Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Machine Gun Tour 2013

2013.12.04. 08:00 :: Combat Gear Admin

644231_10151827143114003_2070955418_n.jpgA gun magazin jóvoltából és őket  képviselve mint fotós volt szerencsém kijutni a Machine Gun Tour 2013-ra. Pár óra alatt megérkeztünk a szlovákiai Nový Tekov melletti lőtérre.

Kellemes baráti fogadtatásban volt részünk, a nap folyamán reggeli ebéd és vacsorával is megvendégelték a sajtó képviselőit. Mindenesetre amit magunkhoz vettünk némi táplálékot neki is indultunk körbenézni milyen fegyverek is lesznek láthatóak akcióban, vagy mit szabad kipróbálni az érdeklődő népeknek!

Találtunk is bőségesen a filmekből és azelőtt számomra maximum képeken látott fegyverekből bőségesen, szám szerint több mint 60 kipróbálható fegyvert.

Kattogott is a gép rendesen, majd nem sokkal később meg is érkeztek a látogatós és el is indult a móka. Mint sajtó kaptunk némi lőszert hogy kipróbálhassunk mi is 1-2 puskát, így éltem a lehetőséggel és 3 szívemnek kedves fegyverrel lőttem.

1376461_10151826917659003_750551224_n.jpgElsőként az M16 A1 est vettem kézbe, ami meglepett hogy gyakorlatilag súlyra semmi különbséget nem éreztem az Airsoft puskámhoz képest, a kezelés is ismerős volt, persze bátortalanabb voltam vele.

Amit aztán tapasztaltam a 20db os tár betöltésének végeztével az volt az igazi élmény, a t- felhúzókart megfogni és látni amikor elengedem hogy tölti csőre a puskát megfizethetetlen.

Ugyanígy az is maikor elsütöttem, maga a fegyver 1 es lövésben és sorozatban is kellemesen uralható volt talán engem kicsit jobban meglökött mint egy ténylegesen hozzá értő embert de alapvetően nem tapasztaltam azt a vad ide oda ugrálást amit más nagyobb kaliberű puskánál lehet tapasztalni.

Egyetlen dolog ami kellemetlen lehet a többi balkezesnek is amikor az ember arca előtt repkednek a hüvelyek és aztán nekem még a kapucnimba is landolt jó pár, hát ha beljebb jutnak lett volna táncolás az fix.

1395867_10151827143099003_1842130073_n.jpgSok óra és sok kép készítése után ismét kézbe vehettem pár lőszer ellövésére egy Thompson  géppisztolyt is illetve egy sten-t is nagyon komoly dolgokról nem tudok mesélni mivel a Thompson-al mindössze 5 lőszert lőttem el, a sten-el pedig 10 db-ot.

1385488_10151827085064003_119759800_n.jpgMindenesetre nem tapasztaltam egyik fegyvernél sem komoly visszarúgást, elég szépen célon lehet tartani. A többi dologról amit láttunk meséljenek a képek és a videók!



237 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr425674733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dudi01 2013.12.10. 17:07:15

Miért is nem kézreálló az a tárrögzítés?

gepard145 2013.12.10. 17:29:01

@gyula0910: egy szolnoki híradókatona mondta nekem ezt egy oktatáson (nem szó szerinti idézet): "srácok fikázza mindenki a ruszki technikát. Fikázza mindenki az Kongsberg rádiót meg a Harrist. Az oroszok harcoltak/nak eredményesen a technikájukkal, ahogy az amcsik is. Miért van az h Magyarországon semmilyen technika nem jó...?"
Én kis hazánkban mindenhol ezt látom. Mit nekünk a Nyugat, mit nekünk a Kelet! Okosabbak vagyunk, mindent megmagyarázunk. Közben meg nincs se keleti se nyugati se hazai technika amit megbecsülnénk és normálisan üzemeltetnénk (Gripen kivétel)

dudi01 2013.12.10. 17:32:34

@gepard145:

A Gripenek nem a mieink és a svédek üzemeltetik :D Már mint ők garantálják a bevethetőséget de magyarok végzik a szervizelést.

Amúgy teljesen igazad van és a rádiós példa meg nagyon-nagyon bosszantó!

apravetz 2013.12.10. 19:44:24

@gyula0910:

"Mi más indokolhatta volna ezt?"

Pl hogy a HK mindig is ezt a megoldást alkalmazta a korábbi típusain is?
Ehhez képest az AR meg egyujjas, gyorsabb megoldást kínál, anélkül, hogy kimondott töltőfogást kéne alkalmazni. Szóval annak is megvan a maga előnye, összeszokott gazdival meg nem túl gyakori eset, amint potyognak a tárak menet közben a fegyverből, ellenben tűzharc közben inkább egy AR-stílusú cájgban kelljen sos tárat cserélnem...

recon71 2013.12.10. 21:42:59

@apravetz: Nagyon régen volt a kezemben G3 vagy MP5,de szerintem azokon nyomógombos is a tárrögzítés,mégis csak ezt vitték tovább! És mi köze a töltőfogásnak a tárcseréhez? 1 összeszokott gazdi sem örül annak,ha egész nap arra kell figyelni,hogy a tárnyomógomb ne ütődjön a testéhez! Az AUG problémája még súlyosabb! És mégis előfordul a nagyon összeszokott ausztrálokkal.

