Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

DDPM Smock

2015.05.06. 08:00 :: Combat Gear Admin

img_9385.jpgTalán a brit hadseregnél jobban senki sem tudhatja milyen fontos a sivatagi körülmények között harcoló csapatok meleg ruházattal való ellátására.

img_9386.jpgSok helyen egyébként SAS-Para Smock-ként emlegetik, pedig alapvetően ez a Soldier 95 rendszer részét képező, minden tekintetben általános smock.

img_9387.jpgValószínűleg ez a fegyvernemi sovinizmus eredménye, illetve eredetileg az elődjét valóban az SAS-nél csapat próbáztatták, és csak utána látták el a hadsereg egészét vele.

img_9388.jpgSzokták még emlegetni úgyis mint Smock „dróterősítéses csuklyával”, amit a csuklya szájába merevítésnek elhelyezett drót miatt kapott.

img_9390.jpgA rendfokozati jelzés számára elöl középen egy gombos fül található, ami megegyezik az összes brit ruhán találhatóval. A rendfokozati jelzés a ruhával megegyező színű alapra került, tehát sivatagi és DPM mintával, illetve most már MTP-ben készült.

img_9392.jpgFelül középen, két oldalt villámzáras rejtett zsebek találhatók. Az újabb MTP mintás kabáton ezek a zsebek már hálós anyagból készültek, itt még nem spóroltak.

img_9393.jpgA későbbi kabáton a zsebek elrendezését is megtartották, sok minden más mellett is, és valóban ezeket nagyon nem lehet „taktikálosítani”, egyedül a gombokat tették rejtetté. Az alap elképzelés pedig működik, nagy méretű, gombos zseb.

img_9394.jpgBal oldalon a vállnál tépőzáras zseb található, amit az egyéni kötszer tárolására szántak, akárcsak a hazai egyenruhákon. Érdekességként ez később eltűnt, és a jelenlegi modern kötszerek számára már kicsinek bizoyulna a zseb.

img_9396.jpgA smock rendszeresítésekor még nem tombolt az a fajta felvarró őrület ami napjainkban, így nem is volt szempont ezek elhelyezésének lehetősége, emiatt csak a brit lobogó árválkodik a bal felkaron lévő zseben.

img_9398.jpgMind deréktájban, mind legalul a smock összehúzható és testre állítható. Az alsó pántok gumisak, míg deréktájban egyszerű vászon madzagok találhatók.

img_9400.jpgA kabát hosszában, középen végig futó villámzár két kocsis és rejtett. A rejtést biztosító, szintén a kabát hosszában végig futó fedőlap tépőzáras.

img_9404.jpgA csuklya feltekerhető és önmagába rejthető. Egy belül található madzag és egy gomb segítségével rögzíthető, a képen látható módon. Egyszerű és mégis biztos megoldás, sőt így a gallér nem szűkül le.

img_9405.jpgA jól bevált, ám de hangos tépőzárat a mandzsettáknál is megtartották, és ez az MTP-s verziónál sem változott.

img_9397.jpgA Smock egy elég jól bevált konstrukció, ami az 1940-es években jelent meg, és a sokadik generációs leszármazottait még napjainkban is képesek voltak megújítani.



114 komment

Címkék: brit angol kabát british jacket smock ddpm

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr487433458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Unio 2015.05.06. 11:26:32

Nekem is van egy ilyenem, meg egy sima erdei rip-stop típus, de tervezek belőle beszerezni még párat mert nagyon megvagyok vele elégedve. A francnak vitték ki az ukránoknak, inkább adták volna nekem csak úgy :).

Valahogy sose lelkesedtem az angol cuccokért, és most se leszek rajongója, de azt kell, hogy mondjam a Smock-juk az nagyon jól meg lett tervezve. Észre is vehető, hogy az utóbbi években egyre több ország egy picit átalakítva, (vagy meghagyva)rendszeresítette regulárisainál, vagy a különlegeseinél.

Én simán rendszeresíteném a honvédségünknél, mert a fostos mikádónál százszor jobb cucc.

A mintáról igazán nem tudok mit mondani, tudjuk jól, hogy mi a fő problémája. Civil/divat szempontból sokkal jobban elfogadott egy ilyen sivatagi összetétel, mint a "gonosz", sötét terepminták :). Egyébként a Soldier 95 dpm színösszetételével sokkal jobban megvagyok elégedve mint a régebbiekkel. Lehet, hogy azok is jól rejtenek (sőt biztos), de, hogy a szemem nem bírja befogadni, az is tuti. Persze ez csak az én egyéni szocproblémám :).

Van a baráti körömben egy régebbi smock, talán P60-P68-as mintájú, ez még nem a kanadai gombos verzió. Na a kabát belső részén alul van egy ilyen kétgombos tároló szerűség, az milyen funkciót látott el? Mi csak kula tárolónak nevezzük, de gondolom, hogy nem arra szolgált, vagy mégis? :D

És persze jó kis írás, megint grat, csak szerintem annyit még érdekességképen meglehetett volna említeni a kívülállóknak, hogy a zsebek fentről lefele háromszögesen bővülnek(ami szerintem jó ötlet). De persze ha már ezt egy régebbi írásban is megemlítettétek, akkor nem szóltam.

Ja és a kanadai gombok elpusztíthatatlanok :).

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.05.06. 11:44:04

@Unio: Nem vagyok biztos benne, de szerintem a hódfarokra gondolsz. Ejtőernyős ugráshoz találták ki, hogy hátulról, a lábadközött áthúzva, előre gombolva a smock ne csússzon fel.

Unio 2015.05.06. 12:42:51

@Combat Gear Admin:
Erre gondolok, de amit én láttam, annál kétoldalt vannak a gombok, viszont ugyanilyen széles.

i26.photobucket.com/albums/c105/lip71/lip71001/DSCF0001_zpsf6211ddc.jpg

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.05.06. 12:53:06

De a kabáton kívül, elől is vannak patentok?

Unio 2015.05.06. 13:05:32

Szerintem ez lesz az, bár én távolabbi gombokra emlékszek: img.tapatalk.com/d/13/10/21/gume5aqu.jpg

Szerintem nincsenek, de holnap úgyis a tulajdonoshoz battyogok, megnézem és lefotózom.

Tom Sinner 2015.05.06. 15:38:02

Még a "BW"-s korszakomban volt nekem egy párkám, meg egy gore-tex dzsekim, de hamar rájöttem, hogy a kettő fazonra ugyanaz, de az utóbbi vízálló, így ki is vontam a párkát a forgalomból. Most hogy van egy pár brit holmim is, a sima smockot kihagytam, és szintén gore-tex dzsekiket vettem (MTP és DDPM). Én balga, azt hittem itt is úgy működnek a dolgok mint a németeknél, de csalódnom kellett. Mind a kettő gyakorlatban csak egy vízálló felső öltözet, igazából egyik sem helyettesíti a smockot. Pedig nagyon örültem volna, ha azok is ilyen szabásúak. :(

joni firpo 2015.05.06. 15:46:37

Amennyire én tudom a "kulazseb" a poncsó tárolására szolgál. A hódfarok az más.

Unio 2015.05.06. 16:23:13

@joni firpo: Ez már csak reálisabb, mintha a kulát vinné magával a katona. Bár nem lepődnék meg az angolokon mivel talán egy SAS-es műsorban mondta John McAleese (Captain Price), hogy még az ürüléküket is magukkal viszik, nehogy az enemy buksiai meg nyomkövetői kiszúrják őket.
Szóval egyrészt ezért merült fel bennem az, hogy szóltak eszéeszék a gavörmentnek, hogy ugyan rakjatok már be a kabát hátuljába egy tárolót, amiben becsomagolva vihetjük a végterméket. Másrészt meg azért mert egyből ezen sötét gondolatok ugrottak be mindenkinek, aki rátalált eme hátsózsebre :).

