Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) lbt (6) LBT (3) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Ukrán Nemzeti Gárda

2014.05.23. 08:00 :: Combat Gear Admin

4348896.jpgAz NGU korábban az ukrán fegyveres erők tartalék ereje volt. A haderőnem ebben az esetben azért lenne túlzó jelző, mivel nem rendelkezett a fegyvernemek széles választékával.

Ahogy a belügyi egységek ez is a BM alá tartozott, és egészen 2000-ig párhuzamosan működött az előbbivel, majd takarékossági megfontolásból feloszlatták.

2014. márciusában aktiválták újra, Oroszország krími akciójára válaszul. Tehát alapvetően a felállításának fő célja az esetleges orosz agresszió esetén, az ukrán fegyveres erők támogatása.

0508-ukraine-970-630x420.jpgElső körben a már felfegyverzett „milíciákat” szólították meg, illetve a „forradalomba” és összecsapásokba résztvevő csoportokat. Természetesen ezen felül szinte bárki jelentkezhet.

Fontos megjegyezni, hogy a csoportok nagy része, de nem mind engedelmeskedtek a hívásnak. Példa erre a jobb szektor vagy a Donbas zászlóalj, akik manapság is inkább önállóan tevékenykednek.

A Vice news stábja fel is vette amint Kijevből buszokkal szállítják el az önkénteseket, a belügyi erők kiképző bázisára. A bázison zenekarral, éppen éleslövészetet folytató BTR-ekkel és az ukrán ipar legmodernebb kézifegyvereivel fogadták az önkénteseket.

Be kell vallani, hogy azért ez igazán stílusos volt, de végső soron szinte semmit nem láttak azokból az eszközökből, amiket „gun porn”-ként prezentáltak.

800_qz7k9vaeufl3k8gvxsxraewl99sswk4q.jpgA kiképzés elméletileg két hétig tartott, és az előzetes tervek alapján az első 15 nap alatt 10 000 főre akarták felduzzasztani a NGU-t, a végső létszámot pedig 60 000 főre lőtték be.

Százalékos eloszlásba nem lehet tudni, de látszólag a jelentkezők nagy része fiatal volt, akik nagy valószínűség szerint nem rendelkeztek katonai előképzettséggel.

Ennél fogva igen csúnya eredménye lett volna ha bevetik őket a két heti kiképzéssel a hátuk mögött, a szerződéses orosz erőkkel szemben. És akkor még csak nem is a VDV-t vagy a tgy-ket veszem alapul.

Az első NGU-s erőket áprilisban még kék terepszínű ruházatban lehetett látni, bár már a kiképzés alatt is a kevert saját és ukrán eredetű katonai felszerelést használták.

Kifejezetten vicces ahogy a láthatóan „airsoftos” múltal rendelkező fiatal srácok műanyag sisakban és kínai mellényben készülnek az orosz agresszor elleni harcra.

A tavor, negev, fort helyett szinte kizárólag a rendszeresített Ak 74-est, PKM-et, RPG-7-et lehet látni az NGU-s csapatoknál, kivételt képeznek talán a különleges egységek.

1526020_-_main.jpgA tervek szerint egyébként 100 gyalogsági harcjárművel is felkívánják szerelni az újonnan felállított egységeket. Eleinte a BTR-4-eseket emlegettek, de a kelet ukrajnai műveletek során BMP 2-eseket is bevetettek.

jGjEOR5.jpgAzonban nagy valószínűség szerint a BTR-4 első átadott példányai abból a készletből származnak, amelyet gyártási hibával, repedések a páncél testen-problémák a főfegyverzettel, Irak küldött vissza.

Szerencsére az orosz támadás elmaradt, ezért a kelet ukrajnai szeparatista csoportok ellen vetették be őket, akik három nagy város középületeit szálták meg, és több útblokádot is felállítottak.

Az ukrán fegyveres erők bevetése nem hozott eredményt, sőt egyes esetekben a katonák egész egyszerűen átáltak, még az elitnek számító ejtőernyősök közül is.

A katonákon látható tanácstalanság és letargia nem lepett meg, ugyanis a katpolon olvasható ukrán katona beszámolója elég jó képet fest le a hadseregben uralkodó állapotokról.

H8J4dVp.jpgMindenesetre az NGU bevetése komoly eredmények helyett a konfliktus elmérgesedését okozta, ugyanis több tucat videó készült róla, ahogy ork horda módjára mozognak és szétlőnek mindent.

Más híradások pedig az ukrán hadsereggel folytatott tűzharcról szólnak, illetve a veszteségekről, amiket a szakadárokat támogató fegyveres csoportokkal szemben szenvedtek el.

Mindent összevetve az NGU nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hacsak azt nem számítjuk annak, hogy a fegyveres civilek egy részét a kormányzat legalább minimálisan az ellenőrzése alá vonta.



90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr806197346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joni firpo 2014.05.23. 12:07:25

Kissé off és teljesen elvi kérdés, de erről

"Kifejezetten vicces ahogy a láthatóan „airsoftos” múltal rendelkező fiatal srácok műanyag sisakban és kínai mellényben"

jut eszembe: polgárháborús körülmények között mekkora esélyt, lehetőséget, láttok arra, hogy airsoftosokból toborzott milíciákat használjanak föl? A fiatalabb generáció ugye már semmiféle katonai kiképzésben nem részesül, még egy AK-t sem tudnának szétszedni/összerakni. Hasznavehetőek lennének az airsoftos múlttal (jelenel) rendelkező fiatalok vagy tökmindegy?

Tom Sinner 2014.05.23. 12:56:00

@joni firpo: A mozgást fegyverrel, illetve jobb csapatoknál az egymással való együttműködést jól meglehet tanulni. AK esetében meg van némi fogalom annak kezelőszerveiről és használatáról. Mindent összevetve egy airsoftos egy vagy két fokkal jobb egy teljesen "civilnél", már ha harcolna ha kell. Több olyat is ismerek akik kijelentették, hogy ha gáz lesz, akkor inkább lelépnek, és engem néztek hülyének, mikor én meg azt mondtam, önként mennék ha hív a Haza. Egy profi airsoftos meg biztosan ér annyit, ha nem többet mint egy sok éve kiképzett sorkatona.

Az idézett részhez kapcsolódva a használt hadi felszerelés sokszor egy csak kicsit kerül többe mint a biszem-baszom. Éppen ezért aki egy kicsit is ad magára az főleg hadi felszerelést használ.

Partizán 414 2014.05.23. 12:59:41

@joni firpo: Lehetséges. Bár őszintén bevallom csak 1 airsoft csapatban voltam benne, de ha azokat kiküldenéd a harcmezőre, akkor vagy a fedezék mögött összeszarva kuporognának a tűzharcban, vagy meghalnának a csata első 10-20 perceiben.

Persze, vannak olyanok akik bírnák. Mondjuk, a játék élesbe átmenését lehet nem díjaznák. Az Airsoft-osok nagy része csak katonásdit játszik, holott úgy alkalmatlan rá, ahogy van.

