Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Szír RAID BDU

2014.07.04. 08:00 :: Combat Gear Admin

10444726_659469490804944_3769469949232634667_n.jpgAz igényes kompozíció mellett ami érdekes lehet, az a képen szereplő szír katona RAID BDU-ra hajazó egyenruhája. A RAID BDU-t az amerikai különleges egységek kezdték el használni, miután minimális átalakítással létre hozták a mai ACU szabású egyenruhák elődjét.

Mli1iQG.jpgA döntött mellzsebek és váll zsebek mellett az egyenruha még egész színhelyesnek is tűnik. Eltér azonban a váll szalagok miatt, ami jobb helyeken már a múlté az érthető gyakorlati okok kapcsán. A viselés módján is fölösleges fogást keresni, a szír hadseregnél nem hiszem, hogy az öltözködési szabályzat manapság gyakran kerülne elő.

10514681_336670386482875_4569648456460820828_n.jpgAz átlagos reguláris szír katonák számára egyébként a BDU egy normálisabb "színhű", illetve egy "szerényebb" színű változatát rendszeresítették. Az új változat eddig csak tiszteken, illetve a képen is látható iraki síta csoport tagjain láttam.

 

 



208 komment

Címkék: szír

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr176470191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recon71 2014.07.04. 22:29:42

Az utolsó képen a katonák Ephod-okban vannak. Mondtam én,hogy terjednek újra. Szerintem elég nagy elismerés,hogy akkor is hordják,ha az egyértelműen 1 gyűlölt izraeli konstrukció.

dudi01 2014.07.05. 00:11:45

Épp csak az izraelieknél nem használja a kutya sem a tartalékosokon kívül akik mindenhol a levedlett cuccot kapják.

recon71 2014.07.05. 00:28:18

@dudi01: Így van.
Ők leegyszerűsítették az eredeti A11-et,kizárták az egyik hordmódot,és a TV mellényekben csak a másikat használják.
Azért felhívnám a figyelmed ezekre az új mellényeikre,mint a jobb oldali katonán,mert ezek eléggé visszatérésnek tűnnek az Ephod-okhoz: i.imgur.com/O8iCTuk.jpg

recon71 2014.07.05. 00:37:54

@dudi01: Pont nemrégiben említettem,hogy az Ephod-ok és a TV mellények közti típusok,hogy eltűntek. Míg az Ephod-ok máig is kaphatók. Ez pedig pont az emlegetett átmeneti típus jegyeit hordozza.
Mellesleg nem értek vele egyet. Ezáltal jobb lett bizonyos helyzetekben a TV mellényeknél,de máskor meg rosszabb. Nem volna ördöngősség olyat összehozni,ami mindkét esetben jó.

dudi01 2014.07.05. 01:11:59

Az IDF főleg az elit hadosztályok egyértelműen a TV(vagy újabb)mellények mellett tették le a voksukat de még véletlen sem az Ephodok mellett.

recon71 2014.07.05. 02:07:54

@dudi01: A TV-kre cserélték le az Ephod-okat,de nézd meg ezeket az újabb típusokat! Ezek visszatérések az elődökhöz. Az Ephod-ok irányába.

Egyébként a TV mellények is visszatérések voltak a legelső Ephod-ok(A11) felé,az A10(Commando Harness) után.

recon71 2014.07.05. 02:16:10

@dudi01: Leegyszerűsítve!
Az első Ephod-ok(A11) hason és mellen IS kényelmesen hordhatók voltak a málhaövük miatt.
Amire lecserélték őket az A10-ek,Commandó Harness-ek,már nem rendelkeztek málhaövvel,ezért csak hason voltak kényelmesek.
A TV-k,amikre azokat cserélték le,pedig csak mellen.
Szóval egyszer úgy döntöttek,hogy felesleges a mellen hordás,a hason jobb 1 málha,aztán meg úgy,hogy a hason a felesleges,mert mellen jobb. :D

recon71 2014.07.05. 02:31:20

@dudi01: A lényeg,hogy szerintem az ideális az volna,ha visszatérnének a legelső képességeihez és mint hason,mint mellen is egyaránt kényelmes málhát csinálnának.

Egyébként nem vagyok Eohod hívő,hisz olvasható mennyi kritikával illettem őket,csak azért említem meg,ha feltűnnek,mint most Szíriában,mert valakik azt állították,hogy ismeretlen típus,meg sehol sem használják,letűnt kor terméke,meg ilyenek. Pedig 40 éve folyamatosan jelen vannak a világban!

joni firpo 2014.07.05. 08:54:16

Visszatérve a cikk eredeti témájához (mellesleg próbáljon meg már valaki egy olyan cikket írni, melyet gyula kolléga nem tud elkommentelni kedvenc izraeli málhamellényeinek irányába :-D): érdekes lenne megkukkantani egy ilyen szír RAID-et belülről - vajon hol gyárthatták? Feltételezéseim szerint "Made in PRC" lehet, és ilyen értelemben kevésbé RAID/CCU, mint inkább ACU-klón. Az iraki hadseregnek gyártottak pl. "choco chip" színű ACU-szabású ruhákat, de gondolom más terepszínben is készülhetett.
Épp nemrégiben került hozzám egy tétel kínai holmi, a régebbi (húzózáras) kínai gyakorlóruhák szabásában készült ruhák, a gyárnál fellelhető összes terepszínekben legyártva: szürke choco chip, coffe stain, urban woodland és norvég...

Tom Sinner 2014.07.05. 12:36:24

@gyula0910: Különben mik azok az otromba valamik a fejükön? Sisak álca? És miért jó ez?

dudi01 2014.07.05. 13:05:49

@Tom Sinner:
Ha a mitznefetre gondolsz akkor igen az sisakálca+
van neki még egy olyan előnyös tulajdonsága,hogy nem engedi átforrósodni a sisakot.

Légionnaire 2014.07.05. 13:37:11

Az kérlek alássan mitzenef vagy mitznefet vagy a pöcsöm se tudja mi, mert nem tudok héberül, de valami ilyen hülye nevű sisakhuzat. Bár ostobán nézhet ki elsőre és furcsa csengésű a neve, annak ellenére egy jól működő megoldás, ami elrejti a sisak körvonalait és a színe is sokat segít. Sőt ha elég bő és a terkódra húzod vagy a szemedbe, talán még a naptól is véd.

Tom Sinner 2014.07.05. 14:54:51

Köszönöm a válaszokat!

recon71 2014.07.05. 16:18:37

@Tom Sinner: Én is idegenkedtem először,mikor ezeket a huzatokat megláttam,de láttam felvételeket,amik meggyőztek. Tökéletes sziklának lehetett nézni őket,de a sík felületekbe is jobban beleolvadtak,mivel megszűnt a rikító kerek forma. Csak ne igen kapkodják bent a fejüket,mert a gyors mozgás,szintén vonzza a tekintetet,és ez meg nagyobb felület.

Egyébként tényleg jól hűsíthet,mert van 1 videóm,ahol a sivatagban a parák magában ezt a huzatot húzzák csak a fejükre.

@joni firpo: Igyekszek többet nem megemlékezni az Ephod-okról,talán elértem már a célomat és meggyőztem az illetékeseket,hogy nem volt igazuk,mert immár 41 éve ez a világ egyik legkedveltebb,legtöbb helyen használt típusa.

dudi01 2014.07.05. 17:38:22

@gyula0910:

Volt valamikor,ma már azok sem használják akik kitalálták.

recon71 2014.07.06. 03:45:08

@joni firpo: Bocs,de erre muszáj reagálnom!

@dudi01: Mi az,hogy sem?
Csak az első vonali izraeli alakulatok cserélték le őket. Rajtuk kívül használja a többi egységük és a világ számos alakulata,zsoldosa és egyebe. Kiemelendő a perui TGY-k,pedig náluk nem spórolnak! Nézd meg őket,és mégis ezt használják!: 4gwar.files.wordpress.com/2010/07/frifoto-peru-marines.jpg
De a legújabb columbiai málha is mintha ez lenne: 4gwar.files.wordpress.com/2010/07/colombia-marines.jpg
Nem tudom van e még olyan málha,ami még ma is több seregben tűnik fel.

recon71 2014.07.06. 07:29:03

@dudi01: De az sem igaz,hogy az izraeli elit nem használja,hisz a TV mellények,gyakorlatilag Ephod-ok!
Piszkosul csodálkoztam mikor megtudtam,hogy ezeket már nem Ephod néven árulják,hisz minimális a különbség. Attól még,hogy átnevezték őket,attól még egyértelmű az Ephod bennük.
Ugyanaz az elrendezés,ugyanaz a zsebkiosztás,ugyanaz a működés. Ami a különbség,hogy spóroltak és nem a drágább málhaövet rakták alulra,mint az A11-en,hanem csak 1 25 mm-es hevedert. Plusz a vállhevederek számát 2-3-ról 1-re csökkentették. De pont a múlt héten láttam 1 TV mellényt 3-3 hevederrel megint. Szóval,gyakorlatilag ezek is Ephod-ok. Ha az AK-t Kínában Type néven árulják és minimálisan meg is változtatták,tettek alulra 1 visszahajtható szuronyt,attól még AK maradt! A TV melléneknél ugyanez a helyzet.

Horazon 2014.07.06. 12:39:13

@gyula0910: Tavaly nagykátán 40+ fokban, porhomokban, tűző napon játszottunk menetelőset (ha nem is sivatagi körülmények között, de nagyon hasonlóban). Mindig a nap felé fordítva a mitznefetet kellemes árnyékot kaptam arctól majdnem vállig.

