Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) filbe (3) FILBE (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) lbt (6) LBT (3) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Új amerikai egyenruha 11. rész

2014.11.24. 08:00 :: Combat Gear Admin

328_wellco_temperate_weather_combat_boots_03.jpgA hadsereg legújabb elképzelés alapján, 2015-től megjelennek és viselhetővé teszik a „coyote brown” színű bakancsokat, és ezáltal a korábbi homokszínű bakancsok szépen lassan kikopnak az army ruhatárából.

A döntésnek kettő gyakorlati haszna lesz. Egyrészről egyszerűbb lesz a gyártási folyamat, mert már nem három, hanem csak két színben kell bakancsokat készíteni.

342_bates_30501_01.jpgAmi pedig a felhasználókat érinti, egyszerűen a coyote brown színű bakancsokat sokkal könnyebb tisztán tartani, és kevésbé látszanak meg rajtuk a szennyeződések, amik egy sivatagi bakancsot viszonylag hamar „elcsúfítanak”. Természetesen a használati értékéből nem vonnak le semmit.

Ezen felül pedig a hadsereg a „tan” színű övek helyett is sötétebbet fog használni, és a poló is sötétebb barna lesz. Korábban egyébként a BDU-hoz barna színű póló és zöld öv volt rendszeresítve a hadsereg számára.

A 2010 óta tartó egyenruha kálváriának ez nem tekinthető egy újabb állomásának. A változtatások semmilyen gyakorlati módon nem érintik az állományt, harcértékük vagy a felszerelésük minősége pedig nem fog változni.

Forrás:

http://kitup.military.com/2014/11/army-selects-coyote-brown-combat.html#idc-cover



80 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr256927735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gioconda 2014.11.24. 17:54:31

Nekem erről az jutott eszembe,hogy jó dógukba már nem tudják mit csináljanak.

JanaJ 2014.11.24. 20:26:28

Akartam jelezni, hogy hetek óta nem cseréltek egyenruhát. :-)

gioconda 2014.11.24. 20:34:54

Nekem ez a kedvenc részem:

"Ezen felül pedig a hadsereg a „tan” színű övek helyett is sötétebbet fog használni, és a poló is sötétebb barna lesz"

Ha nagyon akarom még a bakancs dolgot valahogy értem de ezt magyarázza már meg nekem valaki hozzáértő légyszi légyszi! (fegyverlobbit leszámítva,persze lehet,hogy más magyarázat meg nincsen)

recon71 2014.11.24. 22:13:46

Eddig én is azt gondoltam,hogy az amik kapkodnak,nem tudják mit csináljanak,ezért változtatnak ennyit és ez 1 vagyonba kerül mindig.
De mi van,ha így akarják megtalálni a tutit és egyáltalán nem kerül többe? Mi van,ha konkrét darabszámra szerződnek le 1 típusból-legyen az bakancs,zubbony vagy bármi- a beszállítókkal és egyszerűen a következő megrendelést már az idő közben kiderülő javítandók megoldása után rendelik csak meg? Ebben az esetben nem hiszem,hogy többe kerülhetnének ezek a cserélgetések,hisz az elhasználódottat mindenképp újra kell cserélni,és tök mindegy,hogy az a régi 1 frissen gyártottja lesz,vagy 1 teljesen másik típus.

recon71 2014.11.24. 22:29:37

Nálunk is így kéne csinálni,szóval 1 baromság,hogy azért marad mindig a régi selejtes,mert nincs pénz újra! Így nem kerülne többe,sőt a túlárazott elemek helyett olcsóbb jobbat rendszeresítve még spórolhatnánk is!

gioconda 2014.11.24. 23:19:16

Jó de kellenek felhalmozott készletek is nem kevés azzal mi van.Ja megvan azt megint el lehet adni :)
De ez még mindég az értelmes fejlesztés vagy fogjuk rá,hogy az.
De mért kell egy "tan" barna helyett egy szintén barna csak kicsit sötétebb ettől nem lesz jobb ugyanaz az öv vagy poló.

recon71 2014.11.24. 23:33:07

@gioconda: Málhamellényből most sincs elég,úgyhogy abból felhalmozás szóba sem jöhet. A gyakorlókat is folyamatosan lehetne lecserélni,ahogy a felhalmozottak is kifogynak. Egyébként mindenhol így csinálják,nem egyik napról a másik napra kap mindenki újat. Először csak egyik egység,laktanya vagy bármi kapja meg az újat,aztán a következő és így tovább,ahogy elhasználódik a régi.

Gondolom ettől az öv és póló szín módosítástól úgy gondolják,hogy jobban fog kinézni a katona. Másra nem tudok gondolni én sem. Ha emiatt nem nőnek a költségek,akkor tegyék.

recon71 2014.11.24. 23:42:19

@gioconda: Talán úgy érthetőbb vagyok,ha azt írom,hogy mondjuk 1000 db új gyakorló legyártása után azt 1 olyan alakulat kapja meg ahova leginkább szükség van rá és ez a darabszám elég is. Addig a többi használja a régieket. A következő ezres tételt meg megkapja fontossági sorrendeben a következő.
Szerintem a világ nagy részén így csinálják,nálunk is így csinálták. Ez nem kerülhet plusz költségbe,hisz darab darab.
Nekem sem került többe anno az elhasználódott BDU-mat új BDU helyett DPM-mel leváltani.

apravetz 2014.11.25. 10:51:40

@gioconda:

Jódolgukba? Oroszok majdnem ilyen okosak voltak a digflorával. Nyári vegetáció és örökzöld erdők kivételével nem jó sehova, de cserébe legalább akkora innováció, hogy már egy mérsékelten összekoszolt OD-gyakorló szintjét hozza álcázás ügyileg.

