Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) msa (1) MSA (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Tactical Dragon

2014.08.11. 07:22 :: Combat Gear Admin

IMG_0307.jpgDéli szomszédunk a modernizálás jegyében 2007-ben kezdte el pedzegetni, hogy a korábbi még hidegháborúból, majd az azt követő polgárháborúból megmaradt terepmintákat egy modernebbre cseréljék.

 

A kiírt pályázatra nyújtották be a képeken is látható Tactical Dragon-t vagy Tactical One-t, ami egy digitális terepmintával nyomott, új szabású modern egyenruha.

IMG_0295.jpgA pontos okát nem tudni miért, erre is léteznek különféle teóriák, de a hadsereg saját intézete által átdolgozott M-MDU-10-es mintával rendszeresítettek új egyenruhát.

Noha hivatalosan nem rendszeresítették, de a katonai rendőrség különleges alakulatának úgy megtetszett, hogy nem hivatalosan használják.

Mivel tenderre készült, ezért a legjobb tudomásom szerint kizárólag gyakorló ruházat készült belőle, és a különféle kiegészítőket illetve típusváltozatokat nem gyártották le.

IMG_0293.jpgA szetthez azonban hozzátartozik a combatshirt, ami nem lángálló, míg az ujjai megeggyeznek a zubbonyon láthatóakkal, tehát felkerült a tépőzáras vállzseb is.

IMG_0310.jpg A zubbonyon hátul betoldás található, ami megkönnyíti a mozgást. A betoldás érdekessége viszont, hogy hálós anyagból készült, a jobb szellőzést elősegítendő.

IMG_0299.jpgSzerencsére villámzár helyett a zubbony rejtett gombolású, és a felhasznált gombok a brit egyenruhákon már megszokott „kanadai” gombok kisebb változatai.

IMG_0300.jpgA gombok felvarrása is inkább az orosz és angol egyenruhákon látható módszert követi. A gorka például kifejezetten híres ezekről, és én gorkáról leszakadt gombot nem láttam.

IMG_0301.jpgMint a legtöbb modern zubbony ezt is a nadrágon kívül való viselésre szánták. Elől két darab tépőzáras mellzseb található rajta, amik ráadásul döntöttek is. A zubbony nyaka szintén tépőzáras körgallér, ami például védőmellény viselése esetén felhajtható.

IMG_0303.jpgA nadrág szabása sok hasonlóságot mutat a Crye combat pant-el, amiről ugye rendkívül pozitívan nyilatkoztak a felhasználók, tehát kifejezetten jó ötletnek tartom az alapul vételét.

IMG_0302.jpgElől mindkét oldalon a comb fölött egy-egy kisméretű gombos zseb található, aminek a közepén egy csatos feszítő húzódik. A gyakorlati haszna kérdéses, de például taktikai kesztyűt fellehet rá lógatni.

Az övbújtatók a nagyobb nadrágtartók számára készültek, két inches, illetve akárcsak a Crye ez is egy magasabb, csípő nadrág amibe szintén könnyebb mozogni mint a hagyományos gyakorló ruházatban.

IMG_0304.jpg Combzseb helyett viszont hátulra került oldalanként két-két tépőzáras kisebb zseb, illetve megtalálható még a hagyományos tépőzáras farzseb is.

IMG_0305.jpgA nadrág gombos, a slicc viszont húzózáras. Térdnél és ülepnél erősítések találhatók rajta, illetve tépőzárnak köszönhetően térdvédő réteg helyezhető el benne.

IMG_0306.jpg Hátul, akárcsak a Crye-nál, itt is magasabb a derék rész, ennek köszönhetően nincs olyan probléma, hogy a nadrág lecsúszik és fedetlenül maradunk. Egyszerű kényelmi funkció.

 

IMG_0309.jpgA zubbony tépőzáras zsebeire kívülre is felkerült a tépőzáras réteg, így alakulat felvarrót, országzászlót és bármi egyebet lehet viselni rajta. A mandzsetták pedig szintén tépőzárasak.

 A ruha rip-stopos anyagú, legjobb tudomásom szerint nem is készült más változatban, illetve létezik még belőle sivatagi változat is, természetesen sivatagi terepszínnel.

A pontos anyagösszetételt nem tudtam megnézni, tán benne se volt a ruhába, viszont mindenképpen pozitívak a tapasztalatok vele, és nem az a könnyen lefoszlós alacsony minőségű anyag.

Véleményem szerint tavaszi-nyári vegetációban elfogadható rejtést biztosít, bizonyos esetekben viszont túl sötétnek találtam. Azonban mivel nem léteznek hozzá kiegészítők, teljes felszerelés viselése esetén romlik a hatékonysága.

Összevetve a szerb hadsereg által rendszeresített változattal olyan véleményeket hallottam ami szerint a Dragon jobb szabású, kényelmesebb és hatékonyabb rejtő színnel rendelkezik.

Egy teljes szett ára egyébként 120 és 180 Euro között mozog, gyanítom a Combatshirt tesz hozzá 60 Euro pluszt. A borsos ár a kis széria okán keletkezik.

Véleményem szerint figyelemre méltó, kényelmes egyenruhát terveztek, amit ráadásul sikerült saját mintával is ellátni. Egyetlen hátrányának ezt a modern felfogást tartom, miszerint minden készüljön rip-stopos anyagból, és minden létező helyre tegyünk tépőzárat.

Köszönet a Airsoft tactical team A.S.K.A. Serbia-nak!

Хвала Слободан!



103 komment

Címkék: szerb egyenruha uniform camouflage terepminta terepszín serbian

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr586588007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mykeee0923 2014.08.11. 10:15:54

Nekem tetszik alapvetően az öltözet.. Az íróhoz az lenne a kérdésem..- mivel katonai gyakorlókban annyira nem vagyok ismert- mi a hátránya a tépőzáraknak és a rip-stopnak.. ? Katonák véleménye különösen érdekel..

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.08.11. 10:29:09

@Mykeee0923: A tépőzárat amiatt nem szokták szeretni, lásd Gyula, mert hangos a nyitása-zárása. Beleragad a hó, egy idő után elfárad és terepen nem javítható.

