Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) filbe (3) FILBE (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Unvorbereitet

2019.01.06. 05:00 :: Combat Gear Admin

28699390_197702247493326_2573160154256499996_o.jpgA német szövetségi hadsereg, közkedveltebb nevén Bundeswehr, első külföldi missziója 1995.-ben indult, az újjászülető Bosznia-Hercegovinában.

Az első csapatok 1995 decemberében érkeztek meg, és már megérkezéskor szembeötlő volt, hogy az IFOR szárazföldi komponens parancsnokhelyetteseként, George Keerl sem a rendszeresített málháját viselte.

Ez persze még mostanában is előfordul, például szerény hazánkban is, na de az igazság az, hogy a német hadsereg a személyi felszerelések terén küzdött némi hiányossággal, amit látszólag központilag és egyénileg is a brit hadsereg készleteiből pótoltak.

Mire kell gondolni? A nem megfelelő védelmi szinttel rendelkező „golyóálló” mellényeiket az angol Bristol gyár termékeire cserélték, amiből rögtön kettő típust is használtak.

sten°-5079.jpgAz akkortájt rendszerben lévő „splittschutzeweste” és elődei, nem voltak alkalmasak a nagyobb kaliberű lövedékek kivédésére. Ennél magasabb fokozatú mellénnyel pedig nem rendelkezett a Bundeswehr.

28617067_197702257493325_8536864776739747495_o.jpgValószínűleg a mögöttes ok, hogy sorozott tömeghadseregként még mindig hidegháborús környezetben gondolkodtak, és a katonára leselkedő legnagyobb veszélyként a tüzérségi lövedékeket tekintették.

Ez az elavult gondolkodás nem csak a német hadsereget sújtotta, mindenesetre az IFOR és SFOR missziók alatt rájöttek, hogy a katonákra immáron az útszéli bombák és mesterlövészek nagyobb veszélyt jelentenek.

eng_pl_-bristol-camo-armour-vest-used-15897_1.pngA Bristol cég védőmellénye a teljes felsőtestet védte, és elől hátul kemény ballisztikai védőbetétekkel is rendelkezett, amelyek képesek voltak a gépkarabély lőszerekkel szemben is megvédeni a katonákat.

28619394_197702250826659_8038415975138808441_o.jpgJellemzően ezeket a mellényeket egyébként a későbbi, 1998-as KFOR misszió tagjai viselték inkább, a fenti képek is ott készültek. Érdekesség, hogy noha brit mellényről van szó, a brit hadseregben nem rendszeresítették, és a brit katonák is egy gyengébb képességű mellényt viseltek.

ball_8.jpgA tapasztalatok alapján a német hadseregnek annyira megtetszett, hogy később egy kis egyéni fejlesztés alapján egy saját változatot is rendszeresítettek, Mehler ST néven. Erre már a saját célzsebeik, három tártartó és egy nagyméretű vesezsák, került rá.

Sajnos a típus pontos nevét nem tudom megmondani, mivel az általam megkérdezettek is mint „bristol” mellény ismerik és a világhálón is így hivatkoznak rá.

 Forrás: 

http://usmc-collectors.pagesperso-orange.fr/fichiers%20listes%20et%20divers/body%20armor%20allemagne.htm

http://www.armyshop.ie/2682-original-bristol-armour-british-dpm-camouflage.html

http://www.aparchive.com/metadata/youtube/2366d6c4b479dc347c2ccd667ab668eb

 



93 komment

Címkék: német german vest mellény

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr6914538464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tom Sinner 2019.01.06. 11:26:13

Kezdő airsoftosként nekem volt splittschutzewestém. Jól nézett ki, könnyű is volt (relatíve), egy hibája volt, hogy a huzat borzasztó kopott volt, pedig újszerűként rendeltem. Lehet el se adom, ha nézett volna ki valahogy vagy a betéteket át lehetett volna menteni másba.

Valamelyik francia terrortámadásban is ilyen mellényt viselt a szerecsen, hát, ha ilyen szar, a "kommandósok" ellen nem sokat ért volna. De a pisztoly-lövedéket csak megfogja azért nem, ha már a repesszel még megbirkózik?

DavidK 2019.01.06. 12:48:03

@Tom Sinner: Én úgy tudom NIJ level 2 a védelmi szintje, 9 miliméterest, 22-est megfogja az erősebb pisztolylőszereket (pl .44) már nem.

recon71 2019.01.06. 22:32:11

Mivel abban az időben csak VHS kazettákra felvett TV műsorokból lehetett ismerkedni a világ katonai felszereléseivel és egyebeivel, sok olyan felvételem is lett amiken ezek láthatók. Ha tudnék digitalizálni, meg időm is lenne kikeresni, töltenék is fel párat.
Számomra érdekes volt esetenként azt látni,hogy a pisztolyt a védőmellény vállpárnára rögzítették.

A németeknél nem csak a védőmellényekkel volt baj, hanem málháikkal is. Hihetetlen milyen elcseszett cuccokat hordott a KSK is. Sokszor másoltak valamit ami a világban nagyon bevált és egyénien módosították,de úgy, hogy elrontották az eredeti jót. Pl. az izraeli hevederes málhamellényt fűzőssé módosítva gyártották. De az is előfordult, hogy plusz zsebeket adtak 1 utánzathoz, amitől óriási lett a kerülete és lógott mindenkin.
Gondolom ennek köszönhető, hogy már akkor is külszolgálatra idegen cuccokban, pl. PLCE-ekben is fotózkodtak. De azóta is elég sok féle málha volt náluk használatban. Talán még a legkevésbé az M83 utánzataikat rontották el:

g.io.ua/img_aa/large/0830/26/08302623.jpg

http://img01.cp.aliimg.com/imgextra/i1/666193118/T219P9Xf8XXXXXXXXX_!!666193118.jpg

recon71 2019.01.06. 23:27:58

Pontosítok, még 1 lehetőség volt ismerkedni a külföldi hadseregek felszereléseivel! De ahhoz fel kellett menni Pestre a Sas utcába a makettboltba. Ott lehetett kapni e témában -jó drágán- angol nyelvű könyveket. Bár nem minden korból és nem minden seregről volt már meg.