Tudom, erre van más és jobb módszer is.

joni firpo 2015.05.06. 16:35:27

@Unio: Ha magukkal is viszik a "végterméket", nem a kabát hátsórésze lenne erre a legalkalmasabb hely szvsz. Mert ugye leül a fáradt katona néha ... a poncsó esetleg pont jól szigetel a feneke alatt, de egy zacskó fekália?

Unio 2015.05.06. 16:46:44

@joni firpo: Teljesen igazad van, ezért írtam is, hogy erre van más módszer. Csak hirtelen felindulásból elmélkedtünk ismerősökkel.
Csak mondom mi lenne HA! erre találták volna ki.
Mondjuk így belegondolva ez ilyen leülök a végtermékkel a kabátom hátuljában sok kis börleszkes szituációt eredményezett volna. :)

Unio 2015.05.06. 16:50:23

egyébként úgy emlékszek, hogy hátizsákhoz kötik egy zacskóban, vagy benne viszik. És a másik, elvégzik a zacsiba és elássák, ilyenkor a környezetvédelmet telibeszarják (haha :D) érhető okokból :D.

recon71 2015.05.06. 17:53:10

@Unio: A hátizsákban viszik zacskózva.

A franciáknál és a németeknél is vannak elöl,oldalt és hátul is nagy zsebekkel telerakott kabátok.

Ezek szerint nem csak nekem jutott eszembe a drót merevítés használata. Igaz én kalapokhoz használom.
Ennél nem zavaró drót merevítés,ha a csukja nincs a fejen?

Unio 2015.05.06. 18:22:19

@gyula0910: Igen, ez ésszerűbb mint az én beteg "elméletem" :).

ezekre gondolsz?

www.raeer.com/images/full/15440i-Tacgear-KSK-Smock-73.jpg

www.leokoehler.com/Bilder/Law%20and%20Enforcement/203-EINSATZKAMPFJACKE.gif

Ha tekered és összegombold, akkor nem, de ha csak így simán hátracsapod, akkor igen. Legalábbis engem zavar a két vége, ami L-alakban végződik.
Még annyit jegyeznék meg, hogy mikor a fejedre húzod a kapucnit (4. kép, Nazgul/Szerzetes edisön) az se egy leányálom. Az még érthető, hogy csőlátásod van, de azért enyhén susog és nem sokat hallasz, bár még mindig jobban mint az ecwcs párkánál. Na annál én semmit se értettem a mellettem állók beszélgetéséből.

recon71 2015.05.06. 19:40:30

@Unio: Igen ezek változataira gondoltam.

A 90-es években nálunk is tiltották a csuklyák használatát gyakorlatokon,őrségben a hallás és a látás korlátozása miatt,de a mai seregeknél is sokszor látni,hogy inkább áznak,de nem veszik a fejükre.

Ezért is írtam korábban,hogy mennyire szükség van a napellenzős sapkákra is,mert a segítségükkel ezek a negatívumok sokszor orvosolhatók. Ugyanis fej fordításakor a napellenző a csukját is fordítja és nem csak benézünk a csukja belsejébe. Ha pedig a csukja oldalát a fülünk mellől hátrahúzatjuk,mondjuk hátra kötjük,akkor a hallás is megmarad.

Unio 2015.05.06. 19:53:41

@gyula0910: Igaz, mondjuk szerintem az se rossz megoldás mint ugye 1-2 overálnál/kabátnál, hogy a fülekre eső részeknél hálós anyaggal vonják be. Persze ennek a hátulütője az, hogyha esik, akkor befolyhat a víz, de ezt is meglehetne úgy oldani, hogy vagy egy tépőzárral/patenttal nyitható/zárható anyaggal takarjuk le, vagy valamiféle "tető" "elvezető" résszel egészítjük ki.
Persze ezek most elméletbe jók, de gyakorlatba nem biztos. Jut eszembe, ezeket alkalmazza valamelyik gyártó?

recon71 2015.05.06. 21:17:28

@Unio: A fülnél kivágott csuklyás megoldás úgy emlékszem azért nem jött be,mert ritkán volt tökéletesen ugyan ott a fül és nyílás.

A csuklya hátrakötését a fül mellől már a 90-es években is használtuk,de csak pár éve láttam az első gyárilag hasonlóan megoldott ruhadarabot. Sajna nem emlékszem,hogy az is mi volt,esővédő vagy kabát. De akkor is azon mérgelődtem,hogy ebben is 15-20 évvel megelőztük a világot!

Az oroszok úgy is szokták a csukját stabilizálni,hogy teljesen kiengedik és a homlokon hozzákötik a fejhez. Ezáltal a fejjel együtt mozog és előrefelé a nagy nyílás miatt azért hallani.

Unio 2015.05.06. 21:23:30

@gyula0910: Igen, erre én is gondoltam.

Na ez érdekes, még ilyennel nem találkoztam, megnéztem volna.

Nem rossz az orosz megoldás.

recon71 2015.05.06. 21:34:26

@Unio: Az utóbbi 6 év gerincgyilkos védőmellényes életszerű terhelés megreccsentette a hétvégére már a hátam is,ha majd javul csinálok képeket,mivel nem tudom,hogyan kéne rákeresni,hogy találjak is.

Unio 2015.05.06. 21:47:33

@gyula0910:

A gerincproblémás dolgot megértem, engem is elkísért életem végéig, bár még annyira nem kínoz (szerencsére). De együtt érzek és megértem, jobbulást. ;)

Hányszor vagyok én is ezzel, hogy láttam jó pár érdekességet, de mai napig nem tudok hogyan keressek rá, vagy még most sincsenek fent a neten. Mindegy, majd úgyis meglesz.

recon71 2015.05.06. 22:12:16

@Unio: Köszi!

Sajna eddig csak olyanokat találtam ahol a csuklyát kalappal vagy napellenzős sapkával stabilizálják,kötőset még nem.

Ha nem sikerül találnom erről képet,akkor majd csinálok magam vagy megpróbálom megkeresni a régi VHS-es kazettáimon azt a videót amin ez jól látszik.
Megoldom mindenképp,de lehet kell neki még pár nap.

Unio 2015.05.07. 11:40:21

@Unio:

-t, még nem hótam meg :D

@gyula0910:

Akartam is kérni, hogyha van valami érdekes videóanyagod, netalán hosszabb, akkor rakhatnál fel youtubera, mert az 4db 20-40mp-s anyag nem elég a magam fajtának :). dokumentumfilm is jöhet ;) :D

ihasz laci 2015.05.07. 13:57:43

@Unio: www.youtube.com/watch?v=4teweVVImRw

szerintem jo kis video, kicsit retro de erdekes, 52 reszbol all az egesz sorozat.

recon71 2015.05.07. 15:31:25

@Unio: Már töltöttem fel párat:

videa.hu/tagok/1777657

Talán még 100 órányi felvételem is van a 1990-től gyűjtve,de azt végignézni,hogy melyik kazettán mi lehet és hol,az túl nagy feladat lenne. Ráadásul a digitalizálóm sem színesben digitalizál újabban.

Unio 2015.05.07. 18:14:48

@XJ8: Köszönöm! Nem sokat tudok a Komondorról, de úgy érzem ez kárpótolni fog ;).

@gyula0910:

Jaaa, hogy átmentél videára, ezt nem tudtam.
Azt hittem, hogy tecsőre töltöd fel ezeket, azt azért sokkal többen nézik, és szerintem jobb mint egy videa vagy inda videó.

Mindenesetre köszi, ezeket is megnézem ;).