Repeszmellény ellenére én akartam legkevésbé meghalni a forróságtól. Ha listát kéne csinálnom a legfrankóbb dolgokról, akkor a séfsapka a lányok után jönne közvetlenül.

dudi01 2014.07.06. 13:07:08

@gyula0910:

Vagy még soha nem láttál TV 7711-et vagy megsütött a nap és azért beszélsz össze vissza.Ephodokat csak a tartalékosok kapnak azok közül sem mindenki.

recon71 2014.07.06. 21:16:10

@dudi01: Akkor sorolom az egyezéseket! Sok TV és Ephod mellényen ugyan úgy jobbról az első zseb 3 táras tárzseb,utána 2 gránátzseb,aztán 3 táras tárzseb kulacszseb,kenyérzsák,kulacszseb,gránátzseb,tárzseb,tárzseb. Háton felül nagy zseb,alatta kis zseb. Eddig ugyanaz igaz mindegyik típuson? A kulacsoknál állítható mind a 2 hátul szintén. Elöl a vállheveder a tárzsebekhez csatlakozik,ott gyorsan utánállíthatók. A TV málhák és sok Ephod 90%-ban egyezik!!! Ami a különbség,az elöl lévő zárás,és,hogy a TV-ken alulra 25 mm-es heveder került,az A11-re meg málhaöv.

dudi01 2014.07.06. 21:54:37

@gyula0910:

www.zahal.org/products/commando-harness
Nem ez van rendszeresítve általánosan az izraeli haderőben hanem ez*:
www.zahal.org/products/special-forces-tactical-vest?path_parent=153327

*Vannak régebbi mellények (pl Ephod)amiket még kiadnak a másodvonalas csapatoknak vagy vannak még a különböző elit egységek ahol más van rendszeresítve(pl a te egyik videódban szereplő felderítőn akiken valamilyen OSO gyártmányú plate carrierje volt).

recon71 2014.07.06. 22:12:35

@dudi01: Az izraelieknél minimum 30 változat van egyszerre használatban,te csak 2 típust kiragadtál. Csak nézd meg ezt a képet és számold a típusokat!: www.kepfeltoltes.hu/140706/C3cjkzo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hirtelen jobb képeket nem találtam. Nézd meg az Ephod-om és a TV mellényt és mond,hogy nem nagyon egyformák!: www.kepfeltoltes.hu/140706/836987702_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.kepfeltoltes.hu/140706/1__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2014.07.06. 22:24:15

@dudi01: Nem tudom melyik videómra gondolsz? Belinkelnéd!?

dudi01 2014.07.06. 22:26:25

@gyula0910:

Sajnos én sem tudom,hogy melyik cikkhez linkelted.

dudi01 2014.07.06. 22:29:00

@gyula0910:

Egyformák de nem használják őket csak azok akiknek nem jut a modernebből.

Az izraeliek lévén nem moduláris mellényeket használnak így kénytelenek minden beosztáshoz(géppuskás,EÜ-s stb)külön mellényt rendszeresíteni.

recon71 2014.07.06. 22:41:53

@dudi01: Ez hülyeség! Nézd már meg,mindnél M4 van és egyiken sem látok EÜ felszerelést sem. Elöl mindnél tár és gránátzsebek vannak,de teljesen más platformokon,teljesen más hát résszel.

dudi01 2014.07.06. 22:45:12

www.marom-dolphin.com/tactical_vests.html#0
osogear.yalla.co.il/
Ezeken a linkeken megnézheted,hogy milyen mellényeket milyen beosztásokhoz gyártanak ezk a gyártók.

recon71 2014.07.06. 22:47:42

@dudi01: Ráakadtam arra mellényre,ami közvetlenül a TV-k előtt volt.: img.photobucket.com/albums/v615/pumpy/impressions/Picture227.jpg
Itt már az egész felkerült a mellre a deréktájról.

Másrészt,attól,hogy valami nevében nincs bent az Ephod,mint a TV mellények nevében sem,attól még Ephod. A Commando Harness nevében sincs bent!

recon71 2014.07.06. 22:49:01

@dudi01: Ismerem az oldalt és nézd meg a képet amit belinkeltem,szerintem ezek közül egyik sem szerepel rajtuk!

dudi01 2014.07.06. 22:57:47

Semmi olyat nem osztanak ki aminek bármi köze van az Ephodhoz kivéve a sokad vonalas alakulatokat.

recon71 2014.07.06. 23:01:11

@dudi01: Olvasd mrá el,ne kelljen megint leírnom,hogy mi az a 90%,ami tök egyforma a 2 típus között!!!

recon71 2014.07.06. 23:15:33

@dudi01: Nem találok 1 rohadt képet az első TV mellényekről megpakolva kiterítve. A Commando Harness mellé tenném megláthatnád,hogy mennyire egyformák voltak.

recon71 2014.07.07. 00:00:27

@Horazon: Lehet,hogy nekem is be kéne szereznem egyet az 1 órás gyalogtúrákra a strandra,mert a kalapokba belerohad a fejem. De nem hiszem,hogy civilek közé is fel merném venni. :D

blash 2014.07.07. 16:10:40

Van még Szíriában bármi növény is, vagy már sikerült mindent kipusztítani? Eléggé sivatagos helynek tűnik a videók alapján, szóval miért ilyen szép sötétzöldes pompázik az egyenruhájuk?

dudi01 2014.07.07. 17:19:55

@blash:

Azért mert nem a sivatag közepén harcolnak(a lakott területek jó része mediterránhoz hasonló éghajlaton terül el).Az izraeliek is zöldben háborúznak nem barnában.

blash 2014.07.07. 17:43:25

@dudi01: később látva az izraeli bugyifejvédős képet ( i.imgur.com/O8iCTuk.jpg ), már gyanakodtam, hogy valami értelme csak van ennek. És az IDF meg miért egyszínűt használ? Nem dőlnek be a marketingnek? :)

Horazon 2014.07.07. 19:29:23

@blash: Magasabb egységeknek eddig is volt terep pizsamája. A komplett ződ szett+mellény FÖLÉ. Valamint a maglan, matkal, kifir hord wl-t és dcu-t.

recon71 2014.07.07. 22:51:21

@Horazon: Beugrott,hogy a régi digitalizált videóim közt van olyan is,ahol izraeli ejtőernyősök valami vizsga menetgyakorlatot végeznek és látszik,hogy a sisakhuzatot magában is hordják. 1 részét most feltöltöttem. Már 1 ideje terveztem @apravetz-nek a chest rig-jeik miatt,mert érdekesek,meg ő szereti őket.: videa.hu/videok/nagyvilag/izraeli-ejtoernyos-katonak-egyik-vizsgaja-military-Gbmkee8TPfg7hOBE

recon71 2014.07.08. 00:51:09

@dudi01: Ezeket most találtam: www.kepfeltoltes.hu/view/140708/2__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.kepfeltoltes.hu/view/140708/13557082582_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Csak akiket "megsütött a nap",azok nem látják a rokonságot.
Csak a lényeget kiemelve! A derék körül minden sorban,1 vonalban,stabilan (még a kulacs is ugyanúgy le van kívülről is kötve),és hátul fent a nagy zseb.

dudi01 2014.07.08. 22:52:47

@gyula0910:

Mit is akarsz nekem bizonyítani?

recon71 2014.07.08. 23:28:28

@dudi01: Komolyan mondod,hogy nem tudod min vitatkoztunk annyit???

"Volt valamikor,ma már azok sem használják akik kitalálták."

Erre reagáltam,hogy még az eredeti 40 éves körülieket is használják ma is a világban,de még az izraeliek újabb mellényekben is ott vannak a jellemzőik. Valamelyiken többet,valamelyiken kevesebbet változtattak. Sok mai 90%-ban is ephod.

dudi01 2014.07.08. 23:34:30

@gyula0910:

1000x leírtam,hogy Izraelben is csak a másod vagy sokadvonalas alakulatoknál osztják ki.Ez az én olvasatomban azt jelenti,hogy már nem használják csak annyi van belőle,hogy kár kidobni főleg,hogy azoknak tökéletesen megfelel akik jó esetben csak akkor fognak harcolni ha már Tel-Avivot ostromolják a szírek.2006-ban a tartalékosok sem Ephodban vagy valamelyik modernebb kiadásában harcoltak!

recon71 2014.07.08. 23:39:01

@dudi01: www.hagorshops.co.il/images/Products/big800/0_1383730965.jpg

Ugyan az a zsebelrendezés 99%-ban,hisz csak balra került még 1 plusz gránát zseb és a vállszíjakra oldalanként 1-1. A zsebek kialakítása is egyezik,az alap is egyezik. Csak ami más,elöl a zárás és a vállszíj 1 része.

Szerinted a Commando Harness sem Ephod,mert azon több eltérés van az első Ephod-okhoz képest???

recon71 2014.07.08. 23:40:05

@dudi01: A TV MELLÉNY AZ EPHOD MODERNEBB KIADÁSA? HISZ 90%-BAN EGYEZNEK!!!!!!!

recon71 2014.07.08. 23:48:10

@dudi01: Pontosítok! A TV mellény nem az Ephod modernebb kiadása,hanem az olcsóbban előállítható,leegyszerűsített verziója. Olcsóbb megoldással kiváltották a málhaövet és csökkentették a hevederek,csatok számát.

dudi01 2014.07.08. 23:58:45

@gyula0910:

Tök mind1,hogy minek nevezed nem használják csak a szakácsok!

recon71 2014.07.08. 23:59:57

@dudi01: Nem tudok jobb hasonlatot,de talán így megérted! Az AK-74 lényeges dolgokban eltér az AK-47-től,de szerinted ettől még nem egyértelmű,hogy az is AK verzió?

recon71 2014.07.09. 00:22:49

@dudi01: Ha konkrét típust írtál volna,és mondjuk azt,hogy a Commando Harness-t izraelben már nem használják az első vonal beli alakulatok,akkor igazad lehetne.

dudi01 2014.07.09. 00:23:37

@gyula0910:

szerintem tök egyértelmű voltam de leírom még egyszer:BÁRMI AMI KICSIT IS HASONLÍT AZ EPHODRA IZRAELBEN A SZAKÁCSOKON KÍVÜL MÁR SENKINEK NEM JUT(de ezt írom már vagy két napja).Mind1 minek nevezed.

recon71 2014.07.09. 00:36:06

@dudi01: Megnézted a 2 képeket? Nem hasonlítanak??? Csak 90+-ban.

