Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) lbt (6) LBT (3) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

KZS

2015.01.15. 14:14 :: Combat Gear Admin

100_8644.JPGEzt a darabot először 1975-ben kezdték a Vörös Hadseregnél alkalmazni a felderítő és légideszant egységek, később pedig általánosan elterjedt. A mintázata szolnyecsnye zajcsiki, jelentése napsugár. Maga az anyaga pamut, laza és háló szerű.

100_8645.JPGElsősorban a gyakorló ruházat fölé szánták, a bőkialakítása lehetővé teszi, hogy akár bakancs levétele nélkül is fel lehessen venni. Nem örök időkre tervezték, olcsó volt, egyszerű és eldobható.

100_8646.JPGA nadrág része elsőre pizsamára emlékeztet, gumis derék és lábszár szűkítéssel, két oldalán zseb hasítékkal, hogy legyen bejárat az alatta viselt gyakorló zsebébe. A nadrág elején deréknál bevarrt címke elsődleges fontosságú adatokat tartalmaz, például ez esetben, hogy 2-es méretű.

A felső, itt valamivel fakóbb mint lennie kéne, szintén bő szabású és gombokkal záródik. A kapucni kifejezetten nagy, sisakkal való viselésre tervezték.

A kapucni szűkítéséről fehér szalag gondoskodik, pont ugyanolyan, mint amit az orosz gyártmányú 43M lőszeres konzervben is találsz, csak ez itt hosszabb.

100_8647.JPGAz ujjakon található gombakasztó alkar magasságban, az ujjak végén gomb, ha a harcos fel szeretné tűrni és ott is akarja, hogy maradjon. Elől a címke itt is ugyanazokat az információkat tartalmazza, mint az alsónál, ez is 2-es méretű.

100_8649.JPGFelhasználói tapasztalat, hogy bár tetszetős darab, nem bírja jól a sűrű aljnövényzetet, semmiképpen se ajánlom akácosba és a víztől se óv meg.

Szöveg: Légionnaire

Fotó: T. Lannister



178 komment

Címkék: orosz russian kzs

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr857076573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barnigear 2015.02.06. 20:45:06

@joni firpo:
Persze, de nem ezért linkeltem, hanem mert végre megtaláltam. Én azokban a képekben azt látom, hogy valószínűleg -épp azon elgondolkodva amit te is írtál- ezeknek a teszteknek a kapcsán kezdték más összefüggésekben látni a dolgokat; mivel az egyedileg festett hely-specifikus álcák már akkor sem számítottak újdonságnak.
---
Ha már UCP, a felhasználók elég ügyesen megoldották az UCP nagy problémáját:
s302.photobucket.com/user/crownvic1983/media/ACU%20mods/PrettyGoodExample.jpg.html

www.ar15.com/media/mediaFiles/9181/67566.JPG

recon71 2015.02.06. 21:29:59

@joni firpo: Tökéletesen igazad van,teljesen egyetértek!
Nem is az volt a szándékom,hogy leszóljam az "íróasztali" embereket,szerintem is az volna az ideális,ha a gyakorlatban tapasztaltabbakkal összedolgoznának.
Csak egyszerűen az tud piszkosul bosszantani,ha 1 "íróasztali" ember a magasabb végzettsége miatt úgy érzi,hogy mindenkinél többet tud,mindenki hülye hozzá képest. Nem kéne azt elfelejteni,hogy azokat az éveket míg ő az iskolapadban töltötte és most az íróasztala mögött,addig azt a sok évet a másik ember -mondjuk 1 katona- a terepen tölti és neki tényleges gyakorlati tapasztalatai is vannak.
A Bocinál,a 95M-nél és az összes többi szarnál mindenkit lehülyéztek aki reklamálni mert,pedig rengetegen voltak -legyenek azok akármilyen tapasztalt katonák is- mert nekik senki se magyarázza meg,hogy nem jó amit csinálnak,mert ők a szakemberek,mert nekik magas végzettséget bizonyító papírjaik is vannak! De azt elfelejtik,hogy a civil ruhaipari magas végzettség,nagyon más,mint ami a katonáknak kéne.

Szóval a lényeg,hogy együtt kéne dolgozni a 2 félnek,és nem lenézni a másikat!

Egyébként a Fejlesztésnél is volt 2 ember aki együtt akart dolgozni. 1 alezredes meg is mondta,hogy nagy szükségük van terepen tapasztaltakra. De sajna ezeket az embereket nagyon hamar áthelyezték máshova.

recon71 2015.02.06. 21:38:23

@joni firpo: Korábban kérdezted,hogy "hogy a 30-as évek szakemberei miért pont a felderítési távolságból indultak ki"?

Minél nagyobb távolságra van valami,annál nagyobb foltokat érdemes csak használni,mivel a túl kicsik vagy nem is láthatók meg,vagy gyenge hatásfokúak lesznek.

recon71 2015.02.06. 21:51:09

@Barnigear: Félek megkérdezni,hátha ebből is arrogáns reakció lesz normális válasz helyett,de azért megteszem.
Az UCP problémáját,hogy oldották meg,mert így a képek alapján nekem nem egyértelmű?

Az első képen olyan az alsó,mint az enyém amikor már koszosabb,és az tény,hogy akkor kevésbé "világít".

A másik képen viszont azt nem tudom eldönteni,hogy az UCP zsebeket nagyon elkoszolódva berakták vegyesen zöldben domináló felszerelés elemek közé,ahogy már én is javasoltam korábban,mert nekem is nagyon jól bevált,vagy az a zöldes is UCP csak befestve?

Barnigear 2015.02.06. 22:21:35

@gyula0910:
Be van festve mindegyik, kivéve amelyiken látszik hogy nem.

Tom Sinner 2015.02.07. 17:25:36

@estván: Soha nem értettem, hogyan létezhetnek boci mintás kínai nylon vackok, de most már világos számomra. Köszi a hozzászólásod!
Egyébként nekem ezek airsoftra sem kellenének, nem még ha honvéd lennék, de legalább képen jól mutat, meg modernnek tűnik, illetve olcsó. Nem is olyan régen a honvédelem.hu-n is látni lehetett ilyen motyót, de az eredeti képet már nem találom:
onedrive.live.com/redir?resid=2B63704F50328E99%21115

joni firpo 2015.02.07. 18:48:10

@Tom Sinner: Ha honvéd lennél és neadjisten családod is lenne, ráadásul még hátizsákot is szeretnél, akkor lehet, hogy Te is a kínai bocit választanád. Bár abban igazad van, hogy az ilyen távol-keleti csudákat mostanában már inkább REMF-alakulatoknál látni, a "komoly" katonák (főleg aki misszióban is járt) minőségibb cuccokkal szerelik föl magukat. (A hangsúly a "magukat"-on van...)

estván 2015.02.07. 20:41:13

Annyit a kínai hátizsák is tud, amennyit a rendszeresített, illetve kiosztott málhagyík...

Barnigear 2015.02.08. 01:33:56

@Tom Sinner:
Ezen a képen remekül látszik, hogy az utángyártásoknak mennyivel egészségesebb színei vannak, mint az eredeti szlovén gyártásnak.

recon71 2015.02.08. 05:37:29

@estván: Egyetértek.