Tudom, hogy nem kis meló digitalizálni, mostanában én is ezt csinálom (fényképek, papírok stb). Majd rakok is fel 1-2 érdekességet, de az inkább nyár végén lesz.

recon71 2015.05.07. 21:12:33

@Unio: Én igazából ezeket csak azért töltöttem fel,mert ezek jól jöttek pont valamihez,és azért ide,mert a többi videófeltöltő valamiért akkor nem akart működni.

Stjep 2015.05.08. 11:52:03

Ebben a filmben látni az orosz megoldást a kapucni rögzítésére.

www.youtube.com/watch?v=vcGC2JDh-pc

recon71 2015.05.08. 15:46:45

@Stjep: Nem pont erre gondoltam. Ezen a kötő gyárilag rajtlévőnek tűnik,míg amit én mondok,azon 1 különálló madzaggal kötik a homlokhoz a kiengedett kapucnit,hogy így is a fejjel együtt forduljon. A kiengedés miatt meg nem tapad rá a fülre,így biztos,hogy kevésbé korlátozza a hallást.

dudi01 2015.05.08. 16:31:34

Ezeken képeken már látszik az új dán egyenruha.a repeszálló ég a régi de plate carriert rendszeresítettek.
www.facebook.com/2.brigade/photos_stream
Látta élőben az új egyenruharendszert és nekem nagyon tetszik.

dudi01 2015.05.08. 16:32:24

Most nézem van némelyik katonán plate carrier.

recon71 2015.05.08. 17:05:45

@Stjep: @Unio: Csináltam gyorsan képet,hogy tiszta legyen. Sajna csak téli kabátot és esővédőt találtam itthon katonait,így azokkal voltam kénytelen fényképezni.

Az oroszokon látott csuklya homlokhoz kötés:

www.kepfeltoltes.hu/150508/SN851446_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Magyar ismerőseim így a saját kötőjével szokták megoldani a csuklya okozta halláskorlátozást:

www.kepfeltoltes.hu/150508/SN851437__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Én ezt a módszert használom 20-30 éve:

www.kepfeltoltes.hu/150508/SN851440_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ihasz laci 2015.05.09. 08:48:18

@gyula0910: tegnap neztem a red dawn cimu filmet, az eredeti 1984-es kiadast. A teli jeleneteknel Patrik Swazye hasznalt ilyen megoldast. A kapucnit egy panttal e fejehez kototte. Amugy a film is jo,erdemes megnezni.

joni firpo 2015.05.09. 11:01:48

@XJ8: Különösen a nyitójelenet írta be magát a filmtörténelembe - a brutális szovjet ejtőernyősök lemészárolják egy amerikai középiskola diákjait ... :-)

ihasz laci 2015.05.09. 11:47:20

hat valamivel muszaly volt riogatni a nepet, hogy nezett volna ki ha csak ugy hazakuldik a diakokat azzal, hogy maradjanak otthon es ne hagyjak el a hazukat:)

dudi01 2015.05.09. 14:47:34

Biztos jó lehet,hogy a nyakatokba folyik a víz,innentől kezdve minek a kapucni?

recon71 2015.05.09. 15:50:44

@dudi01: Ha katona lennél,akkor tudnod kéne,hogy azért van aközött különbség,ha az egész fejed állandóan ázik,mivel a hallás megőrzése miatt a füledet nem fedheted le,tehát a kapucnit így nem használhatod,és a között,hogy esetleg oldalról 1-2 csepp a füledre is esik.

recon71 2015.05.09. 15:52:45

@XJ8: Láttam a filmet gyerekkoromban,de nem nagyon emlékeztem már rá.

Unio 2015.05.09. 16:10:43

@gyula0910: Kösz. Érdekes a te módszered, bevallom nekem még eszembe se jutott. Észben tartom és majd tesztelem.

@XJ8: Ahogy írtad egyből be is ugrott :). Kultuszfilm lett belőle és én is kedvelem. 1-2 éve néztem meg újból, még most is tetszik bár már megfakult meg sok hülyeséget tartalmaz. Mondjuk még mindig jobb mint a remakeje.

@joni firpo: www.youtube.com/watch?v=aGz3L_M20zo
Ezek a cemét vörösök szétlőtték az iskolát!
Mondjuk az akció után megkérdeztem volna a tanulókat, hogy mi a véleményük a suli szétlövésével kapcsolatban.
szerintem ilyenek játszódtak volna le:
Gyóóó nincs sulííí! vagy Ez az! végre szétlőtték a matektermet! :D :D

Na de komolyra véve. Azért van még a filmben egy idevágó érdekesség, mégpedig a KLMK másolat,gyűjtők körében igazi ritkaság:
camopedia.org/images/e/e9/Movies6.jpg
i177.photobucket.com/albums/w223/FRENCHFROG70/CCCPD.jpg
Én is örülnék egy szettnek :)
Mellesleg a Rambo 3-ban is felhasználták.

Unio 2015.05.09. 16:25:01

@dudi01: Már a dánok is?!
Komolyan itt mindenkinek másolni kell az amcsikat?
Mi a francnak váltják le az M84-et? Max csak megújítani kellett volna, nem pedig "múltikamot" rendszeresíteni. A végén a világ összes országában a következők lesznek: Multicam, ACU (mondjuk ő lecsengőbe van, szerencsére) meg MARPAT.
Szerintem így elvész az "egyediség" meg a kísérletezés szelleme. Tudom, hogy a dán minta is úgy ahogy flecktarn másolat, de legalább nem 12 egy tucat.
Komolyan többre tartom a Hollandok új mintáját

i033.radikal.ru/1109/e2/1876818ab636.jpg

www.strikehold.net/wp-content/uploads/2014/01/ANP-25920168.jpg
(bár ebbe is van multicam verzió), mint ezt a jó lesz ez nekünk mert más is azt hordja oszt tuti beválik nálunk is mentalitást.

Tom Sinner 2015.05.09. 16:33:00

@joni firpo: Lehet hogy valamikor megnézem én is. Vártam már egy olyan filmre, ahol demokratizálják, pardon felszabadítják amerikát a szovjetek.

Tom Sinner 2015.05.09. 16:39:23

@Unio: Valahová írtam én is, hogy ugyanez a véleményem erről a másolás témáról, hogy mindenki átveszi egy az egyben vagy módosításokkal az amcsi mintákat, aztán elvész az egyediség. A dán flecktarn úgy volt jó ahogy volt, szerintem remekül megállta a helyét az adott környezetben, arról meg, hogy képes lesz e hozni az elvártat, nem vagyok meggyőződve. Na, de legalább nekik is van már divatos rucijuk, meg nem érezhetik magukat lenézve a minta egyedisége miatt a demokratikus és szabad Nagy Testvér védelmező fiai mellett.

recon71 2015.05.09. 16:43:58

@Unio: Nincs mit,de ez nem csak az én módszerem,mert a saját kötőjével hátul megkötni az esővédőt,azt más volt katonáktól láttam.

Egyébként minél nagyobb vagy magasabb kialakítású a csuklya annál szabadabban mozgatható a fej. Ha kicsi a csuklya gyárilag,akkor először a fejre kell így belőni,az segít.

Mindenesetre aki tud az vegyen esővédő kalapot,azok a legjobbak. De léteznek hagyományos kalapra ráhúzható esővédő nejlonok is.

joni firpo 2015.05.09. 16:52:12

@Unio: Ismerek Magyarországon is olyan embert aki begyűjtött pár szett "Red Dawn camo suit"-ot, sőt a "Drága Elza" c. filmben is szerepeltek. Nem nagy szám amúgy, alig hasonlít a KLMK-ra.

recon71 2015.05.09. 16:56:50

@Tom Sinner: @Unio: Ha ennyire zavar bennetek a divat hatása,szerintetek milyen lesz az új magyar terepszín?
Mert az én információim szerint 1 MTP-szerűt választottak ki.
Állítólag nem mindenféle összehasonlító teszteken lett ez a legjobb,hanem a VKF ezt választotta ki. Megjegyzem a bocit is így választották anno ki,ott is elfelejtették az összehasonlító teszteket.

