.07. 23:27:02

@dudi01: Nekik mond meg,hogy hülyék!

translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=en&u=http://www.ribzwear.com/&prev=search

Velük vitatkozz,hogy ez mind felesleges! Én nekik adok igazat.
Ha szerinted jobb,ha kevésbé vagy egyensúlyban,ezért kényelmetlenebb a cuccod,és le kell venned a zsákod 1 csomószor feleslegesen,ahhoz csak gratulálni tudok neked!

apravetz 2015.10.08. 13:29:21

@dudi01: @gyula0910:

Túrázáshoz is jó a málhamellény. Ismerősök közül elég sokan hordanak megfelelő célzsebekkel felpakolt, "túrásított" málhamellényeket, málhafelszerelést. 1-2 napos túrára, ha nem kellenek nagy térfogatú és/vagy súlyú holmik praktikusabb, jobb súlyelosztású és végeredményben kényelmesebb, mint a zsák.
Modern katonai zsákok párnázott, molle-s derékpántjai felzsebezve egyébként elegendőek a gyakran szükséges apróságoknak, mint térkép, gps, tájoló, útközben rágcsálható ez-az, stb, stb.
Voltak itt fentebb jónak tűnő megoldások, mint a vállpántra integrált zsebek, de pl ez a chest-rig nem tűnt valami biztatónak: se stabilnak, se kényelmesnek 1-2 kg-nál több cuccal.
www.justtrails.com/wp-content/uploads/2013/07/Ribz.jpg

camilló 2015.10.08. 16:52:29

@gyula0910: Nem véletlenül kértem a tanácsod. Szerintem Te látod jól. Bizony vannak olyan apró dolgok, amik jó ha kézre esnek. A kiegyensúlyozottság pedig szerintem igen fontos. No és hangsúlyozom, hogy én ugye kettős hasznosításra gondoltam. Én a hadi minőséget mindig előnyben részesítem. Lehet nincs igazam, de én összekapcsoltam a hadi minőséget a tartóssággal, és a célszerűséggel.

recon71 2015.10.08. 21:30:05

@apravetz: Nagyon egyet értek! Én is pont ezért használok szívesebben málhamellényeket túrázáshoz is.

Egyet értek erre a chest rig-re tett megjegyzéseddel is. Bár nem nézne ki ennyire hülyén,ha be lennének állítva a hevederei,akkor nem lógna így. Itt azért valamivel jobban néz ki ugyanez a típus: photos4.meetupstatic.com/photos/event/5/d/e/0/event_105324032.jpeg

De nem vagyon híve az ilyen ömlesztett tárolásnak sem,sokkal jobb lenne több kisebb-nagyobb zseb. Nagyon el vannak maradva a katonai vonaltól ilyen téren. Sok katonai modell alkalmasabb erre a szerepre.

Szerintem a jövő a variálható zsebezésé ezeknél is. Csodálom,hogy még nem MOLLE mind.

recon71 2015.10.08. 21:42:48

@camilló: Neked is igazad van! Én is utálom,ha indokolatlanul le kell küszködnöm a zsákot és abban kell kutatnom valamiért,ha meg lehet azt is oldani,hogy az is kéznél legyen.

recon71 2015.10.08. 21:52:07

Ami most nekem beugrik,hogy jó ha ezekért nem kell minden alkalommal megállni,minden alkalommal levenni a zsákot,kutatni benne,aztán feltornázni újra a zsákot. Túrán lehet többször is szükség van rájuk hosszabb-rövidebb ideig: napszemüveg,védőszemüveg,szúnyogháló,kés,telefon,térkép,fényképező,távcső,nasi vagy kaja,víz,sapka,kesztyű,tájoló,poncsó.

Persze nálam sem mindig vannak ezek egyszerre mind,de olyan túrák is vannak,hogy mind kellhet.

recon71 2015.10.08. 21:59:14

@camilló: Az elmúlt 2 napban is a közepes ALICE zsákomban túráztam,csináltam képeket is,de jó lenne tudni,hogy mégis milyen irányban akarsz elindulni málhaszerelés terén?
Ma az ALICE,Smersh,P58,PLCE összeállítás megoldásait hasonlítottam össze a zsákkal. Hétfőn a 2008M-memmel az LBV,TAC megoldásokat tervezem.

recon71 2015.10.08. 22:10:13

@apravetz: Érdekességképp megemlítem,hogy egyre több katonai cucc van a civileken. A civileknél is divat a mindenféle tereptarka,ezért szerintem csak én szúrtam ki a múltkor 1 bevásárlóközpontban a pénztárnál,hogy nem 1 ilyen tucatmellény,hanem eredeti horvát málhamellény van valakin. Abban tartotta a papírjait,telefonját,pénztárcáját. De 1 jól szituált vállalkozó elegáns fekete mellényéről,én is csak közvetlen közelről szúrtam ki,hogy az valójában 1 TAC mellény. Valószínűleg egyik sem tudta,hogy katonai cuccot visel és igazából egyik sem erre a szerepre készült.
2 angol (vagy német) tini együttest is lehetett látni régebben katonai egyen mellényekben. Az egyik csapaton OD angol málhamellény volt,a másik csapaton oldalzsebek nélküli fekete SADF mellény.
Ha nincsenek kitömve,mint katonáéknál,laposan,a civil mellények közt is elvegyülhetnek.