Ha már németek, jópár éve vitáztunk arról, hogy nekem a nagyítós optikára rakott nagyítás nélküli kis holtteres, zárt fegyverirányzék jött be és a németeké most már hasonló, bár még mindig nem nyomták elég közel egymáshoz a kettőt és én erősebbre állítható fegyvertávcsöveket is használok:

www.hidfo.ru/wp-content/uploads/2018/05/Bundeswehr-hidfo.ru_-1024x611.jpg

Újabban sokszor az osztrákok is inkább raknak nagy zárt dot-okat a nagyítós fölé, mint kicsi nyíltakat:

i.pinimg.com/originals/7e/ed/97/7eed97ce25b73b591c6bd170890c0fe0.jpg

dudi01 2019.01.07. 07:10:22

A németek az ég adta egy világon semmit nem változtattak azok az optikák teljesen ugyan azt tudják mint ami a G36-on van.A különbség annyi,hogy ez nem integrált.

joni firpo 2019.01.07. 11:55:10

A Bristol Armour "export" védőmellényében van ugyan egy részletes adattábla (német nyelven), de a cég címe, gyártás dátuma stb. stb. adatok mellet magáról a típusról csak annyi olvasható, hogy "Typnummer: 18" - vagyis, hogy "18-as típus".

recon71 2019.01.07. 16:18:24

@dudi01: És ez nem elég, hogy szükség esetén variálható lett, hogy milyen erős fegyvertávcsőre rakod a dot-ot?
De átsiklottál a lényegen is, hogy az eddigi sok-sok éves világ divattal ellentétben zárt dot-ot raknak most is a másik fölé és nem is annyira minit. És most is olyan dot-ot, amin nincsenek nagy kiálló elemek, így csökkentve a homályos látkép részeket.

dudi01 2019.01.07. 16:37:43

@recon71:

Csak egy optika és egy reddot van rendszeresítve hozzá így nem lehet variálni azt,hogy mire rakod ráa red dotot.Milyen világdivat?Hadseregekben max az SF használ egymásra rakott optikát és red dototot és ott is csak azért mini dotot mert az ACOG-ra csak azt lehet rárakni(meg nagy ritkán szktak DMR fegyverre minidotot rakni de ott is csak azért mert valakinek ez a perverziója de szükség az nincs rá).Ezen kívül nem is nagyon van a világon másik olyan red dot(talán egy hét típust leszámítva) mint az RSA-S mert általában a red dotokat önálló alkalmazásra tallják ki no meg optikából is alig van aminek a tetején lenne sín a rögzítésre...

recon71 2019.01.07. 18:46:30

@dudi01: Csak az SF használ? Már nem csak az SF kiváltsága, az átlag angol is pl. mit használ?
De más seregeknél is sűrűn látni. De az SF sem azért alkalmazza, mert rossz.

Szerintem nagyon is szükség van rá, nem mindig csak több száz méterre kell lődözni.

dudi01 2019.01.07. 20:23:00

@recon71:

Azok a minidotok 25 méterre vannak belőve...

recon71 2019.01.07. 21:26:03

@dudi01: És?
De ez biztos, honnan tudod? Mert sok fegyveren használják ezeket a mini dot-okat magukban is és nagy lőtávra?

dudi01 2019.01.07. 21:54:52

@recon71:

Azokat a minidotokat amikről te beszélsz max pisztolyon használják magában,minden más alkalommal kiegészítő szerep jut nekik másik optika mellett.És onnan tudom?Onnan,hogy ezeket a mini dotokat arra találták ki,hogy nagyon közelre ne kelljen a sokszoros nagyítású optikán átnézni de mégse csővel kelljen célozni(meg persze azért,hogy pisztolyra is lehessen rakni valamit a mechanikus irányzékon kívül).

dudi01 2019.01.07. 21:57:18

@recon71:

És igen biztosan tudom mert nekem is oktatták ezeknek a minidotoknak a belövését(az összes Honvédségben rendelkezésre álló kézifegyvereken használt optikával és red dotttal együtt).

recon71 2019.01.07. 21:57:25

@dudi01: Ebben kételkedem, mert elég sokszor ki lehet szúrni őket nagy hadi fegyvereken is csak magukban. Nem hiszem, hogy ők pl. Szíriában csak 25 méternél közelebb lőnek az AK-ikkal:

southfront.org/wp-content/uploads/2018/05/2-22-953x1024.jpg?x87222

recon71 2019.01.07. 22:05:45

@dudi01: Csak most jött meg a második hozzászólásod, ezért nem reagáltam rá az előbbi hozzászólásomban.

Ez 1 teljes más helyzet. Ha 1 nagyítós fölé van rakva, akkor teljesen elfogadható, hogy nem több száz méterre lövik be, hisz arra ideálisabb a nagyítós. Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy csak addig jók.

A G36-on igaz nem pont ilyen kicsi dot van, de az is 1 nagyítós fölött van, és arra azt mondták a HK emberei 1 veszprémi fegyverbemutatón, hogy a felsőt 200 méterre lövik be.

Az osztrákok viszont felülre is rendes nagy dot-ot raknak:

i.imgur.com/mj9Zxwg.jpg

Én is sokszor hasonlót szoktam, csak kisebb holteresre forgatva.

dudi01 2019.01.07. 22:16:59

@recon71:

Most megint ott tartunk,hogy láttál pár képet és feltételezed,hogy a képeken lévő emberek értenek is hozzá(nem csak arra volt pénzük*).De azt nem tudod,hogy annak a miniditnak a pontja 3,25 MOA így olyan nagy felületet takar ki a célpontból nagy távolságon,hogy nem lehet vele célozni rendesen mert nem látod a célt.Az,hogy miben kételkedsz a te dolgod csak ne akarj képek alapján olyannak megmagyarázni dolgokat aki ért is hozzá és nem csak képen látott ilyeneket!

Nem mind1,hogy egy 700 Dolláros red dotot kell megvenned vagy egy 700 Eurósat amihez még venned kell minimum 100 de inkább 150-200 Euroért gyűrűt is amikekkel a fegyverre tudod erősíteni.

dudi01 2019.01.07. 22:23:37

@recon71:

A G36A3-on egy olyan red dot van amit 100 méterre lőnek be a németek de alkalmas arra is,hogy messzebb lőjj vele hisz önállóan is használható(mert az nem egy mini dot hanem kb a világ egyik legmodernebb red dotja).Csak felesleges a németeknek mert ott van alatta a 4x nagyítású optika ami tökéletes 100 méter felett.

Amiről viszont te beszélsz(az angolok is használják az ACOG felett)meg ami az AK-s embe fegyverén is van na az arra van,hogy optika felett használd(és 25 méterre lövik be őket, igen az angolok is meg mindenki aki egy kicsit is ért gozzá) és nem másra.Másra is fel lehet használni csak alkalmatlan rá(tudod Trabantal is lehet Rallyzni csak...).

recon71 2019.01.07. 22:28:09

@dudi01: Akartam venni és kiderült, hogy ezek több MOA méretben is kaphatók. Azt hiszem a Trijikon-t árulták 1-7 MOA-ig.

Nekem viszont az elég jó bizonyíték, hogy nem amatőrök Szíriában magukban is használják az AK-ikon. Egyébként van fent videó a neten ahol ilyen mini dot-tal lőnek több száz méterekre karabélyokkal, de eddig még nem sikerült megtalálnom. Sajna nem a dot-ról szólt a videó, csak lehetett látni, hogy az van a lövő fegyverén.

"Nem mind1,hogy egy 700 Dolláros red dotot kell megvenned vagy egy 700 Eurósat amihez még venned kell minimum 100 de inkább 150-200 Euroért gyűrűt is amikekkel a fegyverre tudod erősíteni."

