Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Gruntwork

2015.07.01. 06:33 :: Combat Gear Admin

11181305_1048535595165667_796432686776636589_n.jpgAz afganisztáni harcokban jellemző a szövetséges erők degradálása, mivel azok „túlzottan” támaszkodnak a légi támogatásra, és szinte már nem is harcolnak, csak a fedezékben várják a támogatást.

Istenigazából az összes magát regulárisnak mondó hadseregnél jellemző az összhaderőnemi hadviselés, sőt hasonló körülmények között szerintem az összes magára adó hadsereg hasonló képpen harcolna. Példa kedvéért korábban a szovjet erők is.

Na de, a videón látható ahogy egy amerikai alakulat benyomul egy faluba, és üldözi a tálib harcosokat. Ránézésre nem valamelyik premier alakulat a főszereplő.

 



59 komment

Címkék: video army hadsereg multicam saw pouch afgansiztán

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr477587110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f.t.b 2015.07.01. 07:56:46

Ha jól látom akkor a "10th Mountain Division" katonái

f.t.b 2015.07.01. 07:58:39

0:43-nál (is) látszik a felvarró

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.07.01. 08:35:23

És tényleg. Viszont nincsenek geardosítva, a felvétel meg elméletileg tavalyi, és a Logar völgyében készülhetett.

dudi01 2015.07.01. 08:57:51

Ettől a videótól sem fogom azt gondolni,hogy hejj de jól képzett katonák.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.07.01. 09:44:13

@dudi01: Oké, de mi az amire te azt mondod, hogy jól képzett ?

dudi01 2015.07.01. 10:38:52

@Combat Gear Admin:

Pl az aki nem forgolódik miközben biztosít egy utcát.
Nem lő el csípőből egy rakasz lőszert.
A kettőből az első a nagyobb hiba.

Az lehet módszerbeli eltérés de mi nem lövöldözünk futás közben oldalra hanem arra bízzuk a fedezőtüzet aki nem mozog és akár még képes is hatékony fedezőtüzet lőni.

recon71 2015.07.01. 22:39:12

Az a saját tapasztalatom,hogy a legjobb katona is hibázik,rosszul csinálja hiába tudja,hogy hogyan lenne tökéletes,ha túl van terhelve vagy fáradt. Magyarán nem tartom kizártnak azt sem,hogy azért nem tankönyv szerint dolgoznak,mert a védőmellény és a többi cucc 20-30 kg feletti súlya miatt már nincsenek a toppon. Ki tudja mióta vannak már ebben a cuccban?
Katonaként hátizsákkal,RPG-vel túlterhelve én sem és senki sem éppen úgy csinálta,mint nem túl terhelve.
Az én katonám sem fedezett a géppuskával,mert nem ért oda ahova kellett volna,késlekedett,ott meg 1 darabig csak a földet bámulta a kimerültségtől.
Védőmellényes 20-30 kg meg sokkal fárasztóbb,mint 1 nem védőmellényes 20-30 kg.

dudi01 2015.07.01. 23:48:32

De itt nem erről van szó.Nem nem csinálja hanem szarul csinálja.

recon71 2015.07.02. 00:04:09

@dudi01: Én is arról beszélek. A fáradtságtól mindenki szarul csinálta nálunk is. Ami máskor pikk pakk,az az istennek sem akart összejönni. Megcsinálta volna mindenki amit kell,de valaki annyit késett vagy már figyelmetlen volt,hogy az egész szétesett. A fáradt ember már rendesen gondolkodni sem nagyon tud. A fedező géppuskásom is fedezett volna minket,de amíg összeszedte magát,elhelyezkedett,nekiállt,már késő volt. A fáradtság kihat mindenre.

dudi01 2015.07.02. 00:12:04

@gyula0910:

Tehát mert fáradt nem lehajtott fejjel néz maga elé hanem össze-vissza forgatja fejét mert az nagyon pihentető...
Futás közben ahelyett,hogy lógatná a fegyverét vagy nem csinálna vele semmit lő mert az is pihentető dolog.
Ezek a katonák nem fáradtak(nem is nagyon lihegnek futás után mint ahogy egy fáradt ember tenné)egész egyszerűen szarul csinálják.

