Honvédségi egyenruha tervezet
2011.09.14. 23:41 :: Combat Gear Admin
143 komment
Címkék: honvédség egyenruha mh
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vojtyek 2011.09.15. 08:42:11
Nem lehetne esetleg digitalizált formában letölteni? Vagy akinek megvan, e-mailben nem küldené el? Előre is köszönöm!
Macgaby 2011.09.15. 09:06:13
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2011.09.15. 11:10:47
BorgWarrior 2011.09.15. 15:25:07
joni firpo 2011.09.16. 09:36:48
joni firpo 2011.09.16. 09:44:09
A bemutatott zöld gyakorlóruha a 90 M szabás eredeti verziója, amit nagyobb mennyiségben is elkészítettek és csapatpróbára is kiadtak. Mire elfogadásra került, már négyszínnyomású tereptarkában gyártották.
hungaryhonvéd 2011.09.16. 21:48:44
Erről az oldalzsebes "65M"-ről már én is hallottam (Rétság, páncélosok), de nem láttam/hittem eddig...
Engem is érdekelne a füzet, ha van rá mód! Volt más kiadása is?
Hadiban (HM HIM) fellelhetők ezek a tévutak, kísérletek?
joni firpo 2011.09.16. 23:54:01
A füzetből van még kb. 4-5 példányom, a készlet erejéig szívesen elküldöm bárkinek, írjatok postacímet privátban, nem tudom, hogy az e-mail címem itt látható-e? Ha nem: a nicknevem megfordítva és egybeírva aztán a kukac, végül jahú és dot kom (persze angolul :-)
Vannak kísérleti ruhák a HTM-ben, de korántsem teljes kollekció. A "zöld füzetnek" nem volt több kiadása, MH egyenruhákról két MH REK-es füzetecske létezik még, 1994-es és 1996-os kiadású, abban is érdekes dolgok vannak (pl. a kívülhordós tábornoki gyakorlóruha, soha be nem vezetett rendfokozati jelzések stb.). Ezeket a füzeteket valaha a KRB-okban tették ki szóróanyagként, hogy a katonák megismerjék az új egyenruhákat. A "zöld füzet" viszont az 1990-es kísérleti egyenruha-sorozat népszerűsítésére szolgált, volt benne egy szavazólap, amit a delikvens kitölthetett és bedobhatott egy gyűjtőládába. A beérkezett véleményeket összegyűjtötték és feldolgozták, ebből született egy tanulmány is. A bábukat több helyen, így a HM HIM-ben is kiállították.
hungaryhonvéd 2011.09.17. 11:10:04
Köszi a + infót!
A kísérleti szériának már más volt az elődhöz képest az anyagösszetétele, színárnyalata?
Vagy ez már végképp követhetetlen?
(gyakpólókból sem sikerült gyártónként, gyártási évenként/szériánként egységeset készíteni...)
Kísérleti ref.: volt szerencsém párhoz...
A mit viszont aktuálisan keresek, ha ugyan léteznek: gyakorló pulóverre tisztesi gyakorló paroli.
joni firpo 2011.09.17. 23:25:44
A gyakorló pulóveren vállszalagon hordták a rendfokozati jelzést, nem gallérhajtókán! Ha arra gondolsz, elméletileg mindenképpen létezett/létezik, azt nem tudnám így fejből megmondani, hogy "élőben" láttam-e már?
proletair · http://lemil.blog.hu 2011.09.18. 21:43:11
Szolnokon néhány tiszten meg zászlóson lehetett látni azt az "újfajta" bakancsot, amiről eme kiváló kis kiadvány oly "részletesen" ír:)
A zöld színű combzsebes gyakorló volt csapatpróbán a szolnoki felderítőknél, zipzáras zsebekkel, és patentokkal gomb helyett. A katonák szerint nyáron kényelmetlen volt.
Az első kiadású zöld pólókon a rendfokozati jelzés helye egy kis legombolható fülecske volt, amire egy rövidített (ollóval levágott) váll-lapot kellett rakni. A nyakvarrás gagyi volt, a póló pár hét alatt elkopott. Később lett tépőzáras, normális nyakú póló. A Ciprusra kimenő állomány egy ideig Jerzees márkájú pólókat kapott, na az minőség volt.