Ez nem értem mihez kapcsolódik?

recon71 2019.01.07. 22:35:26

@dudi01: A HK emberei azt mondták anno, hogy még azért is van 2 optika a G-36-on -és ezt több helyen is olvastam az ilyen egymás feletti megoldásoknál- mert így van 1 tartalék, ha sérülne a másik.

Zárójelben jegyzem meg, hogy az volt erre az első reakcióm is, hogy szerintem ritka lehet az amikor csak az alsó lesz használhatatlan valamitől. De ettől még ezt mondták.
Igaz, elég, ha csak 1 valakit ment meg.

dudi01 2019.01.07. 22:39:56

@recon71:

A 7 MOA-s red dot nincs az már 50 méteren is majdnem kitakar egy fejet...a Trijicon 3,25-ösben gyártja a minidotját( gyakorlatilag senki nem vesz más mérető ponttal ilyet mert arra a kis távolságra amire való ez a legjobb).

Ahhoz kapcsolódik,hogy a képen az emberke magának vette az a minidotot mert valószínűleg egy Wagneres zsoldos.

Az meg külön fura,hogy a semmilyen referenciával nem rendelkező zsoldos(semmit nem tudzs róla,hogy volt-e katona,hol szolgált,meddig szolgált,milyen beosztásban szolgált stb)számodra bizonyíték ellenben az angol RMC vagy bármelyik profi hadsereg katonája aki még véletlenül sem használja magában azt a minidodtot nem bizonyíték.Jah és még az előbbiből alig van példa addig az utóbbiból tömegesen van.Furcsa vagy te...

dudi01 2019.01.07. 22:45:08

@recon71:

A G36 97-ben állt rendszerbe akkoriban kb világszenzáció volt az,hogy egy nagy hadsereg(az orsztrákoknál is van mechaniukus irányzék bár az is inkább csak azért,hogy befogják a vaskalaposok száját) olyan fegyvert rendszeresítsen amin nincs mechaniku irányzék,ez az egyik dolog.A másik pedig az,hogy a G36-on lévő optika látómezeje fele akkora mint a G36A3-on lévő optikáj(tényleg elképesztően szűk a látómező 100 méter alatt)így gyakorlatban 100 méter alatt használhatatlan,csak ezt senki nem fogja a HK-nál reklámozni érthető okokból.

recon71 2019.01.07. 22:46:07

@dudi01: Több cikk is volt ezekről a zsoldosokról. Úgy emlékszem, hogy norvég önkéntesek és az oroszok fegyverezték fel őket. Ha valaki emlékszik pontosan, az javítson vagy írjon!

Szerintem tök egyértelmű, hogy nem ilyet használ magában mindenki, hisz vannak nála jobb (erősebb, drágább, megbízhatóbb) megoldások is. De ettől még működhet és hogy valaki használja is (esetleg mert elég alacsony 1 ilyen AK sínhez), az is sokszor kiszúrható.

recon71 2019.01.07. 22:49:36

@dudi01: Én sem voltam megelégedve a G-36 látómezejével, ezért is írtam azt, hogy cserélhető kellene, hogy lehessen nagyobb látómezejű és nagyobb nagyításra is állíthatóra cserélni, ha valaki úgy gondolja.

dudi01 2019.01.07. 22:52:39

Egyébként nem véletlen az is,hogy hivatalosan a G36-on 200 méterre kellene belőni a red dotot(bár gyakorlatban a németek 100 méterre szokták)és az optika első beosztása 200 métrre van kalibrálva azaz a tervezők nem is száolnak az optikánál 200 méter alatti használattal.Nesze neked csak biztonságból van red dot meg optika a fegyveren hülyeség...

recon71 2019.01.07. 23:08:19

@dudi01: Gondolom 200 méter alá feleslegesnek tartják állítani, hisz ilyen távolságon nem valami nagy lehet a röppálya magasság változás. Mi sem állítgattuk a 300-ra beállított irányzékot, hanem tudtuk, hogy nagyjából mennyivel kellene alá célozni, ha pontra akartunk lőni.

De biztos, hogy az új G-36 nagyítós optika sem lett nagyobb látómezejű? A képek alapján szélesebbnek látszik, mint a régi. Bár ezt 1 vastagabb burkolat is okozhatja. Nagyon csodálkozom, ha ezen másig sem javítottak.

dudi01 2019.01.07. 23:45:09

@recon71:

Leírtam,hogy a G36A3-hoz tartozó optika látómezeje duplája a G36-hoz tartozó optikájénak.

"A másik pedig az,hogy a G36-on lévő optika látómezeje fele akkora mint a G36A3-on lévő optikáj(tényleg elképesztően szűk a látómező 100 méter alatt)így gyakorlatban 100 méter alatt használhatatlan,csak ezt senki nem fogja a HK-nál reklámozni érthető okokból."

dudi01 2019.01.07. 23:46:35

Bár most látom,hogy ez így nem teljesen egyértelmű(nekm már este van bőven).Szóval a G36 optikájának a látómezeje borzasztó szűk 100 méter alatt gyakorlatban használhatatlan ellenben a G36A3 optikája már jó hisz megduplázták a látómezőt.

recon71 2019.01.07. 23:52:14

@dudi01: Akkor mégiscsak azt csinálták amit a legelején írtam??? :D

Nem lett volna ez a 30 hozzászólás, ha nem írod ezt akkor :D :

"A németek az ég adta egy világon semmit nem változtattak azok az optikák teljesen ugyan azt tudják mint ami a G36-on van"

dudi01 2019.01.08. 00:21:26

Elrendezésről beszéltünk az elején nem arról,hogy mekkora a nagyítás meg mekkora a látómező(az közben jött).Elrendezésben semmit nem változtattak abban nem tudnak többet a G36A3-ak mint a G36-ok.

dudi01 2019.01.08. 00:42:53

Van már olyan rendszer ami többet tud ennél az egymás felé pakolós elrendezésnél.Ugyan úgy egy optika van és egy red dot de nem nem magasabb az egés mint egy EoTech holo sight.Ugyanis nem egymásra van rakva az optika és a red dot hanem elöl a dot hátul az optika még is használható a kettő együtt párhuzamosan.
Leupold LCO+D-EVO néven keress rá.

recon71 2019.01.08. 01:11:11

@dudi01: Tudom, ezt már én is belinkeltem régebben.
Ennél azért meg van az a hátránya, hogy korlátozott a nagyítós optika látómezeje és nagyítása. Ugye tudod, hogy ez is oldal irányzék?

Az egymás fölé pakolásosnál meg lehet variálni. Nekem 32mm-es lencséjűim is vannak, de a 44mm-es sokkal jobb. Igaz a súlya is.