A rip-stop pedig kényelmes-szellős de bizony gyengébb is. Nem véletlen, hogy MCCUU nem is készült ebből.

recon71 2014.08.11. 14:25:57

@Combat Gear Admin: Köszönöm a választ helyettem,de így van! :D

Engem az érdekelne,hogy mi bajuk volt a combzsebekkel?
Mi is a 90-es években sokat kísérleteztünk a nadrág zseb megoldásokkal és volt olyan megoldás is,ami hasonlóan hátrébb került. De nem jött be. Pl. mert ha tettünk bele valamit,akkor arra ültünk rá,de szerintem valami másért sem volt jó. Egyébként a lengyel(régi orosz,angol) megoldás sem jött be,ahol a zseb előre került.

dudi01 2014.08.11. 20:00:46

@gyula0910:

Gépjárműben jobb ha felül van a zseb mint oldalt

Légionnaire 2014.08.11. 20:40:29

@dudi01: Ott igen, de terepen mászva már kevésbé.
Ezért is van külön harcjárműves ruha.

recon71 2014.08.11. 21:15:13

@dudi01: Miért jobb felül? Ha nekem felül volt,nem tudtam belőle pakolni. Oldalról viszont bármikor.

recon71 2014.08.11. 21:54:10

Ennyi év után próbálok visszaemlékezni.

Ha elöl volt a zseb nehéz volt belőle pakolni,mozgás közben ütötte a combot,kúszáskor a benne lévők szintén nyomták.

Ha hátul volt és raktunk bele akkor meg az ember ráült,mert a lába alá csavarodott,de ugyan ez volt guggolásnál is. Futásnál is zavaró volt úgy rémlik.

Oldalt volt messze a legjobb és minél feljebb. Az is igaz viszont,hogy búvónyílásokon bebújva el-el akadhatott az ember,ami igazából csak zavaró volt. Harcjárműben egymáshoz préselődve is nehezebb volt hozzáférni,de legalább lehetett,míg az első és hátsó zsebeknél nem lehetett.

dudi01 2014.08.11. 23:06:31

Ha egy harcjármű deszantterében vagy bárhol ülsz ott nem nagyon van hely ahhoz,hogy az oldalzsebből elővegyél valamit.

recon71 2014.08.11. 23:15:26

@dudi01: "Harcjárműben egymáshoz préselődve is nehezebb volt hozzáférni"

Ez ugyanazt jelenti nem?
De ha nehéz is,legalább lehetett,de próbáld meg ezt olyan zsebbel,ami alul van,vagy olyan zsebbel,ami felül van és a nyílása a lábhajlatba esik!

joni firpo 2014.08.13. 14:26:06

A csípőnadrág pont az alacsonyabbra szabott (az ember dereka értelemszerűen magsdabban van, mint a csípője), nem derékra szabott nadrágot akart írni a cikkíró?
A rip-stop alapanyagok először trópusi/nyári ruházatoknál terjedtek el (USAR - vietnami háború), a 2000-es években kezdődött az az egyszerűsítési folyamat, hogy vastagabb és vékonyabb gyakorló helyett csak egyféle legyen (pl. ACU), a hőszigetelést pedig különféle aláöltözetek biztosítsák. Nem tudom erről kinek mi a véleménye - én látok benne rációt, ennek ellenére kifejezetten szeretem a vastagabb amerikai NYCO-nadrágokat télen.
Gombok: brit nadrágomról egy beakadt combzseb-záró gomb ajtóalkatrészve akadva simán leszakadt - már a brit minőség sem az igazi? ...
Tépőzár: a wiki tépőzáras cikkében olvastam, hogy a USAR részére kifejlesztettek egy hangtalan tépőzárat. Erről tud valaki? Egy időben használtak olyan tépőzárakat, ahol a horgos rész valami keményebb műanyagból volt, de szvsz. az sem volt hangtalan és vissza is tértek a hagyományos tépőzárakhoz, mert nem igazán vált be.
Nadrágzsebek: örök probléma ez is, mindegyikfajta elhelyezésnek van előnye és hátránya, szvsz. a CCU/ACU-ra kifejlesztett ferde zsebfedős oldalsó zsebek a legjobbak, de lehet, hogy rögtön megcáfol valaki, néhány alapos ellenérvvel.

recon71 2014.08.13. 15:16:51

@joni firpo: Az a bajom az aláöltözetekkel,hogy nehéz tőlük megszabadulni. Ami menet közben tökéletes volt,futás közben már rohadt meleg. De olyan is volt,hogy csak a nap bújt elő télen és már akkor ez volt.
1 vastagabb gyakorlónál szerintem az aláöltözet és vékony gyakorló sokkal melegebb és a dupla réteg miatt nehezebben is levegőzik,szárad. Bár arról,hogy az újabb anyagok ezt megoldják e,nem tudom,de csodálkoznék.
Én télre vastag DPM,CCE gyakorlókat hordok,akár duplán is. Nyáron vékonyakat. Ez a legkomfortosabb,de tény,hogy egyszerre 2 fajtát rendszerben tartani drágább is.
Persze van az a hideg,hogy sínadrág kerül már rám is a 2 gyakorló helyett.
Védőmellényhez meg külön felrögzíthető kabátujjakat használok,mert a mellény alatt eleve túl meleg,míg a kar meg lefagyna.
Nekem van vagy 10 körül a DPM-jeim száma,de akad rajtuk 1-1 törött gomb és leszakadt is. Viszont ez még mindig elenyésző számú a BDU és ACU gombhiányaimhoz képest.

recon71 2014.08.13. 15:22:05

@joni firpo: 1 rakás tépőzáram van. Van ami 20 év bírja,de van olyan is ami nagyon hamar tönkrement. Egyszer véletlenül kiszúrtam,hogy van köztük különbség. Valamelyiken nem is horog volt,emlékeim szerint,hanem a fej volt olyan,mint 1 szeg feje. Ez lehetett az?
Az a hangtalan engem is érdekelne!

Nekem is a ferde jött be legjobban,de azt is tudni kell,hogy hasalva a zseb szája valamennyire a föld felé néz.

