Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Leo Köhler Einsatzkampfhose

2017.01.17. 10:38 :: Combat Gear Admin

lk869981.jpgA zubbonyhoz hasonlóan, a nadrágot sem bonyolították túl, és a magam részéről az oldalállítás lehetőségén kívül, nem is hiányoltam róla semmi egyéb funkciót.

lk869982.jpgAz utóbbitól eltérően viszont ezt már csak öt színben készítik, de szintén rip-stop anyagból. A zubbonynál is már feltűnt, de a nadrágnál jobban kijön az általánostól eltérő anyag vastagsága.

lk869983.jpgA nadrágon egy darab farzseb található, jobb oldalon. Örök vita tárgya a hiánya vagy a megléte, de ez az egy bőven elegendő. Én amúgy nagyon ritkán használom.

lk869984.jpgAz oldalsó zseb egy nagyméretű combzseb, ami a brit nadrágokon is megtalálható. Fő különbség, hogy itt két darab strapabíró kanadai gomb található, és természetese zárt állapotban a zseb szája is visszahajlik, így a tartalma biztosan benn marad.

lk869985.jpgA nadrág fő különlegessége a belső combokon futó pánt. A pántot a zsebek hátsó részénél lévő hevederfeszítővel lehet szorosabbra, illetve lazábbra venni.

A zseb egyszerű szabásának, nem harmonikaszerű és nem is tágul úgy, és ennek a pántnak köszönhetően elég stabil marad akkor is, ha esetleg telepakolnánk. A pánt nem funkcionál érszorítóként, de teljesen behúzva természetesen elég kényelmetlen tud lenni.

lk869986.jpgA térdeknél lévő anyag cordurából készült, aminek sajnos a pontos összetételét nem tudom, de így tapintásra 300-as vagy 500-as lehet. Ebből adódik a valamivel világosabb színárnyalat is.

lk869987.jpgA térdrészek tépőzárasak és bennük párnázás is található. Na most szerintem az eddigiek közül ez sikerült a legjobban. A párnázásnak szánt anyag kellően puha, a szükséges mértékben merev és mégsem zavaró. Nagyon kényelmes. Egyetlen hátránya, hogy „nyúlós” és nehéz kivenni illetve visszahelyezni.

lk869988.jpg A nadrág szára is dupla rétegű. A külső részét a hagyományos „megkötős” módon húzhatjuk össze. A vastagabb madzagok szerintem kényelmesebbek is, mint a BDU-nál és az ACU-nál használatos vékonyabb változatok.

lk869989.jpgA szár belső rétege már „shock cord”-os avagy gumipántos. Hasonló feszítőt használtak itt is, mint a 2008M mellénynél, viszont valamiért a feszítő rész itt rendesebben funkcionál.

lk869990.jpgA deréknál külön gombok találhatók a nadrágtartó számára, viszont a műanyag D gyűrű funkciójára nincs ötletem. Az övtartó szélesebb mint 2,5 cm, és így a vastagabb övekkel is hordható.

lk869991.jpgA nadrág és a zubbony színe egy minimálisan tér csak el a jobb oldalon látható Crye nadrágtól. Szabad szemmel kilehet szúrni, de nem számottevő a különbség.

lk869992.jpgA zubbonyhoz hasonlóan ez is egy egyszerű, kényelmes. Nincs túlbonyolítva, nem „high speed” nadrág, de ezt nem gondolom hátránynak.

A nadrágért köszönet Dudinak!



99 komment

Címkék: német nadrág multicam

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr8612132541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dudi01 2017.01.17. 11:54:26

Már feltűnt,hogy minden részletre figyelsz még az SF blöki szeme is ki van takarva. :)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.01.17. 12:14:39

@dudi01: De beválik. A vagyonőr úr se ismerte fel, viszont téged kiszúrt :D

hungaryhonvéd 2017.01.17. 17:38:32

"D" gyűrű: sokféle funkciója lehet, az egyik ilyen talán a kesztyűk rögzítése, hordozása.

Ami számomra érdekes, h a a combzsebek nem rejtett gombolásúak. Talán a könnyebb hozzáférés, kezelés miatt?

Nadrágtartó-rögzítő gombok: mennyire jellemző, h ezek a nadrágon kívül helyezkednek el?

hungaryhonvéd 2017.01.17. 17:47:12

"65 mm belt loops with 2 D-rings for securing equipment"

> Ez is sokminden lehet...

Burgermeister 2017.01.17. 17:49:20

Hol lehet ezt a nadrágot megvenni? Reintex Szolnokon esetleg?

dudi01 2017.01.17. 19:57:26

@Burgermeister:

Itthon sehol.Leo Köhler oldalon vagy reconconpany-n meg tudod rendelni.

recon71 2017.01.17. 21:23:38

A 2 rétegű különálló nadrág szár számomra újdonság,ennek mi a haszna?

Ezek a combzsebek nem szélesebbek a DPM nadrágokéhoz képest? Láttam futni hasonló zsebes nadrágban németeket és eléggé kiábrándítónak tűnt,mert nekik túlságosan lent volt ez a formájú zseb. Ezen kicsit feljebb lehet vagy csak úgy tűnik.
Mondjuk nekem a 170 centis magasságomnál már a BDU és ACU zseb is ugyan ilyen kiábrándító. Viszont a DPM tökéletes.

durczás 2017.01.17. 22:35:27

@gyula0910: "A 2 rétegű különálló nadrág szár számomra újdonság,ennek mi a haszna?" Pl por, kosz piszok nehezebben fér hozzá a zoknidhoz. A gorkáimon én kifejezetten szeretem.

recon71 2017.01.18. 01:18:11

@durczás: Erre nem gondoltam volna. Olyanra tippeltem volna,hogy a belső szárat betűrik a bakancsba,a külsőt meg kívülre húzzák,de ezt kizárja a belsőn lévő shock cord.
Ha simán egymáshoz varrtak volna 2 réteget,akkor nem érik el ugyan ezt a hatást és csak egyszer kell kötözni? Azért kérdem,mert még nem találkoztam ilyennel és még nem jöttem rá,hogy hova megy mondjuk a belső. Próbálok rájönni,hogy miért kell külön kötözni vagy szorítani.