@Tom Sinner: @joni firpo: Nem lehetséges,hogy ez a hátizsák is valami házilagos hazai gyártás? Hisz már annyian foglalkoznak itthon is ezzel. Mintha valaki konkrétan ehhez hasonló saját gyártású zsákot is reklámozott volna,igaz még más színben. De ha volt ilyen anyaguk,akkor abból is legyárthatták. Az én katonatársaim maszek cuccai (tárzseb,chest rig)is Boci anyagból voltak.

Tom Sinner 2015.02.08. 06:07:55

@joni firpo: Nekem már most komolyabb hadi felszerelésem van, mint a mezei bakának.

Tom Sinner 2015.02.08. 06:09:54

@gyula0910: Én simán mernék rá fogadni, hogy ez M-Tramp hátizsák. Barnigear említette a színét, na azon is látszik, hogy az. Találkoztam már egy pár ilyennel, és kiegészítőivel.

estván 2015.02.08. 11:56:31

a Tom által linkelt boci zsák valóban M-Tramp (bár egy ideje már a Gurkha logoval jön ki). Nekem a 4 évvel ezelőtt vásárolt kicsit nagyobb zsákon (A III.P szabású) még a lábnyomos embléma volt, amit kb. az első nap lefejtettem. :)

@Barnigear: Az én hátizsákom színei is elég jók, jobban hasonlít a sok mosást megélt, fakó, régi pamut gyakorlóhoz, mint a jelenlegihez. :)

joni firpo 2015.02.08. 12:18:44

@Tom Sinner: Az a különbség, hogy neked ez hobby, ebbe ölöd a fölös pénzedet. Egy csomó katona azonban nem elég elszánt/igényes/gazdag ahhoz, hogy "hájtek" cuccokat szedjen össze. Nálunk most már nem jellemző (mivel amúgy is akadozik az ellátás), de amerikai katonákról hallottam, akik azért vettek féláron távol-keleti kópiákat, mert így spóroltak. Arra a kínai UCP is jó volt, hogy a laktanyában mászkáljanak vele.
A 70-80-as években -amikor a KRB-nél még lehetett civil cuccokat is kapni (gumimatractól a kempingkészleten át a villanyborotváig), a magyar hivatásos állomány is azzal egészítette ki a fizetését, hogy rongyolódásig hordott köznapiban és századraktárból - szabálytalanul - faszolt egyenruhában járt, a ruházati könyvét pedig kemping (stb.) cuccokra költötte.

recon71 2015.02.08. 14:59:15

@joni firpo: A saját tapasztalatom az,hogy aki nálunk azért lesz katona mert érdekli is tényleg a dolog-és nem csak mert nincs munkája,lakása,stb.-az költ is a felszerelésére. Csak az a gond,hogy csak a reklámokból,a híradásokból ismeri a felszereléseket,és azokból nem derülnek ki a hiányosságok. Sok katonatársam összespórolt 1 rakás pénzt,hogy 1 nagy nevű gyártó agyon reklámozott,esetleg nagy seregek katonáin is látott felszerelését megvegyék és amikor megvették jött a nagy csalódás,mert akkor derült ki,hogy a gagyi addig használt felszerelése (pl. horvát málha vagy az utánzat SADF vest)százszor kényelmesebb,használhatóbb volt. Ezek után a csalódások után már többet nem nagyon költöttek a saját pénzükből a felszerelésükre.
Egyébként én is beleestem párszor ebbe a hibába.

Ezért jó nagyon ez a blog,mert itt nem csak a reklámok olvashatók,hanem a már használók által megismert negatívumok is. Így 1 vásárolni készülő reálisabban tud tervezni.

estván 2015.02.08. 15:34:55

@gyula0910: Na de pont ez az, hogy egy reguláris szerződéses/hivatásos katonának tökre nem magának kéne összeválogatni a felszerelést, hanem a "kincstár" kéne hogy biztosítsa azt.

Az más tészta hogy a "mienknél szofisztikáltabb hadseregekben" (copyright FreeG), illetve különleges alakulatoknál engedik a saját (drágább, specializált rendeltetésű, komfortosabb, könnyebb, vagy akár szebb színű, stb.) cuccokat, ha azok teljesítik a hadi követelményeket.

De amíg nálunk a lövész alap cucca a Tabi Kempingcikk spagettipántos málhagyík meg a zöld műbőr tártáska, és a legénységi fizetés annyi, amennyi, addig tényleg M-Tramp zsákot meg airsoft célra gyártott chest riget fog helyette használni a nemszolnoki sima honvéd.

recon71 2015.02.08. 16:14:23

@estván: Egyetértek,de azért én nem vagyok annyira biztos,hogy jó lenne ha 1 kincstári lenne a kötelező,hisz a nagyok is belecsúsznak sokszor hibás felszerelés rendszeresítésbe,de szerencséjükre ők a rosszakat hamar lecserélhetik,míg itthon 1 rendszeresítés több tíz évre szól. Szóval ha egyszer 1 rossz rendszeresítésre kerül,akkor abban minimum 20-50 évig kell majd szenvedni,lerokkanni,esetleg amiatt megdögleni.

Én inkább választási lehetőséget adnék a katonáknak 1-2 kincstári jól letesztelt,folyamatosan fejlesztett cucc és a ruhapénzből vásárlás között.

joni firpo 2015.02.09. 12:40:36

Csak úgy érdekességképp, most akadt a kezembe:

"Tarkázzunk-e a legújabb tapasztalatok alapján?

Újabban kételyek merültek fel a közvéleményben, hogy szükséges-e egyálatalában a hadicikkek tarkafestése? Aki a rendeléseket eszközli, az többnyire még a reáfordított csekély többletkiadást is feleslegesnek tartja, aki pedig magát az anyagot festi, az is egyszerűbbnek találja az egyszínű festési módot, mert ehhez nem kell annyi szakértelem és gyorsabban elkészül vele ...

A környezethez való idomulásnak négy alaptörvénye van ... éspedig:
1. A szín fényértékének és minőségének egyeztetése a háttérrel.
2. Az önárnyék eltüntetése.
3. Az egységbontó színezés, azaz különböző színek és tónuso kegymás mellé helyezése (tarkázás).
4. A vetett árnyék eltüntetése.

A legfontosabb közülük az egységbontó színezés. ... Tehát kétségtelen, hogy ott, ahol a háttér tarka, ott a természet kivétel nélkül az egységbontó színezést alkalmazza. Ezen okulva akkor járunk el helyesen, ha az olyan katonai cikkeket, amelyek ki vannak téve az ellenség látásának, szintén tarkázzuk. És mert a nagy tárgyak feltűnőbbek, mint a kicsinyek, ezért nyilvánvaló, hogy elvileg és elsősorban a nagyobbakat szükséges egységbontó álcába bújtatni.
...
(Bachó István cikke a Magyar Katonai Szemle 1942. évi 3. számából)

Barnigear 2015.02.10. 16:01:34

"...aki pedig magát az anyagot festi, az is egyszerűbbnek találja az egyszínű festési módot, mert ehhez nem kell annyi szakértelem és gyorsabban elkészül vele..." - nincs is mit hozzá tennem.

joni firpo 2015.02.10. 16:46:48

@Barnigear: Annyit azért érdemes hozzátenni, hogy 1942-őt írunk, a háborús anyaghiány már kezdi éreztetni hatását. És a kincstár sem szórakozásból importált százezerszámra 38M sátorlapot Németországból, hanem mert itthon nem talált rá gyártót.

