Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Új amerikai egyenruha 13. rész

2016.11.18. 07:00 :: Combat Gear Admin

img_6589_1.jpgEgy afganisztáni tábornoki látogatásnak köszönhetően láthatóvá vált az új amerikai egyenruha, amely az OCP nevet viseli, és csak egy minimálisan tér el a korábbi Multicam-től. A képek csalókák, ugyanis a hadügyminisztérium fotóin túlzottan világosnak látszik ruha.

 

img_6590_1.jpgMég egy külső fotón is kilóg a lóláb, bár szerintem itt is egy kicsit erősebb a fény, mindenesetre a sisakhuzat és a plate carrier segít szemléltetni a két minta közötti különbségeket.

media-e58011254fdc40a38775cb9628c30adeafghanistan.JPEGEgy másik hivatalos fotó árnyalja a képet, ezen a fénybeállítások is jobbak, és a Scorpion W2 terepminta egyáltalán nem látszik már túlzottan világosnak.

afghanistan-general.jpgMindenesetre még mindig nehéz megfelelő érveket találni a Multicam minta átalakítására, lévén olyan túl sok pluszt látszólag nem adott hozzá a ruha rejtőképességéhez, bár ezt majd talán néhány terepen készült fotó segítségével jobban lehet szemléltetni. 

Forrás: 

http://soldiersystems.net/2016/11/17/looks-like-the-ocp-color-issues-were-worse-than-we-thought/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

http://www.geourdu.tv/wp-content/uploads/2016/08/Afghanistan-General.jpg

http://www.usnews.com/cmsmedia/9c/83f663206cbba8cc2a547b2de7fc61/media:e58011254fdc40a38775cb9628c30adeAfghanistan.JPEG



89 komment

Címkék: amerikai combat multicam

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr5711970377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krisss93 2016.11.18. 07:40:48

Nem a jogdíjak miatt lett átalakítva a minta?

joni firpo 2016.11.18. 09:11:15

Aki veszi magának a fáradságot és végigolvassa a soldiersystems-en a kommenteket, az szembesülhet a legkülönbözőbb véleményekkel, kezdve a "haha de béna a sereg"-től az "úgysincs két egyforma egyenruhá"-ig és a különböző magyarázatokig, hogy hogyan és miért térnek el egymástól az egyes variációk illetve mennyire befolyásolhatja a színek kopását az éghajlat, mosás, gyíkemberek, akárki/akármi.

Majd lehet hasonlókat posztolni a 2015M-ről is gondolom, amikor megjelenik a "kiképzési egyenruha", vagy amikor az EI ZRt másokat is megpályáztat alapanyag-gyártásra. Azzal is lehet gond, hogy a gyártók évről-évre változtatják a színeket, nem tudnak ugyanolyat gyártani. Legalábbis erre szoktak panaszkodni színekkel foglalkozó ismerőseim.

krisss93 2016.11.18. 15:24:34

Hát elvileg van egy bizonyos mértékű engedélyezett eltérés a gyártó felé, ezt kell a szerződésben minél kisebbre szűkíteni, ha a gyártó nem képes ezt biztosítani akkor kötbér fizetésére lehet kötelezni vagy szerződésbontás. De ez csak akkor van ha direkt ilyen szerződést akarnak és aki írja azt érdekli is az egész. A gyártó képes rá, csak be kell vele tartatni a szerződésben vállaltakat.

Barnigear 2016.11.18. 17:01:09

Szerintem a legelső kép jól mutatja a különbséget.
A második tónusviszonyai utólag lettek manipulálva, a harmadik és negyedik képről nem lehet érzékelni a különbséget egyáltalán.

Bal oldalon OCP, jobb oldalon MC:
www.ovinnovations.com/images/mc_sw2_4.jpg
ezen a képen minden bizonnyal cordura anyagok vannak.

Az OCP az eredetileg scorpionként ismert minta módosítása, a scorpion pedig az MC fejlesztési vonalának egyik állomása. Úgy emlékszem, hogy a scorpion még a pályázók saját szempontjai szerint készült, míg az MC-be már belekerültek a pályáztató szempontjai szerinti módosítások is. Az OCP szintén külső szempontok szerint lett módosítva.
---
@krisss93:
Tökéletesen igazad van, magam sem mondhattam volna szebben.
Nekem úgy tűnik hogy báró Matolcsy, vagy Rogán Cecília többet tehetne a színállandóság érdekében, mint a teljes honvéd vezérkar.

recon71 2016.11.18. 17:52:06

Szerintem viszont marha nagy a különbség a képek alapján.
Az egyik,hogy sokkal élénkebb színeket alkalmaztak már kiindulásként is. Talán azért,mert így később jár úgy vagy soha a ruha,mint az én MTP-m,hogy túl világosra és egybemosódóra fakul? Talán ők is úgy gondolták,mint ahogy korábban írtam többször is,hogy többet van 1 gyakorló fakultan a katonákon,mint vadi új színekkel?
De azt is meg kell jegyezni,hogy sivatagos területeken,mint mondjuk Afganisztán,ilyen élénken már kevésbé fog stimmelni színileg.
A másik meg,amit szintén annyira hiányoltam,hogy ez már végre jobban alakbontó lett,talán ők is rájöttek,hogy ez nagyon hiányzott eddig és javít a rejtésén.

recon71 2016.11.18. 18:01:54

A 3. és a 4. képen nem ugyan az a zubbony van a tábornokon,mint az első kettőn,ettől is látszanak másnak. Vagy eleve más színekkel készültek vagy az egyik vadi új,míg a másik nagyon fakó már.