recon71 2015.07.02. 00:35:33

@dudi01: Jézus! Te még soha nem voltál fáradt? Soha nem sportoltál valamit?
Az,hogy akkor a géppuskásom lógatta a fejét a kimerültségtől az 1 dolog,az nem azt jelenti,hogy minden kimerült ezt csinálja. Vannak fokozatok. A nyak mozgatásához különben sem kell sok energia,attól még kimerült lehet valaki. Ő már ott volt,hogy már felnézni is alig volt ereje a sprint után.
Nem tudom a videón a futó miközben lő,fedező tüzet ad neki valaki? Ha nem,akkor pont azt csinálja,mint mi. Lő miután észleli,hogy akinek fedezni kéne nem fedezi. De sokszor fordul elő ilyen futás,hogy az ember közben lő a vakvilágba az ellen felé,annak ellenér,hogy nem ezt tanítják. Ezzel is csökken annak az esélye,hogy az ellen ki meri dugni a fejét és eltalál,hisz senki sem célozgat nyugodtan,ha körülötte röpködnek a lövedékek. Minél több röpköd,annál kevésbé.

"Ezek a katonák nem fáradtak(nem is nagyon lihegnek"

Én adtam rá 1 kis hangot,tedd te is! Hallgasd meg,hogy lélegzik akin a kamera van!

Másrészt nem csak az a fáradt aki kapkodja a levegőt. Akinek izomláza van vagy fáj a háta,térde a túlterheléstől sem fog levegő után kapkodni.

dudi01 2015.07.02. 00:51:21

@gyula0910:

Simán hülyén csinálják és ennyi.Az amatőrség meg a fáradság közt van különbség, a videón az előbbi látszódik!!!Nálunk senki nem kezdene el fáradtan futás közben lőni ebben a szituációban mint ahogy csípőből sem lövöldöznénk.

recon71 2015.07.02. 01:00:58

@dudi01: Aki megtapasztalta,hogy milyen érzés,ha csak felé lőnek,az tudja,hogy nagyon is megmentheti az életét az ellen felé vaktában lövöldözéssel.

Ettől függetlenül tény,hogy nem csinálják tankönyvszerűen,de abban is biztos vagyok,hogy ez a fáradtságtól is van.

A csípőből tüzelésről annyit,hogy mindenki tudja,hogy vállból kell tüzelni,de ha fáradt az ember és nincs pontos célja,csak lőni akar 1 irányba,hogy zavarja,zaklassa,ijessze az ellent,van,hogy nem emeli meg a fegyvert,ezzel is kíméli az energiáit.

dudi01 2015.07.02. 08:42:12

@gyula0910:

Lehet,hogy az egész művelet 12 perce kezdődött!Semmit nem tudsz a dolog hátteréről(mi sem)de tényként kezeled a teóriádat!

Mint mindig most is a tényeket igazítod az elméletedhez nem pedig fordítva...

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.07.02. 14:22:36

@dudi01: Egen, ezért nem akartam bele menni, hiszen nem ismerjük a hátteret, a miérteket. Bár amiket kiemeltél az valóban inkább szokás-fegyelem kérdése.

@f.t.b: Teljesen átlagos lövész szakasznak néznek ki. A géppuskás főhősünk még ráadásul sima nomex kesztyűt is visel. Bár lehet géppuskásként arra esküszik. Semmi "high-end" nincs rajtuk, sőt IOTV-t viselnek kisebb mellény helyett.Bár ez lehet előljárói döntés alapján történt.

recon71 2015.07.02. 14:59:40

@dudi01: Ezt most pont te írod nekem?
Ilyenkor belegondolhatnál a saját hozzáállásodba!
Én vagyok aki nem veszi figyelembe a tényeket?

Amit nem veszel figyelembe és tény!:
1. Tény,hogy ki vannak fáradva,hallgasd meg a kamerás légzését.
2. Tény,hogy 20-30 kg cucc még rövid távon is kihat a teljesítményre.
3. Soha nem csináltál semmi megterhelőt (nem tudom hol lehetsz katona,valami irodában az biztos),mert akkor tudnád,hogy még 12 perc alatt is ki lehet készülni!

