Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Commando Harness (2. rész)

2013.12.13. 08:00 :: Combat Gear Admin

kl_izrael_melleny-1168.jpg

A mellényen a korábbi tulaj eszközölt néhány módosítást, de alapvetően a zseb kiosztás megmaradt. Viszont néhány zseben a tépőzáras részt középen bevágta.

kl_izrael_melleny-1169_1.jpgA váll hevedereket oldalanként három-három fém feszítővel lehet méretre állítani. A váll része jól párnázott, kényelmes ami kell is ehhez a mellényhez. Eredetileg egyébként mindkét oldalon zsebek voltak rajta, amit a korábbi tulaj eltávolított, és molle csíkokat varrt a helyére.

kl_izrael_melleny-1170.jpgAz A10-es mellényen még vízszintesen és bal oldalon helyezkedett el a kötszer számára készített zseb, de az A11-en már függőlegesen és előre került, gyanítom a jobb hozzáférhetőség véget.

kl_izrael_melleny-1167.jpgSzinte egyik tártartó sem kizárólag a tárak számára készült. Legalább kettőn kés-tok , vagy világító rakéta-lightstick, illetve ahogy feljebb látható kötszer számára is kialakított tároló helyek találhatóak.

kl_izrael_melleny-1172.jpgA derékrész szinte megegyezik az A10-essel, belül, körbe nagyméretű párnák találhatók rajta, amik külsejére kerültek fel a zsebek. Mivel elől hosszabb hevedert hagytak, ezért könnyű méretre állítani akár vastagabb ruházat esetén is.

A derék párna viszont elég könnyen megszívja magát izzadtsággal. A modernebb derékpántok-övek hálósak és emiatt jobban is szellőznek, illetve ennek köszönhetően talán jobban is száradnak, és a felhasznált anyagok sem szívják meg úgy magukat.

kl_izrael_melleny-1173.jpgA hátul található kis zsák szintén fém hevederfeszítőket kapott. Ezek hátránya, hogy egyedül a mellényt viselve szinte képtelenség meglazítani őket. A fölös hevedert feltekerve, tépőzáras pántokkal lehet megfogatni.

kl_izrael_melleny-1175.jpgBal oldalt felül tépőzáras fedő rész található, aminek segítségével lehet a rádió antennáját kivezetni, bár ahhoz képest eléggé elméretezték, és véleményem szerint sokkal jobb megoldás lenne 90 fokkal elfordítva.

kl_izrael_melleny-1177.jpgA rádió rögzíthető egy félig nyitott zsebben, patentos heveder segítségével. A mellette lévő vízszintes heveder nem alkalmas a nagyobb rádiók rögzítésére, viszont a zsákba esővédőt és meleg ruházatot is lehet pakolni.

Az Ephod mellényen szinte csak célzsebek vannak. És gyakorlatilag „minden” belefér, kezdve késtől, kötélen át a kötszerig és a különféle gránátokig.

Jól párnázott, kényelmes a derék része is. Azonban telepakolva nehéz mozogni benne, feküdni és kúszni meg aztán végképp. Továbbá alapból a vállrészen található zsebek sem lehetnek kényelmesek a fegyverhasználat során.

A felhasznált anyagok brutálisak, ahogy a hevederek és a zsebek varrása is. Ennek pozitívuma a strapabíróság, viszont hátránya, hogy üresen is két kilogramm felett van a mellény, egy szóval nehéz.

Mindenesetre mint nagy kapacitású málhamellény tetszett. Tényleg rengeteg minden belefér, de ennek megvan az ára is. Egyébként érdekesség, hogy a kis zsákot sisak tárolására is szokták használni. Ezt a funkciót több későbbi mellényen is kihasználják.



99 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr995689074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recon71 2013.12.13. 18:56:44

Én úgy tudom a gránátzsebek gyárilag is készültek hasítottra,hogy könnyebben kibuggyantható legyen a gránát.

A vállhevederen lévő zsebek,ha rendesen van beállítva a vállheveder,mert a képeken lévő személyen teljesen lazára vannak engedve,előre kerülnek,még a fegyvertus alá. A párnázás gyárilag úgytudom vízálló borítású volt,gondolom az idő tette beázóvá.

A rádió antenna nyílása azért ekkora,mert nagy rádiót is szoktak használni a felső zsebben,aminek jelentősen nagyobb méretű az antennája.

Kúszáskor,mászáskor tényleg nem olyan kényelmes,mint a PLCE,de egyetlen felszerelés sem kényelmesebb,amin elől is vannak tárzsebek. Ezért lényeges ezeknek az Ephodok-nak a PLCE-re málházott lehetőség. Vagyis az első zsebeket üresen hagyni.

recon71 2013.12.14. 00:56:54

Az elöl üresen hagyott zsebekkel ugyanannyi térfogatnyi málházható csak a derék körül,mint 1 PLCE-be,csak kényelmesebben,stabilabban. Lehetőséggel,hogy ha kell az első zsebekbe is gyorsan málházhatunk.

Barnigear 2013.12.14. 15:33:08

Nem szoktak a fém szorítók megrozsdásodni?
Legalább is az izzadásnak jobban kitett területekhez közel.

recon71 2013.12.14. 16:59:07

@Barnigear: Ha ez a mellény abból a szállítmányból való amit közel 20 éve vett a Fejlesztés,akkor láthatóan nem. De az újabb Ephod-ok már műanyag csattal készülnek.

recon71 2013.12.14. 17:07:50

"Az A10-es mellényen még vízszintesen és bal oldalon helyezkedett el a kötszer számára készített zseb, de az A11-en már függőlegesen és előre került, gyanítom a jobb hozzáférhetőség véget."

Ez nem hagy nyugodni! Ismétlem ez az A10-es,a Rabintex-nek nem tudom mi a rendes neve,de nem volna logikus,ha az is A10 lenne.

Egyszerűen hihetetlen,hogy ezt a mellény típust,ami világon a legelterjedtebbek egyike,amiből számtalan módosított változat is készült,ami rengeteg más mellényt is megihletett,amit számtalan országban módosítva gyártanak,senki nem ismer. Pedig a MH-is használja már közel 20 éve!!!

gioconda 2013.12.14. 19:11:24

Hát az A10-el el is vérzel ba..od ha a tervezőkön múlik.
De azért igazán nem a kötekedés végett de ami ebbe belefér mint eü. az kb. halottnak a puszi.
Tudom,tudom lehet másik zsebbe rakni mint kulacsba a rádiót hátsó felsőbe a camellback-et ,tac. lámpát az egyik tárzsebbe...nekem ez kicsit olyan HM.-es.
Mi akadályoz meg abban ,hogy zsebet rakj egy moduláris ""PLCE"" málhára előre olyat ami vagy nem zavar mert nem hosszú vagy mint írtad üresen hagyod mint ezen.
Azért most jó látni ,hogy csak használtak akkor is kis rádiót mikor ez készült és gondoltak is rá hogy helye legyen.Csak olyan zsenik voltak a tervezők,hogy a nyomorultak inkább bárhova rakják csak a helyére nem :)

"Kúszáskor,mászáskor tényleg nem olyan kényelmes,mint a PLCE"

"Mert ez nem vágott,nem tört,nem akadályozta a mozgást... Ebben csodákra voltunk képesek az összes többihez képest,!!!"