joni firpo 2015.10.09. 10:35:46

@gyula0910: Mindent meg lehet indokolni :-) Ha valaki be akarja bizonyítani, hogy egy katonai málhamellény alkalmas túrázásra, akkor be is tudja bizonyítani, hiszen végső soron tényleg alkalmas, csak éppen fölösleges. Minimális felszereléssel koslató extrém túrázóknak kell(het) sőt szükséges is, hiszen náluk tényleg számít, hogy minden kéznél legyen, a lehető legjobb súlyelosztással. Nem vagyok tapasztalt túrázó, a tavalyi évben mindössze két hosszabb távú túrán vettem részt, ahová minimális felszerelést kellett vinni (értsd: se hálózsák, se sátor, gyakorlatilag csak víz, egy kevés élelem stb.). Erre a célra egy warbelt kiválóan megfelelt, szvsz két ok miatt: a légzést sem akadályozta, illetve a hát szellőzését sem. A P83-ba vsz. ugyanúgy beleizzadtam volna, mint egy rendes hátizsákba, hiszen a hátat végig nylon fedi. Ugyanez igaz lehet az általad linkelt túramellények némelyikére is, egyszerűen túl sok testfelületet fednek. Jól szituált vállalkozó TAC-mellényben? Azért ez kicsit groteszk, nem?
Az airsoftozás más tészta, ott végül is hadsereget imitálsz, oda kell málhamellény, védőmellény, sisak, bármi.
Egyébként ebben sem hiszem, hogy okvetlenül konszenzus szükséges, vagy az egyik pártnak meg kellene győznie a másikat. Aki málhamellényben óhajt túrázni, tegye azt.
Ennel fontosabb lenne, hogy az ANH rendelkezzen végre egy hasznälható málhafelszereléssel. A "szükségből erényt" elv alapján leginkább még a Rabintex-mellények (gyakorlatilag warbelt az is) tűnnek használhatónak, a 2008M-ra elég sok a panasz.

apravetz 2015.10.09. 13:58:39

@joni firpo:

"Rabintex-mellények (gyakorlatilag warbelt az is)"

Hadd vitatkozzak! Nem az.
Talán inkább az "integrált málhafelszerelés" fejezné ki legjobban magyarul, hogy mi is az, mert - szerintem persze - se nem málha- vagy taktikai mellény, sem chest rig (Kazinczy vajh' hogy mondaná? Mellkas-szerelék? :) ) viszont fixre varrt célzsebekkel készült.
Tipizálást elősegítő war-belt szetáp pl:
s33.photobucket.com/user/OR_05Taco/media/WarBelt1.jpg.html

recon71 2015.10.09. 15:05:59

@joni firpo: Én azt mondom,hogy ha kényelmesebb,jobban lehet benn teljesíteni,sok mindent kézhez lehet pakolni,akkor bőven jobbak a málhaszerelések a túrázóknak. Az már más kérdés,hogy elöl melegebbek,de szerintem ez elenyésző hátrány a sok előny mellett.

Másrészt a warbelt is málhaszerelés elem,ezek szerint Te is hordasz ilyesmit túrázáshoz.

Emlékszel mit beszéltünk az ideális súly magasságról? minél magasabban van,annál kevésbé megterhelő benne a menet. Próbáld ki! 1 warbelten minden súly alacsony van,ezért sokkal fárasztóbb és lassúbb vagy benne.

Egyébként a P83 az egyik legszellősebb viselet,nem hiába Afrikában tervezték. Miért? Ha a csípőre leengedve viseled,az egész oldalad szabad. Olyankor lazább lehet a vállhevederzet,mivel nem azon van a súly és ezért alatta és a hát alatt is tud járni a levegő.
Ráadásul a felső tárzsebek és a felső hátzseb is elhúzódik a testtől,ráadásul még magasan is van.
rendszeresen vívódom,hogy melyik a kedvencem,a P83 vagy az Ephod A11,de ezért nem tudok dönteni. Az Ephod stabilabb,de sokkal melegebb is,mint a P83. Valamit valamiért.

recon71 2015.10.09. 15:37:47

@apravetz: A Rabintex warbelt felvetésre! Az izraelieknél tökéletesen végig lehet követni a málhaszerelések fejlődését. Először csak oldalt voltak tárzsebek 1 málhaövön,hátul kulacsok és középen 1 nagyobb zseb. Aztán a málhaöv első részt is telerakták tárzsebekkel. Innen már csak 1 lépés volt,hogy a különálló málhaövet elhagyják és ugyan ezt ez elrendezést rávarrják 1 szélesebb hevederre. Ezzel olcsóbbá,kényelmesebbé és sokkal stabilabbá is tették.

recon71 2015.10.09. 15:45:52

@joni firpo: Mik a panaszok a 2008M-re? Ezek minőségi panaszok? Vagy túl bonyolult az átlag katonának és nem tudják összeállítani? Főleg,hogy MOLLE.
Ha választanom kéne 1 Rabintex és 1 jó minőségű(!!!) 2008M között,én a 2008M-re szavaznék. A Rabintex túl alacsony rögzítésű. Tele rakott éles tárakkal,súllyal,akadályozza a láb mozgását.

