Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) filbe (3) FILBE (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) lbt (6) LBT (3) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

"Boci" Combat Shirt

2016.01.11. 08:00 :: Combat Gear Admin

Jelenleg hivatalosan a Magyar Honvédségen belül nincs rendszeresítve „combat shirt”. Nem hivatalosan viszont mind a PRT-OMLT tagjai készítettek maguknak ilyet, illetve mintha Gurkha tervezte volna a KMZ számára.

Az utóbbi időben viszont nem csak a külföldi misszióknál, hanem itthon is megjelentek már. Főleg a kerítés építésekor lehetett kiszúrni jónéhány példányt.

Na most amiket eddig láttam, azokról összességében elmondható, hogy iszonyú jól néznek ki, főleg ha a képen látható módon még a vállzsebekre is tesznek tépőzárat és voilá, meg is érkeztünk a 21. századba.


A képen látható példányok ezt a vonalat erősítik. Persze felmerülhet a kérdés, hogy a rendfokozati jelzés meg a névfelvarró hova kerül? Kis módosítással a vállakra.

A „combat shirt” főleg nyáron kényelmes, és védőmellény alatt viselve. De eleve könnyebben és gyorsabban szárad, és manapság már nagyon elterjedt.

Egyetlen problémát tudtam csak felfedezni, még pedig a „combat shirt” elkészítéséhez egy „boci” zubbony átalakítása szükséges. De úgy gondolom a végeredmény mind a funkcionalitását, mind a kinézetét tekintve csillagos ötös.

Fotó: Tóth István zászlós, Ivancsó Krisztián főtörzsőrmester 

Forrás: http://www.honvedelem.hu/cikk/54874_kikepzes_az_eutm_mali_misszioban



163 komment

Címkék: magyar boci honvédség hm mh combat shirt

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr628258522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

g.d 2016.01.16. 07:45:11

@XJ8:
a magam részéről arról kezdtem el írni hogy mennyire degenerált f@szkalapok az angolok, ezért ne őket állítsuk már be követendő példának. De úgy látom te azt is jobban tudod hogy én mire gondoltam...:P

ihasz laci 2016.01.16. 10:06:24

@g.d: ki beszelt rolad vagy arrol, hogy te mit gondolsz?
azert ne legyen mar ennyire bekepzelt, hogy azt hiszed, hogy rolad beszl barki is.

dudi01 2016.01.16. 11:01:48

@gyula0910:

Akkor nem értem,hogy mire gondolsz.

recon71 2016.01.16. 16:58:12

@dudi01: Bemásolom mégegyszer,jobban már nemigen tudom megfogalmazni.

"Talán még a 80-as évek környékén olvastam az orosz egyenruháról,hogy a hozzájuk tartozó csíkos póló is szándékosan hasonlóra készül,mint a kötött pulóverek és egyebek. Ettől nem tapad rá a testre,jobban is levegőzik,nem ázik el úgy. Nincs olyan csíkos orosz pólóm,de én is sokszor veszek legalulra kötött pulóverszerűségeket és nagyon ugyanazt tapasztalom. Nem lesz olyan nehéz sem az izzadtságtól és nem is olyan hideg mikor megszűnik az intenzív mozgástól a hőtermelésünk. A bőr is jobban levegőzik."

De az Osprey mellények belseje is bordázott,így nem tapad rá egyenletesen a testre és el tud távozni a pára is,ez tapasztalható valamennyire a testre szintén nem teljesen rátapadó kötött anyagoknál is.

estván 2016.01.16. 19:55:48

@gyula0910: De Az Osprey mellény nem érintkezik a testfelülettel. Igaz, hogy a pára kiszellőztetése miatt bordás, de alatta még ott van a coolmax anyag (ami a combat shirt törzse), ami eltávolítja a bőrről az izzadságot, hogy megakadályozza a dörzsölődést, diszkomfortot meg a nedvesség mellkason-háton "csordogálását", illetve benne sem marad meg a nedvesség.

Mellény alá tuti nem vennék combat shirt (vagy technikai póló + zubbony) helyett semmi pamutot, még akkor sem, ha az oroszoknak a '80-as években megfelelt, mert kb. nem volt más vagy jobb.

joni firpo 2016.01.16. 20:42:48

@estván: Igen, párszor "kitárgyalódott" az oldalon, hogy miért jó a műszálas, izzadság-elvezető aláöltözet, de úgy látszik van, akit nem lehet meggyőzni...:-)

recon71 2016.01.17. 05:01:36

@estván: @joni firpo: Írtam én valahol,hogy pamut? Rég olvastam azt a cikket,de szerintem műszálasnak írták,meg is említve,mert az nem tartja magában a vizet,mint a pamut. 1 biztos,hogy az én említett pulóvereim sem pamutok,hanem egyértelműen műszálasak.

recon71 2016.01.17. 05:17:24

@estván: Úgy látom nem sikerült megérteni. Igen,az Osprey nem érintkezik a testfelülettel,de más mellények sem,mivel alattuk mindenképp van még valami. Viszont az nem mindegy,hogy mennyi izzadság fér a test és a védőmellény közé. 1 vékony ruhánál hamar kitöltődik,de 1 a kötés miatt nagyobb vastagság már több vizet elbír. Ráadásul a kötések közötti hézagok is segítenek,mint az Osprey bordák közti hézagok.

És azt sem írtam,hogy ez jobb,mint a legmodernebb aláöltözők,hanem azt,hogy érdemes lenne kipróbálni mondjuk azt is,hogy a modern aláöltözőket is kötött formában gyártani. Lehet nem lenne jobb,nem tudom,de én mindenképp kipróbálnám,hátha még javítana rajtuk.

recon71 2016.01.17. 05:39:59

@joni firpo: @estván: Az,hogy állandóan pamutot emlegettek,az azért van,mert pamut az oroszok csíkos pólója? Ezt nem tudom,de abban a régi cikkben biztos,hogy műszálasnak írták,hisz onnan vettem az indoklást amit próbáltam én is elmagyarázni.

