Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) lbt (6) LBT (3) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Málházási elképzelések 1968-ból

2019.05.21. 05:00 :: Combat Gear Admin

bild9521.JPGAz egykori Magyar Néphadsereg személyi málhafelszerelései újra és újra szóba kerülnek e blog hasábjain is, különböző vélemények szerinti különböző előjelekkel. Egyes vélekedések szerint a 60-as években elképzelt „szupergépesített” doktrínának remekül megfeleltek (volna) ezek a felszerelési cikkek, mások – beleértve e sorok íróját is – jóval kritikusabb álláspontot képviselnek, mondván, komolynak vehető személyi felszerelés tervezés utoljára 1950-ben folyt (akkor természetesen a szovjet példa volt az irányadó), azóta csak a kapkodást és az eseti ötletelgetést látjuk.

Nos, ezt a képet árnyalják kissé azok a rajzok, melyekből jelen bejegyzésben közre adunk néhányat (az összest helyhiány miatt sajnos nem lehet közölni), egy – minden valószínűség szerint – 1968-ban készült rajzsorozatról van szó, mely 82 A/4-es oldalon (tussal, pauszpapírra rajzolva – ahogy az akkoriban divatos volt) mutatja be a MN összes (?) málházási módozatát.  A teljes jegyzéket közzétesszük (illetve megjegyzendő: annyiban nem teljes a jegyzék illetve a rajz-sorozat, hogy néhány lap sajnos hiányzik a sorozatból). 

  1. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz. Tiszt, tiszthelyettes „ALAPTIPUS” felszerelése nyáron
  2. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Sorállomány „ALAPTIPUS” felszerelése nyáron /hátizsákkal/
  3. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Sorállomány „ALAPTIPUS” felszerelése nyáron /hátizsák nélkül/
  4. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Sorállomány „ALAPTIPUS” felszerelése télen /hátizsákkal/
  5. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Sorállomány „ALAPTIPUS” felszerelése télen /hátizsák nélkül/
  6. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz G1.szd., sz., lé.gpu.sz., tü.ü. és szpk. nyáron
  7. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz G1.szd., sz., lé.gpu.sz., tü.ü. és szpk. télen
  8. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Orvos, felcser, tiszt nyáron
  9. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Orvos, felcser, tiszt, télen
  10. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Hk. és öj. létü.ü.-hez beosztott tiszt és tiszthelyettes nyáron
  11. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Hk. és öj. létü.ü.-hez beosztott tiszt és tiszthelyettes télen
  12. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Egészségügyi tiszthelyettes nyáron
  13. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Egészségügyi tiszthelyettes télen
  14. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Vegyi-sugárfelderítő szakaszparancsnok nyáron-télen
  15. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz RPD golyószórós nyáron
  16. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz RPD golyószórós télen
  17. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Géppuskás és légvédelmi géppuskás rajparancsnok nyáron
  18. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Géppuskás és légvédelmi géppuskás rajparancsnok télen
  19. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Géppuska és légvédelmi géppuskairányzó /kezelő/ nyáron
  20. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Géppuska és légvédelmi géppuskairányzó /kezelő/ télen
  21. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Géppuskairányzó helyettes nyáron
  22. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Géppuskairányzó helyettes télen
  23. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Géppuskalőszeres nyáron
  24. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Géppuskalőszeres télen
  25. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz RPG 7 irányzó nyáron
  26. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz RPG 7 irányzó télen
  27. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 57 mm-es pct. löveg parancsnok nyáron
  28. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 57 mm-es pct. löveg parancsnok télen
  29. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Rakéta pct. üteg felderítő-távmérő nyáron
  30. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Rakéta pct. üteg felderítő-távmérő télen
  31. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Az első 82 és 120 mm-es av. ü. vető parancsnok nyáron.
  32. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Az első 82 és 120 mm av. ü. vető parancsnok télen
  33. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 82 és 120 mm-es av. ü. felderítő nyáron
  34. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 82 és 120 mm-es av. ü. felderítő télen
  35. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 82 mm-es av. ü. felderítő nyáron
  36. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 82 mm-es av. ü. felderítő télen
  37. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 82 és 120 mm-es av. ü. és rakéta pct ü. rádió – távbeszélő nyáron
  38. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 82 és 120 mm-es av. ü. és rakéta pct. ü. rádió távbeszélő télen
  39. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 120 mm-es av. ü. kidolgozó nyáron
  40. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 120 mm-es av. ü. kidolgozó télen
  41. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 120 mm-es av. ü. felderítő nyáron
  42. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz 120 mm-es av. ü. felderítő télen
  43. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Fug. parancsnok és géppisztolyos felderítő nyáron
  44. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Fug. parancsnok és géppisztolyos felderítő télen
  45. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Fug. golyószórós felderítő nyáron
  46. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Fug. golyószórós felderítő télen
  47. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Fug. felderítő RPG-7-vel felszerelve nyáron
  48. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Fug. felderítő RPG-7-vel felszerelve télen
  49. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Fug. felderítő, fug. rádiótávirász és fug. vezető nyáron
  50. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Fug. felderítő, fug. rádiótávirász és fug. vezető télen
  51. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Híradó könnyűvezetékes rajparancsnok nyáron
  52. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Híradó könnyűvezetékes rajparancsnok télen
  53. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Híradó könnyűvezetékes gombolyítós /építés közben/ nyáron
  54. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Híradó könnyűvezetékes gombolyítós /építés közben/ télen
  55. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Híradó könnyűvezetékes gombolyítós /bontás közben/
  56. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Híradó könnyűvezetékes gombolyítós /bontás közben/ télen
  57. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Híradó könnyűvezetékes /építés és bontás közben/ nyáron-télen
  58. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Híradó könnyűvezetékes nyáron
  59. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Híradó könnyűvezetékes télen
  60. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Rádió-távbeszélő nyáron
  61. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Rádió-távbeszélő télen
  62. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Vegyi-sugárfelderítő /vegyifelderítéskor/ nyáron-télen
  63. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Vegyi-sugárfelderítő nyáron-télen
  64. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Vegyi-sugárfelderítő /sugárfelderítéskor/ nyáron-télen
  65. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Vegyi-sugárfelderítő /sugárszennyezettség ellenőrzéskor/ nyáron-télen
  66. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Időjárás figyelő nyáron-télen
  67. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Vegyi-sugárfigyelő nyáron-télen
  68. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Nem szervezetszerű vegyivédelmi tisztes /vegyifelderítéskor/ nyáron
  69. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Nem szervezetszerű vegyivédelmi tisztes /vegyifelderítéskor/ télen
  70. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Nem szervezetszerű vegyivédelmi tisztes /sugárfelderítéskor/ nyáron
  71. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Nem szervezetszerű vegyivédelmi tisztes /sugárfelderítéskor/ télen
  72. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Egészségügyi katona nyáron
  73. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Egészségügyi katona télen
  74. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Hk. és öj. létü. üteghez beosztott nyáron
  75. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Hk. és öj. létü. üteghez beosztott télen
  76. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Önjáró létü. üteghez beosztott /tűzharc esetén/ nyáron
  77. sz. mell. a 276/1/T-68 kézirathoz Önjáró létü. üteghez beosztott /tűzharc esetén/ télen

(Hiányzik: 2., 9., 10., 28. és 29. sz. melléklet)

 

A rajzokból látható, hogy milyen felszerelési cikkekkel számoltak annak idején (pl. az 1950 M hátizsák ekkor még rendszerben volt), illetve, hogy az egyes harcosokat (kezelőket), a felszerelési cikkek milyen kombinációival vetették volna harcba.  Olyan érdekességek tűnhetnek a szemünkbe, mint hogy a tiszti-tiszthelyettesi állományt már AMD-65 gépkarabéllyal tervezték ellátni, a sorállományt viszont még AKM-63-mal, illetve, hogy az AKM-63-hoz rendszeresített szuronyt nem minden katonának adták ki, csak speciális beosztásokban szolgálóknak.