Az új szín neve az ARMY-nál egyébként bronzine. Nincs új a nap alatt, 20 éve army brownnak hívták. Az mondjuk tény, hogy többet ér a tan-nál.

Egyenruha-csere multicamre egyébként kb úgy valósult meg, hogy:
Kezdetben az SF tért át, de nem a bokorugrók fél OEF FR ACU-ra, hanem Cyre, Beyond, Arc'teryx stb hájszpíd ruhákra és cuccokra. Aztán a hagyományos erők részéről először az OEF-külszolgálati egységek hordhatták az OEF FR ACU és PCU ruházatot, ill MOLLE II felszerelést, de hazatérve le kellett adniuk. Nyilván a felszerelés egyes elemei (pl védőmellények) egy darabig szűk keresztmetszetet képeztek, így azokat átadták a váltásnak.
Jelenleg komplett alakulatok (jellemzően "első lépcsős") átöltöztetése zajlik és már az államokban és pl Európában is terjed.

A felesleget leírják, megy gov't liquidation-re, odaadják csóringereknek, stb. A lényeg, hogy megy termelés, pörög a gazdaság meg fenntart pármillió munkahelyet - a hadiiparnak csak a textil- és műanyagipari szegmense. Amerikai büdzsé viszonylatában pedig egyébként is csak aprópénzről beszélünk.
Ők így csinálják, hülyék lennének nem így csinálni. Nem tökéletesek (sőt, pár fejlesztés a sírva röhög kategória, mint pl UCP), pazarlóak, de azért majd' mindenki irigyli az erőforrásaikat és a legtöbb eredményüket

joni firpo 2014.11.25. 13:58:41

Az mondjuk vicces, hogy egy-egy ilyen "új" fejlesztésben visszaköszönnek több évtizedes dolgok. Az emberben fölmerül a gyanú, hogy valaki leslattyogott a pincébe Natickben, a fejére esett néhány 80-as évekbeli dosszié, jé mi ez? suede army brown boots? hoppácska, aztán kicsit átpofozza maira, némi goretexszel és ilyesmikkel ...

gioconda 2014.11.25. 14:22:13

@apravetz:
Én a cikre reagáltam a tan-ból barnábra meg a polóra meg a bakancsra!
Nem az egyenruha mizériára.

De a digiflora teljesen megfelel egy mindenkire ráhúzható álltalános valaminek.Egy ilyen jellegű mindenes nem arról szól igazán,hogy mennyire rejt hanem arról,hogy digi (korszerűek vagyunk) meg,hogy kinézünk valahogy meg ilyenek.
A felhasznált anyagok szabás stb. sokkal fontosabb.Egyébként meg egy koszod OD. elég jól rejt szóval nem eszik ezt olyan forrón.Ami télen/összel jó az csak télen/összel jó ami meg nyáron/tavasszal az meg csak nyáron és tavasszal nincsenek csodák minden más marketing szerintem.A lényeg,hogy ne legyen benne fekete az a halálom :)

Usa gazdasága? nyet politika megfogadtam :)

gioconda 2014.11.25. 14:23:33

@joni firpo:
pont mint a párizsi kollekciók :)

joni firpo 2014.11.25. 15:57:43

Sorry, annyit tévedtem, hogy "earth brown"

"Boot, Combat, Infantry" ... "The boot is fabricated with highly water-resistant leather, flesh-out earth brown color."

(Developmental Items - in: US Army 1980's Combat Clothing and Equipment)

apravetz 2014.11.25. 18:52:03

@gioconda:

Igen, mert az államoknak van gazdasága nem csak a szénhidrogénjeiket pacsálják szanaszét. Nyugi, ezt már csak a poén kedvéért nem tudtam kihagyni :)

Amúgy a klasszik OD (nálam leginkább az M-65 féle, OG-106 és OG-107 színkódú) meg a khaki az ilyen all weather - all terrain színek kishazánkra, a többi tényleg valahol a marketing+mániákusság egyvelege, aztán az "AOR-1 -re festem a puskámat" környékén merül fel az illető nemi identitásának kérdése :D

gioconda 2014.11.25. 22:16:06

@apravetz:
Van neki... ezért emelik évről évre az államháztartási hiány felső határát.
Megvót a tűzpárbaj igyuk meg a kávét :) de tényleg zárjuk ezt le.