Beat it! 2016.11.19. 08:50:36

Vicces, hogy nyáron kijött a Multicam-utánzó 2015M, most meg itt a Multicam élénkebb színű változata. ::)) Most a hazai mintát is korrigálják, vagy 20 évig nem nyúlnak hozzá? :) Gondolom a szolnokiak majd kapnak az új amcsi egyenruhából, és akkor mellé lehet majd állítani a hazait egy összehasonlításra.

@gyula0910:
Gondolom megtartotta a régi cuccait is. Az újak is fakulni fognak biztosan, sivatagban meg belepi őket a por, nem lesz gond attól, hogy élénkebb színű.

krisss93 2016.11.19. 11:24:04

Nem amiatt kell korrigálni a mintát mert az amerikaiak, hogy ne kelljen fizetni a jogdíjakat vagy magáért a mintáért egy vagyont a crye precision-nek megváltoztatták egy leheletnyit a mintájukat.

Amúgy egyre inkább azt mondom, hogy nem lesz rossz a minta, elég sokat látom a rendészeken meg képeken és jól bontja az alakot meg hiába fakók a színek távolról nagyon zöldes összhatása van neki (lehetséges hogy ez eleve szándékos volt a minta tervezésekor)

dudi01 2016.11.19. 14:07:34

Élőben 30 méternél távolabbról ember nem mondja meg szabadszemmel,hogy melyik melyik.Közelről is előbb tünik fel a minták közti különbség.

krisss93 2016.11.19. 14:24:33

@dudi01: És szerinted jó lesz itthon is? Táborfalván nagyon fasza a multicam de hát az egy pampa. Neked mi a véleményed?

recon71 2016.11.19. 15:05:50

@Beat it!: A koszolódásra én is gondoltam,de vajon arra számítani is elég? A koszos ruha nem hiszem annyira jól szellőzne pl.,főleg abban a melegben ez nem mindegy.

Szerintem különben az OCP-hez közelebb áll a képek alapján a 2015M,mint az MC. Alakbontásban a 2 között lehet.

recon71 2016.11.19. 15:08:14

Tényleg nem lehetne olyan képeket csinálni,ahol MC vagy MTP mellett látszik a HUNCAM? Lehetőleg több távolságból is.

Barnigear 2016.11.19. 16:32:46

Szeretnék eloszlatni egy félreértést:
2015M-nek valójában sem az MC-hez, sem a OCP-hez semmi köze sincsen.
Azt mutatja, hogy abból a fejlesztés, vagy bárki aki 'tervezte' mennyit fogott fel.

dudi01 2016.11.19. 17:00:36

Félreértettetek!Az MC-ről és az OCP-ről írtam,hogy 30 méterről egyformák meg közelről is inkább a minta alapján lehet felismerni.

recon71 2016.11.19. 17:22:40

@Barnigear: De jó lett volna,ha ezt akkor is leírod,amikor velem vitáztak többen,mert azt mertem említeni,hogy szerintem a HUNCAM és az MTP teljesen más mintázat! Én nem látom a mintázatban nagyon a hasonlóságot,csak a színekben.

@dudi01: Na ezért mondom én is sokszor azt,hogy a mintázatok még ilyen mérvű eltérése sem nagyon okoz hatásbeli különbséget,hisz pár 10 méterről már tök ugyanolyan masszává folynak össze a szemnek. Viszont közelről már lehetnek a rejtésben különbségek. Kisebb távról pl. a HUNCAM jobban teljesíthet az alakbontásának köszönhetően,hacsak pont nem tökéletes véletlenül az MTP-hez a környezete.

Barnigear 2016.11.19. 19:15:00

@gyula0910:
Még felmerülhet újból és akkor is ezt fogom mondani, legfeljebb érvekkel alátámasztva.
Az mindenképp téged erősít, hogy tőled függetlenül mondom ezt.
---
Biztos van már magyar gyűjtő is, akinek van OCP-je, szóval bőven lehetne MC-MTP-OCP-2015M összehasonlítást is csinálni, csak szervezés kérdése.
@dudi01:
"Az MC-ről és az OCP-ről írtam,hogy 30 méterről egyformák meg közelről is inkább a minta alapján lehet felismerni."
Bár személyes tapasztalatom nincs, de az első kép alapján nyilvánvaló a különbség, és az szerintem többnyire 30 méteren is meglesz. A jól kifakult OCP és a friss MC között talán nem lesz meg ez a különbség -esetileg, de nyilván nem ez az általános. Így mondható, hogy a különbség statisztikailag releváns.

dudi01 2016.11.19. 19:15:03

Az MTP inkább zöld a 15M meg inkább barna nincs az a vaksi aki összdkeveri a kettőt.

dudi01 2016.11.19. 19:16:38

Nem kifakult állapotban kell ezeket vizsgálni.

Tom Sinner 2016.11.19. 19:29:22

@dudi01: Nekem azért voltak maratoni vitáim airsoftos csoportokban arról, hogy valaki szerint a 2015M az MC (nem MC típusú!), ezek voltak általában a legsötétebbek, valaki meg azt mondta hogy 100% MTP a 2015M és még képekkel is próbálta magyarázni. Nem lehetett őket meggyőzni, hogy ökörség amit állítanak, pedig az új magyar mintáról már akkor elég sok fotó kijött. Előre elnézést kérek azoktól, akik magukra veszik, de az airsoftos társadalom 90%-a dilettáns a legsötétebb fajtából ebből a szempontból. Egyszerűen nem látják a minták (színek, formák stb) közti különbséget, és úgy okoskodnak. Persze mindig az a hülye, aki konyít azért a témához.

dudi01 2016.11.19. 20:09:53

A 15M az MTP alapján készült.

Tom Sinner 2016.11.19. 21:44:35

Attól még nem lesz az, ahogy a boci sem M81 (woodland).

