Az új egyenruhához új szabású nadrág is készült, aminél hasonló szempontokat vettek figyelembe mint a zubbonynál. Sajnos a nadrág is kizárólag rip-stopos kivitelben készült és szintén „wash and wear” típusú.
Felül két oldalt nyitott zsebek találhatók, és két inches öv bújtatók. Az új egyenruhával új típusú úgynevezett „rigger belt”-et is rendszeresítettek. Hátul megtartották a gombos farzsebeket is.
A combzsebeket tépőzáras kivitelűre készítették és gumis behúzó is belekerült. Egész használható megoldás bár az MCCUU zsebe még mindig jobban tetszik, illetve a fölösleges gumiszár külső fityegése idegesítő lehet.
A zseb felső részét ferdére készítették, így járműben ülve könnyebben hozzáférünk mint a korábbi egyenes kivitelű BDU zsebekhez. A zsebet meghagyták harmonika szerűnek.
A lábszárhoz mindkét oldalra vízszintes, tépőzáras zsebek kerültek. A gyakorlati hasznuk kérdéses, egy töltött tár elfér bennük de nem pont a legelőnyösebb hely ezek számára.
A térdekhez kívülről párnázást lehet elhelyezni a tépőzáras külső zsebekben. Az MCCUU-hoz képest ez egy egyszerűbb megoldás, míg ott belülről lehetett ezeket elhelyezni, és nem volt szükség tépőzárra.
A nadrág szárait a bakancson belül és kívül is lehet hordani. Az MCCUU gyakorlóhoz képest ez az egyik jobb megoldás az ACU nadrágon, mivel itt a szárak megkötéséhez madzagok használhatók, és nem utólag kell gumit a nadrág szárába hajtogatnunk.
A nadrág szintén „high-speed”-re sikerült, bár a combzsebeknél igazán megtarthatták volna a gombokat. Kényelmes és könnyű viselet, aminek a hátránya pont hidegebb időben jön elő, ugyanis ekkor muszáj aláöltözőt hordani. De egy vastagabb változat mindenképpen jobb lenne ilyen időben.
Utolsó kommentek