Egyébként a múltkori vitánk miatt kaptam 1 hosszú szárú sport aláöltöző nadrágot,de nem nyerte el a tetszésem. Lehet,hogy átengedi az izzadságot,de alapban nem adott annyi meleget,mint amennyi jó lett volna. Viszont intenzív megterhelésnél meg mégis túl melegem volt benne. 1 sima gyakorlóban jobb volt a hűtésem,mint 1 gyakorlóban + aláöltözőben. Ezért maradtam a kívülre gyorsan fel-le vehető melegítő rétegek mellett. Ha sok kell,akkor 1 sínadrág szerűséget húzok,ha kevés,akkor 1 plusz gyakorló szerűséget.

recon71 2016.01.17. 06:51:11

@joni firpo: @estván: Idézem magamtól a második mondatom!

"Nem volna jó valami kötött anyagot használni a mai pólók és az ilyen Combat Shirt-ekhez?"

1. ez,mint látszik,csak kérdés,nem kijelentés!
2. szintén látszik az is,hogy nem a Combat Shirtek helyett,hanem azok kötött formájú kivitelén gondolkodtam el. Lehet tök hülyeség,ehhez nem értek,ezért lett ez most csak kérdés és nem kijelentés,hátha valaki ért annyira hozzá,hogy érdemben kifejtse pl.,hogy miért is nem jó,ha nem jó!

Tom Sinner 2016.01.17. 07:36:56

@gyula0910: Az általam próbált ubacsok úgy vannak jól, ahogy vannak, más "technikai" felsők a nekik szánt klímában nekem nem kellenek. A szellőző lyukak meg a kidolgozása pont jó arra, hogy mellénnyel, vagy anélkül viseljük, főleg, ha a mellény és az ubacs alatt már nem viselünk semmit. Mellény nélkül a jelenlegi kialakításában is jól szellőzik túrán akár hosszú távon is, és semmibe sem akad bele. Mondjuk kúszni-mászni már nem mernék benne, de megváltoztatva annak az anyagát simán lehetne veszélyesen-mindenbe-beleakadós. Szóval hagyjuk azt békén, úgy van jól, ahogy van. (és a vállrésze is maradjon zubbony anyagból!)

Tom Sinner 2016.01.17. 07:44:22

Ja, technikai nadrág. Lehet rossz időjáráshoz vetted azt fel. Nekem három futós nadrágom van. Egy feszülős rövidnadrág 20 foktól 40-ig, és két klasszikus "cicanadrág", az egyik 0-tól 20 fokig, a másik meg -20-tól 0-ig. Kinek mik az igényei, de nekem mind beváltak, csak ki kell tapasztalni, milyen hőmérsékletre jók, bár általában az anyagukon is látszik. Az univerzális cuccok csak ritkán valóban univerzálisak, szerintem a tieddel sincs semmi gond.

g.d 2016.01.17. 11:44:05

@XJ8:
bocs, de az én hsz-omra válaszolva kezdted el bizonygatni hogy hülyeországban milyen marha könnyű is vadászpuskához jutni...

estván 2016.01.17. 13:05:33

@gyula0910: Nem szempont, hogy több izzadság férjen a ruhába. Pont ellenkezőleg, az a lényeg, hogy minél hamarabb eltűnjön onnan.
Tehát nem úgy néz ki a történet, hogy szegény coolmax póló csak nyeli, nyeli a vizet, és egyszer csak tele lesz :) Hanem amilyen gyorsan elszedi a testfelületről, párologtatja is elfelé, ez a funkciója. Ezért nem lenne értelme vastagabb, bonyolultabb, bordásabb anyagból csinálni őket, mindegy hogy milyen pamut/műanyag/gyapjú tartalmúak.
A szellőzés az egy másik funkció, de az már csak akkor jön képbe, ha a nedvesség elment a bőr felületéről. Az angolok ezért találták ki az Osprey bordás belsejét.

recon71 2016.01.17. 16:13:01

@Tom Sinner: A beleakadással én is egyetértek,ezért írtam,hogy védőmellény alá,ahol nincs ami beleakadjon. Vagy zubbony alá,ahol szintén már nincs ami beleakadjon.

Az aláöltöző nadrágom tényleg a vékonyabb fajta sport verzió. De akkor is igaz rá,hogy olyan időben ahol még ideális,ott mondjuk futásnál már sokkal rosszabb benne is lenni,mint magában 1 gyakorlót hordani csak. Magyarán kevésbé hideg időben sétálgatni gyakorló alá véve tökéletes. De ha elkezdek futni,már sokkal kényelmetlenebb,mintha csak a gyakorló lenne rajtam. Egyenest felüdülés volt levenni és csak a gyakorlóban folytatni.

recon71 2016.01.17. 16:19:33

@estván: És hova távozok az a rengeteg izzadság,ha a védőmellény nem engedi kijjebb? Az Osprey-nél vannak bordák amik valamennyire segítenek,ha nem is teljesen,de a többi védőmellénynél még ilyen bordák sincsenek. Emlékszel,valaki azt írta korábban,hogy védőmellény alatt már meg lehet fagyni az ilyesmiben,úgyhogy annyira nem lehet ideális. Komfortosabb még mindig,mint 1 zubbonyra véve,de nagyon volna még mit javítani mindig rajta,ezért gondolkodtam el ezen a kivitelen,hátha ez is segít valamennyit.

estván 2016.01.17. 17:54:44

@gyula0910: Mivel a mellény nem fedi az alatta lévő ruhadarab teljes felületét, a szabad felületek párologtatnak.

Amikor a mellény "odaszorítja" a testhez a ruházat összes rétegét, akkor az a probléma, hogy szinte eltűnnek azok a légrétegek, amik felmelegedett levegővel hőszigetelnének.

