Translate

Utolsó kommentek

  • Tom Sinner: @mate2003: Nem a bejövés a lényeg, hanem az, hogy ez már rejt is valahol. Ősszel a pampán kiváló t... (2018.11.18. 20:01) 2015M Esővédő kabát
  • mate2003: m.blog.hu/co/combatgear/image/ruh%C3%A1k/15m_hadioltozet/img_20180306_093328.jpg Ki az az igényte... (2018.11.18. 19:38) 2015M Esővédő kabát
  • dudi01: @recon71: Őszintén mondom nem tudom,hogy van-e deréknél valamilyen rögzítési lehetőség. (2018.11.18. 19:21) 15M Hadiöltözet
  • recon71: @dudi01: És stabilan és kényelmesen fent is marad az emberen a nadrag, ha nincs rajt a kantár? Mos... (2018.11.18. 18:40) 15M Hadiöltözet
  • krisss93: @dudi01: Valóban de ez jobban néz ki. :D (2018.11.18. 18:19) 2015M Esővédő kabát
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (1) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (2) 2014 (4) 2015 (4) 2015M (5) 2016 (2) 2017 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (3) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (5) acs (1) acu (23) adapter (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (3) amerikai (13) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (12) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (1) armored vest (3) armour (1) army (84) armybox (15) assault (6) assault pack (8) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (12) bajonett (1) bakancs (23) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (20) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (26) british (23) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (6) bulletproof vest (2) bullet proof (1) bullet proof vest (1) bundesheer (1) butt (1) bw (2) caiman (1) camelback (7) camelbak (7) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (3) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (3) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (5) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (3) combat shirt (11) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (1) croatia (1) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (1) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (2) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (7) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (33) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (1) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (9) ess (4) észak (2) ételcsomag (4) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (1) firefighters (4) fire engine (1) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (4) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (10) french (8) frog (4) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (5) gáz (2) gázálarc (9) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (5) glock (3) gloves (4) golyóálló (4) golyóálló mellény (4) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (7) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (2) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (9) harcjármű (2) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (2) hellas (1) helmet (24) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (65) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (8) honvédség (56) honvedseg (8) horvát (3) horvátország (1) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (17) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (8) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (20) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (21) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (2) kevlár sisak (1) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (2) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (1) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (4) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (5) lángálló (1) lb2 (1) lbt (6) LBT (3) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (2) lengyelország (1) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (5) magazine pouch (5) magyar (41) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (4) main pack (2) málha (7) málhafelszerelés (9) málhamellény (17) málhaöv (1) málhazsák (3) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (15) medical (5) medic pac (1) medininka (1) melény (1) mellény (48) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (70) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (2) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (17) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) m 249 (3) nadrág (39) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (8) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (3) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (2) ops core (4) őrjárat (2) orosz (67) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (5) orvosi táska (3) orvosi zsák (4) osprey (7) osztrák (5) öte (1) öv (13) P9R (1) pack (30) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (1) páncélozott (1) pantac (1) pants (1) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (5) patrol pack (6) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (5) platecarrier (6) plate carrier (15) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (1) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (50) polish (2) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (28) predator (1) proof (4) protection (4) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (4) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (3) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (54) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (2) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (8) ruha (2) ruházat (4) russia (11) russian (43) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (3) sf (5) shawn (1) shirt (7) sight (1) sig sauer (2) sisak (24) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (1) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (5) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (5) sweden (3) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (5) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (1) tab (1) tac (1) tactical (10) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (5) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (3) tűzoltók (2) tűzoltóság (13) two (1) ubacs (4) ucp (3) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (2) und (1) uniform (37) urban (1) us (11) usa (12) usmc (48) USMC (4) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (8) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (59) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (1) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (5) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (3) web (1) webbing (2) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (29) zseb (19) zubbony (7) Címkefelhő

CQC Warbelt PLCE vállhevederrel

2018.10.24. 05:00 :: Combat Gear Admin

lk862617.jpgA PLCE-hez hasonló málharendszerek lassan harminc éve képezik a brit lövészkatona alapfelszerelését. Emellett a nemzetközösség több országa is rendszeresítette, nem beszélve Észtországról és több más hadseregről sem.

lk862618.jpgA CQC öv párnázottsága és a rögzítési pontok száma lehetővé teszi, hogy ugyan úgy használjuk, mint a korábbi PLCE övet, tehát egy hagyományos málhafelszerelésként.

lk862619.jpgAz övet alapvetően egy vékony „yoke”-al tervezték védőmellény alatt hordani, de teljesen megpakolva és felszerelve, azzal a megoldással nem mondható túl kényelmesnek.

lk862620.jpgApró hátrány és hiányosság, hogy a PLCE vállheveder hátul csak két ponton rögzíthető az övhöz, míg a fennmaradó két hevederfeszítő eredetileg a PLCE-hez szánt tártartókhoz rögzülne.

lk862621.jpgA vállhevederek kialakítása nem tér el a korábbi rendszerhez szántaktól. Egyszerű, megfelelően párnázott és hat hevederrel rögzíthető magához az övhöz, illetve az övön lévő zsebekhez.

lk862622.jpgA hevederfeszítőknek hála, a vállhevederek gyorsan és könnyen állíthatóak. Míg az övből több méret létezik, addig a vállhevederből erre nincs szükség.

lk862623.jpgAz övhöz szánt „yoke” jóval vékonyabb, és ahogy látható ez csak négy ponton rögzül az övhöz. A vállrész párnázásának teljes hiánya megkönnyíti a védőmellényekkel való viselését.

lk862624.jpgÚjdonság, a korábbi változathoz képest, hogy előre két darab párna került fel. A pontos célját nem teljese értem, mivel pont nem a vállakhoz esnek..

lk862625.jpgA plate carrier-t rávéve ajánlott lejjebb állítani, különben ráülhet a mellény is, vagy föltolhatja azt. Előnye, hogy így a teljes felszerelés nem csak a vállakat, hanem a derekat is terheli.

lk862626.jpgAz övön elfér négy tártartó, nyolc tárral, és négy általános zseb is, bár ezek jelen esetben száz lőszeres rakasztartó zsebek, nem pedig a PLCE-en lévő nagyméretű zsebek.

lk862674.jpgBár nem erre szánták de jó hír, hogy a rejtő színét tekintve egész jól harmonizál az új 2015M ruházat színeivel is. Legalábbis semmiképpen nem rontja annak álcázó képességeit.



176 komment

Címkék: öv mtp warbelt 2015M

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr4614318501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

churchill 2018.10.29. 18:54:39

@recon71:
szerintem az a hiba a gondolkodásmódodban, hogy kb a gombhoz akarod varrni a kabátot. A saját logikám alapján nem hiszek abban hogy a gyártó arra tervezi a ruháit hogy fakó, kopott állapotban nyújtson jó teljesítményt.
Persze az esély megvan erre is, ha mutatsz rá valamilyen forrásanyagot, tesztet, adatot, megkövetlek, és el fogom ismerni hogy igazad van.

recon71 2018.10.29. 19:00:10

@churchill: Azért ne felejtsük el,hogy mindennek van ideális környezete,még a pirosnak is 1 piros házfal előtt. Azt kell nézni,hogy az esetek többségében jó e.
Egyébként én sátorból akartam venni Flektarn-t,mert ekkorában és kisimítva jobbnak tűnt a többinél zöld környezetre. Aztán 1 MFH vagy milyen multiterraint vagy mit vettem,ami sajna világít az év 90%-ában. De amikor eltűnik a levélzet és bebarnul a táj majd jó lesz.

Meg ott a kérdés megint,hogy nyílt tereken,mezőkön vagy bokrokban,fák között kell e rejtenie 1 tereptarkának?

recon71 2018.10.29. 19:06:36

@churchill: Forrásanyagom nincs,mint arra sem,hogy nem számolnak ezzel és vadi újan,patyolattisztán számolnak csak vele.
De a logika alapján,Te nem számolnál ezzel,hogy vadi újan,patyolattisztán nemnagyon lesz használva terepen,élesben a tereptarka gyakorlód?