Csak 1 példa! Szerinted 1 kicsit sem hasonlít ezen a 2 képen az Ephod és a TV mellény? www.kepfeltoltes.hu/140708/2__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.hagorshops.co.il/images/Products/big800/0_1383730965.jpg

Hátulról kezdem. MINDKETTŐN(!!!) fent nagy zseb,alatta kis zseb,alul közepes zseb. Előttük kulacs kívülről is lefogatva. Előttük egymás felett 2 gránát zseb,előttük 2 db 3 táras tárzseb. Balról 2 db 3 táras tárzseb. Hátul kulacszseb. A vállhevederen gránát zseb. Mindkettőn minden zseb 1 vonalba esik. Még a tár és gránát zsebek kialakítása is ugyan az.

Kérdem én,ez szerinted kicsit sem hasonlít???????????

recon71 2014.07.09. 00:37:17

@dudi01: Ha ennyi nem elég egyezés,akkor mennyi kell még,hogy azt mond,hogy kicsit is hasonlít??????

dudi01 2014.07.09. 00:39:49

@gyula0910:

Mi a bús picsát nem értesz azon amit írok???
Kezd idegesítő lenni a hülyeséged de komolyan.

recon71 2014.07.09. 00:49:14

@dudi01: Azt nem értem,hogy ha bebizonyítom,felsorolom,hogy a 2 mellény 90%-ban egyezik,akkor hogy tudsz még mindig ekkora ökörséget állítan?????? "BÁRMI AMI KICSIT IS HASONLÍT AZ EPHODRA IZRAELBEN A SZAKÁCSOKON KÍVÜL MÁR SENKINEK NEM JUT"

Főleg,mert nem csak hasonlóságot bizonyítottam,hanem egyezést!!!!!

Én tényekkel bizonyítottam. Felsoroltam 1 rakás egyezést,még nem is mindet,hogy lásd mekkora ökörséget állítasz! Most te jössz,mond meg,hogy ezek az egyezések miért nem is hasonlítanak!!! ;)

dudi01 2014.07.09. 00:56:10

@gyula0910:

Ki mondta neked,hogy nincs igazad?Mikor?Hol?
Szélmalom harcot vívsz mert nem érted,hogy mit írok!
Az a mondat mait idéztél azt jelenti,hogy az Ephodot vagy bármilyen arra kicsit vagy nagyon hasonlító netán vele teljesen vagy részben megegyező új vagy régi mellényt már csak a szakácsoknak adnak ki Izraelben.Hol van ebben vagy az előző két nap kommentjeiben az,hogy neked nincs igazad?

recon71 2014.07.09. 01:07:44

@dudi01: De érts már meg,hogy amit állítasz az baromság! Hisz bebizonyítottam,hogy a mai izraeli málhák is nagyon nagy százalékban,nem csak hasonlítanak,hanem egyeznek az Ephod-okkal,tehát ezért nem igaz ez az állításod,hogy "az Ephodot vagy bármilyen arra kicsit vagy nagyon hasonlító netán vele teljesen vagy részben megegyező új vagy régi mellényt már csak a szakácsoknak adnak ki Izraelben"

dudi01 2014.07.09. 01:16:14

@gyula0910:

Te nem érted amit olvasol.Ezt itt befejeztem mert így nincs értelme.Ha nem érted meg amit olvasol akkor menj el az iskolába vagy magyartanárhoz és kérd meg,hogy segítsen de ne itt trollkodd szét az oldalt.

recon71 2014.07.09. 01:22:55

@dudi01: Feladom! :D Kérek bárkit,akárkit,aki tud végre olvasni és értelmezni,hogy magyarázza már el helyettem,mert én már beleuntam! :D

dudi01 2014.07.09. 01:27:34

@gyula0910:

Ez az utolsó!

Azt állítod,hogy azok a mellények amiről beszélsz 90%-ban vagy jobban az Ephodra hasonlítanak/azzal megegyeznek.Sehol nem állította ennek az ellenkezőjét!Viszont azt állítom(két napja),hogy azok a mellények amiről te beszélsz már csak a sokad számú alakulatoknál(már a tartalékosok sem ezeket kapják)"szakácsoknál"vannak kiosztva.

recon71 2014.07.09. 01:40:20

@dudi01: Én azt próbáltam bebizonyítani,hogy nem csak a szakács szintű katonák málhája rendelkezik ephodos jellemzőkkel,mint ahogy állítod,hanem azok a mellények is amiket ma az izraeli elit is használ,hisz felsoroltam sok egyezést a régi és az új mellények között. Tehát az új,az elitjük által is használt mellényeik,szintén nagy százalékban ephod jellemzőkkel rendelkeznek.

recon71 2014.07.09. 01:44:00

@dudi01: Te azt gondoltad,hogy 2 régi Ephod egyezéseit soroltam fel? Nem! 1 régi Ephod és 1 új,az izraeli elitek által használt TV mellény egyezéseit soroltam már sokadszor.

dudi01 2014.07.09. 01:44:58

@gyula0910:

Mutass már nekem az elmúlt 10 évből olyan képet amin izraeli elit katonák tömegesen használnak olyan mellényt mint amiről te beszélsz.Az,hogy egy két képen néha felbukkan az azért van mert annak az egy két katonának ez a legmegfelelőbb mellény de ez a saját választása nem pedig a haderőé(azért elit mert eldöntheti,hogy mit vesz magára).

dudi01 2014.07.09. 01:45:30

@gyula0910:

Melyik TV mellény(mert van belőle 1000)?

recon71 2014.07.09. 02:00:30

@dudi01: Pl. a belinkelt videómban az ejtőernyősökön a végén megnézheted,hogy még a hátsó felső nagy zseb kis gránát zsebe is ugyan ott van.

www.kepfeltoltes.hu/140706/C3cjkzo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ezeken a pár napja készült képeken meg -elöl és oldalt- az összes TV mellény Commando Harness zsebkiosztású. Csak annyi a különbség,hogy balra is 2 gránát zsebük van.

i.imgur.com/pBgFaBH.jpg Ezen is tökéletesen látszik az egyezés a zsebeken a Commando Harness-el.

recon71 2014.07.09. 02:01:47

@dudi01: Meg nem mondom,hogy melyik TV mellény,mert én sem bírok megjegyezni ennyi számot,de a most a napokban készült képeken is ezekben pompáznak.

recon71 2014.07.09. 02:08:28

@dudi01: Ezt a mellényt te linkelted be,hogy most ezt használják. Nézd meg a hátsó részt. Fent nagy zseb,alatta kis fektetett zseb(szintén 2 felől nyitható),alul közepes zseb. Még a polifoam rögzítésére szolgáló heveder is ugyan ott van. www.zahal.org/products/special-forces-tactical-vest

dudi01 2014.07.09. 02:51:45

@gyula0910:

Ezeknek annyi köze van az Ephod-hoz mint nekem a kvantummechanikához...Vagy ilyen alapon az ALICE közvetlen leszármazottja az FLC mert mind a kettőn lehet változtatni a tárak helyét.Ne viccelj már az egyik egy vest a másik meg egy harness.Attól,hogy nekünk nincs rájuk külön szavunk mg van különbség!

recon71 2014.07.09. 04:15:50

@dudi01: Mondj még 1 mellényt amin ilyen zseb elrendezések vannak.
Főleg,hogy ezeken a zsebek fix helyre vannak varrva.

Akkor kérdem én,hogy most az én Ephod-om harness vagy vest?: www.kepfeltoltes.hu/140516/_f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Te azért nem értettél olyan sokáig,mert azt hitted,hogy 2 Ephod vagy 2 TV mellény egyezéseit sorolom fel?

Ez TV mellény: www.kepfeltoltes.hu/140708/2__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez meg 1 Ephod: www.kepfeltoltes.hu/140708/13557082582_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Te most komolyan nem látod a hasonlóságot,az egyezéseket?

Hihetetlen,hogy 5-kor indulok túrázni és 2-kor még győzködtelek!!!

dudi01 2014.07.09. 11:55:03

Annyi egyezés van mint az ALICE meg az FLC közt...

Horazon 2014.07.09. 19:33:04

Csípem én a jeruzsálemi témát, de ha minden tök idegen posztnál ilyen hiszti lesz, akkor inkább tényleg vigyétek el egy fotózásra a TV7711-est amit felkínáltam.

Oszt akkor örökre eldől mi másol miről és miért és hogyan=>lehet továbblépni.

dudi01 2014.07.09. 20:18:23

www.zahal.org/products/special-forces-tactical-vest

Ezen a képen látszik,hogy milyen zsebek hol vannak rajta...

recon71 2014.07.09. 20:50:52

@dudi01: Én is erről beszéltem! Ugyan az a zsebkiosztás,mint ezen,nézd már meg!!!: www.hagorshops.co.il/images/Products/big800/0_1383730965.jpg

Segítek! A kulacsok kivételével,mivel azok helyét üresen hagyták. Balról kezdve! 3-táras tárzseb,3 táras tárzseb,gránát zseb. Közepes zseb hátul,felette 2 oldalra nyitható kis zseb,felette nagy zseb. Jobbra tőle ugyanúgy 2 egymás feletti gránát zseb,3 táras zseb,3 táras zseb. Mi nem stimmel,mi van máshol??????????

Mond a horvátoknak,hogy az Ephod harness,mert vest-ként hordják ők is,mint a világban a használók 99%-a!: www.kepfeltoltes.hu/140210/9646779235_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

@Horazon: Én nagyon értékelném! Nem adod el?

dudi01 2014.07.09. 21:02:01

Olvasd már el,hogy melyik zseb mire való.

Horazon 2014.07.09. 21:26:06

@gyula0910: "Nem adod el?" Ha megfizeted akkor a világon minden eladó

recon71 2014.07.09. 22:03:33

@dudi01: Ugyan azok a zsebek,ugyan ott,mint az általam linkelt Ephod-on,tehát abba is ugyan azok valók! ;)

recon71 2014.07.09. 22:06:44

@Horazon: Tényleg jó lenne róla 1 bemutatás,hogy megnézhessem mennyit ér meg nekem!

jó volna tudni a rengeteg altípusból,hogy melyik fajta? Hátul már az 1 nagy zsebes,vagy az ephodos 3 zsebes? Elöl a vállhevederek hova vannak bekötve és hogy?

dudi01 2014.07.09. 22:08:50

Biztos azért írják pl az 5-ös számú zsebhez,hogy túlélő felszerelésnek való mert gránátot szántak bele.De hagyjuk mert még arra sem vagy hajlandó,hogy elolvasd amit készen kapsz.

recon71 2014.07.09. 22:23:15

@dudi01: Ugyan olyan zseb,és ugyan ott van,mint az általam linkelt Ephod-on,tehát abba is ugyan az megy!