Én amcsiba az m-65-öt szeretem a legjobban már csak a viet. filmek miatt is :) (pedig igazából ha jól tudom azt max. a leg végén hordhatták csak) szerintem úgy jó ahogy van már ami a bdu.-t illeti.Szín szabás tök jó.

recon71 2014.11.25. 22:18:55

@gioconda: @apravetz: A Digitflórát pont én szóltam le először rejtésügyileg,de volt aki próbálta és dicsérte. Lehet arrafelé olyan a környezet sok helyen,ahol ez nagyon jó. Konkrétan 1 nagy zöld erdőben mutogatták a felszerelést 1 videóban és ott tökéletes volt. Megjegyzek a mi síma zöld gyakorlónk is közel tökéletes volt tavasszal-nyáron mikor minden csak zöld volt.
Lehet úgy gondolkodtak az oroszok,hogy tökéletest úgysem találnak mindenhova,ezért csak a leggyakoribb terepre csinálnak egyet és a feladatok tervezésénél is majd próbálnak ezeken a terepeken mozogni,mint ahogy ezt mindig is figyelembe kell venni.

recon71 2014.11.25. 22:21:10

@gioconda: @apravetz: Persze itthonra,biztos nem ezt a színezést választanám,mert nálunk a legtöbbször barnás minden.

gioconda 2014.11.25. 22:39:24

Ezt a digiflora dolgot már átrágtuk párszor és írtam meg még linkeltem is az őszi/téli verziót.Az megint egy másik kérdés mikor jut el a csapatokig ha jut egyáltalán mindenesetre a tervezői meg elvi hadügyi szándék megvan rá.

recon71 2014.11.25. 22:52:37

@gioconda: Öregszem,sajna nem ugrik be az őszi téli verzió,de elhiszem,hogy létezik.

Egyébként beírtam a kép keresőbe a digitflórát és szinte minden képen neki jó terepen látható. Lehet,hogy arrafelé ez a környezet szín ennyire domináns? Vagy szándékosan ilyen háttérbe fényképeztek? Bár lehet véletlen is.

Ettől függetlenül most sem tetszik,de ez mellékes kell,hogy legyen.

gioconda 2014.11.25. 23:28:39

Áhh már vagy 1-1,5 éve volt ne ijedj meg :)
Tavasszal nyáron elmegy mint minden általános minta ősszel télen sötét egy kicsit.
Nekem se a szívem csücske tudnak ők sokkal jobbat is.
Viszont az is igaz,hogy azok az egységek akiknek fontos a nagyon jó rejtőképesség meg felveszik az adott terephez évszakhoz megfelelőt.
Egy kis néznivaló mostanában Ingusföldről:

molonlabe.livejournal.com/165365.html

recon71 2014.11.25. 23:54:40

@gioconda: Ezek mostani képek? Mert ha igen,akkor nem úgy néz ki,hogy a Smersh eltűnne. Ugyanúgy megmarad,sőt lehet náluk is legyőzik,kiszorítják majd az újabbakat,mint az angoloknál,ausztráloknál a PLCE-k.

Egyébként már írtam,hogy a Multicam feltűnésekor azt gondoltam,hogy a 90-es évek legelején feltűnt orosz terepszínű ruhákat dolgozták csak kicsit át az amik,mert a mozgásban lévő katonákon ugyanúgy néztek ki. Nekem nagyon tetszettek azok a valószínűleg Tsko minták abban a színezetben. Aztán mikor már lehetett közeli képeket is látni a mintázatokról,akkor derült ki,hogy a mintázat teljesen más.

gioconda 2014.11.26. 00:17:25

Ezek friss képek,de van rajtuk ilyen is olyan is kinek mi jön be mit kell benne vigyen feladatkör szerint.

recon71 2014.11.26. 00:17:45

@gioconda: Azt kifelejtettem,hogy az első multicamos képek amiket láttam még a zöldesebb árnyalatúak voltak,mint a mostaniak,szóval azokhoz hasonlítottak nagyon a nem túl közeli 90-es évek elejei orosz terepruhák.

recon71 2014.11.26. 00:25:47

@gioconda: Az angoloknál és ausztráloknál is csak a PLCE maradt,bármilyen a feladatkör. Persze nem a legtökéletesebb megoldás,de még mindig a legjobbnak ez bizonyult.
Magyarán,hiába esik kézre,fér el minden 1 málhamellényen,ha ez nagyobb hátrányokkal jár,mint előnyökkel. A Smers és PLCE-ekkel sokkal jobb teljesítményekre képes az ember,a legkevésbé akadályoznak és nem okoznak sérülést,fájdalmakat,még hosszú távon sem. Sok másikkal ellentétben.

recon71 2014.11.26. 00:27:28

@gioconda: A jobb oldali géppuskán érdekes a holosight megoldás! Minden töltéskor leveszik a holosigh-tot is?

recon71 2014.11.26. 02:03:59

@apravetz: "AOR-1 -re festem a puskámat" környékén merül fel az illető nemi identitásának kérdése"

Ezzel mi a gond? Szerintem a fegyver álcázása nagyon fontos.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.11.26. 08:05:17

@gioconda: Ez a néhai hard ingus?

