Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

6sh117

2017.11.02. 10:25 :: Combat Gear Admin

 img_9264.jpgA 6SH117-es mellény jelenleg az orosz reguláris erők alapvető és legújabb málhamellénye. 2013-ban mutatták be, és a korábbi 6SH112-es tovább fejlesztésének tekinthető.

img_9265.jpgA mellény modern elvek alapján készült, megfelelő célzsebekkel, leszámítva az elsősegély zsebet, kompatibilis az általánosan rendszeresített orosz védőmellénnyel és kizárólag egy méretben készül.

img_9266.jpgA mellény vállpántjai egy hálós anyagú, málharögzítési pontokkal teletűzdelt, és széles hátsó részben végződnek. Igény esetén plusz zsebek rögzíthetőek rajta, bár ez nem jellemző, viszont a vesezsák miatt egy camelbak nem nagyon fér el rajta.

img_9323.jpgTudomásom szerint a 6sh117-et általában felzsebezve kerül ki, de jellemzően a zsebeket a mellényhez tartozó málházási utasítás szerint szokták elhelyezni.

img_9267.jpgEz alapján, és ez az orosz mellényeken eddig is így volt, a gránát zsebek két oldalra kerülnek, a tártartó zsebek mögé, tehát összesen négy darab zsebet foglal magába a teljes készlet.

img_9269.jpgA mellény szélességét két oldalt, három-három hevederrel lehet állítani, a fölösleget pedig gumigyűrűkkel lehet lerögzíteni. Jól bevált megoldás, könnyen lehet módosítani rajta és szinte biztosan nem lazul ki saját magától.

img_9270.jpgA mellény magassága négy darab hevederrel állítható, amik a vállpántok hátsó részénél találhatóak. A fém hevederfeszítő itt is ismerős lehet, az elhelyezésük pedig nem volt zavaró abban az esetben sem, ha esetleg egy kisméretű zsákot vettem fel rá.

img_9271.jpgA tártartó zsebeket a harminc lőszeres Ak tárakhoz tervezték, abban viszont nem vagyok biztos, hogy a nagyobb, negyvenöt lőszeres, RPK tárak is beleférnek-e.

img_9272.jpgA zsebet tépőzárral és patenttal lehet lezárni. Belül egy szintén tépőzáras elválasztó található, ami ennek a kialakításnak köszönhetően, eltávolítható.

img_9275.jpgA rögzítés eltér a hagyományos Molle rendszertől, ugyanis itt nem kerül patent a zseb és a rögzítéséhez használt hevederre. A heveder viszont puha, műanyag merevítést kapott, ennek köszönhetően merev, mégis hajlékony.

img_9277.jpgA tártartó zsebekből összesen három verzió tartozik a rendszerbe. A fő különbség, hogy a zseb bal vagy jobb oldalán egy plusz zseb helyezkedik el, a bajonett vagy világító rakéta számára.

img_9278.jpgA Vog, puska gránát, zsebe szerintem túl egyszerűre sikerült. A zseb nyitott, egy egyszerű patentos heveder gondoskodik a gránátok helyén tartásáról.

img_9279.jpgA másik érdekes elképzelés, hogy a kétszer-öt gránátot tartalmazó zsebeket, jellemzően előre málházzák, így azok mozgás közben kényelmesen üthetik az ember combját. Nem teljesen világos, hogy miért nem oldalra, vagy hátra málházták.

img_9282.jpgÁltalános célú zsebnek egy kisebb tépőzáras zsebet szántak, de ebbe vagy GPS és iránytű, vagy egy vagy kettő darab kötszer csomag fér csak el. Ez így ebben a tekintetben jóval elmarad az általunk már megszokott „utility” zsebektől.

img_9285.jpgA mellény hálós részét elől kettő darab, míg a mellény öv részét egy darab nagyobb csat fogja össze. A csatok minőségre nem sokat változtak a korábbi évekhez képest.

img_9286.jpgA mellény hálós részén, mindkét oldalon, villámzáras zseb található. Hátránya, hogy nyitott hálós anyagból készült, így nyáron elég könnyen lecsapódik az izzadságunk rajta.

img_9289.jpgAz öv párnázott, és nincs külön választva a hálós mell és hát résztől. Akárcsak a 6sh112-nél vagy az FLC-nél, az öv körmérete itt is úgy változtatható, hogy a hátsó részre varrt öv, a hálós mellrésznél található párnázott részből ki illetve behúzható.

img_9290.jpgA hátsó részen belül egy üres rekesz található, ahova akár egy camelbak is elfér. Én egy három literes tartályt szuszakoltam bele, de az teletöltve egy kicsit kényelmetlen, ugyanis eltolja a mellényt a hátról. Ajánlott inkább egy két literes tartállyal próbálkozni.

img_9291.jpgSzintén érdekes elképzelés, hogy a teljes készlet csak egy darab kulacs zsebet tartalmaz. A zseb kialakítása lehetővé teszi, hogy a régebbi orosz/szovjet típusú fém kulacsot, és bármelyik modernebb műanyag kulacsot rögzíteni és hordani lehessen benne.

img_9294.jpgA gyári adatok szerint a vesezsák űrtartalma hét liter. Ez egy jól bevált design, aminek a külső felén további rögzítési pontok találhatóak, bár itt nincs túl sok értelme plusz zsebeket rögzíteni.

img_9295.jpgA vesezsák két oldalán egy-egy csatos hosszúkás zseb található. Hogy pontosan mit kéne benne tárolni azt nem tudom, de ruhának-kabátnak keskeny. Egy félliteres műanyag flakon esetleg elfér benne.

img_9296.jpgA vesezsák alján lévő, itt már műanyag hevederfeszítőkkel, a külső részén lehet kabátot, esővédő poncsót rögzíteni. A fölösleget itt is gumigyűrűkkel lehet a hevederekhez fogatni.

img_9306.jpgA készlet része kettő darab vízhatlan kis zsák. Ebbe váltás ruha vagy alsónemű csomagolható, a zsák száját pedig egy madzaggal lehet megkötni.

img_9308.jpgSzintén a készlet része egy javító szett, ami két csatot és két hevederfeszítőt, illetve egy hevedert és egy kis plusz anyagot tartalmaz. Bár az utóbbit talán csak a zsebek foltozására lehetne használni.

img_9315.jpgA teljes 6SH117-es mellényhez összesen tizennyolc féle zsebet készítettek el, ahogy ez a használati utasításban is látható. Ebből derül ki, hogy létezik külön zseb az RPK golyószóró és a PKM rakasza számára.

img_9323.jpgMegfelelően összeállítva és felzsebezve, ahogyan én is megkaptam, nagyon kényelmes egy FLC-vel összehasonlítva. Sokkal több felszerelés málházható rá, és ezt jóval kényelmesebben viselhetjük.

img_9313.jpgAzonban vastagabb és nehezebb is, ennél fogva pedig melegebb mint az FLC. A mellényt az orosz málházási elvek mentén alakították ki, ennél fogva például a tártartó zsebeket a mell részen szánták elhelyezni, a derék helyett.