Minden tiszteletem de még mindég nem vagyok meggyőzve eme termék a többi feletti mivoltáról.

recon71 2013.12.15. 05:53:03

@gioconda: Mi akadályoz meg abban,hogy más zsebbe is tegyél eü. felszerelést? Tehetsz tárzsebbe és tehetsz a sok kisebb zsebbe ami van rajta. Már látni amikat is tépőzáras 3 táras zsebben hordani az eü-t.
De ebben az eü. zseb kérdésben az Ephod-osok is egyetérthetnek veled,mert a legújabb Ephod-okon a jobb hátsó tár zsebet lecserélték eü-zsebre.: www.strikehold.net/2010/01/26/be-x-modernised-ephod-load-carrying-rig/
Szerintem hiba volt. Sokkal könnyebb elővenni 1 eü. dobozt 1 tépőzáras zsebből,de sajna az izraeliek is mennek a divat után.
Ráadásul úgy emlékszem,hogy az izraeliek az alsó kicsi combzsebben is eü. felszerelést tartanak és az mindig náluk van.

Szerintem nem kéne hülyének nézni pont az izraelieket! Ha ők úgy gondolják,hogy jobbak az univerzális zsebek,akkor az úgy is van és én is teljesen egyetértek velük. Mi a francnak 5 fajta zseb 1 málhára,amibe csak az jó amire szánták,mikor megoldható csak 2 fajtával és átrakosgathatod ahogy akarod?
Ez leginkább pont a mostani védőmellényeknél jön ki. Ha előre pakolsz hamarabb fáradsz,hamarabb sérülsz. Ha oldalra,nehezebben férsz hozzá. Mi a megoldás? univerzális zsebek,mint az izraelieknél. Menetben ahol kicsi az esély oldalt vannak a tárak,ha biztos,hogy tűzharc lesz,átpakolod az elöl lévő addig üres zsebekbe. pont,mint az izraeliek.

recon71 2013.12.15. 06:13:07

@gioconda: Próbáld ki!!! Ez nem elméleti kérdés. Ne csinálj mást csak fuss élesre pakolt Smersh-be,vagy bármibe,utána meg ugyanazokkal a súlyokkal 1 ilyesmibe!!! A sok szar után vigyorogtam mikor futottam.

Még az eü-höz hozzátennék annyit,hogy a hátul oldalt állítható A10-ekre a kulacs elé szoktak felfűzni plusz zsebeket,akár eü.,rádió,tár tárolására.

Mint már Írtam,hogy láttam angol katonát előre rakott üres tárzsebbel,míg az oldalsón látszott,hogy tele van. Csak ezzel az volt a gondom,mert próbáltam,hogy a PLCE zsebei jóval lejjebb lógnak és az ALICE tárzsebek módjára magas lábemelésnél,guggolásnál akadályozta a lábam. És futásnál sokkal ugrálósabb is volt az egész és nem volt 1 olyan zsebem sem amibe nagyobb dolgokat is tehettem volna. Pld. esővédő. Stb..

Szerinted hol a helye a rádiónak? Kis rádiót tehetsz a derékrészen lévő 3 és a vállpárnák elején lévő 2 gránátzsebbe. De az izraeliek a rádiókat leginkább a hátsó részben szokták elhelyezni és csak a kezelőszerveket kivezetni a vállheveder elejére.

Horazon 2013.12.15. 06:48:30

"az izraeliek az alsó kicsi combzsebben"

Ott a szolgálati imakönyv van. Medik cuccot szemből a bal legfelső legelső zsebbe tesszük, vagy a komolyabb készletet a hátsó nagy pakkba (ilyenkor általában nincs giga rádió)

recon71 2013.12.15. 07:13:38

@Horazon: Kösz az infót! Akkor én rossz infót kaptam. még jó,hogy nem írtam biztosra,mert most Dudi-tól kapnék! :D

@gioconda: Tehát akkor ott van az eü. készlet.

gioconda 2013.12.15. 12:32:26

-nem írtam,hogy az eü. zseb ne legyen tépőzáras
-nem nézem hülyének az izraelieket (vagyis ezért nem ) én a tervezőket néztem hülyének!
-kurvára nem jó ha egy katona egyszer ide aztán oda pakol,sorozott hadseregben ez még X2 mert vagy maga stresszhelyzetben megkavarodik vagy a társai kereshetik,hogy mi merre nála (pl. eü.)
-folyton a fos angol PLCE.-t kevered a smersh.-el és így vonsz le róla következtetést
-a rádiónak ott a helye ahol el is érem és biztos fix. lehetőleg párnázott tokja van,amiben kivétel nyitogatás nélkül hozzá férek a kez. szervekhez.

gioconda 2013.12.15. 12:37:30

-vállpánt 2fix. gránátzsebe rémálom.
-"kis" rádiót mire gondolsz? játszos pmr.-en kívül semmi sem fér egy gránátzsebbe! max. egy tárzsebet ha feláldozol.

recon71 2013.12.15. 16:31:06

@gioconda: Én már láttam gránátzsebében rádiót és szerintem pont magyar katonán.
De ismétlem a hátulról előrevezetett megoldást tartom a legjobbnak és arra is tökéletes. Ezért is van a hátsó zsebben rádiózseb.

És pont én mondtam azt,hogy ez a hátránya a variálható zsebezésnek,hogy az ember belekeveredhet! Az A10-en gránátok a gránátzsebbe,tárak a tárzsebbe,rádió a hátsó rádiózsebbe. Eü. pedig,mint @Horazon: írta, előre felső zsebbe és a többi a hátsó szabvány helyen. Nincs ennél jobb!

Barnigear 2013.12.15. 20:22:10

gyula0910 2013.12.15. 16:31:06

A belekeveredés pont a bonyolultságból és a nehéz elérhetőségből következik. Ha valami fixen bonyolultra van varrva, akkor az fixen az is marad, amíg szét nem szeded.
Persze nem minden katona kombinatórikai képességei jók, és akkor nem kell ráterhelni azt a feladatot, hogy rakjon össze magának egy ergonomikus málhát modul elemekből. De ezt azért tanulni is lehet és a fix málhát nemcsak otthon, hanem szükséghelyzetben sem lehet variálni.
---
gioconda: a PLCE az miért fos, pláne smershez képest?

dudi01 2013.12.15. 20:37:19

@Barnigear:

Ha engem kérdezel akkor azért mert a Smershez több zseb áll rendelkezésre(SVD/AK/tártartók,az AK tártartón van gránáttartó is,van PKM rakaszzseb,eü zseb még ha nem is óriási azért egy izraeli kötszer elfér benne)és gyárilag van hozzá párnázás nem csak utángyártott.Amiben viszont jobb a PLCE az a kis méretű általános zseb megélte.

dudi01 2013.12.15. 20:38:55

Itt szigorúan csak a Smers és PLCE-hez rendszeresített dolgokat soroltam nem pedig az utángyártott akárhol megvehető kiegészítőket.

recon71 2013.12.15. 21:44:52

@Barnigear: Nagyon kicsi a befogadóképessége és már többször leírtam,hogy még az esővédőmet sem tudtam belerakni,mert nincs nagy zsebe. Rég volt rajtam,de úgy emlékszem,hogy ha a hátsó középső zsebbe keményebb dolgot tettem,mondjuk csajkát,nagyon vert,ugrált. Ha előre is raktam zsebet,akkor az túlságosan leért és a magas lábemeléses mozgásokban gátolt. Mivel csak elöl 1-1 vállhevedere van,nem is tudtam a málhát rendesen mindenhol ahogy igényelte volna stabilizálni.