@gyula0910: Profik a fegyver álcázását egy kb. 15 perc alatt oldják meg némi krylonnal. Az ha kockákat fest valaki a fegyverére inkább divat, mint a tényleges álcázás elősegítése.

apravetz 2014.11.26. 12:46:07

@gyula0910:

CGA meg is mondta a lényeget a fegyverálcázásra.
A szín a lényeg, ha meg igazi rejtőzködésről van szó akkor már lényeges a forma álcázása is, tehát feladatkör függvényében a használhatóság vs rejtés fontosságának figyelembevételével jön rá a részleges vagy full ghillie.

A digiflorával az a bajom, hogy épp nyári/örökzöld vegetációban rejt a legjobban, amikor amúgy is a legegyszerűbb a rejtőzködés - vagy a növényzet takarásában történő mozgás, vagy az adott florának megfelelő növényzettel történő személyi álcázás révén.

Az szintén tény, hogy mindent álcaruhát a neki megfelelő körülmények (növényzet, sőt sok esetben fényviszonyok) közepette fotóznak, és akkor még nem is beszéltünk a képek utólagos fotoshoppolásáról. A marketing az marketing.

@gioconda: azért az M81 BDU-knál jelentős szériákat kitevő kék duglász/ezüstfenyő színét hozó "ződ" színt az én gyomrom nemigen veszi be.

Batkaa 2014.11.26. 13:35:11

@apravetz: @gioconda: náluk nyomják a világ pénzét, úgyhogy ha nem is lesz minden egyszerű, de mondjuk úgy, az ilyesmi megkönnyíti a dolgokat...

gioconda 2014.11.26. 21:52:22

@Combat Gear Admin:
az az.

@apravetz:
digiflora ügybe egyetértek van az a téli verzió na és alapból kb. azt toltam volna több fakó barna kevesebb ződ.

@gyula0910:
nem az infrabak úgy van kialakítva,hogy egy reteszt kihúzva lebillen közeli képeket egyszer láttam erről a megoldásról de már meg nem mondom hol.

dudi01 2014.11.26. 21:58:51

@gyula0910:

A szabvány PKM(orosz) infrabakra van rátéve a sínrendszer.

recon71 2014.11.26. 22:08:31

@Combat Gear Admin: @apravetz: Szóval nem a fegyver álcázással volt a gond,hanem,hogy ennyire egy az egyben 1 adott minta és szín!

Ha 1 adott minta bizonyul a legjobbnak,és van lehetőség rá,akkor miért ne festhetnék a fegyvert is arra? Én maximalista vagyok,ha az a legjobb,akkor arra festetném.

Egyesek szerint vannak előnyei a "kockázásnak",és ha ettől jobb lesz,akkor kockáznék is. Nem tudom a kockáktól IS volt e,hogy a levelek közé ledobott barnás MARPAT málhamellényemet hosszú ideig nem találtam meg,pedig sokszor bámultam egyenest is rá?

Ez viszont felveti azt a problémát,hogy ha az ember a fegyvert elejti,leteszi,stressz alatt meg fogja e találni gyorsan? :D

recon71 2014.11.26. 22:12:00

@apravetz: "azért az M81 BDU-knál jelentős szériákat kitevő kék duglász/ezüstfenyő színét hozó "ződ" színt az én gyomrom nemigen veszi be"

Nekem véletlenül nem pont ilyen van? Nem is szeretem.
www.kepfeltoltes.hu/141114/SDC10028_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2014.11.26. 22:15:14

@dudi01: @Batkaa: Nem lenne sokkal gyorsabb,egyszerűbb inkább a tokfedélre felcsavarozni 1 szabvány sínt?

recon71 2014.11.26. 22:33:46

@apravetz: Azért én ismerek olyan terepszíneket és mintázatokat,amik nyáron tragikusan rosszak,hiába olyan könnyű elvileg rejtőzni. Pl. a Rába hihetetlenül feltűnő volt a barnájával a zöldben,de sokan írták,hogy az MC is szinte világít a világosabbságával.

Tökéletes ilyen változatos színkülönbségeket produkáló környezetnél nincs.

dudi01 2014.11.26. 23:06:14

@gyula0910:

Nem,mert ahhoz kell szerszám ehhez meg nem.

recon71 2014.11.26. 23:12:50

@dudi01: Milyen szerszám? Egyszer kell felcsavarozni a tokfedélre és kész. Biztos,hogy egyszerűbb és olcsóbb lenne,mint oldalra 1 ilyen megoldást felrögzíteni. Ráadásul 2 mozdulattal kevesebb lenne az újratöltés is.

dudi01 2014.11.26. 23:33:29

@gyula0910:

Látom elképzelésed sincs,hogy ez hogy működik...
Az infrabak gyárilag rajta a van a PKM-en arra pedig csak rá kell csúsztatni a sínt mint ahogy az SVD-re rácsúsztatod az optikát.Ha neked fúrni meg csavarozgatni egyszerűbb akkor lelked rajt.

recon71 2014.11.26. 23:48:49

@dudi01: Ezek a PKP-k új fegyverek,már sokkal később készülhettek,mint a Picatini sínek. Ugyanígy rátehettek volna már azokat is a fegyverre,mint jópár több éve gyártott AK-knál is. Valamelyiken egyszerre van infrabak és Picatini sín is.
Ráadásul minden PKP kapott infrabakot?