A védőmellényt meg coyot brown akarják. Ennél meg látszik az ami TGY-k hatása. Az senkit ne zavarjon,hogy itthon ritka a sivatag.

Tom Sinner 2015.05.09. 17:39:38

@gyula0910: Mielőtt végigolvastam a hozzászólásodat, már a fejemben volt a válasz, miszerint úgyis a MC lesz a nyerő. Volt is téma, hogy egy tervezetnél megjelölés volt, hogy hasonlítson az új minta a MC-ra. Egye fene, ha az lesz, a divat mellett valahol biztos jónak fog bizonyulni a kis országunkban, nem csak egy sötét pince mélyén, mint a boci. Ettől függetlenül nem vagyok elragadtatva tőle, de valahol azért remélem, a színeken gondolkodni fognak egy kicsit. A kojot brávn ötlet meg katasztrófa. A világító zöld mellény kapcsán megjegyeztem, hogy ha rossz fiú lennék, ösztönből arra céloznék. Na ez ennek a színnek a másik véglete, különösen az amúgy elég fakó/világos MC-on. Hihetetlen hogy képtelenek a VKF-nél normális döntéseket hozni, mindig csak a divat, minden áron.

Unio 2015.05.09. 18:05:34

@joni firpo: Akkor ezért húztam fel a szemöldökömet mikor a camopediára ki volt írva, hogy a Drága Elzában is látható. Hát azoknak, akik a filmes terepmintákat gyűjtik gondolom egy kincs lehet. A Sas leszáll és pl az SW-s (ATACS)mintákért én is odaadnám a fél karomat :D.
Anyagra mennyiben tér el? Tudom, hogy az eredeti se nagyon vastag, de ha csak a külsőre mentek és egy vékony cérna, akkor még a napfénytől is védeni kell :).

@gyula0910: Nekem az információim ott ragadtak le anno, hogy még a messzi-messzi galaxisban ACU, majd MARPAT és ugye már a bercsényiek által "rendszeresített" hurka taktikál huncamo.
És a tipikusan hallottam valakitől szintű infó, hogy ATACS.
nagyon régen naiv fejjel talán az ACU-n kívül bármelyiket rendszeresítettem volna, de most így, hogy jobban foglalkozok a terepmintákkal (hála nektek is), így már nem ilyen egyszerű az egész.
Nagyon sok minta van amit lehetne rendszeresíteni, ezt már sokszor kitárgyaltuk, de akkor leírom ahogy most gondolom.

Először is kezdem a fent felsoroltakkal:
Az ACU úgy ahogy van szóba se jöhet ebbe a színösszetételben. Sci-fi ruha, max amire jó az ősz vége és a tél. Nagyobb haszna csak a hold felszínén folyó harcokban lenne, minthogy itt szaladgáljon benne a baka pl a bükkben vagy az alföldön.

A MARPAT az ami szerintem ide jó lenne, mondjuk max egy kis átszínezéssel, árnyalat változtatással. Azt mondjuk megnézném, hogy milyen lenne ha 5-8mm-el nagyobb pixelekkel lenne megcsinálva (pl a szlovák kockás)

A Multicam: Összegezve nekem nincs bajom vele, de olyan minta nemlétezik ami mindenhova jó. Ha mi ezt nem egy az egybe vennénk át(ezt az MTP-re is értem), hanem játszanánk a mintákkal és a színekkel, akkor azt mondom, hogy ok. Csak felb*sz már ez a divatolás a seregeknél. Nekem tetszik nem tagadom, hordanám is a hétköznapokba, de ez már civil részleg :).

Az ATACS: Mikor először megláttam, nekem az jött le mint szerintem itt jó pár embernek: Hát ez olyan mintha ráeresztettek volna 20 óvodást vízfestékes ecsettel a kezükben, hogy tessék gyerekek rajzoljatok "terepmintát".
Tudjuk jól, hogy itt sincs új a nap alatt, ezt is az első vh-s művészek és katonák által festet mesterlövész ruhákról másolták, csak a marketing újra becsomagolva eladta a világ fegyveres erőinek. Az FG változata tetszetős, láttam élőben, igaz kínai másolat volt, de az se volt rossz. Én elgondolkoznék a rendszeresítésén úgy, hogy itt is azért belepiszkálnék a színekbe/árnyalatokba.

De, hogy visszatérjek a gyökereinkhez:
Sokat hallottam/olvastam a tölgylevélmintánkról, valamint van a tulajdonomban egy barnás típusú sátorlap, és azt kell, hogy mondjam ebből simán lehetne egy sima, vagy digit verziót kihozni csak meg kellene magunkat erőltetni.
A másik pedig a "magyar" flecktarn. Azt is továbblehetne gondolni.

Gondolom lejön, hogy igazából itt csak játszadozni kellene a színekkel meg a mintákkal egy kicsit és ezt nem úgy beállítani mintha olyannyira nehéz lenne. Annyi, hogy persze azért teszteltetni a katonákkal és kikérni a véleményüket, azt pedig feldolgozni és felhasználni a minta alakításához!

De, hogy valami meglepőt is írjak :D. Nekem a bocinkkal sincs olyan nagy bajom, csak ott is színek, bár ahogy elnézem a legutóbbi már elviselhetőbb mint a régebbiek, persze javítsatok ki ha tévedek.

És még valami: Ahogy fentebb is linkeltem, a Hollandok elképzelése is egy járható út, nálam most az a "trendi".

recon71 2015.05.09. 18:12:12

@Tom Sinner: Ezektől függetlenül még az is lehet,hogy jó lesz ez az MTP variáció,de sokkal jobban bíznék ebben,ha ezt összehasonlító teszteken választották ki. Így nagyon kicsi esélyt adok arra,hogy ez nem lesz megint 1 nagy baklövés.

recon71 2015.05.09. 18:28:08

@Unio: Az ACU szerintem is felejtős. Az ATACS-csal meg az a bajom,hogy egyes elveknek ellentmond,mivel nem töri meg az alakot,formákat,inkább masszát képez. Szerintem csak jó a piárja. Jó reklámmal mindent el lehet adni.

A CCE-t viszont szívesen kombinálnám a MARPAT-tal,eddig itthon erdei terepen ezek jöttek be a leginkább,ráadásul minden évszakban. Kilehetne belőlük indulni.

Unio 2015.05.09. 18:47:17

@gyula0910: Igen egy massza, de szerintem lehetne még vele foglalkozni. Ezt a piárt mondhatjuk azért a Multicamre is.