A csősál az első alkalom után majdnem a kétszeresére nyúlt.
Az az érdekes, hogy szar hátizsákot, meg málhamellényt, azt tudtak tervezni. De a bőr derékszíjról le nem mondtak volna... Meg a rohamkupakról.
StPeter 2011.09.18. 21:46:05
vojtyek 2011.09.19. 09:29:57
Üdv!
Az általatok használt 3 színű eje hátizsák mennyire volt strapabíró és praktikus?
Egyébként ezt a kis füzetben is bemutatott málhamellényt ebben a színben használták valahol? Vagy csak csapatpróbán volt ez is?
proletair · http://lemil.blog.hu 2011.09.19. 09:38:35
Kurvára strapabíró volt, talán csak a zsák tetejét lefogó pántok végei rojtolódtak, de azokat vagy leszigszalagoztuk, vagy megpörköltük. A zsák hibája az volt, hogy csak egy külső zsebe volt. Voltak, akik az oldalára sátorlapanyagból plusz zsebeket varrattak. Viszont elég kényelmesnek volt mondható, és a csőváz sem ment tropára. igaz mára kétségtelenül elavult.
Én láttam ezt a zöld málhamellényt valamilyen gyakorlaton. Bár persze ez lehetett csapatpróba is.
joni firpo 2011.09.19. 15:30:32
dudi01 2011.09.19. 20:32:51
Több hátránya van mint előnye(ne a málhagyíkkal hasonlítsuk össze mert az egy vicc).Ami szerintem nagy hátránya a mellheveder és a derékheveder rögzítésére használt két karika mert ezek lehetetlenné teszik a gyors oldást,ha elázik 1000 kiló és nagyon gyorsan elázik.
hungaryhonvéd 2011.09.19. 22:17:09
A viselés helyét tom, de ezek szerint megint nem sikerült eltalálnom a megfelelő elnevezést... Köszi a helyesbítést!
Paroli: gallérhajtókán viselt ref.jelzés?
Vállszalag = váll-lap?
Érdekes: a zipzáros /nadrág/-patentos/zubbony/ (hadi)gyakorló ruházat persze használatban van, mint pl. "műszakis" ruházati anyag. De állítólag nem jobb, kényelmesebb, (praktikusabb,) mint a hagyományos gombos...
hungaryhonvéd 2011.09.19. 22:19:22
Őöö, a vállszalagra kellett felfűzni a váll-lapot! =) ez talán a helyes megoldás!
De ha bárkinek lenne a fentebb említett darbokból elfekvőben ilyesmi az örömmel fogadom!
joni firpo 2011.09.20. 06:13:41
Paroli = gallérhajtóka = galléron viselt rendfokozati jelzés
A vállszalag alapból valóban azt a kis legombolható(a ruha anyagából varrt) csíkot jelenti, amire a váll-lapot föl lehet fűzni.
Csakhogy a gyakorló/köznapi pulóverre és ingre rendszeresített rendfokozati jelzéseknek nincs igazán korrekt magyar elnevezése, ezért jobb híján azokat is vállszalagnak nevezik, holott ez a megnevezés így valójában pontatlan.
hungaryhonvéd 2011.09.30. 17:59:40
Segítségeteket szeretném kérni! Aktuálisan ki hímzi (hímezte) a névfelvarrókat, rendfokozatokat az MH-nak?
Rémlik egy kft. neve valami közbeszerzési listáról, de most nem tudom melyik posztban/kommentben volt...
Előre is köszi!
joni firpo 2011.09.30. 20:57:26
Tudtommal a Laskawy-féle cég csinálja ezeket.
www.police.hu/data/cms706764/laskawy_szerz__d__s.pdf
hunharcos 2012.05.24. 21:23:43
JOK3R 2013.03.30. 20:19:53
előre is köszönöm!
joni firpo 2013.03.30. 22:10:50
JOK3R 2013.03.31. 09:50:47
joni firpo 2013.04.01. 13:58:57
Létezik pár "al"változata: 1974-ig fém villámzárakkal készült, 1974 után műanyag villámzárakkal. Szintén 1974-ig létezett belőle külön ht. változat, a zubbony hólozott zsebekkel, a nadrág legombolható bújtatókkal. 1970 körül készült belőle "tölgylevél" mintás kísérleti változat.