Szerintem jobb megoldás lenne a 2008M feljavítása.

recon71 2015.10.09. 16:52:55

@joni firpo: Beugrott valami! Magasabb vagy nálam,lehet Te már nem tudod csípőre terhelve hordani a P83-adat,mert ennyit már nem lehet kiengedni a vállhevederen? Ebben az esetben nálad már nem érvényesül a szellősebbsége.
Viszont a kisebb hátzseb szélesség miatt a hát így is jobban szellőzik,mint 1 szélesebb hátizsák alatt.

SADF vest talán tűzoltókon?:
www.kepfeltoltes.hu/151009/135061630images_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

camilló 2015.10.09. 17:47:03

@gyula0910: Az Alice öv és szíj megvan. Nem tudom, milyen célzsebeket vegyek rá, ill. egy biztos a gyalásó tok. Valószínűnek tartom, hogy az M-16-os tártartóban az AK tárak nem férnek el, de túrázáshoz akkor is szeretnék rátenni. A többi zsebről fogalmam sincs. A PLCE Alap heveder (Yoke) és az öv szintén megvan. Várom a tanácsod, milyen kiegészítőket vegyek hozzá. Ehhez még hozzátartozik, hogy tervben van egy nagy Bergen zsák megvétele, de az ugye kompatibilis vele. Szóval minden lehet:) Az eddig felrakott képek is jók, szóval érdekel minden tapasztalat!

recon71 2015.10.09. 18:33:32

@camilló: Az M16 tártartóba 1 AK tár fér bele.

Ha ilyen cuccaid vannak,akkor tehát nekem is ebben az irányban kell gondolkodnom. Szóval nem SADF vest és hasonló málhamellényekben.

Ha a PLCE heveder és öv megvan,akkor érdemesebb azt felzsebezni,sokkal használhatóbb,jobban állítható,mint az ALICE öv.

Innen már több irányba is el lehet indulni,mivel ilyen málhaöv az alapja az ALICE,PLCE,P58,LBV,TAC,2008M,horvát és még sok más málhaszereléseknek is.

Most mennem kell,majd 9 után több időm lesz javasolni.

Elöljáróban,ha AK-hoz akarsz,a legolcsóbb 1 kicsi horvát málhamellény volna. Nagyon fontos,hogy kicsi legyen,hogy ne lötyögjön!

camilló 2015.10.09. 18:46:35

@gyula0910: Az olcsóság nem a leglényegesebb szempont. Inkább a praktikum, a használhatóság ami lényeges. Úgy sem egyszerre veszek meg mindent, hanem szépen sorjában. ha eddig kibírtam, ez után is kibírom még:) Szóval igyekszem az általad javasolt legjobbakat megvenni. Fáradozásod előre is köszönöm!

recon71 2015.10.09. 22:09:23

@camilló: Nem kell megköszönni! Így legalább volt értelme a sok év tesztelgetésnek,meg úgyis szeretek ilyesmivel foglalkozni. Mióta leszereltem és nem járok a Fejlesztéshez,csak elvesztegetett időnek tűnik.

De most rendesen feladtad a leckét! Ugyanis minden helyzetben tökéletes málhával még nem találkoztam. Mindnek van valami negatívuma,valamelyiknek több,valamelyiknek kevesebb. Úgyhogy nehéz egyértelműen megnevezni a legjobbat.

Eddig abból indultam ki,hogy az ALICE hátizsákodhoz akarsz málhát,ezért ebben az irányban indultam el. Ehhez az ideálisabbak azok amiket felsoroltam. Megpróbálom felvázolom a szerintem elérhetőbb jobb lehetőségeket és Te döntsd el,hogy mit választasz!

recon71 2015.10.10. 00:28:49

@camilló: Más kiegészítőid nincsenek még,mondjuk kulacs vagy ilyesmik? Akkor olyat ajánlanék ami azokhoz is jó.

Nem egyszerű kinevezni egyet,mindnél van előny és hátrány is a többihez képest,de a kedvenceim a teljesség igénye nélkül:
SADF vest,Ephod A11,TV7711,PLCE,Smersh,LBV.

Sajna teljesen tökéletes málhával még nem találkoztam,de szerintem más se,mert minden málhánál talál valaki negatívumot. De ezeknél vannak még a legkisebbek,még ezek a leghasználhatóbbak.

recon71 2015.10.10. 01:15:05

@camilló: Jó lenne tudni pár dolgot! Éles hadi súlyra is akarod pakolni? Mennyire akarod nyúzni,mennyire legyen erős? Azt szereted ha elöl is tele van zsebbel,vagy ha elöl teljesen szabad (PLCE,Smers)?

Egyébként nekem ez a csővázas ALICE zsák nem jött nagyon be. Nagyon jó ez a döntött derékra terhelés,de ugyan ezt elérni az izraeli megoldással is,ráadásul olcsóbban,hatékonyabban és jobban.