És ez a rajz,ami jelzi,hogy a TV7711-en hova való,csak ajánlás! Mivel az izraeliek nagyrészt univerzális zsebeket használnak. Az a zseb a többi TV mellényen is gránát zsebként van megnevezve,de a gránát zseb szolgálhat másra is és ezen másra ajánlják.

Még a rádió zseb is ugyan ott van a felső nagy zsebben,mint az Ephod-on.

Mennyi egyezés kell még,hogy beismerd,hogy az Ephod és e között is van kapcsolat???

recon71 2014.07.09. 22:33:31

@dudi01: Húszon akárhány éve követem folyamatosan az izraeli málhák alakulását,ehhez nagyon értek.

Dióhéjban,az első Ephod-ok,mint harness-ként és a hozzá való málhaövvel vest-ként is tökéletesek voltak.
De mivel még vest-ként sem használta a katonák 99%-a a málhaövet,ezért egyszerűsítettek és el is hagyták a későbbi Commando Harness-eken,Ephod A10-eken.
Mivel a Coomando Harness-eket a katonák 90% csak vest-ként hordta,ezt is leegyszerűsítették és elhagyták a harness lehetőséget és így lettek a TV mellények.

dudi01 2014.07.09. 22:41:55

Akkor a tárzseb is lehet szemetes mert csak ajánlás az,hogy tárat rakjak bele???Nem szép dolog a tényeket igazítani az elméletedhez.Kerek perec le van írva,hogy mire találták ki azt a zsebet innentől kezdve csak erőlködés az amit művelsz.
Bármilyen zsebbe rakhatsz bármit ami belefér de ettől az a zseb még célzseb marad amit te nem megfelelően használsz!

dudi01 2014.07.09. 23:01:26

TV 7711-ből csak egy fajta van,ha valami hasonlít rá de van eltérés akkor annak már más a számozása.

recon71 2014.07.09. 23:04:25

@dudi01: 40 éve ilyen az izraelieknél a gránát zseb és azt is tesznek többnyire bele,de tudok feltölteni olyan képet,hogy gránátvető gránátot tartanak benne,de olyat is,hogy a tárzsebből rádió áll ki. Most ép azt keresem,ahol csokit esznek belőle!

recon71 2014.07.09. 23:19:46

@dudi01: "TV 7711-ből csak egy fajta van,ha valami hasonlít rá de van eltérés akkor annak már más a számozása."

Erről fogalmam sincs,már rég feladtam,hogy kövessem a rengeteg különböző izraeli málha megnevezéseket,de már több fajta mellénnyel találkoztam a neten amit TV7711-nek neveztek,de koránt sem biztos,hogy nem tévedtek.

dudi01 2014.07.09. 23:37:47

Amúgy az elrendezés is teljesen eltérő az eltérő számú zsebek miatt és amúgy sem ugyan ott vannak a zsebek.

TV 7711

Viselés szerinti jobb oldal hátulról előre:
2 zsebegymás felett(szerinted gránát hivatalosan nem!)két tártartó zseb mind a két zseben egy egy kisebb zseb,felettük egy darab EÜ zseb.

Viselés szerinti bal oldal hátulról előre:
Ismeretlen rendeltetésű zseb(biztosan nem tárzseb mert teljesen eltér a mellény többi tárzsebétől)2 tárzseb rajtuk egy egy kisebb zseb
+ a legutolsón egy térkép/notesz zseb,felettük két hivatalosan is gránáttartó zseb.

Hátoldal:
Fent egy sisaktartó zseb benne egy rádiós zsebbel,alatta egy camelbak tartó

Commando Harness www.zahal.org/products/commando-harness

Viselés szerinti jobb oldal hátulról előre:
1 tártartó a fedőn 1 zsebbel(nem gránát),2 gránátzseb,1 tártartó az oldalán 1 zseb és a fedőn is,felettük 1 darab zseb.

Viselés szerinti bal oldal hátulról előre:
1 füstgánát tartó zseb,2 tártartó zseb az egyik fedőjén +1 zsebbel.

Hátoldal:
Felül 1 nagy zsák alatta 1 kenyérzsák mellette két oldalt 1-1 kulacszseb.

dudi01 2014.07.09. 23:38:51

Itt a gyártó hivatalos oldala,ami ide van írva az szentírás!
www.marom-dolphin.com/tactical_vests.html

recon71 2014.07.09. 23:48:38

@dudi01: Hasonlítsd össze a képeket! Konkrétan 10 db fontos zseb ugyan ott van a TV és az Ephod-on is. Méghozzá nem az ici-picik,hanem a legmeghatározóbb zsebek!

Le lehet tölteni valahol a Marom Dolphin katalógusát,sokkal de sokkal több málhájuk van ennél. És ez csak 1 gyártó. Ezért adtam fel az elnevezések,számozások memorizálását.

recon71 2014.07.09. 23:53:21

@dudi01: www.zahal.org/products/commando-harness
Megjegyzem ez az általad belinkelt Commando Harness sem egyezik a blogon bemutatott Commando Harness-el. Commando Harness-ből is van vagy 10 fajta. Általában a fontos zsebek stimmelnek,de a megoldások és az egyéb zsebek nem.

dudi01 2014.07.10. 00:11:09

@gyula0910:

A katalógus megegyezik a weboldallal.
i46.photobucket.com/albums/f128/irishpuding/tarzan_m22khaki.jpg

Nézd meg a képet ugyan ott vannak a zsebek még sincs semmi köze a T7711-hez vagy bármi máshoz ami izraeli.

A TV 7711 még alapvető felépítésében sem egyezik bármelyik Ephoddal vagy bármelyik Commando Harnessel.Ugye az egyik harness a másik pedig vest.Már a nevükben is megkülönböztetik őket!
Az meg,hogy hasonló helkyen vannak a zsebek az azért van mert minden mellényen ugyan ott vannak pl a tárzsebek(elöl a has részen).

recon71 2014.07.10. 00:21:45

@dudi01: Akkor még sem ez a katalógus az. Ebből ez is hiányzik: www.hiwtc.com/photo/products/31/02/01/20133.jpg

Amit belinkeltél az az Ephod-oknál sokkal későbbi málha. Ami gránát zsebeit biztos,hogy a későbbi izraeli málhák ihlették. Amiket meg az Ephod.

recon71 2014.07.10. 00:29:15

@dudi01: De csak a gránátzseb megoldását vették át az izraeliektől,minden más csak véletlen,mert az több más málhán is létezett már korábban.

recon71 2014.07.10. 01:18:19

@dudi01: "A TV 7711 még alapvető felépítésében sem egyezik bármelyik Ephoddal vagy bármelyik Commando Harnessel"

Már írtam,hogy az Ephod-okat amellett,hogy harness-ként is jók,VEST-KÉNT HORDJÁK A LEGTÖBBET!!!

Felépítésében mi a különbség a TV7711 és pl. az én Ephod-om közt?: www.kepfeltoltes.hu/140516/_f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.kepfeltoltes.hu/140402/11636422393_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

dudi01 2014.07.10. 15:09:30

@gyula0910:

Nem attól lesz valami vest vagy harness,hogy hogyan hordják!

recon71 2014.07.10. 15:32:07

@dudi01: Értsd már meg,hogy nem csak az az 1 fajta Ephod van amit te ismersz!!!!!!

Mert van olyan Ephod is,mint az A11 is,és az enyém is,ami hátul is állítható és alján 1 málhaöv is van,aminek köszönhetően tökéletes vest!!!!!!!
Nézd már meg azokat a rohadt képeket amit már sokadszor próbálok megmutatni!!!!!!!!

De belinkelem megint!!!!!!: www.kepfeltoltes.hu/140516/_f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.kepfeltoltes.hu/140402/11636422393_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

dudi01 2014.07.11. 11:02:16

@gyula0910:

Na most ki fog derülni,hogy mi van az izraeli tartalékosokon(pár napja behívtak 40.000-et).

recon71 2014.07.11. 15:45:44

@dudi01: Erre én is kíváncsi vagyok. 2006-ban még a 80-as évekbeli típusokat is használták. Amik mellesleg jobb konstrukciók,mint a 90-es évek beliek.

Ha haladnak a korral és a tartalékosok is újabb védőmellényeket kapnak,akkor új málhamellény is szükséges volna,mert a leegyszerűsített Commandó Harness nem fog elöl összeérni. :D

dudi01 2014.07.11. 16:01:11

@gyula0910:

Láttam képet amin Ephod szerűség volt a katonákon bár a kép Missile Boat Commanders Compete-n(rakétás naszád parancsnoki verseny)készült szóval egyáltalán nem lövész katonák hordták.

recon71 2014.07.11. 16:20:25

@dudi01: Csak nem küldik a tartalékosokat még most az ősrégi minimális védelmű védőmellényekben Gázába!
Ha pedig újabb védőmellényeket kapnak,akkor kénytelenek lesznek lecserélni a Ephod A10-Commando Harness-eket. Vagy újakra,vagy még a 80-as évek beli-sokkal állíthatóbb- Ephod típusokra. Bár azok már nagyon rossz állapotban lehetnek. :D

recon71 2014.07.11. 21:24:01

@dudi01: Nem tudok angolul,de úgy okoskodok,hogy ez a kép a Golani dandáros katonákról látható,és tudtommal az az izraeli elit egyike,ezért lepődtem most nagyon meg,hogy ezen a 2013.augusztusi képen,nagyon sokon még Ephod verziók vannak.