Én maximum annyit mondok, hogy az airsoft-os múlt nem mindig előny.
Műkatonákat beállítani azonban egy éles harci helyzetbe viszont nem jó öltet.

pushup 2014.05.23. 13:09:02

lehetnének ők a HT állomány (Háború esetén Túsz) ;)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.05.23. 13:24:17

@joni firpo: Én úgy látom, hogy Kb. 80-90% alkalmatlan lenne, mert fegyelmezetlen és fizikailag sincs a toppon.

Az "érszoftos" múlt pedig egyáltalán nem előny, lévén az átlag civilnél még beképzeltebbek, azt gondolván az általuk birtokolt "tudás" többé teszi őket.

Emellett azonban vannak akik potensebbek, és bármilyen előképzettség nélkül jó csapatot alkotnak.

Fredddy 2014.05.23. 13:55:52

Ukrajnában van sorkatonaság (2013-ban megszűnt, de nemrég visszaállították). Valószínűleg nem rambókat képeznek ott belőlük, de minimális katonai képzettsége kell, hogy legyen a fiataloknak.

Horazon 2014.05.23. 17:41:13

Hivatásosokat rendszerint csúnyán megcsináljuk, mert röhögve belemegyünk olyan helyzetekbe, amikbe eszükbe nem jutna...fordítva mi lennénk a nyalóka rosszabbik felén, csak akkor nem lenne már visszaálló.

dudi01 2014.05.23. 18:27:38

Az AS játékosoknak az első tűzharcban meghalnának mert teljesen más léptékben gondolkoznak(lásd éles vs. AS fegyver lőtávolsága).A profikról meg annyit,hogy szerintem a 90%-uknak még annyi esélye sem lenne mint egy amatőrnek mert az utóbbi elbújna a profi meg csak simán lelövetné magát mert neki az AS van megszokva annak minden hátrányával.

Barnigear 2014.05.23. 19:33:55

joni firpo 2014.05.23. 12:07:25
"Kissé off..." - én speciel számítottam rá hogy ez a kérdés előbb-utóbb, így vagy úgy, de felmerül.
---
Az airsoft az egy játék, a háború az meg nem. A játékban az adrenalin fröccs az cél, a háborúban következmény. A tapasztalatlanok pedig mindig nagy számban hullanak, mert nincs tapasztalatuk.
---
Tudományos csatornán volt látható olyan film, ahol ex SF-ek játszottak éles fegyverekkel, de festékpatronokat lőve. Ilyen játékszerekkel hamar kiderülne a különbség, amit egyébként csak saccolni lehet.

recon71 2014.05.23. 21:46:34

@joni firpo: Előre bocsájtom,hogy nem AS-ezek.
Én a saját katonatársaimat tekintve tudok nyilatkozni a múltból. Az átlag katona hátizsákjából rikító rózsaszín ásványvizes palackok lógtak ki,míg az airsoftozó társaikéból nem. Az airsoftozók a terepen is jobban mozogtak. Hangtalanabbul,jobban rejtőztek és alapban is normálisabban állt a kezükben a fegyver. Harcászkodva is többet tudtak. Míg a többi nagy része a terepen zörgött,csörgött,recsegett,feltűnő volt,stb.. Még olyan is akadt aki bal szemmel nézett a jobb vállban lévő fegyvere irányzékába. Katonáknak az AS játék pluszt adott a többiekhez képest.
Persze voltak elvétve ügyes nem AS-ező katonatársaim is,de ettől még az AS-ezők közt kevesebb volt a szerencsétlen.

recon71 2014.05.23. 21:56:50

@Tom Sinner: Egyet értek!
Én azért is szereltem le,mert katonaként hetek teltek el úgy,hogy semmi érdemlegest nem csináltunk. Sőt az utolsó hónapokban 1 nyomorult menetgyakorlat volt amit terepen töltöttünk,de az is 1 vicc volt. Hihetetlen,hogy katonaként mekkora bénaságot,hibákat,amatőrséget tapasztaltam. Pl. két könyökkel kitámaszkodva a lövészárok peremére lövészet.
Lehet csak én kerültem rossz helyre,mert máshol nem ez volt?

dudi01 2014.05.23. 21:57:46

@gyula0910:

Ne a saját már bocsánat de ezek szerint gyökér katonatársaidból indulj ki!

recon71 2014.05.23. 22:00:53

Azért az elgondolkoztat,hogy csak 2 hetes kiképzést kaptak ezek az ukrán fiúk. Vajon mennyi idő kell valaki kiképzéséhez,ha kihagyjuk az üresjáratokat,a nem lényeges dolgokat? Visszagondolva amit én a seregben tanultam,ha csak azzal foglalkoztunk volna,az szerintem beleférne 2 hétbe.

recon71 2014.05.23. 22:16:51

@dudi01: Van 1 hivatásos tiszt ismerősöm akinek van szerencséje az ország alakulatait gyakorlatban megismerni és tőle is egyfolytában panaszkodást hallok,hogy milyen amatőrséget tapasztal. Utoljára azon panaszkodott,hogy az állomány túlnyomó részének milyen siralmas a fizikai állapota.

Én egyfolytában azon agyaltam gyakorlatok közben,hogy de jó,hogy nem vagyunk háborúban,mert nem sokáig lennénk életben. Naponta több halálos hibát is elkövettünk. És ez a kiképzők és a vezetők hibája,mert hagyják a rikító kupakokat(míg 1 rohamlövész őrmester ki nem akadt),a kikönyökölést a lövészárok szélére,a gyenge fiziukumot és egyebeket.

Barnigear 2014.05.23. 22:47:51

gyula0910:

Abban lehet valami, hogy az AS játékosok motiváltak.
Na de miért is találták ki a japánok anno az AS-t?

dudi01 2014.05.23. 22:55:28

@gyula0910:

Ha jól tudom te altiszt voltál így neked kellet volna szólni katonáidra az ilyen hibák miatt és ha elmulasztottad te sem voltál jobb náluk semmivel!

recon71 2014.05.23. 23:18:40

@dudi01: Csak szakaszvezető voltam és az a rang kevés bármihez is,hisz nálunk szinte mindenkinek van valami csillaga. Azon voltam kiakadva,hogy még a fizikait sem teljesítő,mindenhez hülye,mindent ellógó is kapott csillagot. És mit tehet 1 szakaszvezető,ha segíteni akar,de az őrmestere vagy a hallgató rajparancsnoka nem hallgat rá. Félreértés ne essék,volt pár ember,pl. Rohamlövész őrmesterek vagy 1 Ranger főhadnagy aki jó volt,de őket is egyfolytában akadályozták a hozzá nem értő feletteseik.

dudi01 2014.05.23. 23:19:25

@gyula0910:

Akkor bocsánat,rosszul tudtam!

recon71 2014.05.24. 00:05:02

@dudi01: Semmi gond.
Kíváncsi vagyok,nektek megtanították pl. mik a szabályai 1 ablakon kilövésnek? Mire ügyelsz a géppuskáddal,ha 1 ablakból kell lőnöd?

dudi01 2014.05.24. 00:42:01

@gyula0910:

Igen megtanították de az az irányelv,hogy arról lehet beszélni amit csinálunk de arról nem,hogy hogyan csinálunk.
Annyit elárulok,hogy ez nem jó semmilyen szempontból(akár géppuska is lehetne valamelyiknél):
3.bp.blogspot.com/-mkw8suExlDM/TuBMEwSkDZI/AAAAAAABeNY/xKSEdtVb-as/s1600/IMG_1308.jpg

Barnigear 2014.05.24. 08:22:21

gyula0910 2014.05.23. 22:53:08

Szerintem semmiképpen sem játéknak lett kitalálva, de ez csak tipp, és nem néztem utána.
---
dudi01 2014.05.23. 22:55:28
@gyula0910:

"Ha jól tudom te altiszt voltál így neked kellet volna szólni katonáidra az ilyen hibák miatt és ha elmulasztottad te sem voltál jobb náluk semmivel!" - ez annyira, de annyira jellemző erre az országra. Mondjuk hamar kibékültetek, de a reakció spontaneitása az beszédes.
Meg az is árulkodó az állapotokról, hogy: "Azon voltam kiakadva,hogy még a fizikait sem teljesítő,mindenhez hülye,mindent ellógó is kapott csillagot." - ezért nincs becsülete a teljesítménynek, mert vannak bejáratott kerülőutak, mindent ki lehet dumálni.

dudi01 2014.05.24. 11:47:16

@Barnigear:

Mi a problémád a reakciómmal?Ha hiszed ha nem egy altisztnek az is feladata amit leírtam és ha nem látja el az baj(senki nem úgy születik,hogy ezeket a dolgokat tudja viszont az altisztek azért vannak,hogy megtanítsák az ilyen apróságokat is).A "kibékülés"is azért volt ilyen gyors mert ezt gyula0910 is nagyon jól tudja + én tudtam rosszul a rendfokozatát.

recon71 2014.05.24. 16:07:04

@dudi01: Emlékeim szerint a MH-nél meghatározott idő után automatikusan előléptetik az embert. Ezért bosszantott,hogy a régi rendszerben az lett őrvezető,akit arra érdemesnek tartottak és nem az,aki már fél éve-vagy éve-már katona.
Az én őrmesterem,aki elcseszett szinte mindent,aki nem hallgatott rám,aggódott,hogy ha nem léptetik most sem megint elő,akkor le kell szerelnie. Mivel kevés a katona,ezért mindenkit előléptetnek,még ha életveszélyesek is. 10-ből 9 pedig az.

savaz 2014.05.24. 18:04:55

Azért odakint az airsoft is más kategória mint idrhaza. Például a fegyvereknek alapból 400-450 fpst engedélyeznek. Olyan boltok vannak, tele minden földi jóval, hogy ott élvezetem el a küszöbön. A tudósításokban szereplő egységes egyenruhájú szabadcsapatokat tuti onnan szerelték fel (az éles fegyvert kivéve).

Mondjuk az emberanyag nem az igazi. Ott egy átlag boltban van simán 44-es felnőtt méretű öltöny és van rá vevő. Itthon az gyerekméret. Mentálisan is küzdenek a kihívásokkal, iszonyúan bambák néhány dologban. A vezetési kultúrájuk meg a terrorra épül, nincs más módszertan.

A kiképzés során a katonának több készséget kell elsajátítania. Fel kell építeni a fizikumát, meg kell tanulni a felszerelés használatát (lövészet, fegyvert és bakancstísztítást), olyanokat hogy milyen lövészárkort ásunk, meg hogyan lövünk ki az ablakon. Illetve meg kell tanulni egy egységként parancsra harcolni.

Ezekből egy ful civilnek mindenből nulla a szintje, egy airsoftos meg kondiban talán 10 % fegyverhasználatban 30% készségekben 20% szinteken van. Egy rendes kiképzésen csak a kondi elviszi az idő felét és a formába hozáshoz kell legalább 2-3 hónap. A többit is elég nehezen lehet készségszinten beleverni egy 50-es IQ-ju tajparaszt fejébe ennél rövidebb idő alatt.

Barnigear 2014.05.24. 20:31:25

dudi01 2014.05.24. 11:47:16

"Mi a problémád a reakciómmal?" - Rögtön találtál felelőst, és rögtön buktál is vele.

Barnigear 2014.05.24. 20:42:49

savaz 2014.05.24. 18:04:55

Az airsoftban is bölcs dolog, ha tapasztalat és tudás nélküli játékosokat ültetünk bele a tutiba. Vagy azok magukat. Olyanokat, akiket talán még nem is találtak el rendesen. A 400 - 450 FPS tényleg nem való kezdőknek, de mire is jó önmagában, ha közben nem pontos a fegyver? Másrészt pályától függően a 400 - 450 fps az indokolt lehet, nyilván csak rutinos játékosoknak, akik nem lőnek ilyen fegyverrel 10m-ről.
Magyar országon mindkét dolog (játék, és katonaság) ugyan abból a sebből vérzik: nincs szelekció, vagy éppen kontraszelekció van. Méghozzá pont azért, amit a Gyula is mondott.

dudi01 2014.05.24. 20:56:16

@Barnigear:

Tudod az altisztek felelnek a katonáikért még ha ez számodra újdonság is!Bukni nem buktam hisz attól,hogy gyula0910 nem volt altiszt még nem változtat azon,hogy mi az altisztek kötelessége!

Barnigear 2014.05.24. 23:47:42

dudi01 2014.05.24. 20:56:16

Csúsztatás ez, ahogy azt tudjuk is mind a ketten.
Nem a Gyula szülte őket, és nem ő volt az első altisztjük sem. Amit írt az elsőre is erre utalt jól érthetően. De nem olyan fontos ez hogy ezért tovább offoljunk.

---
Nincs senki, aki harci tapasztalat nélkül biztonságban lenne a csatamezőn, feltéve hogy az adott körülményekhez képest átlagos lehetőségek és képességek birtokában van.

dudi01 2014.05.25. 01:01:22

@Barnigear:

Harci tapasztalattal sem vagy biztonságban...

savaz 2014.05.25. 08:28:55

A 400 Fps-t azért hoztam fel, hogy a mentalitást jellemezzem. A játékot véresen, tulzásokba esve csinálják, ahogy minden mást is.

savaz 2014.05.25. 08:33:24

Valahol ovastam egy elemzést, hogy az arab hadseregek miért nem olyan hatékonyak, még nyugati fegyverzettel és kiképzőkkel sem.
A konklúzió az volt, hogy nincs meg a kultúrában a hibák javításának módja. A főnök felfelé a látszatra ad, lefelé meg tapos. A tényleges hatékonyság senkit sem érdekel.

Tapasztalataim szerint az ukránok pont ugyanígy vannak, de idehaza sem rózsásabb a helyzet.

Barnigear 2014.05.25. 09:37:13

dudi01 2014.05.25. 01:01:22

Utólag gondoltam hogy megismételjem "lehetne" -re módosítva, de inkább hagytam a fenébe: úgy is csak egyféleképpen van értelme.

---
savaz 2014.05.25. 08:28:55

"A játékot véresen, tulzásokba esve csinálják, ahogy minden mást is." - értem, világos.

recon71 2014.05.25. 14:31:17

@savaz: Ha As-eznék,lehet én is erre a "véres" verzióra szavaznék. Több volna tőle a stressz és talán élethűbb is lenne valamivel,azzal,hogy az ember jobban meggondolná mit vállal be,ha tudja,hogy hiba esetén fájni fog.