JOK3R 2013.04.01. 18:10:02
Szia! Te aztán képben vagy!Nem győzök csodálkozni!
Szeretnék begyűjteni minden fellelhető képet,információt a magyar eje ruhákról,mert szeretném lemodellezni őket és szabásmintát készíteni belőlük!Így minden info érdekel,ami csak szóba jöhet!Ezeket a kiadványokat hol találom meg?Ncore on nézelődtem,de nem találtam belőlük letölthetőt.
joni firpo 2013.04.01. 19:43:18
JOK3R 2013.04.01. 20:27:52
Igen,szeretném ha meglenne a szabásmintájuk és nem kallódnának el az idő forgatagában ezek a ruhák!Van egy nyugdíjas "katonai szabó" ismerősöm,ő vállalja jelképes összegért a megvarrástés a bemintázást.Próbáltam anyagot szerezni,de szinte lehetetlen,meg készülgetnek a Rába Revolution színei is "digicamo" stílusban...Nekem sokat jelent a Rába ruha,sehol nem találtam szinte használható darabokat és kicsit továbbgondolva a szabást komoly öltözéket lehet varázsolni belőle.Nekem az "eje" a katonaruha :-)eljárt felette az idő,meg sok más dolog is,de egy komoly időszak szimbóluma.Akik viselték ,azoknak is látom ezt a szemében,mikor egy egy képen felvillan...
joni firpo 2013.04.02. 07:51:47
Mindenesetre, ha komolyan gondolod, keress meg, végtére is azért (is) vagyunk (mármint a Hadtörténeti Múzeum - egyben ez itt a reklám helye), hogy az efféle lakossági igényeket kielégítsük :-)
hunharcos 2013.06.19. 00:55:34
joni firpo 2013.06.19. 05:34:27
Raymond Weil 2014.01.01. 21:27:58
recon71 2014.01.01. 22:14:15
Raymond Weil 2014.01.01. 23:33:44
Volt, aki nem vett...mert sajnálta...de 3 hónap után kiborult a sok idegeskedéstől, és Ő is rendelt felszerelést, a következő 3,5 hónapban megszüntek a nyafogásai, idegeskedései a felszerelése miatt!!!
StPeter 2014.01.02. 18:58:35
"Ha kell, a hős tanár a krétát is megveszi - " Hoffmann Róza
Búék
Semmi probléma nem lenne a saját zsebből ruházkodással ha valami x %-os visszatérítési lehetőség lenne , ettől viszont a pofám leszakad "Nagy meglepetés volt ugyanakkor, hogy – a szerződéses katonák utánpótlásával ellentétben, akiknek gyakran maguknak kell beszerezniük felszerelésük egyes elemeit, saját zsebből – a tartalékosokat kivétel nélkül mindenből gyári, vadonatúj ruházattal szerelték fel, a több váltás katonai gyakorló öltözettől elkezdve, a téli ruhán és a bakancson keresztül a zoknikig és kesztyűkig bezárólag." hvg.hu/itthon/20131013_tartalekos_kikepzes
A magyar MC a Gurkha Tac terméke?
Raymond Weil 2014.01.02. 19:06:49
2 lehetőséged van, vagy megveszed és minden ok, vagy nem költesz semmire, és végig nyafogod a missziót...
Igen, a MC, az a Gurkha T. terméke.
StPeter 2014.01.02. 20:26:22
Raymond Weil 2014.01.02. 21:00:56
Kérlek szépen,a MYFLOWER Plate Carrier, 250$, és hozzá tartozó, használt tártartó, gránát tartók, 0,75l víztartó, rádiós zseb, medic stb.
- Az őv, hozzá tartozó zsebek stb...