Nem is tudtam,hogy a gorkák is ilyenek.

recon71 2017.01.18. 01:59:19

@durczás: Rájöttem 1 hasznára! Ha a belső szárra ráhúzzuk a zoknit,akkor tökéletes a kullancsok és hasonlók ellen nem túl magas szárú bakancsok esetén. Mivel a külső meg a bakancsra húzva védi a zoknit.

recon71 2017.01.18. 04:45:37

Egyre jobban igazat kell adnom @joni firpo:-nak,hogy még gyakorlókat is 1 rendszer részeként kell megtervezni,mert ebben az esetben én gondolnék arra,hogy azok a D gyűrűk ott eléggé rossz helyen lehetnek. 1 megpakolt MOLLE vagy akármilyen málhaöv rendesen belepréselheti őket a csípőcsontba.

joni firpo 2017.01.18. 06:32:56

@hungaryhonvéd: @gyula0910: D-gyűrű - optikai tuning és plusz gírdó pont, ahogy Tom Sinner kolléga mondaná. Akinek meg nem tetszik, az legfeljebb levágja...

dudi01 2017.01.18. 09:14:36

@gyula0910:

Ne akard feltalálni a kanálba amélyedést!Nem a zoknit kell ráhúzni a nalső részre hanem a belső részt a bakancs szárára utána meghúzni a gumit,hogy ott is maradjon.

JanaJ 2017.01.18. 09:48:34

@dudi01: Ez mivel jobb mint a bocin a gumis szár?

JanaJ 2017.01.18. 09:50:43

Olyan szép az a Vizsla, kár kitakarni.

Az ilyen puha térdvédők mennyire jók? Tudom ez nem AS, de ott nekem csak bajom volt vele. Durvább terepen nem elég, ha külső térdvédőt vennél rá, akkor zavar a belső és beépített terepen sem véd a szögektől, szilánkoktól.

durczás 2017.01.18. 09:55:05

@gyula0910: a belső szár nekem a zokni meg a bakancs között van. A külsőt meg ráhúzom a bakancsról kívülre.

durczás 2017.01.18. 09:55:43

@dudi01: ezt biztosan így akartad? Ha igen, miért így használod?

dudi01 2017.01.18. 11:53:02

@durczás:

Azért így használom mert semmit nem szeretek berakni a bakancs szárába és így is ellátja a funkcióját mert elég erős a gumi meg a feszítő is és nem lazul ki.

@JanaJ:

Annyival jobb ,hogy a bocinál folyton vissza kell húzni a bakancs szárára a nadrágot mert lecsúszik róla.

durczás 2017.01.18. 12:18:33

@dudi01: felcsúszik, mert a boczinak a konfekció méretezés miatt teljesen el van ********va a szabása, rövid de legalább bő, stb.. tiszta döbrögi dizájn. (hogyisvan? a pocakos tábornok? szindróma)

Az esetedben viszont akkor tényleg elég lenne egy "szár" is, erős gumi, feszítővel.

dudi01 2017.01.18. 14:01:16

@durczás:

Nem mert a belső hosszabb mint a nadrág szára ezért nincs olyan szitu h felcsússzon.

recon71 2017.01.18. 15:03:54

@dudi01: Ezek szerint pont te akartad "feltalálni a kanálba amélyedést!" :D
Mint látszik pont te nem tudod,hogy mire való az a dupla szár,akkor minek csinálsz úgy,mintha más lenne a hülye? Attól nem lesz jó valami,ha te "hülyén" használod! :D

@durczás: Másodszorra én is ezt írtam,csak más megfogalmazásban. Viszont magas szárú bakancsoknál már problémás ez,mivel a bakancsban az alsó gumi műanyag stabilizálója eléggé kellemetlen lenne a szár alatt belül.

recon71 2017.01.18. 15:07:58

@dudi01: @durczás: Nekem viszont az volt a bajom szerződésesként,hogy a boci szárában a gumi túl szoros volt. Már kényelmetlenséget okozott,amellett,hogy túl melege is volt a gumizás alatt és annyira lezárt,hogy nem is levegőzött a szár,ami sokszor azért jó lett volna,főleg,hogy a bakancs is túl meleg volt. Tudom,hogy ezt a problémát már más is írta,de én írtam le talán még anno először.

durczás 2017.01.18. 15:11:45

@gyula0910: újra leírom: én a belsőt nem a zokniba húzom bele. A gorkámnál semmiféle műanyag feszítő meg egyéb nincs lent a belső szárnál.
A Splavnál a belső szárnál van egy gumi, ami kantárszerűen a talp alatt van átvezetve, nem engedve felcsúszni a belsőt, a Sposn-nál meg egy sima madzagos megkötő van, mint a régi magyar 65M gyakszigatyán. A külső szár meg gumis. Ennyi, nincs túlbonyolítva és működik.

durczás 2017.01.18. 15:27:58

A gyakorló alsó gyárilag történő gumizásának hüjjeségét mér rég kibeszéltük. Csodálatos módon simán megoldotta a 65M nadrág gumizását a ht és sorállomány is, "csőrebaszva", gumizva vagy betűrve, ahogy éppen kellett, lehetett, engedték v célszerű volt. A gorka meg nem hazai terep, hőmérséklet és időjárás viszonyokra készült elsősorban. Ahova kitalálták oda kiváló, enniy.

recon71 2017.01.18. 15:29:21

@durczás: Akkor ezek szerint a tied mégsem ilyen! Azt amit te írtál én is ismerem meg értem is. Ezt a Leo Köhler nadrág megoldást nem értem,mivel a műanyag gumi stabilizáló kizárja a bakancson belüli hordást,ezért nem értem mi az értelme! Illetve csak alacsony szárú bakancsoknál látom némi értelmét,ahol csak a zoknit húzzuk rá.

recon71 2017.01.18. 15:41:49

@dudi01: "Attól,hogy a kacsa nem tud úszni nem a víz a hülye."

Akkor megint megkérdem,mi értelme van annak,hogy a belső és a külső szár külön szorítható,ha mindkettőt te kívülre zárod? Nem volna ésszerűbb ebben az esetben egymáshoz varrni a 2 szárat és csak egyszer kötni,mint már korábban is kérdeztem?

dudi01 2017.01.18. 15:51:29

@gyula0910:

Látod te mekkora műanyag feszítő van azon a gumin?Csak gratulálni tudok ha te azt betűröd a bakancs szárába...Azt meg már leírtam,hogy mire való meg hogy hogyan kell használni.Hogy ez nem fér a fejedbe az a te bajod.

dudi01 2017.01.18. 16:02:30

@gyula0910:

Ki mondta,hogy összehúzom mind a kettőt?
Nem NASA program rájönni arra,hogy aki kívül akarja hordani az csak a belsőt húzza meg a bakancs szárán aki meg be akarja tűrni a bakancsba az a külsőt tűri be azon nem véletlen nincs semmilyen műanyag elem.

recon71 2017.01.18. 16:18:23

@dudi01: Akkor megint leírom már legalább harmadszor,hogy pont azt a műanyag stabilizálót nem értem!