"Komfortosabb még mindig,mint 1 zubbonyra véve": Na kb. ez a varázsmondat. A komolyabb vállalatoknál textilipari mérnökök (mondjuk fizikusi meg biológusi segítséggel) nyilván folyamatosan melóznak újabb, jobb anyagok vagy technológiák létrehozásában. Csoda nem fog történni, mindegyik új cucc egy kicsit lesz jobb az előzőnél.

recon71 2016.01.17. 21:30:44

@estván: "Mivel a mellény nem fedi az alatta lévő ruhadarab teljes felületét, a szabad felületek párologtatnak."

Ez így igaz,de nem jobban párologtatna,ha nem sima lenne a felülete hanem kötött,főleg ott,ahol lefedi a védőmellény? A kötések csomói közt sem jutna több párolgás ki?

"mindegyik új cucc egy kicsit lesz jobb az előzőnél."

Én is erre vagyok kíváncsi,hogy vajon nem lenne 1 kicsit még jobb,ha kötött kivitelű lenne?

recon71 2016.01.17. 21:40:20

@estván: " (mondjuk fizikusi meg biológusi segítséggel) nyilván folyamatosan melóznak"

Vívódtam,de erre muszáj megint megemlítenem,hogy a MH fejlesztésénél mindig ilyeneket mondtak minden újító ötletre,javaslatra. Mindig valami hasonlót mondtak mindenre. Szerintük,ha jó lenne 1 javaslat,ötlet,akkor "A komolyabb vállalatoknál textilipari mérnökök" azt már megvalósították volna. Aztán az idő 1 rakás mindenben igazolta,hogy 10-20 évvel megelőztük volna a világot,ha azok az ökrök nem nézik le a saját embereinket.

Félreértés ne essék,lehet a kötött aláöltöző hülyeség,de az nem lehet bizonyíték rá,hogy máshol sem így csinálják. Lehet,csak az van,hogy nekik még nem jutott eszükbe,mert soha nem vettek alulra kötött ruhadarabokat és nem tapasztalták meg annak előnyeit.

dudi01 2016.01.17. 22:06:06

@gyula0910:

"Ez így igaz,de nem jobban párologtatna,ha nem sima lenne a felülete hanem kötött,főleg ott,ahol lefedi a védőmellény? "

Nem!Ha így lenne akkor ilyenre csinálnák a sportruhákat.

recon71 2016.01.17. 22:22:40

@dudi01: Erre ugyan az vonatkozik! Nem lehet,hogy nekik még nem jutott eszükbe és azért nem ilyenek? Pár éve pl. azt mondták,hogy sport ruhákon azért nincs combzseb,mert biztos,hogy úgy készülnének,ha az jó lenne rajtuk. Erre most már 1 csomó sportruházat combzsebbel készül. Az,hogy még valaki nem olyat gyárt,az nem jelenti azt,hogy azért,mert úgy rossz lenne.
De ugyan ez vonatkozik a sport málhamellényekre,amiket sokan hülyeségnek tartottak eddig. Arra hivatkoztak,hogy ha jó lenne,akkor ilyeneket árultak volna a nagy gyártók. Erre lásd,pár éve már egyre több nagy gyártó készít már ilyeneket.
Az esőkalappal ugyan ez van. Arra is azt mondták,hogy hülyeség,mert sehol sem gyárt ilyet 1 nagy sport vagy katonai gyártó sem. Most meg már rengeteg nagy sport vagy katonai gyártó gyárt ilyeneket!
Még tudnék pár példát felsorolni!

Ettől függetlenül még mindig lehet rossz is az ötlet,de az,hogy még mások nem úgy csinálják,megint csak nem bizonyíték a rosszságra.

estván 2016.01.17. 22:41:53

@gyula0910: "nem jobban párologtatna,ha nem sima lenne a felülete hanem kötött,főleg ott,ahol lefedi a védőmellény?"

Érintkeznie kell az anyagnak a testfelülettel, akkor tudja elvezetni róla a nedvességet.

recon71 2016.01.17. 22:53:46

@estván: Na ez már jó ellenérv! Egyébként erre én is gondoltam,de arra is,hogy a mostani Combat Shirt-ek sem érintkeznek mindenhol a felülettel. Vannak rajta gyűrődések és kihagyások ahol nem érnek hozzá a bőrhöz. Pl. az egyik leglényegesebb területen a hónaljban sem feszül rá mindenhol,mégis elvezeti az izzadságot. De a kötött is érintkezik a testfelülettel,csak pici hézagokkal is.

F.t. 2016.01.26. 13:45:29

@XJ8:
vadászfegyvernek ugyanezeket itthon is tarthatod (.50 már a a hadi eszközökre vonatkozó szabályozá miatt felső határ).
Ami nekem jobbnak tűnik a brit szabályozásban az a gyűjteményi fegyver.
A többi vagy ugyanolyan vagy szigorúbb mint a magyar.
Különösen visszatetsző, hogy önvédelem nem lehet indok.A magyar szabályozásban legalább a elvi lehetőséged meg van.

És azt se feljtsd el hogy ezt a leírást elolvasva nekem úgy tűnik az angoloknák is van mérlegelési lehetősége a rendőrnek (azaz hiába felelsz meg minden leírt feltételnek megtagadhatja az engedély kiadását).

Ha már külföldről akarunk átvenni fegyverszabalyozást a csehekét szeretném :).

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2016.02.29. 19:31:53

@dudi01: Nem hiszem. Ha megnézed az egy kísérleti minta volt, egy sokkal jobb szabású zubbonnyal.

krisss93 2016.02.29. 20:34:40

Tudja valaki, hogy hívják azt az anyagot amiből ezek az aláöltözők és a combat shirtek készülnek (a szövetet) ?

krisss93 2016.02.29. 20:39:25

Tudja valaki, hogy hívják azt az anyagot amiből ezek az aláöltözők és a combat shirtek készülnek (a szövetet) ?

recon71 2016.02.29. 21:23:49

@dudi01: Régebben töltöttem fel képet azokról a megmaradt ruha anyagokról amiket nem adtam le anno a fejlesztésnek és azok közül az egyiket emlékeim szerint Rajna néven papírozták le. Szóval az egyik szerintem arra a névre hallgatott. A másik bocis anyagot amit még adtak,azt viszont más néven papírozták. Most a Tisza név rémlik. De hogy melyik volt melyik fogalmam sincs. Mivel mind a 2 anyag bocis volt,csak az anyag vastagság volt a különbség,így inkább azt mondom,hogy a Rajna,a ruha anyagát jelentheti.

