Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Most akkor AK ?

2012.10.05. 08:00 :: Combat Gear Admin

IMG_0512.jpg

Mivel minden valamire való oldalon legalább egyszer szóba kell kerülnie a jó öreg, lassan már több hónapja szunnyadó, AK versus M16/M4 vitának. Bár az összehasonlítás véleményem szerint ott fog elbukni, hogy helytállóbb lett volna az Ak74SU-t az M4-essel összemérni.

Még így elöljáróban el kell árulnom, hogy az itt szereplő AK-74-es megtévesztő lehet, mivel nem az 5.45x39-es lőszert használja, hanem a régebbi, itthon elterjedtebb 7.62x39-est.

A mostani bejegyzésnek nem célja az „igazságtétel”, csupán a minimális személyes tapasztalat és kép anyag megosztása a nagyérdeművel. A mi álláspontunk az az amire apu tanított, vagyis teljesen mindegy mit adnak a kezedbe, tudd használni.

Gyerekként tetszett maga a gépkarabély, bár szerintem a legtöbb gyereknek, a legtöbb fegyver tetszik. Aztán kicsit idősebb fejjel már az egyszerűsége és strapabírása tetszett.

Első találkozáskor tényleg egy furkós bot bonyolultságával bír. Bal kezesként zavaró lehet, hogy a kezelő szerveket jobb kezesek számára készítették el, bár szerintem meglehet szokni.

Kézbe véve talán csak egy dolog zavart, a keskeny bakelit pisztoly markolat. A kezelőszerveket viszont lelkiismeret nélkül lehet ütni vágni, no persze ezt alap esetben nem kell megtenni.

Ami viszont már zavaróbb volt, az a „skeleton” válltámasz. Lövés közben kifejezetten kényelmetlen volt ahogy az 5 cm keskeny fém darab a vállamba fúródott. Összehasonlításként a Vz 58-as fa tusa kényelmesebb volt.

A nyílt irányzékkal sincs semmi problémám, de a produkált lő kép nem mérvadó, mivel viszonylag kis távolságra lőttem vele. Természetesen „red dot”-al sokkal gyorsabb és egyszerűbb volt célozni.

Ami szintén igaz, hogy az AK-74-es nem produkált annyi füstöt és akkora zajt mint a jövőhéten bemutatásra kerülő M4-es. Sőt mintha nem is lett volna akkora visszarúgása mint a Vz-nek, bár ez lehet a lövész hibájából eredő megfigyelés.

Tetszik a fegyver egyszerűsége és strapabírósága. Egyáltalán nem olyan nehéz, mint amire sok helyen panaszkodnak. Bár ez inkább nagyobb terhelés esetén számíthat.

A váltámasz kényelmetlenségét még letudom nyelni, hiszen muszáj kompromisszumot kötni ha már behajtható. A pisztoly markolat viszont más kérdés.

Én kedvelem, kifejezetten van egy bája, noha már jó pár év eltelt a megszületése óta. Azonban más szempontok érvényesülnek katonák, hadseregek vagy „kontraktorok” esetében. Ettől függetlenül, az Ak vs M4 vita továbbra is parttalan marad.

Fotó és videó: M.Á



163 komment

Címkék: orosz russian ak 74 rifle

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr634820429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dudi01 2012.10.07. 11:53:47

@Dobri:

Azért használnak M4-et mert az NEKIK(különleges erők katonáinak)sokkal jobban megfelel.DE ez nem azt jelenti,hogy minden katonának jobban megfelel az M4.

@gyula0910:

Persze,hogy van olyan szituáció de azért nem ez a jellemző.Itt volt az ami katonáról a videó percekig kóválygott szerencsétlenem mire eltalálták(pedig pontos tüzet kapott).Nézd meg az Armadillót simán mozogtak a katonák nyílt terepen úgy,hogy géppuskával lőttek rájuk.A lőszerelfogyással kapcsolatban meg ahhoz igen hosszú tűzharc kell,hogy elfogyjon a géppuska lőszere mert a géppuskához elvileg mindenkinél van lőszer.
Mond,hogy a tapasztalatod nem Airsoftos.

dudi01 2012.10.07. 12:04:03

@gyula0910:

Szerintem a tandem megoldások nem jók ezért nem írtam őket.

Dobri 2012.10.07. 12:15:19

@dudi01: Azért megkérdezném a KMZ-t,a Grom-ot,a szlovák különlegeseket,akik tényleg Ak gyártó és használó régi nemzetek
...................
Erre írtam, hogy a szlovákokat leveheti, mert nem kalát használtak és nem kala gyártó ország. A különlegesei mit használnak az lényegtelen.

JanaJ 2012.10.07. 12:49:16

@gyula0910: Nem fikáztam semmit, azt mondtam hogy nem láttam és nem értem. Te küldtél két full beállított képet, persze ettől millióan használhatják, de akkor sem értem meg őket.

A KMZ- nél szvsz azért van M4 mert ez volt a legegyszerűbb módja. Amikkal dolgoznak, az ő logisztikájukkal egységes fegyverekkel. Minek kínlódtak volna az AK-k fejlesztésével. Szerintem egy karácsonyfa M4-ből lassan a fegyver a legolcsóbb részegység.

Továbbra is azt mondom, hogy csupasz M4/Ak vita értelmetlen. Szerintem főleg a mögötte levő ember döntene.

dudi01 2012.10.07. 12:57:41

@Dobri:

Igazad van nem neked akartam írni.

dudi01 2012.10.07. 12:59:55

@Dobri:

Igazad van nem neked akartam írni.

recon71 2012.10.07. 18:05:43

@Dobri: Igazad van,hogy most nem használnak,de a lényeg,hogy ők sem a nemzeti Vz fegyverüket használják! Egyébként,sorkatonaként találkoztam csehszlovák katonákkal akiknél AKM volt,pedig nagyon a VZ-t akartam volna megnézni,és úgy tudom exportra nagyon sok AK-tgyártottak.