Te viszont tudod a eset hátterét,a tényeket? Halljuk! Honnan tudod,hogy szarok és nem azért csinálják rosszul,mert fáradtak?

dudi01 2015.07.02. 15:17:53

Mert szar dolgokat csinálnak nem pedig jó dolgokat rosszul mint a fáradt emberek...
Voltam már fáradt,általános iskolás korom óta sportolok de olyan nem volt még,hogy fáradság miatt a tanultakkal ellentéteset csináljak viszont olyan számtalanszor előfordult,hogy rosszul csináltam a tanultakat(és ez igaz a Honvédségben tanult dolgokra is).

recon71 2015.07.02. 15:32:42

@dudi01: Nálunk viszont,mint már többször említettem,hogy amit a katonáim tökéletesen tudtak pihenten,azt fáradtan már nem jól csinálták. Pl. rövid megállásnál,rossz helyre futottak,a fedező nem fedezett,mert nem foglalta el a helyét időben,a közelbiztosító nem ment el addig amíg kellett volna,nem guggoltak le,mert tudták,hogy rohadt nehéz lesz újra felállni,stb..
A fáradtságnak vannak fokozatai és a fáradtság kihat mindenre.

Így talán érthetőbb lesz! Ha én kialvatlanul állok neki,de fizikailag egyáltalán nem fáradtan(!!!) mondjuk valakivel bunyózni edzésen,már akkor is hibát hibára halmozok. Nem veszem észre,hogy rosszul csinálom,hogy nem jól védekezem,nem tudom követni a másik technikáit,rossz technikát alkalmazok. Míg kipihenten röhögve szoktam alázni az ellenfelet. A fáradtság az agyműködésre is kihat. Ők meg 20-30 kg-mal megis vannak pakolva,úgyhogy biztos,hogy valamilyen szinten ront a teljesítményükön a terheltség.

Pappa01 2015.07.03. 09:53:56

Lefogó tűz???? vkinek mond valamit???
Az ellenerő sem lesi folyton a vele szemben állót( fedezékbe vonul vagy tárat cserél vagy csak behuzza farkát ha meghallja a fegyver ropogását)
Kellően hasznos lehet ADOTT SZITUÁCIÓBAN mozgás közben leadni " pár " lövést.
Más nemzet bevett szokása a több tárnyi lőszer elengedése kaszálva megy ahova megy alapon....Idehaza ez nem engedett :)
OTT akkor abban a helyzetben ezt tették....mindig a végeredmény a lényeg...Falu tiszta?? Van sebesült??
Csak ez számit ott és akkor egy harcban!! Ezt mindenki vegye figyelembe!!
Ez nem talajtorna hanem háború ennek tükrében szemlélje mindenki !
A hozzászolásaitoktól ahogy olvastam mindig a kiképzés jut az eszembe nah meg a lövészetek:
" ugy kell csinálni mint ahogy a szabályzatban le van írva"
Szánalmas

kondor istván 2015.07.03. 10:26:02

Miután láttam hogy csípőből lő, a semmire,még véletlenül se kisebb sorozatokban,minden célzást nelkülözve,ráadásul egy egész rakasz lőszert így herdál el,hát sírni tudtam volna.
Bár mentségére legyen az emberünknek, hogy azt hitte SZERINTEM
ezzel menő,mert "rambó is csipőből tüzel"

dudi01 2015.07.03. 18:29:26

@Pappa01:

A lefogó tűz nem ilyen.

dudi01 2015.07.03. 19:05:53

Az a baj,hogy a leítak alapján úgy osztod az észt,hogy elképzelésed sincs arról,hogy hogy kéne csinálni( a harceljárásokat vérrel írták így azt mondani rájuk,hogy hülyeség nagyfokú tájékozatlanságra vall).

De pár egyszerű kérdés:Mi a hatékonyabb?Azokkal lefogást lövetni akik nem mozognak így aki mozog csak arra figyel,hogy minél gyorsabb legyen,vagy mint a videóban is látjuk aki mozog az fedezi magát tűzzel(ami lassítja a mozgást tehát tovább leszel kitéve ellenséges tűznek)a többiek meg csak néznek ki a fejükből.

