Az ILBE óta a Tengerészgyalogság számára a zsákokkal szemben támasztott igény, hogy az oldalukra kívülről két aknavető gránátot lehessen felpakolni.
A gránátok alsó fele, vagy felső, a zsák oldalán lévő gumis nyitott zsebbe kerül. A magam részéről inkább kötöző anyagot, hevedereket szeretek itt tartani, mivel könnyen elérhető és hozzáférhető.
Szintén kétoldalt két darab D gyűrű található, aminek a rendeltetése rejtély maradt számomra, és a használati utasításban sincs használható információ róla.
Azonban az elhelyezése alapján számomra úgy tűnt, mint egy tartalék megoldás, a merevítés sérülése esetén. Hasonló tartalék megoldás a vállpántokon is megtalálható.
Külső terhek rögzítésére a legtökéletesebb rész a zsák alsó része, ahol két pánttal lehet sátrat, fektető anyagot vagy bármi egyéb kerek-szögletes tárgyat elhelyezni.
A másik ILBE-ről nagyon hiányzó funkció, a villámzáras hálózsáktartó rekesz. Hála égnek itt pótolták ezt az apró kis hibát, aminek köszönhetően már nem kell mindent kipakolnunk a hálózsák elővétele esetén.
Ha az alsó két pántot meglazítjuk és kifűzzük, akkor akár a zsák aljára is elhelyezhetünk polifoamot, de őszintén megmondva alul és elől sokkal kényelmesebb ezek rögzítése, mint teljesen alulra.
A zsák felső részében egy hálós zseb található, amihez két villámzárral is hozzálehet férni. Az egyikkel belülről, a zsák nyitott állapotában, a másikkal pedig kívülről.
Az esővédőréteg segítségével a FILBE elég magasra megpakolható, természetesen a dolog szépség hibája, hogy ebben az esetben nem zárható rendesen.
Amennyiben nem pakolnánk tele, a zsákon belül található egy csatos heveder, aminek segítségével összébb húzhatjuk. És ne feledkezzünk meg az oldalt lévő kompressziós pántokról sem.
Belül egy villámzáras réteggel lehet elválasztani a hálózsákot és a főrekeszt egymástól. Az elválasztó réteg nem ér teljes hosszában végig, tehát két oldalt letudnak csúszni dolgok, de okosan pakolva ez nem lesz jellemző.
Alapból a teljes zsákrendszerhez jár egy teljes javítókészlet, ami a képen látható hét darabból áll. Ezenfelül egyébként a vállpántokon itti s megtalálhatók a fém feszítők, amiket törött csatok esetén lehet használni.
A teljes zsákot egy egyszerű átlátszó fóliába csomagolják, amin kívül olvasható a tartalom neve és NSN száma. Egy egyszerű papíron pedig a készlet teljes felsorolt tartalma olvasható, NSN számmal és mennyiséggel.
A másik igen hasznos dolog pedig a használati utasítás. Ez elég színes és érthető módon magyarázza el a zsák hordásának módjait és málházását is.
Ezenfelül természetesen részletesen bemutatja az összerakásának módjait, és a két féle beállítást is. Igen hasznos tud lenni, főleg ha nincs előzetes ismerete a felhasználónak a rendszert illetően.
Na most számomra ami az eddigi rendszerekkel összevetve leginkább kijött, az a nagyfokú variálhatósága a rendszernek. Ha minimális kapacitásra van szükségünk, akkor elég az assault pack.
Kicsit több hely kell? Zsebezzük fel az Assault pack-et, kívülre mehet a polifoam vagy a hálózsák, oldalra a kaja és a plusz víz, és máris kapunk egy „háromnapos” zsákot.
Ez is kevésnek bizonyulna? Akkor ott a nagy zsák, pakoljuk tele és máris használhatjuk akár több napon keresztül is. Persze még mindig hátránya, hogy málha mellényel együtt viselve nem a legkényelmesebb, de hát ezért van a TAP.
Még mindig kevésnek bizonyulna? Zsebezzük fel a nagy zsákot, minden létező dolgot rögzítsünk kívül, és akár egy hétig is ellehet lenni belőle, persze győzzük elcipelni.
Ami még szívet melengető, az az igényes kialakítás. Odafigyeltelek a felhasználóra, igényes használati utasítással, javítókészlettel, villámzárakkal illetve a tartalék feszítőkkel.
Negatívuma viszont a szélessége, illetve volt szerencsém látni egy hazai bolt árú készletét is, és elég megdöbbentő alig 1 éves zsákokat ennyire szétgyalázva látni.
Kiszakadt derékpántok, átlyukasztott vagy kihasított főrekeszek, törött csatok és egyéb leszakadt pántok. Más review-ba is olvastam hasonlót, pl. kitup, de én nem tapasztaltam ilyen fokú amortizációt.
Persze valahogy úgy képzelem el, hogy a nevezett példányokat a bakákkal együtt kötötték egy teherautó után és úgy húzták őket, én nem tettem ki ekkora tesztnek a saját példányomat.
Mindent összevetve elégedett vagyok. A rendszernek köszönhetően több helyzetre és rövidebb illetve hosszabb időtartalmú feladatokra is könnyen áttudom alakítani.
Utolsó kommentek