Barnigear 2015.02.10. 18:38:14

@joni firpo:
Igen, az akkori miliő ugyanúgy nem volt innováció és fejlesztés barát közeg, mint a mostani :(.

recon71 2015.02.10. 19:10:43

@Barnigear: @joni firpo: Szerintem azt se felejtsük el,hogy közben eltelt 73 év és 1 ruházat színezése 73 évvel ezelőtt biztos,hogy sokkal nehezebben,költségesebb,bonyolultabb volt,mint ma!

De azt sem,hogy az akkori divat nem a terepruhák külsejének kedvezett. Még most is sokan vannak akik a divat,a szépség szerint rendszeresítenék a katonai ruházatokat és nem pedig a hatékonyság szerint. Főleg,hogy tudtommal akkoriban a katonák haza is abban mentek amiben harcoltak. 1 KZS-ben én sem küldeném haza a katonát kimenő alkalmával.

joni firpo 2015.02.10. 21:25:14

@gyula0910: Szerintem nem volt költségesebb, sőt a kézi munka sokkal olcsóbb volt. De ezt csak hasból mondom, nincsenek tidományosan megalapozott bizonyítékaim a témában.

Álcaruhákat pedig egyik hadsereg sem használt kimenőruhaként. A tereptarka gyakorlóruhák sok helyen egyenesrn menőnek számítottak, az eje. gyakorló 1987-es bevezetése után az állomány jó része szerette volna, ha abban járhat haza, nem a 82M kimenőben. A divat pedig mindig is befolyásolta a katonai öltözködést, mert az ember alapvetően hiú. A hozzád hasonló ultraortodox utilitáriusok valószínűleg maguk lennének legjobban meglepve, ha döntéshozói pozícióba jutva bevezetnék a "tökéletes harci ruhát", aztán a katonák fanyalognának, hogy így nem jó, úgy nem jó.
Abban igazad van, hogy sok régivágású tiszt szemében a minden díszt nélkülöző, "össze-vissza" színű terepruha nem szämított "normális" egyenruhának. Az idősebb román kollégák még a 90-es évek végén is "bohócruhának" hívták a tereptarka gyakorlójukat, nyilván nem véletlenül ...

recon71 2015.02.10. 21:45:57

@Barnigear: @joni firpo: Az előbb nem tudtam befejezni.

Nemrég volt I vh.-s dokufilm amiben elhangzott,hogy rengetegen haltak meg a franciák közül a feltűnő kék ruházatuk miatt,de még ennek ellenére sem mentek bele a fejesek jobban rejtő más szín használatába.

A II. vh-ban a német hadseregben is vita volt e téren,mert egyre többek szerint a kényelmes ruha,a jó mozgásszabadság,a jól rejthetőség volt már a fontosabb.
Míg a "régi gárda" ragaszkodott az akkori divat szerinti elegáns,csillogó csatos-gombos egyenruhákhoz. Ezt azzal is magyarázták,hogy a jól megkülönböztethetőség mellett,nagyobb annak a katonának a harcértéke amelyik büszke a jól kinéző,divatos,elegáns egyenruhájára.
(mi is sokkal büszkébben jártunk a feldíszített díszegyenruháinkban,mint a kopott,foltos gyakorlóinkban és a röhejes kimenőinkben)

Az angol ejtőernyősöknél meg sokan mentek rá a vörös barettre,mégis hordták.

Akkoriban még túlnyomó részt az akkori divatnak megfelelő jó kinézetet tartották a fontosnak,de ezt máig is sokan tartják valamilyen szinten annak,hisz egészen a közelmúltig pl. még a légiósok is a gyakorlatilag csak hátrányokkal rendelkező zöld barettjükben háborúzgattak. A paráik az angolokkal együtt meg a vörös barettjükben.

recon71 2015.02.10. 22:00:34

@joni firpo: A gyártási költségek a technika fejlődésével biztos,hogy valamennyire olcsóbbak lettek,de ettől még lehet,hogy ennek semmi köze nem volt ahhoz,hogy ilyen vagy olyan legyen a gyakorló.

Én azt tapasztaltam még sorkatonaként is,hogy az idősebb tisztek még a régi divat szerint szerettek öltözködni (ezt még a mai rendőrségnél is így látom)és az ahhoz hasonló ruhákhoz ragaszkodtak (akkor ez a II- vh-ban még pláne erősebb lobbi kellett,hogy legyen).
A fiatal tisztjeink és mi is már a feldíszített gyakorlót,akár a tereptarkát találtuk már divatosnak,mi ezekben szerettünk volna hazajárni,ezeket büszkén hordtuk. Volt is olyan pletyka,hogy megszűnik a hagyományos kimenő és helyette a nagy sikere miatt a sípzsinóros,fehér szegélyes vállapos,ezüst jelvényes szolgálati gyakorló lesz a kimenő bakanccsal. Nagyon várta mindenki,de sajna nem lett belőle semmi.

recon71 2015.02.10. 22:32:58

@joni firpo: Nem lepődnék meg a katonák kívánságain,mivel azon már akkor túljutottam,mikor 1 katonatársam azt akarta elérni,hogy vezessék be a II. vh-ban használt csúcsos sapkát újra,mivel szerinte az olyan jól nézett ki.

Egyébként a divat mindenre kiterjed. Volt már sokszor,hogy rosszabb felszerelés elemek jöttek a divatba és ettől sokan lecserélték rá még a jó cuccaikat is. Többnyire a MOLLE is divatból van csak a katonákon.

Barnigear 2015.02.10. 23:39:47

Okos embereknek okos országa van, okos országnak okos hadserege okos vezérkarral tisztekkel és katonákkal. Nem okos embereknek fordítva.

recon71 2015.02.11. 01:04:13

@Barnigear: Ezzel nem értek egyet. Szerintem a magyarok közt nagyon sok okos van,csak sajna nem a vezetők között. Sajna oda neméppen okosság és erkölcs után kerülnek az emberek.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.02.11. 09:45:34

@Barnigear:
Barnigear sem nagyon azonosul azzal, ami a "magyar" :) Szerintem.
Így lehet (és kell) identitásában destabilizálni egy népet(fellazítás), hogy már "elhiggye" hogy "ő gyenge". És ha hiszi, akkor teszi azt amit hisz. :(

Barnigear 2015.02.11. 11:19:18

@Magyar Harczos (facebook):
Az a filozófia, ami a valóságban nem állja meg a helyét, amit abból nem lehet ellentmondásmentesen levezetni, vagy arra ugyanígy alkalmazni, az nem ér semmit. Tehát a 'magyar' az ami létezik, ami nem létezik az nem lehet az. A büszkeségnek, vagy önérzetnek nem előfeltevésnek, vagy prekoncepciónak kell lennie, hanem következménynek. De abból is valódinak és nem teoretikusnak.
Hát röviden ennyit tudnék hozzáfűzni az 'azonosuláshoz'.

durczás 2015.02.11. 11:35:24

@Barnigear: Mondasz egy okos országot? :-) no offense, csak érdekelne...

