Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Szír RAID BDU

2014.07.04. 08:00 :: Combat Gear Admin

10444726_659469490804944_3769469949232634667_n.jpgAz igényes kompozíció mellett ami érdekes lehet, az a képen szereplő szír katona RAID BDU-ra hajazó egyenruhája. A RAID BDU-t az amerikai különleges egységek kezdték el használni, miután minimális átalakítással létre hozták a mai ACU szabású egyenruhák elődjét.

Mli1iQG.jpgA döntött mellzsebek és váll zsebek mellett az egyenruha még egész színhelyesnek is tűnik. Eltér azonban a váll szalagok miatt, ami jobb helyeken már a múlté az érthető gyakorlati okok kapcsán. A viselés módján is fölösleges fogást keresni, a szír hadseregnél nem hiszem, hogy az öltözködési szabályzat manapság gyakran kerülne elő.

10514681_336670386482875_4569648456460820828_n.jpgAz átlagos reguláris szír katonák számára egyébként a BDU egy normálisabb "színhű", illetve egy "szerényebb" színű változatát rendszeresítették. Az új változat eddig csak tiszteken, illetve a képen is látható iraki síta csoport tagjain láttam.

 

 



208 komment

Címkék: szír

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr136470191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recon71 2014.07.12. 02:00:11

@dudi01: Viszont én sem értek veled egyet,sem a volt katonatársaim,sem a tisztjeim! Nekünk kötelezővé tették,hogy saját magunk szerezzünk be jó málhaszerelést,mert jó cuccal nagyságrendekkel több esélyünk van a sikerre,de ezt már korábban is kitárgyaltuk. Ez az amire én biztos,hogy költenék és költök is! ezen múlhat a feladat sikere,az én egészségem,de élesben az életem is.

recon71 2014.07.12. 02:09:33

@dudi01: Másrészt nem tudom miért kéne,ha 30-ért megvetted,még 20-szal megtoldanod apránként?

Tom Sinner 2014.07.12. 07:21:28

@gyula0910: Nem akarok okoskodni, de dudi szerintem a molle mellényekre gondolt. Megveszi drága pénzért az alapot, majd különféle zsebeket hozzá. Konkrétan ezért nem tervezek a közeljövőben venni a ddpm-em mellé normális színű és anyagú molle mellényt, mert sokszor az alap annyiba kerül mint a nem moduláris, és akkor még zsebem hozzá alig van, vagy egyáltalán nincs is.

dudi01 2014.07.12. 09:59:13

@Tom Sinner:

Így van én MOLLE dolgokban gondolkodom és amit nekünk adnak FLC szerűséget az elég használható alapnak bizonyul(tervezem lecserélni@gyula0910: egy hadi FLC-re amit eBay-ről rendelek tehát az nem lesz egy óriási összeg de nem prioritás) ezért azt nem kell venni viszont azok a zsebek amiket rá vesz az ember azok drágák(csak a 4 tártartó zseb 22.000Ft).

Nálunk is rá van kényszerülve az ember,hogy megvegye magának a jó dolgokat de ettől ez még egy abnormális dolog!

joni firpo 2014.07.12. 15:09:23

@dudi01: Nem, dehogy, ez teljesen normális... Az AN-ben (Abszurdisztáni Néphadsereg) nemsokára be fogják vezetni, hogy csak az állhat katonának, aki visz magával egyenruhát és felszerelést. Nem sokkal egyszerűbb, mint közbeszerzésekkel és más efféle hülyeségekkel tölteni a drága időt?
Tudom mi jön most, azt fogjátok erre mondani, hogy OK, csak adjanak elég zsét. Hát erre csak azt tudom mondani, amit a missziós pap mondott a négereknek...

recon71 2014.07.12. 16:13:36

@dudi01: Az a gond,hogy én is beszereztem katonaként 1 erős FLC-t annak idején,de arra jutottam,hogy inkább visszavettem a gagyi minőségű kicsit megvariált horvát málhamellényem,mert az sokkal jobban szerepelt. Többek közt(!!!) milyen málhamellény az 2010 környékén amit nem lehet könnyen utánállítani,vagy vállban vág,stb.?

@Tom Sinner: Ezért sem vagyok MOLLE hívő,inkább univerzális zseb hívő.Izraelben már nagyon sok éve vannak mindenféle-még MOLLE- felszerelések,de még mindig csak elvétve tűnnek fel. Hihetetlen lassan terjednek,ők nem nagyon látják szükségét ennek a nagy variálhatóságnak.