Ha tényleg nem számolnak vele,akkor az baj! Majd fognak,ha rájönnek,hogy kellett volna. Hisz az egyszerű katonák is számolnak vele,ezért nem adtak az airsoft-os véleményekre,mert az ő gyakorlóik általában jobb állapotban vannak.

recon71 2018.10.29. 19:12:31

@churchill: Úgy gondolj bele,hogy szerintem 1 gyártónak tudnia kell,hogy élesben terepen 1 gyakorló milyen állapotban van többet,vadi újan és tisztán,vagy valamilyen szinten kopva és koszosan! Mert ha kicsit is kopottabban,kicsit is koszosan,máris erősebbre kell színezni az ideálisnál,hogy már ezt is ellensúlyozza.
Te ezzel nem számolnál? Vadi újan és tisztán csinálnád tökéletesre,tudva,hogy úgy nem lesz talán soha rejtőzésre használva?

recon71 2018.10.29. 19:20:36

@joni firpo: @churchill: Az viszont igaz,hogy 1 szép élénk színű,jól kinéző (divatos) tereptarkát jobban el lehet adni,mert tetszetősebb,még akkor is,ha rosszabbul teljesít. Lehet a tervezők ezt fontosabbnak tarják,mint azt,hogy majd a gyakorlatban legyen minél jobb? Hisz hiába az enyém a legjobb,ha nem néz ki jól,nem szép,ezért senki sem veszi meg.

churchill 2018.10.29. 21:13:11

@recon71: értem amit mondasz és valamilyen logikát látok is benne. Akkor inkább úgy fogalmazok, hogy amilyen tesztelési eljárásokat én láttam, ott a kopásállóságot, a rejtőképességet stb. új tárgyakon végezték. Nyilván egy ilyen termék fejlesztése során (hadi gyakorló ruházat, illetve alakmásító mintázat), elkerülhetetlen hogy a vizsgálandó tárgy(ak) ne kopjanak, koszolódjanak.
Nyilvánvaló az is hogy kopott, koszos használt állapotban is mérik a tulajdonságaikat, hiszen ezekbők az adatokból határozzák meg pl az élettartamot.
Én azt a kijelentésedet vitatom hogy egy ruhát úgy terveznek hogy hirtelen minőségromlási folyamat (kopás, színárnyalat változás) után hozza azokat a paramétereket, amiket az adott eszköztől elvárnak, és ezt hosszú időn keresztül azonos színvonalon tartsa meg.
Továbbra is tartom azt a kijelentésemet, hogyha igazolni tudod az állításodat, akkor megkövetlek, de addig nem értek veled egyet.

churchill 2018.10.29. 21:24:43

@recon71: "Meg ott a kérdés megint,hogy nyílt tereken,mezőkön vagy bokrokban,fák között kell e rejtenie 1 tereptarkának?"

Szerintem erre a kérdésre nincs helyes válasz. Alapvetően a feladat és az álcázandó eszköz határozza meg az álcázás módját és mikéntjét.
Olyan hogy ideális alakmásító minta, szerintem nincs. Olyan van hogy egy minta az év nagy részében használható, de ami mindig mindenhol ideális, az szerintem nem létezik.
Egyébként megfelelő álcázó tevékenységet folytatva, odafigyelve az álcázással szemben támasztott négykövetelményre és a józan paraszti eszedre hagyatkozva nagyon hatékonyan lehet rejteni a tevékenységet.
Ha nem öltözöl pirosba, hanem viselsz egy valamilyen rejtőszínt, és megfelelő tevékenységet folytatsz, nagyon meg tudod nehezíteni a vizuális felderítést.
Persze egy hőkamera ettől még simán kiszúr.

recon71 2018.10.29. 22:44:31

@churchill: Ezekben egyetértek,de mint írtam,én arról sem láttam még dokumentációt,hogy 1 tereptarkát csak vadi újan és tisztán kell tesztelni.
Egyébként az MC tesztfelvételein anno elgondolkoztam,hogy hogyan lehet,hogy a zöldben zöldebb volt és jól látszott a mintázat,míg sivatagban meg barnábbnak nézett ki,kevésbé látszó mintázattal? Akkor felmerült bennem,hogy nem fakultabbat,esetleg porosabbat fotóztak a sivatagosban?

A tereptarkák használatával is egyetértek,én is igyekszek ott használni valamit ahol a legjobban működik. Oda dugom el pl. az embereimet,ahol jó a ruhájuk. De nem mindegy,hogy valami nagyon sokszor jó és az év nagy részében,vagy nagyon kell keresni neki az ideális környezetet és csak az év kis részében. Mint az említett multiterrain sátram.

Egyébként az MC-nél én sem hiszem nagyon,ha így szánták a zöldbe is,hogy úgy tervezték,hogy figyelembe vették a fakulást,koszolódást,kopást. Viszont,ha a sivatagra tervezték,akkor viszont nagyon is számolhattak vele,mint ahogy valaki állította (talán pont itt a blogon?).

Viszont vannak olyan sötét ruháim,amiket kizártnak tartok,hogy jónak gondoltak a tervezőik vadi újan és tisztán,annyira sötétek. Van ilyen DPM-mem,rábám,zöldem,barnám. Viszont koszosan,kopottan,fakultan meg már nagyon jók.

A hőkamerával kapcsolatban! Gerinctartó izom edzés közben szoktam nézni videókat és ledöbbentett,hogy az egyikben a mindenféle drónos csúcstechnika ellenére teljesen tehetetlenek voltak,mert a tálibok bemenekültek a fák közé. Hallatszott a beszélgetésben a tehetetlenség,hogy már megint nem tudunk mit csinálni. Úgy tűnt,a tálibok már megtalálták az ellenszerét.

recon71 2018.10.29. 23:25:16

Megnéztem a sátramat,hogy milyen,ha már annyit emlegettem,nehogy érdemtelenül tüntessek fel valamit rossz vagy jó színben. Még jó,hogy nem írtam biztosra,mert nem MFH gyártmány és Multitarn-nak van megadva a tereptarkája.

joni firpo 2018.10.30. 10:03:41

@recon71: A tapasztalat szép dolog, de szívesen olvasnék valami konkrétumot ebben a tárgykörben, mert a vita így egy kicsit öncélú. Az pedig, hogy a haverodat mivel etette meg egy díler, nem hivatkozási alap. A military shopban és a piacon minden francia cucc minimum "idegenlégiós" és minden amerikai cucc minimum "zöldsapkás" - a marketingszövegeket nem szabad benyelni.
Bármiféle "tudományban" való elmélyülés legfontosabb alapja a forráskritika.
Én a mai napig nem olvastam sehol olyat, hogy egy terepszín-mintát direkt úgy terveztek volna, hogy majd kifakulva "működjön". Ahogyan Dudi is írta, ilyen dolgokat nem is lehet tesztelni, előírni, tehát az ipari felhasználás céljára alkalmatlanok.

Ezt írtad: "én arról sem láttam még dokumentációt,hogy 1 tereptarkát csak vadi újan és tisztán kell tesztelni." - hanem? ha nem volt odaírva külön, hogy figyelem emberek, a tesztre 32-szer mosott és fehérített ruhát adunk ki, amit előtte megmártunk egy pocsolyában és 6 napig szárítjuk a napon, akkor értelemszerűen arról lehet szó, hogy új állapotú cikkeket adnak ki tesztelésre, mi mást???

recon71 2018.10.30. 15:06:04

@joni firpo: És szerinted ez jó, ha tényleg így lenne? Szerinted az a jó, ha úgy tesztelnek valamit, ahogy a gyakorlatban soha nem fogják használni? Úgy meg egyáltalán nem, ahogy meg 100%-ban igen?

Én biztos, hogy vizsgálnám 1 és 20 mosás után is, kicsit koszolódva és nagyon is. Ezek egyáltalán nem okoznak nehézséget.