Erőteljes vita tárgyát képezheti, hogy a rajzokon vázolt elképzelések mennyire voltak (lettek volna – háború esetén) életképesek, használhatók.  A gázálarctáska fedele alá málházott sátorlap például nem tűnik nagyon jó ötletnek, illetve a kézben hordozott géppuskalőszer-rakaszok is kérdéseket vetnek föl, mindazonáltal személyes kedvencem az ötvenes évek „haladó hagyományait”folytató géppuska irányzó-helyettes a vállán cipelt Gorjunov-állványzattal. (Biztosan attól féltek az illetékesek, hogy elkopik a Gorjunov vasalt fakereke, ha netán a földön gurítaná a szerencsétlen baka…)

(A 82 táblából ötletszerűen kiválasztottunk tízet, ezeket adjuk közre)

A szövegért és a szekrényből kieső újabb hidegháborús málházási csontvázakért köszönet Joni Firponak!



649 komment

Címkék: mn

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr5014838172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

churchill 2019.06.03. 20:20:51

@dudi01: valamikor régen lehetett keresnivalója, de manapság valóban idejétmúlt (nincs is benne az alapkiképzésben tudomásom szerint már)
A Gyula által vázolt módon történő módon azonban semmi értelme az alapkiképzésen gyakoroltatni, mivel véleményem szerint az az eljárás (romok között, beszorult jármű stb) olyan szinten összeszokott és gyakorlott állományt igényel, amelynek a kialakítására az alapkiképzés nyújtotta szűkös időkeret nem tesz lehetőséget.
Nem azt mondom hogy ez felesleges, de vannak ennél sokkal fontosabb elsajátítandó ismeretek. A hk elleni közelharc eléggé ritka dolog, az előfordulási esélye nagyon csekély.

dudi01 2019.06.03. 20:30:55

@recon71:

Szerbiáról volt szó ott meg pont az volt a lényeg,hogy tömve voltak a városok civilekkel...

Lehet,hogy félre olvastam a PKM-es részt,bocsánat!
Azért nem lövettek 1000 méterre mert faszság.

recon71 2019.06.03. 21:16:45

@krisss93: A mi lövészetünkön amikor lövész voltam. De arra már nem emlékszem, hogy ez csak század vagy zászlóalj lövészet volt-e.

@churchill: Nálunk nagyon nem nézte senki ki milyen szerencsétlenül fogja a fegyvert.

Félreértés ne essék, nem mindenki volt ennyire fogalmatlan nálunk sem, de sajna a 90% ez volt. Voltak nálam sokkal nagyobb tudású katonák is, bár őket is megleptem pár új dologgal amiket még ők sem ismertek.

Hogy a tank elleni szükség technikákat mikor tanultuk sajna biztosra már nem emlékszem, de mintha az alapkiképzés része lett volna.

recon71 2019.06.03. 21:19:18

@dudi01: "Szerbiáról volt szó ott meg pont az volt a lényeg,hogy tömve voltak a városok civilekkel..."

Ismétlem, az ostromlott, zaklatott városokat nagyrészt vagy teljesen elhagyta a civil lakosság. És nem is Szerbiáról volt szó, hanem a jugoszláv polgárháborúról.

recon71 2019.06.03. 21:34:29

@churchill: Én viszont továbbra is bent hagynám ezeket a HK elleni technikákat. 1 biztos, hogy nem árt.
Már azzal is használ, hogy valamennyire csökkenti a HK-tól való rettegést, hogy 1 kicsi esély még ilyenkor is van.

Meg az sem árt, ha 1 sárba ragadt, meghibásodott, fenn akadt, beszorult tankkal, lövészpáncélossal is tudunk mit kezdeni, ilyen eseteket rengeteget lehetett hallani a múlt háborúiban.

Szerintem 1 oroszok elleni háború esetén is nagyon sokszor kerülhetnénk ilyen helyzetbe, hogy gyalogság kerül szembe tankkal.

@dudi01: Tegnap lefordított nekem valaki 1 afganisztáni lövöldözős részt 1 videóból, ott 750 méterre lődöztek a fegyvertávcsöves M240-esekkel a tálibokra, az már megfelelő neked? Ez kisebb táv, de szerintem az 5,56-nak még ez is sok lenne.

Kullancs1983 2019.06.03. 21:36:09

@recon71: Egyrészt ne legyél már ennyire egocentrikus, másrészt meg attól hogy te nem érted, még lehet értelme. Csak te nem érted. :)
És most nem azért, de az ostromlott városokból mégis hova ment volna a lakosság? A leghíresebb Szarajevó ostroma, félmilliós város volt, mégis hogy és hova tudott volna hirtelen lelépni többszázezer ember?

recon71 2019.06.03. 21:42:03

@churchill: Érdekes eset volt, amikor végre az egyik rohamlévészt végzett, a tengerészgyalogságnál is kiképzést kapott tiszthelyettes kifakadt és lehülyézte az összes katonát akiknek rikító rózsaszín vizespalack állt ki a hátizsákjából. Azért volt főleg érdekes eset, mert ezzel 1 iruló piruló őrnagyot is minimum lehülyézett, mert neki is ugyan így kiállt 1 a zsákjából.

Szóval nálunk sem volt mindenki hülye a szakmájához, de ez 1 nagyon kicsi kisebbség volt az összön belül.

dudi01 2019.06.03. 21:48:36

@recon71:
Arra gondoltam én is és azt ma Szerbiának hívják és tele voltak civilekkel.

Na mi van nem 1000 méter már csak 750?
Egyre közeledsz a 650 körüli értékhez ezen kívül a 750 az már benne van az M240 területtűzre való alkalmasságában...

recon71 2019.06.03. 21:56:07

@Kullancs1983: Ha már azt sem olvasom el amit másnak címzel, mert kiderült akkor is nekem írsz, akkor ne gondold, hogy azt meg elolvasom amit nekem címzel! Úgyis tudom, hogy tőled úgyis csak valami sületlenség származhat.

recon71 2019.06.03. 22:02:24

@dudi01: Basszus, ezen mi nem volt érthető? Találtam 1 angol nyelvű videót amiben szintén baromi sokat lődöznek M240-ekkel és megemlítettem, hogy ebben meg 800 yardokról beszélnek, ami a fordítóm szerint 750 méternek felel meg.

Hát pont nem Szerbia, hanem bosnyák vagy horvát város és tele voltak akkoriban a híradások az ilyen elnéptelenedett településekkel.

recon71 2019.06.03. 22:08:09

@dudi01: "azt ma Szerbiának hívják"

Ezen megdöbbentem! Te most tényleg azt állítod, hogy a jugoszláv polgárháború a mai Szerbiában folyt csak?