recon71 2014.11.26. 23:51:57

@dudi01: Én biztos,hogy egyszer csavarozgatnék inkább 1 műhelyben,ha a tokfedél elbírja,mint minden egyes töltésnél-ami amúgy is sokkal hosszabb,mint 1 tárcserénél- még 2 mozdulattal mindig többet csináljak.

recon71 2014.11.27. 00:06:21

@dudi01: Egyébként a másik PKP-n meg a hordfogantyúra tették a holosight-et,annál a megoldásnál is jobb lenne a tokfedélen 1 sín.

dudi01 2014.11.27. 00:39:18

@gyula0910:

Látom eszedbe sem jutott,hogy a szabvány orosz optikák nem feltétlen Picattiny sínhez készülnek(főleg nem a régebbiek amiket az új fegyverekkel is tudni kell használni).

recon71 2014.11.27. 00:49:27

@dudi01: Ha odafigyelnél észrevehetted volna,hogy eszembe jutott! Mit gondoltál miért javasoltam egyszerre a 2 sínrendszer használatát is,mint az AK-200-nál?

Még a kettő egyszerre a fegyveren is olcsóbb és egyszerűbb volna,mint az infrabakra ráhúzható Picatini lebillenthető síntartó legyártása.

dudi01 2014.11.27. 07:40:29

Ha nem lenne oldalra billenthető akkor nem lehetne felnyitni a tokfedelet ha van valami az infrabakra rakva azaz használhatatlan lenne a fegyver...

apravetz 2014.11.27. 09:12:48

@gyula0910:

A Te BDU-d (M81, NYCO twill) is ebbe a körbe tartozik. A 80' években meg a 90' első felében voltak ebből is normális zöld színben készült szériák, aztán valamiért változatattak a színén. Mondjuk a tiéd már túl van pár mosáson is, ami szintén nem vált előnyére. Igaz az anyaga az örökkévalóságnak készült.
---
Én csak azt mondom, hogy nyáron/buja vegetációban alapvetően egyszerűbb a rejtőzködés a körülmények kihasználásával, mint vegetációs időn kívül. Tehát ha egy hadsereget kizáólag nyári vegetációban használatos (zöld domináns) ruhával látnak el, az igencsak egyoldalú szemlélet és többet visz el a réven, mint amit behoz a vámon.

A multicam és a rendszeresített scorpion pl kimondottan félszáraz-száraz klimatikus viszonyok közé való egyenruha. Igaz, az eredeti CP- színiben a zöld-lime még jóval markánsabb volt és most is nagy különbség van a gyártók között. De abból legalább van tropical (meg sivatagi, bár szvsz utóbbi tökéletesen felesleges) is, amivel azért a szárazföldek nagy részét egész évre lefedték.

Vazul80 2014.11.27. 12:10:57

Digitális mintázatnak nem csak a divat miatt van létjogosultsága, egyszerűen tudományosan meg van magyarázva, hogy az emberi szem működése folytán a pixel színeinek eltolása milyen hatása van.
Nézd csak meg a színtévesztési és színvakság teszt kártyákat.
A németek flecktarn jó példa erre, sokak szerint jó a rejtőképessége nálunk is. Airsoftosok tudnak mesélni róla...

apravetz 2014.11.27. 13:12:28

@Vazul80:

De nem attól jobb, mert pixeles. Az emberi szemnek - ahogy írtad is - édes mindegy, hogy pötty vagy négyszög..

Vazul80 2014.11.27. 15:01:08

Az hogy pötty vagy négyszög az tényleg lényegtelen. Az viszont korántsem hogy az adott minta pixelezve van vagy egy nagy foltonként összeolvasztott mintázat, lásd a "marpat mintázat a susnyásban elveszve gyula0910 által" esetet, a különböző színű pixelek egymáson folthalmaza az adott környezetbe jobban beleolvad mert a szem a különbségekre fókuszál míg egy adott pixelhalomban lévő különböző színű pixelek jobban megtöri a kontúrokat ezáltal szemnek elmosódnak a határvonalak, jobban érvényesül a fénytörési effektus. Az agy fals képet alkot és korrigálni igyekszik ez időben eltolt folyamat során a szem újra fókuszál... és újraindul a folyamat. Megtévesztés mesterfokon :) mind a bűvészmutatvány, vagy az "itt a piros hol a piros" vagy az árnyjáték színház.
Az eszement tudomány. :)

gioconda 2014.11.27. 18:32:31

A flecktarn is inkább őszi téli nyáron tavasszal egyáltalán nem olyan jó fordított digiflora effektus.

Hát én nem tudom tudomány ide meg oda van ami jó és van ami kevésbé meg olyan is ami kifejezetten szar.
És ennek se formához se a korhoz nincs sok köze.

recon71 2014.11.27. 22:16:07

@dudi01: Ki írta,hogy ne legyen oldalra billenthető? Ezzel kinek volt baja?