A haverom overáljának valódiságáról nem tudok nyilatkozni, de a net tele van nagyon hasonló eredetiekkel. Miből látod, hogy nem eredeti?

dudi01 2018.10.30. 15:24:17

@recon71:

Látom számodra még mindig semmit nem jelentenek azok a fogalmak,hogy megismételhetőség vagy objektivitás.

recon71 2018.10.30. 16:01:12

@dudi01: Most komolyan,pont te beszélsz ezekről? A gyakorlatban mennyire objektív és megismételhető,hogy 1 gyakorló mindig patyoattiszta és vadi új?

recon71 2018.10.30. 16:14:27

@joni firpo: Egyébként az is kiderült már korábban ,hogy 1 rakás mindenről nincs dokumentáció ma sem ,de ettől még létezik (emlékezz az afganisztáni vitára!). Arról sem szerintem,hogy csak vadi újan és patyolattisztán kell valamit tesztelni. Biztos vagy benn,hogy soha 1 seregben sincs ilyen előírás a világban,hogy a tereptarkákat mosások után,koszosan is teszteljék mielőtt rendszeresítik?

dudi01 2018.10.30. 17:38:24

@recon71:

Az objektivitás nem ezt jelenti és a megismételhetőség sem.

recon71 2018.10.30. 17:39:25

@joni firpo: @churchill:

BASSZUS,MÁR HOGYNE LENNE IGAZAM!!!

A csapatpróbák nem pont ezért vannak??? És ezekről dokumentációk is vannak!
Amikor a fejlesztésnél ténykedtem minden rendszeresítendőt többször is elküldtek fél éves csapatpróbákra,hogy kiderüljön,hogy a terepen,a gyakorlatban,koszosan,kopottan,több mosás után is milyenek. Szóval nem patyolattisztán,vadi újan! Főleg,hogy a fél év lejárta után vették le az eredményeket,hogy akkor fél év után is hogyan működik. Akkor,ha kellett,módosítottak,aztán új fél éves csapatpróba. De voltak előtesztek is,amikor pl. sárban vizsgálták a katonákon a cuccot,hogy hogyan hat rá. A fegyvereknél olyan speciális feladat is volt,hogy 1 katona maga után kötötte és úgy húzta a sárban a fegyvert. Ezt legalábbis a KGP tervezője nyilatkozta a fegyveréről,hogy még ezen is átment.

1 tereptarka tervezőjének,ha át akar menni majd a csapatpróbán is,szintén kell ilyen teszteket is csinálnia.

Az már más kérdés,hogy nálunk pont amikor én voltam ott,a fejlesztés ruházatért felelős emberei ezeket a csapatpróbákat elcsalták,a dokumentációkat meghamisították,hogy mindenképp megfeleljen amit összecsaptak. Így mentek át a boci cuccok.

De az biztos,hogy a világ nem minden seregében mennek így a csapatpróbák.

@dudi01: Szóval ki is írt megint annyi butaságot?

dudi01 2018.10.30. 17:45:16

@recon71:

Úr isten ege!Semmi ilyesmit nem kellett tesztelni.A csapatpróba pl az objektivitás miatt kell(egy ember nem lehet objektív sok ember már igen)és nem azt vizsgálták,hogy hogyan rejt kopottan hisz még egyszer leírom:azt nem lehet megismételni,hisz lehetetlen két ruhát ugyan olyan árnyalatúra koptatni.A csapatpróba azért kell,hogy egy indikátora legyen a laboratoriumi teszteknek.

dudi01 2018.10.30. 17:52:13

Egy szóval a cspatapróbával az ellenőrizhetőség kritériumának felel meg hisz a csapatpróba maga az ellenőrzés.

recon71 2018.10.30. 17:57:13

@dudi01: Hány csapatpróba kielemzésen vettél is részt??? Szólok,hogy én kettőn minimum. Ezért elárulom,hogy marhára nézték ezeket.

De külön olyan is van a csapatpróba végén,hogy a katonáknak meg kellett adni,hogy akkor fél év után még a tesztelt cucc mindig mennyire jó,miben lett rosszabb. Hogy reagált,változott a fél év alatt.
Amit szépen le is jegyeztek tollal,de nálunk a rosszabbra adott válaszokat ki szokták "felejteni" már a nyomtatott verzióból.

recon71 2018.10.30. 18:08:06

@dudi01: Akkor még had kérdezzem meg,hogy minek is volt a minimum fél évre kiadás 1 csapatpróbához?
Szerinted fél év után 1 tereptarka ugyan úgy nézett ki már a kielemzésen,mint az elején? Ha megbukott a fél év végén,mert annyira kifakult,azzal nem törődtek,mert szerinted csak a vadiúj,patyolattiszta állapot számít?
Szerinted fél év után arra adtak választ,hogy a fél év kezdetén, a legelején mennyire szerepelt jól a patyolattiszta és vadi új gyakorló?
Ehhez minek kellett fél évet várni,meg minek volt a fél éves tortúra,ha a végére senki nem is kíváncsi?

Meg csak logika alapján,te tényleg arra vagy kíváncsi,hogy úgy jó e,ahogy nem fogják rejtőzésre használni? Vagy arra,ahogy 100%-ban,vagyis már nem patyolattiszta,vadi új állapotában?

dudi01 2018.10.30. 18:42:58

@recon71:

Azért volt kiadva fél évre,hogy legyen értelme a csapatpróbának.Fél év alatt minden holyan helyzetben viseli a katona amiben viselni lehet egy gyakorlót.Ezen kívül mit állapít meg a katona?"Új korában jól rejtett de kopottan már nem rejt olyan jól."Na ne mond!Ki gondolta volna,hogy egy használati tárgy a használat közben veszít az alaptulajdonságaiból.Vissza ne vidd a késed oda ahol vetted csak azét mert csorbul miközben vágsz vele...

De ha ennél a bárgyúságnál egy kicsit komolyabban akarok válaszolni akkor azért mert úgy épül fel a folyamatr,hogy a először felállítanak egy követelmény rendszert* útána létrehoznak a követelményrendszer mentén modelleket,ezeket a modelleket laboratóriumi körülmények közt letesztelik majd a legalkalmasabb modelleket küldik csapatpróbára.

*A követelmény rendszerben azt a szintet határozzák meg,hogy meddig tudja még ellátni a vizsgált dolog a feladatát nem pedig azt a hülyeséget amit te kitaláltál.

dudi01 2018.10.30. 18:43:41

@recon71:

Azért volt kiadva fél évre,hogy legyen értelme a csapatpróbának.Fél év alatt minden holyan helyzetben viseli a katona amiben viselni lehet egy gyakorlót.Ezen kívül mit állapít meg a katona?"Új korában jól rejtett de kopottan már nem rejt olyan jól."Na ne mond!Ki gondolta volna,hogy egy használati tárgy a használat közben veszít az alaptulajdonságaiból.Vissza ne vidd a késed oda ahol vetted csak azét mert csorbul miközben vágsz vele...

De ha ennél a bárgyúságnál egy kicsit komolyabban akarok válaszolni akkor azért mert úgy épül fel a folyamatr,hogy a először felállítanak egy követelmény rendszert* útána létrehoznak a követelményrendszer mentén modelleket,ezeket a modelleket laboratóriumi körülmények közt letesztelik majd a legalkalmasabb modelleket küldik csapatpróbára.

*A követelmény rendszerben azt a szintet határozzák meg,hogy meddig tudja még ellátni a vizsgált dolog a feladatát nem pedig azt a hülyeséget amit te kitaláltál.

churchill 2018.10.30. 18:43:52

@recon71:
Nem szoktam, de idézem magamat:
"Nyilván egy ilyen termék fejlesztése során (hadi gyakorló ruházat, illetve alakmásító mintázat), elkerülhetetlen hogy a vizsgálandó tárgy(ak) ne kopjanak, koszolódjanak.
Nyilvánvaló az is hogy kopott, koszos használt állapotban is mérik a tulajdonságaikat, hiszen ezekbők az adatokból határozzák meg pl az élettartamot."
-Amit te írsz csapatpróbáról, fejlesztéstől az kb ez.
-Amit itt többen vitatunk az az állításod hogy ruha a viselése elején "programozottan" veszít a színéből és utána kopottan hozza az elvárt paramétereket.
Ez a kettő nem ugyanaz, te összekevered, egybemosod őket.

dudi01 2018.10.30. 18:44:24

@recon71:

Azért volt kiadva fél évre,hogy legyen értelme a csapatpróbának.Fél év alatt minden holyan helyzetben viseli a katona amiben viselni lehet egy gyakorlót.Ezen kívül mit állapít meg a katona?"Új korában jól rejtett de kopottan már nem rejt olyan jól."Na ne mond!Ki gondolta volna,hogy egy használati tárgy a használat közben veszít az alaptulajdonságaiból.Vissza ne vidd a késed oda ahol vetted csak azét mert csorbul miközben vágsz vele...