De mindent összevetve ez egy jól sikerült mellény, kényelmesebb és robosztusabb az elődeinél, a zseb kiosztása megfelelő, leszámítva az elsősegély zseb és a plusz kulacs vagy víztartály zsebek hiányát.   

A melényért köszönet COFI-nak!



132 komment

Címkék: orosz russian vest molle mellény málhamellény málhafelszerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr3313145642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recon71 2017.11.05. 00:19:23

@dudi01: Azt hittem megint új van náluk. Az utóbbi években többet is bemutattak. Érdekes,hogy már pár méterről is nehéz volt észrevenni köztük a különbséget.

krisss93 2017.11.05. 18:14:45

@durczas: pont a nerpa-t vettem példaként az átdolgozás megtervezésekor :D Magát a mellényt a saját használat mellett a cégnél is bemutattam hátha rendszeresítik.

dudi01 2017.11.05. 18:42:00

CGA ehhez elvileg van egy hátizsák is.

dudi01 2017.11.06. 00:30:55

@Combat Gear Admin:

Igen.Meg még talán egy fekete hordtáska és két nagyobb vízhatlan zsák is.

durczas 2017.11.06. 01:53:24

@dudi01: a fekete hordtáskában van a komplett málha a játrőrzsákkal, amit hiányoltál. A cikkben bemutatott málháról hiányzik a gázálarctáska is, meg pl a polifoammhuzat/tárolózsák is. Majd teszek fel képet a komplett szettről.

durczás 2017.11.08. 14:11:44

@recon71:
leírom újra, egy molle szmershbe bármikor belepakolok annyi cuccot mint a 6sh117be úgy, hogy nem akadállyoz a mozgásban sehol.

fent a nerpa, lent a 6sh117, nem hámoztam meg a 6sht, csak belülről lefotóztam.

kephost.com/image/Ewia

Ami közös bennük az, hogy mindkettő málhamellény. A nerpa egyértelműen az amcsi LBV továbbfejlesztése.
A nerpánál a teljes felső testet elől nem tudod bemálházni.

A nerpa Alice koppincs málhaövét ne hasonlítsd kérlek a 6sh mollés övéhez, mert a kettő között nagyon sok az eltérés.

"Főleg az,hogy a málhaöv rész azon külön is használható,és úgy már a málhamellény vállpárnáival nagyon egyszerűen lehet összeállítani 1 derékra,csípőre terhelhető,védőmellény alatt viselt málhát is. " ja, mert az kb visszalépés az ALICE rendszerhez, és tessékmondani, az miért is jobb?

@dudi01:
itt a komplett szállítási terjedelem

kephost.com/image/Ewip

recon71 2017.11.08. 15:51:33

@durczás: Akkor én is leírom újra,hogy mi nem is a Smersh-ről beszéltünk,hanem az olyan málhákról,amiket a védőmellény alatti csípőre terhelésre optimalizáltak! Vagyis csakis a derékvonal alá pakolhatsz. Még a példát is leírom újra,pl. Virtus. Mivel Dudi ezt kérte rajtam számon. Mutasd már meg,hogy így hogyan pakolsz annyi mindent,mint 1 elöl hátul telerakott 6sh117-be!!! Akkor leírom újra,hogy nekem pl. és a legtöbb embernek,így csak 4 tárzseb és 3 kulacszseb fér el láb akadályozás nélkül. Nem értem mi ezen a nehéz.

durczás 2017.11.08. 16:09:39

@recon71:

1. akkor mondj konkrét példát fotóval a védőmellény alatti csípőre terhelésre optimalizált málhára.
2. ha lesz időm csak a te kedvedért teliverek egy szmershet ugyanannyi lommal, mint ami a 6sh117be fér. lehet januárban lesz rá időm, de "mán csakazéris"...mert én sem értem mi ezen a nehéz.

recon71 2017.11.08. 16:40:46

@durczás: És tudom milyen a Nerpa. Abban igazad van,hogy nem lehet teljesen telepakolni pl. a Nerpát,de eszembe sem jutott,hogy ennyire konkrétan le kellene írnom mindent. A lényeg,hogy ezek a felső testre is pakolhatók,míg a Smersh,PLCE, Virtus alapvetően inkább a derékra vagy derék alá 1 málhaövre. Ezek meg a málhaöv fölé is.
És komolyan,te nem látod a hasonlóságot bennük? A mellkason zsebek,oldalt hátul a derékon zsebek. Ugyan azok a mozgás korlátok meg minden. Ugyan arra terhelhető mindegyik. Ez mind igaz az LBV,re,a horvátra,a TAC-ra,a Nerpára,a 2008M-re és így tovább. Ez nagyon más elrendezés,mint a chest rig-eké vagy a Smersh,PLCE,Virtus vonalé.

A Nerpa málhaöve még ha teljesen más megoldás is,ugyan arra szolgál. Ugyan azokat ugyan oda lehet rájuk helyezni,persze a megfelelő csatlakozással. Csak a Nerpa még nem MOLLE csíkokat használt ugyan erre.

Most komolyan,te rá tudsz rakni ennyi zsebet a Smersh-re?:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25223435_bf24a8aa678488dbcdce3315f2164ebb_xl.jpg

Mert 1 6sh116-ra rá lehet ugyan így. Meg a Nerpára is,meg a 2008M-re,meg a többi hasonlóra. A Smersh-né 1 málhaöv köré pakolsz leginkább,míg ezeknél meg a málhaöv fölé is és ez eleve több hely ránézésre is.

recon71 2017.11.08. 16:47:09

@durczás: Akkor legalább harmadszor írom le a példát a védőmellény alattiira optimalizált málhára: Virtus. Az új ausztrál málha szintén ilyen:

i.imgur.com/ahCRDKM.jpgDe ugyan ide terhel a PLCE is.

De a PLCE is ugyan oda zsebez. Csak a derékvonal köré oldalt és hátra. Mivel védőmellény alatt csak itt van hely láb akadályozás nélkül.

recon71 2017.11.08. 16:50:51

@durczás: Ez meg a védőmellény alá optimalizált Virtus:

paradata.org.uk/images/virtus-webbing-and-molle-belt

Elmentem edzésre,este 9 előtt ne várj tőlem reagálást!

recon71 2017.11.08. 16:57:28

@durczás: És hasonlót lehet összeállítani 1 külön vehető málhaövvel is. És persze 1-2 filléres hevederrel és egyébbel. Íme az egyik lehetőség a sok közül:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24390048_cec6de9f4400cc9fd7bfab79a588d94f_xl.jpg

durczas 2017.11.08. 21:59:23

@recon71: azt mondd meg nekem, ebbe te mennyi tárat meg kézigránátot, viszel magaddal, a többit bízd csak rám.