És még a Vegetato, az is egy járható út.
Aztán ott van a tigrisminta. Láttam, hogy egy cég meghagyva a színeit és bedigitalizálta. Az USAF pl százszor jobban járt volna így vele mint szürke-fehérbe. Bár ők hagy kövessék a divatot, jó nekik az :D.
A Slovák kocky és a Lett NBS minták nagy pixelekkel is követhetők.
De, hogy írjak is egy érdekeset, bár nem tudom, hogy mennyire válhat be, de a Svéd Barracuda cég által (a lett NBS-t is ők fejlesztették ki) készített mintát is kipróbálnám.
camopedia.org/images/3/34/Sweden6.jpg

Tom Sinner 2015.05.09. 19:57:43

Gyula CCE-MARPAT kombója érdekes lehet. Unió észrevételeivel is egyetértek, annyi, hogy az ATACS-ot én hanyagolnám. A Slovák kocky figyelemre méltó, ahogy a szerbek digi mintája is. Ha már mindenképpen trendinek akarunk látszani, és másolni az amikat, én azt sem bánnám, ha a MARPAT-ot rendszeresítenénk, minimális színváltoztatásokkal. A radikálisabb változtatásokat csak ésszel hajtanék végre, figyelembe véve azt, hogy a potenciális ellenségeink mintájától azaz a szomszédainkétól feltétlenül elkéne térnünk. (Én abban sem hiszek, hogy az amerikaiakkal túl sokáig tartana a nagy fegyverbarátság, ha egyszer beüt a baj.)

ihasz laci 2015.05.09. 23:01:23

Nekem sokaig volt kedvencem a raba mintas hr ruha. Osszel es telen szerintem jol rejt a szine es a mintaja se rossz. Aztan a mintat alapul venni es kicsit atszinezni. Abbol meg lehetne egy tavaszi nyari ruha. Na az akkor teljesen magyar lenne. Kivancsi vagyok felemerult-e gondolat szintjen a hm-nel, hogy a rabat rendszeresitsek a boci helyett?

dudi01 2015.05.10. 00:23:19

@gyula0910:

Arról beszélek,hogy így elázol mert le van hízva a kabát és a nyakadat veri az eső.

dudi01 2015.05.10. 00:23:52

Ha meg annyira esik,hogy kell a kapucni ne osz ne szoroz az amivel így jobban hallasz.

dudi01 2015.05.10. 00:33:52

Hallottál ár a sisakról?Több ezer éves találmány és a katonák abban háborúznak.

recon71 2015.05.10. 05:15:51

@dudi01:
1. Ahhoz,hogy bemutassam hogyan oldható meg az esővédelem a fülnél úgy,hogy megmarad a hallás,ehhez minek húztam volna fel rendesen elöl a villámzárat?

2.1 igazi katona tudja,hogy még szemerkélő esőben is szarrá ázik az ember percek alatt a csuklya nélkül,míg ezekkel a megoldásokkal egyáltalán nem. Persze van az a zivatar aminél már a fülnél bever az eső,de az már zivatar. Ráadásul óriási a különbség,így a legnagyobb zuhéban is esély van meghallani dolgokat,lefedett füllel semmi. Próbáld ki!

3. Te tényleg voltál katona? Nálatok mindig volt sisak mikor esett? Még háborúban is vannak esetek amikor a katona nem sisakban akciózik.

recon71 2015.05.10. 05:27:18

@XJ8: A Rábával az volt a gondunk,hogy nyáron nagyon feltűnő volt.

@Tom Sinner: @Unio: Én nem mernék igazából 1 terepszínt sem kiválasztani,mert annyira nehéz ügy a mi éghajlatunkra és változatos terep színeinkre. Ezért írtam azt,hogy ehhez minimum tesztek lennének szükségesek. Esetleg csak javasolni mernék irányokat,hogy mit lehet érdemes megpróbálni és hogy mit semmiképp.

Egyébként anno azt javasoltam,hogy a vékony ruházat legyen valami zöldes és a melegebb ruházat (mint pl. a kabát huzat) meg barnás,mondjuk a Rába világosabb verziói. Ezek ősszel-télen tényleg beváltak.
Sajna akkor még nem volt divat a felemás öltözködés,idegenkedett tőle mindenki.

ihasz laci 2015.05.10. 07:46:10

@gyula0910: azert irtam, hogy a mintat alapul venni es atszizeni kellet volna egy tavaszi nyari ruhahoz. Itt a combat gear-en lattam a raba mintas tropusi gyakorlot, azt a szinezest mar inkabb lehetne nyaron hasznalni.

Tom Sinner 2015.05.10. 11:23:39

@XJ8: Valószínű, sokkal jobb is lenne terepen, mint a boci. Csakhogy az nem "vúdlend", és a vl sem menő már, most épp a MC a trendi, két (három mert az UCP-t kihagytuk) lépéssel lemaradni a divattól meg már égő lenne. Valakik szerint.
Egyébként írástudó ember elmagyarázhatná nekem, hogy mi értelme van modernizálni a mintákat? Szóba kerültek a dánok, nekik nagyon jó volt a saját felcktarnjuk, most meg behozzák az MC-t, ami erősen kérdéses. Én, ha már van megfelelő mintám, ami megállja a helyét az ország viszonylag nagy hányadában, nem cserélném le, egészen addig, míg a klímaváltozás generálta környezeti átrendeződés vagy a technika /speciálisabb álcázás, akár Predator szinten :-)/ezt nem indokolja. Őszintén, ha tudnám, hogy a hurrikán mintás rába a legjobb ide, én azt sem bánnám, ha 2050-ben is az lenne a katonáinkon, ha az még mindig jó. Oké, az egyenruha szabását soha sem árt modernizálni, sőt, de ezek a trendnek való megfelelési kényszerek, amivel jobbat cserélünk rosszabbra, vagy rosszat kevésbé rosszra tökre értelmetlen, sőt káros.
Gondolkodva a témán én csak azzal tudom ezt az egészet megindokolni, hogy olyan nagy a politikai nyomás az USA részéről, hogy inkább mindenki felhagy az önálló viselettel, hogy mindenki rájuk hasonlítson. (tehát az aktuális ellenség ne kifejezetten a MC-et viselő dzsiájdzsóra menjen rá.)

joni firpo 2015.05.10. 14:48:42

@Tom Sinner: Sokkal egyszerűbb és egyben kifinomultabb az egész, pont mint a civil fogyasztói társadalom. Nem kell semmit politikai vonalon erőltetni, ha fogyasztói igényt támasztunk rá. A katonák maguk választják az MC-t (lásd hurka-ruci), mert az a menő.
Egyébként a "Rába" újra-bevezetése pont ugyanannyiba kerülne, mint bármilyen új mintáé, hiszen a nyomóhengereket régesrég eladták már a MÉH-nek, arról nem is beszélve, hogy a mintát úgyis külföldön nyomják az anyagra, szerinted egy külföldi cégnek melyik az előnyösebb, egy meglévő mintát nyomni, vagy egy újjal bíbelődni?
A barát/ellenség identifikációban elvileg ugyan valóban szerepet játszhatna egy "egységes NATO-minta", de a gyakorlatban aligha. Az ellenség is bármikor rendel MC-ruhát, konkrétan az IS már használja is.

recon71 2015.05.10. 15:20:08

@XJ8: Volt anno 1 Rába átszínezéses megoldás 1 trópusi gyakorlónk,ami nyáron már egész jó volt,de nem ugrik be mi volt neve. Viszont azért a mintázatnak is nagy szerepe van,mert ami ősszel a rengeteg lehullott levél miatt még tökéletes,nyáron már nem volt a legideálisabb.

recon71 2015.05.10. 15:33:43

@Tom Sinner: Nagyon nem hinném,hogy a nyugat erőlteti ránk az MC-t. Egyszerűen csak arról van szó szerintem amit @joni firpo: is írt.
Már az,hogy 1 nagy nevű sereg használja,főleg amit a világ legnagyobb része a legmodernebbnek,a legkövetendőbbnek tart,már akkora reklám,hogy ez kell gondolkodás nélkül majdnem mindenkinek. Az meg,hogy meg sem fordul a fejükben,hogy ami az amiknak jó Afganisztánban,az nem biztos,hogy 1 teljesen más környezetben is a legjobb,az jelzi a szellemi színvonalukat. Egyébként a reklámértékre a másik legjobb példa,hogy a magyar katonák nagy része egy az egyben úgy gondolja,hogy az ami TGY-k felszerelését kéne átvenni,mert az csak tökéletes lehet. El sem tudják képzelni,hogy 1 ilyen alakulat nem a világ legjobbját,a világ legtökéletesebb cuccait használja. Pedig nem azt használja! Előrelépés lenne a mostanhoz az tény,de sokban nagy nagy csalódás is lenne.