De ha ennél a bárgyúságnál egy kicsit komolyabban akarok válaszolni akkor azért mert úgy épül fel a folyamatr,hogy a először felállítanak egy követelmény rendszert* útána létrehoznak a követelményrendszer mentén modelleket,ezeket a modelleket laboratóriumi körülmények közt letesztelik majd a legalkalmasabb modelleket küldik csapatpróbára.

*A követelmény rendszerben azt a szintet határozzák meg,hogy meddig tudja még ellátni a vizsgált dolog a feladatát nem pedig azt a hülyeséget amit te kitaláltál.

recon71 2018.10.30. 19:01:19

@dudi01: "Ezen kívül mit állapít meg a katona?"Új korában jól rejtett de kopottan már nem rejt olyan jól."Na ne mond!Ki gondolta volna,hogy egy használati tárgy a használat közben veszít az alaptulajdonságaiból"

Na pont ezért is volt a fél éves csapatpróba,hogy lehessen látni,hogy fél év alatt mennyit romlik 1 aktív katonai alakulatnál. Vagyis,ha fél év után már túlfakult,nem rejtett jól,már megbukott. És pont fordítva szokott lenni,lásd a rábát! Újonnan a túl sötét színei miatt tragédia volt,de kopottan,fakón már sokak kedvence most is. Ezért is ment át a teszteken,hacsak azt is nem csalták el anno.

dudi01 2018.10.30. 19:03:08

@churchill:
Azt se felejtsük el,hogy a csapatpróbán a csapatpróbázó állomány nem mér és az értékelés is csak véleményforálás mint sem értékelés,hisz az értékeléshez ismerni kell a kritériumokat a méréshez pedig ismerini kell azt a askálát amin mérnek.

recon71 2018.10.30. 19:11:18

@churchill: "-Amit itt többen vitatunk az az állításod hogy ruha a viselése elején "programozottan" veszít a színéből és utána kopottan hozza az elvárt paramétereket."

Akkor félreértettél,én nem ezt állítom. Én azt állítom,hogy számolni kell azzal,hogy a gyakorló veszíteni fog az eredeti élénkségéből elég hamar. Ez nem programozottan történik,hanem mindenképp,ezért számítani kell rá,hogy a terepen 100%-ban már más lesz mint újkorában. Fakóbb,kopottabb. És az sem mellékes,hogy mi az az átlagos időtartam,amíg még használható (fél év,1 hónap,2 év?),amíg még nem válik baromira rikítóvá,mondjuk a kifehéredéstől.

vad05 2018.10.30. 19:12:59

@Tom Sinner: Hányszor szórjak még hamut a fejemre? ;) Egyszer már bocsánatot kértem és elismertem, hogy benéztem.

vad05 2018.10.30. 19:19:05

@Tom Sinner: Nem nem tudtam, hanem az előző témák (hol készültek a képek) miatt mostam össze a dolgokat!

Tom Sinner 2018.10.30. 19:20:12

@vad05: Ugyan már, megesik mindenkivel, főleg hogy vannak sokan akik szándékosan összemosnak dolgokat.

estván 2018.10.30. 19:29:28

@vad05: Köszönöm, igazából a zubbony pl. a Mil-Tec MC nadrággal együtt se néz ki bénán, de most konkrétan HAU-t keresek, bár reménytelennek tűnik.
Ha végképp nem kapok, akkor úgyis az lesz, hogy más gyártótól lesz az alsó.

recon71 2018.10.30. 19:33:44

@dudi01: "az értékeléshez ismerni kell a kritériumokat a méréshez pedig ismerini kell azt a askálát amin mérnek."

A fél év végére szétszakadt vagy sem? Kifakult vagy sem? Rejtett vagy sem? Kényelmetlen volt vagy sem? Beázott vagy sem? Feltörte a lábat vagy sem? Magyarán,bevált vagy sem?
Egyébként valami táblázat is rémlik,az egyes cikkekhez,de sajna azt nagyon nem tudtam megnézni,azon mintha pontozni kellett volna. De a kényelmi szintet és a rejtőképességet mi is pontozni szoktuk.

estván 2018.10.30. 19:34:08

Ja izé... ugyancsak keresek Propper gyártmányú háromszínű sivatagi boonie kalapot is. :)

vad05 2018.10.30. 19:35:32

@recon71: A Te logikád szerint a 15M tervezői nagyon buták! :) Legalábbis egy hónapja még azok voltak! :) A műveleti változatánál elég nagy port vert fel, hogy túl gyorsan kopik! Az elmúlt hetekben volt lehetőségem együtt látni másfél éves (missziót megjárt), valamint vadonatúj változatokat egymás mellett ca. 20 m-ről. Amíg 5 hete még az új volt egyértelműen jobb ugyanazon a terepen, pár napja már a kopott változat. Pedig ugyanott néztem őket, csak közben "kicsit" változott a környezet színe! Vagy ezt is előre tervezik? ;) Engedd el a témát! Ebben szerintem sincs igazad!

vad05 2018.10.30. 19:43:23

@recon71: A hőkamerák legegyszerűbb ellenszere a megfelelő sűrűségű növényzet. Már ahol van növényzet. Afganisztánban ez csak néhány tartományban jellemző. Ezt is, és még sok egyéb egyszerű módszert az embercsempészek is ismernek, akik a déli határunkon próbálják átjuttatni az illegális bevándorlókat. Szerencsére vannak széles nyílt sávok, amelyeket lehet pásztázni hőkamerákkal. Ahol sűrű az erdő, ott valóságos bújócska folyik! :)

recon71 2018.10.30. 19:46:52

@vad05: Szerintem nagyon is készülni kell azzal,hogy minél tovább,minél több helyen legyen jó valami. Én biztos készülnék rá.
Te nem? Szerinted mikor kell 1 tereptarkának jól rejtenie,vadi újan,patyolattisztán,ahogy a gyakorlatban nemigen lesz használva,vagy valamilyen szinten kopottan,koszosan,pár hetesen,hónaposan,ahogy 100%-ban lesz rejtésre használva?

@dudi01: Megkerestem az egyik csapatpróba kielemzés papírjait! Itt az van,hogy "A véleményezésre bemutatott cikkek:"
És alatta 14 pontban fel vannak ezek sorolva. Majd minden cikkhez van később szöveg,hogy a fél év végére mik lettek a tapasztalatok. Pl.: "a rejtett gombolás jobb,de a ferde zsebek nem jobbak","a nyári nadrágnál jó,hogy a nadrág szárán lévő zseb magasan van",stb..

Ez a kielemzés a boci tereptarkát már nem vizsgálta.

dudi01 2018.10.30. 19:47:45

@recon71:

Nyilván ez egy primitív módja az értékelésnek de ha szerinted így megy akkor...

vad05 2018.10.30. 19:48:02

@dudi01: Arról nem is szólva, hogy amikor kopottá vált az adott ruházat, akkor éppen milyen is a környezet, ahol tesztelik??? ;)

recon71 2018.10.30. 19:50:56

@Tom Sinner: A hőkamerákról eszembe juttattad az egyik emberem történetét! Ő a határon is rendőr és ő mesélte,hogy volt olyan,hogy volt,hogy alufólia vagy mi alá bújva akartak sokan átszökni.

vad05 2018.10.30. 19:52:19

@estván: Nekem pont az tűnt fel ebben a TEXAR-ban, hogy mennyire hasonlít a színösszeállítása a HAU-hoz. Kíváncsi leszek, hogy a minősége jobb-e?

recon71 2018.10.30. 19:59:09

@vad05: A 15M akkor bukna meg 1 fél éves csapatpróbán -ha nem csalnak- ,ha a fél év végére már a túlnyomó többség szerint rosszá vált. Vagyis,ha úgy gondolják,hogy már olyan ritkán használható jól,hogy inkább már rossznak minősítik. Ez azért nagyon más.