@dudi01: Szerinted lehet a tandem megoldás nem jó,de akik kint vannak mégis nagyon használják. Szerintem ők jobban tudhatják,hogy mi a jó. Az angoloknál is rengeteg Acog-on van reddot. Én már sok éve tesztelgetem-igaz itthon- a megoldásokat és mindnek meg van a maga előnye és hátránya.

@JanaJ: Csak keress rá,nézz éles tűzharcokról videókat és láthatod,hogy mennyi M4-en van Acog.
De a rövid csövű Acog-os kép sem beállított,mert a bevetésről még videó is volt fent.

recon71 2012.10.07. 18:11:06

@dudi01: Nem airsoftos a tapasztalatom,de azt sem szólom le,mert próbáltam és sok esetben többet vannak terepen,mint az igazi katonák! Sorkatonaként felderítőknél voltam,szerződésesként a lövészeknél. A kettő közt meg a honvédség fejlesztési osztályának tesztelgettem,tanácsokat adtam.

recon71 2012.10.07. 18:21:12

@JanaJ: Én úgy tudom,hogy a KMZ úgy harcolta ki magának,hogy lecserélhesse az AK-it M4-re,azzal,hogy az AK már nem felel meg az elvárásoknak.

dudi01 2012.10.07. 18:30:17

@gyula0910:

Az,hogy mennyi kép van ACOG-ról nem jelent semmit mert legalább annyit tudnák mutatni olyat amin csak egy sima red dot van szóval a képekből kiindulni nem lehet.Én a tandem megoldásba annyi előnyt látok,hogy gyorsabb átnézni egyikből a másikba viszont nehezen tudok elképzelni olyan szituációt amikor nincs 1 másodperced arra,hogy felhajtsd vagy lehajtsd az optikát.

Az airsoftnak meg semmi köze nincs egy éles tűzharchoz.

recon71 2012.10.07. 18:35:59

@dudi01: Csak kíváncsi vagyok a Te véleményedre is! Szerinted melyik irányzékmegoldás a jó és a tandem miért nem? Nekem a legjobban az állítható nagyítású-alacsony bakozású-fegyvertávcsőre rakott,reddot-t jött be,de csak ha nagyon minimális az irányzómagasság különbségük.

recon71 2012.10.07. 18:39:12

@gyula0910: Megelőzted a kérdést!

recon71 2012.10.07. 18:46:47

Optimális esetben van idő mindenre. Én mindig gyakorlati tapasztalataim után mondok véleményt. A reddot mögötti megoldás hátránya szerintem,hogy nem ad olyan tiszta éles képet és csak minimális nagyításra képes. Az általam használtak már szürkületben nagyon sötétek voltak. Nagyon tetszik,hogy nem kell a fejet nagyon a fegyver fölé emelni,ezért lényeges szerintem a minimális irányzómagasság.Míg az én megoldásomnál a nagy nagyításra is képes fegyvertávcső,a nagyon gyors célbeazonosítást is segíti. nem egyszer lőttünk célba alap Ak-val bokrokra, rendes célok helyett.

recon71 2012.10.07. 18:51:23

@gyula0910: Plussz,nekem nagyon tele volt a hócipőm a hátsó optika fel-le hajtogatásával,hogy a közeli terepet pásztázzam,míg a távoli gyanús dolgokat beazonosítsam!

dudi01 2012.10.07. 18:59:48

@gyula0910:

A tandem megoldással az a bajom,hogy magasan van a felső optika(általában red dot)ráadásul a felső nem is szokott teljes méretű lenni mert akkor aztán tényleg nagyon magas lenne.Az ACOG-ra szerelhető red dot is valami mini akármi.

recon71 2012.10.07. 19:12:07

Ezért írtam,hogy csak ha minimális a célzási magasság különbség! Fontos,hogy az arctámasz is még mindig érvényesüljön. És nagy méretű dot nem is szükséges,ha a kicsi kis holtterű,mert ugyanazt a képet adja.Tudom,hogy 2 szemmel célzunk,de akkor is sokkal tisztább a célkép kis holtterű dot-nál.

dudi01 2012.10.07. 19:18:38

@gyula0910

Rosszul fogalmaztam arra akartam kilyukadni,hogy a kis red dotnak nagyon kicsi a látómezeje.

recon71 2012.10.07. 19:29:23

@dudi01: Ezt most nem értem,mert ha kicsi a holttere ami a lencsét körülöleli és pláne ha 2 szemmel célzunk,akkor a terepen és a piros (zöld) ponton (vagy akármin) kívül mást nem is látunk. De a látómező a szemhez közel felszerelve különben is óriási!

dudi01 2012.10.07. 19:43:52

@gyula0910:

Minél kisebb átmérőjű az amin átnézel annál kisebb a látómező.

recon71 2012.10.07. 19:56:38

@dudi01: De szemhez közelítve-ha csak a pupillánál már nagyobb-már a látómezőben van minden! Próbáld már ki! Tedd a szemed elé közvetlenül!

recon71 2012.10.07. 19:58:08

@gyula0910: Ezért nagyobb az Acog-ra szerelt Mini dot látómezeje,mint a többié.

dudi01 2012.10.07. 20:16:12

@gyula0910:

Ha közel rakod valóban nő a látószög csak az a baj,hogy akkor van optimális távolságra a egy optika vagy red dot szemlencséje ha az 6-8 cm-re van a szemedtől.

StPeter 2012.10.07. 20:56:57

@Dobri: Ezen a képen milyen fegyverek láthatók?

Dr.Zemberevő 2012.10.07. 20:57:45

@dudi01: Miért mondod, hogy az airsoftnak semmi köze sincs egy éles tűzharchoz?
Nyilván, élesben nagyobb a tét így a stressz is.
Nem lehet ponyva mögött fedezéket találni.
Más a ballisztika.
De ezen kívül azért a taktika csak hasonló?

