Jelenleg zajlik a 4000-es “tűzszerész” Unimog csapatpróbája, aminek eredményeként remélhetőleg jövő évben már hivatalosan is rendszerbe állnak ezek a járművek.
Maga a jármű specialitása, hogy az alap 4000-es Unimogokhoz képest hosszabb, viszont elöl a kabinban elfér öt fő, miközben a hasznosítható tér nagysága nem csökken hátul.
A vezetőfülke nincs túl bonyolítva, teljesen puritán és funkcionális. A váltó számomra furcsa volt, mivel automata váltós, de abból is a legegyszerűbb változat.
Egyébként nagyon jó a kilátás a kormány mögül, és jó lehet vezetni, amit a személyzet gyakorlati tapasztalatai alátámasztanak, sőt már-már imádják és megvannak elégedve vele.
A fülkébe elfér egy öt fős tűzszerész járőr, akik például igény esetén a búvár felszerelésüket is felakasztgathatják a belül elhelyezett kampókra, míg a védőfelszereléseket hátulra málházzák be.
Összességében elmondható, hogy a tűzszerészek igényeit kielégíti a nekik szánt Unimog, ami köszönhető annak, hogy a tervezésében részt vettek olyanok is akik számára készült.
A málhatér két részre osztott. Az elülső részén “moduláris” polc rendszer található, ahova azt és úgy pakolnak be, amire és ahogyan szükségük van. Itt kapott helyet egyébként a tűzszerész robot is.
Mindkét oldalon csúszásgátló bevonattal ellátott fellépő található, de a fellépőnek van még egy rendeltetése, még pedig ide pakolnak ki, sőt nagyon kényelmesen lehet ücsörögni is rajta.
220-as csatlakozási lehetőség is található a málhatérben, ez egyébként a motorról megy nincs külön áram forrás a járművön. Erről szokták tölteni a robot akkumulátorát, de a járművön található, a munka terület megvilágítására szolgáló fénytechnika is működtethető róla.
A hátsó málhatérben található a teherdaru, ami szintén a járműről üzemeltethető, illetve néhány egyéb kiegészítő is. A daruval egyébként a már hatástalanított bomba testet szokták beemelni, a hátul található tároló edénybe.
A járművön körbe LED-es szúrófényeket helyeztek el, amikből további kettő még a hűtőrácsok mögé is jutott. A vezetőfülke tetején további két darab kék fényű villogó található, továbbá itt kapott helyet a légkondicionáló egység is, amely így független a motortól.
Legjobb tudomásom szerint jelenleg két darab “tűzszerész” Unimogon zajlanak a csapatpróbák. Gyakorlatban ez annyit jelent, hogy mindkét jármű részt vesz a tűzszerész járőrök mindennapi munkájában, tehát nem kímélik őket.
Csak hogy hízzon a májunk, jelenleg a körülöttünk lévő országokban nem használnak hasonló kategóriájú és felszereltségű járművet. A románoknál például kisebb de páncélozott román gyártmányú Humvee található, míg a szlovénoknál a Cougar említhető, bár abból mi is rendelkezünk 3 darabbal.
Fotó: Kakukk
Utolsó kommentek