Amit meg szorgalmasan linkelgetsz nekem, meg pörögsz rajta h Virtus meg satöbbi, mint pl ez is

paradata.org.uk/images/virtus-webbing-and-molle-belt

az egy mollés warbelt alapjában véve.

recon71 2017.11.08. 22:29:22

@durczas: Atya világ,még mindig nem érted???
Ha 3 táras zsebeket használnék,akkor számold ki.
Talán úgy megérted,ha levezetem. A Smersh ugye 1 málhaövre körbe rakva zsebekkel,plusz 1 nagy zseb a hátra,igaz? A Nerpa és a hasonlókon is van málhaöv,tehát ugyan annyi és ugyan akkora zsebeket is rá tudnál tenni,ugyan úgy,mint a Smersh-re,ha lenne értelme,igaz? Csak a Nerpán és a hasonlókon van 1 plusz felső rész is,ami még pluszban zsebezhető.

Igen,a Virtus egy mollés warbelt alapjában véve,és??? Igen,ezek és a hasonlóak férnek a védőmellény alá a csípőre.
Az ukrán verzión talán megérted a lényeget:

worldmilitary.org/uk/ukraine/voennaya_forma/polyova_forma_odyagu/kamuflyovana_forma/proekt_kamuflyrovannoy_formy_dlya_atsionalnoyi_hvardiyi_ukrayiny/UA-PNGU-00001

recon71 2017.11.08. 22:33:28

@durczas: Rájöttem a megoldásra! Az írtad,ha jól emlékszem,hogy van MOLLE Smersh-ed,így ki tudod még te is próbálni. Először zsebezd fel az a Smersh-et a maximumra! Minden helyet használj ki.
Aztán az összes zsebet rakd át ugyan úgy ugyan oda a 6sh117-edre! Mind rá fog férni és majd azt is meglátod,hogy fent mennyi MOLLE hely marad még üresen a 6sh117-en amire még pakolhatsz,ha akarsz.

durczas 2017.11.08. 22:50:55

@recon71: nem értem, hogy egy egyszerű kérdésre miért nem tudsz válaszolni, ezért leírom újra:

mennyi tárat cipelsz magaddal az általad összeállított málhán? Nem azt kérdeztem, hogy HA 3 tárasakat használnál akkor mennyi lenne (24 db), hanem azt, hogy a példaként állított összeállításban mennyi gránátot és tárat cipelsz.
Nekem nem kell magyarázni, hogy egy szmershet hogy lehet összerakni.

Az uki vackok linkelésétől kímélj meg, köszi. Az általad linkelt kialakításban attól még, hogy egy PC-re alulról rákötöttek egy warbeltet, meg felzsebezték, attól az még sztem az kaka.

durczas 2017.11.08. 23:02:24

@recon71:

ja, annyira jól sikerült az uki nemzetigárdás cucc, hogy fent sincs a gyári honlapon.

elméletben hadakozol, hogy miből mennyit hova lehet tenni a szmershen , meg a 6sh117-en, állítasz valamit, amiről még meg sem győződtél :D
Leírom megint, szmershet legózni engem ne tanits :D

Csak mondd a tár meg gránátdarabszámot a példaként állított saját málhádnál. Összesen kettő számot kellene leírnod....

recon71 2017.11.08. 23:03:43

@durczas: Te még mindig nem érted??? Nem a PC-re kötötték rá a warbeltet,hanem 1 y vagy h vállhevederes málhaszerelésre vettek kívülre 1 PC-t!

Annak mi köze bármihez is,hogy azon a málhán mennyi tárat cipelek? De elárulom,így ennyire nem szoktam felpakolni,mert ennyi táram nincs is. Magyarán jóval több fér rá,köszönhetően a több rögzítési helynek,mint amennyire szükségem lenne és ez volt a kérdés,hogy melyikre fér több,ha szükség lenne rá!

durczas 2017.11.08. 23:09:07

@recon71: látom nem megy a két szám.

recon71 2017.11.08. 23:20:19

@durczas: Hülyeséget kérdezel,mert semmi köze az egészhez,meg azért is,mert írtam,hogy ennyire nem is szoktam zsebekkel megpakolni,mert felesleges.
Ez viszont 1 másik hasonló málhamellény,ennyire viszont sokat szoktam pakolni és ezen a képen 12 tár és 4 gránátnyi súlyt cipelek a mellkas környéki zsebekben. Oldalt hátul 2 kulacs van. Hátul pedig 2 nagy és még 2 kulacs zseb méretű zseb,ami dugig pakolható akármivel:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25509111_e2453570c8693ba3c353ade7c3f7d51f_xl.jpg

Ennél többet nem szoktam pakolni,mert az már irreális.

De ennek mi köze ahhoz,hogy melyik pakolható meg jobban. A 6sh117 látszik jobban megpakolhatók,annyira,hogy több rajt a hely,mint amennyit szoktak használni.

durczas 2017.11.08. 23:30:31

@recon71:
Azért érzed az ellentmondást, nem?
"Ennyire nem is szoktam megpakolni, mert felesleges..."
A következő mondatodban meg: "ennyire viszont sokat szoktam pakolni... "
Nekem mindegy. Adj egy képet még az utolsó összeállításod hátuljáról. Látni akarom, hogy mennyi és milyen zsebed van, hogy a térfogatukkal tisztában legyek.

recon71 2017.11.08. 23:40:14

@durczas: Ugye most viccelsz? Ugye tudod,hogy nem az volt a kérdés,hogy melyikhez adnak nagyobb befogadóképességű zsebeket,hanem melyik pakolható meg jobban,melyiken van több pakolható hely? Mert ez nagyon más.

De azért erre a hülyeségre is válaszolok. Mivel nincsenek MTP nagy zsebeim,így 1 90-es évek beli gázmaszk zseb van hátul alul és 1 osztrák kenyérzsák felül,aminek a 2 oldalán szintén van 2 kulacs méretűnél nagyobb zseb. Egyébként ez a régi TV mellények összeállítása MTP zsebekkel. Keresek képet is talán lesz,bár hátulról nem biztos,mert úgy a nagy színkavalkád miatt hülyén nézett ki és lehet nem csináltam,de keresek.

recon71 2017.11.08. 23:51:07

@durczas: Teljesen hátulról nem találtam,de ezen jól látszanak oldalról a hátsó zsebek is,mivel itt nincs rajt az osztrákon az MTP oldalzseb ami eltakarna:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25509175_a78e74ac8498ac8be173af5e0598cd3a_xl.jpg

De így is szoktam hordani,vagyis 1 komplett hátizsák van a hátsó részre szerelve,mivel ezek hátrafelé nagyon jól pakolhatók:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25509173_848c43596c86a971296cddda3b0785bf_xl.jpg

durczas 2017.11.09. 00:04:36

@recon71: nem értem ebben mi a hülyeség. Gondolom belátod, hogy van összefüggés a zsebek darabszáma, mérete és az általuk végsősoron magaddal cipelhető felszerelés között.