Barnigear 2015.02.11. 11:43:21

Svédek, Finnek, Svájciak, hogy csak a "semleges" zónában maradjak...
...persze hogy 'no offens', mindenki tehet róla és mindenki szenved is tőle -én is.

joni firpo 2015.02.11. 12:29:31

Az, hogy a KZSz-től is a magyarságot sújtó turáni átokig jutunk el, vajon már maga a turáni átok?
Ki-ki hozzáállása, pártállása, vallása, vérmérséklete stb. szerint értékelheti a dolgokat, a tény attól sajnos tény marad: 2015-ben sincs az Abszurdisztáni Néphadsereg katonáinak modern egyenruhája és felszerelése és bár ez alapvetően az anyagi erőforrások hiányára vezethető vissza, mégsem csak pénzkérdés. Innentől indulhat az agypörgetés: hová lesznek az okos abszurdisztániak? eleve nem jutnak döntéshozói pozícióba, mert a buta és gonosz magyarok nem engedik oda őket? Vagy mire feljutnak a szamárlétrán ők is butává és gonosszá változnak? Vagy korruptak lesznek és mindenki csak a merdzsójára meg az úszómedencéjére gondol? Vagy az ufók/izraeliek/amerikaiak/nácik agymosást hajtanak végre rajtuk?
Mindez azt szolgálja, hogy a szegény abszurdisztániakat levakarják a térképről?
Vagy?
És ezt lehet még hosszasan és bőven ...

recon71 2015.02.11. 14:08:28

@joni firpo: "az Abszurdisztáni Néphadsereg katonáinak modern egyenruhája és felszerelése és bár ez alapvetően az anyagi erőforrások hiányára vezethető vissza"

Bocs,de ez nagyon nem igaz! A magyar gyakorló,a málha,a legfontosabbak-kivéve a hátizsákot-drágábbak,mint sok nagy sereg ezen felszerelés elemei. A hazai árából tehát minimum azt a szintet lazán lehetne hozni!

Szóval ez egyáltalán nem pénz kérdés!!!

recon71 2015.02.11. 14:48:32

@joni firpo: Ezért minősítik titkosnak az ilyen gyártási,előállítási adatokat. Ha kiderülne,hogy a mienk többe kerül,akkor nem mondhatnák azt,hogy a mienk azért rossz,mert csak erre van pénzünk.

gioconda 2015.02.11. 18:07:50

@joni firpo:
"Az, hogy a KZSz-től is a magyarságot sújtó..."

áh csak nincs cikk unatkoznak....ja és az okos ember nem köpi szemen saját magát!

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.02.11. 20:39:18

Hogy miért nincs normális terepminta (legalább van egyedi saját, én szeretem, üssetek! :D ) és miért nincs normális egyéni felszerelés mondjuk mezei lövész szinteken szerintem? Hát egyrészt pénzkérdés, ami nem feltétlenül a mi hibánk hanem az egész történelmi fejlődés gazdasági környezet földrajzi helyzet mongol török labanc náci szovjet ütközéseink geopolitikia "surlódások" amiket a Barnigear kedvenc bázisországai mind megúsztak, plusz nagy hajózó országok vagy az eredendő tőkefelhalmozás bázisországai(Jézusom: Svájc :D ), vagy csak ötmillión lakják ( Norvégia, Finnország,) úgy, hogy az ország természeti erőforrásai nyersanyagai (azaz egzisztenciális megélhetési és életlehetőségei) többszörösei mint a Hazánkéi. Pedig nekik van olajuk, földgázuk, halászatuk, fakitermelésük, satöbbi satöbbi. Gazdaságról ennyit. Ez volt a I. ok.
A II. okrendszer mégegyszerűbb: "minek". :D Destabilizálva és demoralizálva vagyunk. Nem cél se a harci morál, se az identitás, se a motiváció, se a "képesség" növelése, mert eleve fenyegetésnek vennék kedves szomszédaink vagy a szövetségi rendszer vagy a Marslakók vagy a pirézek ezeket. A katonák élete (könnyű e vagy nehéz) pont nem érdekel senkit úgy tűnik :D . Ezt az egész országot áthatja a demoralizáltság. Nem csak kívülről jön, biztos vannak emberek akik már annyira jól "berendezkedtek" ebbe a dologba, hogy...

Lassan persze változni fog ez. :)
Giacondának igaza van az okos ember nem köpi szemen magát. Egy orosz srác azt írta hogy az a legjobb neked ha "hiszel" a kiosztott felszerelésedben, és a hadműveleti tervezőkben. Mást úgysem tudsz tenni. :)
Nekem ez a véleményem mint vércivilnek. Mivel vércivil vérnyúl vagyok leírhattam.

recon71 2015.02.11. 21:26:01

@Magyar Harczos (facebook): Akkor megismétlem!
Ez nem pénz kérdés! A magyar gyakorló,a málha,a legfontosabbak-kivéve a hátizsákot-drágábbak,mint sok nagy sereg ezen felszerelés elemei. A hazai árából tehát minimum azt a szintet lazán lehetne hozni!

"az a legjobb neked ha "hiszel" a kiosztott felszerelésedben"

Én is hittem,vért izzadtam,aztán kipróbáltam más hadseregekéét és jó felszerelésben máris játéknak tűnt ami addig kínzás volt.

Barnigear 2015.02.12. 01:06:27

@gioconda:
...ja, a buta meg kitart a "bölcsessége" mellett körömszakadtig. A logika sosem volt erőssége sem a magyar honfiaknak, sem az erőszakszervezeteknek. A kettő együtt meg már egyenesen pozitív diszkriminációért kiált.

Barnigear 2015.02.12. 01:15:47

@Magyar Harczos (facebook):
Volt 25 év, és csak a mások okolása fejlődött forma gazdagon, meg az ilyen világrengető bölcsességek, mint a Gio-é. Pedig azóta itt mindenről elsősorban az itt élők tehetnek. De a büszke bennszülött egyik énjével mutyizik ha tud, a másikkal meg vadul szidja a világot, és ebből egy egész országot össze lehet tákolni, nem hogy egy hadsereget.
---
Most ugye lesz majd helikopter tender, inkább nem is mondok semmit.

recon71 2015.02.12. 04:13:04

@Barnigear: Nagyon nem értek egyet!
A legfőbb bizonyíték,hogy itt okos és logikus gondolkodású emberek is vannak,hogy a katonai felszerelések terén is 10-15 évvel megelőztük volna sok mindenben a világot(térdprotektor,alacsony AK optika,4 pontos sisakhevederzet,védőmellény alá derékra terhelt málhafelszerelés,stb.,stb.).

Itt a fő gond az irigység! Ha valaki tudja a tutit,akkor azt a másik ember mindenáron meg akarja fúrni. Inkább azon ügyködik körömszakadtáig,hogy a másik se tudja bebizonyítani az igazát. Inkább maradjon a szar,de nehogy már bebizonyosodjon,hogy más jobban tud valamit.