Ezek még sok évig használhatóak. Olyan, ami kényelmes, komfortos viselést biztosít, tízen órákig... Ha ilyet kapnának, a magyar katonák egy hangjuk sem lenne.
Többen a csúcskategóriás (600$) TYR PICO plate carriert vásárolták meg, és plusz a kiegészítőket, 1200$ értékben!
Ez az egyik csúcs, ebben a szakmában, ami elérhető. Ezeket öröm viselni, ez lenne az alap.
Mivel nincs milliós hadseregünk. Ebben nem nyomordsz le, nem fog fájni a derekad... 14 órás "munka" után sem. S ahogy felvetted, az úgy is marad rajtad!!!
StPeter 2014.01.02. 21:19:30
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.01.02. 21:46:10
Raymond Weil 2014.01.02. 21:55:49
Esővédőt nem, az jó. Ami jó, az jó:)
StPeter 2014.01.02. 22:01:19
@Raymond Weil: Tehát odakint Ti a 2008M-et használjátok? Az M4hez nem az Amiktól kaptatok segélyként Sopmod tartozékokat?
Raymond Weil 2014.01.02. 22:06:54
A sopmod-ról nem írnék, ha nem gond... mert akkor abból gond lenne...(nekem) amiért ismét őszintén beszélek, írok...
StPeter 2014.01.02. 22:12:08
"amiért ismét őszintén beszélek, írok..." hm?
StPeter 2014.01.02. 22:17:09
Raymond Weil 2014.01.02. 22:20:58
Ebben a misszióban nem használtunk esővédőt, mert állati hőség volt...:(
50 fokok repkedtek, hónapokig nem esett az eső...
DE amit adnak Gore Tex, esővédőt, azzal nem volt gondunk, és azoknak sem, akik toronylővészek voltak. Téli misszióban alá öltöztünk... és ahogy már írtam, az jó volt.
StPeter 2014.01.03. 14:59:37
Raymond Weil 2014.01.03. 15:41:38
Amikor tesztelték, kaptak esőt (nem keveset) szelet, hideget.
Meg is lepődtek a tervezők, hogy dícsérjük. De nem lesz rendszeresítve mert állítólag 200.e Ft.
Így marad a saját önköltséges felszerelés:)
StPeter 2014.01.03. 16:00:43
Raymond Weil 2014.01.03. 16:05:48
Vékony és vastag alá öltzözet, alsó - felső polár pulcsi... stb.
Jó volt.
StPeter 2014.01.03. 17:44:20
shockwave 2014.01.04. 01:10:23
2008M gyakorló esővédő kabát - 60.000 huf
2008M kabátbélés - 24.120 huf
2008M gyakorló esővédő nadrág - 36.200 huf
2008M téli felső A típus - 5.200 huf
2008M téli alsó A típus - 4.300 huf
2008M téli felső B típus - 7.600 huf
2008M téli alsó B típus - 6.200 huf
recon71 2014.01.04. 01:38:36
StPeter 2014.01.04. 12:34:42
shockwave 2014.01.04. 16:22:29
StPeter 2014.01.04. 19:12:45
Az a 80.000 szerintem az új ára a kabátnak.A HTK-s ár az az eredeti ár fele csak ezt sokan nem tudják! " Ez a 2003MEsővédős cikkbe volt .
dudi01 2014.01.04. 19:50:42
Ezek egyáltalán nem elrugaszkodott árak.Menj be egy északi arc vagy málhás boltba és kérj gore-tex kabátot,semmivel nem lesz olcsóbb.
StPeter 2014.01.04. 20:17:59
dudi01 2014.01.04. 20:22:40
Ha valamit a Honvédség 1000 Forintért vesz meg(beszerzési ár)akkor annak a HTK-ja a beszerzési ár fele azaz ebben az estben 500 Forint.
CWCS parkából mennyit gyártottak?Szerintem milliós tételről van szó,nekünk jó ha 3-400.000 darab kellene maximum.
