Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) crye (1) Crye (2) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

A tartalékosok új ruházata

2017.10.08. 10:49 :: Combat Gear Admin

4.jpgAz augusztusban megjelent honvédségi kiadásokban már látható volt a 10 000 váltás brit katonai gyakorló ruházat. Ez a héten vált valósággá, ugyanis felbukkant az önkéntes és területvédelmi tartalékosokon.

Fontos kiemelni, hogy noha ez a ruházat „inkurenciaként” került értékesítésre, a nagy része látszólag jó állapotú, és a korábbi tapasztalataim is azt mutatják, hogy az értékesítésre kerülő brit katonai inkurencia ruházat jó minőségű.

2.jpgMás kérdés, hogy vajon miért kerül kiárusításra és mégis milyen mennyiségben. Érdekes adalék, de a kelet ukrán konfliktusban az ukrán reguláris és irreguláris csapatok számára, nagy számban vásároltak ilyen típusú ruházatot.

Amit tudni lehet, hogy 54,7 millió Forint értékben vásároltak 10 000 darab ruházatot, ami leosztva az 5470 Ft-os árat adja ki. Emlékeztetőül, a 2015M ruházat 30 000 Ft körül készül, míg a „boci” is 10 000 Ft fölött van.

5.jpgA tartalékosokon a második generációs MTP gyakorló zubbony és gyakorló nadrág látható. Ezt 2011-től kezdték el a brit hadseregben rendszeresíteni, és ma is ez a hivatalos gyakorló ruházatuk.

6.jpgLátható még szintén a brit hadseregben rendszeresített polár pulóver, ezt a képen a hölgy viseli, és jól láthatóan a zubbony alján lóg ki. Az élénkebb zöld színéről könnyen azonosítható.

1.jpgFeltűnik továbbá a Smock-ból is néhány példány. Az MTP ruházat mindenképpen modernek, és jó minőségűnek tekinthető. A 2015M-el összehasonlítva nem lángálló és nincs NIR anyaggal kezelve. Ennek köszönhetően olcsóbb, és nagy valószínűséggel több mosást fog kibírni.

Sajnos konkrétumok nem ismertek, tehát mennyi került kiosztásra és pontosan milyen ruházati cikkeket tartalmazott a megrendelés, illetve kívánják-e vele a később felszerelőket is ellátni vagy csak a mostani 250 fő kapta meg. Ugye a távlati tervek alapján 20 000 fő tartalékost szeretnének kiállítani.

3.jpgÉn nem látok kifogásolni valót abban, ha inkurenciából származó ruházattal és kiegészítőkkel látják el a katonákat. Volt példa erre idehaza is, lásd izraeli mellények. Máshol pedig a komplett hadsereget is így szerelik fel.

Persze ez magában foglalja azt a kérdést is, hogy vajon miért nem a jelenleg is rendszeresített ruházatot adták nekik. Évek óta mém forrás egyébként a „boci” ruházat hiánya, tehát nem lepődnék meg, ha ez állna a háttérben.

7.jpgMindent összevetve egy jó minőségű ruházatot kaptak, olcsón. Persze ez jól megkülönbözethetővé teszi ezt a 250 főt, nincs nemzeti jellege és elég tarka megjelenést fog biztosítani nekik, ha az egyéb kiegészítőkkel kell viselniük.

Az, hogy a kiképzésük miként zajlott és mire elég illetve, hogy az állandó állományra miként hat a jobb minőségű ruházat beszerzése, míg ők a korábbit kell hordják, már más kérdés.

Az ÖTT és ÖMT állomány részére kiosztott ruházati cikkek:

 

1 db Brit gyakorló zubbony

1 db Brit gyakorló nadrág

3 db gyakorló poló

1 db Brit gyakorló kabát

1 db MK 6-os sisak

1 db Brit sisakhuzat 

1 db Tartalékos szolgálati bakancs(?)

3 db Nyári gyakorló zokni

1 db Csatos öv

1 db ÖTT hímzett színes karfelirat

2 db Hímzett névfelirat tépőzáras

2 db Hímzett gyakorló rendfokozati jelzés

2 db Hímzett államjelző

2 db Hímzett színes nemzeti színű pajzs

1 db Málhazsák

1 db Evőeszköz készlet

1 db Fekete barett sapka

1 db ÖTT hímzett sapkajelvény

Fotó: Dévényi Veronika, Tischler Zoltán, Faragó Fanny 



607 komment

Címkék: honvédség hm mh

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr9712939329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krisss93 2018.02.27. 12:04:02

@vad05: Szerintem HFKP-s toborzó lehet.

joni firpo 2018.02.27. 13:42:14

@vad05: Mérethiány miatt az ÖTT-sek is kapnak 15M ruhát....bizony. A büdösbakának meg jó a rongyos bociruha. Ezt hívják úgy, hogy "kommunikáljuk a hadsereget a társadalom felé".

delta81 2018.02.27. 13:43:24

@Tom Sinner: Mögöttük meg ott figyelnek az asztalokon a jó kis műbőr tártáskák :) Terepszínek jönnek, terepszínek mennek, de a tártáska örök és elpusztíthatatlan :)

dudi01 2018.02.27. 14:51:04

@joni firpo:

Ez most nem komoly ugye?

joni firpo 2018.02.27. 17:04:38

@dudi01: Csak vicceltem volna?
Nem.
A konklúziót mindenki vonja le maga.
Vagy inkább ne.

Beat it! 2018.02.27. 18:11:15

@Tom Sinner:
Csatlakozva az összehasonlításhoz, íme egymás mellett a 2015M, a Multicam és a Vegetato (+ a háttérben valami):
honvedelem.hu/cikk/108910_koszovoba_latogatott_a_hadmuveleti_parancsnok

honvedelem.hu/files/content/cikk/108910/1000x668@k1.jpg

Tom Sinner 2018.02.27. 19:41:36

@joni firpo: Isten bizony jelentkezek akkor ÖTT-snek. Bocim meg MTP-m már van.