+Ez viszont 1 másik hasonló málhamellény,ennyire viszont sokat szoktam pakolni és ezen a képen 12 tár és 4 gránátnyi súlyt cipelek a mellkas környéki zsebekben. Oldalt hátul 2 kulacs van. Hátul pedig 2 nagy és még 2 kulacs zseb méretű zseb,ami dugig pakolható akármivel" sem ezen, sem a későbbi fotóidon nem látszik/látszanak a kulacsok... vagy a plusz két kulacsméretű zseb. De mindegy.

recon71 2017.11.09. 00:22:35

@durczas: Viccelsz,nem látszanak a kulacs méretű zsebek? Akkor belinkelem megint az első képet:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25509111_e2453570c8693ba3c353ade7c3f7d51f_xl.jpg

Szerintem rajtad kívül mindenki látja még ezen a képen is,hogy az osztrák kenyérzsák oldalán hátul ott a kulacs méretű zseb,de alatta is kivehető még 1 hasonló zseb. Egyedül a hátsó alsó középső zseb van takarásban.

Persze,hogy van összefüggés a zsebek darabszáma,mérete és az általuk végső soron magaddal cipelhető felszerelés között,de itt nem a hozzá adott zsebekről vitáztunk,hanem arról,hogy melyiken málhaszerelésen van több hely zsebeket rakni rá. Főleg,hogy felszerelés "családot" emlegettem,aminél mindegyik verzióhoz más zsebek járnak. Nézd vissza,én az elejétől erről beszélek!

dudi01 2017.11.09. 01:49:33

Ezen a mellényen hogy jön ki a 12 tár?
img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25509111_e2453570c8693ba3c353ade7c3f7d51f_xl.jpg

Ha jól látom akkor azok ott angol Osprey tárzsebek amiből nincs csak szimpla vagy dupla.Szóval ha a mellény mind a két oldala szimmetrikus(tehát mind két oldalon két két tárzseb és gránátzseb van)akkor sehogy nem jön ki a 12 tár hisz az 4 dupla tártartót jelent ami csak 8 tár.Arról nem is beszélve,hogy ezekbe a tárzsebekbe csak STANAG tárakból fér kettő.AK tárból csak egy megy bele.

dudi01 2017.11.09. 01:58:24

@recon71:

A SMERSH-re ráfér két nagyméretű kenyérzsák két kulacs zseb egy EÜ zseb.A tártartókba összesen 12 AK-tár fér+4 kézigránát és 4 jelzőrakéta.Ezen kívül ha nagyon muszáj akkor a kenyérzsák oldalára felrakhatsz két VOG gránáttartó zsebet is.
Szóval simán elfér annyi cucc a SMERS-en mint azokon amiket te soroltál.

recon71 2017.11.09. 02:21:36

@dudi01: 3 táras sharpsooter zsebek:

scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23231360_1703053589746801_209870877525216674_n.jpg?oh=8c90bc48d894f26339bcb815b6a8df94&oe=5AAD6CF4

Viszont 3 AK tárral tényleg nem próbáltam még.

Basszus ne kezdjük már újra,hogy mire mi fér! Olvasd el az elejétől amiről 2 napja vitázunk,ne kelljen már újra kezdenem ugyan azt!!!
Csak szólok,nem az volt a vita tárgya,hogy arra a mellényemre fér e több,hanem arra,hogy a 6sh117-re és a társaira felrakható e több zseb a Smersh-énél!
Basszus,még azt is leírtam,hogy ezen mellényemen csak ezért van 12 tár,mert ennél többet irreális rá pakolni,de hely lenne. Ha ráraknám a málhaövet is,mindjárt férne rá még 1 rakás zseb.

Azért megemlítem,hogy az ami SEAL katonák az LBV-re vagy a TAC mellények málhaövére sokszor raktak 4 ALICE tárzsebet is pluszban. Na ezt add össze!

dudi01 2017.11.09. 10:51:40

@recon71:

Ha szerinted nem arról van szó,hogy mi fér bele akkor elbeszéltek egymás mellett.

recon71 2017.11.09. 14:40:54

@dudi01: Így van,de ez már kiderült. Ha elolvasnád az előzményeket,akkor neked is egyértelmű lenne. Én végig arról beszéltem,hogy melyikre tehető több zseb (és több helyre),ő meg arról,hogy melyik hozzáadott zsebei nagyobb befogadóképességűek.

recon71 2017.11.09. 14:52:26

@joni firpo: Érdekesek ezek a képek! Nincs olyan kép gondolom amin az egész látszana kiterítve vagy elölről is? Tudni mikor készültek? Jól látni,hogy döntött combzseb van a nadrágon?

joni firpo 2017.11.09. 15:59:49

@recon71: 1991. Kiterített kép sajnos nincs.

recon71 2017.11.09. 16:17:17

@joni firpo: Kb. ennyire volt döntött a mi combzsebünk is. Ha ezt a képet megmutathattam volna a fejlesztésnek,mindjárt nem tűnt volna nekik ökörségnek -mint minden új ötlet- ,ha látják,hogy 1 nagy is kísérletezik vele!

Ugye elölről sincs kép a felszerelt katonáról?

joni firpo 2017.11.09. 16:53:10

@recon71: Nincs, csak ezt a három képet tették föl fb-ra.

recon71 2017.11.09. 17:10:09

@joni firpo: Kár! Mert érdekesek a megoldásai. Pl. a mellső rész úgy tűnik,hogy hasonlóan csatlakozik a málhaöv részhez,mint az FLC-n. És a hátrész megoldása is nagyon hasonlít az én egyik nagyon kedvelt málha megoldásomhoz is. Bár a csatok és egyebek ezen még nagyon a régiek.

durczas 2017.11.09. 23:49:59

@recon71: nincs az a combzseb megdöntve, simán a cucctól van olyan testtartása, amitől úgy látszik, hoyg meg van döntve. Ez egy sima butan/ttsko gyakorló. :D

recon71 2017.11.10. 00:13:14

@durczas: Tudsz mutatni olyan felvételt amin ugyan így ennyivel feljebb látszik a combzseb hátsó része?

durczas 2017.11.10. 00:17:15

@recon71: ? nem, mert ez egy sima afgánka nadrág, csak terepszínű.