PLCE szerű összeállítás felett az ALICE csővázzal:

www.kepfeltoltes.hu/151010/1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ugyan úgy döntött a hátizsák,de itt ezen a 2008M verzión ez a kenyérzsáknak köszönhető,ráadásul több előnye is van:

www.kepfeltoltes.hu/150910/2_h_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha már a magyar 2008M,akkor most sokan fel fognak háborodni,de talán még abból lehetne a legegyszerűbben nagyon jót összehozni.

camilló 2015.10.10. 14:18:13

@gyula0910: Kulacsom, van kétfajta magyar és amerikaiból is szereztem be egyet.Orosz a gyalásóm. Nyilván soha nem lesz hadi súlyra rakva, de a lehetőségét szeretném azért meghagyni. Az is nyilvánvaló, hogy tökéletest nem lehet csinálni, mert sokszor ellentmondó igényeknek kellene megfelelni. Igazán előre nem szerencsés pakolni, csak túrázásnál, mert pont az a lényeg amiről ugye írtál, hogy kézre esik pár olyan apróság amiatt nem kell megállni. Airsoftnál gondolom kell hason hempizni, ezért nem a legjobb ha fekszem valamin. Írtál párszor a helyes súly elosztásról és szerintem túrázásnál ez a fő szempont, hogy egy esetlegesen nagyobb súlyt is megfelelően, ha tetszik ergonomikusan lehessen málházni. Csak nagy vonalakban van elképzelésem, gyakorlati tapasztalatom nincs, ezért is kértem a segítséget:)

recon71 2015.10.10. 16:24:17

@camilló: Le vagyok nyűgözve! Nagyon jól gondolkodsz,pláne,hogy azt írod,nincsenek tapasztalataid.

Viszont mindennek van hátulütője. Ha előre nem pakolsz az előnyei miatt,akkor az üres hely nem kihasználása miatt jóval kevesebb mindent pakolhatsz. Ha nehezebb hátizsákot is viszel,akkor ezek nem annyira ideálisak. Nagy hátsó súlynál előnyös,ha előre korrigál valami. Gyorsabb is vagy,ha elöl hátul van súly. De elölről tárat,gránátot előkapni is gyorsabb.,stb.. Szóval ezért nehéz kérdés ez.

Ezért az én kedvenceim azok,amik minél több helyzetre jók. Ha elöl is van zseb,azt nem muszáj meg is pakolni.

Pl. LBV szerű málhát is pakolhatsz csak oldalra,ha a málhaövére tárzsebet teszel és abba tárazol,miközben az első zsebeket üresen hagyod. Az SADF mellénynél meg eleve van annyi zseb,hogy ha elöl üresen hagyod,akkor is vannak táraid oldalt. Az Ephodoknál ugyanez a helyzet. De ezeknél valamennyire oldalra vagy előre is lehet húzatni az első részeket. Valakinél már ez elég.

Pl. az én kedvenceim ezek:
www.varusteleka.fi/pictures/8448a.jpg

www.kepfeltoltes.hu/150910/2_h_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/151010/b__4__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/150902/SDC10017_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/151010/2436030431_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha üresen hagyom az első zsebeket,akkor is lesz nálam mindenből elég.

recon71 2015.10.10. 16:41:00

@camilló: Amit tudok,hogy AK tárakhoz is szeretnél,van PLCE málhaöved és US kulacsod. Akkor az egyik legegyszerűbb verzió,hogy veszel 1 olcsó kis méretű horvát málhamellényt ezekhez. Aztán az már így is használható minden helyzetben és később bővítheted,ahogy akarod. A málhaövét MOLLE zsebekkel is akár. Később beszerezhetsz hozzá bármilyen kenyérzsákot,ha bejön a cucc,de a horvát felső részt is lecserélheted majd,ha gondolod. Szóval ezt 1 nagyon jó kiindulásnak gondolom.

A másik legegyszerűbb megoldás 1 utánzat SADF mellény beszerzése. Amin van annyi zseb,hogy bőven hagyhatsz üresen,valamint derékra terhelve és pörgős esetekhez fent is rögzítve is jó: www.youtube.com/watch?v=UM092SRFJlU

A horvátnál és az utánzat SADF-nél a hátrány,hogy nem a legerősebb anyagúak,de ettől függetlenül még katonák és én is használom őket. Az utánzat SADF mellényeimet rendszeresen 20 kg körül szoktam terhelni. Arra mindenképp nagyon jók,hogy Te is tapasztalatokat szerezz. Ha beválnak majd,akkor akár megveheted a drágább eredetijüket is.

Sajna a többi lehetőség nehezebben beszerezhető,vagy nem AK tárakhoz valók.

recon71 2015.10.10. 16:52:04

Ha bárkinek van valami jobb ötlete,akkor javasolhatna! Hátha csak nekem nem ugrik be valami jó vagy esetleg nem ismerem. Sajna én minden helyzetben 100% tökéletest nem tudok. Vagy nem megbízható minőségűek,vagy valami más nagy negatívumuk mindig van.