Ha rosszul okoskodtam vagy rosszul tudom,javítsatok!

dudi01 2014.07.11. 22:59:48

@gyula0910:

Golani dandár valóban,egész konkrétan az alapkiképzést teljesítők vannak a képen.

dudi01 2014.07.11. 23:19:02

Pontosabban az alapkiképzés záróvizsgájára készülők vagy valami ilyesmi,így pálinkázás után nem vállalok felelősséget a fordításért :D

recon71 2014.07.11. 23:32:39

@dudi01: Az már mindegy,de ezek szerint az első vonal beli alakulatok is használják még.
De szerintem élesbe már nem ebbe mehetnek,gondolom csak az alapkiképzésre kapták még ezeket.

dudi01 2014.07.11. 23:34:56

@gyula0910:

Én is úgy gondolom,hogy csak a kiképzésre osztják ki,lám ott sincs kolbászból a kerítés!

recon71 2014.07.11. 23:43:43

@dudi01: Azért vannak fokozatok. Itthon sokan elélveznének 1 ilyen régi cucctól is. Valamelyik reggel volt a TV-ben valami a MH 1 kiképzéséről. Műbőr tártáska és málhagyík volt a katonákon.

recon71 2014.07.11. 23:44:43

@dudi01: Azért vannak fokozatok. Itthon sokan elélveznének 1 ilyen régi cucctól is. Valamelyik reggel volt a TV-ben valami a MH 1 kiképzéséről. Műbőr tártáska és málhagyík volt a katonákon.

dudi01 2014.07.12. 01:37:56

@gyula0910:

Én is köztük vagyok még akkor is ha nem tartom már modern felszerelésnek de még mindig jobb mint az,hogy 30000 Forintot kell a mellényemre költeni úgy hogy még legalább 20000-el meg kell toldanom ezt az összeget apránként!

recon71 2014.07.12. 01:56:08

@dudi01: Ez nem azért drága mert aranyból van,hanem olyan,mint az Adidas,a nevet,azt,hogy már sok helyen bizonyított és a garantált minőséget kell megfizetni.

Az volt a tervünk a 90-es években,hogy az itthon is beszerezhető anyagokból gyártassunk valami hasonlót.
Elárulom,hogy hagyományos anyagokból ez 1 nagyon olcsón előállítható mellény. Annyira olcsón,hogy összehasonlítást akartunk a 95M-mel,a 95M anyagfelhasználási költségeit nem merték megmutatni,a mienk meg eltűnt az aktákból.

recon71 2014.07.12. 02:00:11

@dudi01: Viszont én sem értek veled egyet,sem a volt katonatársaim,sem a tisztjeim! Nekünk kötelezővé tették,hogy saját magunk szerezzünk be jó málhaszerelést,mert jó cuccal nagyságrendekkel több esélyünk van a sikerre,de ezt már korábban is kitárgyaltuk. Ez az amire én biztos,hogy költenék és költök is! ezen múlhat a feladat sikere,az én egészségem,de élesben az életem is.

recon71 2014.07.12. 02:09:33

@dudi01: Másrészt nem tudom miért kéne,ha 30-ért megvetted,még 20-szal megtoldanod apránként?

Tom Sinner 2014.07.12. 07:21:28

@gyula0910: Nem akarok okoskodni, de dudi szerintem a molle mellényekre gondolt. Megveszi drága pénzért az alapot, majd különféle zsebeket hozzá. Konkrétan ezért nem tervezek a közeljövőben venni a ddpm-em mellé normális színű és anyagú molle mellényt, mert sokszor az alap annyiba kerül mint a nem moduláris, és akkor még zsebem hozzá alig van, vagy egyáltalán nincs is.

dudi01 2014.07.12. 09:59:13

@Tom Sinner:

Így van én MOLLE dolgokban gondolkodom és amit nekünk adnak FLC szerűséget az elég használható alapnak bizonyul(tervezem lecserélni@gyula0910: egy hadi FLC-re amit eBay-ről rendelek tehát az nem lesz egy óriási összeg de nem prioritás) ezért azt nem kell venni viszont azok a zsebek amiket rá vesz az ember azok drágák(csak a 4 tártartó zseb 22.000Ft).

Nálunk is rá van kényszerülve az ember,hogy megvegye magának a jó dolgokat de ettől ez még egy abnormális dolog!

joni firpo 2014.07.12. 15:09:23

@dudi01: Nem, dehogy, ez teljesen normális... Az AN-ben (Abszurdisztáni Néphadsereg) nemsokára be fogják vezetni, hogy csak az állhat katonának, aki visz magával egyenruhát és felszerelést. Nem sokkal egyszerűbb, mint közbeszerzésekkel és más efféle hülyeségekkel tölteni a drága időt?
Tudom mi jön most, azt fogjátok erre mondani, hogy OK, csak adjanak elég zsét. Hát erre csak azt tudom mondani, amit a missziós pap mondott a négereknek...

recon71 2014.07.12. 16:13:36

@dudi01: Az a gond,hogy én is beszereztem katonaként 1 erős FLC-t annak idején,de arra jutottam,hogy inkább visszavettem a gagyi minőségű kicsit megvariált horvát málhamellényem,mert az sokkal jobban szerepelt. Többek közt(!!!) milyen málhamellény az 2010 környékén amit nem lehet könnyen utánállítani,vagy vállban vág,stb.?

@Tom Sinner: Ezért sem vagyok MOLLE hívő,inkább univerzális zseb hívő.Izraelben már nagyon sok éve vannak mindenféle-még MOLLE- felszerelések,de még mindig csak elvétve tűnnek fel. Hihetetlen lassan terjednek,ők nem nagyon látják szükségét ennek a nagy variálhatóságnak.

Azért én nem sajnálnám az izraelieket! Ők kiképzésre használnak olyan málhákat,amiket máshol az elit élesben.

recon71 2014.07.12. 16:19:34

@joni firpo: Nem volna akkora hülyeség,ha adnának mindenkinek rá 1 kis pénzt,hasonlóan,mint a ruhapénzt.

recon71 2014.07.12. 16:38:06

@dudi01: Nem tudom milyen minőség,de én alapnak a 2008M-et inkább javasolnám az FLC helyett,bár az meg fűzős állítású hátul,de azon már könnyű javítani.

recon71 2014.07.12. 17:35:53

@dudi01: Ha géppuskás vagy és Smersh hívő,akkor miért nem azt veszel? Az biztos,hogy nagyobb eséllyel bírja el a töltött rakaszt. 1 MOLLE csíkos megoldás nem tudom,hogy elbír e hosszú távon 3,5 kg-os zsebet.

dudi01 2014.07.12. 17:37:53

@gyula0910:

Az egy nagy raksz szar.

recon71 2014.07.13. 05:09:28

@dudi01: Ezen most meglepődtem! Eddig te nagy Smersh hívő voltál. Mi történt,mi a baj vele?

dudi01 2014.07.13. 13:02:46

@gyula0910:

Nem voltam Smersh hívő.

dudi01 2014.07.13. 13:03:54

És már nem géppuskás a beosztásom.

dudi01 2014.07.13. 13:11:12

Nem a Smersh-re írtam,hogy egy nagy rakat szar hanem a 2008M-re.A Smersh-el(vag bármi ugyan olyannal pl PLCE)az a bajom,hogy kis kapacitásúak,azért ma már nem csak lőszer meg víz van a katonánál mint 30 éve hanem sok minden más is.Például hová rakod a pisztolyod?Tárakat a pisztolyhoz,éjjellátó,mag dump poutchot, multifogó,tartalékelem,térkép,jegyzetfüzet, íróeszköz és még lehetne sorolni napestig ha mindenki ideírná a kis"szarjait"amit magával szokott vinni.Az nem lehet megoldás,hogy mindent beleömlesztek hátra a kenyérzsákba vagy mint a PLCE-nél három nagyobb zsebbe.

recon71 2014.07.13. 13:13:53

@dudi01: De miért változott meg a véleményed a Smersh-ről? Hisz maratoni vitáink voltak,mert találni mertem rajt valami kis negatívumot!

De alapból te orosz felszerelés,fegyver hívő voltál,akkor miért nem orosz málhában gondolkozol?

recon71 2014.07.13. 13:17:46

@dudi01: És mi a baj a 2008M-mel?

dudi01 2014.07.13. 14:15:25

@gyula0910:

Nem változott meg a véleményem a Smersh-ről de sosem gondoltam,hogy egy modern felszereléssel felveszi a versenyt(a többi hasonlóval együtt).
Túlhaladt az idő az ilyen típusú málhafelszereléseken legyen az Smersh,PLCE vagy ALICE.

Én láttam élőben és egyáltalán nem győzött meg arról,hogy az egy jó minőségű mellény lenne,inkább tűnt valami utángyártott selejtnek.

Tom Sinner 2014.07.13. 15:31:23

@dudi01: És akkor te milyen mellényre szavaznál (az nem hátrány, ha elfogadható árban van)?

dudi01 2014.07.13. 15:54:23

@Tom Sinner:

MOLLE II FLC-re vadászom.Ami régen szimpatikus volt az a TAC V1 MS a két nagy zseb miatt ami benne van de aztán azt tapasztaltam,hogy teljesen használhatatlan az a két zseb mert bármit raksz bele nyomni fog a térkép meg összegyűrődik(az röhejes érv,hogy azért nem jó a térképnek mert elázik hisz minden olyat aminek árthat a víz azt vízhatlan csomagolásba kell rakni).Ha engem kérdezel akkor mindenképp valami könnyű egyszerű MOLLE alapot érdemes venni amit kedvedre alakítasz ki saját magadnak.Azt,hogy ez chest rig vagy mellény azt mindeni döntse el maga.Az én szavazatom ezek miatt az FLC/6Sh112 vagy a RACK Load Bearing Vest/Eagle Rhodesian Recon Vest párosra esik.

dudi01 2014.07.13. 15:58:24

Egyébként szerintem nem hátrány ha nem egyszerre veszel meg mindent a MOLLE mellényedhez hanem csk a legszükségesebbekkel kezded(tár zseb,általános zseb,mag dump pouch,kulacs zseb ha azt használsz) hisz így kiderül,hogy mire van valóban szükséged, mi az ami nem kell és így megkíméled magad egy csomó pénz felesleges elköltésétől.