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/23930042_170e0e2c41a79d109d96fc69b88e5365_xl.jpg

Azért részesítem időnként ezt előnyben,mert amit még a 4-6 szoros nagyításúval még nem tudok beazonosítani, ezzel már igen.

recon71 2019.01.08. 01:20:46

@dudi01: Akkor az elég rossz megfogalmazás volt, hogy "az ég adta egy világon semmit nem változtattak azok az optikák teljesen ugyan azt tudják", mert kiderült, hogy nem ugyanazt tudják.

dudi01 2019.01.08. 09:13:47

@recon71:

6× nagyítása van az optikának a red dot pedig nagyítás nélküli.Szóval az átlag 4szeres nagyítással szemben 6szoros.Ezt nem nevezném korlátozottnak.A látómezőt sem mondanám korlátozottnak hisz el van nyújtva oldalirányban(nem kör alakú az optika) így pont a horizontális látómezőt növelték ami a fontosabb.Nem oldalra rakott optika csak az optika tengelye nem egyenes.

A Leupoldról beszéltem persze.

recon71 2019.01.08. 21:29:49

@dudi01: Azért a 6-szoros nagyítás nem 9-12-szeres, ami a másik megoldásnál még szintén lehet. Ehhez képest korlátozott.
Igaz, hogy el van nyújtva oldalra a látómező,de gondolom akkor sem mutat akkorát, mint 1 44mm-es lencse.
Az első optikák pont oldalt vannak, vagyis a fegyver tengelyétől jópár centire és te ennek a képét látod hátul középre vezetve.

recon71 2019.01.08. 21:49:39

@dudi01: De mielőtt félreértenéd, azért linkeltem be anno én is a Leupold optika rendszert, mert eddig ezt láttam a legközelebb ahhoz amit tényleg jónak tartok! Legalábbis kialakításra, ergonómiára.
Ezeken végre baromi közel van egymáshoz a két optika és baromi kicsi a holttér is. De ettől még el kell ismerni, hogy ekkora méretben 6-szoros nagyításúnál nagyobbat nehéz lenne összehozni és a látómező mérete is behatároltabb.

Szerintem a jövő, hogy a kisebb és nagyobb nagyításra is állítható -jelentősen súly csökkentett- fegyvertávcsöveket és a nagyon kis holtteres red-dot-okat speciálisan közelebbre rakhatóra építik.

dudi01 2019.01.08. 23:17:21

@recon71

Milyen 9-12-szeres nagyításról meg 44mm- es lencséről beszélsz?Az a nagyítás és lencse már teljesen más kategória.Ne hasonlíts almát körtéhez.Amiről te beszélsz az DMR fegyverek meg prec. mesterlövész puskák optikája ez meg egy karabély optika ugyan úgy mint pl az ACOG-ok.

recon71 2019.01.08. 23:47:35

@dudi01: Arról az optikáról beszélek, amit sokszor én is választok. Van az,hogy 300 méterre csak a 12-szeres tudja megmutatni, hogy mit is látok. Követ, fadarabot, vagy valaki fejét a bokrok közt. És ez marha nagy előny. Szerintem az, hogy még nem szorították ki a 4-6 szorosokat, a jelenlegiek súlya és mérete miatt van. Mert gondolom egyértelmű, hogy amelyik 3-12 szeres nagyításig tud és 44mm-es lencseátmérővel, többet tud, több helyzetben is beválik, mint ami csak a felét tudja? De ez azért is jó, mert nem kell plusz 1 nehezen kezelhető, zavaró, akadályozó plusz kézi távcsővel is bajlódni, mert ez az 1 a legtöbbször tudja azt is.

dudi01 2019.01.08. 23:55:44

@recon71:

Totális tévedésben vagy!Tökéletesen felsleges egy gépkarabélyra 4× nagyítású optikánál nagyobb nagyitású(már a 6x-os is ritka mint a fehér holló katonai alkalmazásban).A nagyobb nagyítás tökéletesen értelmetlen no meg a fizikát nem lehet megbaszni ezekre a nagy nagyítású(főleg a változtatható nagyításúakra) már kell parallaxis állító különben nem fogsz tudni velük rendesen látni.Ha meg folyamatosan a parallaxis állítót tekergetet harcolni nem fogsz tudni.Óriási butaság amit most beszélsz.

dudi01 2019.01.09. 00:13:05

Arról nem is beszélve,hogy azoknál az optikáknál amikrő te beszélsz nem mind1 hogy nézel bele mert ha nem tökéletesen alakítod ki a képet akkor nem fogsz eltalálni semmit( ha lőttél SZVD-vel akkor tudod miről beszélek).Gondolom azt nem kell magyarázni,hogy hogy nyugodt körülmények közt nem nehéz tökéletes képet kialakítani de ha már szökellsz kettőt akkor szinte lehetetlen...
Szóval értem én,hogy a túráid alatt marha jó nézelődni egy 12 szeres nagyítású optikával de azzal harcolni érdemben lehetetlen.

Még mielőtt megkérdezed a karabélyokra tervezett 3;3,5;4szeres nagyítású optikáknál nem kell kialakítani a tökéletes képet, ha rosszul nézel is bele a célzójel oda mutat ahová kell(ugyan ez igaz a red dotokra is).

recon71 2019.01.09. 00:29:16

@dudi01: "Óriási butaság amit most beszélsz."

Most komolyan ezt írtad azok után, hogy ezt le merted írni???

"Ha meg folyamatosan a parallaxis állítót tekergetet harcolni nem fogsz tudni"

4-5 fegyvertávcsövem most is van és semmit sem kell rajtuk állítani, hogy tisztán lássak. Igaz hadi fegyveren nem lőttem még ilyenekkel, de vadász fegyveren már igen és marha jók kapáslövésre is. Az ACOG-nál sokkal kisebb a negtaív paralaxis hatás.

Mint írtam,amit nem tudsz még felismerni 6-szorossal mondjuk 300 méterre, azt 12-szeressel már lehet és ez marhára nem mindegy. Mert nem mindegy, hogy 1 ember elé mész ki aki észrevesz, vagy csak 1 emberfejszerűnek látszó valami miatt bujkálsz vagy kerülsz órákat. Vagy 1 emberfejnek tűnőt lősz feleslegesen.
Persze, ha cipelsz 1 nagy kézi távcsövet pluszban, akkor azzal ezt megoldhatod. De 2 távcsőnél jobb az 1 ami ugyan azt tudja. Ezért is használtuk a felderítőknél ha csak lehetett a Dragunovokét a kézi helyett, amikor csak elég volt.

recon71 2019.01.09. 01:09:05

Dobri talán tudja! A FA MAS-okon sok féle optika kiszúrható Maliban, Afganisztánban. Sokszor láthatóak szép nagy fegyvertávcsövek is rajtuk, azok mire képesek? Mert ránézésre nem kisebbek, mint az én 3-12X32-es fegyvertávcsöveim.

gdb.voanews.com/D553A492-4B2D-45CA-B30A-20EF27D440A3_w408_r1_s.jpg

De valahol azt írták, hogy ez is 1-8-szoros:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/HK416_in_Samaria.jpg

Ez meg a Leupold szemből:

lh3.googleusercontent.com/-0PmKK842PEQ/Vq58_HLV5uI/AAAAAAAADB4/7Y-455cEK30/w424-h318-n-rw/SCAR%2BH%2BFDE_%2BLCO%2B%2526%2BD-EVO%2B%2528158%2529.jpg

dudi01 2019.01.09. 06:43:05

@recon71:

Milyen távcsöveid vannak neked?Kérlek írd már le a típusukat.