@joni firpo: Érdekesség! Villanyszerelő szerszámos mellénye,LBV ALICE tárzsebekkel:

www.varusteleka.com/pictures/2792c.jpg

camilló 2015.10.10. 18:10:29

@gyula0910: A brit stanag tárak zsebei kicsik az AK tárakhoz? A gyalásó toknak érdemes vennem Alice rendszerűt, vagy van olyan jó az eredeti is? Érdekel, hogy milyen kést javasolsz. Van AK bajonettem, Glock rohamkésem (eredeti nem turista), nem gyilokra kell, de ezekkel kicsit nehézkes kenyeret szelni:) Gondoltam valami normálisabb vadásztőrre. Idáig csak bicskát hordtam, de ha már lúd, legyen kövér!:)

recon71 2015.10.10. 22:23:25

Ugy remlik,hogy az eles 7,62-es AK tarbol 1 megy csak a PLCE tarzsebbe,de majd megnezem,ha el nem felejtem. De ha ilyen iranyban indulsz az is jo,ugyanis ezeket is meg lehet toldani majd valami felso LBV,TAC,Tarzan vagy haonloval,ha meggondolnad magad vagy csak azt is kiprobalnad. Viszont javaslok valamit,tegyel a PLCE ovre MOLLE AK tarzsebeket,en is ezt teszem,ha AK-hoz pakolok!

recon71 2015.10.10. 22:32:07

A kesekhez viszont nem ertek,ebben a tobbieket kerdezd inkabb! En most 1 tobb mint 30 eves vadaszkest hordok magamnal,esetleg 1 AK szuronyt. Eueket esetleg kenyer el. esre vagy vaddisznok ellen hasznalnam

recon71 2015.10.11. 04:31:43

@camilló: A gyalásóra nem reagáltam! Sajna ebben sem tudok segíteni,én mindig valamelyik nagy zsebbe teszem az egészet,mert magában túl sok helyet kiszorít. Ugyanarra a helyre 1 kenyérzsákba betéve még sok minden pakolható mellé.

recon71 2015.10.11. 22:22:34

@camilló: Hatalmas döbbenetemre kiderült,hogy 1db 7,62-es AK tár sem zárható be a PLCE zsebébe,míg az ALICE-éba 1 befér még,pedig azt hittem az a kisebb.

recon71 2015.10.11. 23:25:12

@camilló: Emlékeztem,hogy van valahol olyan képem amin látszik,hogy a PLCE szerű málhaövhöz MOLLE zsebeket használok én is. A legtöbbször ezt teszem.

www.kepfeltoltes.hu/151011/SN851654_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jobban fel is fekszenek és alul P58,PLCE szerűen összekötve még stabilabb is az egész.

recon71 2015.10.12. 00:48:28

Ha már ALICE cuccokról van szó,nem tudom tudja e mindenki,hogy az ALICE tárzsebeket és kulacsokat lehetett időnként a 90-es évek környékén ferdén és fektetve is rögzítve látni az LC2-es övön?

Fektetve: www.kepfeltoltes.hu/151012/SDC10020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ferdén: www.kepfeltoltes.hu/151012/1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sajnos az elmúlt évtizedek alatt sem sikerült biztosra megtudnom,hogy ezt,hogy oldották meg. Azt kizárnám,hogy ferdén vagy döntve voltak felvarrva a klipsz bújtatók,mint az osztrákoknál. Inkább arra gondolok -mivel az biztos,hogy az eredeti elcseszett ALICE klipszek helyett más klipszek is voltak ezekhez kaphatók-,hogy azokkal oldották ezt meg.

Egyik lehetséges megoldás,hogy ezekhez is voltak C klipsz szerűségek is,mivel azokkal meg lehet oldani ezt a döntött és fektetett rögzítést.

www.kepfeltoltes.hu/151012/SDC10025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/151012/2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.10.12. 09:50:30

@camilló: Én a Molle-ra esküszöm a gyalásó tokból. Lehet oldalra rakni ha sok helyet foglalna, vagy málhára is. Bár szerintem ott a legkényelmetlenebb, és nem tartozik az azonnal használandó holmik közé.

camilló 2015.10.12. 14:41:05

@gyula0910: Köszönöm a tanácsokat! Nekem a ferde elhelyezés valamiért szimpatikus. A "C" kapcsokat Te gyártottad, vagy lehet ilyet venni is? Amerikai kulaccsal még nem nagyon voltam sehol.Valamiért idegenkedem a műanyagtól. Szerinted jobb, mint egy alu? Azt már látom, hogy PLCE tárzsebet nem fogok venni:) Szóval mindenképpen hasznos tanácsokat adtál. Köszönöm, és ha van kedved én szívesen olvasok további málházási tanácsokat!

camilló 2015.10.12. 14:42:51

@Combat Gear Admin: Most hátul hordom, de eddig málha mellényt, övet nem használtam. Ideje lenne nekem is kicsit haladni a korral ezért is a segítségkérés! Neked is köszönöm a tanácsot!

recon71 2015.10.12. 21:47:37

@camilló: Nincs mit,legalább ötleteket adsz,hogy mikor miben túrázzak!

A ferde elhelyezés előnye,hogy könnyebb elővenni belőlük a dolgokat és oldalt valamivel előrébb tehetők anélkül,hogy útjába lennének a láb mozgásának.
A hátrányuk viszont,hogy kicsivel talán jobban ugrálnak.