Barnigear 2016.11.19. 22:33:07

@dudi01:
A magam részéről köszönöm az információt, de mint mondtam, inkább azt tükrözi, hogy a készítő és/vagy a megrendelő mennyit fogott fel belőle.
(és itt legkevésbé gondolok a színek árnyalati eltérésére)

Beat it! 2016.11.20. 10:03:59

Keresgéltem a neten, és ilyen élénk színű mintát mint ami a fenti képen van, nem találtam sehol.
Rákerestem a Scorpion W2 mintára, de az sem volt ilyen élénk. Sőt, ezen az oldalon, még a Scorpion a halványabb: www.armyuniformchanges.com/ (Persze lehet, hogy összecserélték a fotókat.)
A Wikipédián sem élénk, csak azon a képen, ahol magában ábrázolja a minta egy részletét:
en.wikipedia.org/wiki/Scorpion_W2

Következtetésem:
Vagy nem adják vissza korrekt módon a színeket azok a képek, vagy annyira új még ez a minta, hogy nincs róla megfelelő fotó. De ami itt van, az jó összehasonlítási alap lehet. Feltéve, ha Nicholson úr nem a kínai piacon vette a holmit... :) (Azt remélem látja mindenki, hogy az első két fotón nem ugyanaz van rajta, mint a harmadiktól kezdve.)

recon71 2016.11.20. 17:23:56

@Beat it!: Ha visszaolvasod láthatod én is ezt írtam,hogy más van 2-2 képen.
De szerintem az is szerepel valahol,hogy OCP van a tábornokon az első 2 képen,ami módosított Scorpion. A kép alapján nekem úgy tűnik,hogy az OCP 1 élénkebbre színezett Scorpion. Talán az első 2 képen OCP van a tábornokon,a másik kettőn meg Scorpion már?

recon71 2016.11.20. 18:13:54

@Beat it!: Az OCP-re rákeresve egyes képeken tényleg élénkebb színűnek tűnik:

3.bp.blogspot.com/-knV7d0qbgIc/UmF4CYIXjHI/AAAAAAAAU7M/7s5voUM-LYQ/s1600/MultiCam+Aussie.jpg

www.hyperstealth.com/baseline/OCP-Multicam-Pre-Post-US4CES-Transitional.jpg

Ha már a látható élénkségről van szó,ez is 1 érdekes kép amit már többször belinkeltem is az MTP-MC-ről:

www.strikehold.net/wp-content/uploads/2011/07/5934821032_89f3ff0dea_b.jpg

Beat it! 2016.11.20. 19:13:55

@gyula0910:
Akkor lehet egy bizonyos oka a tévedésemnek:
Multicam - Scorpion - OCP - ez 3 különböző? Eddig azt hittem, csak kétféléről beszélünk és a Scorpion megegyezik az OCP-vel.
A szolnokiak idén kapott Multicam ruhái is élénkebbnek tűntek.

A harmadik kép az MC-MTP-ről jó. Szerintem szín és fényhelyes. Kár, hogy nem áll mellettük egy fickó 2015M-ben... :D

Barnigear 2016.11.20. 19:34:30

Mindenek előtt helyesbítenem kell magamat, a korábban általam linkelt képen NEM OCP és MC van, hanem Scorpion W2 és MC. (meg kellett volna nyitnom az oldalt is, nem csak a képet: ovinnovations.com/pages/scorpionmc)

Ez viszont már tényleg MC és OCP összehasonlítás: ovinnovations.com/pages/scorpionmc
---
@Beat it!:
Rendesen végig kellene olvasni a topikot, és olyan képeket keresned, amiken nem utólag vannak összemontázsolva a minták.
(Ha már a poszt képeinek nem hiszel.)
Nekem elég gyorsan sikerült, másnak sem lehet túl nehéz.

Barnigear 2016.11.20. 19:39:38

...na, megint csak javítanom kell, mert az előbb linkelt képen mind a két minta MC, dacára a ráírásnak, miközben az OCP nem csak a színeiben, hanem a mintázatában is eltér.
Ez korrektebbnek tűnik:
www.strikehold.net/2014/08/04/ocp-version-1-vs-ocp-version-2/

recon71 2016.11.20. 21:18:42

@Beat it!: Igazából egyáltalán nem vagyok tereptarka szakértő,csak azt osztom meg ami feltűnik vagy olvasok valahol,ezért lehet az is,hogy rosszak az infóim. Mindenesetre én úgy tudom most,hogy az OCP nem 1 az egyben Scorpion.

recon71 2016.11.20. 21:33:45

@Barnigear: @Beat it!: Az OCP-hez talált képemet most újra megnézve feltűnt,hogy az egyik katonánál AUG van,ami az ausztrálok fegyvere,ezért kicsi az esély rá,hogy ő is ami lenne,mint a mellette álló és hogy rajta is OCP lenne:

3.bp.blogspot.com/-knV7d0qbgIc/UmF4CYIXjHI/AAAAAAAAU7M/7s5voUM-LYQ/s1600/MultiCam+Aussie.jpg

Ezért rákerestem külön a képre és ezt találtam:

blog.predatorbdu.com/2013/10/camo-comparison-amp-vs-ocp.html

Mivel senki más sem írta,hogy ezt észrevette,azért mondom én most is azt,hogy az egyes minták között olyan minimális sokszor a különbség,hogy az embernek még közelről sem tűnik fel. Ha az ember tudja,hogy más,akkor megláthatja -ha keresi- a különbségeket,de ha nem tudja,akkor nem is veszi észre,hogy a 2 nem ugyanaz. Pl. az angolokon sem tűnik fel a náluk nem rendszeresített MC nadrág az MTP többi cuccukhoz. Ezért tartom én jelentéktelennek az ekkora eltéréseket.

recon71 2016.11.20. 22:09:08

@blogen: Ezekből a színekből állnak? De ez így csalóka,hisz nem egyenlő arányban vannak a színek bennük. Valamelyik szín pl. csak a legkisebb mintákat tölti ki,valamelyik szín meg a legnagyobbakat.

blogen 2016.11.20. 22:28:06

Jogos, valahol meg is találtam az arányokat is, amikor a színeket kerestem, ha megtalálom újra, akkor csinálok egy arányokat bemutatót is!