Ezektől eltekintve az egyik kedvencemk,mert rendesen összeállítva,vagyis ha a tárzsebei oldalra kerülnek,nem előre,akkor nagyon kényelmes. Az egyik legkevésbé fárasztó málha. Kúszásnál,mászásnál a legideálisabb. Futásnál már nem emlékszem,hogy mennyire volt stabil,de a kialakítás miatt túlságosan nagyon nem hiszem,hogy ugrált. A derekat sem nyírja ki,mert előre egyáltalán nem terhel.

recon71 2013.12.15. 21:51:50

@gioconda: Tényleg! A PLCE-n,hol van az eü. zseb? Az Ephod-on,mint kiderült,hogy elöl 1 kicsi van és hátul rengeteg,de a PLCE-n.

"-amik,franciák... ezek azok a hadseregek akik a büdös nagy nacionaliti miatt a mai napig nem adnak tisztességes hadi/kézifegyvert a katonáik kezébe?"

Ebben tökéletesen egyetértek,de a franciák az Ephod-ot mégis rendszeresítették,pedig még izraeli is. Az amik pedig kis módosításokkal szintén használják. Szerintem ez jelent valamit!

gioconda 2013.12.15. 22:25:11

@Barnigear: @dudi01 megválaszolta az egyik a másik korszerűsített változata.

@gyula0910: neked meg a @Barnigear adott választ amit annyival egészítenék ki,hogy egy moduláris rendszer célzsebei ,hogy úgy mondjam vizuálisan és
agyba vezetik az embert ellentétben a sok egyforma fix. univer. zsebbel.

-nem értem a PLCE kontra eü. kérdést mint mondtam az egy szar...
-hol láthattál volna máshol gagyi pmr-t. gránátzsebben tartani mint honvéden,harmadik világban vagy anno a ruszkiknál (ők szerencsére kezdenek leszokni)...ennyi.

"És pont én mondtam azt,hogy ez a hátránya a variálható zsebezésnek,hogy az ember belekeveredhet! Az A10-en gránátok a gránátzsebbe,tárak a tárzsebbe,rádió a hátsó rádiózsebbe."
-most akkor linkeljem miket írtál arról,hogy mit hova lehet rakni ha nincs neki célzsebe!
Kicsit se zavar,hogy hsz.-röl hsz.-re magadnak mondasz ellent csak ,hogy bizonyítsd az A10-tökéletességét.

"de a franciák az Ephod-ot mégis rendszeresítették,pedig még izraeli is. Az amik pedig kis módosításokkal szintén használják. Szerintem ez jelent valamit!"
-igen ez szerintem is jelent valamit de azt most had ne keljen kifejtenem ;)

recon71 2013.12.15. 22:51:46

@gioconda: Tudom mit írtam! Azt is tudom,hogy arra írtam,olvasd vissza,hogy nem hátrány,ha univerzális zsebek vannak,mert ha valaki el akar szakadni a tökéletes megoldástól,mint te és ragaszkodik a variáláshoz,mint te,arra is van lehetőség! Pont a rádió helyét nem találtad,én meg írtam,hogy lehet tenni bármelyik zsebbe amelyikbe belefér,ha neked nem jó a gyári hátul,ami a legtökéletesebb.
És nehogy már 1 rádió betéve az egyik tárzsebbe jobban bezavarjon,mint 1 teljesen átvariált mellény,miközben az összes többi zseb ugyanott van ugyanazzal töltve amire szánták.
A vari felszereléseimen sokszor belekeveredtem,de ebbe még soha,mert nem lehet!
Mit nem ismersz fel 1 tárakkal teli tárzseben és a gránátzseben,amik mindig ugyanott vannak,mert aki nem akar variálni,mint mondjuk én és még sokan,azoknál azokban ezek vannak?

recon71 2013.12.15. 22:52:37

@gioconda: "-igen ez szerintem is jelent valamit de azt most had ne keljen kifejtenem ;)"

Mit jelent,én nem tudom?

recon71 2013.12.15. 23:02:07

@gioconda: És még hányszor írjam le,hogy az A10 nem a kedvencem???
Le is írtam miért,de ettől még a felsoroltaknál sokkal jobban szerepelt!

gioconda 2013.12.15. 23:16:59

Leszámítva persze azokat amiket sosem hordtál :)

recon71 2013.12.15. 23:27:46

@gioconda: Mi a Smersh szerű mellényünkre varrtunk bújtatót,nem az Ephod-ra!

Nem tudom mikor láttam az első Smersh-t,de meg van valahol a VHS felvétel. Ugyanis akkoriban más lehetőség híján a TV-ből vettünk fel mindent,aztán kikockáztuk a felvételeket. Akkor még csak így lehetett. Ha 1 katona a kamerák előtt vette fel a málháját,sokszor órákig vizslattuk,hogy hogyan oldották meg a belső részt is. A PLCE belső fele nagy fejtörést okozott. Aztán le lett gyártva és ha nem jött be,akkor variálás történt addig,míg a lehető legjobbat ki nem hoztuk belőle. Később,mikor már be tudtunk szerezni eredeti cuccokat is,akkor derült ki,hogy a mi ALICE,vagy más holmink a sok variálásnak köszönhetően jobb lett,mint a mintául szolgáló.
És igen,eredetit nem próbáltam,csak koppintást,de vannak olyan alapszabályok,amik minden málhánál beigazolódnak,hogy elöl ne lógjon nagyon le,ha széles és legyen minél stabilabb!

recon71 2013.12.15. 23:33:08

@gioconda: És már leírtam,hogy előbb próbálkoztunk a Smers szerű megoldással,mint az oroszok,mert megihletett a PLCE megoldása,ami a több,mint 7 kg töltött AK tárnak a legjobb súlyelhelyezést adta. De a PLCE összeállítást kivéve rosszabbul szerepelt. Aztán mikor megjelent a Smersh,újra foglalkoztunk vele és ugyanaz lett a vége.

recon71 2013.12.16. 00:55:27

@Barnigear: Amiben jobb a PLCE a Smersh-nél,hogy az utángyártott párnázás a leglényegesebb helyen,a tárak alatt is fut. És még nem volt olyan futásom,hogy ne tett volna jót a kényelemnek,a teljesítménynek ha utánállítottam menet közben a málhaövnek. A PLCE öveken lehet.

apravetz 2013.12.16. 10:22:56

@dudi01:

Van, vagyis volt MoD issue PLCE hip pad, használták is sokan:
www.surplusandoutdoors.com/shop/army-surplus-uk/plce-army-webbing/genuine-issue-plce-hip-pad-new-471428.html

@gyula0910:

Az Eü cuccot részben a zubbony zsebekben tartják (a CAT érszorítót egységesen valamelyik felkarzsebben), a PLCE-ben pedig a utility zsebben (kulacstokhoz hasonló) kapott helyet hátul.

recon71 2013.12.16. 15:17:56

@apravetz: Köszönöm! Itt sem minden elérhető egyszerre,de az akadálymentes mozgásért szerintem megéri.

dudi01 2013.12.16. 17:13:37

@apravetz:

Tudom,hogy ez létezik de odaírtam,hogy nem innen-
onnan beszerzett hanem rendszeresített.