StPeter 2014.01.04. 20:30:24
dudi01 2014.01.04. 21:01:28
NEM!A 60.000 a beszerzési ár(ennyiért veszi a Honvédség és adja oda a katonának)ennek a HTK-ja 30.000.A HTK-t akkor fizeted(a katona)ha elhagyod,tönkreteszed nem rendeltetés szerű használattal stb.
dudi01 2014.01.04. 21:02:27
recon71 2014.01.04. 21:15:41
Ha ennyi pénz van,hogy ilyen drága holmikat vásárol a honvédség,akkor ezekből inkább vehetné az olcsóbb egyszerűbbeket,amik még szintén megfelelőek a feladatnak és a megspórolt pénzt pedig költsék arra ami igazán létfontosságú,pld. jó védőmellényekre!
Régen is ki voltam akadva,hogy mi hülyeségre van pénz,pld. új keretek a képeknek,mert a régi kopott,stb.,de leszarom,ha a kép keret kopott,ha megdöglök a szar felszereléstől! Az a pénz ami ezekre elment,nagyon sok embernek biztosított volna jobb felszerelést. És ez a képkeret ügy,csak 1 a sok közül.
Nagyon érdekelne,hogy mekkora árkülönbségek vannak a különböző védőmellények és minden egyéb közt amit mi használunk és amit mások használnak!!!
StPeter 2014.01.04. 21:18:30
StPeter 2014.01.04. 21:35:26
dudi01 2014.01.04. 21:43:39
StPeter 2014.01.04. 21:54:48
StPeter 2014.01.16. 21:28:27
Csak most esett le a poén "A 60.000 a beszerzési ár(ennyiért veszi a Honvédség és adja oda a katonának)" :-DD Ez tényleg így lenne ,vagy ez a kabát nem közbeszerzés útján került beszerzésre? Egy másik topicról idézett valaki egy másik témában
"Amikor megkérdeztem az egyik sok csillaggal rendelkező döntéshozót,hogy ezt most miért így kellett,hiszen drága,és még csak nem is jó,az volt a válasz,hogy "a közbeszerzés nem azért van,hogy olcsó legyen.." "
joni firpo 2014.01.17. 06:41:58
Más: a cikk elején kifogásolt csúf próbababák 1990-ben "hájteknek" számítottak és azért volt rájuk szükség, mert ezeket a ruhákat kiállításokon mutatták be és szavazni lehetett rájuk. Ilyesmi eddig kétszer fordult elő a magyar történelem során: 1957-ben és 1990-ben.
StPeter 2014.01.17. 17:36:27
StPeter 2014.03.16. 18:33:12
dudi01 2014.03.16. 19:39:01
Ez így félreértésre adhat okot!Senki nem írt olyat,hogy ezt vagy azt neked meg kell venned magadnak!Küldtek egy listát amin volt egy halom dolog többek közt olyanok is amik nem feltétlen voltak kiosztva mindenhol vagy nem is voltak az adott helyen így ezeket vagy megpróbáltad elkérni az ellátótól vagy megvetted magadnak.Pl egy szolnoki katonának nem nagyon kellett megvennie semmit(persze nem minden volt itt sem a listáról).
StPeter 2014.03.16. 21:04:07
dudi01 2014.03.16. 21:40:07
Nem tudom mit tartalmazott a lista de szerintem az ég adta egy világon nincs semmi különbség a rohamlövészre kellő felszerelések közt amit viszont ismerek(nem nem voltam rohamövészen).
Azt kell tudni,hogy volt egy tematika miszerint elvégez az ember egy könnyű lövész tanfolyamot majd egy haladó lövész tanfolyamot és ezután egy rohamlövész tanfolyamot,innen gondolom azt,hogy nincs nagy különbség a felszerelést illetően.
Ma már nincs sem könnyű sem haladó lövész helyette viszont van szakalap képzés(ugyan azt oktatják)de ezt már csak a zászlóalj állományának tartják nem pedig bárki számára.
dudi01 2014.03.16. 21:47:30
A listán ruházat,harcászati felszerelés, tisztálkodó felszerelés van és olyan dolgok amik segítenek a feladat végrehajtásában(30m kötél,kés,elemlámpa,stb).Nem kell túl misztifikálni nincs benne semmi extra.
