A pukchang-i katonai repülőtér körülbelül 60 kilóméterre északra található a fővárostól, és érdekessége, hogy harci repülők mellett több szállító helikopter ezred is állomásozik itt, továbbá viszonylag sok, fedett repülőgép álló hely is található rajta.
A kifutópálya északi végében hat darab Mig 23-as vadászgép látható, és mellettük nyolc darab, fedett beton fedezék vagy állóhely látható. Elméletileg a gép méreteit alapul véve pont beférhetnek.
Mögöttük egy guruló út mentén további huszonnégy példányt lehet összeszámolni, illetve két darab Mig 17-est és további két darab, nem jól kivehető szintén fehér festésű vadászgépet.
Kicsit észak keletebbre egy rejtett fedezék vagy harcállás két kijárata vehető ki. Az északi egy kiszélesedő autóút, ami a felvételek alapján meglepően jó minőségű, míg a déli a gurulóútról nyílik.
A reptér környéke nincs túlzsúfolva légvédelmi állásokkal, mindenesetre egy-kettőt kilehet szúrni, sőt mintha egy-két korábbi, már felszámolt légvédelmi rakéta állás is látszódna.
A kifutó pálya 2484 méter hosszú, és az északi oldalán további 4-4 darab rejtett és álcázott betonfedezék vehető ki, és még egy Mig 23-as vadászgép az egyik előtt.
Délebre egy szélesebb állóhelyen hat Mig 21-es és legalább három Mig 23-as látható, illetve további húsz darab rossz állapotban lévő Mig 21-es vadászgép maradvány.
A kifutópálya déli végénél nagyobb számban láthatóak nyitott fedezékek, amik akárcsak a többi reptéren használaton kívülinek látszanak, továbbá egyik itt állomásozó gép típus sem fér el bennük. Valószínűleg ezek még egy korábbi típus számára készültek, de az elbontásukkal nem vesződtek.
A kifutópályától dél keleti irányba található a helikopterezred reptere is, aminek nincs külön kifutópálya, és egy-két betonozott állóhelytől eltekintve, egy füves reptérnek tekinthető.
Azonban rögtön két igen érdekes géptípust lehet itt megpillantani, ami közül az egyik az általam kínai Nanching Q5-ként azonosított kínai gyártmányú vadászbombázógép.
Ez azért érdekes, mivel túl sok kép vagy információ nem lelhető fel a típus észak koreai alkalmazásáról, sőt nem is igen lehet látni őket a reptereiken, és eddig csak a Pukchang-i reptéren szúrtam ki ezt a példányt.
A másik érdekes típus, a külön betonozott állóhellyel rendelkező Mi 26-os nehéz szállító helikopter, amelynek mind a négy példánya látható a reptéren. A külön állóhelyet a típus súlya indokolhatja.
A Mi-26-osoktól északra kicsit mostohább körülmények között, sima nyitott fedezékekben tizenegy darab Mi-2-es könnyű helikoptert lehet megpillantani. Észak korea jelenleg a típus legnagyobb üzemeltetője.
A Mi-26-osoktól keleti irányba, gyakorlatilag a füves mező végében, öt darab valószínűleg már használaton kívüli Mi-4-es közepes szállítóhelikopter áll. Némelyiknek már rotor lapátjai is hiányoznak.
Ezektől déli irányba egy nagyobb hangár látható, amelynek közvetlen környékén három darab Mi8/Mi 17-es közepes szállító helikopter áll. Ezek közül az egyikről teljesen hiányoznak a fő rotor lapátjai.
Nyugati irányba egy nagyobb és jobb állapotban lévő telephely látható, ahol mintha járművek számára készített beállók sorakoznának. Itt áll a negyedik Mi 26-os is, amit valószínűleg karbantartásra húzhattak ide.
A repülőtér nyugati oldalának füves részén további tizenhat darab Mi8/Mi17-es látható. Ezek az észak koreai légierőre jellemző elég élénk zöld színű terepfestést viselik.
Az eddigi gyakorlattal ellentétben, látható hogy az értékesebb és drágább típusok tárolásáról próbáltak gondoskodni, a Mig 23-asok több fedett beállóval is rendelkeznek, míg a legértékesebb négy darab Mi-26-os külön betonozott állóhelyet kapott.
Utolsó kommentek