StPeter 2012.10.07. 21:00:47

@Unio: "hazai gyártású bullpup rendszerű AK" Az mé' jó? :-)

dudi01 2012.10.07. 21:20:34

@Dr.Zemberevő:

Amiket leírtál azon felül az airsoftban a max hatásos lőtáv(ahova célzott lövést tudsz leadni) karabélyoknál kb 40 méter azaz az átlag tűzharc ennél kisebb lőtávon zajlik.Élesben ugyan ezek az adatok max lőtáv AK-nál 300-400 méter az átlag tűzharc meg 200-300 méter.Kifejtsem vagy te is belátod a különbséget?

recon71 2012.10.07. 21:21:51

@dudi01: Miért kellene 6-8 cm távolság? Tényleg van ami onnan adja a legkisebb holtteret,de szerencsére csak 1-2.

dudi01 2012.10.07. 21:34:49

@gyula0910:

Nem tudom miért kell de ez az optimális távolság,arról nem is beszélve,hogy ha túl közel van a szemedhez az red dot vagy optika akkor lövésnél jól szemenvághat.

recon71 2012.10.07. 21:35:52

@dudi01: Fedett területen,helységharc gyakorlásnál,ahol kicsi a lőtáv,szerintem is van létjogosultsága az airsoftnak. Limitált lőszerrel táranként! Amíg nem terjednek el a Simulation (lehet nem így kell írni) fegyverek,csak vaklőszerrel durrogtatni sem életszerűbb.

recon71 2012.10.07. 21:39:18

@StPeter: Bullpup AK-val sokan próbálkoztak már,de van 1 nagy hátránya,hogy a szerkezete miatt különösen előre kerül a hátsó markolat is és csak nagyon hosszú kezüeknek kényelmes.

dudi01 2012.10.07. 21:42:03

@gyula0910:

MILES rendszer?Tudom,hogy kb ugyan azok a korlátai(fedezék szempontjából) mint az AS-nek de azért még is csak élethűbb ha más nem a lőtávok miatt.

recon71 2012.10.07. 21:47:38

@dudi01: Nem azt mondtam,tedd be a szemedbe,hanem olyan közel amennyire még lehetséges,mint az Acog feletti dotok! Próbáld már ki kérlek! nem tudom,neked milyen dot-od lehet? De hangsúlyozom,hogy nem értem még most sem,hogy"látómező"! Hisz csak a pontnak kell beleférnie a lencsébe,még akkor is jó,és körülötte mindent láthatsz. Nagyon sokan,pont az ellenkezőjét kedvelik és minél előrébb rögzítik a dot-ot.

recon71 2012.10.07. 21:51:20

@dudi01: Ezt kerestem!!! Nem ugrott be,a "MILES" rendszer neve,ezért nem írtam! Igazad van,de amíg MILEs-t nagy ritkán kapod meg,az airsoft-tal bármikor gyakorolhatsz.

recon71 2012.10.07. 21:54:46

Volt katonatársam aki az airsoftot lejátékozta és nem csinálta,de mikor Miles-sel gyakorlás volt,ő volt a legbénább. Míg az airsoftosok profin be voltak gyakorolva. Azért a semminél az airsoft is jobb.

Unio 2012.10.07. 22:28:27

@StPeter: @gyula0910:

Én ezeket tudom a bullpupról:

Zárszerkezet a tusban,így rövidebb lehet a fegyver,vagy azonos fegyverhossz mellett hosszabb lehet a csöve,gondolom,hogy pontosabb is lehet+nagyobb lőtávolság.
Van előnye és hátránya is,persze azért azt hozzáteszem,hogy az én egyéni vágyamat is beleköltöttem abba a mondatomba:). Nekem tetszik a megoldás,de úgy se lesz belőle semmi itthon:S.

recon71 2012.10.07. 22:52:24

@Unio:Igaz,de sokkal távolabb kerül a lövő kéz a válltól,mert még a szerkezeten kívül a tárcsere működtetése is még előrébb kényszeríti,és az már tényleg jóval nagyobb táv,mint 1 átlagos válltámasz hossza. Nekem ez a problémám a többi bullpup fegyverrel,hogy rövid a kezem,előre haladásban,már kényelmetlen a középtől jobbra is célra tartani,míg 1 betolt M4 válltámasszal már nem.
Igaz megvannak a nem mellékes előnyei is! Rövidebb,könnyebb vele futni. DMR-ként,ahol nem kell nagyon kapkodni jobbra is,tökéletes lehet.

Unio 2012.10.07. 23:56:13

@gyula0910: Jogos amit írsz,de sajnos ugye a fegyvergyártók nem arról híresek,hogy figyelembe veszik az összes ember testfelépítését,és ahhoz úgy alakítják ki a fegyvert.Persze nem tudom,hogy minden bullpup fegyvernél ennyire eltérőek a "távolságok".Elmélkedtem azon,hogy mit lehetne kihozni itthon egy AMD-ből vagy egy AK-63-asból bullpup rendszerrel.Persze a kínaiaknál,ukránoknál és az oroszoknál születtek már ilyen megoldások,csak azt nem tudom,hogy mi a vélemény róluk.A horvát VHS kazettára lennék kíváncsi:) nekem kiköpött Famas,talán licenc? Nem nagyon erőltették meg magukat a horvát mérnökök,hogy másképpen nézzen ki a fegyver,igaz nem is a külső a lényeg.

recon71 2012.10.08. 06:17:37

@Mokker:
Megbízhatóság:
www.youtube.com/watch?v=X7IGHWIMNE0&feature=related
www.youtube.com/watch?v=CqRwx4wtmms&feature=related

Félreértettetek,én szeretem az AK-t,de ettől még elismerem a hibáit is. Nekem is úgy hívták fel erre a figyelmem,de 1 gödörbe bevetődés után még én is jártam egyszer így!

