Megpillantva egy térképet amely az észak koreai légierő (Korean Peoples Air Force) főbb bázisait mutatta, arra gondoltam hátha láthatóak ezek google maps-on is. És nem meglepő módon szinte mindegyik fenn van.
Az észak koreai haderőről elég hiányosak az információk, főleg a légierőt illetően, sőt a korábbi maps-os “elemzések” is idejétmúltak már, ugyanis néhány változás látható azóta, illetve ezek alapvető hibákkal küzdenek.
De még mielőtt valaki azt hinné, hogy a légierő blog babérjaira pályázunk nem erről van szó. Inkább ez egy aféle lista lenne, ahol megpróbáljuk a katonai reptereket sorra venni, és természetesen tapasztalatot cserélni.
Az észak koreai légierő két bombázó ezreddel rendelkezik. A két ezred közül az egyik, három századdal, Uiju repterén található, ami a kínai határtól alig 3 kilométere található.
A reptér Uiju városától körülbelül öt kilométerre található, dél nyugati irányba. Egy látszólag elég jó minőségű beton út vezet oda, de hát nem valószínű, hogy túl nagy forgalom lenne rajta.
Maga a reptér egy kifutópályával rendelkezik, ami viszont érdekesebb, az a keleti irányba kinyúló gurulóút, ami talán még hosszabb is mint maga a kifutópálya.
A pálya észak keleti végénél egy három beállós, rejtett fedezék látható. Ez a kép alapján elég nagy lehet az IL 28-asok befogadására, viszont látszólag élettelennek tűnik.
Ezenkívül egyébkét túl sok hangárt nem lehet felfedezni, ez amúgy jellemző lesz a többi reptérre is, viszont a pálya mellett tíz darab, robbanásvédő dombbal határolt fedezék található. Véleményem szerint ezekbe már az IL-28-asok elférnek.
Gurulóutak mentén lehet látni kisebb, viszont a kép alapján fedettnek tűnő állóhelyet, ami viszont túl kicsi a Mig-21-esek számára, viszont a Mig-17-es és Mig-15-ös gépek rögtönzött összehasonlítás alapján elférnek benne. Az innen kivezető utak viszont elég rossz állapotban vannak, valószínű ezeket nem használják.
A kifutótóból kinyúló két gurulóút közül az északi végénél valószínűleg föld alatti hangár található, aminek két bejárata tisztán kivehető a képen. Külön bejáratott a járművek számára nem látok, szóval valószínűleg azok is a fenti két lehetőséget használják.
Az IL 28-asok mellett viszont Mig-21-esek láthatóak. Első ránézésre úgy néz ki, mintha ezek használaton kívül lennének, és más oldalon sincs arra utaló információ, hogy ilyen harci gépek állomásoznának a reptéren.
Azonban látszólag nincsenek leharcolt állapotba, mint azok a társaik amik a kifutó északi végének nyugati oldalán láthatóak. De hát ezt ugye képek alapján elég nehéz eldönteni.
Látható délebbre még egy guruló út, aminek mentén hét robbanásvédő sánccal ellátott beálló látható. Az első beállóban három IL 28-as látható, a többi viszont üres.
A gurulóúttól délebre egy nagyobb tér található, ahol három IL 28-as és egy Mig 17-es parkol. A repülőgépek körül viszont nem látok kiszolgáló járműveket, de az egyiknél úgy tűnik mintha karbantartási munkák folynának.
A repteret egyébként kerítés veszi körül, több helyen látható őrtornyokkal. Szintén elszórva légvédelmi állások találhatóak, de ezek konkrét fegyverzetét még csak megtippelni se tudom, bár a Buffler Guide elég jó alapot adhat.
A reptéren 32 IL 28-as, egy Mig 17-es, 13 Mig 21-es látható. A kulcs szó itt a látható, ugyanis ki tudja mennyi van még fedezékekbe, továbbá érdekesebb kérdés, hogy mennyi repképes ezek közül.
A repülőgépek típusa kérdéses lehet, mivel egy részük orosz eredetű, viszont nagyobb számban már kínai gyártmányokat használnak. Emiatt valószínűsíthető, hogy Harbin B-5-ösök.
A B-5-ös az IL 28-as másolata. A hatótávolsága 2000 kilométer körül van, tehát az Uiju légibázisról elméletileg elérhetik Pekinget és Dél Korea teljes területét.
Ez természetesen erősen elméleti megállapítás, mivel a gyakorlatban nem tudom elképzelni, hogy bármilyen módon is átjussanak a kínai vagy dél koreai légvédelmen.
Utolsó kommentek