Légionnaire 2014.08.13. 16:49:01

@gyula0910: Az a tépőzár olyan lehetett, amit a későbbi Blackhawk meg Helikon ruhákon láttam. Azta tapasztaltam, hogy valamivel jobban bírják az igénybevételt.

Unio 2014.08.19. 15:48:53

Tetszetős a ruházat, és a minta is, elfogadnám :).

@joni firpo: Egyetértek, ősszel és télen a NYCO nadrágok nagyon jók.

@gyula0910: @Légionnaire:
A tépőzáras témával kapcsolatban:

soldiersystems.net/2012/04/23/velcro-introduces-new-pouch-closure-solutions/

videosift.com/video/The-Military-Has-Silent-Velcro

www.youtube.com/watch?v=awnDem-OVzc

És a végére hagyom a kedvencemet, 100%-ban egyetértek vele :)
www.youtube.com/watch?v=vSK3maq8Cyk

recon71 2014.08.19. 16:43:19

@Unio: Nem tudom jól értem e,mert nem tanultam angolt,hogy ők is problémának tarják a tépőzár hangját,ezért lekicsinyítették és gumival oldják meg a fedelet?

Ha igen,akkor felvetül bennem,ennek a kis tépőzárnak a tartóssága és ereje. Nem lenne jobb patenttal,ami még halkabb és tartósabb? Vagy hasonló zárral,mint az ALICE tárzsebek? de a legjobb és leggyorsabb volna 1 kampót beakasztani 1 hurokba a fedél belső felén.

A ruhát nem tartod túl sötétnek? 2 laptopoomon néztem a képeket,az egyiken nagyon sötétnek a tűnik,a másikon kevésbé,de még mindig annak.

Unio 2014.08.19. 19:26:20

@gyula0910: Hát nekem se szuper az angolom, de igen kb erről van szó, hogy elasztikus anyagból hoztak össze egy "forradalmi" tépőzárat.
Régebben is írtam, hogy nem vagyok a tépőzár nagy rajongója, és ez most se változott. Mondjuk én sajnos nem élhetek semmi hadászati hobbinak,játéknak és így civil szférába, átlagos városi és egyéb használatra elfogadom és használom is. Viszont katonai használatra szerintem se a legjobb megoldás, egy pici divatot is vélek benne felfedezni úgy ahogy a döntött zsebek mánián is. Tudom, hogy annak is megvan a létjogosultsága de néha ott is túlzásba esnek. Persze ez csak az én véleményem :).

Jó kérdés. Ha nem a vakus/megvilágított képeket nézem, akkor igen egy picit sötét, viszont fordítva már nem. Ezért szeretek én is hagyatkozni inkább az élőben látásra, érintésre, persze ez itt most nem lehetséges. Mindenesetre megnézném, hogy mit tud élőben, de már így nézve is elverte a bocit, mondjuk azt mi nem veri el? :D.
Ugyanakkor a Dragon Flight (vagy ugyanaz lenne, csak egy másik,régebbi) mintájuk se rossz:

imagizer.imageshack.us/a/img832/8520/dragonflightszerbia1kp.jpg

imagizer.imageshack.us/a/img23/3580/dragonflightszerbia2kp.jpg

Unio 2014.08.19. 19:33:45

És amúgy is azzal a taggal értek egyet, akinek a videóját a legutoljára linkeltem :). Elképzelek egy harci szituációt mikor dzsoni közlegény kiakar venni egy tárat/gránátot vagy akár egy rágógumit a tárolójából, erre ordítva nyitja ki és a tálibok/sárgák/gyikemberek meg tágra nyílt szemekkel néznek, hogy mi a f*sz?! normális ez a tag, hogy ordít?! :D :D :D
Egy háborús vígjátékba jó kis jelenetet lehetne belőle csinálni :).

recon71 2014.08.19. 21:29:42

@Unio: Terepen kéne kipróbálni,őt dőlne el,de nagyon jó tapasztalataim vannak az ilyen világos részekkel ellátott gyakorlókkal(mint a CCE). Nagyon nagyon jó tulajdonságuk,hogy megnehezítik az emberi alak összeállását a szemnek.

recon71 2014.08.19. 21:44:35

@Unio: Egyébként elég sok háborús beszámolóban elhangzott,hogy síri csendben elővették a gránátokat és bedobták az ellenség közé és csak ezután indult a tűzharc. Ez is kivitelezhetetlen a tépőzárral. De 1 térkép elővétele az ACU combzsebből sem jó,ha hangos.

Nálunk felderítőknél 91-ben nagy sláger volt az Ausztriából behozott,majd lekoppintott tépőzáras óra fedős óraszíj. ezek is hamar eltűntek,mert az a kis hang is sok volt csendes szituációkban.
2008-ban pedig az esővédőink kis tépőzárai kockáztatták azt,hogy lebukjunk.

Légionnaire 2014.08.20. 08:07:52

@Unio: Az utolsó nagy szakember volt. :)

Légionnaire 2014.08.20. 08:12:19

@gyula0910: A videóban az szerepel, hogy a tépőzár fogait egy irányba állítoták és elasztikus felületre tették, ezért fölfelé vagyon erős a tartása, de ha lefele húzod, szálirányba, akkor szétválik a szőrös és kampós rész és viszonylag hang nélkül nyílik.

Unio 2014.08.20. 12:00:34

@gyula0910: Igaz, a terepen dől el minden. CCEvel találkoztam sokszor, de még nem tudtam teszteli, viszont akinek ilyenje volt, az dicsérte.

Egyetértek a tépőzáras témával, viszont a harmadik linken a srác bemutat egy technikát halk nyitásra. Neki sikerül mondjuk az már más dolog, hogy harci helyzetben is összejönne-e.

@Légionnaire: nagy karakter a tag, kár, hogy csak két videója van és azok is 4 évesek :S :).

Légionnaire 2014.08.20. 13:04:08

@Unio: Ha össze is jön, elég hosszadalmas meg nem biztos, hogy pl. egy chest rigen / hip belten elhelyezett gránáttokkal is megy.

Unio 2014.08.20. 14:14:29

@Légionnaire: Igaz-igaz, 22-es csapdája ez. Nálam marad a patent, gomb és cipzár a favorit. Mondjuk ezek a gumis megoldások se rosszak szerintem, vagy az amit a Vietcongok használtak a Chest rigjükön.