Egyébként a nagy kapkodásban volt egyáltalán csapatpróbán a 15M? Tudtommal kihagyták.

churchill 2018.10.30. 20:09:33

@dudi01:
Valóban félreérthetően fogalmaztam. A mérésekkel alátámasztott vizsgálatokat a fejlesztés fázisaira értettem, ahol a kívánt paramétereket vetik össze a mérések valós adataival. Ha ezen megfelel, akkor mehet csapatpróbára.

dudi01 2018.10.30. 21:18:13

@recon71:
A csapatpróba nem ítéletet hoz hanem véleményez mindenhol a világon!És pont azért mert a csapatpróbázók nem ismerik a kritériumrendszert és a mérés skálázását dönteni sem tudnak csak javasolni.

recon71 2018.10.30. 21:34:18

@dudi01: De ha megbukik a csapatpróbán valami akkor onnan nincs tovább. Lehet bármilyen jó 1 tereptarka újonnan,ha a csapatpróba végén azt mondják,hogy később meg rosszul szerepelt,vagy nem maradt jó a még megfelelő mértékben, akkor már esélye sincs tovább.

Hacsak nem hamis jegyzőkönyvet csinálnak.

dudi01 2018.10.30. 21:48:11

@recon71:

Ez igaz csak ez félrevezető kifejezés.

dudi01 2018.10.30. 22:15:08

@recon71:

Már hogy ne lenne tovább?A csapatpróba csak javaslat nem ítélet,hisz akik a próbákat végzik nem ismerika kritériumokat csak véleményt alkotnak.Az amerikai mellény a legjobb példa: MBAV szerepelt jobban még sem azt rendszeresítették hanem a KDH mellényt.
A csapatpróba az véleményezés nem perdöntő sehol sem!

churchill 2018.10.30. 22:29:58

@recon71: A "programozott" szó nem véletlenül volt idézőjelben..
Engedd meg hogy többszörösen idézzelek:

"Akkor félreértettél,én nem ezt állítom. Én azt állítom,hogy számolni kell azzal,hogy a gyakorló veszíteni fog az eredeti élénkségéből elég hamar Ez nem programozottan történik,hanem mindenképp,ezért számítani kell rá,hogy a terepen 100%-ban már más lesz mint újkorában. "

"Viszont én egyre jobban hiszek abban,hogy egyes tereptarkákat szándékosan színeztek túl erősen,hogy koszosan,kopottan,fakultan tovább legyenek majd jók,hisz patyolattiszta és újszerű nem sokáig marad 1 sem élesben."

"Tapasztalat. Újonnan 1 rakás színei túl erősek,túl sötétek. Aztán elég hamar fakulnak 1 szintre,akkor meg már tökéletesek. Azt a szintet meg már baromi sokáig tartják. Azt meg nem gondolnám,hogy ezek tervezői hülyék,inkább azt,hogy szándékosan számoltak ezzel."

Gyula, nekem ez kicsit ellentmondásosnak tűnik.

Összegezzük: te azt mondod, hogy van olyan ruha, amit úgy terveznek hogy hamar elveszítse az új színét, és kopottan legyen jó. Forrásanyagod, hivatkozásod nincs alátámasztani a kijelentésed, csak a logikád és a véleményed.

Mi erre többen is azt mondjuk hogy ez butaság, ilyen tervezési mód nincs. Olyan van hogy egy ruha veszít a színéből (fejlesztés, csapatpróba, rendszeresítettként hordás ideje alatt), hiszen ez normális. Esetleg a rejtőképessége is válhat jobbá.
Mi viszont az is mondjuk, hogy véleményed szerinti tervezés nem lehetséges a sok ruha sokféle hordási, kopási, avulasi verziói miatt. Egyszerűen annyiféleképpen avulhat egy ruha, hogy a fejlesztés alatt nem tudnak ennyiféle változót figyelembe venni, emiatt nem is lehet kopott viselésre tervezni.

Jól foglaltam össze?

vad05 2018.10.30. 22:52:39

@recon71: Egyszerű hőtakaró fóliát használtak. De az meg korom feketének látszik a hőkamerában! Egy idő után kombinálták pokróccal (összevarták!)

vad05 2018.10.30. 22:56:12

Volt "csapatpróbán", de az nem volt teljes. Irakban csapatpóbázták. Az pedig ugyebár kicsit másabb környezet! :) Igazi próbája most ősszel volt a bakonyi gyakorlatokon. Az viszont csak másfél hónapot tett ki! Igaz, hogy ott sokan az korábban Irakban hordott ruhát használták.

dudi01 2018.10.30. 22:56:49

@recon71:
Ha csapatpróba döntő lenne az olyan lenne mintha úgy osztályoznál dolgozatokat,hogy nem ismered sem a ponthatárokat sem azt,hogy melyik feladatra hány pont jár.

vad05 2018.10.30. 23:01:23

@vad05: ... összevarrták ....

recon71 2018.10.30. 23:01:56

@dudi01: Szerinted jobb döntés vadi új és patyolattisztára mondani döntést,mint arra amit fél évig teszteltek mindenféle állapotban és körülmények között?

@vad05: A mai felgyorsult világban fél és egész éveket nem is nagyon lehet kivárni,pedig 1 tereptarkánál kellene.

Nekem úgy rémlik,hogy alufóliás derékaljak alá bújtak. de lebuktak,mert nem volt teljes a takarás. 1 nagy létszámú csoportnál túl sok kis rész lógott ki és árulkodott.

recon71 2018.10.30. 23:09:15

@churchill: Nem,félreértesz,akkor itt a gond! Én sehol sem írtam olyat (ezekben sem),hogy úgy tervezték,hogy hamar elveszítse a színét. Hanem azt,hogy számoltak vele,hogy 1 gyakorló viszonylag hamar elveszti az eredeti vadiúj és tiszta kinézetét. Mivel koszolódik,majd kopik és fakul is.

Szóval így az egész nem stimmel amit írtál,mert szó ne volt programozott,szándékosan gyors színvesztésről és hasonlókról. Csak arról,hogy a terepen baromi gyorsan fog valami kevésbé újnak és tisztának kinézni,és ezzel számolni kell,vagyis ne vadiújan és tisztán nézzük meg,hogy hogyan teljesít.

recon71 2018.10.30. 23:17:16

@dudi01: Az,hogy valahol nem a csapatpróba a fő döntnök,az még nem jelenti azt,hogy mindenhol,mindennél és mindig így van. Attól,hogy nálunk is a csapatpróba eredményeket meghamisították,nagyon remélem,hogy ez nem mindennél és mindig volt így.

churchill 2018.10.30. 23:21:31

@recon71: oké, de a válaszaidból erre lehetett következtetni.

churchill 2018.10.30. 23:28:37

@churchill: akkor ha jól fogom fel akkor te nem azt mondod, hogy direkt tervezték úgy meg a sötét színű ruhát hogy majd fakóbb állapotában működjön jól, hanem azt mondod hogy színezik sötétebbre a ruhát mert számolnak azzal hogy fakóbb állapotban működik jól?

churchill 2018.10.30. 23:30:20

@churchill: ... hogy azért színezik...
Kimaradt egy szó a kommentből

recon71 2018.10.30. 23:47:26

@churchill: Valahogy így. Talán annyit hozzáadva,hogy szerintem a túl élénk színű verziók tervezői sem biztos,hogy hülyék,hanem azért színezték túl élénkre,mert tisztában lehettek azzal,hogy terepen már az elején a kosz, később pedig a használat,a kopás,a mosás úgyis csökkentik a túlzásukat.