recon71 2017.11.10. 00:38:16

@durczas: Ezek szerint ismered az összes akkori orosz cuccot,akkor ismerned kell a málhaszerelést is. Mi ez?

durczas 2017.11.10. 00:51:03

@recon71: nemtudommilyenképet akarsz... de itt van egy találgasd melyik zseb miért hogyan áll

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/Soviet_naval_infantrymen_DN-SC-91-02252.jpg

recon71 2017.11.10. 00:53:55

@durczas: Most komolyan,szerinted rajtuk is olyan ferdének látszik a combzseb?

durczas 2017.11.10. 00:57:51

@recon71: hát, látod az egyiken előre lejt, a másikon hátra, a harmadikon meg vízszintesen áll...

recon71 2017.11.10. 01:10:26

@durczas: És melyiken áll ennyire ferdén? Mert én még vízszintesen felvarrt zsebet nem láttam ennyire megdőlni. Pláne,hogy a katona egyenesen is áll,nem lép,nem csinál semmi olyat ami a zsebet elferdíthetné. Pláne nem ennyire.

dudi01 2017.11.10. 01:13:11

@recon71:

Egyenes zseb van a képen.

recon71 2017.11.10. 01:21:03

@dudi01: Ezt már hallottam,bizonyíték valami? Még 1 kép amin az átlag afgánka így áll? Vagy azt gondolom megint,hogy csak azért nekem mondasz ellent,mert nem vagyok a kedvenced.

Ha lesz ilyen kép,el fogom ismerni. Sajnos afgánkám nincs,de beugrott,hogy pont itt van nálam 1 szintén vízszintes zsebes DPM nadrág. Azon eddig még nem sikerült ezt a dőlésszöget összehozni. Még úgy sem,hogy képtelen módon betűrtem a nadrág derekát csak hátul.

recon71 2017.11.10. 01:39:35

@durczas: @dudi01: De hogy ne legyen félreértés! Én fent egyenlőre csak kérdeztem,hogy jól látom e,hogy ferde a zseb,nem pedig kijelentettem,hogy nem az,mint ti!
És egyenlőre még mindig nagyobb esélyt adok annak,hogy tényleg ferde,főleg,hogy a DPM-el sem sikerült reprodukálni ezt a szöget.

rusher4587 2017.11.10. 17:35:40

Pontosan ilyenem van, és az eddigi hátránya talán az előnye is!
Tény, hogy az anyag nem valami bizalomgerjesztő, nagyon vékonynak, sérülékenynek tűnik, de talán ezért is roppant könnyű a rendszer, szellőzéssel sem volt bajom!
A zsebek patentjai iszonyat erősek, azt hittem az első kinyitási próbálkozásnál, hogy hibás terméket kaptam, attól féltem, hogy kiszakadnak a patentok az anyagból, de ez szerencsére (még) nem következett be, viszont erősen ajánlott bejáratni őket, éles helyzetben akadályozni fog, vagy idegből úgy megrántja az ember a tárzseb fülét, hogy tényleg valami kárt okoz, pláne kesztyűben, ahol matatni sem egyszerű, hogy kinyissuk valahogy ügyeskedve.
Engem ez az első órákban akadályozott a tárcserében, és még most is lenen mit javítanom a technikámon, meg a patentok szívósságán.
És akkor ennyit a negatívumokról!
A teljes szettben benne van a hátizsák, matrac huzat, jópofa hordtáska, na meg a kézikönyv (tudom, hogy sok terméknél alap, de ez a füzetecske prémium érzést kölcsönöz az egész mellénynek, talán ezért még jobban szeretem).
Lehet hozzá kapni egy jó kis univerzális pisztoly combtokot is, annak mindenképp tervezem a beszerzését.
Idáig egy egész napos játékon használtam, GBBR tárakkal, amik éles súlyban vannak, szóval jó nehezek, és baromi erős hátfájást kap tőle az ember, ha 8 ilyen tárat a mellkasán/hasán cipel egész nap!
Én nem tudom, mit találtak el ennél a málhánál, de a hátfájás elmaradt. Igaz, hogy a hátizsákot is hordtam ellensúlynak, benne tartalék ruhával, kajával (két bányász szendvics), és 2 liter vízzel, de máskor is használtam ekkora ellensúlyt, mégis erős hátfájásom volt Nerpában, chest rig-ekben, Plate Carrier-ekben, nem számított.
Szóval nagyon kényelmes viselet.
Van egy nagyméretű zseb, kb. 5 literes, ami a párnázott övről lóg oldalt, az ember combjához lehet szíjazni, azt hiszem, gázálarcnak szánták, de tökéletesen bevált tárdobóként, nem is volt szükségem ilyen célra másik zsákot felszerelni rá!
Könnyű volt felvenni-levenni, pedig megtöltve mindenét elég komoly súlya van!
Számomra az is nagy pozitívum, hogy nincs külön a deréköv, egyszerre tudja az ember nyitni, magára ölteni, vagy levenni az egészet, nem kell külön darabokkal bajlódni, külön hevedert hordani egy különálló molle övhöz stb.
Cofi használta rajtam a mentőfület, kb. tíz métert vontatott nagy sebességgel, igaz, fűben húzott, és én is próbáltam lábbal lökni magam, de általában nem sikerült eltalálni a ritmust, és 1 méteres szakaszonként kereken 100 kilót ráncigált végig, és nem hallottam reccsenést, szakadást, nem is találtam utólag hibát!
A hátizsákról semmi rosszat nem tudok írni. Nyilván puritán, de nekem jól működött, a vállpántoknak jó a párnázottságuk, kényelmes volt egész nap hordani, eléggé jól sikerült elrendezni benne a dolgokat, mióta megvan, nem is gondolkodom másik hátizsák beszerzésében!
És akkor a beépített téli álcahuzatról nem is beszéltem...
A hátnál viszont nincs semmilyen légáteresztő réteg, izzadni fog az ember alatta!
Szóval nekem összességében bizonyított az egész rendszer, főleg azért, mert nagy súllyal próbáltam ki, és megoldást hozott egy nagyon komoly problémára.
Rohadt drága volt, de nem bántam meg, hogy megvettem! ;)

rusher4587 2017.11.10. 17:38:52

CGA, megtudtál valamit az anyagáról, és hogy esetleg IRR tulajdonságot kapott-e?

dudi01 2017.11.10. 21:00:07

@rusher4587:

Erősítsd meg a hátizmaidat(főleg amik a gerinc mellett futnak tehát a vázizmokat)
Akkor nemfog fájni a hátad más mellényben sem.