Légionnaire 2014.08.20. 14:36:40

@Unio: Az a legolcsóbb és legkönnyebben javítható megoldás, pont a VC mellényeken. Ruhán van sok jó alternatíva a tépőzárra, de mellényen nem sok.

Unio 2014.08.20. 16:45:03

@Légionnaire: Ezzel a fadarabos/parafás megoldással először valami térképtartón találkoztam, persze előtte is láttam már ilyet, de élőben néztem egy picit. Egy kő egyszerű megoldás és persze 0dB hang, meg elég egyszerű pótolni is. Nem tudom, hogy kik alkalmazták először (szovjetekre, japánokra és persze a kongokra gondolok), de tetszetős :).

Légionnaire 2014.08.20. 17:16:32

@Unio: A korai XX. sz. elején a szovjet sátorlapon volt pont ilyen megoldás és azóta is az van rajta, csak a fa kúput felváltotta a műanyag kúp.

Unio 2014.08.20. 17:28:10

@Légionnaire: Köszi az infót, akkor jól tippeltem.

recon71 2014.08.21. 01:41:38

@Unio: @Légionnaire: Tényleg hangtalan a fadarabbal gombolós megoldás,de rohadt lassú. Akkor már az a megoldás,ami a magyar műbőr tártáska fegyferolajat tartó kis zsebén van. Vannak ilyen zsebzáródással megoldott orosz chest rig-ek is.

Egyébként én úgy oldottam meg anno,nagyon sok agyalás után,a nagyon halk nyithatóságát azoknak a zsebeknek,amiknél ezt szükségesnek éreztem,hogy a zsebek tépőzárait olyan más tépőzár elemhez zártam,ami külső felén patent volt. Így a patent nyílik csak nyitáskor és nem a tépőzár. Ennek az is az előnye,hogy a hozzáadott tépőzárak a zseb tépőzárain odébb is rakhatók,így állítható a befogadóképesség is.

Légionnaire 2014.08.21. 16:56:51

@gyula0910: Na igen a fának ez a hátránya, a zárószemölcs már egy gyorsabb megoldás persze. Én még nem láttam viszont csak patentos chest riget, arra kiváncsi lennék. Ami szerintem egy egész jó megoldás a DPM chest rig műanyag csat és/vagy tépőzár kombinációja, tehát ha csöndben kell, akkor csat, ha gyorsan, akkor meg tépőzár, de olyant még nem láttam, ami mindkettő egyszerre.

recon71 2014.08.21. 21:26:49

@Légionnaire: Nekem is van ilyen csatos DPM chest rig-em és állandóan tervezem,hogy levágom róla a csatokat,mert zavar a lafogásuk és a kopogásuk,ha a tépőzárat használom. Ezeket a csatokat használni meg körülményes,két kezes meló. Persze lehet eggyel is,de nem egyszerű.

joni firpo 2014.08.21. 21:35:03

@Unio: Már az osztrák-magyar 1896M sátorlapokon is ilyen fagombokat alkalmaztak.
Az egyébként érdekes kérdés, hogy a Gyula által is emlegetett vasszemölcsös megoldás (ami elég elterjedt volt az I-II. vh-s tölténytáskákon pl.) miért "halt ki". A BW megcsinálta műanyagból - egy időben műanyagból préselt tártáskákat használtak - de aztán nem folytatódott a hagyomány.

recon71 2014.08.21. 21:39:12

@Unio: Nem hülyeség ez a halk tépőzár megoldás,ki kéne próbálni a gyakorlatban is! Viszont,hogy ilyen kis darabokra zárnak elgondolkoztat,hogy miért? Talán mert kétszer-háromszor nagyobb felület már kétszer-háromszor hangosabb lenne? Valószínű. Ilyen kicsiben meg nem tudom mennyi idő alatt menne tönkre. De ismétlem,ki kéne próbálni!

Viszont ugyanezen az elven működne,ha a gumis fedél alsó részéhez 1 kampós valamit(nem tudom mi a neve)rögzítenénk,amit ugyanígy alulról kéne beakasztani az anya részébe. Ez biztos,hogy százszor tovább tartana és teljesen halk is lenne. De ki kéne próbálni ezt is,hátha előjönne ennél is valami rejtett hátrány!

recon71 2014.08.21. 21:41:42

@Légionnaire: Az említett tényleg hangtalan és gyors nyithatóságú orosz chest rig: img.tapatalk.com/5430ec30-f013-51c2.jpg

recon71 2014.08.21. 21:44:05

@Légionnaire: Az említett tényleg hangtalan és gyors nyithatóságú orosz chest rig: img.tapatalk.com/5430ec30-f013-51c2.jpg

recon71 2014.08.21. 22:00:55

@joni firpo: Tényleg! Most,hogy írtad beugrott,hogy a G3 tártáskán is ilyen volt!
Talán azért szűnt meg,mert nem lehet a befogadóképességen állítani vele.

Stjep 2014.08.21. 22:41:15

Ezek szerb harckocsizók. Ez a cikkben szereplő minta lehet vagy más? Ebben mintha kicsit több lenne a világos barna.

fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10631290_548450088615401_8828699965659773591_o.jpg

recon71 2014.08.21. 23:00:58

@Stjep: Nekem másnak tűnik. Ebben a legvilágosabb szín is zöld,de a mintázat ugyanaz lehet.
Jó ez,hogy több árnyalatban egyszerre használják,így kiderül melyik a legjobb.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.08.22. 09:29:22

@Stjep: Ez a 10M amit a Tactical Dragon helyett rendszeresítettek. Ráadásul ez a harckocsizó kezeslábas.