VAGY

Vaktában célzás nélkül ellőni egy rakasz lőszert úgy,hogy teljes testtel állva kilépsz a fedezék mögül(nagy célpont leszel=nagyobb a sebesülés/halál esélye)vagy térden maradsz(ha nincs kilövésed persze felállsz de alapelv,hogy mindig a legalacsonyabb tüzelési testhelyzetet kell választani,hogy kis célpont legyél)és csak annyit mutatsz magadból amennyit nagyon muszáj(a tested egy része a fedezék mögött marad)és célzott hosszú sorozatokat lősz?

dudi01 2015.07.03. 19:06:43

Az megint hülyeség,hogy csak a végeredmény számít...

recon71 2015.07.03. 19:18:40

@Pappa01: Végre 1 nem csak hülyeséget hőbörgő! Végre valaki ért is hozzá,teljesen egyetértek veled.

@dudi01: Meghallgattad a légzését? Rohadt fáradt!

De ez még nem indokolja az egész rakasz eleresztését.
Én nem szólnám le ezt sem,nem tudni miért tette. Nekem nagyon úgy tűnik,hogy csak ezzel akarta elijeszteni az ellent,hogy erre jöjjön. Nem tudok angolul,de a cselekményeket látva,mintha valami felé -mondjuk valami csapdába- akarnák terelni az ellent és ez a rakasz eleresztése erre tökéletes volt,mert jelezte a táliboknak,hogy ne erre meneküljenek,mert itt nagy tűzerejű amikba futnak.

@kondor istván: Biztos különben,hogy csípőből lő? Ugyanis a sisakra szerelt kamerák sokszor jóval a szemmagasság fölé kerülnek és ez a magasságkülönbség és az optika hatása miatt is tűnhet úgy,hogy a fegyver lejjebb van,mint a szemmagasság. A sisak tetejére szerelt kamera van,hogy olyan képet ad,mintha az ember felett 1 méterrel lenne.

recon71 2015.07.03. 19:27:33

@dudi01: "teljes testtel állva kilépsz a fedezék mögül(nagy célpont leszel=nagyobb a sebesülés/halál esélye)vagy térden maradsz(ha nincs kilövésed persze felállsz de alapelv,hogy mindig a legalacsonyabb tüzelési testhelyzetet kell választani,hogy kis célpont legyél)és csak annyit mutatsz magadból amennyit nagyon muszáj"

Ebben tökéletesen igazad van,ezt én is tudom és mindenki,de ha fáradt voltam és a társaim is,az istennek se akartunk a 20-30 kilós cuccunkkal még leguggolni vagy lehasalni,mert tudtuk,hogy abból felállni még jobban kifáraszt majd minket. Kipihenten kis súllyal mindenki térdelgetett,hasalgatott,fáradtan megterhelve már nemigen,inkább mindenki kockáztatott.

Este leírom a Rangers kiképzést kapott szakaszparancsnokom mit tanult az amiknál és hogy minket is mire tanított! Szóval akkor talán megérted a videóban szereplők miért úgy csinálták ahogy!

haix 2015.07.03. 20:46:37

@dudi01: Voltál már éles körülmények között? Harcban?

dudi01 2015.07.03. 21:05:23

@haix:

Nem.

@gyula0910:

Attól még a videóban nem jól csinálják.

dudi01 2015.07.03. 21:24:42

@gyula0910:

Maradjunk ennél a videónál!Tegyük fel,hogy nem térdel le bármilyen okból kifolyólag,de attól még nem kell kiállni a fedezék mögül,hogy lőni tudjon.Mindenhol hiba ha nem használod ki a fedezéket és nem lehet rá értelmes magyarázat.Ha csak a tested 1%-át takarja akkor azt ki kell használni.Simán tudott volna úgy lőni,hogy a teste jó része fedezékben marad.