@gyula0910:

Az angolok le szokták gumipókozni a PLCE-t hogy ne ugráljon...

recon71 2013.12.16. 18:10:32

@dudi01: Igaz! Én is próbáltam,de nem jött be. Inkább a P58-ból átvett megoldás,amit a legelső,még teljesen más PLCE-k megoldása volt,hogy a 2 tárzseb hátul alul össze volt kötve 1 hevederrel és arra fel voltak fűzve a hátsó zsebek is.

recon71 2013.12.16. 18:12:08

@dudi01: Ezt a megoldást most is használják,linkeltem is be róla képet korábban.

Barnigear 2013.12.16. 18:34:10

Visszanéztem a PLCE és a SMERSH cikket is. Szóval én nem érzem azt a megrendítően nagy különbséget a két málha között, ráadásul a smersh (gondolom az a későbbi) nem ad választ a PLCE által -szerintem- felvetett kérdésekre.
Azt nem fair egy málhának felróni, hogy nincsenek hozzá olyan tárzsebek, amiket az adott haderő nem is használ... Másrészt legjobb tudomásom szerint a PLCE-hez jók az allice klipszek, tehát innentől bármilyen US allice kompatibilis zseb használható hozzá, meg a mollék is. Aztán jön a varrás.
Másrészt vannak a smershnek olyan elemei-tulajdonságai-megoldásai, amik gyengébbek a PLCE-nél.
Végül a PLCE előzménye az 58pattern málha, míg a smersh-é a PLCE...

dudi01 2013.12.16. 18:47:13

@Barnigear:

Félre értettél!Nem az a baj a PLCE-vel,hogy nincs hozzá orosz eü.zseb vagy PKM rakaszzseb hanem az,hogy semmilyen zseb nincs hozzá azon kívül amit itt bemutattak.Egész egyszerűen van hozzá tárzseb és kész...pakolj bele mindent.Ha meg könnyű-géppuskás vagy akkor rakd zsebre a rakaszt,ha van csőalatti gránátvetőd nyugodtan rakd zsebre a belevaló gránátokat.

dudi01 2013.12.16. 18:49:18

Amikor azt írtam,hogy van tárzseb és kész akkor csak a muníció célzsebeire gondoltam nem gyalásó vagy gázálarczsebre.

gioconda 2013.12.16. 19:27:51

sso-mil.ru/catalog/112/

sso-mil.ru/catalog/114/
sso-mil.ru/catalog/115/

Az első linken az alap smersh modifikációk vannak katt egyenként a részletekért.

A második kettő a +hozzávalók.

Szerintem magért beszél.

Horazon 2013.12.16. 20:06:14

Ismeritek a viccet, amikor az orosz fanboy meg a MH júzer vitatkozik ? :D

dudi01 2013.12.16. 20:14:09

@Horazon:

Azt azért tegyük hozzá,hogy az As tapasztalatból olyan hű de messzemenő következtetéseket nem lehet levonni.

recon71 2013.12.16. 21:32:32

@Barnigear: @dudi01: @gioconda: A PLCE-hez is van több fajta gyári zseb. Pld. olyan tárzseb ami egybefüggő. Gondolom az a rakasz zseb is. Rádiózseb is van hozzá. A gázállarc táska a nagy zsebe,amibe sok minden belefér,még esővédő is,de sajna az csak akkor marad stabil futás közben,ha föléje hátizsákot vagy annak a levett zsebét tesszük.
Az tény,hogy az utóbbi években már szinte csak 2 méretű zsebeket látni használni a PLCE-ken. Talán ők is úgy gondolhatták,hogy minek az időigényes átszerelgetés,ha 2 fajta zsebbel megoldhatnak majdnem mindent?

dudi01 2013.12.16. 21:47:03

@gyula0910:

ezért van az,hogy a világon sehol nem csinálnak külön zsebeket különböző eszközöknek hanem mindent megoldanak két zsebbel...

recon71 2013.12.16. 21:58:52

@dudi01: A sok fajta zseb most divat lett,de szerintem teljesen felesleges külön formájú rádiózsebet csinálni,ha más zseb is jó erre. És megspórolunk 1 szerelgetést. Az angolok is inkább teszik a rádióikat valamelyik hátsó nagyobb nem rádiózsebbe,mint a rendes rádiózsebbe.
Ennek óriási előnye,hogy míg a rádió zsebbe csak a rádió fért,addig a kulacszsebszerű univerzális zsebbe a rádió mellé még 1 rakás más cucc is,ami így már nem marad ki a felszerelésből!

dudi01 2013.12.16. 22:09:49

@gyula0910:

Ha elő kell venni a rádiót meg kirántasz még vele egy halom dolgot vagy nem tudod visszatenni rendesen mert a zsebben szépen elrendezett dolgok a rádió vagy bármi más kivétele után össze-vissza lesznek...

Ki ne találd már,hogy az optimális,hogy mindenre 1-2 zsebfajta van!

recon71 2013.12.16. 22:10:48

@dudi01: @Barnigear: Rakaszzseb van hozzá az már kiderült. A gránátvetősök pedig vagy valamelyik zsebet kinevezik a gránátoknak,vagy,talán még ez az elterjedtebb,a málhaszerelés zsebei fölött rögzítenek 1 gránátvető övet. Nem csodálkoznék,ha a PLCE-hez több zseb készülne,mint a Smers-hez,de tény,hogy külön rádió zsebet és külön gyalásós zsebet rég láttam. Ezeket szépen beteszik 1 nagyobb univerzális zsebbe és rengeteg helyet és plusz felszerelést nyernek.
Ha választanom kéne és nem AK-m lenne,én a PLCE-re szavaznék. Igaz,főleg az akár futás közben is állítható málhaöve miatt.

dudi01 2013.12.16. 22:11:02

A nagy kedvenceden az Ephodon(ami egyébként nekem is szimpatikus) is csak két fajta zseb van ugye?

dudi01 2013.12.16. 22:12:34

@gyula0910:

Én azon csodálkoznék ha lenne sok fajta zseb hozzá mert nem nagyon látni(sőt egyáltalán nem látni).
Vagy valaki úgy el rakta,hogy egy egész haderő nem találja őket...

dudi01 2013.12.16. 22:14:48

Amúgy még is mi az a sok minden ami belefér?Ha csak 6 tár,4 gránátés két kulacs van nála akkor marad szabadon egy univerzális zseb meg 1 tártartó
zseb lássuk be ez nem sok!

recon71 2013.12.16. 22:14:57

@dudi01: A rádiót nem veszik elő,mert mint az izraelieknél sok esetben,a kezelőszervek ki vannak vezetve kábeleken a bal vállszíjra.