Tom Sinner 2018.10.31. 04:23:40

Rövidre zárhatjuk a témát azzal, hogy elképzelhető, hogy a tervezők számolnak a kopással, de mivel nem különösebben mérhető, így a teszteknek nem része, és nem befolyásol semmit?

vad05 2018.10.31. 06:31:45

"Fantasztikus" ez a "tudományos tanácskozás" a színek tervezéséről! Van itt bárki, aki részt vett már ilyenben? Vagy legalább beszélt olyan személlyel, aki részt vett ilyen tervezésben? Mert lehet valami nagyon logikusnak tűnő a "tapasztalat" (vagy inkább megérzés?) alapján, ha semmi valóságalapja sincs! Max véletlen! A kopás és és szennyeződés melletti szín-tesztelés valóban olyan soktényezős dolog (nem is szólva az éppen aktuális környezet eltéréseiről!), hogy ezt lehetetlen tervezni! Van olyan aktuális környezet, ahol a szín új korában teljesít jobban és van olyan környezet, ahol a "kopott"! Azt pedig nem lehet kiszámítani, hogy egy mintázat mennyi idő alatt mennyit kopik! A csapatpróbánál például egy nagyon fontos szempont, hogy az adott anyag, mennyire színtartó. A törekvés pont az, hogy minél kisebb ütemű legyen a színvesztés, tehát az lehetőleg minél tovább tartsa az eredeti, vagy ahhoz nagyon közeli árnyalatokat. Olyan katonával is találkoztam már a boci esetében, aki direkt úgy szerezte be piacról a gyakorlóit, hogy minden évszakban legyen neki egy általánosságban a legmegfelelőbben "kopott" változata. De ez már "orvosi eset"! ;)

joni firpo 2018.10.31. 07:57:37

@vad05: "Van itt bárki, aki részt vett már ilyenben? Vagy legalább beszélt olyan személlyel, aki részt vett ilyen tervezésben?"

Jelentem, van :-) (Talán pont ezért szálltam ki a "vitából"....)

dudi01 2018.10.31. 09:46:33

@vad05:

Ezt mondjuk már neki 3 napja de nem érti meg.

recon71 2018.10.31. 14:42:57

@dudi01: @vad05: Tehát ti mindig nem értitek!
Baromi fontos a színtartóssag, ezzel lehet meghosszabítani a tereptarka használhatóságát. De a hülye is tudja, hogy 1 tereptarka a terepen baromi rövid ideig fog vadi újnak és patyolattisztán kinézni, ezért én azt mondom, hogy azok a tereptarkák amik újkorában sokkal élénkebb színűek, mint bármelyik környezet, lehet azért van, mert ezzel számolnak. Ők tudják, hogy 100000-szer többet lesz 1 gyakorló valamilyen szinten koszos, kopott, fakult használatban terepen, mint patyolattisztán vadiújan.

Én ezt állítom, ti meg akkor azt, hogy ezek tervezői hülyék voltak, elcseszték?

@joni firpo: Részt vettél valamelyik eleve túl erős tereptarka tervezésében és ezért tudod, hogy ők nem ezért csinálták erősebbé a kelleténél? Ha valahol nem számolnak ezzel, az nem jelenti azt, hogy mindenhol hülyék.

dudi01 2018.10.31. 14:54:10

@recon71:

Az egész logikád nyakatekert.Sokkal egyszerűbb egy színtartó ruhát kevésbé élénkre csinálni mint csinálni egy kevésbé színtartót élénkre ami jóra fakul.Ezen kívül a fakulás nem áll meg csak egy ideig marad optimálisan fakó utána csak romlik.
Ebből az következik,hogy a ruhád alig lesz jó hisz amíg nem fakul ki kellően addig nem jó de miután már túlfakult megint nem jó.

dudi01 2018.10.31. 14:55:20

És nem is az a legmegdöbbentőbb ebben,hogy ilyen nyakatekert a logikád hanem az,hogy már annyira bemesélted magadnak,hogy tényként kezeld ezt a dolgot!

recon71 2018.10.31. 15:32:12

@dudi01: Az a megdöbbentő,hogy még mindig nem érted.
1 gyakorló meddig patyolattiszta és vadi újnak kinéző terepen?
Az első dzsindzsás,fekvés vagy bármi bekoszolja valamilyen szinten. Attól kezdve már mindjárt más a kinézete minimum 1 kicsit. Aztán ahány mosás,meg ahány nap,ez még fokozódik. Aztán pár mosás után már patyolattisztán sem lesz soha többet vadiújnak kinéző.

Akkor,hogy lezárhassuk végre! Ti azt mondjátok,hogy ezzel nem kell számolni és senki nem is számol,még az eleve túl erősre színezettek sem,azokat csak elcseszték.

Én meg azt mondom,hogy ők csinálják jól,mert tudják,hogy a gyakorlójuk a terepen 1 pillanat alatt elveszti a túl erős színeit,a kosztól,majd később a kopástól,mosásoktól és ezért 1000-szer tovább lesz ezek miatt úgy használva. Gondoljunk csak bele,1 gyakorló mondjuk 1 év alatt,hányszor fog vadiújnak és patyolattisztának kinézni terepen? És hányszor lesz valamilyen szinten fakóbb kinézetű kosztól,kopástól,mosástól?

vad05 2018.10.31. 15:49:59

@joni firpo: Sejtettem. És nem vagy egyedül! ;)

vad05 2018.10.31. 15:50:45

@dudi01: Szerintem rá kell hagyni, mert meggyőzni lehetetlen! :)

vad05 2018.10.31. 15:56:20

@dudi01: Nekem a régi autópályás vicc jut erről az eszembe: "A sok hülye szembe megy a forgalommal!" ;)

camilló 2018.10.31. 16:12:00

Érdeklődve olvasom a fakulásról, tervezésről szóló értekezést. Bennem érik a gondolat, hogy ez az egész tereptarka dolog kicsit mintha túl lenne lihegve. Nyilván kell, hogy rejtsen a ruha, de valaki írta, hogy "városi környezetben a civil ruha alázza a ghilli-t." Szóval nekem valami ilyen érzésem van. Olvasom, hogy valaki azt írja a jövő háborúja városokban fog zajlani. No akkor romos házak lesznek a ruhára nyomtatva? Valaki írja, hogy inkább a mezőn. Én nem tudom, most mi a harcászati taktika pl, városon kívül, erdőben, vagy mezőn, de nem feltételezem, hogy vonalban, szökelve fognak rohamozni a katonák. Arra a rövid időre szinte mindegy milyen az a ruha amíg elhagyj a harcjárművet. Lehet én gondolom rosszul. Már azt is írtátok, hogy a zöld is milyen jó. Az Izraeli sereg szerintem nem hülye, nekik jó az egyszínű? Valaki írt a digi flóráról. Volt alkalmam nem olyan régen erdőben (nem zöld aljnövényzetben) látni. Szinte hihetetlen, mennyire jól rejt. Az átlag katona nem felderítő, meg spec alakulatos, így nincs is szüksége olyan féle rejtésre, mint az említetteknek. Persze javítsatok ki ha tévedek!:)

recon71 2018.10.31. 16:20:42

@vad05: Te régóta vagy katona,hogy használnak mondjuk 1 év alatt 1 gyakorlót többet terepen rejtőzésre,patyolattisztán,vadiújan,vagy minimum kicsit koszosabban és már nem vadiújan? Az első mosások után a vadiújság már soha többet nem lesz.