Barnigear 2016.11.21. 00:10:16

@gyula0910:
Tök mindegy hogy mit mondanak és mit írnak, mit hogyan neveznek el, azon a fotón amit linkeltél egyik sem az, mint amit a tábornok hord a posztolt képeken.
És tök mindegy mit hívnak vagy nem hívnak OCP-nek, az eddig használt minta helyett egy korábbi, a fejlesztési vonalban megelőző mintát rendszeresítettek amit a neten scorpion W2-ként azonosítanak.

A linkednek inkább az a lényege, hogy az Ausztrálok licenszeltek egy MC klón arid mintát jó sok pénzért a CRY-tól, minimális eltéréssel, miközben van saját MC adaptációjuk, a saját jellemző viszonyaikra, ami lényeges eltérést mutat.
adfgear.weebly.com/uploads/4/5/4/6/4546049/8956087.jpg
Az AMP a CRY minta, az AMCU az ausztrál:
soldiersystems.net/tag/australia/

recon71 2016.11.21. 00:38:46

@Barnigear: Ettől még igaz,hogy olyan minimális az ami és az ausztrál közötti eltérés,hogy nem szúrni ki,ha nem lenne ott az AUG. De ez sokszor igaz a többi MC klónra is. Lásd britek MC nadrágjai vagy az a kép amit régen linkelt be valaki bizonyítandó,hogy milyen jó erdőben is az MC,aztán 1 évvel később derült ki,hogy az igazából SloCam.

Egyébként az ami nadrágja is ugyan az,mint a zubbonya? Csak fakóbb és azért tűnik a mintázat is másabbnak?

Akkor most a fenti tábornokon sem OCP van az első 2 képen,ez azt jeleneti? Mert a Scorpion W2 nagyon más szokott lenni képeken. Pont az ellentéte,mert az inkább halványabb,nem ilyen élénk erős színeket használ.

apravetz 2016.11.21. 12:10:21

Jönni segíteni, csak multicam - Scorpion vonalra.

Multicam, Crye Precision gyártásban:
alapvetően élénkebb színekkel dolgoznak, de nagyon fontos, hogy saját anyagra nyomják a mintát (a kezdetekkor a vastag NYCO szövetre, az elmúlt 10 évben pedig a NYCO ripstopra. Sokkal tónusosabb, élénkebb színek, különösen hangsúlyos a khaki.
s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/6e/9f/1f/6e9f1f85f7db083fad4ca39f20a38ffa.jpg

Kismillióan használják, de a hagyományos amerikai szárazföldi erők nem ezt, hanem ennek a lángálló anyyagra nyomott verzióját használják.

Az OCP FR ACU:
A színei még újonnan sem stimmelnek, de néhány mosás után teljesen kifakul. Ld. néhány hsz.-szel feljebb Petraeus bácsi öltözékét.
http://www.ctvnews.ca/polopoly_fs/1.2610717.1444905093!/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/landscape_960/image.jpg

Tehát a különbséget alapvetően az anyagösszetételnek a színtartósságra gyakorolt - igen kedvezőtlen - hatása okozza.

OCP W2 Scorpion:
Ismét változtattak az anyagon, visszatértek a jó öreg NYCO ripstophoz, elengedve kicsit a lángállóságot.
Hopp, megint kijöttek azok az élénkebb színek, amivel alapvetően a Mulicam és a Scorpion fejlesztése során dolgoztak. A fenti cikkben szereplő képeken az első kettő erősen túltolt a színekkel (bár láthatóan vadonat új, aznapos egyenruha), az utóbbi kettő stimmel.

Egyébként a NYCO-ra nyomott multicam és scorpion között színbeli eltérés alig van, pontosabban gyakorlatilag nincs. A különbség a mintánál van, az is leginkább méretbeli. Közös vonásuk, hogy a fakulással leghamarabb a zöldes tónust kölcsönző élénk khaki tűnik el, de összességében messze jobb színtartóssággal bír a lángálló verziónál, hogy az anyag műszaki paramétereiről már ne is beszéljünk.

Tom Sinner 2016.11.21. 12:39:09

Csak nagyon felületesen kapcsolódva az álcaminta-témához: nem nagyon tudtam elképzelni a belga mintát terepen, de találtam egy FB lapot amin sok felhasználói kép van.
Például:
scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/15037354_587965798080845_6213453694379543716_n.jpg?oh=573cc263a0e507e26754a57fb632026e&oe=58BD49AE
scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/15095025_587965564747535_1358990288704070154_n.jpg?oh=c77186936ac416b12cc3e22bc0e0c475&oe=58895B2C

Én még most sem igazán tudom teljes őszinteséggel mondani, hogy jobb, vagy rosszabb lenne-e, mint a boci, de az biztos, hogy nem fekete/sötétbarna pacának néznek ki bennük terepen, mint a srácaink.
Itt a lap:
www.facebook.com/1213Li/

Barnigear 2016.11.21. 14:37:13

@apravetz:
"Egyébként a NYCO-ra nyomott multicam és scorpion között színbeli eltérés alig van, pontosabban gyakorlatilag nincs." - biztos vagyok benne, hogyha jobban megnézed a teljes mintát mutató fotókat, akkor észreveszed hogy ez azért nem így van.
Ha meg vannak ruháid, amiket összehasonlíthatsz, akkor méginkább.

