Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) filbe (3) FILBE (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Callsign patch

2014.11.17. 08:00 :: Combat Gear Admin

21543-banner-staff-sgt-brian-guzman-special-forces-medical-sergeant-of-the-year.jpgA „callsign patch”-ek 2006-ban tűntek fel az amerikai különleges erők tagjain, és azóta egyfajta „divat” hullámként több más egység is átvette. Természetesen a divat mellett van más egyéb, gyakorlati haszna is.

A legelső példányok a lehető legegyszerűbben készültek, egyszerű fekete szigetelő szalagból, tépőzárból és egy átlátszó fedőrétegből. Újabban már „IR” visszaverő betűkkel és számokkal árulják.

A gyakorlati haszna ezeknek a felvarróknak a rajok-szakaszok közötti azonosítás elősegítése műveleti területen. Emiatt nem nevet, hanem a rádiózás során használatos azonosítót szokták használni.

Persze ez az alap elképzelés volt, így születhettek az A1 (Alpha 1) vagy K2 (Kilo 2) felvarrók, de később alkalmi kötelékek vagy akár ezredek számai is feltűntek.

273229.jpgNem ritka a beosztás, 18D SF felcser, képesítés, JTAC-EOD, vagy a vércsoport használata sem. A csúcson pedig ezeknek a keveréke helyezkedik el, mint például a 18DH11, ami akár alakulatot, hívójelet és beosztást is tartalmaz.

Ez sokszor kívülállók számára gyakorlatilag megfejthetetlen, de hát valahol ezt a célt is szolgálja. A éjjellátóval kompatibilis anyagok használatával, pedig éjszakai műveletek során könnyen megkülönböztethetővé teszi a viselőjét.

Persze attól nem kell tartani, hogy a viselésével esetleg az illető rontaná az egyenruhája rejtő képességeit, mivel a felvarró elég kisméretű, és közelről teszi megkülönböztethetővé a tulajdonosát.

kmz_1.jpgNapjainkban már nem csak az amerikai különleges erők viselik, hanem elég elterjedtnek számít. Például a KMZ tagjain is megtalálható, és kiszúrható.

A tépőzárnak köszönhetően a felszerelésen könnyen elhelyezhető, tehát a sisakon, védőmellényen vagy a gyakorlóruházat váll zsebein lehet kiszúrni leggyakrabban.

A „callsign patch”-eket gyakorlati igények és egyéni kezdeményezés hívta életre. Nem számít hivatalos felvarrónak, és a betű kombinációkra nincs egységes szabály, viszont jobb helyeken nem is egyénileg szerzik be.



124 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr396908281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ninja1986 2014.11.17. 11:39:42

Elég érdekes. Sejtettem hogy valami ilyesmit jelent, de biztosra sosem tudtam. Tudom, mert leírtad, hogy ez alakulatonként változik, de kiváncsi lennék még példákra.

Tom Sinner 2014.11.17. 12:56:43

Becenevek, meg hasonlók már nem is játszanak akkor a forgalmazás során, vagy azok eddig is csak a TV-ben szerepeltek, élesben nem?

gioconda 2014.11.17. 18:12:38

Na ezt én is csak sejtettem eddig.Mindig agyaltam mit takarnak ezek a rendszámtáblák:)
Hogy ezek az ámerikaiak mit ki nem találnak de hát rend a lelke mindennek.
Tépőzárat mindenhova, mindenkinek!

recon71 2014.11.17. 18:56:13

Mintha azt hallottam volna valahol,hogy az ellenfeleknél is terjednek már az éjjellátók. Ebben az esetben ez nem gond,nem teszik sokkal kiszúrhatóbbá a katonát?

gioconda 2014.11.17. 19:58:50

Terjednek?! Mi az,hogy a sajátjaikat hordták szét a tálibok nem egy logisztikai központ bevétele után.
Az IÁ. iraki készleteiről már ne is beszéljünk.

dudi01 2014.11.17. 20:33:28

Szóval ha jól értem ez nem egy olyan mindenkire érvényes rendszer mint a pl. a rendfokozatok?

recon71 2014.11.17. 20:38:36

@gioconda: Akkor tehát igaz,hogy már náluk is vannak. Ebben az esetben pláne nem jelentenek gondot az éjellátóknak már rikító jelzések?

dudi01 2014.11.17. 21:15:56

@gyula0910:

Ha baj akkor leveszik...

recon71 2014.11.17. 21:36:14

@dudi01: Igaz! Csak arra akartam utalni,hogy éjjel a jól láthatóságuk már nem biztos,hogy előnyös,mert most már lehet nagy hátrányuk is. Azt meg nem tudni,hogy az ellennél mikor van éjjellátó.

gioconda 2014.11.17. 21:56:34

.Volt is rola valahol szó már nem emlékszem,hogy a tálibok legyártották/beszerezték ezeket a külömböző IR. jelzéseket és nem kis kalamajkát okoztak nem egyszer ezzel.

recon71 2014.11.17. 22:40:52

@gioconda: Így meg pláne!
Az elfogultaknak!: Ebből is látszik,hogy attól,hogy sok a buta tálib,még nem minden tálib buta. :D

blash 2014.11.17. 22:59:09

Az utolso kepen, a h11-es hatizsakon mik lehetnek azok a fiolak? Vizeletmintak? :)

estván 2014.11.17. 23:04:17

@blash: szerintem light stick

recon71 2014.11.17. 23:06:04

@blash: Szerintem chemlight. Legalábbis nagyon hasonlítanak a mi általunk anno használtakhoz.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.11.18. 08:03:52

@Tom Sinner: Becenevek max. rajon belül, már ahol. Magasabb egységek között nyilván nem lacikát fogják hívni :)

@gyula0910: Bizonyos szinten igen.

@dudi01: Pontosan. Emiatt nem is nagyon lehet tudni kívülállóként mi mit jelent. Pont ez a lényege valahol :)

Tom Sinner 2014.11.18. 13:05:18

@Combat Gear Admin: Köszi a választ! Amit írtál, annak a vége az értelemszerű. De bővebben leírva engem az érdekelne, hogy használnak-e beceneveket, kódneveket (nem ilyeneket, hogy "háegyenegy") olyankor, mikor az adott területen nincsenek nagy számban? Gondolok mondjuk két-három szakaszra, akiknél egyértelmű, hogy a kitalált bece/kódnevet senki más nem használja. Vagy általános a legénységnél, és a tiszteknél is az, hogy minden esetben szám-betű kombinációt használnak a forgalmazás során?

Barnigear 2014.11.18. 18:00:40

@gyula0910:
Táliboknak is lehet tanácsot adni, nem csak az ANA-nak... Esetleg megveszik a neten. Vagy egy támogató megveszi nekik (?).

dudi01 2014.11.18. 18:03:31

@Tom Sinner:

Rádióba nevet,rendfokozatot és még egy halom más dolgot nem forgalmazunk.Ebből következik,hogy becenevet sem.Gondolj bele a becenév állandó azaz azonosítható az alegység valamilyen szinten(pl az ellenség tudhatja az előző tapasztalatokból,hogy milyen tevékenység várható ha a már egyszer hallott becenevet újra hallja)viszont a H1N1 az nem,ráadásul folyton változik azaz egyszer H1N1 máskor pedig H2N3.