@gepard145: Szerintem amire nem lenne panasz,azt nem fikázná senki!

recon71 2013.12.10. 22:13:49

@dudi01: Nehogy már ne legyen hiba 1 fegyvernél,hogy vészhelyzetben nem lehet lőni vele,mert magamat rongálom le!!! Meg,hogy zörög!
Lövész voltam és nagyon csendben kellett volna lenni és az AK-m hordhevederén a műanyag csat nekiütődött a válltámasznak,szemmel majdnem megöltek érte. Akkor nehogy már ne legyen hiba,hogy az egész szakasz csattog,mert a 30 emberből mindig valaki pont visszapattintja a kiugrott stiftet,mint ahogy a cikkben leírták!

Nekem az egyik legjobban irritáló emlékem lövész korszakomból a hátizsákokból kikandikáló kék és rózsaszín rikító ásványvizes palack kupakokon kívül,ami miatt az TGY-knél is kiképzést kapottak majdnem agyvérzést kaptak,a fegyverszíj karabínerek és egyéb zörgő,csörgő holmik,amik lehetetlenné tették a zajtalan közlekedést. 1 szakasz futása 1 középkori páncélos lovasszázad szintű csattogást produkált még nagyobb távolságból is. 1990-ben is szar volt a felszerelés,de ott nem hagyták,hogy zörögjön valami is. Vagy lekötöttük,vagy begöngyöltük,vagy csak füvet tömtünk mellé! Nagyságrendekkel profibb volt már a menet is zörgés,csörgés,rikítás nélkül.

recon71 2013.12.10. 22:22:13

@gepard145: Mikor először volt a kezemben G36,istenítettem,mert akkor nem találtam bent hibát. Nem kritizáltam,mert nem tudtam rajt akkor még semmit. Most már tudok róla rosszat is,el is mondom. Ha nem tudnék,nem is volna mit elmondanom.

dudi01 2013.12.10. 22:22:29

@gyula0910:

Semmi nem zörög azon a fegyveren nem AKAz a stift nem járkál ki magától csak akkor ha te ki akarod venni.Mi az,hogy magadat rongálod?ha arra gondolsz,hogy nem lehet behajtott válltámasszal lőni az HÜLYESÉG!!!

Amúgy az egész írás úgy hülyeség ahogy van szinte semmit nem szabad elhinni belőle!!!

dudi01 2013.12.10. 22:26:59

www.youtube.com/watch?v=65TyTZlpPlk

04:15-től nézd!ezek után gondolom nem kell ecsetelnem,hogy mekkora baromságokat állít aki azt az írást elkövette.

recon71 2013.12.10. 22:50:52

@dudi01: Nem lehetséges,hogy a videóban szereplő fegyver már 1 javított típus? Mert emlékeim szerint pont azt javasolta az író,hogy a stifteket a másik oldalról kéne kitolhatónak tenni,ezen a videón meg ott is vannak.
Az meg,hogy leadnak vele lövést behajtott válltámasszal a videón,nem zárja ki,hogy ettől hajszálrepedések keletkezhetnek,amik majd idővel bosszulják meg magukat. A Beretta92-nél sem röpül le minden lövésnél a szán,de előfordulhat,ezért a SEAL sem azt használta.
Ha szándékosan a fegyver ellen írták volna azt a cikket,akkor nem emelték volna ki az előnyeit is szerintem.

dudi01 2013.12.10. 23:08:15

@gyula0910:

Az a stift ugyan úgy van ahogy eredetileg is volt és a válltámasz avagy tok vég kialakítása sem változott(ha megfordítanák akkor meg a másik kezeseknél esne kid DE EZ EGY BAROMSÁG).
És nem fog megrepedni semmi azon a fegyveren...
Az AK-nál is előfordulhat,hogy lövéskor kettétörik a tok(ez egy konstrukciós hiba nem függ össze a fegyver állapotával)aztán még is a világ legmegbízhatóbb karabélyának tartják.
Hidd el,hogy azt a cikket egy tartalékos idióta írta!Leírta kerek perec,hogy volt aki csak sorozott állományú volt...Te voltál soros én nem de jót arról én még nem hallottam.

recon71 2013.12.10. 23:12:55

@dudi01: Nem tudom. Az AG36-tal felszerelt G36 után én már mindent el tudok képzelni,mert az akkora csalódást okozott az akkori kedvenc fegyveremen.

dudi01 2013.12.10. 23:16:29

@gyula0910:

Arról nem is beszélve,hogy a part1 videó elején a katona nem visszakíséri a zárat hanem elengedi mint az AK-nál ami elvileg tilos.Abban az írásban annyi a hülyeség,hogy az valami hihetetlen!

Mi köze van az AG36-nak a G36-hoz(amúgy AG36-ot rendszeresített az ARMY az M203 leváltására)

recon71 2013.12.10. 23:30:04

@dudi01: Hát,hogy azt is a HK csinálta. És már sokszor leírtam,ha valaki valamit rendszeresít,az a legritkább esetben történik azért mert jó is. A pénz,a lobbi általában erősebb minden oknál.