Ha nem is 2 fajta zseb kell,de nem is kell annyi fajta amennyi most kapható.

recon71 2013.12.16. 22:20:39

@dudi01: Hát épp ez az!!! Ha még ebből 1 helyet kiszorítunk a rádióval,még ennyi sem marad.

Nem 2 zseb kell,de,ha a gránátzseb pont akkora,minta tájoló és pár holmi,akkor minek külön tájoló zseb? Ha a rádió is pont belefér a tárzsebbe,akkor minek költekezni rádiózsebre? Ha a gyalásó belefér a kulacszsebbe,akkor minek külön gyalásó zseb,mert a kulacszsebbe még 1 csomó minden még mellé is fér?

Ne érts félre,nem gond,ha sok fajta zseb van,de nem is hátrány,sőt szerintem előny,ha 1 zseb több mindennek tökéletes!

dudi01 2013.12.16. 22:29:26

@gyula0910:

A PLCE-re elfér két kulacszseb,4 tártartó és egy mindenes zseb,ha előre nem pakolsz.Ennyivel gazdálkodhatsz semmi több.Még egyszer leírom két kulacs,6 tár,4 gránát,és marad egy mindenes zseb meg egy tártartó és kész,vége semmi több!Ha a gyalásót a kulacszsebeb rakod akkor hová megy a kulacs(1 liter víz nem elég!)?Ha a tártartó zsebbe rakod a rádiót akkor már is csak egy általános zsebed marad ráadásul ha valamiért a feladat több lőszert igényel(helységharc)azt sem tudod hová rakni még akkor sem ha nem tárakban hanem ömlesztve kapod.Persze mondhatjuk,hogy ott van a Bergen oldalzsebe de abba belerakod a kajád meg a gore-tex parkád és tele is van.

dudi01 2013.12.16. 22:30:42

Hülyeséget beszéltem végiig!!!!
Ha 4 gránátod van akkor nem marad tártartód!

recon71 2013.12.16. 22:43:05

@dudi01: Most megint nekem adsz igazat! :D Ez így alapból elég kevés,de ha 1 rádióknak készült rádiózsebet alkalmazol,amit te favorizálsz,akkor amiatt le kell venned az egyik nagy univerzális zsebet és az egész zseb tartalmáról lemondhatsz! Ha csak berakod a rádiót az univerzális zsebbe,akkor csak a rádió által kiszorultakat kell nélkülöznöd.
Melyik a jobb?

gioconda 2013.12.16. 22:47:29

@Horazon:
Hát nem tudom de szerintem ne kezdjünk el jelzőket aggatni egymásra anélkül ,hogy ismernénk egymást.
Még ha időnként kiütik is az emberek egymásnak a biztosítékot ez a blog eddig mentes folt a felesleges böffenetektől jó lenne ha így is maradna.
(most próbáltam nagyon diplomatikus lenni)

@dudi01:
Nagyon sok vita volt már pro és kontra lenézés AS. és Real közt.Én mindég tiszteletben tartottam a valódi fegyverforgatókat de azt is tudom ,hogy sok olyan dolog is van ami nagyon közel áll bizonyos valós helyzetekhez az AS.-ban. És ezt egy megfelelő AS.-t játszó ember havi rendszerességgel csinálja ezt nagy hiba lebecsülni.AS és AS közt is hatalmas a különbség ezt is vegyétek figyelembe!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.12.16. 22:53:23

PLCE zsebek: Nem azért de melyik rádióról van szó ? Amivel rajon-szakaszon belül tartják a kapcsolatot, és bowman headset-el használják, annak van egy külön kis nyitott zsebe, amit a vállhevedereken szoktam látni.

Ami ennél nagyobb azt vagy hátra veszik, vagy valami egyéb zsebbe tárolják. Gondolok itt a motorolára.

dudi01 2013.12.16. 22:56:11

@gyula0910:

azt a rádiót lehet előre is rakni,nem lesz kényelemes de valahová rakni kell!!!

Az egész PLCE-vel az a bajom,hogy csak a legminimálisabb és annál egy fokkal kevesebb cucc fér el benne és emiatt különböző kényszermegoldásokat kell találni ami majd jól megbosszulja magát harc közben.

Nézzük meg a Smerset!

12 tár,4 gránát,2 jelzőfáklya,2 kulacs,1 eü.zseb ÉS ezen a ponton választhatsz hogy a kenyérzsákot az övre fűzöd vagy a hátadra veszed annak függvényében,hogy még milyen felszerelést kell vinned.Ha kell a hely az övön pl rádiónak vagy VOG gránátoknak akkor rakod a hátadra ha nem kell akkor rakod az övre.

dudi01 2013.12.16. 23:00:56

@Combat Gear Admin:

Gyula0910-nak abban igaza van,hogy a kézi rádiókat
(a katonai kézi rádiók nem épp kicsik)az egyik kulacszsebben tárolják mert a válladra nem tudod rakni a mérete miatt.

recon71 2013.12.16. 23:01:21

@Combat Gear Admin: Részemről fogalmam sincs,a rádiókhoz nem értek. De a méretükből adódóan nem lehetnek nagy hatótávolságúak,mivel nagyjából tárzseb nagyságú a legnagyobb amire most utaltam. Azt tudom,hogy a nagyobb rádiókat sok esetben a hátizsák levett oldalzsebében szoktak hordani a hátukon.

dudi01 2013.12.16. 23:09:08

@Combat Gear Admin:

Nem abból kell kiindulni,hogy ez elfér mindenkinél www.armedforces.co.uk/army/listings/l0085.html mert nem mindenkinek van ilyen,van akinek a nagyobb Motorolát vagy valami hasonló méretűt kell elraknia mert a beosztása ezt követeli meg: 1.bp.blogspot.com/-jS58vSt4Gqw/UjyJftZ0xhI/AAAAAAAAA4M/9ucheKDajyo/s1600/webbing7.jpg

recon71 2013.12.16. 23:09:14

@dudi01: A PLCE befogadóképessége kicsi,de ez az ára a nagy mozgásszabadságnak. Nem azért nem pakolnak előre,mert hülyék,hanem azért,mert úgy gondolják,hogy nagyobb hátránnyal járna,mint haszonnal. Nehezebb lenne bent minden feladat végrehajtása. 1 elöl üresen hagyott málhaszerelésben sokkal jobb teljesítményekre vagy képes és meg tudsz csinálni olyat is,amit a telepakoltban nem.
De a PLCE hátára fel szokták venni a hátizsák oldalzsebet-zsebeket,így már elég sok minden belefér.
Plusz,szokták használni hozzá a DPM chest riget is,az SAS a P83 chest riget,de én ezeket a megoldásokat kényelmetlennek találtam.

dudi01 2013.12.16. 23:19:42

@gyula0910:

A Smers vagy az Ephod is kényelmes(ráadásul a Smersnél előre sem kell pakolni)és még is klasszisokkal több minden fér beléjük hátrányos kompromisszumok nélkül...

gioconda 2013.12.16. 23:31:12

Urak!Én az nem értem,hogy ha én 7éves AS.-el tudom,hogy nincs mindenre jó mellény akkor meddig tudjuk ezt még nyújtani :)
Olyan ez mint a legjobb terepjáróról beszélni nincs olyan,hogy a legjobb.
Az egyik erre a másik arra megfelelőbb minden valamirevaló hadsereg ezért is tart több felszerelést rendszerben és azok akik számítanak azok válogathatnak is dögivel a célnak leg megfelelőbb megoldásból.

recon71 2013.12.16. 23:36:47

@dudi01: Az AS-esek védelmében mondom,hogy vannak olyan katonák akik többek közt Afganisztánt is megjárták és AS-t játszanak! A terepen mozgás gyakorlásának nagyon jó. Rövid távú fegyverhasználathoz is jó gyakorlat. Ha van is különbség,akkor is több az előnye,mint a hátránya.
Viszont az AS-es felszerelés súlyok nagyon mások,mint az éles. Ami ott tökéletes mozgás közben,az éles súlyokkal lehet 1 kínzással felérő. Én az ALICE tártáskát is szerettem míg csak vizes palack vagy fa volt benne. De éles súllyal,2 kg feletti tárzsebnél már vért izzadtam futáskor.
AS-nél megteheted,hogy variálsz a felszerelésen,így tapasztalatokat szerzel,kísérletezel. Katonaként ahogy egyszer összeállítottam a málhát,akkor már nem nagyon hagynak időt a terepen a variálgatásra. Katona tapasztalataim miatt azt kell mondjam,hogy az AS-t játszók sokkal jobban össze tudták állítani a málhájukat!
@gioconda: Nem válaszoltál! Próbáltad a P83-at. Nem variazsebű,de tele van zsebbel. Az angolokon,ausztrálokon még Afganisztánban is feltűnik még mindig.

dudi01 2013.12.16. 23:40:52

@gioconda:

Mi az,hogy akik számítanak?Nem csak Sf van a világon(ők szoktak válogatni).Itt ráadásul nem is SF-ről beszélünk hanem egy sima lövészről akinek adnak valamit és kész(ő nem AS-ozik neki ugyan abban kell a városban szobáról-szobára harcolnia mint amiben az erdőben buborog)!De ha már azt a valamit adják ne legyen már olyan nagy kérés,hogy le tudjon fedni minden REÁLSAN szóba jöhető igényt és ne csak olyan szinten mint a műbőr tártáska szimatszatyor kombó.

Az SF-el kapcsolatban pedig már számtalanszor kértem,hogy ne keverjük ide őket mert az minden téren egy teljesen más világ.

dudi01 2013.12.16. 23:46:37

@gyula0910:

Szerintem helységharcon kívül(ott is csak szigorúan épületen belül és csak alapok elsajátítására)másra nem jó mert nincs hangja,nem tanít meg a helyes fedezékválasztásra,az AS fegyver még véletlenül sem úgy funkcionál mint egy éles.

Az előbbi hesszedben a kulcsszó az,hogy JÁTSZANAK de neked katonai múlttal azért illik tudni,hogy a kiképzés nem játék!

Félreértés ne essék nagyon jó játék az AS és nem egy nem két AS játékos van aki jobb(minden téren)mint némelyik katona aki harcolóalakulatnál szolgál!

recon71 2013.12.16. 23:50:22

@dudi01: A Smersh-be sem fér több a PLCE-nél,ha csak az oldalig pakolsz,mint a PLCE-t. Ha ugyanakkora mozgásszabadságot akarsz,mint a PLCE-nél,akkor az első zsebeket üresen kell hagynod az Ephod-nál is,így már abba sem lesz több(most nem számítom a nagy hátsó felső zsebet),de megmarad a lehetőség,hogy nagyon gyorsan feltöltsd az első üres zsebeket is,ha a mozgásszabadság hátrányba kerül a nagyobb mennyiségű muníció szükségességével szemben.

@gioconda: Azért nagyon nem mindegy! Vannak fokozatok. Én katonaként állandóan vigyorogtam a terepen,mert örültem,hogy végre terepen lehetek és nem rohadok a laktanyában,míg a többiek vért izzadtak. Igaz jobb volt a kondim is,de azért nem ennyivel! Rossz volt látni a katonák,hogy le tudnak akadni csak azért,mert pld. előre rakta a kulacsot vagy a maszek lelógó tárzsebét,ami 1 faág átlépésekor beékelődött a combja és a hasa közé és nem tudta megemelni kellően a lábát. Vagy csak egyszerűen azért,mert a hátizsákját rosszul pakolta.

dudi01 2013.12.17. 00:03:32

@gyula0910:

De több fér(ha ugyan úgy nem pakolsz előre semmit):4 gránát,12 tár,eü.zseb,két kulacs,két jelzőfáklya és egy kenyérzsáknyi cucc VAGY a kenyérzsákot a hátadra veszed és annak a helyére akármit is rakhatsz.Igen lehet rakni a PLCE-re Bergen oldalzsebet ettől még nem fog felszabadulni hely az övön ellentétben a Smersel ahol akár két kenyérzsákod is lehet vagy egy kenyérzsák a háton és egy halom szabad hely az övön.

recon71 2013.12.17. 00:07:48

@dudi01: 1 magyar katona havonta hányszor gyakorol úgy,hogy közben vissza is lőnek rá,akár csak rövid távon is?
Hányszor gyakorol rövid távú tűzharcokat mondjuk,mint helységharcnál vagy erdőben-mivel most úgy tudom nincs más -MILES segítségével?
Míg 1 AS-es aki csak havonta egyszer megy,az legalább havonta egyszer.
ott megtanulja,megtapasztalja,hogy mozogjon,hogy ne hajoljon ki és a gyors célzásokat is gyakorolja.
AS-es katonatársaim sokkal jobbak voltak a terepen mozgásban,helységharcban,meg általában,mint a legtöbb katona.

dudi01 2013.12.17. 00:13:29

@gyula0910:

Azt azért vedd figyelembe,hogy az AS tűzharc max 40 méter...ez a drasztikusan kisebb távolság+ a már leírt hátrányokkal együtt könnyen rossz beidegződésekhez vagy tapasztalatokhoz vezethetnek.Nem véletlenül nem erőltetik sehol sem az AS-t hanem vagy MILES-t vagy simunition lőszereket alkalmaznak.

recon71 2013.12.17. 00:18:09

@dudi01: A kenyérzsák annyi helyet foglal kb.,mint a 3 univerzális PLCE zseb hátul. Ha be tudsz szorítani még 2 kulacsot is,mert van olyan derékbőséged,akkor a PLCE-re is be tudsz szorítani még 2 zsebet. A régi PLCE zseb oldalán tényleg nincs gránátzseb,annyival tényleg kevesebb. Azért előfordul,hogy ugyanúgy előre kerülnek a PLCE zsebei is,mint a Smersh-nél sokszor,feláldozva a mozgásszabadságot,ilyenkor a málhaövre 5 univerzális zseb minimum felkerül,alkattól függően. A gránátok számát kivéve ugyanaz a helyzet. Az ausztráloknál ez kedvelt volt,főleg úgy,hogy hátulra középre ott is nagy kenyérzsák került. Pont,mint a Smersh összeállítása. Mintha az ausztráloknál lenne olyan tárzseb is,ami oldalán szintén van gránátzseb is!