Barnigear 2014.11.18. 18:05:37

@Combat Gear Admin:
Harckocsi jelzésekkel is sakkoztak már a világháborúban is, amint terjedt a rádió kommunikáció.

dudi01 2014.11.18. 18:07:03

Mondok példát,hogy egyértelműbb legyen.
Ha az ellenség hallotta a véreskezű hívónevet és utána valakit egy lövéssel fejbe lőttek 600 méterről a saját vonalak mögött 20 kilométerrel akkor ha újra hallja a véreskezű hívónevet akkor éles elmével kikövetkeztethetik,hogy mesterlövész van a környéken.

Tom Sinner 2014.11.18. 18:30:45

@dudi01: De ha a becenevet változtatják időről időre, akkor az úgy még működhet, nem? Mindemellett logikus volt a válaszod, és hasznos. Köszönöm!

dudi01 2014.11.18. 18:32:38

@Tom Sinner:

Nem változik az ember beceneve...

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.11.18. 18:53:40

@Tom Sinner: Ezt nem tudom, mert soha nem voltam még műveleti területen kis számű különleges erős katonával :) A videókban nem lehet hallani ilyet.

Továbbá idehaza se hallottam még. A másik meg, hogy sokszor a rádiózás egy "hivatalos" dolog, tehát rögzítésre kerül. Ide haza például a rendőrség-mentők-tűzoltók is mindig a kódnevek alapján kommunikálnak. Továbbá ezek a kódnevek, pl. vegyük példának a tűzoltókat és a IX/2 24-et. Ő a kilencedik kerületi őrs, kettes gépjárműfecskendőjének szolgálatvezetője. Ez a beosztást jelöli ugye, amit naponta más lát el.

Tehát nem csak magát az embert, hanem az adott poszton lévőt kell keresni. A hadseregnél-rendőrségnél is, főleg a callsign patch-ek esetében ez hatványozottan igaz. Szóval a Hotel 1-1 nagy valószínűséggel most már más valaki. És még egyszer mondom, ez az ő saját azonosításukra szolgál, azok számára akik velük együtt dolgoznak. Nem kell kötelezően felbukkannia a rádiózásban sem.

Légionnaire 2014.11.18. 20:43:11

Nagyon hasonló rendszer alapjáb működik a rendőrségi sisakszám azonosító.

joni firpo 2014.11.18. 21:19:40

@Légionnaire: Csöpi-01 - ez állt Eötvös r. hadnagy sisakján? :-D

apravetz 2014.11.18. 22:05:33

Az IR jelzést - mint ezeket a személyes hívójeleket - nem látni közvetlenül az éjjellátóval csak infrával besugározva.
Amúgy meg ne legyenek kétségeink: akiknek telik AK-ra, RPG-re meg ICOM-ra azoknak civil/kínai NVD-re is fog, akár sikerül szökőévente ellopniuk pár AN/PVS-7/14-est, akár nem.
De! Ettől még a GPNVG-18-assal vagy AN/PSQ-20 DSNVG -hogy csak a személyi eszközöknél maradjunk - felszerelt hitetlenek még körberhögik őket éjszakánként.

Légionnaire 2014.11.19. 13:06:39

@joni firpo: Betűkóddal kezdődik, utána a számok az egyes századokat (osztály) és szakaszokat (alosztály)jelölik.

gioconda 2014.11.19. 19:14:08

@apravetz:
Azt azért érdemes megemlítenünk a laikusok vagy azok kedvéért akiknek nem volt szerencséjük ilyen eszközöket
tesztelni próbálgatni akár félig meddig realisztikus körülmények között.Hogy bizony nagyon nem olyan mint a filmeken és még a gen.3-ok is egész könnyen átverhetők.
Persze nagy előny de tudni kell használni túlzott, szupermen hozzállással elég könnyen ráfarag az ember.
Inkább megfigyelésre és felderítésre valók tűzharc közben már kevésbé használják ahogy hallom innen onnan.

dudi01 2014.11.19. 20:29:51

@gioconda:

Mit nem használnak tűzharcban?Mert ha PVS-7 stb... éjellátót akkor nagyon tévedsz!

gioconda 2014.11.19. 21:33:43

Tudom tudom nyugi van :) Igen használják persze de nem úgy ahogy a filmekben. Amikor kitör a szar és robban minden lámpák stb. kis lőtávok fedett területek inkább árt mint használ.
Szóval úgy pontosítanám ,hogy szituáció függő a használata tűzharc közben.

dudi01 2014.11.19. 21:43:37

@gioconda:
Éjjellátó nélkül éjszaka nem nagyon tudsz célozni.

gioconda 2014.11.19. 22:17:13

Dot.-al dehogynem. Lámpa is van. Meg infra is van.
Hogy mikor mit,hogy azt a szitu szüli.
Nics csak ez meg az.
Tudom csinálom pedig itt még torkolattűz meg robbanások fényei sincsenek.
De ne kezdjük azt,hogy most az érszoft így meg úgy légyszives.
Pusztán arra céloztam,hogy az infra se csoda.

recon71 2014.11.19. 22:45:34

A magasabb technikai fejlettség nagyon nagy segítség,de ez még nem garancia a győzelemre. Meg lehet nézni a történelmet,hányszor győzedelmeskedtek a sokkal fejletlenebbek!
Másrészt nem tudni vannak e ezeknek a legújabb éjjellátóknak hátrányaik,ki lehet e dolgozni ellenük hatékony védekezést,lehet e valahogy a használók ellen fordítani a saját eszközüket?
Pl. az,hogy tűzharc kirobbanásakor 1 nagy erejű felvillanás nem e teszi vakká hosszú időre a használóját. Meg nem mondom,hogy hol láttam,de valahol 1 komplett csapatot tettek teljesen vakká hosszú 10 másodpercekig minimum 1 jó időben kiadott erős fénnyel.

Ezeket inkább csak kérdezem,mert nem tudom ezek az újabb típusok is rendelkeznek e valami negatívummal. Engem pl. nagyon zavart,ha levettem az éjjellátót,akkor hosszú ideig semmit sem láttam,mert idő kellett hozzá,hogy a szemem újra megszokja a sötétet.

dudi01 2014.11.19. 23:38:03

@gioconda:

Nem csodaszer de senki nem fog látható fényű eszközt használni éjszaka ha van nem látható fényű alternatívája...Dot?Azzal csak célozni tudsz de látni nem fogsz a sötétben.És igen kell beszélni az AS-ről mert egy modern éjellátóval több száz méterre ellátsz és ilyen távolságra tudsz is célzott lövést leadni viszont a te gondolkodásmódod beszűkül a 40 max 50 méteres tűzharcokra mert az AS ennyit tud és ezért juthatott eszedbe a dot használata önmagában.40-50 méterre persze,hogy jó a dot este minden más nélkül vagy lámpával de ilyen távolságra egy gyakorlott lövész csőtengellyel is tud lőni mindenfajta célzóberendezés nélkül.