Akkor megint megkérdem,mi értelme van a dupla szárnak,ha te kívülre húzod mind a kettőt? És mi értelme van a belső műanyag stabilizálónak,ha a bakancs szára fölé fel van tűrve,ami eleve elég kényelmetlen ott.
"Nem NASA program rájönni arra",hogy biztos,hogy nem így tervezték használni! Ha meg igen,akkor nagyon elcseszték.

Attól még,hogy te kitalálsz magadnak valami hülye megoldást,még nem lesz az a megoldás vagy az értelme.

recon71 2017.01.18. 16:21:59

@dudi01: Egyetlen értelmét tudom elképzelni ennek a megoldásnak,méghozzá azt amit én írtam,hogy alacsony szárú bakancsoknál a belsőre ráhúzzák a zoknit,a külsőt meg a bakancs szárra kívülre. Magas szárnál meg nem találom hasznát.

dudi01 2017.01.18. 16:50:59

@gyula0910:

Nem a bakancs szára fölött kell összehúzni a belső részt hanem a bakancs szárán.Azért van rajta erős gumi meg a műanyag feszítő,hogy ott is maradjon és ne csússzon a bakancs szára fölé.Arra jó ez a belső szár,hogy a lazán hagyott külső száron ne menjen be minden a nadrágod alá.Leo Köhlerék azokra is gondoltak akik nem szeretnek semmit betűrni a bakancsba,de ha te így akarod használni(betűrve) fogod magad kihúzod a gumit a belső szárból és már tűrheted is a bakancson belülre(de azt is megteheted,hogy csak a műanyag feszítőt veszed le de a gumit benne hagyod).

Nem tudom eldönteni,hogy tényleg ennyire képtelen vagy elképzelni,hogy hogyan működik vagy csak teszed itt a hülyét.

recon71 2017.01.18. 16:53:43

Véletlenül nem lehet ez a nadrág rosszul összerakva? Mert ha a belső szár lenne a kötős és a külsőn volna a műanyag stabilizáló,akkor mindig lehetne használni,hasonlóan a Gorkákhoz.

recon71 2017.01.18. 17:07:03

@dudi01: "Nem tudom eldönteni,hogy tényleg ennyire képtelen vagy elképzelni" azt amit írsz,"vagy csak teszed itt a hülyét".

Mi értelme van a bakancs szárán összehúzni a belső részt,ha a külső lazán marad? Azért,hogy beakadjon mindenbe? Tudom,hogy sokan hordják ahol lehet lazán a nadrágot,de ott azért,hogy alulról szellőzzön. Ha zen be van húzva a belső,akkor szellőzés megoldás is kilőve.

recon71 2017.01.18. 18:13:48

@JanaJ: Nem tudom milyen anyag ez a térd párnázás,de elég sok létezik már. Van több fajta keménységű és olyan is ami felkeményedik. De van amelyik belseje puha,míg kifele meg keményebb. Nem tudom ez milyen,de ha a kövek és hasonlók átszúrnak rajta,akkor én is hiányolok valami külső keményebb réteget és tennék hozzá.

dudi01 2017.01.18. 18:20:11

@gyula0910:

Én úgy szeretem ennyi.De itt meg van a lehetőség arra,hogy úgy hordd ahogy akarod.Mondj még egy ilyen nadrágot...
Nincs fotdítva összerakva.

recon71 2017.01.18. 18:36:52

@dudi01: Az a te dolgod hogyan hordod. Attól még nem biztos,hogy a tervező is úgy gondolta hordani mert nem sok értelme van. És ne várd el mástól is,hogy veled értsen egyet,ha szerinte sincs úgy értelme!
Mondok olyan nadrágot amik ugyan így dupla szárasak és a megoldásuknak több értelmük van,pl. gorkák. Annak be lehet tűrni a belső szárát a bakancsba vagy zokniba is gond nélkül.

hungaryhonvéd 2017.01.18. 19:02:19

Látom, dúl a "szakmaiság". =)

Biztosan nem lehetetlen, hogy ugyanarra a funkcióra van kétféle lehetőség, ami összekombinálva működőképes, sőt! Talán még működőképesebb is lehet, mint a korábbi, megszokott egyutas, szimplaszáras megoldások...

Pl.: kabát ujjában a passzé, mandzsetta (szélfogó betét) ami általában rugalmas, nyúlós anyag, sok esetben, a hatékonyság növelése érdekében a hüvelykujjnál hasítékolt, így "ujjatlan kesztyűként", kéz(-védő)melegítőként is funkcionálhat...
Pl.: kamásli, lábszárvédő...

Nem rossz összeszerelési sorrend, nem anyagfölösleg-eldolgozás, nem túlfejlesztés eredménye (na jó, ez utóbbi előfordulhat? divat, újítás, egyediség, + "gírdó" pontok...).

Szellőzés szerintem az anyagból adódóan annak teljes felületén történik, mert nem két, légmentesen lehegesztett nejlonszatyorról, hanem rip-stop anyagról van szó a cikkben...
Amúgy a megfelelően összeválogatott lábbeli-rendszer /nadrág-(aláöltözet)zokni-talpbélés-lábbeli/ szellőzik annyira, amennyire kell/lehetséges.

A nem nagy matek:

1. belső szár a shock corddal, szorítóval > bakancs szárára, a belső szár hosszának függvényében, de legfeljebb a bakancs felső részének kiszélesedéséig.
2. külső szár a hagyományos kötőszalaggal szintén a bakancs szárára ráengedve! > lábszárvédelem.
> Ízlés (ficam) kérdése, hogy ez utóbbit, ebben az esetben kiengedett- (szárnyílás körkeresztmetszet), kibontott- vagy összehúzott zsinórral viseleti változatban használja az illető.
3. Ha a külső szár van a bakancsba tűrve értelem szerűen a belső a kialakítása miatt ugyan oda tűrve nem lenne túl kényelmes...
10 gyalogból 9 nem ajánlja. 1 okosabb persze még így is kipróbálja, de aztán az is rájön, h tényleg nem az igazi...
> Ebben az esetben lehetséges az is, h a belső a bakancs szárának a pereméig van engedve, tovább nem is lehet. Esetleg ott összehúzva, rögzítve, ezzel is zárva a lábszáron a nadrágot, bár ez utóbbi viselet kényelmetlenné válhat, ha túl szoros. Zokniba tűrve detto. (Próbált már valaki több km-t gyalogolni kis, műanyag játékautóval a zokniában?!)