Amúgy ez a korábbi JNA minta digitalizált verziója.

www.henrikc.dk/camo/images/thumb/c/ce/Yugoslavia_small_amoeba.jpg/200px-Yugoslavia_small_amoeba.jpg

Stjep 2014.08.22. 11:04:40

Világos zöldet akartam írni én is csak már későn voltam. Bocs a bakiért.

recon71 2014.08.22. 16:00:39

@Légionnaire: Én is erről a fa akármivel záródóról beszéltem. Ez volt a legelterjedtebb verzió. Volt ilyen záródású oroszos tártáskám és szerettem a hangtalan zárhatóságáért,de nem szerettem,hogy nem lehetett állítani a szorosságon és,hogy 1 kézzel nem volt annyira könnyű nyitni-zárni.

joni firpo 2014.08.22. 17:51:50

@gyula0910: Nyugodtan hívhatjátok fagombnak, mert az. Ómódi dolog, ami nem jelenti azt, hogy ne lenne használható ma is, csak éppen nem felel meg a mai katonák igényeinek. Hiszen manapság szinte azt várja el az ember, hogy a tártáska magától betegye a tárat a fegyverbe, hozzá se kelljen nyúlni. Annak idején meg csak arra szolgált, hogy tartsa a tartalék tárat. A PPS tártáska fedele csatos szíjjal záródott ... képzeljünk már el egy ilyen innovációt manapság...

Unio 2014.08.22. 18:56:38

@joni firpo: Ezt jó tudni, köszönöm. De most kicsit gondolkodóba estem. Ezt a fagombos dolgot nem lehet még visszább eredeztetni mondjuk valami északi népekhez, netalán Vikingekhez vagy eszkimókhoz? Csak mert úgy emlékszek mintha 1-2 népi viseleten használták volna ezt, vagy csak a filmek és a mai divat téveszt meg?

@gyula0910: lehet, nem rossz ötlet, egyetértek.

@Stjep: @Combat Gear Admin: Nekem ez a 10M sok hasonlóságot mutat a német Truppenversuch 76 (Punktmuster) mintával bizonyos távolságról. camopedia.org/images/8/87/Germany21.jpg

up.picr.de/13513217dt.jpg

Tudom, hogy az 10M digitális/pixeles és a 76 pedig pontmintás, csak távolról hasonlóak az avatatlan szemnek.

Légionnaire 2014.08.22. 20:59:23

@gyula0910: Hát ahogy látom kétféle megoldás van a tár elővételére. Vagy gyorsan nyitod tépőzárral és hangosan vagy csöndben de jó lassan. Én azért az okos hadiipari tervezőmérnökök helyében erre a témakörre feküdnék rá.

@joni firpo: Azért a PPS41 csigatára legalább adott egy jó 70 lőszert. Csak elég lehet egy szobára.

recon71 2014.08.22. 21:27:55

@joni firpo: Fagomb biztos? 2 napja azon agyalok,hogy hogyan is nevezték valahol,de nekem valami más rémlik.

@Unio: Nem vagyok otthon a témában,de szerintem a középkorban és talán még régebben is sok ruha és egyéb így gombolódott. Valahol olvastam,hogy ebből a hosszúkás fából alakult ki a kerek gomb idővel.

recon71 2014.08.22. 22:02:00

@Unio: Tényleg hasonlít a színvilága az említett szerbnek és németnek.

Egyébként még mindig tartom azt,hogy sok terepszín és mintázat bizonyos távolságokról tök úgy néznek ki,mivel már nem vehetők ki a részletek annyira,csak az összhatás. Mint régebben említettem,hogy amíg nem láttam a Multicam-ot és 1 régi orosz színt és mintázatot(erre nincs valami egyértelmű magyar rövid kifejezés?) közelről,egyformának gondoltam őket,mert pár 10 méterről már nem volt észrevehető különbség. Főleg,ha mindkettő kicsit kopott vagy koszos is volt.

joni firpo 2014.08.22. 22:53:40

@Unio: Az ilyesfajta gombok elsősorban zsinórgombolásra alkalmasak, gomblyukasra nem, arra jobb a kerek. Hadi használatuk eredete vsz. az általam emlegetettnél régebbre vezethető vissza, utána kellene járni vajon mit használtak a XVIi-XVIII. századi sátrakon pl. Technikailag hasonló megoldás volt a hengeres bőrgomb, amit a XVIII. századi töltéstartókon alkalmaztak pl. Utolsó változatként a csehszlovákok és talán a szovjetek is (no meg a kínai elvtársak) műanyagból gyártották. A MN az 1965M eje. hátizsákon alkalmazott fagombokat (hiszen az RD-54-ről másolták).
Szvsz. ez a megoldás nem nagyon modernizálható, aligha lehet belőle egykezes "tactical" változatot stb. fejleszteni. Akkor már inkább a vasgomb (műanyag) utódjával kísérleteznék, de lehet, hogy az is zsákutca.

Unio 2014.08.23. 16:58:21

@gyula0910: Én is így emlékszek, ez az átalakulás viszont érdekes, ezt nem tudtam.
Az eszkimóknál helyesbítek, ott inkább csont gombok szoktak lenni :).

Igazából nem főként a színvilág hasonlósága miatt hoztam fel, hanem a mintázat miatt. Tudom, hogy nem egy család, de távoli rokonnak tűnik, avatatlan szemnek meg kb ugyanolyan.
Egy bizonyos távolságból már tényleg nagy az összemosódás a minták között.

@joni firpo: Érdekes, köszönöm az infókat. Az biztos, hogy hangtalan egy megoldás, mondjuk én eljátszadoznék vele a tervezők helyében valami hibrid megoldásként.

recon71 2014.08.28. 01:10:22

@Légionnaire: Még kedden lefényképeztem amiről beszéltem! Én így oldottam meg a tépőzár halkítást. Vagyis a zseb tépőzárait lefedtem olyan másik tépőzárakkal,amikre külső oldalára patentot varrtam.
www.kepfeltoltes.hu/140828/SDC10004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A patent lehet akár duplán is vagy erősebb kivitelű is.

recon71 2014.08.28. 01:43:38

@Légionnaire: Ennek a megoldásnak az is az előnye,hogy bármelyik tépőzáras zsebre bármikor egyszerűen át tehető és a tépőzáron a fedőtépőzárat odébb tapasztva a zseb szorosság is állítható.