Azért én nem sajnálnám az izraelieket! Ők kiképzésre használnak olyan málhákat,amiket máshol az elit élesben.

recon71 2014.07.12. 16:19:34

@joni firpo: Nem volna akkora hülyeség,ha adnának mindenkinek rá 1 kis pénzt,hasonlóan,mint a ruhapénzt.

recon71 2014.07.12. 16:38:06

@dudi01: Nem tudom milyen minőség,de én alapnak a 2008M-et inkább javasolnám az FLC helyett,bár az meg fűzős állítású hátul,de azon már könnyű javítani.

recon71 2014.07.12. 17:35:53

@dudi01: Ha géppuskás vagy és Smersh hívő,akkor miért nem azt veszel? Az biztos,hogy nagyobb eséllyel bírja el a töltött rakaszt. 1 MOLLE csíkos megoldás nem tudom,hogy elbír e hosszú távon 3,5 kg-os zsebet.

dudi01 2014.07.12. 17:37:53

@gyula0910:

Az egy nagy raksz szar.

recon71 2014.07.13. 05:09:28

@dudi01: Ezen most meglepődtem! Eddig te nagy Smersh hívő voltál. Mi történt,mi a baj vele?

dudi01 2014.07.13. 13:02:46

@gyula0910:

Nem voltam Smersh hívő.

dudi01 2014.07.13. 13:03:54

És már nem géppuskás a beosztásom.

dudi01 2014.07.13. 13:11:12

Nem a Smersh-re írtam,hogy egy nagy rakat szar hanem a 2008M-re.A Smersh-el(vag bármi ugyan olyannal pl PLCE)az a bajom,hogy kis kapacitásúak,azért ma már nem csak lőszer meg víz van a katonánál mint 30 éve hanem sok minden más is.Például hová rakod a pisztolyod?Tárakat a pisztolyhoz,éjjellátó,mag dump poutchot, multifogó,tartalékelem,térkép,jegyzetfüzet, íróeszköz és még lehetne sorolni napestig ha mindenki ideírná a kis"szarjait"amit magával szokott vinni.Az nem lehet megoldás,hogy mindent beleömlesztek hátra a kenyérzsákba vagy mint a PLCE-nél három nagyobb zsebbe.

recon71 2014.07.13. 13:13:53

@dudi01: De miért változott meg a véleményed a Smersh-ről? Hisz maratoni vitáink voltak,mert találni mertem rajt valami kis negatívumot!

De alapból te orosz felszerelés,fegyver hívő voltál,akkor miért nem orosz málhában gondolkozol?

recon71 2014.07.13. 13:17:46

@dudi01: És mi a baj a 2008M-mel?

dudi01 2014.07.13. 14:15:25

@gyula0910:

Nem változott meg a véleményem a Smersh-ről de sosem gondoltam,hogy egy modern felszereléssel felveszi a versenyt(a többi hasonlóval együtt).
Túlhaladt az idő az ilyen típusú málhafelszereléseken legyen az Smersh,PLCE vagy ALICE.

Én láttam élőben és egyáltalán nem győzött meg arról,hogy az egy jó minőségű mellény lenne,inkább tűnt valami utángyártott selejtnek.

Tom Sinner 2014.07.13. 15:31:23

@dudi01: És akkor te milyen mellényre szavaznál (az nem hátrány, ha elfogadható árban van)?

dudi01 2014.07.13. 15:54:23

@Tom Sinner:

MOLLE II FLC-re vadászom.Ami régen szimpatikus volt az a TAC V1 MS a két nagy zseb miatt ami benne van de aztán azt tapasztaltam,hogy teljesen használhatatlan az a két zseb mert bármit raksz bele nyomni fog a térkép meg összegyűrődik(az röhejes érv,hogy azért nem jó a térképnek mert elázik hisz minden olyat aminek árthat a víz azt vízhatlan csomagolásba kell rakni).Ha engem kérdezel akkor mindenképp valami könnyű egyszerű MOLLE alapot érdemes venni amit kedvedre alakítasz ki saját magadnak.Azt,hogy ez chest rig vagy mellény azt mindeni döntse el maga.Az én szavazatom ezek miatt az FLC/6Sh112 vagy a RACK Load Bearing Vest/Eagle Rhodesian Recon Vest párosra esik.

dudi01 2014.07.13. 15:58:24

Egyébként szerintem nem hátrány ha nem egyszerre veszel meg mindent a MOLLE mellényedhez hanem csk a legszükségesebbekkel kezded(tár zseb,általános zseb,mag dump pouch,kulacs zseb ha azt használsz) hisz így kiderül,hogy mire van valóban szükséged, mi az ami nem kell és így megkíméled magad egy csomó pénz felesleges elköltésétől.

Tom Sinner 2014.07.13. 17:27:36

@dudi01: Majd fogom figyelgetni, hátha látom valamelyiket nem túl drágán.

recon71 2014.07.13. 21:22:30

@dudi01: Azért az angoloknál,ausztráloknál és most már másokon is látni,hogy a PLCE és a hasonlók újra a virágkorukat élik.
Ebben a nehéz védőmellényes világban,minden elég szar,de még mindig ez magasan a legjobb megoldás.