recon71 2013.12.17. 00:19:38

@dudi01: De legalább 40 méterre gyakorolnak havonta,míg 1 átlag katona semmilyen távolságra nem gyakorol havonta úgy,hogy találat jelezné a sikerét vagy bukását!

dudi01 2013.12.17. 00:21:19

@gyula0910:

Az nem 3 univerzális zseb hanem 1+2 kulacszseb!
Ez a 3 zseb együtt szélesebb jóval mint egy kenyérzsák.

dudi01 2013.12.17. 00:25:26

@gyula0910:

Hülyeséget ne is gyakoroljanak!40 méterről nem nagyon lövöldöznek egymásra csak beépített területen.Gondold végig egy raj alakzat bőven nagyobb 40 méternél+melyik az a bamba alegység amelyik nem vesz észre egy másik mozgó alegységet még mielőtt ilyen közel érne?Persze van ilyen,hogy lesállás meg rajtaütés de az harc hanem mészárlás!

recon71 2013.12.17. 00:25:32

@dudi01: A Simunition persze,hogy jobb volna,meg a MILES,de nincs,meg a Párbaj sincs,ami még 91-ben volt a legreálisabb megoldás. Mellesleg valamiben sokkal jobb máig is a másik kettőnél,valamiben meg rosszabb!
Az AS terepen tapasztalatszerzésre jó és 40 méter alatti harcgyakorlásra is százszor jobb,mint a semmi,vagy a fél évente 1 MILES.

recon71 2013.12.17. 00:30:51

@dudi01: Sok angolon hátul 3-5 tök egyforma zseb van,és biztos,hogy nem ugyanaz van mindben. Valamint nem a zseb szélességét vedd alapul,hanem a hurokét vagy bármijét,amin a málhaöv átmegy,mert csak az köt le helyet az övön!

Melyik épületharcban vagy sűrű erdőben lősz 40 méternél messzebb? Márpedig ezek elég gyakran előfordulnak élesben is.

dudi01 2013.12.17. 00:32:57

@gyula0910:

Gondold végig!Ékben megy az alegységed meg az ellenség is a két első ember 40 méterre van egymásól akkor az alakzat szélén lévő ember van vagy 70-80 méterre a legközelebbi ellenségtől(a legtávolabbi vele szemben elhelyezkedőtől meg lehet akár 150-200 méterre ami még mindig bőven benne van az éles fegyver hatásos lőtávolságában)és hiába van szabad kilövése nem lő mert nem visz el addig a fegyvere holott élesben lőne...És ez csak egy nagyon egyszerű példa volt mindenféle bonyolítás nélkül.

dudi01 2013.12.17. 00:35:58

@gyula0910:

Ha rá raksz 5 bármilyen zsebet(kulacstartó vagy általános)akkor a tártartók bőven előre kerülnek ami szerinted úgy szar ahogy van.A zseb szélességét kell alapul venni mert ha tele van akkor ez a lényeg nem a hurok vagy bújtató szélessége....

recon71 2013.12.17. 00:42:11

@dudi01: Már megint az elmélet,de más a gyakorlat. A mi bamba alegységünk nemegyszer került erdőben pár 10 méterről tűzharcba,persze vaklőszerrel. És ha már 2 ember összeakadt és elkezdte lőni a másikat,máris bekapcsolódott mindenki. Raj szinten pár 10 méteres távközök vannak,amik erdőben,épületben fel is bomlanak. Ha AS-t gyakoroltam volna előtte,lehet lett volna akkora rutinom,hogy nem biztos,hogy mindenki lő ránk,ne csak a lövések felé figyeljünk,mert 1 katonanő(!!!) mikor lerohantuk a géppuskát oldalról szépen leszedett mindenkit. Ha AS játszanánk és abban találkoztunk volna ilyen cselvetéssel,nem futunk bele ilyen csapdába. Ha ez éles már nem élünk. A leggyengébb gyakorlás is jobb,mint a semmi!!!

dudi01 2013.12.17. 00:47:37

@gyula0910:

ilyen távolságból gránátot dobsz ez az első.
Amúgy meg is érdemlitek,ha nem vettétek észre egymást csak 10 méterről...Ilyen távolságon 40 méter nem kezdesz manőverbe mert nincs értelme meghalna a manőverező csoport mielőtt 5-ig elszámolnál.40 méter!!!Két géppuskával egy 2-3 másodperces sorozattal belövöd az egészet úgy,hogy mindenki meghal és nem csak géppuskáid vannak...

gioconda 2013.12.17. 00:54:45

Ismerek jól missziós hivatásost aki AS.-ezik,van közeli haver aki hivatásos (felderítő) és
AS.-ezik.Jól megvagyunk megosztjuk a tapasztalatokat egymással (igen oda vissza).
Elfogadják mert tapasztalják,hogy van az elmélet és van a gyakorlat ez sokszor fedi egymást sokszor nem.

recon71 2013.12.17. 00:54:49

@dudi01: A Smersh-re se fér már úgy oda a kenyérzsák mellé a kulacs,hogy ne csússzon már előre is a tárzseb,legalábbis az én derékbőségemen.
Ha a PLCE-t és a Smersh-t tárzsebét egyformán csak oldalra rakod,ugyanannyi hely marad hátul. Ugyanannyit tölthetsz ki,csak az a különbség,hogy az angolok 3 zsebbel töltik ki a helyet,addig az oroszok 1 nagy zsebbel.

recon71 2013.12.17. 00:59:53

@dudi01: A látótávolság a növényzet miatt ebben az esetben talán,ha 20 méter volt,de ugyanazon a zárógyakorlaton 1 másik eseteben talán csak 5 méterre vette észre egymást az első 2 ember,mert addig a növényzet takarta őket egymástól. Máig csodálkozok,hogy nem hallottuk meg egymás mozgásának a zaját!

dudi01 2013.12.17. 01:03:04

@gyula0910:

ezen a képen látszik,hogy ott bizon elfér még egy kulacs!
img26.imageshack.us/img26/3785/boctok.jpg

Igen ezt a képet te használtad példaként aar,hogy helyesen nem pakolt csak oldalra így nem zavarja a mozgásban a tárzseb.

recon71 2013.12.17. 01:07:13

@dudi01: Nézz meg 1 jó AS játékost,hogyan hajol ki,lő ki 1 sarok mellől és nézz meg 1 átlag katonát! Az AS játékos már megtapasztalta valószínű,hogy hogyan tartsa a lábát,kezét,hogy feleslegesen ne lógjon ki,mert már korábban fájdalmasan meglőtték. Míg 1 átlag katona azt sem tudja,hogy a fél teste kilóg,mert nem kapott még soha visszajelzést fájdalmas lövések útján.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.12.17. 01:10:30