Az M4-es sem a kedvencem,de miután az AK alap irányzékával meg sem találtam a max 150-200 méterre lévő mellalak célt a kőszikla mellett a bokorral félig takarva,addig az M4 ACOG-jában könnyű célpont volt.

megavega 2012.10.08. 07:46:10

@Dr.Zemberevő:

na ezt ugye nem gondoltad komolyan...?
annyi köze van egymáshoz mint a távirányítós autóvezetésnek az igazi versenyzéshez.
Úgy néz ki, de sztem ebben ki is merül az egész. Az AS az egy játék, és aki komolyan gondolja hogy van vmi köze a valósághoz az nagyot téved. Viszont játéknak nagyon nagy fun.

JanaJ 2012.10.08. 10:32:25

@megavega: Abban egyetértek, hogy amit ma az AS-ok művelnek annak köze sincs az éleshez, de ennek szerintem két oka van. Az egyik, hogy nem képzett katonák, ezért szinte mindenki maga jött rá mi a jó neki, a másik, hogy az AS és éles fegyverek közti különbség miatt más taktika az előnyös. Ha nem verseny sportnak tekinted, akkor egy szerintem egy nagyon jó plusz gyakorló/oktató eszköz.

megavega 2012.10.08. 13:53:35

nem, nem jó szimulációs eszköz, mert nem olyan dolgokat rögzítene a katonákban, amit a harc megvívása közben tapasztalnának. Az olyan kiképzésnek, ami csak "körülbelül hasonlóra" készít fel, az értéke nagyon közel van a nullához. Persze vannak olyan elemek a játék közben amik hasonlóak a valóban használtakhoz, de ilyen alapon a call of duty is jó kiképzés. Vagy ha vennénk távirányítós tankokat.. Érted. A katonákat arra kell felkészíteni-kiképezni amivel találkozni fognak. olyan legyen minden körülmény. Például a fegyverek "zaja". Na az sokkoló, főleg épületek közt. Pl próbálj meg AS közben füldugóval hangok nélkül csinálni bármit is... de még sok ilyen tényező van ami teljesen más AS közben.

apravetz 2012.10.08. 14:43:21

Az AS-szel csak pont maga az AS a baj :)
A legkomolyabban vett milsim sem közelítheti a valóságot sem, és ez pont az AS technológiai korlátai miatt van. Ezt kár is tovább ragozni.

ACOG + kiegészítő holo-irányzék:
Szerintem nagyon jól egészíti ki a 4X-es optikát is kis holo. Közeli kapáslövésekre tökéletesen megfelel, sokkal jobban, mint a korábban az ACOG-ok tetejére szerelt kezdetleges diopter-irányzék. Nincs túl magasan, a szerelék egyúttal meg is védi oldalról és nem takar semmit a látómezőből. Mi kell(ene) még?
Alapból az Analityk Jena Docter Sight II plus-t (3,5 MOA, automatikusan állítja a pötty erősségét a fényviszonyokhoz) használták, de újabban a Trijicon saját holojával szerelve szállítják.

recon71 2012.10.08. 21:34:28

@megavega:
@JanaJ:
Még a legjobb szimulációs eszköz a MILES lett volna sokkolóval kombinálva,de a nagy felháborodás miatt nem engedélyezték!Én bevállalnám!
Amíg ez nincs,a semminél minden jobb,az AS is!

Nem igaz,hogy katonák nem játszák! Tatán is volt (lehet van is) pld. 1 csapat,akik teljesen életszerűen csinálták.
Hangsúlyozom,hogy nem vagyok AS játékos,de próbáltam,de már láttam begyakorolt játékosokat profin működni.
A MILES-sel is a legjobbak voltak,engem is aláztak!!!
Én ott tanultam meg,hogy túlságosan kilóg a könyököm ha ház sarkáról kilövök,mert addig állandóan szétlőtték.

Stjep 2012.10.08. 21:34:53

Az biztos, hogy nem rossz dolog az optika a gépkarabélyokon. De minek össze hasonlítani egy alap fegyvert egy feloptikázottal?

recon71 2012.10.08. 21:41:37

@apravetz: Amit az irányzékokról írtál,én is nagyjából erre jutottam,de az ACOG helyett,1 állítható nagyítású és nagyobb nagyításra is képes fegyvertávcső a dot alatt,még a jóval távolabbi célok beazonosítására is jó volna. Egyre több ilyen megoldást látok elterjedni.

recon71 2012.10.08. 21:50:09

@Stjep: Én nem az alap AK-t hasonlítottam össze 1 feloptikázott M4-gyel,hanem akik feleslegesnek tartják a nagyítós optikákat 1 karabélyra,azoknak írtam le a tapasztalataim. Itt nem a fegyveren volt a hangsúly,hanem az optikán. Ha az AK-n lett volna az ACOG és az M4-gyen meg a síma diopter,akkor az AK-t dícsértem volna!

recon71 2012.10.08. 22:28:09

@Mokker: Felhívnám a figyelmet az első videóban amit küldtél szereplő AK tuningolására!

www.youtube.com/watch?v=GnTdQ0_ejJE
Én is ezt találtam a legolcsóbb és egyben a legjobb dot és biztosító fejlesztés megoldásnak!
A biztosítón van lent 1 kis plussz kiemelkedés és az mutató ujjal nagyon gyorsan lenyomható.
A dot lencséjének aljában meg még látható az alap nyílt irányzék,így csak hozzá kell állítani a dot-ot. Nem kell minden szétszedés után belőni!
Ennél olcsóbb fejlesztés nincs!!!

apravetz 2012.10.09. 08:04:53

@gyula0910:
Értem amit mondasz, de az már kb DMR kategória és inkább ,308 Win kaliberben van értelme.
Pl rengeteg SCAR-H-t látni Leupold Mk 4-ekkel mostanában Rangerek és SEAL-ek kezében

JanaJ 2012.10.09. 12:41:43

@apravetz:
"Az AS-szel csak pont maga az AS a baj :)
A legkomolyabban vett milsim sem közelítheti a valóságot sem, és ez pont az AS technológiai korlátai miatt van. Ezt kár is tovább ragozni."