Igaz,neked itthonra kell,itthon meg ritkán leszel nehéz védőmellényben.

dudi01 2014.07.13. 21:30:36

@gyula0910:

Jah a nehéz dolgokat rakják a vállpántos warbeltre(ezt csak óriási jóindulattal vagy még azzal sem nevezném ezt PLCE-nek vagy valami hasonlónak)a könnyű dolgokat meg a mellényre(vagy nem mert láttunk már tárat is mellényen annak ellenére,hogy alapvetően warbeltre pakolt a katona)azaz VEGYESEN használják mert önmagában kevés lenne a warbelt!Tom Sinner AS-ozik nem lesz rajta mellény hogy vegyesen pakoljon csak egy platformja lesz!

recon71 2014.07.13. 21:31:55

@Tom Sinner: Hátha segítek,hogy ne lepődj majd meg,ne csalódj,leírom pár tapasztalatom.
Chest rig-eket már számtalanszor szidtam,úgyhogy talán tudod,hogy azokat semmiképp nem javaslom. Nyakban kényelmetlen,csak előre húz,ugrál futás közben,fáj bent a hátad,stb.. Meg lehet nézni,hogy a hagyományosan chest rig használóknál is mennyire lecsökkent a számuk vagy egyenest el is tűntek. A szíriai cikk képein is sok málha látható,de már 1 sem chest rig.

A MOLLE 2 FLC nekem nagy csalódás,mert hihetetlen,hogy még mindig nem jutottak el arra a szintre a gyártói,hogy menet közben is lehessen állítani,ami nagyon nagyon fontos! Ráadásul vállban sem fekszik fel,vág. Futásnál,ha előre tárazol duplán,nagyon ugrál.

TAC V1 MS már sokkal jobb,de előre rakott dupla tárzsebnél szintén ugrál. Csak ennyi negatívum ugrik be róla. De hihetetlen,hogy ez a gyártóknak nem tűnik fel.

recon71 2014.07.13. 21:39:46

@Tom Sinner: A 6SH112-ről sokat nem tudok nyilatkozni,de a MOLLE 2 FLC-nél sokkal fejlettebb,jobb konstrukció. Annál az előre rakott dupla tár már nem ugrál annyira és menet közben is könnyen állítható. Kicsit nagynak tűnik,de lehet ez nem zavaró,nem próbáltam.

dudi01 2014.07.13. 21:39:56

@gyula0910:

Soha nem kellett még menet közben állítanom egy mellényem méretét sem(nem is értem,hogy kellhet menet közben állítania mellényen!Ha nagyon felöltöztem és levettem sok réteget akkor után állítom a mellényt de nem menet közben hanem akkor amikor nincs rajtam).Vagy ha kellett azt meg tudtam tenni az elöl található kapcsoknál ahogyan ezt meg lehet tenni az FLC-nél is.

recon71 2014.07.13. 21:43:51

@dudi01: Én neked írtam,hogy a PLCE,Smersh nem leírható,mert pont ellenkezőleg,éles helyeken egyre inkább kiszorítja a többi megoldást.

Ez nem tudod milyen mellény? Ezt javasoltam volna,de nem hiszem,hogy MOLLE lenne,bár nem látni annyira.: abload.de/img/14081223528_a326f06c2cbouj.jpg

dudi01 2014.07.13. 21:51:01

@gyula0910:

Kezdi kiszorítani?Szerintem mi nem egy világban élünk!

Hunwarrior 90 2014.07.13. 21:55:39

Vagy néha szokott lenni softair-en is eladó ennél olcsóbban, de az most nem tudom van-e, meg kell nézni.

recon71 2014.07.13. 21:55:43

@Tom Sinner: 6SH112-nél az elöl csatos vagy villámzáras megoldásra gondoltam,semmikép a tépőzárasra. Az nehezen zárható és nem is hiszem,hogy sokáig bírná.

A TAC V1 MS-re meg könnyen lehetne 2 ilyen állítható hevedert varrni,mint ezen és már az első zsebek sem ugrálnának annyira.: abload.de/img/14081223528_a326f06c2cbouj.jpg

Vagy 1 ilyet,én ezzel stabilizáltam a horvátom első zsebeit.: kepfeltoltes.hu/130425/SDC10042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Talán látszik,hogy ezzel az első zsebekhez közelebb lehet rakni a felfüggesztést,mert különben az elsőket semmi nem stabilizálja. Ennek a gagyi minőségű mellénynek a nyomába sem ért az FLC.

recon71 2014.07.13. 21:57:12

@dudi01: Nézd már meg az angolokat,ausztrálokat otthon és Afganisztánban is! Mi van rajtuk,hova lettek a sok zsebes mindenféle mellényeik?

Hunwarrior 90 2014.07.13. 22:03:36

Amúgy karabély esetén én inkább egy chest-rig, war-belt kombót használnék.

recon71 2014.07.13. 22:05:19

@dudi01: Ha felveszel 1 mellényt,akkor 1 idő után a ruha is átrendeződik,izzadsz is és máris változik a derékkerületed. Az a pár centi választ el attól,hogy valami stabil legyen vagy ugrál futásnál. Mentenél meg,hogy tökéletesen kényelmes legyen vagy csak jó.
Az FLC-n elöl csak villámzár van,azon hogy állítasz?

recon71 2014.07.13. 22:09:19

@Hunwarrior 90: Én chest rig-et semmikép,akkor inkább FLC. Minden hibája ellenére még mindig 100-szor jobb. Kevésbé ugrál,jobban tartja a derekat,nem csak előre terhel,nem fájdul meg benne a hátad-térded és nyakban sem kényelmetlen.

dudi01 2014.07.13. 22:13:27

@gyula0910:

Amik németek csehek kanadaiak és még sorolhatnám,hogy kik azok akik nem használják.