@gyula0910:

Mindennek van hátránya így az éjjellátóknak is de ha a hátrány egy lapon sem említhető az előnyökkel akkor senkit nem érdekel a hátrány.Pl ha 100% az egész amiből 90% az előny akkor senki nem fog a maradék 10%-kal foglalkozni főleg úgy nem ha a semmihez képest 400-500%-al emelkedik a harcképességed(látsz éjszaka és tudsz célzott lövést leadni vs. alig látsz éjszaka és egyáltalán nem tudsz célzott lövést leadni.

A lámpázást felejtsük el mert az csak arra jó,hogy mindenki tudja azt,hogy hol vagy és merre néz a fegyvered.

recon71 2014.11.19. 23:52:21

@dudi01: Egyet értek,csak azt akartam az írásommal közölni,hogy a fejlettebb technika még nem garancia a győzelemre. Nem szabad könnyelműsködni,hogy az ellen úgysem lát,mert ettől még okozhatnak ők is végzetes meglepetést.

recon71 2014.11.19. 23:55:58

@dudi01: Már nagyon nagyon régen hajtogatom azt,hogy a fegyverlámpát csak kivételes esetekben szabad használni,de mindig az volt a válasz,ha így lenne akkor az amik nem használnák.

Hogy miért kell nekünk-és a világ nagy részének-autómatikusan tökéletesnek tartani valamit-vagy eljárást-csak attól,hogy 1 nagy nevű alkalmazza?

apravetz 2014.11.19. 23:56:14

@gioconda:

Valóban nem hálivúd az élet, de az egyre hájtekebb kütyük már azért karcolják az ott ábrázolt képet.. Értsd nem kell annyit rátolni az IR-t csont sötét épületben sem, stb - ami azért jelentős előrelépés a ki-kit derít fel témakörben.

@gyula0910:

"1 nagy erejű felvillanás nem e teszi vakká hosszú időre a használóját."

Igen rég - vagy tízen éve - autogated* csöveket használnak.
*nagyon leegyszerűsítve: adott esetben a rendszer a bejövő fény mennyiségétől függően, nagy sebességgel képes magát ki-be kapcsolni.

"nagyon zavart,ha levettem az éjjellátót,akkor hosszú ideig semmit sem láttam"

Igaz, de a mókuspörzsölő lámpák használatát követő vaksághoz képest semmi.

recon71 2014.11.20. 00:14:20

@dudi01: Erről jut eszembe,hogy még tart a cemlight őrület? 2008-ban mindenki emlegette,mindenki használta. Ha kellett,ha nem. A legtöbbször olyan helyzetekben,ahol egyáltalán nem volt szükség rá,sőt élesben életveszélyes lett volna.

recon71 2014.11.20. 00:18:21

@apravetz: Én még az általam lövészkatonaként használt-állítólag 2,5 milliós- éjjellátóból indulok ki- mivel annál újabbat nem próbáltam-,mert arról nem lett nagy véleményem,csalódás volt.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.11.20. 09:04:20

Azért egy jól kiképzett és felkészített katona, aki tudja használni az éjjellátót és karban is tudja tartani, éjszaka jóval nagyobb esélyekkel indul harcba mint egy átlagos milicista.

A PVS 14 már elég könnyű és elég szép képe van, ahhoz képest, hogy nem mai darab. De a PVS 7 és az előtte lévő szögletes PVS-en is meglepődtem mire képes.

Az orosz optikák se rosszak, bár amiket láttam azoknak a használatát a súlyuk igencsak behatárolta.

@gyula0910: Nem nevezném őrületnek, de igen tart még mindig. Szerintem nagyon hatékony kis eszköz, ha szobát akarunk vele jelölni, ösvényt és még fél száz egyéb dologra használható.

gioconda 2014.11.20. 16:18:47

Örülök,hogy sikerül megint kifacsarni amit írtam.
Egy szó se esett arról,hogy felesleges meg használhatatlan meg ilyenek nem tudom kit győzködtök.

@dudi01:
te vagy a hivatásos nyilván igazad van.

gioconda 2014.11.20. 16:22:48

@Combat Gear Admin:
"Az orosz optikák se rosszak, bár amiket láttam azoknak a használatát a súlyuk igencsak behatárolta."

Mer amit eddig láttál az annyi idős mint én vagyok :)
K.-tudna mesélni neked,hogy kik szállítják a csöveket kiknek :)

dudi01 2014.11.20. 17:38:36

@gioconda:

Alapból ott hibás a felvetésed,hogy nem csoda minden máshoz képest az éjjellátó.Ha tetszik ha nem már egy PVS-7+PEQ-2 is csoda mindenhez képest amit írtál és akkor nem egy modern éjjellátót+olyan optikát vettem ami kompatibilis az éjjellátóval hanem egy 20 éves technológiát.

Nem azért van igazam mert katona vagyok hanem azért mert próbáltam mind a kettőt(semmi vs PVS-7)gyakorlatokon és éreztem a különbséget.Ha neked is ilyen tapasztalatod lenne te is hasonlóan vélekednél.

@Combat Gear Admin:
Szedtek szét itthon ami hőkamerát és optikát és minden lencse orosz volt benne...

@gyula0910:

Ahogy CGA írta nagyon hasznos és már itthon is van belőle infra változat ami nem látható tartományban világít(csak éjjellátóval látható)

gioconda 2014.11.20. 18:29:07

@dudi01:
Infra terén van tapasztalatom és tudom a különbséget.
És még mindég ugyanazon a szövegértelmezési problémán tekeregsz.
NEM ÁLLÍTOTTAM,HOGY JOBB A SEMMI,JOBB EGY LÁMPA,JOBB EGY DOT.,SE ,HOGY FELESLEGES STB.

Te viszont állítottál dolgokat amik hát hogy finoman fogalmazzak is...lámpát nem használunk (akkor a fél világ hülye),több száz méter célzott éccakai (a kincstárival nem lősz nappal több százra eredményesen nemhogy éjjel)szóval ezt hagyjuk meg a nagyoknak,50-re csővel éccaka lófasz oroszrulet!

És még valami azért mert kezedbe attak valamit,hogy lásd milyen lenne ha hadseregben szolgálnál és majomkodtatok vele egy keveset még ne gondold ,hogy értesz is hozzá azt meg pláne ne ,hogy más meg nem.

dudi01 2014.11.20. 18:41:08

@gioconda:

Majd ha megy a tisztességes beszéd akkor folytatjuk.

gioconda 2014.11.20. 19:12:05

Ahol az őszinteséget keverik a tisztességtelenséggel ottan már nagy a baj de hát a mundér az kötelez...

recon71 2014.11.20. 20:57:55

@dudi01: @Combat Gear Admin: Megint leírom,hogy @gioconda-ával együtt nem tartjuk rossz dolognak az éjjellátókat,hanem ellenkezőleg,nagyon hasznos és jó dolgok,csak nem gondoljuk azt,hogy ezek már garantálják is a győzelmet!
Ha világos nappal el lehet menni 1 jól rejtőző ember mellett,akkor ez a legjobb éjjellátóval is ugyanígy előfordulhat.

dudi01 2014.11.20. 21:00:56

@gioconda:

Nem nálam van a probléma ha nem hiszed el,hogy éjjellátóval és azzal kompatibilissé tett fegyverrel lehet éjszaka több száz méterre lőni...