Ha nagyon fontos,akkor holnap megpróbálhatom megint megkeresni azokat a papírokat. Azt hiszem tudom melyik régi dossziéba tehettem.

recon71 2016.02.29. 21:32:48

@dudi01: Érdekes,hogy ezek a boci gyakorlók egyes régi képeken mennyivel zöldebbnek tűnnek. A mi 90-ven valahányban legyártott MH-nek szánt 2 gyakorlónk és málhánk is teljesen zöldes a régi képeken. A biztonság kedvéért elő is kerestem a megmaradt anyagokat,és biztos lett,hogy rendes boci tereptarkák,csak a képek csalókák.

krisss93 2016.02.29. 23:00:38

Gyula most melyik az elsődlegesen használt e-mail címed?

recon71 2016.02.29. 23:13:20

@krisss93: 1 volt,de az sokszor valamiért nem működött,de meg kell hagynom,mert több helyen azzal vagyok regisztrálva. Ha gond volt,akkor 1 szintén általam kezelt,de családtagoméról voltam kénytelen írni. Aztán csináltam 1 újat magamnak,úgyhogy most mind a 3-mat át kell néznem időnként,de a gmail-ost használom már a legtöbbet.

estván 2016.02.29. 23:21:45

A magyar katonai ruházati cikkek címkéjén, mintajegyén található alapanyag megnevezés valóban konkrétan a textília fantázianeve, akár nyomtak rá bármi mintát, akár nem.
A Rába néven emlegetett barnás háromszínű mintát nyomták Rába és Tokaj nevű anyagra is.
A Hurrikán eredetileg szintén az anyag neve, amiből pl. a zöld gyakorlóing is készült, illetve a zöldes háromszínű mintán kívül nyomták rá a barnásat is.

Ezekből kiindulva valószínűsíthető, hogy a Rajna is a szövetet jelöli.
Egyébként volt szerencsém látni ezt a tábornoki zubbonyt, és valóban zöldesebb az összhatása, mint akár a legutóbbi kevert szálas, akár a régebbi pamut gyakorlóknak.

Sajnos Magyarországon nem törekedtek arra, hogy akár a ruhadarabokat, akár a terepmintákat szabatosan, mással össze nem keverhetően elnevezzék, így marad a "bocizás" meg a "rábázás".
Sajnos a 2015M se lesz egyértelmű, mivel az új szabású gyakorló készülni fog bocimintás anyagból is, és ha az elfogy, utána jön a multikamu. Csak aztán nehogy valamelyik gyártó bekavarjon egy multikamu színű, de 90M szabású szériával. :D

@krisss93: Ha az izzadságelvezető anyagra gondolsz, azt technikai aláöltözet néven tudod megtalálni. Hívják coolmax-nak is, de gondolom az valamelyik gyártó védjegye.
Angol nyári aláöltöző pólóhoz relatíve jó áron hozzá lehet jutni olyasmi helyeken, mint pl. az Armybox, Fetti kft., Reintex.

Tom Sinner 2016.03.01. 07:38:21

Ha valaki gyártatna majd ilyen VAHI-t, akkor várom a HD képeket! :)

joni firpo 2016.03.01. 08:25:10

@dudi01: "Tényleg Rajna a boci hivatalos neve?" - mint azt Estván kolléga már előttem is megírta, a "Rajna" az alapanyag fantázianeve volt. Egyébként ez az anyag a rendszeresített "bocinál" (1994-es első széria, homokszínű alapra nyomva) vékonyabb és a minta összhatása még "zöldesebb". Nem erőlködöm összehasonlító képek feltöltésével, mert nincs olyan fotósfelszerelésem, amivel megoldható lenne - aki kíváncsi rá, jöjjön el és nézze meg.

krisss93 2016.03.01. 09:17:49

@Tom Sinner: egy ismerősöm gyártja ezeket, de egyelőre csak korlátozott példányszámban. Kérjek tőle képeket?

recon71 2016.03.01. 14:56:58

@estván: @joni firpo: @dudi01: Én is megnéztem a régi aktáimban és az van írva,hogy "Rajna" és "Tisza" szövetanyag. Még az aktákban is ugyan így idézőjelbe írták bele a neveket.
Viszont az én megmaradt anyagaimat egyáltalán nem találom zöldesebbnek. Régebben töltöttem fel róluk képet is,talán még meg is vannak valahol valamelyik másik laptopomon.

Tom Sinner 2016.03.01. 16:10:50

@krisss93: Aha, hálás lennék érte! Kb. tudom hogy néz ki egy VAHI, meg hogy mire számíthatok ettől, de csak izgatja a fantáziámat egy HD kép valami modern magyar felszerelésről, még ha az nem is kicstári.

krisss93 2016.03.01. 17:11:03

Angol hadi coolmax szövetanyag, + nyári (vagy igény szerint erdei) bociból profi varrodában ipari erősségű cérnával varratva.

krisss93 2016.03.01. 17:38:53

Amúgy tervezek egy képriportot csinálni, hogy is kéne kinézni címmel, amiken a lehető legjobb elérhető kincstári felszerelések vagy azok módosított "pimpelt" változatai szerepelnek. (ha meg tudom oldani modernizált AK-val kísérve)

estván 2016.03.01. 21:06:22

@krisss93: Érdekelne ilyen combat shirt. Tudnál segíteni a beszerzésében? Az ára kb. annyi amit korábban írtál?