Még az észtek sem pedig nekik van/volt(már lecserélték)PLCE.

dudi01 2014.07.13. 22:15:50

@gyula0910:

"Az FLC-n elöl csak villámzár van,azon hogy állítasz?"

Akkor pütyögd be,hogy MOLLE II FLC és nézd meg a találatokat majd ha ezzel kész vagy írd le azt,hogy mivel lehet zárni elöl a mellényt.
De ha itt a blogon rákeresel az FLC-re akkor itt is célt fogsz érni.

dudi01 2014.07.13. 22:18:48

@Hunwarrior 90:

Köszönöm!Egyel jövök!

recon71 2014.07.13. 22:19:53

@dudi01: Te pötyögd be,nekem ilyeneket dob ki és szerintem ez villámzár!: tacticalgunreview.com/wp-content/uploads/2012/10/MOLLE_2_FLC_Vest1.jpg

recon71 2014.07.13. 22:25:35

@dudi01: Kanadiakat nem rég léttam PLCE szerűségekkel. Másrészt én az angoloknak,ausztráloknak és most már az amiknak hiszek,hisz én is ezt tapasztalom. Az angolok,ausztrálok PLCE szerűségekkel kezdték a háborúikat Irakban,Afganisztánban,aztán áttértek a sok zsebes mellényekre pár évre,de most visszatértek. Miért? Mert hülyék? Itt a blogon is olvasható volt,hogy az ami TGY-k is most már war bellt-re terhelnek szinte mindent nagyon sokszor. Vajon miért? szerinted kényelmesebb 1 30 kilós védőmellény,mint 1 20 kilós? Mert a PLCE-s megoldásnál 10 már a derekad húzza.

dudi01 2014.07.13. 22:32:29

@gyula0910:

Igen van villámzár is de van felül és alul is egy állítható csat(az alsó nem látszik mert a húzózár alatt van).De ha idegenkedsz a húzózártól akkor az első szériás FLC-ken csak a két csat van.
www.varusteleka.com/pictures/20787b.jpg

A képen jobb és bal szélen a második szériás mellény van húzózárral és csattal a középső pedig az első szériás csak csattal.

Itt látszik is az alsó csat:
m.cdn.blog.hu/co/combatgear/image/mell%C3%A9nyek/FLC/117_flc_11.jpg

dudi01 2014.07.13. 22:34:14

@gyula0910:

A warbeltnek semmi köze nincs a PLCE-hez!A warbeltekhez kapható vállpánt olyan vékony,hogy sírva fakadnál ráadásul párnázatlan!

recon71 2014.07.13. 22:38:24

@dudi01: Visszanyalt a fagyi? :D
Mondtam és,hogy nem fogsz egyszerűen utánahúzni az FLC 2-nek.
Mondom,nekem FLC van most is,de átvarrattam,miután meguntam bent a szenvedést. Te FLC 2-őt írtál és az villámzáras,de elárulom,még mindig jobb az 1-esnél. Én azzal kezdtem,tudom. A villámzárral javítottak rajta,mivel a többszöröse a nyílás amiben a war bellt-je fut és minden rárakott eszméletlenül lötyög. A villámzár ezen javított,de kizárta a gyors utánállítást.

dudi01 2014.07.13. 22:41:52

Nem létezik MOLLE II FLC 2 csak MOLLE II FLC!

recon71 2014.07.13. 22:42:36

@dudi01: Ismétlem legalább 6 éve van FLC-m és tudom mitől szar!!!

Próbáltad azt a vékony vállpárnát,mert én igen és az csak mellékes,mert ott pont az a lényeg,hogy a derékon legyen az a súly és már ne a vállon. Az amik nem is használnak vállpárnát a legtöbbször.

Én azt írtam,hogy a PLCE,Smersh és társaik,meg a megoldásuk. Ebbe értelemszerűen azok tartozna bele amik hasonlóan vannak megoldva.

recon71 2014.07.13. 22:46:08

@dudi01: Megjegyzem,hogy még védőmellény nélkül is PLCE szerűségeket használnak az angolok és ausztrálok újra,még otthon is.

recon71 2014.07.13. 23:05:27

@dudi01: Is és még sok más típust is,de még hagyományos PLCE-t is és mindenféle más más PLCE szerű megoldást,többek közt MOLLE megoldást is,de ezt így hosszan nem akarom mindig kiírni,ezért úgy gondolom,hogy 1 kicsit is hozzáértő tudja mire gondoljon,ha azt olvassa,hogy PLCE,Smersh szerű.

dudi01 2014.07.13. 23:15:10

Van NSN száma valamelyiknek?