A MILES-nél is kiakadtam,hogy a hanggal találatot jelzőt választottuk,a sokkolós helyett. Azért mindenki jobban odafigyelne,óvatosabb lenne,stresszelne,ha tudja,hogy ha hibázik sokkolva lesz! Katonáknál,akik az életüket vihetik a vásárra,az a fájdalom később életet is menthetne. Biztos,hogy mindenki sokkal jobban meggondolná,hogy mozog a terepen,hogy lő ki,vagy néz ki 1 fedezék mögül,és nem úgy,mint most,hogy teli pofával,teli testtel,meg ilyenek.

Dobri 2014.05.25. 17:52:59

@gyula0910: Egyszer játszottunk egy olyat MILES-sel, hogy a század a század mesterlövészei ellen. Ahogy elkezdtük és kiugráltunk a járműveinkből, a századpk meg is halt. Játék után kíváncsi volt, hogy ki volt ez az ügyes mesterlövész aki kilőtte. Gépen visszanézték a találatok gazdáit és ekkor derült ki, hogy egy mögötte lévő tizedes lőtte le. Kapott is 20 nap fogdát, amit visszamentünk a laktanyába. :)

recon71 2014.05.25. 21:14:55

@Dobri: Király ez a sztori! :D

De ha már megint az AS-ről,MILES-ről és hasonlókról van szó,megint megjegyzem,mert szerintem nagyon nagy szükség volna újra bevezetni a Párbajnak nevezett régi lőversenyeket is. Mivel semmilyen más nem adja vissza úgy a fegyver éles helyzetben való viselkedését. Nagyon meglepődtünk mi is,hogy mekkora különbség van a vak lőszerrel működtetett lövészet és az éles között,főleg,ha a versenyszellem,az időtényező és a stressz is ilyen súllyal lép színre.

dudi01 2014.05.25. 21:48:02

@gyula0910:

A MILES vagy a Simu lőszerek használata 1000x többet ér.

dudi01 2014.05.25. 21:59:57

az csak arra jó,hogy megtanulj minél gyorsabban célzott lövéseket leadni(de igazából ezt a MILES és a szumu is megköveteli).Egy előnye van a másik kettővel szemben az pedig az éles lőszer használata de igazából ez is a nagy hátránya.

recon71 2014.05.25. 22:42:28

@dudi01: Ha 1 jól uralható fegyverrel tanulsz csak meg gyorsan célzott lövéseket leadni,akkor nagyon szarul fogsz szerepelni élessel. Mi is így jártunk! Nagyon máshogy kell megfogni a fegyvert,nagyon máshonnan kell visszahelyezni a célra. Óriási előnyben volt az,aki így is sokat gyakorolt. Csak annyi a különbség,hogy aki nem így gyakorolt a fegyverrel,az szarul szerepelt,élesben meg meghal,a gyakorlottal szemben.

dudi01 2014.05.25. 23:05:34

@gyula0910:

Azt amiről te beszélsz egyszerű éleslövészeteken is meg lehet tanulni...

recon71 2014.05.25. 23:34:43

@dudi01: Leírom mire emlékszem belőle,hogy te is értsd miért tartom ezt a gyakorlást is fontosnak.

Valami jelre-talán lövésre-sprint a tüzelési helyre. Ott hasravágódsz és kibiztosítás után ész nélkül elkezdesz tüzelni a mondjuk 5-6 célra. EKKOR JÖN A SOKK,HOGY HIÁBA LETTEM HADTEST HARMADIK CÉLLÖVÉSBEN,EZ NAGYON MÁS!!!
Egyszerre 10-12 fegyver kezd el üvölteni melletted. Elsőre biztos,hogy nem találsz és hihetetlen hosszúnak tűnik az az idő,amíg újra célon vagy,miközben látod,hogy milyen tűzzel lövik azt a célt,ami téged jelképez. Már az is csoda,hogy még nem lőtték le. Te fújtatsz a futás,a kapkodás,a streszz miatt,és ez nem segít a gyors,pontos célzásban. A fegyver hihetetlenül nagyot ugrik a célról,ezért próbálsz jobban ráfogni,és arra törekedsz,hogy nagyjából a cél környékére kapd majd vissza. Vaklőszerhez szokva,mindig túlhúzod az biztos!
Próbálsz arra is figyelni,hogy a hasaló céljaidra hova kell célozni,hogy a röppálya ne menjen alá vagy fölé. Ekkor kiürül a tár. Tárat cserélsz és az a tár ami máskor elsőre bekattan,most az istennek sem akar. Végre sikerül. Ha még mindig nem lőttek le,amit magad is alig hiszed el,akkor újra tüzelsz. Ha sikerült lelőni valakit,akkor másik célt veszel célba. Egyszer csak nem lő a fegyver. Örökkévalóságnak tűnik az a másodperc míg rájössz,hogy valószínűleg hibás a lőszer. Csőretöltessz. Ha ez a tár is kifogy,futhatsz új tárakért. És futsz,már alig van cél fent,de a tied eddig valahogy nem kapott találatot. Aztán végre visszaérsz az új tárral,csőre rántod,célzol és biztos vagy,hogy most eltalálod a még fent lévő 1-2 cél valamelyikét,de ekkor vörösbe borul a világ és megijedsz,hogy most mi van. Rájössz,hogy az arcod elé vágtak 1 vörös zászlót,mert lelőttek és,hogy ne tudj többet lőni. Forr a véred,zihálsz,lőnél még nagyon,de nem lőhetsz,hisz lelőttek. Már csak 1 dolgod van,hogy az utolsó fennmaradó cél vagy célok a te tűzcsoportodék legyenek,hogy-bár meghaltál-a te csapatod győzött.

A lényeg,hogy nem az elsők közt lőttek le,és én is lőttem le valakit valószínű,így már nem égő.

Szóval ilyen körülmények közt nagyon más lőni,mint élessel símán célba,vagy vakkal működő,jól uralható,röppálya nélküli célzást igénylő MILES-sel. Vagy bármilyen kis lőtávra való,jól uralható fegyveres gyakorlás megoldással.

Jó lövőnek tartottam magam,hadtest harmadik lettem,de párbajban a dobogó közelébe sem kerültem.

dudi01 2014.05.26. 00:05:17

Tudom,hogy miről beszélsz azért írom,hogy simán lehet egy lövészettel ugyan ezt csinálni.
Röppálya nélküli célzás?Szerinted mire van a pásztázó lövés fogalma?Amit írsz az meg sem közelíti azt amikor mozgó emberek ellen kell ugyan ezt csinálnod...

recon71 2014.05.26. 00:27:09

@dudi01: Csak mozgó emberekre célozva,nem éles lőszerrel működő fegyverrel,sokkal uralhatóbb fegyverrel,ahol nem kell a röppályát is számítgatni,sokkal könnyebb eltalálni 1 mozgó célt is.