Dobri 2019.01.09. 07:19:09

@recon71: Én ezt a Scrome távcsőnek nézem. A volt ezredemben '98 körül ilyen távcsöveket kaptak a mesterlövészek. J8 a 7,62mm és J10 a 12,7mm. Ezek fix nagyításúak. A táblázatban látni, hogy van más nagyításban is és lehet azóta beszereztek olyanokat is. Viszont a távcső mérete nem változik, így az nem ad viszonyítási alapot a nagyítás eldöntéséhez. Tehát annak van a legnagyobb esélye, hogy a 8x van a fegyveren.

www.scrome.com/assets/templates/flexibility/pdf/Scrome_LTE_Datasheet_FR.pdf

dudi01 2019.01.09. 07:46:53

A T-90A az egyetlen harckocsi ami mindenhol ellenáll a 30mm-es gépágyúnak(erre az A-10 és az Apach miatt volt szükség).De egyébként azért ennyi mert ritka az,hogy pont 90 fokból vagy ahhoz közeliből lősz egy harckocsira.No meg ésszerű határok közt kell tartani a harckocsik tömegét így a mérnökök miután nem csökkenthették a frontális védelmet a hátsó és oldalsó védelmen spóroltak(mondjuk ennek van logikus alapja de azt nem fogom telefonon lepötyögni.

dudi01 2019.01.09. 07:47:45

Uhh ezt nem ide akartam.

Dobri 2019.01.09. 07:52:02

@dudi01: Ha a mellénytől 1 lépésben sikerül eljutnotok a távcsövek nagyításáig, akkor ide is jó lesz. :)

Dobri 2019.01.09. 08:04:22

@recon71: Ha nagyobb lenne a kép, akkor a zászló fölötti íves felvarróról meg lehetne állapítani, hogy honnan való a srác.

www.lecasquebleu.fr/http-wwwlecasquebleufr-119-legionnaire/574-ecusson-brode-legion-etrangere.html

www.outremer-surplus.net/prestashop/fr/ecussons-tissus/181-ecusson-banane-troupes-de-montagne.html

Itt jobban látni, hogy elég nagy távcső lett a FAMAS-ra feltéve. Itt nekem a köztársasági elnök is mondhatja, hogy ez túl nagy rá, én a képen lévő férfinak fogok hinni! A volt századomban volt őrmester, majd törzsőrmester és nála csak 1 jobb lövészt ismertem. Viszont Ő 1999. dec. 25-én hajnalban meghalt és pont ezzel a szintén angollal adtam pár napra rá díszőrséget a koporsója mellett.

www.flickr.com/photos/jeromestarkey/4225814656

en.wikipedia.org/wiki/Alex_Rowe_(soldier)

Viszont nem pontos az infó, mert még mindig szolgál.

dudi01 2019.01.09. 08:48:23

Ne keverjük már a DMR felhasználádt a normállal.

recon71 2019.01.09. 15:47:42

@dudi01: Mondd már meg nekem, hogy hogy a fenébe jön ide, hogy nekem milyen fegyvertávcsöveim vannak most per pillanat ahhoz, hogy milyenekkel volt dolgom eddig?
De elárulom, a jelenlegiek pár 10 ezer forintos kategóriájúak, mivel nincs szükségem drágábbra, mivel nincs éles fegyverem amire rátehetném őket.
Azt meg, hogy milyen típusúval lődöztem eddig vadászfegyveren, halvány lila fogalmam sincs. De még a vadászfegyver típusáról sem, mivel nem az én fegyvereim voltak.

Érdekességképp megjegyzem, hogy a helyi fővadász azt mondta, hogy ő használ olcsó kínai fegyvertávcsövet is, de meg nem mondom melyik típust mondta. Ha pár év alatt esetleg meg is adná magát (eddig még nem adta), akkor is olcsóbb, mintha több száz ezer forintost venne mindegyik puskájára.

A franciák DMR szerepre HK-417-et használnak nem FA MAS-okat.

recon71 2019.01.09. 15:49:27

@Dobri: Én úgy látom a képek alapján, hogy teljesen vegyesen használnak fegyver optikákat még rajokon belül is.

recon71 2019.01.09. 16:24:47

@dudi01: Még mindig nem tudom elhinni, szerinted az a fegyvertávcső nem ér többet ami többet tud? Aminek nagyobb a látómezeje? Amit, ha szükséged van, rá tudsz közelíteni akár 10-12-szeres nagyítással is, mint 1 fix nagyítású 4-6-szoros?

Szerintem, ha le tudják csökkenteni végre a súlyukat, akkor ki fogják szorítani a régi korlátozott képességűeket.

dudi01 2019.01.09. 16:27:42

@recon71:

azért mert életedbe nem fogtál még a kezdben katonai céltávcsövet így fingod nincs róla,hogy az milyen vagy,hogy mit tud.Vagy talán van pár darab minimum félmilliós céltávcsöved otthon(mert a 12szeres nagyításúak ott kezdődenek).Sokkal valószínűbbnek tartom,hogy van 1-2 darab pár 10.000 forintos valamid és azok alapján okoskodsz.
Csak annyira nem vagy kében ebben a témában,hogy még azt sem ismered fel,hogy mennyire keveset tudsz optika ügyben.
Olyan amit csinálsz mintha a Wright fivérek legelső repülőjével(a világ legelső repülője) repkednél néha és ez alapján okoskodnál bele abba,hogy hogyan kéne használni egy F-22-est(ami a világ jelenlegi legmodernebb légifölény vadászgépe).

recon71 2019.01.09. 16:38:28

@dudi01: Akkor sorolom! Eddig Dragunov, PSG-1 (vagy MSG-90), ACOG ugrik be amiket próbáltam és 1 rakás több száz ezer forintos vadászfegyver távcső. ;)

Ezek után én nem írnék akkor a baromságot, hogy életemben nem fogtam a kezemben hadi távcsövet.

dudi01 2019.01.09. 16:39:58

Az kimaradt,hogy azt sem tudod,hogy melyik távcső mire való,de elárulhatok egy titkot:gépkarabélyra 4x nagyítású optikán kívül mást nem érdemes tenni ha gépkarabélyként használod.DMR-ófegyverre(vagy annak használt gépkarabélyra mint pl azo a FA MAS-ok amiket ide beraksz példaként* bár az amik az új M27-re csak 3,5X nagyítású ACOG-ot raknak pedig az DMR fegyver)6x vagy 8x optikákat szoktak(nagyon ritka amikor 12X optika van DMR fegyveren) rakni és a 12x-es vagy nagyobb az már a precíziós mesterlövész puskák vagy a nagy kaliberű romboló puskák világa.