Tom Sinner 2014.07.13. 17:27:36

@dudi01: Majd fogom figyelgetni, hátha látom valamelyiket nem túl drágán.

recon71 2014.07.13. 21:22:30

@dudi01: Azért az angoloknál,ausztráloknál és most már másokon is látni,hogy a PLCE és a hasonlók újra a virágkorukat élik.
Ebben a nehéz védőmellényes világban,minden elég szar,de még mindig ez magasan a legjobb megoldás.

Igaz,neked itthonra kell,itthon meg ritkán leszel nehéz védőmellényben.

dudi01 2014.07.13. 21:30:36

@gyula0910:

Jah a nehéz dolgokat rakják a vállpántos warbeltre(ezt csak óriási jóindulattal vagy még azzal sem nevezném ezt PLCE-nek vagy valami hasonlónak)a könnyű dolgokat meg a mellényre(vagy nem mert láttunk már tárat is mellényen annak ellenére,hogy alapvetően warbeltre pakolt a katona)azaz VEGYESEN használják mert önmagában kevés lenne a warbelt!Tom Sinner AS-ozik nem lesz rajta mellény hogy vegyesen pakoljon csak egy platformja lesz!

recon71 2014.07.13. 21:31:55

@Tom Sinner: Hátha segítek,hogy ne lepődj majd meg,ne csalódj,leírom pár tapasztalatom.
Chest rig-eket már számtalanszor szidtam,úgyhogy talán tudod,hogy azokat semmiképp nem javaslom. Nyakban kényelmetlen,csak előre húz,ugrál futás közben,fáj bent a hátad,stb.. Meg lehet nézni,hogy a hagyományosan chest rig használóknál is mennyire lecsökkent a számuk vagy egyenest el is tűntek. A szíriai cikk képein is sok málha látható,de már 1 sem chest rig.

A MOLLE 2 FLC nekem nagy csalódás,mert hihetetlen,hogy még mindig nem jutottak el arra a szintre a gyártói,hogy menet közben is lehessen állítani,ami nagyon nagyon fontos! Ráadásul vállban sem fekszik fel,vág. Futásnál,ha előre tárazol duplán,nagyon ugrál.

TAC V1 MS már sokkal jobb,de előre rakott dupla tárzsebnél szintén ugrál. Csak ennyi negatívum ugrik be róla. De hihetetlen,hogy ez a gyártóknak nem tűnik fel.

recon71 2014.07.13. 21:39:46

@Tom Sinner: A 6SH112-ről sokat nem tudok nyilatkozni,de a MOLLE 2 FLC-nél sokkal fejlettebb,jobb konstrukció. Annál az előre rakott dupla tár már nem ugrál annyira és menet közben is könnyen állítható. Kicsit nagynak tűnik,de lehet ez nem zavaró,nem próbáltam.

dudi01 2014.07.13. 21:39:56

@gyula0910:

Soha nem kellett még menet közben állítanom egy mellényem méretét sem(nem is értem,hogy kellhet menet közben állítania mellényen!Ha nagyon felöltöztem és levettem sok réteget akkor után állítom a mellényt de nem menet közben hanem akkor amikor nincs rajtam).Vagy ha kellett azt meg tudtam tenni az elöl található kapcsoknál ahogyan ezt meg lehet tenni az FLC-nél is.

recon71 2014.07.13. 21:43:51

@dudi01: Én neked írtam,hogy a PLCE,Smersh nem leírható,mert pont ellenkezőleg,éles helyeken egyre inkább kiszorítja a többi megoldást.

Ez nem tudod milyen mellény? Ezt javasoltam volna,de nem hiszem,hogy MOLLE lenne,bár nem látni annyira.: abload.de/img/14081223528_a326f06c2cbouj.jpg

dudi01 2014.07.13. 21:51:01

@gyula0910:

Kezdi kiszorítani?Szerintem mi nem egy világban élünk!

Hunwarrior 90 2014.07.13. 21:55:39

Vagy néha szokott lenni softair-en is eladó ennél olcsóbban, de az most nem tudom van-e, meg kell nézni.

recon71 2014.07.13. 21:55:43

@Tom Sinner: 6SH112-nél az elöl csatos vagy villámzáras megoldásra gondoltam,semmikép a tépőzárasra. Az nehezen zárható és nem is hiszem,hogy sokáig bírná.

A TAC V1 MS-re meg könnyen lehetne 2 ilyen állítható hevedert varrni,mint ezen és már az első zsebek sem ugrálnának annyira.: abload.de/img/14081223528_a326f06c2cbouj.jpg

Vagy 1 ilyet,én ezzel stabilizáltam a horvátom első zsebeit.: kepfeltoltes.hu/130425/SDC10042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Talán látszik,hogy ezzel az első zsebekhez közelebb lehet rakni a felfüggesztést,mert különben az elsőket semmi nem stabilizálja. Ennek a gagyi minőségű mellénynek a nyomába sem ért az FLC.

recon71 2014.07.13. 21:57:12

@dudi01: Nézd már meg az angolokat,ausztrálokat otthon és Afganisztánban is! Mi van rajtuk,hova lettek a sok zsebes mindenféle mellényeik?

Hunwarrior 90 2014.07.13. 22:03:36

Amúgy karabély esetén én inkább egy chest-rig, war-belt kombót használnék.

recon71 2014.07.13. 22:05:19

@dudi01: Ha felveszel 1 mellényt,akkor 1 idő után a ruha is átrendeződik,izzadsz is és máris változik a derékkerületed. Az a pár centi választ el attól,hogy valami stabil legyen vagy ugrál futásnál. Mentenél meg,hogy tökéletesen kényelmes legyen vagy csak jó.
Az FLC-n elöl csak villámzár van,azon hogy állítasz?

recon71 2014.07.13. 22:09:19

@Hunwarrior 90: Én chest rig-et semmikép,akkor inkább FLC. Minden hibája ellenére még mindig 100-szor jobb. Kevésbé ugrál,jobban tartja a derekat,nem csak előre terhel,nem fájdul meg benne a hátad-térded és nyakban sem kényelmetlen.

dudi01 2014.07.13. 22:13:27

@gyula0910:

Amik németek csehek kanadaiak és még sorolhatnám,hogy kik azok akik nem használják.

Még az észtek sem pedig nekik van/volt(már lecserélték)PLCE.

dudi01 2014.07.13. 22:15:50

@gyula0910:

"Az FLC-n elöl csak villámzár van,azon hogy állítasz?"

Akkor pütyögd be,hogy MOLLE II FLC és nézd meg a találatokat majd ha ezzel kész vagy írd le azt,hogy mivel lehet zárni elöl a mellényt.
De ha itt a blogon rákeresel az FLC-re akkor itt is célt fogsz érni.

dudi01 2014.07.13. 22:18:48

@Hunwarrior 90:

Köszönöm!Egyel jövök!

recon71 2014.07.13. 22:19:53

@dudi01: Te pötyögd be,nekem ilyeneket dob ki és szerintem ez villámzár!: tacticalgunreview.com/wp-content/uploads/2012/10/MOLLE_2_FLC_Vest1.jpg

recon71 2014.07.13. 22:25:35

@dudi01: Kanadiakat nem rég léttam PLCE szerűségekkel. Másrészt én az angoloknak,ausztráloknak és most már az amiknak hiszek,hisz én is ezt tapasztalom. Az angolok,ausztrálok PLCE szerűségekkel kezdték a háborúikat Irakban,Afganisztánban,aztán áttértek a sok zsebes mellényekre pár évre,de most visszatértek. Miért? Mert hülyék? Itt a blogon is olvasható volt,hogy az ami TGY-k is most már war bellt-re terhelnek szinte mindent nagyon sokszor. Vajon miért? szerinted kényelmesebb 1 30 kilós védőmellény,mint 1 20 kilós? Mert a PLCE-s megoldásnál 10 már a derekad húzza.

dudi01 2014.07.13. 22:32:29

@gyula0910:

Igen van villámzár is de van felül és alul is egy állítható csat(az alsó nem látszik mert a húzózár alatt van).De ha idegenkedsz a húzózártól akkor az első szériás FLC-ken csak a két csat van.
www.varusteleka.com/pictures/20787b.jpg

A képen jobb és bal szélen a második szériás mellény van húzózárral és csattal a középső pedig az első szériás csak csattal.

Itt látszik is az alsó csat:
m.cdn.blog.hu/co/combatgear/image/mell%C3%A9nyek/FLC/117_flc_11.jpg

dudi01 2014.07.13. 22:34:14

@gyula0910:

A warbeltnek semmi köze nincs a PLCE-hez!A warbeltekhez kapható vállpánt olyan vékony,hogy sírva fakadnál ráadásul párnázatlan!

recon71 2014.07.13. 22:38:24

@dudi01: Visszanyalt a fagyi? :D
Mondtam és,hogy nem fogsz egyszerűen utánahúzni az FLC 2-nek.
Mondom,nekem FLC van most is,de átvarrattam,miután meguntam bent a szenvedést. Te FLC 2-őt írtál és az villámzáras,de elárulom,még mindig jobb az 1-esnél. Én azzal kezdtem,tudom. A villámzárral javítottak rajta,mivel a többszöröse a nyílás amiben a war bellt-je fut és minden rárakott eszméletlenül lötyög. A villámzár ezen javított,de kizárta a gyors utánállítást.

dudi01 2014.07.13. 22:41:52

Nem létezik MOLLE II FLC 2 csak MOLLE II FLC!

recon71 2014.07.13. 22:42:36

@dudi01: Ismétlem legalább 6 éve van FLC-m és tudom mitől szar!!!

Próbáltad azt a vékony vállpárnát,mert én igen és az csak mellékes,mert ott pont az a lényeg,hogy a derékon legyen az a súly és már ne a vállon. Az amik nem is használnak vállpárnát a legtöbbször.