Tom Sinner 2018.02.27. 19:43:49

@Beat it!: Ez is remek fogás! Köszi! (a háttérben valami lizard minta lehet. Portugálok meg görögök használják tán.)

estván 2018.02.27. 20:04:27

Oszt' vajon Korom Ferenc miért van multicam-ben? :D

joni firpo 2018.02.27. 20:52:53

@estván: Összeöltözött a harckocsizó tábornokkal...

@Tom Sinner: Görög lesz a bácsi. A portugálok már jó ideje átöltöztek dpm-be.

estván 2018.02.27. 21:03:08

@joni firpo: Na de ő meg 2015M-be bújt...

vad05 2018.02.27. 21:58:44

@joni firpo: Görög. A KFOR HQ-n mostanában ők adják az őrséget. Az olasz parancsnokon pedig már az új szabású vegetató van, amitől azt várják, hogy talán a színtartósága is jobb lesz, mint a réginek. Korom tábornokon pedig Reintex-es HAU van, a sajátos MC-árnyalatával.

Kullancs1983 2018.02.27. 23:03:06

@Beat it!: Akárhányszor meglátom a vegetatót eszembe jut, hogy ezek az olaszok tényleg tudnak öltözködni. Nagyon jó minta!

joni firpo 2018.02.28. 08:36:57

@Kullancs1983: Majdnem mi is átvettük. De aztán mégse.

krisss93 2018.02.28. 09:10:21

Pedig nagyon jól rejtő minta, vérszoftosokon már láttam párszor terepen.

Tom Sinner 2018.02.28. 10:01:58

Én is nagyon kedvelem a vegetatót (meg aztán egy részét az egyenruhának itt gyártották/gyártják), jó lett volna nekünk, de a 15M-mel is elégedett vagyok, teszem hozzá, karnyújtásnyi távolságnál sosem volt közelebb hozzám. Ezzel a sárga árnyalattal nyilván az alföldön elmegy, de ha több lesz benne a zöld, ahogy vad írta, biztos hogy mégjobb lesz. Tényleg, az új szériáról nincs még kép?

krisss93 2018.02.28. 11:15:49

@Tom Sinner: Nagyon minimális árnyalati eltérések vannak.

Kullancs1983 2018.02.28. 13:04:43

@joni firpo: Láttam róla képeket a magyar tájon, bevált volna. Jó, most van saját (vagyis hát egyesek szerint nem az, de kit érdekelnek) meg még jó is, de meg lehetett volna spórolni vagy 20 év szerencsétlenkedést...

joni firpo 2018.02.28. 14:05:25

@Kullancs1983: Ha bevezették volna, most mindenki azzal jönne, hogy "miért kell nekünk úgy kinézni, mint a digóknak?" - de csak a "de jó ötlet" szintig jutott el az egész...

Tom Sinner 2018.02.28. 17:32:45

@joni firpo: Nem hiszem. Egyrészt, nem másolja a legnagyobb terrorállam egyik mintáját sem, másrészt meg az oroszokhoz sincs közük, politikailag tehát nem lehetett volna mibe belekötni egyik oldalról sem, nem is annyira közismert minta, ráadásul jobb hazai terepen, mint a mostani, vagy az az előtti divatoknak megfelelő tereptarkák. Simán jó választás lett volna.

Praedikator 2018.02.28. 20:56:32

Akkor háromra ..Zöld tártáskát mindenkineeeeeek!

Kullancs1983 2018.02.28. 21:20:46

@joni firpo: Esetleg licenc és belenyúlnak egy kicsit (KICSIT!!). A 15M is volt aki szerint a legnagyobb terrorállam egyenruhájának az átvétele volt, aztán belepiszkáltak egy kicsit, most meg itt rajong, hogy milyen jó. Ja, és angol uniformist is sikerült rendszeresíteni, igaz hogy csak tartaléknak, de az se zavar senkit, mert a többség nem is tudja mit lát. Na mindegy, a mi lett volna ha már úgyse számít.

Tom Sinner 2018.02.28. 23:11:18

@Brokkoládé: Ha valaki fillérekért szabadulna tőle, tekintettel arra, hogy többet nem érnek, akkor nekem jöhet a gyűjteménybe! BM-es is, az meg főleg! ;)

@Kullancs1983: A 15M soha nem volt annak az átvétele KICSI belepiszkálással (az hogy milyen divatnak felel meg, stb más téma). Amiről írsz az a Huncam, na az tényleg szar. Megint azt tudom mondani, hogy ne igyál annyit, mert mindig hülyeségeket beszélsz akkor, és olyankor mindig a te ökörségedet akarod másra vetíteni. Össze sem lehet téveszteni a 15M-et a Huncammal. De a MC-vel/Scorpionnal/MTP-vel sem. Fentebb voltak a fotók, mégegyszer leírom, hogy azon a 15M van összehasonlítva más mintákkal. Az van "körül rajongva". Amiről meg te írsz, hogy a terrorállam egyenruhájának átvétele kicsi belenyúlással, az meg ez.
www.kephost.com/image/JSf5
Ne haragudj, ha nem akarom elmagyarázni melyik-melyik a képen, ha nem megy, ess neki, miután kijózanodtál.