recon71 2014.07.13. 23:24:58

@dudi01: Fogalmam sincs,de ha nézel képeket,videókat,nagyon sok fajta látható és csodálnám,ha mindnek lenne NSN száma. Gondolom a térdprotektoros nadrágoknak sincs,mégis használják őket.: s602.photobucket.com/user/vor033/media/British%20Army%20-%203/British%20Army%20-%204/25_zps940ce2b5.jpg.html

dudi01 2014.07.13. 23:51:23

Ha rendszeresítve van akkor van NSN száma.

recon71 2014.07.14. 00:06:48

@dudi01: Tudom. De csodálnám,ha ennyi fajta holminak mindnek lenne,de ettől még használják őket. szerintem már ott sem követelmény az NSN szám,hanem csak a színnek kell az angoloknál használtakhoz hasonlítani.

De szerintem soha nem vették ezt az NSN számot komolyan,hisz rengeteg P83-at is használtak.

dudi01 2014.07.14. 00:28:47

@gyula0910:

Ne az itthoni állapotokból indulj ki!

recon71 2014.07.14. 00:36:17

@dudi01: Látod rajtuk a térdprotektoros nadrágokat? Láttad rajtuk a P83 mellényeket? Hordták őket? Azok pedig színre sem stimmeltek,mégis hordták. Akkor ebből te mire következtetsz?

Tom Sinner 2014.07.14. 07:15:48

@gyula0910: DPM chest riget láttam olcsón, és pont ezért nem vettem meg. M22 Tarzannak, valamilyen Ephodnak, vagy Commando Harnessnek örülnék legjobban. A 6SH112 alap ha jól emlékszem 30 ezer ft környékén van, felszerelve meg 70 plusz PK. Sajnos ez egy havi borsodi fizetés, de használtan, kicsit olcsóbban hátha beszerezhetővé válik.

dudi01 2014.07.14. 13:19:56

@dudi01:

Bocs nem olvastam,hogy felszerelve...

joni firpo 2014.07.14. 13:21:35

Offoljuk szét totálisan szegény szírek RAID BDU-cikkét: megnéztem a kéznél lévő FLC I és II-ket, őszintén szólva nekem egyis sem tetszik túlzottan. Lehetséges, hogy a fogyasztói társadalom betegesen felgyorsult "újdonságvárása" miatt (hiszen a 90-es években az ember ha látott egy bármilyen málhamellényt, berosált a gyönyörtől és áhítattal szemlélte a "csodát"...), de mintha a modularitása nem ellensúlyozná a kényelmetlenségét.
Mindenesetre ha már Gyula kolléga személyében van izraeli málhalobbynk, akkor hadd tegyem le a voksot a jó öreg dél-afrikaiak mellett: P83 kell ide és semmi más. Kacagjatok ki, de a MOLLE-rendszer mintha tálcán kínálná a katonáknak a cipelendő holtsúlyt, hiszen a modularitás arra csábít, hogy minden kis kütyüdnek beszerezz egy külön kis kütyütokot, és még a kütyütokokra varrt MOLLE-csíkokra is pakolj újabb és újabb kis tokocskákat, táskácskákat és miafenéket (tudom, hogy nem kötelező, de mégis csábító opció, azt is tudom, hogy éles helyzetben max. eldobálod).

joni firpo 2014.07.14. 14:31:37

Ez itt a reklám helye:

military-shop.hu/shop/index.php?route=product/product&path=7&product_id=2044

Elavult, meg minden, de ha magyar katona nem akar túl sokat költeni és 20 alatt szeretne kihozni egy (még) használható cuccot (+tud egy kicsit varrni), akkor ebből kiindulhat.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.14. 14:44:03

@joni firpo: Tehát ha jól értem az FLC és a Molle azért rossz, mert túl sok a hely rajta és túl sok minden pakolható fel rá.

Tehát ennél fogvaezek a málhák azért rosszak, mert az emberek hülyék és túlpakolják magukat, amennyiben arra megvan a lehetőségük ?:)

dudi01 2014.07.14. 15:08:40

@Combat Gear Admin:

Nem akkora hülyeség ez mint elsőre hallatszik.
Gondolj bele,hogy aki megteheti annak 10-20 autója is van úgy,hogy max 3-at 4-et használ.

Tom Sinner 2014.07.14. 16:50:34

@joni firpo: Ez tényleg így van! Én 7 ezer ft vettem anno felszerelve (azt hiszem 13 zsebbel) a ddpm Molle mellényemet, aztán a szintén felszerelt Osprey mk.2-ről megtartottam annak a zsebeit is, no meg még beszereztem egy combpanelt is ezzel-azzal. Most ott tartok, hogy a mellény is tele van pakolva zsebbel, meg a Predator Patrol Pack is, és néhánynak még így sincs helye.