Ez itt a blogon is tökéletesen megmutatkozik! Egyesek,ha már bizonyítani nem tudnak,akkor arroganciával,sértegetéssel próbálják a másikat a földbedöngölni,ahelyett,hogy elismernék,hogy igaza van és mellé állnának! ;)

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.02.12. 10:31:40

@gyula0910: ez a lényeg! Teljesen egyetértek.
-
Meg kell nézni, hogy mi az a mentalitás ami előre mutat, fejlődésre, és mi az ami visszahúzásra, stagnálásra. Barnigear szerint minden a mi hibánk. Vagyis "elsősorban". Ez is csapda. Ezt a retorikát nyomatja a nyugatista (atlantista) média, kultúra, a "trendi" blogok, odalent a közértben vagy a kocsmában ez a duma a menő, a trendi a frenki. Aki már nem így beszél lassan elküldik a k. anyjába :D Mindent fikázni kell, de önpusztítólag is. Ezt hívják fellazításnak, idegen szóval demoralizálásnak. Tudtukon kívül. Csak közben nem veszik észre hogy végső soron maguk alatt vágják a fát.
Mert a végső konklúziójuk ennek a logikának az, hogy "nem lesz jobb nem leszünk jobbak mert erre vagyunk képesek mi ilyen szarok vagyunk, vagyis nem mi, hanem mindig "azok"..."
Én nem estem a másik végletbe, nem mondom azt hogy mindenért a külvilág (a "határontúl") lenne a felelős, mert elismerem hogy embereink egy részének a vérükké vált például a Barnigear féle gondolkodás(!) és nem erőltetik meg magukat a munkájukban. Minek. :D A következménye ugyanaz. De azért valahol stoppolni kellene őket másképp még elkezdenek "mocorogni" és az beszélyes! :D Vannak akik azért mondják ezt mert nem is érdekeltek(!) abban hogy kiegyenesítsük a gerincünket és ez az anyagi eszközök szintjén is látszódjon.
Rengeteg hibás referencia van a fejekben: birodalmista britek mint példakép, Barni kedvencei, de azt már nem teszi hozzá (vagy rakja össze a fejben) hogy ők a fél világot "sápolták" kegyetlen hiú és beképzelt mentalitásukkal háromszáz évig, ami mentalistást viszont ravaszul lepleztek amikor rezgett a lécük... Mi ezt nem tudjuk Közép-Európában megcsinálni. Nem is vagyunk ilyenek.
Nincs itt turáni átok, hanem logikus lélektani "harcihelyzet" van: hibás logika, hibás referencia minták, igazodási pontok, ideálok, meg nem gondolt gondolatok stb. És a világot ebben a tükörképben élik meg akik ebbe beleragadtak.
De ez is már nagyon sok emberben világossá vált... :)

Barnigear 2015.02.12. 14:52:08

@gyula0910:
Hogy itt okos emberek is vannak, azt AZ bizonyítja, hogy amikor elmennek innen és épeszű közegbe kerülnek (mert ez nem az), akkor produkálni is tudnak.

@Magyar Harczos (facebook):
Aki okos, vagy okosként nem tanulja meg hogyan kell butának lenni, az itt nem rúg labdába. Ezért lényegében a "nem okosaké" ez az ország már generációk óta. Ez van kvázi mítosszá alakítva, népszokásként gyakorolva, és "identitásként" a köz elé tolva. (Szerintem beteges hárítás.) Tehát nyugdtan vígasztaljátok csak egymást, hátha egy kis mutyi és egy kiadós 'atlantistázás' között helyreáll a gernicetek természetes kárpátmedencei görbülete.

joni firpo 2015.02.12. 16:46:13

@Barnigear: Kérdés, hogy kit tekintünk voltaképpen okosnak és optimistának? Aki rálegyint, elmegy és máshol boldogul vagy aki újra és újra megpróbálja és örülni tud egy-egy részsikernek is? Mindegyik mellett és ellen is szólnak érvek.

recon71 2015.02.12. 17:36:05

@joni firpo: Én is így gondolom.

Anno nagyon keveset sikerült elérnem abból amit szerettem volna,de amit sikerült,azt is sikernek érzem. Szerintem siker,hogy mégiscsak behozattak izraeli málhamellényeket és ennek folyománya lett az is,hogy ma már nem ragaszkodnak csak a hazai rendszeresített málhamellények használatához.

gioconda 2015.02.12. 18:55:17

@Barnigear:
A bölcsesség arról szólt,hogy magát nem köpi le az okos ember.Természetesen ha mást köpködsz arra egy másik bölcselet vonatkozik.

gioconda 2015.02.12. 19:05:03

@gioconda:
Bocsi mindenkitől ,hogy nem egybe ment de ezt nehéz kihagyni :)

@Barnigear:
"Volt 25 év, és csak a mások okolása fejlődött forma gazdagon, ........ Pedig azóta itt mindenről elsősorban az itt élők tehetnek."

Személyemre vonatkozó lényegtelen szösszenetet a gyengébbek kedvéért pontoztam.
Mindenki döntse el maga valójában kinek/kiknek van baja kikkel!

Barnigear 2015.02.12. 21:08:25

@gioconda:
Egy harmadik (vagy akárhányadik) bölcsesség szerint aki nem gyűjtögeti a nyálát az nem köpésre asszociál.

gioconda 2015.02.12. 21:56:38

Akkor legközelebb köpj egy nagyot mielőtt elkezded a billentyűket ütögetni.És ne egy kat. ruházati oldalon kezd osztani a politikai frusztrációdat és identitászavarodat.
Megvannak erre a megfelelő ringek kinek perverziója szerint.

Barnigear 2015.02.13. 00:19:13

Ugyan miért most nőne ki az eszed ha eddig nem akart? Címezd át csak szépen ezt a szösszenetedet az elvbarátaidnak, akikkel együtt pavlovoztok.

joni firpo 2015.02.13. 12:46:51

@gyula0910: Büszke lehetsz, "szellemi gyermekeid" még ma is élnek, az ANH egyik meg nem nevezett alakulatát mostanság szerelik fel újra az "izraelita málhamellényekkel", mert egy meg nem nevezett raktárból előkerült még pár használható darab (gondolom levetett missziós cucc) és az alakulat parancsnoka volt annyira tökös, hogy megszerezte a mellényeket a katonáinak.
"A"-olvasat: szánalmas, hogy szemétből turkált holmikkal kell fölszerelni a katonákat

"B"-olvasat: tök jó, hogy vannak ennyire belevaló vezetők, akik a nyafogás helyett tesznek is valamit a katonáikért.

Tetszés, pártállás és ízlés szerint lehet válogatni "A" és "B" olvasat között ...

recon71 2015.02.13. 15:41:48

@joni firpo: Köszönöm!
Gondolom sajna csak a Rabintex mellényből találhattak valahol,mert a 90-es években behozott 1 szakasznyit már régen ellopták maguknak a használóik,legalábbis a seregben ezt mondták. Pedig még erről sem volt a legjobb véleményem. Sajna a megrendelők ebből is a kevésbé kényelmes variációt hozatták be.

gioconda 2015.02.13. 19:33:49

@Barnigear:
az nem kinőni szokott vagy lehet nálatok igen....
De mondom ne itt maszturbáljál mert meg nem értett művész vagy.

@joni firpo:

Tudjátok nekem valahogy az a leg zavaróbb az egészben,hogy ha valakinek hivatása/munkája a katonásdi,akkor,hogy a fenébe van az,hogy nem szán rá annyi pénzt valaki,hogy megfelelő cucca legyen.
Természetesen nem neki kéne ezt beszerezni egy működő
seregben de ha már így van nem akkora tétel az.
Egyébként csúcsköltségvetésű seregekben is teljesen bevett dolog egyes kiegészítők jobbra cserélése.

recon71 2015.02.13. 21:46:24

@gioconda: Egyetértek! Nekünk is elmondták,hogy aki komolyan gondolja,az költsön is rá,hisz a saját érdeke. És igazuk is van,ha a rendszeresített szar,akkor inkább költök rá.

De az is hatalmas gond,hogy a katonák reklámok után vásárolnak és persze,hogy csalódnak. Aztán vesznek ezért 1 másikat,aztán megint 1 másikat,mert egyik sem lett az igazi. Szóval így megy a pénz.