Az meg aztán külön vicces amit Dobrival művelsz... Iderángatod,hogy erősítse meg a hülyeséged amikor meg azt mondja,hogy bizony az nem 12x-es nagyítású optika hanem csak 8x-os(tudod DMR vagy annak használt gépkarabély)akkor meg képenköpöd azzal,hogy " Én úgy látom a képek alapján, hogy teljesen vegyesen használnak fegyver optikákat még rajokon belül is.".Ehhez csak gratulálni tudok.

a HK417-et meg max 1-2 éve használja a reguláris francia sereg DMR feladatra,előtte csak az SF-nek volt H417

dudi01 2019.01.09. 16:47:36

@recon71:

PSZO-1 az olyan tragikusan elavult,hogy az valami elképzelhetetlen.Az ACOG az nem prec távcső(ebből következik,hogy a használatának csak nyomokban van köze egy prec céltávcső használatához).A vadász céltávcsövek jó része pedig eléggé primitívek a katonai céltávcsövekhez képest bár kétségtelenül kiváló minőségű precíz szerkezetek.A PSG-1 és az MSG-90 optikája(a hozzá rendszeresített)is annyira elavult,hogy az valami katasztrófa de az legalább már nem a Wright fivérek gépe hanem MIG-23.

recon71 2019.01.09. 16:56:55

@dudi01: Emlékeztetlek, hogy még itt a blogon is jópár évvel ezelőtt ugyan ezt írták egyesek, hogy karabélyra indokolatlan nagyítós optika, hogy micsoda hülyeségeket jósolok (ki is kerestem az akkori hozzászólásokat) amikor azt mondom, hogy az lesz a jövő. És lám, abban is igazam lett.

És látom még mindig nem sikerült megérteni, hogy én ezt a jövőnek tartom, nem a jelennek! Pedig leírtam többször is, hogy miért. Miért? Mert a jelenlegi nagy tudású fegyvertávcsövek még túl nehezek 1 amúgy is karácsonyfásított karabélyhoz, nem beszélve az árukról.

A te elveid alapján a rövidített csövű M4 és Tavor verziókra sem lenne való ACOG:

i.redd.it/qpmatpjvie111.jpg

static.timesofisrael.com/www/uploads/2012/12/F090630TA34.jpg

i.pinimg.com/originals/7a/40/e0/7a40e0f5dccdc8fd180160d1abac10ea.jpg

Gondolom ezek nem DMR fegyverek.

Itt pedig még AMD-k nagyobb fegyvertávcsövekkel:

htka.hu/wp-content/uploads/2012/10/AMD_65.jpg

graphics8.nytimes.com/images/2012/03/13/world/SYRIA/SYRIA-articleLarge.jpg

De még van 1 rakás felvétel éles helyekről nagyon rövid csövű fegyverekről a te elveid alapján nagyon-nagyon indokolatlan nagyítású fegyvertávcsövekkel.

recon71 2019.01.09. 17:03:58

@dudi01: Na lépnem kell!
Akkor zárjuk le azzal, hogy te azt mondod, hogy szerinted a jövőben sem fognak tovább nőni a fegyvertávcsövek képességei nagyításban és látómezőben karabélyokon, én meg azt mondom, hogy márpedig igen.
Aztán majd pár év múlva térjünk vissza rá és másoljuk be ki mit írt most!

dudi01 2019.01.09. 17:09:57

@recon71:

Megfogadtam,hogy nem álaszolok de nem tudok elmenni az AMD-s képed mellett.Mindenki számára aki használt már prec távcsövet(mind1,hogy katonai vagy vadász,új vagy régi),teljesen nyilvánvaló,hogy ahogy az a távcső fel van rakva arra az AMD-re közröhely tárgya!Látod ez a nagy probléma!Fel sem ismered,hogy mi hülyeség és mi nem.

Ki mondta neked azt ,hogy nem lehet rövid csövű gépkarabélyra 3 vagy 4szeres nagyítású optikát rakni?Ne tulajdoníts nekem olyan állításokat nekem amiket nem mondam!!!

recon71 2019.01.09. 20:55:18

@dudi01: Ugye most viccelsz???

Itt a blogon is volt szó ezekről a típusú távcsövekről, amik pont ilyen használatra készültek, vagyis oda előre. Még pisztolyra is készülnek távcsövek.

És ezek után még te írod ezt nekem, hogy "!Látod ez a nagy probléma!Fel sem ismered,hogy mi hülyeség és mi nem."???

Ha 30 centis csövű karabélyra nem nagy a 4-szeres nagyítású optika, akkor egy 50 centisre miért elképzelhetetlen, hogy egy 3-tól 12-ig is állíthatót tegyen valaki? Én pl. rakok, ha a cucc és a fegyver súlya engedi.

Kullancs1983 2019.01.09. 21:09:24

A világért sem kezdenék vitázni a mi mindenhez is értő Gyulánkkal, de az első képen lévő AMD-n egy airsoft-os távcső van, talán épp itt a blogon lett kivesézve még pár éve, a másik képen meg az AMD-t sem látom, mindenesetre szerintem nem arab szabadcsapatokat kéne példának venni. Vagy lehetne akkor hagyni a francba az összes célzónyavalyát, és csak kiabálni hogy "Allahu akbar!" minden sorozat után. :D

recon71 2019.01.09. 21:21:32

@Kullancs1983: Én sosem mondtam, hogy mindenhez értek, pont az ellenkezőjét, hogy 1 csomó mindenhez nem értek, de van pár dolog amihez meg nagyon.

Ha emlékszel ezekre a távcsövekre, akkor segíthetnél hogyan tudok rájuk keresni! Mert van 1 rakás felvétel amikor ilyen előre helyezett távcsövekkel lődöznek, de fogalmam sincs, hogyan szűrhetem ki a kismillió másmilyen videó közül.

Nagyítva a második kép:

www.kiblat.net/files/2016/12/unnamed-4-e1481003556333.jpg

A fegyver eleje nagyon AMD-s,de ettől még lehet más rövidített csövű AK is. A lényeg, hogy rövidített csövűn használ ő is fegyvertávcsövet.

recon71 2019.01.09. 21:31:32

@dudi01: Hasonlóan előre rögzített optikák:

www.youtube.com/watch?v=HNoSRsiE940

Itt meg pisztolyon:

www.youtube.com/watch?v=wM9BUXkg7bM

És lám, lehet velük lőni!

Az már más kérdés, hogy nem jobbak, mint a rendes optikák, de ahol csak elöl van rögzítési lehetőség, csak ez a megoldás lehetséges.

recon71 2019.01.09. 21:47:58

@dudi01: www.youtube.com/watch?v=ClCYjo-Ju84

Ezen az is látszik, hogy mit látni célzáskor.