Nem értelek. Persze hogy minden szimuláció csak közelít az éleshez, de az éles végkiállós. Nem mondom, hogy csak az AS elég, de szerintem egy nagyon olcsó plusz eszköz a gyakorlásra. Nem ezzel kell megtanulni harcolni, de egy kis pluszt adhat. Ahogy a pilóták is repülnek szimulátorban, vagy a gyalogosok gyakorolnak számítógépen konvojban haladást, vagy a heliben a doorguner VR sisakkal gyakorol. Épületharcot MILES-al lehet tolni? Nem gáz ha arcon küldik egymást vakkal 2 méterről?

apravetz 2012.10.09. 13:14:59

@JanaJ:
Sok mindenre jó, de leginkább max szárazgyakorlásra. A többire ott a gumiáká..
Röviden: én inkább tartom játéknak, mint szimulációs eszköznek. Arra a Simunition FX vagy a MILES való.
Persze az AS közben - komoly gárdával - egy csomó technikát, taktikát és egyéb képességet lehet tanulni vagy fejleszteni (máramennyire szándék van rá).
Viszont ami a fegyverhasználatot és a fegyveres harc megvívását illeti, nos szerintem arra igencsak sovány.
Hogy Aput idézzem: el kell menni lőtérre, meg kell tanulni készségszinten kezelni a fegyvert és lőni, aztán el kell járni versenyezni.

UI: Elvileg némi gáznyomáson és süketségen kívül nem lehet nagyobb baj, mert a le van zárva a csőtorkolat:
sobchak.files.wordpress.com/2010/03/duracellmiles.jpg

Mokker 2012.10.09. 17:36:41

@apravetz: Nem lezárva van, hanem szűkítve és a gázok el vannak térítve. Ha simán csak le lenne zárva, akkor túl nagy lenne a gáznyomás (nagyon keményen odab@szna a fegyvernek), ha nem lenne szűkítve, akkor meg nem lenne elég. Oldalra meg azért van kivezetve (lehet, hogy tévedek),, mert ha csak úgy jönne, akkor a gázok útjába állhatnának a lézerjelnek (mielőtt valaki azt mondaná, hogy ilyen nincs, van.), főleg mert nagy koncentrációban vannak jelen a lézerjel leadásának pillanatában, illetve a lézerjel rövidke.

Mokker 2012.10.09. 17:42:43

@gyula0910: Én az optika témához nem szóltam hozzá, a magam részéről rövid-közepes távolságokba inkább egy reddot/holo (abból is EOTech, vagy Sureshot, azoknak kevés a holttere és jól is látszanak) + 2-3-4x nagyítású (félrecsapható) távcső mellett foglalnék állást. Távolra lehet, hogy jó az ACOG tetején a microdottal, de olyat még sose próbáltam, se éles fegyón, se AS-en.

apravetz 2012.10.09. 19:26:18

@Mokker:
Van ilyen M16-os bizbaszom vaklőszerhez. Egy 5,56-osra esztergált mentes dugó egy max 1mm-es furattal a közepén.

A 4x-es ACOG is ilyen 3-400 m-ig célszerű, messzebbre már mást használnék PONTCÉLRA.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.10.09. 20:33:52

@Mokker: Tanusítom, a túl nagy gáznyomás valóban olyat odaver, hogy elsőre nyekkenhet is akár az ember.

recon71 2012.10.09. 21:38:13

@apravetz: Igaz,de én úgy értettem,hogy a hosszabb tusrész bullpupnál,DMR fegyvernél már nem lenne akkora hátrány,mert azzal ritkán kell jobbra is nagyokat kapkodni.

@JanaJ: Én azt mondom gyakorlásra a semminél minden jobb. Csak egyszer játszottam és megtanultam,hogy ha nem húzom be a könyököm szétlövik.

Valami katonai lapban azt olvastam,hogy az amiknál 1 mindenben realisztikus-1 életes-számítógépes játékokat is használnak kiképzésre. Főleg az elején. Azt tanítja meg leginkább,hogy ne képzelje magát senki Rambónak,ne rohangáljon ész nélkül,megszoktatja,hogy mindig figyelni kell a társak helyzetére,hogy keressék a kihasználható tereptárgyakat,stb.
Állítólag nagyon sokat segít,a terepen már sokkal kevesebbet kell bajlódni velük.

recon71 2012.10.09. 22:31:59

@dudi01: Nem! Azt írták,hogy szándékosan a US Army fejlesztette. Fogalmam sincs mi a neve.

recon71 2012.10.09. 22:57:06

Úgy 2-3 éve volt a cikk-azt hiszem-a Honvéd magazinban. 1 haverom le akarta tölteni,de valami különleges kód,vagy mi,kellett volna hozzá. Azt mondta,annyit kiderített,hogy látványra nem 1 nagy szám,inkább a realisztikus végrehajtás bent a cél. Ami még nagyon megmaradt bennem,hogy teljesen élethű külön minden fegyver ballisztikája is. Segít,mert lőtéren már mindenki tudja,hogy 100 méterre lévő fej nagyságú célnál hova tartson.

recon71 2012.10.10. 01:51:06

@Dorn: @Kullancs1983: Bocs,de fogalmam sincs! Rég volt. Amit írtak róla az fogott meg.