Kullancs1983 2019.06.03. 22:17:31

@recon71: Most mondanám, hogy mutass rá néhányra, de csak a szokásos lenne, hogy te nem érted, és elmagyarázni se lehetne, mert azt se értenéd. Puffogj csak.

@dudi01: A Srpska Republika az nem ugyanaz mint a Republika Srbija. Ebben igaza van a mi Gyulánknak. Vak tyúk is talál szemet, illetve kóbor kutya seggét is éri néha napfény. Ki melyiket érzi találóbbnak. :)

krisss93 2019.06.03. 22:30:36

@recon71: Azt értem, de melyik alakulat :D

churchill 2019.06.03. 22:47:02

@recon71:
ártani nem árt, de nem az alapkiképzésben! Amilyen szituációkat te felvázolsz, ahhoz összeszokott, gyakorlott állomány kell!
Az elakadt harcjárművek műszaki mentése hogy a hk elleni közelharchoz?
Pláne az alapkiképzéshez?
A műszaki mentéshez szintén gyakorlott állomány, megfelelő speciális technikai eszközök kellenek.
Ezt a kijelentésedet nem értem, illetve azt nem értem hogyan kapcsolódik az eddigi témákhoz?

dudi01 2019.06.03. 22:49:14

@recon71:

Olvasni nem tudsz vagy min döbbentél meg?Azt írtam,hogy Jugoszláviát ma szerbiának hívják.

dudi01 2019.06.03. 22:50:49

Jugoszlávia jogutódja Szerbia minden tekintetben!

recon71 2019.06.03. 23:03:19

@dudi01: És ez, hogy jön ide? Te tudsz olvasni, írtam én Szerbia területén történtről bármit is?

@churchill: Úgy kapcsolódik a témához, hogy nem mentésről beszélek, hanem sokszor volt már olyan, hogy az ellenfél harcjárműve elakad, mozgásra képtelenné válik. Vagy sárban, vagy hóban, vagy műszaki hiba miatt, vagy nem tud kimászni valahonnan, vagy beszorul a fák közé. Nálunk pl. a BMP fennakadt a havon.
És ilyenkor már könnyebb teljesen megvakítani, felgyújtani, elfoglalni.
De szerintem azt ma is tanítják, hogy ha van lehetőleg, akkor az ellenség harcjárműveit olyan helyre csaljuk ahol elakadhat vagy kevésbé tud érvényesülni. Pl. fák közt nehezen forgatja már a tornyot.

dudi01 2019.06.03. 23:03:23

De,hogy meg legyen a boldogságod:A balkáni háborúkban a településekről nem mentek el a civilek,pont az volt a lényeg,hogy tudták egymás civiljeit kiirtani.

recon71 2019.06.03. 23:06:40

@dudi01: "Jugoszlávia jogutódja Szerbia minden tekintetben!"

De nem területileg. Mert csak a töredéke Szerbia az egykori Jugoszláviának. És az esetünk nem a mai Szerbia területén történt.

recon71 2019.06.03. 23:11:24

@dudi01: Basszus, nézz már utána! Pont ez volt a lényeg, hogy elüldözték az eredeti lakosságot, hogy betelepítsék majd a sajátjaikkal. A híradások tele voltak elnéptelenedett településekkel, ahol vagy senki vagy csak pár ember maradt, mindenki más elmenekült.

Szerinted 1 ilyen rommá lőtt városban mennyien maradtak a civilek közül:

inavukic.files.wordpress.com/2012/01/vukovar-november-1991.jpg

Te otthagynád a családod a városodban, ha bevonulni készül az ellenség és hallod, hogy már népírtás folyik?

dudi01 2019.06.03. 23:20:55

@recon71:

A civilek nagy része ott maradt a településeken hisz ha nem maradnak akkor nem lett volna kit megölni.Egész falvakat mészároltak le azt meg úgy nehéz ha nincs ott senki.

recon71 2019.06.03. 23:22:33

@dudi01: Ha pl. Boszniában volt az a város? Akkor mi köze a mai Szerbiához?

churchill 2019.06.03. 23:25:52

@recon71: így már értem, de továbbra is úgy gondolom, hogy bármilyen szintű harcjármű elleni küzdelemre nem az alapkiképzésen kell megtanítani a katonát. Az ami régen ment hk elleni közelharc néven, irreális volt (bár bármi előfordulhat manapság, de akkor is kicsi rá az esély hogy arra az ismeretre pont olyan formában lesz majd szükség, ahogy anno gyakoroltatták)
Az alapkiképzés ALAPokat nyújt a későbbi tanuláshoz, elvárni egy újonctól, hogy elcsaljon egy járművet nehezen járható terepszakaszra (egyáltalán hogy felismerje, hogy ez milyen terep és ő ott mit tehet) ökörség.
Ez kb olyan, mintha a frissen bevonult katonától elvárnád egy harcparancs elkészítését.

recon71 2019.06.03. 23:29:15

@dudi01: Meg vagyok döbbenve. Igen, sok embert lemészároltak, ezért aki tudott, ezek hallatán ezt már máshol nem várta meg.
Csak logika alapján, te most komolyan, ha már lövik a városod és hallod, hogy más falvakban mindenkit lemészároltak, azt mondod a családodnak, hogy csak maradjanak otthon és várják a halált?

recon71 2019.06.03. 23:37:30

@churchill: Szerintem a tank elleni eljárásokat mindenkinek ismernie kellene legalább minimális szinten, még a civileknek is. Lásd 56, soha nem lehet tudni kit hova visz a sorsa. Lehet, hogy aki most sofőr, egyszer majd 1 másmilyen egységben kell helytállnia. A szükség, a kényszer is rengetegszer hozott már ilyet.
De az tény, hogy 1 tapasztalt jól kiképzett katona -pláne tiszt- ezeket sokkal nagyobb eséllyel tudja alkalmazni, mint aki épphogy csak az alapot ismeri.

De nézzük, a túlélési helyzetre is milyen kicsi esély van, mégis tanítjuk azt is.

Kullancs1983 2019.06.03. 23:42:18

@recon71: hu.wikipedia.org/wiki/Vukov%C3%A1ri_csata
"Amikor a város 1991. november 18-án elesett, a szerb erők több száz katonát és civilt mészároltak le, és legalább 31 000 polgári lakost deportáltak a városból és környékéről."
Tudom hogy most le fogsz akadni azon, hogy környékéről, dehát már megszoktam hogy ilyen okos vagy.

recon71 2019.06.03. 23:44:21

@churchill: A lényeg szerintem, hogy annyit azért tudjon az a katona, hogy amikor parancsot kap, tudja mi is az amire utasítják. Tudja, hogy le kell takarni a periszkópokat, optikákat és lehetőleg kerülje el eközben a fegyvereit.
A többi a parancsnok dolga, de az sem árt, ha legalább valamennyire át tudják venni a feladatát, ha ő kiesne.

churchill 2019.06.03. 23:50:17

@recon71: ok, mire van nagyobb esély? Arra hogy katonának kell menedéket készítenie, tüzet raknia, nem kihűlnie (nem biztos hogy egyszerre), vagy arra hogy el kell csalnia egy 40-60 tonnás dögöt és sátorlappal letakarnia a kezszem kitekintőréseit.