Nekem azzal van bajom,hogy az infrabakhoz csináltak 1 komplikált Picatini sín tartót,ahelyett,hogy a tokfedélre szereltek volna tök egyszerűen és olcsón egyet,aminek használatakor 2 mozdulattal rövidebb is lenne a töltés.

dudi01 2014.11.27. 22:22:45

@gyula0910:

Semmivel nem bonyolultabb mint fúrni meg csavarozni.

recon71 2014.11.27. 22:27:45

@Vazul80: Tehát tényleg van szerepe az ilyen mintakialakításnak,még ha az nem is számít,hogy pötty vagy kocka!

Na most nagyon sajnálom,hogy Az eszement tudomány-ból ezt a részt pont nem láttam.

@apravetz: Tehát akkor a fegyver álcázásban is hatékonyabb,főleg,hogy az ott lévő egyenes vonalak miatt ez pláne jobb hatásfokkal működik.

recon71 2014.11.27. 22:36:51

@apravetz: Nem tudom az én WL zubbonyom hova jó igazán ezzel az ezüstös színnel.

Talán azt is akarták elérni kicsit,mint az UCP-nél,hogy inkább legyen az egész világosabb,mint a környezet. Ez is előnyös lehet egyes esetekben,de többnyire inkább hátrányt okoz.

Nem lehet,hogy a Digiflóra azért nyert az oroszoknál,mert a legtöbbször olyan helyeken használják ahol többnyire örökzöld a környezet? Tajga,tundra,fenyőerdők? Viszont látni világosabb tónusúakat is,amik sztyeppés területeken nem a legrosszabbak.

recon71 2014.11.27. 22:41:51

@dudi01: Már hogyne lenne! Pár lyuk és fel van csavarozva.
Ennél meg precízen ki kell alakítani,meg kell munkálni azt a részt is ami rámegy az infrabakra és még ezután jön a kanyaros felülre hajló rész. Sokszor annyi drága edzett anyagból,mint felülre 1 síma sín.
De a lényeg,hogy plusz 2 mozdulat minden töltésnél,elakadásnál!

recon71 2014.11.28. 00:02:07

Az oroszok PK-01VS dot-ját nézve,szerintük is igazam lehetett,hogy AK-ra az alacsony dot-os megoldásoké a jövő: s743.photobucket.com/user/miglan20/media/DSC00955.jpg.html

Ebben is kb. 20 évvel megelőztük volna a világot!

apravetz 2014.11.28. 08:35:11

@gyula0910:

Fegyver álcafestés: mivel 20 méterről az AOR vagy a flecktarnmintás pukka szép színei is bőven egy összemosódott pacának fognak tűnni, ezért makettező/paintjobos vénával megáldottaknak hobbi jellegű időtöltésen kívül sok értelme nincsen.

imageshack.com/i/n8mto1j

416 (PEQ+EOtech maszkolással) +sisak 4 színnel fújása 15 perc volt, átalakítani őszi/télire meg kb 5.
Ja, és mellesleg egész jól működött, pedig se pixelminta, se pöttyök, se páfrány mint marky marknál az orvlövészben, se kígyóbőr mint US SF-nél..

Digiflora:

Ha egy hadsereg általános célra, a komplett reguláris erőknek egyféle színű cuccot keres, akkor azt nyilván a lehetséges műveleti területekhez igazítja. A tajgán nem mostanában harcoltak.. Nyugati és déli katonai körzetek talán érdekesebbek lennének. Na arrafelé késő ősztől kora tavaszig azért úgy általában elég jól kilóg a környezteből.

Maradjunk annyiban, hogy általános célra sikerült egy specializáltat rendszeresíteniük.
Ezt a svédek, dánok, kanadaiak vagy litvánok megtehetik, mert náluk 12 hónapos az is.
Oroszoknál ez kapufa lett

cookac 2014.11.28. 15:17:22

Szerintem a magyar katonáknak van a legjobb egyenruhájuk, már ami az álcázást meg rejtőzködést illeti. Soha nem látok egyet sem, bármerre is járok...

Tom Sinner 2014.11.28. 17:47:50

@gyula0910: Azok a vörös pont irányzékok, amiket látni a honvédek karabélyain, katasztrofálisan magasan vannak. Vegyük például ezt, és most bármilyen nehéz is, nem az olvadt(?) szereléksínt kell nézni:
scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10429285_689501321137258_761461601897619157_n.jpg?oh=3deb1bfb641d58a598cd4cd291bd4dc3&oe=550EE43E

Tom Sinner 2014.11.28. 18:04:17

@dudi01: Akkor direkt olyan görbe? Mert elég bénán néz így ki.

joni firpo 2014.11.28. 21:12:24

@Tom Sinner: Nem értek a fegyverekhez, de nemrégiben alkalmam nyílt lőni egy ilyen modernizált AK-val. Nekem rettentő nehéznek tűnt, persze vsz. az igazi katonák sokkal erősebbek nálam.