JanaJ 2012.10.10. 15:25:55

A VBS lesz az és Dudi jót mondott, mert az ARMA "realilsztikusabb" változata. :-)

dudi01 2012.10.10. 17:20:39

Nem találom a szlovák digit egyenruhás cikket ezért ideírom,hogy ma volt szerencsém ma látni élőben őket és nagyon jól rejtenek!!!

recon71 2012.10.10. 21:29:26

@JanaJ: Úgy rémlik,azt írták,hogy annyira bent van az ARMY,hogy toborzásnál előny ha úgy jelentkezik valaki,hogy előzőleg jó pontszámokat ért el. Nem hinném,hogy az ARMA-hoz van köze,mert a srác aki le akarta tölteni,azt játszotta és nem mondta,hogy hasonlítana rá.

Trautmann 2012.10.15. 11:57:17

@megavega:
láttad már harckocsi 3/A lőgyakorlatát????
Ez volt a legkomolyabb 120mm ágyús lőgyakorlat.
Gyakorlatilag három tank egymás mellett lassan előrehaladva kb 1500ról 500 ig lead 2-3 lövést a földbe leszúrt gömbvasból hegesztett jutavászon célsziluettre.
Semmilyen formában nem hasonlitott a valóságos harctérre.
Nem voltak hullák, rohamozó gyalogosok,sem támadó helikopterek.A cél nem mozgott és vissza sem lőtt .És még sorolhatnám.Na hát hogy ha ez megfelelt a NATO ellen mint kiképzés akkor az AS egyenesen a kánaán.Mindemellett tudsz olyan, akár afgános harctéri sisakkamerás videót mutatni ahol a katonák nem fejetlenül összevissza lövöldöznek valami távoli de nem látható célra ,hanem a kiképzésen gyakorolteljárásokat precizen kivitelezik?Pontos és korrekt tűzvezetés mellet.
Amúgy

megavega 2012.10.16. 07:49:09

@Trautmann:
Az hogy a MH- ban alkalmazott lőgyakorlatok túlnyomó többsége nem épp a kornak megfelelő kiképzési doktrinák alapján készültek, az nem új dolog számomra. Legyen az hk, gkr, vagy bármi más.
De azok lőgyakorlatok, ahol a fegyverkezelőknek a fegyver használat közbeni kezelését kell gyakorolniuk. Használata alatt a lövést értem. Az ott nem olyan fontos, hogy vasra vagy vászonra lő az ember. (persze jobb lenne vasra ami még mozog is de ez van) De az hogy egy fegyverre hasonlító műanyag köpködőt használjunk taktikai szimulátorként az tök más téma. Az nem szimulál szinte semmit... se hang, se hatás, se lőtáv, se kezelés (na jó ez hasonló), se lőszer mennyiség, se célzás. semmi.
Ilyen erővel lehetne 1:5 ös tankocskákkal egymást kergetni a telephelyen, mert az is szimulál valamit... Az afgán videós felvetésed meg inkább nem is kommentálom. Ha te úgy gondolod, hogy céltalanul lövöldöznek össze vissza akkor tévedsz, ezek a videók nem adnak vissza semmit...

dudi01 2012.10.16. 09:28:46

Itt van egy kis tévedés.A MILES vagy a Simulation nem lőni tanít,nem az a feladata,hogy megtaníson fegyvert kezelni vagy lőni arra van,hogy a harcot lehessen minél realisztikusan szimulálni és erre jobbat még nem találtak ki.

megavega 2012.10.16. 14:02:39

@dudi01:
nem is azt mondtam, hogy lőni tanít. Arra jó, hogy a legrealisztikusabban végrehajtási környezetben (igazi fegyverek, valódi taktikák - eljárásmódok) megtanítja a katonákat a felelősségteljes gondolkodásra - viselkedésre harc közben. Az AS erre egyáltalán nem alkalmas.

dudi01 2012.10.16. 17:34:07

@megavega:

Az AS szerintem sem jó katonai kiképzésre max épületen belül mint a paintball.

megavega 2012.10.16. 19:00:30

@dudi01: akkor egyről beszélünk

recon71 2012.10.16. 19:55:15

A MILES tényleg 100szor életszerűbb,mint az AS. De MILES nagyon-nagyon ritkán jut a katonákhoz és az nagyon kevés gyakorlás. Viszont az AS minden nap játszható,és szerintem ezért szerepelnek az AS-t játszók sokkal jobban,mint mi a nem játszók.

dudi01 2012.10.16. 19:58:06

@gyula0910:

As-ozni egy katonának max épületben(nem épületek közt mert ahhoz a lőtáv már kicsi)van értelme sehol máshol.

recon71 2012.10.16. 21:14:09

@dudi01: Én is így gondolom. Helységharcban és esetleg olyan erdős terepen,ahol még elég a lőtávja. De ezeken viszont nagyon jó!

Trautmann 2012.10.17. 22:13:26

@megavega:
Nos kedves megavega minden tiszteletem mellett!!
Hát mit is nem adnak vissza a videók????
Nagyon érdekelne .
Megbizható forrásaim szerint ugyanis kifejezetten a helyzet és a tevékenység ellenőrzésére és elemzésére használják őket.
Na most ha nem adnak vissza semmit akkor ezt igy hogy ?
Tehát akkor tudsz olyan videót mutatni ,amin az összevissza tüzelés ,ordibálás és futkosás helyett a tűzharc ,előirásnak megfelelő taktikai elemekkel szabályzatszerű megvivása látható ??
Csak egy hülye nincs tisztába azzal ,hogy a müa replika nem hadifegyver,és egy AS puttyogás tényleg nem egy csatatér.De jól megtanit a fedezék használatra ,arra hogy minden fele figyelj ne csak előre és még kereshetnék hasznos dolgokat.Nem hiszem hogy bárki állitaná hogy kiváltható vele az éles lőfegyver de arra való a simunition.De azt egyrészt nem mezei parasztoknak találták ki másrészt persze az se tökéletes.De mindenképp többet ad mint a SEMMI.
Ez a véleményem .