Biztos,hogy csípőből lőtt mert ha a vállához veszi a fegyvert akkor a sisak oldalán lévő kamerához sokkal közelebb került volna a fegyver.

haix 2015.07.03. 21:40:36

@dudi01: Akkor minek osztod az észt? És vitatkozol olyanokkal akik erre jobban rálátnak és talán harcteri tapasztalatuk van. Egyebkent meg biztosan ugy van, hogy az amcsi katonak, plane akiket háboruba küldenek, rosszul kikepzettek.

recon71 2015.07.03. 21:45:12

@dudi01: A mi felderítő kiképzésünk része volt az ellenség befolyásolása,ha kellett akkor levegőbe lövöldözéssel. 1-2 lövés leadásával azt akartuk elérni,hogy felénk csalogassuk,míg vaktában leadott nagy tűzerőt bemutatva,hogy ne erre jöjjenek,inkább 1 másik irányba,ahol esetleg csapdát állítottunk. Ez az rakasz kihúzása ugyan úgy működik,mint ahogy mi csináltuk. Szerintem ők is terelgetik a tálibokat 1 irányba.

Szerintem céloz közben,nézd meg ezt a videót,ezen is úgy tűnik mintha csípőből lőne,de kizártnak tartom,hogy csípőből lőne át a fal felett:

www.youtube.com/watch?v=uZ2SWWDt8Wg

Abban egyetértünk,hogy jobbról lévő fedezék mellől ne lőjünk így jobb vállból. Már csak azt nem értem,hogy anno miért ellenkeztél velem mikor mikor ugyanezt mondtam?

dudi01 2015.07.03. 21:53:09

@haix:

Ha érvek is lesznek nem csak feltételezések meg vagdalkozás akkor folytatjuk.

@gyula0910:

Nem tudok csak reggel youtube videót nézni.

dudi01 2015.07.03. 22:03:03

Vaktában lövöldözni lőszerpocsékolás.Ha tudom,hogy hol van az ellenség akkor egyszerűbb tűzzel ott tartani és valamilyen manőverrel megsemmisíteni mint terelgetni mert ha hagyom manőverezni közel sem biztos,hogy arra egy amerre én akarom.Gondolj bele,ha balról jobbra akarom terelni ezért balról lövöm akkor nem biztos,hogy jobbra fog menni.Lehet,hogy elkezd hátrálni aminek az az eredménye,hogy ellőttem egy halom lőszert és a célomat sem értem el.

recon71 2015.07.03. 22:09:05

@dudi01: Amit ígértem! A könnyűlövészünk második hetén módosítottak a képzésünkön,mert az amiknál tanfolyamot végzettek szóltak a kiképzőinknek,hogy az iraki és afganisztáni tapasztalatok után nekik már azt tanították,hogy a vezetők vigyázzanak az emberek fizikai állapotára,vagyis mérlegeljék,hogy mi a fontosabb. Vagyis ne hajtsanak annyira minket,ne várjanak el annyi megterhelő guggolgatás,lehasalást,stb.. Azt mondták,hogy többet ártanak ezek,mint használnak,ha a katona annyira kikészül tőlük,hogy már a harcra nemigen marad energiája. Inkább vállaljanak 1 kis kockázatot. Azt a kifejezést használták,hogy "energiatakarékosan" kell csinálni amit lehet. Attól kezdve kevesebbet guggolgattunk,hasalgattunk és meg is lett az eredménye. A feladat végrehajtásán senki nem volt már olyan fásult,nem hibázott annyit,mint az előző megterhelőbb napokon.

Ezek a katonák a videón is "energiatakarékosan" ténykednek. A kamerás légzése alapján ez pláne indokoltnak tűnik.

recon71 2015.07.03. 22:15:02

@dudi01: Honnan tudod,hogy tudják hol az ellenség?
Mi van,ha csak sejtik,hogy talán arra lehet és tényleg terelgetni akarják őket?