Én azt írtam,hogy a PLCE,Smersh és társaik,meg a megoldásuk. Ebbe értelemszerűen azok tartozna bele amik hasonlóan vannak megoldva.

recon71 2014.07.13. 22:46:08

@dudi01: Megjegyzem,hogy még védőmellény nélkül is PLCE szerűségeket használnak az angolok és ausztrálok újra,még otthon is.

recon71 2014.07.13. 23:05:27

@dudi01: Is és még sok más típust is,de még hagyományos PLCE-t is és mindenféle más más PLCE szerű megoldást,többek közt MOLLE megoldást is,de ezt így hosszan nem akarom mindig kiírni,ezért úgy gondolom,hogy 1 kicsit is hozzáértő tudja mire gondoljon,ha azt olvassa,hogy PLCE,Smersh szerű.

dudi01 2014.07.13. 23:15:10

Van NSN száma valamelyiknek?

recon71 2014.07.13. 23:24:58

@dudi01: Fogalmam sincs,de ha nézel képeket,videókat,nagyon sok fajta látható és csodálnám,ha mindnek lenne NSN száma. Gondolom a térdprotektoros nadrágoknak sincs,mégis használják őket.: s602.photobucket.com/user/vor033/media/British%20Army%20-%203/British%20Army%20-%204/25_zps940ce2b5.jpg.html

dudi01 2014.07.13. 23:51:23

Ha rendszeresítve van akkor van NSN száma.

recon71 2014.07.14. 00:06:48

@dudi01: Tudom. De csodálnám,ha ennyi fajta holminak mindnek lenne,de ettől még használják őket. szerintem már ott sem követelmény az NSN szám,hanem csak a színnek kell az angoloknál használtakhoz hasonlítani.

De szerintem soha nem vették ezt az NSN számot komolyan,hisz rengeteg P83-at is használtak.

dudi01 2014.07.14. 00:28:47

@gyula0910:

Ne az itthoni állapotokból indulj ki!

recon71 2014.07.14. 00:36:17

@dudi01: Látod rajtuk a térdprotektoros nadrágokat? Láttad rajtuk a P83 mellényeket? Hordták őket? Azok pedig színre sem stimmeltek,mégis hordták. Akkor ebből te mire következtetsz?

Tom Sinner 2014.07.14. 07:15:48

@gyula0910: DPM chest riget láttam olcsón, és pont ezért nem vettem meg. M22 Tarzannak, valamilyen Ephodnak, vagy Commando Harnessnek örülnék legjobban. A 6SH112 alap ha jól emlékszem 30 ezer ft környékén van, felszerelve meg 70 plusz PK. Sajnos ez egy havi borsodi fizetés, de használtan, kicsit olcsóbban hátha beszerezhetővé válik.

dudi01 2014.07.14. 13:19:56

@dudi01:

Bocs nem olvastam,hogy felszerelve...

joni firpo 2014.07.14. 13:21:35

Offoljuk szét totálisan szegény szírek RAID BDU-cikkét: megnéztem a kéznél lévő FLC I és II-ket, őszintén szólva nekem egyis sem tetszik túlzottan. Lehetséges, hogy a fogyasztói társadalom betegesen felgyorsult "újdonságvárása" miatt (hiszen a 90-es években az ember ha látott egy bármilyen málhamellényt, berosált a gyönyörtől és áhítattal szemlélte a "csodát"...), de mintha a modularitása nem ellensúlyozná a kényelmetlenségét.
Mindenesetre ha már Gyula kolléga személyében van izraeli málhalobbynk, akkor hadd tegyem le a voksot a jó öreg dél-afrikaiak mellett: P83 kell ide és semmi más. Kacagjatok ki, de a MOLLE-rendszer mintha tálcán kínálná a katonáknak a cipelendő holtsúlyt, hiszen a modularitás arra csábít, hogy minden kis kütyüdnek beszerezz egy külön kis kütyütokot, és még a kütyütokokra varrt MOLLE-csíkokra is pakolj újabb és újabb kis tokocskákat, táskácskákat és miafenéket (tudom, hogy nem kötelező, de mégis csábító opció, azt is tudom, hogy éles helyzetben max. eldobálod).

joni firpo 2014.07.14. 14:31:37

Ez itt a reklám helye:

military-shop.hu/shop/index.php?route=product/product&path=7&product_id=2044

Elavult, meg minden, de ha magyar katona nem akar túl sokat költeni és 20 alatt szeretne kihozni egy (még) használható cuccot (+tud egy kicsit varrni), akkor ebből kiindulhat.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.14. 14:44:03

@joni firpo: Tehát ha jól értem az FLC és a Molle azért rossz, mert túl sok a hely rajta és túl sok minden pakolható fel rá.

Tehát ennél fogvaezek a málhák azért rosszak, mert az emberek hülyék és túlpakolják magukat, amennyiben arra megvan a lehetőségük ?:)

dudi01 2014.07.14. 15:08:40

@Combat Gear Admin:

Nem akkora hülyeség ez mint elsőre hallatszik.
Gondolj bele,hogy aki megteheti annak 10-20 autója is van úgy,hogy max 3-at 4-et használ.

Tom Sinner 2014.07.14. 16:50:34

@joni firpo: Ez tényleg így van! Én 7 ezer ft vettem anno felszerelve (azt hiszem 13 zsebbel) a ddpm Molle mellényemet, aztán a szintén felszerelt Osprey mk.2-ről megtartottam annak a zsebeit is, no meg még beszereztem egy combpanelt is ezzel-azzal. Most ott tartok, hogy a mellény is tele van pakolva zsebbel, meg a Predator Patrol Pack is, és néhánynak még így sincs helye.

Tom Sinner 2014.07.14. 16:52:50

@joni firpo: Ezt láttam én is, de a 4 tárzsebe miatt, meg amiatt mert átalakítva tán 16 ezer ft volt, nem vonzott.

joni firpo 2014.07.14. 17:38:52

@Combat Gear Admin: Ettől nem "rosszak", csak szvsz. magukban hordozzák ezt a veszélyt. Élesben nyilván úgyis eldobálná a geardo-ember is a fölösleges cuccot, tehát talán nem halna meg a cuccai miatt.
Ha csak megnézem a múltkori "akadályversenyre" optimalizált warbeltemet: volt rajta egy kulacstok, két tártartó (vizespalackoknak), egy zsebkés-tok és egy multifogó-tok, meg egy felcsavart esőkabát, ja és egy elsősegély-csomag egy brit gránátzsebbe pakolva. Ez így, egy napig, lőszer, élelem és minden egyéb nélkül nagyon kényelmes volt, de lehet, hogy egy komoly hadi készlet összeállításánál a fajintos kis mollés zsebecskék szükségtelen holtsúlyt jelentettek volna. Komoly hadseregknél persze ez kellő oktatással megoldható, de én bizony nyomom a P-83 lobbyt amíg élek :-D

recon71 2014.07.14. 18:42:25

@joni firpo: Azért én nem érzem magam izraeli málha lobbistának,hisz szép számmal fogalmaztam meg velük is kritikákat,csak piszkosul bosszant,ha valaki elfogultságból,tudatlanságból,vagy előítéletből hülyeséget állít,akár róluk,akár más olyan gyártmányokról,amik még mindig a legjobbak közt vannak és ezzel valami selejteket titulálnak jobbnak,azokat népszerűsítik.

De mindent összevetve tényleg még mindig a legjobbak közt tartom az izraeliek egyes,hangsúlyozom,csak egyes típusaik,megoldásik.

Egyébként van,hogy én is a P83-at tartom a legjobbnak. A múltkori 35 fok melegben is nagyon éreztem,hogy jobb lett volna abban menni.

Ismétlem,tökéletes málhával még én sem találkoztam,mindnél van valami ami miatt valamikor nem tökéletes,de egyes típusoknak nagyon súlyos hibái is vannak. És nehogy már azokat népszerűsítsük és ezzel nehogy már azok gyártóit,tervezőit gazdagítsuk!

recon71 2014.07.14. 18:54:26

@joni firpo: Egyébként én is azt látom,hogy zsebmánia van. Ez akkor gond,ha úgy van felrögzítve,hogy már akadályoz,mert mondjuk ugrál,útban van,kényelmetlenséget,akadályt képez. Főleg a zsebre tett zsebeknél látom ezt.

Viszont a kedvenceimen is,mint a P83 is,sok zseb van,de azok stabilak és nem akadályoznak.

dudi01 2014.07.14. 19:04:53

Arra ezért kíváncsi vagyok,hogy mennyire stabil a P83-on a két nagy zsebre rakott dupla tártartó két AK-tárral ha nincs telerakva(szerintem semennyire).

recon71 2014.07.14. 19:17:11

@Tom Sinner: Az M22 Tarzan is nagyon hasonló konstrukció,mint pár mellényem és kedvelem őket,de azért idővel azokhoz is hozzányúltam,hogy javítsak valamin. A gagyi minőségű horvátom is hasonlóra lett varrva,és mikor katona voltam,akkor is sok nagy nevű málhánál jobban szerepelt. Igaz kellett varrni,a gagyi anyagainak köszönhetően.
De,hogy ma is az egyik kedvenc legyen,ahhoz kellett rá varrni 1-2 plusz hevedert,előre konkrétan 4-et. Ami viszont nagyon könnyen megoldható.: www.kepfeltoltes.hu/140714/SDC10036_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2014.07.14. 19:25:07

@dudi01: Én is így gondoltam anno,ezért direkt kipróbáltam! Nem volt vele gond,mivel a sarkánál a párnázáshoz közel van rögzítve és oldalt nem zavar,nincs útban az a kis lötyögés. Azt is kipróbáltam,ha az egyik kulacszseb üres,a másik meg tele,de az sem volt kényelmetlen.

Ami gondom volt,hogy az én gagyi (3 db) P83 koppintásaimon a bal zsebek nem olyan stabilak,mint a jobb oldalon és futásnál ha kemény van a kulacs rekeszében,üthet. Ezért lenne jó tudni,hogy ez a hiba az eredetieken is létezik e.