megavega 2012.10.18. 07:34:45

@Trautmann:
Nem tudom te mivel foglalkozol, de az hogy egy sisakkamerás videón nem mindenki, vagyis inkább az emberek túlnyomó többsége azt látja hogy össze vissza lövöldöznek meg futkároznak, az nem azt jelenti hogy azt mindennemű taktikai elgondolás és hozzá nem értés miatt teszik. Hidd el, nem fejetlenül teszik amit tesznek. A legtöbb videón nem lehet kivenni hogy a puffogtatók kik is, de az biztos hogy nem egy manőver csoport tagjai például. Azt sokszor lehet látni, hogy a tűz és mozgás alapelveit jól alkalmazzák, az urbánus területeken való mozgásokat is úgy csinálják ahogy azt a szituáció megköveteli. stb stb.
Vannak elég jó dokumentumfilm jellegű sorozatok amiket ha értelmezel akkor jól kirajzolódik, hogy igenis komoly harcászati ismeretekkel rendelkeznek a katonák odaát és azt sikeresen is tudják alkalmazni. (pl: RESTREPO, vagy volt a kanadai lövészekről is egy sorozat de nem emlékszem a címére, meg a dánokról is, vagy épp a Ross Kemp afganisztánban.) Ezeket nézd végig és értelmezd, ha érdekel hogy is dolgoznak a katonák valójában. Ez visszaadja. a youtube nem.

Az AS katonai felhasználásáról meg annyit, hogy már jó pár évvel ezelőtt Hmvhely-en volt szerencsém kiképzés keretein belül megtapasztalni mire is jó... (kiképzési célra használtuk, mint szimulációs eszközt) nem sokra. Nem jött át. :) Tapasztalatból mondom. Annál még a paintball is jobb volt.
Játéknak nagyon jó, évekig játszottam is rendszeresen (ha időm lesz fogok is még sokat), de másra nem jó. Az egy játék... se több se kevesebb.

Trautmann 2012.10.18. 10:38:53

@megavega: Rendszer elemzéssel foglalkozom.
És abban ,hogy az AS pittyputty nem használható katonai kiképzésre teljes a nézetazonosság.
Arra ott a MILES meg a simunition.
Viszont nem értem hogy ha az jutyukos videók nem adnak át semmit de aztán mégis látod hogy nem fejetlenül tevékenykednek.
Remélem is .Ezért kapják a fizetésüket.
Én viszont azt látom hogy sok esetben egy AS lövöldözés során nagyon hasonlóan cselekszenek a rutinosabb "harcosok" mint ezeken a videókon azok akik épp tényleg tűzharcolnak.
Ez nyilván nem véletlen.
Abban viszont nem értek egyet hogy még a semmi is jobb mint a valami.
Ez tipikus Szovjet módszer volt hogy ,majd a csatatéren megtanulja amit kell.Persze, de aki meg nem az beszopja az esély legkissebb lehetősége nélkül.

Trautmann 2012.10.18. 10:53:08

ezt igy pontositanám

Én viszont azt látom hogy sok esetben egy AS lövöldözés során nagyon hasonlóan viselkednek,reagálnak a rutinosabb "harcosok" mint ezeken a videókon azok akik épp tényleg tűzharcolnak.Vagy a tűzharc közben viselkednek,reagálnak hasonlóan mint az AS közbe.

megavega 2012.10.18. 14:24:31

@Trautmann:
akkor egyetértünk az alapkérdésben, nem katonáknak való.
Az, hogy úgy mozognak az nem jelenti azt hogy úgy is cselekednek mint a valódi tűzharc során. Hidd el nekem nem olyan egy tűzharc mint a filmeken vagy mint az AS-ben. ott nem látod ki lő és legtöbbször azt is csak gyanítod hogy honnan kb. Ott nem látod a lövedékeket. Ott nem dugod ki a fejed csak úgy. Ott meg akarnak téged ölni. Teljesen más az ember gondolkodása és a cselekvése ilyen esetekben. Olyankor szinte ösztönszerűen azt csinálja a jó katona amit beleképeztek (drilleztek). Ha a kiképzés során olyan dolgok rögzülnek amik a valóságtól messze vannak az súlyos helyzetbe fogja keverni a katonát. Pl: ha AS közben rögzül hogy nem céloz rendesen, csak a kilőtt lövedékek alapján kb. célozgat akkor szarban lesz hamar a csatatéren. Vagy ha hozzászokik ahhoz hogy egy vékony fal, kocsi mögé vagy csak egy bokorcsoportba is bebújhat ha tűz alá kerül az megint életveszélyes helyzetet fog szülni, és még sorolhatnék vagy ezer dolgot. Ezért nem jó szerintem az AS mint módszer. Simunition meg miles, azok jók, (miles nem mindig).
Na meg még egy nagyon fontos tényező: egy AS tárban mennyi lőszer van? 200-300? az igaziban max 30. Az nagyon hamar fogy, arról nem is beszélve mennyit tud max. a katona magával vinni. Póbálj meg AS-t játszani mondjuk úgy hogy max 300 lövedéked van. Nem is fog sokáig tartani a játék. Egy tűzharc meg nem 5 percig tart, sokszor órákig (hagyományos hadviselés esetén napokig). A többi egyszerű matek.

Trautmann 2012.10.19. 11:24:38

@megavega:
Megbocsáss!
De nem fogom ide irni hogy miben látom az azonosságokat az AS és a realfight között. Mert hátha elolvassa valami fegyverfórbiás vadbarom politikus és nem szeretném ha ez keresztbe tenne sok ember szórakozását.
De a MILES is meg a simunition ellen is fedezék a pozdorja és a bokor is.
A simunition se röpül 50-60 m nél nagyon messzebb.
Itt sem akarnak megölni.Sőt semmilyen gyakorlásnál.
És ezeknél mihez kezdesz a rossz beidegződésekkel?
Pedig ezek a jelenleg használt legmodernebb módszerek.
És ne abból indulj ki hogy aki AS-t játszik, használ az mind fejetlenül rohangáló idióta triggerhappy egy db hicap tárral.Ne becsüld alá az embereket!(smile)
Maradó tisztelettel !

megavega 2012.10.19. 18:51:49

@Trautmann: nem becsülök le senkit de nem érted mondanivalóm lényegét...