Idézem saját magam:

"Nem csodaszer de senki nem fog látható fényű eszközt használni éjszaka ha van nem látható fényű alternatívája..."

Te is kezd el értelmezni!
És igen fenntartom,hogy aki éjszaka lámpázik az le akarja lövetni magát.

dudi01 2014.11.20. 21:03:34

"És még valami azért mert kezedbe attak valamit,hogy lásd milyen lenne ha hadseregben szolgálnál és majomkodtatok vele"

Ez nálam a tiszteletlenség.
Mert bocsánat de majomkodás az amit ti AS-on műveltek a játékfegyver imitációitokkal és az ott szerzett tapasztalatok alapján vontok le következtetéseket az éles fegyverekre kitalált harceljárásokról és arról,hogy mit lehet és mit nem mi működik és mi nem.

harci macsek 2014.11.20. 21:13:11

fegyverlámpát inkább infra szűrővel.
Az éjjellátónak meg már alapnak kellene lennie. Kár, hogy nem az.
De ha lehetne, akkor hőkamerát kérnék. Akkor aztán álcázhatja magát az ellen, ahogy akarja. (Persze minden ellen van megoldás)

recon71 2014.11.20. 21:17:10

@Combat Gear Admin: Ismétlem,hogy nekem utoljára 2008 végén használtam egy 2,5 milliós éjjellátót,de az nagy csalódás volt. A sötéthez szokott szememmel majdnem ugyanúgy láttam,persze sötét és sötét közt is van különbség.

Másrészt állandóan azon aggódtam,hogy a világító szem felőli oldal le fog buktatni minket.

A cemlight szerintem is hasznos dolog,de túl sokszor láttam használni teljesen felesleges helyzetekben,amikor élesben ez mindenki életébe is kerülhetett volna. Ha szabad szemmel is látni annyira amennyire kell,akkor minek használni olyan fényforrást,ami lebuktathat minket?
Inkább tanították volna meg mindenkinek,hogy sötétben mit kell tenni,hogy jobban lássunk!

gioconda 2014.11.20. 21:56:33

@dudi01:
Most akkor tisztességesen beszéltem vagy az ego. győzött :))

Mégis mit tudsz te rólam?Azonkívül hogy időnként érszoftozok is (kötelezővé tenném rendszeresen,hogy kevesebb legyen az egyenruhás dilettáns).

"Ha tetszik ha nem már egy PVS-7+PEQ-2 is csoda mindenhez képest.."

"Nem csodaszer de senki nem fog látható fényű..."

Most akkor hamburger vagy hotdog?

Segítek nem a te műfajod ,nyomj le tíz fekvőt.

pvs7 meg a peq2 több százra aha...
ja,hogy van olyan ami igen! nem mondod...csak nem a te kezedben, de olvastál már róla ja...az min gyár más akkor én kérek elnézést.

Majomkodás az amikor katonásat játszunk egy jobb magáncég képességeit sem elérő pénzmosoda kifutófiújaként. Bocsi!

@harci macsek:

Igazából egyik sem helyettesíti a másikat ezért van az ,hogy egy készülékbe kezdik integrálni mindkettőt.

recon71 2014.11.20. 22:04:41

@gioconda: @dudi01: Felejtsük már el egymás fikázását,azért mert AS-es,mert az általam megismert katonák 90%-ának nagyon sokat használna,ha AS-ezne! Írom ezt én,hogy nem vagyok AS-es,paintbool-ozni is csak múlt hétvégén voltam életemben először.

Kérdem én,1 átlag lövész katona 1 évben hány napot gyakorol összesen fedezékhasználatot,rejtőzést,rejtve,hangtalanul közlekedést,kapáslövést,úgy,hogy van tétje,van ellenség,aki észreveteti vele,ha hibázik?
Mert az én katonatársaim ezekben kétségbeejtően szerepeltek.
Míg 1 AS-es,ezeket minden játékkor gyakorolja. Ráadásul ők 1 csomó mindent ki is tudnak próbálni,amit katonák nemigen. A katonák meg olyanokat,amiket más nem.

Szerintem amíg nem lesz mindennapos a seregben a MILES és egyebek használata,mindenkinek használna,ha AS-ezne!

apravetz 2014.11.21. 15:14:53

Lehet gio azért találkozott már f2f néhány olyan cuccal, amiből a kedves HM-nél egyet -vagy egyet se- tartanak egy szép vitrinben

gioconda 2014.11.21. 18:28:21

@gyula0910:
Tudod ez ugyanolyan ábránd mint megannyi más ami igazából ha költségvetést nézzük nem megterhelő viszont
érezhető fejlődést jelentene az állománynak.
De mint tudjuk nem az a cél,hogy valóban hadra fogható honvédségünk legyen.
Marad a kevés kivételezett (ez nem azt jelenti,hogy alaptalanul) kirakatfiú no meg éppen annyi adomány,hogy valahogy el is lássák a minimális elvárhatót a közös üdvhadseregbe.

@apravetz:
Igen meglehet bár ez így elég szomorú ha belegondolok.

durczás 2014.11.21. 23:49:17

@gyula0910:

ha nem hadititok, akkor nem 1pn34 v nszp-3 volt amit kipróbáltál? Mielőtt kiröhögtök tudom h nem ér 2,5 milliót, de a magyar HTK árakat figyelembe véve lehet hogy azt próbáltad ki? Mert egy pvs 14-hez képest tényleg csalódás...

recon71 2014.11.21. 23:59:42

@durczás: Fogalmam sincs milyen típus volt,csak azt tudom,hogy a lelkünkre kötötték,hogy vigyázzunk rá nagyon,mert 2,5 millió,ha elveszik. Én kézbe csak már teljesen sötétben kaptam.

durczás 2014.11.22. 01:57:10

és fel tudtad rakni a szereléksínre v nem?

recon71 2014.11.22. 03:55:28

@durczás: Ezt tőlem kérded?
Ha igen,akkor nekem annyi kalandom volt vele,hogy a sötétben átvettünk a leváltandó párostól 1 valamit,aminek egyik fele nagyon feltűnően világított,és utána felváltva figyeltük vele a terepet és nagyon nem voltam biztos benne,hogy észre is vesszük vele amit kell. :D
Rég volt,de szerintem valami fejre rögzíthető típus lehetett,még ha kézből is használtuk. Sajna 2009 túl rég volt és nem akarok hülyeséget írni,ha meg lettem volna vele elégedve akkor biztos jobban megnézem.