Az IRR akkor lényeg ha valaki rádvilágít infra reflektorral tehát egy sima passzív éjjellátóban nem lesz különbség az IRR technológiás és sima anyag közt.

recon71 2017.11.10. 21:35:02

@dudi01: Tényleg segít,de sajnos hosszú távon akkor sem oldja meg a problémát a gerincizom erősítés. Kb. 20 éve rendszeresen csinálom,mindenki szerint óriási lett tőle a hátam,de ettől még mindig fáj,ha előre terhelek. És nem én vagyok a kényes,mert szerződésesként mindenkinek fájt a háta,amikor nekem még messze nem. Még a könnyűlövész válogatottabb társaságánál is. Nekem még sebesült cipeléskor,meg az RPG-től sem fájt,de ha nagyon előre terhel valami,akkor már én is érzem.

@rusher4587: Nekem nincs ilyen málhám,de 1 csomó hasonló elrendezésűt nyúzok sok-sok éve és nekem is ezek a kényelmi tapasztalataim. És szerintem is azért nem fájt ebben a hátad,mert ezek hátrésze is pakolható,ami ellensúlyoz. Ellensúlyozza az egészségtelen előre húzást. 1 hátizsák meg pláne fokozza ezt. De a hevederzete sem segíti az előre húzást. Próbáld ki azt is,ha tudod,hogy milyen,ha a hátizsák helyére is 1 nagy befogadóképességű MOLLE zsebet (vagy amilyet tudsz) teszel!

Pl.: img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25223429_d9e88e35f3ff39f58fe7a1b4f51653e5_xl.jpg

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24098144_f6af7f43ae498e64614fda4a7b359990_xl.jpg

A patentokat olajozd meg kicsit és jobban fognak működni.

durczas 2017.11.11. 00:50:17

@rusher4587: a Zjuratkul a mogotextől merevebb, de számomra kevésbé jónak tűnő nylonból készíti a 6sh117-et. Oroszosan egyébként ez a cucc IR alatt nem "világít" a mogotex meg igen :), de a ruszkiknál az ilyeneket sosem lehet kiszámítani :)

dudi01 2017.11.11. 12:55:23

@recon71:

Ezek nem arra vannak,hogy 20 évig hord.
Már eleve egy 40 éves ember nincs olyan állapotban,hogy felvegye a 20 évesekkel a versenyt.És itt nem fizikai vagy szellemi kondícióról beszélek.

recon71 2017.11.11. 15:40:47

@dudi01: "Ezek nem arra vannak,hogy 20 évig hord."

Írtam én ezzel kapcsolatban valamit?

A másikra meg bemásolom újra ugyan azt!:

"És nem én vagyok a kényes,mert szerződésesként mindenkinek fájt a háta,amikor nekem még messze nem. Még a könnyűlövész válogatottabb társaságánál is."

Én voltam a legidősebb,a 20 évesek meg irigyeltek,mert nekem fájt a legkevésbé a terhelés! A kiképzők meg velem égették őket,hogy egy 37 éves ember meg tudja csinálni,meg neki nem fáj,a 20 évesek meg nem.

recon71 2017.11.11. 15:48:38

@dudi01: Gondolom a gerincerősítő edzés ellenére neked is fáj a hátad a védőmellényektől,mint talán mindenkinek,pedig te nem vagy 40?

recon71 2017.11.11. 16:41:18

@rusher4587: Ezeknek a málháknak -mint a 6sh117- hatalmas előnye,hogy a zsebezésük piszkosul variálható. Pl. ha nincs hátul nagy ellensúly,akkor is meg lehet oldani,ha van elég hely úgy is,hogy ne húzzon előre. Pl. Smersh szerűen:

i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/09/29/16/44DC990E00000578-4933910-The_soldier_shot_and_killed_two_fellow_soldiers_and_one_officer_-m-13_1506698771576.jpg

footage.framepool.com/shotimg/qf/879929115-perevalne-simferopol-crimean-crisis-russian-soldier.jpg

Ez akkor is jó,ha elöl jobb,ha nincs semmi. Pl. ha át kell mászni valamin,de így a fegyvert cipelni is kényelmesebb.
Bár én feljebb raknám a zsebeket,úgy kevésbé áll kézre,de nagyobb láb mozgásszabadságot biztosít.

dudi01 2017.11.11. 17:35:16

@recon71:

Látod te kondiról beszélsz én meg direkt leírtam,hogy nem kondira értem...

recon71 2017.11.11. 17:49:13

@dudi01: Gondolom az ízületek állapotára is értetted,de megismétlem,nekem akkor még nem fájt,amikor a 20 éveseknek már nagyon! Gondolom ez tényleg a gerinc tornának is köszönhető,de ettől még az előre terhelés fájdalma nálam is jelentkezik,csak sokkal-sokkal később,mint a sportos 20 éveseknél.

Neked nem fáj??? Emlékeztetlek,hogy nem olyan rég meg ezt írtad:

"Pár óra sima repeszállóval(16kg)is elég a hátfájáshoz"

Akkor most döntsd el,hogy melyik volt az igaz!
Régen elkezdtem kigyűjteni a sokadik vitánk után,hogy miket írtál,szerencsére ez is pont köztük volt.

dudi01 2017.11.12. 00:23:40

@recon71:

Area értettem,hogy egy edzett 20 éves sokkal gyorsabban regenerálódik mint egy edzett 40 éves.
Tehát ha téged elküldünk 2 hét gyakorlatra mint edzett 40 est meg edzett 20 éveseket akkor a 2 hét végére te sokkal rosszabb állapotban leszel mint ők.

dudi01 2017.11.12. 00:24:41

Ja hát nem a magyart kell hordani.

recon71 2017.11.12. 03:38:45

@dudi01: A könnyűlövész is 2 hét volt és végigvigyorogtam,míg a többiek vért izzadtak.

1 SPC is jóval nehezebb a rárakott lőszerrel,vízzel meg mindennel 16 kg-nál.

recon71 2017.11.12. 05:08:11

@dudi01: 25 kg-os védőmellény és kell 1 pár nap,hogy elkezdjen fájni a hátam:

kephost.com/image/EBys

Nem csak 16 kg,pedig 47 éves vagyok.

dudi01 2017.11.12. 11:02:11

@recon71:

Nem mind1 miből van rajtad 16 kg.
pl egy 16 kg-S ALICE pack meg egy 16 kg-s málhagyík két külön dimenzió.
Ugyan ez igaz pl a TMK-rs meg egy normális plate carierre.

recon71 2017.11.12. 15:33:30

@dudi01: Ugye tudod,hogy ezzel engem igazolsz,mert ezzel te is elismerted végre,hogy a hátrafelé terhelés sokkal egészségesebb,kevésbé fárasztó és kevésbé fájdít hátat?

De a képen a 25 kilós cucc sem hátizsák rajtam,hanem 1 Osprey védőmellény. Igaz,hátrafelé terhelve. Előre terhelve elég hamar megfájdítaná az én hátam is.

recon71 2017.11.12. 16:39:56

@dudi01: Bocs,a hátizsákoknál elírtam,derékra terhelést kellett volna írnom a hátra terhelés helyett!