Praedikator 2018.03.01. 08:08:38

@Tom Sinner: Fura mert a különféle military boltokban sohasem látni egyet sem, használtat meg soha nem is láttam. Én a seregben is csak újat láttam/kaptam.Bizonyítja, hogy soha nem használódik el! És mi kell a bakának? Pont ez.... Lehet ezért nem kerül ki kiskereskedelmi civil forgalomba. De ismerve az M.H-t, vagy eladták külföldre , vagy valamelyik raktárban van belőle 100.000.000 darab, várva a végleges korhadást. Pedig a korabeli műbőr (receptjének) anyagából lehetne időtálló taktikai mellény is, persze modern megoldásokkal, anyagmintázattal- cordura - műbőr keverékkel.

camilló 2018.03.01. 08:14:59

@Brokkoládé: Tudod miért hívták a rendőröket fakabátnak? Mert ebből a műbőrből készült nagykabát számukra és ha hideg volt, úgy megdermedt, hogy ha levetted akkor megállt magától. Szóval ne akarjál már ebből mellényt!:)@Tom Sinner: Szinte mindig van vagy a Vaterán, vagy Jófogáson ilyen tártáska. Volt hogy több félét adtak csomagban. Nem is kértek érte sokat.

joni firpo 2018.03.01. 12:13:02

@camilló: @Kullancs1983: A "fakabát" valóban a műbőrkabátnál régebbi elnevezés és az őrbódéból eredeztethető, ezzel együtt Camillo hozzászólása is "jó", mert a rendőrségi műbőrkabátok valóban megdermedtek a hidegben, tehát a névátvitel akár igaz is lehetett. Ugyanolyan ez, mint a "fagylaltos ruha" elnevezés, azt is használták az 51M honvédségi egyenruhára, illetve a fehér rendőrzubbonyra is.
@Brokkoládé: Lehet kapni bőven használtat is. De ki az, aki ilyet venne? :-)
Amúgy - elnyűhetetlensége vsz. az egyetlen előnye. Nehéz, ronda és valószínűleg a gyártása sem lehetett környezetbarát. Amúgy meg nincs is már magyar műbőripar.

krisss93 2018.03.01. 12:16:43

@joni firpo: hálistennek mert még a végén tovább akarnák gyártani.

camilló 2018.03.01. 12:27:24

@Kullancs1983: Azt hiszem Joni megválaszolt helyettem. Amúgy én ácsorogtam fakabátban a laktanya előtt és az egyik őrségben is. Hidd el tudom miből eredt az elnevezés!:)

camilló 2018.03.01. 12:29:47

@Kullancs1983: Most néztem meg a képet. nem volt ilyen csicsás egyik sem. Sima zöld volt a színük.

Praedikator 2018.03.01. 13:15:19

@joni firpo: Környezetbarát háborús cuccok..! :D Jön a műlemléket elkerülő és a polgári lakosságra hatástalan rakéta a műemlék-civil áldozatokat elkerülendő!Ipar: Mint ahogy szinte semmilyen más magyar ipar sincs, ami meg van az is angol névvel külföldön..Na de ez nem jelen blogon történő megvitatásra van. :((

Kullancs1983 2018.03.01. 14:05:45

@joni firpo: Csak az esetleges félreértéseket szerettem volna eloszlatni.

@camilló: Ilyenek azt hiszem a Várban vannak.
Apró adalék: Annakidején, mikor nagyapám őrizte a Jugoszláv Szocialista Szövetségi Köztársaság határát, a fakabát csak elterelésnek volt, és az őrnek a mellette kialakított lövészárokban kellett lapulnia.

camilló 2018.03.01. 14:44:06

@Kullancs1983: A laktanya kapujában nem volt nekünk búvóhely. Ha támadás érte volna az őrhelyet, akkor kapun belülre kellett volna visszavonulni, feltéve hogy túlélted a támadást. Az őrségben volt minden őrhely mellett lövészárok, rendesen kiépítve ahogy kell. Mivel voltak őrkutyák azok jelezték volna, ha valaki támadásra készül, bár távolabbról a toronyban ücsörögve jó célpontot nyújtottál. A "fakabát" őrhelyeken folyamatosan járőrözni kellett és csak az eső elől bújhattál el. Itt csak két óra volt amit kint kellett tölteni. 3 váltás volt egy ilyen őrhelyre. A laktanyánkban volt egy őrhely ahol a hármas váltás csak egyszer ment ki, az őrhelyre, mert csak éjszaka volt szolgálat az adott őrhelyen.

joni firpo 2018.03.01. 15:43:48

@Brokkoládé: Azért az nem mindegy, hogy x termék gyártási folyamata során mennyi mérgező anyag kerül a környezetbe, esetleg mi épül ebből be magába a termékbe? Most az új "őrület" a régi gázálarcszűrők azbeszttartalmának vizsgálata.
Vagy gondolj vissza a DDT-re, amivel az 50-es években agyba-főbe szórták a katonákat, fertőtlenítés céljából.
Vagy az Agent Orange-ra, ami ugye állítólag csak a lombot szedte le a fákról ....
stb. stb.
A műbőr tártáska ezekhez mérhető vizuális pusztító hatást mér az emberiségre. Be kellene tiltani!

Praedikator 2018.03.01. 15:49:01

Nos igen, utólagosan kiderült pár dolog az érintett vegyszerekről így már nincsenek is használatban ill. fokozott óvatossággal bizonyos helyeken. A vízuális pusztító hatáson felnevettem..:D A cordura is műanyag, a műbőr is! A cordura like...a műbőr unlike. Ejjej.

recon71 2018.03.01. 16:24:42

@camilló: Nem írt hülyeség @Brokkoládé:, mert vannak olyan málha szerelés megoldások, amikhez nagyon hasonló vagy ugyan ilyen anyagot használták fel,mint a mi zöld műbőrünk. Pl. szimpla tárzsebek mellett Libanonban is használtak a palesztínok ilyen Ephod utánzatokat. Az ilyen kialakítású cuccoknál nem gond a merevség.
Egyébként a mi cuccaink is úgy terveződtek a 90-es években, hogy szükség anyagokból is le hessen gyártani, pl. más híján ebből a műbőrből is.

joni firpo 2018.03.01. 16:59:19

@recon71: De gondolom csak nem véletlen, hogy a műbőr kikopott a felszerelés-alapanyagok közül. A maga korában jó is lehetett akár, de mára elavult. Persze időről időre felbukkannak bizonyos anyagok újra meg újra - lásd az amerikaiak gyapjú ruháit, szóval lehet, hogy 2050-ben újra a világ élvonalában leszünk a műbőr tártáskákkal. És még csak pénzbe se fog kerülni, ingyen lesz. Akkor majd megveregethetjük a saját vállunkat :)

recon71 2018.03.01. 17:21:24

@joni firpo: Látom sikerült félreérteni, pedig odaírtam, hogy "szükség" anyagokból,vagyis csak akkor készültek volna nálunk is ebből, ha nem lett volna más, ilyen meg van. Ez anyaghiány esetén nagy előny 1 háborúban, de a 90-es évek békeidőbeni jellemzője is volt. Ugyanis arra is hivatkoztak, hogy azért nincs jobb málhánk, mert nincs elég gyöngyvászon. Ezek a konstrukciók meg szinte mindenből kivitelezhetők és ezt több sereg ki is használta. Pl. Nikaragua az eredeti csatokat nem tudta megoldani, így olyanokkal oldotta meg, mint amilyen a tártáskáinkon van.