Egyébként nem is vettünk észre semmit,de pont amikor mi voltunk kint,1 idő után villogó ordibáló valakik jelentek meg a a távolban,na azoknak a villogó akármijeit,már az éjjellátóval is nagyon láttuk. :D Gondolom direkt küldtek ki embereket,hogy legyen mit észrevennünk és kiderüljön nem e alszunk. :D De könyörgöm,ha nem ordibálnak és nem villognak őket sem vesszük észre,szép csendben bárki elmehetett volna előttünk nem is túl messze.

recon71 2014.11.22. 04:05:05

@durczás: Bocs,hogy nem tudok konkrétabb információval szolgálni,de ez a Könnyűlövész záróvizsga estéjén volt és akkor már második hete nem aludtunk valami sokat! Azon küzdöttem a leges legjobban,hogy legalább én ne aludjak el,mert a társam már elaludt. Kipihenten biztos jobban megmaradt volna bennem,hogy milyen volt a műszer.

recon71 2014.11.22. 04:42:51

És megint leírom,mert tudom,hogy megint félreértés lesz!
Az én utolsó tapasztalataim 2009-esek,és akkor csak azt az 1 típust volt szerencsém kipróbálni,csak arról mondok véleményt. Arról,hogy az újabbak mennyivel tudnak többet,nem nyilatkozhatom,mert nem próbáltam őket.

Csak arra akartam felhívni a figyelmet,hogy csodát,garantált győzelmet,még a jó éjjellátóktól se várjunk,mert ahogy el lehet menni 1 másik ember mellett,bele lehet gyalogolni 1 lesállásba világos nappal,akkor azt ugyanúgy megtehetjük éjjel a legjobb éjjellátóval a fejünkön is!

gioconda 2014.11.22. 15:45:52

@gyula0910:
Ha csak irányként vesszük azt 2,5m-át illetve a dátumot meg,hogy nagyon kellet rá vigyázni :) valószínűleg gen2. lehetett.Azok passzívba tiszta időbe kb. félholdnál már érnek valamit de inkább gyér vagy nyílt terepen.Igazából IR. segédfénynél használhatók kielégítően csak ugye azzal az a gond,hogy kilométerről
látszik ha a másik is nézeget.

Nyilván egy 3 vagy 3+-os már más világ, a csúcsról meg ne is beszéljünk.

Sztorik: erdei út,kétoldalt gyér bokros/fák.ellen út egyik felén tudtok ott vannak mert már kaptunk tőlük.Haver aki kijött velünk real. tapasztalatokkal
felveszi a pvs.-t ,hogy majd most....4m-ig hagyták begyalogólni mielőtt szarrálőtték. Semmit se látott pedig ez csak egy majomkodó érszoftvolt játékpuskákkal. Utána szemmel láthatóan kicsit megrendülve elemezte,hogy baszki meghaltam...

Barnigear 2014.11.23. 21:22:43

4m-ről szétlőni AS-ben nem valami sportszerű.

recon71 2014.11.23. 21:44:06

@Barnigear: Nem sportszerű???
Én meg azon voltam felháborodva,hogy a MILES-nél nem a sokkolós verziót rendszeresítették. :D
Akkor jó,ha fáj! Ha az ember tényleg átérzi,hogy hibázott,ez még mindig messze van 1 éles lövés fájdalmától.
Életem első paintball-ján a múlt hétvégén is csak minimálisan öltöztem,hogy érezzem,ha hibázok.

Már írtam,hogy nem AS-ezek,de gyakoroltunk már fedezékhasználatot így,és nagyon jól bevéste a fájdalom a fejembe,hogy hol hibázok,mikor szétlőtték a túlságosan kilógó karom vagy lábam. Kiképzésre csak így alkalmaznám!

Mindezt írom úgy,hogy fogalmam sincs a mi általunk használt AS puskák milyen erősségűek voltak. Ha 1 komolyabb puska tényleg komoly sérülést okoz,vagyis nemcsak vérző sebeket és dudorokat,akkor tényleg azért ésszel kéne használni. Maradandót ne okozzunk!

gioconda 2014.11.23. 23:29:08

@Barnigear:
Hát tudod,hogy van ez főleg egy esti játékon nem egy öröm de benne van a pakliban.

@gyula0910:
Fedett testrészen még egy méteren belülről sem vészes de arcon azért nyomot hagy :) meg a fogsor is hamar hiányos lehet ha nincs megfelelő védelem.

De a paintball alapvetően sokkal fájdalmasabb.

recon71 2014.11.24. 00:01:40

@gioconda: Főleg katonák kiképzésekor nem lehet gond,ha fáj.
Inkább most fájjon ennyire,mint élesben nagyon!

Én örülök,hogy fájt amikor meglőtték a karom és a lábam,így jobban bevésődött,hogy ezekre jobban figyeljek,hogy mit ne csináljak és élesben ennek köszönhetően már talán nem tépné le a karom 1 igazi lövedék. Nagyon nem mindegy!
A fájdalom miatt stresszesebb,kicsit még életszerűbb is az egész.

apravetz 2014.11.24. 12:07:24

@gyula0910:

Itthon nem para az as, de azért ilyen távolkeleti mókusok meg pár szomszédos országban (SK talán?) tolják ezt ilyen 500+ fps-re húzott játékcsúzlikkal is, ott azért pattog a fogzománc meg be-be csusszan bőr alá is, amihez képest a paintball sem tűnik már olyan markánsan fájdalmasabbnak ugye.

Amúgy se paintball, se as, se miles, se simunition nem készíthet fel igazán a harctéri körülményekre. Harceljárásokat lehet gyakorolni unalomig - avagy készségszintre, automatikus reakciókig - ezrelék/tízezrelék számarányú prok esetében ugye már éleslőszerrel. De azért fokozzák még minden egyéb lehetséges módon a stresszt, mert azzal lehet közelebb hozni a valóságot. Több tényezőn alapuló tresszhatás nélkül nincs valós/valósághű kiképzés.
És még ennek ellenére is sokat/eleget/túl sokat látott és tapasztalt emberektől lehet olvasni, néha hallani, hogy amíg vki nem volt éles körülmények között, nem esett át a tűzkeresztségen, addig lehet önbizalommal teli, de valójában tökéletesen szűz. Mivel a valós életveszély az az igazi vízválasztó, ahol nem feltétlenül áll a papírforma: a gyakorlatokon kiemelkedően teljesítők blokkolhatnak le, csökkenhet drámaian a harcértékük és fordítva.

NVD: ahogy kb konszenzusos is a vélemény: Nem csodaszer, típusonként (gen. és azon belül cső típ.-ok, élettartam-elhasználtság) igen komoly különbségek, meg vannak a maga korlátai, de épp ezért meg vannak a megfelelő harceljárások az alkalmazásához. Itthon se eszköz, se módszertanilag kidolgozott harceljárások - egy igen szerény számarányú klubtól eltekintve. Innentől hazai viszonyokban kár is fejtegetni, min 20 éves lemaradás van, és ez a húsz év igen komolyan ment el mellettünk, lévén többet fejlődött a technológia és a módszerek, mint előtte 40 alatt.

recon71 2014.11.24. 15:50:06

@apravetz: Ezeket én is így gondolom,de még mindig azt állítom,hogy a semminél a leggyengébb gyakorlás is jobb. A minimális fejlődés is több a semminél. Vaklőszerrel vagy még vaklőszer nélküli gyakorlás is gyakorlás,akkor AS-el,ahol legalább kis lőtávon eltalálhatnak,még többet ér.