Légionnaire 2014.08.28. 08:33:20

@gyula0910: Jó megoldás. Ha meglátja a képet valami nagy nevű nyugati gyártó, fél éven belül már piacra is dobja "Tactical Velcro Opening Silencer" néven.

recon71 2014.08.28. 21:07:33

@Légionnaire: Nem is csodálkoznék ezen sem! Már 1 csomó olyan dolog van,amit a világ előtt jóval korábban kitaláltunk,használtunk,de itthon nem volt rá érdeklődés. Pár példa amikben beelőztük volna a világot: térdprotektor,4 pontos sisakheveder,alacsony dot AK-ra,csatos védőmellény,variálható zsebezésű mellény,két felől feszíthető csat és hevederfeszítő,stb..

De várom mikor kezdik el gyártani a dróttal merevített kalap karimákat,a teljesen építhető málha és védő mellényeket és egyebeket.

Légionnaire 2014.08.29. 11:08:50

@gyula0910: A jelenségről, amiről írsz én csak úgy hívom, hogy a "magyar átok". Annyi mindennel így van, hogy idehaza valaki kitalálja, felterjeszti, odafönt kiröhögik és visszadobják, külföldön rámennek, legyártják úgy, mintha sajátjuk lenne és a legjobb része: miután nyugaton divattá válik, idehaza is kitalálják, hogy át kéne venni és tőlük vesszük meg sokkal drágábban, mintha már eleve az ötletgazdától vettük volna át.

recon71 2014.08.29. 15:49:02

@Légionnaire: Itthon vagy azzal vetik(vetették) el,hogy ha ez jó lenne,akkor már nyugaton úgyis kitalálták volna,vagy egyszerűen féltékenységből,hogy nem ők találták ki,nehogy már másról derüljön ki,hogy jobban ért hozzá(ez a tulajdonság itt a blogon is fellelhető egyes embereknél).

Vagy anyagi érdekük fűződik hozzá,hogy ne az újat fogadják el.

Tom Sinner 2014.08.29. 16:46:13

@gyula0910: Kicsit off, de a hónap első felében kipróbáltam "élesben" a digi-flora álcaruhámat. Én is úgy voltam vele, mint mindenki más (pl itt a blogon is), hogy az apró pixelminták miatt távolról piszkos zöldnek néz ki, de a többiek meg dicsérték, hogy nagyon jól álcáz. Ez meglepett. 3 napos volt egyébként a történet, így alaposan ki lett próbálva.

recon71 2014.08.29. 21:39:57

@Tom Sinner: Ez engem is nagyon meglepett. Főleg,meret se nem bontja az emberi alakot,se nem teszi áttetszővé,se stb.. Én teljesen más (MARPAT,CCE,horvát WL)típusú álcákat találtam itthon jónak.
Nem csak pont neki ideális terepet sikerült kifogni?
A Rába is tökéletes volt ősszel-télen erdőben. A rábás katonák meg havas terepen pont úgy néztek ki állva,mint a fatörzsek.

Mindezektől függetlenül lehetséges,nem vagyok a téma szakértője.

recon71 2014.08.29. 21:47:06

@Tom Sinner: Tudod mit,beugrott,hogy 90-91-ben nyáron mennyire jó volt sokszor az egyszínű zöld gyakorló is(a Rába tragikusan rossz volt olyankor). Akkor viszont ez a digit-flóra is jó lehet. Legalábbis nyáron. Pláne,hogy ez már nem teljesen egyszínű.

dudi01 2014.08.29. 22:05:28

@gyula0910:

Nyár vége van már semmi nem zöld.

recon71 2014.08.29. 22:50:16

@dudi01: Semmi nem zöld? Ezen most nagyon meglepődtem. Te hol lakhatsz,mert nálunk minden zöld! Pláne,hogy egész nyáron esett!

recon71 2014.08.30. 04:02:58

@Tom Sinner: Fent elírtam! A bocis katonák néztek úgy ki állva,mint a fatörzsek télen.

Tom Sinner 2014.08.30. 09:15:38

@gyula0910: Bács megyei homokos, magas fűvel benőtt, bozótos terepen lett felavatva. Végül is kis fantáziával lehet, hogy az orosz sztyeppe is ilyesmi.

Légionnaire 2014.08.30. 10:39:26

@Tom Sinner: Azért az orosz terep jóval több színből és árnyaltból áll össze más és más évszakban, minthogy le lehessen rendezni egyféle színvilággal.

Tom Sinner 2014.08.30. 10:54:38

@Légionnaire: De ők nem is egyet használnak, attól függetlenül hogy a digi-flora az általánosan elterjedt.

Légionnaire 2014.08.30. 14:40:14

@Tom Sinner: Mert ők is tudják, amit írtam.

recon71 2014.08.30. 15:32:15

@Tom Sinner: Pedig ez a digi-flóra nagyon más irányba megy,mint a Multicam,Scorpion és UCP vonal. Ez sötét felé megy,azok a világosabb felé.

Ettől függetlenül lehet jó.

recon71 2014.09.02. 22:57:51

Nem tudom hol említettem már,hogy 1 légvédelmis haveromat olyan barnásabb színezetű és ripstop gyakorlóban láttam,ami nekünk nem volt. Itt a blogon megtudtam,hogy milyen is ez. Most @dudi01:-nak köszönhetően megláttam 1 képet,amin valószínűleg pont ilyen van a túlsó katonán,míg az elsőn a hagyományos boci. Ha kép homályos is,attól még jól látható a színbeli különbség.

kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload/1408/V_zi_201482818292/img/n12.jpg

dudi01 2014.09.02. 23:37:03

@gyula0910:

A hátsó katonán a trópusi/régi rip-stop anyagú van(már nem osztják ki)az közelebbin pedig az erdei/új rip stop anyagú.A szín azért eltérő mert a két gyakorló anyaga nem egyezik meg.

recon71 2014.09.03. 00:14:02

@dudi01: Nekem is volt trópusi ripstop,de az jóval zöldebb tónusú volt,mint a rendes Boci,ezért nem hiszem,hogy a hátsó az lenne,hisz ez meg pont barnább.
Inkább gondolnám az erdei ripstop-nak,mint valaki írta nemrég.