Ha véletlenül jót vesznek,azt meg nem tudják jól felvenni,mert nincs senki aki elmondja,hogy azt nem úgy kell,így az meg azért nem válik be. Erre a legjobb példa az SADF vest. Sok katonatársam hordta,mert olcsó volt és sok minden belefért,de soha senkin nem láttam még jól,kényelmesen felvéve.

recon71 2015.02.13. 21:47:13

@gioconda: Egyetértek! Nekünk is elmondták,hogy aki komolyan gondolja,az költsön is rá,hisz a saját érdeke. És igazuk is van,ha a rendszeresített szar,akkor inkább költök rá.

De az is hatalmas gond,hogy a katonák reklámok után vásárolnak és persze,hogy csalódnak. Aztán vesznek ezért 1 másikat,aztán megint 1 másikat,mert egyik sem lett az igazi. Szóval így megy a pénz.

Ha véletlenül jót vesznek,azt meg nem tudják jól felvenni,mert nincs senki aki elmondja,hogy azt nem úgy kell,így az meg azért nem válik be. Erre a legjobb példa az SADF vest. Sok katonatársam hordta,mert olcsó volt és sok minden belefért,de soha senkin nem láttam még jól,kényelmesen felvéve.

Barnigear 2015.02.13. 23:09:32

@gioconda:
Mondom hogy nem nőtt ki neked még, és ne itt nyalogasd a sehonnai "identitásodat", hanem a "szak" portáljaitokon.
(folytathatjuk így akár az örökkévalóságig)

gioconda 2015.02.13. 23:52:57

@Barnigear:
Böfögöd még ugyan azt vagy villantasz is valamit művészkém.
Meséld már el az itt olvasóknak okos ember,hogy miért is tehetnek az elmúl 25 év/ed nyomoráért.
Pl. vegyük @Jonit vagy Gyulát@ az @Admint de hogy dobjak egy mentőövet @Magyarharzcost.

@gyula0910: Hát igen erre mondják,hogy a pénz önmagában nem boldogít.

Barnigear 2015.02.14. 00:38:54

@gioconda:
Majd kiszámolják maguk, ha akarják, ne aggódj miattuk. Ezt is az eszedhez mérem, engedelmeddel. De te legyél már olyan következetes, és mutasd meg szépen a sértegetésre tett erőtlen kísérleteid között, hogy ebben a topikban hol voltál 'szakmai'.

gioconda 2015.02.14. 10:35:25

@Barnigear:
Ki jött elő "szakmai" okos emberes mondókájával sértett kisgyerek módjára?
Játszod itt a szakit évek óta de soha senki nem látott tőled egy épkézláb fércművet sem.
Pont ilyen túlképzett elméleti kémikusok kerültek pozíciókba (na nem rád gondolok mert ahhoz is több kell) ,hogy boldogítsák a jó nép életét.
Elég volt egyszer rád nézek,hogy lássam mekkora billentyűhuszár is vagy valójában.A gyakorlat kb. mint Makótól a Palesztinok városa.

Barnigear 2015.02.14. 11:42:38

"Játszod itt a szakit évek óta de soha senki nem látott tőled egy épkézláb fércművet sem." - Nocsak. Ígértem volna valamit, tán személyesen neked? Helyettem inkább a KZS-t tematizáld, ha már a szakmaiságra van olyan oltári nagy igényed, azzal talán még sikerélményed is lehet.

apravetz 2015.02.14. 11:42:43

Az MH - de úgy általában a magyar állami szervek - legfőbb problémája a széles körű kontraszelekció (véletlen sem mondanám, hogy általános, hiszen vannak szép számmal üdítő ellenpéldák is a fent említett szférán belül is), tehát az ősi, történelmi korszakokon/rezsimeken átívelő uram-bátyám rendszer és az erre épülő korrupció; génekbe kódolt széthúzás, irigység és sok fejlett néphez képest gyenge szervezőképesség - akár centralizálunk, akár decentralizálunk, mindig gyengébb hatásfokkal tesszük sokakhoz képest. A "legkedvesebb" talán mégis a "mindig a mások hibája" mentalitás, epekedve múltba révedés, a bármilyen ideológia mentén kipécézett egyének, csoportok és népek bűnbakká tétele, vagy az extremitásba forduló "magyarság ellen szőtt ármányos összeesküvésekig". Utóbbi a kedvencem, hiszen egyébként egy olyan veszedelmes nép vagyunk, hogy egy pillanatig nem figyelne/bomlasztana/presszionálna a világ ellenünk összeesküdött fele és rögtön felrúgnánk a világrendet.. Aztán a tartunk, ahol tartunk míg mások kevesebbet vinnyognak és szépen haladnak - többnyire előre.

Természetesen ez más nemzetekre/országokra is igazak a fenti megállapítások, csak nálunk a részproblémáknak koncentrációja épp erre a sorsa/állapotra predesztinál minket.

joni firpo 2015.02.14. 14:32:42

@apravetz: Véleményed már önmagában is elegendő annak bizonyítására, hogy

1. te magad is múltbanéző vagy (csak éppen negatív előjellel)

2. az "ellenség" (bárki is legyen az) fizetett ügynöke vagy ...

:-D

Szerintem kérjük meg CGA-t, hogy törölje az ősi turáni átokkal kapcsolatos összes hozzászólást és folyományait...

gioconda 2015.02.14. 18:31:32

@Barnigear:
Megakadt a lemez, ugyanazt fogod írni minden hsz.-be egy kicsit átfogalmazva...szerencsétlen.
Na töröljétek a fa...-ba.

Szerintem meg a szomszéd fűje mindég ződebb...hude kurva bölcs vagyok :D

apravetz 2015.02.14. 19:14:19

@joni firpo:

Touché! :-D

Viccet félretéve: csatlakoznék, illetve utólag jutott eszembe, hogy lemaradt a végéről a legfontosabb: tovább kéne lépni, itt a blogon és mindennapokban egyaránt!

Barnigear 2015.02.15. 13:50:35

@gioconda:
Lehet hogy a csipkelődésed nem viszi előre a dolgokat?
Ez nem a trónok harcza, ahol mindig akad új párosítás gyilokhoz és lámúrhoz; már leírtam amit akartam. Rajtad a sor hogy megemészd.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.02.15. 16:04:50

lényegében geopolitikai törésvonalak összecsapásai/súrlódásai figyelhetőek meg a Combatgearblog-on :D

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.02.15. 16:07:37

lényegében gopolitikai törésvonalak összecsapásai/súrlódásai figyelhetőek meg a combatgearblog-on, azok mentalitásbéli tulajdonságaival együtt :D

Barnigear 2015.02.15. 17:34:18

"titánok gigászi harca az olümposzon", ahogy egy (nem tudom mi volt a neve) sportriporter egykor mondta.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.02.16. 16:20:49

@Barnigear: Én nagy tisztelettel elismerem, hogy te a magad nemében titán vagy (legalábbis érveléstechnikailag mindenképpen). Ilyenekkel (titánokkal) kell csatáznia annak is aki döntéshozói szakmai körökben a nomenklatúrán és klientúrán át akarja verni a szebbet jobbat igényesebbet. Tehát eredendően a csatázás ténye nem rossz dolog, aki sokat csatázik az megedződik. :)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.02.16. 16:40:05

Uhh.. Ez az én hibám, sok volt a munka és nem tudtam figyelni, de van itt 1-2 kemény okfejtés.. Most már csak egy kicsit tartson ki mindenki, remélhetőleg a héten már kikerülnek az elmúlt hetek kemény munkájának gyümölcsei.