Ha Airsotozol és teszem azt úgy döntesz,hogy elmész egy 2 hetes játékra akkor kb ugyan azt fogod összepakolni mint ami a listán is van persze kaját,vizet és pár Honvédség specifikus dolgot(kanálgép,sátorlap)kivéve.
recon71 2014.03.16. 21:59:23
De azt is elmondták,hogy aki ezt nem vállalja be,az nem való katonának és a saját életét nehezíti meg. Ebben tökéletesen igazuk volt!
És inkább használhassak saját beszerzésű holmit,mint szar honvédségiben legyen kínzás az életem.
De a légióban is a zsoldból kell fizetni egyes felszerelési elemekre ezt már több helyen is hallottam. Arra konkrétan emlékszem,hogy mikor csak poncsó járt mindenkinek,akkor a saját pénzből volt az esővédőjük.
Úgyhogy ezzel a listával nincs semmi baj!
recon71 2014.03.16. 22:10:13
És mindent magunknak kellett megvenni,mert az ellátónál semmi nem volt,kivéve a horvát málhamellényt,amennyiben nem vettél magadnak mást.
A felzúdulás pár ember részéről a költséges elemek miatt volt,mint jó hátizsák,jó málhamellény,camelback.
Egyébként van különbség a könnyűlövész és a rohamlövész kiképzés felszerelése között. A Rohamlövészek videóban amit láttam,mindenki egységes málhát és zsákot kapott,míg nálunk mindenkin saját volt mindkettő. A rohamlövész kiképzés hosszabb és nehezebb a videó alapján,de mi könnyűlövészek nehezebb cuccot cipeltünk. Ha jól láttam a rohamlövészeknél csak AK volt,nálunk volt géppuska,RPG,rádió,tartalék akksi,szóval mindenki sokkal nehezebb és kényelmetlenebb cuccot cipelt. Fusson valaki a kezében AK-val,a hátán több 10 kiló hátizsákkal,a vállán meg RPG-vel!
dudi01 2014.03.16. 22:10:37
recon71 2014.03.16. 22:11:08
És mindent magunknak kellett megvenni,mert az ellátónál semmi nem volt,kivéve a horvát málhamellényt,amennyiben nem vettél magadnak mást.
A felzúdulás pár ember részéről a költséges elemek miatt volt,mint jó hátizsák,jó málhamellény,camelback.
Egyébként van különbség a könnyűlövész és a rohamlövész kiképzés felszerelése között. A Rohamlövészek videóban amit láttam,mindenki egységes málhát és zsákot kapott,míg nálunk mindenkin saját volt mindkettő. A rohamlövész kiképzés hosszabb és nehezebb a videó alapján,de mi könnyűlövészek nehezebb cuccot cipeltünk. Ha jól láttam a rohamlövészeknél csak AK volt,nálunk volt géppuska,RPG,rádió,tartalék akksi,szóval mindenki sokkal nehezebb és kényelmetlenebb cuccot cipelt. Fusson valaki a kezében AK-val,a hátán több 10 kiló hátizsákkal,a vállán meg RPG-vel!
dudi01 2014.03.16. 22:13:17
A rohamlövészeknél is van minden ami könnyű/haladó lövészen volt mert ezeknek egy magasabb szintű verziója.Az,hogy ez a videón nem látszik az nem jelenti azt,hogy nincs is.
Röhejes lenne egy lövész kiképzés géppuska,rádió vagy RPG nélkül....
recon71 2014.03.16. 22:16:09
Ettől függetlenül nem vett mindenki meg magának mindent,nem nagyon ellenőrizték le.
recon71 2014.03.16. 22:23:51
Egyébként én is hibának tartom. De hibának tartom azt is,mint lehetett olvasni itt a blogon,hogy a hegyi kiképzést is a világban,sok helyen fegyver nélkül tartják.