Nem úgy gondolkodj,hogy csak 1 csapat van! Ha 1 faluból akarunk csapdába kihajtani valakiket,akkor 3 oldalról nagy tűzerőt mutatva nyomulunk,hogy arra meneküljenek amerről nem hallanak veszélyt.
Ez 1 régi bevált módszer a világban,hogy csapdába terelni az ellenséget. aknamezőre,olyan terepszakaszra ahol nincs fedezéke,vagy géppuskák elé,stb..

haix 2015.07.03. 22:17:41

@dudi01: Én nem vagdalkozok. Írogatsz valamiről amihez szerintem nem értesz és a hülyesegeidről senki nem tud meggyőzni.

dudi01 2015.07.03. 22:18:24

@gyula0910:

attól még nem kell futás lőni miközben a többiek nézelődnek(még ha egyedül lett volna akkor megértem)és nem kell a fedezék mellé kiállni egy utcára lövöldözni.

Lehet valaki fáradt vigyázhat az erejére de ezek nem hatalmaznak fel elei hibák elkövetésére!Mitől energiatakarékos futás közben lőni vagy a fedezék mögül kilépni és úgy lőni ahelyett,hogy ott maradna mögötte?

dudi01 2015.07.03. 22:20:53

@haix:

1.
Szerinted...
2.
Mond el,hogy miért hülyeség amit írok.Ha nem akkor ez csak vagdalkozás.
3.
Gyulával sem a hibákon vitatkozunk(kivéve a csípőből lövöldözést)hanem a hibák okán!

recon71 2015.07.03. 22:21:24

@dudi01: Vagy csak azt akarják elérni,mint fent említve is van,hogy kikergetni a tálibokat a faluból,hogy a nyílt területen majd a tüzérség vagy a légierő elintézhesse őket. Ilyenkor 1 csapat is elég lehet. Nagy tűzerővel nyomulni mindig feléjük. Megfélemlíteni őket a tűzerővel,hogy eszükbe se jusson visszafordulni,csak a menekülés. És így futnak ki a tálibok az amik csapdájába.

recon71 2015.07.03. 22:30:49

@dudi01: Abban eddig is egyetértünk,hogy nem tankönyv szerű a végrehajtás,csak abba nem,hogy miért. Én biztosra veszem,hogy ebbe belejátszik a fáradtság is,mert az mindig belejátszik ilyen megterhelésű katonáknál.
Mi is csináltunk hasonlóakat az "energiatakarékosság" jelszavával. És szerencsére jó döntésnek bizonyultak.

Rowen 2015.07.04. 20:04:43

Úgy vélem nem a szép tájat nézegeti feje ingatása közben, hanem a társai helyzetét, annak változását és kb minden második odapillantásnál verbális és nonverbális utasítást kap (menj ide, ott szórd meg).

Az, hogy teljes testtel állt ki valóban nem ideális, de én azt vallom bőven elég megterhelő feladat bármit is kitenni miközben éppen marhára lőnek rád és pont abból az irányból...abban az idegállapotban ennyire tellett tőle, ami valószínűleg jóval több, mint amit mi 104th chairborn platoon tagok átlagosan teljesíteni tudtunk volna.

f.t.b 2015.07.05. 09:49:43

Azért szerintem elég nagy hülyeségről sikerült itt hatalmas vitát csapni.. A Magyar katona persze, hogy nem lő el csak úgy ennyi löszert. Mert nincs is ennyi... Miért fáj, hogy ellőtte azt a rakaszt? Kit érdekel ha élve átjut ott ahol kell. Az persze, hogy a kiképzésen (nekem is volt) mindenki, főleg az önjelölt Rambo és GI Joe kiképzők mindent tudnak, meg értenek "mindenhez is" De a legtöbbre csak akkor lőttek ha éppen a Call of Duty-val játszottak..

dudi01 2015.07.05. 12:44:23

@Rowen:

Ha egy utat biztosítasz(mint a videón)nem forgatod a fejed hanem azt az utat nézed,a halláshoz nem kell a szemed,nem kell ránézni arra aki beszél hozzád.A kutya se lőtt rá miközben előtt egy rakaszt.

@f.t.b:

Szerinted nála végtelen mennyiségű lőszer van?Egy M249-hez 600-700 lőszer van egy javadalmazásként az ARMY-ben rendszeresítve így hiába van sok lőszer a raktárakban ha az nincs nálad...

dudi01 2015.07.05. 12:47:52

@f.t.b:

De,hogy felhomályosítsalak(mert látszólag 0 valós képpel rendelkezel a dologról ellenben nem félsz butaságokat mondani)missziós területen a magyar géppuskásoknál is hasonló mennyiségű lőszer van behevederezve.

f.t.b 2015.07.05. 12:49:49

@dudi01: Hagyjuk... Ha magadtól nem érted akkor mástól se fogod..