Már abban reménykedtem, hogy az EU-NATO-Ukrajna-Oroszország témában megszólalhatok végre :)

joni firpo 2015.02.16. 16:53:53

@Combat Gear Admin: Kit érdekel a III. világháború, amikor itt dagonyázhatunk a saját kis pocsolyánkban? :-)

gioconda 2015.02.16. 18:10:10

Akkor talán korrektebb lenne az egészet törölni.

recon71 2015.02.16. 18:38:46

Csak megemlítem,mikor az ukrajnai harcok elején kijelentettem,hogy ebből akár a III.világháború is kitörhet,hogy le voltam hurrogva!
Most már ugye nem is tűnik olyan utópiának!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.02.16. 19:18:45

@gioconda: Végére értem ide, és azt hittem egyértelmű, hogy most már ne folytassátok. Ezt valóban nem írtam le, szóval most szólok, már ne folytassátok, maradjunk a témánál: KZS,Orosz-NATO gyűlölködés :evil

gioconda 2015.02.16. 19:24:08

@Combat Gear Admin:
Jól van, jól van! De ,hogy jött ide az orosz-nato az előbb te vetetted fel :)

recon71 2015.02.16. 21:27:27

Megjegyzem,most,hogy azért nem teljesen kizárt,hogy nagyon elfajulnak a dolgok és akkor sok magyar katona is vásárra viszi a bőrét,legalább most lecserélhetnék amit észvesztően fontos lenne!
Már csak a Boci színeire is rengetegen rámehetnek,rohadt jó célpontot fognak,fogunk nyújtani!

Könyörgöm,ha csak 1 színt változtatnak,máris óriási lehet a javulás és nem kerül semmibe!

gioconda 2015.02.16. 22:19:54

@gyula0910:
Minek most ez a divat :D

i.imgur.com/qDMlQZl.jpg

(Gyula ne tovább mert kicsapnak minket!)

recon71 2015.02.16. 22:41:19

@gioconda: Szerintem a gyűlölködés a személyeskedés leállítása volt a célja CGA-nak,annak megjegyzése,hogy a dolgok elfajulhatnak,még senki ellen nem szó és senkit nem sért.

Egyetértek,hogy most az MC szerű cuccok a divat. Szokás szerint 1 nagy elkezdte és most az egész világ majmolja. Ettől még lehet a legjobb,de nem biztos,hogy mindenhol a legjobb ahol most divatból használják.

gioconda 2015.02.16. 23:07:45

@gyula0910:
A témára is stop van.
A kép nem a mintáról szólt hanem annak jelentéktelenségéről (sárga katasztrófák)

recon71 2015.02.16. 23:17:05

@gioconda: Azért én megkérdem.

@Combat Gear Admin: Annak a megemlítése,hogy Ukrajnából kiindulva a világban a dolgok elfajulhatnak és ezért legalább most itthon javíthatnának azokon a cuccokon amin kis ráfordítással is lehetne és nagyon sok emberünk életét -beleértve a sajátunkat is- megmenthetnék,tilos?

recon71 2015.02.17. 15:13:29

@Barnigear: A gyártáshoz nem értek,lehet. Csak laikusként azt gondoltam,hogy 1 új szín beszerzése olcsóbb,mint mondjuk 3.

joni firpo 2015.02.17. 15:55:22

@gyula0910: Elvileg valóban olcsóbb lenne egy új minta kialakításánál, ha Stivo holnap reggel a sötétzöld helyett világoszöldet öntene a gépbe, de a való világban ez persze nem így működik. Nagyon-nagyon-nagyon sokszor átrágtuk már, hogy a közbeszerzéseknek az égvilágon semmi-de-semmi köze nincs ahhoz, hogy a Proppertől hány dollárért lehet rendelni MC alsógatyát. Ezt ragozni kb. annyi értelme van - a mai nap aktualitásával szólva - mint azon nyüglődni, hogy Vlagyimír cár miért nem 16-os busszal megy föl a Sándor-palotába János elnökhöz. De most komolyan, miért nem? Turista napijeggyel olcsón megúszná...

recon71 2015.02.17. 21:41:25

@joni firpo: Azért ez nagyon más helyzet!
A mi szakembernek nevezett dilettánsaink biztos,hogy azzal érvelnek a Boci maradása mellett,hogy nincs pénzük 4 újfajta szín beszerzésére,a gépek 4 új színre átállítására. Legalábbis az általam megismertek ezt tették. Csak 1 új szín beszerzése biztos,hogy olcsóbb. Valamint az újabban kijövő gyakorlóink még sötétebbek,mint a régiek. Ha tudtak variálni a sötétebb felé,akkor tudtak volna ugyan úgy a világosabb felé is! Az sem lett volna költségesebb.

Egyébként azért nem hagyom abba,mert előbb utóbb el kell jutni valami magasan lévő okoshoz is,hogy hülyére veszik és ha már végre elhiszi,akkor végre történik talán majd valami.
A múltban többször volt már ilyen,de,hogy maradt mégis a régi,az annak köszönhető,hogy becsapták,átverték a tenni akarókat. Előbb utóbb valaki csak elhiszi majd,hogy meg vannak vezetve és kihagyja azokat az egyéneket,osztályt az egészből akik minden fejlődést megtorpedóznak.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.02.17. 22:02:06

@gyula0910: Nem értem pontosan mire gondolsz itt élet mentés alatt. A két oldal egyébként nagyon jól elkülönül egymástól. Bár megmosolyogtató, hogy a gorkák és a 6B43-asokat sokan a népi gyűjtés eredményének tekintik. Bár kíváncsi lennék, hogy azt a rengeteg levetett surplus holmit ki finanszírozza. Az oligarchiáknak nem lehet ekkora pénztárcája.

recon71 2015.02.17. 22:16:58

@Combat Gear Admin: Egyre többet olvasni mindenhol azt,hogy a most már gazdaságát is keményen megtámadott Oroszország fegyverrel próbálja majd megmenteni magát,mondjuk megtámadja a szaudiakat.
A történelemben sok olyan volt,hogy a gazdaságát szorongatott fegyverrel próbálja magát megmenteni!

Ettől viszont nagyon elfajulhatnak a dolgok! Mivel NATO tagok vagyunk,mi sem maradhatnánk ki belőle és rohadtul nem szeretnék a Bocim miatt rikító célpontot nyújtani az ellenségnek.

recon71 2015.02.17. 22:18:53

@Combat Gear Admin: Ha abban pedig arra gondolsz,hogy hogyan kerülhetnek hozzánk jó cuccok is,még ha használtan is,akkor azok egyéni kezdeményezések lehetnek az alegységeknél.
Vagy a rendszeresítettre tett rengeteg panasz miatt megbízták a Fejlesztést,hogy javítsanak a szarjaikon,és ők meg úgy oldották meg,hogy a legfeltűnőbb helyen panaszkodóknak beszereztek jó cuccokat. Pont így kerültek hozzánk anno a Commando Harness-ek és a Rabintexek is. Ezzel megszűnik a panaszáradat ezeknél az alegységeknél és ezzel már őket sem cseszegetik fentről tovább.

Azt,hogy a többieknél marad a régi,azt meg azzal magyarázzák,hogy nincs pénz továbbra sem arra,hogy mindenkit jóval lássanak el.