Illetve egy kérdés: szerinted a kezelők mit fognak csinálni ha a vakítás miatt ráköszönt az éjszaka?
Én biztos hogy nyélgázzal elindulnék és elkezdeném forgatni a tornyot, hogy lepucoljam a fent tartózkodókat

krisss93 2019.06.03. 23:50:35

@recon71: A távirányítós géppuskával mit csinálsz a tank tetején ha ráugrottál ?

recon71 2019.06.03. 23:54:18

@dudi01: "A lakosság elmenekült, a bevonuló jugoszláv hadsereg és a szerb szabadcsapatok kirabolták a várost"

konfliktuskutato.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=97:3-a-horvat-fueggetlensegi-haboru-els-szakasza-1991-1992&root=12&catid=9:v-a-masodik-jugoszlav-polgarhaboru-1991-1999

Csak a Vihar hadművelet alatt:

"Különböző források szerint 90 és 250 ezer között volt az elmenekültek száma."

krisss93 2019.06.03. 23:58:22

@recon71: Amúgy értelmesebb az IED gyártása bármiféle sátorlapos kamikaze akciónál, ami a modern harckocsikon lévő távirányítós géppuska és 35 darab kamera miatt nemigen kivitelezhető, hacsak nem 5 ember ugrik rá, hogy egyszerre takarjon le mindent.

Kullancs1983 2019.06.04. 00:02:16

@recon71: A teljes idézet:
"Vukovar 1991. november 18-án esett el. A lakosság elmenekült, a bevonuló jugoszláv hadsereg és a szerb szabadcsapatok kirabolták a várost."
Figyeljünk az időrendiségre! Ejnye Gyula, nagyon nem megy ez neked..:D

dudi01 2019.06.04. 00:02:42

@recon71:

Meg vagyok döbbenve!Szarajevóban kb 20.000 civil halt meg.Szrebrenyica neve mond neked valamit?Olvasgass kicsit történelem könyveket mert fingod nincs arról,hogy mi folyt a Balkánon.

dudi01 2019.06.04. 00:06:00

Ha meg idézel illik a teljes kontextust nem csak azt a részét ami téged igazol mert ezt nevezik hazugságnak vagy szebben csúsztatásnak.Egyik sem szép dolog.

recon71 2019.06.04. 00:06:25

@churchill: Ha nem adják meg maguk, akkor a tankot felgyújtani. Ha már vak és elakadt, nem mindig kivitelezhetetlen.

Félreértés ne essék, ez mindig baromi rizikós, de sokszor volt már olyan, hogy mégis sikerült. És jobb megpróbálni, mint a halált várni, ha harmadik lehetőség meg nincs.

@krisss93: Ugye nem láttad a szíriai videót ahol pont a toronygéppuskát hatástalanították? Úgy, hogy az ablakból pár méterről belelődöztek.

Egyébként, ha belülről irányítható, annak az optikáját kell legelőször letakarni.

Persze veszélyes, de jobb megpróbálkozni vele, mint csak várni amíg lemészárol mindenkit.

recon71 2019.06.04. 00:11:38

@dudi01: Írtam én olyat, hogy mindenhonnan elmenekültek? A körülzárt városokból nem nagyon már. De máshonnan sem mindenki menekült el, ezért is lett annyi civil halott. Viszont ha nem lennél ilyen fiatal, akkor láthattad volna az akkori híradásokban a traktorokon meg mindenen menekülő civilek tömegét.

recon71 2019.06.04. 00:15:30

@krisss93: Persze 1 telekamerázott tankkal még nehezebb, de egy T-72 vagy 1 román modernizált T-55-nél talán még kevésbé esélytelen.
Nekem is csak akkor jutna eszembe ezzel próbálkozni, ha már tényleg semmi más lehetőség sincs. Jobb, mint tétlenül várni a halált.

krisss93 2019.06.04. 00:15:33

@recon71: Hát egy normális RCWS-be rpg-vel kell belelőnöd minimum, ha meg hk pk vagyok és letakarják a kamerámat, hát kurvára körbetekerem a géppuskát a tetőn.

Kullancs1983 2019.06.04. 00:23:25

@recon71: "recon71 2019.06.03. 21:19:18
@dudi01: "Szerbiáról volt szó ott meg pont az volt a lényeg,hogy tömve voltak a városok civilekkel..."

Ismétlem, az ostromlott, zaklatott városokat nagyrészt vagy teljesen elhagyta a civil lakosság. És nem is Szerbiáról volt szó, hanem a jugoszláv polgárháborúról."
Gyula, ez egyre jobb. :D Jó, tudom. Te nem azt mondtad, vagyis igen, de nem azt jelenti. Világos. :D

recon71 2019.06.04. 00:38:11

@krisss93: Tudom, hogy baromi nehéz, de ha nincs esély lerázni, akkor megpróbálnám valami szűk utcába vagy sűrű fák közé becsalni ahol már a tornyát sem nagyon tudja forgatni. A toronygéppuskát szétlövetni és esetleg utána próbálkozni az elvakítással.
Jobb megpróbálni valamit a halál előtt, mint csak a halált várni.

Egyébként nem tanítják azt, hogy melyik harckocsit hogyan lehet mondjuk felgyújtani? Hogy mondjuk hol kell próbálkozni rajtuk?

recon71 2019.06.04. 01:17:51

@krisss93: Ez nekem másik videónak tűnik, de szerintem itt is pont a toronygéppuskát hatástalanítják:

www.youtube.com/watch?v=krc1lTPh2pE

Egyébként nekünk még azt is tanították, hogy ha közel tudunk kerülni már meg lehet próbálni kilőni is a belassult vagy elakadt tankon az optikákat, pláne Dragunov-val. Meg hogy maradjunk amennyire csak lehet laposan, mert közelről már nem biztos, hogy eléggé lefelé is tud célozni.

dudi01 2019.06.04. 07:56:50

@recon71:

De pontosan azt mondtad.Vagy idézzelek én is?

krisss93 2019.06.04. 13:42:30

@recon71: az egy sima tekerős DSK. Egy parancsnok által irányított páncelozott RCWS-t, nem fogsz így szétlőni a büdös picsába sem. Ami pedig eléggé alapfelszereltség lesz hamarosan a legtöbb harckocsin.

Azt nem tudom, hogy az aktív védelmi rendszer tölteteit, el lehet-e működtetni manuálisan, de ha van valaki tankomon lehet eldurratok egyet, hogy letakarítsam.

Kullancs1983 2019.06.04. 13:51:18

@krisss93: Nekem is épp az aktív védelem jutott eszembe... Lehet hogy nem is vagyok olyan buta? A másik, hogy volt valahol egy vita, működik-e a tankok oltókészüléke a tankon kívül is? Vagyis ha kívül gyullad meg, azt el tudja-e oltani valahogy. Nem emlékszek hol és mikor volt, meg a végeredményre sem. De TALÁN az lett a vége hogy nem, viszont egy sima tűz nem sok kárt tud tenni egy modern harckocsiban.
És csak a mi Gyulánk miatt, eszembe jutott egy videó ami valami kínai, vagy talán észak-koreai gyakorlaton készült, ott úgy semlegesítették a harckocsit, hogy mellé mentek egy oldalkocsis motorral, egy harcos átugrott rá, jól lekaratéjozta a kezelőket, majd átvette az irányítást. Be lehetne venni ezt is az alapkiképzésbe, csak kellenének hozzá oldalkocsis motorok. :D

recon71 2019.06.04. 14:06:16

@dudi01: Igen idézz!
Mutasd meg azt a részt ahol azt írtam, hogy Szerbia területén játszódott a videó! Mutasd meg azt is ahol azt írtam, hogy sehol sem volt népírtás!