Lehet, h újrarágtam én is a gittet, de jólesett. =)

Köszönöm a türelmet!

dudi01 2017.01.18. 19:05:45

@gyula0910:

Ha nem így gondolja nem így tervezi meg.Azt a blődséget meg felejtsd el,hogy rosszul rakták össze.

dudi01 2017.01.18. 19:10:30

@hungaryhonvéd:

Igen újra rágtad csak feleslegesen Gyula eldöntötte,hogy szar és enyi...

Amúgy ha a külső szárat akarod a bakancsba tűrni akkor ugye leveszed a belsőröl a feszítőt és azt 8s betűröd és azonnal eltűnt a kényelmetlenség.

dudi01 2017.01.18. 19:14:40

@gyula0910: A gorkánál ha nem tűröd be a belső szárat kénelmetlen lesz a lábbújtatató miatt,azt arra tervezték hogy betűrve hordd szóval nincs meg ugyan ez a flexibilitás.

recon71 2017.01.18. 19:17:19

@hungaryhonvéd: A nadrág szár aljának nem összehúzása a szellőzés fokozását jelenti,próbáld ki micsoda különbséget jelent kánikulában!

Na éppen azért nem értem azt a műanyag stabilizálót én sem amit írtál. De annak sem látom értelmét,hogy a belsőt a bakancs szárára fent rászorítani,a külsőt meg lejjebb vagy kiengedni,vagy megkötni valamilyen magasságában. Ennek mi a haszna? A jóval erősebb bakancs szárának a védelme?

recon71 2017.01.18. 19:23:01

@dudi01: Ez nagyon emlékeztet a szerződéses koromban adott válaszokra pl. az UCP-ve kapcsolatban. Akkor is azt mondták az ami rajongók,hogy higgye el mindenki,az amik nem rendszeresítenék,ha nem így tartanák jónak. Szóval senki sem tévedhetetlen.

A gorkákon van kötős megoldás is,én azokra gondoltam,de talán a kantárosat is lehet a boka felett is zárni,ha nem akarjuk betűrve hordani. Bár nem emlékszem,hogy olyankor nem e okoz valami kényelmetlenséget,mert nagyon rég volt olyan nadrág rajtam.

hungaryhonvéd 2017.01.18. 19:25:51

@dudi01:

Tudom, de annyira adja magát a dolog a gyakorlatban, h jól bele is lehet keveredni betűk szintjén, ezért próbáltam meg alaposan leírni a lehetséges viseleti módozatokat, ami csak ront a helyzet tisztázásán... =)

Eldöntheti; egyéni ízlés, praktikum, tapasztalat kérdése...

Valóban ez is egy opti megoldás, de az alaphelyzet, h rajta van. Nem szerelünk, nem bontunk, nem berhelünk, nem átvariáljuk, hanem keressük a kialakításnak legmegfelelőbb megoldást...

recon71 2017.01.18. 19:31:12

@hungaryhonvéd: "Nem szerelünk, nem bontunk, nem berhelünk, nem átvariáljuk, hanem keressük a kialakításnak legmegfelelőbb megoldást... "

Ezt én is így gondolom és ezt szeretném kideríteni. A Gorkáét tökéletesen értem és nagyra is tartom,ennél meg még nem jöttem rá,hogy mikor és miért lenne jobb így,mert csak hátrányokat találtam eddig.

hungaryhonvéd 2017.01.18. 19:34:29

@gyula0910:

"A nadrág szár aljának nem összehúzása a szellőzés fokozását jelenti,próbáld ki micsoda különbséget jelent kánikulában!"

> A szoros, gumis bocishoz képest valóban. De ahhoz bakancsból is olyan kell, h ne a gumírozott passzé melege legyen a legkényelmetlenebb...

"Na éppen azért nem értem azt a műanyag stabilizálót én sem amit írtál. De annak sem látom értelmét,hogy a belsőt a bakancs szárára fent rászorítani,a külsőt meg lejjebb vagy kiengedni,vagy megkötni valamilyen magasságában. Ennek mi a haszna? A jóval erősebb bakancs szárának a védelme?"

> ha belegondolsz: felülről érkező szmötty a külső szár takarása miatt nem jut a bakancsba (legyen ez az alaplábbeli), az alulról jövő szmötty viszont a rögzített belső szár miatt nem kerülhet bele.

Nyilván nem a bakancs szárának a védelme az elsődleges, de én kifejezetten nem kedvelem a nadrágszár-betűrését, de még ebben az esetben sem kell lemondanom a erről a funkcióról.

recon71 2017.01.18. 19:42:17

@hungaryhonvéd: Nem,próbáld ki,még a kötősök is sokkal szellősebbek kiengedve,mint bekötve,bár közel sem akkora a különbség,mint az elcseszett bocié.

Hát épp ez,hogy a belső szárra ennél ne húzhatod rá a bakancs szárát,mint a Gorkáknál,hogy megakadályozd,hogy alulról feljusson valami.

Az utolsót nem értem,mert ezt be sem tűrheted ebben a formában.

recon71 2017.01.18. 19:45:11

@krisss93: A nadrágszár kötősre cserélést én is terveztem a bocimon,a CCE-men meg is léptem. a többire majd 10 után tudok reagálni,mert rohannom kellene már.

dudi01 2017.01.18. 19:47:49

Te tényleg nem tudod elképzelni miről hadoválunk.

recon71 2017.01.18. 19:51:17

@dudi01: De eltudom,csak nem sok hasznát látom. Hanem inkáb azt,hogy mennyivel rosszabb megoldás,mint Gorkáké.

recon71 2017.01.18. 19:55:05

@dudi01: Fejtsd ki már nekem,hogy mitől volna rosszabb,ha alul lenne kötős ez is!? Akkor aztán tényleg lehetne mindenféleképp hordani.

recon71 2017.01.18. 20:00:21

@dudi01: Az alul kötést úgy gondoltam persze,mint ahogy most a külsőn van,esetleg belül kötni.

Elmenetm,már csk 10 után tudok bármire reagálni.

hungaryhonvéd 2017.01.18. 20:20:13

@gyula0910:

Csak a boci szorítja a haixot/tiszát a lábam szárán, ami nem extra kényelmetlen, de tény, h nem egy összehangolt ventillációs rendszer. Előbbi nyáron alapból meleg, utóbbi hidegben kifejezetten lényegtelen momentum.
Ergo: mindkettőbe belerohadsz egy idő után a nadrág szárától függetlenül.