Tom Sinner 2014.07.14. 16:52:50

@joni firpo: Ezt láttam én is, de a 4 tárzsebe miatt, meg amiatt mert átalakítva tán 16 ezer ft volt, nem vonzott.

joni firpo 2014.07.14. 17:38:52

@Combat Gear Admin: Ettől nem "rosszak", csak szvsz. magukban hordozzák ezt a veszélyt. Élesben nyilván úgyis eldobálná a geardo-ember is a fölösleges cuccot, tehát talán nem halna meg a cuccai miatt.
Ha csak megnézem a múltkori "akadályversenyre" optimalizált warbeltemet: volt rajta egy kulacstok, két tártartó (vizespalackoknak), egy zsebkés-tok és egy multifogó-tok, meg egy felcsavart esőkabát, ja és egy elsősegély-csomag egy brit gránátzsebbe pakolva. Ez így, egy napig, lőszer, élelem és minden egyéb nélkül nagyon kényelmes volt, de lehet, hogy egy komoly hadi készlet összeállításánál a fajintos kis mollés zsebecskék szükségtelen holtsúlyt jelentettek volna. Komoly hadseregknél persze ez kellő oktatással megoldható, de én bizony nyomom a P-83 lobbyt amíg élek :-D

recon71 2014.07.14. 18:42:25

@joni firpo: Azért én nem érzem magam izraeli málha lobbistának,hisz szép számmal fogalmaztam meg velük is kritikákat,csak piszkosul bosszant,ha valaki elfogultságból,tudatlanságból,vagy előítéletből hülyeséget állít,akár róluk,akár más olyan gyártmányokról,amik még mindig a legjobbak közt vannak és ezzel valami selejteket titulálnak jobbnak,azokat népszerűsítik.

De mindent összevetve tényleg még mindig a legjobbak közt tartom az izraeliek egyes,hangsúlyozom,csak egyes típusaik,megoldásik.

Egyébként van,hogy én is a P83-at tartom a legjobbnak. A múltkori 35 fok melegben is nagyon éreztem,hogy jobb lett volna abban menni.

Ismétlem,tökéletes málhával még én sem találkoztam,mindnél van valami ami miatt valamikor nem tökéletes,de egyes típusoknak nagyon súlyos hibái is vannak. És nehogy már azokat népszerűsítsük és ezzel nehogy már azok gyártóit,tervezőit gazdagítsuk!

recon71 2014.07.14. 18:54:26

@joni firpo: Egyébként én is azt látom,hogy zsebmánia van. Ez akkor gond,ha úgy van felrögzítve,hogy már akadályoz,mert mondjuk ugrál,útban van,kényelmetlenséget,akadályt képez. Főleg a zsebre tett zsebeknél látom ezt.

Viszont a kedvenceimen is,mint a P83 is,sok zseb van,de azok stabilak és nem akadályoznak.

dudi01 2014.07.14. 19:04:53

Arra ezért kíváncsi vagyok,hogy mennyire stabil a P83-on a két nagy zsebre rakott dupla tártartó két AK-tárral ha nincs telerakva(szerintem semennyire).

recon71 2014.07.14. 19:17:11

@Tom Sinner: Az M22 Tarzan is nagyon hasonló konstrukció,mint pár mellényem és kedvelem őket,de azért idővel azokhoz is hozzányúltam,hogy javítsak valamin. A gagyi minőségű horvátom is hasonlóra lett varrva,és mikor katona voltam,akkor is sok nagy nevű málhánál jobban szerepelt. Igaz kellett varrni,a gagyi anyagainak köszönhetően.
De,hogy ma is az egyik kedvenc legyen,ahhoz kellett rá varrni 1-2 plusz hevedert,előre konkrétan 4-et. Ami viszont nagyon könnyen megoldható.: www.kepfeltoltes.hu/140714/SDC10036_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2014.07.14. 19:25:07

@dudi01: Én is így gondoltam anno,ezért direkt kipróbáltam! Nem volt vele gond,mivel a sarkánál a párnázáshoz közel van rögzítve és oldalt nem zavar,nincs útban az a kis lötyögés. Azt is kipróbáltam,ha az egyik kulacszseb üres,a másik meg tele,de az sem volt kényelmetlen.

Ami gondom volt,hogy az én gagyi (3 db) P83 koppintásaimon a bal zsebek nem olyan stabilak,mint a jobb oldalon és futásnál ha kemény van a kulacs rekeszében,üthet. Ezért lenne jó tudni,hogy ez a hiba az eredetieken is létezik e.