Szerintem belinkeltem azt a videót,ahol a hátizsákból veszi ki a katona az AG36-ot és nem a fegyveren használja. A legtöbb felvételen szintén külön alkalmazzák,és ez szerintem jelent valamit.
A magyar AK-n is százszor ergonómikusabb volt az M203,mégis az AG36 nyert. Igaz azzal hosszú gránát is lőhető.

recon71 2013.12.10. 23:33:15

@dudi01: A SIG P226 nyert a tenderen,de a Beretta92 került rendszeresítésre. Az összehasonlításokon a HK416 és az FN SCAR nagyságrendekkel jobban szerepelt és mégis az M4 maradt. Stb..

gepard145 2013.12.11. 08:01:07

@gyula0910: továbbra is fenntartom, szégyen hogy az az írás megjelenhetett és sok fotelszakértő arra hivatkozva vagdalkozik.
Dudi azt vágom hogy a Gripenek csak azért pörögnek mert nem a mieink...:(
Láttam szétrepedt AK-t szétrepedt tokkal húha, akkor a szpecnaz sem fogja használni?!?!? Egyik kollégámnak nagy mákja volt egy másik alkalommal hogy nem a fejében állt meg a tokfedél...
A Beretta 92 szánrepedését meg egyszer és mindenkorra tisztázzuk le. A forrsáok francia szánokról szólnak, amiket a bevallottan gyengébb minőségű PAMAS G1-hez gyártottak eredetileg és a Spec Ops-sok +P-re töltött lőszerrel nyúzták a fegyvereket, heti 1500 körüli lövésszámokkal. Most akkor tényleg szar fegyver?

recon71 2013.12.11. 18:18:40

@gepard145: Rengeteg helyen lehetett olvasni a Beretta hibájáról és hogy ezért nem azt használja a SEAL. És tény,hogy nem is azt használta a SEAL.

gepard145 2013.12.11. 18:27:18

@gyula0910: Jah arról a SEAL-ről beszélünk ami a végletekig kitartott az M60 mellett ugye...:)

recon71 2013.12.11. 18:45:23

@gepard145: Ettől függetlenül is a P226 nyerte meg azt a tendert,de arra hivatkozva,hogy 1 dolcsival olcsóbb,a Beretta került rendszeresítésre.
De,ha jól emlékszem a Kaliber magazinban olvastam,hogy 1 másik tenderen is ez volt,mert 1 szingapúri fegyver szerepelt a legjobban(talán még olcsóbb is volt?),mégis az FN MINIMI került rendszeresítésre.
A Tavor rendszeresítése is akadozott Izraelben. Megfigyelhető,hogy a SF egységek talán még most is az M4-et használják. Mégis rendszeresítették. Olvasható volt,hogy a cég gondban volt,mert nemigen fogytak. Gondolom az állam megmentette a céget a rendszeresítéssel.
A legtöbb rendszeresítésnél a különböző érdekek legalább annyira szerepet játszanak,mint a rendszeresítendő termék jósága.

recon71 2013.12.11. 18:49:27

@gepard145: Én úgy tudom azért maradtak az M60-nál sokáig mert nem volt helyette más. Mivel nem létezett más ilyen kis méretű,kompakt és rövid csővel is készülő,erős tűzerejű fegyver.

recon71 2013.12.11. 18:54:58

@gepard145: A SEAL fontosnak tartotta azt is,hogy állva is tökéletesen használható legyen. Ennek máig sem tudok jobban megfelelő fegyvert!

recon71 2013.12.11. 21:29:36

@apravetz: Mikor azt a videót láttam,amiben elhangzott,hogy miért szeretik az M60-at,akkor még nem volt MK48 Mod0/1. Az M60 nagy előnye,hogy a tus részben is vannak az alkatrészek,ezért sokkal rövidebb,sokkal jobb az egyensúlya. Állva sokkal jobban lehet tüzelni vele,mert nem olyan orrnehéz.

recon71 2013.12.11. 21:43:07

Beszéltünk az AR felhúzókarok orrbavágásáról és gondoltam a mai túrán jobban odafigyelek rá és megosztom mit tapasztaltam!
Elöljáróban,kb. 168 cm magas lehetek és az orrom sem túl kicsi az igaz. Védőmellény és hátizsák is volt rajtam. Szóval az én testméreteimmel,ebben a felszerelésben,nekem a legideálisabb hosszúságúra beállított válltámasszal,kb. 10-ből 7-szer finoman ép csak hogy,de megérintette az orrom a felhúzókart,de mikor nem,akkor sem volt messzebb 1 cm-nél. Tehát a hosszabb karúak és a kisebb orrúak ezt lehet nem tapasztalják. A fegyvertartás a 2008-ban,a honvédségnél is tanult módon történt. Tehát rádőlve a fegyverre szabályosan.

gepard145 2013.12.12. 09:53:41

@gyula0910: az M60-as eléggé sántít még mindig, de legyen igazad. De áruld már nekem ezt a felhúzókaros orrba vágást mert még mindig nem értem :)

apravetz 2013.12.12. 12:14:17

@gyula0910:

A SEAL-ekkel szemben támasztott fizikai és lövészeti követelmények miatt tudnak ők ilyet más típussal is, ha kell. Szerintem inkább az a lényeg, hogy tudják melyikkel, mikor és mit lehet. 100m-nél agyobb távra, 7,62x51 lőszert tüzelő fegyverből egy Dolph Lundgren felépítésű, gyakorlott operátor sem fog megkísérteni PONTOS és FOLYAMATOS tűzet vezetni különálló pontcél(ok)ra ÁLLÓ helyzetből, mert nettó értelmetlen, nem az "ő műfajuk". Max 2-5 lövéses rövid sorozatokat.
A lesállásba szaladás esetére beléjük sulykolt (általuk és sok más különleges egység által is használt "tűz és pucolás" módszer) álló helyzetből lőtt, jó hosszú sorozatokkal kiváltott fedező/lefogó tűz pedig alapvetően más jellegű.