Az éles helyzeteket,a stresszt persze lehet szimulálni,de legalább igyekezi kell közelíteni hozzá. 1 kicsivel is több stressz is már jobb,mint a kevesebb vagy semmi.

recon71 2014.11.24. 16:15:33

@apravetz: "a gyakorlatokon kiemelkedően teljesítők blokkolhatnak le, csökkenhet drámaian a harcértékük és fordítva"

Tökéletesen egyetértek!
Van 1 rakás küzdősportos ismerősöm és érdekes módon sokszor a versenyeken a legjobban szereplők élesben leblokkolnak,beijednek. Van 1 nemzetközi profi bunyós ismerősöm is,aki legendásan beijed élesben.
Több olyan esetet tudok,ahol ugyanattól a személytől élesben mindig kikap valaki,akit edzésen pedig mindig legyőz. A stressznek hatalmas a jelentősége,mint ebből is látszik!

De a legérdekesebb,hogy háborús veteránokat többször láttam már beijedni,pedig itt nem is az életük volt a tét. 1 sebesüléssel leszerelt ex katona rendre meglepett,hogy mennyire fél,beijed. Pedig ő a sereg előtt nem ilyen volt.

De a legérdekesebb,1 sok háborúban részt vett ismerősöm,aki most 1 külföldi seregben nagy ember lett az eltelt 15 (talán még több is)év alatt,előtte azzal járatta le magát,hogy az akkori helyi "alvilág" megjelenésekor egyszerűen a saját emberünket verte meg.
Ha ilyen karriert futott be,akkor vagy megváltozott,vagy csak eddig mindig erőfölényben,tűzfölényben volt szerencséje harcolgatni,mert ilyen esetekben tényleg jó volt (mint a legtöbb ember),de ha úgy alakult volna,hogy az ellenség felé billen a mérleg nyelve,akkor nagy eséllyel a sajátjai ellen fordult volna,hogy mentse magát. És most nagy ember lett,1 legenda.
A lényeg,hogy a szorult helyzet,a stressz,a félelem a haláltól vagy csak a fájdalomtól,nagyon kihat a teljesítményre.

recon71 2014.11.24. 16:17:40

@apravetz: "Az éles helyzeteket,a stresszt persze lehet szimulálni" Ebből a NEM szócskát kifelejtettem!

Barnigear 2014.11.24. 17:37:45

@gyula0910:
Airsoftnál nem a bevésés a lényeg, hanem a találat észlelése és bemondása.
Apropo, bevésés:
www.youtube.com/watch?v=fIkfcbtKECU

recon71 2014.11.24. 22:00:21

@Barnigear: Ha játszol akkor igen,de ha kiképzésre használod,akkor a bevésés!

Barnigear 2014.11.24. 22:03:10

Talán meglep, de nem érdekel a kiképzés.

recon71 2014.11.24. 22:18:46

@Barnigear: Ha nem tűnt fel,mi eddig arról beszéltünk már a többiekkel is,hogy katonák kiképzésében használható e. Szóval a egyértelműen a kiképzésről és nem a játékról!

apravetz 2014.11.25. 08:18:53

Katonai/rendvédelmi kiképzésre igen-igen korlátozottan.
Ahol a lőtáv minimális és kontrollálhatóak a találatok. Ilyen körülmények között szárazgyakorlásra, kis távolságú szituációs lövészetre, vagy kötelékben max CQB, esetleg MOUT -még több jóindulattal.
De hagyjuk meg inkább játéknak.

Barnigear 2014.11.25. 20:33:11

@gyula0910:
Feltűnt hogy nem érted: ÉN nem arról beszélek.
---
Gondolom a parancsnoki láncolatban az elhangzott mondatok értelmezése is az elöljáró prioritása, ezért minden arról szól, amit végül a rangidős gondol.

dudi01 2014.11.25. 21:23:07

@Barnigear:

Akkor most elöljáró,parancsnok vagy rangidős?Mert ez három teljesen különböző dolog.

recon71 2014.11.25. 22:00:15

@apravetz: Ennyi erővel a katonák üres fegyveres gyakorlatozását terepen -ami 99%-ban történik -sem lehetne gyakorlatozásnak,gyakorlásnak nevezni,hanem csak játéknak. Sőt még vaklőszeres gyakorlásoknál is csak játéknak,hisz AS-nél legalább kis lőtávon van valami realitás.

recon71 2014.11.25. 22:02:01

@Barnigear: Olvasd már vissza a korábbi hozzászólásokat,ahol azt tárgyaljuk a többiekkel,hogy kiképzésre AS alkalmas e bármilyen módon!

dudi01 2014.11.25. 22:02:13

Szerintem attól lesz játék ha úgy állsz hozzá.

recon71 2014.11.25. 22:05:58

@apravetz: Azért én százszor szívesebben gyakorolnék AS-el,és százszor többre is tartom,még ha kis lőtávon is van csak a különbség (de attól még van!)mint csak vaklőszerrel,üres fegyverrel vagy ne adj gumipuskával a gyakorlást,ahol a lövést puf-puf felkiáltással jelezzük! :D

recon71 2014.11.25. 22:06:37

@dudi01: Tökéletesen egyetértek!

Barnigear 2014.11.26. 00:01:35

@dudi01:
Góré, és az mindig egy 'dolog'.

Barnigear 2014.11.26. 00:03:25

"dudi01 2014.11.25. 22:02:13
Szerintem attól lesz játék ha úgy állsz hozzá." - ja, aki nem úgy áll hozzá az húzhat is haza.

apravetz 2014.11.26. 14:34:55

@gyula0910:

Szárazgyakorlás:
Tudtommal alapok elsajátítása egyénileg/kötelékben, kiképzési módszertan szerint. Hasznos, de alapfok.

Vaklőszer: ue. csak szokod a fegyverdörejt.

MILES: ue. csak "hadijáték" + van valami visszajelzés.

Stuckie 2014.11.26. 20:36:50

Én értem mit mond a Gio.
Rengeteg hadivideoban is làtható, ahogy rövid lőtàvokon az amcsi sf legények szétlàmpàznak mindent. Sőt, olyan is akad, ahol egyesek hasznàljàk a mini14 eket, màsok meg felhajtjàk at fm 63 és làtható fénnyrl vilàgìtanak (többször egymàsra is)... Amikor kitör a matek (rövid tàvon) màr mindenki tudja ki hol van, füst van, tűz van gyakran jobb opció a megfelelően hasznàlt làmpa.
Màs: 2009-ben màr rég voltak itthon AN/PVS-14-esek, sőt màr az Omni generàciójaik is... ;)

gioconda 2014.11.26. 21:43:11

@Stuckie:
Hogy tetszik lenni ritkán erre felé :)
Neked legalább volt türelmed elmagyarázni a kézenfekvőt :)

Most is vannak itthon "csodák" a kérdés,hogy 2009-ben mihez juthatott hozzá a HM.-en belűl.De mivel elég lehangoló volt a tapasztalat azért gondolom a gen2.-t.Hármastól csak vidámabb lett volna :)
Szerintem ezt már sosem tudjuk meg.

dudi01 2014.11.26. 21:57:02

@gioconda:

Én 2009-ben használtam PVS-14-et.