Itt meg szintén AK-n van:

www.youtube.com/watch?v=OYeQM7WfY08

"Látod ez a nagy probléma!Fel sem ismered,hogy mi hülyeség és mi nem."

dudi01 2019.01.09. 22:59:37

Minden optikának van betekintési távolsága,a nagy nagyításó prec optikáknak általában 3,5-4cm(De pl az ACOG-nak ha jól emlékszem 3,75cm pedig az kis nagyítású).Szerinted teljesen véletlen van az,hogy minden mesterlövész puskán meg DMR fegyveren közel van az optika a lövész szeméhez?Vagy szerinted a fegyvergyártók hülyék hogy oda tervezik őket?Még egyszer leírom annyira keveset tudsz ebben a témában,hogy fel sem ismered a hülyeséget.

dudi01 2019.01.09. 23:02:55

@Kullancs1983:

Mit gondoltál milyen példát fog hozni az eszement ötletére?Olyat amit profi sereg használ?Olyat nem tud mert azok értenek hozzá,így maradnak a youtub-os csávók meg az arab harcosok...

recon71 2019.01.09. 23:03:46

@dudi01: Akkor megismétlem magam, mert látom nem sikerült megérteni:

"Az már más kérdés, hogy nem jobbak, mint a rendes optikák, de ahol csak elöl van rögzítési lehetőség, csak ez a megoldás lehetséges."

Vagy te tudsz jobb megoldást fegyvertávcsőnek, ha csak elöl van hozzá rögzítő felületed?

Akkor idézlek megint: "Még egyszer leírom annyira keveset tudsz ebben a témában,hogy fel sem ismered a hülyeséget."

recon71 2019.01.09. 23:17:28

@dudi01: Basszus, még mindig nem érted??? Ez 1 szükség megoldás olyan fegyverekre, amiken nincs hátul az optikának rögzítési lehetősége. Magyarán ezért nem fog soha 1 nagy sereg sem ilyet alkalmazni. Hülye lenne, hisz az ő fegyvereiken van hátul is rögzítő sín vagy valami. Akkor minek tenne rá ilyet, ami orr nehézzé teszi a fegyvert és a távolság miatt csökken is a látómezője???

Ismétlem, ezek az optikák olyan fegyverekre készülnek amiken csak elöl lehet valahol rögzíteni, azokhoz készült, hogy azokon is lehessen fegyvertávcsövet használni!

De mint látod működik. Itt a lényeg, hogy rövid csövű fegyverekre is raknak -szerinted- indokolatlanul nagy fegyvertávcsöveket.

vad05 2019.01.10. 00:47:19

@recon71: Gondolom, hogy a hozzászólásokat is elolvastad? ;)

recon71 2019.01.10. 00:50:36

@vad05: Itt az oldalon? És melyik témában?

vad05 2019.01.10. 01:02:58

@recon71:

Egy emberi dologról elfeledkezel: Szinte minden élesebb misszióba kerülő katona beleesik abba a hibába, hogy amennyiben van rá lehetősége, hogy hozzájusson fegyveroptikákhoz, akkor ráaggatja a fegyverére, függetlenül attól, hogy mi is a valós beosztása és mire is igazán alkalmas a fegyvere. Kísérletezgetnek vele, de legtöbbször csak azért mert nagyon cool. Az okosabbja aztán egy idő után le is szedi a nem rendszeresített optikát, mert rájön, hogy számára (az ő beosztásában) csak felesleges súlyt cipel magával, mert nem hogy nem tudja kihasználni a nevezett optikát, de esetleg még akadályozza is a valós feladatában. Számtalan ilyen esettel találkoztam, sőt magam is beleestem ebbe a hibába az elején. Ezek a katonák aztán nagy előszeretettel tesznek fel képeket, filmeket a saját kis "csodájukról" a világhálóra. Ez még nem jelenti azt, hogy értenek is a dologhoz! Úgy hogy a Neten talált képeid és vadászélményeid nekem nem fogják cáfolni a Dudi által képviselt, valóban bevetési tapasztalatokon és szakmai alapokon nyugvó alapelveket! Ezt a próbálkozásodat is egy újabb "Gyulás" agymenésnek tudom csak tekinteni! Jaaa! És nem fogok a témában vitázni! ;)

vad05 2019.01.10. 01:04:33

@recon71: A forgótáras pisztolyra aggatott távcsőnél!!!!!

recon71 2019.01.10. 01:13:10

@vad05: Ezekben teljesen egyetértek, sőt erre korábban még én is írtam példát. Ugyanis ugyan így levették az AK-ikról az optikákat az Afganisztánban dolgozó ismerősömék. De ők azért,mert nem bíztak bennük, mivel nem gondolták 100%-ra biztosnak azt a felületet amire rögzíteni tudták őket.

De esetünkben nem is erről van szó, hanem arról, hogy többet tud e az a fegyver, vagy inkább katona, akinek a fegyverén egy 3-tól 12-ig is állítható nagyobb látómezős profi fegyvertávcső van, mint az, akinek csak egy 6-szoros kisebb látómezejű fegyvertávcső van?

recon71 2019.01.10. 01:16:11

@vad05: Leegyszerűsítem a kérdést! Te semmivel sem tudnál többször és jobban használni 1 olyan távcsövet ami kisebb és nagyobb nagyításra is képes és nagyobb látómezővel, mint ami csak 6-szoros és kisebb a látómezeje?

recon71 2019.01.10. 02:04:27

Mivel most sem kapok választ mindenkit kérdezek!
Van itt még olyan ember aki szerint nem használható jobban 1 olyan távcső amivel sokkal jobban látunk? Ráadásul, ha kell sokkal messzebbre is?

Mert szerintem, mint többször írtam, ezek csak a jelenlegiek negatívumai, a még nagy súlyuk és nagyobb áruk miatt nem terjedtek el.

recon71 2019.01.10. 06:11:22

Kívülről kaptam 1 kis segítséget!
Sajna nem tudok angolul, de ebben állítólag hozzáertők és a Leupold szakemberei mondanak nagyon hasonlókat és még jópár érvet a 3-12-szeres nagyítasú fegyvertávcső mellett karabélyokra.

Jól mutatja 1-2 ember neméppen szakmai stílusa a hatást, hogy aki nekem küldte, maga nem merte feltölteni.

www.defensereview.com/leupold-mark-6-3-18x44mm-34mm-riflescope-game-changer-first-focal-plane-tactical-scopehunting-scope-with-horus-h59-improved-sniper-reticle-or-tremor2-or-cmr-w-reticles-for-u-s-military-spec/

Ha tényleg az van benn amit nekem írták, akkor a továbbiakban tessék velük vitatkozni!

dudi01 2019.01.10. 10:55:11

@recon71:

Ez egy rekláminterjú és végig SF emberkével beszélget.

Bár felhívnám a figyelmed arra a részre amikor a Leupoldos kérdező is úgy kérdezi ugye nem akarod ezt CQB-re használni erre az SF ember is azt mondta hogy csak minidottal együtt lehet kis távolságokon alkalmazni...