@gyula0910: Azért ezzel az utolsó hozzászólásoddal tudnék vitázni :)

recon71 2013.12.17. 01:12:44

@dudi01: Igaz,tartom is! De biztos,hogy nem azzal a derékbőséggel rendelkezik,mint én. Mert nekem a PLCE tárzsebek közé hátra,vagy csak 3 kulacszseb fér,vagy 1 nagy kenyérzsák. A katona a képen,ha PLCE-ben lenne,tehetne hátra 5 univerzális kulacszsebet is.
Sok angolon 4 kulacszseb van hátul,nekem a 3 fér be úgy,hogy ne kerüljön annyira előre a tárzseb,hogy ne zavarjon bármilyen mozgásnál.

recon71 2013.12.17. 01:14:53

@Combat Gear Admin: Én jó AS játékost írtam és a volt átlag katonatársaimról. Ha egyszer valaki lábon lőtte volna őket,biztos,hogy nem dugták volna ki mind célpontnak!

recon71 2013.12.17. 01:43:50

@dudi01: @Barnigear: Minimi rakaszzseb PLCE-hez. 1 időben nagyon elterjedt volt a sima L85-öt használóknál is.: www.kitmonster.co.uk/images/PLCE-Minimi-ammo-LRG.jpg

recon71 2013.12.17. 04:49:53

@dudi01: Sajna nem találtam jobb képet,de talán ezen is látszik,hogy közelebb vannak egymáshoz rakva a zsebek,mint a szélességük. Ha nem lennének üresek,nem is lehetne így kiteríteni,nagyjából megtartaná a derék kör formáját.: www.firestormkit.co.uk/image/cache/data/Surplus/PLCE,%20Woodland%20Webbing2-600x600.jpg

Barnigear 2013.12.17. 15:22:12

Elkeseredett közelharc eredményeként megtudhattuk, hogy a derékbőség nem moduláris.

recon71 2013.12.17. 19:29:46

@dudi01: Nem találtam képet,így csináltam egyet. Ebben az esetben 22 cm málhaöv részre ráfért 3 kulacs.: www.kepfeltoltes.hu/view/131217/SDC10003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

dudi01 2013.12.17. 20:03:18

Akkor van nálad 3 kulacs meg 8 tár?

Barnigear 2013.12.17. 21:19:39

gioconda 2013.12.16. 19:27:51

Nem akarok beképzeltnek tűnni, de nekem az a meggyőző amit én már nem akarok tovább alakítani.
A smerh CG-s bemutató képei belőlem nem ezt a hatást váltották ki.

recon71 2013.12.17. 21:21:09

@dudi01: "A zseb szélességét kell alapul venni mert ha tele van akkor ez a lényeg nem a hurok vagy bújtató szélessége.... "

Ez csak azt demonstrálja,hogy ilyen kis helyre is elfér 3 kulacs zseb,tehát akkor univerzális zseb is. A lényeg,hogy nem a zseb szélességét kell alapul venni.

recon71 2013.12.17. 21:46:34

@dudi01: De ha ragaszkodok ahhoz,hogy a málhaszerelésen minimum 8 AK tárnak és 3 kulacsnak lennie kell,akkor sajna igen. Nekem ennél több ilyen derékvonal alá lelógó zseb nem fér el,hogy elöl ne legyen még semmiben zavaró. De a Smersh-nél is ez a helyzet.
Előre viszont mindegyikre,az üres málhaöv részekre még tehetők kis zsebek.
Az angoloknál a PLCE a minimumot jelenti,a többi a hátizsákba kerül. Vagy a hátizsák levett oldalzsebébe a hátra. Így azért nem olyan rossz elképzelés. Valamit valamiért. A kis befogadóképesség az ára a mozgásszabadságnak és kényelemnek.

dudi01 2013.12.17. 21:51:05

@gyula0910:

Nézd meg a képet amit te linkeltél...

recon71 2013.12.17. 21:52:24

@dudi01: Mi az ami nem stimmel? Tényleg nem tudom!

gioconda 2013.12.17. 22:55:05

@Barnigear: akkor ketten vagyunk beképzeltek :)
Mindenen lehet valamit babrálni nekem legalábbis sikerül.Az megint egy más kérdés,hogy van e tényleges értelme vagy ér e annyit.
De vigyázat én nem mondtam,hogy a smersh a legjobb meg ilyesmi csak,hogy az élvonal egyike a maga kategóriájában.

gioconda 2013.12.17. 22:57:45

És mint komplett rendszert kell értékelni.

Barnigear 2013.12.18. 00:08:37

gioconda 2013.12.17. 22:55:05

Nem, nem ér annyit, ezért én kompletten magamnak varrom az egészet. Mármint mindazt, amihez nyersanyagot vagy félkész terméket tudok szerezni.
Viszont előttem nagyobb becsülete van egy olyan cuccnak, amit nemcsak összeollóztak a már meglévő megoldásokból, hanem egy saját elgondolásból kiinduló fejlesztéseként látott napvilágot.
A PLCE -szerintem- ilyesmi.

recon71 2014.03.09. 21:50:51

@gioconda: Azt hiszem te írtad valahol,hogy csalódtál az izraeliekben a hátsó nagy felső zseb rögzítése miatt. Miért,ez milyen magoldású? Azt tudom,hogy az izraeliek szinte csak fixre varrtakat használnak,a franciáknál meg ALICE klipszes rögzítésest láttam,de ilyet amilyet a képeken így kívülről lehet sejteni,ilyet még soha. Nem csak utólagosan lett átvariálva a zseb rögzítése?

recon71 2015.01.01. 22:12:48

Beugrott,hogy még soha nem hordtam a Commando Harness-ből Ephod A11 szerűre varrt mellényemet úgy hátizsákkal,hogy a hátizsák párnázott derékhevederét is használom.
Nem,mert az eredeti helyre akkor már nem fér rá a kulacs,viszont az eredeti A11 kulacstok hátulján van lyukakba fűzhető horgos megoldás is,ez meg egyáltalán nem volt szimpatikus,mert nagyon nem tetszett amikor anno ezt a II. vh.-s ami megoldást próbálgattam.

Azért most unalmamban kipróbáltam ezzel a mellényemmel is. Hatalmas meglepetést okozott,hogy most meg mennyire jónak bizonyult. Az eredeti ami megoldással ellentétben ez tökéletesen stabil,mivel a tárzseb alá van fogatva,ezért a felette lévő tárzseb nem engedi ugrálni. Zseniális!!!
Nem tudom ki volt az Ephod A11 tervezője,de 1 zseni volt. Sajna ugyan ezt nem mondhatom el a későbbi A10/Commando Harness tervezőjéről,mert a rossz egyszerűsítésével lerontott majdnem mindent.

A kulacs így van rögzítve a tárzseb alatt: www.kepfeltoltes.hu/150101/SDC10041_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Így szemből jól látszik,hogy össze lehet zárni a hátizsák derékövét is és kulacs is marad a málhamellényen: www.kepfeltoltes.hu/150101/e__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg


süti beállítások módosítása