A C klipszeket még én gyártottam a 90-es években,de csodálnám ha nem lehetne valahol venni is,legalábbis hasonlókat. Az ami felszereléseken néha látható az eredetitől eltérő klipszek is gyáriak az biztos. De,hogy hol adják,fogalmam sincs.
Sokkal egyszerűbb valami kidobott drótból hajtogatni 1-2 perc alatt meg van. Lereszelni a 2 végét simára,hogy ne kezdjen ki semmit és kész,ráadásul így ingyen van.

Hogy melyik kulacsnak több az előnye nem tudom. De az okosok úgy emlékszem azt írták itt a blogon,hogy a műanyag egészségesebb és jobb ízű is inni belőle.

recon71 2015.10.13. 01:28:35

@camilló: MOLLE AK tárzseb nem MOLLE málhaövön ALICE zsebekkel együtt:

www.kepfeltoltes.hu/151013/SDC10018_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt a gyenge láncszemek az ALICE zsebek,mivel azokat nem lehet stabillá tenni a P58,PLCE-nél megszokott alul összekötéssel,mivel nincs min átfűzni a stabilizáló hevedert.

Ezen a képen talán látszik,hogy azért nem ütöget a hátizsák alá kötött cucc,mert azt a málhaövön lévő zsebek eltolják,távol tartják a testtől:

www.kepfeltoltes.hu/151013/SDC10058_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

camilló 2015.10.13. 18:34:52

@gyula0910: Nehéz a hálózsákom az a goond. Van ugye a Levente, és van egy 3 szín terepmintás olyan külsővel, amit esőköpenynek is lehet használni. Ez utóbbi a könnyebb és kompressziós zsák nélkül is olyan méret, mint amilyen hord hevedert vettem. Tényleg kíváncsi vagyok hogy lehet ezt rendesen használni:) Mostanában nem volt időm túrázni,és lehet, hogy megrakott zsákkal másként viselkedik. Zsebek még nincsenek a málhaövekhez. Ezért is érdeklődöm, hogy milyet érdemes venni, mert nem vagyok kereskedő alkat így, ha rosszat veszek örökre a nyakamon marad:)

camilló 2015.10.13. 21:11:01

@gyula0910: A műanyagba nem lehet szénsavasat önteni, és bár ritkán iszok alkoholt, de talán azt sem szabad. Az alu kulacsnak egyesek szerint fém íze van, de én rendszeresen karbantartom így nem érzek semmi mellékízt.

recon71 2015.10.13. 21:51:14

@camilló: Ha ezt előbb olvasom,akkor az ALICE zsákom hozom el az ősrégi BW-s nagy és nehéz hálózsákomhoz a holnapi túrához és kipróbálhattam volna ezt is,de már késő. De ha teszel valamilyen zsebeket 1 málhaövre hátra a zsák alá,mint az utolsó képemen,akkor azok meggátolják,hogy ütögessen.

A zsebekben is inkább a többieket kérdezd,ők jobban tudják,hogy mely gyártmányok a megbízhatóak és jók! egyébként igazad van,én is 1 vagyont fizettem már ki mindenféle szarra,jobb,ha az ember megkérdi az ehhez jobban értőket.

Én csak vizet viszek a kulacsaimban,nekem erre tökéletesek,de mintha rájuk is lenne írva,legalábbis valamimen olvasható volt,hogy mit nem javasolt bennük tartani. Ha más kéne,arra jók a civil műanyag palackok. A fél literesek általában pont jók a tárzsebekbe. Katonáéknál mintha ezek ki is szorítanák a kulacsokat:

discovermilitary.com/wp-content/uploads/2012/11/NAvy_SEALS_2.jpg

Javaslom,Te ne a combzsebbe tedd az ilyeneket,hanem úgy,mint a jobb oldali katona,valamilyen felszerelés elem zsebbe!

recon71 2015.10.14. 23:09:12

@joni firpo: Ha már P83-ban túráztam,beugrott,hogy lefényképezem mitől is kevésbé meleg a legtöbb málhához képest! Ha megfigyeled látszik,hogy ha a vállheveder lazára van engedve,akkor a felső tárzsebes részek és a hát rész "eldől" a testtől,ezáltal alattuk átjárhat a levegő. Elöl a tárzsebnél ez jobban látszik:

www.kepfeltoltes.hu/151014/SDC10019_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2015.11.11. 23:48:24

@camilló: Végre ki tudtam próbálni amire kíváncsi voltál,az ALICE zsákot alulra rakott nagyobb méretű nehezebb hálózsákkal! Azért is kellett várni ennyit,mert most a melegebb napoknak köszönhetően kicsivel kevesebb mindent volt muszáj pakolni és így végre be tudtam férni a közepes ALICE zsákomba is (nagy nehezen).

www.kepfeltoltes.hu/151111/SDC10029_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Igaz amit írtál,hogy zavaró,hogy minden lépénél fenéken csap,de ezt nagyon könnyű orvosolni 1 málhaövre rakott zsebbel,ami útjába áll a hálózsáknak,én a kulacsaimat tettem 1 kicsit hátra és már ez elég volt.