krisss93 2016.03.01. 21:44:06

Igen, csak nem tudom, hogy mikor lesz kész mert igen népszerű lett és nagyon hosszú a várólista.
Küldj e-mailt a krisss93015@gmail.com ra (zubbonymérettel, címmel névvel meg hasonlókkal)

joni firpo 2016.03.01. 21:56:57

@gyula0910: Nem tudom neked milyen mintáid vannak, de a nálunk lévő mintákon és ruhákon szépen végigkövethető, hogy az eredeti "zöld bociból" hogyan lett a mostani "sötét boci".

recon71 2016.03.01. 22:57:11

@joni firpo: indafoto.hu/gyula0910/image/23843124-70b5e1f8/user

A jobb oldali kopatlan anyag az egyik egyben megmaradt "Rajna" vagy "Tisza" anyagom,a bal pedig 1 használt boci zubbony,felettük 1 horvát sapka. Én egyáltalán nem látom zöldebbnek a 90-es évek béli anyagaimat a boci gyakorlómnál. Valamennyire másabbak,de,hogy összhatásában zöldebbek lennének,azt nem mondanám,mert amennyivel erősebb a zöld,annyival erősebb a barna is.
Készült 1-2 ruhadarab is ezekből itthonra magamnak akkor,de máig sem koptak szerintem zöldebbre.

estván 2016.03.01. 23:20:17

Igen, a barna is sötétebb, én is így tapasztaltam.
A régi anyag barnája "csokibb", nem megy el annyira a vörös felé, mint az utána gyártott pamut, vagy a kevert szálas, ami már inkább lilás bordó. :)
A kevert szálasnál megfigyelhető az is, hogy a zöld a szürkéskék felé "fakul", amellett hogy az összes szín sötétebb gyárilag mint a pamutokon.

A régi anyag zöldebb összhatását talán az okozza, hogy az újon "bezavar" a lila (="barna") és a szürkéskék (="zöld").

recon71 2016.03.01. 23:46:42

@estván: Érdekességképp megemlítem,hogy az ezekből a Tisza és Rajna anyagokból készült gyakorlók és málhák,a róluk készült saját készítésű hagyományos 90-es évek béli fényképeken,nagyon-nagyon zöldnek látszanak. Szóval,ha nem is minden esetben,de sokszor csak a régi hagyományos fotón tűnik zöldesnek ami valójában nagyon barnás.
A boci esővédők már inkább zöldebbek valójában is.

estván 2016.03.01. 23:52:09

@gyula0910: "A boci esővédők már inkább zöldebbek valójában is."

Egyetértek. Sőt, az M-Tramp/Gurkha magyar mintás táskáinak a színösszeállítása is "jobban sikerült", mint a hivatalos gyakorlóé. :)

recon71 2016.03.02. 01:23:20

Már megint le vagyok nyűgözve 1-2 ember hozzáértésétől! Valaki a tereptarka megoldásokhoz ért,valaki az anyagokhoz,más valaki más részhez. Ha csak 1 ilyen bekerülhetne a fejlesztésünkhöz és hagynák is érvényesülni,máris csodák történhetnének.
Sajna az idióta vezetés azt hiszi,hogy csak az érthet az ilyesmihez aki felsőfokú ruhaipari végzettséget szerzett. Pedig a katonai felszerelések fejlesztése nagyon messze van attól. Ég és föld! Ezt tanítani nem hiszem,hogy tanítják,mert nagyon nem is lehet. Itt mindenféle nagy súlyú holmikkal kell mindenféle feladatot végrehajtani,ez nagyon más,mint 1 civil,munka vagy sportruhában bármit is csinálni. Ezekhez a témákhoz csak a megszállottak érthetnek,akik az idejük nagy részét ennek szentelik,mert szívesen csinálják és érdekli is őket. És nem úgy,ahogy ma van,hogy kineveznek valakit,mert felsőfokú ruhaiparija van (vagy mert jók a kapcsolatai,vagy mert 1 bomba csaj),de fogalma sincs az egészről,pláne semmi tapasztalata. Lehet,hogy piszok jó civil,munkás,sport cuccokat csinálna azzal a végzettségével,de katonák számára az a tudás teljesen alkalmatlan.

estván 2016.03.02. 01:43:23

@gyula0910: Tudod mit? Szerintem legyen a ruházati fejlesztő csoportban textilipari mérnök, ruhaipari tervező, szabómester, sőt egy képzőművész, mondjuk festő is, mert ők nagyon jól értenek a színekhez és a formákhoz, a látás "becsapásához". Nem véletlen, hogy már az első világháborúban is alkalmaztak művészeket az álcaminták kidolgozásához.
Lehet hogy beférne még valami sportoló, esetleg edző végzettségű valaki, az ő tapasztalatai is jól jöhetnének.

DE! Az összesnek rendelkeznie kéne lövészkatona (gyakorlati) képzettséggel, illetve bekerülési feltétel lenne egy európai és egy "meleg égövi" misszió teljesítése, persze harcoló beosztásban, nem pedig valami törzsirodán vagy konyhában, raktárbázison. :)

recon71 2016.03.02. 04:18:21

@estván: Az a baj,hogy még ez is kevés. Ha nem megszállott valaki,az nem jár,nyomoz utána a dolgoknak,nem töri órák hosszat az agyát,nem terheli,fárasztja a saját testét,hogy saját tapasztalatokat szerezzen. Ezek nélkül nem lehet tényleg jót összehozni. Ha nem tölt sok órákat rengeteg féle mindenféle dög nehéz málhában és hasonlóban,akkor nem lesz tapasztalata,nem fogja soha megtudni,hogy melyik is a jobb a másiknál,melyiknek mik az előnyei és mik a hátrányai.
A fejlesztés embereinek tényleg magas mindenféle végzettségük volt,de katonai téren 0 ismeretük. Mint írtam,még arról sem volt fogalmuk,hogy mire szolgálnak az amik málhaövén a lyukak. Pedig,akit tényleg érdekel a téma,az ki tudta volna nyomozni,mert még nekem is sikerült,pedig itt vidéken aztán tényleg sokkal nehezebb volt akkoriban információt szerezni,mint a fővárosban.
Az a baj,ha kimegy külszolgálatra vagy bárhova,attól még csak az ott rendelkezésre álló felszerelésekkel szerez tapasztalatot,az pedig édes kevés. Annak aki ezzel foglalkozik,az összes megoldást ismernie kéne és mindet ki is kéne próbálnia,sőt kombinálni őket,kísérletezni. Nekem amikor katona voltam,akkor lett a legkevesebb tapasztalatom. Nem volt lehetőségem sem megismerni mást a hazai rendszeresített cuccokon kívül,de még arra sem,hogy nagyon variálgassak bármin is.
Persze kellenek a ruhaiparban és hasonlókban jártas egyének is,de ne ők mondják meg,hogy mi hogy nézzen ki,mi hogy legyen kialakítva! Most csak ilyenek vannak,pedig ezeknek csak abba szabadna beleszólni amihez tényleg értenek (már ha értenek). Az anyagok kiválasztásába és a gyártásba. A tervezésbe,kialakításba semmiképp!