Ezért volt az is jó rendszer soros koromban,hogy a vadiúj gyakorló,ami terepen rikított,az az elején díszelgő és a szolgálati ruha volt,de amint elvesztette a mosásoktól a rikítóságát,terepes ruhává vált és úgy már szép hosszú időt egész jól kiszolgált.

recon71 2018.10.31. 16:26:09

@camilló: Azért baromira nem mindegy,hogy az ellenség milyen messziről és milyen könnyen szúr ki amikor láthatatlan akarsz lenni. Baromira nem mindegy,ha egyenlő feltételek között te nem is látod,mert olyan a ruházata,te meg rikítasz és ezért jó célpont vagy.

recon71 2018.10.31. 17:00:43

@vad05: Nekem meg az a mondás szerűség jutott eszembe, hogy ha sok a hülye, attól még nem mindenkinek kell annak lenni. Ha a fél világ hülyeséget csinál, akkor az is álljon be közéjük, aki tudja, hogy az a hülyeség? Pl. UCP majmolás anno.

recon71 2018.10.31. 18:17:29

Csak szólok,a 90-es években a fejlesztésénél mindig azt hallgattam mindenre,hogy ne gondoljam azt,hogy okosabb lehetünk az amiknál meg a többi "nagynál",mert ha működne,akkor ők már megcsinálták volna. Aztán látjuk,hogy ők is megcsinálták csak 10-20 évvel később. Pl. térdprotektor,derékra terhelés,műanyag tárzseb,stb..
De itt a blogon is megkaptam ugyan ezt. A régiek biztos emlékeznek az ugyan ilyen maratoni vitákra. Itt azért,mert azt mertem mondani,hogy nem a chestrigek a jövő,hanem a derékra terhelhető málhaszereléseké a védőmellények miatt. Micsoda cirkuszok voltak emiatt is.

A buta emberekkel nem lehet mit kezdeni,de az a gond,hogy még az okos magyar is kishitű,azt hiszi nem lehet igaza,ha a "nagyok" nem azt csinálják. Azt gondolja,hogy ha az esze és a logika is mond neki valamit,az akkor sem úgy jó,mert mások nem azt csinálják.
Emberek kezdjetek el kishitűség nélkül gondolkozni!
Te mit tennél? Mikor legyen a tereptarkád a lehető legjobban rejtő,arra a baromi kis időre amikor még vadi új és patyolattiszta,vagy arra a baromi hosszú időre amikor már kicsit koszos és már elvesztette a vadi új csillogását?

vad05 2018.10.31. 18:19:22

@recon71: Nekem nem tudod eladni az elméletedet. És közel sem arról van szó, hogy bármelyik tervező hülye lenne, de közel sem azért alakulnak a színek újként markánsabban, mint használtan, mert hogy "majd kopottan jól fog rejteni". Mint mondtam, vannak olyan időszakok, amikor újként hatásosabb és vannak, amikor fakóbban. Azt viszont nem lehet összehangolni, hogy pont akkorra fakuljon, amikor a környezet is úgy alakul, hogy ott lenne hatásos. Nem mellesleg: "jobb helyeken" egy normál hadi ruházat kihordási ideje 1 év. Az önkioltó "lángálló" anyagból készültek esetében ez az idő általában fél év! (Gyorsabban kopnak!) Ez utóbbiak a hagyományos anyagok esetében korlátozott számú mosás után képesek teljesen kifakulni és már nem hatásosak rejtés szempontjából. Ennek ellenére a most őszi gyakorlaton is voltak olyan brit katonák (főként idősebb altisztek), akik szinte "fehér" állapotban is viselték az MTP-t. Rákérdezve azt válaszolták, hogy imádják az anyag finomságát, amit ilyen állapotban produkál! ;)

recon71 2018.10.31. 18:46:06

@vad05: Ez miben mond ellent nekem?
Az ráadásul pont inkább mellettem szól,hogy még gyorsabb a fakulás,még jobban kellene vele tervezni.
Tény,hogy ideálist mindenhova nem lehet,de az biztos,hogy vadiúj és patyolattiszta baromi kevés ideig lesz 1 gyakorló terepen,nagyon nem mindegy,hogy arra a kis időre próbáljuk optimalizálni,vagy arra a sokkal hosszabb időre,amikor már valamilyen szinten,de biztos,hogy minimum 1 kicsit fakóbban fog kinézni.

camilló 2018.10.31. 18:46:58

@vad05: Csak annyit, hogy ki megy szembe a pályán, meg ki nem. Van egy H.G. Wels novella, ami arról szól, hogy valahol az Isten háta mögött egy utazó becsúszik egy szakadékba. Amikor magához tér, látja, hogy szinte lehetetlen kijutni a völgyből ahová esett. No elindul szétnézni. Találkozik emberekkel, de valami nagyon furcsa rajtuk. Megdöbbenve látja, hogy mindenki vak. valami genetikai hiba folytán a közösség minden tagja vak. Mivel lehetetlennek látja a kijutást, ezért megpróbál beilleszkedni és ugye - gondolja naivan - "vakok között félszemű a király", akkor ő két szemmel császár lesz. Nos a az élet bizony rácáfol erre, mert csak csetlik botlik közöttük. A közösség tapasztalva az idegen botladozását, ki akarja deríteni, hogy mi a baj vele. Ahogy megtapogatják érzékelik, hogy a fején van valami furcsa ami mozog és nagyon érzékeny. (a szem) Arra gondolnak, hogy ha kivágják azt a mozgó valamit akkor "meggyógyul" az idegen. Ezt nyilván nem várja meg és nagy nehézségek árán, de kijut a völgyből. Ugye a tanulságot nem kell leírnom??

recon71 2018.10.31. 23:07:09

@camilló: Sajnos a húszas éveimben még én sem mertem annyi mindenben elhinni,hogy a világ többsége és a nagyok is tévedhetnek,rossz irányba is haladhatnak és nem mi tévedünk valami megfejthetetlen módon. Ezért az összes tapasztalat,logika,teszt ellenére az egyik benyújtott málhaszerelés javaslat nálunk is 1 chest rig volt,de volt 1 BDU zsebes nadrág is. Minden tesztünkön alulmaradtak,de az egész világ chest rig őrületben égett és a BDU-t másolta,ezért én is beadtam belőlük is. Szóval én is beálltam ezekben a birkák közé,még akkor is,ha a józan eszem mást diktált volna,hisz volt rengeteg teszt,tapasztalat. Aztán az idő bebizonyította,hogy a nagyok is tévedhetnek,haladhatnak rossz irányba. Meg mi is,mert a józan eszünk ellenére mégis lemajmoltuk ezeket a hibáikat.

Ma már ezért is inkább hiszek a józan észben és tapasztalatban,mint abban,hogy az feltétlenül jó amit a többség vagy a "nagyok" csinálnak.

recon71 2018.11.01. 02:09:24

@Tom Sinner: Ezekről beszéltünk és pont elém került 2 régi kép! Rába zölddel és rába zöldes DPM-mel március elején amikor még semmi sem volt zöld az erdőben:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26106586_ff587297fe4a25ff959a4c856fc8f95c_xl.jpg

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26106584_5386d54873e9ea47ce1402975cefe336_xl.jpg

És erről beugrott,hogy Neked elfelejtettem válaszolni! Már hogyne lenne mérhető,hogy mikor van a terepen többet 1 gyakorló vadi újan,patyolattisztán,úgy,hogy még nagyon nem is mosták ki,vagy már minimálisan is koszolva,később többször mosva és koptatva. Szerintem százszor többször. Már 1-2 hónap után még frissen mosva sem látszik többet vadiújnak. Soha többet nem hozza azt az élénkséget és a koszt még nem is adtam hozzá,ami már a legelső alkalommal is csökkenti valamilyen mértékben az élénkségét.

vad05 2018.11.01. 08:07:35

@recon71: Nem változol! Ha valamit a fejedbe vettél, akkor nem engedsz belőle! Én elengedem a témát, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy igazat adnék Neked! ;)

Tom Sinner 2018.11.01. 10:30:07

@recon71: Megint azt tudom mondani, hogy a DPM itt is a legkorrektebb. De lehet csak a kisebb felület miatt tűnik úgy.

recon71 2018.11.01. 15:49:39

@vad05: Ezzel nincs semmi gond. Számomra meg az a felfoghatatlan, hogy Te nem így gondolod, pedig baromi sok tereptarkát láthattál életedben terepen és biztos, hogy százszor többet nem vadiújan és patyolattisztán. De ezzel semmi gond, csak meglep.