Kullancs1983 2019.01.10. 16:03:15

@recon71: Nem a távcsőre emlékszek, hanem a képre, mert elég nagy vihart kavart. De ha gondolod, kérdezz meg pár airsoft-ost.

recon71 2019.01.10. 21:33:18

@dudi01: Én nem azt írtam, hogy dottal? Még képet is linkeltem be az enyémről amelyiken szintén mini dot-van!

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/23930042_170e0e2c41a79d109d96fc69b88e5365_xl.jpg

@Kullancs1983: És?
Ettől még a gazdája nem tartja jobbnak a fegyverét -még ezen az áron is-, ha rátette? Még a hivatásos katonák is próbálkoznak gagyi optikákkal, hátha bejön és hátha ezzel is javítanak a fegyvereiken. Sokak szerint sokszor csak annyi a különbség, hogy nem fog éveket kibírni a pár 10-ezres. A fővadász ismerősöm is ezt mondta.

De az érdekelne, hogy honnan tudja valaki megállapítani, hogy az a fegyvertávcső nem az eredeti, hanem annak az egyik airsoftos replikája. Hacsak nem talált olyan felvételt is, amin a márkajelzés is olvasható.

De esetünkben ez teljesen jelentéktelen is, a lényeg az, hogy többen is vannak, akik rövidített csövű fegyveren is hasznát érzik fegyvertávcsőnek. Vagy szerinted az, hogy ők is rátették, nem ezt jelenti?

recon71 2019.01.10. 21:47:02

@Kullancs1983: Ettől függetlenül -többekkel ellentétben- én nem tennék hadi fegyverre gagyi fegyvertávcsövet, mert nem bíznék benne, mert nem tudom, hogy mikor adja meg magát. Mi van, ha mégsem bír ki éveket?
Viszont alacsony dot-tal -amiben még látszik a hagyományos irányzék is- még én is próbálkoztam volna, mert azon azonnal látszik, ha elállítódik.

Viszont a katona aki airsoftos fegyvertávcsövet tett rá, gondolom be is lőtte a fegyverét, tehát addig is bírta a lövés okozta terheléseket. Gondolom, ha azt tapasztalja, hogy lehet mellé lődöz, levenné. De addig is hatékonyabb fegyvere van.

dudi01 2019.01.10. 22:26:04

@recon71:

Figyu!Te egy airsoft fegyverrel érveélsz a hadi fegyverekről?
Amúgy nem tűnt még fel,hogy belelóg az irányzék az optika látómezejébe?

recon71 2019.01.10. 22:33:18

@dudi01: Basszus, te írod nekem, hogy nem értek hozzá??? Szerinted így nem látok ki, vagy zavar kicsit is??? Nézz meg 1 ACOG-os M4-et, azon nem lóg be?

www.army-technology.com/wp-content/uploads/sites/3/2017/09/2-image-21.jpg

recon71 2019.01.10. 22:36:00

@dudi01: Ne keverd ide az airsoftot, mert semmi köze ahhoz, hogy mivel látsz messzebb. Az airsofton és minden éles fegyveren is ugyan úgy messzebb és élesebben látsz egy 12-szeres nagyításúval, mint egy 6-szorossal. Vagy te nem?

Kullancs1983 2019.01.10. 22:41:47

@recon71: NEM katona. Egy szunnita milicista, valószinűleg nem is a javából. Nézz meg pár videót, akár optikával együtt is az a harceljárás, hogy kidugják a fegyvert a fedezékből, megeresztenek egy sorozatot a vakvilágba, meg kiabálnak hogy "Allahu akbar!" és kész. Talán nem őket kéne példának venni.

recon71 2019.01.10. 22:46:40

@Kullancs1983: Ebben igazad lehet.

Viszont erre a felvételre azt írták régebben, hogy ez 1 veterán arab zsoldos lehet, a felszerelése és a fegyvere is eléggé nem az az ágról szakadt, mint a többségé. De van egypár videó ahol az ami katonák is célzás nélkül lődöznek csak a tálibok felé a fedezék felett. Itt a blogon többen kritizálták azt is.

De gondolom az izraeli meg amerikai katonák a rövidített csövű karabélyaikkal jó példák arra, hogy ezekre sem árt sokak szerint a nagyítás célzáskor?

dudi01 2019.01.10. 23:06:16

@recon71:

Az ACOG nem prec optika te nagyon te....

dudi01 2019.01.10. 23:09:09

@recon71:

A baj az,hogy az az optkának csúfolt valami semmilyen összehasonlítási alapot nem ad a minőségi céltávcsövekkel.Azon se lepődnél meg ha nem 12-szeres lenne a nagyítása amilyen minőséget képvisel így első ránézésre.

recon71 2019.01.10. 23:21:12

@dudi01: Te nagyon te, miért hiszed azt, hogy a kocsmai szint szakmaibbá tesz, ha hülyeségeket írsz?

És attól még optika az ACOG is? Ha belenézel, nem ugyan úgy van útban valami, mint 1 másiknak?
Igazán megkérdezhetnél 1 airsoftost vagy kérd el a fegyverét és meglátnád, mert ezek szerint éles neked még nem volt soha a kezedben és úgy vitázol! Én inkább hinnék 1 airsoftos véleményében, mint aki még sem élest, sem airsoftost nem fogott a kezében.

Tök mindegy, hogy az én agyonstrapált távcsövem mekkora nagyítású, hogy pontosan 12-szeres e, mert itt arról van szó, hogy jobban látunk e 1 erősebbel, mint 1 gyengébbel.

recon71 2019.01.10. 23:32:13

@dudi01: Nem értem ezt a sok hülye kérdést az én optikámról, ezért kérdem, hogy te most azt gondolod, hogy én a pár 10-ezer forintos optikámat akarnám rendszeresíteni? Vagy honnan jönnek ilyen eszement kérdések, megjegyzések?
Elárulom, hogy hadi távcsövekkel is jobban és messzebbre látni, ha erősebb nagyításra IS képesek.

Elárulom, hogy eszem ágában sincs. Hanem azt mondom, hogy még nem értek a karabély fegyver optikák sem a csúcsukra, még fognak fejlődni. Vagyis jönnek még élesebb képet adó, még nagyobb látómezős, még nagyobb nagyítású profi hadi fegyvertávcsövek is.

Kullancs1983 2019.01.11. 11:13:32

@recon71: Ja, hát mit tekintünk ágról szakadtnak? Az airsoft-optikát a 30 éves gépkarabélyon? Ha akarod felőlem tarthatod álruhás atlantiszi ősembernek is, én ugyan nem fogok veled vitatkozni. :D

dudi01 2019.01.11. 11:47:49

Nem tudok mást mondani hülyeségeket beszélsz.

recon71 2019.01.11. 16:16:46

@dudi01: Gondoltam, hogy nem tudsz szakmai mondani.

@Kullancs1983: Igazad van, de a szükség hozhat érdekes dolgokat. Gondolom senki nem tenne airsoftost a hadi fegyverére, ha be tudna szerezni hadi fegyvertávcsövet is.


süti beállítások módosítása