Több száz méteren,már nem álló alakos céloknál,mondjuk fekvő alakos céloknál,ahol nem mondják el,csak becsülni tudod a távolságot,a pásztázás már kevés,csak pontra lőhetsz,főleg ha tudod,hogy a fegyvernek még szórása is van,ha találni is akarsz. Főleg,ha a fekvő célok,más más távolságokra kerülnek elhelyezésre.

Ne érts félre,mozgó célra is kell gyakorolni. Ha a mozgó célt lelövöd 10-szer MILESS-el,lehet élessel,stresszelve,zihálva,már a közelébe sem lősz majd. Mi is így jártunk!

dudi01 2014.05.26. 00:48:15

@gyula0910:

Szerinted nincs stressz meg zihálás amikor MILES-sel harcolsz?Ott van csak igazán(azzal lehet valódi tűzharcot szimulálni mert visszalőnek és mozogna a célok nem csak el vannak szúrva vagy le buknak néha)amikor nem csak szökellsz előre meg hátra hanem valamilyen manőver után teszed...

Milyen röppálya számítgatás?Nem kell számolgatni meg nem is lehet mert szerintem elképzelésed sincs,hogy adott távolságokon mekkora a röppálya emelkedése vagy,hogy mekkora a cél.

dudi01 2014.05.26. 00:50:05

@dudi01:

Vagy pár napja folyamatosan harcászkodsz MILES-sel és akkor kell tűzharcot vívnod...
Hidd el nekem,hogy amit te annyira preferálsz az az egyik legprimitívebb módja a katonák felkészítésének!

recon71 2014.05.26. 01:11:22

@dudi01: Nem érted a lényeget! Ha csak a MILES-t használod,hátrányba kerülsz azokkal szemben,akik sokat gyakorolták éles fegyverrel is a stressz alatti,versenyben végrehajtott tüzelést. Megszokod,hogy a fegyvert,hogyan tartva(általában lazán),milyen irányokba szorítva,mennyi erővel tartod és mikor élesre váltasz,akkor derül ki,hogy azt teljesen máshogy,más erővel kell fogni,ha rohadt gyorsan,versenyben,stresszben kell a célt eltalálnod. Pontra hadtest harmadik lettem,de Párbajban már sehányadik,mert mi nem gyakoroltuk az ilyen típusú tüzelést. Már 1-2 ilyen párbaj után is fejlődik az ember 1 kicsit. Észrevehető nagyon,hogy előtte ki csinált már ilyet.

apravetz 2014.05.26. 15:35:11

A lőtéri éleslövészet szép és jó: alapnak.
Ettől teljesen eltérő a MILES, kicsit több, mint a vaktöltényes hadijátékok, de erősen megvannak a maga korlátai.
Ahol megtehetik, ott egyrészt simunitionnal készítik fel a katonákat egymás ellen. Az hatékony és belesulykolja a katonákba, hogy a találat az bizony találat.
Az igazán prok pedig IPSC-szerű képzést csinálnak. Sőt, még versenyezni is eljárnak, mert kiképzés feletti a stressz a versenyhelyzet okozta nyomás miatt. (előfordult pár éve, hogy az elméletileg agyonképzett, "2000 lőszert lövünk el havonta és fejenként, meg éjjel-nappal gyakorlunk!" egység néhány tagját nagyon csúnyán eldádázták versenyen civilek és seniorok. Utána észbe is kaptak..)
Ellenben a harcmezőre, a ténylegesen csak ott jelentkező életveszélyre sehogy sem lehet a katonát trenírozni. Számtalan esetben futamodtak már meg évekig, horribilis összegekért képzett, elméletileg pszichológiailag is stabil katonák is tűzharcban. De elég, ha csak az elvárthoz képest komolyabb mértékben redukálódik a hatékonyság..
Ez az utóbbi, csak a tűzkeresztségkor értékelhető és ettől lesz az igazi ismeretlen faktor. Addig a pontig minden tanítható és gyakorlással fejleszthető. De ha ez nincs meg, akkor hiába minden, utóbb úgyis csak kiégnek a katonák (már aki nem pszichopata)..

gepard145 2014.05.26. 16:27:28

@apravetz: Adom, IPSC és IDPA valóban mindent megadnak ami kell. Az óra sípolása után már teljesen máshogy látja az ember a pályát :)
Azt mondjuk nem értem h miért nem honosodott meg jobban a MH-ban amikor még a Rendőrségnél is törekednek az állomány ilyen rendszerű képzésére még ha az erősen korlátok közé is van szorítva ami persze köztudomású :(

recon71 2014.05.26. 16:31:42

@apravetz: Mi fél éves felderítő rajparancsnokit végzők is lőttünk lőtéren mindenfélét,menetből,csípőből térdelve,stb,mert nagy esély volt,hogy belekeveredünk a pont akkor kitört 1. öböl háborúba. De versenyhelyzetben,kis célokra,csapatban,10-12 fegyver üvöltésével a füledben,nagy távra,óriási volt a különbség. A MILES-nél is megvannak ezek,csak a fegyver viselkedése teljesen más.
A Simunition-nak mekkora a lőtávolsága,erre magyarul sehol sem találtam az évek alatt semmit?

Barnigear 2014.05.26. 16:39:22

gyula0910 2014.05.25. 14:31:17

Én másképp gondolom a "véresen" kifejezést az AS-el kapcsolatban.
Bármire is találták ki eredetileg az AS-t, az -legalább is a jelenlegi gyakorlatot tekintve- nem háborús felkészülés, nem kiképzés, hanem játék. Ennek értelmében nem a minden áron való győzelem, vagy a profizálódás a célja, hanem -mint minden játéknak- az élményszerzés. Valamennyi profizmus, meg győzni akarás ehhez is kell, de sokkal inkább épül a résztvevők kooperációs készségére. És innentől kezdve az a fontos, hogy a játékosok milyen emberek is valójában. Persze elképzelhetjük a "játékot" a Corleone clán, és mondjuk a Gambinoék között, a nevekhez illő szabálytudattal és agresszió szinttel, de az ugye már nem játék volna. (Hadseregek estében is fontos ez, de nem ezen alapulnak. Pláne a tömeghadseregek.)
A nagy FPS segíthet abban, hogy ne sikkadjanak el a találatok a játék hevében, de ha sérülést okoznak, annak a játék látja kárát.
Nem tudom megítélni, hogy az AS hogyan és milyen eredménnyel illeszthető be egy kiképzési programba, de az már nem "játék". Értem, hogy ha a találat nagyobb stresszt okoz (mondjuk a fájdalmon keresztül), és nem csak sima frusztrációt, akkor az közelebb van a valóságos szituhoz, ezért hatékonyabban készít fel. De a kiképzéseket mindig is úgy demonstrálják a hadseregek a külvilág felé, mint aminek az a célja, hogy lélektanilag is felkészítsen. Aztán a visszaemlékezések alapján írt összes háborús történetnek visszatérő alapmotívuma, hogy a katonák a harctéren tanulták meg amire ott tényleg szükségük volt. Persze nem a szorzótábla szintű alapokat.
---
Az AS játékosok túlnyomó többsége érzésem szerint számítógépes játékról váltott 6mm-re, így azt mondom, hogy az nagyon meglátszik az AS-ben, hogy milyen játékokkal és hogyan játszottak előtte.