Sajna ezt meg fent elhiszik nekik,mivel laikusok,pedig a jó felszerelés sem kerülne többe.

recon71 2015.02.17. 22:23:46

@Combat Gear Admin: Az Ukrajnában használt orosz cuccokat meg egyértelműen az oroszok adták,küldték,használják.
Mi anno a horvátokat láttuk el fegyverrel,pedig nem is magyarokat támogattunk velük,ők legalább az oroszaikat támogatják.

recon71 2015.02.17. 22:53:14

@joni firpo: Talán így érthetőbb lesz.
Rengeteg panasz jut fel a HM-be,ezek megoldását nagyon sokan szeretnék is. Csak sajna ők nem értenek hozzá,ezért megbízzák a MH azon osztályát aminek elvileg érteni kéne hozzá,hogy a problémákat orvosolja. Csak sajna ők sem értenek hozzá,mert attól még,hogy oda helyezték őket vagy azért mert magas ruhaipari végzettségük van,még semmi tudásuk nem lesz a speciális katonai vonalhoz. Ráadásul érdekük is,hogy minden maradjon a régi. Ezért ők meg egyszerűen azt mondják,hogy nem lehet jobb,mert ennyiből csak ez a szint hozható ki. És mivel ezt sajna fent elhiszik,így minden marad a régi.

Azt szeretném elérni,hogy eljusson végre fel is az infó és végre már higgye is el valaki,hogy az említett osztály átveri őket,mert nem igaz,hogy ebből a keretből csak szart lehet összehozni!

Barnigear 2015.02.18. 00:32:52

no pain, no gain (törölhető).

joni firpo 2015.02.18. 08:48:00

@gyula0910: "Azt szeretném elérni,hogy eljusson végre fel is az infó és végre már higgye is el valaki..."

Teljesen érthető amit mondasz. Csak azt nem tudom hogyan gondolod a megvalósítást? Esetleg ha meztelenül próbálkoznál a Balaton-utcai parkolóban? Bár a tegnapi szőke néni azért látványosabb volt - és ezt ne vedd sértésnek :-)

joni firpo 2015.02.18. 08:51:48

Az 1-4 "újfajta szín" beszerzése/bevezetése pedig nem annak a kérdése, hogy hány liter festékre futja az ANH-nak, mivel a gyártás nem is itthon zajlik. Amit Te mondasz az még a régi, szegedi ruhagyáros időkben ment, az ANH fejlesztési osztálya leszólt a Szegedi Ruhagyár Gyártmány-előkészítési Osztályának, hogy ezt-meg-ezt változtassák meg, és akkor onnantól kezdve meg lehetett változtatni apróbb dolgokat is. Az ilyesfajta változtatások, "fejlesztések" lehetőségét a közbeszerzés kitalálásával végleg elvették.

recon71 2015.02.18. 14:41:06

@joni firpo: Van 1 ismerősöm aki nagyon halad felfelé a ranglétrán és személyesen tapasztalta a hazai cuccok rosszságát,és nagyon tenni is akar,a téma is érdekli. Ha most pl. olvassa és meg tudjuk győzni,akkor magasabb helyeken is előbb utóbb elhitetheti ő is,hogy 1 megoldás van,kihagyni a mostani "szakértőinket".

Másrészt 2008-9-ben Fehérváron indult 1 új fejlesztés,pont a régit ért rengeteg kritika miatt,csak sajna a válságra hivatkozva megfúrták,illetve elhalasztották a megindítását.

Úgyhogy közel a cél,csak valahogy még mindig nem értünk be. 1 kicsi még mindig kéne.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.03.01. 12:35:43

Kimeríthetetlen téma ez a terepmintákon való lamentálás. Egyesek történeti mások nyers pragmatikus frazeológiával közelítenek hozzá, én jobbszeretem az utóbbit. "Az algebrát is az arabok találták ki de mi tudjuk jobban használni"- részlet a Hazugságok hálója c. filmből :D (Russl Crowe mondja :D )
Milyen érdekes hogy az amúgy maximálisan pragmatikus oroszok is beleestek abba a hibába (szerintem) hogy a legkevésbé arid, leginkább klorofilos nyári mintáikra színezték a téli kabátjaikat, bélelt nadrágjaikat. A régi flora meg a digiflora ugyanúgy dzsungelzöld. Öt kilóméterre világít a zöld emberke a szántáson. ::) Ebből a szempontból a boci kabátok nem olyan rosszak szerintem, bozótos környezetben mint a flora kabátok. Érdekes hogy most a kínai tüzérség is majdnem ugyanazt a lehetetlen színösszeállítást viseli mint a boci: valószerűtlen barna valószerűtlen zölddel:
http://i.ebayimg.com/00/s/NDI4WDU3MA==/z/v6QAAOxy0x1TTR-F/$_35.JPG
A kínai type 07 valami zseniálisan oszlatja az emberalak körvonalait, nagy távolságon a légköri pára és por fényelnyelődéssel teljesen összejátszik a minta és az alapszíne is.
shop.ehobbyasia.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/E/A/EA-BDU-PLA07_1_MARK3.jpg
Az aridfelktarn minálunk kicsit túl világos még télen is, nyáron meg túl száraz, zöldetlen. A tibeti (ami kicsit homokszínűbb)meg tökéletesen működik Novorussziában napjainkban:
szerintem ez lenne a legjobb alapja egy téliruházat szettnek hazánkban
www.kepfeltoltes.hu/view/150301/aridflektarn_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2015.03.01. 21:45:57

@Magyar Harczos (facebook): Abban egyetértünk,hogy a zöld nemigazán ideális a téli barnában.
Hacsak nem örökzöld a területen a domináns. Lehet úgy gondolják az okosok,hogy rejtőzni a katona úgyis a zöldben fog,akkor ott legyen a legkevésbé kiszúrható?

A boci ruhák tekintetében nagyon nem értek egyet,a sötétsége miatt mindig kiszúrhatónak láttam.
A kínai tereptarka még ha hasonló színeket is használ,nagyon nagyon más! Teljes mások a szín arányok és a formák.
A type 07-et én sem találom rossznak,bár nem itthonra ősztől,de nem túl nagyok a fehér részek? Nem fognak azok "világítani"?
Még mindig azt állítom,hogy erre az éghajlatra 1 tökéletes színt nehéz összehozni. A zöldes hónapokra kéne 1 zöldes gyakorló és a barnás hónapokra meg barnás melegebb ruházat,mondjuk kabát külső.

recon71 2015.03.01. 22:08:17

@Magyar Harczos (facebook): Ezen a tibeti aridfelktarn-on gondolkozok erősen. Jó lehet,de gyakorlati próba nélkül nem merném kijelenteni.

joni firpo 2015.03.02. 11:01:50

@Magyar Harczos (facebook): A kínaiak kihoztak pár jó terepszínt, inkább a ruháik gyenge kidolgozásával van a probléma. (Az olyan vicces kiegészítők, mint pl. a terepszínű gombok, már csak hab a tortán.)
No meg kötve hiszem, hogy az ANH vezetése belemenne egy kínai minta adaptálásába ...

recon71 2015.03.02. 22:46:34

@joni firpo: Ha mondjuk a kínai bizonyulna itthonra a legjobbnak,nem lehetne átdolgozni annyira,hogy ne lehessen már a kínaihoz kötni?
Bár szerintem a hazai fejesek azt sem vennék észre,ha 1 az egyben lemásolnánk,amennyire értenek az ilyesmikhez.


süti beállítások módosítása