recon71 2018.03.01. 17:30:34

@joni firpo: Egyébként a mi teszt felszereléseink pl. a szimatszatyor anyagaiból készültek akkoriban a leginkább, mert abból volt a legtöbb.

camilló 2018.03.01. 18:12:23

@recon71: Libanon sem a hideg időjárásáról ismert:) Kopogósra merevedett már alig a nulla fok alatt is.

recon71 2018.03.01. 18:27:25

@camilló: Te érezted hátrányát az oldaladon a műbőr tártáska merevvé válásának fagyban? Ha olyan a konstrukció, hogy nemigen kell hajladoznia, akkor nincs ilyen hátrány. A tárak, gránátok és a kulacs úgyis merek.

camilló 2018.03.01. 19:23:39

@recon71: Nekem nem műbőr volt! A PLCE málhám egyes elemei kicsit öregecskék. Ez bizony azt jelenti, hogy merevek. Kesztyűben így nehézkes a kezelése. Nem kulacszsebekről és más zsebekről beszélgettünk, hanem mellényről. Egy merev mellényben azért nem egyszerű mozogni.

recon71 2018.03.01. 21:10:02

@camilló: Ugye tudsz róla, hogy sok esetben inkább pont merevíteni szokták a zsebeket a könnyebb használat érdekében? 1 puha zsebet nehezebb kezelni. Másrészt az ilyen Ephod szerű kialakítású málháknál nem hátrány a merevség. 1 TAC mellény él már az lenne.

recon71 2018.03.01. 21:29:11

@camilló: Bár mi még a vállpárnázást is ebből csináltuk a 90-es években, mert akkor minden más elérhető túl gyűrődős volt. Talán még van is itthon belőle 1 darab.
1 kérdés, a hypalon nem merevedik hidegben?

Kullancs1983 2018.03.01. 22:51:50

@camilló: Ennyire nem ment bele a részletekbe. A poszt egy elég veszélyes környéken volt, találtak már őrszemet átvágott torokkal, ezért kellett a lövészárokban lapulni. Aki az úton jött attól meg kellett kérdezni a jelszót, aki nem ott, azt szó nélkül lelőni. Ő majdnem az egyik kutyát lőtte le mert nem válaszolt a felszólításra, csak meghallotta mikor csőre töltött és elkezdett nyüszíteni. Aztán jött az őrparancsnok, és ő már tudta a jelszót. :)

camilló 2018.03.02. 04:56:47

@recon71: Remélem egyszer összefutunk. Viszem a málháimat, mert így nyilván nehéz megérteni. Azt nem vitatom, hogy van egyes helyen esetlegesen létjogosultsága, de azt kijelentem, hogy amit nem direkt merevre terveztek azzal mereven romlik a használat komfortja. Nem azt állítom, hogy nem lehet használni, hanem azt, hogy macerásabb pl. a PLCE kulacszsebet becsatolni. De bármelyiket nehezebb becsatolni, különösen akkor ha nincs kitömve.
Fogalmam sincs, mi az a hypalon anyag így nem tudok válaszolni a kérdésedre.

camilló 2018.03.02. 05:01:55

@Kullancs1983: Tudod, aki ücsörgött már olyan helyen őrségben ami valamilyen oknál fogva veszélyes, az tudja, hogy nincs semmi szégyellni való abban amit a kutyával kapcsolatban leírtál. Készenlétesként mentem én is ki az őrhelyre, mert a katonatársam zajt hallott, és én is hívtam ki a készenlétet, mert valami csörtetett a kukoricásban. Hidd el a készenléti járőr is úgy jött ki, hogy csőre volt húzva a fegyver. Sőt olyan esetet is ismerek, amikor az ellenőrző elöljárót fektette meg az őr. No neki többet nem kellett őrségbe járni:)

recon71 2018.03.02. 06:03:44

@camilló: A hypalon hidegben merevedését igazából mindenkitől kérdeztem. Hátha tudja valaki rá a választ. Nálunk a hasonló anyagok emiatt nem váltak be.

Szerinted, ha nem lenne merev a fedél, akkor könnyebben kezelnéd? Szerintem minél merevebb valami, annál jobban érezni, főleg kesztyűben.

camilló 2018.03.02. 06:13:01

@recon71: Ha teljesen tömve van a zseb, és úgy merevedett meg (vagy eleve úgy csinálták), hogy felvette az alakját akkor igazad van. Mivel ezek a zsebek a tárolás következtében, mindenféle alakzatban merevedtek meg így bizony macerás a bekapcsolásuk, ha nincs ami teljesen kitöltse. Amit mindenes zsebnek használok az a minimi rakaszzseb. Azzal nincs ilyen gondom, mert új és nincs megmerevedve.

recon71 2018.03.02. 06:15:54

@camilló: Én meg töröm a fejem, de nem emlékszem ezeknél sem különbségre.

Kullancs1983 2018.03.02. 07:27:07

@camilló: Éjszaka volt, nem látott semmit. De az volt a parancs, hogy aki az úton jön és nem válaszol, azt le kell lőni, aki nem ott jön, azt meg szó nélkül.
Mikor a fegyverraktárnál volt őrségben, akkor a politikai tiszt orra alá tolta oda a puskát, hogy menjen onnan vagy lelövi. De nem lett belőle semmi baja, neki volt igaza. :)

camilló 2018.03.02. 07:38:40

@Kullancs1983: Nálunk is kapott jutalom szabadságot aki a szabályoknak megfelelően fektette meg az ügyeletes tisztet. Kihívta az őrséget és rendesen be is kísérték. A szolgálat feszes ellátásáért kapott 3 nap jutalom szabit.