Esetleg nem gondolkodtál még azon, hogy katonai v rendőri vezető legyél? Ilyen szemlélettel és rugalmassággal nagy karriert tudnál befutni. mondjuk a beosztottaknak nem lenne jó de az úgy se érdekel senkit.

dudi01 2015.07.05. 14:09:59

@f.t.b:

Te nem gondoltál ég arra,hogy utána kéne járni annak amiről beszélsz?

A hibákat te és még valaki vonja kétségbe jó részt a hibák okáról megy a vita(ennek nyilván az az oka,hogy pl gyula úgy ír véleményt,hogy ne nulla harcászati tudással rendelkezik).

f.t.b 2015.07.05. 14:17:31

@dudi01: Hát persze... Rajtad kívül senki más se ért a harcászathoz...

Én rádhagyom a dolgot. Akkor legyen neked igazad.

dudi01 2015.07.05. 14:43:54

@f.t.b:

Aki szerint ezen a videón a videót készítő katona úgy nagy általánosságban jól dolgozott az nem ért a kisalegységes harcászathoz.Bár raj szinten is volt hiba amikor nem biztosították tűzzel a mozgó társaikat a többiek.

Rowen 2015.07.05. 14:45:58

@dudi01: Kezjelek ne zavarjanak meg, gyakorlatilag 90% mutagatassal kozolnek vele infot, ami utan indul is teljesiteni.

Lonek ra kerdeskoreben megint ertelmetlen vitazni, a megszort terulet kb iranyabol nem sokkal elotte tuzeltek, az hogy nem dedikaltan ra nem valtoztat semmin.

Maradjunk annyiban, hogy ok oktatnak minket, nem pedig a dicso magyar kikepzok oket.

Tom Sinner 2015.07.05. 15:21:02

@Rowen: Ettől függetlenül azért ne essünk abba a hibába, hogy ők a felsőbbrendű faj, és amit csinálnak az csak is kizárólag jó lehet. Lehet hogy a kiképzőik tudnak valamit, de itt azért konszenzus van arról, hogy nem mindenki "super trooper" náluk, különösen e videó kapcsán.

Rowen 2015.07.05. 15:36:31

Nem a "kizárólag jó" a helyes jelző arra amit csinálnak.

Inkább a "nagy magabiztossággal és általánosan jobban"

Azt feljebb is elismertem, hogy nem ideális amit csinálnak, de a borzalomtól aminek itt megpróbáljátok beállítani nagyon messze van... gyakran sokéves megszépült emlékekkel egy yt videó sem tud versenyezni.

dudi01 2015.07.05. 18:15:32

@Rowen:

De nem azt oktatják ami a videón látható.

A biztosítás közbeni nézelődéssel nem az ominózus egy rakasz ellövéskor van a baj hanem 01:00-nál amikor neki kell biztosítania egy beugrót közben meg hátrafelé figyelget.Pont az amik tanítják,hogy ilyenkor arra nézünk amerre biztosítunk és ha akarnak tőlünk valamit akkor majd vagy szólnak vagy odajönnek éppen azért,hogy folyamatosan tudjuk figyelni azt a területet amerre biztosítunk(vagy tűzpárt raknak ki akiből az egyik néha néha befelé figyel,hogy mi történik de a másik meg nem fordul ő csak biztosít a megadott irányba).

recon71 2015.07.05. 23:29:44

Igazából kettős érzéseim vannak a videóval kapcsolatban.
Leginkább én vagyok az aki a szabályosság,az óvatosság híve,mint pl. a fedezék legjobb kihasználásával tüzelés meg ilyenek,és ezeket rohadt fontosnak is tartom.
De az is igaz,hogy az az "energiatakarékos" feladatvégrehajtás amit az amiknál tanítottak a kiképzőink 1 részének és ők meg nekünk,az út lerövidítése,még ha némi kockázattal is jár,a kevesebb guggolgatás,séta ott ahol addig mindig futni kellett,meghozta a gyümölcsét. Amikor pörögni kellett,volt erőnk pörögni. Míg előtte nagyon biztonságosan,óvatosan jutottunk el a célig,de a célfeladatnál meg szar volt a végrehajtás a kimerültségtől.