Tom Sinner 2014.07.14. 19:40:34

@gyula0910: Köszi az írást meg a képet. Lehet egyszer lesz ismét ilyen mellényem.

recon71 2014.07.14. 19:50:49

@Tom Sinner: Nincs mit,de a lényeg,hogy ha nem M22-t veszel,hanem horvátot alakítasz hasonlóvá,akkor az M22-höz kell alakítani az oldal állítását is a gagyi fűzős megoldás helyett.

joni firpo 2014.07.14. 21:00:53

@gyula0910: Milyen kabát van a melletted álló emberen?

recon71 2014.07.14. 21:13:44

@joni firpo: Eddig azt gondoltam,hogy a seregből hozhatta haza,de jobban megnézve tényleg nem a megszokott. Megkérdem tőle.

recon71 2014.07.14. 21:18:42

@joni firpo: Sajnos nem tudja,ő is úgy kapta. Talán valami maszek munkaruházatis kivitel lehet.

recon71 2014.07.15. 01:41:27

@joni firpo: Érdekesség kép elmesélem,hogy be akartam anno mutatni 1 olyan málhát a 95M leváltására,amelyben egyesíteni akartam az Ephod-t és a P83-at,mivel nem tudtam eldönteni,hogy melyik a jobb. Mindkettőnek meg voltak a hatalmas előnyei az összes többivel szemben,de egymással szemben is. Valami olyasmi lett,hogy az oldal P83,a hátsó rész Commando Harness. Elöl pedig az alsó zsebek is dupla tár befogadására is alkalmasak lettek.

1 francia egység is erre juthatott,mert 1 akkori magazin képei szerint,ugyanígy zsebezte fel a moduláris,variálható zsebezésű Ephod verzióját.

recon71 2014.07.15. 01:51:32

@dudi01: Gondolom emlékszel,hogy az ausztrálok,hogy málháztak még nem olyan rég! Rengeteg mindent raktak a felső testükre. www.defence-point.gr/news/wp-content/uploads/2011/06/Australia-soldier-2.jpg
Nem értettem,mert ez rohadt fárasztó és fájdalmas volt.

Nézd meg most őket!: www.youtube.com/watch?v=N0OMZiJFigg
Ezért mondom,hogy újra terjednek a PLCE szerű málhák,amik ha kisebb befogadóképességűek is,de a tartalmuk a derékra terhelhető.
Mellesleg az ami TGY is hasonlóan málházott.

joni firpo 2014.07.15. 09:09:30

@gyula0910: De ezek nem valami régebbi cuccok? (Amit vagy újra elővettek, vagy csak nem jutott nekik újabb?)

joni firpo 2014.07.15. 09:28:55

@gyula0910: Ez nem valami egyedi hiba lehetett? Megkukkoltam a nálam lévő másolat P-83-mat is, de egyformának tűnt a két oldala. Az így ránézésre is látszott, hogy a varrás sokkal gyengébb, mint az eredetin.
Az eredetin a kulacszsebeket nem is varrták végig, hanem több helyen, több rövid tűzéssel erősítették föl. A jócskán használt mellényen látszik, hogy a legalsó tűzéseket azért kikezdte a használat, de elereszteni még egyik sem eresztett el, ráadásul adott esetben viszonylag könnyen javítható is.
Ami óriási különbség az eredeti és a másolat P-83 között (bár gondolom ezzel nem okozok nagy meglepetést) az a felhasznált anyagok minősége: ég és föld!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.15. 09:34:30

@gyula0910: Ez még valóban a régi védőmellény. Egyébként tán a legterhelőbb mozdulatok között van, ha az elöl telepakolt mellényre még rátámasztjuk a gépkarabélyt.

A videón valóban az új ausztrála málha és egyenruha látható. Egyébként Plate carrier-t és alatta egy PLCE-FLC szerű málhát hordanak. Létezik mondjuk egy könnyített, mint az MTP-s Yoke, változat is.

Itt lehet olvasgatni és nézelődni : (376. oldaltól)

www.scribd.com/doc/91651933/Australia-Soldier-Combat-Ensemble-SCE-Load-Carriage-Elements

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2014.07.15. 09:35:41

Ja és felhívnám a figyelmet, hogy 500-as és 1000-es Nylonal dolgoznak.

dudi01 2014.07.15. 10:56:22

A videóban a mellényre is pakolnak(ráadásul tárakat amiből 0,5kg egy darab)különben nem férnének el a málhán.

recon71 2014.07.15. 16:33:07

@dudi01: Ki mondta,hogy semmit nem tesznek a védőmellényre?
Itt a lényeg azon van,hogy hülyeség,hogy a kisebb befogadóképességű PLCE szerű málháknak leáldozott. Pont ellenkezőleg,most nagyon terjednek.

Mellesleg az a 3 tár 1,5 kg.
Mondjuk én ilyen helységharc előtt többet is átraknék,de napos hordásokra még azt a hármat is levenném elölről.

recon71 2014.07.15. 16:43:51

@joni firpo: Nagyon sokat nyomoztam ez ügyben,még a tieden is néztem,és azok alapján a replikákon lévő bal oldali elölről végigfutó nyílás,ami a párnázás ás a zsebek közt van,ránézésre a koppintásokon bővebb. És mivel a zsebek erre vannak csak rávarrva,ez kevésbé stabil.

Egyébként képek alapján olyan változat is van,ahol egyáltalán nincs ez a nyílás,minden egyenest a párnázásra van varrva. Na,az biztos,hogy ugyanolyan stabil.,int a másik oldal.

Egyébként nagyon sok óriási különbség van az eredeti és a koppintások közt. Az eredetin követi a váll vonalát a vállpárna,ezeken nem. Az eredeti vállpárna lapos széles,ezen vastag keskeny. A koppintások derékban nyúlnak,az eredeti nem,stb..

recon71 2014.07.15. 16:49:17

@Combat Gear Admin: "Ez még valóban a régi védőmellény. Egyébként tán a legterhelőbb mozdulatok között van, ha az elöl telepakolt mellényre még rátámasztjuk a gépkarabélyt."

Ezt nem értem! Szerintem meg pont pihentető,mint minden mellkason lévő málhánál. Azt hiszem az LBV-knél tanítják azt is,hogy a tárzsebek tetején tartva a tust,kevésbé fárasztó a fegyver és még gyorsabb is célratartani.

recon71 2014.07.15. 17:35:17

@Combat Gear Admin: Bocs! Hülye vagyok. Elsiklottam a védőmellény szó felett és azt hittem,hogy a P83-ra írtad.

recon71 2014.07.15. 17:39:23

@Combat Gear Admin: Viszont ettől még érdekelne,mivel kipróbálni nem tudom,hogy miért megterhelő mozdulat ennél a védőmellénynél. Nem emlékszem,hogy bármelyik más védőmellénynél tapasztaltam volna ilyet. Ami gondot szokott okozni,az a fegyver tus vállhoz szorítása,mert vagy lecsúszik,vagy útban van valami.

dudi01 2014.07.15. 18:15:07

@gyula0910:

És még is hová raknád a tárakat?Máshol nincs hely nekik!És még mindig csak egyszerű warrbeltekről van szó.

dudi01 2014.07.15. 19:12:32

Azért mert ha az elöl lévő zsebekre rakod a fegyvert akkor még jobban fog húzni előre mert pluszként még hozzáadódik a fegyver tömege.
Nem is értelek hisz neked a mániád a derékra terhelés mint valami szent grál.

recon71 2014.07.15. 21:02:19

@dudi01: Oldalra nem rakható tár,vagy a PLCE szerű szett tárzsebeibe? Felhívom a figyelmed a videóra,mert abban sem rak mindenki tárat a védőmellényre,hanem csak a PLCE tárzsebeiben tart tárakat!

Megint nem sikerült értelmezned amit írtam! Én azt a P83-ra írtam és nem a védőmellényekre,ráadásul nem azt írtam,hogy rátesszük a fegyvert,hanem,hogy a tust megtámasszuk rajt!

recon71 2014.07.15. 21:11:16

@dudi01: Ezek szerint rajtam kívül most már az angoloknak,az ausztráloknak és egyre inkább az amiknak is szent grál lett a derékra terhelés. Vagy te mivel indokolod ezeket a PLCE-s és hasonló málházásokat?

recon71 2014.07.15. 21:39:21

@Combat Gear Admin: Gondolkoztam ezen a telepakolt védőmellényes,fegyveres dolgon és arra jutottam,hogy talán külön kéne választanom,hogy "Ez még valóban a régi védőmellény". Ha így értelmezem,akkor talán úgy értetted,hogy ha bármelyik védőmellény esetén,ha elöl jól telepakoljuk és még arra tesszük rá pluszban a fegyvert,az nagyon megterhelő. Egyet értek maximálisan!

Ha a megpakolt tárzsebek előtt tartjuk a fegyvert,akkor sem rózsás a helyzet,mert a mellkastól távolodva a karok terhelése nő. 1 tudományos műsor szerint a mellkastól 30 cm-re már háromszoros súlyt érez a karunk.

dudi01 2014.07.15. 21:46:32

@gyula0910:

Arra reagáltam amire CGA is!Warbelt,eddig is használták.

recon71 2014.07.15. 22:00:44

@dudi01: De ő nem írt hülyeséget,hogy ellentmondtam magamnak!
Warbelt,eddig is használták,de úgy néz ki,hogy nem volt igazad,mert pont ez a régi megoldás szorítja ki a telezsebezett mellényeket.

dudi01 2014.07.15. 22:05:59

@gyula0910:

A warbelt egyáltalán nem régi.ezen kívül nem nagyon használnak hozzá(főleg nem az amik)vállhevedert.A videón lévő ausztrál katonáknak is a mellényhez van erősítve nem pedig vállhavederen van

recon71 2014.07.15. 22:10:32

@dudi01: Ezek nagy része még a régi ausztrál PLCE szett,amik már biztos vannak 20 évesek,kivéve a vállhevedert. Nézd már meg a videót,kilátszik az új fajta MOLLE csíkozott vállheveder!

joni firpo 2014.07.16. 08:50:09

Olcsó warbelt felkelőknek és egyéb kispénzűeknek:

kepfeltoltes.hu/view/140716/warb01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/140716/warb02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A bolhapiacon vettem egy lepukkant turistahátizsákot (a hordváz kellett belőle), a maradék anyagaiból (derékpánt, vállhevederek)kiváló "felkelő" warbeltet lehet építeni...

recon71 2014.07.16. 21:38:15

@joni firpo: Engem ez a megoldás emlékeztet az oroszok házi készítésű chest rig-jeire Afganisztánban.


süti beállítások módosítása