Kullancs1983 2018.03.02. 08:13:23

@camilló: Hát, más idők, más szokások. Őrségről meg jutalomszabadságról hallottam egy remek történetet, csak nem hiszem el. :)

delta81 2018.03.02. 10:16:11

@Tom Sinner: Nekem van zöld műbőr meg barna vászon is, fillérekért vettem Marcaliban a volt laktanyában üzemelő mindenes boltban. De pl. a Légiósban is láttam már valamikor. Én egy vagy két bemutató babát szeretnék csinálni a késő-MN-korszakból, ahhoz gyűjtögetem ezeket a másra nem jó holmikat.

recon71 2018.03.02. 17:07:11

@camilló: 1 ismerősöm is jutalomszabadságot kapott mert rálőtt 1 NDK-sra a határon. Akkor hősként ünnepelték. Aztán valamivel később már szégyenkeznie kellett. Változnak az idők.

Praedikator 2018.03.03. 20:01:11

Osztom többek pozitív meglátását a műbőr tártáska merevségével kapcsolatban. Ez ennél a felszerelési tárgynál totál nem hátrány, sőt előny. Természetesen a rendvédelmi szervek kabátjaként ugyanez a helyzet nem mondható el, ott szükségmegoldás volt a "tróger" kabát. És lehet belőle kihozni minőségi és jól kinéző cuccokat is amellett, hogy most a Cordura árai mennek felfelé ezerrel..Nem mondom, hogy térjünk vissza a régi jól bevált dolgokhoz, de alapanyagul szolgálva lehetne használni a múlt remekműveit, természetesen modern szabásmintával-megoldásokkal és nem oldalt hordható tártáskaként. :D

vad05 2018.03.04. 23:51:31

@joni firpo: Elnyűhetetlen? Nekem évente legalább egy elszakadt a vállszíj csatlakozásánál! ;)

krisss93 2018.03.05. 09:11:04

@Brokkoládé: Előbb csinálok kínai hátizsák nájlonból dupla rétegben varrva akármit, mint ebből a szarból.

Praedikator 2018.03.05. 10:42:20

Kriss93: A tisztán magyar szocialista "siker"termék a pamutszállal megerősített műanyag műbőr. Ha megtört sem szakadt le menten egy darabig tartotta a pamutszál...A kínai nylon meg teljes egészében nylonból van, rosszabb helyen ragasztják vagy úgy varrják, hogy feslik az anyag eleve. Ha az szakad, végigszakad. Az ellen majd hasát fogja a nevetéstől, mivel az Utánaaaaaaam, támadáááás!......Hirtelen skksskhhh háttérhang, majd mindenki keresi a tárakat és egyéb felszerelési tárgyait a földön...Mindezek után kutyanyüszítés hangon, vérvörös fejjel vissza a fedezékbe. :D De hát kinek izlése szerint.

krisss93 2018.03.05. 11:20:49

@Brokkoládé: A jelenleg állományban lévő katonák jó része legócskább fajta kínai nejlon Airsoft cucokat használ, csak azért, hogy a tártáskát ne kelljen felvennie. A közepes minőségű (Mil-tec) kínai nejlon vagy ne adj isten olcsóbb kínai cordura cuccok meg maguk az álomkategóriát jelentik bármilyen műbőrhöz képest. (egyébként akkor már inkábba vászon mint a műbőr tártáska)

joni firpo 2018.03.05. 16:03:08

@krisss93: @Brokkoládé: @vad05:

Valami oka mégiscsak van annak, hogy kiment a divatból a zseniális magyar műbőr. Amúgy ezek szerint - lásd vad05 hozzászólását - az elnyűhetetlenség is csak legenda, valójában nem elnyűhetetlen, csak rengeteg van még belőle raktáron. Bár az ipari fejlesztéseknél sosem lehet tudni, hogy egyes dolgokat miért ejtenek, majd találnak föl később újra. A 80-as években a nyugati hadseregek is kísérleteztek műanyagból sajtolt táskákkal. A legismertebb talán az összehajtható amerikai gyalogsági ásó tokja, amit rendszeresítettek is. Aztán a MOLLE bevezetésekor mégis ejtették és visszatértek a varrott ásótokokhoz.

recon71 2018.03.05. 21:31:44

@krisss93: A műbőr tártáskát nem az anyaga miatt utálta nálunk mindenki,hanem a formája,a kialakítás,a megoldása miatt. Ettől függetlenül én sem használnám,ha van jobb anyag is. De ha nincs jobb,akkor ez is megteszi.

@Brokkoládé: Annyira nem írtál hülyeséget azzal,hogy sok esetben jobb is a merevebb,hogy a 90-es években egyenest csalódást okozott áttérni a kevésbé merev anyagokra. Pl. az -új nagyon várt- gyöngyvászon vagy más vászon tárzsebek összeroskadó,magától bezáródó nyílásaiba sokkal nehezebb volt visszatenni a tárakat,mint a korábban használt merev,tártáska anyagból készült műbőr tárzsebekbe.

recon71 2018.03.05. 21:39:33

@joni firpo: Lehet ez a műanyag zseb használat megint csak a fogyasztó társadalom miatt van? Többször látni,hogy valamit használnak,aztán pár év múlva lecserélik. Aztán megint visszahozzák nagy újdonságnak beállítva újra a régit. A műanyag tárzseb is nagyon régi találmány,de lecserélték. Aztán később megint feltalálták,aztán mintha megint egyre kevesebb lenne. Mindig változtatni kell valamit,hogy el lehessen a mássága miatt is adni.

recon71 2018.03.05. 21:50:32

@Brokkoládé: "pamutszállal megerősített műanyag"

Nem tudok angolul,de megoldását tekintve valami ilyesmi a Hypalon is nem? Az én itthon még fellehető,a 90-es évek beli tesztekhez használt,eredetileg angol ipari,hasonló anyagaim legalábbis nagyon hasonló megoldásúak. Akkoriban használtuk sok más mellett a műbőrt is,az bőrbarátabb volt és kevésbé is dermedt. Viszont ezek az angol anyagok sokkal erősebbek voltak.