Namost a belső nadrágszár bakancszárra húzása az alulról jövő általános szmöttytől* még mindig jobban védi a bakancs belsejét, mint a beletűrt belső, tapasztalataim szerint.
Rendben, ez ebben a formában duplikáció, de a külső szár így is hosszabb, lejjebb fedi a bakancsot és használható megoldás! (lásd fentebbi példák.)

Legegyszerűbb, ha ezt olvasva utána felveszel 2, a cikkben szereplő gyakorló szárát imitálandó nadrágot, zoknit, bakancsot és elkezded a variációkat kipróbálni.

*Szmötty: egy kis hordó itatós moslék, mely így a legjellemzőbb megjelenési formája a híg és szilárd keverékének...

camilló 2017.01.18. 21:26:58

@krisss93: Én a Rába nadrágjaimat már régen átalakítottam kötősre:) Az igaz, hogy a régi surcival hordom. A bocinál, még nem cselekedtem meg, de megfogom, mert rövid és jobb lesz betűrve hordani. Honnan van boci anyagod?

Batkaa 2017.01.18. 21:26:59

Bocsánat, hogy belevau, de mi van akkor, ha a belső szárat ráhúzza a bakancsra, körültekeri rajta a fűzőből maradt szakaszt, megköti, erre jön a külső szár, hogy ne bogozódjon ki a fűző?

hungaryhonvéd 2017.01.18. 21:53:36

@Batkaa:

Jáááájj, összezavarsz mindenkit! =)

Ez is egy lehetőség: a nadrágszárvédő nadrágszár... Korábban ez is felmerült, csak nem ennyire direkt módon fogalmazódott meg. De lényegében ennek a nadrágnak ez az alap viseleti változata az én olvasatomban.
A külső rendelkezik hagyományos megkötővel, a belső a gumírozott-szorítós zsinórral, ami valszeg könnyebben elakad, mint a megkötött vagy az elrejtett kötő, így van benne ráció.

recon71 2017.01.18. 22:10:34

@hungaryhonvéd: Én viszont olyan bocikat kaptam 2008-ban,hogy a BW bakancsomon keresztül is érezhető volt a vérkeringés szorítása. De az is egyenesen sokkolt,hogy mennyivel fülledtebb lett attól a gumitól az egész,mint az összes többi gyakorlóm.

Ha kívülre kötöd mind a kettőt,ahogy írtad duplikálni,akkor annak messze nincs akkora haszna,mintha volna lehetőség a belsőt a bakancson belül is hordani.

A 90-es években rengeteg verziót kipróbáltam,de mára az összes gumis gyakorlóm fűzőssé lett átalakítva.

@Batkaa: Ez 1 régi bevált módszer amit írsz,de ahhoz is indokolatlan a gumi és a műanyag stabilizáló,mivel olyankor a bakancs fűző fogja hozzá a belső szárat a bakancshoz.

recon71 2017.01.18. 22:13:38

@hungaryhonvéd: Ha jól értem azért van kívül kötős megoldás,hogy ne akadjon el a belső kiálló gumi és a stabilizálója semmiben? Azt ugyan úgy be lehet tűrni a nadrág alján belülre,mint a külső kötős masniját. A masni százszor könnyebben elakadna.

recon71 2017.01.18. 22:27:31

Egyébként a régi francia gyakorlók voltak úgy szabva,hogy a szár csak a bakancs tetejéig volt ideálisan hosszú leginkább,így nem lógott nagyon lejjebb. Kb. hasonlóan,mint ezen a külső réteg. Ez magyarázná a 2 hosszban készült nadrágszárat,mivel a belsőt használva meg az alacsony szárú bakancsokhoz volna ideális. Vagy,ha kitűrve kiengedve hordják. Csak az a bökkenő,hogy magas szárú bakancsoknál hova van téve a belső hosszabb rész,mert a bakancson belül ebben a formában nagyon kényelmetlen. A bakancs szár felett meg 1 csomóban megint csak nem a legjobb.

recon71 2017.01.18. 22:37:51

@krisss93: A beépített térdvédőket sikerült a bocidon a legjobb helyre varratni vagy esetleg állítható a helyzetük?
Azok alapján,hogy még mindig bociban gyártatsz,az azt jelenti,hogy nem nagyon bízol abban,hogy hamarosan kaptok az új tereptarkákból?

krisss93 2017.01.18. 22:38:42

@camilló: Vettem egy 60-as méretű 2000M vastag nyári gyakorló gatyát 2500 forintért vatta újan, meg volt egy 48-as nekem. A 60-ast szétbontottam, abból 3 elefántra való anyagot ki lehet szedni.

hungaryhonvéd 2017.01.18. 22:39:35

@gyula0910:

Jól érted, jó a megoldásod, és valszeg nem ez volt a kialakítás megalkotásának fő mozgatója, de ilyen céllal is lehet használni.

krisss93 2017.01.18. 22:42:06

@gyula0910: Részben, ez az oka, bár még reménykedek. Meg az, hogy most az új gyakorló miatt mindenki pakolja fel dömpingáron a cuccait eladni és meg ami olyan olcsón megveszem jó lesz az még alapon.

A térdvédő pont jó helyen van nekem, direkt úgy lőttük be.

dudi01 2017.01.18. 22:48:34

Még is miért nincs akkora hadzna?

Meg hányszor kell leírni,hogy felfogd:ezt lehet betűrve is hordani csak le kell venni a feszítőt.Mi olyan nehéz ezen?

A semmin lovagolsz egész este csak azért mert kitaláltad,hogy ez szar holott pont ez a megoldás az ami minden létezhető hordmódot lehetővé tesz.

recon71 2017.01.18. 22:48:49

@hungaryhonvéd: Ha tényleg ez a megoldása ennek a kialakításnak,akkor nagyon elcseszett,mert sokkal problémásabb,mint a Gorkáké. Azoknál a külső használata esetén a belső szárat így is fel lehet hajtani vagy gyűrni,de ami még jobb,hogy be is lehet tűrni a bakancs száron belülre és akkor már biztos,hogy semmi sem mászik fel vagy szúr fel a szár mentén. Szóval azt többre lehet használni. Ezt a sokszor nagyon fontos képesség növelést ugyan így elérhették volna ennél is,ha a belső szár is kötős.

recon71 2017.01.18. 22:52:28

@dudi01: "Meg hányszor kell leírni,hogy felfogd:ezt lehet betűrve is hordani csak le kell venni a feszítőt.Mi olyan nehéz ezen?"