recon71 2014.03.16. 22:46:59
recon71 2014.03.16. 22:59:39
joni firpo 2014.03.17. 11:15:37
dudi01 2014.03.17. 11:53:16
recon71 2014.03.17. 21:57:56
StPeter 2014.03.18. 21:22:24
recon71 2014.03.18. 21:58:22
estván 2014.03.19. 00:11:15
Amiket Gyula írt, azon kívül pamut póló és molinó helyett technikai aláöltözetek, esőruha (gore-texes), polárpulóver, polársapka, jó zoknik, kesztyű, ivózsák, repesz-, por-, stb. védő szemüveg jól jöhet. Ha épp nem osztanak, akkor kalap (valahol a woodland színűt is engedik).
joni firpo 2014.03.19. 06:56:34
recon71 2014.03.19. 23:08:28
Nem ide vágó,de a hálózsákról ugrott be,hogy el akartak adni nekem ma 1 amerikai katonainak mondottat,már meg nem mondom milyen márkát,de az volt ráírva,hogy mínusz 46 fokig és vadiújan 19000 Ft volt. Ez lehetséges? Nem mertem megvenni,mert hihetetlennek tűnt,hogy ilyen kicsi hálózsák ennyit tudjon és ennyiért.
joni firpo 2014.03.20. 06:36:25
durczás 2014.03.20. 09:32:11
fotód van róla? de ha beütöd a guggliba a modular sleep systemet, az elő képeken fogja hozni.
Az enyémet 25-ért vettem (majdnem)újonnan és csak -10 celsiuszfokban aludtam még benne, de akkor jó volt nagyon :-)
Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.03.20. 09:55:38
recon71 2014.03.20. 23:17:27
kondor istván 2014.07.16. 11:33:37
kondor istván 2014.07.16. 11:47:21
újjabban hátiszákot sem bakancsot sem minden esetben mert lehet hogy jót fogsz ki mert ha a rendszeresített bakancs nem kényelmes akkor írsz egy szolgálatijegyet hogy kéred hogyszerezhess be bakancsot és egy kimaradés alatt be tudod szerezni
kondor istván 2014.07.16. 11:50:48
dudi01 2014.07.16. 14:58:51
Meleg/vízhatlan ruha,bakancs,zsák.Ebben a sorrendben!Hidd el,hogy nagyon jó megleszel mellény, multitool vagy amcsi hálózsák nélkül(a levente egész meleg csak szar cipelni)egy ideig de ha minden gyakorlaton(vagy minden nap amikor nem az épületben vagy pl lövészet)ázol-fázol tönkreteszi a lábad a bakancs és még a zsákod is szar na azt nem fogod sokáig bírni!
joni firpo 2014.07.16. 17:31:19
recon71 2014.07.16. 20:48:46
recon71 2014.07.16. 21:35:39
1 gagyi horvát (persze jó méretben) is jobb és nem is kerül sokba,amíg nem tud 1 igazán jót beszerezni.
dudi01 2014.07.16. 23:21:03
Akkor te fagyj meg nyugodtan meg törje szét a lábad a bakancs meg ne tudj rakni semmit a szar zsákodba!
Itt nem arról van szó,hogy nem fontos a mellény hanem arról,hogy közel sem az a legfontosabb!
recon71 2014.07.17. 01:03:10
De nehogy már szegény odamenjen,mert elhiszi azt,hogy "nagyon jól meglesz" málhamellény nélkül,mert te azt mondtad, és belerohad a 95M-be,vagy a műbőr tártáska leszedi az oldaláról a bőrt,mikor kb. 500 Ft-os horvát málhamellénnyel mindkettőt kivédheti.
recon71 2014.07.17. 02:00:56
dudi01 2014.07.17. 10:30:22
Fontossági sorrend,erről beszélek neked már egy ideje...Ha van 500 forintja inkább tegyen hozzá még 500-at és vegyen egy polar sapkát ne mellényt!
recon71 2014.07.17. 15:31:55
Hogy 1 polár sapka ezek elé kerül,az fel sem merül bennem. A sapkák is szarok,de attól még messze nem kínoznak meg úgy. Nálam a polár sapka a legutolsó helyen van valahol a fontossági sorrendben.
recon71 2014.07.17. 15:34:02
dudi01 2014.07.17. 15:59:44
Nincs téli sapka rendszeresítve...