recon71 2019.06.04. 14:15:26

@krisss93: Ha belelőnek párat 1 modern toronygéppuska tokszerkezetébe vagy a rakaszába, attól nem fog megsérülni. Meg, hogy az összes tank és lövészpáncélos is csak ilyeneket használ majd. Na ezen nagyon csodálkozok. De ha Te azt mondod, el hiszem, ehhez jobban érthetsz.

dudi01 2019.06.04. 14:16:33

@recon71:

Ne beszélj mellé!De tessék itt írtad,hogy az orstromlott városokat elhagyta a lakosság az ostrom idejére ami orbitális hülyeség:
"Ismétlem, az ostromlott, zaklatott városokat nagyrészt vagy teljesen elhagyta a civil lakosság. És nem is Szerbiáról volt szó, hanem a jugoszláv polgárháborúról."

dudi01 2019.06.04. 14:19:26

Jah és itt cáfolod saját mgad:
"Vukovar 1991. november 18-án esett el. A lakosság elmenekült, a bevonuló jugoszláv hadsereg és a szerb szabadcsapatok kirabolták a várost."
Segítek ez a mondat azt jelenti,hogy a lakosság az ostrom után hagyta ela várost azaz pont azt csinálta amit te butaságnak gondolsz:ott maradt az ostromlott városban(nem csak ebben hanem az összesben mert hová is mentek volna?)...

Kullancs1983 2019.06.04. 14:24:47

@recon71: Ejnye Gyula, megint hozod a formád. :)
"recon71 2019.06.04. 14:06:16
@dudi01: Igen idézz!
Mutasd meg azt a részt ahol azt írtam, hogy Szerbia területén játszódott a videó! Mutasd meg azt is ahol azt írtam, hogy sehol sem volt népírtás!"
Erről szó sem volt. Elfelejtetted volna miről is vitázol épp, vagy terelni próbálsz, hogy ne kelljen szembenézned a saját állításaid ellentmondásával? Tényleg nem tudom hogy ennyire "feledékeny" vagy, vagy hazudozol. Tényleg nem. (És nyugalom, nem kell válaszolnod. Csak szórakoztatónak tartom hogy rámutathatok a vélelmezett zsenialitásod megnyilvánulásaira.)

recon71 2019.06.04. 14:30:37

@dudi01: Ezért kérdeztem, hogy ma is oktatják-e, hogy melyik tankot hol kell próbálni felgyújtani? Nekünk még 91-ben oktatták az akkoriaknál. Még úgy is, hogy 1 molotov koktélt hova kell dobni. És amire emlékszem még ebből az az, hogy ez többnyire a motor levegőző rendszere körül volt valahol.
Ha valaki szakember azt mondja, hogy a még ma használatos tankok egyikét sem lehet már felgyújtani sehogy, akkor azt mondom igazatok van ebben, akkor a felgyújtásokkal tényleg nem is szabad próbálkozni.

recon71 2019.06.04. 14:48:58

@dudi01: Na ez aztán tényleg a kiragadott mondatokból képzett hazugság!
Akkor idézem magam én is pár helyről!

"sok embert lemészároltak, ezért aki tudott, ezek hallatán ezt már máshol nem várta meg. "

"Te otthagynád a családod a városodban, ha bevonulni készül az ellenség és hallod, hogy már népírtás folyik?"

Ha neked pl. ezekből is az jött le, hogy szerintem sehol sem volt népírtás, akkor gratulálok!

recon71 2019.06.04. 14:57:14

@dudi01: Akkor mégegyszer, hátha már te is megérted!
Én még most is azt állítom, hogy a népírtások hírére 1 csomó településen elmenekült az érkező ellenség elől a lakosság nagy része. Szóval senki nem cáfolta, hogy voltak népírtások. De én azt állítom, hogy nem mindenhol volt ez, főleg, mert sk helyen ezt már a lakók nagy része nem várta meg. Olvasd vissza!

Kullancs1983 2019.06.04. 15:28:37

Na, a szokásos. :)
-Tele voltak a városok fegyveresekkel, mert a civilek mind elmenekültek.
-Hogy ölhettek meg annyi civilt ha egyszer ők elmenekültek?
-Ki mondja hogy nem öltek meg rengeteg civilt?
Ez ilyen Gyula-logika?

recon71 2019.06.04. 15:43:42

@Kullancs1983: Nekem hiába írogatsz, mert mint írtam, továbbra sem olvasom el azt a sok hülyeséget amit kipattan a fejedből, aminek általában semmi köze a valósághoz, hanem csak a félreértelmezésed tartalmazhatja. :)

dudi01 2019.06.04. 16:00:59

@recon71:

Nem értem ezt a tankos kérdést.Én nem vagyok gépesített lövész így nem tanukok harckocsi ellen közelharcot.Nekünk a harckocsi elleni harc az RPG és a páncéltörő beosztásúaknak pedig az ATGM + az RPG.Nincsenek olyan illúzióink,hogy mással van értelme próbálkozni(persze az akna meg az IED mellett).

dudi01 2019.06.04. 16:07:12

@recon71:

Nem te azt írtad hogy:
""Ismétlem, az ostromlott, zaklatott városokat nagyrészt vagy teljesen elhagyta a civil lakosság."

Ez egész egyszerűen nem igaz már csak azért sem mert nem volt hová menniük.Konkrétan a Szrebrenyicai mészárláshoz nem csak a szrebrenyicaiakat ölték meg hanem összegyűjtötték a környező települések lakosságát is.Ha el is menekültek civilek valahonnan akkor is egy olyan másik helyre mentek ahol ugyan úgy ölték őket.Egész egyszerűen nem volt hová mennük miután a szerb hadsereg és a belügyi csapatok mindenhol átvették a hatalmat(ezzel kezdődött az egész szerb oldalról).Nagyon egyszerűen ha a te településeden átveszik a hatalmat azok akik le akarnak mészárolni akkor nincs értelme átmenni a szomszéd településre ahol ugyan úgy átvették a hatalmat.

Kullancs1983 2019.06.04. 16:15:43

@recon71: Mondtam hogy ne legyél már ilyen egocentrikus. Nem neked írogatok, hanem rólad. :)
Érdemi észrevétel esetleg? Már azon kívül, hogy te nem azt írtad, ha idézem akkor igen, de nem azt jelenti, de nem vagy képes elmagyarázni mit, mert senki nem érti a zsenidet. Tudod, van az a vicc a két orosz művészről, hát szerintem te vagy az egyik. Csak nem hallgatsz a szép szóra. :D

krisss93 2019.06.04. 17:00:51

@recon71: defence-blog.com/wp-content/uploads/2019/06/4658931_original.jpg

Páncélozott RCWS géppsuka, karabéllyal azt nem fogod megbontani.