joni firpo 2016.03.02. 12:39:50

@gyula0910: Meddő ez a kutakodás, mert most szembesültem vele, hogy az alapanyag-elnevezéseket sem használták konzekvensen: van zöldes alapszínű vékonyabb "Rajna" és szürkés alapszínű vastagabb "Rajna" - szóval úgy tűnik, hogy nem tudunk rendszert felállítani. A lényeg, hogy a "boci" eredetileg zöldebbnek indult. Bár ennek már semmi jelentősége...

Elnézést a nyelvtannáciságért, de nincs olyan szó, hogy "kopatlan"! Sokszor elmondatott már, hogy a CGB nem egy szép magyar írás blog, de azért ha lehet, próbáljunk meg uralkodni magunkon!

recon71 2016.03.02. 21:32:31

@joni firpo: A "kopatlan" felénk 1 elfogadott szó. Sokan használják. Pl. ha farmert akarsz venni,akkor meg szokták kérdezni,hogy koptatottat vagy kopatlant. Talán mert nem olyan nyelvtörő,mint a "nem koptatottat". Elég sok olyan szó van az ország területén,amit egyik helyen elfogadottan használnak,máshol meg nem is ismerik.

Több,mint 30 éve jártam általánosba és van pár nyelvtani dolog ami mára már kikopott attól,hogy kb. 20 évig alig kellett írnom valamit. Ezért már régóta akartam kérdezni pár nyelvtani dolgot. Pl. azt is,hogy a "flektarn,multicam,boci" és a hasonlók,kis vagy nagy betűvel írandók? Mert írják kicsivel és naggyal is. Melléknév,de tulajdonnév is egyben,mivel 1 típus vagy márka neve. Még a nyelvtant elég jól ismerő ismerőseim sem tudták egyértelműen eldönteni.

Tom Sinner 2016.03.03. 12:35:07

@joni firpo: Ahogy a fehérvérsejt sem kér bocsánatot, ha kiszűr a véráramban valami nem odaillőt, nekünk sem kéne "bocs má'"-val indítani, ha nyilvánosan publikált szövegben nyelvi vagy bármely más helytelenséget fedezünk fel. Ez természetes dolog. Az nem, ha a hozzáértőre, normálisra (homofób) kitalálnak valami szitokszavat, hogy az szégyellje magát, mint pl a fentebb írt "nyelvtannáczi".

joni firpo 2016.03.03. 15:56:36

@Tom Sinner: OFF: igen, csak sajnos ebben a csodálatos internet-korszakban már odáig jutottunk, hogy lassan az érezheti magát kínosan, aki tud helyesen írni...

recon71 2016.03.03. 17:25:24

@joni firpo: Igazad van. Egyébként nekem is aláhúzta a hibajelző vagy mi,de nálunk ez annyira elterjedt szó,hogy azt hittem a hibakijelölő hibázik. :D

camilló 2016.06.04. 19:15:10

Az én 3 színterep combat shirtem jövőhéten készül el. Utána jön a nadrág amiről már értekeztünk. nagyon kíváncsi vagyok, mert szegény varrónők nagyon meg voltak ijedve:)) Nem pólóból van az alap. Beáldoztam egy angol ubacsot. A pólónál az a baj, hogy a hónaljnál lehet kényelmetlen, mert ha megnézitek más a szabása az ubacsnál. No mindegy, majd kiderül milyen lesz!:)

estván 2016.06.04. 20:18:50

@Vazul80: Szerintem egy ugyanaz, mint amelyik "gyártóról" már itt is volt szó, csak rajta van még a kereskedő haszna.

@camilló: Én kíváncsian várom :)

recon71 2016.06.05. 04:53:33

@camilló: Milyen varrónőket találtál,hogy 1 egyszerű nadrág varrástól is meg vannak ijedve? Mondom,láttam a mienk hogy csinálta és neki minimális nehézséget sem okozott. Levette a mintát a mintadarabomról,rárakta az új anyagra,kivágta,majd összevarrta. Nem csak azért rémüldöznek,hogy nagyobb munkának állítsák be és majd többet kérhessenek? Egyébként mindenki ezt csinálja,ha azt mondod,hogy semmiség valami,akkor csak annyit is fogsz kapni érte.

camilló 2016.06.05. 06:30:26

@gyula0910: Az anyagtól ijedtek meg, mert a szélét valami olyan öltéssel kell levarrni, amit nem tud a gépük. Mondtam, hogy az afgán szabólegények egy 100 éves géppel se perc alatt megcsinálják, de erre nevetve válaszolták, hogy akkor menjek Afganisztánba:)Nem hiszem, hogy lehúzós a történet mert 3000 forintot kérnek. Vagy ez lehúzós ár? Sajnos az az igazság, hogy ez a szakma is kihalóban van:(( Cipészt pl. az egész környéken nem találok. Volt egy Hejőcsabán, de már nem dolgozik. Amúgy mindenki tart az új dolgoktól, ezt mondtam is nekik, meg azt, hogy csak az elsőt nehéz megcsinálni, aztán fog az menni! Teljesen rendben van a két hölgy, talán van egy kis önbizalom hiányuk. Az aki Nektek csinálta, nyilván nem az elsővel küszködött. Én mindenesetre örülök, hogy egyáltalán találtam valakit.