Mellesleg a nemrég látott légvédelmis haveromon is ilyen barnás ripstop volt,ami teljesen más színezetű és szerintem vastagabb anyagú is volt,mint a mi trópusink.

dudi01 2014.09.03. 17:33:34

@gyula0910:

Az a gyakorló van trópusi néven rendszeresítve.
Ezt nem kérdezem vagy tippelem hanem határozottan állítom(aki másként tudja vagy hiszi vagy emlékszik vagy bármi más az rosszul teszi!)!

joni firpo 2014.09.03. 20:19:13

@dudi01: El kell keserítselek: "trópusi gyakorló" néven már semmi nincs rendszeresítve. Rip-stop alapanyagból háromféle nyári öltözet készül: 2000 M, "erdei" (ennek nincs mintaszáma) és 2003M sivatagi (ez utóbbi inkább csak elméletben létezik, eléggé ritka, bár hivatalosan járna a "normál" sivatagi ruha mellé.

recon71 2014.09.03. 20:19:57

@dudi01: Ezek szerint 2 fajta trópusi van a MH-nél rendszeresítve? Mert nekem 1 sokkal zöldebb és vékonyabb anyagú volt,teljesen más,mint a képen szereplő. Ami pedig teljesen olyan,mint a légvédelmis haveromé.

recon71 2014.09.03. 20:38:19

@joni firpo: Mikor elküldtem akkor láttam csak meg amit Te írtál.

Egyébként most sem értem,ha ez a barnás Boci nyárra készült,akkor miért még barnább az eredetinél is? Aki kiokoskodta ezt a színt,azt hiszi,hogy nyáron minden barnább?

Egyébként nekem jobban tetszik ez a színezet,gondolom a kiagyalónak is tetszett,ezért rendszeresítődött,de ettől függetlenül sehol sem rejt jól,talán csak éjszaka,a sötétsége miatt.
Ezért igaz megintcsak,hogy attól még,hogy valami jól néz ki,nem biztos,hogy jó is. Sőt,egyenest rossz.

estván 2014.09.03. 23:47:09

@gyula0910: A boci gyakorló színárnyalat váltakozása 1994 óta nem fejlesztés vagy tudatos kísérletezés, változtatás eredménye, hanem egyszerűen ahogy sikerül!
Amilyen összetételű anyagra nyomják, meg amilyen festéket öntenek a szlovének a hengerekbe.

Ha tudatosan változtatnák, a végén még "értelmes" színekből állna...

dudi01 2014.09.04. 00:23:44

@gyula0910:

Egy trópusi van rendszeresítve!

recon71 2014.09.04. 01:18:34

@dudi01: A @joni firpo: szerint már 1 trópusi sincs rendszerben. Másrészt,nekem volt trópusim,de az teljesen más volt. Vagyis,ha csak 1 trópusi volt,akkor ez 100%,hogy nem az.

joni firpo 2014.09.04. 06:29:09

A pont Estván kollégánál. A bocitarka színeváltozása nem fejlesztés, hanem gyártási "mutáció". Lehet vitatkozni, hogy ki milyet látott belőle, meg kinek milyen volt, van, lesz, csak éppen nem sok értelme van.

recon71 2014.09.04. 21:11:31

@joni firpo: @estván: Ezen le vagyok döbbenve! Ekkora különbségek lehetnek? Az én trópusim halvány zöldes volt,ez pedig sötét barna. Mondjuk ez a barnás a ripstop ellenére sokkal erősebb,keményebb anyag. A mienk hihetetlenül gyenge és laza anyag volt.

Bár mintha valaki azt írta volna,hogy ez a ripstop már másik ripstop,és ezt a gyakorlót nevezte volna a nyári erdeinek.

estván 2014.09.04. 21:19:11

Az első nyári gyakorló, ami még rövid ujjú felsővel jött ki (de talán később ehhez is lett hosszú ujjú, felhajtogatós?), a 2000M volt. Anyaga valóban nagyon vékony, a közismert ripstop anyagoknál nagyobb méretű kockákkal.

A jelenlegi nyári gyakorló erősebb ripstop anyag (vastagságra majdnem mint az 50/50-es erdei), "normális" méretű kockákkal.

joni firpo 2014.09.04. 21:31:52

@gyula0910: Nem írom le újból, valahol már összeírtam az összes rendszetesített változatot. A színárnyalatokkal kár foglalkozni, eleve vannak gyártási különbségek, ehhez jönnek még a különböző fakulási tényezők: mosás, szárítás, napsütés stb.
Azt sem írom le újból (vagy mégis...), hogy a 100% pamut rip-stop (2000 M nyári) ruhát NEM gyakorlóruhának, hanem "belszolgálati" ruhának tervezték, az anyagát pedig még a békefenntartó (trópusi) ruhához fejlesztették. Arra például, amire én használom (meleg nyári napokon kisétálok benne a gyakorlótérre és okosan nézek), tökéletes, ezerszer jobb, mint a műszáltartalmú "erdei" (nyári) rip-stop. Háborúzásra viszont biztosan nem alkalmas.

recon71 2014.09.04. 21:44:35

@joni firpo: Én nem értek ehhez a témához,mivel én ilyet katonakoromban nem is láttam,de emlékeim szerint valaki itt a blogon,egyszer már meggyőzött,hogy ez a barnás ripstop az erdei változat.

Azt,hogy az én trópusi ripstopom más anyag volt,mint ez a ripstop,igazából nem neked címeztem,hanem Dudinak,csak lemaradt róla. Ezt meg csak azért tettem hozzá,mert azért sem lehet ez a trópusi,mert nekem volt az,de az a színén kívül(ami kiderült,hogy teljesen véletlenszerűen alakul) anyagában is más volt.

estván 2014.09.04. 21:51:09

Egyébként az általános gyakorlót megint gyártják (legalábbis gyártottak valamennyit) 100% pamutból Kalocsán. Ezek alapján lehet, hogy a nyári is "vissza fog változni" pamuttá?

Terepen is tevékenykedő katonáktól kérdezném, hogy inkább a hagyományos pamut, vagy az 50/50-es kevert szálas gyakorlót kedvelitek (helyesebben: utáljátok kevésbé...)?

dudi01 2014.09.04. 22:25:24

@gyula0910:

Az biztos,hogy trópusi!Rendszerben van csak kihordás alatt áll azaz nem gyártanak belőle és már ki sem adják viszont akinek van az használhatja.