Nem volt semmi gondom ezzel az alulra rakott nagyobb méretű BW hálózsákkal,de az tény,hogy fárasztóbb lent,mintha feljebb lett volna,mivel ekkora súly már minél feljebb rakva lenne ideális. Hazaúton már nem alulra raktam és jobb is volt.

camilló 2015.11.12. 17:09:15

@gyula0910: Köszönöm a szívességed! Én mindig felülre raktam idáig a hálózsákot. Persze nem a Leventét, hanem csak egy sima egyszerű hálózsákot, aminek a súlya jelentéktelen. Úgy nem volt gond, de az is igaz, hogy az nem Alice zsák volt, hanem külső keretes túrazsák. Ez a zsák simán van 35 éves:) No, szóval még egyszer köszönöm!
A PLCE rendszer mellett döntöttem, ami a málhamellényt illeti. Apránként megveszek mindent hozzá. Nagyon érdekel, milyen az Alice rendszer, mert már abból is az alap megvan. Elképzelhetőek olyan helyzetek, hogy az egyik jobb mint a másik? Még jó, hogy nem vagyok katona, így lehetőségem van arra, hogy különféle málha rendszereket tartsak "rendszerben"!:) A kellő tapasztalat ami hiányzik, ezért hálás vagyok a segítségedért! Kicsit off! (no ezt a kifejezést is itt láttam először.) Sikerült-e megfelelő hálózsákot venned?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.11.12. 20:25:54

@camilló: Attól függ mik a szempontok. Teljesen mezei kincstári kivitelben a PLCE jobb, párnázottabb, több és nagyobb zsebbel, jobb rögzítéssel. Az LC2 viszont sokkal egyszerűbb, kisebb helyet foglal, a zsebek viszont jóval kisebbek. A feljavított változat simán hozza a PLCE szintet, csak az már nem LC2, mert a javítás alatt derék és vállpárnázást értek.

Persze tényleg attól függ mennyire akarjuk karácsonyfásítani. Az LC2 egyszerűsége és kisebb mérete nagyon sok olyan helyzetbe előnyösebb és kényelmesebb, amivel mezei túrázás során az ember fia nem találkozik. Például ha őrséget kell adni, és emiatt szét kell szedni.

recon71 2015.11.12. 21:37:12

@Combat Gear Admin: Milyen a feljavított LC2,van róla valami kép? Én is ismerek egypár feljavítás próbálkozást,de azok mind siralmas eredményűek.

Miért kéne szétszedni a málhaszerelést őrséghez?

recon71 2015.11.12. 21:43:12

@camilló: @Combat Gear Admin: Én 1 valamiben tartom jobbnak az LC2 rendszerét,a nagy kenyérzsák miatt hátul,minden másban siralmasabbnak a PLCE-hez képest.

A PLCE málhaöve még akár futás közben is állítható,míg az LC2 felzsebezett málhaövét még levéve is 1 küszködésekkel teli tragédia. Ráadásul az az öv a fém állításra szoruló akármijeivel,valamint a zsebek gyári klipszei szép kis sebeket is képesek összehozni. De az egész sokkal ugrálósabb,csapkodósabb,mint a PLCE.

recon71 2015.11.12. 22:21:03

@camilló: De nagyon jó ötlet a 2 vegyítése,én is sokszor ezt teszem,de pl. az SAS is alkalmazza.

Ha hátulra a PLCE középső zseb helyett ALICE kenyérzsákot teszel,akkor nagyon hasonlót kapsz,mint az ausztrálok egyik verziója,de ilyenkor számíts rá,hogy előrébb tolódnak a tárzsebek és ez akadályozhat a mozgásban,ha túl vékony vagy. Egyébként ők a kulacsok terén is az ami verzióhoz hasonlót használnak: www.diggerhistory.info/images/equipment/webbing.jpg

Ha pedig egyszerűen egyszerűen a hátsó 3 zsebet cseréled le 1 ALICE kenyérzsákra,akkor pedig a Smersh egyik elrendezését kapod: rusmil.files.wordpress.com/2009/10/imgp0877.jpg

recon71 2015.11.12. 23:17:02

@camilló: A PLCE-ALICE zseb vegyítés egyik verziója nálam: www.kepfeltoltes.hu/151010/1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

De az ALICE zsebeket is sokat használom PLCE szerű könnyen állítható övvel és C hurkosra cserélt zseb klipszekkel. Így a hibái nagy része orvosolható. Csak kb. 1,5 kg-ig pakolva a tárzsebek sem ugrálnak annyira: www.kepfeltoltes.hu/151006/nv_f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hálózsák terén még nem sikerült döntenem. Nehéz,mert mindenki mást mond. Mindenki óva int a használtaktól,de a befutónak már 1 ideje 1 Carinthiás összeállítás tűnik.
Egyébként visszajött a képbe az állítólag német gyártású GI modulár belső is,mert annyira győzködnek,hogy tudja ami hozzá van írva.
Ez pedig a harmadik ami még képben van: www.nomadsport.eu/termek-73837/coleman-silverton-350-halozsak/
Nagyon olcsó,nagyon új,nagyon jó a -8 komfortja. Ezt vajon tényleg tudja ennyiért? Ha ezt tudja,akkor azt vajon évekig is tudja majd? Szóval nem egyszerű.