Ez most komoly??? Ezt pont te írod nekem,aki fel volt háborodva bárminemű változtatáson az eredeti állapotoknak??? Nem pont te hívtad ezeket gányolásnak??? Ezek szerint mégis szabad sőt kell gányolni???

De gyengébbek kedvéért én megoldanám úgy ahogy írtam,hogy jobb lenne,mint már többször is leírtam,de ettől még nincs nagy véleményem arról,hogy eleve nem úgy csinálták meg.

recon71 2017.01.18. 22:59:05

Félreértés ne essék a nadrág többi része ettől még tetszik,csak a szár megoldását találom nem eléggé átgondoltnak,mivel megoldható lett volna már elsőre is minden féle módra tökéletesnek,hogy ne kelljen szerelgetni,hogy be is tűrhessük.

@dudi01: Ha pedig kívülre akarod rászorítani az alsó szárat ismét,akkor meg szépen nekiállsz újra visszaszerelni a gumis stabilizáló megoldást. Ha betűrni,akkor meg újra szétszedni. Logikus! Nem lett volna egyszerűbb kötősen és nem kell szerelni,gányolni semmit?

recon71 2017.01.18. 23:19:31

@hungaryhonvéd: Még 1 lehetőség beugrott! Az oroszoknál voltak olyan gyakorlók régebben amiken az aljától feljebb is össze volt fogatva a gyakorló szára,talán belevarrt gumival. Nem tudom ennek az okát,csak tippelem,hogy ettől a gyakorló szára kevésbé akad be a növényzetbe. Ilyen szempontból is lehetne ezt is használni,de még ehhez is jobb volna,ha a belső szárrész lenne a kötős.

recon71 2017.01.18. 23:26:09

@hungaryhonvéd: Bár az oroszokén azok jóval magasabban voltak,azért erre nagyon kicsi esélyt látok.

hungaryhonvéd 2017.01.18. 23:33:16

@krisss93:

Óvatosan a dömpingáras bocival... Nem lesz olyan hirtelen mindenkinek 2015M gyakszija...

@gyula0910:

Az is egy fontos momentuma valaminek, ha már látod valaminek az előnyeit, hátrányait. Ha választhatsz, akkor ez egy jó alap a döntéshozatalhoz, ha nem, akkor ugyan olyan fölös ezen agyalogni, mint az elmúlt órák karakterpocsékolásai...

Persze, h majd' mindent át lehet utólag alakítani akár jobbra, praktikusabbra a lehetőségekhez képest, de ez is csak okoskodás.

Részemről az ilyen gyakorlót átalakítás nélkül* a magas szárú gyakorló bakancsomon kívül hordanám. Az alsó réteg rászorítva a bakancs szárára, a külső kötés nélkül ráengedve a bakancsra.

*Átalakítás ebben az esetben:

- combzseb-gombok rejtett gombolásúvá alakítása
- nadrágtartó gombok elhagyása >
- ezek kiváltása valamilyen belső rögzítési lehetőséggel
- farzseb elhagyása
- üleperősítő réteg alkalmazása

vad05 2017.01.18. 23:39:12

Jajjjjj! Értelmes emberek képesek ölre menni apróságokon!? De a témánál maradva: Rákérdeztem egyik német ismerősömtől, akin először láttam ilyen nadrágot műveleti területen. Neki azért jön be ez a fajta nadrágszár, mert hideg időben is főleg alacsony szárú bakancsot visel (KSK-nál ez gyakori jelenség) és ezzel a megoldással szükség szerint zárni tudja a bakancs szára felett a "légrést". Ízlések és pofonok! :)

recon71 2017.01.18. 23:52:59

@hungaryhonvéd: Én viszont előnynek tartom az agyalást,mert sosem lehet tudni,hogy hátha tanul valami újat az ember. Én is próbáltam csak rájönni arra,hogy ez 1 követendő példa e,de egyenlőre nem találtam meg azt az okot amitől jobb lenne a Gorkák megoldásánál. Ha megtaláltam volna,akkor lehet én is alkalmaznám.

Én ezt átalakítás nélkül szintén csak kívülre kötve hordanám,mivel betűrve így még nem jó. Viszont nem látom értelmét úgy,ha a belső rá van szorítva a szárra,míg a külső meg lazán kibontva lóg,mert akkor hiába lesz lazán a kívül lévő rész,ha az alsó akkor is lezárja a lazán hordás egyetlen előnyét a szellőzést.

Én amit változatnék rajt:
- az az említett alsó gumizás csere kötősre
- valamint amennyiben nem tartanám elégségesnek a térdvédő párnázás védelmét,akkor tennék be mellé keményebb műanyag rétegeket is.
A többit nem bántanám,ha közben nem találok valami negatívumukat. De a kantáras megoldást sem hiszem,hogy használnám.

recon71 2017.01.19. 00:00:04

@vad05: Ez is érdekes,még nem hallottam ilyen megoldásról. Lehet az oroszok is hasonló okból használták az említett magasabb rászorítást?
De ezt is lehetne csak kötős megoldással is biztosítani és még mindig ott van,hogy betűrni is lehetne amikor úgy a jobb.

vad05 2017.01.19. 00:01:36

@gyula0910: Mint mondottam: ízlések és pofonok. Vannak, akik kimondottan szeretik a nadrágtartót! Például a gorkák többségén is van ilyen lehetőség.

recon71 2017.01.19. 00:07:14

@hungaryhonvéd: Pont ezt említettem,látod az ember mindig tanulhat valamit,pl.,hogy jó lehet hidegben lezárni a légrést a bakancs szárnál valamivel. Ki is fogom próbálni,elkötöm majd 1 madzaggal kívülről a kívül hordós sínadrágom a szár felett,mert én is tapasztaltam,hogy alulról fel tud jutni 1 darabig a hideg.

recon71 2017.01.19. 00:11:57

@vad05: Nekem nem jöttek be a nadrágtartók,mert intenzívebb hajolgatáskor és egyebekkor zavarónak éreztem őket. Szakadt is már le rólam hegymászáskor kantáros nadrág. De a fő gondom az velük,hogy katonáéknál sűrűn vannak olyan betegségek,események aminek hatására az emberre sűrűn vagy nagyon gyorsan jön rá a szükség és ezek elhárítását a nadrágtartók rendesen lelassítják.

hungaryhonvéd 2017.01.19. 00:32:16

@vad05:
@gyula0910:

Akkor ez lehetett a főbb motiváció a fölöslegesnek tűnő, fordított elrendezésű szárak kialakításánál.