Honnan a búbánatból tudod,hogy az milyen anyagú?Csak nem egy kép alapján?Ne viccelj már ami a képen látszik az a szín semmi más!

dudi01 2014.09.04. 22:28:26

@estván:

Én nem használom az50/50 kevert szálas rip-stopot terepen mert ugyan úgy beleizzadsz mint a vastag vagy a vékonyabb pamutba viszont nem szellőzik.Ellenben nálunk sokan vannak akik csak azt használják.

dudi01 2014.09.04. 22:31:31

Te most melyikről is beszélsz?
amelyik a képe előterében(erdei) van vagy amelyik hátul(trópusi)?
kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload/1408/V_zi_201482818292/img/n12.jpg

dudi01 2014.09.04. 22:32:11

kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload/1408/V_zi_201482818292/img/n12.jpg

dudi01 2014.09.04. 22:33:48

Arról,hogy képről mit sikerül megállapítanod jó példa az,hogy szerinted az első katonán hagyományos boci van pedig az nem az...

recon71 2014.09.04. 22:39:52

@dudi01: Én a kép alapján azt állapítottam meg,hogy a hátrébb lévőn pont ugyanolyan színű gyakorló van,mint a légvédelmis haverom ripstop gyakorlójáé,ami teljesen más anyagú(és színű),mint az én trópusi ripstop gyakorlóm.

recon71 2014.09.04. 22:41:33

@dudi01: Szerintem 1 kép,még ha homályos is,erre alkalmas.

dudi01 2014.09.04. 22:47:35

@gyula0910:

Nem,nem alkalmas rá.A tőlünk távolabbi katonán van a nagyon könnyű gyenge anyagú trópusi rip-stop gyakorló és a közelebbin az 50/50-es kevert anyagú.

recon71 2014.09.04. 22:49:54

@dudi01: Azt megállapítani,hogy olyan a színe,mint a haverom gyakorlójáé,nem alkalmas?

dudi01 2014.09.04. 22:51:59

Arra jó de azt már megbeszéltük,hogy a színből nem lehet kiindulni semmilyen szinten mert mindenfajta logikát nélkülöz(írtam a Camelbakos témához).

recon71 2014.09.04. 23:00:06

@dudi01: Én a haverom gyakorlójáról beszéltem végig,ami teljesen más volt,mint a mi trópusink,nem a képen lévőéről. A képen lévőről csak azt állítom,hogy a színei ugyan olyanok. Nekem újdonság ez,mivel 2008-9-ben nem találkoztam ezzel a színezettel.

joni firpo 2014.09.04. 23:16:42

@estván: Milyen dátum van ezekben a kalocsai pamutruhákban? 2014?
Elfekvő alapanyag-készlet lenne?

dudi01 2014.09.04. 23:29:36

@joni firpo:

Nem láttam még 2012 után készült gyakorlót.
Már megint honnan jött ez a 2014 és miért teszel fel kérdést ez alapján a légbőlkapott szám alapján?
Néha teljesen elképesztő vagy!

estván 2014.09.04. 23:32:14

@joni firpo: 2013-asak. A zöldjük kevésbé kékes, mint a mostanában megszokott, a homok és a barna is kevésbé rózsaszín.
Ezek alapján előfordulhat, hogy régebben legyártott és betárolt anyagból vannak.

Mondjuk eddig valahogy mindig úgy gondoltam, hogy a textília a gyártótól egyenesen a varrodába érkezik, és a kész ruhák a sereg központi raktárába.
Logikusnak tűnik, de a hazai viszonyokat ismerve pont ezért kevésbé valószínű :)

dudi01 2014.09.04. 23:36:58

@dudi01:

Az elképesztőt nem neked akartam!Bocsánnat!

dudi01 2014.09.04. 23:38:12

@dudi01:

Sőt az egészet nem neked akartam,még egyszer bocsánat.

joni firpo 2014.09.05. 06:24:15

@dudi01: Már megint? Talán onnan, hogy 2014-et mutat a naptár, gondoltam megkérdezem estván kollégát, hogy milyen dátum szerepel a kalocsai pamut-gyakorlókban. Mondjuk, ha 2015-öt kérdeztem volna, az szerintem gyanúsabb lenne... :-D
Ámde, mint láthatjuk, empírikus úton jön a megoldás: 2013!

joni firpo 2014.09.05. 06:31:12

@gyula0910: Vess egy pillantást mondjuk a kedvenc angol DPM-jeidre, azért azokból is akad színeltérés bőven, amit részben magyaráznak a különböző alapanyagok, de csak részben!
Máshol leírtam már, hogy kezembe került egy munkásőrségi pecséttel ellátott minta, ami a "színvilla" címet viselte és a "tölgymintás" terepszín két változatát tartalmazta. Bár magyarázat nem volt hozzá, de értelmezésem szerint ez a minta azt mutatta, hogy a két színváltozat a szélső-érték és a közöttük elhelyezkedő árnyalatok az elfogadhatóak.

estván 2014.09.05. 18:57:08

@joni firpo:@dudi01: Na szóval: rosszul emlékeztem, a valós gyártási év 2012, de tényleg 100% pamut, és a gyártó tényleg a Kalocsai Konfekcióipari Kft.(ahol a 2010M rendőr gyakorló is készül, azaz a női bv. intézet).

recon71 2014.09.05. 21:44:11

@joni firpo: Most is van vagy 10 DPM nadrágom,de ezeken minimálisak az eltérések a Boci eltérésekhez képest.
Igaz,volt 1 videóm a jugoszláviai polgárháborúból,ahol a horvátok oldalán harcoló angol zsoldoson 1 nagyon nagyon barna DPM volt. Mintha a 80-90-es években több ilyet is láttam volna.

A Bocinál is nyugodtan lehetnek eltérések,nem ezzel van a baj,hanem,hogy miért csak a rossz irányba? Ha már ekkora eltérések vannak,igazán becsúszhatna 1-2 jó színösszeállítású is.

Ha ezeket Szlovákiában színezik,az nem lehet,hogy ez szándékos aknamunka a részükről,hogy 1 szomszédos államnak véletlenül se legyen jól rejtő ruházata? :D Sosem lehet tudni,mit hoz a jövő! Hátha egyszer ez még jól jön alapon?


süti beállítások módosítása