Csak szólok,hogy szerintem egy 16 kilós előre terhelt SPC fárasztóbb,egészsęgtelenebb,mint egy hátra terhelt 16 kilós gagyi. Nem ezen múlik. Aki erre számít,az nagyot fog csalódni.

dudi01 2017.11.12. 19:58:02

@recon71:

A zsákis példa arról szólt,hofy egy rossz 6sákban ugyan az a súly sokkal rosszabb.
Hogy te mit gondoltál bele az a te dolgod!!!

dudi01 2017.11.12. 19:59:07

Szóval semmulyen ude vagy oda terhelés nem volt benne csak te képzelted bele.

recon71 2017.11.12. 21:29:45

@dudi01: A zsákos példa arról szólt,hogy az ALICE zsák ugyan úgy terhelné a gerincet,mint a málhagyík,ha ugyan az,ugyan úgy van beletéve,ha nem lenne rajt a derékra terhelő kialakítás. Ezt nem odaképzeltem,hanem ott van.

recon71 2017.11.12. 21:40:02

@rusher4587: Mióta írtad,hogy 8 eredeti súlyú AS tárat használsz,én is elgondolkoztam,hogy lehet nekem is kellenének. Ezekre hogy lehet rákeresni? Mennyibe kerülnek,mennyire törékenyek és tényleg 0,84 kg körüli a súlyuk,minta az élessel töltöttnek?

Javaslom a MH fejlesztésének is a beszerzésüket,ha még most sincs mivel helyettesíteni a tesztekhez,kísérletekhez az éles súlyú tárakat!

recon71 2017.11.12. 22:32:57

@rusher4587: És tényleg segít a gerinc tartó izom erősítő torna. Ha már fáj a hátad,akkor is felgyorsítja a gyógyulást.

@dudi01: Akkor szerinted mitől terheli kevésbé a gerincet ugyan az a 16kg?

dudi01 2017.11.12. 22:44:17

@recon71:

Igazából vagy 816 vagy 910 gramm a töltött AK tár súlya attól függően,hogy AKM vagy AK-47 tárról beszélünk.*

A kettő csereszabatos egymással csak az üres tömege a tárnak eltérő.

dudi01 2017.11.12. 22:50:32

@recon71:

Vegyél fel egy 16kg-TMK mellényt meg egy 16 kg-s plate cariert és azonnal rájössz a kettő közti különbségr.

A TKM annyira kényelmetlen,hogy azt el sem tudod képzelni.Ezen kívül magadra sem tudod rendesen állítani mert a kisebbik méret legkisebbre véve is marha nagy.

recon71 2017.11.12. 22:54:44

@dudi01: Soha nem mértem meg,csak emlékeim szerint 8,3 vagy 8,7-re írták 1 gyerekkori katalógusomban töltve az AMD-nél a tárak töltött súlyát és ezt szeretném reprodukálni az élethűség kedvéért,mivel az AK63 is nagyon olyat használ. Egyébként szerintem van még egypár súly,mivel elég sok fajta AK tár van. Gondolom mind kicsit más-más súlyú.

recon71 2017.11.12. 22:59:33

@dudi01: Tudom,hogy van különbség a TMK és 1 modern PC között,de nem a gerinc terhelés terén. Mindegyiknél ugyan az a 16 kg van a gerincen. Az 1 teljesen más kérdés,hogy nem annyira fárasztó,mivel esetleg a jobb párnázás vagy kialakítás miatt a vállat kevésbé vágja.

A többiben egyetértek,fel nem foghatom,hogy nálunk hogy lehet az új védőmellény az a régi,ami már régen sem vált be és már nagyon régóta elhaladt felette az idő.

dudi01 2017.11.12. 23:14:41

@recon71:

Én ezt a két adatot az AK-55 és az AK-63 szakutasításból tudom.Ugye az AK-55 az az AK-47 licenc változata így mibden adata azzal megegyezik.Az AK-63 pedig az AKM licenc változata ugyan csak azzal megegyező adatokkal.Innentől kezdve nekem mutogathat bárki bármilyen tár tömeget.

recon71 2017.11.12. 23:25:53

@dudi01: Mondom,nem mértem,katalógusban szerepelt. Legalábbis most erre emlékszem,ilyen számokkal számoltunk akkoriban. Ha nem megyek el holnap túrázni,akkor meg fogom nézni és megírom,hol és miben és mi szerepelt.
A lényeg,hogy valamivel 8 kg feletti súlyútárakat keresek.

Egyébként akartam írni,hogy ez csak bagatell 0,16 kg különbség a 2 adat között,de 8-10 tárral számolva azért ez már érezhető. Főleg,ha előre húz.

recon71 2017.11.12. 23:51:46

@dudi01: Még 1 dolog! A fém hüvelyes lőszer teljesen ugyan olyan súlyú,mint a réz? Mert ez is okozhatna akár más-más adatot.

dudi01 2017.11.13. 00:13:53

@recon71:
A tár üres tömegét nem befolyásolja.
Egyébként mi d a két szakutasításban 16,2grammos 43M normál lőszerrel számol így ez nem lehet különbség.

Amúgy kapaszkodj meg de nincs rézhüvelyes 43M hadi lőszer,mindegyik acél hüvelyes csak a régiek rézzel vannak bevonva ezért olyan a színük.Egyébként a lövedék köpenye sem réz hanem csak rezezett lágy acél.Ez szerintem egyébként kb egyedülálló dolog a világon(mármint az acél köpeny).

recon71 2017.11.13. 00:21:56

@dudi01: Ezeken most meglepődtem. Most el is terveztem,hogy jobban meg fogom nézni az eddig réznek hitt hüvelyeimet.

Pedig mennyit gúnyolódott anno mindenki,hogy már rendes töltényre sincs pénz,mivel nálunk a nagy csóróság miatt már a rézhüvelyek is vasból készülnek.

dudi01 2017.11.13. 00:36:12

@recon71:

Ez orosz találmány mi csak átvettük tőlük.

dudi01 2017.11.13. 00:52:48

A 39M puskalőszer hüvelye lehet réz vagy acél de a lövedék köpenye ott is rezezett lágyacél.

recon71 2017.11.13. 17:20:35

@dudi01: Megkerestem a Kézi lőfegyverek típuskönyvet! Az AKM-63-nál ez szerepel,hogy a fegyver tömege üres tárral 3,25kg,töltött tárral 3,75kg. Az üres tár pedig 0,33kg. Ebből a 0,83-at lehet kiszámolni.
Az AMD-65-nél a fegyver tömege tár nélkül: 2,92kg. Töltött tárral,3,75kg. Ebből is a 0,83 jön ki. Szóval én ezért is számoltam anno ezzel a 0,83 kg-os töltött tár súllyal. De mint írtam,hiszek neked,a te honvédségi adataid hitelesebbnek tűnnek.
Viszont megmértem a saját táramat is 2 digitális mérlegen és 3,18 és 3,19-et mértek.