recon71 2013.12.12. 22:24:08

@gepard145: Nézd meg a belinkelt film videóban azt a részt,ahol látszik,hogy Charlie Sheen orrát,hogy benyomja!

recon71 2013.12.12. 22:28:59

@apravetz: Számtalanszor látni SEAL-os videókon,hogy lefogó tüzet adnak hosszú sorozattokkal állva,míg a többiek visszavonulnak. Ez 1 olyan fegyverrel,ahol a tus miatt az egyész súly a testtől sokkal távolabb esik,100-szor kényelmetlenebb!
5 perctől nézd meg!!! Ezt nem tudod így megcsinálni 1 könnyebb PKM-el sem.:
www.youtube.com/watch?v=pjK_ZLkWmJI

apravetz 2013.12.13. 09:23:01

@gyula0910:

1. Nagy bírom Charliet, meg a Szakaszt is a vietnami háborúról készült egyik, ha nem e legjobb játékfilmnek tartom, de azért hivatkozási alapnak nem tekinteném. Ettől még persze lehet előfordul, ahogy állítod, de részemről túltárgyaltnak veszem.

2. De régen láttam már ezt a videót, bár franciául most először.. :)

Viszont olvastad, mit írtam kettővel feljebb, mert konkrétan csak erről beszélek? Tök mindegy, hogy M60E4, Mk48 Mod 0/1, M240 vagy PKM, max ezt tudod vele produkálni állva. Hogy a fentiek közül az M60E4 volt erre a maga korában a legkevésbé sz@r, az egy dolog. Anno a dzsungelben működött 10-20 méterekre, most már ők sem erőltetik annyira, mert egyszerűen a géppuska alaprendeltetését redukálja le ez a módszer kis és közepes lőtávolságokon is.

recon71 2013.12.13. 18:30:48

@apravetz: Ezeket velük beszéld meg! Én nem merném azt állítani,hogy a SEAL katonák hülyék és csak azért használták tovább az M60-at.

Ezen még soha nem gondolkoztam,de most,hogy erről tárgyaltunk,ha én géppuskás lennék,olyan géppuskát szeretnék,amivel az olyan szituációkban is,mint a videóban szereplő katonák,minél hatásosabban vissza tudjak lőni.
Pld. ha felbukkan előttem 1 célpont 100 méterre,csípőből nem fogom hamar eltalálni,de,ha olyan gyorsan vállhoz rántható a fegyverem és tudok célozni is,mint az M60 rövidített változatával,mindjárt jóval több esélyem van arra,hogy előbb találjak. A jóval könnyebb PKM-el ez nagyon nehéz,mert sokkal nehezebb felrántani,rávezetni,pontosan célozni az orrnehéz fegyverrel. Biztos vagyok,ha nem lettek volna súlyos gondok az M60-nal,máig is azt használnák.

Kicsit nem vagy elfogult az AR-ekkel szemben? Attól még,hogy téged nem érdekel,attól még létezik ez a probléma velük. Ha nem így lenne,nem tárgyalták volna más oldalakon is ezt.

Másrészt @dudi01 kedvencével,a G36-tal egyáltalán nem lassúbb a tárcsere!

dudi01 2013.12.13. 19:07:36

@gyula0910:

100 méterről állva nem fogsz gyorsan leküzdeni célokat géppuskával.

apravetz 2013.12.13. 21:03:36

@gyula0910:
A géppuskával, állva, vállból lőtt lefogó/fedező tűzre tartom a 2013.12.12. 12:14:17 hsz-ben leírtakat. Biztos nem baj, hogy nem orrnehéz az E4, de attól még csak közelharcra való módszer.

Nem vagyok AR-fan, max 416-fan. De nálam még nem jött ki az általad említett orr-probléma, ill másnál sem, akit ismerek, közte tízezres nagyságrendű lőszert ellőtt veteránnál sem. Szóval - a legnagyobb tisztelettel - de hadd ne vegyem készpénznek, hogy egy általános és kardinális problémának tünteted fel.

dudi01 2013.12.13. 21:31:09

Géppuskával nem lehet lefogótüzet lőni állva max térdelve de inkább fekve.1-2 lövedék után még az orrnehéz PKM is átmegy légvédelmi géppuskába hát akkor az M60...

Amúgy nem akarlak elkeseríteni de az a sokkal rövidebb az az 6cm ami gyakorlatban a egy lángrejtőnyi.

Egyensúly szempontjából ugyan olyan rossz ha "farnehéz"a fegyver mintha orrnehéz lenne.

recon71 2013.12.13. 21:33:52

@dudi01: Akkor pontosítok! 1 M60-assal viszonylag még hamar be tudom célozni,1 PKM-el és a többi hasonló súlypontúval a sokszorosa alatt,mert sokkal nehezebb azt a súlyt irányítani,kontrollálni,és biztos is vagyok,hogy a legtöbb katona semmikor,mert nincs olyan fizikuma,hogy elbírja a vállához emelve. Kb. 10 kg-ot a testtől távol kitartani elég nehéz,míg aláállva,mint az M60-nál lényegesen könnyebb.

recon71 2013.12.13. 21:42:23

@apravetz: Igen,közelharcra való módszer! Az M60 előnye ez volt,hogy jó volt közelharcra is,míg a többi GPU nagyon nem.

dudi01 2013.12.13. 21:44:16

@gyula0910:

30-40 méterre csípőből is nagyon jól lehet bármelyik géppuskával lőni...Ami ennél messzebb van arra meg az M60-al is lőszerpocsékolás állva lőni!

dudi01 2013.12.13. 21:45:25

@gyula0910:

Az M60 100 lőszerrel van vagy 14 kiló a PKM 100 lőszerrel csak 11.

recon71 2013.12.13. 21:54:03

@dudi01: Tévedés! Nézd meg a videót amit belinkeltem!!! Éles lőszerrel hajtják végre! Az M60 súlyának nagy része a tusban van! A PKM csővége 117 centire van a válladtól,az M60E3 úgy tudom 94 centire,ez 23 centi,úgy,hogy nincs 1 válltámasznyi hossz ami eltartaná a fegyvert a testemtől.