recon71 2014.11.28. 21:24:24

@joni firpo: Nehezebb is,a sok plusz vasnak köszönhetően,főleg,ha még a gránátvető is rajt van.
De főleg azért tűnik nehéznek,mert nagyon rossz az ergonómiája. Ugyan ezt a súlyt sokkal könnyebbnek lehetne érezni,ha nem így lenne elosztva. Főleg célzáskor nagyon messze van a fegyver tömegközéppontja,ezért sokkal nagyobb súlyt kell emelni,mivel a testtől 30 cm-re már háromszor nehezebbnek érzi a karunk.
Ha a gránátvetős verziót próbáltad,akkor ez hatványozottan érvényes,hisz a testtől nagyon nagyon messze került a csőre,ráadásul a markolat túlságosan alulra is került,ezért még billeg is,aminek ellent kell tartani és ez szintén növeli a súly érzetét.

recon71 2014.11.28. 21:29:07

@joni firpo: Megjegyzem,mikor még soha nem volt a kezemben ez a fegyver,csak az első képek megjelentek róla,akkor megmondtam,hogy ezért is 1 tragédia lesz.
Hogy miért állnak hülyék a döntéshozói helyeken? El lehet képzelni,hogy milyen lehetett a csapatpróba,ha ez ott nem tűnt fel. De szerintem megint csak kifelejtették a negatív észrevételeket a csapatpróba kielemzésből,mint szokták,hogy jól járjon pár ember,vagy egyáltalán nem is volt valójában csapatpróba.

recon71 2014.11.28. 21:34:09

@cookac: :D Ez jó!

@apravetz: Én a tökéletességre törekszem. Nagyon nem mindegy,ha egyszer azért szúrnak ki és esetleg nyírnak ki,mert a fegyverem elárult,mert csak 20 méterről rejtett tökéletesen,én meg 10 méterre voltam.
A MARPAT chest rig-emet szemmagasságból nem tudtam meglátni perceken keresztül az aljnövényzetben,szóval vannak hatásfok különbségek! Persze ehhez szerencse is kellett,hogy ennyire passzolt az aljnövényzethez,de ettől még látszik a hatásfok különbség.

recon71 2014.11.28. 21:41:36

@apravetz: Ettől függetlenül véletlenül sem szólnám le a fegyver festésedet,csak azt mondom,hogy a pixelezés még fokozná a rejtést. Úgy lehet már csak 10 méterről látszana és nem nem 20-ról.

A Digiflórához írtakkal egyetértek,én is így látom innen. Csak nem tudom az orosz viszonyokat,hova szánták,milyen ott a környezet,nem e rengeteg az örökzöld,a fenyőerdő,nem e sokkal sötétebben az erdőik,és kerestem a megoldásokat. Először keresem a megoldást,hogy miért ezt rendszeresíthették,mielőtt ítéletet mondok. Főleg,hogy egyesek szerint,akik kipróbálták,nagyon jól működik. De ettől még nekem sem tetszik.

recon71 2014.11.28. 21:50:27

@Tom Sinner: Egyetértek! Életveszélyesen magasak ezek a megoldások,ráadásul nagyon rontanak az ergonómián,ezáltal a használhatóságon,a pontosságon is.
Az oroszok is végre már rájöttek,nyugaton már jóideje,de nálunk erre már nagyon rég. Csak nálunk a döntési helyzetben lévők hozzánemértő barmok,akik az arcuktól nem látnak,vagy anyagi érdekük fűződik,hogy a rossz rendszeresítődjön.

@dudi01:
Biztos,hogy gyárilag ilyen görbe? Láttam már pár ilyet,de 1 sem volt görbe. Ha ez gyárilag ilyen,akkor ennek mi értelme?

recon71 2014.11.28. 23:13:31

Egyébként feltűnt valakinek,hogy már lövészeteken oktatják,hogy hogyan kell a cél tetejére elfektetett fegyverrel lőni,hogy minél kisebb látszódjon a lövő fejéből? Tehát mégis csak lényeges az irányzék magasság! ;)

recon71 2014.11.29. 02:10:37

Hülyeséget írtam! Nem a cél tetejére,hanem a fedezék tetejére fektetett fegyverrel is tanítanak lőni! :)

apravetz 2014.11.29. 02:19:39

@gyula0910:

Ha rosszkor, rossz helyen mozdulsz lehetsz 100/100 pontos ghilliben, akkor is észrevesznek; ha okos és tapasztalt vagy UCP-ben is fekhetsz lesállásban 3 méterre a prédától ;)

digiflora: rengeteg helyre 100%-os, csak épp az orosz hadsereg igényeinek töredékét fedi le földrajzi és évszakoknak megfelelő leosztásban

recon71 2014.11.29. 02:22:28

Ráakadtam a régen úgy dicsért bakancsomra. Akkor azt írtam,hogy lehet,hogy cseh,mert 1 könyvben nagyon hasonlót cseh bakancsot láttam. De most nagyon megnéztem valami felirat miatt és ezt találtam a talpán "ORIGINAL CREYSTONE 1stEDITION". Szóval ebből gondolva mégsem cseh.
Megint leírom,hogy amiért dicsértem,hogy kicsi a súlya és a nem lötyögős tiszta bőr kivitele miatt (könnyen szárad,nem szívja fel a vizet,nem rohad bele a láb) nagyon jó fizikai teljesítményekre voltam képes. De megint leírom azt is,hogy használtan kaptam és fogalmam sincs a tartósságáról. A tegnapi túrán kicsit be is ázott,de ugyanazon a távon vigyorogtam,ahol mondjuk a surranómban már nagyon megterhelő volt menni.

recon71 2014.11.29. 02:40:10

@apravetz: Ez most komoly? Azért ne csináljunk tökéletesre valamit,mert abban is elcseszheti a használó a rejtőzést?
Ezzel a hozzáállással azt is írhattad volna,hogy minek rejtő ruha,ha abban is lehet feltűnően létezni!