Barnigear 2016.11.21. 14:43:03

@joni firpo:
"Elvileg ez egy szett, a fotók egy részén a nadrág mégis sokkal sárgásabbnak tűnik. Szóval ne vonjunk le elhamarkodott következtetéseket egy-két fénykép alapján." - de ha a zobbonyt és a nadrágot külön mutató fotót nézed, akkor nem csak ez a különbség tűnik fel.
A nadrágos fotó eleve kontrasztosabb, ezért a színei is erősebbek.

blogen 2016.11.21. 15:09:51

Nem találtam meg a százalékos arányt mutató doksit, pedig érdekes lenne, mert a hétből négy szín azonos, egy hasonló és csak kettő tér el viszonylag jobban!

recon71 2016.11.21. 19:35:04

@joni firpo: Az én laptopomon nem látszik különbség a nadrágon és a zubbonyon használt színek között,ahol egymás mellett vannak. Ha pedig külön vannak fényképezve,akkor sokszor előfordul eltérés. Akkor lehet más szög,más beállítás,más fény,vakuval vagy nélküle,de a távolság is számíthat,utómunka,stb.:

i.ebayimg.com/images/g/qv4AAOSwLpdW8wK8/s-l1600.jpg

recon71 2016.11.21. 19:41:10

@joni firpo: Pont ma tapasztaltam,hogy már az is csinálhat kisebb eltéréseket,ha az ember keze megremeg. Mindjárt kicsit elmosódottabbak lesznek a minták. Legalábbis az én fényképezőimmel.
De az sem mindegy,hogy a fényforrás alá téve fényképezték e vagy távolabb tőle és hogy milyen az a fény. Ezért én csak szorosan egymás mellé téve mernék összehasonlítani,vagy pont ugyan oda téve és ugyan úgy.

recon71 2016.11.21. 19:45:24

@Barnigear: @apravetz: Kinagyítva látszik,hogy a tábornokon ripstop az anyag az első képen,ez ennyire befolyásolhatja a színeket?:

m.cdn.blog.hu/co/combatgear/image/ruh%c3%a1k/uj_amerikai_egyeruha_13/img_6589_1.jpg

Semelyik más képen nem látni ilyen erős barnákat pl.

apravetz 2016.11.21. 20:20:17

@Barnigear:

Pedig bizony mondom néktek, hogy megszólalásig hasonlatosak az egyes, átmenetektől mentes színek. Scorpionban egy hajszálnyit erősebb zöld és keki kapott helyet, de mondjuk a Multicam OCP gore-texek meg annál is sötétebbek/élénkebbek.
Itt inkább a színek egymáshoz viszonyított aránya változott meg és a foltok mérete, amitől teljesen más benyomást tesz közelről, 20 méterről meg fogalmad sincs.
Összefoglalva: élőben egyáltalán nem tűnik ennyire üdének, már-már woodland-multicam szerelemgyereknek a scorpion.

@gyula0910:

Tábornok bácsin OCP W2 Scorpion 50/50 nyco ripstop anyagra nyomva, a többieken OCP FR ACU multicam van, a lángálló aramid/rayon/para-aramid/nylon meg mittudomén milyen anyagösszetételre nyomva, közepesen megfakulva (irodai munka, 3-4 mosás!).

Barnigear 2016.11.21. 21:10:54

@apravetz:
Az MC-t is sötétebb és intenzívebb színekkel nyomtatták 2010 után, legalábbis ezt írják mindenhol.
Nem tudok mást mondani, mint hogy az összehasonlító fotókon egyértelműen látszik a különbség:
www.ovinnovations.com/images/mc_sw2_4.jpg
A következő képen látható OCP zubbonyon mintáje ugyan az, csak ez mosott:
i.ebayimg.com/images/g/sP0AAOSwux5YLI-T/s-l1600.jpg
Az más kérdés, hogy milyen messziről különböztethető meg a két minta, amit én nem tévesztenék össze a hatékonyságban százalékos arányokkal kifejezhető különbségekre.
Én gondolkodás nélkül elcserélném a meglévő MC anyagaimat OCP-re, ha esetleg van itt valakinek, akkor tőlem nyélbe is üthetjük az üzletet.
---
@gyula0910:
Az eltérő anyagok némileg másképp veszik fel a festéket, és mintha a cordurák sötétebbek lennének.
De azon a fotón csak a tábornokon van OCP(scorpion, a többieken MC van.
---
@blogen:
Bocs, de ezek csak részben azok a színek, az OCP legsötétebb színe nem ennyire vöröses, az MC legsötétebb színe meg egyszerűenhiányzik.

blogen 2016.11.21. 21:14:27

@Barnigear: A szabadalomból vannak. Amennyiben eltérés van a fotókon látható színek között, akkor annak az okai a következőek:
- a fotó készítésének körülményei.
- a fotó formátuma, feldolgozása.
- az lefotózott anyag fajtája, minősége, állapota (hányszor mosott, stb.)

Én is meglepődtem, de aztán jobban megnéztem az mc cuccaimat és a fotókon az ocp-et is és arra jutottam, hogy igen. Ilyen durva különbségeket produkál a fent említett három tényező, miközben ezek azok a színek a valóságban!

blogen 2016.11.21. 21:18:52

Amúgy most, hogy látom mennyire durva különbségeket produkál a valóság a tervhez képest (a szabadalom színei) értem meg, hogy nem is az a nagy munka, hogy előállítsunk egy jó rejtőszín kombinációt, hanem ennek egyenletes minőségű, viszonylag hosszú távon is színtartó legyártása! Úgy tűnik ez a világ leggazdagabb haderejének sem sikerül.

apravetz 2016.11.21. 22:01:16

@Barnigear:

scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15202717_10154796668926450_5243708639635901928_n.jpg?oh=8777fb7975679308f9ddbe708eda234d&oe=58B912EC

Egy darab OCP zubbony van a képen. A valóságban ennyi - és nem több - a különbség a színek között. De ha nagy sok új képet nézel meg, ahol vegyesen vannak öltözve, OCP-be és MC-be, akkor rá fogsz jönni, hogy ennél a cikknél láttad az összes olyan képet, amikor a kettő között markáns különbséget vélsz felfedezni.