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2012.10.20. 00:38:43

Nem igazán akarok így ismeretlenül beszállni az AS vitába, meg hát én nem is lövész vagyok (ahogy az MH nagy része sem az) de nem látom be, hogy kontrollált, felügyelt környezetben az airsoft miért ne lenne alkalmas alapvető harcászati dolgok megtanítására. Azt nem állítom, hogy képzett lövész lesz azokból a tizen-huszonéves srácokból, akik 30ezerért vesznek valami belépőszintű szar AS karabélyt, aztán lemennek puffogtatni egy pajta mellé. Ők nagyjából egy fokkal lesznek alkalmasabbak valódi harcra, mint a 2000 órát CoD-dal töltő srácok. Ellenben a kiképzés részeként használva, egy kiképző felügyelete mellett, a lehető legrealisztikusabb körülményeket teremtve van létjogosultsága az AS-nek. A valódi harci körülményekre úgysem tud semmi felkészíteni, de a taktikáját segíthet elsajátítani.

megavega 2012.10.20. 09:13:51

nem akarom még egyszer leírni ugyanazt. Ha valaki ismeri az összfegyvernemi harc, harcászat alapjait, vannak legalább alapszintű harcászati ismeretei, akkor megérti miért nem jó. Ezt nem lebecsülésből mondom. Mint ebben a témában jártas személy, elmondom, hogy maximum épületen belüli dolgokra lehetne használni (arra is kompromisszumokkal), de arra meg van jobb szimulációs eszköz.

Trautmann 2012.10.20. 09:48:55

Hát úgy tűnik már ketten vagyunk korlátoltak akik nem fogják fel mondandód lényegét.
De sebaj.
Nem szeretnék parttalan köröket futni a téma körül és ezzel szétoffolni a blogot.
Inkább befejezem a témát.
Üdv.

recon71 2012.11.04. 14:25:02

@Combat Gear Admin: Még nem lőttem ilyen csőszájfékes AK-val.Szerinted mennyire hatásos a csőszájféke 1 hagyományos AKM-hez képest? Ezzel már kisebb volt a rúgása,mint az M4 szerűségnek?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.11.05. 14:32:25

@gyula0910: Az M4 szerűség viszi a prímet. Gyakorlatilag nagyon minimális a visszarúgása.

Vz-nél lehet én voltam a hülye, de alapvetően azon nincs csőszájfék, és érezhetően jobban megdobta a csövet. Bár a konstrukció alapján nem kellett volna.

recon71 2012.11.05. 14:59:50

@Combat Gear Admin: Kösz! Síma AKM-mel nem lőttél,a VZ úgy olvastam uralhatóbb az AKM-nél? Ha igen,érdekelne szerinted mennyi a különbség a csőszájfékes és a csőszájfék nélküli közt. Igaz ez még a válltámasz típustól-tól is függ. Nekem például az AMMSZ kisebbet rúgott,mint az AMD csőszájfékkel. Szerintem az AMMSZ lemez válltámasza (és kicsit nagyobb tömege) hatásosabban csökkentette a hátrarúgást.

estván 2013.02.25. 23:03:11

Tisztelt hozzáértők! Elárulná nekem valaki, hogy AK-63D-re tényleg nem lehet feltenni az infra bakot (válltámasz becsukás miatt)?

recon71 2013.02.25. 23:14:35

@estván: Én is így emlékszem,ezért volt nálunk is minden infrabakos Ak fatusás.

estván 2013.02.25. 23:25:31

@gyula0910: Köszönöm a gyors választ!

recon71 2013.02.25. 23:55:54

@estván: Nincs mit,nekem is úgy mondták Tatán. Nem méregettem,de emlékeim szerint tényleg nehezen férne oda.

recon71 2013.05.29. 21:21:24

Visszatérve az Ak-M4 vitára!
1 barátom Afganisztánban tevékenykedik és küldött videókat,képeket lövészetükről. Reddot-os Ak-kal és különféle hoszú-rövid csövű M4,Hk416 verziókkal lőnek a fegyvereket cserélgetve.
Mindenkinek tudnia kell kezelni a csapatban lévő más fegyvereket is.
www.kepfeltoltes.hu/view/130529/975629_470083876402059_1065430780_n_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Megemlítettem a vitánkat és azt a választ küldte,hogy az M4 verziók pontosabbak,könnyebbek,ergonómikusabbak.Gyorsabban lehet célt váltani,helyesbíteni,újra célzott lövést leadni.Több fémcélt sokkal gyorsabban lehet leküzdeni.
Ő is Ak fan volt,dot is került a fegyverére,de most az M4 variációkat jobbnak tartja,főleg a Hk416-ot.

Tblog 2013.09.06. 22:52:34

AK vs. AR/M16/M4, örök vitatéma.

Mindkettőnek megvan a félautomata verziója, az AK-t preferálom, viszont az AR-nek is van néhány igen hasznos oldala. Szeretem mind a kettőt. :)

recon71 2018.08.28. 21:47:56

Megvalósították végre az AK-n is amit annyi éve mondok,hogy állandóan stabil maradjon a csővel a célzó optika tartó sín és ne is legyen túl magas:

www.thefirearmblog.com/blog/2017/12/04/dno-firearms-dx-7/

Így már elvileg nem lesz negatívuma ebben sem az AK-nak,a nyugati típusokkal szemben.


süti beállítások módosítása