Tom Sinner 2015.05.10. 16:45:39

@joni firpo: Az IS valószínűleg akkor kapott belőlük, mikor még ők voltak a szíriai kormány "demokratikus ellenzéke".

Tom Sinner 2015.05.10. 16:50:13

@gyula0910: A dánok teljesen másképpen gondolkodnak, mint mi. Majdnem 7 hónapig éltem kint náluk, munkahelyemnél fogva csak egy csekély részét láttam az országnak, de azért megismertem egy pár embert közülük, illetve "kollégáimnak" is ugyanazok a tapasztalatai mint nekem. A politikában nem biztos hogy túl gyakorlatiasak minden téren, de azon kívül azok. Ha a teljesen jó álcamintájukat lecserélték egy nem jobbra, annak igen nyomós oka van, és az nem a divat. Ha nem politikai nyomás, akkor nem tudom, mi lehet az?

Unio 2015.05.10. 16:59:32

@gyula0910: Nem egyszerű az tény, azonban mindig be kell áldozni 1-2 dolgot egy mintánál. Én is annak a híve vagyok, hogy egy terepmintával nem lehet kiváltani minden éghajlatot, de ez még 2vel is necces. A legjobb eset az lenne ha 3 lenne+ a téli huzat (ez a legkevesebb ugye). De ez nálunk és tőlünk sokkal komolyabb hadsereggel rendelkező országoban is necces feladat.
A józan paraszti ész azt diktálja, hogy hazánk és a körülöttünk lévő országok környezetét/éghajlatát kell elsődlegesen figyelembe venni, nem pedig a divatot követni és kopizni. És még így is be kell áldozni pár dolgot mert úgyse lesz itt minden terepre jó a mintázat.
Ott a másik út (ezt nem egy ismerősöm vallja): Hogy fogunk egy olive/OG 107-es színű gyakorlóruházatot (klasszik zsávoly megújítva), azt rendszeresítjük minden békebeli alap dolgokra, plusz egy (vagy 2) ide jó mintás ruházatot, arra kiképezzük rejtőzködésre az állományt (meg minden egyéb trükkre), és mikor komolyabb missziós feladat van, vagy már gázos a szitu, akkor időben(!) kiosztjuk.
Nos ennek is van jó, valamint támadható oldala.
Igazából ez inkább felszerelésóvás.

A Tengerészgyalogosokkal kapcsolatban: Na ők köztudottan arról híresek, hogy 5-10 év "lemaradásban" voltak/vannak, mert ott még ésszerűbben gondolkodnak, meg ugye részben a pénzhiánya is. A vietnami háborúba is úgy mentek, hogy még nagyrészt 2.vhs meg korai 50esévekbeli felszerelésük volt :D.
Mondjuk ez nekünk így is előrelépés lenne ha az ő cuccaikat rendszeresítenénk.
Az azért érdekes, hogy terepmintázatban mégis jobbat "alkottak" mint a usarmy :).

Unio 2015.05.10. 17:00:38

@Tom Sinner: terjed ott is az idiotizmus? :D

recon71 2015.05.10. 17:05:42

@Tom Sinner: Nem tudom.
Én azért azt sem jelenteném ki,hogy 1 bizonyos nemzet egységesen ilyen vagy olyan gondolkodású,mert ott sem mindenki ugyan olyan. Itt a blogon is vannak hihetetlenül különböző gondolkodású,mentalitású emberek,náluk is ez a helyzet,maximum kisebb a hülyék aránya.
Szóval náluk sem biztos,hogy pont az van döntési helyzetben aki igazán ért hozzá.

recon71 2015.05.10. 17:15:04

@Unio: Még hozzátenném,hogy a terepszín megválasztásánál szempontnak kell lenni,hogy tervezünk majd harcolgatni. Magyarán ha mindenképp a bokros,erdős területeken törekednénk vívni a harcainkat,akkor arra érdemes ideálist keresni. Ha a nyílt tereken,mezőkön,akkor arra. Ha úgy látnánk,hogy a jövő csatái a városokban fognak folyni,akkor meg arra.
Egyébként az ACU megjelenésekor sokan arra gondoltak,hogy a városi harcban látják a jövőt az amik. Az akkori iraki városharcok is erre engedtek következtetni.

Unio 2015.05.10. 17:25:32

@gyula0910: Igen, ez igaz. A amik elképzelése jó volt, de inkább csak elméletben. Amúgy az ACU későbbi verziója, amibe raktak egy kis barnát, már értelmesebb volt. Gondolom ezzel is szerették volna javítani azt, amit elb*sztak az előddel.

Tom Sinner 2015.05.10. 18:16:45

@XJ8: Fentebb én is utaltam erre a mintára. :)

joni firpo 2015.05.10. 19:49:43

@Tom Sinner: Kérdeztem egy dán ex-katona ismerősömet, de ő sem tud semmiféle amerikai nyomásról. Szerinte is trendibb és olcsóbb (két helyett egy minta-változat) terepszínt akart csak a dán hadsereg, annyiban maradtak a "nemzeti vonalnál", hogy az egyenruha szabása dán maradt. Mások egy-az-egyben másolnak, ma volt alkalmam megtekinteni egy grúz MC-egyenruhát, teljesen az amerikai szabás szerint készült, kicsit gyatrább kivitelben.

Unio 2015.05.10. 19:56:05

@joni firpo: Az oroszok is sokat csalódtak mikor 08-ban zsákmányoltak az ott gyártott MARPAT cuccokból. És ha az orosz katonák mondják, hogy valami szar, akkor az már eléggé mérvadó :D.

recon71 2015.05.10. 21:10:59

@XJ8: @Tom Sinner: Igazatok van,a Hurrikánra gondoltam. Még rémlett is mintha valaki említette volna,de hirtelen nem találtam,hogy hol.

@Unio: Azért az oroszok többsége leszól mindent ami nem tőlük van,ezért ezt még nem tartom mérvadónak. Ettől függetlenül lehet még igazuk is,csak fenntartom,hogy lehet megint csak nemzeti elfogultságból minősítettek.
Pont,mint sok AK fan.

Tom Sinner 2015.05.11. 15:31:03

@joni firpo: Ha létezik a nyomás, nem törvényszerű, hogy mindenki tudjon róla. De szó volt a divatról, és arról, hogy az mennyire fontos a katonáknak is, így abszolút hihető amit írtál.

Unio 2015.05.11. 19:44:29

@gyula0910: Nyilván egy picit túloztam, és van igazság abban amit írsz, de valahogy mégis mérvadónak tartok egy orosz katonát amikor ő már valamit leszaroz (mivel azért még mindig igénytelenebben, jó és rossz értelemben) mint egy amcsi vagy más nyugatik hájtek soldzser. Mondjuk az is igaz, hogy jó pár sz*rt gyártanak és hordanak ők is.

recon71 2015.05.11. 20:17:17

@Unio: Leginkább azért írtam,mert Grúziában is egyszerűen elégették a zsákmányolt M4 és M249-eket. Nem összehasonlító teszteket csináltak,hanem csak kijelentették,hogy a nyugati technika szar és elégették őket.

Unio 2015.05.11. 20:26:02

@gyula0910: Ezt nem tudtam, csak azt amit itt a CGn olvastam meg máshol a neten, hogy a grúz marpat másolat ruhák és táskák hamar beadják a kulcsot.

Unio 2015.05.11. 20:33:04

@gyula0910: Hát jó hülyék azok akik gondolkodás nélkül rádobnak ilyen fegyvereket a tűzre. Inkább használták volna fel a különlegeseiknek vagy egyéb fegyveres egységeknek.

recon71 2015.05.11. 20:37:12

@Unio: Ettől még igaz is lehet,hogy szarok a grúz MARPAT cuccok,csak attól még,hogy azt mondják valamire,nekem még nem bizonyíték.