Barnigear 2016.11.21. 23:37:29

@apravetz:
Gondolom a jobboldali zubbony az OCP.
Egyébként értem, és korábban is értettem, láthatóan kicsi az eltérés / vagy sok az azonosság a meghatározó színek között. De nyilván nem olyan markánsak a különbségek 2 legyártott és már használt ruha, mint a méterben kiterített anyagok között, ahol sokkal jobban megfigyelhetőek a különbségek.
Az én általam linkelt kép meg ezt igazolja.
Jó hír ez azoknak, akiknek vegyesen lesz/van MC-OCP; de az én MC-m az sajnos nagyobb különbséget mutat.

Ha tervezek egy mintát, és a fontosabb/alapvetőbb dolgok már eldőltek - megoldódtak, akkor jellemzően ilyen mértékű különbségek balanszírozásáról van már csak szó, de azért azok a különbség attól még fontos, eldöntendő kérdések maradnak.
A posztban szereplő első fotón látható mértékű különbség az én felfogásomban már eltérő színverziót jelent.

És kösz a képet.

recon71 2016.11.21. 23:54:09

@Barnigear: Igen,tudom,hogy csak a tábornokon van OCP,nem is az MC-s mellette állókkal tettem az összehasonlítást,hanem a máshol fellelhető W2 Scorpion képekre gondoltam. Azokon én nem láttam még ennyire alakbontó és élénk barnát. Pl. ezen nyoma sincs annak. Lehet ekkora különbség csak attól,hogy más az alapanyag?

recon71 2016.11.22. 00:02:37

@Barnigear: "A posztban szereplő első fotón látható mértékű különbség az én felfogásomban már eltérő színverziót jelent"

Ezzel én is egyetértek.

Ehhez kapcsolódik szerintem az MC/MTP-s kép is:

www.strikehold.net/wp-content/uploads/2011/07/5934821032_89f3ff0dea_b.jpg

Elvileg ugyan azon színekből állnak,ezért az angol MTP is olyanra fog fakulni,mint a mellette álló MC-s amerikai? Én azt gondoltam volna,hogy a képen mindkettő gyakorló eleve más színekkel készült.

recon71 2016.11.22. 00:07:02

@Barnigear: Lefelejtettem a linket! ha jól értem,akkor elvileg akkor mindkettő ugyan az a tereptarka?:

www.orbitaltactical.com/wp-content/uploads/imported/8/NEW-SCORPION-W2-W-2-UNIFORM-MULTICAM-ARMY-COMBAT-OCP-OPERATIONAL-SIZES-VARY-201389684148.jpg

m.cdn.blog.hu/co/combatgear/image/ruh%c3%a1k/uj_amerikai_egyeruha_13/img_6589_1.jpg

Az egyik a nagy barnáknak köszönhetően már jó alakbontó,a másik pedig nemigen.

Barnigear 2016.11.22. 08:48:07

Ja hogy ez a két fotó (a poszt első képe és az ebay-es kép) közötti különbség.
Amilyen képeket eddig láttam, abból nekem is az ebay-es tűnik valószerűbbnek.
Lehet hogy eltérő szériákról van szó
Lehet hogy a fotók közötti különbségről; tiszteket mutató kép lehet hogy szűrőzve van, mivel kontrasztosabb, az ebay-esnél esetleg nem megfelelő színhőmérséklettel / érzékenység.
A tiszteket mutató fotón elképzelhető még az, hogy ott neon fény van, és az hideg, ciános. Ez eleve eltolja a színeket a valóságban is, míg az ebay-es képen más színű a fény (sárgább).
De ha jól értem, akkor a lényeg éppen az, hogy a korábbi nyomtatási technológiákhoz képest ezek a fadelt minták már sokkal pontosabban belőtt színekkel készülnek (transzfer nyomás?), ezért feltételezhetően mind a két ruha ugyan olyan.

joni firpo 2016.11.22. 09:08:51

www.kephost.com/image/vsaP

Sajnos OCP-nk még nincs, így a témához nem ad sokat hozzá, de azért gondoltam lövök egy ilyen képet.

Barnigear 2016.11.22. 13:20:24

@joni firpo:
Az nem lesz olcsó mulatság, mivel a posta egy zubbonyra jó ha csak 30 usd. (így találtam egy mindössze ~23000 huf-os zubbonyt)
---
Gondolom a fotón van HM logos MC is.
Én olyat boltban láttam, vadonatúj volt, és az véleményem szerint biztosan nem volt annyira sötét, mint a 2010 utáni MC-k, amiknél ugye a színváltás történt.
Amit én 2008-2010 környékén vettem Amerikából, azoknál meg biztos sárgásabb volt, bár nem volt alkalmam egymás mellé tenni őket.

recon71 2016.11.22. 15:04:35

@Barnigear: Ezen nagyon csodálkoznék,mert vannak MC-k is kontrollnak a képen a tábornok mellett,akkor azoknak is élénknek kéne lenniük,de olyat sem nagyon láttam,hogy a fényképezési viszonyok tesznek alakbontóvá valamit és pont a barnát emelnék ki.

recon71 2016.11.22. 17:08:00

@Barnigear: Sőt,a második kép a tábornokról teljesen más fényviszonyok közt készült,mégis ugyan olyan erős pl. a barnája azon is:

m.cdn.blog.hu/co/combatgear/image/ruh%c3%a1k/uj_amerikai_egyeruha_13/img_6590_1.jpg