Egyébként,hogy sokszor mennyire nem gond a merevség,jól mutatják a teljesen műanyagból készült térzsebek is:

www.eod-gear.com/product_images/p/967/W_EO_PSP_9_DE_5__36714.JPG

recon71 2018.03.05. 22:47:56

@joni firpo: Te lehet tudod rá a választ,az osztrák tárzseb is nem 1 vékonyabb műbőrből készült? Sajnos nem értettem akkor sem annyira az anyagokhoz,de mi annak néztük:

3.bp.blogspot.com/-sXVxl013JAY/UNIjGFMxrUI/AAAAAAAAFko/kbqkcfqGa8A/s1600/StG+77+Magazintaschen+(1).jpg

@Brokkoládé: Beugrott,hogy vannak képeim a honvédségnek készült 90-es évek beli PLCE szerű málhámról,amikhez az elején zöld műbőr gránát zsebek is készültek és pár éve még használtam is őket:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25720663_24b11c84ba5a478a542b711b4742dba2_xl.jpg

A szükség sok mindent hozhat. Az gyöngyvászon és hasonlók hiánya miatt akkoriban a tárzsebek is ejtőernyő zsákból,a kenyérzsák meg gázmaszk táskából készültek.

krisss93 2018.03.06. 08:00:54

@recon71: Az ejtőernyő zsák még nem is rossz erre a célra.

joni firpo 2018.03.06. 08:27:32

@recon71: Szerintem az osztrák tárzseb PVC-ből készült, de igazából - sajnos - nem vagyok otthon ezekben a műanyag-dolgokban, pedig nem ártana erről is többet tudni.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2018.03.06. 10:43:31

Ott van még a svájci is, de az sem abból a förtelem anyagból van:

www.cybershooters.org/Morgespic/SwissBDU.JPG

recon71 2018.03.06. 21:28:08

@Combat Gear Admin: Csak kíváncsiságból kérdem,hogy neked miért ennyire rossz erről az anyagról a véleményed?
Nekem most igazán negatívumként csak az jut eszembe,hogy nehezebben volt varrható a gyöngyvászon és hasonlóakhoz képest. Viszont az erős Hypalon szerű anyagok még nehezebben voltak varrhatók,vághatók.

De ismétlem,én is csak végszükségben használnám. A 90-es években is csak azért,hogy akár még ennek a felhasználásával is (ha már ebből van sok,más meg nincs),de legyen már valamiből,bármiből végre 1 jó kialakítású málha a katonáknak a tártáskás megoldás helyett.

@krisss93: Nekem is bevált az ejtőernyő zsák. Sokat kapott az elmúlt kb. 25 évben,de csak kevés tárzsebet kellett javítani. Ráadásul az is könnyű 1 ennyire jól varrható anyagnál.

krisss93 2018.03.07. 08:29:20

@recon71: Alapjában véve, az eljtőernyős zsák anyagából, milliószor jobb málhát lehetett volna készíteni már a szocializmusban is.

joni firpo 2018.03.07. 09:02:27

@krisss93: Csakhogy azt az NDK-ban gyártották...

krisss93 2018.03.07. 12:06:24

@joni firpo: Ez sok mindent megmagyaráz.

recon71 2018.03.07. 16:33:52

@krisss93: @joni firpo: Akkor állítólag a műbőrön kívül a szimatszatyor anyagából volt még sok és én leginkàbb csak azt használtam volna,ha van elég. Ha nem,akkor meg vegyesen a műbőrrel. De ez csak a jobb kinézet miatt volt,mert igazából sokszor (főleg tár és gránátzsebnek) a műbőr a merevsége és erősebb léte miatt jobban bevált.

joni firpo 2018.03.07. 17:22:14

@recon71: A vászon tártáska nem a gázálarctáska anyagából készült, annál jóval vastagabb, merevebb volt.

estván 2018.03.07. 19:05:00

A műbőrnek talán annyi előnye van az ilyen-olyan vásznakkal szemben, hogy esős időben (vagy vízi átkelésnél...) nem szívja meg magát vízzel: nem lesz nehezebb, nem hűt és nem áll neki berohadni. Ugyanez a felbecsülhetetlen előnye a cordura/gyöngyvászon/nylon szövet családnak.

Ha "ejtőernyő zsák" címszóval arról beszéltek, ami a katona hátán van, és abból bújik elő az ernyő gépelhagyás után, annak a neve tok. A zsák az inkább az, amibe földet érés után belegyömöszölik a cókmókot, de az nylon.
A tok anyaga viszont tényleg egy jó erős vászon az MH-ban használt RS 4/4 ejtőernyő esetében, mely valóban kelet-német eredetű, de a jelenleg (még) rendszerben lévő RS 4/4 LA típust már a Spekon gyártotta.

joni firpo 2018.03.07. 20:51:16

@estván: egy vízi átkelés után a néphadsereg dicső katonái ugyancsak öntögethették volna ki a vizet a tártáskáikból, mert ha jól emlékszem, vízleeresztő lyuk nem volt azokon...

estván 2018.03.07. 21:02:40

@joni firpo: Viszont amilyen bonyolult a záródása, sok nem is megy bele. :D
De a leeresztő lyuk hiánya miatt a vászonból is nehezebben megy ki a víz.

recon71 2018.03.07. 21:25:41

@joni firpo: Igaz,de arról nem említették,hogy sok lenne belőle.

@estván: Igaz,ez nekem most eszembe sem jutott,pedig tényleg nagy előnye volt még a műbőrnek,hogy nem szívta magába a vizet.