recon71 2016.06.05. 15:52:37

@camilló: Atya világ milyen varrónők ezek és milyen gépekkel? Nem tud a gépük még beszegni sem? Lehet nem az a jó szó rá,de nekem most ez rémlik. Megmondom őszintén,hogy a mi varrónőnk ezer éves gépe sem tudott úgy rémlik,de azt lábbal kellett még tekerni,mégis megoldotta ezt is. Szerintem úgy,hogy ahol beszegve volt a mintadarabon,ott is úgy varrta meg,mint pl. a nadrág külső részén általában szokott,ilyen 2 sorban varrt visszahajtós formában. Semmilyen gondot nem okozott ez később.

camilló 2016.06.05. 17:05:05

@gyula0910: A coolmax anyag, elmondásuk szerint más technikát igényel varráskor. Én ugye nem szakértek, és Téged sem tudlak elképzelni varrónőként!:))) Tehát ráhagyatkozom arra amit mondtak. Lehet amikor elkezdenek dolgozni az anyaggal, akkor már másként látják a dolgot. Mutattak ott olyam szegést amit egy hagyományos gép nem tud. és a modernebbek közül sem mindegyik. No amikor ezt a fajta szegést meglátták, akkor mondták, hogy nagy valószínűséggel könnyen bomlik az anyag. Amúgy ilyen anyagot a fiuk ADIDAS pólójánál láttak, de egyikük sem dolgozott vele. Nyilván egy "hagyományos" anyagnál nem lesz ilyen probléma.

recon71 2016.06.05. 19:22:38

@camilló: Nahát coolmax anyaggal tényleg nem dolgoztunk,de gyanítom,hogy ugyan úgy ki lehet váltani más megoldással is azt a speckó öltést,másnem úgy ahogy mi is. Próbáld meg 1 kis darabon a hagyományos beszegéssel és tépkedd meg,hogy okoz e problémát,aztán kiderül!

camilló 2016.06.10. 21:57:54

Készen van a háromszín ubacsom. Meglepően jól néz ki, pedig semmi csicsa, csak címeres felvarró, meg alakulat jelzés került rá. Jövőhéten leveszik a mérteket és készülni fog a nadrág is!:)

recon71 2016.06.14. 21:40:14

@krisss93: A pajzsos tépőzáras felvarrók lehet jobban mutatnának a zsebfedeleken.

krisss93 2016.06.14. 22:11:31

Ott lesz csak elfelejtettem szólni, hogy szedjék le :D

camilló 2016.06.15. 18:18:47

@krisss93: Nem rossz, de nekem a háta nem tetszik. ha hazaszédülne a fiam, akkor felrakom az én 3 szímintás ubacsom képeit. Én feleslegesnek tartottam a karzsebet ezért nem kértem rá.

krisss93 2016.06.15. 18:40:54

A hátát én sem teljesen így képzeltem, többet hagytak a bociból mint amit kértem.

camilló 2016.06.15. 18:44:29

@krisss93: Nem vittél egy ubacsot mintának?

krisss93 2016.06.15. 20:00:31

De csak úgy kértem hogy a gallér alatt maradjon még zubbony egy vékony csíkban. Mert a póló ott jobban kopik. Aztán az nem vékony csíkban lett.

camilló 2016.06.15. 20:25:47

@krisss93: Miért kopna jobban? Én eléggé nagy póló elhasználó vagyok, de a hóna alatt és a gallér felső részén szokott kikopni. Zubbonyoknál és ingeknél a gallér felső "éle" ami kopik, köszönhetően, annak, hogy megtörik az anyag. Amúgy én nem pólóból csináltattam, valószínű azért autentikusabb. A következőnek, kicsit másabb szabású ujjat akarok majd, de az csak a nadrág után fog készülni.

krisss93 2016.06.15. 20:30:38

A következő nekem, a marpat frogról lesz koppintva :D

krisss93 2016.06.15. 20:31:24

A védőmellény ki szokta szedni, az első pár darabon amiket tavaly csinált egyik ismerősöm már látszik.

camilló 2016.06.16. 17:35:42

@krisss93: No látod erre nem gondoltam, mert soha nem volt rajtam védőmellény! A málhamellény ugye meg más kategória!

camilló 2016.06.18. 18:54:26

@estván: De má!!:))Én nem tartom elavultnak ezért is van rajta. Szerintem a karon hordott "hülyén" néz ki.Amúgy ha megnézed, megvan a lehetőség a karon hordott rangjelzésre. Nem tartottam fontosnak a karzsebet sem. Én Semmit nem tudok beletenni, pedig van olyan zubbonyom, amin van. Amit másként csinálnék, az a patent helyett tépőzár a csuklónál. Szóval ha felraknám a vállapokat, rendesen jól nézne ki. Nyilván nekem közrejátszik ebben, hogy így "szocializálódtam!:))

Tom Sinner 2016.06.18. 19:50:37

@Vazul80: Nekem nem hoz be semmit a linken. Lementettétek a képeket?

Tom Sinner 2016.06.18. 19:56:21

@krisss93: Nekem tetszik így is. Ha véletlenül szabadulnál emiatt tőle olcsó pénzért. :P

joni firpo 2016.06.18. 19:58:26

@camilló: A vállszalagnak a védőmellény miatt nincs semmi értelme. A karszeb kinek bejön, kinek nem, de védőmellény viselése esetén hssznod lehet. Sajnos a képhost-on az amúgy sem nagy telefonképernyő 2/3-át eltakarja egy pénisznövelő-tabletta reklám, így a combat shirtedből sajnos nem sokat látok :(

Tom Sinner 2016.06.18. 19:59:18

@camilló: A DNR-es zászló a karodon nagyon laza. ;)

estván 2016.06.18. 20:11:19

@camilló: Vállszalagnak már nem látom létjogosultságát semmilyen gyakorló felsőn, mivel manapság már szinte mindig van a katonán valamilyen taktikai vagy védőmellény. A 87M esetén ráadásul még a fém patent is kényelmetlenséget okozhat.