Tom Sinner 2014.07.14. 19:40:34

@gyula0910: Köszi az írást meg a képet. Lehet egyszer lesz ismét ilyen mellényem.

recon71 2014.07.14. 19:50:49

@Tom Sinner: Nincs mit,de a lényeg,hogy ha nem M22-t veszel,hanem horvátot alakítasz hasonlóvá,akkor az M22-höz kell alakítani az oldal állítását is a gagyi fűzős megoldás helyett.

joni firpo 2014.07.14. 21:00:53

@gyula0910: Milyen kabát van a melletted álló emberen?

recon71 2014.07.14. 21:13:44

@joni firpo: Eddig azt gondoltam,hogy a seregből hozhatta haza,de jobban megnézve tényleg nem a megszokott. Megkérdem tőle.

recon71 2014.07.14. 21:18:42

@joni firpo: Sajnos nem tudja,ő is úgy kapta. Talán valami maszek munkaruházatis kivitel lehet.

recon71 2014.07.15. 01:41:27

@joni firpo: Érdekesség kép elmesélem,hogy be akartam anno mutatni 1 olyan málhát a 95M leváltására,amelyben egyesíteni akartam az Ephod-t és a P83-at,mivel nem tudtam eldönteni,hogy melyik a jobb. Mindkettőnek meg voltak a hatalmas előnyei az összes többivel szemben,de egymással szemben is. Valami olyasmi lett,hogy az oldal P83,a hátsó rész Commando Harness. Elöl pedig az alsó zsebek is dupla tár befogadására is alkalmasak lettek.

1 francia egység is erre juthatott,mert 1 akkori magazin képei szerint,ugyanígy zsebezte fel a moduláris,variálható zsebezésű Ephod verzióját.

recon71 2014.07.15. 01:51:32

@dudi01: Gondolom emlékszel,hogy az ausztrálok,hogy málháztak még nem olyan rég! Rengeteg mindent raktak a felső testükre. www.defence-point.gr/news/wp-content/uploads/2011/06/Australia-soldier-2.jpg
Nem értettem,mert ez rohadt fárasztó és fájdalmas volt.

Nézd meg most őket!: www.youtube.com/watch?v=N0OMZiJFigg
Ezért mondom,hogy újra terjednek a PLCE szerű málhák,amik ha kisebb befogadóképességűek is,de a tartalmuk a derékra terhelhető.
Mellesleg az ami TGY is hasonlóan málházott.

joni firpo 2014.07.15. 09:09:30

@gyula0910: De ezek nem valami régebbi cuccok? (Amit vagy újra elővettek, vagy csak nem jutott nekik újabb?)

joni firpo 2014.07.15. 09:28:55

@gyula0910: Ez nem valami egyedi hiba lehetett? Megkukkoltam a nálam lévő másolat P-83-mat is, de egyformának tűnt a két oldala. Az így ránézésre is látszott, hogy a varrás sokkal gyengébb, mint az eredetin.
Az eredetin a kulacszsebeket nem is varrták végig, hanem több helyen, több rövid tűzéssel erősítették föl. A jócskán használt mellényen látszik, hogy a legalsó tűzéseket azért kikezdte a használat, de elereszteni még egyik sem eresztett el, ráadásul adott esetben viszonylag könnyen javítható is.
Ami óriási különbség az eredeti és a másolat P-83 között (bár gondolom ezzel nem okozok nagy meglepetést) az a felhasznált anyagok minősége: ég és föld!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.15. 09:34:30

@gyula0910: Ez még valóban a régi védőmellény. Egyébként tán a legterhelőbb mozdulatok között van, ha az elöl telepakolt mellényre még rátámasztjuk a gépkarabélyt.

A videón valóban az új ausztrála málha és egyenruha látható. Egyébként Plate carrier-t és alatta egy PLCE-FLC szerű málhát hordanak. Létezik mondjuk egy könnyített, mint az MTP-s Yoke, változat is.

Itt lehet olvasgatni és nézelődni : (376. oldaltól)

www.scribd.com/doc/91651933/Australia-Soldier-Combat-Ensemble-SCE-Load-Carriage-Elements

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.15. 09:35:41

Ja és felhívnám a figyelmet, hogy 500-as és 1000-es Nylonal dolgoznak.

dudi01 2014.07.15. 10:56:22

A videóban a mellényre is pakolnak(ráadásul tárakat amiből 0,5kg egy darab)különben nem férnének el a málhán.

recon71 2014.07.15. 16:33:07

@dudi01: Ki mondta,hogy semmit nem tesznek a védőmellényre?
Itt a lényeg azon van,hogy hülyeség,hogy a kisebb befogadóképességű PLCE szerű málháknak leáldozott. Pont ellenkezőleg,most nagyon terjednek.

Mellesleg az a 3 tár 1,5 kg.
Mondjuk én ilyen helységharc előtt többet is átraknék,de napos hordásokra még azt a hármat is levenném elölről.

recon71 2014.07.15. 16:43:51

@joni firpo: Nagyon sokat nyomoztam ez ügyben,még a tieden is néztem,és azok alapján a replikákon lévő bal oldali elölről végigfutó nyílás,ami a párnázás ás a zsebek közt van,ránézésre a koppintásokon bővebb. És mivel a zsebek erre vannak csak rávarrva,ez kevésbé stabil.

Egyébként képek alapján olyan változat is van,ahol egyáltalán nincs ez a nyílás,minden egyenest a párnázásra van varrva. Na,az biztos,hogy ugyanolyan stabil.,int a másik oldal.