A molotov koktél a motorra elméletileg a régebbi gépeken működik, ha a motor levegő beszívó nyílására dobod rá, mert beszedi a lángot. De az újabb gépeken ilyenkor automatikusan lezárja a szellőzőt rövid időn belül mielőtt a motort károsodás éri.

recon71 2019.06.04. 23:06:59

@dudi01: Pedig úgy volt ahogy írtam, nagyrészt a lakosság nem várta meg a lemészárlását, hanem vagy már a támadás előtt elmenekült vagy közben. Ha senki sem menekült volna el, akkor a sokszorosa lett volna a halott civil. Így is sok volt, de akkor ennek a nagyon sokszorosa lett volna, ha mindenki otthon marad és csak várja, hogy lemészárolják. Főleg azután, hogy már mindenki tudta, hogy népírtás folyik. A horvátok menekültek a még horvátok által birtokolt területekre, a bosnyákok a bosnyákok által birtokoltakra, vagy csak a hegyekbe, de nagyon sokan megúszták, mert elmentek. Te pl. nem tudnád merre menekülj, ha mondjuk délről jönnek a románok? Inkább otthon várnád a halált?

Nálunk még volt harckocsi aknás, molotovkoktélos, meg páncéltörő kézigránátos, meg gránátköteg alkalmazás oktatás is a HK-k ellen, a világháború, Afganisztán és 56 tanulságai alapján, amikor állítólag ezek is sokszor beváltak.

recon71 2019.06.04. 23:14:49

@krisss93: Sajnos nem jó a link. Nekem meg semmit nem dobott ki arra, hogy "RCWS machine gun".

Megmondom, most meglepődtem, mert nem gondoltam volna, hogy a szomszédok (szerbek, románok, ukránok, szlovákok) tankjai, lövészpáncélosai, önjáró lövegei is már mind kilőhetetlen RCWS toronygéppuskákkal vannak felszerelve és már fel sem gyújthatók.
Én azt feltételeztem, hogy ők sincsenek ennyivel fejlettebbek még, mint mi.

Egyébként már a T-72 sem gyújtható így fel? Sajna nem emlékszem már ennyire konkrétan az akkori tananyagra.

Kullancs1983 2019.06.04. 23:19:54

@recon71: Kicsit unlak már, úgyhogy csak röviden:
www.youtube.com/watch?v=HSJ_Tc-8Jc4
Láthatod a sok civilt akik szerinted ott sem voltak.
Idézet:
"recon71 2019.06.03. 23:11:24
@dudi01: Basszus, nézz már utána! Pont ez volt a lényeg, hogy elüldözték az eredeti lakosságot, hogy betelepítsék majd a sajátjaikkal. A híradások tele voltak elnéptelenedett településekkel, ahol vagy senki vagy csak pár ember maradt, mindenki más elmenekült.

Szerinted 1 ilyen rommá lőtt városban mennyien maradtak a civilek közül:

inavukic.files.wordpress.com/2012/01/vukovar-november-1991.jpg

Te otthagynád a családod a városodban, ha bevonulni készül az ellenség és hallod, hogy már népírtás folyik?"

recon71 2019.06.04. 23:21:47

@dudi01: És arra, hogy még hova is menekültek azok akik még időben el tudták hagyni a lakhelyüket:

"Nagyszámú menekült – mintegy 48 ezer fő – 1991-ben, a délszláv háború kirobbanásakor érkezett Magyarországra. Közülük legfeljebb a magyar nemzetiségűek egy része maradt itt, a horvátok jórészt visszatértek hazájukba, vagy továbbutaztak Nyugatra. A helyükbe 1992-ben 16 ezer újabb menedékes érkezett. Ezeknek 47,5 százaléka már muzulmán vallású bosnyák volt, egyharmaduk azonban ismét magyar."

A teljes cikk:

beszelo.c3.hu/cikkek/maradjunk-magunknak

dudi01 2019.06.04. 23:24:03

@recon71:

Ez a nagy szám?Ez marginális része az albán,bosnyák és horvát lakosságnak(ráadásul ezek jó része magyar).

recon71 2019.06.04. 23:28:51

@dudi01: Nem figyelsz, ezek csak azok akik Magyarországra menekültek!

De esetünkben nem is az volt a kérdés, hogy mennyire volt nagy szám a menekültek száma, hanem hogy volt 1 rakás hely ahonnan nagyrészt elmenekültek még a kiírtásuk előtt.

recon71 2019.06.04. 23:49:57

@dudi01: A teljes menekült szám, akik megúszták a népírtást, mert még időben elmenekültek előle:

"Az etnikai tisztogatások gyakorisága következtében a menekültek száma elérte a 4 milliót. Közöttük 2 millió boszniai és 1 millió koszovói muzulmánt, 250-300 ezer horvátot és mintegy 7-800 ezer szerbet találunk."

A teljes cikk:

konfliktuskutato.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=103:1-vesztesegek-es-karok&root=12&catid=10:vi-a-koevetkezmenyek

Kullancs1983 2019.06.04. 23:59:10

@recon71: Most tettem be neked egy videót, amin az elfoglalt város civil lakosságát zavarják el éppen (abból a városból ahol szerinted nem maradt senki, mert úgy szétlőtték) de hajtsad csak a hülyeséget, hogy előtte menekültek el.

recon71 2019.06.05. 00:09:30

@Kullancs1983: Ugye tudod, hogy csak magaddal beszélgetsz? :D

Írtam, hogy nem olvasom el a hülyeségeid, mert amíg olvastam mindig valami teljes hülyeség volt, csodálkoznék ha most más lenne.

dudi01 2019.06.05. 00:11:37

@recon71:

Ez a kiűzött lakosság nem az aki önszántából ment el.Tényleg olvass már után annak a háborúnak mert elemi dolgokkal nem vagy tisztában.A lakosság kiirtása nem túlkapás volt hanem előre kitalált stratégia azért,hogy homogenizálják bizonyos területek népességét.Na ugyan ezen okból űzték el a lakosságot is miután elfoglalták a településeket(mindkét oldal ezt játszotta).

Értsd már meg,hogy nem menekültek hanem elűzték őket miután elfoglalták a települést.A saját kormány nem is támogatta azt,hogy a lakosság önállóan othagyja az othonait hisz elemi érdek volt a másik fél népességhomogenizáló törekvéseinek ellenállni.Senki nem akart egy újabb Trianon szerű területrendezésnél
más nemzetiségűeket a saját határain belül viszont az lehetett cél,hogy saját lakosság legyen az ellenséges ország területén mert érvelhetett ezeknek a területeknek az elcsatolása mellett a saját lakosságra hivatkozva.

Kullancs1983 2019.06.05. 00:19:10

@recon71: Mondtam hogy nem neked írok, hanem rólad. Hogy mindenki (Tudod, mindenki! :P) lássa mennyit beszélsz mellé. Akár véletlenül, akár szándékosan.

recon71 2019.06.05. 00:28:55

@dudi01: Most te tényleg azt mondod ezzel, hogy nem volt egyetlen település sem amit a harcok előtt vagy alatt már elhagyta a civil lakosság nagy része? Szerinted minden helyet csak úgy hagyott el a civil lakosság, hogy már a megszállók hajtották el őket?

Mert én elég sok híradóbejátszásra emlékszem, ahol azt mutatták, hogyan menekülnek a civilek a szerbek bevonulása előtt!

De, hogy lezárhassuk, akkor szerinted soha nem volt ilyen, szerintem meg jópárszor volt ilyen és mindenki döntse el, hogy szerinte mi volt a valóság!

Kullancs1983 2019.06.05. 00:36:48

recon71 2019.06.03. 21:19:18
"Ismétlem, az ostromlott, zaklatott városokat nagyrészt vagy teljesen elhagyta a civil lakosság."

recon71 2019.06.05. 00:28:55
"Most te tényleg azt mondod ezzel, hogy nem volt egyetlen település sem amit a harcok előtt vagy alatt már elhagyta a civil lakosság nagy része?"