Stuckie 2014.11.26. 22:11:36

@gioconda: Köszi, jól! Rég jàrtam erre üdv mindenkinek!
A kérdésre vàlaszolva a "jó" helyeken pvs-14 hez,és pontosabban mondjuk az ITT 6015-hez.

recon71 2014.11.26. 22:37:18

@gioconda: @Stuckie: Azért ne feletkezzünk el a lámpák,reflektorok elvakítási képességétől. Azon a távolságon ahol ez érvényesül,lehetnek olyan helyzetek,hogy hasznosak.

recon71 2014.11.26. 22:44:47

@apravetz: Ezek szerint a vak lőszeres és üres fegyveres gyakorlás,gyakorlás? A MILES meg csak játék?

Szerintem mindegyik lehet játék és gyakorlás,mindegyik használható kiképzésre is,csak vannak fokozatok. Pár a leggyengébbtől a legkomolyabbig: gumipuska,üres fegyver,vaklőszer,AS,MILES.

dudi01 2014.11.26. 22:55:37

@gyula0910:

A legkomolyabb a simulation.

recon71 2014.11.26. 23:07:20

@dudi01: Ezt szándékosan nem írtam,mert nem tudtam hova soroljam,de inkább még a MILES elé tenném,mert nem tudom mekkora a lőtávolsága. Sokkal nem hiszem,hogy több lehet az AS-nél.

recon71 2014.11.26. 23:42:03

@dudi01: Erről nincsenek információim. Meddig jó? Biztos,hogy sokkal kisebb,mint a MILES-é.
De az AS-t sem tudom milyen távra jó valójában.

dudi01 2014.11.27. 00:45:41

@gyula0910:

Az AS karabéllyal max 40-50 méter mesterlövész puskával állítólag 100 méter környékéig van értelme lövöldözni.
A MILES-al szerintem simán lehet karabéllyal vagy géppuskával pásztázott lőtávolságra lőni de azon sem lepődnék meg,ha kilométerekben lenne mérhető a lőtáv.

Az AS-nál a célzott lövés távolságát adtam meg nem pedig a BB repülési távolságát.

recon71 2014.11.27. 00:53:51

@dudi01: A kérdés a Simulition lőtávja volt a MILES-hez és az AS-hez képest,de eddig erre még én sem találtam adatot.

recon71 2014.11.27. 01:02:43

Airsof-osok! Beugrott,hogy kaptam 1 haveromtól anno 1 AS FA MAS-t és adott hozzá festék lövedékeket is. Szóval,ha létezik festéklövedék,akkor miért nem ilyenekkel játszanak az AS játékosok

apravetz 2014.11.27. 09:20:21

@gyula0910:

Kb egyről beszélünk.
Lépcsőzetesen, de persze a teljesség igénye nélkül vázoltam kb mi mire jó. Hadijáték (értsd. =) hadgyakorat. A korábbiak gyakorlatba ültetése, agressorok ellen.
Amire jobb helyeken nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint mi felénk (talán az idei év lett kivétel), az a különböző kötelékekben végrehajtott éleslövészet. Teljesen más szerepe van, de ott már azért nem nagyon lehet bohóckodni, nagyobb felelősség, több komolyság.
Persze én nem értek hozzá, szal cáfoljatok meg

apravetz 2014.11.27. 09:37:34

@gyula0910:

Simu (markingos) 5,56 max lőtávja 140m, viszont már 30m-en 21cm az esése.
Használata ennek is csak CQB/MOUT, esetleg erdei. Nyílt területeken, nagy lőtávokon megvívott tűzharcok gyakorlására alkalmatlan.
Tudtommal egyébként karabélyokhoz is van 9mm-es simu átalakító kit.

AS-festék elvileg azért nem, mert vagy szétmegy még a fegyverben és/vagy becsapódáskor meg nem feltétlen -> alkalmatlan a célra

@dudi01:
AEG-eknél a célzott lövésre (ballisztikájánál fogva nem is igen lehet célzásról beszélni a hagyományos értelemben tól-ig távolságra, csak bizonyos távolságra lehet úgy ahogy belőni) a 40-50m már csúcsnak számít. Ezért (is) játék

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.11.27. 10:04:54

A 9-esnek még kisebb a lőtávja. Valami 7-10 méter. Azt tipikusan kis távolságokra használják.

A másik, ami szerintem nagyon idegesítő, hogy teljes arcot befedő maszkot kell viselni a használatához.

apravetz 2014.11.27. 11:10:30

@Combat Gear Admin:

Mondjuk a statisztikák alapján a maroklőfegyveres tűzpárbajok is épp ebbe a kategóriába esnek. SMG-re mondjuk már azért több kéne.

Maszk: legalább a gázálarc viselését is szimulálja részben :)

gioconda 2014.11.27. 18:22:23

Mondjuk maroklőfegyveres szimulációhoz AS. szerintem tényleg kielégítő főleg ha az erősebb 400+fps.-es co.-s pisztolyokat nézzük.A jobbak meglepően pontosak 15-20m-ig nehéz bb.-vel.Kezelőszervek,tárcsere szóval sok minden.

@Stuckie:
Azt az ITT. az nagyon finom dolog :)

estván 2014.11.27. 21:28:55

@gyula0910: "Szóval,ha létezik festéklövedék,akkor miért nem ilyenekkel játszanak az AS játékosok"

Egyrészt mert bemondjuk/jelezzük a találatokat.
Másrészt pedig senkinek nincs szüksége buzitarkára ocsmányul összeb@szott gyakorlóra, felszerelésre :)

recon71 2014.11.27. 22:09:52

@estván: Szerintem nagyon is szükség volna,mert életem első PB játékán is pár hete volt olyan ember aki többször még akkor sem jelezte,hogy eltalálták,mikor szétfröccsent rajta a lövedék,de a festék miatt nem tagadhatta le. Amíg ilyen emberek is vannak,addig jó lenne az a festék,inkább lemosom a cuccot utána.

Katonai kiképzésre is alkalmasabb lenne így,főleg,hogy ott nem lehet megválogatni az emberanyagot. Ott többen tagadnák le,hogy eltalálták.

Stuckie 2014.11.27. 22:18:03

Az ITT az alap(nak kellene lenni) ! Egyébirànt tényleg jó és funkcionàlisan megbìzható eszköz. Igàsló kategória.

estván 2014.11.27. 22:35:02

@gyula0910: A paintballt és az airsoftot nem érdemes összehasonlítani.

fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1920389_1740093669548080_956943329794699721_n.jpg?oh=19ed617ea6cab06700093306105b5d0e&oe=54D565DB&__gda__=1423443994_49bdbbc1692ac61052c8058f39cfbc7b

Egy valamire való airsoft játékon való részvétel (a harci szimulációs jelleg miatt) az ellenfél puszta lelövésétől azért összetettebb tevékenységet vár el a játékosoktól.