recon71 2018.11.01. 22:10:53

@Tom Sinner: Úgy rémlett,hogy olyan kép is van,de feladtam a keresését. Olyanra azért ráakadtam ahol nagyobb felületen látszik a DPM, csak már március 13-án,és akkor meg már nagyon zöld a környezet. Viszont jól megfigyelhető az MTP fás hatása és a világos,"rozsdás" flektarn M83 utánzat környezetbe beolvadása is:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26109344_73bf701c54535d8db1836046d4e31239_xl.jpg

recon71 2018.11.10. 00:18:14

Végre már találtam olyan helyet is ami nem zöld,de sajnos nem jött be amiben reménykedtem,itt is rikít az említett új sátram:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26122160_0419b0eebad1a79eb4e3e2bf6e8ed96b_xl.jpg

Áprilistól kezdve még sehol sem volt jó. Talán 1 világos zöld mezőn az lenne,de oda ki meg minek raknám,ha mindig be tudom rakni bokrosba,fásba.

vad05 2018.11.10. 19:41:42

@recon71: Leginkább a kék rész világít rajta. Azt pedig már múltkor megbeszéltük, hogy nagyon nem mindegy egy fényképen, hogy éppen milyenek a fényviszonyok. Az én MTP sátram a jelen viszonyok között szinte tökéletes.

recon71 2018.11.11. 05:08:59

@vad05: Mint írtan,ez nem MTP,hanem Multiterrain és nincs rajt kék. Az sötét szürke,csak csal a kép színe. Elmentem a sátortól jó messzire és sajnos részleges takarás mögül is rikít a tereptarkája. Ez nem azt jelenti feltétlenül,hogy a Multiterrain rossz,hanem,hogy ilyen anyagon nem az igazi, Talán túl világos,vonzza a szemet.

Ilyen volt áprilisban:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26122162_7222e1caa88aafe9e6e836f8649e2ba1_xl.jpg

recon71 2018.11.12. 21:56:40

@vad05: Ha már az MTP-t említetted,összehasonlításul ilyen 1 MTP zubbony a sátramhoz képest:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26126254_e30d864a20a0e4196dd88907aca801bd_xl.jpg

Látszik,hogy ez az MTP zubbony kevésbé élénk,kevésbé világít,kevésbé vonzza a tekintetet.
Kíváncsi vagyok,hogy a sátram merre fog változni,ha már nem lesz újszerű és patyolattiszta. Vajon jobb lesz,mert elveszti az élénkségét? Vagy még rosszabb,mert világosodik? Majd kiderül.

Tom Sinner 2018.11.13. 07:17:38

@recon71: Szerintem rosszabb lesz. Ez a multiterrain mi a nyavalya amúgy? A mil-tecnek/MFH-nak stb-nek a kamu MC-je?

delta81 2018.11.13. 20:57:18

Szerintem a sátrakat a jellegzetes formájuk legalább annyira elárulja, mint a színük. De ez a "Multi Terrain" tényleg marha világosnak tűnik...
Nekem egy Flecktarn kutyaól-sátram van. (Ritkán használom, általában csak ha már zordabb az idő. Inkább ponyva alatt alszom, az most már egy DPM.) Szerintem annak a színe jobban passzol a magyar viszonyok közé. Bár, az igazat megvallva, még nem nézegettem meg alaposabban, messzebbről, mert sötétedésig szoktam menni és az első fénynél már úton vagyok. Egyszer majd megnézem meg körbefotózom világosban is.
Az igazi megoldás a sátrak eltüntetéséhez úgyis egy álcaháló lenne alakmásítással, de hát azt ki a fene cipelné...

recon71 2018.11.13. 21:49:54

@Tom Sinner: Korábban azt olvastam valahol,hogy a Multiterrain az MC továbbfejlesztése,olyanoknak akik nem akarnak fizetni az MC-t gyártóknak. Ruhákon képeken jónak is tűnt,ezért is vettem ilyet. De a sátor anyagán már sokkal világosabbnak tűnik.

@delta81: Így van,szerintem is,"a sátrakat a jellegzetes formájuk legalább annyira elárulja",ugyan úgy,mint a nagy dolgokat,autókat,tankokat. Ezeket azért is tereptarkázzák még ma is máshogy,mert ekkoránál már muszáj az alakot is bontani. Ez baromira hiányzik a sátramnál is.

Máshogy kell tankot festeni,mint ruhát:

i.imgur.com/1Y6llJz.jpg

Persze le lehetne álcázni álcahálóval is a sátram,de ki cipeli még azt is. De lehetne rajta segíteni növényzettel is,de azzal megint ki bajlódik a sötétben,lámpa nélkül. Meg a fene sem akar a kullancsok között matatni (megint beszedtem egyet) ,aztán rá is rakni őket a sátorra.

joni firpo 2018.11.14. 08:26:06

@recon71: "Ezeket azért is tereptarkázzák még ma is máshogy," - persze, csak a kommerciális gyártóknak eszük ágában sincs egy külön "sátor"-mintázatot legyártatni, mert földműves-vakításnak pont elég ha ugyanazzal a tereptarka mintával nyomják a sátrat, a repülőgéphangárt, meg a zsebkendőt is, mert az úgy költséghatékonyabb. A te sátrad sem úgy néz ki (beleértve a kékszürke nájlon aljazatot) mint amibe sok innovációt fektetett a gyártó.

recon71 2018.11.14. 19:27:38

@joni firpo: Mint írtam,az aljzat sötétszürke,mint a sátrak 90%-ánál,csak a képen tűnik kékesnek.
Szerintem az én sátor gyártóm csak meglovagolta az MC divatot,úgy,hogy ne kelljen megvennie az eredeti drága MC-t. Az emberek 90% meg nem látja meg a különbséget még élőben sem,képről meg pláne nem.

recon71 2018.11.14. 19:58:39

@Tom Sinner: Fogalmam sincs. Vagy Mil-tech,vagy MFH. Igazából a színén kívül eddig nagyon meg vagyok vele elégedve. Nem ázik be,és csak 1 kg körül van az összsúlya. Ezek a legfontosabbak. Csak hiba volt ebben a tereptarkában rendelnem.

Nyárra azért nem ajánlom,akkor túl meleg. De ezt eleve tudtam,szándékosan hideg időre szántam,ezért volt ez a színválasztás is.

recon71 2018.11.14. 21:45:32

@Tom Sinner: Igazából emiatt kerestem valami MTP-hez hasonló sátrat,mert ebben a sátorlap ugyan ilyen környezetben nagyon jónak tűnt:

tulelniatermeszetben.blog.hu/2015/02/23/projekt_bozotmives_ponyva_multicam

Viszont,mint kiderült,a multiterrain sátor jelentősebben eltér. Élénkebb,világosabb.

De ma véletlenül kiszúrtam,hogy talán mégiscsak hiba volt ennek is a barnában keresni a rejtekhelyet,mivel a háttérben lévő zöldnél már nem annyira rikít:

img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/26127990_7119a71700825f989ab99c0abd07287d_xl.jpg

Nem tökéletes akkor sem,de valamivel jobb.

recon71 2018.11.16. 23:16:28

"a rejtett gombolás jobb,de a ferde zsebek nem jobbak"

Mióta idéztem ezt a részt a 90-es évek beli csapatpróba kielemzés jegyzőkönyvéből,az jár a fejemben,hogy valójában ott mi is történt ezzel kapcsolatban. Először is többen azt mondták,hogy felesleges,minek? Aztán elmagyaráztam,hogy miért is előnyösebb. 1 százados fel is vett 1 málhamellényt,majd kipróbálta előttünk és ettől megállapították,hogy tényleg sokkal könnyebben pakolható 1 ferde mellkas zseb,mint 1 álló,ezért tényleg jobb. És ezt le is jegyeztettük a fejlesztés emberével. Erre a hivatalos már legépelt jegyzőkönyvben meg ez szerepelt,sok más teljesen valótlannal együtt.

Nagyon kíváncsi lennék a fejlesztés embereire akik még hamisítás árán is elérték,hogy ne legyen döntött zseb,miközben rá kb. 20 évvel döntött zsebes lett mégis a zubbony. Miattuk kellett kb. 20 évet várni erre! Sajnos ez csak 1 a rengetegből,amit már 20 éve megcsinálhattunk volna. Akkor most nem le lennénk maradva,hanem minket követhetne a világ.