Alakul ez. :D

dudi01 2019.06.05. 11:30:34

@recon71:

Biztos volt de csak marginális te meg pár példa alapján általánosítsz szokás szerint.

recon71 2019.06.05. 14:17:37

@dudi01: Na ezért mondtam én azt, hogy az a pár ember akit a belőtt utcán megláttak, nem biztos, hogy civilek voltak, hanem nagy eséllyel fegyveresek is lehettek.

recon71 2019.06.05. 14:27:09

@dudi01: Szerintem pont az volt az általánosítás, hogy azért mert voltak helyek ahonnan nem menekültek el a civilek, biztos, hogy csak azok mehetnek ki 1 belőtt utcára.

Kullancs1983 2019.06.05. 14:39:40

@recon71: recon71 2019.06.02. 23:37:25
"Ha már nem tudsz leakadni a civilekről! Írtam én azt, hogy civilekre lőttek? Nem, csak azt írtam, hogy nem tudták kire lőnek, mert nem látták meg olyan távolságból. Ettől függetlenül a táv miatt tényleg civilek is lehettek, de katonák vagy népfelkelők is. Mint írtam, itt a megbénított nagy terület volt a lényeg."

recon71 2019.06.03. 01:51:08
"Látszik fiatal vagy még! Mert tele voltak a háborús városok fegyveresekkel mindenhol. Sőt, egyes városokban már alig-alig maradt más, mert a civilek nagy része elmenekült."

recon71 2019.06.03. 21:19:18
"Ismétlem, az ostromlott, zaklatott városokat nagyrészt vagy teljesen elhagyta a civil lakosság."

recon71 2019.06.03. 23:11:24
" Basszus, nézz már utána! Pont ez volt a lényeg, hogy elüldözték az eredeti lakosságot, hogy betelepítsék majd a sajátjaikkal. A híradások tele voltak elnéptelenedett településekkel, ahol vagy senki vagy csak pár ember maradt, mindenki más elmenekült.

Szerinted 1 ilyen rommá lőtt városban mennyien maradtak a civilek közül:

inavukic.files.wordpress.com/2012/01/vukovar-november-1991.jpg

Te otthagynád a családod a városodban, ha bevonulni készül az ellenség és hallod, hogy már népírtás folyik?"

recon71 2019.06.04. 00:11:38
"Írtam én olyat, hogy mindenhonnan elmenekültek? A körülzárt városokból nem nagyon már. De máshonnan sem mindenki menekült el, ezért is lett annyi civil halott."

Szép dolog a következetesség. :D

recon71 2019.06.05. 15:17:31

@Kullancs1983: Ezt most némi vívódás után kíváncsiságból elolvastam, hogy még erre is mit írhatsz, és köszönöm! Láthatod, én végig erről beszéltem. :D

Gondolom véletlen volt, ezért inkább továbbra sem olvasok többet tőled. :)

Kullancs1983 2019.06.05. 15:44:03

@recon71: Igen szelektíven pukkadsz, mit ne mondjak.
"Gyula sok hülyeséget beszél."
"Gyula mindig hülyeséget beszél."
-Gyula véletlenül mond valamit, ami tényleg úgy van
"Gyula sok hülyeséget beszél, ahogy már írtam is." Kukorékolás, hogy én megmondtam.

dudi01 2019.06.05. 19:04:44

@recon71:

Javasoltam már,kezdj el utánaolvasni mert butaságokat beszélsz és azt sem tudod mi történt ott.

dudi01 2019.06.05. 19:05:29

Az meg külön érdekes ahogy folyamatosan alakul az amit mondasz.Legalább ugyan azt mondanád ne mindíg mást.

recon71 2019.06.05. 21:22:15

@dudi01: Rengeteget olvastam a témáról, sőt éltem is akkor, folyamatosan követtem a híradásokat. De szerbiai magyar barátnőm is volt, ő is elég sokat mesélt, szóval biztos, hogy többet tudok a témáról!

Másrészt én az elejétől kezdve ugyan azt mondom, hogy 1 településért vívott harc közben korántsem biztos, hogy az utcákon civilek lehetnek csak. Nagyobb esély van arra, hogy település védői vagy támadói azok. Nézd vissza a legelejét! Hol is mondtam én mást?

recon71 2019.06.05. 21:37:03

@dudi01: Ja, és azért alakult 1 kicsit amit mondtam, hogy neked kedvezzek, hogy ne gyere ki belőle hülyén és végre tényleg lezárhassuk. ;)

Mert gondolom már te is belátod, hogy 1 olyan településen amiért harcok folynak, fegyveresek is lehetnek az utcákon?

Kullancs1983 2019.06.05. 22:07:34

@recon71: Fordítva Gyula, magad felé próbáltad csavarni, hogy CSAK fegyveresek lehetnek, hiszen a civilek elmenekültek. Hazudni csúnya dolog, megmondtam már mikor. Bizony.

recon71 2019.06.05. 22:37:27

@Kullancs1983: Basszus, ezt csak elolvastam! És megintcsak felesleges volt. :D

Arról én nem tehetek, hogy neked minden magas és ezért mindent félreértesz. :)

Remélhetőleg a többség nem ilyen és tisztán látja, hogy ugyan azt írom az elejétől fogva. Bármikor vissza lehet olvasni folyamatában!

Remélem, hogy következő hülyeségeidet már megint nem fogom elolvasni! :D

recon71 2019.06.05. 23:03:26

@Kullancs1983: Tudod mit? Van most 1 tökölős félórám, közben megpróbálkozok még egyszer a fejedben világosságot gyújtani, addig is kikapcsolok!

Én az elején és most is azt írtam, hogy a belőtt utcán felbukkant emberek korántsem biztos, hogy civilek voltak, mert azok a helyet védő vagy támadó fegyveresek is lehettek.

Másold már ide ahol ennek az ellenkezőjét írtam!

Meg azt is állítottam akkor is, meg most is, hogy a lakosság nagy része sok helyen már a támadás előtt vagy közben elhagyta a lakhelyét, mert nem akartak ők is népírtás áldozatai lenni.

Mutasd meg azt a részt ahol ennek is az ellenkezőjét írtam!

Kullancs1983 2019.06.05. 23:10:20

@recon71: Bemásolgattam mindent. Bármikor vissza lehet olvasni folyamatában. Hogy te meg a csillagokat is lehazudnád az égről, az már megszokott. Gyula. :)

recon71 2019.06.05. 23:32:54

@Kullancs1983: Amiket eddig te mindent összekutyulva bemásolgattál eddig, pont engem igazolt! :D

Ebből is látszott, hogy fogalmad sincs az egészről. :)

Úgyhogy konkrétan csak kettőt idézz tőlem amiben az előbbieknek ellentmondtam! Ez nem okozhat nehézséget, ha tényleg volt ilyen írásom.