Emlékeim szerint a vászon is dög nehézzé vált,ha vizes lett. A műbőrnél mi sem használtunk víz leeresztő lyukakat,mert nem volt hozzá anyag,meg spórolni is akartunk és inkább nem varrtuk alul teljesen össze. Vagyis alul volt 1 kis hézag a varrásban,ahol ki tudott folyni a víz.

Praedikator 2018.03.09. 09:10:03

@krisss93: Az ejtőernyő zsák nagyon erős, viszont tárzsebként és taktikai mellényként a merevség hiánya miatt, alkamatlan ill. szükségmegoldás. A gázálarc táska szntén elnyűhetetlen kategória. A kettő szövetségéből masszív dolgokat lehetett volna létrehozni.Viszont akkoriban erre idő és szakértő fejlesztő gárda nem állt rendlekezésre. "Valamibe" elférjen, oszt mennyenek a harcba."

Praedikator 2018.03.09. 09:11:09

@recon71: UGye, hogy jó az azé' :D Viszont a mellkasnál lévő bajonett kényelmetlen lehetett kúszásnál...:D

joni firpo 2018.03.09. 09:55:51

@Brokkoládé: Idő éppen lett volna....bőven.

Praedikator 2018.03.09. 13:25:08

@krisss93: Ez vitatott! Az izraeli mellények remek minőségűek. Emellett van Cordura-s airsoftos cucc is ami elég erős és akár bevetést is kibír. Sajnos tuom, hogy Magyarországon nincs rendltetés szerű cucc szinte semmi, ami meg van az nincs raktáron soha -esetleg valaki -valaha már látott olyat,- Természetesen tudom, hogy nem mindenki tud akár Eagle cuccot venni, de éles helyzetben meggondolandó a kínai játék mellény vagy egy ütős árű, de ütős minőségű termék.

Praedikator 2018.03.09. 16:27:35

@joni firpo: Azért nem gyengén hat már a modern divat is a katonai ruházatokra. Ahol sajnálatos módon mindenki amerikai akar lenni a multicam ezerféle mintájával. Hál Istennek ide a digit ACU nem jött be katonai használatra, de igazából elképzelni sem tudom, hogy a tervezőnek mi ötlete lehetett az ACU használatára? Talán koszos- esős s-poros városban van némi rejtő színe. ÉS akkor itt az összehajtható ásótok...Magyarországon általában van egy- két "jóképességű" aki megkerülve az állományt megmondja, hogy mi a tuti -természetesen harctéren soha nem volt,- No de irodában nem nagy az esélye, hogy lelőnek. Vagy az állomány aktívan be van vonva, majd a végén kijön egy tök más felszerelés. Summa -summárum a műbőr felszerelés cikkeket nem kell leírni, de mivel Magyarországon (ezt sem ) gyártanak katonai felhasználásra így gyakorlatilag mindent külföldről kell beszerezni, vagy itthonról, de akkor meg ismerősök tulajodnában lévő üzletből ahol magas ár, gyatra vagy annál rosszabb minőségben állítanak elő termékeket. Nem tudom mikor változik meg ez a szemlélet, de azért tartunk ott, ahol....:((

estván 2018.03.09. 19:38:57

@Brokkoládé: Az ACU kifejezésben szín- vagy mintázatmegjelölés nincsen.
Feltételezem, a világosszürke "kockás" UCP mintára gondoltál, ami kb. a Holdon rejthet. :D

Ezzel a mintával Mo.-n a szolnoki 34.-nél fordulnak elő hátizsákok, illetve IFAK zsebek szoktak még néha feltűnni.

krisss93 2018.03.09. 19:39:30

@Brokkoládé: Maradjunk abban, hogy a magyar műbőr tártáska és hozzá való szimatszatyor a VSZ legócskább személyi felszerelését képezte, összehasonlítva akár a Csehszlovák, akár a Szovjet, akár a Jugo cuccokkal (Y szíj hiánya, tárak elhelyezése, műbőr stb)
Összehasonlítva az angol P58-al meg mindennek a legalja aztán az sem volt merevítve.

recon71 2018.03.09. 21:49:05

@Brokkoládé: Mint írtam,nekünk is ezért okozott csalódást a műbőr után az ejtőernyő zsák vagy tok,de a modern gyöngyvászon és hasonlóak szintén. Ezek is összeroskadnak üresen,ha nem kapnak valami merevítést. Ezeket valahol műanyaggal,valahol visszahajtásokkal merevítik valamennyire. Szóval ebben egyszerűbb volt a műbőr,ahol ezekre nem volt szükség.

Nagyon jól látod az akkori hozzáállást,hogy "Valamibe" elférjen, oszt mennyenek a harcba."
És tényleg nem volt szakértő gárda,mert még minimális tudásuk sem volt a fejlesztésekkel megbízottaknak. Pl. az is jól mutatja,hogy megkérdeztek,hogy véletlenül én nem e tudom,hogy konkrétan mire szolgálnak a NATO málhaöveken a lyukak,ők szellőzésre tippeltek. Mindezt úgy,hogy össze is volt náluk állítva 1 ALICE málha. Le voltam döbbenve,ezek után már semmin sem csodálkoztam.

"a mellkasnál lévő bajonett kényelmetlen lehetett kúszásnál"

Ezt melyik málhára érted? Egyébként ezt a megoldást több málhamellény is alkalmazza (még magyar kísérletiről is mutatott valaki nemrég képet):

www.dropzonetactical.com/load-bearing-equipment/modcan-vest/images/UserVests.jpg

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/GuardBosnia.jpg

www.dropzonetactical.com/load-bearing-equipment/modcan-vest/images/ModCanCadPatFullFront.jpg

Az iraki tapasztalatok arra utaltak az elején,hogy a jövő háborúit már a városokban fogják megvívni. Erről több szakértő is beszélt. Aztán sokak szerint az UCP ezért is lett,mivel városharcban,a szürke por és romok között talán a legjobb. Nem tudom tényleg számított e ez a rendszeresítésében.

recon71 2018.03.09. 21:54:47

@joni firpo: "Idő éppen lett volna....bőven."