Azon meg csodálkoznék,ha valami színezési hiba miatt lenne ilyen élénk ez az 1 szem gyakorló,mivel a nadrágja is hasonlóan erős színeket használ. Lehet akkora véletlen,hogy pont 2 ugyan olyan hibásan színezettet válogatott egymás mellé? Én nagyobb esélyt adok annak,hogy ez 1 szándékosan erősebb színeket használó szándékos módosítás.

joni firpo 2016.11.22. 17:46:58

@Barnigear: Az "MH logós MC"-t Gurkha néven illesztettem a sorba. Az " OEF" néven szereplő az Apravetz által említett, lángmentesített anyagra nyomott és használattól fakult amerikai ruha.
Egyébként olyan eszközökkel, amelyek a rendelkezésemre állnak (telefon, turistagép) nincs is értelme ilyen "összehasonlító" fotókat készíteni. Az életben pl. az iraki/airsoftos MC sokkal rózsaszínesebb.
OCP beszerzését egyelőre nem tervezem. Majd, ha lemegy az ára pár év múlva.

Beat it! 2016.11.22. 18:32:45

@joni firpo:
"Egyébként olyan eszközökkel, amelyek a rendelkezésemre állnak (telefon, turistagép) nincs is értelme ilyen "összehasonlító" fotókat készíteni." - ennek ellenére ez mégis egy jó fotó a maga nemében. Ugyanis azonos fényviszonyok mellett készült ugyanazzal a géppel. Hiánypótló. Látszik a minták közti különbség. Persze az is igaz, hogy ha már megvannak ezek minták, lehetne megkérni valami ismerőst, akinek jó gépe van és ért a fotózáshoz, hogy készítsen egy szín és fényhelyes összehasonlító képet.

joni firpo 2016.11.22. 20:06:07

@Beat it!: Sajnos nincs ilyen ismerősöm. Pontosabban egy van, de Angliában él...

Barnigear 2016.11.23. 17:32:08

@joni firpo:
Ha egymás mellet és egységes fényben vannak az már megüti a minimumot. Így minden felület / szín ugyan olyan módon és mértékben tér el.
Utána arra kell vigyázni, hogy a fehérballance be legyen állítva (napfény/felhős idő/árnyék/izzófény/neonfény).
Esetleg állványról fotózni, de ezen felül már csak profi bevilágítással lehet jobbat csinálni.

recon71 2016.11.23. 21:14:37

@Barnigear: Én is pont ezek miatt mondom,hogy nem lehet csak a fényképező beállítás és fényviszonyok miatt ennyire másnak tűnő az a tábornoki gyakorló,hisz mindkét képen olyan,pedig teljesen mások a fényviszonyok. Ráadásul mindegyik képen vannak mellettük más tereptarkák is,amik szintén jók kontrollok.

vad05 2016.11.26. 11:53:52

Mostanában elég sok lehetőségem volt együtt látni MC és OCP (Scorpion W2) változatokat. A színvilág nagyon hasolatos (azonos), míg a mintázatban egyetlen lényegi különbséget véltem felfedezni: Az OCP esetében a foltok egy kicsit nagyobbak és egyértelműen a vízszintes irányultság jellemző rájuk. (Ezt egyébként az egyik ide belinkelt cikk is említi.) Ezek leginkább a sötétbarna foltokon tűnnek fel. Némi koszolódás és ca. 15 m urán ember legyen a talpán, aki különbséget tud tenni! Persze a szabásban is van némi eltérés. Az egyik legszembetűnőbb a felkarzsebek kialakítása. Mivel elölről zipzárasak, ezért a döntésüket is megváltoztatták és ugyebár hiányzik a felső zsebtakaró, így egész terjedelmében tépőzárazták őket.

recon71 2016.11.26. 15:49:56

@vad05: Megértem a zsebek zipzárazását,mert az már nem recseg árulkodóan. Viszont már nem olyan kezes az biztos.

vad05 2016.11.26. 17:21:46

@gyula0910: Nekem nagyon praktikus és kézre eső a közel függőleges és elölről zipzáras felkarzseb.

recon71 2016.11.26. 22:18:30

@vad05: Nekem is szimpatikusabb,de nyitni-zarni azert nehezebb volt,legalabbis amin probaltam. De ez persze a zipzar tipustol is fugg .

recon71 2016.11.29. 23:32:58

A DPM nadrágjaimról ugrott be,hogy nem lehet,hogy szándékosan vannak nagy eltérések az OCP színeiben is? Pl. a DPM-ekben is esetenként hatalmasak a különbségek. Van vagy 10 DPM gyakorlóm több színezéssel és ezekből kivettem most csak kettőt:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24685481_ca92cb22b825a24a5ecb3ad4d8cfb3a7_xl.jpg

recon71 2016.12.01. 19:13:49

@joni firpo: Már megint látszik,hogy időnként ott sem kell messze menni a hülyeségért.

estván 2016.12.01. 21:17:53

Nálunk valami olyasmi van, hogy a várandós katonanők az X-edik héttől dolgozhatnak saját, civil ruhában.

vad05 2016.12.08. 19:24:20

@gyula0910: A helikon is ilyen zsebeket alkalmaz a CPU szabású zubbonyain. Természetesen YKK zipzárakkal!

recon71 2016.12.08. 23:01:31

@vad05: Azt sem próbáltam,viszont van 1 rakás mindenféle kabátom amin zipzáras felkarzseb van,de egyen sem érzem olyan könnyűnek a nyitást,minta tépőzáras MTP zubbonyomon. Most is 1 ilyen civil kabát van rajtam és rá is próbáltam,de ezen is akad 1 kicsit. Ennek ellenére mint említettem én is a zipzáras megoldás híve vagyok,mert az halk a tépőzárhoz képest.