Szóval az "energiatakarékosság" akkoriban nagyon bejött,de mindig az járt a fejemben,mikor pl. a nyílt mezőn vágtunk át,mert rohadt hosszú lett volna az erdőben megkerülni,hogy ha most a túloldalon vannak,akkor végünk,de szerencsére nem voltak és így jó döntésnek bizonyult.

Úgyhogy nem tudom mi a jobb a szabályos biztonságos végrehajtás,aminek az a következménye,hogy ha pörögni lenne létfontosságú akkor már nem tudnánk a fáradtságtól,vagy az,ha többet kockáztatunk,mint a videón lévők és ha pörögni kell,még az is menne.

recon71 2015.07.05. 23:54:17

A lőszerpocsékolásról! Már nem emlékszem minden forrásra az elmúlt 30 évből,de rémlik valami olyasmi talán az izraelieknél (dél-afrikaiaknál?),hogy több lőszert vittek,ha volt rá lehetőségük,és abból volt 1 rész (1-2-tár,1 rakasz) amivel nem kellett spórolni,amitől hamar megváltak. Ezzel elsőre nagy tűzerőt mutattak,aminek meg van a lélektani hatása és a gyors ellövéssel némi súlytól is megszabadultak. Ezt egyébként a málhájuknak köszönhetően magasabb kényelmi fokon tudták biztosítani,mint a sokkal kevesebb mindent vivők. Magyarán,jóval több mindent cipelve is sokkal jobban tudtak teljesíteni az ellenfélnél.

Az már más kérdés,hogy a videón szereplő amúgy is túlterhelt katonák vihettek e még plusz ilyen lőszert magukkal? Hosszú távra nagyon nagyon csodálnám,mert még rövid távra is nagyon megterhelő már ez a plusz.

Viszont,ha tudja valaki,hogy nemsokára vége a feladatnak vagy utánpótlást kap,vagy tudja,hogy biztos,hogy nem lesz szükség annyi lőszerre amennyi van még nála,akkor miért ne pocsékolna,ha még haszna is válik belőle? Elrettenti az ellent,hogy arrafelé próbálkozzon.

Szóval nem tudunk semmit arról,hogy a videón mit miért csináltak úgy,mit tudtak amit mi nem,milyen információik voltak,úgyhogy azt sem ítélhetjük meg innen,hogy rossz vagy jó volt a végrehajtásuk.

Pappa01 2015.07.06. 08:17:45

Nah ilyen az ember. :) Sokaknak sokféle ötlet:) Ezért kell egy pk (ide is) :D
Hetekig lehetne elemezni. Egy oktató film is lehetne kezdő bakáknak.
Sose fogkok közös nevezőre jutni ezt már látom :D
Happy shooting volt és kész !!!!!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.07.06. 10:04:58

@Pappa01: Inkább arról van szó, hogy a szakma bonyolultságát illetően nem csak egy jó megoldás létezik , illetve a "jó" megoldás definíciója is nemzetenként változó :)

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.07.06. 14:20:51

(Csak egy érdekesség: azon gondolkodom, hogy mennyiben változtatná meg az amerikai katonák "közelharc taktikáját" ha ellenoldalon nagy számú VOG-25 gránát jelenne meg, mint amivel az ukrán polgárháborúban szembesülnek a felek... Gondolom nem lennének nagy torlódások a sarkokon.)

@gyula:
szerintem az a hullámlemez nem "fedezék", csak takarás legfeljebb.

recon71 2015.07.06. 21:42:45

@Magyar Harczos (facebook): Még ha csak takar,az is több a semminél. De ez a bodega is menthet életet,eltérítheti az első lövedékeket,aztán már úgyis jobb fedezéket keres a katonánk.


süti beállítások módosítása