Egyébként nekem az elégetett M249-ek inkább Negev-nek tűnnek.

Unio 2015.05.11. 20:40:37

@gyula0910: ez is igaz és érhető, de a szar grúz cuccoknak biztos, hogy van valóságalapja.

dudi01 2015.05.11. 21:42:42

Tom Sinner

Beszéltem dán katonával és ő azt mondta,hogy jobb az MC mert világosabb mint a régi a i túl sötét volt.

Tom Sinner 2015.05.12. 09:41:34

@gyula0910: Az M4-esek meg a 249-esek sem mai gyerekek már, szerintem bőven kielemezték azokat. Raktáron biztosan van annyi amennyi kell, meg talán szuvenírként is magukhoz vettek néhányat, szóval szerintem ez az égetős téma abszolút demonstrációs célzatú volt.

Tom Sinner 2015.05.12. 09:43:17

@dudi01: Ha túl sötétnek tartották, akkor biztos így is volt. Köszönöm!

recon71 2015.05.12. 14:27:23

@Tom Sinner: Egyértelmű,hogy demonstrációnak szánták,ez is reklámértékkel bír,üzlet.
Sokakat megerősít ez a hitükben,hogy lám mennyire semmirevalók a nyugati cuccok.
Ha az került volna be a sajtóba,hogy az oroszok az összes nyugati fegyvert elszállították,akkor meg a nyugatiak használták volna fel reklámra,hogy lám az oroszoknak is kellenek a fegyvereik.

Tom Sinner 2015.05.12. 14:56:25

@gyula0910: Volt már szó erről, de ha lesz hangulatod hozzá összeírnád egy listában, hogy a mai eszeddel mi lenne az, amint vinnél magaddal a seregbe?

recon71 2015.05.12. 15:40:30

@Tom Sinner: Ez aztán jó kérdés.
Ha megint bevonulnék a Magyar Honvédséghez,akkor ami először eszembe jut az 1 könnyű,nem meleg és (vizet fel nem szívó) jól száradó kényelmes bakancs. Ugyanis piszkosul megkeserítette a könnyűlövészem,hogy a kiosztott ennek az ellenkezője volt.
Az Ephod A11-re átalakított Commando Harness-em vagy az SADF vest-em. Esetleg megint az átalakított horvátom. Rég is szinte végig azt használtam,csak kár,hogy könnyen szakad.
A horvát napellenzős sapkám ami esetegesen a sisak,a téli sapka és az esővédő alá is felvehető.
Ha adnak kalandkalapot,akkor ahhoz merevítő drótot.
A fém rohambilihez bőrbarát gyöngyvászon elemet,lecserélni a gyári bőr állszíj részt. Hihetetlen mennyit javít rajta.
A fegyverhez nem zörgő,nem vágó,gyorsan állítható hordszíjat.
A nadrág térdfoltjába szivacs és műanyag,hogy ne a térdvédővel kelljen szenvedni.
1 jól és stabilan szűkíthető nagy befogadóképességű hátizsákot.
Ha esetlegesen védőmellényben is kéne rohangálni,akkor 1 málhaöv,H harness kombót,hogy sok mindent a derékra,csípőre is tudjak terhelni.
Most hirtelen ennyi ugrik be ami nagyon sokat javíthat (javított) a teljesítményen.

Alap dolgokat nem írtam,mint kés,EÜ cucc,kesztyű,meg ilyenek,ezek is fontosak,de már nem nagyon befolyásolják a teljesítményt.

Ezek nagy részét még szerződésesként használtam is.

Tom Sinner 2015.05.12. 15:48:43

@gyula0910: Majd ezekre is kitérhetnél. A saját bakancsért nem szólnak, vagy a mellényért? Vagy ha már sisak, akkor az is mehet? (nyilván külszolgálatra nem engednék az embert lejárt szavatosságú biliben, de itthon az "játszik"? Köszönet a válaszért.

recon71 2015.05.12. 16:00:21

@Tom Sinner: Én csak arról tudok nyilatkozni ami 2009-ben még volt. Akkor ezt mind engedélyezték.
Mindenki olyan sisakot,málhamellényt és egyebet hordott amilyet akart,sőt el is várták,hogy magad szerezd be,csak a gyakorló volt kötelezően mindenkin a honvédségi.
Nekem végig kiosztott fém rohambilim volt. Gyűlöltem a bőr állszíja miatt,mint mindenki,de miután azt a részt lecseréltem már imádtam. Jól beállítva a fejhez így már nagyon szerettem. Egyedül az időnkénti nyikorgásával nem bírtam mit kezdeni.
A bakanccsal az volt,hogy elvileg csak a kiosztottat,az előírtat hordhattuk,de pl. könnyűlövészen elmondták,hogy ők nem szólnak,ha mást látnak rajtunk,mivel tudják,hogy a kiosztott mennyire szar.

joni firpo 2015.05.12. 16:43:27

@Tom Sinner: Erősen alakulat- (és parancsnok-) függő, hogy milyen nem rendszeresített cuccot hordhatsz.

Tom Sinner 2015.05.12. 17:02:53

@joni firpo: Amennyi lejött különböző beszélgetésekből az alapján én is ezt feltételeztem. Egy szolnoki sráccal üzletelgettem, és úgy zárta a témát, hogy majd megkérdezi az illetékest, hogy viheti-e a cuccot magával? Mivel amiről beszéltünk ellentételezésként, valószínűleg nem tudta beszerezni, azóta nem tértünk erre vissza. Egy másik arc, aki emlékeim szerint nem ott szolgál, ő meg replika SAAV-t hord(ott) és nem szóltak érte.

Értelmesebb haverjaim is kezdenek elmenni abba az irányba, amit én képviselek, hogy minek vegyenek airsoft játékvackokat, mikor megtoldják egy pár ezer ft-tal, és igazit vesznek, amit (elvileg) vihetnek is magukkal a seregbe (ha ők és a tisztek, vagy a helyzet úgy kívánja). Egyik ismerősöm ki is nézett magának egy jóféle orosz olívzöld mellényt, és kíváncsi lennék arra, hogy annak a származásába belekötnének-e adott esetben (mivel most épp az oroszok a rosszfiúk akiktől védeni kell a békét, a demokráciát blablabla)? És itt visszakanyarodnék az én mellényemhez is: mivel sok helyütt hordják a Rabintexet, az rendszeresített holminak minősül, tehát adott esetben ha valaki azzal vonulna be, használhatná vagy ez is alakulatfüggő?
Még, ami nagyon érdekel, hogy képeken láttam a leglehetetlenebb mintájú, azaz a bocival nem kompatibilis szerelésekben honvédeket. Ez is tiszttől függ, hogy az ember vihet-e magával más mintájú gore-tex dzsekiket például?

joni firpo 2015.05.12. 20:20:52

@Tom Sinner: Tapasztalataim szerint teljes mértekben alakulatfüggő. Kollégám mostanában volt ÖMT-kiképzésen, nekik nem engedték a saját cucc használatát. Múltkor egy sportversenyen tíz katonän tizenkétféle polárfelsőt láttam stb. stb.
Nyilván, ha ahhoz az alakulathoz vonulnál, ahol Rabintex van "rendszeresítve" (ez itt a humor helye), a kutyát nem érdekelné, hogy a sajátodat hordod-e vagy a kincstárit, de egy műbőrtatyós alakulatnál valószínűleg levetetnék veled. Ugyanez van a goretex-kabátokkal, egy csomó helyen hordanak WL-t, DPM-et vagy CCE-t, máshol csak a nájlonbugyit engedik. Ha netalán be akarnál zupálni egy szép napon, tudok ajánlani "gírdó" alakulatot :-D
Politikai okból viszont alig hiszem, hogy levetetnék bárkivel az orosz málhát. Szerinted hányan ismerik föl egyáltalán, hogy orosz?