recon71 2015.11.13. 04:18:09

@camilló: Egyébként sikerült teljesen félreértselek. :D Azt hittem arra vagy kíváncsi,hogy hogyan lehet a nehezebb és nagyobb hálózsákodat málházni az ALICE zsákoddal.

camilló 2015.11.13. 17:10:25

@gyula0910: Nem értettél félre, pontosan erre voltam kíváncsi. Írtam, hogy én eddig felül hordtam, de az egy könnyű turista zsák volt, egy turista keretes hátizsákon. Mivel az én terveimben is szerepel téli kint alvás, ezért kértem a tanácsot. Amit kipróbáltam hordmódot, az ugye nem tetszett, pedig direkt ezért vettem az állítólag hálózsák hevedert. Azt hittem van valami gyári hordmód, amikor nem libeg "áll, mint Katiban a gyerek".

recon71 2015.11.13. 22:01:18

@camilló: A libegés alatt azt érted,hogy fenéken csapkod minden lépésnél? Ha igen,akkor arra írtam a tök egyszerű megoldást,hogy hordjál valami zsebet közted és a hálózsák között! az amik is ezt teszik és az angolok is. Az ALICE-nél a kulacsok vagy a kenyérzsák áll az útjában a fenéken csapkodásnak,a PLCE-nél pedig a 3 hátsó zseb.

www.kepfeltoltes.hu/151113/SDC10058_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Már stabil,ha valami 1 irányba eltolja és nem engedi lengeni,ezen a képen pl.minimum a kulacsok tolják el a testemtől.

Mindenesetre nagyobb súlyú holmi előnyösebb,ha feljebb van. Ha belefér a zsákba vagy fölé és ott sem akadályoz,akkor inkább oda tedd!

recon71 2015.12.02. 23:45:59

@camilló: 1 javaslat! Sokan nem tudják,de ha úgy akarsz használni nagy hátizsákot a PLCE-vel együtt,hogy be akarod csatolni a derékhevederét is,akkor a PLCE tárzsebét és a következő zsebet csúsztasd előre és húzd magasabbra,akkor alájuk fog férni a hátizsák derékhevedere is,akár a nagy párnás változatok is: www.kepfeltoltes.hu/151202/SDC10066_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez az ALICE-nél is alkalmazható.

recon71 2016.01.06. 00:12:44

Valaki kíváncsi volt az ALICE zsák málházására hálózsákkal! A Natick oldalán ilyen képek vannak fent a kezdetekből:

www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:df65w551m

www.digitalcommonwealth.org/search/commonwealth:q237j114f

Vazul80 2016.04.16. 09:45:29

Érdekes módon mostanában kezd elterjedni a túrazsák piacon egy olyan típus ami ennek az alice rendszernek az elméletére épül.
Mégpedig oly módon, hogy a keret egy a zsákon kívül ívesen hajlítva kvázi a hát formáját követve található és nem belül a szivacsbetéthez rejtve mint pl a bergen-nél így egy olyan hát-rendszer sikerül megalkotni modern anyagokkal amibe nem izzadsz bele. mikor megláttam az egyik ilyent rögvest az

recon71 2016.04.17. 05:57:53

@Vazul80: Nem csak a civileknél terjed ez a megoldás,nézd meg pl. a Bajtársak a harcmezőnt,hányszor tűnik fel valaki hátán! De nem a hát szellőzése a fő előnye,bár az is kétségtelenül fontos,hanem inkább az,hogy a derékre is átterheli súlyt.

Vazul80 2016.04.23. 18:42:23

@gyula0910: Láttam az ominózus sorozatot, de tudtommal aktuális részben Malice zsák van vagyis az Alice modernizál verzája amit egy amcsi cég gyárt vagy gyártat SF csapatok kívánsága miatt.
Amúgy a napokban halásztam elő a saját alice zsákomat és módoltam rajta ezt-azt. Mostanában egy osztrák hegyivadász zsákot használok, felépítésre olyan mint a brit bergen csak nem olyan hatalmas, kb 50l körüli.

recon71 2016.04.24. 06:16:18

@Vazul80: Már nem emlékszem biztosan,hogy melyik típusok láthatók konkrétan,de nem is az a lényeg,hanem az,hogy sokan az ősrégi -a háttal szöget bezáró- fém vázas megoldást használják a rendszeresített helyett.
Egyébként ez talán minden hátizsákkal megoldható fém váz nélkül is. Az izraeliek már a 80-as évek elején rengeteget voltak láthatók ezt alkalmazni.

indafoto.hu/gyula0910/image/24007930-4f2e68ea/user

így jobban látható a titka,hogy a csőváz helyett a málha vagy védőmellény derekán hátul nem ürítik ki,hanem inkább megpakolják a zsebeket és azok tartják távol a zsák alját a háttól,és így azok terhelik a súly 1 részét a derékra:

indafoto.hu/gyula0910/image/24007932-4e73cbd1/user


süti beállítások módosítása