Nem is gondoltam alacsony szárú bakancsra, főleg nem hideg időben. Mindezt csak azért, mert én nem használok olyat, és nem is gondolnám, h szívesen mászkálnék (műveleti területen) alacsony- v középmagas szárú túracipőben. De ez a 10 gyalogból 9 esete, mert ők már tudják, h mit miért tesznek.
Ebből is látszik, h szemléletmódtól, tapasztalattól is függ valaminek az elfogadása.

vad05 2017.01.19. 00:54:18

Megint csak azt tudom mondani, hogy ízlés dönti el, hogy mit alkalmaznak. A német gyakorlók aljában például nincs semmi: se gumi, se kötőszalag. Egyszerűen gumiszalagból készült rögzítő gyűrűt használnak.

recon71 2017.01.19. 01:01:43

@hungaryhonvéd: Most már tényleg kíváncsi vagyok a tényleges tervezői szándékra,mert ebben az esetben is jobb volna ha a belső kötős lenne.
De nem kizárt szerintem még az sem,hogy csak a katonák rájöttek,hogy így jó a légrések ellen. Sokszor látni ilyet. PL. a chichom chest rig sem oldalra vagy hátra vetve lett kitalálva,de mégis viselik úgy is. Úgy nem fájdítja a hátat.

recon71 2017.01.19. 01:07:31

@vad05: Van is 1 nagyon régi videóm valahol amin a kiképző azt mutatja az újoncoknak,hogy hogyan kell gumizni a nadrág szárát,méghozzá óvszert mutat hozzá használni. :D

JanaJ 2017.01.19. 11:29:57

@krisss93: Hm. Ilyen térdvédőt más (én) nadrágjába is hajlandó vagy tenni anyagi ellentételezés fejében?

JanaJ 2017.01.19. 11:36:46

@camilló: Miért alakítottad át? Van 2-3 db rába nadrágom és azoknak mind jó a hossza. Értsd hosszabbra hagyták, hogy a gumi ne csússzon fel a térdedig ha leülsz/gugolsz.

JanaJ 2017.01.19. 11:43:34

Az anyázásban elvesztettem a fonalat. Akkor most azért jó mert kötősnek is jó, meg nem kötősnek is miközben "normál" lábszára van ránézésre.

recon71 2017.01.19. 14:48:43

@JanaJ: Még nem derült ki biztosan a tervező mit miért csinált pont így,csak tippjeink vannak.

joni firpo 2017.01.19. 14:55:27

@JanaJ: Azzal (hosszúszárú Rába) meg az a baj, hogy a bokádnál harmonikázik álltodban/mentedben. Persze akit ez nem zavar, annak nem baj.
Szigorúan magánvélemény, de szerintem Köhlerék főszabásza csak ki akart próbálni valamit, ami még nem volt. Ez a tipikus fogyasztócentrikus innováció. . Itt meg mintha kicsit túlragozták volna a kollégák...:)

recon71 2017.01.19. 15:17:12

Ha már a nadrág szár hosszúság beállítás került szóba és hátha valaki nem tudja! A nadrág szár gumizása hasonlóan megoldva mint anno a sorkatonaként vagy ahogy a németek,izraeliek és még sokan mások is alkalmazzák különálló gumikkal,azért is terjedt el,mert így a nadrág szár mindig ideális hosszra állítható. Magas szárú bakancsnál jobban visszatűrik,alacsonyabbnál kevésbé.
1 másik előnye a betűréssel szemben,hogy felülről nem esik be a bakancs szárába semmi. De sajna nem 1 megbízható stabil megoldás. Az előnyei ellenére,nekem a hátrányai miatt nem lett a kedvencem

@joni firpo: Szerintem is túlragoztuk,de a hőbörgésre mindig reagálni kell,főleg ha még hülyeség is.

camilló 2017.01.19. 16:22:48

@JanaJ: Nekem vagy 5-6 Rába nadrágom van:) Nem mindegyiken csináltam meg kötősre, de szerény véleményem szerint így sokkal jobb! Régi 65M, 82M ill. a legújabb bélésesnek nem tudom van-e valami száma (remélem @joni firpo: segít ebben a kérdésben)surcikkal hordom, betűrve! Így nekem kényelmesebb. A gumis Rábával az a gondom, hogy úgy nyomja a lábamat egy kicsit. El lehet igazítani a nadrágot, de a kötős módszerrel nincs macera és a helyén marad minden körülmények között a nadrág. Azt is észrevettem, hogy az elméretezés miatt más számozású nadrág kell. Én 186 cm magas vagyok és 85 kiló. Elvileg az ehhez tartozó nadrág minimum a 182/52-es lenne. No az nagy! Ellenben a 170/50 52 vagy a 176/50 52 teljesen jó. Sőt azt mondom, hogy az 53-as bőség is elmegy szódavízzel. Szóval kinek a pap, kinek a papné!:))

dudi01 2017.01.19. 17:47:37

@gyula0910:

Attól,hogy te nem értesz valamit még nem lesz hülyeség.
Azon a szar feszítőn vagy felháborodva holott 1 perc lehúzni a gumiról mert ezt is meg lehet tenni de ha nem akarod belül hordani nem kell levenni.Hol tudja ezt egy olyan ruha amin nincs ilyen feszítő?Sehol.Épp te csak azt vagy képtelen felfogni,hogy ezt a nadrágot minden elképzelhető módon lehet hordani a többivel ellentétben és szerinted ez hiba csak azért mert valami nem fér a fejedbe.

dudi01 2017.01.19. 17:55:09

Az megint csak hülyeség,hogy nem tudjuk miért találta ki így a gyártó.A te fejedbe nem fér az oka és ebből azt hiszed,hogy senki nem képes rájönni az amúgy tök egyszerű dologra.Már ketten is leírtuk,hogy hogyan és miért van így megtervezve csak te ezt nem fogod fel.Helyette kitaláltad azt a blődséget,hogy egy 90 éves cégnél előfordulhat az egy termékkel amit évek óta gyártanak,hogy az összeset rosszul gyártották le...Mindezt csak azért,hogy igazold a buta elméleteid.

recon71 2017.01.19. 18:42:12

@dudi01: Először is tévedés,hogy fel vagyok háborodva azon,hogy gumis a belső szára,hanem csak azt mondom,hogy sokkal jobb lett volna az is kötősre,mert akkor nem kéne gányolni -amit te eddig annyira elítéltél- ahhoz,hogy tényleg mindenféle módon lehessen használni. vagy szerinted nem írhatom le azt,hogy szerintem jobb lett volna kötősre az a szár is?