Így van,ott én dolgozó embert nem láttam. Rengeteg kávézás,több dögös miniszoknyás titkárnőszerűség,terefere,vidám gondtalan élet jellemezte a mi tervezőinket. Talán a munkaidejük 1 ezrelékében csinálhattak valami munkaszerűt,de akkor is csak összecsapva valamit,mert muszáj,a "Valamibe" elférjen, oszt mennyenek a harcba" hozzáállással.

recon71 2018.03.09. 22:25:23

@Brokkoládé: Azt hiszem rájöttem melyik málhára írtad,hogy kényelmetlen lehet a szurony elöl! Erre nem?:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25720663_24b11c84ba5a478a542b711b4742dba2_xl.jpg

Ez 1 bevett megoldás. Leginkább az oroszoknál és az izraelieknél:

https://www.picclickimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/j-UAAOSwP~tW4iIw/$/Russian-Original-Tactical-Vest-systems-UMBTS-6SH112-camo-_57.jpg

Nekem is bejött,mert ott tényleg kézre esik és visszarakni sem kínlódás a tőrt vagy szuronyt,de kúszásnál sem éreztem semmilyen hátrányát. Az AK tárak aljának a sarkai sokkal kényelmetlenebbnek bizonyultak a bordákba nyomódva rajtuk hasaláskor.

Praedikator 2018.03.09. 22:26:26

@estván: Igen, arra gondoltam. Köszi a javítást!

Praedikator 2018.03.09. 22:27:57

@recon71: Igen, arra a képre îrtam. Nekem rànézésre is nyilal a bordàm. :)

recon71 2018.03.09. 22:53:04

@Brokkoládé: Először nekem is meglepetés volt,hogy nem okozott kényelmetlenséget,próbáld ki! Pláne ott,ugyanis az ember nem is nagyon azon a részen fekszik,mivel a test legelején lévő tárak már eltartják a földtől azt a részt,mivel kicsit már oldalra is esik. Viszont az elöl lévő AK tárak sarkai nagyon bevésődtek a negatív emlékeim közé.

recon71 2018.03.09. 23:01:15

@Brokkoládé: Ők meg a legelső tárzsebek mögött hordják,még ott sem okozott nekem sem gondot,legalábbis ha lapos volt a tok:

i.ytimg.com/vi/9uQTW39_Qnc/maxresdefault.jpg

Praedikator 2018.03.10. 06:56:32

@krisss93: Sajnos helytálló..:( @recon71: a lapos tok okés, de majd kipróbálom!

Praedikator 2018.03.26. 16:46:53

Akit érdekel megvan a "Tartalékos szolgálati bakancs" eredete: A jómagyar "Ipoly" cég 208-as számú modelljéről van szó és a doboz feliratán is "Tartalékos szolgálati bakancs" felirat szerepel.
Maga a termék könnyű, strapabíró, viszont a felhasznált hasított marhabőr okán érdemes betörni, mivel igen merev. Térdelésnél a lábujjak és lábfej találkozásánál előfordulhat, hogy "vág" a bakancs! Viszont a 65M vulkanizált bakancs után ez felüdülés lesz mindenkinek, akit érdekel a pálya! Egyébként a másik tartalékos bakancs az egységes rendészeti bevetési bakancs, amiről már e portálon is lesújtó vélemények láttak napvilágot.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2018.03.26. 17:30:13

@Brokkoládé: Privát üzenetben is elküldték, itt a pontos megnevezés. Illetve mintha a 2010M alatt is szerepelne.

http://www.ipolycipo.hu/labbelik/rendvedelmi+szervek+reszere/14m+e+r+gyakorlo+bakancs+[r+kr+bv+kv].html

recon71 2019.09.15. 21:51:16

Már megint erős késztetést érzek, hogy írjak!
Időnként be kell segítenem 1 egykori magas rangú rendőrnek, aki rendszeresen kér embert rendezvényekre. Kiderült, hogy ő ma már főállásban katonatiszt, többek között a tartalékosok oktatásával is foglalkozik. Persze azonnal elkezdett toborozni. Miután mondtam, hogy nekem ami leginkább hiányzik a civil életben, az a karabély lövészet, elkezdte számolgatni, hogy mennyit is lőhetnék tartalékosként. Kezdte, hogy először lövünk 6-ot, aztán lövünk megint valamennyit, szóval, ha bevonulok, kb. 1 tár lőszert is ellőhetek összesen. :D
Ez most komoly? Vagy nincs képben, mert csak elméleti tananyag oktató? Mert, ha tényleg csak ennyit lő összesen 1 tartalékos, akkor tényleg vicc ez az egész. Én meg azt hittem, hogy még a kerítés is kolbászból van, hisz már köznapira is futja. Köznapira futja, 30 lőszernél többre meg nem? 1 köznapi árából ezeket is inkább megtaníthatnák lőni.

estván 2019.09.15. 22:49:23

@recon71: az ÖTT igazából nem tartalékos katona, hanem csak egy statisztikakozmetikázó vicc, az egésznek a gyakorlati haszna 0.
Az ÖMT-sek pedig az állomány létszámhiányának "lyukait" foltozgatják, különböző szakbeosztásokat (jellemzően harcolókat nem) hosszabb-rövidebb ideig betöltve.
Egyiket sem fogják tanítgatni lőni, nem pénz, hanem többek között kapacitás és idő hiánya miatt.

estván 2019.09.15. 22:54:23

@recon71: Ha a honvédségnél rendszeresen lőni akarsz, lövésznek (nomen est omen) kell menni, vagy a 2.KRDD-hez. Az ilyen tartalékos izéket ebből a szempontból el kell felejteni.

recon71 2019.09.16. 00:03:26

@estván: 48 évesen még ezekhez is felvennének?

De nem is mennék, elég volt kétszer. Eszem ágában sincs még egyszer lecserélni a szuper civil életem. Utoljára 2009-ben szereltem le.

Csak lőni is lenne lehetősége az embernek! Minden mást ami tetszett a seregben, civilben százszor többet csinálhatom. :D


süti beállítások módosítása