Egyébként nagyon sok óriási különbség van az eredeti és a koppintások közt. Az eredetin követi a váll vonalát a vállpárna,ezeken nem. Az eredeti vállpárna lapos széles,ezen vastag keskeny. A koppintások derékban nyúlnak,az eredeti nem,stb..

recon71 2014.07.15. 16:49:17

@Combat Gear Admin: "Ez még valóban a régi védőmellény. Egyébként tán a legterhelőbb mozdulatok között van, ha az elöl telepakolt mellényre még rátámasztjuk a gépkarabélyt."

Ezt nem értem! Szerintem meg pont pihentető,mint minden mellkason lévő málhánál. Azt hiszem az LBV-knél tanítják azt is,hogy a tárzsebek tetején tartva a tust,kevésbé fárasztó a fegyver és még gyorsabb is célratartani.

recon71 2014.07.15. 17:35:17

@Combat Gear Admin: Bocs! Hülye vagyok. Elsiklottam a védőmellény szó felett és azt hittem,hogy a P83-ra írtad.

recon71 2014.07.15. 17:39:23

@Combat Gear Admin: Viszont ettől még érdekelne,mivel kipróbálni nem tudom,hogy miért megterhelő mozdulat ennél a védőmellénynél. Nem emlékszem,hogy bármelyik más védőmellénynél tapasztaltam volna ilyet. Ami gondot szokott okozni,az a fegyver tus vállhoz szorítása,mert vagy lecsúszik,vagy útban van valami.

dudi01 2014.07.15. 18:15:07

@gyula0910:

És még is hová raknád a tárakat?Máshol nincs hely nekik!És még mindig csak egyszerű warrbeltekről van szó.

dudi01 2014.07.15. 19:12:32

Azért mert ha az elöl lévő zsebekre rakod a fegyvert akkor még jobban fog húzni előre mert pluszként még hozzáadódik a fegyver tömege.
Nem is értelek hisz neked a mániád a derékra terhelés mint valami szent grál.

recon71 2014.07.15. 21:02:19

@dudi01: Oldalra nem rakható tár,vagy a PLCE szerű szett tárzsebeibe? Felhívom a figyelmed a videóra,mert abban sem rak mindenki tárat a védőmellényre,hanem csak a PLCE tárzsebeiben tart tárakat!

Megint nem sikerült értelmezned amit írtam! Én azt a P83-ra írtam és nem a védőmellényekre,ráadásul nem azt írtam,hogy rátesszük a fegyvert,hanem,hogy a tust megtámasszuk rajt!

recon71 2014.07.15. 21:11:16

@dudi01: Ezek szerint rajtam kívül most már az angoloknak,az ausztráloknak és egyre inkább az amiknak is szent grál lett a derékra terhelés. Vagy te mivel indokolod ezeket a PLCE-s és hasonló málházásokat?

recon71 2014.07.15. 21:39:21

@Combat Gear Admin: Gondolkoztam ezen a telepakolt védőmellényes,fegyveres dolgon és arra jutottam,hogy talán külön kéne választanom,hogy "Ez még valóban a régi védőmellény". Ha így értelmezem,akkor talán úgy értetted,hogy ha bármelyik védőmellény esetén,ha elöl jól telepakoljuk és még arra tesszük rá pluszban a fegyvert,az nagyon megterhelő. Egyet értek maximálisan!

Ha a megpakolt tárzsebek előtt tartjuk a fegyvert,akkor sem rózsás a helyzet,mert a mellkastól távolodva a karok terhelése nő. 1 tudományos műsor szerint a mellkastól 30 cm-re már háromszoros súlyt érez a karunk.

dudi01 2014.07.15. 21:46:32

@gyula0910:

Arra reagáltam amire CGA is!Warbelt,eddig is használták.

recon71 2014.07.15. 22:00:44

@dudi01: De ő nem írt hülyeséget,hogy ellentmondtam magamnak!
Warbelt,eddig is használták,de úgy néz ki,hogy nem volt igazad,mert pont ez a régi megoldás szorítja ki a telezsebezett mellényeket.

dudi01 2014.07.15. 22:05:59

@gyula0910:

A warbelt egyáltalán nem régi.ezen kívül nem nagyon használnak hozzá(főleg nem az amik)vállhevedert.A videón lévő ausztrál katonáknak is a mellényhez van erősítve nem pedig vállhavederen van

recon71 2014.07.15. 22:10:32

@dudi01: Ezek nagy része még a régi ausztrál PLCE szett,amik már biztos vannak 20 évesek,kivéve a vállhevedert. Nézd már meg a videót,kilátszik az új fajta MOLLE csíkozott vállheveder!

joni firpo 2014.07.16. 08:50:09

Olcsó warbelt felkelőknek és egyéb kispénzűeknek:

kepfeltoltes.hu/view/140716/warb01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/140716/warb02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A bolhapiacon vettem egy lepukkant turistahátizsákot (a hordváz kellett belőle), a maradék anyagaiból (derékpánt, vállhevederek)kiváló "felkelő" warbeltet lehet építeni...

recon71 2014.07.16. 21:38:15

@joni firpo: Engem ez a megoldás emlékeztet az oroszok házi készítésű chest rig-jeire Afganisztánban.


süti beállítások módosítása