Félre ne értsetek,én is úgy tudom,hogy 1 szar az M60,de a kialakítása miatt valamiben sokkal jobb a többinél.

recon71 2013.12.13. 21:57:21

@dudi01: Sokszor a mellényen lévő zsebből vezetik a hevedert a fegyverbe,úgyhogy az a súly sem adódik hozzá,de nézd már meg a videót! A fegyveren lévő rakaszból is gond nélkül lőnek vállból hosszúsorozatot is.

dudi01 2013.12.13. 21:58:26

@gyula0910:

Hogy lenne a tusban a tömeg nagy része amikor a 100 as rakasz kb 3kiló???Ne üres fegyverrel számolgass mert üres fegyverrel nem lehet lőni.

Szerinted mi értelme volt annak a lövöldözésnek amit az a katona csinált?

recon71 2013.12.13. 22:00:40

@dudi01: Tévedés! Nagyon sokszor láttam már képeket,videót ahol lőtéren nagyobb távokra lőnek vele pontosan állva,vállból! Ne abból indulj ki,hogy a PKM-el ez milyen nehéz,mert ezzel nem az!

recon71 2013.12.13. 22:07:12

@dudi01: Már írtam sokszor a málhából vezetik ki a hevedert és nézd már meg azt a videót!!!!!! Elbírják vagy nem??????

És az a katona lefogó tüzet adott vállból,a mi katonáink ezt csak csípőből tudják. És szerintem nem kell ecsetelni hányszor esélyesebb vállból célozva ráfogni a fegyvert valamire és találni,mint csípőből!

dudi01 2013.12.13. 22:21:42

@gyula0910:

Azért lőnek egy vászon zsákból mert a lőszert így készletezték ugyan is a fegyverhez nem járt rakasz mint a PKM-hez(létezett hozzá vászon rakasz).
Valószínűleg azon egyszerű okból használta sokáig a SEAL mert direkt az ő igényeiknek megfelelően készítettek egy rövid csövet a fegyverhez,és nem azért mert jobban lehet vele állva lőni mint a többi géppuskával!

dudi01 2013.12.13. 22:22:29

Vászonrakasz csak 1983-tól volt...

recon71 2013.12.13. 22:34:42

@dudi01: A lényeg,nem adódik hozzá az a 3 kg!
Ha nem számítana,hogy állva is célba találjanak vele,akkor miért gyakoroltatják?

www.youtube.com/watch?v=pjK_ZLkWmJI

Nézd meg a videót 21 percnél! Igaz franciául van,de attól még egyértelmű,hogy pont azt magyarázza a kiképző,hogy miért jobb vállból lőni! ;)

recon71 2013.12.13. 22:37:08

@dudi01: És rakaszból lőnek! ;)

dudi01 2013.12.13. 22:39:40

@gyula0910:

Értsd már meg,hogy csak akkor lősz géppuskával állva ha semmilyen más lehetőség szóba sem jöhet(ami elég ritka).Egész egyszerűen nem lehet érv egy géppuska mellett,hogy állva is lehet vele lőni.

dudi01 2013.12.13. 22:41:01

Kényszerből használták ezt a megoldást(nem volt más)nem pedig azért mert így volt jó.Amint megjelent a rakasz el is felejtették a vászonzsákot...

recon71 2013.12.13. 22:48:21

@apravetz: Na ez a szabályos fegyverfogás! Ha nem volna teljes hosszúságú a válltámasz,hanem be lenne tolva csak 1 vagy 2 fokot,mint ahogy mi is tanultuk,azért,hogy a jobbról jövő célokra is könnyebben,gyorsabban célozhassunk,akkor már orrba vágná a mestert.

recon71 2013.12.13. 22:53:00

@dudi01: Ott van fegyveren a rakasz? Elbírják? Lőnek vele? Magyarázza a kiképző,hogy miért jobb vállból célozni csípő helyett? Soha nem volt olyan,hogy fekve valami miatt nem láttál rá a célra? Mondjuk magasabb fű miatt? Olyankor mit csinálsz a 200 méterre lévő céllal?

dudi01 2013.12.13. 22:59:28

Micsoda!!!???Nem azért állítható a tus,hogy gyorsabban le tudj küzdeni célokat hanem azért,hogy ergonomikusabb legyen.Amúgy az érvelésed hülyeség de mind1.