gepard145 2014.05.26. 16:50:17

Kicsit más sztori, de amerikai és izraeli vadászpilóták az elmúlt kb 35 év konfliktusaiban azt tapasztalták hogy a felkészítésük keményebb és veszélyesebb volt, mint amilyen helyzetekbe a bevetések zöme során kerültek. Meg is lehet nézni a hatékonyságukat az említett hadszíntereken.

dudi01 2014.05.26. 17:20:45

@gepard145:

Helló írtál itt valahová az 5,56-os lőszerekről csak nem találom.Az MK318MOD0-ról és az M855A1 ről volt szó benne konkrétan a pontosságukról és az átütőerejükről,engem ez az utóbbi érdekelne.Le tudnád még egyszer írni(jól emlékszem,hogy az M855A1 tungsten penetrátoros???)?

dudi01 2014.05.26. 17:48:50

@gyula0910:

Pár száz métert olvastam.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.05.26. 18:15:11

Kicsit a vérkomoly játékosokra reflektálva.

Szóval más dolog a véresen komoly hozzáállás , meg az amit az oroszok szoktak csinálni. Egyáltalán nincs jó hírük, mivel előszeretettel csalnak és veszélyeztetik más testi épségét, vagy éppen magasról tesznek a szabályokra.

Tom Sinner 2014.05.26. 18:54:21

@Barnigear: "Az AS játékosok túlnyomó többsége érzésem szerint számítógépes játékról váltott 6mm-re, így azt mondom, hogy az nagyon meglátszik az AS-ben, hogy milyen játékokkal és hogyan játszottak előtte." - Ez teljesen így van! Szinte mindegyikről süt le, hogy a Call of Duty vagy a Battlefield adta a kezdő lökést. És csak akkor érzik magukat embernek, ha már minden létező dolgukon ott virít az USA zászlaja.

apravetz 2014.05.26. 19:18:56

@gyula0910:

Most hogy jön ide az Öböl-háborúba """belekeveredés"""? Arra készültetek?? Máskor nem érdekes felkészíteni a magyar katonát, csak ha valaki kitalál egy akkora ökörséget, mint belekeveredni valamibe, amibe ha akarna sem tudna az ország. Végül is: jellemző..
De ki volt az az elmeroggyant, politikából gyökkettő, aki ilyennel traktálta az állományt???

Simunitiont MOUT/CQB és erdei körülmények közé predesztinálja a lőtávja, de arra nagyon (tudom, az áká átüti a falat, szal kamu a simu..). A sztyeppére marad a MILES.

joni firpo 2014.05.26. 21:09:02

@apravetz: azért ez nem (volt akkor) ennyire egyértelmű, végtére orvoscsoport helyett harcoló alakulatot is küldhettünk volna, ha lett volna rá igény és lett volna miből. Lehet, hogy rossz analógia, de kicsit olyan ez, mint a munkásőrpuccs veszélye volt 89-ben. Utólag mindenki röhög rajta, de akkor egy-két hétig reális veszélynek tűnt. ( Esetleg valakik azt akarták, hogy annak tűnjön...)

recon71 2014.05.26. 21:32:36

@apravetz: Ezt már írtam,hogy nálunk körbejártak és megkérdezték,hogy önként ki menne ki harcolni. Erre visszakérdeztünk,hogy melyik oldalra? Mert akkor már elkezdtük max 1-2 éve az amik seggét nyalni,de az irakiakkal nagyon szoros-több 10 éves-katonai kapcsolatunk volt. A laktanyáinkat arab tisztek látogatták és sok nálunk is végzett.

Azt is elárulom,hogy a taxis blokád szétverésére szurony helyett az AMMSZ csövével szurkáltunk volna,legalábbis ezt gyakoroltatták velünk.

recon71 2014.05.26. 21:35:26

@apravetz: Még annyi,hogy nem tudom éltél e akkor,ha igen,akkor biztos emlékszel rá,hogy az egész arab világ átállt volna a másik oldalra és kitör a III. világháború,ha Izrael visszalő a rakétatámadások megtorlására? Azért nem volt olyan 100% biztos,hogy nem fogunk mi is mindenképp harcolni!

recon71 2014.05.26. 21:42:46

@gepard145: Az izraeli hadseregben van valami hasonló szlogen is,hogy gyakorolj keményen és a harc könnyű lesz! Nem így van,de valami hasonló. Egyetértek velük.

Vagy gyakorolj véresen és a harc már nem lesz az? Nem emlékszek,de valamelyik VHS-emen valami ilyesmit olvastat fel a katonáival 1 kiképző.

recon71 2014.05.26. 21:55:45

@Barnigear: Sokat nem lőttem AS-sel,csak ökörködés szinten,de pár dologra jónak tartom. Nekem pl. felhívta a figyelmem,hogy 1 ajtó nyílásán kicélozva indokolatlanul túl nagy célt nyújtok,mert lábon lőttek vagy könyökön. Ez jó testtartásnál nem fordulhatna elő. Ebből tudtam,hogy javítani kell,mert ha ez éles akkor szétlőtték volna a könyököm vagy a térdem. De arra is felhívta a figyelmem,hogy a többiek nálam is rosszabbak,mert ők aztán tényleg nagy célt nyújtottak. Én mindenkit elvinnék 1 ilyen kiképzésre,hogy megtanulja,hogy nyújtsa a legkisebb célt. A fájdalomtól majd megtanulja és élesben nem lövik már szét majd sem a könyökét,sem a lábát,sem semmilyen indokolatlanul kilógó részét!

apravetz 2014.05.26. 22:38:21

@joni firpo:

Ez nem pénz és igény kérdése. Vagyis utóbbit lehetne úgy magyarázni, de ez politika, ráadásul a világpolitikának egy olyan, nagypályás része, aminek alakításának évszázadok óta a közelébe sem kerültünk, főleg akkoriban, amikor már nem voltunk se VSZ, se KGST, de még sem EGK(EU), sem pedig NATO.. Volt nekünk épp elég konszolidálni valónk itthon, nem hiszem, hogy bel- vagy külföldön komolyan felmerült volna ez reális lehetőségként.

Vagy tán nem emlékszem, de akkoriban mégis felmerült, hogy az éledező, független magyar demokrácia egy, arra tökéletesen alkalmatlan sereggel expediciós hadviselésbe fog, jól értem?

Az eü kontingens kiküldésével pont az tettük, amire az akkori képességeinkkel, az akkori nemzetközi politikai helyzetben tenni kellett.

@gyula0910:
Amikor Reagen (ekkor már Bush), ill Thacher-asszony és Gorbacsov hetente összeborul (a fal meg le), vagy épp kuvait annexiója miatt Sevarnadze és Vance teljes egyetértésben, közösen szavaz - és nyilatkozik - a BT-ben, akkor én vagyok a naiv gyerök, hogy nem vizionáltam harmadik vh-t?
Izreal pedig megkapott mindent, cserébe hogy ne lépjen be, néhány napig lehetett kérdés max, de washington úgy se engedte volna, márpedig ezt Tel-aviv nem lépte volna meg egyoldalúan.