Tom Sinner 2015.05.12. 21:20:06

@joni firpo: "Szerinted hányan ismerik föl egyáltalán, hogy orosz?" - nem tudom, meg kell-e mutatni, mert akkor cimke alapján látná az illetékes, és akkor talán kérdéseket tenne fel.

recon71 2015.05.12. 21:28:43

@Tom Sinner: Én úgy tudom,hogy ahol engedik egyáltalán nem szólnak bele milyen gyártmány,de a címkét biztos,hogy senki nem fogja megnézni. Ahol meg nem engedik,ott úgyis azt kell hordani amit kapsz.

Egyébként a seregben hasznát Commando Harness-ekből többől,de lehet akár mindből is,ki volt vágva a címke,így nagyon kevesen tudták,hogy az valójában milyen gyártmány. Így fordulhatott elő,hogy az egyik hadnagyom úgy tudta,hogy iraki a málhamellénye.

joni firpo 2015.05.13. 08:19:32

@Tom Sinner: Azért ennyire ne legyél "para"trooper ... :-) Nem hinném, hogy a KNBSZ börtönbe vetne, ha találnának nálad egy cirillbetűs akármit.

Unio 2015.05.13. 10:20:25

@dudi01: Belehalt volna a dán kormány/honvédség, hogy akkor picit világosabbra színezik az M84-et, meg max megtoldják egy színnel ha annyira újítani akarnak.
Nem vitatom, hogy sötét, mert egyetértek a katonával, de szerintem vikingék most mellélőttek.

Tom Sinner 2015.05.13. 16:27:03

@joni firpo: A médiában elég erősen keltik a hisztériát, az itteni amerikaiak, meg a teljesen atlantista elköteleződésű tisztviselők miatt meg nem tudom, milyen a közhangulat a seregben.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.05.14. 15:23:24

Ez kicsit a paranoia irányába mutat már :) Szóval nyilván a nyugati felszerelések hódítanak ide haza, bár vannak kivételek. Egyébiránt meg ahol lehet senki nem fog belekötni csak azért mert orosz-ukrán stb.. gyártmány. A szín meg a kinézet más tészta.

De javítson ki valaki, én nem hallottam még olyanról, hogy a delikvenst azért szúrták le mert nem atlantistacionista felszerelést hord hanem uruszt :)

Egyébiránt tavaly láttam egy ludovikást Chickom mellényben :)

Unio 2015.05.14. 16:08:26

És tudtam, hogy valamit elfelejtettem, bár most már annyira nem lényeges mert kiderült a valódi funkciója az általam csak kulatárolóként ismert zsebnek, de azért amit ígértem azt betartom (még ha megkésve is).
Tehát én ezen a Smockon találkoztam először a "kaksitárolóval":

kepfeltoltes.hu/150514/Angol_Smock_K_p_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/150514/Angol_Smock_K_p_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mint látható nem mai darab.

És itt a tároló, amit én is benéztem, mármint a gombok távolságát illetően, egymástól jóval távolabbiakra emlékeztem:

kepfeltoltes.hu/150514/Angol_Smock_K_p_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tom Sinner 2015.05.14. 16:19:58

@Combat Gear Admin: A paranoia az másra vonatkozik, a cionizmus meg nem fajsúlyos dolog a témában. Korábban is írtam már, hogy olvasok innen is és onnan is, és láttam hogy az egyik oldalon nagyon keményen be vannak ijesztve a népek az "orosz veszéllyel". Mivel mint NATO tagnak nekünk is "szembe kéne szállni" ezzel, nem tudom hogyan viszonyulnak a témához a seregben, de örülök annak, hogy hozzászólásaitok alapján ott nem eszik forrón a kását.

Jut eszembe, egy másik cikkemhez kerestem anyagot, és feltűnt, hogy valamelyik cirill betűs népségnél (nem volt kedvem kutatni, melyik az) is sűrűn nézegetik a CGB-ot azt hiszem a cikkeket kiegészítésekkel, vagy saját szóval sorra átveszik.

Unio 2015.05.14. 16:45:16

@Tom Sinner: vatafak?! :O A CG internesönel lett :D.
Legalább a kommentjeinket is lefordíthatnák :D.

Google fordítóznak, vagy már ott is hazánk fiai vannak? :)

Tom Sinner 2015.05.14. 18:43:35

@Unio: Nem hiszem, hogy azzal bajlódnának. Mindenhol vannak magyarok, vagy magyar származásúak. :) Mikor először ráakadtam az oldalra, azt hittem, hogy csak egy adott témához kellenek illusztrációnak a képek, de mikor láttam, hogy rengeteg cikk fent van, akkor leesett hogy másról van szó.

Unio 2015.05.14. 18:58:11

@Tom Sinner: Ez végül is megtisztelő, legalábbis szerintem, de azért mikor lépkedtem vissza, vártam, hogy lesz saját képes bejegyzésük, de nagyon nem úgy néz ki.

Ha én is eljutok végre oda, hogy a CG-re írja, akkor remélem aki átmásolja oda oroszul a dolgokat, az beleírja majd azt is, hogy keresek valami szép/okos orosz leányzót :D :D :D XD.

Tom Sinner 2015.05.14. 19:53:39

@Unio: Ha engem kérdezel, szerintem uki az oldal. Erre utal az "I"-írásjel (az oroszoknál ilyen nincs) meg néhány ukrán vonatkozás. Van saját cikkük, stílusát tekintve lehet az oldalt uki(?) CGB-nak is nevezni, csak mi nem másolunk más hasonló oldalakról (tudtommal).

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.05.14. 19:59:47

Semmi pánik, Vladislav-ot "ismerem", rendes gyerek. Ukrajnában élő , amúgy orosz nemzetiségű, vegyvédelmi tisztnek tanul-tanult. Korábban beszéltünk már, és ha megnézitek néha csak illusztrálja a bejegyzéseit.

Unio 2015.05.14. 20:01:42

@Tom Sinner:
Nekem az is jó ha ukrán, az ott élő csajok is jók :D.

Láttam 1-2-t de azon se lepődnék meg ha nem eredeti lenne, pláne ha ukrán. Én amióta megismertem a médiájukat és hírszerzésüket, azóta nekem annyira hitelesek minthogy a lappok valójában inkák. Hányszor látták és kilőtték pl az Armatát, vagy mikor tömkelegével jöttek át az ukrán-orosz határon a ruszik harckocsik... ja, minden másodpercben.

Ettől függetlenül magukkal az ukrán emberek nagy részével nincsen bajom (főleg a női egyedekkel nem :D), de ami ott egynéhány egyén fejében legyem, az pszichológiai eset :).

Tom Sinner 2015.05.15. 06:18:35

@Combat Gear Admin: Kaptál erre egy képzeletbeli lájkot!

Unio 2015.05.15. 09:41:22

Akkor öröm és bódotág van. :)

durczás 2015.05.15. 09:51:31

@Unio: akkor ők is hüjjék :-)

[URL=http://kepkezelo.com/][IMG]http://kepkezelo.com/images/1sv0rigzc3srr1cq9vev.jpg[/IMG][/URL]

Unio 2015.05.15. 10:31:20

@durczás: Jóhogy!
Kár is azokért az AK-ért! Ha jön a Mad Max korszak, akkor százszor inkább AK-t vinnék magammal mint M4eseket :).

durczás 2015.05.15. 10:36:07

@Unio: én is :D , de ezt ne folytassuk, mert csak parttalan vitába fullad az AK vs M sztori...


süti beállítások módosítása