Tök mind1,hogy milyen hosszú a fegyver,hisz ha a te alapirányodnak a 0 fokot(veled szembe)tekintjük és a cél tőled mondjuk jobbra 40 fokra helyezkedik el akkor a rövid(nem teljesen kiengedett válltámasz)és a hosszabb (teljesen kiengedett válltámasz)fegyverrel is 40 fokot kell fordulnod.

dudi01 2013.12.13. 23:00:36

@gyula0910:

Feltérdelek vagy elmegyek oda ahol van fekve kilövés.

recon71 2013.12.13. 23:05:00

@dudi01: Fogj már meg 1 fegyvert és próbáld már ki!!! Ezek szerint mindenki hülye aki betolt tust használ?

recon71 2013.12.13. 23:08:53

@dudi01: Komolyan mondod,hogy nem volna jobb azonnal viszonozni a tüzet? És 1 mező közepén hol találsz fű mentes részt. Tényleg ott fogsz bóklászva keresgélni míg lőnek rád?

dudi01 2013.12.13. 23:12:58

@gyula0910:

Azért van betolva a tus mert neki úgy kényelmes+
a rövidebb fegyver sokkal kevésbé van útban épületben,erdőben stb)mint a hosszú.

Gondold végig vagy nézz meg egy mutatós órát.Az óránál azt figyeld,hogy a mutató minden egyes pontja ugyan annyi idő alatt ér körbe.A muattó közepe nem lesz gyorsabb mint a vége csak azért mert rövidebb utat tesz meg.

dudi01 2013.12.13. 23:15:48

@gyula0910:

Ha rád lőnek az az első,hogy lefekszel vagy fedezékbe húzódsz ha ez meg van akkor lősz vissza.
Csak egy hülyének jut eszébe állva maradni egy mezőn miközben lőnek rá csak azért mert így vissza tud lőni.

recon71 2013.12.13. 23:34:26

@dudi01: Te nem tanultad,hogy magas fűből úgy lövünk vissza,hogy hirtelen felbukkanunk,majd vissza,helyváltoztatás és újra?

És ne órában gondolkodj,hanem emberben! Fogj már meg bármit és próbáld már ki,hogy ha a kezeddel előrébb fogod azt a valamit,mint a mellső markolatot kihúzott tussal,tudod e annyira jobbra fordítani,mintha közel fogod,vagyis betolt tussal,ahol a bal kezed is közelebb fogja a fegyvert?

dudi01 2013.12.13. 23:50:29

@gyula0910:

Persze,hogy tanították de nem azt,hogy álljak fel hanem azt,hogy térdeljek mert minek is nyújtanék feleslegesen nagy célpontot.

Ugyan az mint az óra.Forogni a fegyverrel meg nem a karból vagy derékból forgunk hanem a testünkkel azaz lépünk,így a felső test mozdulatlan csak a lábak mozognak(a lábfejed mindig előre néz).

dudi01 2013.12.13. 23:54:12

Egészen kis távolságokra szoktak úgy lőni,hogy derékból forognak (épületben például)de a kezük itt is fix,nem mozog.

recon71 2013.12.14. 00:06:17

@dudi01: Jézus! Ha csak a betolt tus miatt 10 fokot jobban tudod jobbra célra tartani a fegyvert,akkor a többi testrészeddel is fordulva még mindig 10-zel jobban,mint kihúzott tussal! A lényeg,hogy a betolt tus miatt,mindig többel tudsz fordulni. Ez előre menet közbeni célleküzdésnél is lényeges.

Akkor ne 50 centis fűben gondolkodj,hanem csak 1 1 méteres bokros területben!

apravetz 2013.12.14. 09:25:35

@gyula0910:

Az egyes képen látható tag az egyik legnagyobb láma, akit fegyverrel a kézben láttam :)

A többin meg van, akinek a közelbe sincs, más meg fekve ott pihenteti kb.

dudi01 2013.12.14. 13:06:22

@gyula0910:

Nem függ össze a kettő!Mitől is függne össze?

recon71 2013.12.14. 16:53:41

@dudi01: Feladom! Fogj már meg 1 rohadt fegyvert,vagy csak tartsd úgy a kezed,mintha fognál egyet!!!
A SWAT egységeknek 1 időben pont ezért betolt válltámasszal tanították az MP5 használatát,mert a hosszú válltámasz miatt sokkal lassabban volt középtől jobbra operálni.

@apravetz: Olvasd már el,mit írnak a képek oldalain! Más más oldalakon is tárgyalnak 1-1 képet.
Az,hogy valakit orrba rúg a fegyver,az nem jelenti azt,hogy feltétlenül amatőr és szerencsétlen! Lehet csak olyan fegyverhez szokott,mint pld. a SCAR,amin nincs ilyen veszélyforrás,nem tudja,hogy erre vigyázni kell.
Az,hogy Te nem szabályosan fogod a fegyvert és nem dőlsz rá,nem támasztod meg maximálisan,ne jelenti azt,hogy aki szabályosan végrehajtja és orrba rúgja,az amatőr.
De még ha amatőr is akit orrbavág a fegyver,attól még ez a fegyver hibája is,mert a mai védőmellény-hátizsák kombóknál nagyon könnyen előfordulhat,hogy nem tud megülni stabilan a tus és leugrik.
Nem csodálkoznék,ha kiderülne,hogy azért látni annyi rosszul tartott fegyverrel katonát,mert félnek a fegyvertől.
Voltál katona,megtanítottak rendesen fegyverrel célratartani? Nem pont lövésre gondolok,hanem harcszerű előrenyomulásra,ahol be kell támasztani rendesen a fegyvernek. Hadtest harmadik voltam és oktattam is. Az AK-n nem kellett ilyentől tartani.

apravetz 2013.12.14. 17:32:48

@gyula0910:

Állítható hosszúságú válltámasznál nem kell odadugni úgy a fejet, hogy megfelelően tudjon célozni az ember, még diopteres irányzék esetében sem, holo vagy red-dot irányzéknál meg pláne.
Ha az old-school módon, a törzs irányára merőlegesen tartjuk fegyvert és a fejünket is elfordítjuk oldalra célzáskor, akkor talán közelébe jutunk. A Szemközti, "plattel az ellenség irányába" és előre nézve célzunk, akkor a valószínűsége még kisebb.
De itt a karácsony, legyen neked igazad! Kétkezesre tervezték a fegyvert, (ha egykezes lenne, akkor az a baj) és nem olyan okosan, mint a HK-ék, de ismétlem: akinek ilyen problémája van, vehet 200-féle felhúzókart hozzá 2db magpul tár áráért.
Most azzal az MH-val jössz, ahol még pár éve is lehetett látni maroklőfegyver-lövészetet fél kézzel, másik kezet csípejre téve végrehajtva? :))
Bocs, de szerénytelenség nélkül is azt kell mondjam, hogy szinte fegyverrel a kézben születtem, és egész sok rutinom van. Nem többet és nem mást állítok, azt aztán pedig végképp nem, hogy pro vagyok, de volt alkalmam expertektől tanulgatni, vaktölténnyel végrehajtott és/vagy kötött éleslövészetektől némileg érdekesebb körülmények között is. Részemről over&out, téma lezárva, gép hétfő délig kikapcsolva. Písz

recon71 2013.12.15. 06:19:39

@dudi01: Nem értem miért nem tudsz úgy csinálni akár csak az üres kezeddel,mintha fegyvert tartanál? Aztán tedd mindkettőt közelebb magadhoz,mintha betoltad volna a válltámaszt. Ezzel a kezeid 10-20 cm-errel közelebb kerülnek hozzád.,és ezzel a 10-20 plusz cm-ernyivel,amit nyertél jobban jobbra tudod nyújtani a karod.

dudi01 2013.12.15. 15:24:56

Nem érted meg,hogy nem karból hanem derékból vagy teljes testtel fordulsz jobbra vagy balra ergo nem változik sem a fegyverfogás sem a fegyver testhez viszonyított helyzete!!!Ha jobbra akarsz lőni nem a fegyvered fordítod oda hanem az egész tested vagy a felső tested azaz mindig úgy lősz mintha előre lőnél!NEM MOZOG A KAROD!

recon71 2013.12.15. 16:32:51

@dudi01: Feladom! Karból is! Neked nem tanították?

dudi01 2013.12.15. 16:38:56

@gyula0910:

Hülyeséget nekünk nem tanítanak!A fegyver hossztengelye mindig merőlegesen áll a testedre,
ha ez nem teljesül akkor szarul csinálod!

recon71 2013.12.15. 18:29:58

@dudi01: Akkor megpróbálom megfogalmazni máshogy! Gondolom nektek is kellett előre haladás közben célokat leküzdeni? 1 hosszú válltámasszal,mivel csak törzsből tudsz fordulni,a középtől jobbra mondjuk 5 méterre lévő célokra tudsz megállás nélkül lőni. Mivel a lábaid haladnak előre és nem forgolásznak. De betolt válltámasszal,mivel a karjaiddal is rá tudsz tartani,már a 10 méterre jobbra lévőkre is,lőhetsz megállás nélkül.
Pld. 1 bullpup fegyverrel,aminek hosszú a tus része,még egyenesen előre is nehezebb célra tartani,mert a törzs elcsavarodása kevés magában.

Ha most sem érted,akkor kérek bárkit aki ezt jobban el tudja magyarázni,hogy a rövid válltámasszal miért lehet nagyobb célterületet lefedni,az tegye meg!

recon71 2013.12.15. 18:40:17

@dudi01: Talán úgy érthetőbb,ha azt írom,hogy hosszú válltámasznál a fegyver és a mellkasod 45 fokot zár be. 1 rövid válltámasznál ez akár 90 fok is lehet. Ha csak a testeddel fordulsz,mint ahogy írod,akkor is jobbra 45 fokkal nagyobb területre tudsz célra tartani mindig.

dudi01 2013.12.15. 19:49:58

@gyula0910:

A fegyvered hossztengelye mindig 90 fokos szöget zár be a testeddel minden más helyzet hibás!!!

recon71 2013.12.15. 21:24:55

@dudi01: Ezt magyarázd meg az ország talán legelismertebb lőkiképzőjének! www.youtube.com/watch?v=xQd6le5aba8
És mutass 1 olyan képet amin hosszú válltámaszú fegyver a mellkassal 90 fokot zár be!

dudi01 2013.12.15. 21:42:10

Nyugodj meg ha lenne rajta mellény akkor úgy állna...

recon71 2013.12.15. 21:53:46

@dudi01: Mutass 1 videót,képet amin hosszú tusú fegyverrel,védőmellényes ember teste a fegyverrel 90 fokot zár be!

recon71 2013.12.15. 22:00:46

@dudi01: Mutassak 100-at amin nem!!!

recon71 2013.12.15. 22:06:01

@dudi01: Nincs teljesen kihúzva tus,védőmellény is van,és még így sem 90 fok!: www.youtube.com/watch?v=vuNzcRU1r7c

Teljesen betolt tus és még így sincs 90 fok!: www.youtube.com/watch?v=xlWiNqWvdog

dudi01 2013.12.15. 22:20:55

Látom nem igazán érted,hogy miért kell/kéne az a 90fok!