A tapasztalat egyébként azt mutatja, hogy a döntő többség megadja a találatokat, sőt komolyabb akciók után még gratulál is az őt kilövőnek. Sok esetben a lövő is megköszöni az eltaláltnak a jelzést. Ez az úriemberek hobbija ;)

recon71 2014.11.27. 22:50:01

@estván: Ezekkel egyetértek,de most abból indult ki a vita,hogy az AS-t lehetne e használni akárcsak korlátozott mértékben is katonai kiképzésre. Szerintem nagyon is,ha festék is lenne,akkor kb. annyira,mint a Simulation.
A lényeg,hogy százszor több értelme volna AS-el gyakorolni helységharcot és hasonlóakat,mint üres fegyverrel gyakorolgatni,esetleg vaklőszerrel,mint az esetek 99%-ában.

A döntő többség engem nem érdekel,mikor a csapatom azért kap ki,mert az ellenfelek közül egyetlen ember nem ismeri el,hogy eltalálták és már szitává lőve lemészárol mindegyikünket. De persze mi megadjuk a találatokat.

recon71 2014.11.27. 22:57:49

@estván: A PB-t is játszák ugyanúgy,mint az AS-t. Teljesen ugyanazon a terepen,ugyanazon szabályokkal,ugyanúgy csapatban. Már ugyanolyan élethű fegyverek is vannak,csak annyi a különbség szerintem,hogy a festék egyértelművé teszi a találatot.

Egyébként 1 fára lőttünk a festéklövedékkel és tökéletesen működött,legalábbis a fán. Ettől még nem tudom,hogy puha célon,mint az ember hasa,is szétnyílt volna e?

recon71 2014.11.27. 23:07:51

@estván: A pontosítás kedvéért írom,hogy az AS festéklövedékkel lőttünk a fára.

estván 2014.11.27. 23:21:46

Ugyan nem igazán van rálátásom a paintball-ra (felvilágosítást szívesen fogadok), de kétlem, hogy ugyanolyan összetetten játsszák, mint egy 150-200 fős, feladatorientált, parancsnoki láncos airsoft rendezvényt.

Paintball szabályzatot hirtelen csak ezt találtam: mpbsz.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=32
Ha van egyéb, valaki belinkelhetné.

recon71 2014.11.27. 23:41:42

@estván: A PB-t katonai kiképzésre használják is,tehát ott biztos,hogy érvényesül a parancsnoki láncolat és a többi.

estván 2014.11.27. 23:50:34

Én most nem katonai kiképzésről beszélek, hanem egy közönséges vasárnapi játékról :)

recon71 2014.11.28. 00:59:30

@estván: Beugrott,hogy életem eddigi egyetlen PB játékán a múltkor is elmondták a pályát,fegyvert és egyebeket biztosítók,hogy bármit lehet. Lehet parancsnok,lehet védendő személy,lehet elfoglalandó akármi,bármi,igény szerint.
Azt is elmondták,hogy járnak hozzájuk olyanok is akik katonailag élethűen játszanak,eredeti katonai cuccokban,eredetihez hasonlító fegyverekkel.

Úgyhogy szerintem csak annyi a különbség,hogy az AS százszor olcsóbb és nincs festék. 1 PB töltény 8 Ft volt.

estván 2014.11.28. 01:36:05

@gyula0910: Valóban, AS-t is lehet ilyen szinten űzni, de nem ez a jellemző.

Az utolsó megállapításodnál azért több a különbség :)
Olvasd el egy nagyobb játék kiírását a softair.hu-n (vagy gyere ki játszani!), és máshogy fogod látni egyből.

És akkor a több napos, több száz résztvevős, nemzetközi milsim eseményekről még nem beszéltünk...

recon71 2014.11.28. 02:14:18

@estván: Miközben kerestem videókat,az egyiken úgy tűnt,hogy 2 idegen nyelvű nagy létszámú csapat harcol egymással. Az utolsó belinkeltem is nem ilyen?
Szóval ez is lehet nagy létszámú és nemzetközi is. Az,hogy hogyan játszák az nem AS vagy PB függvénye,hanem a felállított szabályoké és embereké. A lényeg,hogy ugyanúgy is lehet csinálni az egyikkel,mint a másikkal.

Nagyon csodálkoznék,ha nem lehetne vagy nem játszanának ugyanúgy is ezekkel a PB fegyverekkel,mint az AS-el! Szerintem csak azért nem tudunk ezekről többet,mert ezek az élethű PB fegyverek még nagyon újak,nagyon nincsenek elterjedve,gondolom nagyon drágák is,AS meg már több 10 éve van,persze,hogy 1000-szer több az információnk is.

recon71 2014.11.28. 02:18:29

@estván: Egyébként az utolsó belinkelt videót azért nem linkeltem be először,mert azt hittem AS,az élethű fegyverek miatt sem tűnt fel,hogy PB. Csak később tűnt fel a címben a PB kiírása.
Látszik,hogy ennyire értek csak hozzá. :D

apravetz 2014.11.28. 08:19:29

@estván:

"És akkor a több napos, több száz résztvevős, nemzetközi milsim eseményekről még nem beszéltünk..."

Igen, épp az ilyeneken szokott kiderülni, hogy mennyire semmi köze a valósághoz (a gearporn-on kívül persze, de a szokásos örök érvényű igazság alapján: elméletben az elmélet és a gyakorlat között nincs különbség, gyakorlatilag viszont van) és hogy pár részlet kivételével mennyire is alkalmatlan szimulációs célokra. Aktív katonák sem épp mindig a sértett büszkeségük miatt hőbörögnek, hanem mert az ún. milsim játékokon ki kéne iktatniuk egy rakás, kő keményen, verítékkel beléjük sulykolt módszert és szabályt, ha eredményesek szeretnének lenni 17 éves kölykökkel szemben.

Sok mindent lehetne as-sszel, de a döntő többség rögtön nem gondolja olyan véresen komolyan a dolgot ha már arról van szó, így a milszim is valami kiüresedett frázis, divat lett. Nyilván most általánosítok, lehet megkövezni érte, de attól még >általában< igaz.

estván 2014.11.28. 10:58:24

@apravetz: Nem is a valósághoz akartam hasonlítani az AS-t, csak azt szeretném hangsúlyozni, hogy (amennyire én látom, és hazánkra vonatkozóan) egy átlag PB játék létszám és összetettség szempontjából maximum egy AS tingli-tangli szintjét piszkálja.

Megértettem, hogy létezik terepen űzött woodball ill. milsim PB, de úgy veszem észre, hogy ezt egy szűk kör gyakorolja, a nagy része csak egymásra pufogtat egy teniszpályán :) az AS meg eleve harci szimulációs keretek közé (és itt még nem a milsim-re gondolok) lett kitalálva.

recon71 2014.11.28. 21:16:03

@estván: Persze,hogy csak páran vannak,hisz még nagyon újak ezek az élethű fegyverek. Se te,se én nem tudtunk róla eddig. Én most láttam először,ezeknek a videóknak köszönhetően,hogy egyáltalán ilyen fegyvereik is vannak már. Az AS-ről meg már kb. 20 éve tudok. Ráadásul ez jóval költségesebb mulatság is,ezért nem is lesz gondolom egyhamar akkora tömegjáték,mint az AS.


süti beállítások módosítása