Esetleg még nem terepre, hanem szolgálatba viselt zubbonyon tudnám elképzelni, arra adott esetben lehetne váll-lapot rakni, de biztos ami biztos, inkább a repülőszerelő zubbony vállszalagjának tépőzáras rögzítését használnám.

camilló 2016.06.18. 20:18:57

@joni firpo: A vállszalagról alkotott véleményed tudtam:)) Én valahogy ezt is úgy érzem, mint a kanálgépet. Te is leragadtál azoknál a konfliktusoknál, mint amelyek most, -mondjam így- tipikusak. Én nem ragadnék le ennyire:) A karzsebbe mit tennél? Nem leszek gonosz és nem szólok be a reklám miatt!!:))

camilló 2016.06.18. 20:19:49

@Tom Sinner: Laza?:) Vannak információim az ottani helyzetről, első kézből:))

camilló 2016.06.18. 20:22:04

@estván: Joninak is írtam, hogy hajlamosak vagytok megragadni a napjainkban tipikusnak számító konfliktusokon. Amúgy félve megkérdem, alapesetben mennyit van a katona talpig fegyverben? A patent jogos, és a következőn lesznek változások, de először jön a nadrág!:)

estván 2016.06.18. 21:24:17

@camilló: Ha nem is talpig fegyverben (azaz mondjuk úgy, "full gear"), de tártáska + szimatszatyor helyett legalább egy FLC-jellegű mellény manapság elég hétköznapi cucc, illetve az előbb kifelejtettem azt, hogy hátizsák vagy kulacs helyett ivózsák viselése is gyakori, amiknek szintén útban lehet a vállon bármi.

Igazából már a 87M előtt rendszerben állt eje. gyakorlón is módosítottak annyit (a cipzáras zsebeken kívül), hogy a vállszalag a felkar felé hajtva is rögzíthető volt, hogy ejtőernyő viselésekor ne nyomjon, ill. sérüljön a váll-lap. Akár ezt a megoldást is elképzelhetőnek tartanám modern zubbonyon, mit gondolsz?

Viszont én már gyakorló ruházathoz biztosan nem adnék kemény, főleg nem kartonpapír alapú váll-lapot. :) Inkább a most használatos kis téglalap alakút, de a gyakorló saját anyagából, illetve szolgálati használatra akár fegyvernemi színűt.

camilló 2016.06.19. 06:43:15

@estván: Estván kérem! Teljesen jó ötlet az a lehajtható vállszalag! Mivel zubbonyt is akarok csináltatni, egy ötlet már így van. Ha meg van a lehetőség és elmélázunk vállapon is akár kétféle is lehetne. Nekem a régi típus jobban tetszik, és van olyan szolgálat, vagy általános viselési helyzet, amikor más nem kerül a vállra akkor én tuti a régit preferálnám. Elgondolkodva a mellény viselésén. Volt már itt vita kell-e, van-e haszna a védőmellénynek, vagy inkább csökkenti a túlélés esélyét. @gyula0910: rengeteg málha variánsa is elgondolkodtatásra késztet, mert ha PLCE. Smersh, vagy akár lc-2-ben gondolkodol már már akár lehet is a csővállszalag, valamilyen hadi (csökkentett láthatóságú) kivitelben.

Tom Sinner 2016.06.19. 09:28:05

@camilló: Én úgy emlékszem, mikor BW szerelésben toltan, lazán átfűztem a vállszalag alatt egyik másik mellényem vállpántját, és/vagy az ivózsák vállszíját. Kifejezetten tetszett hogy ott van. Lehet hogy ma már rendfokozati jelzést nem menő viselni, mert most épp a nyugatiak sem, meg védőmellény stb, de egy kifejezetten vékonyra összehozott, akár tépőzáras záródású vállszalag simán elférhet ott.

camilló 2016.06.19. 10:12:48

@Tom Sinner: Ha akarsz csináltatni akkor itt az én lakóhelyemen már simán meg csinálják. Nem lakunk olyan messzire egymástól. Ha rám hallgatsz akkor egy eredeti ubacsot beáldozol és pikk-pakk megcsinálják. Csak az elsőhöz nem volt bátorságuk a hölgyeknek:))

camilló 2016.06.19. 10:17:05

@camilló: Megnéztem a Vazul által linkelt oldalt. Ha csináltatod és mindent Te adsz akkor is megállsz 10 ezer alatt. Függően attól, mennyiért tudod beszerezni a hozzávalókat. Mindig vannak alkalmi vételek hozzávalók tekintetében:)

Tom Sinner 2016.06.19. 11:18:36

@Vazul80: Ez így jó, köszi. Kár, hogy egy eredeti brit, igaz, DDPM Ubacs annyival olcsóbb, hogy nem kell az elejére az egyes. És itt eljutunk @camilló-hoz Volt nekem fölöslegben pár, mert felszámoltam (a GTX dzseki, meg egy pár molle zseb kivételével) a sivatagi szettemet. Ha ezt tudom, beáldozom rá őket, de megtudok élni nélküle. Feltűnt, hogy relatíve te laksz hozzám legközelebb. :)

camilló 2016.06.19. 11:57:04

@Tom Sinner: 3 ezerért tudsz venni bármikor DDPM-et a vaterán. Kb. 25 km-re laksz:))

estván 2016.06.19. 17:06:32

@camilló: Meg nagyjából ennyibe kerül egy használt boci zubbony is, pl. tőlem :D
Illetve gondolom a munkadíj se egy őrületes összeg...

camilló 2016.06.19. 17:22:30

@estván: Én vettem már olcsóbban is, de ugye alkalmi vételek, mindig vannak:) Mivel az első ubacsot csinálták, én 3800 ft-ot fizettem. Így is megállt 10 ezer alatt és komolyan mondom nem sajnálom!


süti beállítások módosítása