Az ilyen agyrémek miatt van reálpolitika és diplomácia. Jó, hogy nem a tisztjeidre bízták a világ sorát, nem épp egy Kissinger kaliberűek lehettek.

U.I.: már éltem, és gyak reggeltől estig a panoráma különkiadását vártam és a cnn-től átvett felvételeket néztem. Ekkor fertőzödtem meg kb.

dudi01 2014.05.26. 22:47:05

@apravetz:

Simán kinézem az akkori vezetésből,hogy elküldtek volna háborúzni.A román balhé idején az MDF-es főnökök puhatolóztak az akkori vezérkari főnöknél,hogy nem-e lehetne bevonulni Erdélybe valamilyen humanitárius okra hivatkozva de azt a választ kapták,hogy még lőszer sincs elég egy háborúhoz(az oroszok amikor kivonultak vitték magukkal a 2.;3.;4.háborús javadalmazás lőszert így itthon nem maradt szinte semmi)...Inkább a katonák voltak akkoriban észnél nem a politikusok!

recon71 2014.05.26. 23:03:16

@apravetz: Szerintem felülről jött,hogy puhatolják ki,hányan jelentkeznének önként.

Másrészt,nagyon necces volt,hogy Izrael reagál e. Biztos,hogy visszavágtak volna,ha sok halottjuk lett volna,vagy Irak vegyi fegyvert is bevet.

Rég volt,de nekem úgy rémlik,hogy legalább 1 zászlóaljnyit ki akartak küldeni harcolni,hogy bizonyítsunk az új seggnek,amit nyalni kezdtünk. Nem volt más állam ami szintén hasonló kis létszámú harcolókat küldött? Szerintem az is közrejátszott,hogy nem küldtünk,hogy féltek,hogy a sok arab,PFSZ menekült az országban nem e kezd el terroristáskodni. Akkoriban jelent meg 1 könyv,érdemes elolvasni: Allah megveti a gyávát. Az már más kérdés,hogy a tisztek nem szívesen háborúztak volna a régi osztálytársaikkal és jelentősen kötődtünk az iraki sereghez. A PSZH-kat is tőlünk kapták.

apravetz 2014.05.26. 23:25:21

@dudi01:

Román balhé? Mi? Amire én gondolok az '89. Vagy bányászjárás, ha már MDF idő? Előbbikor még volt VSZ és ruszkik. Azt meg ne meséld el nekem, hogy ne lett volna ebben az országban a '90 években annyi M43 meg aknagránát, 100, 125 és 152 stb mm amivel a vízlépcsőt lehetett volna rekeszteni, hogy korhelyszerű legyek

@gyula0910:
A vegyi fegyvert szaddam sem merte meglépni. Azt azért az a kretén is felfogta, hogy akkor nem a kurdokkal kezdett ki. Biztos, hogy akkor nem hagyják ott a posztján még 12 évre.

Küldtünk harcolókat? Nem. Abban a században sem sikerült egy győztes háborúban sem résztvennünk, még egy kicsit se, csak a csajoknak. Ennyi.

recon71 2014.05.26. 23:32:16

@apravetz: Te tudtad 100%-ra,hogy Szaddam nem fogja bevetni a vegyi vagy bio fegyvert? Mert a világ nem tudta!

Emlékeim szerint nagy vita volt a döntésig,hogy kiket küldjünk és utána meg is kaptuk a magunkét,mert az orvoscsoport miatt,nem tartottak minket komoly félnek!

dudi01 2014.05.26. 23:34:06

@apravetz:

Igen,nem volt...
Úgy készült a Néphadsereg a III.vh-ra,hogy volt egy háborús teljes javadalmazása mindenből(lőszer haditechnika)és volt egy "javadalmazás" ember(ez volt a Néphadsereg aktív állománya)+ volt több "javadalmazása" kiképzett ember(a már leszereltek de hadköteles emberek) amiket a szovjetek szereltek volna fel haditechnikával és láttak volna el lőszerrel.Eszed nem eszed ez volt a félelmetes Néphadsereg!!!

dudi01 2014.05.26. 23:47:24

@dudi01:

Gyakorlatilag volt egy első lépcsőnk teljesen ellátva(emberrel,technikával,lőszerrel stb)és volt emberanyag a 2./3. stb lépcsőhöz amit a szovjetek láttak volna el mindennel.

Barnigear 2014.05.27. 00:36:20

Nem igazán értem hogy a Gyulának mi a baja az amerikaiak seggével (?).
---
"Másrészt,nagyon necces volt,hogy Izrael reagál e. Biztos,hogy visszavágtak volna,ha sok halottjuk lett volna,vagy Irak vegyi fegyvert is bevet." - Szerintem elég hamar felfogták hogy az érdekük az, hogy nyugton maradjanak. Ezt persze nem kellett mindenkinek rögtön megtudnia...

recon71 2014.05.27. 01:04:39

@Barnigear: Nekem azzal van a gondom,hogy nem érzi jól magát a magyar,ha nem nyalhatja valaki seggét.

Biztos,hogy ha 1 rakéta 1 iskolába csapódik be,vagy valami zsúfolt helyre Izraelben,nem hagyták volna megtorlás nélkül. Erre pedig rendesen meg volt az esély!

apravetz 2014.05.27. 09:00:08

@gyula0910:

Arra való a hírszerzés, hogy egy ilyet előre tudjon jelezni. Állítólag a Moszad & tsai nem rosszak.

@dudi01:

A félelmetés MN-ről jut még eszembe, hogy apám a kalocsai harckocsizó-ezredben szolgált 65-66-ban. Akkoriban gyakorlaton esett meg, hogy a 25-30 km-re kijelölt gyülekezési körletbe csak 10-20%-a érkezett meg a páncélosoknak műszaki okok miatt. Az tényleg félelmetes. Így eléggé érthető, miért kellett a VSZ-nek 10X annyi páncélos, mint a NATO-nak.

Ez volt a mese része. Meg az első lépcső, meg a később, szovjet eszközökkel felfgyverezhető 2/3-ad. A baj az, hogy az azóta nyilvánosságra került korabeli VSZ és NATO doktrínák mind deklarálták az atomfegyverek bevetését egy nagyarányú európai hagyományos háború kirobbanásának esetére. De ezt akkor is tudta mindenki, ezért is nem robbant ki soha az a háború. De ilyen értelemben első az lépcső után behívott, felszerelt és bevetett tartalékosokról és hasonlókról beszélni elég vicces. Persze, saját fontosságát alátámasztandó akkor is sok tányérsapkásnak kellett papírokat gyártani kilóra a minisztériumokban világszerte..