Nagyon gyanítom,hogy ilyen kis eltérések a gyártás során fordulhatnak elő. Mint mindennél,ezeknél is lehet 1 tűréshatár ami még belefér és ezek okozhatnak eltéréseket.

dudi01 2017.11.13. 18:42:20

@recon71:

A könyvben jól szerepel az AKM tár tömege az valóban 0,33kg.
Egy darab 43M normál lőszer 16,2g.
Ebből következik,hogy 16,2gx30+330g=816g=0,816kg.
Nézzük tovább a helyes adatokat:
AK-63(fatusás!!!)tömege üres tárral(valamiért így adja meg a szakutasítás):3,5kg.
Ebből következik,hogy tár nélkül a fegyver tömege 3,5kg-0,33kg=3,17kg.
Töltött tárral pedig:3,17kg+0,816kg=3,986kg(a szakutasításban egyébként 4kg-ra van kerekítve).

Még egyszer leírom:amíg a hivatalos Szakutasításban ezek a számok szerepelnek addig bárki bármit mond nem érdekel hisz a szakutasítást a gyárban írják azt meg nekem ki ne találja senki,hogy bárki jobban értene a Kalasnyikovokhoz mint Kalasnyikov maga!!!

dudi01 2017.11.13. 18:48:06

@recon71:

Tűrések persze,hogy vannak de azzal nem lehet számolni mert nem konkrét értékek.

recon71 2017.11.13. 21:26:06

@dudi01: Ha a szakutasítás valahol nem ragaszkodik a pontos számokhoz,mert kerekít,akkor biztos,hogy mindenhol máshol ragaszkodik a pontos számokhoz? Nem lehet,hogy a szakutasítás irány számokat ad meg,amitől lehetnek ekkora eltérések? Hisz ilyen ici pici súly különbségek szerintem a gyártás során is keletkezhetnek. Ettől lehetne az,hogy az én működőképes táram is csak 3,18-3,19 dkg.
Ebben az esetben teljes reális lehet a katalógus adata is. Azok alapján amik ott szerepelnek,nem kizárt,hogy ők 1-1 típust lemértek és úgy adták meg ezeket az adatokat.

dudi01 2017.11.13. 21:47:56

Nem így működik.Megadnak egy értéket,hogy 0,33kg és az annyi.Azzal kell számolni abból kell kiindulni.Ezt hívják névleges értéknek,mindennek ez a névleges érték van megadva a műszaki életben.Van persze egy tényleges érték is ami a kész munkadarab valós értéke(esetünkben ugye tömege).Ennek a valós értéknek egy bizonyos intervallumon belül kell lennie és ezt az intervallumot hívjuk tűrésnek.
De senki sehol nem a tűrésből indul ki mert akkor összevisszaság lenne.

dudi01 2017.11.13. 21:50:01

A szakutasítás is a névleges értéket adja meg!Nincs olyan beleírva,hogy teszem azt csőhossz 314mm +- 0,1mm.Ugyan ez vonatkozik a tár tömegére is.

dudi01 2017.11.13. 21:52:38

A tűrés azért lett kitalálva mert lehetetlen két tökéletesen egyforma munkadarabot létrehozni ezért kellett egy intervallum.Maga a tervezésnél számolnak a tűréssel de az csak tervezői szint semmilyen szakirodalom vagy bármi más sem foglalkozik vele.

recon71 2017.11.13. 22:00:03

@dudi01: Ebben egyetértek. De ha ez így van,akkor teljesen valós lehet az az adat is,amit a katalógusban megadtak. Magyarán aki 83 dkg-ra tölt fel 1 tárat a tesztekhez,teljesen valós súlyt állít elő és nem követ el hibát.

recon71 2017.11.13. 22:05:49

@dudi01: Nem csak a tervezői szinten számolnak a tűrésekkel,hanem a gyártásban is szerepel. Tudom,mert 91-ben még a fémiparban tűrések korlátaival gyártottunk. És a minőségellenőrök is tűrések után nézik át. De az átvevő is nézheti a tűréseket,hogy biztosan bent van e még a korlátok között. Magyarán mi is 1 konkrét számmal dolgoztunk,de meg volt adva,hogy plusz mínusz mennyi lehet tőle az eltérés.

dudi01 2017.11.13. 22:07:14

@recon71:

Nem!Hány módon írjam le,hogy csak a névleges a valós adat?

recon71 2017.11.13. 22:11:32

@dudi01: "Hány módon írjam le",hogy ebben nincs igazad!
Akkor szerinted a 31,8 dkg-os táram nem is létezik,mert nem az a súlya amit a szakutasítás megad? Szerinted akkor a 31,8 nem 1 valós adat,mert csak a névleges lehet az? Most komolyan,azt kéne hazudnom,hogy 33 dkg,mert az van a szakutasításban?

dudi01 2017.11.13. 22:41:06

@recon71:
Akkor számolj 0,60kg val vagy 1 kg-val bánom is én.Elméletileg lehetséges mert te sem meg én sem ismerjük a tár és a lőszerek tömegtűrését...

recon71 2017.11.13. 22:45:10

@dudi01: Ezek már irreális számok,na ezt már én is szóvá tenném,mert ezek már biztos nem férnek bele a tűrésbe.

recon71 2017.11.14. 23:06:54

Az irreális számokról végre beugrott,hogy érdekességnek megemlítsem,hogy a MH fejlesztése a 90-es években csak 4 db üres tárral "dolgozott". Fel voltak háborodva azon is,hogy azt mertem mondani,hogy 4 tárnál többet is tudni kellene bemálházni,hátha szükség lesz rá. Szerintük 4 db csere tár az akkori kiosztás,ezért ennél többnek nem kell hely.
Azt pedig szóra sem méltatták,hogy 4 üres tár súlya sem ugyan az,mint 4 telinek. 4 üres tár csak 1,32 kg körül van,4 teli pedig 3,64 kg körül! Ők ilyen semmiségekkel nem foglalkoztak.

joni firpo 2018.01.03. 12:32:56

Most jutottam hozzá egy ilyen cucchoz, hátizsákostul. Hibái ellenére (talán a műanyag csatjai tűnnek a "leggyengébb láncszem"-nek) szvsz. teljesen jó lenne pl. egy olyan "LBA" (low budget army)-nak, mint az Abszurdisztáni Néphadsereg. Jaj, el is felejtettem, hogy most mondta be a rádió micsoda fejlesztések lesznek az idén az ANH-nál, dehogyis kell akkor ilyen gagyi.


süti beállítások módosítása