Ha idézel meg az egészet idézd ne csak két szót...
Mert ez így minősíthetetlen!
dudi01 2014.07.17. 16:01:07
"Meleg/vízhatlan ruha,bakancs,zsák.Ebben a sorrendben!Hidd el,hogy nagyon jó megleszel mellény, multitool vagy amcsi hálózsák nélkül(a levente egész meleg csak szar cipelni)egy ideig de ha minden gyakorlaton(vagy minden nap amikor nem az épületben vagy pl lövészet)ázol-fázol tönkreteszi a lábad a bakancs és még a zsákod is szar na azt nem fogod sokáig bírni!"
Az első óta mondom,hogy fontossági sorrend csak valami késztetést éreztél,hogy belemagyarázz.
recon71 2014.07.17. 16:14:37
Nálunk az van az első helyen,mert amiatt szenvedtünk a legjobban és a legtöbbet.
Mi kaptunk bocskais téli sapkát,ami 1 szar,de ettől még nem szenvedtünk közel sem annyira miatta,mint a málha szettben.
recon71 2014.07.17. 16:19:40
joni firpo 2014.07.17. 22:53:31
recon71 2014.07.17. 23:22:22
joni firpo 2014.07.18. 06:50:33
recon71 2014.07.18. 21:22:06
Egyébként én abban a bocskais téli sapkában kifejezetten szégyenkeztem és ehhez még járt a szaloncukor mikádó is.
Nálunk a legkevésbé sem szólhattunk bele,hogy 1 kabátot vagy sapkát felveszünk vagy sem. Majd megsültünk,de a meghatározott öltözet a kabát és a téli sapka volt. Talán még a csősál,kesztyű is kötelező volt,már nem emlékszem,de arra igen,hogy az egész város azokon a társaimon röhögött akiket beküldtek valamiért. Ők tetőtől talpig téliben,a civilek meg 1 szem pólóban.
dudi01 2014.07.18. 21:26:22
Mindig barettben és ez így is van jól!Azért van,hogy hordjuk(büszkék vagyunk rá).Amúgy lövészeteken vagy gyakorlaton polar sapkában van mindenki(nyáron meg kalandkalap).
Azt persze nem szó szerint értettem,hogy fel sem venném mert ha parancsba adják akkor nincs mit tenni de hál Istennek ilyesmi még csak eszébe sem jut senkinek(nincs is kiosztva más csak barett)!
dudi01 2014.07.18. 21:28:12
Amúgy az ma sincs másként,nem időjáráshoz hanem naptárhoz öltözünk.Tökéletesen megértelek!Az amit ma adnak téli ruházat néven csak arra jó,hogy égjen az ember pofája és úgy érezze magát mint valami idióta szerencsétlen hülye!
stalkerfan 2015.06.01. 16:50:43
Ezt az inget a Honvédségnél (vagy esetleg még Néphadseregnél) használták? Ha igen, kik kapták?
kepfeltoltes.hu/150601/DSC_2299_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/150601/DSC_2300_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/150601/DSC_2302_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
joni firpo 2015.06.01. 17:19:10
joni firpo 2015.06.01. 17:20:55
joni firpo 2015.06.01. 17:28:14
estván 2015.06.01. 18:44:52
Előfordulhat, hogy ettől függetlenül a főiskolát, tiszthelyettesit végzettek valamiért néha kaptak barnát első ellátmányként?
Vagy egyik-másik KRB-ben maradt valamennyi készlet, és tovább árusították?
Minden esetre én láttam viselve, ráadásul egyikük egy akkoriban talán 3-4 éve szolgáló fiatal őrmester volt.
recon71 2015.06.01. 20:51:19
kondor istván 2015.07.17. 11:26:31
Olyan rikítóan fehérek azon a sötétzöld mellényen hogy majd kiszúrta a szemem. Nem tudom hogy melyik nagyokos találta ki ezt a fehér szegélyezést.
Utolsó kommentek