recon71 2017.09.08. 22:06:23

@krisss93: Nekem nem tűnt zöldebbnek az sem,csak más mintázatúnak.

recon71 2017.11.16. 21:55:33

Lehet tényleg megvalósítják az amik amit már a 90-es években is javasoltam,hogy a semmire sem jó színes barettek helyett legyenek inkább színes szemellenzős sapkák:

2323862zru3v2q2fq331fqh87fk.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2017/06/HyperStealth_Biotechnology_USMC_OPFOR_Swirly_Jungle_Woodland_Combat_Camo_Camouflage_Pattern_Battle_Dress_Uniform_BDU_SOFIC_2017_David_Crane_DefenseReview.com_DR_6.jpg

Ezt talán majd mindenki fel is tudja venni.

estván 2017.11.17. 00:43:33

@recon71: Az csak egy kereskedelmi forgalomban bárhol megvehető szuvenír, veterán, stb. sapka. Nem hiszem, hogy egyenruhához bárhol rendszerbe állítanának ilyesmit.

recon71 2017.11.17. 01:06:05

@estván: Köszi,ezért kérdeztem,jó hogy tud angolul valaki! Azt gondoltam,hogy megint 1 új tereptarka tervezetük 1 új sapkával.

A rendszeresítéssel kapcsolatban azért megemlítem,hogy szerintem pedig már több helyen rendszeresítettek ilyesmiket. Pl. az ami ejtőernyősök társaságában is lehetett látni egységesen piros baseball-ban ténykedőket. Azt,hogy kiképzők,ernyőhajtogatók vagy mik,azt sajnos nem tudom.
Valamint 1 közel keleti tábornokot és beosztottait is sokat lehetett látni egységesen piros baseball-ban.

recon71 2017.11.17. 01:24:03

@estván: Sajna a piros sapkásokat nem találtam meg,de ilyet igen:

scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/12418908_977370849023258_8165733888573329224_o.jpg?oh=b3b3d51e6e54ddeee6e6bdb6cc6f0bc8&oe=5AA3AF4D

Gondolom rendszeresített ez is,ha használhatják? Gondolom ők is választhattak volna barettet is.

vad05 2017.11.17. 07:19:53

Az utolsó képen is látható piros baseball sapkát első sorban az ejtőernyős ugrások előtti felszerelések során viselik a "trigger"-ek, akik tulajdonképpen a felszerelés ellenőrzéséért felelnek. Katonai rendezvényeken és általában ők is az egyik másik képen látható bordó (nem piros) "airborne" barettet viselik. Persze láttam már triggert piros baseball sapiban felszerelési feladaton kívül is. Szerintem a fekete baseball sapka sem más, mint az adott osztály, vagy tanfolyam résztvevői által a tanfolyam alatt készített extra sapi, amit a jelek szerint a képen szereplő három társuk nem vett meg, vagy más ok miatt nem viseli. Nincs rendszeresítve, de bevett szokás, hogy egy-egy alkalomra csináltatnak ilyet kisebb ideiglenes csoportok különböző feliratokkal és jelzésekkel. Nekem is van 3-4 ilyen alkalomból készült sapkám. Magyar példák is vannak: Irakban és Afganisztánban is készíttettek ilyet maguknak az egyes kontingensek. A honvedelem.hu alapján a jelenlegi KFOR kontingens is egységesen beszerezhette a MC baseball sapit, amit nem hivatalos alkalmakkor viselnek a 2015M-hez. Ha minden igaz, akkor egységesen Condor márkájút vettek.

vad05 2017.11.17. 07:21:08

A triggerek hajtogatják az ernyőket is!!!!! Általában akkor is a piros sapkát viselik!

vad05 2017.11.17. 07:27:05

Bocsánat: még nagyon korán van nekem! Nem trigger, hanem rigger!!!!

joni firpo 2017.11.17. 09:33:52

@recon71: Amint azt vad kolléga is leírta, a színes baseball-sapkákat "nemhivatalos" (al)egység (szervezet) sapkaként szokás alkalmazni, itt egy kis válogatás pl:

kephost.com/image/ET4h

De ez a barettek helyét nem nagyon veheti át, mivel utóbbinak már megvan az a "díszelgő" funkciója, ami a baseball-sapkáknak nincs. Persze az igaz, hogy a barett sem "díszsapkaként" kezdte, szóval 100 év múlva már akár az is elképzelhető, hogy a magyar huszárok zsinóros baseball-sapkában fognak felvonulni március 15-én a Parlament elé...

recon71 2017.11.17. 15:37:17

@vad05: @joni firpo: Kösz az infókat,én is hasonlóakra tippeltem!
Számomra a lényeg,hogy fogynak. Egyre több helyen használnak helyettük mást. Vietnamban még a dzsungelbe is tereptarka barettben mentek sokan.

recon71 2017.11.17. 15:46:03

Egyébként anno én is nagy barett rajongó voltam,mert jól felvéve jól néz ki,de megutáltam őket. Télen hideg,nyáron meleg,még a szemet sem védi,és ha az ember nem figyel,képes úgy állni,hogy röhelyes lesz benne. De sokan már felvenni sem tudják normálisan.
Szerintem nálam főleg a díszelgő események miatt jött az utálat. Ha az ember órákig kénytelen a napba bámulni,már a bocskai is jobban kellene.

recon71 2017.11.17. 16:20:00

@joni firpo: Te lehet tudod rá a választ! A bocskaik több formájú szemellenzővel készültek? Ugyanis a seregben utáltam őket,mert a naptól csak úgy védett,ha középen már a kilátást is zavarta. Meg is maradt 1 ezért házilagosan levágott hegyű darabom. De a közelmúltban találtam 1 olyan bocskait is az egyik dobozomban,aminek meg egyáltalán nem lóg be a szemellenzője középen a képbe.


süti beállítások módosítása