Barnigear 2014.05.27. 09:13:17

gyula0910 2014.05.27. 01:04:39
"@Barnigear: Nekem azzal van a gondom,hogy nem érzi jól magát a magyar,ha nem nyalhatja valaki seggét." - és te magyarnak érzed magad? Mert ezek alapján én nem.

apravetz 2014.05.27. 09:24:26

@gyula0910:

Seggnyalás = kis/jelentéktelen országok érvényesülésre tett kísérletei, amit az ánuszát tartó nagy úgy kezel, ahogy kell: lesajnáló megvetéssel; apró, neki semmibe sem kerülő szívességekkel honorálva, mert hát azért mégiscsak jó a vazallus. Száz éve ezen a pályán mozgunk, kezdve a germánoktól az uruszokig, az amerikaiakat pedig annyira sem érdekeljük, hogy konstans módon nyalni kéne nekik, legfeljebb időnként. Amúgy nagyon úgy tűnik, hogy most egyszerre tértünk vissza két, kedves régi segghez.. Csak nehogy két segg közé essünk, mert ahhoz is elég jó érzékünk van. Lehet valami profi nemzetközi céghez kéne kiszervezni a magyar külpolitikát és diplomáciát, mert ahhoz 10/9 összehasonlításban bizonyítottan mi értünk a legkevésbé..

durczás 2014.05.27. 12:00:53

@apravetz: fos ruszi teknika

www.youtube.com/watch?v=n_aDMqFrUV8

de ha gondolod küldök ilyet folyóból 50 év után kihúzott T-34 beröffentéséről is, ott rögtön a vízparton (ha meglelem)

apravetz 2014.05.27. 13:23:22

@durczás:

A kettő hol zárja ki egymást?

durczás 2014.05.27. 13:33:49

@apravetz: és hol következik abból az, hogy az MN egy páncélos ezredének harci technikájának állapotából állapítod meg a komplett VSZ hadrafoghatóságát, VSZ/NATO páncélos technika arányát? :-)

apravetz 2014.05.27. 13:59:22

@durczás:
Azért el ne pattanjon egy ér valahol, nem ér meg annyit :-)
Attól, mert neked nem tetszik még igaz.
Attól még az üzemeltetési kultúra és az alkatrész hiányát nem ellensúlyozza a precíz mérettűrés hiánya és az alkatrészek túlméretezett tervezése (jáósok vazs), ami a ruszki technikai igénytelen üzemeltethetőségének a két sarokköve.
Teszem hozzá tankba elég a vas, merevszárnyú reptechnikába vajon mért jóval alacsonyabb egy azonos kategóriájú gép sárkányának élettartama? Egy hajtóműé mért csak töredéke? Egy repfedélzeti gépágyúé miért csak pár száz lövés?
Ja, nyugaton a műszaki fejlesztés része az strukturális élettartam tervezése és fejlesztése.

Máshol és más (hadi)technikával is vannak hadrafoghatósági gondok, amit meg emlegetsz T34-essel az a csoda kategória a kubában felejtett és a szentlélek erejével működő benzinfaló-matuzsálemek működésének rejtélyével együtt.

durczás 2014.05.27. 14:38:18

@apravetz: élettartam: azért afg ban béreltek vissz aminyókat, biztos a szar élettartam/tűrések miatt. Sárkány élettartam ,nem vok expert, de a mig21pölö a románoknél még mindíg repül, gondolom ugyanúgy, mint a blockxxx F16 pölö nyugaton, ergo ez nem tom honnan vetted,/veszed.

"Fejlesztése és tervezése" h mikor fog bekakálni.. fenntarható fejlődés/profit. Ezt a 2-3 cikkel korábbi EI? zsáknál ki lett vesézve. Nem folytatnám.
Egyébként keleten a szabad ég alatt rohad el hidegháborús reptechnika, nyugaton meg eltemetik őket. Most jobb így? Kirepülte mindegyik ami benne volt repidő? Gyanúm szerint nem.

Csoda ide v oda, csak válaszoltam.
Gondok vannak, de nyugaton is. Pölö nézd meg alaposabban a ROYAL ARMYT/NAVYT/AirForce-t. A 20 évvel ezelőttihez képest mi lett belőle...

durczás 2014.05.27. 14:47:57

de hogy rúgjak öngólt is..
amikor összahasonlították a TRABANT és VW Golf gyártási költségeit '90 környékén, siralmas eredmményt mutatott fel a TRABANT.

Ismétlem: nincs bajom a technikai/gazdasági fejlődéssel, csak felsőbbrendűnek nem szabadna lenni tőle.. :)

apravetz 2014.05.27. 15:14:28

Ruslan vs Galaxy sárkány élettartam. Asszem több, mint 3x-os, ha jól emlékszem egy 10++ éves top-gun vagy aranysas cikrre. Hajtóművek dettó ilyen átlagot hoznak. Helo sárkány meg bőven kevesebbet kap, azzal nem is az a gond és azért írtam merevszárnyút. Több machra tervezett 70'évekbeli nagyvasak meg persze, h bírják, elég csak kicsit visszafogni.

Nyugaton a gond az, hogy 20 évig lapátolták be a pénzt kínába meg oroszországba, csak rövid távú nagy üzletekért feláldozva a hosszútávú érdekeket..
.

dudi01 2014.05.27. 17:01:25

@apravetz:

A gépágyúé azért mert az oroszok extrém könnyűre építik a gépágyúikat(náluk ez volt a prioritás).

Az alacsonyabb élettartam(sárkány+hajtómű)nem feltétlen a "vas"miatt van hanem az üzemeltetési eljárások miatt.amikor a németek elkezdték üzemeltetni a MIG-eket nem értették,hogy miért kell tökéletesen működő hibátlan hajtóművet elküldeni a gyárba nagyjavítani vagy kidobni csak azért mert lejárt az óraszáma.Az szovjetek nem állapot szerint üzemeltettek hanem naptári idő és óraszám szerint aminek a SZU-n belüli munkamorál volt az oka nem pedig a "vas".
Szóval nem vállalták be a mérnökök,hogy Szása félrészegen döntse el valamiről,hogy az még használható-e vagy sem(igen elég abszurd,hogy egy mérnöknek ezzel is kell számolnia)...

recon71 2014.05.27. 21:33:25

@apravetz: Arra való a hírszerzés,de nem tudhat kinyomozni az is mindent!

Másrészt soha nem lehet tudni,hogy 1 diktátor mikor gondolja meg magát,vagy csak egyszerűen a pillanatnyi hangulatában,hogy dönt. Volt már vezető akit azt szerette volna,hogy ha már nem nyerhet,mindenki vele pusztuljon.

1 dokufilm alapján,a kubai válságnál is csak 1 orosz tábornok parancsmegtagadása,késlekedése miatt nem lett atomháború.

recon71 2014.05.27. 21:36:19

@apravetz: A seggnyalásos résszel tökéletesen egyetértek.

@Barnigear: Persze tisztelet a pár kivételnek! Én sem vagyok hajlandó senkinek sem nyalni. Sem attól elájulni,hogy valami "nagy"-é,előbb bizonyítsa be nekem,hogy érdemes rá!

recon71 2014.05.27. 21:50:26

@dudi01: Véletlenül nem ezt a hozzászólást kerested? Machine Gun Tour 2013-gepard145 2013.12.07. 20:19:46

dudi01 2014.05.27. 22:11:43

@gyula0910:

Csak fél éjszakán át kerestem...Köszönöm szépen.
(mert,hogy én nem láttam ,hogy csak az utolsó 100 kommentet jeleníti meg...)


süti beállítások módosítása