Azért mert ha szembe állsz az ellenséggel akkor a legnagyobb felületen véd a plate a mellényedben,ha egy kicsit is elfordulsz akkor már nem a legnagyobb felületét mutatod a platenek ráadásul a szabad oldalad is(te vagy nagy ellensége a side platenek)mutatod amit mindenképpen el kell kerülni mert ha oldalról találnak el akkor a páros szerveid mindegyikének lőttek mai biztos halál.

recon71 2013.12.15. 22:26:29

@dudi01: És igen!!! Pont ezért is kell a betolható fegyvertus,hogy minél jobban megközelítsd a 90 fokot! Ezt hosszú tussal még meg sem tudod közelíteni.

recon71 2013.12.15. 22:29:12

Bár mielőtt valaki belekötne,nem kell pont 90 fok,mert ha kicsit srégen éri a mellényt a találat,úgy tudom jobban véd,mert megnő a keresztmetszet,pont,mint a hk. páncéloknál.

recon71 2013.12.15. 22:32:44

@gyula0910: Nem annyira,hogy az oldalt is eltalálhassa a lövedék,hanem csak kicsit. Az izraeliek védőmellényei szélesebbek is,így kicsit többet takarnak az oldalból,mint mondjuk az amik első védőbetétjeik.

dudi01 2013.12.15. 22:33:23

@gyula0910:

Igen de ha úgy állsz akkor nagyobb felületet mutatsz ahol nincs plate és kisebbet ahol van!

recon71 2013.12.15. 22:35:08

@dudi01: Ezért (is) kell a betolható válltámasz! ;)

dudi01 2013.12.15. 22:59:20

@gyula0910:

???

Harckocsikra visszatérve!
A modern harckocsik nem homogén acélpáncéllal készülnek hanem úgynevezett szendvicspáncéllal amik sokkal jobban "szeretik"a 90fokos becsapódást mint más szögben éri őket találat.

recon71 2013.12.15. 23:10:47

@dudi01: Írtam én 1 szóval is,hogy modern vagy,hogy homogén páncélra gondolok?
Nem mertem,mert a modern páncélokhoz nem értek.

recon71 2013.12.15. 23:11:21

@dudi01: De beismerem,ez engem meglepett:

dudi01 2013.12.15. 23:19:28

@gyula0910:

Igazság szerint ez egy amolyan feketés terület mert a modern harckocsik páncéljának pontos összetétele ismeretlen(a T-72-nek ismert de az meg nem modern...)csak annyit tudunk,hogy van benne acél,titán/szegényített urán,kerámia,kompozitok, légrés de semmi konkrét.

dudi01 2013.12.15. 23:20:17

Az összefüggés a modern harckocsipáncélok és a modern mellének közt az az,hogy egyik sem homogén.

recon71 2013.12.15. 23:38:44

@dudi01: Hk. kérdésben nem vagyok ott,csak azt tudom,hogy a döntött páncél nagyobb vastagságnak felel meg és ezért is volt jó a T34,Panther,T72,stb..
Most nagyon agyalok,hogy hol hallottam,hogy a mellényeknél hol hallottam vagy olvastam,hogy előny,ha nem teljesen merőlegesen éri a találat!
Nem így van?

dudi01 2013.12.16. 17:16:40

@gyula0910:

Szerintem nem jó mert ha esetleg(nem valószínű) gurulatot kap a plateen akkor van esélye,hogy a kezedbe vagy lábadba vagy akármidbe vágódik a lövedék viszont ha szemből jön akkor ezzel nincs gond.Ezek a plateek nem nem olyan kemények,hogy lepattanjon egy lövedék így nincs értelme a szögekkel játszani.

recon71 2013.12.16. 21:38:14

@dudi01: Nem akkora eltérésekre gondolok. Hanem,mint a belinkelt videóimban. Ha 90 helyett csak 75-85 fokos szögben éri a találat. Akkor még talán nem kap gurulatot.

recon71 2013.12.22. 23:22:39

@gioconda: Komoly! Félreértés ne essék,én sem tartom lehetetlennek,én is próbálgattam a PKM-et,de biztos,hogy sokkal de sokkal nehezebb megtartani,mint 1 M60-ast. Szerintem nem is képes mindenki rá.

recon71 2014.01.10. 00:53:44

@dudi01: Egyszer még régebben említettem,hogy használnak Afganisztánban kisméretű hordozható aknavetőt,ami még szintén növeli a személyi málhaszerelés súlyát. Ebben a videóban látható is használatban.: www.youtube.com/watch?v=FNKlKXA65P4
És az AG36-tal is lövöldöznek benne,méghozzá itt is külön az AR től. Ráadásul nem tudom miért,válltámasz nélkül.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.01.10. 09:22:22

@gyula0910: Gondolom gyorsabb, meg nem volt kéznél. Viszont a videón feltűnik még a LAW is, amiről azt hittem már rég ellőtték a készletet.

recon71 2014.01.10. 19:06:48

@Combat Gear Admin: Szerintem ez a használat megint azért lehet,mert az AG36 a fegyverre szerelve nagyon kényelmetlen.

recon71 2014.02.05. 21:26:19

Megpróbáltam kinyomozni az afgánban ténykedő haveromtól,hogy kinek lehet problémája a HK416-tal,és azt a választ kaptam,hogy a hollandoknak semmi,ők kedvelik. Viszont azt írta arra a kérdésre,hogy akkor kinek volt,hogy "a norvegoknak, ha jol emlekszem".


süti beállítások módosítása