Nagyon nem mindegy,hogy 1 tökéletesen rejtőző ember mennyire közelíthető meg. Lehet azon a pár méteren múlik az életed!
Pl. lesállásoknál van,hogy nagyon közel kell engedni az ellenfelet és nagyon nem mindegy,hogy a sok fegyver egyenes vonalait mennyire tökéletesen bontjuk meg! Ehhez jók a kis kockák. Lehet ezen múlik az egész sikere,a csapatunk túlélése.
Ha 1000 estből csak egyszer is ezen múlik akár egyetlen ember élete,már megérte!

A mi kis országunkban sem lehet tökéletest találni mindenhova,akkor 1 akkora országra,mint Oroszország,pláne képtelenség. Ezért lehet,hogy a katonai feladatok kivitelezése közben leggyakrabban előforduló környezetet kiválasztották,és ahhoz csináltak tökéletest.

recon71 2014.11.29. 03:02:03

@apravetz: Ezen elgondolás alapján felesleges volt lecserélni az amiknak,az angoloknak,stb. a régi jó gyakorlóikat a még jobb MC-re,MTP-re,és a többire,hisz ezekben a valamivel jobbakban is tud az ember feltűnő lenni.
Ezek szerint a Bocit sem kéne már jobbra lecserélni a MH-nek,mert "Ha rosszkor, rossz helyen mozdulsz lehetsz 100/100 pontos ghilliben, akkor is észrevesznek"?

apravetz 2014.11.29. 11:02:08

@gyula0910:

Nem érted, vagy nem akarod érteni? Esetleg szándékosan forgatod ki a mondandómat a tartalom helyett a szavakon lovagolva?
"ha okos és tapasztalt vagy" c. részt kéne értelmezni. Az álcaruha/álcázás vonalnak az egyik legnagyobb jelentőséget tulajdonítók között vagyok -mint ahogy gondolom az már az évek során kiderült-, szal nem értem hogy jutottál arra a konklúzióra a mondanivalómból ... nem gondoltam volna, hogy ezt kell fejtegetnem

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2014.11.29. 14:57:59

Szeretnék néhányótoknak vidám perceket szerezni! Főleg Apravetznek, Bernigernek és Giacondanak de tényleg. Szóval a lényeg az hogy felismerték az uniformisok számmisztikáját pardon színmágiáját :D Ugye a boszorkány könyvek is megírják hogy a szürke a vesztesek színe. A nagy Harmadik Birodalom hős agyonsztárolt emberfeletti katonáinak emberfeletti nekiveselkedése egy csúnya nagy bukás lett. Csukaszürkét viseltek. Ez ellenség ugye khaki barnát vagy mit viselt ami ha megnézitek pont coyote brown. :D
Más: a digiflora-nak (ami egyébként nyáron tök oké és több árnyalatban akarták rendszeresíteni)politikai üzenete van: gerillataktika. "Ha kell az erdőkből és mocsarakból támadunk!"
Az UCP nek is van politikai üzenete (erősen arid, "urban" épített terep színek, Irak, Afganisztán): "Megszálljuk a városaitokat!" :D

A fekete amúgy nekem is a halálom, akkora kontúrt, kontrasztot ad a mukinak hogy kilométerekre világít. Remélem nem voltam nagyon fársztó :D

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2014.11.29. 15:06:53

Jó azt még hozzá kellett volna tennem, hogy "lehetséges" hogy minden vicc félig igaz... ;)

joni firpo 2014.11.29. 15:43:07

@Magyar Harczos (facebook): Csukaszürkét a Monarchia hadserege viselt, de a misztikádba még így is belefér.
Csak tudnám, hogy a második világháborút miért veszítettük el, ha volt misztikusan nyerő színünk?

recon71 2014.11.29. 15:57:52

@apravetz: Eddig én is így gondoltam,de ezt felhozva csak erre lehet következtetni: "Ha rosszkor, rossz helyen mozdulsz lehetsz 100/100 pontos ghilliben, akkor is észrevesznek; ha okos és tapasztalt vagy UCP-ben is fekhetsz lesállásban 3 méterre a prédától ;)".

Szóval ez nem indokolhat semmit,ez egyáltalán nem kerülhetett volna ide indoknak.

Én is reméltem,hogy a késői időpont miatti fáradtságod miatt volt csak,hogy ezzel akartad indokolni a jobban rejtő feleslegességét,de ezt nem lehetett szó nélkül hagyni.

recon71 2014.11.29. 16:04:22

@Magyar Harczos (facebook): Érdekes elgondolás,hogy a gerillahadviselésre szánták,de ki tudja,lehet. Az szerintem is valószínű,hogy a sötét erdőkben akarnak harcolgatni (én is).


süti beállítások módosítása