Kullancs1983 2019.06.05. 23:38:50

@recon71: Már megint hazudsz Gyula, én ugyanis nem kutyultam semmit, ott van szépen sorban, hogy mikor mit írtál. Szóval sokadjára is, fejezd be a hazudozást Gyula, mert nem szép dolog.

recon71 2019.06.05. 23:57:09

@Kullancs1983: Na pont erre számítottam Kulikám! :D
Adtam fél órát, ennyi idő alatt megkereshetted volna, ha lett volna ilyen. Az, hogy bemásoltál mindent összekutyulva, az meg inkább volt mellettem igazolás és az a szégyen, hogy még ezt sem vetted észre. :D

A továbbiakban nem szándékozok rád időt pazarolni! ;)

Mindenki másnak meg üzenem, hogy Kuli még erre sem volt képes, ennyire kell komolyan venni a zagyvaságait! :)

Léptem, már dolgom van! Pá!

recon71 2019.06.06. 02:58:00

Elalvás helyett azon gondolkoztam, hogy nekem is hiányzik ez?

Egyre inkább megértem azokat akik elhagyták a blogot vagy soha nem is szóltak hozzá, arra hivatkozva, hogy nekik nem ér ennyit az egész, hogy valaki gerinctelen módon arctalanul felbosszantsa. Pedig ők aztán hozzátettek volna és nem csak kocsmai szintre süllyesztik. Sokkal szívesebben olvasná szerintem az értelmesebbje pl. a sértegetés után blogról eltűnt túlélési szakértő felszerelés tapasztalatait, vagy az Afganisztánban 7-8 éve különböző fegyverekkel és felszerelésekkel dolgozó tapasztalatait.

Ahogy 1 részeget sem engedünk be 1 szakmai tárgyalásra, itt sem kellene engedni 1 bizonyos szellemi és intelligencia szint alatt hozzászólni. Aki tények, adatok helyett csak hülyeséget beszél, összekutyul mindent, és azt is sértegetve, azt azonnal ki kellene vágni.

Félreértés ne essék, az ember tévedhet, ezzel semmi gond, de azzal már van, ha valaki idióta módon azt hiszi, hogy a butaságát azzal majd palástolja, ha le megy sértegetőbe. És sajna, ezzel vagy elüldözi az embert, vagy azt is lesüllyeszti a saját szintje környékére.

Szóval elgondolkoztam. Az elmúlt napjaimat ez a blog cseszte el, mert az életben senkik csinálnak ilyet, itt meg minden nap felbosszantottak, így erősen azon gondolkozom én is, hogy nekem sem hiányzik ez és én is lépek (egyszer már volt 1 ilyen hónap) a többiek után. Ha ez kell, előbb utóbb eltűnik mindenki aki hozzá is tehetne és csak a kocsmai buta színvonalat képviselők maradnak! De akkor ez már nem 1 szakma blog lesz. Sőt már most sem nagyon az, mert ez a butaság és stílus ami a napokban megy, minden csak nem szakmai.

axy 2019.06.06. 12:56:02

@dudi01: En lövök. Sokat.
Es nem fekvetolcs bohocsagokat.
Egy atlagbakanal sok nagysagrenddel többet lövőket lattam hibázni, es őket kurvára nem akarta senki közbe kinyirni.
Roppant kivancsi vagyok, hogy itt szakertő urak közül hanyan mentek szoban epuleten vegig elessel, vagy lőttek éjszaka lámpahasznalatral. Es azok meg kozeli célok. Kurvara nem fog senki egy hsdmuveleti teruleten neked ott alldogalni mint egy bukófem.

krisss93 2019.06.06. 13:00:09

@axy: A felsoroltak közül, mind megvolt, ahogy dudinak is. Ahogy lőttem éjszaka éjjellátóval is.

axy 2019.06.06. 13:54:09

@krisss93:
Aham ertem.
Tehat vegig nyomtal épület harcot egyik kezedben pisztollyal a masik egy zseblampaval.
Nezzuk hogy nezne ki nalam egy terheleses lövészet. Komplett felszerelés teljes fizikai felmero.
Ha vege latja azt tetőt? magae. Ugy tizpercig minimum vallbalevo fegyverrel celoz arra fele. Mikor mar remeg mint a kocsonya akkor faradjon a loallasba.
Majd allva korrekt fedezék hasznalattal egy nyílt iranyzekos AK tamadj meg 100 m messzebb lévő celcsoportot ugy hogy fem indit mozgokat es vannak vétlenek.
Amikor elkezdened es boritod az indító femet közvetlenül mohotted de ugyelve arra hogy fejednekbrepuljenek a huvelyek elkezdem huzni egy vaktoltennyes fegyverrel.
Roppant kivancsi ledzek hogy lesz e egyetlen értékelhető találatod es vetlen megússza e.
Es rendes voltam mert nem mozgasbol kellett lonod es nem allitottam egy kistarsadat a lovonalba.
A valo vilag nagyjából erre hasonlít csak meg vissza is lőnek.

krisss93 2019.06.06. 15:04:17

@axy: a terheléses résszel száz százalékban egyetértek, mert itthon szerintem senki sem csinálja így kb. (én Hohenfellsben csináltam a leírtakat, épharc pályán) De a valós terheléshez az itthoni lőkiképzésnek semmi köze sajnos. Ami itthon legnormálisabb volt az éjszaka előremozgás közbeni lőgyakorlat, majd ausztrál elszakadással vissza folyamatos tüzeléssel.

axy 2019.06.06. 15:12:51

@krisss93:
Na most az ilyen szituációrahataroztam meg a lotavot.
Nyilvan a bur háborúban a nagy csapatban elvonulo vöröskabatosok mauserrel támadható voltak majd 1000 mrol.
De a mai viszonyok kozott szerencsés eset nagyon jó pozíció kell 100 150 m feletti találathoz.
Optika nyilvan más.

Kullancs1983 2019.06.06. 19:08:28

@recon71: Sorrendben van Gyula. Azt már nem adod be, hogy ezt se érted, egyértelmű hogy hazudsz. Ejnyemár.

dudi01 2019.06.06. 19:47:23

@axy:

El nem tudom képzelni azt a valós szitut amikor egy katonának 10 percig kell feltámasztás(bármilyen)nélkül célra tartania.De azt el tudom képzelni milyen 1 hét folyamatos SUT után éles lőfeladatokat végrehajtani álló,mozgó és bukó célokra egy 800 méteres lőtéren ahol az előremozgás határa 500méteren van.
Ez utóbbi a valós katonai alkalmazás nem pedig az amikor frissen kipihenve megérkezek a lőtérre ahol egy napig különböző terhelésesek után hajtok végre bármilyen lőgyakorlatot.Mert amit leírtál az alapján ez a kép rajzolódott ki előttem*.Na a katonai alkalmazás ettő tökéletesen eltérő.Azt is mondhatnám hogy egy Rally autót hasonlítasz egy F1-es autóhoz és a végén megállapítod,hogy melyik a jobb.

*Félreértés ne essék, biztosan embertpróbáló amivel foglalkozol szóval semmilyen lebecsülés vagy farokméregetés nincs abban amit írok.

recon71 2020.04.30. 21:59:10

Esetleg, ha valakinek van rá lehetősége, kipróbálhatná nekem, hogy akkor is kényelmetlen-e a 4-5 töltött tárral megpakolt tártáska, ha nem oldalra tesszük, hanem hátrébb! Ugyanis sokszor látni, hogy sokan hátrébb hordják a hasonló tártáskákat.

Lehet jobb lett volna nekem sem ragaszkodni anno az öltözködési szabályzathoz, mert az egyik műbőr tártáskám több, mint 4 kg vassal megpakolva is egész kényelmesen cipelhető volt ott?


süti beállítások módosítása