Amin viszont tényleg fel voltam háborodva,hogy te miért nem tudtál már megint értelmes kulturált ember módjára hozzászólni? Mi az oka annak,hogy ez meghaladja a te értelmi képességeid? Ráadásul már megint bebizonyosodott,hogy nem is volt igazad,szóval nem az volt megint a hülye akit lehülyéztél.

Sajnos ez a laptop nem engedi,hogy bemásoljam miket írtál,de ha muszáj akkor előveszem a másikat! Mellesleg te sem írtad még le,hogy miért lett ez a nadrág pont ilyen,miért lett a külső szár pont a kötős és azt mikor kell alkalmazni! Pedig állítólag nem kell "atomfizikusnak lenni hozzá"?

kondor istván 2017.01.19. 21:38:32

A belsó gumis rétegnek nem lehet hogy az a feladata hogyha eje ugrásra kerül a sor akkor ne süvítsen a levegő a katona tökei közé? Illetve, azthiszem a gen1 ECWCS gor texnél lett tárgyalva, hogy annak volt egy belső rétege vesevédő álnév alatt és valaki írta hogy az arra lett volna való, hogy amikor seggen csúszol a hóban, akkor ne jusson be a kabát alá. Nem lehet, hogy ez is arra való? Ha nem így van javítsatok...

Barnigear 2017.01.19. 22:14:51

@joni firpo:
Kétségtelen, hogy a teleshop-ideológia vezérelte design is egy lehetőség. Ugyanakkor ne feledkezzünk meg egy másikról: lehet, hogy eredetileg a külső rétegben kellene lennie a szorítónak, és a belsőben a kötőnek, csak aztán végül így sikerült.
---
Ezt a nadrágszár kötő - gumizó problémát nem igen értem. A marpatnál se gumi, se kötő, csak szépen visszavarrták.
Lehet hogy az amerikaiak kedve ennyire elment a nadrágtervezéstől?

recon71 2017.01.19. 22:32:44

@Barnigear: Húha,most Te is szorulni fogsz,mert ugyan azt írtad mint én! :D

Meg tudod mutatni melyik nadrágnak nincs konkrétan semmi kötő megoldása? Azoknál nem lehet,hogy azért mert eleve kitűrve szabadon hordva tervezték,hogy jól szellőzzön? De végül is attól még betűrve is lehet hordani,csak nem annyira biztos kicsúszás ellen,mintha meg is lehetne kötni. A külső gumis megoldásoknál talán még így is biztosabb. De még azt is lehet a bakancson kívülre is rögzíteni a megszokott nagyon elterjedt külön gumis gumizással. Lehet ezen elterjedt alkalmazásokra reagáltak ezzel,de én ettől még hiányolom a biztosabb kötözés lehetőségét.

krisss93 2017.01.19. 22:37:01

A TGY-k valami gumiszalagot kötöznek a nadrágszárra.

recon71 2017.01.19. 22:53:18

@krisss93: Ez azt jelenti,mint nálunk a gumizás,hogy gumit húznak a bakancs szárára és alá visszatűrik a nadrág szárát vagy kívülről kötik a bakancshoz vele a nadrágot,mint ahogy a 90-es években láttam a spanyol légiósokon Koszovóban? Az elsőt már láttam amiknál alkalmazni,de a másodikat eddig még nem.

krisss93 2017.01.19. 22:57:12

Is-is. De az elsőt inkább mert az nem látszik.

recon71 2017.01.20. 05:44:47

Az előbb rákerestem ezekre a nadrágokra és olyan változatokat is találtam amik nagyon hasonlítottak egyes sínadrágjaimhoz. Vagyis találtam olyan képeket amiken a belső szár anyaga más vékonyabb anyag,pont,mint a sínadrágjaimon. Vagyis azokon a külső szár rámegy a síbakancsra vagy valami vastag téli bakancsra,míg a belső megakad a bakancs teteje felett. Ez egyébként arra szolgál amit @vad05: is említett (bár akkor én úgy értettem,hogy a kötőst köti a bakancs szár fölé) ,hogy lezárja a légrést hidegben. Tehát akkor nem a belső rész lesz lent,mint valaki írta és felül megkötve a kötős résszel,hanem fordítva,a kötős rész lesz alul és kívülre kötve a bakancsra. Nem tartom kizártnak,hogy ennek is ez a tervezett hordmódja,még akkor is,ha sok képen nem így viselik.
Viszont én ezt nem kedveltem,úgy tapasztaltam,ha a belső szár be van tűrve a bakancsba,akkor jobban lezár légrés ellen is és nem is okoz kényelmetlenséget,mint a gumi a sínadrágom belsejében.
Szóval nem tudom a megoldást,de én ezt tartom most a legvalószínűbbnek.
Ez ez egyébként azzal a korábbi tippemmel is egyezik,hogy magas szárú bakancsoknál a külső rövidebbet használják,hogy ne érjen le annyira.

dudi01 2017.01.20. 20:48:37

Hagyjuk már ezt a rosszul legyártott hülyeséget.Egy olyan termékről beszélünk amit évek óta gyártanak több tízezres darabszámban és szerintetek még senkinek nem tűnt fel?Ennél még az is komolyabb feltételezés,hogy a Klingonok keze van a dologban akik ennek a segítségével(rossz helyre rakott feszítő)próbálják leigázni az Alfa Centaurit.

recon71 2017.01.20. 21:15:53

@dudi01: Elolvastad amit utoljára írtam? Akkor megfogalmazom máshogy,mert látom így sem értetted meg. Az alapján amilyenek az én sígatyáim,szándékosan lettek így összerakva,méghozzá azért,mert az alsó szár valójában a képeken látható hord módokkal ellentétben arra szolgál,hogy a gumijával lezárja 90%-ban a bakancs felett a légrést. Szóval így hordva jól van összerakva,de ettől még nekem jobban bevált a belső rész bakancsba tűrése,mert az 100%-osan lezár minden ellen.

De az,hogy valamit évtizedekig gyártanak,még nem garancia,hogy nem rossz valami. Lásd az UCP,Commando Harness,boci,BW bakancs és málha és még ezer dolog. hány éve szidják és még mindig rengeteg van belőlük. De ebben az esetben,mint írtam,nincs erről szó.


süti beállítások módosítása